WebReus - einde van een fijne hostingprovider?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Heeft niemand enige informatie wat er aan de hand is? Duurt nu wel een beetje lang inderdaad.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Volgens mij is weer iets goed stuk daar
Hoe kom ik aan mijn epp code?

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:07
Commander69 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:15:
Volgens mij is weer iets goed stuk daar
Hoe kom ik aan mijn epp code?
Je kan opzeggen via klant login.
Dan krijg je als het goed is meteen de epp code toegestuurd.

Dit ga ik Dinsdag doen. Ben het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Ze hebben vannacht een update geplaatst op hun website. Net te laat want ik heb gister alles verhuisd...Als ze me eerder op de hoogte hadden gebracht dan had ik niet al die moeite gedaan... ;w

(dit is de laatste melding, er staat nog wat historie onder)
16-06-2013 02:00 Server 46.235.43.24/29/39 duur:00:00
Gereed: Alle controles zijn afgerond en diensten weer operationeel. Nogmaals excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:44

Onbekend

...

De sites werken inderdaad weer normaal.
Schijnbaar zijn ze zaterdag de hele dag bezig geweest met onderhoud. Jammer dat niemand vooraf daarover wordt bericht, want dit is toch wel redelijk in te plannen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hele dag? Planning? Zaterdag?

Ze wilden het "ff snel" doen op maandag zonder communiceren.....
Het lijkt nu pas stabiel. (fingers crossed....)

---
En weer niet stabiel, verbinding als een metronoom wel/niet/wel/niet/wel/niet....

Google Analytics begint ook al te spammen over onbereikbaarheid....

[ Voor 35% gewijzigd door Coach4All op 16-06-2013 10:13 . Reden: te vroeg in gejuicht. ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 16:19

B2

wa' seggie?

Voor een van m'n belangrijkste sites heb ik inmiddels de verhuizing aangevraagd. Kreeg vanmorgen trouwens doodleuk een factuur voor een ander domein in mn mailbox. Toch maar even een mailtje gestuurd of ze misschien te veel gedronken hadden... Echt Triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:07
Dit is van de afgelopen 2 dagen:

16-06-2013 02:00 Server 46.235.43.24/29/39 duur:00:00
Gereed: Alle controles zijn afgerond en diensten weer operationeel. Nogmaals excuses voor het ongemak.
16-06-2013 01:45 Server 46.235.43.29 duur:onbekend
Update: Een groot deel van de diensten is gereed. Een van de server is bezig de laatste controles.
16-06-2013 00:50 Server 46.235.43.24/29/39 duur:onbekend
Update: De eerste serie controles is afgerond. Plesk is nu bezig met eigen controles.
15-06-2013 23:40 Server 46.235.43.24/29/39 duur:onbekend
Update: De hardware is vervangen. Er worden nu een serie diskcontroles uitgevoerd waarna de diensten weer bereikbaar zullen worden.
15-06-2013 22:30 Server 46.235.43.24/29/39 duur:Onbekend
Update: Er is een hardware defect geconstateerd in het datacenter. Hardware moet vervangen worden. Deze wordt nu gehaald.

Volgens mij moet er nog veel meer bij van de dagen daarvoor.
Dit gaat over 2 dagen, ik heb de hele week al problemen.

Het is gewoon jammer dat ze achteraf pas de storingen melden.
Dit heb ik wel vaker gehad, storingen maar niets op hun site terug te vinden.

En vanmiddag was mijn domein weer niet bereikbaar :'(
Dus ik blijf nog steeds bij mijn standpunt, bye bye webreus ;w

[ Voor 4% gewijzigd door SpiriTNL op 16-06-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:54

ericplan

5180 Wp PV

Ben het ook een beetje zat. Kan al (in ieder geval) sinds maandag niet meer bij de Plesk beheerpagina. Iemand anders ervaringen met een Linuxhoster met Plesk? Geen zin om veel overhoop te halen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-06 10:09
Hier de laatste tijd ook problemen. Beetje jammer, lange tijd geen problemen gehad.
Maar eens aankijken hoe het gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hmm, ik heb eigenlijk nooit technische problemen gehad bij Webreus. Ik ben echter sinds een tijdje geen klant meer vanwege de beperkte mogelijkheden.

Maar volgens mij is de tijd van de klassieke webhoster volledig voorbij. Webreus is nooit met de tijd meegegroeid en biedt alleen statische en een beetje dynamische (Web 2.0) hosting. Klanten willen tegenwoordig Web 3.0, en dat biedt Webreus helaas niet. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 16:05
Trommelrem schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:37:
Hmm, ik heb eigenlijk nooit technische problemen gehad bij Webreus. Ik ben echter sinds een tijdje geen klant meer vanwege de beperkte mogelijkheden.

Maar volgens mij is de tijd van de klassieke webhoster volledig voorbij. Webreus is nooit met de tijd meegegroeid en biedt alleen statische en een beetje dynamische (Web 2.0) hosting. Klanten willen tegenwoordig Web 3.0, en dat biedt Webreus helaas niet. Zonde.
Heuh? Bij welke provider moet ik dan zijn als ik wél "Web 3.0" wil hebben? :D

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik zit nu zelf bij TransIP en Windows Azure. Die bieden beide Web 3.0.

Ik was ook helemaal niet ontevreden over Webreus. In de 5 jaar dat ik er klant ben geweest heb ik nog nooit downtime gehad. Maar het dienstenpakket is gewoon te beperkt en ze zijn blijven steken in Web 2.0, terwijl Web 3.0 al jaren bestaat.

[ Voor 63% gewijzigd door Trommelrem op 16-06-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Trommelrem schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:53:
Ik zit nu zelf bij TransIP en Windows Azure. Die bieden beide Web 3.0.

Ik was ook helemaal niet ontevreden over Webreus. In de 5 jaar dat ik er klant ben geweest heb ik nog nooit downtime gehad. Maar het dienstenpakket is gewoon te beperkt en ze zijn blijven steken in Web 2.0, terwijl Web 3.0 al jaren bestaat.
Beetje offtopic misschien, maar kun je me dan vertellen wat volgens jou Web 3.0 is? Ik heb werkelijk geen idee.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Klik. Had je ook zelf kunnen Googlen.

Hoe dan ook, ik denk dat het einde van Webreus wel nabij is. Of ze moeten hun dienstenpakket plotseling gaan uitbreiden met bijvoorbeeld diverse VPS en andere online diensten. Zonde, want ik was een tevreden klant. Maarja, ik was destijds ook tevreden met mijn 8088 computer, alleen tegenwoordig kun je er gewoon vrij weinig meer mee, ook al doet hij het nog prima.

Je wilt je website toch ook niet op de Super International Information Highway? (= Web 1.0/Infobahn)

[ Voor 105% gewijzigd door Trommelrem op 16-06-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Trommelrem schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:14:
Klik. Had je ook zelf kunnen Googlen.

Hoe dan ook, ik denk dat het einde van Webreus wel nabij is. Of ze moeten hun dienstenpakket plotseling gaan uitbreiden met bijvoorbeeld diverse VPS en andere online diensten. Zonde, want ik was een tevreden klant. Maarja, ik was destijds ook tevreden met mijn 8088 computer, alleen tegenwoordig kun je er gewoon vrij weinig meer mee, ook al doet hij het nog prima.

Je wilt je website toch ook niet op de Super International Information Highway? (= Web 1.0/Infobahn)
Je mag dan nog wel iets concreter worden, behalve een filmpje in het Engels met een ontzettend irritant Nederlands accent. Want behalve wat slap gelul, hoor ik ook niets concreets in dat filmpje (lees een goed voorbeeld).

Dus ook ik heb nog (steeds) geen idee wat web 3.0 nou concreet inhoudt.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Koenoe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:48:
[...]

Je mag dan nog wel iets concreter worden, behalve een filmpje in het Engels met een ontzettend irritant Nederlands accent. Want behalve wat slap gelul, hoor ik ook niets concreets in dat filmpje (lees een goed voorbeeld).

Jeweetwel man, je website hosten in "The Cloud"... :+ B) _O-

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Coach4All schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Jeweetwel man, je website hosten in "The Cloud"... :+ B) _O-
Ik was al bang dat men WordPress of iets dergelijks bedoelde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik zoek eigenlijk gewoon een hoster die een paar "redelijk statische" webpagina's kan laten zien. Enkel een MySQL database er aan vast met nog geen 1 MB aan data zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.

Misschien krijgt die site max. 10 duizend bezoekers per jaar te verwerken, dus dat zijn er gemiddeld 30 op een dag.
Misschien zijn hiervoor ook Raspberry Pi oplossingen voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Maar het "zoeken" lukt niet echt? ;)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Koenoe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:48:
[...]
• Web 1.0: Super International Information Highway, ook wel Infobahn genoemd. Statische content. Voorbeeld: HTML pagina's, Gopher, etc. Pas later werd dit Web 1.0 genoemd.
• Web 2.0: Dynamische content (PHP, ASP, .NET, LAMP, etc). Voorbeeld: Webwinkelwagen, Wordpress.
• Web 3.0: Seamless samenwerken van diverse applicaties. Voorbeeld: Office 365, SharePoint, Azure, Amazon EC2, etc.

Cloud staat er in principe los van. De technieken van de Cloud bestaan al sinds Web 1.0 (zelfs al voordat het internet bestond). Cloud is door de Personal Computer weggeweest, maar is door Web 2.0 terug gekomen. Voordat de Personal Computer bekend werd (+- 1982), was Cloud de enige betaalbare manier om gebruik te kunnen maken van een computer. M'n vader heeft in de jaren 80 nog gewerkt op de Cloudcomputer van het AMC ziekenhuis. Een enorme computer die de hele kamer vulde, die je per uur kon huren. Je zou wel kunnen zeggen dat de terugkeer van de Cloud een boost heeft gegeven aan Web 3.0, maar ze staan wel los van elkaar.

[ Voor 34% gewijzigd door Trommelrem op 16-06-2013 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Onbekend schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:09:
Ik zoek eigenlijk gewoon een hoster die een paar "redelijk statische" webpagina's kan laten zien. Enkel een MySQL database er aan vast met nog geen 1 MB aan data zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.

Misschien krijgt die site max. 10 duizend bezoekers per jaar te verwerken, dus dat zijn er gemiddeld 30 op een dag.
Misschien zijn hiervoor ook Raspberry Pi oplossingen voor....
Antagonist bevalt hier prima voor de eenvoudige websites. Prima vervanger voor WebReus.
Trommelrem schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:14:
[...]

• Web 1.0: Super International Information Highway, ook wel Infobahn genoemd. Statische content. Voorbeeld: HTML pagina's, Gopher, etc. Pas later werd dit Web 1.0 genoemd.
• Web 2.0: Dynamische content (PHP, ASP, .NET, LAMP, etc). Voorbeeld: Webwinkelwagen, Wordpress.
• Web 3.0: Seamless samenwerken van diverse applicaties. Voorbeeld: Office 365, SharePoint, Azure, Amazon EC2, etc.

Cloud staat er in principe los van. De technieken van de Cloud bestaan al sinds Web 1.0 (zelfs al voordat het internet bestond). Cloud is door de Personal Computer weggeweest, maar is door Web 2.0 terug gekomen. Voordat de Personal Computer bekend werd (+- 1982), was Cloud de enige betaalbare manier om gebruik te kunnen maken van een computer. M'n vader heeft in de jaren 80 nog gewerkt op de Cloudcomputer van het AMC ziekenhuis. Een enorme computer die de hele kamer vulde, die je per uur kon huren. Je zou wel kunnen zeggen dat de terugkeer van de Cloud een boost geeft aan Web 3.0, maar ze staan wel los van elkaar.
Het is allemaal nogal offtopic, maar ik kan het niet laten even te reageren. Wat mij betreft zijn termen als web 1.0, 2.0 en 3.0 vooral leuk voor marketeers en sales-mensjes. Maar als we even afgaan op jouw uitleg van de terminologie, ik zie niet in waarom elke website "web 3.0" moet zijn. Er is volgens mij nog genoeg ruimte voor eenvoudige hostingproviders die (relatief) statische content uitserveren. De vraag van Onbekend hierboven is daar het levende bewijs van.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Natuurlijk zal er altijd vraag zijn naar webruimte voor statische content en simpele dynamische content. Maar die vraag neemt wel af. Er gaan meer klanten weg dan er bij komen. Dus moet je iets doen om die klanten te behouden. In dit geval denk ik dat Webreus eerst iets moet doen aan z'n uptime, maar daarna moet er zeker een transitie gaan plaats vinden, want de markt voor statische content wordt steeds kleiner.

Voor mijn persoonlijke website voldoet Webreus ook prima en ik ben zelfs zeer tevreden over Webreus (nooit offline geweest), daarom wilde ik liever niet weg, maar het dienstenaanbod was nou eenmaal te beperkt en ik ga niet één website bij een andere hoster draaien.

[ Voor 39% gewijzigd door Trommelrem op 16-06-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-06 20:35
Ik vind dat Webreus ook zo goedkoop niet meer is. En op een een of andere manier krijg ik daar mijn domein niet verhuist omdat mijn contract volgende maand afloopt ofzo en je moet het dan eerder aangeven?
Heb inmiddels namelijk wel nieuwe hosting gekocht bij Versio en daar 1 domein staan, en het 2e domein wat ik wil staat nog bij Webreus. Iemand een idee hoe ik aan de EPP code kan komen bij Webreus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
QErikNL schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:42:
Ik vind dat Webreus ook zo goedkoop niet meer is. En op een een of andere manier krijg ik daar mijn domein niet verhuist omdat mijn contract volgende maand afloopt ofzo en je moet het dan eerder aangeven?
Heb inmiddels namelijk wel nieuwe hosting gekocht bij Versio en daar 1 domein staan, en het 2e domein wat ik wil staat nog bij Webreus. Iemand een idee hoe ik aan de EPP code kan komen bij Webreus?
Als je op "opzeggen" klikt in je domeinoverzicht komt daarna je EPP code er naast te staan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ruzor schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:13:
Maar het "zoeken" lukt niet echt? ;)
Ik bedoel er natuurlijk niet echt zoeken mee.

Er zijn zat mensen die graag een kleine eigen website willen hebben. Dit zijn gewoon beginners en die zijn al blij als er elke dag 10 mensen de website bezoeken. Elk goedkoopste hostingpakket voldoet eigenlijk al, mits die website niet regelmatig down is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-06 20:35
posttoast schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:48:
[...]

Als je op "opzeggen" klikt in je domeinoverzicht komt daarna je EPP code er naast te staan.
Dat is juist het probleem:

Contracteinde Actie
16-07-2013 Volgens contract niet opzegbaar binnen 60 dagen voor contracteinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Die melding kreeg ik ook, maar op een of andere manier kon je dan toch opzeggen. Ik weet niet meer precies hoe, maar het is wel gelukt. Uiteraard betaal je dan nog wel je hele jaar af. Wellicht een email naar de helpdesk?

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 16-06-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ditto hier. Vraag me af of een mail sturen naar hun überhaupt nog veel zin heeft aangezien hun trackrecord mbt klantenservice al niet echt geweldig is. Ik heb een tijdje geleden nog heel hard zitten dubben wat ik ermee ging doen omdat het eigenlijk een website is die niet heel veel bezoekers krijgt per dag (max 20 gok ik zo, met pieken en dalen) en ik geen zin heb om bakken met geld uit te geven daar aan.

Heb toen even gekeken naar Protagonist maar uiteindelijk is dat gewoon een aantal keren duurder per kwartaal dan Webreus is per jaar. Daarom toen ook maar besloten om het maar eens even gewoon op z'n beloop te laten.

Ik heb echter (zoals eerder vermeld in dit topic) een accountje bij UptimeRobot die m'n sites in de gaten houd qua bereikbaarheid en in de afgelopen week zat m'n mailbox dan ook constant vol met mailtjes van Website X is down, Website X is up, Website X is down... etc. Ben er nu wel redelijk klaar mee. Ondanks dat m'n website niet zo heel veel bezoek krijgt vind ik 't wel van belang dat wanneer er potentiële klanten naar m'n website gaan dat 't ding dan op z'n minst bereikbaar is.

Nu heb ik 't hier al eens eerder gevraagd, maar zijn er hosts die een vergelijkbaar pakket leveren voor een vergelijkbare prijs die wel heel goed bevonden wordt?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
C.44 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:54:
Ditto hier. Vraag me af of een mail sturen naar hun überhaupt nog veel zin heeft aangezien hun trackrecord mbt klantenservice al niet echt geweldig is.
Twee weken. Is mijn ervaring m.b.t. een simpele Office 365 vraag. Duurt inderdaad erg lang, maar niets doen duurt langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Bovendien: zonder die epp code kun je ook wel verhuizen. De procedure duurt alleen iets langer.

En dat andere hosters duurder zijn, tja... Pay peanuts, get monkeys.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Ik ben ook weg bij Webreus. Ik beheer een fotowebsite en ik heb weinig bezoekers. Ik had alleen behoefte aan meer diskruimte. Waar je voor €19,95 3GB ruimte krijgt kost elke GB extra die je wilt ook €20 per jaar. Onevenredig duur. Nu zit ik bij Versio waarbij ik niet zo zot veel betaal voor een paar extra GB en de website draait nog vlotter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:34

IkWilbert

Het is mij!

Anoniem: 145013 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:04:
Ik ben ook weg bij Webreus. Ik beheer een fotowebsite en ik heb weinig bezoekers. Ik had alleen behoefte aan meer diskruimte. Waar je voor €19,95 3GB ruimte krijgt kost elke GB extra die je wilt ook €20 per jaar. Onevenredig duur. Nu zit ik bij Versio waarbij ik niet zo zot veel betaal voor een paar extra GB en de website draait nog vlotter ook.
Ben ook overgegaan naar Versio. Mooi snel geregeld :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:48
Zijn er nog alternatieven die exact hetzelfde bieden als Webreus? Voor 15 euro per jaar (!!) heb je Plesk als admin-omgeving, en alles is onbeperkt (mailboxen, databases, etc etc).

Als je naar de alternatieven kijkt hebben ze limieten op het aantal databases, of een vervelende admin-omgeving, of een hoge prijs, of een vreselijk trage FTP.... Wat dat betreft heeft webreus wel de allerbeste prijs-kwaliteitverhouding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
maarud schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:46:
Zijn er nog alternatieven die exact hetzelfde bieden als Webreus? Voor 15 euro per jaar (!!) heb je Plesk als admin-omgeving, en alles is onbeperkt (mailboxen, databases, etc etc).

Als je naar de alternatieven kijkt hebben ze limieten op het aantal databases, of een vervelende admin-omgeving, of een hoge prijs, of een vreselijk trage FTP.... Wat dat betreft heeft webreus wel de allerbeste prijs-kwaliteitverhouding :P
Zoals gezegd: het moet ergens vandaan komen. Ze bieden heel veel voor dat geld, maar om het nou "kwaliteit" te noemen... Service kost nou eenmaal geld.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
posttoast schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:51:
[...]

Zoals gezegd: het moet ergens vandaan komen. Ze bieden heel veel voor dat geld, maar om het nou "kwaliteit" te noemen... Service kost nou eenmaal geld.
Dat was precies de verwachting van mij toen ik destijds m'n domeinnamen bij Webreus bestelde. Er was geen noodzaak om mission critical websites te hosten. Ik vind Webreus dan ook zeer goed voor de prijs die je betaalt. Ik heb immers nooit downtime gehad, alleen de klantenservice reageert niet binnen 4 uur maar na ongeveer twee weken.

Maar het is wel zonde dat Webreus geen aparte (duurdere) pakketten met meer diensten en high availability aanbiedt.

Wat wel jammer is, is dat Webreus geen failback plan heeft bij hun verhuizingen. Hoe laag de prijs ook is, die procedures hoor je wel in orde te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 17-06-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:34

S913

Abusus non tollit usum

Hmm, die ervaring met trage klantenservice heb ik niet echt ... tenminste niet als je het over "weken" hebt. Meestal heb ik toch wel binnen een dag of 2 -3 antwoord. Verder ben ik het er mee eens, je krijgt de service waar je voor betaald en voor wat ik zoek, volstaat Webreus.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560917

Heb nu genoeg van Webreus, MySQL ligt er heel regelmatig uit. :(
Probeer nu al een maand email problemen opgelost te krijgen. Performance van mailserver is zeer slecht.

Support reageert niet en op het sales telefoonnummer is niemand te bereiken. :(

Mails worden niet beantwoord. :(

Ben nu sinds 2007 bij webreus met relatief weinig problemen tot het laatste jaar en het lijkt alleen maar erger te worden.

Ik ga overstappen en hoor graag ervaringen met andere webhosting provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
De DNS Server van Webreus lag er eergisteren ook uit, waardoor ik geen MX records en TXT records kon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42

mvds

Totally awesome!

Die ervaring heb ik ook. Mijn site is al ruim 2 maanden down vanwege een corrupte database. Plesk geeft steeds timeouts dus backup terugzetten kan niet. Mails krijgen geen antwoord, en als je belt krijg je steeds "al onze medewerkers zijn in gesprek". Waardeloze service bij Webreus, dan kunnen ze wel zo goedkoop zijn, maar ze mogen toch tenminste de mails wel beantwoorden binnen enkele weken tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
pay peanuts.. Heb laatste tijd ook immens veel time-outs bij de paar sites die ik nog bij webreus heb runnen. Tijd voor wat nieuwe shared hosting providers voor de kleinere sites :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nedra op 26-06-2014 14:07 . Reden: lol ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Tja, ook een keer met WebReus aan de stok gehad. Opzeggingsbrief via de mail, post en fax gestuurd en ze bleven maar zeggen dat ze niets hadden ontvangen :')

Dat was overigens wel 5 jaar geleden.

Transip en Antagonist zijn wat dat betreft een stuk betere providers, zeker qua support.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Je kunt inmiddels wel makkelijk opzeggen bij Webreus. Ik heb denk ik al meer dan 50 migraties gedaan naar TransIP. Het is volledig Click-And-Play :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb nu een paar sites naar hun nieuwe cloud-omgeving gezet, daar draait het nu wel aardig. Maar mega snel is het niet...maar ach, voor die euro per maand vind ik het wel prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
ik moet ook wel zeggen dat ik nooit echt problemen met ze heb gehad. Het is spotgoedkoop dus m'n verwachtingen zijn ook niet te hoog :). Nog nooit problemen gehad met opzeggen of overzetten wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numiah
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-01 13:00
Vandaag was ook bij mij de maat vol.
6 Verschillende sites op verschillende servers verspreid.
De één na de andere site ligt sinds de afgelopen 2 maanden dagelijks plat.
Op supportverzoeken wordt NIET gereageerd. :(
Heb er twee jaar met plezier gezeten, maar ga de stap wagen naar Antagonist.
Zojuist de verhuis geregeld voor 5 van de 6 sites. Ging vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:57

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb vorige week m'n privé-domein ook maar verhuisd (naar Hosting.eu). Ik heb er nog een domein lopen, daar wil ik nog wel wat mee gaan doen maar ik moet e.e.a. even laten uitkristalleren voordat ik daadwerkelijk de overstap maak. Kan ik de overstap meteen combineren met de site live gooien.

Ze zijn een tijd lang goed geweest, maar je merkt inderdaad dat het steeds verder begint af te glijden. Ik had er dus ook genoeg van.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 13-08-2016 07:19 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Nou er is weer een megastoring. Het lijkt alsof er iets met DNS mis is, want elke site die ik ken op webreus geeft binnen een aantal ms een dode pagina. Waarom heb ik toch verlengd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Hier werken alle sites gelukkig goed. Ik blijf toch maar verlengen...de prijs doet 't m :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 12:08
Heb ook een site in mn schoot geworpen gekregen om te onderhouden die bij deze malafide club staat.

Blijkbaar is de site 'gehackt' en de volledige FTP is leeggegooid. Er zijn geen backups beschikbaar... De site werd sporadisch beheerd door een paar digibeten en nu heb ik het dus overgenomen.

De database lijkt nog wel intact en daar wil ik graag een dump van. Dit lijkt niet mogelijk.

Via het beheerpaneel is er een link naar phpmyadmin maar zowel het beheer account als het database account wordt niet geaccepteerd.
  • Eerste mail vorige week bleef onbeantwoord
  • Tweede mail gister bleef onbeantwoord
  • Vandaag bellen leverde een sacherijnige onprofessionele eikel op aan de telefoon die glashard loog dat de mailtjes nooit ontvangen waren
  • 5 minuten daarna ontving ik een reactie op mijn vraag met de melding dat mijn @gmail adres niet bekend stond bij hun administratie en dat ik dus moest mailen vanaf het beheer account. (hetzelfde account dat dus gehackt is en waar geen toegang meer tot is)
Het lijkt er dus op alsof ze alles op alles doen om je niet te hoeven helpen.

Welke gerechtelijke stappen kan ik ondernemen tegen ze voor het gijzelen van mijn data en het bewust niet verlenen van toegang tot hetgeen ik voor betaal (en wat mijn intellectueel eigendom is)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:23

Tazzios

..

vind je het gek dat ze geen wachtwoorden geven aan een onbekend persoon die er naar vragen. Ik hoop dat mij webhosting dat ook doet. Heb je wel vertelt dat het account gehackt is?

Is de beheer account mailbox wachtwoord niet via het beheerpaneel te resetten.

Indien je wel bij het beheerpaneel kan kun je de MySQL database gebruikers beheren en en jezelf toegang verschaffen tot de database.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

CU2morO schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:55:
Welke gerechtelijke stappen kan ik ondernemen tegen ze voor het gijzelen van mijn data en het bewust niet verlenen van toegang tot hetgeen ik voor betaal (en wat mijn intellectueel eigendom is)?
Geen!
Jij hebt de site overgenomen, maar niet hosting. Laat de eigenaar die alles betaalt en op wiens naam het staat de zaak even afhandelen. Ik denk dat er met een kopieetje van diegene zijn paspoort (je weet wel wat je dan moet doorstrepen) wel wat te regelen is voor een nieuwe password...

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 12:08
Tazzios schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:30:
vind je het gek dat ze geen wachtwoorden geven aan een onbekend persoon die er naar vragen. Ik hoop dat mij webhosting dat ook doet. Heb je wel vertelt dat het account gehackt is?

Is de beheer account mailbox wachtwoord niet via het beheerpaneel te resetten.

Indien je wel bij het beheerpaneel kan kun je de MySQL database gebruikers beheren en en jezelf toegang verschaffen tot de database.
Lezen is ook een kunst natuurlijk |:(
Via het beheerpaneel is er een link naar phpmyadmin maar zowel het beheer account als het database account wordt niet geaccepteerd.
Verder heb ik natuurlijk dezelfde toegang als degene die de rekeningen betaalt. Ik handel in opdracht van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Inmiddels is de mail via onze website al ruim 2 dagen down. Wegverhuizen kan niet, want de verhuiscodes komen via mail. Via telefoon krijg je niemand te pakken en op de mail word niet gereageerd.

Inmiddels maar een klacht bij de SIDN ingedient en bij onze nieuwe provider gevraagd de verhuizing te escaleren.

Echt helemaal klaar mee.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Hun eigen site is niet eens bereikbaar momenteel. Wou net een pakketje bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Ik heb nooit veel problemen gehad bij Webreus, maar wellicht komt dat omdat ik alleen maar een domein registratie daar heb lopen en wat doe met e-mail.

De zogenaamde ddos van afgelopen maandag tot heden is echter wel een behoorlijke domper. Ook het gebrek aan communicatie is niet professioneel.

Veel alternatieven voor een vergelijkbare prijs kan ik alleen niet vinden. Tot nu toe is Strato de enige die in de buurt komt qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterChe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:25
Het begint nu onderhand wel vervelend te worden bij webreus.
Ik zit er nu een jaar of 14, met 2 domeinen, vooral voor mail. Eens per jaar een hikje (zo ervaar ik het), maar omdat t niet kritisch is, kan ik kan best even zonder. En voor die prijs mag dat ook.
Twee dagen er uit liggen is echter andere koek, en de aanpak om niet te communiceren geeft geen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bertus schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:38:
Inmiddels is de mail via onze website al ruim 2 dagen down. Wegverhuizen kan niet, want de verhuiscodes komen via mail. Via telefoon krijg je niemand te pakken en op de mail word niet gereageerd.
Kun je de MX-records wel wijzigen? Dan zet je je e-mail toch tijdelijk even ergens anders?

• Bertus
  • Niet online
GlowMouse schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:50:
[...]

Kun je de MX-records wel wijzigen? Dan zet je je e-mail toch tijdelijk even ergens anders?
Dat kan, en is inderdaad eenvoudig, maar je hebt ook klanten die er makkelijk mee willen werken en misschien niet steeds Outlook willen herconfigureren.Ja, we zitten op tweakers, maar uiteindelijk gaat het niet om de mail. Het gaat om het totale gebrek aan communicatie en het (kennelijke) gebrek aan technische kennis om na 4 dagen nog steeds een DDOS niet te kunnen afweren.
Bart© schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:52:
Ik heb nooit veel problemen gehad bij Webreus, maar wellicht komt dat omdat ik alleen maar een domein registratie daar heb lopen en wat doe met e-mail.

De zogenaamde ddos van afgelopen maandag tot heden is echter wel een behoorlijke domper. Ook het gebrek aan communicatie is niet professioneel.

Veel alternatieven voor een vergelijkbare prijs kan ik alleen niet vinden. Tot nu toe is Strato de enige die in de buurt komt qua prijs.
Voor ons is het wel bedrijfskritiek en je weet niet wat voor mail je mist. Die paar euro is dan niet zo een probleem.

Overigens hebben wij alles overgezet naar Antagonist, wat zeer betaalbaar is (5 euro p/m voor het simpelste pakket) en erg fijne support heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door Bertus op 27-08-2020 09:16 ]

Heeft ook een computer!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Hoe is het je gelukt om je verhuizing voor elkaar te krijgen (incl. migratie mailbox?) terwijl alles bij Webreus eruit ligt? Ik zit er ook hard over na te denken ... ik mis zoveel/krijg zoveel mail te laat :'(

Maar ik heb redelijk wat mailboxen vol en wil die mails wel mee migreren naar mijn nieuwe provider (zat ook aan Antagonist te denken).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
S913 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:54:
Hoe is het je gelukt om je verhuizing voor elkaar te krijgen (incl. migratie mailbox?) terwijl alles bij Webreus eruit ligt? Ik zit er ook hard over na te denken ... ik mis zoveel/krijg zoveel mail te laat :'(

Maar ik heb redelijk wat mailboxen vol en wil die mails wel mee migreren naar mijn nieuwe provider (zat ook aan Antagonist te denken).
De mailboxen waren voor mij out of scope, er was al een backup van. Antagonist heeft er wel een paar handleidingen voor overigens (imapsync)
Verder heb ik via PHPmyadmin een backup getrokken van de DB, via FTP alle bestanden gedownload en dit allemaal weer geimporteerd / geupload bij antagonist. De verdere stappen hangen van je website af, maar voor Joomla is het een kwestie van het aanpassen van de dbnaam, user / login en enkele paden voor logfiles.

Je kunt alsnog gewoon inloggen bij Webreus en dan je domein annuleren. De verhuiscode voor je domein krijg je gelijk, op de site.

Ik dacht eerst dat deze gemailed zou worden en had al een case aangemaakt bij de SIDN maar gelukkig was dat allemaal niet nodig.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik krijg net een mail met wat toelichting ("kwaadaardige DDOS"), kleine groep klanten met problemen, hulp externe partij, ze zijn er druk mee bezig, etc. Ze lijken te claimen dat het allemaal weer moet werken (al dan niet met vertraging) ... Maar aanloggen Webmail of binnenhalen van mail lukt nog in zijn geheel niet.

Grappig ook dat die mail/mededeling verstuurd is naar 1 van mijn mail adressen op dat domein ... maar die komen dus nog helemaal niet binnen, het is dat ik voor dat mail adres een kopie van mails laat versturen naar een ander mail adres (ander domein/provider) die wel werkt, anders had ik nog niets geweten :/

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Het was vervelend, maar inmiddels gewoon genant. Nog steeds geen toegang tot de mail, en enkel zo'n mailtje waarin ze de boel downplayen.

Ik was al een tijdje klaar met de support van Webreus (nooit antwoord op vragen), maar zodra de mail weer bereikbaar is verhuis ik het hele zwikkie direct.

Wel jammer dat het verplichte jaarcontract vorige week weer is ingegaan, maar dat neem ik maar als verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Update Webreus op hun login:

28-08-2020 16:00 Server sommige maildiensten duur:onbekend
Het herstel is nog steeds bezig. Er is geen indicatie over de resterende tijd. Ontvangen e-mail wordt wel bewaard alleen de toegang is nog niet mogelijk.
Server sommige maildiensten duur:onbekend
Helaas kunnen we nog niet alle mailboxen bereikbaar maken. Er wordt 24x7 gewerkt om dit op te lossen.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
En nu ook op de Tweakers frontpage.

Daar wil je niet staan als bedrijf, hopelijk is dat voor hun een incentive om er echt 24x7 aan te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 17:36
Een week downtime begint inderdaad erg vervelend te worden, zeker als er weinig indicatie wordt gegeven dat er vooruitgang in zit. En het is niet de eerste keer dat ze een lange downtime hebben met gebrekkige informatie. Ik begin ook sterk te overwegen om naar een andere webhoster te stappen, ondanks dat mijn ervaringen met ze in het algemeen oke zijn.

Vreemd genoeg werkt de website wel normaal, dus het is volgens mij niet de tussenliggende infrastructuur die plat ligt, maar puur de mailserver.

[ Voor 17% gewijzigd door Coffeemonster op 28-08-2020 17:28 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Krijg sinds een uurtje weer mail binnen, inclusief alle mails van de afgelopen dagen.
Gelukkig werkt het weer en denk dat ze voldoende kunnen leren op het gebied van communicatie, maar het belangrijkste: geen data/mail verlies!

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NE7KNnL2Yd-GqxQwgvmVTRfn8x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5812mrKjoSdmAt6ZVaHQx13E.jpg?f=fotoalbum_large

Na een week leert Webreus ook een beetje communiceren.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 20:23
Ik had al een week geen beschikking over mijn domein mail.
Las een tip op twitter: mailbox in de portal verwijderd en opnieuw aangemaakt. Had weer toegang en alle mails van de afgelopen dagen. Ik heb dit eerst even getest en nadat dit voor mij succesvol was heb ik mijn mailboxen per stuk verwijderd en opnieuw aangemaakt. Ik heb weer toegang inclusief de mails van de afgelopen dagen.

Bedankt Jeroen.

[ Voor 4% gewijzigd door Noisy op 30-08-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:46
Noisy schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:26:
Ik had al een week geen beschikking over mijn domein mail.
Las een tip op twitter: mailbox in de portal verwijderd en opnieuw aangemaakt. Had weer toegang en alle mails van de afgelopen dagen. Ik heb dit eerst even getest en nadat dit voor mij succesvol was heb ik mijn mailboxen per stuk verwijderd en opnieuw aangemaakt. Ik heb weer toegang inclusief de mails van de afgelopen dagen.

Bedankt Jeroen.
Raak je je e-mails dus niet kwijt? Misschien een beetje een dubbele vraag, maar ik zou het ontzettend rot vinden als dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 20:23
Test dit eerst met een mailbox die wat minder belangrijk voor je is. Ik kreeg een week aan mails binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:46
Will try! Thanks man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Hier inderdaad nog 0 mails binnen, Via een forward krijg ik wel nieuwe mails binnen, maar oude niet.

Verwijderen en aanmaken van een mailbox werkt bij mij helaas niet; nieuwe mailbox heeft 0kb aan mails op de portal, en ik kan daar via de webmail nog steeds niet inloggen (blijft laden).

Dus wees voorzichtig met deze aanpak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Bij mij werkte het het weekend weer goed (sinds vrijdagavond), echter vanochtend weer raak ...

Ik had juist mijn forwarders uitgezet (kostte 2 dagen voor die wijziging doorgevoerd wordt met de melding:
Uw aanpassing is aangevraagd op de server:
Update email user: 6
Verwerken van aanpassingen kan enkele minuten duren. Daarna zal uw aanpassing actief zijn.
en nu het weer shit is, toch maar forwarding maar weer aangezet ... maar echter wederom niet meteen actief met bovenstaande melding ... hopelijk worden ze weer snel verwerkt en krijg ik de forwards tenminste weer binnen ....

[edit]Forwarden lijkt ook niet meer te werken ... een heel oud mail adres wat altijd al op forwarden stond en staat, forward ook niet meer ...

[ Voor 10% gewijzigd door S913 op 31-08-2020 11:16 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Update van Webreus:

31-08-2020 09:00 Server sommige maildiensten duur:onbekend
Door de grote hoeveelheid verbindingen is de toegang nog vertraagd. Daarnaast nog een deel van de e-mailadressen helaas nog niet toegankelijk.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Bij mij werkt de e-mail nog steeds niet normaal, maar het lijkt erop dat ik een work-around heb gevonden: Normaal benader ik e-mail via Outlook met IMAP, maar ik heb nu in een ander profiel een mailaccount met POP ingesteld (incoming server webreus.email; poort 995, SSL encryption required, outgoing server webreus.email, poort 25, geen encryptie), en mijn mail komt nu binnen, ook van de afgelopen week. Geen garanties dat het voor iedereen werkt, maar ik kan nu tenminste mijn e-mail weer lezen (hoewel de submappen niet bijgewerkt worden, maar die staan ook lokaal gebufferd). Let er wel op dat je instelt dat een kopie van je e-mail op de server bewaard blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Coffeemonster op 01-09-2020 16:59 . Reden: Is poort 995, niet 993 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Bij mij lijken sinds gisteren de problemen opgelost te zijn ... krijg mijn mail nu wel dubbel binnen (ik laat de forward nog even aanstaan) en er zit af en toe een aantal minuten vertraging tussen het binnenkomen van de forward en de originele mail, maar tot nu toe (*fingers crossed*) gaat het weer goed.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:14

jurroen

Security en privacy geek

Heeft er iemand enige kennis of data over de DDoS aanval op Webreus? Ik ben geen klant bij ze en heb ook niets tegen ze, echter twijfel ik wel aan die aanval mede door de reputatie die ze de afgelopen jaren hebben opgebouwd. Het zal (helaas) niet de eerste keer zijn dat bijvoorbeeld een migratie van ze resulteert in een flinke downtime.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Er zijn de laatste dagen problemen met toegang tot de e-mail voor een klein deel van onze klanten.

Deze problemen zijn ontstaan, nadat er vorige week een DDoS aanval was op onze mailservers en eigen Website.

WebReus beschikt over een DDoS beveiliging en het duurde een uur, voordat deze zware DDoS aanval was afgewend.
Ondanks het bijschakelen van grote hoeveelheden bandbreedte bleven er steeds aanvallen komen, met een maximum van ruim 300Gb/s.
Dit is een zeer zware belasting voor ieder netwerk.

Omdat na de aanval heel veel verbindingen werden gemaakt door onze klanten, kon een e-mail server de vele aanvragen helaas niet meer verwerken.
Deze bezweek en hierdoor zijn indexbestanden corrupt geraakt.
Door de opzet van ons netwerk wordt de e-mail gewoon ontvangen, zijn dus geen e-mails verloren gegaan.

Omdat iedere gebruiker automatisch bij het openen van een mailbox een actie start om de mailbox te her-indexeren, veroorzaakt dat her-indexeren een zeer zware belasting op de betreffende e-mailserver.
Hierdoor kan niet iedereen de mailbox openen, met name gebruikers met grote mailboxen.

De komende dagen zal dit gefaseerd voor iedereen opgelost worden.

1. Als eerste zal er een lege mailbox zijn, waarin u alleen de nieuwe e-mail ziet, ook de nieuwe e-mail van de afgelopen dagen.
2. U kunt weer op de mailbox inloggen en u kunt gewoon weer e-mail versturen
3. Daarnaast gaan wij de bestaande (oude) mail, gefaseerd, weer terugplaatsen in uw mailbox.
Hierna is alles weer beschikbaar, zoals u gewent bent.

TIP1: Als uw mailbox op dit moment nog niet werkt, zal uw mailprogramma waarschijnlijk aangeven dat de login niet klopt.
Het is niet nodig het wachtwoord voor de mailbox opnieuw in te stellen, dat heeft geen zin.
Uw bestaande wachtwoord zal vanzelf gaan werken als de mailbox weer actief is.
TIP2: Als uw mailbox op dit moment nog niet werkt, kunt u (desgewenst) via het Portaal een email verwijzing instellen naar een mailbox die wel werkt.
U kunt dan in ieder geval nieuwe mail lezen/ontvangen die wordt doorgestuurd naar die andere mailbox.
Zie deze uitleg:
https://www.webreus.nl/in...port&faq=145&systeem=ISPC

Onze excuses voor de overlast die u momenteel ervaart.

Met vriendelijke groet,

Het WebReus team.
Dit is wat ze er gisteren over mailden. Voor mijn domein is het nog steeds ruk, en geen toegang tot de mailboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
Een DDOS aanval is vervelend maar dit is wel een voorbeeld van gevolgen voor een hosting partij. De indexbestanden zijn corrupt geraakt en dat kost veel tijd om te rebuilden. En dat kost veel resources (mankracht) en procestijd. Dat gaat Webreus veel geld kosten. Ook de reputatie is beschadigd.

Alleen wat ik mij wel afvraag is of Webreus geen backup heeft van de indexbestanden of een redundant van de omgeving. Nu klinkt het dat alle mail op 1 omgeving/server staan. Ok, misschien is dit het risico van een goedkope hosting partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Het beschadigd zijn geraakt van de indexbestanden kan ik me wel voorstellen, zeker ook omdat POP3 wel blijkt te werken (ik vermoed dat alleen IMAP met indexbestanden werkt, en dat de webmail ook IMAP gebruikt). Ik heb geen idee hoe lang het rebuilden van indexbestanden werkt, maar blijkbaar hebben ze geen goede fallback voor als het mis is gegaan. Geen idee hoe andere hostingbedrijven dit oplossen, maar zo makkelijk meer dan een week downtime veroorzaken vind ik niet hoopgevend.

Ook dat Webreus niet communiceert dat POP3 wel werkt (waarmee men dus wel de nieuwe e-mail kan inzien) vind ik erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik denk ook dat juist hun niet-communiceren de grootste schade voor ze veroorzaakt ... niets op de site, geen hints/tips (zoals idd die POP3 of forward opties) etc. Je moet het allemaal zelf uitzoeken, via-via horen :/

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Op mijn domein is nog steeds maar de helft van de mailboxen toegankelijk/compleet, ervaren anderen dat ook?

Voorbeeld: een emailbox met een grootte van 1,5GB heeft nu maar 450 mails en gaat terug tot 13 augustus. De rest is (nog weg), en Gmail krijgt via pop3 geen toegang tot de mailbox.

[ Voor 46% gewijzigd door mrwolf op 04-09-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Volgens mij heb ik geen problemen meer. Ik heb zelf 3 actieve mailboxen waar ik niet echt veel schoon en het lijkt er op dat ik bij allen terug kan scrollen tot "in den beginne". De oudste mailbox gaat terug tot 2013.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat einde duurt al 10 jaar zo te zien.

Maar ik wil mijn domein nu ook verhuizen, maar ben ooit naar het nieuwe portaal door verwezen voor DNS beheer. En daar is geen optie voor het verhuizen van het domein. Nu maar hopen dat ze reageren op het ticket en een verhuiscode voor me generen.

Dan kan ik tenminste naar een registar die wel aan IPV6 doet en wel een DKIM record toe laat voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:25
Ik 'zit' al 14 jaar bij Webreus, Mail voor de familie en hosting voor hobby. Deze mailstoring was inderdaad een aardige hik maar alles is goed gekomen. Als ik over al die jaren terugkijk valt het nog best mee met de problemen zeker als je dit bekijkt in de context van de jaarlijkse rekening van €27.

DKIM kun je instellen, staat beschreven in de online "Veelgestelde vragen".

Ik heb zelf ook wel gekeken naar een alternatief maar wat ik elders niet 1-2-3 vond was de mogelijkheid om per subdomein een php versie in te stellen, vind ik best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@dirks ik ben gemigreerd naar het nieuwe portaal. En daar zijn de textvelden voor een dkim entry niet te bewerken. Lekkere bug.
En ik heb alleen een domein. De rest doe ik zelf.

Daarnaast is het wel eens tijd om IPv6 aan te gaan zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Jelte op 14-09-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@Jelte Die verhuiscode krijg je niet via het portaal maar via de klant-login. Daar kun je het pakket/abonnement opzeggen en dan krijg je direct de verhuiscode te zien (tenzij je binnen 60 dagen voor verlengen zit want dan kun je het niet meer opzeggen).

@Coffeemonster Dan heb je geluk gehad dat het bij jou via pop wel weer werkte, ik ken genoeg mensen waar het standaard via pop was ingesteld en daar werkte het gewoon niet. Pas vanaf 31-8/1-9 begon het weer enigszins te werken.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:25
Jelte schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:32:
@dirks ik ben gemigreerd naar het nieuwe portaal. En daar zijn de textvelden voor een dkim entry niet te bewerken. Lekkere bug.
Ik ben in 2016 overgestapt naar portaal en heb vorig jaar DKIM ingesteld nadat bleek dat mail van mij soms bij gmail ontvangers in de spamfolder kwam. Zie de online help bij Webreus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
FlipFluitketel schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:01:
@Coffeemonster Dan heb je geluk gehad dat het bij jou via pop wel weer werkte, ik ken genoeg mensen waar het standaard via pop was ingesteld en daar werkte het gewoon niet. Pas vanaf 31-8/1-9 begon het weer enigszins te werken.
De poort die ik gebruikte was niet de poort die op de website van Webreus staat, maar de poort die voor IMAP wordt gebruikt. Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn waarom het bij die mensen niet werkte met hun standaardinstellingen. Maar misschien was het een andere oorzaak; ik weet het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@FlipFluitketel Hmm, dan heb ik misschien niet goed gelezen, ik ga nog eens speuren.

@dirks Het textveld voor de DKIM entry is niet te gebruiken. Dat is nu juist het stomme. Maargoed wil toch weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@Jelte Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM6xPSGFIvTXwlzWMcmOXDWT_JA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wkmMZouae1WWVevLeqedknAO.png?f=fotoalbum_large
Dit is die klant-login (dus gewoon op webreus.nl rechtsboven inloggen), als je dan naar het gedeelte "Overzicht/opzeggen" gaat kun je achter de domeinnaam/pakket op "Pakket opzeggen" klikken, je krijgt dan nog een vraag met de reden van de opzegging en dan krijg je de code op het scherm te zien en ze sturen die per mail.
Ze zouden die code ook op aanvraag per mail kunnen sturen maar de snelheid van hun reacties is niet bepaald geweldig. Een vriend van me zit ook al bijna 2 weken op een reactie van ze te wachten (ook ivm opzeggen maar hij zit binnen die 2 maanden voor verlenging waardoor het volgens webreus niet meer kan maar dat is onzin naar mijn idee aangezien voor domeinnamen ook de "Wet van Dam" geldt).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@FlipFluitketel Dankje :) Ik heb een code en ingevuld bij transip. Nu is het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 14:52
Sinds gisteren de Webmail er weer volledig uit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRIJkU8ATq0dQESeqhmk4YXTSjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tTO0jP5nXphc1IgUns0QehN.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn hele domein is trouwens uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Prop-er schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:55:
Sinds gisteren de Webmail er weer volledig uit...

[Afbeelding]

Mijn hele domein is trouwens uit de lucht.
Bijzonder, want net kwam er weer een e-mail binnen hier via Webreus. Ik moet er wel bijzeggen dat de mail binnenkomt via POP3. Dat heb ik ook bij de vorige storing gezien: IMAP deed het niet, maar POP wel. Webmail werkt overigens ook, net zoals mijn styatische website die daar draait.

De melding geeft aan dat het om een beperkt aantal adressen gaat. Misschien dat het daar aan ligt?

[ Voor 12% gewijzigd door Coffeemonster op 13-04-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 14:52
Nog steeds geen toegang. Duurt te lang, ticket aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:30
Ik weet niet of ze nog lang bestaan. Ik hoorde laatst dat ze niet meer reageren op telefoontjes en emails.
Het gaat in ieder geval niet goed met WebReus. Iemand anders ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:36
TumTum schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:03:
Ik weet niet of ze nog lang bestaan. Ik hoorde laatst dat ze niet meer reageren op telefoontjes en emails.
Het gaat in ieder geval niet goed met WebReus. Iemand anders ervaringen?
Dat dit topic al bijna 14 jaar bestaat is op zich een indicatie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:30
Hahn schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:05:
[...]

Dat dit topic al bijna 14 jaar bestaat is op zich een indicatie.
Dat is waar. Ze reageren niet meer als je iets wilt aanpassen. Dat gaat wel iets verder dan de eerdere verhalen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ergens in oktober/november hebben ze nog geholpen. Maar heb ze nou ook weer niet dagelijks nodig.

~ H.P. Lovecraft

Pagina: 1 2 3 Laatste