Hmm, nadat op een nacht zowel internet als telefonie bij ONE er uren uitlagen, zijn de storingen bij digitale TV nagenoeg verdwenen, echter, het beeld is fletser geworden, zeker discovery HD lijkt niet meer zo sprankelend als het eerst was. Zucht..
Anoniem: 276348
Bij ons in het dorp wil men nu ook brabant.net uitrollen...eindelijk... Aanbieding gehad voor 150 mbit up en down. Aangezien ik alleen internet zou willen (digitale hd tv hou ik van UPC.dat werkt prima en ik heb hier die horrorverhalen wel een klein beetje gelezen...):
Dat levert mij 3 belangrijke vragen op:
1.Haal je die snelheid ook ongeveer en stabiel gedurende de hele 24 uur??
2. Fair Use Policy: Al ooit iemand aangepakt c.q. afgesloten/geknepen vanwege teveel dataverkeer??
Met zo'n snelle verbinding is een paar 100 gig per dag aan dataverkeer geen probleem/zo gebeurd (zou een eigen seedbox kunnen draaien thuis)
3. Welke nieuwsgroepenserver werkt 100% i.c. met ons brabant net zodat je ook die hoge snelheid gebruik kunt maken??
2. Fair Use Policy: Al ooit iemand aangepakt c.q. afgesloten/geknepen vanwege teveel dataverkeer??
Met zo'n snelle verbinding is een paar 100 gig per dag aan dataverkeer geen probleem/zo gebeurd (zou een eigen seedbox kunnen draaien thuis)
3. Welke nieuwsgroepenserver werkt 100% i.c. met ons brabant net zodat je ook die hoge snelheid gebruik kunt maken??
Anoniem: 120071
Misschien hebben ze de bandbreedte gecapt van bepaalde zenders om het blokjesprobleem te voorkomen.Anoniem: 134310 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:08:
Hmm, nadat op een nacht zowel internet als telefonie bij ONE er uren uitlagen, zijn de storingen bij digitale TV nagenoeg verdwenen, echter, het beeld is fletser geworden, zeker discovery HD lijkt niet meer zo sprankelend als het eerst was. Zucht..
1. Ja, mits er geen storing is is het internet zo stabiel als een huis. Zowel kwa snelheid als kwa verbinding. Echt een aanrader die dienst.Anoniem: 276348 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 13:54:
Bij ons in het dorp wil men nu ook brabant.net uitrollen...eindelijk... Aanbieding gehad voor 150 mbit up en down. Aangezien ik alleen internet zou willen (digitale hd tv hou ik van UPC.dat werkt prima en ik heb hier die horrorverhalen wel een klein beetje gelezen...):
2.
3.razorhead schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:14:
[...]
Een collega van me is op de bijeenkomst geweest en hij stelde de vraag
" Wat vinden jullie ervan als ik 4TB per maand door die kabel heen jaag?"
"-Geen enkel probleem, sterker nog, we meten niet eens - dit gebeurt pas wanneer er echte problemen zijn"
LSosa900 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:17:
[...]
Even terug komend op dit bericht van gister, heb vanmiddag de dir-655 opgehaald en haal snelheden van 11,7 maar gemiddeld 11,3mb/s via XSNews (nieuwsgroepen)
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 21-11-2009 17:36 ]
IPTV kan wel goed nieuws zijn voor de media center bezitters.
DVBLogic heeft namelijk een oplossing om IPTV om te zetten in een MC compatible DVBC tuner. Inclusief EPG etc.
http://www.dvblogic.com/iptv.php
Heeft iemand hier ervaring mee?
DVBLogic heeft namelijk een oplossing om IPTV om te zetten in een MC compatible DVBC tuner. Inclusief EPG etc.
http://www.dvblogic.com/iptv.php
Heeft iemand hier ervaring mee?
Interessant progje. Werkt blijkbaar ook bij XMSNet want Lijbrandt staat er ook tussen.
Anoniem: 22438 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:33:
Hm ik heb dat DVBLink eens geprobeerd en het werkt nog ook :-) Jammer dat ik binnenkort niet meer bij XMSnet zit.
Er zit een m3u file bij voor Lijbrandt maar dit zijn maar 31 zenders, heeft iemand een idee of er een uitgebreidere bestaat met alle kanalen die op XMSnet te ontvangen zijn? En waar ik deze dan kan vinden?
[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 22-11-2009 17:44 ]
Als jij mij vertelt waar dat kan met onbeperkt aantal e-mail adressen...VonFoX schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:48:
Redelijk duur, voor hetzelfde geld heb je ook een domeinnaam erbij
Mocht er trouwens iemand interesse hebben om samen met mij de startpost wat meer up to date te houden dan hoor ik dat graag. Wellicht kan ik je dan mede auteursrechten geven aangezien we die nieuwe functie nu hebben
http://www.webreus.nl/Paquito schreef op maandag 23 november 2009 @ 01:04:
[...]
Als jij mij vertelt waar dat kan met onbeperkt aantal e-mail adressen...
Dat nieuwe 'aanbod' voor digitale TV is echt bagger
Blijf wel bij UPC ...
Yo.
Met dat soort prijzen kun je natuurlijk ook wel op je klompen aanvoelen dat het troep moet zijn

Dat aanbod geldt toch alleen voor Deurne? Of wordt het nu ook in andere gemeenten uitgerold?VonFoX schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:58:
Dat nieuwe 'aanbod' voor digitale TV is echt baggerBlijf wel bij UPC ...
Lol, had ik nog niet gezien.
Moet zeggen dat ik hier (nog) geen last van heb, gebruik het alleen voor mail via POP3/outlook en werkt voor mij perfect.
Vanochtend flinke storing op alle RTL zenders. Is dat nu verholpen?
Doe maar een onsje meer...
Ik hoop dat het alleen voor Deurne is, dit kan de concurrentie met UPC niet aan.Frank S schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:10:
[...]
Dat aanbod geldt toch alleen voor Deurne? Of wordt het nu ook in andere gemeenten uitgerold?
Yo.
Anoniem: 141549
Ik heb gehoord op de informatieavond in son en breugel dat het DVB-C signaal binnenkort ook te ontvangen is met een module in je TV.
De Sagem box is dan niet meer noodzakelijk...
Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren hopelijk voor de diensten actief worden in Son.
De Sagem box is dan niet meer noodzakelijk...
Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren hopelijk voor de diensten actief worden in Son.
Dus de geruchten kloppen 
Alleen ik snap nog steeds niet waarom het niet FTA kan zonder CAM modules. Enkel zenders met premium content eisen encryptie en die zitten niet in het pakket bij Son en Breugel. Geen enkele reden dus om encryptie op het signaal te zetten. Caiway doet dit ook niet bij de basiszenders, dus het bewijs is er dat dit gewoon kan.
Alleen ik snap nog steeds niet waarom het niet FTA kan zonder CAM modules. Enkel zenders met premium content eisen encryptie en die zitten niet in het pakket bij Son en Breugel. Geen enkele reden dus om encryptie op het signaal te zetten. Caiway doet dit ook niet bij de basiszenders, dus het bewijs is er dat dit gewoon kan.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 30-11-2009 16:50 ]
Dan zullen ze toch met aanpassingen van de eigen Sagem ontvanger moeten komen als ze het huidige afwijkende signaal gaan aanpassen aan de DVB specificaties. Met het huidige signaal kan immers een apparaat met een DVB-C tuner en CI(+) slot dat functioneert volgens de DVB specificaties geen kanalenlijst opbouwen. Daaraan gaat een CAM niets veranderen.
Dat hangt er vanaf of TV een verplicht onderdeel is van het basisabonnement. Bij de kabel is dat wel het geval omdat het analoge TV signaal altijd aanwezig is. Technisch zou men met filters en een handige analoge TV kanalen indeling er misschien nog voor kunnen zorgen dat je kabel Internet zonder analoge TV kan bestellen, maar in de praktijk biedt geen enkel kabelbedrijf tegenwoordig nog die mogelijkheid vanwege de extra kosten om dat te kunnen regelen. Als je bij de kabelbedrijven dus een abonnement neemt dan zit daar automatisch ook een basis pakket aan analoge (en digitale) kanalen bij inbegrepen. In dat geval heeft encryptie eigenlijk weinig zin en heeft Caiway er dus voor gekozen om dat dan ook niet te doen.Alleen ik snap nog steeds niet waarom het niet FTA kan zonder CAM modules. Enkel zenders met premium content eisen encryptie en die zitten niet in het pakket bij Son en Breugel. Geen enkele reden dus om encryptie op het signaal te zetten. Caiway doet dit ook niet bij de basiszenders, dus het bewijs is er dat dit gewoon kan.
Als TV bij OBN/ONE echter een apart te bestellen optie is dan zal je als bedrijf wel moeten encrypten omdat anders iedereen met een OBN/ONE aansluiting die kanalen zou kunnen ontvangen zonder een apart abonnement af te sluiten op TV.
TV, Internet en telefoon zijn allemaal apart te bestellen. Bij ONE/ONN/OBN zitten al deze 3 diensten op aparte poorten welke men allemaal apart kan activeren/deactiveren.ArChie schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:09:
[...]
Dan zullen ze toch met aanpassingen van de eigen Sagem ontvanger moeten komen als ze het huidige afwijkende signaal gaan aanpassen aan de DVB specificaties. Met het huidige signaal kan immers een apparaat met een DVB-C tuner en CI(+) slot dat functioneert volgens de DVB specificaties geen kanalenlijst opbouwen. Daaraan gaat een CAM niets veranderen.
[...]
Dat hangt er vanaf of TV een verplicht onderdeel is van het basisabonnement. Bij de kabel is dat wel het geval omdat het analoge TV signaal altijd aanwezig is. Technisch zou men met filters en een handige analoge TV kanalen indeling er misschien nog voor kunnen zorgen dat je kabel Internet zonder analoge TV kan bestellen, maar in de praktijk biedt geen enkel kabelbedrijf tegenwoordig nog die mogelijkheid vanwege de extra kosten om dat te kunnen regelen. Als je bij de kabelbedrijven dus een abonnement neemt dan zit daar automatisch ook een basis pakket aan analoge (en digitale) kanalen bij inbegrepen. In dat geval heeft encryptie eigenlijk weinig zin en heeft Caiway er dus voor gekozen om dat dan ook niet te doen.
Als TV bij OBN/ONE echter een apart te bestellen optie is dan zal je als bedrijf wel moeten encrypten omdat anders iedereen met een OBN/ONE aansluiting die kanalen zou kunnen ontvangen zonder een apart abonnement af te sluiten op TV.
Dus als iemand enkel TV afneemt krijgt enkel de CATV module in het kastje signaal aangeleverd. Aangezien de TV dienst in Son en Breugen exact dezelfde 39 zenders heeft voor analoog als digitaal zie ik geen enkele reden om CAM's of Encryptie te gebruiken. Het zijn ook allemaal non-premium zenders.
Wat de firmware betreft: Ik denk dat de Sagem boxen die in Son en Breugel worden uitgeleverd gewoon de standaard Sagem firmware hebben. Dus niet meer de gemodificeerde Hertzinger firmware. Voor het netwerk in Son en Breugel idem dito. Hier is men bij de aanleg denk ik meteen verstandig geweest en is alles volgens de DVB-C standaard geïmplenteerd.
Ja leuk verhaal maar wat ga je dan doen met betaalzenders zoals ErediviseLive en Sport1 (als dat laatste ooit komt)?
Nee een CAM module is dus echt wel noodzakelijk, in ieder geval voor de premium zenders.
Nee een CAM module is dus echt wel noodzakelijk, in ieder geval voor de premium zenders.
Ja, maar die zijn er nou juist net niet bij Son en Breugel. Als deze er wel zouden komen zou men hier gewoon encryptie op kunnen zetten en met een CAM module kunnen komen voor deze premium zenders of paketten. Echter zoals het zenderpakket nu is is dit totaal nog niet nodig. Het maakt het alleen maar onnodig duur voor mensen.ik222 schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:51:
Ja leuk verhaal maar wat ga je dan doen met betaalzenders zoals ErediviseLive en Sport1 (als dat laatste ooit komt)?
Ja maar ik denk dat het niet lang duur voordat die komen heAnoniem: 120071 schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:55:
[...]
Ja, maar die zijn er nou juist net niet bij Son en Breugel. Als deze er wel zouden komen zou men hier gewoon encryptie op kunnen zetten en met een CAM module kunnen komen voor deze premium zenders of paketten. Echter zoals het zenderpakket nu is is dit totaal nog niet nodig. Het maakt het alleen maar onnodig duur voor mensen.
Maar op zich zouden ze de normale zenders inderdaad ook zonder encryptie afkunnen
Ik kan het even niet meer volgenAnoniem: 120071 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:48:
Dus de geruchten kloppen

Ik lees eerst dat ONE digitale tv via IP gaat brengen en nu dat het toch weer dvb-c wordt??
Ik hoop inderdaad dat het dvb-c geheel volgens de standaard wordt, zodat ik geen extern kastje meer nodig heb.
Waar zijn deze geruchten nu op gebaseerd? En ik bedoel dan met name dat ONE volledig conform de standaard dvb-c gaat transporteren.
Ik heb ivm de abonnements wijzigingen van upc het recht mijn abonnement per 1 januari op te zeggen en overweeg dat als dit zou kloppen, maar het zou fijn zijn als er wat meer duidelijkheid zou komen.
DVB-C geldt enkel voor de nieuwe netwerken he, dat is wel belangrijk. Over de huidige netwerken staat nog helemaal niets op de site
Hier ging het gerucht al:frenkya schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:48:
[...]
Ik kan het even niet meer volgen![]()
Ik lees eerst dat ONE digitale tv via IP gaat brengen en nu dat het toch weer dvb-c wordt??
Ik hoop inderdaad dat het dvb-c geheel volgens de standaard wordt, zodat ik geen extern kastje meer nodig heb.
Waar zijn deze geruchten nu op gebaseerd? En ik bedoel dan met name dat ONE volledig conform de standaard dvb-c gaat transporteren.
Ik heb ivm de abonnements wijzigingen van upc het recht mijn abonnement per 1 januari op te zeggen en overweeg dat als dit zou kloppen, maar het zou fijn zijn als er wat meer duidelijkheid zou komen.
Bij de nieuwe netwerken wordt zowel een DVB-C signaal aangeboden als een IPTV signaal. En hier wordt nu dus ook bevestigd dat dit DVB-C signaal volledig conform de DVB-C standaard is. Dus in de nieuwe gebieden geen smerige trucjes/bewuste fouten/afwijkingen meer in het DVB-C signaal.Poolijs schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:03:
De fletse kleuren worden volgens de monteur veroorzaakt door dat OBN een erh helder beeld levert. (en dus niet door een compressie of zo). Geloof ik natuurlijk niets van, maar ja hij is de expert. Verder gaf hij aan dat er binnenkort misschien overgestapt gaat worden naar een DVB-C (via CI+) achtig model en dat ze daar mee gaan beginnen in Son en Breugel, (als test?).
Nu maar hopen dat ze snel een firmware update gaan doorvoeren in de oude gebieden waardoor alle Sagem kastjes weer hun standaard fabrieks firmware krijgen. Daarna kan men de instellingen op het netwerk ook gelijk gaan trekken conform de DVB-C standaard.
Wel moet er echt iets aan die bitrate gedaan worden van het DVB-C signaal. Die ligt echt te laag om te kunnen spreken van hoge kwaliteit. Die satelliet aanvoer moet men alleen gebruiken voor buitenlandse zenders maar uiteraard niet voor de Nederlandse zenders

Nederland 1 HD
Nederland 2 HD
Nederland 3 HD
RTL 4 HD
RTL 5 HD
RTL 7 HD
RTL 8 HD
Net 5 HD
SBS 6 HD
Eén HD
Ketnet/Canvas HD
BBC HD
Eurosport HD
Discovery HD
National Geographic HD
Animal Planet HD
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 01-12-2009 01:07 ]
Gezien de toestanden van de afgelopen tijd , denk ik Alexander, dat je wensen voor ONE momenteel voorlopig echt een utopie zijn.
Maar als ik zo'n pakket kan krijgen, het kaartje in mijn pc kan stoppen zonder verdere fratsen overweeg ik ook wel.
Maar als ik zo'n pakket kan krijgen, het kaartje in mijn pc kan stoppen zonder verdere fratsen overweeg ik ook wel.
Nu hier (Geldrop) al twee dagen alleen ruis op TMF. Heb dit gisteren gemeld aan de helpdesk en ze zouden zorgen dat het opgelost zou worden. zie er nog niets van....
Heb dit gisteren gemeld aan de helpdesk en ze zouden zorgen dat het opgelost zou worden.Poolijs schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:19:
Nu hier (Geldrop) al twee dagen alleen ruis op TMF. Heb dit gisteren gemeld aan de helpdesk en ze zouden zorgen dat het opgelost zou worden. zie er nog niets van....
Ooit duurt het idd langer voordat een storing opgelost kan zijn.
Beter dan nix... Wagij...
Anoniem: 141549
Ik begreep dat de doorontwikkeling gaat plaatsvinden met IP-TV, hier liggen de mogelijkheden van de toekomst! DVB-C wordt volgens mij niet meer doorontwikkeld dus epg en hd via dvb-c kunnen we wel vergeten.
39 zenders analoog en 39 via dvb-c waar elk kastje of tv voor gebruikt kan worden.
Wie analoog afneemt heeft er een gratis dvb-c signaal bij, een uitkomst voor mensen met een lcd tv.
denk nog maar eens aan de bandbreedte, via coax lijdt tot beperkingen, ip kan nu in nieuwe projecten tot 150 mbit en mocht dit tekort schieten kunnen ze door naar 1 gbps...
Logisch dat de doorontwikkeling dan via IP gaat...
Ben benieuwd of ze de hd zenders een op een door gaan zetten, de kwaliteit bij upc is in mijn ogen geen hd kwaliteit maar eerder een heel goede digitale kwaliteit, dit zal waarschijnlijk wel door de nodige compressie komen...
39 zenders analoog en 39 via dvb-c waar elk kastje of tv voor gebruikt kan worden.
Wie analoog afneemt heeft er een gratis dvb-c signaal bij, een uitkomst voor mensen met een lcd tv.
denk nog maar eens aan de bandbreedte, via coax lijdt tot beperkingen, ip kan nu in nieuwe projecten tot 150 mbit en mocht dit tekort schieten kunnen ze door naar 1 gbps...
Logisch dat de doorontwikkeling dan via IP gaat...
Ben benieuwd of ze de hd zenders een op een door gaan zetten, de kwaliteit bij upc is in mijn ogen geen hd kwaliteit maar eerder een heel goede digitale kwaliteit, dit zal waarschijnlijk wel door de nodige compressie komen...
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 141549 op 04-12-2009 10:21 ]
Anoniem: 16108
Het voordeel van IP-TV is dat diensten als video-on-demand in principe wel mogelijk zijn, en bij DVB-C principieel niet. Aan de andere kant heeft DVB-C ook wel weer z'n voordelen... (zie hieronder)Ik begreep dat de doorontwikkeling gaat plaatsvinden met IP-TV, hier liggen de mogelijkheden van de toekomst!
Wat bedoel je met "doorontwikkeld"? Bedoel je wereldwijd m.b.t. standardisatie, of bedoel je binnen OBN?DVB-C wordt volgens mij niet meer doorontwikkeld dus epg en hd via dvb-c kunnen we wel vergeten.
Zoals ik een paar pagina's eerder al had voorgerekend (26-10-2009, 17:02) is de bandbreedte van DVB-C op dit moment een dikke 4Gbit/sec [wanneer er geen analoge zenders zouden zijn]. Dat moet ook wel, wil je een stuk of honderd SD-televisie kanalen TEGELIJKERTIJD uitzenden (zoals Ziggo bijvoorbeeld doet).denk nog maar eens aan de bandbreedte, via coax lijdt tot beperkingen, ip kan nu in nieuwe projecten tot 150 mbit en mocht dit tekort schieten kunnen ze door naar 1 gbps...
Het grote voordeel van DVB-C is dat niet ieder TV hoeft te worden voorzien van een los kastje (vrijwel alle moderne TVs hebben een ingebouwde DVB-C decoder, ik ken geen enkele TV met een ingebouwde IP-TV decoder). En dat je zo veel TVs kunt aansluiten als je zelf wil.
DVB-C en IP-TV hebben ieder zo hun eigen voordelen.... en nadelen(!!!)Logisch dat de doorontwikkeling dan via IP gaat...
Hoezo is dat niet mogelijk? UPC biedt ook gewoon video on demand aan via DVB-C hoor, dat kan dus prima.Anoniem: 16108 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:36:
[...]
Het voordeel van IP-TV is dat diensten als video-on-demand in principe wel mogelijk zijn, en bij DVB-C principieel niet. Aan de andere kant heeft DVB-C ook wel weer z'n voordelen... (zie hieronder)
TV's met ingebouwde IPTV functionaliteit zijn er inderdaad nog niet maar dat komt puur doordat het nog erg nieuw is. Dit is dus niet een specifiek nadeel van de techniek achter IPTV.Zoals ik een paar pagina's eerder al had voorgerekend (26-10-2009, 17:02) is de bandbreedte van DVB-C op dit moment een dikke 4Gbit/sec [wanneer er geen analoge zenders zouden zijn]. Dat moet ook wel, wil je een stuk of honderd SD-televisie kanalen TEGELIJKERTIJD uitzenden (zoals Ziggo bijvoorbeeld doet).
Het grote voordeel van DVB-C is dat niet ieder TV hoeft te worden voorzien van een los kastje (vrijwel alle moderne TVs hebben een ingebouwde DVB-C decoder, ik ken geen enkele TV met een ingebouwde IP-TV decoder). En dat je zo veel TVs kunt aansluiten als je zelf wil.
Eigenlijk verschillen ze niet zo veel van elkaar. Ik kan eigenlijk niet echt dingen bedenken die via IPTV wel mogelijk zijn en niet via DVB-C (of andersom). Het ligt er puur aan voor welke techniek men kiest.[...]
DVB-C en IP-TV hebben ieder zo hun eigen voordelen.... en nadelen(!!!)
Anoniem: 16108
UPC biedt inderdaad iets video-on-demand achtigs. Hoe dat precies werkt weet ik niet, en of dat via DVB-C gaat weet ik ook niet.Hoezo is dat niet mogelijk? UPC biedt ook gewoon video on demand aan via DVB-C hoor, dat kan dus prima.
DVB-C is in principe broadcast, en met broadcast is principieel video-on-demand niet mogelijk. Het kan natuurlijk zijn dat UPC een separaat broadcast-signaal samenstelt voor bijvoorbeeld een straat. En dat ieder huis in die straat dat kan afstemmen op een "prive-zender" speciaal voor dat huis. Dat zou de DVB-C infrastructuur aan de zijde van UPC wel een stuk ingewikkelder maken, aangezien DVB-C zo in principe niet is bedoeld. Dit in tegenstelling tot Eurodocsis (=internet over de kabel, IP-TV) waar natuurlijk wel ieder huis zijn eigen stroom heeft.
IP-TV is ook veel minder ver qua standardisatie (want je zult ook pay-per-view, video-on-demand en user-interface protocollen moeten afspreken) dus mijn inschatting is dat het nog wel even duurt voor dat het universeel in TVs gebouwd wordt. (En niet in een dedicated kastje voor een dedicated provider)TV's met ingebouwde IPTV functionaliteit zijn er inderdaad nog niet maar dat komt puur doordat het nog erg nieuw is. Dit is dus niet een specifiek nadeel van de techniek achter IPTV.
Hoe ze VOD exact technisch oplossen over DVB-C weet ik ook niet maar dat maakt ook niet uit. Maar het kan in ieder geval wel gewoon via DVB-C.
Wat betreft IPTV is dat inderdaad nog minder ver ontwikkeld als DVB-C, echter in principe is alles wat DVB-C kan ook met IPTV mogelijk.
Wat betreft IPTV is dat inderdaad nog minder ver ontwikkeld als DVB-C, echter in principe is alles wat DVB-C kan ook met IPTV mogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 04-12-2009 13:38 ]
Anoniem: 318418
Heb deze week een nieuw telefoonboek ontvangen en constateer dat ik er niet meer in sta. Eindelijk een pro-actieve actie van OBN, maar helaas niet met het gewenste resultaat. Ook uit Detelefoongids.nl ben ik geschrapt. Uiteraard heb ik gidsvermelding "Ja", staan in mijn (papieren) profiel; online niet te controleren??
Meer mensen met dit resultaat of ben ik uniek?
Overigens viel me op dat bij het contactnr. (Helmond) wordt aangegeven dat je dit niet kunt bellen met storingen van Plus TV. Waar je nu wel moet klagen is onduidelijk. Toch maar weer de mail proberen ...
Meer mensen met dit resultaat of ben ik uniek?
Overigens viel me op dat bij het contactnr. (Helmond) wordt aangegeven dat je dit niet kunt bellen met storingen van Plus TV. Waar je nu wel moet klagen is onduidelijk. Toch maar weer de mail proberen ...
Eigen domein naam + google apps..Paquito schreef op maandag 23 november 2009 @ 01:04:
[...]
Als jij mij vertelt waar dat kan met onbeperkt aantal e-mail adressen...
Met google apps weinig last meer van je hostingtoko (als het alleen om mail gaat...)curry684 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 01:13:
Met dat soort prijzen kun je natuurlijk ook wel op je klompen aanvoelen dat het troep moet zijn
[ Voor 39% gewijzigd door Cyberpope op 05-12-2009 09:02 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
In de decoders van upc zitten een docsis modem die een signaal naar de vod servers stuurt en een kanaal openzet op je mediabox met x frequentie en dat doet de vod server ook en de stream komt naar de box toe.ik222 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:37:
Hoe ze VOD exact technisch oplossen over DVB-C weet ik ook niet maar dat maakt ook niet uit. Maar het kan in ieder geval wel gewoon via DVB-C.
Als je dan bijvoorbeeld een dvb-c kaart in je pc hebt en je scant opnieuw de frequenties dan zie je ook de stream die naar je box gestuurd word.
[ Voor 10% gewijzigd door devil-strike op 05-12-2009 11:42 ]
DVB-C is een specificatie voor de transmissie van een digitaal signaal via de kabel ten behoeve van RTV kanalen. Bij Video On Demand (VOD) wordt er ook een digitaal signaal uitgezonden met dit verschil dat het niet voor iedereen bedoeld is, maar voor een specifieke klant. Het verzenden van die VOD content gaat bij UPC en Ziggo op dezelfde manier als bij normale TV kanalen, maar uiteraard is het opgezette kanaal tijdelijk.Anoniem: 16108 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:21:
UPC biedt inderdaad iets video-on-demand achtigs. Hoe dat precies werkt weet ik niet, en of dat via DVB-C gaat weet ik ook niet.
DVB-C is in principe broadcast, en met broadcast is principieel video-on-demand niet mogelijk. Het kan natuurlijk zijn dat UPC een separaat broadcast-signaal samenstelt voor bijvoorbeeld een straat. En dat ieder huis in die straat dat kan afstemmen op een "prive-zender" speciaal voor dat huis. Dat zou de DVB-C infrastructuur aan de zijde van UPC wel een stuk ingewikkelder maken, aangezien DVB-C zo in principe niet is bedoeld. Dit in tegenstelling tot Eurodocsis (=internet over de kabel, IP-TV) waar natuurlijk wel ieder huis zijn eigen stroom heeft.
Voor het aanvragen en besturen van die VOD content wordt gebruik gemaakt van een ingebouwd EuroDOCSIS modem aangezien er een retoursignaal nodig is. Via dat modem vraagt de klant dus via webachtige interface een programma of film aan, waarna dit via de glasvezel backbone van het kabelbedrijf naar de wijkcentrale van de klant wordt gerouteerd. In de wijkcentrale wordt het signaal dan in een Transport Stream samen met eventueel meer aangevraagde programma's van klanten in die wijk naar alle anasluitingen in die wijk verzonden. De ontvanger heeft via het modem te horen gekregen in welke Transport Stream op bepaalde frequentie het aangevraagde programma zit en welke service ID er bij dat programma hoort. Na het afstemmen op die frequentie begint de ontvanger met weergeven wat op dezelfde manier plaatsvindt als bij TV zenders.
Het besturen van de VOD content gaat ook via het modem. Als een klant bijvoorbeeld het programma pauzeert dan wordt de stream tijdelijk op de VOD server stilgezet. Zolang de klant dus aan het kijken is naar het VOD programma blijft die klant het speciaal voor hem gereserveerde kanaal in de Transport Stream in gebruik houden. Omdat het laatste deel van het signaal pad weer een broadcast principe op wijkniveau is kan iedere aangesloten klant in die wijk gewoon meekijken met het VOD signaal voor de buren zoals die VOD content tenminste niet van encryptie is voorzien. Het vervelende is natuurlijk dat de buren het signaal bedienen, dus als zij vooruit of achteruit spoelen dan ziet de meekijker dat spoelen ook.
Het probleem van IP-TV is dat er nog niet echt sprake is van standaardisatie zoals dat wel het geval is op Europees niveau met DVB-C. Een belangrijk nadeel van IP-TV is dat zonder speciale voorzieningen een bepaald TV kanaal meerdere keren op het gebruikte transmissie medium kan zitten als meerdere klanten naar de zelfde zender zitten te kijken. Bij het broadcasting principe van DVB-C weet je als provider tenminste hoeveel bandbreedte je nodig hebt om al je klanten van het signaal te voorzien.IP-TV is ook veel minder ver qua standardisatie (want je zult ook pay-per-view, video-on-demand en user-interface protocollen moeten afspreken) dus mijn inschatting is dat het nog wel even duurt voor dat het universeel in TVs gebouwd wordt. (En niet in een dedicated kastje voor een dedicated provider)
Ik denk dat de toekomst een mix gaat worden van DVB-C en IP-TV waarbij DVB-C gebruikt zal blijven worden voor de doorgifte van een veel bekeken basis kanalen pakket en de minder bekeken nice kanalen via IP-TV technieken. Voorwaarde wordt dan wel dat IP-TV tot een standaardisatie komt en dat apparatuur voorzien gaat worden van retour kanaal mogelijkheden.
Anoniem: 39403
Misschien dat je je iets meer moet verdiepen hierin voordat je hier uitspraken over doetArChie schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:21:
[...]
Een belangrijk nadeel van IP-TV is dat zonder speciale voorzieningen een bepaald TV kanaal meerdere keren op het gebruikte transmissie medium kan zitten als meerdere klanten naar de zelfde zender zitten te kijken. Bij het broadcasting principe van DVB-C weet je als provider tenminste hoeveel bandbreedte je nodig hebt om al je klanten van het signaal te voorzien.
Er zijn verschillende concepten hiervoor.
Nooit te oud om te leren, dus leg uit.Anoniem: 39403 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:04:
Misschien dat je je iets meer moet verdiepen hierin voordat je hier uitspraken over doet
Er zijn verschillende concepten hiervoor.
Anoniem: 82384
IP-TV wordt voor dit soort toepassingen vrijwel altijd met multicast verkeer gedaan. Zoek maar eens op 'IGMP', dat is het protocol waarmee je je voor 'groepen' (zeg maar kanalen) kan aan en afmelden. Zo hoeft ieder kanaal dus maar 1x door het netwerk verstuurd te worden, en splitst het verkeer zich iedere keer verder uit naar mate je dichterbij de abonnees komt.ArChie schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:28:
Nooit te oud om te leren, dus leg uit.
In de praktijk werkt dit systeem niet wereldwijd ('internet'), maar wel op nivo van accessnetwerken zoals vrijwel alle FttH netwerken.
Dat begrijp ik en dat probeerde ik ook tussen neus en lippen door aan te geven met "zonder speciale voorzieningen". Aan het begin van je signaal distributie netwerk zal je er rekening mee moeten houden dat alle kanalen in het signaal zijn opgenomen en uiteindelijk aan het einde van het netwerk zal er bij een consument één van die kanalen bekeken worden waarvan het signaal daadwerkelijk binnenkomt.Anoniem: 82384 schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:46:
[...]
IP-TV wordt voor dit soort toepassingen vrijwel altijd met multicast verkeer gedaan. Zoek maar eens op 'IGMP', dat is het protocol waarmee je je voor 'groepen' (zeg maar kanalen) kan aan en afmelden. Zo hoeft ieder kanaal dus maar 1x door het netwerk verstuurd te worden, en splitst het verkeer zich iedere keer verder uit naar mate je dichterbij de abonnees komt.
In de praktijk werkt dit systeem niet wereldwijd ('internet'), maar wel op nivo van accessnetwerken zoals vrijwel alle FttH netwerken.
Liever geen Google voor mail.Cyberpope schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 08:59:
[...]
Eigen domein naam + google apps..
[...]
Met google apps weinig last meer van je hostingtoko (als het alleen om mail gaat...)
Zag gisteren trouwens dat ook RTL4 gratis digitaal te ontvangen is met een DVB-C decoder. Na meerdere malen scannen kreeg ik NED1, 2, 3 en RTL4.
Want? Behoudens privicayaspect? (die bij de gemiddelde hostingprovider ook niet bijster gewaarborgd is...)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Sterker nog:
Op de standaard aangemaakte email adressen van OnsNet kwamen regelmatig spam mailtjes binnen. En dat terwijl er met die adressen nog nooit gemailt was. Dit heb ik bij meerdere mensen gezien met zowel Onsnet Eindhoven als Nuenen. Weet niet of dit bij nieuwe klanten nu nog steeds is, maar in het begin bij de start iig wel. Zelf heb ik meteen mijn mail adres veranderd dus ik heb er nooit last van gehad.
@ik222
Is al vanaf begin november. Eerst zat alleen de audio stream van RTL4 nog achter encryptie, maar op 3 november is die er ook af gehaald. Ben wel benieuwd welke zenders nu nog achter encryptie zitten. Kan zonder FloppyDTV niet verder kijken dan de 303mhz TS op de TV.
Ik heb het idee dat ze bij meer zenders geen encryptie meer hebben om zo het blokjes/haper probleem(=bandbreedteprobleem?) te voorkomen.
Op de standaard aangemaakte email adressen van OnsNet kwamen regelmatig spam mailtjes binnen. En dat terwijl er met die adressen nog nooit gemailt was. Dit heb ik bij meerdere mensen gezien met zowel Onsnet Eindhoven als Nuenen. Weet niet of dit bij nieuwe klanten nu nog steeds is, maar in het begin bij de start iig wel. Zelf heb ik meteen mijn mail adres veranderd dus ik heb er nooit last van gehad.
@ik222
Is al vanaf begin november. Eerst zat alleen de audio stream van RTL4 nog achter encryptie, maar op 3 november is die er ook af gehaald. Ben wel benieuwd welke zenders nu nog achter encryptie zitten. Kan zonder FloppyDTV niet verder kijken dan de 303mhz TS op de TV.
Ik heb het idee dat ze bij meer zenders geen encryptie meer hebben om zo het blokjes/haper probleem(=bandbreedteprobleem?) te voorkomen.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 07-12-2009 21:10 ]
Hmmm... Via Google heb ik geen last van de mailserver van OBN die continu plat ligt...Paquito schreef op maandag 07 december 2009 @ 02:35:
Liever geen Google voor mail.
Ik heb ze gemaild, maar nog zonder reactie.More-Is schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:08:
[...]
Hmmm... Via Google heb ik geen last van de mailserver van OBN die continu plat ligt...
Ik heb met een Terratec Cinergy HTC USB XS HD eens geprobeert te scannen, maar vind alleen Ned 1, 2, 3 en RTL4. Dat zijn nu net ook de zenders FTA. Of ik doe wat verkeert (er staat in elk geval geen filter aan) of dit zijn de enige zenders die op normale manier uitzenden en de Cinergy kan scannen.Anoniem: 120071 schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:56:
@ik222
Heb je al met DVBviewer gescant? Die vind wel alle zenders omdat die op een andere manier zoekt.
Met de juiste transponder lijst zou die alle kanalen moeten vinden.
Zie stap 3 en 4 in deze post.
Wat je ook nog kunt doen is een Transport Stream Capture file maken. Hier legt ArChie precies uit hoe dit moet. Je moet daarbij de volgende gegevens gebruiken:
Frequency, KHz: 303000
Symbolrate, Ksps: 6965
Costellation: 256
Daarna kun je de .ts file uploaden naar rapidshare ofzo zodat we alles kunnen uitlezen en kunnen kijken of er ondertussen iets veranderd is in het DVB-C signaal.
Wat je ook nog kunt doen is een Transport Stream Capture file maken. Hier legt ArChie precies uit hoe dit moet. Je moet daarbij de volgende gegevens gebruiken:
Daarna kun je de .ts file uploaden naar rapidshare ofzo zodat we alles kunnen uitlezen en kunnen kijken of er ondertussen iets veranderd is in het DVB-C signaal.
Het is bijvoorbeeld algemeen bekend dat Google je mailtjes scant om zodoende ads op je af te vuren.Cyberpope schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:38:
[...]
Want? Behoudens privicayaspect? (die bij de gemiddelde hostingprovider ook niet bijster gewaarborgd is...)
Hmmz, heb een nieuwe (LCD) Tv gekocht en het valt mij op dat zelfs Digitenne een beter beeld geeft. Ik ben dus genegen om op Digitenne over te stappen (heeft alle zenders die ik zou willen kijken) en zijn nog goedkoper ook. Volgens de helpdesk van Onsnet Eindhoven mag ik echter pas aan het einde van het contract opzeggen, ik moet maar langs komen voor een kabelmeter (?). Is er hier iemand die wel van zijn contract is afgekomen op basis van de slechte kwaliteit ?
Nouja wat is slecht, kijk analoge televisie van OBN / ONE is nog steeds analoog natuurlijk
Digitenne is een digitaal beeld welliswaar met een relatief lage bitrate voor digitaal maar nog steeds wel digitaal. Dat Digitenne beter is is daarom ook logisch.
Het televisiesignaal van OBN / ONE is zeker niet het maximale wat mogelijk is via de analoge techniek maar het is ook niet zo slecht dat je op basis van slecht beeld eerder onder je contract uit komt.
Het televisiesignaal van OBN / ONE is zeker niet het maximale wat mogelijk is via de analoge techniek maar het is ook niet zo slecht dat je op basis van slecht beeld eerder onder je contract uit komt.
Hmm balen, ik denk dat ik dan gewoon te hoge verwachtingen heb dan, ik was verbaasd hoe goed mijn oude trouwe CRT het slechte beeld kon verbloemenik222 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:46:
Nouja wat is slecht, kijk analoge televisie van OBN / ONE is nog steeds analoog natuurlijkDigitenne is een digitaal beeld welliswaar met een relatief lage bitrate voor digitaal maar nog steeds wel digitaal. Dat Digitenne beter is is daarom ook logisch.
O well, dan nu maar per april 2010 opzeggen (dan loopt mijn contract af) en dan alleen maar internet
Dat komt door de slechte apparatuur in het analoge headend bij OnsNet. Deze apparatuur lijkt men maar niet te willen vervangen door hoogwaardige recente apparatuur. In plaats daarvan heeft men wat dingen proberen op te poetsen zodat het beeld nog enigsinds te kijken is (een aantal maanden terug was het ook nog een stuk fletser met meer ruis).Tomba schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:40:
Hmmz, heb een nieuwe (LCD) Tv gekocht en het valt mij op dat zelfs Digitenne een beter beeld geeft. Ik ben dus genegen om op Digitenne over te stappen (heeft alle zenders die ik zou willen kijken) en zijn nog goedkoper ook. Volgens de helpdesk van Onsnet Eindhoven mag ik echter pas aan het einde van het contract opzeggen, ik moet maar langs komen voor een kabelmeter (?). Is er hier iemand die wel van zijn contract is afgekomen op basis van de slechte kwaliteit ?
Ondertussen weet iedereen wel die zich in OnsNet heeft verdiept dat je hun analoge TV dienst moet mijden.
Voor wat betreft Digitenne geloof ik je meteen. Ik kijk zelf ook regelmatig programma's terug via rtlgemist en zelfs van die webstreams is de kwaliteit stukken beter dan dat van OnsNet.
Het beeld van OnsNet is blurry, waterig, korrelig en dof
Hun omzettingsapparatuur is zeer onprecies. De kleuropvulling die zakt/waast naar beneden en daardoor kun je een scherp en strak beeld wel vergeten. Ook al zou de bron een stuk beter zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 10-12-2009 16:52 ]
DVB viewer is geen shareware volgens mij. Als wel, kun je dan de link melden.Anoniem: 120071 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:01:
Heb je al met DVBviewer gescant? Die vind wel alle zenders omdat die op een andere manier zoekt.
Heb wel geprobeert met progdvb, maar nog geen succes helaas.
Heb je de transponderlijst al aangepast van DVBprog?
voor DVB-C is dit: C:\Program Files\ProgDVB\Transponders\CabFiles\all.list
Probeer dan nog maar eens te scannen.
Enkel dit moet erin staan.[List]
0000=OnsNet Eindhoven (dvb-c)
[0000]
0=106
1=303000,6956,256
2=311000,6956,256
3=319000,6956,256
4=327000,6956,256
5=335000,6956,256
6=343000,6956,256
7=351000,6956,256
8=359000,6956,256
9=367000,6956,256
10=375000,6956,256
Het is gelukt. Ik heb nog meer zenders gevonden die ik zo kan ontvangen.Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 01:08:
Heb je de transponderlijst al aangepast van DVBprog?
[...]
Enkel dit moet erin staan.
o.a. 2 discovery zenders, spice, rtl 5 en een nederlandse nieuwszender
Mede OBN abbonnee's,
wij hebben nieuwe led tv en ik wil nu ook digitale tv.
gemeente geldrop-mierlo, maar ik had gebeld en nu werd mij gezegd dat er geen digitale tv word uitgegeven ivm bugs die ze eerst moeten oplosen?
Zou op de website moeten staan maar ik kan hier niks over vinden.
Ook kon hij geen duidelijk antwoord geven of het op korte termijn mogelijk was een eigen digitale settopbox aante sluiten(met fatsoenlijke functies).
Ervaren jullie nog problemen met digitale tv of is er een manier om buiten die sagem box te werken?
tv: samsung LED 7020
gemeente geldrop-mierlo, maar ik had gebeld en nu werd mij gezegd dat er geen digitale tv word uitgegeven ivm bugs die ze eerst moeten oplosen?
Ook kon hij geen duidelijk antwoord geven of het op korte termijn mogelijk was een eigen digitale settopbox aante sluiten(met fatsoenlijke functies).
Ervaren jullie nog problemen met digitale tv of is er een manier om buiten die sagem box te werken?
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Ah okefrenkya schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:57:
[...]
Het is gelukt. Ik heb nog meer zenders gevonden die ik zo kan ontvangen.
o.a. 2 discovery zenders, spice, rtl 5 en een nederlandse nieuwszender
Kun je ook nog een TS file maken en die hier posten? Dan kunnen we die ook eens bekijken wat er veranderd is.
@Phyt_
Het staat hier: http://www.onsbrabantnet....subrub_2=250&module_id=17
Met bugs zullen ze wel het haper/blokjes probleem bedoelen. Dit is nu tot een minimum beperkt maar regelmatig zie je nog wel eens een streepje of blokje voorbij komen. Dus dit probleem is denk ik net als met analoge TV opgepoest maar niet opgelost/weggenomen. Verder is de kwaliteit van het signaal niet hoog. Verwacht dus geen sprankelend glashelder beeld dat van de Mediagateway komt.
Je kunt enkel Nederland 1, 2, 3 en RTL4 digitaal ontvangen met de ingebouwde DVB-C ontvanger van je TV. Hier kun je lezen hoe dat moet. Dit is met een Sony Bravia gedaan maar ik verwacht dat het met een Samsung niet veel anders zal zijn. Waar je wel rekening mee moet houden is dat OnsBrabantNet de 707mhz gebruikt als homefrequentie. Dus niet de 303mhz zoals bij OnsNet Eindhoven.
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-12-2009 23:49 ]
als je tv een dvb-c decoder heeft, dan kun je een aantal zenders digitaal ontvangen. o.a. Ned 1,2,3 en RTL 4 en 5.Phyt_ schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:01:
Mede OBN abbonnee's,
Van welke zender(s) of maakt dat niet uit?Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:20:
[...]
Ah okeToch wel wat veranderd dus in de tussentijd. Ik had in mijn scan destijds deze zenders zonder encryptie.
Kun je ook nog een TS file maken en die hier posten? Dan kunnen we die ook eens bekijken wat er veranderd is.
Deze gegevens gebruiken in de Twinhan tool:
Hier staat hoe het moet.
Hier staat hoe het moet.
Er circuleren mails waarin Onsnet restitutie aanbied aan abonnees vanwege de mailproblemen.
Erg gul is het niet, want ze gaan uit van die 3 - 4 dagen dat het helemaal eruit lag. Ongeveer 2 - 3 euro korting in totaal. Terwijl de zaak eigenlijk al veel langer niet werkt en nog steeds niet optimaal.
Maar goed, mijn Onsnet mailomgeving is inmiddels al de deur uit. Geen mail, radio, tv ,telefoon van Onsnet. Als het internet maar blijft werken. :-)
Erg gul is het niet, want ze gaan uit van die 3 - 4 dagen dat het helemaal eruit lag. Ongeveer 2 - 3 euro korting in totaal. Terwijl de zaak eigenlijk al veel langer niet werkt en nog steeds niet optimaal.
Maar goed, mijn Onsnet mailomgeving is inmiddels al de deur uit. Geen mail, radio, tv ,telefoon van Onsnet. Als het internet maar blijft werken. :-)
[ Voor 32% gewijzigd door Paquito op 12-12-2009 00:18 ]
Is gelukt. Vraag is alleen waar te posten. Kan toch niet in dit forum lijkt me?Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:31:
Deze gegevens gebruiken in de Twinhan tool:
Hier staat hoe het moet.
Hoe analyseer jij de TS stream trouwens. Heb je daar tooltjes voor?
Heej ik heb inderdaad even gezocht op 707000 KHZ.
toen vond ik niet veel wel op auto.
ik heb nu de volgende instellingen gebruikt:
menu > kanaal > automatisch opslaan>
kabel > digitaal start>
zoekmodus: snel
netwerk-id; auto
frequentie: 707000KHz
modulatie: 256 OAM
symboolfrequentie: 6965
Ik heb nu alle zenders van Brabantnet.
sommige kan ik bekijken zoals: nederland 1 HD/ rtl 5 /spice en nog wat.
maar ik zie geen NL 2-3 of rtl 4 digitaal.
waarschijnlijk zoek ik nu alleen op hun hertziger signaal?
toen vond ik niet veel wel op auto.
ik heb nu de volgende instellingen gebruikt:
kabel > digitaal start>
netwerk-id; auto
symboolfrequentie: 6965
Ik heb nu alle zenders van Brabantnet.
sommige kan ik bekijken zoals: nederland 1 HD/ rtl 5 /spice en nog wat.
maar ik zie geen NL 2-3 of rtl 4 digitaal.
waarschijnlijk zoek ik nu alleen op hun hertziger signaal?
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Je kunt hem uploaden bij www.hostfile.nl (is snel en stabiel) en dan een linkje hier posten. Heb ik een tijd terug ook gedaan, maar die file is nu verlopen.frenkya schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:08:
[...]
Is gelukt. Vraag is alleen waar te posten. Kan toch niet in dit forum lijkt me?
Hoe analyseer jij de TS stream trouwens. Heb je daar tooltjes voor?
Ik heb toen 'StreamGuru - MPEG2 and DVB Analyzer' gebruikt om te analyseren.
@Phyt_
Heb je al je eens opnieuw gescant? Krijg je dan de zenders in andere volgorde of werken bepaalde zenders dan misschien wel/niet? Kun je ergens de eigenschappen zien van Nederland 1 HD/RTL5/Spice? Dus bijvoorbeeld op welke frequentie die staan?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-12-2009 16:16 ]
gaat lekker wildE opnieuw zoeken maar kan niks meer vinden nu.
alleen nog analoog nu echt vaag.ik geef dezelfde waarde op maar vind niks
@Alexander
File staat hier:
http://www.hostfile.nl/files/33fqizixz8/869/one.ts
File staat hier:
http://www.hostfile.nl/files/33fqizixz8/869/one.ts
[ Voor 60% gewijzigd door frenkya op 12-12-2009 20:19 ]
Dat is raar ja, normaal vind je toch wel een setje zenders bij elke scan. Dat is hier iig wel als je op de homefrequentie scant. Maar die setting had je op auto staan he? Probeer anders eens een paar keer op 707000KHz en anders op 303000KHz. Ik denk dat je daar steeds andere setjes zenders vind, variërend van 4 tot 13 ongeveer.Phyt_ schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:35:
gaat lekker wildE opnieuw zoeken maar kan niks meer vinden nu.
@frenkya
Bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-12-2009 21:30 ]
nou het liet me toch niet met rust dus gelijk weer gezocht op zenders. met mijn settings:
kabel > digitaal start>
netwerk-id; auto
nu vind hij 75 zenders tv zenders en radio zenders van onsbrabantnet.
met dan NL1hd en rtl5 en spice en 2 discovery channels die ik kan zien op goede kwaliteit. (digitaal)
de andere kanalen geven een vervormd signaal volgens de tv
.
als ik opnieuw zoek veranderd de volgorde van de kanalen er blijven er evenveel.
Maar ik kan helaas niet zien op welke frequentie ze zitten, dit kan ik alleen bij de analoge kanalen.
kabel > digitaal start>
netwerk-id; auto
nu vind hij 75 zenders tv zenders en radio zenders van onsbrabantnet.
met dan NL1hd en rtl5 en spice en 2 discovery channels die ik kan zien op goede kwaliteit. (digitaal)
de andere kanalen geven een vervormd signaal volgens de tv
als ik opnieuw zoek veranderd de volgorde van de kanalen er blijven er evenveel.
Maar ik kan helaas niet zien op welke frequentie ze zitten, dit kan ik alleen bij de analoge kanalen.
Dus ook bij OBN steeds verschillen per scan. Wel typisch dat jij ze allemaal vind met die settings. Bij ons wordt er alleen 1 setje zenders (Transport Stream) gevonden/opgeslagen per scan. Lijkt mij het meest voor de hand liggend dat dit komt door de Samsung TV die misschien een iets betere implementatie heeft voor het DVB-C zoekgedeelte ten opzichte van de (oudere) Sony's. Want het feit dat er bij elke scan steeds een andere volgorde is zegt wel dat jullie dezelfde afwijkingen/fouten hebben als hier. Dus ook bij jullie lijkt het zo dat er bij alle Transport Streams een Actual SDT wordt meegezonden. Anders zou je niet steeds een andere zendervolgorde hebben bij een nieuwe scan.
In de nieuwe .ts file zie ik niet veel veranderingen trouwens. Heb de oude .ts file niet meer maar van wat ik me nog kan herinneren lijkt er kwa waarden/settings niet veel veranderd te zijn. Nog steeds al die foute waardes die ArChie toen ook al aangaf hier.
edit:
Ik zie nu dat je bij Samsung de modulatie waarde moet opgeven bij het zoeken, terwijl bij je de (oudere) Sony TV's met symboolsnelheden moet werken. Wellicht maakt deze andere methode van zoeken het verschil in de gevonden zenders.
In de nieuwe .ts file zie ik niet veel veranderingen trouwens. Heb de oude .ts file niet meer maar van wat ik me nog kan herinneren lijkt er kwa waarden/settings niet veel veranderd te zijn. Nog steeds al die foute waardes die ArChie toen ook al aangaf hier.
edit:
Ik zie nu dat je bij Samsung de modulatie waarde moet opgeven bij het zoeken, terwijl bij je de (oudere) Sony TV's met symboolsnelheden moet werken. Wellicht maakt deze andere methode van zoeken het verschil in de gevonden zenders.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 14-12-2009 23:56 ]
Heeft iemand de laatste tijd ook last van lage uploadsnelheden bij ONE?
Down gaat op ongeveer 95Mbit maar up kom ik niet hoger dan ongeveer 9Mbit.
Ik heb niets aan mijn instellingen op de PC of router gewijzigd. Draai op W7 met een i7 860 en 8gig intern. Modem is een Sitecom Gaming router. Moet dus allemaal ruim voldoende zijn lijkt me.
Ik heb niets aan mijn instellingen op de PC of router gewijzigd. Draai op W7 met een i7 860 en 8gig intern. Modem is een Sitecom Gaming router. Moet dus allemaal ruim voldoende zijn lijkt me.
Ik zou een kijken naar je Virusscanner of Firewall die de upload blokkeert, een keer in veilige modus met netwerkondersteuning opstarten en dan een speedtest uitvoeren.Edje040 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:54:
Heeft iemand de laatste tijd ook last van lage uploadsnelheden bij ONE?
Ik gebruik NOD32..vraag me af of die iets tegen zou kunnen houden. Ik zou niet weten hoe namelijk.Wagij schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:16:
[...]
Ik zou een kijken naar je Virusscanner of Firewall die de upload blokkeert, een keer in veilige modus met netwerkondersteuning opstarten en dan een speedtest uitvoeren.
Firewall gebruik ik ingebouwd in W7 (MS dus). Ik heb niets aan die instellingen gewijzigd.
Heb je de veilige modus al geprobeerd zoals ik je adviseerde? en wat zijn de uitkomsten?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
| Network ID 1 ========================================================= Transport Stream ID Frequency QAM/SR --------------------------------------------------------- Service name Type Service ID LCN ========================================================= 100 303,00 256/6,956 --------------------------------------------------------- Nederland 1 1 1 - Nederland 2 1 2 - Nederland 3 1 3 - RTL4 1 4 - ========================================================= 200 311,00 256/6,956 --------------------------------------------------------- SBS6 1 6 - RTL7 1 7 - RTL8 1 8 - Net5 1 9 - Jetix / Veronica 1 10 - Eurosport 1 20 - ========================================================= 300 319,00 256/6,956 --------------------------------------------------------- Eurosport 2 1 21 - Discovery Channel 1 22 - Animal Planet 1 23 - Discovery World 1 24 - Discovery Science 1 25 - Discovery Travel & Living 1 26 - Nostalgienet 1 27 - Nat Geo Wild 1 28 - één 1 40 - Ketnet/Canvas 1 41 - CNN 1 42 - ========================================================= 400 327,00 256/6,956 --------------------------------------------------------- RTL5 1 5 - Discovery HD 1 50 - Nick / Comedy 1 60 - Eredivisie Live 1 1 421 - Private Spice 1 712 - ========================================================= 500 335,00 256/6,956 --------------------------------------------------------- Nick Junior 1 61 - MTV 1 62 - TMF 1 63 - Humor TV 24 1 110 - Best 24 1 120 - 101 TV 1 121 - Holland Doc 24 1 206 - Eredivisie Live 2 1 422 - Eredivisie Live 3 1 423 - ========================================================= 600 343,00 256/6,956 --------------------------------------------------------- Euronews 1 43 - Brava HDTV 1 51 - Nederland 1 HD 1 52 - Geschiedenis 24 1 207 - Cultura 24 1 213 - Familie 24 1 214 - Consumenten 24 1 321 - ========================================================= 700 351,00 256/6,956 --------------------------------------------------------- Sterren 24 1 363 - Family 7 1 376 - Eredivisie Live 4 1 424 - Politiek 24 1 503 - Journaal 24 1 504 - Spirit 24 1 575 - Omroep Brabant 1 986 - Niet ingebruik 1 998 - Niet ingebruik 1 999 - ========================================================= 800 359,00 256/6,956 --------------------------------------------------------- Radio 1 2 801 - Radio 2 2 802 - Radio3 FM 2 803 - Radio 4 2 804 - Radio 5 2 805 - Radio 6 2 806 - TMF Radio 2 807 - Arrow Classic rock 2 808 - Sky Radio 2 809 - Radio 538 2 810 - Radio Veronica 2 811 - BNR Nieuwsradio 2 812 - Radio 10 Gold 2 813 - Fun X 2 814 - Slam! FM 2 815 - Radio 227 2 818 - Q-Music 2 819 - Arrow Rock 2 820 - Arrow Jazz 2 821 - Classic FM 2 822 - Kink FM 2 825 - Juize FM 2 826 - VRT Radio 1 2 835 - VRT Radio 2 2 836 - VRT Klara 2 837 - BBC Radio 1 2 839 - BBC Radio 2 2 840 - Eins Live 2 845 - WDR 2 2 846 - WDR 3 2 847 - 01 91 01 04 -1 1797 - ========================================================= 900 367,00 256/6,956 --------------------------------------------------------- Rai Uno 1 630 - TVE i 1 631 - TRT i 1 640 - Euro D 1 641 - ATV Avrupa 1 642 - TGRT EU 1 643 - Samanyolu Avrupa 1 644 - Eurostar 1 645 - Haberturk 1 647 - CNN Turk 1 648 - Al Jazeera 1 680 - Omroep Zeeland 1 976 - TV Drenthe 1 978 - ========================================================= 1000 375,00 256/6,956 --------------------------------------------------------- TV Noord 1 979 - Omrop Fryslan TV 1 980 - TV Oost 1 981 - L1mburg 1 982 - TV Gelderland 1 984 - TV Noord-Holland 1 987 - TV Rijnmond 1 988 - ========================================================= Network ID's: 1 - Hertzinger Service types: 1 - Digital television service 2 - Digital radio sound service |
Ze hebben bij Hertzinger volgens mij bijna geen idee waar ze mee bezig zijn. Er vanuit gaande dat ze dezelfde bron signalen als Ziggo gebruiken voor de HD kanalen, dan moeten de service types als volgt zijn:
Discovery HD: 17 (MPEG-2 HD digital television service)
Brava HDTV: 25 (Advanced CODEC HD digital television service)
Nederland 1 HD: 25 (Advanced CODEC HD digital television service)
Nee, nog niet. Zit nu op mijn werk. Zal het testen en vervolgens posten.Wagij schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:17:
Heb je de veilige modus al geprobeerd zoals ik je adviseerde? en wat zijn de uitkomsten?
Ligt toch echt bij jou. Ik had 95/76 een keer getest via mijn pc.Edje040 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:58:
[...]
Nee, nog niet. Zit nu op mijn werk. Zal het testen en vervolgens posten.
Nu via mijn laptop en wireless g:

Doe eens een ip release en zet modem tijdelijk uit.
[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 15-12-2009 15:30 ]
Getest in veilig modus: hetzelfde 95down om 17 up. Ga inderdaad maar eens ip-releasen en modem even een minuutje rust geven..PcDealer schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:29:
[...]
Ligt toch echt bij jou. Ik had 95/76 een keer getest via mijn pc.
[afbeelding]

[ Voor 10% gewijzigd door Edje040 op 15-12-2009 22:17 ]
Na release:PcDealer schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:29:
[...]
Ligt toch echt bij jou. Ik had 95/76 een keer getest via mijn pc.
[afbeelding]

Thanx!
Ik heb nog een keer een herhaling van die Tellsell aflevering opgenomen die ik op 27 april ook had opgenomen en waarvan ik toen screenshots had gepost. Voor een goede 1 op 1 vergelijking heb ik weer dezelfde caps eruit geknipt. Let wel: deze opname is gedaan in Media Center van Windows 7 met nieuwere tv-kaart en videokaart drivers. Dus kwa kleurtint kan het enigsinds afwijken met de oude opnames die ik heb gedaan in april op een Vista installatie.
Echter als ik me beperk tot de strakte en scherpte van het beeld dan heb ik het idee dat de schaduw/ghosting/uitzakking van de tellsell letters en telsell balk iets minder zijn (maar het zakt nog steeds teveel naar onderen uit) . Wel heb ik het idee dat het beeld ietjes doffer/waziger is geworden. Een ding valt wel meteen op en dat is dat de ruis is afgenomen in het beeld.
Maar kwa strakheid en scherpte ligt OnsNet nog mijlenver achter op Ziggo. Ik hoop echt dat er eens apparatuur vervangen gaat worden want ik denk dat het niet verder opgepoetst kan worden dan dat het nu is.

OnsNet 27 April 2009

OnsNet 15 December 2009

Ziggo 27 April 2009

OnsNet 27 April 2009

OnsNet 15 December 2009

Ziggo 27 April 2009
MPEG Video - OnsNet 27 April 2009
MPEG Video - OnsNet 15 December 2009
MPEG Video - Ziggo 27 April 2009
Ik moet trouwens zeggen dat ik sinds gisteren het idee heb dat het digitale signaal (en ook het analoge signaal) van NL1,2 en 3 ietsjes helderder en sprankelender is. Het is minimaal maar het viel me wel op.
Echter als ik me beperk tot de strakte en scherpte van het beeld dan heb ik het idee dat de schaduw/ghosting/uitzakking van de tellsell letters en telsell balk iets minder zijn (maar het zakt nog steeds teveel naar onderen uit) . Wel heb ik het idee dat het beeld ietjes doffer/waziger is geworden. Een ding valt wel meteen op en dat is dat de ruis is afgenomen in het beeld.
Maar kwa strakheid en scherpte ligt OnsNet nog mijlenver achter op Ziggo. Ik hoop echt dat er eens apparatuur vervangen gaat worden want ik denk dat het niet verder opgepoetst kan worden dan dat het nu is.

OnsNet 27 April 2009

OnsNet 15 December 2009

Ziggo 27 April 2009

OnsNet 27 April 2009

OnsNet 15 December 2009

Ziggo 27 April 2009
MPEG Video - OnsNet 27 April 2009
MPEG Video - OnsNet 15 December 2009
MPEG Video - Ziggo 27 April 2009
Ik moet trouwens zeggen dat ik sinds gisteren het idee heb dat het digitale signaal (en ook het analoge signaal) van NL1,2 en 3 ietsjes helderder en sprankelender is. Het is minimaal maar het viel me wel op.
Heeft iemand nog iets vernomen over de aanpassingen voor digitale tv. DVB-C zonder encryptie, of CI+?
In Meerhoven is vandaag een nieuwsbrief uitgegaan waarin wordt aangekondigd dat alle problemen met digitale tv opgelost zijn.
Ik krijg dan het gevoel dat dit het nu is......
In Meerhoven is vandaag een nieuwsbrief uitgegaan waarin wordt aangekondigd dat alle problemen met digitale tv opgelost zijn.
Ik krijg dan het gevoel dat dit het nu is......
Ik was begin van de week in het informatiecentrum in Meerhoven en daar werd mij verteld dat Ons Net Eindhoven aan het experimenteren is met zo'n CI+ variant en dat in januari 2010 daarover meer nieuws volgt. Mij werd daarom ook aangeraden nog even te wachten met digitale TV. Ben benieuwd. Klinkt alsof ze in het ver gevorderd stadium zijn...
Opgelost
Opgepoetst zullen ze bedoelen
Ik zie hier en daar nog wel eens streepje of blokje. Heel sporadisch dat wel.
Dat beetje extra helderheid/sprankeling van eergister lijkt ook alweer teniet gedaan. Zat me toen straks alweer te ergeren aan de fletse rode kleuren bij het digitale signaal. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit het moet zijn.
Dat beetje extra helderheid/sprankeling van eergister lijkt ook alweer teniet gedaan. Zat me toen straks alweer te ergeren aan de fletse rode kleuren bij het digitale signaal. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit het moet zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-12-2009 22:13 ]
SunBeech schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:12:
Ik was begin van de week in het informatiecentrum in Meerhoven en daar werd mij verteld dat Ons Net Eindhoven aan het experimenteren is met zo'n CI+ variant en dat in januari 2010 daarover meer nieuws volgt. Mij werd daarom ook aangeraden nog even te wachten met digitale TV. Ben benieuwd. Klinkt alsof ze in het ver gevorderd stadium zijn...
Toch nog hoop voor DVB-C
Mooiste zou zijn als ze het analoge en digitale basis pakket gaan samentrekken en vervolgens deze digitale basis zenders ook ongecodeerd gaan doorgeven. ENKEL voor de extra pakketten zou een CI+ module met Smartcard nodig moeten zijn!
Van mij part mogen er ook een hoop buitenlandse analoge zenders uit zodat er ruimte vrij komt voor HD zenders en om de huidige analoge en digitale zenders met meer bandbreedte door te geven. Want volgens mij is er door bandbreedte problemen van alles gecapt.
Mooiste zou zijn als ze het analoge en digitale basis pakket gaan samentrekken en vervolgens deze digitale basis zenders ook ongecodeerd gaan doorgeven. ENKEL voor de extra pakketten zou een CI+ module met Smartcard nodig moeten zijn!
Van mij part mogen er ook een hoop buitenlandse analoge zenders uit zodat er ruimte vrij komt voor HD zenders en om de huidige analoge en digitale zenders met meer bandbreedte door te geven. Want volgens mij is er door bandbreedte problemen van alles gecapt.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-12-2009 21:45 ]
De bedoeling zou zijn om samen met de invoering van die CI+ module in ieder geval het aanbod HD-zenders aan te passen (lees: meer HD-zenders), begrijp ik van de ONE-medewerker in het infocentrum. Maar goed als de kwaliteit dan achterblijft, dan heb je er nog niet zoveel aan. In het infocentrum stond disco HD op. Dat zag er vanaf een afstand best aardig uit, echter van dichtbij duidelijk blokvorming. Is dat zeg maar de 'kwaliteit' die je thuis ook krijgt?
Zal wel komen door omzetting die Canaal Digitaal doet bij Discovery HD. Van MPEG2 naar MPEG4 met een gemiddelde bitrate van 6.52mbps. Ter vergelijking de kabelaars gebruiken gemiddeld het dubbele bij MPEG4 en doen ook niet aan hercodering.
Eurosport HD 11.1 mbps h.264 |
HD09 (Nederland 1 HD test) 11.3 mbps h.264 |
History Channel HD 12.3 mbps h.264 |
Sport 1 HD 14.4 mbps h.264 |
Brava HD Promo 9.3 mbps h.264 |
NGC HD 13.9 mbps h.264 |
HD NL 8.75 mbps h.264 |
Discovery HD 20.6 mbps MPEG2 |
Film1 HD 13.8 mbps h.264 |
Dus 9.3 mbps is al te weinig, laat staan 6.52.http://www.hardware.info/...zenders_bij_Ziggo_en_UPC/
Hoewel de bitrate niet per definitie doorslaggevend is voor de beeldkwaliteit, valt wel op dat Brava HD en HD NL vaak duidelijk last hebben van zichtbare compressieartefacten, en eigenlijk met te weinig bandbreedte aangeboden worden om de voordelen van HD goed te laten zien.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-12-2009 23:03 ]
Ik heb ook een papieren nieuwsbrief ontvangen.
- Resultaten enquete onsnet (ism TU/e) . "Grote tevredenheid onder onze leden"
- 90% is tevreden over de Analoge TV.
- 70% is niet ontevreden over de Digitale TV.
- Problemen met Digitale TV zijn opgelost.
- 95% is tevreden over de telefoonlijn.
Saillant detail is dat de enquite afgelopen zomer is afgenomen. En er is in de tussentijd toch wel veel activiteit geweest. In negatieve zin
Echter, geven dit soort nieuwsbrieven mij minder vertrouwen en ben ik blij dat ik mijn telefoon, tv en e-mail ergens anders afneem
Want blijkbaar ben ik te kritisch ten opzichte van de medeleden, ofzo
- Resultaten enquete onsnet (ism TU/e) . "Grote tevredenheid onder onze leden"
- 90% is tevreden over de Analoge TV.
- 70% is niet ontevreden over de Digitale TV.
- Problemen met Digitale TV zijn opgelost.
- 95% is tevreden over de telefoonlijn.
Saillant detail is dat de enquite afgelopen zomer is afgenomen. En er is in de tussentijd toch wel veel activiteit geweest. In negatieve zin
[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 17-12-2009 22:57 ]
Anoniem: 318711
Nou dat noemt men iets van de klok horen luiden en weten waar de klepel hangt.Anoniem: 120071 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:46:
Zal wel komen door omzetting die Canaal Digitaal doet bij Discovery HD. Van MPEG2 naar MPEG4 met een gemiddelde bitrate van 6.52mbps. Ter vergelijking de kabelaars gebruiken gemiddeld het dubbele bij MPEG4 en doen ook niet aan hercodering.
Discovery HD zend via canaldigitaal al vanaf het begin uit in mpeg 4 en is DVB-S2 uit.
De kabel zend uit in DVB-C1 en ook in mpeg 4.
De bitrate is via de sat wel laaginderdaad 8,73mbps maar kan ook met DVB-S2 te maken hebben dat de bitrate lager is.
De Sd zenders van het thema pakket worden omgezet van mpeg 2 naar mpeg 4 maar dat is een hele andere transponder.
Grappig dat je nu juist zelf over klokken en klepels begint.Anoniem: 318711 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:10:
Nou dat noemt men iets van de klok horen luiden en weten waar de klepel hangt.
DVB-C, DVB-S en DVB-S2 (DVB-C1 is geen officiele afkorting) zijn transmissie specificaties voor een digitaal signaal en staan verder los van een eventuele MPEG encodering van de Elementary Streams van een digitaal kanaal in een Transport Stream. In geval van de kabel bij Ziggo wordt de Video Elementary Stream van Discovery HD dus weldegelijk in MPEG-2 HD formaat doorgegeven met een bitrate van 20.45 Mbps.Discovery HD zend via canaldigitaal al vanaf het begin uit in mpeg 4 en is DVB-S2 uit.
De kabel zend uit in DVB-C1 en ook in mpeg 4.
Als CanalDigitaal Discovery HD in H.264 (MPEG-4) HD formaat doorgeeft, dan hercodeert CanalDigitaal zelf het MPEG-2 HD bronsignaal met constante bitrate van Discovery HD naar een H.264 (MPEG-4) HD formaat met naar ik begrepen heb een variabele bitrate. Dat heeft verder niets met transmissie specificaties als DVB-S2 te maken waarin alleen maar wordt vastgelegd hoe de bytes in een Transport Stream verzonden moeten worden en welke error correctie technieken er worden toegepast. En voor de zekerheid: Een Transport Stream is dus een verzameling van digitale kanalen die op hun beurt weer uit een aantal Elementary Streams bestaan. Die Elementary Streams worden ook wel de componenten van een kanaal genoemd, dus bij een TV kanaal een minimaal een video en audio Elementary Stream terwijl een radio kanaal meestal alleen een audio Elementary Stream heeft. Een Elementary Stream bestaat weer uit packets van 188 bytes en al die packets van alle Elementary Streams van alle kanalen worden achter elkaar geplaatst (ofwel gemultiplexd) tot een Transport Stream.De bitrate is via de sat wel laaginderdaad 8,73mbps maar kan ook met DVB-S2 te maken hebben dat de bitrate lager is.
De Sd zenders van het thema pakket worden omgezet van mpeg 2 naar mpeg 4 maar dat is een hele andere transponder.
Bij SBS6 analoog hebben ze nu eindelijk na meer dan een jaar die extreme zweem gefixt. Wel zie je nu goed dat de bitrate van dat bronsignaal echt laag is. Ik zie nu soms gewoon van die gekartelde randjes in het beeld wat door de compressie in het bronsignaal komt. Maar de bandbreedte voor dit analoge kanaal lijkt een stuk meer te zijn geworden. Het beeld lijkt een stuk dichterbij te staan nu. Met die zweem leek het wel of je door vitrage keek. Met Nederland 1, 2 en 3 had ik hetzelfde idee. Volgens mij staan die de afgelopen dagen ook dichterbij (door meer bandbreedte voor die kanalen denk ik) Ik hoop dat ze dit bij meer kanalen gaan doen (Bij o.a. alle RTL zenders is het nog hard nodig dat deze meer bandbreedte krijgen). Het beeld krijgt hierdoor weer z'n oude signatuur van vroeger terug heb ik het idee. En het uitwazen van de kleuren lijkt hierdoor ook minder op te vallen. Wel zie je de ruis in het beeld nu ook beter, maar dat was ook een kenmerk van het probleem in oktober 2008: Er was minder ruis zichtbaar omdat het beeld een stuk doffer werd.
edit:
Nu SBS6 gefixt is is Nederland 3 wel een stuk doffer geworden, maar ik neem aan dat ze dit nog goed gaan zetten. Veronica en NET5 lijken trouwens ook meer bandbreedte te hebben gekregen. Hier zie je hetzelfde effect als bij SBS6: minder zweem over het beeld waardoor het een stuk dichterbij staat.
En nog iets:
Toen straks toen ik dicht op de TV zat en Nederland 1 digitaal op had zag ik blokvorming (artifacts) bij bewegende beelden. Normaal zie je die niet van veraf, maar het bevestigd wel dat er nog steeds geen Mediagateway verbinding is. Dat vermoede ik al door die fletse/gecomprimeerde kleur rood. Is goed te zien dat die niet zo hoort te zijn.
edit:
Nu SBS6 gefixt is is Nederland 3 wel een stuk doffer geworden, maar ik neem aan dat ze dit nog goed gaan zetten. Veronica en NET5 lijken trouwens ook meer bandbreedte te hebben gekregen. Hier zie je hetzelfde effect als bij SBS6: minder zweem over het beeld waardoor het een stuk dichterbij staat.
En nog iets:
Toen straks toen ik dicht op de TV zat en Nederland 1 digitaal op had zag ik blokvorming (artifacts) bij bewegende beelden. Normaal zie je die niet van veraf, maar het bevestigd wel dat er nog steeds geen Mediagateway verbinding is. Dat vermoede ik al door die fletse/gecomprimeerde kleur rood. Is goed te zien dat die niet zo hoort te zijn.
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 19-12-2009 01:02 ]
Anoniem: 44839
Meer mensen last van het telkens zeer korte tijd (1 a 1,5 min) wegvallen van de internetverbinding ? Zelfs de telefoon stopt er mee als dit gebeurd.
Heb dit hier bij mij (5665) maar ook bij mijn ouders (5667)
Ik merk het de laatste tijd ook. Zelfs toennet nogAnoniem: 44839 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:04:
Meer mensen last van het telkens zeer korte tijd (1 a 1,5 min) wegvallen van de internetverbinding ? Zelfs de telefoon stopt er mee als dit gebeurd.
zelfde buurt zowat.(Geldrop 5663)
5665 geen probleem hier.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Ik heb een zelfde probleem. Echter ook een vast ip adres en hoe doe je dan een iprelease?PcDealer schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:29:
[...]
Vast ip hoef je niet te releasen, je hangt immers niet meer aan de dhcp-server. Als je een ander apparaat aansluit op de modem (dus niet achter de router) moet je iig ook daarop de vast-ip instellingen instellen.frenkya schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:43:
Ik heb een zelfde probleem. Echter ook een vast ip adres en hoe doe je dan een iprelease?
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Dat klinkt logisch, echter ik heb ook een beperkte upload van zo'n 9 Mb en zou ook graag zien dat ik mijn oude snelheid van circa 92Mb weer haal. Aangezien een iprelease het probleem bij andere heeft opgelost, vraag ik me af hoe kan dit dan bij mij.JaWSnl schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:16:
[...]
Vast ip hoef je niet te releasen, je hangt immers niet meer aan de dhcp-server. Als je een ander apparaat aansluit op de modem (dus niet achter de router) moet je iig ook daarop de vast-ip instellingen instellen.
Al geprobeerd? Dat je een vast ip hebt, wil niet zeggen dat je niet een ip krijgt uitgedeeld van een dhcp-server.frenkya schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:46:
[...]
Dat klinkt logisch, echter ik heb ook een beperkte upload van zo'n 9 Mb en zou ook graag zien dat ik mijn oude snelheid van circa 92Mb weer haal. Aangezien een iprelease het probleem bij andere heeft opgelost, vraag ik me af hoe kan dit dan bij mij.
Dit topic is gesloten.