Toon posts:

WebReus - einde van een fijne hostingprovider?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:02
Na een aantal jaren tevreden klant bij WebReus geweest te zijn (en het aan een hoop van mijn klanten aanbevolen te hebben) gaat het de laatste tijd hard achteruit. Servers lijken steeds trager te worden en één van mijn grotere klanten heeft regelmatig last van downtime. Een tijdje terug alleen 's nachts (zo rond 3 uur) maar de laatste tijd ook steeds vaker overdag. Ik heb de afgelopen 7 dagen een aantal mails naar de helpdesk gestuurd, maar ik kreeg geen reactie. Net dus maar even gebeld en ik ben met stomheid geslagen.

Hun reactie kwam er in het kort op neer dat ik maar lekker een andere provider moet zoeken als ik niet tevreden ben over de performance en uptime. Toen ik vroeg waarom er niet op mijn mails gereageerd werd kreeg ik te horen dat ze toch eerst uit moesten zoeken wat er aan de hand was. Mijn reactie was dat het toch in ieder geval prettig zou zijn als ze even zouden laten horen dat ze ermee bezig zijn, maar het was hun "keuze om dat niet te doen". Waarschijnlijk zouden ze er vandaag toch wel naar gekeken hebben. Goh, dat is toch toevallig dat ik dan net bel.

Ik begrijp werkelijk niets van deze laconieke houding. Het lijkt ze niet te interesseren dat ze hiermee een hoop klanten wegjagen (in ieder geval mij en de mensen voor wie ik websites bouw).

Natuurlijk mag je van shared hosting niet hetzelfde verwachten als van dedicated hosting, maar ik mag toch aannemen dat regelmatige downtime (en totaal gebrek aan inzet om hier iets aan te doen) niet iets is dat je voor lief moet nemen. Wat vinden jullie daarvan?

omniscale.nl

• jacen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 12:57
Dit is mij de laatste tijd ook opgevallen, ik gebruik mijn domein eigenlijk alleen voor de mail, maar dit is ook bijna onwerkbaar geworden. Op het moment van schrijven is de boel weer uit de lucht.

Ik heb nu voor het 2e jaar een site bij Webreus en het eerste jaar had ik geen problemen..

• posttoast
Ik heb mijn mail ondergebracht bij Google (via Google Apps), maar ik hoor van anderen dat de mailservers ook niet zo fantastisch meer zijn bij WebReus.

Ik heb mijn conclusie al getrokken: wegwezen. Vind ik wel vervelend, want het gaat om best een flink aantal domeinen en dat betekent dus een hoop administratieve handelingen waar ik niet op zit te wachten.

omniscale.nl

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, de webruimte van m'n twee domeinen gebruik ik -nog- niet maar de mail zeker wel. Nog niets gemerkt van problemen maar als dit zo is moet ik snel wegwezen daar. Op zoek naar een goed & goedkoop alternatief. Iemand suggesties?

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Anoniem: 102836

Ik heb tot een paar weken geleden eigenlijk nooit problemen gehad. Mail werkt nog steeds prima, al moet ik zeggen dat die niet veel wordt gebruikt.

De laatste twee weken is de bereikbaarheid en snelheid van 'mijn' sites niet best. Vanochtend kreeg ik ook ineens internal server errors aan de admin kant van een Joomla site, wat nog nooit was gebeurd. Deze site is v.w.b. Joomla zelf al een aantal weken niet gewijzigd, dus die errors lijken toch echt van buiten Joomla te komen.

Het lijstje met storingen is de afgelopen dagen ook flink gegroeid, helaas. Als dat zo blijft gaan de sites komend jaar naar een andere hoster.

• posttoast
Ik vind het wel vreemd dat dit gebeurt. Vooral de laconieke houding van WebReus verbaast (en verontrust) me.

omniscale.nl

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 08:19

VonFoX

Las noches de Diciembre

Offtopic.

[Voor 84% gewijzigd door IEF op 04-01-2011 16:38]

Yo.

• posttoast
Daar hoor ik dan ook weer gemengde verhalen over. Maar goed, laten we hier niet een "Welke hostingprovider is het best"-topic van maken, daar zijn andere fora voor. :)

omniscale.nl

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Ik heb 2 domeinen bij webreus en nergens last van, haal mail atijd binnen via IMAP en dat werkt altijd vlekkeloos

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Sorry dat ik een oud topic bump. Maar heb hier nu ook problemen met Webreus.

Gebruik het domein bij ze eigenlijk alleen voor de mail, maar zowel de webmail als de imap-server zijn übertraag. Mail richting de helpdesk is al paar weken niet op gereageerd.

Telefoonnummer van ze is alleen maar constant in gesprek, of er wordt niet opgenomen.

Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk verhuizen, maar heb al betaald tot augustus dit jaar. Beetje zonde.

Anyway, mijn vraag is eigenlijk of andere webreusgebruikers momenteel hetzelfde ervaren.

[Voor 9% gewijzigd door woekele op 04-01-2011 15:30]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 12:23
Al een jaar of twee. Website laden duurt 5-10 seconden en mail is ook niet meer zo snel..

Vond het jammer, want ik ken geen hostingproviders met dezelfde dingen als webreus (veel voor weinig). Zolang ik geen leuk alternatief ken blijf ik wel bij ze, maar anders verhuis ik per direct :P

[Voor 19% gewijzigd door maarud op 04-01-2011 15:31]

• posttoast
Yes, het is nog steeds bagger. Ik heb nog wel het e.e.a. bij ze draaien, maar dat zijn voornamelijk geparkeerde domeinen (middels DNS gekoppeld aan Google Apps accounts). Daar voldoet het nog wel voor.

Vervelend dat je tot augustus betaald hebt, maar laten we eerlijk zijn: het kost natuurlijk geen drol.

En wat betreft het "veel voor weinig" verhaal: goedkoop is duurkoop :) Voor een hobbyprojectje ga je natuurlijk geen peperduur hostingaccount nemen met allerlei extreme SLA's.

[Voor 22% gewijzigd door posttoast op 04-01-2011 16:11]

omniscale.nl

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-04 11:01
ik heb ook een prive domeintje hangen bij webreus, ook al ruim een jaar.
ik heb tot op heden (klop, klop op een houte tafel) geen problemen. mail komt netjes binnen, mag wel iets sneller, maar ervaar geen problemen.
ook mijn weblog, fotoalbum etc draaien naar behoren, snel genoeg in iedergeval.
toch maar eerst even een backup maken dan vanavond.... voordat daar misschien de stekker er uit gaat.

• posttoast
n0m0r3675 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:17:
ik heb ook een prive domeintje hangen bij webreus, ook al ruim een jaar.
ik heb tot op heden (klop, klop op een houte tafel) geen problemen. mail komt netjes binnen, mag wel iets sneller, maar ervaar geen problemen.
ook mijn weblog, fotoalbum etc draaien naar behoren, snel genoeg in iedergeval.
toch maar eerst even een backup maken dan vanavond.... voordat daar misschien de stekker er uit gaat.
Backups maken is natuurlijk altijd verstandig, maar gezien de datum van mijn topicstart (meer dan een jaar geleden) vermoed ik dat het daar nog wel even door blijft sudderen. Ik denk niet dat de stekker er volgende week al uit gaat.

omniscale.nl

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hm, hier zie ik nog meer redenen om zeer binnenkort wat anders te zoeken. Vanaf gistermiddag 1500 uur ligt mijn site en mail plat, de harde schijf is gecrashed. Ze zijn nu al 25 uur bezig met reparatie. Momenteel is de melding dat ze proberen de data van de beschadigde schijf proberen te lezen omdat de backup 2 dagen oud is.

´k Ben niet de enige, maar de gedeelde smart is nog steeds hele smart... http://twitter.com/#!/search/webreus

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• posttoast
Oei, daar schrik ik wel een beetje van. Ik ga ook maar even wat verhuizingen in gang zetten dan.

omniscale.nl

• Par_Martinos
  • Niet online
De boel draait weer sinds gisteren. Nu heb ik tijd om verder te kijken. Ik heb een mail naar webreus gestuurd met de vraag hoe ze in de toekomst een dergelijk probleem gaan aanpakken. Ik vind het voor mijn site niet heel erg als deze een enkel uur offline is, maar dit was echt te gek.
Ik kreeg deze geadviseerd, nu ga ik maar een beetje scouten ;)
https://www.gethost.nl/site/informatie/

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:52
Oei... Als ik dit zo hoor, ben ik blij dat ik niet bij WebReus zit!
maarud schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:30:
Vond het jammer, want ik ken geen hostingproviders met dezelfde dingen als webreus (veel voor weinig). Zolang ik geen leuk alternatief ken blijf ik wel bij ze, maar anders verhuis ik per direct :P
Zelf zit ik bij antagonist (http://www.antagonist.nl/pages/webhosting/). Dit pakket vind ik niet echt duur. :) (En het is (een soort van) prepaid. Geen contracten :) )

Rare vogel in spe

• Par_Martinos
  • Niet online
Ik heb bij http://www.uptrends.com een proefaccount aangemaakt, en mét nieuwe schijven is webreus nog niet gezond:
[/url]

Gethost ziet er wel aardig uit, ik heb daar eens een mail naar gestuurd.

• maarud
GetHost is qua prijs bijna een kopie... eens zien hoe de ervaringen daarvan zijn :) dat lijkt me wel een overstap waard.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:36
En vandaag weer offline.
Eind vorig jaar al ruim een dag zonder e-mail gezeten en nu weer.
En het stomme is dat het weer een HDD crash is geweest net als de vorige keer.

Ik ga nu dus ook actief opzoek naar een andere hosting provider.
Hoofd zaak is e-mail hosting maar ook een privé site met weinig data verkeer.
Iemand een leuk alternatief ?

Gigabyte B360M D3H, Intel i7-8700, 4Gig x 2 DDR4 2400, Samsung PM951 NVMe, Crusial M500 & 2 x 1TB, Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming, Fractal Design Define Mini C, LG 24EA53 & Iiyama Prolite B2783QSU, Epson Workforce WF-3620

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SpiriTNL schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:55:
En vandaag weer offline.
Eind vorig jaar al ruim een dag zonder e-mail gezeten en nu weer.
En het stomme is dat het weer een HDD crash is geweest net als de vorige keer.

Ik ga nu dus ook actief opzoek naar een andere hosting provider.
Hoofd zaak is e-mail hosting maar ook een privé site met weinig data verkeer.
Iemand een leuk alternatief ?
Na al die verhalen hier ga ik ook maar overwegen over te stappen. Voornamelijk voor e-mail, maar wil uiteindelijk wel een site gebaseerd op Joomla 1.6 gaan opzetten dus fatsoenlijke faciliteiten qua PHP enzo is een duidelijke pré. Ik wil er gerust iets meer voor op tafel leggen als daar kwaliteit tegenover staat.

Ik moet zelf wel zeggen dat ik tot nu toe (afkloppen!) nog geen problemen heb ondervonden met WebReus, maar ik vind dat ik de ellende beter voor kan blijven -- een gewaarschuwd mens telt voor twee, nietwaar?

[Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 20-01-2011 12:58]

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 15:31
Xesxen schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:17:
Oei... Als ik dit zo hoor, ben ik blij dat ik niet bij WebReus zit!

[...]

Zelf zit ik bij antagonist (http://www.antagonist.nl/pages/webhosting/). Dit pakket vind ik niet echt duur. :) (En het is (een soort van) prepaid. Geen contracten :) )
Alleen zijn ze niet telefonisch bereikbaar, komt op mij erg onprofessioneel over.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik zit al bijna 7 jaar bij bhosted.nl en die bevalt mij goed. Heel af en toe bokt de POP3 connectie even, maar via IMAP gaat het tot nu toe altijd goed. De rest van de storingen zijn op een hand te tellen (tenminste die welke ik zelf vernomen heb).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:16
Meh, ik zie nu net toevallig dit topic hier. Heb net van de week een 2e domein bij ze geparkeerd. Nouja, ik gebruik die sites toch nauwelijks, het is vooral om die domeinen maar geclaimd te hebben.

https://niels.nu

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Bij hosting is het, zoals gezegd, vaak goedkoop is duurkoop. Heb ook een domein en hosting gehad bij WebReus, maar ben uiteindelijk ook overgestapt.

Op zich qua downtime niet zoveel aan de hand, maar voor elk wissewasje moest je extra betalen. Bijvoorbeeld het domein op hun naam/adres laten zetten en inderdaad vaak ook late reacties op emails. Niet echt klantvriendelijk.

Via www.webhosters.nl bij SoHosted uitgekomen, daar heb ik nu een paar jaar de hosting en ben erg tevreden. Je betaald wat meer, maar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Snelle reacties op emails (soms wel binnen de minuut!) en geen gezeur over extra kosten.

[This is what you get when you mess with us]

• dannyvdz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-12-2019
Ben zelf al een jaar of 4 klant bij webreus, met meerdere domeinen, en heb ook versch. kennisen en vrienden die er klant zijn. Hier geen problemen, mocht ik ooit vragen hebben of zelf n stommiteit hebben begaan met rechten oid heb ik binnen enkele uren een reactie van de helpdesk terug en is het probleem zo verholpen..

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:52

MsG

Forumzwerver

Jaded schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:27:
[...]

Alleen zijn ze niet telefonisch bereikbaar, komt op mij erg onprofessioneel over.
Voor die prijs valt dat imo ook niet echt te verwachten, of je krijgt weer te horen dat als ze het wél aanbieden het de helft van de tijd onbereikbaar is.

Ik zit zelf nu 2 jaar bij Antagonist en ik heb er eigenlijk nooit problemen mee. Je weet precies wat je krijgt en je zit nergens aan vast. SoHosted heb ik ook een domein bij voor een klant, maar ik kwam er opeens achter dat het een Windows-host is (ik deed een beetje een aanname dat het een Linux-host was, vanwege de prijs). Dingen als htaccess werken vrij omslachtig bij SoHosted.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

MsG schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:42:
[...]
SoHosted heb ik ook een domein bij voor een klant, maar ik kwam er opeens achter dat het een Windows-host is (ik deed een beetje een aanname dat het een Linux-host was, vanwege de prijs). Dingen als htaccess werken vrij omslachtig bij SoHosted.
Niet zo heel omslachtig hoor ;)
http://www.sohosted.com/h...-een-iirfini-bestand-aan/

Maar je hebt gelijk wat betreft Windows hosting, als je liever Linux hebt, moet je niet bij hun zijn.

[This is what you get when you mess with us]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MsG schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:42:
[...]
SoHosted heb ik ook een domein bij voor een klant, maar ik kwam er opeens achter dat het een Windows-host is (ik deed een beetje een aanname dat het een Linux-host was, vanwege de prijs). Dingen als htaccess werken vrij omslachtig bij SoHosted.
Het was mij meteen al duidelijk dat het om Windows hosting ging (Access database, ASP.Net) toen ik op hun site keek.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou als je alles zelf schrijft is de .htaccess workaround misschien wel te omzeilen, maar het pakket Drupal werkt toch echt maar ten dele op deze host. Diverse redirects werken niet en na een cron moet je de .htaccess weer renamen anders krijg je een foutmelding op de website. Met goedkope Open Source-oplossingen ga ik deze fout in ieder geval niet weer maken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-01 20:14
Die windows hosting services zijn altijd trager dan de linux versies die even duur zijn, dat is toch raar? Windows is van Microsoft, die mensen hebben daar veel geld, en kunnen vast goed programmeren, maar op een of andere manier is het ALTIJD gezeur met windows web hosting... En met linux bijna nooit (behalve bij strato - waar je naartoe geforceerd word als je bij lycos zat, vroeger) problemen.

Stel dat je een flinke MVC-CMS in bijv. PHP online wil hebben, met MySQL, dan kan je bij leaseweb terecht voor shared hosting, iets van 3 euro per maand of zo, super snel, nooit lag, altijd up (de laastste 3 jaar), PHP, Apache, MySQL goed bij en beheerbaar enz. Dat is nou eens fijne service. Ik dacht dat er ook iets van budgetwebhosting was ofzo, die levert wat minder, maan dan voor c.a. 1 euro per maand.

Bij dat leaseweb pakketje (Linux Bronze dacht ik) kan je Concrete5 lekker soepel draaiend hebben in 5 minuten. Wat wil je nog meer? :) (Was reactie op iemand die iets over Joomla of Windows hosting zei)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het zal vast wel genuanceerder zijn dan zoals jij het neerzet, en ASP.net zal vast wel weer voordelen hebben. Maar uit mijn eigen korte ervaring met een niet-linux host raad ik afwijkende configuraties af bij gebruik van pakketten die toch sterk verwachten dat je een LAMP-inrichting draait.

• SpiriTNL
  • Laatst online: 13:36
Ik moet het toch even plaatsen hier maar webreus is voor mij weer down.
Kan de mail server niet berijken. Geen webmail, pop3, een ook niet via mijn mobiel, het licht dus duidelijk weer aan webreus.

Het gaat echt de kant van amateuristisch op.

Kan je eigenlijk tussentijds verhuizen als je hosting bedrijf slecht werk aflevert ?

Gigabyte B360M D3H, Intel i7-8700, 4Gig x 2 DDR4 2400, Samsung PM951 NVMe, Crusial M500 & 2 x 1TB, Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming, Fractal Design Define Mini C, LG 24EA53 & Iiyama Prolite B2783QSU, Epson Workforce WF-3620

• posttoast
SpiriTNL schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:32:
Ik moet het toch even plaatsen hier maar webreus is voor mij weer down.
Kan de mail server niet berijken. Geen webmail, pop3, een ook niet via mijn mobiel, het licht dus duidelijk weer aan webreus.

Het gaat echt de kant van amateuristisch op.

Kan je eigenlijk tussentijds verhuizen als je hosting bedrijf slecht werk aflevert ?
Je kunt altijd tussentijds verhuizen. Je geld zal je niet zo snel terugkrijgen, maar laten we eerlijk zijn: daar ga je bij WebReus niet failliet aan.

omniscale.nl

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Edit: te vroeg geroepen. Bleek niet aan webreus te liggen. :X

[Voor 107% gewijzigd door woekele op 12-02-2011 11:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:20
Helaas heb ik nu ook flink problemen met Webreus. Sinds kort een zeer trage website. Ik krijg nu zelfs met geen goed fatsoen (constant errors) meer een FTP verbinding opgezet (zodat ik mijn data bij een andere host kan gaan zetten), dus dat is echt bale.

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43
johnkeates schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:12:
Die windows hosting services zijn altijd trager dan de linux versies die even duur zijn, dat is toch raar?
Bron? Of fingerspitzengefuhl? Wij hebben inmiddels toch wel aardig wat ervaring met PHP/MySQL in combinatie met Windows, maar geen problemen. Traagheid heeft niets te maken met Windows of Linux, maar vooral met de serverconfiguratie. Dat je Windows de schuld geeft van iets dat in PHP niet goed werkt snap ik ook niet. Dat heeft vooral te maken met het gebruik IIS of Apache als webserver. Een combinatie van een goede serverbeheerder en een goede programmeur krijgt alles aan het werk onder zowel windows als linux.

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:12
Even iets over webreus. Ik had er nog een site staan, maar ik had al langer problemen met mails die niet aankwamen.

Er lijken 2 kampen te zijn. Een die geen problemen hebben en de andere die wél problemen hebben.

Dan denk ik dat er een paar servers zijn van webreus die overbelast worden, omdat er simpelweg te veel sites op staan. En er zijn nieuwe servers, waar minder sites op staan. Die raken ook overbelast als Webreus daar meer sites op gaan zetten dan ze aankunnen, en het probleem herhaalt zich :X

Edit: Mijn oude site nog eens opgezocht. 18 Seconden laadtijd. Beschamend.

[Voor 20% gewijzigd door Joseph op 07-04-2011 23:44]

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 12:21

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb via-via-via toevallig gehoord dat WebReus al enige tijd te koop staat. Voor klanten kan dit wel goed uitpakken, als een goede hoster de boel overneemt heb je grote kans dat de boel goed geregeld gaat worden. Daar moet je wel (maanden) geduld voor hebben.

Laat het maar gewoon weg.

[Voor 22% gewijzigd door IEF op 09-04-2011 02:37. Reden: spam]

twitter - keybase

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:19
Sef24 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:43:

Er lijken 2 kampen te zijn. Een die geen problemen hebben en de andere die wél problemen hebben. ..
kennelijk zit ik in het kamp van de problemen. regelmatig storingen, sites die traag zijn, cronjobs die errors geven

as we speak weer een foutmelding op twee sites: Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 43 bytes)

heb een tijdje mijn sites bij flexwebhosting gehad, maar die vond ik toen redelijk duur. (goedkoop = duurkoop) lijkt het nu. Heeft er iemand ervaring met het antagonist resellerpakket?

EDIT: toch ook goed nieuws uit het kamp van Webreus. nadat ik gisteren had doorgegeven dat hun php versie verouderd was (te oud voor mijn drupal7 sites) blijken ze deze nu te hebben ge-upgrade. Vanochtend een mail gestuurd of ze het toegewezen memory van 16M kunnen ophogen naar 32M hebben ze dit ook gedaan (zelfs meer dan gevraagd, heb nu 48M geheugen voor mijn site)

helaas is er geen telefonisch contact mogelijk, en antwoorden ze niet op mails, maar mijn vragen / mogelijke oplossingen worden kennelijk wel uitgevoerd! dus way-2-go webreus d:)b

[Voor 29% gewijzigd door ronjon op 18-04-2011 11:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 13:51
Ik heb vandaag mijn eerste hosting gekocht bij Antagonist. Een vriend van me had hier plaats gekocht en ik was bezig met het maken van een site op de servers van Antagonist. Ja hallo, dit gaat reuzesnel!! Ik zit al jaren bij Webreus, maar krijg vaak het bericht dat de site down ligt. Ook is de site traag. Dus ik stap nu ook over naar Antagonist!

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 00:04
Sorry voor het bumpen, maar ik denk dat het een positief iets is als alle ervaringen in een topic komen en niet in diverse posts.

Afgelopen maanden zo verschrikkelijk veel downtime gehad, dat het niet eens meer mogelijk was een update uit te voeren.
Ik ben nu ongeveer 3 jaar klant bij deze club, maar de servers worden inderdaad trager. Ik heb het vermoeden dat ze veel te veel klanten op een en dezelfde server hebben hangen.

Ik heb een van mij site's verhuist naar een "duurdere" hosting provider, en ik wist niet wat ik zag! De snelheid waarmee de site en de email geladen wordt is ongekend.

Vanmorgen een review achter gelaten op een andere site, en nu is mijn hoofddomein spontaan helemaal down. (Toeval?!?)

Tevens is het de grote zaak van niet reageren op een klant. Deze partij loopt weg voor de reacties van klanten. Een reactie op een grafiek van uptrends was dat dit geen beeld geeft van hoe het nu werkelijk gaat.

Ik denk dat dit bedrijf zichzelf naar de knoppen aan het helpen is. Veel klanten lopen weg......

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat je site eruit ligt komt misschien door hun werkzaamheden vandaag (wel onaangekondigd). Zie http://www.webreus.nl
Volgens Twitter berichten (#webreus) lopen de werkzaamheden wel uit.

[Voor 5% gewijzigd door robertpNL op 25-07-2011 20:46]

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Helaas is het onderhoud onaangekondigd en duurt het nu al een hele dag. Treurig dit.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 22:23
Gaat lekker met de werkzaamheden bij Webreus, nog steeds down en de enige info die je als klant krijgt is dat de onaangekondigde werkzaamheden veel moeizamer verlopen dan verwacht en dat ze hard aan een oplossing werken. Jammer, want ik heb mijn site al jaren bij ze gehost en ben altijd wel tevreden geweest: weinig downtime en snelle reacties op vragen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 12:51

André

Analytics dude

Ik denk dat ik mijn conclusies trek. Ik ben verdorie een site-speed specialist maar krijg mijn eigen site gewoon niet snel op die servers.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-04 21:14
Dacht dat jij wel bij Vevida zou zitten, je werkte eerder toch in Groningen?

• André

André

Analytics dude

418O2 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:10:
Dacht dat jij wel bij Vevida zou zitten, je werkte eerder toch in Groningen?
Ik ben juist bij Vevida weggegaan naar Webreus ;) En ja: in Groningen.

• Tazzios
  • Laatst online: 18:26
na inloggen is er de volgende info te zien op de webreus site:

26-07-2011 Server diverse duur:onbekend

De verhuizing is qua hardware geslaagd.
De netwerk en dns-wijzigingen duren vele malen langer dan gedacht.
Hieraan wordt continu verder gewerkt.
25-07-2011 Server diverse duur:onbekend
De werkzaamheden verlopen veel moeizamer dan vooraf verwacht.
Er wordt nog steeds druk gewerk om alles weer on-line te krijgen.
Onze welgemeende excuses voor deze overlast.

• maarud
Pfft irritant hoor. 't is dat ik geen zelfde soort server (met dezelfde dingen, veel schijfruimte, plesk, etc etc voor zo'n lage prijs) kan vinden voor die prijs, anders was ik al lang overgestapt. Zo langzaam is het soms!

Echt zonde want de pakketten en de klantenservice is wel aardig...
Alleen jammer dat ik er nu ook mee zit, mijn klanten vragen ook waarom hun mail en site niet werkt :(

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:03
Ik heb een tweetal klanten op Webreus zitten. Een site is benaderbaar, de andere niet. Het viel mij ook al op dat de dienstverlening de afgelopen periode achteruit leek te hobbelen.

Zodra de FTP het daar weer doet denk ik dat ik maar snel een paar recente backups naar mijn computer trekken, want hosters knallen net zo hard uit elkaar als dat ze op komen.

• Def!ance
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08-2021

Def!ance

Assumption is the mother.....

Een hoster die DNS problemen heeft na 2 dagen na een verhuizing heeft zn zaken niet goed voorbereid.
merauder schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:11:
..... want hosters knallen net zo hard uit elkaar als dat ze op komen.
Dat ligt aan die hosters zelf, die willen een maximale winst behalen en beknibbelen daarom op essentiele zaken.
Duwen zoveel mogelijk klanten op een server om de winst te maximaliseren.
Verder is ook de investering aan het netwerk vaak onder de maat.

[Voor 74% gewijzigd door Def!ance op 26-07-2011 15:21]

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wazig, Ondanks dat het vandaag wat langzamer is werkt onze website prima. Ook weinig problemen gehad afgelopen tijd

Heeft ook een computer!

• HenkEisjedies
  • Laatst online: 12:27
Zelf ook veel gezeik gehad met webreus, ben nu overgestapt naar een resellerspakket. Sowieso wel aan te raden voor mensen met > 4 domeinen, kun je tenminste zelf je ruimte indelen en configureren. :)

• HenkEisjedies
  • Laatst online: 12:27

• André

André

Analytics dude

Ik ga er wel op vooruit. Heb een plekje op een dedicated server gevonden ;)

/edit:
aan de twitter trending topic "#webreus" te zien heb ik mazzel dat mijn site nog in de lucht is.

[Voor 23% gewijzigd door André op 26-07-2011 16:31]

• Nick_S
  • Laatst online: 20-06 00:11

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Gelukkig reageren ze nu weer wat beter op social media. ;) @WebreusOnline en @Webreus zijn zeer actief.

Wij hebben er ook een aantal domeinen lopen, maar we zijn ook aan het kijken of we ergens anders heen kunnen. Informatievoorziening voor een Vakantiespelenweek over 1,5 week ligt in 1 keer helemaal plat. Gelukkig nog wel de mail via GMail lopen.

spoiler:
Twitter accounts zijn niet officieel van Webreus...

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 20:46
Nick_S schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:47:
Gelukkig reageren ze nu weer wat beter op social media. ;) @WebreusOnline en @Webreus zijn zeer actief.

Wij hebben er ook een aantal domeinen lopen, maar we zijn ook aan het kijken of we ergens anders heen kunnen. Informatievoorziening voor een Vakantiespelenweek over 1,5 week ligt in 1 keer helemaal plat. Gelukkig nog wel de mail via GMail lopen.

spoiler:
Twitter accounts zijn niet officieel van Webreus...
Dat zijn fake accounts, zoals ook op webwereld valt te lezen.
Vergat je spoiler te lezzen.... 8)7

• Nick_S
  • Laatst online: 20-06 00:11

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

lifeguard schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:52:
[...]

Dat zijn fake accounts, zoals ook op webwereld valt te lezen.
Vergat je spoiler te lezzen.... 8)7
Dat had ik inderdaad ook al door. ;) Maar de stijl die ze hanteren past wel goed bij een bedrijf als Webreus. ;) Servers in de hoek/zolderkamer, niet weten hoe je Linux (Linuks, Lienuks, etc) schrijft en Windows ME prefereren.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Tazzios
26-07-2011 21:30 Server diverse duur:onbekend
Er wordt nog gewerkt om de configuraties helemaal afgerond te krijgen. Mogelijk werken diensten al voor individuele klanten.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Crap... had net een domeintje verlengd en betaald een paar dagen voor deze k*tzooi. Anders was ik nu gaan kijken voor een overstap. :(

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 13:57

ReLight

echo("What Now ? !")

Er gaan geruchten dat ze failliet zouden zijn ook.

Erg slecht, zo ga je niet om met klanten. En daar komt nog eens bij dat ze een heleboel kleine ICT-oplossing aanbieders die een reselleraccount hebben bijvoorbeeld totaal in de kou laten staan.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak.

• -DarkShadow-
  • Niet online
ReLight schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:12:
Er gaan geruchten dat ze failliet zouden zijn ook.
Dat zijn ze niet. De meeste websites zijn nu weer online en draaien zelfs sneller.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Bender
  • Laatst online: 22-06 19:42
maarud schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:56:
Pfft irritant hoor. 't is dat ik geen zelfde soort server (met dezelfde dingen, veel schijfruimte, plesk, etc etc voor zo'n lage prijs) kan vinden voor die prijs, anders was ik al lang overgestapt. Zo langzaam is het soms!
Dan kan wel, maar dan krijg je ook dezelfde problemen ;)

Pay peanuts, get monkeys

• Tazzios
27-07-2011 09:00 Server diverse duur:onbekend
Er zijn nog problemen met het omnummeren en een klein aantal servers. Er wordt hard gewerkt om deze op te lossen. Nogmaals excuses voor de ondervonden hinder.

27-07-2011 03:00 Server diverse duur:onbekend
Er worden nog steeds updates verwerkt waardoor bijv. mailbezorging vertraagd kan zijn.

• Barreljan
  • Laatst online: 22-06 13:34

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Maar ze zijn verhuisd van datacenter oid ? Dat begrijp ik uit de IP wijzigingen

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Tazzios
Mijn website is weer in de lucht. :*)
Alles zou weer moeten werken volgens webreus.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is wel heel grappig https://www.webreus.nl/werkzaamheden.php
"indien uw website of email nog niet functioneert, dan kunt u per email contact opnemen met onze helpdesk en wij verhelpen het probleem."

overigens: ik neem aan dat webreus een hobbyprojectje is van een studentje...toch?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• posttoast
Rob schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:36:
"indien uw website of email nog niet functioneert, dan kunt u per email contact opnemen met onze helpdesk en wij verhelpen het probleem."

overigens: ik neem aan dat webreus een hobbyprojectje is van een studentje...toch?
Haha, ik moest twee keer lezen maar hij is inderdaad wel grappig.

Ik denk dat zakelijk gezien WebReus het helemaal niet zo gek doet. Ze zitten daar volgens mij met z'n drieën en hebben amper kosten (want die paar servers zijn inmiddels wel afgeschreven lijkt me).

omniscale.nl

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
posttoast schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:39:
[...]

Haha, ik moest twee keer lezen maar hij is inderdaad wel grappig.

Ik denk dat zakelijk gezien WebReus het helemaal niet zo gek doet. Ze zitten daar volgens mij met z'n drieën en hebben amper kosten (want die paar servers zijn inmiddels wel afgeschreven lijkt me).
Mijn website is nog altijd niet offline geweest en ik heb ook niet een van die 3 servers die genoemd worden (ip adressen) dus lijkt me dat ze er wel meer hebben staan.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Rob schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:36:
Mjaw, wel grappig, maar het is toch niet meer dan normaal dat mensen ook wel toegang hebben tot een andere mailbox dan degene die ze hebben bij hun hoster.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
woekele schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:02:
[...]

Mjaw, wel grappig, maar het is toch niet meer dan normaal dat mensen ook wel toegang hebben tot een andere mailbox dan degene die ze hebben bij hun hoster.
Ik kan mij genoeg mensen voorstellen die dat niet hebben.
Daarbij hebben ze een telefoonnummer, die moeten ze in een geval als deze opnemen.

Het is echt een peppi en kokkie provider als ik alles zo lees...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 22:23
Rob schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:27:
[...]

Het is echt een peppi en kokkie provider als ik alles zo lees...
Misschien wel, maar daar betaal je ook naar. De prijzen zijn echt laag. Je hoort mij dan ook niet klagen over twee dagen offline, dat is de eerste keer dat mij dat gebeurt. Ik ben al jaren tevreden klant. Ik vind het alleen heel slordig dat ze niet van tevoren communiceren dat ze onderhoud gaan doen, zodat klanten hun voorbereidingen kunnen treffen. En het is jammer dat ze het onderhoud niet 's nachts doen...
Maar goed, mijn site is verhuisd en ik hoop nog jaren als tevreden klant bij webreus te kunnen blijven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 18:53
Hmm één klant van mij had ook downtime. De rest was allemaal gewoon up gelukkig, inclusief mijn eigen site. Ik heb al enkele jaren uitsluitend goede ervaringen met Webreus dus ze krijgen van mij nog even het voordeel van de twijfel.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

^^ kick ^^

Hun helpdesk leest blijkbaar de mail via helpdesk@webreus.nl niet. Na op 07-01-2012, 11-01-2012 en 17-01-2012 via e-mail een klacht te hebben ingedien betreffende het regelmatig traag laden van mijn websites heb ik tot op heden geen enkele reactie mogen ontvangen.

Ik heb vandaag een brief de deur uitgedaan, eens kijken of ze snailmail nog wel lezen...

Jammer, want op zich ben ik verder altijd tevreden over ze geweest. Maar als dit probleem niet wordt gefixed verhuis ik simpelweg alle drie domeinen die ik bij hun heb lopen. Hoop dat het zover niet hoeft te komen.

• posttoast
Ik heb inmiddels al mijn spullen verkast. Wat Bender eerder in dit topic zei: buy peanuts, get monkeys.

omniscale.nl

• maarud
Heb idd ook gemaild dat mijn site zo traag was, ik kreeg direct een mailtje dat ze er naar keken. 3 dagen later vroeg ik wat de status was.. nooit meer wat van gehoord :P

Maar ik ga mijn 23 domeinen pas verhuizen als het echt niet anders kan, want het is zoveel werk :+

• posttoast
Dat heb ik mezelf ook lang voor gehouden. Ik heb er weliswaar minder (14), maar het verhuizen was binnen een uurtje gepiept (inclusief alle administratieve handelingen). Maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk :)

omniscale.nl

• maarud
Eigenlijk moet ik het wel doen. Het is geen visitekaartje als de website van een computerbedrijf er 7 seconden doet om te laden...

• posttoast
Het kan ook gefaseerd natuurlijk. Ik was in de eerste instantie begonnen met het verhuizen van domeinen waarvan het contract bijna afliep. Maar dat ging zo snel dat ik dacht: fuck it, ik doe ze gelijk allemaal.

omniscale.nl

• Def!ance

Def!ance

maarud schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:51:
Eigenlijk moet ik het wel doen. Het is geen visitekaartje als de website van een computerbedrijf er 7 seconden doet om te laden...
Je kan die 21 sites toch binnen een halve dag over hebben? :/

• maarud
Def!ance schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:02:
[...]

Je kan die 21 sites toch binnen een halve dag over hebben? :/
Dat is wel waar, maar ik moet ook nog een goede hoster hebben.

Mijn eisen zijn:
- Plesk
- Snel en goed reageren op vragen
- Zelf dingen kunnen aanpassen, dus niet steeds de helpdesk bellen als ik Safe Mode aan of uit moet hebben enzo
- Beetje goeie webmail-client, veel klanten van mij gebruiken webmail (Horde).
- Lage prijs :+
- Onbeperkt van alles en nog wat, bij Webreus kan je bijvoorbeeld onbeperkt aantal mailboxen hebben, onbeperkt subdomeinen en dergelijk

Hosters die ik wel eens tegen kom hebben óf hun eigen beheerpaneel, of cPanel, of ze zeggen dat je maar 1 e-mail account mag hebben, of hebben dingen die ik juist niet gebruik en het daardoor weer duurder wordt, etc.

[Voor 37% gewijzigd door maarud op 22-01-2012 13:15]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

maarud schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:13:
[...]

Da's ook een beetje mijn probleem: welke hoster biedt minimaal hetzelfde als wat ik nu bij WebReus kan en dan in ieder geval ook nog tegen een redelijke prijs? Is moeilijk kiezen.

Antagonist valt voor mij af. Kon niet eens handmatig Joomla draaiende krijgen daar, Joomla kwam z'n eerste setup-pagina niet eens voorbij. Ja, het kon via Installatron maar dat wil ik niet, ik wil alles zelf in hand houden.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dan doe je toch echt iets fout, ik heb zelf Antagonist gehad en kon daar altijd alles prima draaien. Ook zonder Installatron want dat gebruik ik ook nooit.

Trekt jouw Joomla-versie wel PHP 5.3+?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MsG schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:59:
Dan doe je toch echt iets fout, ik heb zelf Antagonist gehad en kon daar altijd alles prima draaien. Ook zonder Installatron want dat gebruik ik ook nooit.

Trekt jouw Joomla-versie wel PHP 5.3+?
Nee, ik deed niets fout. Ik weet hoe je Joomla handmatig dient te installeren, al vaker gedaan ook.

Ging trouwens om Joomla 1.7.3 dus ja, PHP 5.3+ ondersteund. Handmatige installatie ging bij WebReus perfect, maar bij Antagonist kom je gewoonweg niet verder dan het 1e setup-scherm van Joomla.

Het probleem wat ik bij Antagonist had, bleken meerdere mensen te hebben. Het ging echt om iets achter de schermen bij Antagonist.

• Def!ance

Def!ance

Wildfire schreef op maandag 23 januari 2012 @ 01:21:
[...]

Nee, ik deed niets fout. Ik weet hoe je Joomla handmatig dient te installeren, al vaker gedaan ook.

Ging trouwens om Joomla 1.7.3 dus ja, PHP 5.3+ ondersteund. Handmatige installatie ging bij WebReus perfect, maar bij Antagonist kom je gewoonweg niet verder dan het 1e setup-scherm van Joomla.

Het probleem wat ik bij Antagonist had, bleken meerdere mensen te hebben. Het ging echt om iets achter de schermen bij Antagonist.
Waarschijnlijk maakt Atagonist gebruik van een alternatieve temp path, dan kom je niet verder bij stap2.
Een eigen php.ini plaatsen met een tmp path in jouw dir zou dat moeten oplossen.
[...]

Mijn eisen zijn:
- Plesk
- Zelf dingen kunnen aanpassen, dus niet steeds de helpdesk bellen als ik Safe Mode aan of uit moet hebben enzo
- Onbeperkt van alles en nog wat, bij Webreus kan je bijvoorbeeld onbeperkt aantal mailboxen hebben, onbeperkt subdomeinen en dergelijk

Hosters die ik wel eens tegen kom hebben óf hun eigen beheerpaneel, of cPanel, of ze zeggen dat je maar 1 e-mail account mag hebben, of hebben dingen die ik juist niet gebruik en het daardoor weer duurder wordt, etc.
Die zijn er wel hoor, je moet alleen eens kijken net onder het grote maaiveld ........ de kleinere hostingbedrijfjes die doen nog wel wat voor hun klant.

[Voor 39% gewijzigd door Def!ance op 23-01-2012 08:55]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
[...]

Mijn eisen zijn:
- Plesk

Heb je een VPS of een eigen server dan? Zo niet moet je eens daarnaar kijken. Als je zoveel domeinen e.d. hebt, dan is dat vaak al een prima optie. Je kan zelf instellen wie hoeveel ruimte krijgt (per domein) en kan dan nog wel even door. Ook kan je dan vaak je eigen instellingen wijzigen.

• Def!ance

Def!ance

jbdeiman schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:01:
[...]

Heb je een VPS of een eigen server dan? Zo niet moet je eens daarnaar kijken. Als je zoveel domeinen e.d. hebt, dan is dat vaak al een prima optie. Je kan zelf instellen wie hoeveel ruimte krijgt (per domein) en kan dan nog wel even door. Ook kan je dan vaak je eigen instellingen wijzigen.
Ik denk niet dat hij een hele server zelf wilt beheren, anders kom je weer bij een managed vps uit en is het weer wat duurder.
Let op hoor, want de meeste VPSen worden echt heel slecht onderhouden/geupdate.

• maarud
Nee, VPS hoeft ook niet van mij, ik wil best bij een shared hosting zitten, als ie maar wel gewoon rap is. Anno 2012 moet een site gewoon binnen een seconde op je scherm staan :P

Besides, ik heb 5 hostingpakketten, en vooral veel domeinnamen. Domeinen kosten niet zoveel en het maakt niet uit bij wie de domeinen zitten, maar de hosting moet wel goed zitten,

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:56
Dat jullie zoveel problemen met Webreus hebben.
Ik heb zelf geen zware sites, maar wel een leuk aantal lichte sites daar en draaien probleemloos.

Misschien dat de sites van jullie net op een slechte server staat o.i.d., maar ik vind het nog steeds een zeer goede webhosting.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Onbekend schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:06:
Dat jullie zoveel problemen met Webreus hebben.
Ik heb zelf geen zware sites, maar wel een leuk aantal lichte sites daar en draaien probleemloos.

Misschien dat de sites van jullie net op een slechte server staat o.i.d., maar ik vind het nog steeds een zeer goede webhosting.
Mijn sites zijn ook licht, maar het komt regelmatig voor dat ik 10 - 15 seconden zit te wachten eer de site daadwerkelijk begint te laden. En dat voor een frontpage die geheel statisch is (op een Facebook-knopje na, als je dat al dynamisch kunt noemen).

Zeker nu één van mijn domeinen ingezet wordt voor mijn eenmanszaakje is het gewoon klanten wegjagen als de site niet snel geladen is.

---

Wat betreft de brief die ik heb gestuurd naar de klantenservice: vrijdag verstuurd en tot op heden ook daar geen enkele reactie op gehad. Het begint erop te lijken dat men niet alleen e-mail negeert, maar ook snailmail. Bah! Dat is echt belabberde klantenservice.

Tsja... ik maak het ze simpel: als ik vrijdag nog steeds geen enkel teken van leven heb gehad dan ga ik verkassen naar een andere hoster. Willen ze niet luisteren, dan moeten ze maar voelen. Ik ga iig al zeker geen kennissen meer aanraden om bij hun de boel te laten hosten.

• Unflux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10-2019

Unflux

mv crisis > /dev/null

Dat er websites op een 'trage' server draaien kan ik me haast niet voorstellen. Webhostings horen gewoon netjes verdeeld te worden. Ik zit nu al een aantal maanden bij www.virtueleruimte.nl, nog steeds geen problemen ondervonden.

Snel, en de service is top. Tevens krijg je er installatron bij ( werkt echt grandioos, vooral voor kennissen )

"But we are hackers and hackers have black terminals with green font colors!" - John Nunemaker

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Whis schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:16:
Dat er websites op een 'trage' server draaien kan ik me haast niet voorstellen. Webhostings horen gewoon netjes verdeeld te worden. Ik zit nu al een aantal maanden bij www.virtueleruimte.nl, nog steeds geen problemen ondervonden.

Snel, en de service is top. Tevens krijg je er installatron bij ( werkt echt grandioos, vooral voor kennissen )
Geen problemen? Probeer die site te openen maar na een halve minuut tegen "Wachten op www.virtueleruimte.nl..." te hebben aangestaard het maar opgegeven. Nee, geen storing hier, andere sites laden probleemloos.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hier ook gewoon een time out maar kan ook zijn dat ze nu onderhoud uitvoeren natuurlijk. Wat dat betreft ben ik blij dat ik bij strato zit lekker alles zelf indelen zoals ik het wil voor een niet zo dure prijs.

• SCwoezik
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 15:01
Heb meerdere websites bij GetHost, wat is dat een goed bedrijf zeg. Response op mailtjes is gemiddeld 10 tot 15 minuten, lage prijzen, onbeperkt data verkeer, snelle servers. Wat wil je nog meer?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De post is net geweest, ook geen reactie op de brief op wat voor manier dan ook.

Tsja, pech voor WebReus. Mijn zakelijk domein ga ik verhuizen, zojuist alles geregeld nu alleen nog wachten dat achter de schermen e.e.a. technisch geregeld is. M'n twee andere domeinen verhuis ik wel tegen het einde van hun contractperiodes.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben ondertussen verhuisd naar Hosting.eu - m'n site werkt nu weer lekker vlot en een mail naar de support werd binnen enkele uren beantwoord.

Oh, en zoals verwacht natuurlijk nog steeds nul komma nul reactie van WebReus. Ben benieuwd of ik ooit nog een teken van leven van die gasten krijg. Misschien dat ik er maar eens langs moet gaan, ze zitten in Eindhoven dus vanuit Tilburg ben ik er zo :P

• maarud
Bevalt dat een beetje? Ik kreeg dezelfde aanbieding :+

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

maarud schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:16:
Bevalt dat een beetje? Ik kreeg dezelfde aanbieding :+
lol :+

Ja, bevalt tot nu toe goed. De support via e-mail is goed en snel, mijn site reageert bij hun zonder vertragingen die ik bij WebReus grotendeels van de dag wel had. En de medetweaker die bij hun werkt is ook handig, alhoewel hij natuurlijk niet tot persoonlijke helpdesk van andere tweakers dient te verworden :P

Enige wat ik een (klein) beetje jammer vind is dat ik niet zelf diverse PHP settings kan uitzetten of uitschakelen. 'Safe mode' en 'Register globals' kun je wel zelf regelen via hun control panel, maar andere dingen zoals 'disable_functions' en 'allow_url_fopen' moet je via de helpdesk regelen. Geen ramp, want het is dus gewoon te regelen, maar bij WebReus (toch een pluspuntje dus) kon je het zelf via een php.ini in /cgi-bin regelen.

Maar goed, samengevat: blij dat ik bij WebReus weg ben en Hosting.eu gaat tot nu toe erg lekker :)

[Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 30-01-2012 22:47]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee