Vol verbazing lees ik soms de klachten van mensen met webreus. Ik heb webreus voor mijn bedrijf nu 4 jaar. Ik host bij hun een aantal sites. Op het incident van vorig jaar...waarbij sites er een paar dagen uit lagen en webreus totaal niet te bereiken was, heb ik geen klachten over webreus. Ik krijg altijd snel reactie van hun helpdesk over instellingen etc.
Misschien dat ze wel reageren zolang je maar niet klaagt. Ik heb iig in totaal viermaal een klacht ingediend (drie per e-mail en eentje schriftelijk) maar heb nooit ook maar enige reactie mogen ontvangen.dzzls schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:19:
Vol verbazing lees ik soms de klachten van mensen met webreus. Ik heb webreus voor mijn bedrijf nu 4 jaar. Ik host bij hun een aantal sites. Op het incident van vorig jaar...waarbij sites er een paar dagen uit lagen en webreus totaal niet te bereiken was, heb ik geen klachten over webreus. Ik krijg altijd snel reactie van hun helpdesk over instellingen etc.
dat is wel echt slecht. Dat heb ik nog niet meegemaakt omdat ik nog niets te klagen heb gehad. Ze zijn goedkoop en staan me snel ten dienst....wel een fijne combinatie. Wat ze vorig jaar hebben gedaan vond ik trouwens wel echt ernstig. Ik dacht werkelijk dat ze failliet waren en ik maar omzet mislopen omdat mijn sites uit de lucht waren.
Als je omzet misloopt doordat je site er meerdere dagen uit ligt, dan zou dat voor mij absoluut reden zijn om wél te klagen (en om mijn biezen te pakken)dzzls schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:23:
dat is wel echt slecht. Dat heb ik nog niet meegemaakt omdat ik nog niets te klagen heb gehad. Ze zijn goedkoop en staan me snel ten dienst....wel een fijne combinatie. Wat ze vorig jaar hebben gedaan vond ik trouwens wel echt ernstig. Ik dacht werkelijk dat ze failliet waren en ik maar omzet mislopen omdat mijn sites uit de lucht waren.
Al langere tijd hebben we te maken met trage verbindingen naar onze websites die bij Webreus worden gehost. De laatste weken waren de sites soms helemaal niet bereikbaar, of er volgde de foutmelding dat MySql niet beschikbaar was. Op diverse e-mails kregen we van Webreus totaal geen reactie. De communicatie bij of na storingen is cruciaal. Storingen zijn bij elke ISP mogelijk, maar niet reageren is een grondige reden om bij Webreus te vertrekkken. Het was altijd een klasse provider en het is jammer nu een andere keuze te moeten maken. We kunnen niet anders, want we willen kwaliteit. Niet alleen voor onze eigen bereikbaarheid, maar ook vanwege de verplichting aan onze klanten. We hebben in de loop der jaren al diverse klanten ondergebracht bij Webreus, en we gaan deze klanten nu op eigen kosten verhuizen naar een andere ISP. Het is echter wel even zoeken naar een goede ISP, die resellerpakketten biedt tegen een redelijk tarief.
[ Voor 4% gewijzigd door mediacable op 28-03-2013 17:38 ]
Ik sluit mij bij mediacable aan.
De laatste 2 dagen helemaal offline.
Domein en e-mail is niet meer bereikbaar.
Op mail word niet gereageerd en de telefoon word ook niet opgenomen.
Dit is gewoon te slecht voor woorden. Dit mag een hostingprovider nooit doen.
Ik moet wel zeggen dat ik dit in het verleden ook al heb meegemaakt.
Voor mij de druppel, zodra ik kan ben ik weg bij Webreus.
De laatste 2 dagen helemaal offline.
Domein en e-mail is niet meer bereikbaar.
Op mail word niet gereageerd en de telefoon word ook niet opgenomen.
Dit is gewoon te slecht voor woorden. Dit mag een hostingprovider nooit doen.
Ik moet wel zeggen dat ik dit in het verleden ook al heb meegemaakt.
Voor mij de druppel, zodra ik kan ben ik weg bij Webreus.
Anoniem: 145013
Ik heb nu een Webreus website draaien op het middelste pakket, 3GB diskruimte voor €19,95 per jaar. Echter heb ik een fotowebsite draaien waar veel foto's opstaan en weinig bezoekers heeft. Ik heb nu de behoefte aan meer schijfruimte omdat de 3GB bijna vol zit. Echter kost dit €20 p/j voor elke extra GigaByte. Dit vind ik onevenredig duur. Zijn er goede alternatieven welke veel diskruimte bieden voor weinig geld maar waarbij veel dataverkeer niet zo van belang is? Is bijvoorbeeld http://www.one.com een goede host?
Als het je puur om opslag van foto's gaat zou je eens kunnen kijken naar Amazon S3.
Bedankt voor het meedenken, maar het is geen opslag maar een website waar foto's van evenementen van een vereniging op geplaatst worden. Dus deelnemers van deze vereniging bezoeken de website en bekijken de foto's, daarom een gering aantal bezoekers. Maar een archief aan foto's groeit snel in deze tijdposttoast schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:08:
Als het je puur om opslag van foto's gaat zou je eens kunnen kijken naar Amazon S3.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145013 op 22-04-2013 10:12 ]
Ja, sorry, ik leg het een beetje onhandig uit. In principe kun je (voor zover ik weet) bestanden op S3 gewoon via web bekijken. Dus wat jij wilt zou gewoon moeten kunnen.Anoniem: 145013 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:12:
[...]
Bedankt voor het meedenken, maar het is geen opslag maar een website waar foto's van evenementen van een vereniging op geplaatst worden. Dus deelnemers van deze vereniging bezoeken de website en bekijken de foto's, daarom een gering aantal bezoekers. Maar een archief aan foto's groeit snel in deze tijd
Ik had nog maar twee domeintjes bij WebReus draaien (ik gebruik ze vrijwel niet en had dus geen moeite genomen om ze te verhuizen), maar op beide sites krijg ik nu een standaard Plesk-melding te zien in plaats van wat ik er heb geplaatst. Ik ben er helemaal klaar mee dus. Gelijk maar even verhuisd, ik ben helemaal WebReus vrij!
Anoniem: 344384
Zijn er afgelopen dagen weer problemen daar? We krijgen klanten die werkelijk gillend deze kant op komen;)
ik heb ook 2 website gehost bij webreus.
de laatste tijd veel problemen plus dat ze ook niet meer reageren op mijn vragen.
ik ga nu mooi verhuizen na versio.
hoop wel dat ze me de epp code geven aangezien ze nooit meer antwoorden de laatste tijd..
de laatste tijd veel problemen plus dat ze ook niet meer reageren op mijn vragen.
hoop wel dat ze me de epp code geven aangezien ze nooit meer antwoorden de laatste tijd..
Die code krijg je automagisch wanneer je een domein opzegt.Remco brinkman schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:50:
ik heb ook 2 website gehost bij webreus.
Ik heb sinds vorig jaar juni een accountje bij uptimerobot.com die elke paar minuten de beschikbaarheid van m'n domeinen test, eigenlijk sinds het hele harde schijf fiasco en oude backups die ze terug gezet hadden destijds.
Sindsdien heb ik al een aantal keren mezelf voorgenomen om m'n hele boeltje op te pakken bij webreus, de support is vaak ontzettend bot en op mails krijg je ook niet altijd antwoord (laat staan telefonisch). Toen ik ze kort geleden vroeg hoe het nu eigenlijk kon dat de servers de laatste tijd zo slecht bereikbaar waren, kreeg ik een botte mail dat ze backups maakten en dat de servers dan niet altijd even snel waren. En dat mijn methode van uptime testen niet deugde en slechts de servers onnodig zou belasten. Best vreemd dat 1 poll per 5 minuten de server onnodig belast....
Maar zoals gezegd ben ik dus al een tijdje aan het shoppen maar ik heb het kip met de gouden eieren helaas nog niet gevonden. Wel uiteraard al wat aanbiedingen gekregen via Twitter toen Webreus er tijden hun verhuizing volledig uit lag maar ook daar zat weinig tussen waar ik een veilig gevoel van kreeg.
Ik heb nu 3 domeintjes waar er nog 1 bij zou moeten komen en waarvan 1 een alias moet zijn. Van die 4 domeinen zal er waarschijnlijk slechts 1 wat meer traffic krijgen maar ook dat is te verwaarlozen. Nu werd me aangeraden om naar Protagonist(.nl) te gaan kijken maar die zitten prijstechnisch toch best even een paar klassen hoger. Zijn er eigenlijk populaire hosts onder de tweakers waar ik eens naar kan kijken? Linux heeft zoiezo mijn voorkeur.
Sindsdien heb ik al een aantal keren mezelf voorgenomen om m'n hele boeltje op te pakken bij webreus, de support is vaak ontzettend bot en op mails krijg je ook niet altijd antwoord (laat staan telefonisch). Toen ik ze kort geleden vroeg hoe het nu eigenlijk kon dat de servers de laatste tijd zo slecht bereikbaar waren, kreeg ik een botte mail dat ze backups maakten en dat de servers dan niet altijd even snel waren. En dat mijn methode van uptime testen niet deugde en slechts de servers onnodig zou belasten. Best vreemd dat 1 poll per 5 minuten de server onnodig belast....
Maar zoals gezegd ben ik dus al een tijdje aan het shoppen maar ik heb het kip met de gouden eieren helaas nog niet gevonden. Wel uiteraard al wat aanbiedingen gekregen via Twitter toen Webreus er tijden hun verhuizing volledig uit lag maar ook daar zat weinig tussen waar ik een veilig gevoel van kreeg.
Ik heb nu 3 domeintjes waar er nog 1 bij zou moeten komen en waarvan 1 een alias moet zijn. Van die 4 domeinen zal er waarschijnlijk slechts 1 wat meer traffic krijgen maar ook dat is te verwaarlozen. Nu werd me aangeraden om naar Protagonist(.nl) te gaan kijken maar die zitten prijstechnisch toch best even een paar klassen hoger. Zijn er eigenlijk populaire hosts onder de tweakers waar ik eens naar kan kijken? Linux heeft zoiezo mijn voorkeur.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
5 euro in de maand veel? (ik neem aan dat het in de maand is, dat kan ik niet terugvinden) dat is bijna niets voor wat er geboden wordt.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Dat starter pakket heeft een max van 3 domeinen, waar ik er zoiezo al 4 zou moeten hebben. Bij het bedrag van 8.99 komen dan de kosten voor elke domein nog eens bij en zo zit je uiteindelijk aan een kleine 17 euro per maand, geen idee of het incl. of excl. BTW is. Als je dat gaat vergelijken met 't bedrag wat ik nu neerlap bij Webreus zit daar toch wel een behoorlijk verschil in.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun domein(en)/mail bij webreus op dit moment ?
40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
ik was net in staat mail op te halen. nu weer niet. zelfs webreus.nl ligt eruit ??
40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
Hele dag al dat IMAP af en toe niet beschikbaar is, nu zowel mijn mail, mijn site als hun eigen site niet beschikbaar ...
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
mijn website gehost bij webreus was eerder vandaag ook onbereikbaar, nu komt het weeer langzaam op gang geloof ik. site van webreus zelf was ook onbereikbaar
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Het is heel wisselend vandaag. Mail soms wel, soms niet. Websites willen bijna niet laden.
A'dam PVOutput
Ik had ook die ervaring, onbereikbare servers.
Maar na het wisselen van DNS server was alles weer bereikbaar.
Dus ik vermoed dat daar het probleem ligt/lag
Maar na het wisselen van DNS server was alles weer bereikbaar.
Dus ik vermoed dat daar het probleem ligt/lag
[ Voor 0% gewijzigd door Bozevkwa op 14-06-2013 18:23 . Reden: Typo ]
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Bij mij het zelfde.
Ups en downs.
En weer geen info van Webreus.
Ups en downs.
En weer geen info van Webreus.
Hier ook storing...
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Gaat al een tijdje (lees een maand of 2/3) niet zo lekker. Soms niet bereikbaar. Ik heb er twee domeinen op lopen momenteel.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Anoniem: 454866
Ik heb deze week ook veel problemen met de mail en de websites bij Webreus. Mail is lange tijd niet op te halen en de websites liggen er uit. Geen reactie van webreus en als hun website het wel doet, kan ik daar in ieder geval niets vinden over actuele storingen. Ik ben het nu echt zat. Ik heb met een andere site goede ervaringen met SoHosted, dus ik ga de hele boel daar naartoe verhuizen. Ietje duurder, maar dan heb je in ieder geval goede service.
Gisteravond ook alles verhuist naar een andere provider. Heb geen goed gevoel meer bij webreus.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb nu "eindelijk" ook problemen op de twee websites bij Webreus. De sites laden traag, en afbeeldingen en css files worden helemaal niet geladen.
Er staat niets in over storingen....
Er staat niets in over storingen....
Speel ook Balls Connect en Repeat
Daar gaan we weer... weer zijn m'n sites niet bereikbaar. Het ergste vind ik nog wel dat er totaal geen communicatie is.
Anoniem: 522912
Een paar jaar zonder problemen bij Webreus mn domeinen gehost, tot vorig jaar.
Het is nu om de haverklap raak.
Vandaag ook alweer 8 uur offline nu.
Het kwalijke vind ik ook nog dat ze op hun site in de storingslijst
veel kortere tijden aangeven waarbinnen de storing is verholpen....regelrechte leugens.
Het is nu om de haverklap raak.
Vandaag ook alweer 8 uur offline nu.
Het kwalijke vind ik ook nog dat ze op hun site in de storingslijst
veel kortere tijden aangeven waarbinnen de storing is verholpen....regelrechte leugens.
Bij mij precies het zelfde..
Al paar jaar bij Webreus maar laatste tijd heel vaak offline.
Dus maar verhuizen..
Jammer van een ooit goede webhoster
Al paar jaar bij Webreus maar laatste tijd heel vaak offline.
Dus maar verhuizen..
Jammer van een ooit goede webhoster
Heeft niemand enige informatie wat er aan de hand is? Duurt nu wel een beetje lang inderdaad.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Volgens mij is weer iets goed stuk daar
Hoe kom ik aan mijn epp code?
Je kan opzeggen via klant login.Commander69 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:15:
Volgens mij is weer iets goed stuk daar
Dan krijg je als het goed is meteen de epp code toegestuurd.
Dit ga ik Dinsdag doen. Ben het zat.
Ze hebben vannacht een update geplaatst op hun website. Net te laat want ik heb gister alles verhuisd...Als ze me eerder op de hoogte hadden gebracht dan had ik niet al die moeite gedaan...
(dit is de laatste melding, er staat nog wat historie onder)
16-06-2013 02:00 Server 46.235.43.24/29/39 duur:00:00
Gereed: Alle controles zijn afgerond en diensten weer operationeel. Nogmaals excuses voor het ongemak.

(dit is de laatste melding, er staat nog wat historie onder)
16-06-2013 02:00 Server 46.235.43.24/29/39 duur:00:00
Gereed: Alle controles zijn afgerond en diensten weer operationeel. Nogmaals excuses voor het ongemak.
De sites werken inderdaad weer normaal.
Schijnbaar zijn ze zaterdag de hele dag bezig geweest met onderhoud. Jammer dat niemand vooraf daarover wordt bericht, want dit is toch wel redelijk in te plannen.
Schijnbaar zijn ze zaterdag de hele dag bezig geweest met onderhoud. Jammer dat niemand vooraf daarover wordt bericht, want dit is toch wel redelijk in te plannen.
Hele dag? Planning? Zaterdag?
Ze wilden het "ff snel" doen op maandag zonder communiceren.....
Het lijkt nu pas stabiel. (fingers crossed....)
---
En weer niet stabiel, verbinding als een metronoom wel/niet/wel/niet/wel/niet....
Google Analytics begint ook al te spammen over onbereikbaarheid....
Ze wilden het "ff snel" doen op maandag zonder communiceren.....
Het lijkt nu pas stabiel. (fingers crossed....)
---
En weer niet stabiel, verbinding als een metronoom wel/niet/wel/niet/wel/niet....
Google Analytics begint ook al te spammen over onbereikbaarheid....
[ Voor 35% gewijzigd door Coach4All op 16-06-2013 10:13 . Reden: te vroeg in gejuicht. ]
Voor een van m'n belangrijkste sites heb ik inmiddels de verhuizing aangevraagd. Kreeg vanmorgen trouwens doodleuk een factuur voor een ander domein in mn mailbox. Toch maar even een mailtje gestuurd of ze misschien te veel gedronken hadden... Echt Triest.
Dit is van de afgelopen 2 dagen:
Volgens mij moet er nog veel meer bij van de dagen daarvoor.
Dit gaat over 2 dagen, ik heb de hele week al problemen.
Het is gewoon jammer dat ze achteraf pas de storingen melden.
Dit heb ik wel vaker gehad, storingen maar niets op hun site terug te vinden.
En vanmiddag was mijn domein weer niet bereikbaar
Dus ik blijf nog steeds bij mijn standpunt, bye bye webreus
16-06-2013 02:00 Server 46.235.43.24/29/39 duur:00:00 |
Gereed: Alle controles zijn afgerond en diensten weer operationeel. Nogmaals excuses voor het ongemak. |
16-06-2013 01:45 Server 46.235.43.29 duur:onbekend |
Update: Een groot deel van de diensten is gereed. Een van de server is bezig de laatste controles. |
16-06-2013 00:50 Server 46.235.43.24/29/39 duur:onbekend |
Update: De eerste serie controles is afgerond. Plesk is nu bezig met eigen controles. |
15-06-2013 23:40 Server 46.235.43.24/29/39 duur:onbekend |
Update: De hardware is vervangen. Er worden nu een serie diskcontroles uitgevoerd waarna de diensten weer bereikbaar zullen worden. |
15-06-2013 22:30 Server 46.235.43.24/29/39 duur:Onbekend |
Update: Er is een hardware defect geconstateerd in het datacenter. Hardware moet vervangen worden. Deze wordt nu gehaald. |
Volgens mij moet er nog veel meer bij van de dagen daarvoor.
Dit gaat over 2 dagen, ik heb de hele week al problemen.
Het is gewoon jammer dat ze achteraf pas de storingen melden.
Dit heb ik wel vaker gehad, storingen maar niets op hun site terug te vinden.
En vanmiddag was mijn domein weer niet bereikbaar
Dus ik blijf nog steeds bij mijn standpunt, bye bye webreus

[ Voor 4% gewijzigd door SpiriTNL op 16-06-2013 12:19 ]
Ben het ook een beetje zat. Kan al (in ieder geval) sinds maandag niet meer bij de Plesk beheerpagina. Iemand anders ervaringen met een Linuxhoster met Plesk? Geen zin om veel overhoop te halen.
A'dam PVOutput
Hier de laatste tijd ook problemen. Beetje jammer, lange tijd geen problemen gehad.
Maar eens aankijken hoe het gaat lopen.
Maar eens aankijken hoe het gaat lopen.
Hmm, ik heb eigenlijk nooit technische problemen gehad bij Webreus. Ik ben echter sinds een tijdje geen klant meer vanwege de beperkte mogelijkheden.
Maar volgens mij is de tijd van de klassieke webhoster volledig voorbij. Webreus is nooit met de tijd meegegroeid en biedt alleen statische en een beetje dynamische (Web 2.0) hosting. Klanten willen tegenwoordig Web 3.0, en dat biedt Webreus helaas niet. Zonde.
Maar volgens mij is de tijd van de klassieke webhoster volledig voorbij. Webreus is nooit met de tijd meegegroeid en biedt alleen statische en een beetje dynamische (Web 2.0) hosting. Klanten willen tegenwoordig Web 3.0, en dat biedt Webreus helaas niet. Zonde.
Heuh? Bij welke provider moet ik dan zijn als ik wél "Web 3.0" wil hebben?Trommelrem schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:37:
Hmm, ik heb eigenlijk nooit technische problemen gehad bij Webreus. Ik ben echter sinds een tijdje geen klant meer vanwege de beperkte mogelijkheden.
Ik zit nu zelf bij TransIP en Windows Azure. Die bieden beide Web 3.0.
Ik was ook helemaal niet ontevreden over Webreus. In de 5 jaar dat ik er klant ben geweest heb ik nog nooit downtime gehad. Maar het dienstenpakket is gewoon te beperkt en ze zijn blijven steken in Web 2.0, terwijl Web 3.0 al jaren bestaat.
Ik was ook helemaal niet ontevreden over Webreus. In de 5 jaar dat ik er klant ben geweest heb ik nog nooit downtime gehad. Maar het dienstenpakket is gewoon te beperkt en ze zijn blijven steken in Web 2.0, terwijl Web 3.0 al jaren bestaat.
[ Voor 63% gewijzigd door Trommelrem op 16-06-2013 12:58 ]
Beetje offtopic misschien, maar kun je me dan vertellen wat volgens jou Web 3.0 is? Ik heb werkelijk geen idee.Trommelrem schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:53:
Ik zit nu zelf bij TransIP en Windows Azure. Die bieden beide Web 3.0.
Klik. Had je ook zelf kunnen Googlen.
Hoe dan ook, ik denk dat het einde van Webreus wel nabij is. Of ze moeten hun dienstenpakket plotseling gaan uitbreiden met bijvoorbeeld diverse VPS en andere online diensten. Zonde, want ik was een tevreden klant. Maarja, ik was destijds ook tevreden met mijn 8088 computer, alleen tegenwoordig kun je er gewoon vrij weinig meer mee, ook al doet hij het nog prima.
Je wilt je website toch ook niet op de Super International Information Highway? (= Web 1.0/Infobahn)
Hoe dan ook, ik denk dat het einde van Webreus wel nabij is. Of ze moeten hun dienstenpakket plotseling gaan uitbreiden met bijvoorbeeld diverse VPS en andere online diensten. Zonde, want ik was een tevreden klant. Maarja, ik was destijds ook tevreden met mijn 8088 computer, alleen tegenwoordig kun je er gewoon vrij weinig meer mee, ook al doet hij het nog prima.
Je wilt je website toch ook niet op de Super International Information Highway? (= Web 1.0/Infobahn)
[ Voor 105% gewijzigd door Trommelrem op 16-06-2013 13:43 ]
Je mag dan nog wel iets concreter worden, behalve een filmpje in het Engels met een ontzettend irritant Nederlands accent. Want behalve wat slap gelul, hoor ik ook niets concreets in dat filmpje (lees een goed voorbeeld).Trommelrem schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:14:
Klik. Had je ook zelf kunnen Googlen.
Dus ook ik heb nog (steeds) geen idee wat web 3.0 nou concreet inhoudt.
Jeweetwel man, je website hosten in "The Cloud"...Koenoe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:48:
[...]
Je mag dan nog wel iets concreter worden, behalve een filmpje in het Engels met een ontzettend irritant Nederlands accent. Want behalve wat slap gelul, hoor ik ook niets concreets in dat filmpje (lees een goed voorbeeld).

Ik was al bang dat men WordPress of iets dergelijks bedoelde.Coach4All schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:57:
[...]
Jeweetwel man, je website hosten in "The Cloud"...![]()
![]()
Ik zoek eigenlijk gewoon een hoster die een paar "redelijk statische" webpagina's kan laten zien. Enkel een MySQL database er aan vast met nog geen 1 MB aan data zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Misschien krijgt die site max. 10 duizend bezoekers per jaar te verwerken, dus dat zijn er gemiddeld 30 op een dag.
Misschien zijn hiervoor ook Raspberry Pi oplossingen voor....
Misschien krijgt die site max. 10 duizend bezoekers per jaar te verwerken, dus dat zijn er gemiddeld 30 op een dag.
• Web 1.0: Super International Information Highway, ook wel Infobahn genoemd. Statische content. Voorbeeld: HTML pagina's, Gopher, etc. Pas later werd dit Web 1.0 genoemd.Koenoe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:48:
[...]
• Web 2.0: Dynamische content (PHP, ASP, .NET, LAMP, etc). Voorbeeld: Webwinkelwagen, Wordpress.
• Web 3.0: Seamless samenwerken van diverse applicaties. Voorbeeld: Office 365, SharePoint, Azure, Amazon EC2, etc.
Cloud staat er in principe los van. De technieken van de Cloud bestaan al sinds Web 1.0 (zelfs al voordat het internet bestond). Cloud is door de Personal Computer weggeweest, maar is door Web 2.0 terug gekomen. Voordat de Personal Computer bekend werd (+- 1982), was Cloud de enige betaalbare manier om gebruik te kunnen maken van een computer. M'n vader heeft in de jaren 80 nog gewerkt op de Cloudcomputer van het AMC ziekenhuis. Een enorme computer die de hele kamer vulde, die je per uur kon huren. Je zou wel kunnen zeggen dat de terugkeer van de Cloud een boost heeft gegeven aan Web 3.0, maar ze staan wel los van elkaar.
[ Voor 34% gewijzigd door Trommelrem op 16-06-2013 15:23 ]
Antagonist bevalt hier prima voor de eenvoudige websites. Prima vervanger voor WebReus.Onbekend schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:09:
Ik zoek eigenlijk gewoon een hoster die een paar "redelijk statische" webpagina's kan laten zien. Enkel een MySQL database er aan vast met nog geen 1 MB aan data zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Het is allemaal nogal offtopic, maar ik kan het niet laten even te reageren. Wat mij betreft zijn termen als web 1.0, 2.0 en 3.0 vooral leuk voor marketeers en sales-mensjes. Maar als we even afgaan op jouw uitleg van de terminologie, ik zie niet in waarom elke website "web 3.0" moet zijn. Er is volgens mij nog genoeg ruimte voor eenvoudige hostingproviders die (relatief) statische content uitserveren. De vraag van Onbekend hierboven is daar het levende bewijs van.Trommelrem schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:14:
[...]
• Web 1.0: Super International Information Highway, ook wel Infobahn genoemd. Statische content. Voorbeeld: HTML pagina's, Gopher, etc. Pas later werd dit Web 1.0 genoemd.
• Web 2.0: Dynamische content (PHP, ASP, .NET, LAMP, etc). Voorbeeld: Webwinkelwagen, Wordpress.
• Web 3.0: Seamless samenwerken van diverse applicaties. Voorbeeld: Office 365, SharePoint, Azure, Amazon EC2, etc.
Cloud staat er in principe los van. De technieken van de Cloud bestaan al sinds Web 1.0 (zelfs al voordat het internet bestond). Cloud is door de Personal Computer weggeweest, maar is door Web 2.0 terug gekomen. Voordat de Personal Computer bekend werd (+- 1982), was Cloud de enige betaalbare manier om gebruik te kunnen maken van een computer. M'n vader heeft in de jaren 80 nog gewerkt op de Cloudcomputer van het AMC ziekenhuis. Een enorme computer die de hele kamer vulde, die je per uur kon huren. Je zou wel kunnen zeggen dat de terugkeer van de Cloud een boost geeft aan Web 3.0, maar ze staan wel los van elkaar.
Natuurlijk zal er altijd vraag zijn naar webruimte voor statische content en simpele dynamische content. Maar die vraag neemt wel af. Er gaan meer klanten weg dan er bij komen. Dus moet je iets doen om die klanten te behouden. In dit geval denk ik dat Webreus eerst iets moet doen aan z'n uptime, maar daarna moet er zeker een transitie gaan plaats vinden, want de markt voor statische content wordt steeds kleiner.
Voor mijn persoonlijke website voldoet Webreus ook prima en ik ben zelfs zeer tevreden over Webreus (nooit offline geweest), daarom wilde ik liever niet weg, maar het dienstenaanbod was nou eenmaal te beperkt en ik ga niet één website bij een andere hoster draaien.
Voor mijn persoonlijke website voldoet Webreus ook prima en ik ben zelfs zeer tevreden over Webreus (nooit offline geweest), daarom wilde ik liever niet weg, maar het dienstenaanbod was nou eenmaal te beperkt en ik ga niet één website bij een andere hoster draaien.
[ Voor 39% gewijzigd door Trommelrem op 16-06-2013 15:35 ]
Ik vind dat Webreus ook zo goedkoop niet meer is. En op een een of andere manier krijg ik daar mijn domein niet verhuist omdat mijn contract volgende maand afloopt ofzo en je moet het dan eerder aangeven?
Heb inmiddels namelijk wel nieuwe hosting gekocht bij Versio en daar 1 domein staan, en het 2e domein wat ik wil staat nog bij Webreus. Iemand een idee hoe ik aan de EPP code kan komen bij Webreus?
Heb inmiddels namelijk wel nieuwe hosting gekocht bij Versio en daar 1 domein staan, en het 2e domein wat ik wil staat nog bij Webreus. Iemand een idee hoe ik aan de EPP code kan komen bij Webreus?
Als je op "opzeggen" klikt in je domeinoverzicht komt daarna je EPP code er naast te staan.QErikNL schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:42:
Ik vind dat Webreus ook zo goedkoop niet meer is. En op een een of andere manier krijg ik daar mijn domein niet verhuist omdat mijn contract volgende maand afloopt ofzo en je moet het dan eerder aangeven?
Ik bedoel er natuurlijk niet echt zoeken mee.
Er zijn zat mensen die graag een kleine eigen website willen hebben. Dit zijn gewoon beginners en die zijn al blij als er elke dag 10 mensen de website bezoeken. Elk goedkoopste hostingpakket voldoet eigenlijk al, mits die website niet regelmatig down is.
Dat is juist het probleem:posttoast schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:48:
[...]
Als je op "opzeggen" klikt in je domeinoverzicht komt daarna je EPP code er naast te staan.
Contracteinde | Actie |
16-07-2013 | Volgens contract niet opzegbaar binnen 60 dagen voor contracteinde. |
Die melding kreeg ik ook, maar op een of andere manier kon je dan toch opzeggen. Ik weet niet meer precies hoe, maar het is wel gelukt. Uiteraard betaal je dan nog wel je hele jaar af. Wellicht een email naar de helpdesk?
[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 16-06-2013 21:10 ]
Ditto hier. Vraag me af of een mail sturen naar hun überhaupt nog veel zin heeft aangezien hun trackrecord mbt klantenservice al niet echt geweldig is. Ik heb een tijdje geleden nog heel hard zitten dubben wat ik ermee ging doen omdat het eigenlijk een website is die niet heel veel bezoekers krijgt per dag (max 20 gok ik zo, met pieken en dalen) en ik geen zin heb om bakken met geld uit te geven daar aan.
Heb toen even gekeken naar Protagonist maar uiteindelijk is dat gewoon een aantal keren duurder per kwartaal dan Webreus is per jaar. Daarom toen ook maar besloten om het maar eens even gewoon op z'n beloop te laten.
Ik heb echter (zoals eerder vermeld in dit topic) een accountje bij UptimeRobot die m'n sites in de gaten houd qua bereikbaarheid en in de afgelopen week zat m'n mailbox dan ook constant vol met mailtjes van Website X is down, Website X is up, Website X is down... etc. Ben er nu wel redelijk klaar mee. Ondanks dat m'n website niet zo heel veel bezoek krijgt vind ik 't wel van belang dat wanneer er potentiële klanten naar m'n website gaan dat 't ding dan op z'n minst bereikbaar is.
Nu heb ik 't hier al eens eerder gevraagd, maar zijn er hosts die een vergelijkbaar pakket leveren voor een vergelijkbare prijs die wel heel goed bevonden wordt?
Heb toen even gekeken naar Protagonist maar uiteindelijk is dat gewoon een aantal keren duurder per kwartaal dan Webreus is per jaar. Daarom toen ook maar besloten om het maar eens even gewoon op z'n beloop te laten.
Ik heb echter (zoals eerder vermeld in dit topic) een accountje bij UptimeRobot die m'n sites in de gaten houd qua bereikbaarheid en in de afgelopen week zat m'n mailbox dan ook constant vol met mailtjes van Website X is down, Website X is up, Website X is down... etc. Ben er nu wel redelijk klaar mee. Ondanks dat m'n website niet zo heel veel bezoek krijgt vind ik 't wel van belang dat wanneer er potentiële klanten naar m'n website gaan dat 't ding dan op z'n minst bereikbaar is.
Nu heb ik 't hier al eens eerder gevraagd, maar zijn er hosts die een vergelijkbaar pakket leveren voor een vergelijkbare prijs die wel heel goed bevonden wordt?
Twee weken. Is mijn ervaring m.b.t. een simpele Office 365 vraag. Duurt inderdaad erg lang, maar niets doen duurt langer.C.44 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:54:
Ditto hier. Vraag me af of een mail sturen naar hun überhaupt nog veel zin heeft aangezien hun trackrecord mbt klantenservice al niet echt geweldig is.
Bovendien: zonder die epp code kun je ook wel verhuizen. De procedure duurt alleen iets langer.
En dat andere hosters duurder zijn, tja... Pay peanuts, get monkeys.
En dat andere hosters duurder zijn, tja... Pay peanuts, get monkeys.
Ik ben ook weg bij Webreus. Ik beheer een fotowebsite en ik heb weinig bezoekers. Ik had alleen behoefte aan meer diskruimte. Waar je voor €19,95 3GB ruimte krijgt kost elke GB extra die je wilt ook €20 per jaar. Onevenredig duur. Nu zit ik bij Versio waarbij ik niet zo zot veel betaal voor een paar extra GB en de website draait nog vlotter ook.
Ben ook overgegaan naar Versio. Mooi snel geregeldAnoniem: 145013 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:04:
Ik ben ook weg bij Webreus. Ik beheer een fotowebsite en ik heb weinig bezoekers. Ik had alleen behoefte aan meer diskruimte. Waar je voor €19,95 3GB ruimte krijgt kost elke GB extra die je wilt ook €20 per jaar. Onevenredig duur. Nu zit ik bij Versio waarbij ik niet zo zot veel betaal voor een paar extra GB en de website draait nog vlotter ook.
I intend to live forever. So far, so good.
Zijn er nog alternatieven die exact hetzelfde bieden als Webreus? Voor 15 euro per jaar (!!) heb je Plesk als admin-omgeving, en alles is onbeperkt (mailboxen, databases, etc etc).
Als je naar de alternatieven kijkt hebben ze limieten op het aantal databases, of een vervelende admin-omgeving, of een hoge prijs, of een vreselijk trage FTP.... Wat dat betreft heeft webreus wel de allerbeste prijs-kwaliteitverhouding
Als je naar de alternatieven kijkt hebben ze limieten op het aantal databases, of een vervelende admin-omgeving, of een hoge prijs, of een vreselijk trage FTP.... Wat dat betreft heeft webreus wel de allerbeste prijs-kwaliteitverhouding
Zoals gezegd: het moet ergens vandaan komen. Ze bieden heel veel voor dat geld, maar om het nou "kwaliteit" te noemen... Service kost nou eenmaal geld.maarud schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:46:
Zijn er nog alternatieven die exact hetzelfde bieden als Webreus? Voor 15 euro per jaar (!!) heb je Plesk als admin-omgeving, en alles is onbeperkt (mailboxen, databases, etc etc).
Dat was precies de verwachting van mij toen ik destijds m'n domeinnamen bij Webreus bestelde. Er was geen noodzaak om mission critical websites te hosten. Ik vind Webreus dan ook zeer goed voor de prijs die je betaalt. Ik heb immers nooit downtime gehad, alleen de klantenservice reageert niet binnen 4 uur maar na ongeveer twee weken.posttoast schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:51:
[...]
Zoals gezegd: het moet ergens vandaan komen. Ze bieden heel veel voor dat geld, maar om het nou "kwaliteit" te noemen... Service kost nou eenmaal geld.
Maar het is wel zonde dat Webreus geen aparte (duurdere) pakketten met meer diensten en high availability aanbiedt.
Wat wel jammer is, is dat Webreus geen failback plan heeft bij hun verhuizingen. Hoe laag de prijs ook is, die procedures hoor je wel in orde te hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 17-06-2013 12:36 ]
Hmm, die ervaring met trage klantenservice heb ik niet echt ... tenminste niet als je het over "weken" hebt. Meestal heb ik toch wel binnen een dag of 2 -3 antwoord. Verder ben ik het er mee eens, je krijgt de service waar je voor betaald en voor wat ik zoek, volstaat Webreus.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Anoniem: 560917
Heb nu genoeg van Webreus, MySQL ligt er heel regelmatig uit.
Probeer nu al een maand email problemen opgelost te krijgen. Performance van mailserver is zeer slecht.
Support reageert niet en op het sales telefoonnummer is niemand te bereiken.
Mails worden niet beantwoord.
Ben nu sinds 2007 bij webreus met relatief weinig problemen tot het laatste jaar en het lijkt alleen maar erger te worden.
Ik ga overstappen en hoor graag ervaringen met andere webhosting provider.
Probeer nu al een maand email problemen opgelost te krijgen. Performance van mailserver is zeer slecht.
Support reageert niet en op het sales telefoonnummer is niemand te bereiken.
Mails worden niet beantwoord.
Ben nu sinds 2007 bij webreus met relatief weinig problemen tot het laatste jaar en het lijkt alleen maar erger te worden.
Ik ga overstappen en hoor graag ervaringen met andere webhosting provider.
De DNS Server van Webreus lag er eergisteren ook uit, waardoor ik geen MX records en TXT records kon aanpassen.
Die ervaring heb ik ook. Mijn site is al ruim 2 maanden down vanwege een corrupte database. Plesk geeft steeds timeouts dus backup terugzetten kan niet. Mails krijgen geen antwoord, en als je belt krijg je steeds "al onze medewerkers zijn in gesprek". Waardeloze service bij Webreus, dan kunnen ze wel zo goedkoop zijn, maar ze mogen toch tenminste de mails wel beantwoorden binnen enkele weken tijd.
pay peanuts.. Heb laatste tijd ook immens veel time-outs bij de paar sites die ik nog bij webreus heb runnen. Tijd voor wat nieuwe shared hosting providers voor de kleinere sites
[ Voor 3% gewijzigd door Nedra op 26-06-2014 14:07 . Reden: lol ]
Tja, ook een keer met WebReus aan de stok gehad. Opzeggingsbrief via de mail, post en fax gestuurd en ze bleven maar zeggen dat ze niets hadden ontvangen
Dat was overigens wel 5 jaar geleden.
Transip en Antagonist zijn wat dat betreft een stuk betere providers, zeker qua support.
Dat was overigens wel 5 jaar geleden.
Transip en Antagonist zijn wat dat betreft een stuk betere providers, zeker qua support.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Je kunt inmiddels wel makkelijk opzeggen bij Webreus. Ik heb denk ik al meer dan 50 migraties gedaan naar TransIP. Het is volledig Click-And-Play
Heb nu een paar sites naar hun nieuwe cloud-omgeving gezet, daar draait het nu wel aardig. Maar mega snel is het niet...maar ach, voor die euro per maand vind ik het wel prima
ik moet ook wel zeggen dat ik nooit echt problemen met ze heb gehad. Het is spotgoedkoop dus m'n verwachtingen zijn ook niet te hoog
. Nog nooit problemen gehad met opzeggen of overzetten wat dat betreft.
Vandaag was ook bij mij de maat vol.
6 Verschillende sites op verschillende servers verspreid.
De één na de andere site ligt sinds de afgelopen 2 maanden dagelijks plat.
Op supportverzoeken wordt NIET gereageerd.
Heb er twee jaar met plezier gezeten, maar ga de stap wagen naar Antagonist.
Zojuist de verhuis geregeld voor 5 van de 6 sites. Ging vlekkeloos.
6 Verschillende sites op verschillende servers verspreid.
De één na de andere site ligt sinds de afgelopen 2 maanden dagelijks plat.
Op supportverzoeken wordt NIET gereageerd.
Heb er twee jaar met plezier gezeten, maar ga de stap wagen naar Antagonist.
Zojuist de verhuis geregeld voor 5 van de 6 sites. Ging vlekkeloos.
Ik heb vorige week m'n privé-domein ook maar verhuisd (naar Hosting.eu). Ik heb er nog een domein lopen, daar wil ik nog wel wat mee gaan doen maar ik moet e.e.a. even laten uitkristalleren voordat ik daadwerkelijk de overstap maak. Kan ik de overstap meteen combineren met de site live gooien.
Ze zijn een tijd lang goed geweest, maar je merkt inderdaad dat het steeds verder begint af te glijden. Ik had er dus ook genoeg van.
Ze zijn een tijd lang goed geweest, maar je merkt inderdaad dat het steeds verder begint af te glijden. Ik had er dus ook genoeg van.
[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 13-08-2016 07:19 ]
Nou er is weer een megastoring. Het lijkt alsof er iets met DNS mis is, want elke site die ik ken op webreus geeft binnen een aantal ms een dode pagina. Waarom heb ik toch verlengd?
Heb ook een site in mn schoot geworpen gekregen om te onderhouden die bij deze malafide club staat.
Blijkbaar is de site 'gehackt' en de volledige FTP is leeggegooid. Er zijn geen backups beschikbaar... De site werd sporadisch beheerd door een paar digibeten en nu heb ik het dus overgenomen.
De database lijkt nog wel intact en daar wil ik graag een dump van. Dit lijkt niet mogelijk.
Via het beheerpaneel is er een link naar phpmyadmin maar zowel het beheer account als het database account wordt niet geaccepteerd.
Welke gerechtelijke stappen kan ik ondernemen tegen ze voor het gijzelen van mijn data en het bewust niet verlenen van toegang tot hetgeen ik voor betaal (en wat mijn intellectueel eigendom is)?
Blijkbaar is de site 'gehackt' en de volledige FTP is leeggegooid. Er zijn geen backups beschikbaar... De site werd sporadisch beheerd door een paar digibeten en nu heb ik het dus overgenomen.
De database lijkt nog wel intact en daar wil ik graag een dump van. Dit lijkt niet mogelijk.
Via het beheerpaneel is er een link naar phpmyadmin maar zowel het beheer account als het database account wordt niet geaccepteerd.
- Eerste mail vorige week bleef onbeantwoord
- Tweede mail gister bleef onbeantwoord
- Vandaag bellen leverde een sacherijnige onprofessionele eikel op aan de telefoon die glashard loog dat de mailtjes nooit ontvangen waren
- 5 minuten daarna ontving ik een reactie op mijn vraag met de melding dat mijn @gmail adres niet bekend stond bij hun administratie en dat ik dus moest mailen vanaf het beheer account. (hetzelfde account dat dus gehackt is en waar geen toegang meer tot is)
Welke gerechtelijke stappen kan ik ondernemen tegen ze voor het gijzelen van mijn data en het bewust niet verlenen van toegang tot hetgeen ik voor betaal (en wat mijn intellectueel eigendom is)?
vind je het gek dat ze geen wachtwoorden geven aan een onbekend persoon die er naar vragen. Ik hoop dat mij webhosting dat ook doet. Heb je wel vertelt dat het account gehackt is?
Is de beheer account mailbox wachtwoord niet via het beheerpaneel te resetten.
Indien je wel bij het beheerpaneel kan kun je de MySQL database gebruikers beheren en en jezelf toegang verschaffen tot de database.
Indien je wel bij het beheerpaneel kan kun je de MySQL database gebruikers beheren en en jezelf toegang verschaffen tot de database.
Geen!CU2morO schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:55:
Jij hebt de site overgenomen, maar niet hosting. Laat de eigenaar die alles betaalt en op wiens naam het staat de zaak even afhandelen. Ik denk dat er met een kopieetje van diegene zijn paspoort (je weet wel wat je dan moet doorstrepen) wel wat te regelen is voor een nieuwe password...
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Lezen is ook een kunst natuurlijkTazzios schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:30:
vind je het gek dat ze geen wachtwoorden geven aan een onbekend persoon die er naar vragen. Ik hoop dat mij webhosting dat ook doet. Heb je wel vertelt dat het account gehackt is?

Verder heb ik natuurlijk dezelfde toegang als degene die de rekeningen betaalt. Ik handel in opdracht van hun.Via het beheerpaneel is er een link naar phpmyadmin maar zowel het beheer account als het database account wordt niet geaccepteerd.
Inmiddels is de mail via onze website al ruim 2 dagen down. Wegverhuizen kan niet, want de verhuiscodes komen via mail. Via telefoon krijg je niemand te pakken en op de mail word niet gereageerd.
Inmiddels maar een klacht bij de SIDN ingedient en bij onze nieuwe provider gevraagd de verhuizing te escaleren.
Echt helemaal klaar mee.
Inmiddels maar een klacht bij de SIDN ingedient en bij onze nieuwe provider gevraagd de verhuizing te escaleren.
Echt helemaal klaar mee.
Heeft ook een computer!
Hun eigen site is niet eens bereikbaar momenteel. Wou net een pakketje bestellen...
Ik heb nooit veel problemen gehad bij Webreus, maar wellicht komt dat omdat ik alleen maar een domein registratie daar heb lopen en wat doe met e-mail.
De zogenaamde ddos van afgelopen maandag tot heden is echter wel een behoorlijke domper. Ook het gebrek aan communicatie is niet professioneel.
Veel alternatieven voor een vergelijkbare prijs kan ik alleen niet vinden. Tot nu toe is Strato de enige die in de buurt komt qua prijs.
De zogenaamde ddos van afgelopen maandag tot heden is echter wel een behoorlijke domper. Ook het gebrek aan communicatie is niet professioneel.
Veel alternatieven voor een vergelijkbare prijs kan ik alleen niet vinden. Tot nu toe is Strato de enige die in de buurt komt qua prijs.
Het begint nu onderhand wel vervelend te worden bij webreus.
Ik zit er nu een jaar of 14, met 2 domeinen, vooral voor mail. Eens per jaar een hikje (zo ervaar ik het), maar omdat t niet kritisch is, kan ik kan best even zonder. En voor die prijs mag dat ook.
Twee dagen er uit liggen is echter andere koek, en de aanpak om niet te communiceren geeft geen vertrouwen.
Ik zit er nu een jaar of 14, met 2 domeinen, vooral voor mail. Eens per jaar een hikje (zo ervaar ik het), maar omdat t niet kritisch is, kan ik kan best even zonder. En voor die prijs mag dat ook.
Twee dagen er uit liggen is echter andere koek, en de aanpak om niet te communiceren geeft geen vertrouwen.
Kun je de MX-records wel wijzigen? Dan zet je je e-mail toch tijdelijk even ergens anders?Bertus schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:38:
Inmiddels is de mail via onze website al ruim 2 dagen down. Wegverhuizen kan niet, want de verhuiscodes komen via mail. Via telefoon krijg je niemand te pakken en op de mail word niet gereageerd.
Dat kan, en is inderdaad eenvoudig, maar je hebt ook klanten die er makkelijk mee willen werken en misschien niet steeds Outlook willen herconfigureren.Ja, we zitten op tweakers, maar uiteindelijk gaat het niet om de mail. Het gaat om het totale gebrek aan communicatie en het (kennelijke) gebrek aan technische kennis om na 4 dagen nog steeds een DDOS niet te kunnen afweren.GlowMouse schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:50:
[...]
Kun je de MX-records wel wijzigen? Dan zet je je e-mail toch tijdelijk even ergens anders?
Voor ons is het wel bedrijfskritiek en je weet niet wat voor mail je mist. Die paar euro is dan niet zo een probleem.Bart© schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:52:
Ik heb nooit veel problemen gehad bij Webreus, maar wellicht komt dat omdat ik alleen maar een domein registratie daar heb lopen en wat doe met e-mail.
Overigens hebben wij alles overgezet naar Antagonist, wat zeer betaalbaar is (5 euro p/m voor het simpelste pakket) en erg fijne support heeft.
[ Voor 46% gewijzigd door Bertus op 27-08-2020 09:16 ]
Heeft ook een computer!
Hoe is het je gelukt om je verhuizing voor elkaar te krijgen (incl. migratie mailbox?) terwijl alles bij Webreus eruit ligt? Ik zit er ook hard over na te denken ... ik mis zoveel/krijg zoveel mail te laat
Maar ik heb redelijk wat mailboxen vol en wil die mails wel mee migreren naar mijn nieuwe provider (zat ook aan Antagonist te denken).
Maar ik heb redelijk wat mailboxen vol en wil die mails wel mee migreren naar mijn nieuwe provider (zat ook aan Antagonist te denken).
~ H.P. Lovecraft
De mailboxen waren voor mij out of scope, er was al een backup van. Antagonist heeft er wel een paar handleidingen voor overigens (imapsync)S913 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:54:
Hoe is het je gelukt om je verhuizing voor elkaar te krijgen (incl. migratie mailbox?) terwijl alles bij Webreus eruit ligt? Ik zit er ook hard over na te denken ... ik mis zoveel/krijg zoveel mail te laat![]()
Verder heb ik via PHPmyadmin een backup getrokken van de DB, via FTP alle bestanden gedownload en dit allemaal weer geimporteerd / geupload bij antagonist. De verdere stappen hangen van je website af, maar voor Joomla is het een kwestie van het aanpassen van de dbnaam, user / login en enkele paden voor logfiles.
Je kunt alsnog gewoon inloggen bij Webreus en dan je domein annuleren. De verhuiscode voor je domein krijg je gelijk, op de site.
Ik dacht eerst dat deze gemailed zou worden en had al een case aangemaakt bij de SIDN maar gelukkig was dat allemaal niet nodig.
Heeft ook een computer!
Ik krijg net een mail met wat toelichting ("kwaadaardige DDOS"), kleine groep klanten met problemen, hulp externe partij, ze zijn er druk mee bezig, etc. Ze lijken te claimen dat het allemaal weer moet werken (al dan niet met vertraging) ... Maar aanloggen Webmail of binnenhalen van mail lukt nog in zijn geheel niet.
Grappig ook dat die mail/mededeling verstuurd is naar 1 van mijn mail adressen op dat domein ... maar die komen dus nog helemaal niet binnen, het is dat ik voor dat mail adres een kopie van mails laat versturen naar een ander mail adres (ander domein/provider) die wel werkt, anders had ik nog niets geweten
Grappig ook dat die mail/mededeling verstuurd is naar 1 van mijn mail adressen op dat domein ... maar die komen dus nog helemaal niet binnen, het is dat ik voor dat mail adres een kopie van mails laat versturen naar een ander mail adres (ander domein/provider) die wel werkt, anders had ik nog niets geweten

~ H.P. Lovecraft
Het was vervelend, maar inmiddels gewoon genant. Nog steeds geen toegang tot de mail, en enkel zo'n mailtje waarin ze de boel downplayen.
Ik was al een tijdje klaar met de support van Webreus (nooit antwoord op vragen), maar zodra de mail weer bereikbaar is verhuis ik het hele zwikkie direct.
Wel jammer dat het verplichte jaarcontract vorige week weer is ingegaan, maar dat neem ik maar als verlies.
Ik was al een tijdje klaar met de support van Webreus (nooit antwoord op vragen), maar zodra de mail weer bereikbaar is verhuis ik het hele zwikkie direct.
Wel jammer dat het verplichte jaarcontract vorige week weer is ingegaan, maar dat neem ik maar als verlies.
Update Webreus op hun login:
28-08-2020 16:00 Server sommige maildiensten duur:onbekend
Het herstel is nog steeds bezig. Er is geen indicatie over de resterende tijd. Ontvangen e-mail wordt wel bewaard alleen de toegang is nog niet mogelijk.
Server sommige maildiensten duur:onbekend
Helaas kunnen we nog niet alle mailboxen bereikbaar maken. Er wordt 24x7 gewerkt om dit op te lossen.
28-08-2020 16:00 Server sommige maildiensten duur:onbekend
Het herstel is nog steeds bezig. Er is geen indicatie over de resterende tijd. Ontvangen e-mail wordt wel bewaard alleen de toegang is nog niet mogelijk.
Server sommige maildiensten duur:onbekend
Helaas kunnen we nog niet alle mailboxen bereikbaar maken. Er wordt 24x7 gewerkt om dit op te lossen.
Heeft ook een computer!
En nu ook op de Tweakers frontpage.
Daar wil je niet staan als bedrijf, hopelijk is dat voor hun een incentive om er echt 24x7 aan te gaan werken.
Daar wil je niet staan als bedrijf, hopelijk is dat voor hun een incentive om er echt 24x7 aan te gaan werken.
Een week downtime begint inderdaad erg vervelend te worden, zeker als er weinig indicatie wordt gegeven dat er vooruitgang in zit. En het is niet de eerste keer dat ze een lange downtime hebben met gebrekkige informatie. Ik begin ook sterk te overwegen om naar een andere webhoster te stappen, ondanks dat mijn ervaringen met ze in het algemeen oke zijn.
Vreemd genoeg werkt de website wel normaal, dus het is volgens mij niet de tussenliggende infrastructuur die plat ligt, maar puur de mailserver.
Vreemd genoeg werkt de website wel normaal, dus het is volgens mij niet de tussenliggende infrastructuur die plat ligt, maar puur de mailserver.
[ Voor 17% gewijzigd door Coffeemonster op 28-08-2020 17:28 ]
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Krijg sinds een uurtje weer mail binnen, inclusief alle mails van de afgelopen dagen.
Gelukkig werkt het weer en denk dat ze voldoende kunnen leren op het gebied van communicatie, maar het belangrijkste: geen data/mail verlies!
Gelukkig werkt het weer en denk dat ze voldoende kunnen leren op het gebied van communicatie, maar het belangrijkste: geen data/mail verlies!
~ H.P. Lovecraft