WebReus - einde van een fijne hostingprovider?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NE7KNnL2Yd-GqxQwgvmVTRfn8x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5812mrKjoSdmAt6ZVaHQx13E.jpg?f=fotoalbum_large

Na een week leert Webreus ook een beetje communiceren.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-04 10:29
Ik had al een week geen beschikking over mijn domein mail.
Las een tip op twitter: mailbox in de portal verwijderd en opnieuw aangemaakt. Had weer toegang en alle mails van de afgelopen dagen. Ik heb dit eerst even getest en nadat dit voor mij succesvol was heb ik mijn mailboxen per stuk verwijderd en opnieuw aangemaakt. Ik heb weer toegang inclusief de mails van de afgelopen dagen.

Bedankt Jeroen.

[ Voor 4% gewijzigd door Noisy op 30-08-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-04 15:05
Noisy schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:26:
Ik had al een week geen beschikking over mijn domein mail.
Las een tip op twitter: mailbox in de portal verwijderd en opnieuw aangemaakt. Had weer toegang en alle mails van de afgelopen dagen. Ik heb dit eerst even getest en nadat dit voor mij succesvol was heb ik mijn mailboxen per stuk verwijderd en opnieuw aangemaakt. Ik heb weer toegang inclusief de mails van de afgelopen dagen.

Bedankt Jeroen.
Raak je je e-mails dus niet kwijt? Misschien een beetje een dubbele vraag, maar ik zou het ontzettend rot vinden als dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-04 10:29
Test dit eerst met een mailbox die wat minder belangrijk voor je is. Ik kreeg een week aan mails binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-04 15:05
Will try! Thanks man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier inderdaad nog 0 mails binnen, Via een forward krijg ik wel nieuwe mails binnen, maar oude niet.

Verwijderen en aanmaken van een mailbox werkt bij mij helaas niet; nieuwe mailbox heeft 0kb aan mails op de portal, en ik kan daar via de webmail nog steeds niet inloggen (blijft laden).

Dus wees voorzichtig met deze aanpak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 22-04 22:00

S913

Abusus non tollit usum

Bij mij werkte het het weekend weer goed (sinds vrijdagavond), echter vanochtend weer raak ...

Ik had juist mijn forwarders uitgezet (kostte 2 dagen voor die wijziging doorgevoerd wordt met de melding:
Uw aanpassing is aangevraagd op de server:
Update email user: 6
Verwerken van aanpassingen kan enkele minuten duren. Daarna zal uw aanpassing actief zijn.
en nu het weer shit is, toch maar forwarding maar weer aangezet ... maar echter wederom niet meteen actief met bovenstaande melding ... hopelijk worden ze weer snel verwerkt en krijg ik de forwards tenminste weer binnen ....

[edit]Forwarden lijkt ook niet meer te werken ... een heel oud mail adres wat altijd al op forwarden stond en staat, forward ook niet meer ...

[ Voor 10% gewijzigd door S913 op 31-08-2020 11:16 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Update van Webreus:

31-08-2020 09:00 Server sommige maildiensten duur:onbekend
Door de grote hoeveelheid verbindingen is de toegang nog vertraagd. Daarnaast nog een deel van de e-mailadressen helaas nog niet toegankelijk.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 17:36
Bij mij werkt de e-mail nog steeds niet normaal, maar het lijkt erop dat ik een work-around heb gevonden: Normaal benader ik e-mail via Outlook met IMAP, maar ik heb nu in een ander profiel een mailaccount met POP ingesteld (incoming server webreus.email; poort 995, SSL encryption required, outgoing server webreus.email, poort 25, geen encryptie), en mijn mail komt nu binnen, ook van de afgelopen week. Geen garanties dat het voor iedereen werkt, maar ik kan nu tenminste mijn e-mail weer lezen (hoewel de submappen niet bijgewerkt worden, maar die staan ook lokaal gebufferd). Let er wel op dat je instelt dat een kopie van je e-mail op de server bewaard blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Coffeemonster op 01-09-2020 16:59 . Reden: Is poort 995, niet 993 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Bij mij lijken sinds gisteren de problemen opgelost te zijn ... krijg mijn mail nu wel dubbel binnen (ik laat de forward nog even aanstaan) en er zit af en toe een aantal minuten vertraging tussen het binnenkomen van de forward en de originele mail, maar tot nu toe (*fingers crossed*) gaat het weer goed.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:48

jurroen

Security en privacy geek

Heeft er iemand enige kennis of data over de DDoS aanval op Webreus? Ik ben geen klant bij ze en heb ook niets tegen ze, echter twijfel ik wel aan die aanval mede door de reputatie die ze de afgelopen jaren hebben opgebouwd. Het zal (helaas) niet de eerste keer zijn dat bijvoorbeeld een migratie van ze resulteert in een flinke downtime.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Er zijn de laatste dagen problemen met toegang tot de e-mail voor een klein deel van onze klanten.

Deze problemen zijn ontstaan, nadat er vorige week een DDoS aanval was op onze mailservers en eigen Website.

WebReus beschikt over een DDoS beveiliging en het duurde een uur, voordat deze zware DDoS aanval was afgewend.
Ondanks het bijschakelen van grote hoeveelheden bandbreedte bleven er steeds aanvallen komen, met een maximum van ruim 300Gb/s.
Dit is een zeer zware belasting voor ieder netwerk.

Omdat na de aanval heel veel verbindingen werden gemaakt door onze klanten, kon een e-mail server de vele aanvragen helaas niet meer verwerken.
Deze bezweek en hierdoor zijn indexbestanden corrupt geraakt.
Door de opzet van ons netwerk wordt de e-mail gewoon ontvangen, zijn dus geen e-mails verloren gegaan.

Omdat iedere gebruiker automatisch bij het openen van een mailbox een actie start om de mailbox te her-indexeren, veroorzaakt dat her-indexeren een zeer zware belasting op de betreffende e-mailserver.
Hierdoor kan niet iedereen de mailbox openen, met name gebruikers met grote mailboxen.

De komende dagen zal dit gefaseerd voor iedereen opgelost worden.

1. Als eerste zal er een lege mailbox zijn, waarin u alleen de nieuwe e-mail ziet, ook de nieuwe e-mail van de afgelopen dagen.
2. U kunt weer op de mailbox inloggen en u kunt gewoon weer e-mail versturen
3. Daarnaast gaan wij de bestaande (oude) mail, gefaseerd, weer terugplaatsen in uw mailbox.
Hierna is alles weer beschikbaar, zoals u gewent bent.

TIP1: Als uw mailbox op dit moment nog niet werkt, zal uw mailprogramma waarschijnlijk aangeven dat de login niet klopt.
Het is niet nodig het wachtwoord voor de mailbox opnieuw in te stellen, dat heeft geen zin.
Uw bestaande wachtwoord zal vanzelf gaan werken als de mailbox weer actief is.
TIP2: Als uw mailbox op dit moment nog niet werkt, kunt u (desgewenst) via het Portaal een email verwijzing instellen naar een mailbox die wel werkt.
U kunt dan in ieder geval nieuwe mail lezen/ontvangen die wordt doorgestuurd naar die andere mailbox.
Zie deze uitleg:
https://www.webreus.nl/in...port&faq=145&systeem=ISPC

Onze excuses voor de overlast die u momenteel ervaart.

Met vriendelijke groet,

Het WebReus team.
Dit is wat ze er gisteren over mailden. Voor mijn domein is het nog steeds ruk, en geen toegang tot de mailboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
Een DDOS aanval is vervelend maar dit is wel een voorbeeld van gevolgen voor een hosting partij. De indexbestanden zijn corrupt geraakt en dat kost veel tijd om te rebuilden. En dat kost veel resources (mankracht) en procestijd. Dat gaat Webreus veel geld kosten. Ook de reputatie is beschadigd.

Alleen wat ik mij wel afvraag is of Webreus geen backup heeft van de indexbestanden of een redundant van de omgeving. Nu klinkt het dat alle mail op 1 omgeving/server staan. Ok, misschien is dit het risico van een goedkope hosting partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Het beschadigd zijn geraakt van de indexbestanden kan ik me wel voorstellen, zeker ook omdat POP3 wel blijkt te werken (ik vermoed dat alleen IMAP met indexbestanden werkt, en dat de webmail ook IMAP gebruikt). Ik heb geen idee hoe lang het rebuilden van indexbestanden werkt, maar blijkbaar hebben ze geen goede fallback voor als het mis is gegaan. Geen idee hoe andere hostingbedrijven dit oplossen, maar zo makkelijk meer dan een week downtime veroorzaken vind ik niet hoopgevend.

Ook dat Webreus niet communiceert dat POP3 wel werkt (waarmee men dus wel de nieuwe e-mail kan inzien) vind ik erg jammer.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik denk ook dat juist hun niet-communiceren de grootste schade voor ze veroorzaakt ... niets op de site, geen hints/tips (zoals idd die POP3 of forward opties) etc. Je moet het allemaal zelf uitzoeken, via-via horen :/

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Op mijn domein is nog steeds maar de helft van de mailboxen toegankelijk/compleet, ervaren anderen dat ook?

Voorbeeld: een emailbox met een grootte van 1,5GB heeft nu maar 450 mails en gaat terug tot 13 augustus. De rest is (nog weg), en Gmail krijgt via pop3 geen toegang tot de mailbox.

[ Voor 46% gewijzigd door mrwolf op 04-09-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Volgens mij heb ik geen problemen meer. Ik heb zelf 3 actieve mailboxen waar ik niet echt veel schoon en het lijkt er op dat ik bij allen terug kan scrollen tot "in den beginne". De oudste mailbox gaat terug tot 2013.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat einde duurt al 10 jaar zo te zien.

Maar ik wil mijn domein nu ook verhuizen, maar ben ooit naar het nieuwe portaal door verwezen voor DNS beheer. En daar is geen optie voor het verhuizen van het domein. Nu maar hopen dat ze reageren op het ticket en een verhuiscode voor me generen.

Dan kan ik tenminste naar een registar die wel aan IPV6 doet en wel een DKIM record toe laat voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:52
Ik 'zit' al 14 jaar bij Webreus, Mail voor de familie en hosting voor hobby. Deze mailstoring was inderdaad een aardige hik maar alles is goed gekomen. Als ik over al die jaren terugkijk valt het nog best mee met de problemen zeker als je dit bekijkt in de context van de jaarlijkse rekening van €27.

DKIM kun je instellen, staat beschreven in de online "Veelgestelde vragen".

Ik heb zelf ook wel gekeken naar een alternatief maar wat ik elders niet 1-2-3 vond was de mogelijkheid om per subdomein een php versie in te stellen, vind ik best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@dirks ik ben gemigreerd naar het nieuwe portaal. En daar zijn de textvelden voor een dkim entry niet te bewerken. Lekkere bug.
En ik heb alleen een domein. De rest doe ik zelf.

Daarnaast is het wel eens tijd om IPv6 aan te gaan zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Jelte op 14-09-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:42

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@Jelte Die verhuiscode krijg je niet via het portaal maar via de klant-login. Daar kun je het pakket/abonnement opzeggen en dan krijg je direct de verhuiscode te zien (tenzij je binnen 60 dagen voor verlengen zit want dan kun je het niet meer opzeggen).

@Coffeemonster Dan heb je geluk gehad dat het bij jou via pop wel weer werkte, ik ken genoeg mensen waar het standaard via pop was ingesteld en daar werkte het gewoon niet. Pas vanaf 31-8/1-9 begon het weer enigszins te werken.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:52
Jelte schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:32:
@dirks ik ben gemigreerd naar het nieuwe portaal. En daar zijn de textvelden voor een dkim entry niet te bewerken. Lekkere bug.
Ik ben in 2016 overgestapt naar portaal en heb vorig jaar DKIM ingesteld nadat bleek dat mail van mij soms bij gmail ontvangers in de spamfolder kwam. Zie de online help bij Webreus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
FlipFluitketel schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:01:
@Coffeemonster Dan heb je geluk gehad dat het bij jou via pop wel weer werkte, ik ken genoeg mensen waar het standaard via pop was ingesteld en daar werkte het gewoon niet. Pas vanaf 31-8/1-9 begon het weer enigszins te werken.
De poort die ik gebruikte was niet de poort die op de website van Webreus staat, maar de poort die voor IMAP wordt gebruikt. Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn waarom het bij die mensen niet werkte met hun standaardinstellingen. Maar misschien was het een andere oorzaak; ik weet het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@FlipFluitketel Hmm, dan heb ik misschien niet goed gelezen, ik ga nog eens speuren.

@dirks Het textveld voor de DKIM entry is niet te gebruiken. Dat is nu juist het stomme. Maargoed wil toch weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:42

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@Jelte Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM6xPSGFIvTXwlzWMcmOXDWT_JA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wkmMZouae1WWVevLeqedknAO.png?f=fotoalbum_large
Dit is die klant-login (dus gewoon op webreus.nl rechtsboven inloggen), als je dan naar het gedeelte "Overzicht/opzeggen" gaat kun je achter de domeinnaam/pakket op "Pakket opzeggen" klikken, je krijgt dan nog een vraag met de reden van de opzegging en dan krijg je de code op het scherm te zien en ze sturen die per mail.
Ze zouden die code ook op aanvraag per mail kunnen sturen maar de snelheid van hun reacties is niet bepaald geweldig. Een vriend van me zit ook al bijna 2 weken op een reactie van ze te wachten (ook ivm opzeggen maar hij zit binnen die 2 maanden voor verlenging waardoor het volgens webreus niet meer kan maar dat is onzin naar mijn idee aangezien voor domeinnamen ook de "Wet van Dam" geldt).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@FlipFluitketel Dankje :) Ik heb een code en ingevuld bij transip. Nu is het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 14:14
Sinds gisteren de Webmail er weer volledig uit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRIJkU8ATq0dQESeqhmk4YXTSjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tTO0jP5nXphc1IgUns0QehN.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn hele domein is trouwens uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Prop-er schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:55:
Sinds gisteren de Webmail er weer volledig uit...

[Afbeelding]

Mijn hele domein is trouwens uit de lucht.
Bijzonder, want net kwam er weer een e-mail binnen hier via Webreus. Ik moet er wel bijzeggen dat de mail binnenkomt via POP3. Dat heb ik ook bij de vorige storing gezien: IMAP deed het niet, maar POP wel. Webmail werkt overigens ook, net zoals mijn styatische website die daar draait.

De melding geeft aan dat het om een beperkt aantal adressen gaat. Misschien dat het daar aan ligt?

[ Voor 12% gewijzigd door Coffeemonster op 13-04-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 14:14
Nog steeds geen toegang. Duurt te lang, ticket aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-04 16:28
Ik weet niet of ze nog lang bestaan. Ik hoorde laatst dat ze niet meer reageren op telefoontjes en emails.
Het gaat in ieder geval niet goed met WebReus. Iemand anders ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:46
TumTum schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:03:
Ik weet niet of ze nog lang bestaan. Ik hoorde laatst dat ze niet meer reageren op telefoontjes en emails.
Het gaat in ieder geval niet goed met WebReus. Iemand anders ervaringen?
Dat dit topic al bijna 14 jaar bestaat is op zich een indicatie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-04 16:28
Hahn schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:05:
[...]

Dat dit topic al bijna 14 jaar bestaat is op zich een indicatie.
Dat is waar. Ze reageren niet meer als je iets wilt aanpassen. Dat gaat wel iets verder dan de eerdere verhalen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ergens in oktober/november hebben ze nog geholpen. Maar heb ze nou ook weer niet dagelijks nodig.

~ H.P. Lovecraft

Pagina: 1 2 3 Laatste