OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 180.840 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Hier is meer te vinden over de problemen en ontwikkelingen met de Email voor OBN/ONE.

http://www.onsneteindhove...x.php?menu=&disruption=42

http://www.onsbrabantnet....ikel_id=8412&module_id=21

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is duidelijk. Bedankt.

Naast het vertraagd aankomen, heb ik ook sterk het gevoel dat sommige mails die ik verzend helemaal niet aankomen. :S En ik vraag mij af of andere mails die naar mij verstuurd worden ook wellicht lost in transit zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Paquito op 06-11-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Geplaatst op donderdag 28 augustus 2008 23:04
Door: dominicr

In Waalre schiet het niet op
http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/article1437929.ece

Straks is het jaar al om

Iemand toevallig stiekem wat inside information ?
Er komt geen glasvezel in Waalre. Ze hebben daar weer een nieuwe 'troef' in handen.. Natuurlijk weer in samenwerking met de oude partner IAE. (Via Net.works / Claranet / etc)
Binnenkort: breedband via de kabel in Waalre
Televisie, radio, telefoon én supersnel internet in één pakket via de coaxkabel. Het kan met de nieuwste technologie: EuroDOCSIS 3.0. Hiermee wordt het bestaande kabelnetwerk geschikt gemaakt voor breedband. Bestaande verbindingen krijgen de mogelijkheid van snelheden tot 120 Mbit/s downstream en 10 Mbit/s upstream. Het aanleggen van een glasvezelverbinding is daarmee overbodig.
Glasvezel overbodig. Gniffel.
Waar hebben we dit eerder gehoord. Wie herinnert zich nog die DVB veldfles, 8 - 9 jaar geleden. Alle partijen uit die samenwerking zijn geloof ik inmiddels failliet of overgenomen. Terwijl Den Haag onlangs aankondigde dat glasvezel de big thing is, kijkt men weer de andere kant uit. Opmerkelijk. Over 5 - 10 jaar lopen ze daar weer achter de feiten aan. De rest van het land zit dan ondertussen rustig over zijn glasvezel verbinding te freewheelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Paquito op 06-11-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Echt weer van die domme UPC praat met hun 10 mbit upload :+

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdkam
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-01-2022
Ik ben aan het overwegen om de analoge tv van UPC te gaan vervangen voor analoge tv van ONSNET Eindhoven (en gelijk het internet natuurlijk). Hoe staat het nu met de kwaliteit van de analoge tv van ONSNET?
Is dit nu beter of slechter dan die van UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Slecht. Bij ONE krijg je dof blurry beeld met kleuropvulling die uit de objecten waast/zakt. Mocht het UPC netwerk sterk verouderd zijn waar je woont (waardoor je altijd al slecht beeld hebt gehad), dan zou het nog te overwegen zijn. Maar bij een goed UPC of Ziggo signaal: NIET DOEN!

Hier en hier heb je een vergelijking tussen het beeldtype van OnsNet/OnsBrabantNet en dat van Ziggo. Kwa ruis is het inmiddels nu iets verbeterd maar kwa beeldtype is het nog steeds precies hetzelfde. Nog steeds felle kleuren die uitwazen en uitzakken (door slechte omzettingsapparatuur/verkeerde instellingen) waar het beeld onscherp en dof van wordt (kleuropvulling blijft niet binnen de lijnen, dus alles loopt over).

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 06-11-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 16:56
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:24:
Slecht. Bij ONE krijg je dof blurry beeld met kleuropvulling die uit de objecten waast/zakt. Mocht het UPC netwerk sterk verouderd zijn waar je woont (waardoor je altijd al slecht beeld hebt gehad), dan zou het nog te overwegen zijn. Maar bij een goed UPC of Ziggo signaal: NIET DOEN!
Niet vergeten natuurlijk dat dit per regio of wijk of straat (wie weet wat) het verschilt in kwaliteit.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdkam
  • Laatst online: 12-01-2022
JaWSnl schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:03:
[...]

Niet vergeten natuurlijk dat dit per regio of wijk of straat (wie weet wat) het verschilt in kwaliteit.
Dus het verschilt per wijk. Weet er iemand hoe de kwaliteit van analoge tv in Eindhoven in het stadsdeel Tongelre is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij UPC kan het per wijk verschillen ja, maar bij ONE/OBN/ONN is het overal hetzelfde.
Ik woon zelf in Tonglere maar het geld voor alle plaatsen waar OnsNet Eindhoven/Nuenen en OnsBrabantNet actief is. Iedereen krijgt hetzelfde beeld binnen. Ik heb het zelf gezien in Nuenen waarbij ik opnames heb gedaan bij iemand met dezelfde tv kaart als ik hier heb. Beeld is 100% gelijk als hier in Eindhoven. Zelfs de diagonale strepen op Veronica en RTL8 die ik hier destijds had zaten ook in het beeld bij OnsNet Nuenen.

Nederland 1+2 is nog te doen doordat de aanvoer hiervan iets beterder lijkt. Het beeld daarvan is iets helderder maar nog steeds zie je de bovengenoemde beeldfouten welke het beeld gewoon wazig en onscherp maken. Het beeld lijkt gewoon niet scherp gesteld doordat die kleuren overlopen.

De rest is echt slecht. Slechtere bron+slechte omzetting = niet prettig kijken
Ik kan nog wel wat screenshots maken als je wilt.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 07-11-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Nou aan dat hele e-mail gebeuren mogen ze wel snel wat veranderen. Tis zo onbruikbaar. Meer als een kwart van de mails raakt bij mij kwijt. Komt gewoon niet aan bij mij of ontvanger. En dan is er ook nog het deel dat vertraagd aankomt. Waardeloos! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Weet iemand ook het adres/instellingen van de nieuwsgroepen bij ONE? Ik kan het niet echt vinden op de sites van ONE/OBN of Edutel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Achmeon schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:11:
Weet iemand ook het adres/instellingen van de nieuwsgroepen bij ONE? Ik kan het niet echt vinden op de sites van ONE/OBN of Edutel...
OBN: news.onsbrabantnet.nl
ONE: news.onsneteindhoven.nl

Poort bij beide 119 en inlognaam en wachtwoord kun je gewoon leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Dank je wel :)

Beetje raar dat ik dat niet op die sites kon vinden, maar goed. Nu eens kijken of dat een beetje te doen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Staat er wel gewoon op hoor, in ieder geval het adres.

Uitleg OBN nieuwsgroepen

[ Voor 51% gewijzigd door ik222 op 08-11-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-02 09:25
Is het denkbaar dat een apparaat als de Conceptronic Yuixx gebruikt kan worden zodra IPTV doorgevoerd wordt bij OBN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Paquito schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:55:
[...]

Er komt geen glasvezel in Waalre. Ze hebben daar weer een nieuwe 'troef' in handen.. Natuurlijk weer in samenwerking met de oude partner IAE. (Via Net.works / Claranet / etc)

[...]

Glasvezel overbodig. Gniffel.
Waar hebben we dit eerder gehoord. Wie herinnert zich nog die DVB veldfles, 8 - 9 jaar geleden. Alle partijen uit die samenwerking zijn geloof ik inmiddels failliet of overgenomen. Terwijl Den Haag onlangs aankondigde dat glasvezel de big thing is, kijkt men weer de andere kant uit. Opmerkelijk. Over 5 - 10 jaar lopen ze daar weer achter de feiten aan. De rest van het land zit dan ondertussen rustig over zijn glasvezel verbinding te freewheelen.
Ik had het gezien, zal wel weer lekker overprijsd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25809

En weer ligt de e-mail bij Onsbrabantnet plat. Zijn het niet de serverstoringen die de e-mail vertragen (meerdere uren vertraging) dan is nu wel een stroom storing in de buurt van de servers de veroorzaker van het compleet stil liggen van de e-mail. Ik zit op belangrijke mail te wachten ivm een bestelling, waar ik tijdig op moet reageren en nu kan ik die niet ontvangen. Ik raak hier behoorlijk geïriteerd door.

Zijn er mensen die al actie hebben proberen te ondernemen naar OBN ivm de veelvuldige e-mail storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Email werkt hier op het moment gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:02
Wat is er waar van het verhaal dat Hertzinger de TV diensten overdraagt aan Glashart?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Anoniem: 25809 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:25:

Zijn er mensen die al actie hebben proberen te ondernemen naar OBN ivm de veelvuldige e-mail storingen?
Ik zou onsbrabantnet een mailtje sturen :+

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
De verbinding is hier op dit moment enorm traag. Modem resetten helpt niet. Mail werkt ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Paquito op 10-11-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Paquito schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:12:
De verbinding is hier op dit moment enorm traag. Modem resetten helpt niet. Mail werkt ook niet.
Hier niet, ik zit gewoon op 11,5 MB/s download snelheid zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25809

Mail doet het weer!!!, ik maar gebruik van webmail. Omdat ik op een mail zit te wachten, maak ik vanuit mijn werk gebruik van webmail. Maar deze gaat ging continue fout na aanloggen. Dus de portal functioneerd, maar deze kan geen info van de mailserver krijgen, dus mailserver onbereikbaar.

Maar waar ik meer moeite mee heb is, dat het de laatste tijd er erg vaak uit ligt. Ik was benieuwd of hier mensen al actie op ondernomen hadden. Ik ben wel van plan om een klacht in te leggen omdat incidentele uitval wel te accepteren is, maar de grootschalige uitval van de laatste tijd is in mijn ogen niet meer acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Hier werkt het ook weer. De verbinding ook. Ik heb contact met ze gehad. Ze willen voorbeeldmails zien van wat er dan zoal niet aankomt. Ehm, ik weet niet of ik die wil sturen.

Ik kan Onsnetmail overigens helemaal niet gebruiken met sites als Ebay, Myspace. De bevestigingsmail om het mailadres om te zetten komt niet aan. Stel ik een ander niet Onsnet e-mail adres in, dan ligt de bevestigingsmail meteen in de box. En zo zijn er meerdere sites waarvan de mails nooit aankomen. Echt vervelend. Het is net of er een veel te strakke spamfilter bij Onsnet staat geinstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Paquito op 10-11-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paquito schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:12:
Er is inderdaad echt iets goed mis op het moment met het Internet van ONE. Het gaat echt enorm traag, net of er geen bandbreedte meer over is op het netwerk. Het kost mij zeker 5 minuten om hier te komen in dit topic. Dit is al een paar uur zo. Had m'n router al gereset maar dat was het inderdaad niet. Ik ga niet de stroom van het breedbandkastje af halen want ik heb al te vaak van die kapotte Sunny adapters meegemaakt daardoor. Die dingen worden soms veel te heet worden en als de stroom eraf/erop gaat klappen ze en zijn ze defect.
Intheweb schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:35:
Wat is er waar van het verhaal dat Hertzinger de TV diensten overdraagt aan Glashart?
Alles:
Anoniem: 245454 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:35:
Exit Hertzinger welkom Glashart Media B.V.

Factuur 23 september:

De TV-dienst wordt geleverd door de firma Hertzinger

Factuur 22 oktober:

De TV-dienst wordt geleverd door de Glashart Media B.V.
Glashart Media is de grootste radio en televisie aanbieder op glasvezelnetwerken in Nederland. Naast analoge radio en televisie biedt Glashart Media met name innovatieve interactieve radio en televisie diensten. De zeer grote capaciteit op glasvezel maakt het mogelijk om zeer veel interactieve diensten als UitzendingGemist en Hyves, maar ook lokale content van en naar eindgebruikers te distribueren.

Glashart Media is onderdeel van Reggefiber. Reggefiber bouwt, beheert en exploiteert fiber to the home netwerken en heeft de ambitie om alle woningen in Nederland te voorzien van een aansluiting op haar glasvezelnetwerk.
http://www.omroephandboek...sp?command=detail&id=4174

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 10-11-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:41:
Er is echt iets goed mis op het moment met het Internet van ONE. Het gaat echt enorm traag, net of er geen bandbreedte meer over is op het netwerk. Het kost mij zeker 5 minuten om hier te komen in dit topic. Dit is al een paar uur zo. Ik zie dat Paquito hier ook last van heeft dus het ligt niet aan mij gelukkig. Had m'n router al gereset maar dat was het inderdaad niet. Ik ga niet de stroom van het breedbandkastje af halen want ik heb al te vaak van die kapotte Sunny adapters meegemaakt daardoor. Die dingen worden soms veel te heet worden en als de stroom eraf/erop gaat klappen ze en zijn ze defect.
In Tongelre is een storing mbt tot traag tot geen internet, routers en pc krijgen wel ip.

Loopt een onderzoek naar op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah oke, dan wacht ik het even af. Heb in al die jaren nog nooit zo'n zware internet storing gehad met ONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkt weer normaal nu :) Heel fijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 10-11-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Mail werkt weer niet. (timeout mail.onsneteindhoven.nl) Internet bij vlagen heel erg traag.

Ik zit niet in Tongelre overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door Paquito op 10-11-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:02
Het lijkt hier weer redelijk normaal te werken....

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paquito schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:52:
Mail werkt weer niet. (timeout mail.onsneteindhoven.nl) Internet bij vlagen heel erg traag.

Ik zit niet in Tongelre overigens.
Een paar seconden na jou bericht werd het hier helemaal dichtgeknepen. Kon nergens meer op. Nu lijkt het weer stabiel. Email is nog steeds erg traag, maar dat ben ik niet anders gewend de laatste dagen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 10-11-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:42
Ik heb vanavond ook wat problemen met ONE gehad in Tongelre, was in mijn geval een DNS issue. Heb m'n router ingesteld om opendns te gebruiken, daarna ging alles weer perfect.

Andere vraag: ik overweeg digitale tv te nemen, echter heb ik niet veel vertrouwen in de decoder kastjes waar ziggo/upc je mee opschepen. Nu vraag ik me met name af of de decoder van onsnet wel component en HDMI uitgangen heeft. Zo niet, kan ik dan een eigen kastje gebruiken dat dit wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Ziggo kun je een eigen kastje gebruiken en ook de ingebouwde dvb-c ontvanger die tegenwoordig in alle nieuwe tv's zit. Kwaliteit Digitale TV bij ONE is erg matig. Door de lage bitrate komt het soms wat flets en onscherp over. Verder is het beeld wel goed maar dus niet van hoge kwaliteit. Het belabberde verplichte Sagem kastje uit 2006 van 150 euro is ook veel te duur voor wat het waard is en je hebt verder geen keuzevrijheid om een eigen ontvanger te gebruiken. Door ONE wordt het momenteel afgeraden om hun Digtale TV dienst af te nemen:
YuriV schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:05:
Per 1 december stap ik ook over van UPC naar ONE, met name omdat de upload onovertroffen is. Ik heb nog even geïnformeerd naar digitale TV en de kwaliteit ervan maar mij werd geadviseerd voorlopig geen digitale TV te nemen. Enerzijds omdat de kwaliteit niet goed genoeg is, anderzijds omdat men bezig was met iets nieuws (IPTV-achtig iets). Zou binnen enkele maanden gereed moeten zijn.
Blijf het jammer vinden dat ze niet bij DVB-C blijven, maar dan gewoon met dvb-c streams die 1:1 van de Mediagateway komen, zonder hercodering en encryptie. Bied maximale compabiliteit voor de toekomst en is voor de consument het goedkoopst. Iedereen bij UPC en Ziggo zit straks met een CI+ module in hun TV via 1 AB Digitale TV te kijken, behalve de glasvezelproviders die nog steeds met externe kastjes blijven werken.
http://www.hardware.info/...V_nieuws_van_de_HD_Dagen/
eind vorige maand liet Eric Tveter van Cablecom, de Zwitserse tak van UPC, weten dat het ondersteuning van CI+ overweegt. UPC Nederland is nog niet zover, maar liet desgevraagd wel weten de markt en de wensen van de consument in de nauwgezet te volgen.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-11-2009 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik wacht alle ontwikkelingen rond digitale televisie af. UPC is op dit moment te duur voor 3 televisies (volgens mij krijg je zelfs sowieso maximaal 2 mediaboxen wat dan niet te betalen is). OBN levert nu helemaal geen digitale tv op het moment maar eerder was de kwaliteit / stabiliteit om te huilen, ben bij OBN wel benieuwd waar ze mee komen nu. En verder hoop ik dat er wat tempo komt in het open stellen van de kabelmarkt, een model zoals ziggo hanteert lijkt mij namelijk ideaal.

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
OnsBrabantNet is in Son en Breugel ook leuk bezig met 150Mbit uitrol en 1Gbit voorbereiding. Interessante ontwikkeling? Antwoord op Eurodocsis 3 van de kabelaars? Ik heb er een artikel over doorgepubliceerd op http://www.glasvezel.nu/n...t-uit-naar-son-en-breugel .

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• Paquito
  • Niet online
De e-mail ligt er nu al de hele middag en avond uit.
Versturen werkt, maar kan niets binnenhalen. Weet uberhaupt niet of mails dus aankomen bij mij.

Lees nu dit
E-mail tijdelijk buiten gebruik als gevolg van spamaanval

Op dit moment ondervinden wij een storing op onze e-maildienst als gevolg van een spamaanval op de mailserver. Daardoor is e-mail ontvangen en versturen tijdelijk niet of vertraagd mogelijk.

Wij zijn druk doende dit probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Rotfl. Dit is toch amateurisme? Alle mails van vandaag dus misschien verloren?
Update 11 november 2009:
Vanaf 13 november wordt een nieuwe server binnen de e-mailvoorziening in gebruik genomen, waardoor de vertraging op het ontvangen van e-mail wordt veminderd en de performance verbeterd. Tevens zal volgende week de storage verder worden uitgebreid als stap richting de voltooing van de nieuwe e-mailvoorziening. De verwachte oplevering daarvan ligt eind december 2009.
Het valt me tegen dat e-mail blijkbaar al maanden niet goed werkt en dat het nu nog anderhalve maand (klop klop) gaat duren eer ik werkende mail heb. Beetje vreemd.. een dienst die er een half jaar uitligt. Krijgen we een korting?

[ Voor 149% gewijzigd door Paquito op 12-11-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die spamaanvallen daar zijn ze al meerdere keren mee gekomen als de mailserver weer erg slecht of niet bereikbaar is. Ik snap echt niet dat dit elke keer weer kan gebeuren. Het lijkt erop dat ze het elke keer gewoon maar laten gebeuren zonder maatregelen te nemen om dit in de toekomst te kunnen voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 13-11-2009 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:58:
Die spamaanvallen daar zijn ze al meerdere keren mee gekomen als de mailserver weer erg slecht of niet bereikbaar is. Ik snap echt niet dat dit elke keer weer kan gebeuren. Het lijkt erop dat ze het elke keer gewoon maar laten gebeuren zonder maatregelen te nemen om dit in de toekomst te kunnen voorkomen.
Misschien moet ik ze maar eens mailen met een offerte ;)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ligt de mail er weer uit :(
zucht.
:(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 13:19
Heb daarnet digitale TV aangevraagd bij ONE, wat blijkt: de maandelijkse 7,50 euro gaan vervallen. Ik hoef alleen 149,95 te dokken voor de digibox. Collega belde daarna en vroeg ter bevestiging nog naar dit gerucht maar inderdaad, hij kon het ook aanvragen voor alleen het vaste bedrag voor de digibox. Zal binnenkort op de website komen.

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunHozzie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-04-2024
Klopt. Net gebeld met de digitale tv klantenservice (op: 0402342088) en het gaat idd alleen 149,95 kosten. Dus dat is wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Dit geldt dan toch alleen voor ONE en niet voor OBN right? Want zo ver ik weet kun je bij OBN nu tijdelijk geen PlusTV aanvragen.
Maar het klinkt weer aardig experimenteel: "laten we kijken of het een leuk idee is als mensen geen abo-kosten meer hoeven te betalen maar alleen opstartkosten". Zijn er andere providers die ook zo'n soort constructie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 12:55
Afgelopen woensdag opnieuw een monteur over de vloer gehad ivm mijn klachten over anologe TV. Ik woon in Geldrop, dus digitaal is hier voorlopig niet voor handen (als ik het al zou willen).

Dit is de derde keer dat ik in het support traject zit. De eerste keer was nadat ik net aangesloten was. Op dat moment was ik nog dubbel aangesloten, dus op UPC en OBN. Ik kon dus duidelijk laten zien waarom ik zo teleurgesteld was met het beeld van OBN. Ze hebben me toen in het gelijk gesteld, het was inderdaad niet goed, maar het zou binnenkort opgelost worden.

Drie maanden later nog maar eens contact gezocht. Weer 3 monteurs langs geweest. (dus 3 halve dagen vrij moeten nemen). Op dat moment had ik niet meer de luxe om een dubbele aansluiting te hebben. Ik heb toen maat een kabeltje vanuit de buren getrokken (die nog UPC hebben). Weer in het gelijk gesteld, maar deze keer ook mijn glasvezel naar anoloog en mijn voeding vervangen (voor de zekerheid).Het zou ik de toekomst allemaal beter worden.

Nu, 6 maanden later maar weer eens gebeld wanneer het nu eens beter zou worden.Weer een monteurs afspraak (OBN). Weer de glas naar anoloog module vervangen (Door een nieuw type, sinds kort beschikbaar). En deze keer zelfs zichtbaar beter beeld. Nog steeds fletse kleuren helaas, maar minder ruis en artifacts! Dus er is toch nog hoop.

De fletse kleuren worden volgens de monteur veroorzaakt door dat OBN een erh helder beeld levert. (en dus niet door een compressie of zo). Geloof ik natuurlijk niets van, maar ja hij is de expert. Verder gaf hij aan dat er binnenkort misschien overgestapt gaat worden naar een DVB-C (via CI+) achtig model en dat ze daar mee gaan beginnen in Son en Breugel, (als test?).

Ik ben reuze benieuwd! Misschien toch nog zon (/Son) achter de wolken? Voor mij zou het een uitkomst zijn in ieder geval. Kunnen ze hun ambities misschien toch nog een keer waarmaken.... (en kunnen stoppen om met lokkertjes klanten te werven :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar het raare is dat er vroeger in het begin bij de start in Tonglere wel goed beeld was. De felle rode kleuren waren er toen nog niet en ze liepen toen nog niet over in andere kleuren. Ook waren er geen uitzakkingen en uitwazingen wat dus een blurry beeld geeft waardoor het zo dof wordt. Als die monteur zegt dat het beeld te helder binnenkomt (bedoelde hij niet te sterk?) dan hadden ze dat toch allang bij kunnen stellen? Dit slechte doffe uitgezakte beeldtype is als zo vanaf oktober 2008! Ik weet niet hoevaak ik van Hertzinger al heb gehoord dat het beter zou worden en dat dit probleem de hoogste prioriteit had, maar het kernprobleem met die kleuren en het doffe beeld hebben ze nooit gefixt. Er is alleen wat ruis weggenomen en ik heb ze zovaak gezegd dat dit geen probleem is van de Signaal/Ruis verhouding maar dat dit totaal iets anders is. Als de kleruropvulling naar beneden uitzakt in objecten dan ga je dat niet verhelpen door de signaal/ruis verhouding bij te stellen, want ondanks dat er nu minder ruis in het beeld zit dan vroeger zakt de kleur rood nog steeds evenveel naar onder en is het beeldtype nog precies hetzelfde: Dof en blurry.

Ik hoop trouwens dat die monteur gelijk heeft dat het DVB-C icm CI+ gaat worden. Als op ten duur iedereen een nieuwe TV heeft met ingebouwde DVB-C tuner kunnen ze analoog gaan uitfaseren en hebben ze straks alle ruimte voor het DVB-C signaal. Tevens kunnen ze daarnaast ook nog met een eigen DVB-C ontvanger komen waar extra diensten voor gemaakt kunnen worden. Voor de consument is dit het beste en goedkoopste model. Geen verplichte dure kastjes en maximale compatibiliteit met nieuwe tv's.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 13-11-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat model digitale televisie zou inderdaad erg mooi zijn. En dan langzaam aan het aantal analoge zenders verminderen en het digitale en vooral HD pakket uitbreiden.

Als men besluit over te stappen naar dat model stap ik gelijk over op digitale televise (mits de kwaliteit goed is uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Een artikel over de huidige status van de email-dienst, plus uitleg waarom het zo matig was de afgelopen tijd:
Artikel.

Samenvatting:
- Sinds september een groeiend capaciteitsprobleem
- Nieuwe emailvoorziening wordt aangelegd.
- Door een spamaanval is OBN/ONE/ONN nu aan een noodverhuizing van alle email bezig.
- Morgenochtend zou het weer gewoon moeten werken.
- Perfecte werking door volledige ingebruikname van nieuwe server zal eind van het jaar gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verhuizing van e-mail? Waarom werkt de smtp dan nog steeds niet :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
VonFoX schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 17:58:
Verhuizing van e-mail? Waarom werkt de smtp dan nog steeds niet :(
Das toch ook deel van de dienst e-mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kp1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-05 23:19

Kp1

Heb een paar maanden geleden TV van OBN opgezegd en teruggegaan naar Ziggo.
Oude TV ging kapot en wilde gelijk overstappen naar digitaal, wat toen zelfs bij OBN afgeraden werd.
Heb een LED TV gekocht en een CI+ module plus smartcard.
Geen extra kastje nodig, geen twee afstandsbedieningen, alles in één. Prachtig digitaal beeld, wil niets anders meer.

Hopelijk gaat OBN nu ook deze kant op, dan pas gaan ze goed bezig.
Op de CI+ module en smartcard na kost digitaal maandelijks niets extra. Hier lijkt OBN in ieder geval al van geleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256082

Ik begin m'n vertrouwen op een goede afloop steeds meer te verliezen. PlusTV / HDtv lijkt ook met de dag slechter van kwaliteit te worden. In plaats van VOORuitgang lijkt OBN op weg te zijn naar een ramp.

Daarnaast vind ik de manier waarop OBN communiceert met klanten over de problemen (of beter: dat ze totaal NIET communiceert!?) waardeloos.
Ik ga maar eens kijken hoe en wanneer ik weer terug kan met de hele handel naar UPC>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat betreft internet zou ik toch zeker niet terug willen naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

De mail is ruk, maar ja wel 100 mbit, dat maakt een hoop goed :+

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleMeat
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-04-2019
VonFoX schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 09:58:
De mail is ruk, maar ja wel 100 mbit, dat maakt een hoop goed :+
Vooral de bittorrent is onvergelijkbaar. Bij UPC kwam er een miezerig stroompje bitjes binnengesijpeld. Ik viel bijna van m'n stoel toen na overstappen op ONE de meest gigantische bestanden ineens in minuten kwamen binnendenderen.

[ Voor 3% gewijzigd door UncleMeat op 14-11-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134310

Anoniem: 256082 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 09:17:
Ik begin m'n vertrouwen op een goede afloop steeds meer te verliezen. PlusTV / HDtv lijkt ook met de dag slechter van kwaliteit te worden. In plaats van VOORuitgang lijkt OBN op weg te zijn naar een ramp.

Daarnaast vind ik de manier waarop OBN communiceert met klanten over de problemen (of beter: dat ze totaal NIET communiceert!?) waardeloos.
Ik ga maar eens kijken hoe en wanneer ik weer terug kan met de hele handel naar UPC>
Zeker de laatste dagen is digitale TV weer een complete ramp. Haperen, blokjes, etc etc. Op ongeveer alle zenders. "Vroeger", toen digitale TV best slecht was, was er iig op discovery HD nooit een probleem. Nu, sinds de "verbeterigen", is er niet naar te kijken, zoveel storingen.
Dochter zat net intocht Sinterklaas te kijken, haperen, hangen, etc. Van pure ellende maar op analoge TV gezet, ook flutbeeld overigens,...

Met dit mailgedoe erbij ben ik het idd wel heel erg beu eigenlijk. Als een andere aanbieder nu ook 100Mb up/down had, dan was ik al weg. Misschien stap ik wel alleen voor TV weer over op UPC (gaat wel behoorlijk meer geld kosten, maar ik wil EN goed beeld, EN HD aanbod, die 3 zielige zenders van ONE zijn echt te weinig. Enorme teleurstelling, dat hele ONE.

En mail,.. is het zo complex om die service zo betrouwbaar en schaalbaar op te zetten? Schandalig dat het er al 2 dagen uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Werkt de mail inmiddels al? Er werd gister als doel gesteld om het vanochtend opgelost te hebben. Natuurlijk zeggen ze wel vaker wat ze denken, maar dit klonk toch als een enigzins betrouwbare voorspelling.

Analoog beeld van sinterklaas intoch was hier overigens goed. leuke traditie toch ieder jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

JaWSnl schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:30:
Werkt de mail inmiddels al? Er werd gister als doel gesteld om het vanochtend opgelost te hebben. Natuurlijk zeggen ze wel vaker wat ze denken, maar dit klonk toch als een enigzins betrouwbare voorspelling.

Analoog beeld van sinterklaas intoch was hier overigens goed. leuke traditie toch ieder jaar :+
Ik kan geen mail verzenden, ontvangen geen idee.

Update over e-maildienst

14-11-2009
Het blijkt dat het overzetten van alle data langer duurt dan verwacht door de grote hoeveelheden data die verwerkt moeten worden.

Op dit moment is 80% van data overgezet en we verwachten dat in de loop van vandaag de e-maildienst weer gaat werken. We houden u op de hoogte via deze website.
Onze excuses voor het ongemak.

:+

Het is nu bijna 5 uur, iets zegt me dat de mail vandaag niet meer goed komt ...

[ Voor 32% gewijzigd door VonFoX op 14-11-2009 16:45 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
15.10: Nu verwachten ze dat in de loop van de avond de mail weer gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134310 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:23:
[...]

Zeker de laatste dagen is digitale TV weer een complete ramp. Haperen, blokjes, etc etc. Op ongeveer alle zenders. "Vroeger", toen digitale TV best slecht was, was er iig op discovery HD nooit een probleem. Nu, sinds de "verbeterigen", is er niet naar te kijken, zoveel storingen.
Dochter zat net intocht Sinterklaas te kijken, haperen, hangen, etc. Van pure ellende maar op analoge TV gezet, ook flutbeeld overigens,...
Dat van die blokjes valt mij ook op de laatste dagen. Dat is weer duidelijk toegenomen. Ik heb nog geen echte beeld of geluids haperingen gehad (stotteren) maar het zit er nu wel weer dicht tegenaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293652

Ik onderschrijf de opmerkingen dat de digitale ontvangst al weer enkel dagen bijzonder slechts is; haperingen om de paar seconden. ben van armoede maar weer analoog aan het kijken. Onbegrijpelijk allemaal. het was de afeglopen tijd toch redelijk, waarom nu ineens weer al die storingen/

Dat het zo lang duiurt om data over te zetten en de e-mail wweer aan de gang te krijgen is ook onbegrijpelijk en schept weining vertrouwen in de toekomst.

Toch maar niet langer afwachten en ovbergaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

ik222 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:45:
15.10: Nu verwachten ze dat in de loop van de avond de mail weer gaat werken.
Waar lees je dat ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

14-11-2009 19.00 uur
Het overzetten van alle data is gereed. We gaan nu alle e-mails verwerken, die sinds de start van het overzetten van alle data binnen gekomen zijn. Zodra al deze e-mails verwerkt zijn, zullen we de dienst weer gaan starten. Dit betekent dat in de loop van de avond de dienst gefaseerd weer opgestart zal worden.

Zet eerst de SMTP maar eens aan :)

[ Voor 5% gewijzigd door VonFoX op 14-11-2009 19:08 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Het wordt al morgen eer het gefaseerd opgestart gaat worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Paquito op 14-11-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 17:40

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik woon in Veldhoven en ik heb al een tijdje OnsBrabantNet. Ik ben heel erg tevreden over de snelheid van het internet en Internet ligt er gelukkig nooit uit. Eerst hadden we UPC, maar aangezien internet, telefoon en tv er de hele tijd uit lagen zijn we toch overgestapt. Ik heb nu nooit meer downtimes gehad.

De tv is helaas wel waardeloos. De UPC box was toch een heel stuk fijner, met opnemen, een zender gewoon laten pauzeren zodat je een heel stuk kan doorspoelen en een tvgids. Maar die box van UPC deed het sinds 2 maanden geleden toch niet meer dus daar hadden we ook niet meer veel aan :P. Wat ook erg irritant is, is dat je bij bijna elke zender de resolutie moet veranderen met de HD knop op de afstandbediening. Weet iemand hier misschien een oplossing op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134310

Kees Kluskens schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:18:
...Wat ook erg irritant is, is dat je bij bijna elke zender de resolutie moet veranderen met de HD knop op de afstandbediening. Weet iemand hier misschien een oplossing op?
Ook al zo'n frustratie, dit probleem heb ik het afgelopen half jaar (of volgens mij veel langer) al zeker 10 keer aangemeld. Iedere keer krijg ik als antwoord dat "binnenkort" nieuwe firmware voor de settop box uitkomt waarmee je die scaling opties (die nu disabled zijn!!) aan kunt zetten.

Dus geen oplossing helaas. Ik heb een macro in mijn logitec harmony one gezet zodat ik niet 4 keer op dat knopje hoeft te drukken. Maar gezien de enorm lange tijd die ik al loop te zeuren en de continuerende k-smoesjes van ONE verwacht ik niet binnen afzienbare tijd een oplossing ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Paquito schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:11:
Het wordt al morgen eer het gefaseerd opgestart gaat worden.

[...]

Hoe moeilijk kan het zijn he ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293343

Plus TV digitale TV is momenteel echt waardeloos.. blokjes en haperingen alom.
Het was best redelijk tot een week geleden.... :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mail werkt nog steeds niet :(
Update: nu om 0912 wel :) Op naar de volgende storing :+

[ Voor 49% gewijzigd door VonFoX op 15-11-2009 09:12 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281318

Mail werkt weer in dommelen.
Kreeg zelfs nog mail binnen van 22-10-2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281318

Aanvulling op eerder bericht:

Ik denk dat alleen de hoofd e-mail adressen werken.
Op de alias adressen krijg ik nog niets binnen.

eppo55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 00:56
hier in valkenswaard doet de mail het ook weer!
het bericht hierboven is niet van toepassing, want wij gebruiken 2 e mailadressen en ze doen het allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Hier werkt het ook weer. Inclusief alle aliassen. Het is ze geraden dat het blijft werken. Had voor mij niet langer moeten duren zeg! Bijna een deadline misgelopen die donderdagmiddag via de mail is verstuurd!!! ARG!!!!! Op termijn misschien maar een eigen mailserver opzetten.

Edit.. het werkt weer, maar nog steeds komen niet alle mails binnen! Net getest met adressen waar ik al eerder problemen mee had.

[ Voor 43% gewijzigd door Paquito op 15-11-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Paquito schreef op zondag 15 november 2009 @ 09:18:
Hier werkt het ook weer. Inclusief alle aliassen. Het is ze geraden dat het blijft werken. Had voor mij niet langer moeten duren zeg! Bijna een deadline misgelopen die donderdagmiddag via de mail is verstuurd!!! ARG!!!!! Op termijn misschien maar een eigen mailserver opzetten.
Of je neemt gewoon GMail... Ik gebruik al jaren geen provider email meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Laatst online: 06-05 10:45
Er is maar 1 manier waar OnsNet naar luistert en dat is gewoon weggaan. Ik heb internet + telefoon via OnsNet en ben daar super tevreden over. TV is ruk (zowel analoog als digitaal). Ik heb dat dan ook bij UPC (bij gebrek aan (nog) beter ivm het gebied waar ik woon). En ja je betaalt een tientje meer ofzo maar aan die frustatie en tijd om storingen te melden en fora te lezen voor oplossingen is veel kostbaarder (of je moet werkeloos zijn en tijd te veel hebben :) )Hopelijk gooien ze die kabel ook open voor digitale aanbieders maar dat zal wel een utopie blijven.
En wat betreft mail: gewoon naar GMail of Hotmail. Je wilt toch niet ieder zoveel jaar je emailadres veranderen omdat je provider fuseert, op de fles gaat, of als je verhuist. Je wilt gewoon geen mail via je eigen provider!

[ Voor 14% gewijzigd door JantjeO op 15-11-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zat net naar het schaatsen te kijken en zie nu zelfs af en toe blokjes in het analoge beeld op NED 1. Wanneer gaan ze nu eens een keer iets doen aan televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Of mail via je eigen domein; dat kost maar een paar tientjes per jaar :) Vaak ook met eigen SMTP ;)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik222 schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:12:
Ik zat net naar het schaatsen te kijken en zie nu zelfs af en toe blokjes in het analoge beeld op NED 1. Wanneer gaan ze nu eens een keer iets doen aan televisie.
Is hier ook. Nederland 1 en 2 worden volgens mij rechtstreeks omgezet van het digitale PlusTV signaal terwijl de rest van de zenders (welke ook een stuk doffer zijn) ergens anders vandaan komen. En die zenders zijn dus echt niet prettig te kijken! Volgens mij is Digitenne nog helderder. Over de scherpte zal ik het maar niet hebben want dat is bij alle zenders bagger. Zolang ze het kleurenprobleem niet oplossen (waarbij de kleuropvulling naar onderen uitzakt) zal het nooit scherp worden. Kijk naar een logo, een balk of een stuk tekst. De kleuropvulling zakt onder de randen van het object uit. Het hele beeld wordt daardoor waterig en blurry en is totaal niet strak! Waarom doet ONE/OBN/ONN hier toch niks aan! Ik snap het gewoon echt niet. Ik heb al zovaak gemailt hierover en het tig keer uitgelegd met hele lappen tekst en scheenshot vergelijkingen. Het enige wat ze doen is de SNR bijstellen maar daar ligt het hele probleem niet! Het gaat al fout bij de omzetting want bij alle zenders zie je deze beeldfouten!

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 15-11-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik probeer mijn packetfront modem direct op een pc aan te sluiten. Dit heb ik eerder gedaan voor een aantal dagen , voordat hij op een router ging. Op de een of andere manier krijgt de PC nu geen ip adres meer van de packetfront. Echt bizar. Ik heb drie verschillende (intel, marvell, realtek) netwerkkaarten geprobeerd. En dezelfde netwerkkabel die eerst ook werkte. Onder XP en Ubuntu.

Sluit ik hem op de router aan, heb ik direct weer een ip.

Daarnaast heb ik maar max 20-25mbit upload. Wel de volle 100mbit download. De reden dat ik hem direct op een pc wilde testen. Modem kaduuk?

[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 16-11-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee dat is normaal, je moet een uur wachten voordat een apparaat met een ander mac adres weer een ip krijgt. Of eerst het ip releasen in je router als dat mogelijk is, dan kun je direct een ander apparaat aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 16-11-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

ik222 schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:55:
Of eerst het ip releasen in je router als dat mogelijk is, dan kun je direct een ander apparaat aansluiten.
Lukt mij niet onder Vista. Misschien kan user ip releasen in de webinterface van de gateway inderdaad of manual insert mac-adress.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
druk op windows-R (dus de windows op je toetsenbord naast je alt).
vul in "cmd" <enter>
vul in "ipconfig /release" <enter>

Dan is je ip vrij gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Thanks heeft allemaal gewerkt. Hmm upload varieert van 25 tot 75mbit. Waarbij 75 minder vaak voorkomt en het meer rond de 30 hangt. Zowel getest in Ubuntu als XP. Beide met intel nics. Download staat steevast op 95-100mbit. Getest via http://speedtest.onsneteindhoven.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 16-11-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Paquito schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:29:
Thanks heeft allemaal gewerkt. Hmm upload varieert van 25 tot 75mbit. Waarbij 75 minder vaak voorkomt en het meer rond de 30 hangt. Zowel getest in Ubuntu als XP. Beide met intel nics. Download staat steevast op 95-100mbit. Getest via http://speedtest.onsneteindhoven.nl/
Misschien toch iets op je pc wat voor de bottleneck zorgt?

Heb ook even meerdere keren getest maar het laagste wat ik gemeten heb was 84Mbit en het hoogste 90Mbit. Download is hier inderdaad ook continu 95+. Dit alles haal ik hier achter een virtuele clarkconnect server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar is dat bericht gebleven op ONE site dat de problemen met de verminderde kwaliteit van Digitale Televisie zijn opgelost? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256082

Voorlopig zal dit bericht wel op de site van OBN blijven staan,,,,

PlusTV
Op dit moment is er een storing aan de dienst PlusTV.
Voor u als klant betekent dit dat het beeld op willekeurige PlusTV zenders blokvorming kan vertonen.
Het is tevens mogelijk dat er haperingen in het geluid optreden.

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het oplossen van het probleem.

Onze excuses voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
ik222 schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:10:
[...]

Misschien toch iets op je pc wat voor de bottleneck zorgt?

Heb ook even meerdere keren getest maar het laagste wat ik gemeten heb was 84Mbit en het hoogste 90Mbit. Download is hier inderdaad ook continu 95+. Dit alles haal ik hier achter een virtuele clarkconnect server.
Hmm dat haal ik niet. Ik heb die ubuntu server al direct aan de packetfront gehangen. De upload start vrij traag bij 20-30 mbit.. blijft hangen of gaat langzaam omhoog... maar hoger dan 80mbit gaat het echt niet. Dezelfde resultaten heb ik met een verse Windows 7 installatie direct aan de packetfront. (Quad core, marvell gigabit kaart. Dus hij zou het aan moeten kunnen)
Die van jou begint dus al bij 80mbit? Hier niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Paquito op 18-11-2009 22:33 ]

http://www.onsbrabantnet....subrub_2=250&module_id=17

Dat hele model inclusief het type ontvanger en het volledige zenderpakket is compleet gejat van XMSNet. In plaats van dat ze met een eigen open DVB-C model komen lopen ze nu als een schroothondje achter XMSNet aan! Mensen willen helemaal geen verplicht extra kastje |:( Lever iedereen gewoon een kaal digitale DVB-C signaal, volledig volgens de DVB-C standaard, met EPG erin en met de hoogst mogelijke bitrate. Dat is de taak van een provider: De signaal-levering. Meer niet! En waar zijn alle HD zenders? Men moet apart betalen voor het HD pakket (belachelijk, van zwart wit naar kleur koste ook niks extras) dus waar is RTL7 HD, RTL8 HD, NET5 HD, RTL4 HD, RTL 5 HD, SBS6 HD en Veronica HD? Die eerste 3 zenden al uit.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 19-11-2009 20:13 ]

• ik222
  • Niet online
Volgens mij is het dan wel IPTV met de amino settopboxen dus dan gaat dat niet op aangezien nog geen enkele tv zelf al geschikt is voor IPTV.

Maar daarom hadden ze ook bij DVB-C moeten blijven. Alleen moet het huidige model, de apparatuur en de bronnen gewoon op de schop. Bijna alle nieuwe TV's ondersteunen tegenwoordig het DVB-C signaal. In IPTV zie ik geen enkel voordeel. Voor de beeldkwaliteit maakt het niks uit maar het gaat wel van je Internet bandbreedte af en je moet overal netwerkkabels gaan leggen naar je tv's. Faseer het analoge signaal gewoon uit op ten duur zodat er alleen nog een DVB-C signaal overheen hoeft. Een veel betere en goedkopere oplossing voor consumenten dan weer met zo'n duur verplicht klote kastje te komen. Daar zitten mensen gewoon echt niet op te wachten als ze net nieuwe TV hebben gekocht. Die willen gewoon een signaal van hoge kwaliteit op de normale manier kunnen ontvangen. Dus inpluggen, laten zoeken en kijken maar. En vervolgens zappen en het volume regelen met de AB van de TV.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 19-11-2009 20:14 ]

• Paquito
  • Niet online
Hang gewoon een schotel op. Heb ik ook gedaan. Stuk metaal 3 tientjes. 3x LNB 1 a 2 tientjes p.s.. Kaart in HTPC en gaan met de banaan. Zoek daarna nog even wat vrienden waar je misschien wat mee kunt delen ;)

De afgelopen dagen heb ik Onsnet kwalitatief al afgeschreven. Ik hoop dat het internet blijft werken, maar nochtans is mijn eigen upload niet optimaal.
(Qua stabiliteit afkloppen , want gisteravond laat rond 12'en heeft het er 1,5 uur uitgelegen. De afgelopen weken al eerder last gehad van spontane downtimes)

Zie ook even de status pagina. Gistermiddag werkzaamheden aan tv.
Vandaag werkzaamheden aan telefoon, omdat het niet werkt.
En zie ook dat de melding 'e-mailproblemen zijn opgelost' ook is verdwenen. De algemene melding staat nu alleen nog online. (dat er dus nog een probleem is) Wat gebeurd er morgen? |:( Echt, ik moet weer denken aan 10 jaar geleden toen kabel (Goldmine in Eindhoven) nog in de kinderschoenen stond.

Overigens mooie aanbieding voor E-mail hosting:
http://flexwebhosting.nl/nl/index.php/product-email-hosting

Al onbeperkt voor 0,83 cent per maand. :) Besteld!

[ Voor 46% gewijzigd door Paquito op 19-11-2009 20:47 ]

Ik kijk nu al schotelkwaliteit (Nederland 1, 2, 3 en RTL 4) en ik ben er echt niet kapot van. Als tijdelijke oplossing of als je in het buitenland zit is een schotel misschien leuk maar voor kwaliteit moet je echt niet pakken. Het is gewoon niet helder en scherp genoeg vind ik. En dan kijk ik nog op een 32" LCD-TV.

• Paquito
  • Niet online
Wacht tot Canal Digital HD heeft toegevoegd. Ik vind NLD1 HD er toch al lekker uit zien bij hd uitzending.

Zet wel al je filters uit bij een LCD tv. Ik kijk zelf via een beamer en 24" TFT. De kwaliteit is beter dan bij mijn ouders die Digitenne hebben en een kennis waar ik ooit eens UPC digitv heb gezien.

Filters zijn uit en scherpte staat op max. De kleuren bij Canaal Digitaal zijn gewoon niet helder maar tegen het fletse/vage aan. Dit komt gewoon door de lage bitrate. NED2 TS: 2.17 Mbps, NED3 TS: 3.57 Mbps, RTL4 TS: 3.36 Mbps, RTL5 TS: 3.35 Mbps. Gewoon prut kwaliteit.

En Nederland 3 HD is echt een lachertje: TS: 4.96 Mbps

Voor deze kwaliteit zou ik nog geen cent willen neertellen. Ben ook blij dat ik nooit PlusTV heb genomen bij ONE. Op hun site maken ze iedereen lekker met hoge kwaliteit Mediagateway streams maar uiteindelijk trekken ze alles van de satelliet.

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 19-11-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Heb enkele mails binnengekregen die gemarkeerd zijn als [SPAM] in de subject. Andere mails komen nog steeds niet aan. Wellicht dus toch een te strakke filter. Mails zijn overigens legitiem van doodnormale providers. (shops, kennissen)

Ach ja. http://flexwebhosting.nl/nl/index.php/product-email-hosting \o/

[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 20-11-2009 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Redelijk duur, voor hetzelfde geld heb je ook een domeinnaam erbij :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:45:
Filters zijn uit en scherpte staat op max. De kleuren bij Canaal Digitaal zijn gewoon niet helder maar tegen het fletse/vage aan. Dit komt gewoon door de lage bitrate. NED2 TS: 2.17 Mbps, NED3 TS: 3.57 Mbps, RTL4 TS: 3.36 Mbps, RTL5 TS: 3.35 Mbps. Gewoon prut kwaliteit.

En Nederland 3 HD is echt een lachertje: TS: 4.96 Mbps

Voor deze kwaliteit zou ik nog geen cent willen neertellen. Ben ook blij dat ik nooit PlusTV heb genomen bij ONE. Op hun site maken ze iedereen lekker met hoge kwaliteit Mediagateway streams maar uiteindelijk trekken ze alles van de satelliet.
Nu wil ik toch graag weten hoe jij erbij komt dat PlusTV/DigitaleTV van de satelliet afkomt en niet via IP/Mediagateway?

Voor analoog word er in geval van uitval teruggeschakeld naar satelliet als backup, maar voor digitaal niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan de kwaliteit? Het is gewoon niet glashelder. Als het van de Mediagateway komt dan is het zo helder dat je haast door een raam kijkt. Dat is hier niet het geval. Het beeld is wel gewoon goed en strak maar je ziet duidelijk dat de bitrate laag is. Het beeld heeft gewoon weinig expressie, je merkt toch wel duidelijk dat er compressie op zit. Veel felle kleuren met weinig detail en nuances. Zoiets komt ook door de lage bitrate. Dat van die kleuren zie je ook bij analoog overigens, alleen bij analoog is het ook nog blurry omdat die felle kleuren naar onderen uitzakken of uitwazen door de slechte omzetting.

Waar je misschien gelijk in hebt is dat vroeger Nederland 1,2,3 van de Mediagateway kwamen. Bij de start van PlusTV waren die 3 namelijk wel glashelder, maar dit is nu allang niet meer.

Dat er 2 verschillende versies zijn voor Nederland 1,2,3 analoog dat weet ik. Maar dit is volgens mij gewoon verschillende apparatuur (decoder of satelliet) waar tussen geschakeld wordt en niet tussen 2 bronnen. De heldere versies van Nederland 1,2 en 3 komen erg overeen met de digitale PlusTV versies welke gewoon van de satelliet komen.

Wat er volgens mij is gebeurd in oktober 2008 is dat jullie voor Analoge TV slechtere apparatuur hebben ingezet. De oude apparatuur die van hogere kwaliteit is wordt nu waarschijnlijk gebruikt voor PlusTV. Een blurry onscherp beeldtype was vroeger niet het geval bij Analoge TV. Toen was het gewoon scherp voor alle zenders en zeker niet zo dof, waterig en blurry met die kleuruitzakkingen en uitwazingen. Ook kwamen de Nederlandse zenders toen nog van de Mediagateway volgens mij. Kwaliteit was toen erg goed. Totaal geen behoefte aan Digitaal. Nu zijn alle analoge zenders (met uitzondering van NL1,2,3 en een paar lokale zenders) van zo'n ontzettend lage kwaliteit dat je haast denkt dat het gewoon ordinaire webstreams zijn. De dofheid en de zweem die over deze zenders zit is echt belachelijk en ik vind het schandalig dat ONE/OBN/ONN nog steeds op hun site heeft staan dat het hoge kwaliteit is en veel beter is dan wat mensen gewend zijn. Ziggo heeft een veel scherper beeld en als deze in Eindhoven beschikbaar was was ik allang overgestapt.

Hier nog maar eens wat screencaptures gemaakt van het analoge ONE signaal waarbij je goed kan zien dat de kleureropvulling uitzakt of uitwaast waardoor het beeld onscherp en dof wordt:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/t86qlt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1413ynk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/9htblw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/5lrkef.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2wd3mlv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/b6ub81.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/wir1oo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/ezfiib.jpg

De Signaal/Ruisverhouding bijstellen (wat men de afgelopen tijd heeft gedaan) doet hier helemaal niks aan. Dit gaat al fout bij de omzetting. Bij alle zenders en op elke TV zie je dit. Daardoor is dat beeld ook zo dof. Het kleursignaal moet een of meerdere lijnen naar boven worden opgeschoven om het beeld weer scherp te stellen. De gehele kleuropvulling over het hele beeld zakt gewoon naar beneden uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 21-11-2009 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 08:45
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:41:
http://www.onsbrabantnet....subrub_2=250&module_id=17

Dat hele model inclusief het type ontvanger en het volledige zenderpakket is compleet gejat van XMSNet. In plaats van dat ze met een eigen open DVB-C model komen lopen ze nu als een schroothondje achter XMSNet aan! Mensen willen helemaal geen verplicht extra kastje |:( Lever iedereen gewoon een kaal digitale DVB-C signaal, volledig volgens de DVB-C standaard, met EPG erin en met de hoogst mogelijke bitrate. Dat is de taak van een provider: De signaal-levering. Meer niet! En waar zijn alle HD zenders? Men moet apart betalen voor het HD pakket (belachelijk, van zwart wit naar kleur koste ook niks extras) dus waar is RTL7 HD, RTL8 HD, NET5 HD, RTL4 HD, RTL 5 HD, SBS6 HD en Veronica HD? Die eerste 3 zenden al uit.
Tja wat een teleurstelling :( :( :( :( :(
Ik denk dat samen met mij velen hadden gehoopt dat er nu een open dvb-c model zou komen zodat je met een dvb-c geschikte tv zonder irritant energie slurpend extra kastje zou kunnen kijken, maar helaas.Ik hou het netjes, maar je vraagt je toch af wat voor mensen deze beslissingen nu in godsnaam nemen. Dat zijn toch geen mensen met verstand van zaken. Ach ja ik begreep dat UPC wel overweegt op termijn over te gaan naar dvb-c met ci+ module, dus er gaat hopelijk op termijn een goed alternatief komen. Het is wel frusterend dat je momenteel in Eindhoven nog geen fatsoenlijk alternatief hebt zoals Ziggo dat voor het grootste deel aanbied. Voor ONE toch een gemiste kans, jammer.... Als UPC slim is gaan ze snel over naar CI+ dan behouden ze in elk geval hun marktaandeel en waarschijnlijk kunnen ze het nog vergroten ook door klanten van ONE weer terug te halen :P

[ Voor 16% gewijzigd door frenkya op 20-11-2009 22:28 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.