OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 180.963 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
En ook niet belangrijk: Kan jou poortje op de wijkcentrale meer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:38:
[...]

Dat klopt natuurlijk niet helemaal omdat je gebruik kunt maken van multicast dat doen eigenlijk alle huidige aanbieders van IPTV.
Ik bedoelde 3 streams tegelijk naar alle 3 de ontvangers. Stel je hebt in de ene kamer NL1 HD, en in de andere RTL7 HD, en in de andere kamer weer Discovery HD. Dan slokt dat toch aardig wat op van je bandbreedte denk ik. Het multicast gebeuren zorgt enkel voor het efficiënt versturen van de streams over het glasvezelnetwerk zodat alle gebruikers dezelfde streams kunnen oppikken. Maar als je meerdere streams opvraagt gaat dit bij je thuis natuurlijk allemaal van je bandbreedte af.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO dark night
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09-2022
Hallo allemaal

Ben nieuw op dit forum en sinds kort ( 3 dagen ) aangesloten bij onsbrabantnet .
Nu heb ik een vraag , sinds 15 sept is plustv "tijdelijk" stopgezet , hoop trouwens dat dit snel weer beschikbaar is , maar is daar alleen maar die sagum mediabox te krijgen ?
Bij ziggo en upc zijn er verschillende te krijgen van verschillende fabriekanten , het lijkt mij als je een losse insteekkaart hebt je deze dan in een mediabox die je zelf koopt ook werkt of werkt dit niet en waarom dan niet .
Is messchien een stomme vraag maar ben hier niet zo in thuis .

Gr BTO dark knight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Volgens mij komt PlusTv in zijn huidige vorm helemaal niet meer beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO dark night
Tegen mij hebben ze verteld dat het waarschijnlijk eind van dit jaar begin volgend jaar weer beschikbaar wordt.
ik222 jij praat "in zijn huidige vorm" wat bedoel je hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Laatst online: 10-11-2024
De laatste fase van de aanleg in De Barrier, Eindhoven gaat nu ook eindelijk van start! Gisteren een brief thuis gehad.
Ben, naast het internet, erg benieuwd naar het verbeterde HDTV aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
BTO dark night schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:17:
Tegen mij hebben ze verteld dat het waarschijnlijk eind van dit jaar begin volgend jaar weer beschikbaar wordt.
ik222 jij praat "in zijn huidige vorm" wat bedoel je hiermee.
In de vorm van digitale tv over DVB-C, waarschijnlijk zal men overstappen op IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO dark night
ik222 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:52:
[...]

In de vorm van digitale tv over DVB-C, waarschijnlijk zal men overstappen op IPTV.
Sorry van de vraag ik222 maar wat je nu zegt , zegt mij niets ik ben hierin maar een leek wat houdt dit dan voor mij in .
Moet ik dit positief zien , is dit beter als wat men nu heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat het beter is dan wat er nu is mag ik hopen :+ Ze zijn namelijk niet voor niets hiermee gestopt, het werkte gewoon erg slecht.

Verder is het verschil de techniek erachter, DVD-C gaat via signalen die eerst nog in het OBN kastje gemoduleerd worden op de coax bekabeling en vervolgens via de receiver worden omgezet naar een digitaal signaal.

IPTV maakt gebruiken van (multicast) streams via het ip netwerk. Daarbij zal dus ook een netwerkkabel de receiver ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:52:
Dat het beter is dan wat er nu is mag ik hopen :+ Ze zijn namelijk niet voor niets hiermee gestopt, het werkte gewoon erg slecht.

Verder is het verschil de techniek erachter, DVD-C gaat via signalen die eerst nog in het OBN kastje gemoduleerd worden op de coax bekabeling en vervolgens via de receiver worden omgezet naar een digitaal signaal.

IPTV maakt gebruiken van (multicast) streams via het ip netwerk. Daarbij zal dus ook een netwerkkabel de receiver ingaan.
Gaat er dan bandbreedte af van de 100Mb/s? of is dit een apart netwerk vanuit de meterkast?
Hoe werkt "zappen" dan? steeds een nieuwe stream opvragen? (traag?)

Overigens vind ik het op het moment (afgezien van EPG / (HD) kanalen aantal etc. issues) redelijk werken op het moment. Lijkt me meer voor de hand te liggen om even de puntjes op de i te zetten met de huidige techniek.

Dank voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja dat gaat inderdaad van de 100Mbit bandbreedte af dan op het moment dat je televisie aan het kijken bent. Dit heeft er enkel mee te maken dat de verbinding tussen jou modem en de wijkcentrale slechts 1 keer 100Mbit is (naar het ip netwerk tenminste). De tweede vezel gaat in de wijkcentrale direct in een andere apparaat die er het televisie signaal opzet (zowel analaoog als digitaal via DVB-C), deze is dus niet bruikbaar als bandbreedte voor ip diensten. Dat betekent dus dat voor alle ip diensten dan één 100Mbit verbinding beschikbaar is.

Onder ip diensten vallen op dit moment dus enkel telefonie en internet en IPTV zou daar dan bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Iets bekend over een storing momenteel ? (krijg geen default gateway)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee internet werkt hier gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO dark night
ik222 je vertelt dat het momenteel slecht gesteld is met digitaal tv van OBN , maar toen bijvoorbeeld UPC begon met digitaal tv was deze ook van slechte kwaliteit .
Of maken die gebruik van een ander systeem .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En duurde dat bij UPC ook meer dan een jaar zonder enige vooruitgang? ONE is vorig jaar september begonnen met dat PlusTV. Op 1 HD zender na (die op het laatst is toegevoegd dankzij Canaal Digitaal) is dat hele PlusTV alleen maar bergafwaarts gegaan. Aan allerlei tekortkomingen is helemaal niks gedaan. Om maar wat te noemen: EPG, PVR functionaliteit, Live TV pauzeren/terugspoelen, Uitzendinggemist, Satelliet signaal voor NL zenders vervangen voor Mediagateway signaal, Keuzevrijheid ontvanger/DVB-C signaal volgens de standaard.

Het begon allemaal met die verplichte achterhaalde Sagem STB uit 2006 van 150 euro (is dat trouwens geen koppelverkoop?) en het eindigde met een zwaar haperend signaal en een nog lagere beeldkwaliteit (dat laatste is nu nog steeds).

Ik denk niet dat UPC het tot zo'n dieptepunt heeft laten komen hoor. Maar het is natuurlijk ook geen eerlijke vergelijking. Toen UPC met digitale tv via de kabel begon was dat hele DVB-C gebeuren nog nieuw in Nederland. Die nieuwigheid is er inmiddels allang vanaf. Dus als je als kabelprovider nu nog zoveel problemen hebt met een basis-iets als de signaaldoorgifte dan is dat toch wel erg triest. Bij IPTV kan ik me het nog voorstellen maar DVB-C wordt al zolang gebruikt. Het zou me ook niks verbazen als al die problemen worden veroorzaakt door de afwijkingen in het DVB-C signaal van Hertzinger. Dit signaal is in het vorige topic door ArChie al uitgebreid geanalyseerd en de conclusie is dat het echt een zooitje is:
ArChie schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:46:
[...]
Ik heb de beschikking over een Transport Stream (TS) capture file gemaakt van de zogenaamde netwerk frequentie van Hertzinger voor het instellen van de ontvanger en daar word ik niet bepaald vrolijk van. Ondertussen heb ik van veel kabelbedrijven in Nederland wel zo'n TS capture file en tot dusver ben ik nog nooit dergelijke grote DVB specificatie implementatie fouten tegen gekomen. Dat is ook de reden waarom apparatuur met DVB-C tuner die zich wel aan de DVB specificaties houdt geen kaas weet te maken van die DVB-SI van Hertzinger.
Ik hoop vooralsnog dat ONE/OBN/ONN met een open DVB-C model gaat starten en met een goede betaalbare eigen ontvanger komt waarvoor nog extra diensten worden gemaakt. Maar tegelijkertijd moet je ook de keuzevrijheid houden om een eigen ontvanger te gebruiken om het standaard DVB-C signaal te ontvangen. En ik hoop ook dat ze eindelijk eens een aansluiting krijgen op de Mediagateway, want zonder die aansluiting kun je het zoiezo al vergeten dat mensen weer overstappen van UPC. Alhoewel, een open DVB-C model kan al veel klanten weglokken bij UPC ;)

In IPTV zie ik niet zoveel.
- Bied geen meerwaarde voor de beeldkwaliteit tegenover DVB-C.
- De compatibiliteit is mager. Er zijn nog maar weinig IPTV ontvangers in tegenstelling tot DVB-C ontvangers welke zelfs al ingebouwd zitten in nieuwe TV's.
- Je moet UTP kabels gaan trekken naar al je tv's.
- Het gaat van je internet bandbreedte af.
- VOD diensten kunnen ook prima via DVB-C.
- De techniek bij IPTV is duurder dan bij DVB-C.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
BTO dark night schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:35:
ik222 je vertelt dat het momenteel slecht gesteld is met digitaal tv van OBN , maar toen bijvoorbeeld UPC begon met digitaal tv was deze ook van slechte kwaliteit .
Of maken die gebruik van een ander systeem .
UPC was net zo dramatisch in het begin, daar gaat het niet om. In die tijd zat ik zelf nog bij upc en heb toen bijvoorbeeld het chelloo.com forum vrij actief gevolgd. De klachten daar over blokjes, wegvallen etc. waren niet te tellen en ja ook dat heeft wel een jaar of meer geduurd. Verder wat betreft die verplicht opgelegde decoder is dat bij UPC ook nog steeds hetzelfde.

Het verschil was misschien dat in de beginperiode van UPC de DVB-C techniek nog vrij nieuw was (tenminste werd deze voor het eerst op dergelijke schaal gebruikt in Nederland). Maar goed ik snap best dat het in het begin moeilijk is hoor voor OBN dus wat dat betreft verwijt ik ze dat niet. Bovendien zien ze zelf nu ook prima in dat het zo niet verder kan, daarom is de uitrol ook gestopt.

Het enige wat je OBN (en ook UPC) kan verwijten is dat ze een slecht model gekozen hebben voor de doorgifte van DVB-C.

Maar goed klanten kijken (terecht overigens) alleen wat de kwaliteit van het product op dit moment is. En die kwaliteit is bij UPC op dit moment gewoon vele malen beter dan bij OBN.

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 17-10-2009 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO dark night
ik222 oke je hebt gelijk dat het bij UPC op dit moment goed gesteld is met de kwaliteit van digitaal tv , tot vorige week had ik daar een abbonement ( nu OBN )
Maar die thompson media box van hun ( ik had de eerste generatie ) is gewoon waardeloos , hij verbruikt veel stroom ( in standbye en in bedrijf ) , hij wordt bloedheet , de software update meerdere malen per dag , nederland 1 , 2 , 3 happerde constant .
En als je dan belde dan lag het aan mij ( hij zal wel in een te klein kastje staan !! ) een nieuwe mediabox opsturen , nee we sturen wel een monteur en als blijkt dat de fout bij u licht brengen wij deze kosten bij u in rekening .
Gewoon een waardeloos bedrijf ( UPC ) dat een monopoly positie bezit op de kabel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
BTO dark night schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:56:
En als je dan belde dan lag het aan mij ( hij zal wel in een te klein kastje staan !! ) een nieuwe mediabox opsturen , nee we sturen wel een monteur en als blijkt dat de fout bij u licht brengen wij deze kosten bij u in rekening .
Dit is niet heel anders bij OBN ;)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja klopt zeker van die mediabox maar het Sagem kastje van OBN is ook niet alles.

Maar het is dus eigenlijk wat ik zal zei: Beide bedrijven hebben de verkeerde keus gemaakt voor wat betreft het model. Ze hadden er gewoon voor moeten zorgen dat je zelf je apparatuur kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO dark night
ik222 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:20:
Ja klopt zeker van die mediabox maar het Sagem kastje van OBN is ook niet alles.

Maar het is dus eigenlijk wat ik zal zei: Beide bedrijven hebben de verkeerde keus gemaakt voor wat betreft het model. Ze hadden er gewoon voor moeten zorgen dat je zelf je apparatuur kan kiezen.
Ja net als bij ziggo daar kun je zelfs zo'n kaart voor in een lcd tv kopen of zelf een mediabox met hardeschijf kiezen ( fabrikant en grote van schijf ) .
Alexander01 verteld over een "OPEN DVB-C" wil dit dus zeggen dat je zelf een farikant en type mediabox kunt kiezen ?
Laten we hoopen dat OBN met zo iets komt , en snel graag ;)

Vroeger was topfield en humax bij schotel tv een goed merk en die maken ook voor digitaal tv mediaboxen .
messchien een betere keus .

[ Voor 8% gewijzigd door BTO dark night op 17-10-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO dark night schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:18:
[...]
Alexander01 verteld over een "OPEN DVB-C" wil dit dus zeggen dat je zelf een farikant en type mediabox kunt kiezen ?
Inderdaad dat bedoel ik. Doordat Hertzinger de DVB-C specificaties niet naleeft kan een normale DVB-C ontvanger de zenders niet goed inladen. Enkel die Sagem van hun kan alles correct inladen omdat die op dezelfde afwijkingen in DVB-C specificaties is aangepast.

Zie deze uitleg:
ArChie schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:06:
[...]
Natuurlijk hebben ze die ontvanger moeten aanpassen aan het signaal van Hertzinger, anders krijgen ze dezelfde problemen die je zelf met je TV hebt ervaren. Het versturen van de Service Description Tables (SDT) is niet volgens de DVB specificaties zoals ik je al eerder heb getracht uit te leggen. Dat heeft niets met timing te maken zoals Hertzinger stelt, maar gewoon met het foutief verzenden van "actual" SDT's voor services in andere Transport Streams. Dat hoort niet. Per Transport Stream is er maar één "actual" SDT en dat is de "actual" SDT die de services in de huidige (vandaar "actual") beschrijft. De services in de andere Transport Streams mogen alleen worden doorgegeven via "other" SDT's. Hoe ze het voor elkaar krijgen om in hun multiplexers meerdere "actual" SDT's per Transport Stream te versturen mag Joost weten, maar het is en blijft fout.
ArChie schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:09:
[...]
De service name (= kanaal naam) wordt dus uit de SDT gehaald en dan heeft de ontvanger voldoende informatie om de kanalenlijst op te bouwen. In iedere Transport Stream wordt normaal één actual SDT voor service informatie van de afgestemde frequentie doorgegeven en voor alle overige Transport Streams die via andere frequenties worden doorgegeven een other SDT. Hier gaat Hertzinger echter in de fout. Zij zenden namelijk ook voor iedere andere Transport Stream niet alleen een other SDT maar ook een actual SDT mee in de Transport Stream waarop is afgestemd. En dat is in strijd met de DVB specificaties. De ontvanger verwacht namelijk één actual SDT als beschrijving van de huidige Transport Streams en nul of meerdere other SDT's als beschijving voor de overige Transport Streams.

[...]

Het heeft volgens mij gezien bovenstaande uitleg dus niets te maken met de timing, maar gewoon met een foute toepassing van de SDT door Hertzinger. Tijdens het zoeken wordt de door de ontvanger gevonden actual SDT namelijk steeds overschreven door de "actual" SDT die thuis hoort in een andere Transport Stream en niet in huidige afgestemde Transport Stream. Dat verklaart ook het gedrag waar je het over had met de verschillende gevonden setjes kanalen die soms wel en soms niet te bekijken waren op je Sony TV al naar gelang of ze wel of niet op de juiste plek in de kanalen lijst staan.

[...]

Een bug in de SDT implementatie van Hertzinger, dus wel een afwijkend DVB-C signaal. Er kloppen meer dingen niet in de SDT. Zo staat bijvoorbeeld in iedere service beschrijving de free_CA_mode op "all elementary streams unscrambled" en zoals je gemerkt hebt komt dat niet overeen met de werkelijkheid. Als de ontvanger de SDT zou mogen geloven dan geeft Hertzinger ook op ieder kanaal Present/Following EPG en Schedule EPG informatie door aangezien de EIT_present_following_flag en EIT_schedule_flag overal op true staat en dat klopt ook niet. De invulling van de DVB informatie is dus ook een rommeltje.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO dark night
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:33:
[...]

Inderdaad dat bedoel ik. Doordat Hertzinger de DVB-C specificaties niet naleeft kan een normale DVB-C ontvanger de zenders niet goed inladen. Enkel die Sagem van hun kan alles correct inladen omdat die op dezelfde afwijkingen in DVB-C specificaties is aangepast.

Dus als ik het goed begrijp alexander01 gebruikt elke aanbieder wel een ander soort " signaal " , waar zijn ze toch mee bezig .
Zo maakte in het tijdperk videobanden , philips v2000 kapot ( alleen recht ) en sony betamax ( ook alleen recht ) en nu zijn ze hier ook weer mee bezig als ik het goed begrijp , ieder zijn eigen systeem . 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee ze gebruiken wel hetzelfde systeem alleen op een manier die niet volgens de specificaties is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
RTL 7 en 8 nu ook in HD bij UPC. De achterstand bij ONE wordt maar groter en groter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo heeft ze er ook nog niet in. RTL wil geld zien voor hun HD zenders en dat is de reden dat Ziggo ze er nog niet in heeft. Wel een goede houding van Ziggo want RTL (en ook SBS) willen dat er een markt komt dat mensen extra gaan betalen voor HD zenders. Volgens SBS heeft de publieke omroep zelfs de markt verpest omdat hun het voortouw hebben genomen in NL door hun HD zenders gratis ter beschikking te stellen. Ik hoop dat Ziggo ze nog lang boycot totdat ze snappen dat de consument niet gaat opdraaien voor de rekening van hun nieuwe HD apparatuur. Toen we van zwart-wit naar kleur gingen kon het ook zonder meerprijs. Kwestie van met je tijd mee gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
offtopic:
BTO Dark Knight je moet echt ff leren hoe je moet quoten. Een quote begin je goed, maar je vergeet de laatste code: [quote=blabla] De quote [/quote]

Wss haal je per ongeluk die [/quote] weg.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 01:06:
...Het begon allemaal met die verplichte achterhaalde Sagem STB uit 2006 van 150 euro (is dat trouwens geen koppelverkoop?)...
Ik heb per augustus tv (analoog en digitaal) bij OBN opgezegd en kreeg na een klachtenbrief over niet nagekomen beloftes e.d. keurig mijn 150 euro terug gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO dark night
JaWSnl schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 09:54:
offtopic:
BTO Dark Knight je moet echt ff leren hoe je moet quoten. Een quote begin je goed, maar je vergeet de laatste code: [quote=blabla] De quote [/quote]

Wss haal je per ongeluk die [/quote] weg.
Sorry JaWSnl ben nieuw op dit forum , zal proberen hier rekening mee te houden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds tevreden met mijn diensten...
Het kan altijd beter maar dat is overal, de een presteerd beter op het ene gebied waar de ander misschien wat slechter presteerd.
Kortom, het is overal wel wat.
Wat ik erg jammer vindt van fora als dit is dat er altijd wel een paar mensen zijn die tot aan het irritante toe hun negatieve opvatting over bepaalde zaken aan mensen op blijven dringen.
Typisch is dat er zelfs een persoon klaagt over digitale televisie terwijol deze persoon, als ik de verhaallijn goed volg in dit topic, helemaal geen digitale televisie abonnement heeft.
Mijns inziens heb je dan geen recht van spreken.

Iedereen heeft natuurlijk een mening en mag hiervoor uitkomen, helaas blijven sommige mensen hier die mening tot in den treure herhalen.
Een topic met zoveel negatieve geluiden van doorsnee gezien 6 personen komt bij mij niet echt serieus meer over. 6 personen over alle aansluitingen die gerealiseerd zijn..... dit is nog niet in promilages uit te drukken.

Mijn verhaal zoals ik het zie...

Zowel de kabel als de glasvezelproviders gebruiken coax voor het aanleveren van TV signaal, hiervoor wordt een bepaald frequentiebereik gebruikt.
Wanneer dit bereik vol zit ontstaan problemen, interferentie etc.
Ook digitale televisie word nu nog over de coax gedistribueerd, hier zijn natuurlijk ook frequenties voor nodig.
53 zenders en digitale tv is denk ik te veel, hierdoor wordt de analoge kwaliteit minder.
Dit verklaart ook waarom de beeldkwaliteit van analoge tv sinds de uitrol van digitale tv achteruit is gegaan.
Waarschijnlijk zijn ze erachter gekomen dat door dit beperkte frequentiebereik over de coax het alsmaar moeilijker word om zenders toe te voegen aan het digitale pakket omdat er simpelweg geen ruimte meer is.

Dit verhaal wordt mede bevestigd doordat Caiway, een kabelbedrijf wat noorfdelijker actief is per 11 oktober gestopt is met het uitzenden van analoge tv.
Zij moeten andere providers toelaten op hun kabelnet terwijl er eigenlijk geen ruimte voor is.
Ik denk dat het niet lang duurt voor bij de andere kabelaanbieders ook de stekker van analoge tv eruit wordt getrokken.

Ik denk wanneer de ons netten het dvb-c singnaal van de coax halen, het analoge signaal zeker een verbetering zal ondergaan.

Gezien de 100 mbit die wij nu gebruiken + de bandbreedte voor telefonie maar een schijntje is van hetgeen mogelijk is via de glasvezel lijkt het mij logisch dat er gekozen wordt voor ip-tv met het voordeel dat alles 1 op 1 doorgezet kan worden. wanneer hiervoor een apparte poort op het breedbaandkastje wordt toegewezen hoeft onze d-loadsnelheid er niet onder te lijden.

eerder heb ik gelezen dat er al bij medewerkers van edutel thuis getest wordt met IP-TV, goed natuurlijk want ik zou ook niet nog eens zo'n flater willen slaan als ze hebben gedaan met de huidige d-tv.

wellicht is dit een mooi aanbod...

Ik denk nog steeds dat je de toekomst in handen hebt met een glasvezelaansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:27:
Zowel de kabel als de glasvezelproviders gebruiken coax voor het aanleveren van TV signaal, hiervoor wordt een bepaald frequentiebereik gebruikt.
Ook digitale televisie word nu nog over de coax gedistribueerd, hier zijn natuurlijk ook frequenties voor nodig.
53 zenders en digitale tv is denk ik te veel, hierdoor wordt de analoge kwaliteit minder.
Dit verklaart ook waarom de beeldkwaliteit van analoge tv sinds de uitrol van digitale tv achteruit is gegaan.
Waarschijnlijk zijn ze erachter gekomen dat door dit beperkte frequentiebereik over de coax het alsmaar moeilijker word om zenders toe te voegen aan het digitale pakket omdat er simpelweg geen ruimte meer is.
Dit klopt niet, analoge televisie heeft gewoon een bepaalde frequentie nodig op de kabel. Die is beschikbaar of niet maar het is niet mogelijk de kwaliteit te "knijpen" om zo ruimte te maken voor digitale televisie. Wat wel kan is de bitrate van digitale televisie beperken, zo kunnen er meer kanalen in een transportstream en bespaar je ruimte.
Dit verhaal wordt mede bevestigd doordat Caiway, een kabelbedrijf wat noorfdelijker actief is per 11 oktober gestopt is met het uitzenden van analoge tv.
Zij moeten andere providers toelaten op hun kabelnet terwijl er eigenlijk geen ruimte voor is.
Bij Caiway moet internet en telefonie ook nog eens over de kabel, dat kost ook veel ruimte.
Ik denk dat het niet lang duurt voor bij de andere kabelaanbieders ook de stekker van analoge tv eruit wordt getrokken.

Ik denk wanneer de ons netten het dvb-c singnaal van de coax halen, het analoge signaal zeker een verbetering zal ondergaan.
Dat is dus niet waar, zie hierboven. Het probleem met de analoge televisie bij OBN of ONE zit simpelweg in de apparatuur waarmee het wordt omgezet.
Gezien de 100 mbit die wij nu gebruiken + de bandbreedte voor telefonie maar een schijntje is van hetgeen mogelijk is via de glasvezel lijkt het mij logisch dat er gekozen wordt voor ip-tv met het voordeel dat alles 1 op 1 doorgezet kan worden. wanneer hiervoor een apparte poort op het breedbaandkastje wordt toegewezen hoeft onze d-loadsnelheid er niet onder te lijden.
Dan vergeet je nog een heel belangrijk punt. De verbinding tussen wijkcentrale en huisaansluiting is slechts 100Mbit voor ip diensten. Ten eerste komt dit doordat de poort op de wijkcentrale "slechts" 100Mbit is, en ten tweede heeft het modem slechts 1x een 100Mbit WAN aansluiting dus je zou ook niet zomaar de tweede vezel ook voor ip diensten kunnen gebruiken. Dat voor IPTV een aparte poort op het kastje zal worden gebruikt met een apart VLAN zal inderdaad vast wel zo zijn straks maar daarmee komt er nog niet meer bandbreedte beschikbaar.
Ik denk nog steeds dat je de toekomst in handen hebt met een glasvezelaansluiting...
Dat weet ik wel zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:27:
Typisch is dat er zelfs een persoon klaagt over digitale televisie terwijol deze persoon, als ik de verhaallijn goed volg in dit topic, helemaal geen digitale televisie abonnement heeft.
Mijns inziens heb je dan geen recht van spreken.
Ik weet niet of je mij bedoeld maar ik klaag al een jaar over analoge TV (wat ik wel afneem). Ik kan ook een paar zenders ontvangen van Digitale TV en ook hier heb ik een mening over de kwaliteit (als dat mag).
Iedereen heeft natuurlijk een mening en mag hiervoor uitkomen, helaas blijven sommige mensen hier die mening tot in den treure herhalen.
Dat houd OnsNet tenminste wakker dat er iets moet gebeuren.
Een topic met zoveel negatieve geluiden van doorsnee gezien 6 personen komt bij mij niet echt serieus meer over. 6 personen over alle aansluitingen die gerealiseerd zijn..... dit is nog niet in promilages uit te drukken.
Ik zou zeggen google er eens wat over. Er zijn meerdere topics over de slechte kwaliteit van de TV dienst.
http://onsbrabantnetniet.messageboard.nl/viewtopic.php?t=53
http://best.startpagina.n...evisiebeeld-onsbrabantnet
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=917392#p917392
http://onsbrabantnetniet.messageboard.nl/viewtopic.php?t=116
http://www.ed.nl/economie...kt-uitrol-digitale-tv.ece
http://onsbrabantnetniet.messageboard.nl/viewtopic.php?t=88
http://www.ed.nl/economie...tNet.ece?start=3&sort=asc
http://onsbrabantnetniet.messageboard.nl/viewtopic.php?t=63
http://brandevoort1.hyves...?pageid=5MOA0XS86Q8SOSOKW
http://onsbrabantnetniet.messageboard.nl/viewtopic.php?t=70
http://onsbrabantnetniet....0&postorder=asc&&start=30

Dat het om 6 personen gaat die klagen kun je dus wel vergeten. Zeker als je ook even het vorige OBN en ONE topic erbij pakt. Daar staan nog meer mensen die al eerder klaagde.
De Analoge kwaliteit heeft een grote omslag gemaakt in oktober 2008. In die periode draaide PlusTV al volop. De analoge kwaliteit is toen omgeslagen van een scherp en strak beeld naar een dof, blurry beeld met kleuroverlopingen, kleuruitwazingen en kleuruitzakkingen. Dit is toen op alle zenders tegelijk gebeurd op dezelfde dag. Gewoon ineens een heel ander beeldtype. Met name dat blurry beeld met die kleurproblemen, wat op alle zenders zichtbaar was, bevestigde voor mij meteen dat het iets met de apparatuur moest zijn. Dit beeldtype krijgen we tot op de dag van vandaag nog steeds binnen. Wellicht iets helderder nu met minder ruis (door wat bijstellingen van Hertzinger) maar nog steeds een stuk doffer als vroeger. Naar mijn mening komt dit doordat die kleuren niet meer precies in de objecten zitten, maar eruit zakken of wazen en daardoor overlopen in andere kleuren.
Zoals als ik222 al zegt, je hebt alleen al te maken met de limieten van de breedbandkastjes bij mensen thuis. Het modem is maar 100mbit. Meer krijg je er niet uit thuis, ook al voert OnsNet de snelheid op naar 1Gbit. Als jij thuis 2 of 3 iptv ontvangers gebruikt (wat niet ondenkbaar is in de toekomst) en je vraagt een paar HD streams op dan zal er van die 100mbit (die het breedbandkastje jou maximaal kan bieden) niet veel meer overblijven.
Ben ik met je eens, alleen moet die glasvezelaansluiting dan wel benut worden. Als je er slechte kwaliteit signaal in gaat sturen zul je weinig verschil zien wanneer dit via een glasvezelnetwerk of coaxnetwerk loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:45:
Dit klopt niet, analoge televisie heeft gewoon een bepaalde frequentie nodig op de kabel. Die is beschikbaar of niet maar het is niet mogelijk de kwaliteit te "knijpen" om zo ruimte te maken voor digitale televisie. Wat wel kan is de bitrate van digitale televisie beperken, zo kunnen er meer kanalen in een transportstream en bespaar je ruimte.
Ik wil niet claimen dat ik een expert ben, maar volgens mij is door met de modulatie te spelen wel degelijk mogelijk meer of minder kanalen op een lijn te zetten. Hoe meer analoge kanalen je wilt versturen hoe minder vermogen per kanaal beschikbaar is zodat het signaal (per kanaal) dichter bij het ruisnivo komt en je dus minder goed beeld hebt. Natuurlijk moet je naast een goede amplitude ook een frequentiebereik per kanaal hebben, en of je daar nog in meer of mindere mate mee kunt spelen weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 00:02:
[...]

Ik wil niet claimen dat ik een expert ben, maar volgens mij is door met de modulatie te spelen wel degelijk mogelijk meer of minder kanalen op een lijn te zetten. Hoe meer analoge kanalen je wilt versturen hoe minder vermogen per kanaal beschikbaar is zodat het signaal (per kanaal) dichter bij het ruisnivo komt en je dus minder goed beeld hebt. Natuurlijk moet je naast een goede amplitude ook een frequentiebereik per kanaal hebben, en of je daar nog in meer of mindere mate mee kunt spelen weet ik niet...
Ik ben nou ook niet echt een expert in kabel televisie maar voor zover ik weet gebruikt analoge televisie gewoon altijd een bepaalde frequentie. Dat er eventueel problemen kunnen optreden als veel zenders dicht bij elkaar zitten zou kunnen maar dat weet ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zag een groot bord de grond ingetimmerd worden langs het TinQ / Shell Express station aan de Meerveldhovenseweg. Richting Ulenpas / Rovergarage in Gestel dus.
Ik ga vanmiddag een foto schieten, hopelijk goed nieuws voor ons deel van Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:54:
Ik zag een groot bord de grond ingetimmerd worden langs het TinQ / Shell Express station aan de Meerveldhovenseweg. Richting Ulenpas / Rovergarage in Gestel dus.
Ik ga vanmiddag een foto schieten, hopelijk goed nieuws voor ons deel van Eindhoven.
Zou wel moeten, ze zijn al jaren bezig om dingen te plannen en nu de grond open gaat voor de aanleg van de nieuwe drainage zouden ze dat meteen mee kunnen/moeten nemen. Maar ik geloof het pas als ze daadwerkelijk aansluiten.

Heeft er ook al niet ongeveer een jaar geleden zo'n bord gestaan? Of misschien staat dat bord er gewoon nog steeds en valt het niet meer zo op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikki
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 22:51
Nu we hebben vastgesteld dat er wel meer dan 6 mensen wat te klagen hebben en dat de wereld van glasvezel nog steeds de toekomst heeft de vraag: 'Hoe ziet de zeer nabije toekomst van analoge/digitale tv bij onsnet er nu uit?' Heel veel speculaties, heel veel gemiste deadlines, maar dus niet veel resultaten. Iemand enig idee?

Die 150 euro return op dat derde rangs sagem-kastje klinkt wel heel erg aanlokkelijk, samen met een overgang naar tig HD zenders bij UPC. Schijnen over een maand met een nieuwe settop-box te komen. Zal de achterstand van onsnet niet kleiner op worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnsNet/OnsBrabantNet zou er goed aan doen om de ontwikkelingen wat betreft het TV gebeuren eindelijk eens op hun site te gaan zetten. En vervolgens dit ook eens goed bij te gaan houden, zodat klanten weten waar ze aan toe zijn. Met de voicemail en de email problemen van Edutel hebben ze dit namelijk wel keurig gedaan! De problemen die hier speelde en de oorzaak+oplossing ervan werden hier goed uitgelegd. Ook werden er constant updates gegeven over de werkzaamheden en voortgang om deze problemen op te lossen. Waarom kan dit nou ook niet bij de problemen/ontwikkelingen die spelen met de TV dienst? Dit wordt allemaal maar stil gehouden. In plaats van dat OnsNet hier zelf mee naar buiten komt moeten we alles via via horen.

Om te beginnen zouden ze eens op hun site kunnen gaan zetten wat de ontwikkeling zijn rondom Digitale TV. Wat is de precieze reden dat deze dienst gestaakt is? Wat is er in de tussentijd gebeurd? Wat zijn de huidige ontwikkelingen en wat is de toekomst?

Ten tweede moeten ze eens gaan erkennen dat analoge TV het afgelopen jaar niet meer de kwaliteit heeft gehad als in het begin, en wat hier de bedoeling van is. Wat veroorzaakt dit kwaliteitsprobleem waardoor mensen een dof blurry beeld binnenkrijgen met uitwazende/uitzakkende/overlopende kleuren? Wordt hier nog aan gewerkt? En wat is er in de afgelopen tijd al aan gedaan? Wat moet er nog gebeuren? Wanneer? Wordt er nog geïnvesteerd in analoge TV of wordt deze dienst op termijn beëindigd?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb nu ook internet van Onsnet. LEKKER.

Analoge tv heb ik geen last van. Sloeg stijl achterover toen ik bij een kennis eerder dit jaar analoge tv van Onsnet mocht installeren. Dat gezeik... met dure hirschmann kabels, verloopstekkers, verdeelboxen en er dan achterkomen dat het geen reet helpt omdat het probleem bij de provider zit... heb ik tien jaar geleden al opgegeven. Glasvezel moet gewoon de beste kwaliteit van allemaal hebben. En dan niet met zo'n verouderde digibox die inmiddels ook weer uitgefaseerd is. Wat een gemis!

Gewoon verder met de schotel aan de gevel dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Paquito op 23-10-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Laatst online: 18:27

wootah

They see me trollin'

Ik zag pas geleden op de site van ons net Eindhoven dat ze pas eind 2012 klaar gaan zijn met de complete aanleg van Eindhoven :(
Een paar dagen/weken geleden was dat nog 2010...
weet iemand de rede dat ze nu alles uitstellen...
ik sta hier gewoon te springen om glasvezel, want online met hun livebox begint me erg te irriteren...
Op dit moment woon ik nog geen 50 meter van de hoofd kabel, dus zoals je kan voorstellen erger ik me er een beetje aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
wootah schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:41:
Ik zag pas geleden op de site van ons net Eindhoven dat ze pas eind 2012 klaar gaan zijn met de complete aanleg van Eindhoven :(
Een paar dagen/weken geleden was dat nog 2010...
weet iemand de rede dat ze nu alles uitstellen...
ik sta hier gewoon te springen om glasvezel, want online met hun livebox begint me erg te irriteren...
Op dit moment woon ik nog geen 50 meter van de hoofd kabel, dus zoals je kan voorstellen erger ik me er een beetje aan :P
Dagen of weken? Zeg maar maanden of jaren. Zie ook eerdere posts van mij daar heb ik het ook al eens genoemd. En eind 2012? Ik zou er nog niet direct op rekenen ;)

Waarom ze niet eerder verder gaan in Eindhoven is mij ook niet helemaal duidelijk, mogelijk delen ze het in heel veel stappen/wijkdelen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:12:

[...]

Ten tweede moeten ze eens gaan erkennen dat analoge TV het afgelopen jaar niet meer de kwaliteit heeft gehad als in het begin, en wat hier de bedoeling van is. Wat veroorzaakt dit kwaliteitsprobleem waardoor mensen een dof blurry beeld binnenkrijgen met uitwazende/uitzakkende/overlopende kleuren? Wordt hier nog aan gewerkt? En wat is er in de afgelopen tijd al aan gedaan? Wat moet er nog gebeuren? Wanneer? Wordt er nog geïnvesteerd in analoge TV of wordt deze dienst op termijn beëindigd?
Analoge tv is nogal wat achterhaald. Volgens mij zou de beste oplossing zijn om met een goed werkend digitaal pakket te komen, en de mensen die momenteel gebruik maken van analoog over halen om over te stappen naar Digitaal.

Uiteindelijk zal mijn inziens analoge TV helemaal verdwijnen. Digitaal is er veel meer mogelijk, dus waarom blijven werken met oude technieken.

Voordat ik meteen de opmerkingen krijg dat digitaal niet goed werkt, ik geef dus ook aan dat het een goed werkend product moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Laatst online: 18:27

wootah

They see me trollin'

JaWSnl schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:53:
[...]

Dagen of weken? Zeg maar maanden of jaren. Zie ook eerdere posts van mij daar heb ik het ook al eens genoemd. En eind 2012? Ik zou er nog niet direct op rekenen ;)

Waarom ze niet eerder verder gaan in Eindhoven is mij ook niet helemaal duidelijk, mogelijk delen ze het in heel veel stappen/wijkdelen op.
tja, het is bijna beter om zelf ff je straat of blok op te roepen en samen glasvezel ff door te laten trekken dan te wachten :/
ik weet eigenlijk niet bij welke instantie je überhaupt moet zijn om dat door te laten trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:01:
[...]

Analoge tv is nogal wat achterhaald. Volgens mij zou de beste oplossing zijn om met een goed werkend digitaal pakket te komen, en de mensen die momenteel gebruik maken van analoog over halen om over te stappen naar Digitaal.

Uiteindelijk zal mijn inziens analoge TV helemaal verdwijnen. Digitaal is er veel meer mogelijk, dus waarom blijven werken met oude technieken.

Voordat ik meteen de opmerkingen krijg dat digitaal niet goed werkt, ik geef dus ook aan dat het een goed werkend product moet zijn ;)
Kijkende naar het vrijmaken van bandbreedte zoals bij UPC en Ziggo om daarmee meer ruimte te krijgen voor digitale tv en internet bandbreedte is niet van toepassing bij ONE. In feite is het analoge signaal tot in het modem van iedere klant al digitaal en is de bandbreedte hier geen issue. Ik weet niet in hoeverre het signaal vergelijkbaar is met dvb-c wat ook gebruikt wordt voor de officiele digitale tv. Interessant om eens te achterhalen.

Maar daardoor is het voor ONE volgens mij niet zo heel interessant klanten over te halen naar digitaal met als reden om daarmee te kunnen stoppen met analoog zoals bij UPC en Ziggo. Wel kunnen ze natuurlijk meer verdienen aan digitaal, dus dat kan wel een reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
frenkya schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:07:
[...]

Kijkende naar het vrijmaken van bandbreedte zoals bij UPC en Ziggo om daarmee meer ruimte te krijgen voor digitale tv en internet bandbreedte is niet van toepassing bij ONE. In feite is het analoge signaal tot in het modem van iedere klant al digitaal en is de bandbreedte hier geen issue. Ik weet niet in hoeverre het signaal vergelijkbaar is met dvb-c wat ook gebruikt wordt voor de officiele digitale tv. Interessant om eens te achterhalen.

Maar daardoor is het voor ONE volgens mij niet zo heel interessant klanten over te halen naar digitaal met als reden om daarmee te kunnen stoppen met analoog zoals bij UPC en Ziggo. Wel kunnen ze natuurlijk meer verdienen aan digitaal, dus dat kan wel een reden zijn.
Zolang er voor digitale tv gebruik wordt gemaakt van DVB-C is het wel degelijk van toepassing. Het signaal wordt nu namelijk alsnog gemoduleerd op de coax kabel dus er is dan niet meer ruimte beschikbaar als bij UPC. Enig verschil is dat er bij OBN/ONE geen internet en telefonie over de coax kabel hoeft dus dat bespaard wel wat ruimte.

Verder moet je de modulator die in het kastje zit gewoon zie als een apparaat wat lichtsignalen omzet in kopersignalen. Na de moduator kan het signaal dus exact gelijk zijn aan ieder ander DVB-C signaal. Maar zoals al eerder genanalyseerd is in dit topic wijkt het DVB-C signaal van OBN/ONE wel af van de standaard, dit heeft echter niets met de techniek te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 24-10-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
W00fer schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:54:
Door het klote weer van de afgelopen dagen nog een foto geschoten, morgen weer een nieuwe poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lag bij andere onsbrabantnet gebruikers het internet ook plat gisteravond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:53:
Breidt je post nog even uit met je gemeente en wijk.
Hier in geldrop nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
ik222 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:19:
[...]
Verder moet je de modulator die in het kastje zit gewoon zie als een apparaat wat lichtsignalen omzet in kopersignalen. Na de moduator kan het signaal dus exact gelijk zijn aan ieder ander DVB-C signaal. Maar zoals al eerder genanalyseerd is in dit topic wijkt het DVB-C signaal van OBN/ONE wel af van de standaard, dit heeft echter niets met de techniek te maken.
Ik vraag me wel af hoe ze e.e.a. dan doen. Stel je hebt de nl kanalen allen in hd (20Mb per kanaal)
Ned 1,2,3 rtl 4,5,6,7,8 sbs6, veronica en net5 (ik hoop dat ik ze allemaal heb) is 11 maal 20Mb is 220Mb.
Dan hebben we het nog niet over de sd kanalen en analoge kanalen. Er is maar 100Mb beschikbaar via 1 glas ader momenteel. Omgerekend dus 5 hd kanalen. Zie ik nu wat over het hoofd of hebben we hier de reden dat men kijkt naar ip tv ipv dvb-c? Bij ip tv zou e.e.a. dan pas vastlopen als je 5 hd kanalen gelijktijdig wilt kijken en dat zal niet snel voorkomen lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door frenkya op 25-10-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee het werkt niet zo zoals jij het zegt op dit moment :P Dan zou het inderdaad nooit kunnen.

Hoe het technisch gezien exact in elkaar zet wat betreft het coax signaal weet ik niet maar in ieder geval niet zo als jij het beschrijft. Ga er vanuit dat er op de coax kabel na de modulator net zoveel ruimte is als bij UPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frenkya schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:54:
[...]

Ik vraag me wel af hoe ze e.e.a. dan doen. Stel je hebt de nl kanalen allen in hd (20Mb per kanaal)
Ned 1,2,3 rtl 4,5,6,7,8 sbs6, veronica en net5 (ik hoop dat ik ze allemaal heb) is 11 maal 20Mb is 220Mb.
Dan hebben we het nog niet over de sd kanalen en analoge kanalen. Er is maar 100Mb beschikbaar via 1 glas ader momenteel. Omgerekend dus 5 hd kanalen. Zie ik nu wat over het hoofd of hebben we hier de reden dat men kijkt naar ip tv ipv dvb-c? Bij ip tv zou e.e.a. dan pas vastlopen als je 5 hd kanalen gelijktijdig wilt kijken en dat zal niet snel voorkomen lijkt me.
Nee, je krijgt over je glasvezel alleen de kanalen die je joint. Dit is dus 1 kanaal per STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat is ook weer niet helemaal waar aangezien dat bij analoge televisie (en volgens mij ook bij DVB-C) niet kan. Bij IPTV werkt dat uiteraard wel zo maar daar ging het hier niet over.

Het belangrijkste is dat het nooit het televisiesignaal op de glasvezel zit in ip vorm is dus je kunt niet praten over Mbit's. Nogmaals hoe het verder exact werkt weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
frenkya schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:54:
Ik kan je ook geen antwoord geven op de vraag hoe dat technisch in elkaar zit met glasvezel technieken en coax modulatie. Wel weet ik dat je te hoog zit met de bitrate per HD kanaal. Nederland 1, 2 en 3 HD worden vanuit Hilversum aangeleverd met iets meer dan 12 Mbps per kanaal. Alleen MPEG-2 HD kanalen hebben een bitrate van 20 Mbps en daar zijn er niet zoveel van. Bij Ziggo hebben ze alleen Discovery HD dat in MPEG-2 HD wordt doorgegeven. Maakt verder natuurlijk niet veel uit voor de techniek die nodig is om de boel te moduleren aangezien het in de toekomst (hopelijk?) niet bij die 11 kanalen zal blijven.

Bij Ziggo weten ze via glasvezel het digitale signaal van zo'n 30 Transport Streams van 38 Mbps per Transport Stream richting de wijkcentrales te pompen alwaar het op de coax kabel gemoduleerd wordt voor alle afnemers in die wijk. Daarnaast zijn er ook nog ongeveer 10 Transport Streams voor kabel Internet en Video On Demand van elk 50 Mbps die ook via glasvezel naar diezelfde wijkcentrale moeten en dan hebben ze nog het signaal van 30 analoge TV kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:12:
Dat is ook weer niet helemaal waar aangezien dat bij analoge televisie (en volgens mij ook bij DVB-C) niet kan. Bij IPTV werkt dat uiteraard wel zo maar daar ging het hier niet over.

Het belangrijkste is dat het nooit het televisiesignaal op de glasvezel niet in ip vorm is dus je kunt niet praten over Mbit's. Nogmaals hoe het verder exact werkt weet ik ook niet.
Even niet over DVB-C nagedacht inderdaad ;)

Ik zal er eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
ArChie schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:44:
[...]

Bij Ziggo weten ze via glasvezel het digitale signaal van zo'n 30 Transport Streams van 38 Mbps per Transport Stream richting de wijkcentrales te pompen alwaar het op de coax kabel gemoduleerd wordt voor alle afnemers in die wijk. Daarnaast zijn er ook nog ongeveer 10 Transport Streams voor kabel Internet en Video On Demand van elk 50 Mbps die ook via glasvezel naar diezelfde wijkcentrale moeten en dan hebben ze nog het signaal van 30 analoge TV kanalen.
Dat is op zich niet zo moeilijk. Glasvezel is geschikt voor snelheden van vele malen 100Mb, de beperking zit hem bij FTTH in de gebruikte consumer hw. Ziggo zal neem ik aan professionele hw gebruiken waardoor vele malen meer dan 100Mb per ader hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Bij ons ook even plat ja, gemeente Laarbeek.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
frenkya schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:13:
[...]

Dat is op zich niet zo moeilijk. Glasvezel is geschikt voor snelheden van vele malen 100Mb, de beperking zit hem bij FTTH in de gebruikte consumer hw. Ziggo zal neem ik aan professionele hw gebruiken waardoor vele malen meer dan 100Mb per ader hebben.
De hardware van OBN / ONE is ook echt wel professioneel hoor. Alleen is deze per huisaansluiting enkel geschikt voor 100Mbit wat betreft ip diensten. Dat geldt zowel voor het glasvezelmodem als voor de glasvezelpoort op de wijkcentrale. Naar de wijkcentrales toe liggen uiteraard al verbindingen met meer bandbreedte aangezien er anders problemen zouden ontstaan :+

Echter een coax signaal over fiber brengen werkt op een heel andere manier dan ip diensten. Dus je kunt daar ook helemaal niet spreken over dat het eerst streams zijn van x Mbit. Dat is gewoon een heel andere techniek met speciale apparatuur die daarvoor geschikt is. Alleen hoe die techniek precies werkt weet ik ook niet. Natuurlijk kun je via DVB-C dan wel weer digitale kanalen met een bepaalde bitrate krijgen alleen zit dat al weer op een andere laag.

[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 26-10-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierzo:
http://www.digitaaltvkijk...l/default.asp?WebpageId=6
is te vinden dat in 8MHz 1 analoog kanaal past, of een DVB-C signaal met een capaciteit van 42Mbit/s. Wat je daarna met die 42Mbit/s doet mag je zelf weten. Je kunt er bijvoorbeeld een stuk of 6 DVD-kwaliteit SD TV zenders in kwijt, of een stuk of 3...4 HD zenders.
In de frequentieband van 80 to 860MHz zitten 97 bandjes van 8MHz, dus in theorie heeft DVB-C een bandbreedte van 97*42 = 4.1Gbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Nergens last van gehad 5508 Veldhoven

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ding is zeker,

De kennis is er al op dit forum,
Nu het geld nog om zelf een netwerk uit te rollen...
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig iedee waarom er maar 1 van mijn poorten op mijn modem werkt van onsbrabantnet ? ik wil graag nog een extra router erbij hebben voor op de zolder

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:36:
iemand enig iedee waarom er maar 1 van mijn poorten op mijn modem werkt van onsbrabantnet ? ik wil graag nog een extra router erbij hebben voor op de zolder

mzzl
Je krijgt maar 1 ip-adres van OnsNet. Als je echt 2 routers rechtstreeks op het modem wilt gebruiken moet je een subnet met meerdere ip-adressen kopen.

Misschien kan wat je wil ook gewoon door een switch of acces point aan je router te hangen, da's goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulkiedulkie op 31-10-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Hulkiedulkie schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:14:
[...]

Je krijgt maar 1 ip-adres van OnsNet. Als je echt 2 routers rechtstreeks op het modem wilt gebruiken moet je een subnet met meerdere ip-adressen kopen.

Misschien kan wat je wil ook gewoon door een switch of acces point aan je router te hangen, da's goedkoper.
Je kunt ook gewoon router aan router hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Weet iemand of het de moeite waard is een vast ip adres te kopen? Hoe dynamic is het adres van onsnet?
Verandert 1x per maand, vaker, minder vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen

ik vind het wel meevallen 50+ zenders analoog meer kan je niet met je tv ontvangen.
Want dan gaan ze elkaar store,n dus dan moet je ze wel gaan compresseren(coderen).
En nergens krijg je sneller internet of je moet 5 adsl abonnementen afsluiten.
upc maakt wel reclame voor 125mb/s maar er is nog maar zelden meer als 50mb/s mogelijk.
en maar 1 ip adres bij andere providers moet voor 2de externe ip adres dubbel betalen.
bij ONS krijg je er dan 6 of 8 ofzo en met een goed ingestelde router kan je er zoveel computers als je wilt op aansluiten (zelf heb ik 2 laptops ,2 pc's en web/ftp server in mijn netwerk) een router moet je sowieso achter je modem zetten, want volgens onderzoek van pc idee heb je zonder router gemiddeld binnen 20 minuten virussen of adware op je computer

groetjes wytse

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/608364679.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt er een beetje aan wel makelijk als je een server hebt ik heb ook een vast ip laats was hij 3 keer in een week verrandert.

wytse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Pingtest is ook wel grappig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/2189062.png

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Paquito schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:47:
Weet iemand of het de moeite waard is een vast ip adres te kopen? Hoe dynamic is het adres van onsnet?
Verandert 1x per maand, vaker, minder vaak?
Voor de eenmalige EUR 25,00 zou ik het doen als ik een server had. Bij stroomstoring nieuw ip adres. Gisteren kreeg ik een nieuwe ip, alhans dat denk ik omdat ik weer moest inloggen voor tweakers.net terwijl ttl op 1 jaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:06:
[...]

Voor de eenmalige EUR 25,00 zou ik het doen als ik een server had. Bij stroomstoring nieuw ip adres. Gisteren kreeg ik een nieuwe ip, alhans dat denk ik omdat ik weer moest inloggen voor tweakers.net terwijl ttl op 1 jaar staat.
Ik heb ook een server achter de verbinding hangen en heb al sinds het begin (nu ruim een jaar) hetzelfde ip. Dit zonder officieel vast ip.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 01-11-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:47
Enorm leuk voor de mensen in Meerhoven dat ze daar nu aan het aanleggen zijn echter wel brak dat ze maar een deel van Gestel hebben gedaan en de rest later pas komt (joost mag weten wanneer...). Toen OnsNet in Eindhoven begon woonde ik nog in Tongelre, in een studentenwoning. We hebben daar als 1 van de eersten van OnsNet gebruik mogen maken, zelfs een jaar gratis. Vervolgens een abonnement bij hun genomen voor tv+internet en jaren probleemloos plezier van gehad. Nu ben ik verhuist (gaan samenwonen) en woon in stadsdeel Gestel (wijk Oud Kasteel) maar helaas, geen glasvezel meer. En dan te bedenken dat de 3 industrieterreinen om mij heen glasvezel hebben, Veldhoven waar ik tegenaanwoon vol ligt met glasvezel... :(

Ja ik zou UPC kunnen nemen maar dat zijn eikels, te duur en slechte voorziening als je ziet dat ze niet eens een synchrone lijn hebben. Belachelijk. Ik heb bij hun analoge tv en dat vind ik genoeg. Het is al erg zat dat als afnemer van UPC dat ze hun eigen reklame op tv opeens met harder volume laten doorkomen dan de rest. Verder leuke aanbiedingen van digitale tv en hoe goedkoop het is maar ondertussen niet vermelden dat bij die lage prijzen ALTIJD de kosten van de analoge lijn er bovenop komt... Hun glasvezel vind ik gewoon te duur tov wat je ervoor krijgt. Hun download en upload snelheden liggen niet in verhouding. Het zijn ook een stel agressieve verkopers.

Dus geef mij ONE maar, maar helaas moet ik daar op wachten tot sint-juttemis (gezien ik nergens kan vinden waneer wij nou eens aan de beurt zijn). En ik woon hier al ruim een jaar. Oh the torture... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Eagle666 schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:07:
En dan te bedenken dat de 3 industrieterreinen om mij heen glasvezel hebben, Veldhoven waar ik tegenaanwoon vol ligt met glasvezel... :(
Dat komt omdat een partij genaamd Glasvezel Eindhoven alle bedrijventerreinen voortvarend op een ring heeft aangesloten. Staat bovendien los van ONE, OBN, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Eagle666 schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:07:
Enorm leuk voor de mensen in Meerhoven dat ze daar nu aan het aanleggen zijn echter wel brak dat ze maar een deel van Gestel hebben gedaan en de rest later pas komt (joost mag weten wanneer...). Toen OnsNet in Eindhoven begon woonde ik nog in Tongelre, in een studentenwoning. We hebben daar als 1 van de eersten van OnsNet gebruik mogen maken, zelfs een jaar gratis. Vervolgens een abonnement bij hun genomen voor tv+internet en jaren probleemloos plezier van gehad. Nu ben ik verhuist (gaan samenwonen) en woon in stadsdeel Gestel (wijk Oud Kasteel) maar helaas, geen glasvezel meer. En dan te bedenken dat de 3 industrieterreinen om mij heen glasvezel hebben, Veldhoven waar ik tegenaanwoon vol ligt met glasvezel... :(

Ja ik zou UPC kunnen nemen maar dat zijn eikels, te duur en slechte voorziening als je ziet dat ze niet eens een synchrone lijn hebben. Belachelijk. Ik heb bij hun analoge tv en dat vind ik genoeg. Het is al erg zat dat als afnemer van UPC dat ze hun eigen reklame op tv opeens met harder volume laten doorkomen dan de rest. Verder leuke aanbiedingen van digitale tv en hoe goedkoop het is maar ondertussen niet vermelden dat bij die lage prijzen ALTIJD de kosten van de analoge lijn er bovenop komt... Hun glasvezel vind ik gewoon te duur tov wat je ervoor krijgt. Hun download en upload snelheden liggen niet in verhouding. Het zijn ook een stel agressieve verkopers.

Dus geef mij ONE maar, maar helaas moet ik daar op wachten tot sint-juttemis (gezien ik nergens kan vinden waneer wij nou eens aan de beurt zijn). En ik woon hier al ruim een jaar. Oh the torture... :X
Voor een stapeltje bankbiljetten willen ze vast wel een lijntje doortrekken. :-)

Hmm. Ik denk dat ik het nog even aanzie wat betreft het ip. (inderdaad een webserver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al iets gehoord over wat er gaat gebeuren met dat PLUSTV van OBN/ONE?? Het blijft zo stil en ik wil zo onderhand toch wel een stuk of wat extra HD-zendertjes op fantsoenlijke wijze gaan ontvangen...>!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige wat ik toevallig vandaag heb gemerkt bij het digitale signaal is dat Nederland 2 weer teletext heeft en bij RTL4 het geluid niet meer achter encryptie zit. Heeft anderhalve maand geduurd deze 2 foutjes :>
Verder is de kwaliteit nog steeds hetzelfde.
Het digitale signaal heeft nog steeds een gemiddelde beeldkwaliteit die soms wat flets overkomt en helderheid+scherpte tekort komt. Verder is het wel een strak en correct beeld, alleen de bitrate is dus duidelijk aan de lage kant.

Het analoge signaal is nog steeds een dof/wazig, waterig beeld met uitwazende/uitzakkende kleuropvulling, voornamelijk bij felle kleuren. Nederland 3 staat nog steeds op lagere kwaliteit versie (ook al flink wat weken nu).

Verder laatste dagen weer last van een erg trage mailserver.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

a6amt

Nostalgie

Voor diegene die willen weten wat het onsbrabantnet project in Son en Breugel gaat brengen moeten even hier kijken voor meer info. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super prijs/prestatie zeg!

Pakket 1
Internet 150 / 150 Mbps
Radio en Televisie analoog/digitaal
Vaste Telefonie

€ 60,00
permaand

Valt mij ook op dat Analoog en Digitale TV samengevoegd is in 1 dienst (net als Ziggo) en dat er niet gesproken wordt over een ontvanger. Dit ziet er erg goed uit! Zouden ze dan eindelijk geleerd hebben van het PlusTV fiasco en in Son en Breugel met een open DVB-C model komen waarbij mensen een eigen ontvanger kunnen gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 20:35
OBN gaat hiermee wel heel serieus prijsvechten idd, aangezien het goedkoopste glasvezel totaalpakket van KPN al 65 euro pm moet kosten (en dan krijg je een whopping 30/3 ipv 150/150 internet).

Ook opvallend dat ze in Son opeens dus met andere technische specs en andere prijzen komen dan in de andere OBN plaatsen. Een uniform productaanbod voor het hele OBN-gebied lijkt mij marketing technisch wel zo efficient, net zoals één algemene OBN website ipv een aparte voor iedere gemeente, met 75% dezelfde informatie en 25% under construction. Maar goed, ik neem aan dat OBN er z'n redenen voor heeft.

Maar goed, ben benieuwd of we in de andere OBN plaatsen op termijn ook nog iets mee gaan krijgen van deze wijzigingen. En het wachten is natuurlijk op UPC dat in Son FiberPower met 151 Mbit gaat introduceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:14:

Valt mij ook op dat Analoog en Digitale TV samengevoegd is in 1 dienst (net als Ziggo) en dat er niet gesproken wordt over een ontvanger. Dit ziet er erg goed uit! Zouden ze dan eindelijk geleerd hebben van het PlusTV fiasco en in Son en Breugel met een open DVB-C model komen waarbij mensen een eigen ontvanger kunnen gebruiken?
Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat KPN daar al diensten aanbiedt. Zij bieden het ook in pakketten aan, wellicht is het marketing-technisch het slimst om te doen wat kpn ook doet, om het makkelijk te houden voor potentiele klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10

Pakket 1
Internet 150 / 150 Mbps
Radio en Televisie analoog/digitaal
Vaste Telefonie

€ 60,00
permaand

Wat ik ervan weet is digitale tv in Son en Breugel technisch nog steeds hetzelfde.
gotcha schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:32:
OBN gaat hiermee wel heel serieus prijsvechten idd, aangezien het goedkoopste glasvezel totaalpakket van KPN al 65 euro pm moet kosten (en dan krijg je een whopping 30/3 ipv 150/150 internet).

Ook opvallend dat ze in Son opeens dus met andere technische specs en andere prijzen komen dan in de andere OBN plaatsen. Een uniform productaanbod voor het hele OBN-gebied lijkt mij marketing technisch wel zo efficient, net zoals één algemene OBN website ipv een aparte voor iedere gemeente, met 75% dezelfde informatie en 25% under construction. Maar goed, ik neem aan dat OBN er z'n redenen voor heeft.
OBN heeft een Son en Breugel een ander contract met de netwerkwerkeigenaar.

Versimpeld zit het zo: in de zelf gestartte projecten moet OBN een bedrag voor het gehele netwerk betalen, in S&B moet er per aansluiting een bedrag worden betaald.

Hierdoor is het aanbieden van diensten apart (bv alleen telefonie of alleen RTV) verliesgevend als er maar voor 1 dienst wordt gekozen: het abonementsgeld ligt dan namelijk lager dan het vastrecht wat OBN moet betalen aan de netwerkeigenaar. Om dit te voorkomen is er voor paketten gekozen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulkiedulkie op 03-11-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gotcha schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:32:
Maar goed, ben benieuwd of we in de andere OBN plaatsen op termijn ook nog iets mee gaan krijgen van deze wijzigingen.
Ik denk niet dat er in andere OBN/ONE plaatsen ook 150Mbit gaat komen. Dan zullen al die Packetfront kastjes vervangen moeten worden. De kastjes van Packetfront gaan maar tot 100Mbit. Zowel de nieuwe als oude modellen. Genexis heeft ze wel van 1Gbit. Die zullen ze ook wel in Son en Breugel gebruiken denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Hah jammer. 150/150 wil ik ook wel. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:20:
[...]

Ik denk niet dat er in andere OBN/ONE plaatsen ook 150Mbit gaat komen. Dan zullen al die Packetfront kastjes vervangen moeten worden. De kastjes van Packetfront gaan maar tot 100Mbit. Zowel de nieuwe als oude modellen. Genexis heeft ze wel van 1Gbit. Die zullen ze ook wel in Son en Breugel gebruiken denk ik.
Ik zie dat voorlopig ook nog niet gebeuren nee.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 04-11-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou al een heel stuk tevreden zijn als ze het huidige product leveren zoals ze beloven (op de site). Waarbij PlusTV dan fantsoenlijk werkt en alle 'normale' HD zenders bevat. Maar ja.... ik heb er niet veel hoop meer op dat zoiets dit jaar nog realiteit wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vind 95/76 voorlopig genoeg.
Volgende week heb ik mijn firewall binnen die 110Mb throughput heeft met alle unified threat management (UTM) opties aan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Per 1 december stap ik ook over van UPC naar ONE, met name omdat de upload onovertroffen is. Ik heb nog even geïnformeerd naar digitale TV en de kwaliteit ervan maar mij werd geadviseerd voorlopig geen digitale TV te nemen. Enerzijds omdat de kwaliteit niet goed genoeg is, anderzijds omdat men bezig was met iets nieuws (IPTV-achtig iets). Zou binnen enkele maanden gereed moeten zijn.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Lastig dat je het wachtwoord en je alias van je hoofdaccount niet kunt aanpassen bij ONE.

Het alias ok, maar het wachtwoord? Wel lastig.

[ Voor 13% gewijzigd door Paquito op 04-11-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet 150 / 150 Mbps
Of ze hebben qua marketing 'geleerd' van UPC. Er staat formeel niet dat je 150Mbps up en 150Mbps down krijgt. In je quote kan het abonnement 'Internet 150' heten met (totaal) 150Mbps, en in de overige tekst staat '150 Mbps up- en downloaden' wat je ook kunt interpreteren als 150 totaal voor up- en downloaden. Het zou dus ook best een 100/50 of 75/75 abonnement kunnen zijn...

Maar ik wil niet te zwartkijken, Gigabit CPEs zijn immers wel beschikbaar, en daarmee zijn dit soort snelheden geen probleem :).

(edit: als ze in andere plaatsen ook sneller dan 100Mbit willen aanbieden hoeven ze niet per se *alle* kastjes te vervangen, maar alleen die van de mensen die daadwerkelijk een sneller abonnement willen - en daar vast voor moeten betalen.)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbeperkt toegang tot het internet met een snelheid van 150 Mbps. Zowel uploaden (versturen) als downloaden (ontvangen).

Dat staat er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:51:
[...]

Of ze hebben qua marketing 'geleerd' van UPC. Er staat formeel niet dat je 150Mbps up en 150Mbps down krijgt. In je quote kan het abonnement 'Internet 150' heten met (totaal) 150Mbps, en in de overige tekst staat '150 Mbps up- en downloaden' wat je ook kunt interpreteren als 150 totaal voor up- en downloaden. Het zou dus ook best een 100/50 of 75/75 abonnement kunnen zijn...

Maar ik wil niet te zwartkijken, Gigabit CPEs zijn immers wel beschikbaar, en daarmee zijn dit soort snelheden geen probleem :).

(edit: als ze in andere plaatsen ook sneller dan 100Mbit willen aanbieden hoeven ze niet per se *alle* kastjes te vervangen, maar alleen die van de mensen die daadwerkelijk een sneller abonnement willen - en daar vast voor moeten betalen.)
Met onze Basisdienst Internet kunt u standaard 150 Mbps uploaden én 150 Mbps downloaden.

Dat staat er ;)

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulkiedulkie schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:18:
Wat ik ervan weet is digitale tv in Son en Breugel technisch nog steeds hetzelfde.
Je had gelijk.
Het staat nu ook op hun site:
Indien u hier gebruik van wenst te maken, dan kunt u per televisie waar u het digitale signaal op wilt ontvangen een zogenaamde homebox (decoder) aanvragen. U kunt hiervoor gewoon gebruik blijven maken van de bestaande bekabeling naar uw radio/televisie. De eenmalige kosten van deze homebox zijn per televisie € 150,00.
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen dacht ik. Toch wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wagij

En wat wou je daarmee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week valt bij alle inwoners van Son & Breugel, die binnen het aansluitgebied
van OnsBrabantNet wonen, het aanvraagformulier voor het aanvragen
van diensten van OnsBrabantNet in de brievenbus.
Wat heeft OnsBrabantNet mij te bieden?
Met OnsBrabantNet kunt u voor € 60,00 per maand inclusief btw gebruik gaan maken van zowel analoge,
als digitale televisie, vaste telefonie (gratis bellen met alle klanten van OnsBrabantNet) en één van de
allersnelste internetverbindingen (150 Mbps up- en downloaden) in Nederland. Eind december 2009 gaan

En zo staat het er precies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:45:
@Wagij

En wat wou je daarmee zeggen?
Dat je 150 up en 150 down hebt. Duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om 13.58 uur reageerde ik daar ook op.
Volgens mij gaf ik dat ook om 13.58 uur aan, lezen lezen en nog eens lezen pfffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:50:
Om 13.58 uur reageerde ik daar ook op.
Volgens mij gaf ik dat ook om 13.58 uur aan, lezen lezen en nog eens lezen pfffffff
Je hoeft niet zo neerbuigende te doen. Bovendien had je 2 posts, en werd de tweede ook niet duidelijk.
Belangrijk om te weten ook nog: Als je nog meer te zeggen hebt na een post en niemand anders heeft nog gepost kun je dmv de "edit" knop rechtsboven een post de post aanpassen.

edit: en alles wat je doet in de tweede quote is de website van obn quoten (vermoed ik). Je geeft niet aan of jij er inmiddels ook uit begrijpt dat er wel/niet duidelijk 150 up en 150 down staat.

[ Voor 16% gewijzigd door JaWSnl op 04-11-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een keer dan maar dan de verkorte versie.
13.58 uur: Zowel uploaden (versturen) als downloaden (ontvangen).
Dus ik zal het wel niet begijpen.
Doe ik neerbuigend dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2012
150 megabits per seconde symetrisch aan verbindingssnelheid.

Zo nu niet meer ruzieen kinders!

150 mbit betekend dus dat er gigabit ethernet technologie zal worden gebruikt denk ik zo!

[ Voor 34% gewijzigd door steviepwr op 04-11-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kinders???
Ja dat denk ik ook dat er gigabit ethernet technologie gebruikt gaat worden.
Het is overigens wel een hele mooie snelheid, hoop dat er meer isp's gaan volgen.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt in het aanbod in Son en Breugel:
- inderdaad een abonnement voor analoog/digitaal; geen extra abonnement voor extra digitale boksjes, alleen eenmalige kosten
- zelfde lijst van zenders voor analoog / digitaal; geen duidelijkheid over HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb bij ONE last van een vertraagde levering van mails. Sommige mails komen pas na een - twee - drie dagen binnen met de originele datum waarop ze verstuurd zijn. Het probleem komt voor bij verschillende afzenders van verschillende providers. Voorheen had ik hier nooit last van (UPC) . Meer mensen?

[ Voor 76% gewijzigd door Paquito op 06-11-2009 00:53 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.