OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:
  • 180.846 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 22:41
PcDealer schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:44:
[...]

Al geprobeerd? Dat je een vast ip hebt, wil niet zeggen dat je niet een ip krijgt uitgedeeld van een dhcp-server.
Een vast ip komt niet via dhcp bij ONE, maar moet je statisch ingeven. Daarom kan ik ook geen release doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

edit:
nvm.

Ondanks dat SBS6, NET5 en Veronica een stuk beter zijn geworden lijkt SBS6 toch nog ietsjes achter te lopen in vergelijking met die andere 2. Bij NET5 en Veronica zie je bij heldere beelden soms zo'n glinstering het analoge signaal wat volgens mij duid op een sterk signaal of goede SNR. Bij SBS6 zie je dit minder en die lijkt ook ietjes doffer. Scheelt maar een haar overigens, maar toch. NET5 staat op mono trouwens.

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 21-12-2009 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293343

frenkya schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:46:
[...]

Dat klinkt logisch, echter ik heb ook een beperkte upload van zo'n 9 Mb en zou ook graag zien dat ik mijn oude snelheid van circa 92Mb weer haal. Aangezien een iprelease het probleem bij andere heeft opgelost, vraag ik me af hoe kan dit dan bij mij.
mmm same here (5508) ... ook een vast IP en upload snelheid is drastig verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 293343 schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:19:
[...]

mmm same here (5508) ... ook een vast IP en upload snelheid is drastig verminderd.
Dat is wel apart, ik zou iedereen die het probleem heeft in ieder geval aanraden contact op te nemen met de klantenservice. Enkel als mensen bellen weten ze dat er een probleem is en kan het doorgezet worden naar de netwerkbeheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
[...]

Heb een nieuwe router geinstalleert welke 900Mbps up en down haalt als vervanging van mijn oude dir655.
Heb weer de volledige snelheid. Op zich kan de dlink ook de 100Mbps aan uo en down, maar vermoed door het wisselen van mac adres aan het modem van ONE e.e.a. weer op snelheid is gebracht. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 13:19
Ha mensen,

Ik heb twee issues, eens kijken of ze herkenbaar zijn:

1. We hebben geregelde, kortstondige uitval van de gehele service waarna de telefoon het niet meer doet. Als we 's avonds TV kijken is het soms zo dat het beeld bevriest (ca. 30 sec), soms met heel kort een PlusTV-melding "zwak signaal" tussendoor. Hierna is steevast de telefonie offline en moeten we de telefonie-module loshalen en weer vastklikken om weer te kunnen bellen. 3 monteurs hebben al alles vervangen, behalve -denk ik- de 220V adapter; het lijkt erop dat de spanning af en toe wegvalt.
Het internet zal ook wel steeds een paar tellen offline zijn, maar dat hebben we nog niet kunnen vaststellen.

2. Doorlopend heeft PlusTV last van een stotterend beeld, waarbij de audio opmerkelijk genoeg wel vloeiend doorloopt. Gisteren heeft de settopbox software versie Vx0.0.4 binnengehaald (draait dus hoogstwaarschijnlijk VxWorks); ik ben benieuwd of het haperen nu opgelost is.

Ik zit in postcodegebied 5658 (Grasrijk). Bekende problemen?

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

Hmm, ik haal hier:
code:
1
2
3
4
5
ftp> put 100mb.bin
200 PORT command successful
150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin
226 Transfer complete
ftp: 104857600 bytes verzonden in 23,25 seconden 4510,00 kB/s.

Met een vast ip adres. Das inderdaad wel trager dan ik had, maar kan ook liggen aan de machine waarvandaan ik eea probeer (die is niet onbelast ;))

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

frenkya schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:50:
[...]
Een vast ip komt niet via dhcp bij ONE, maar moet je statisch ingeven. Daarom kan ik ook geen release doen.
Akkoord.
frenkya schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:24:
[...]

Heb een nieuwe router geinstalleert welke 900Mbps up en down haalt als vervanging van mijn oude dir655.
Heb weer de volledige snelheid. [...]
Wat heb je nu?
Ik heb zelf een SonicWALL NSA 240, die doet 600Mpbs statefull.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
PcDealer schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:12:
[...]

Wat heb je nu?
Ik heb zelf een SonicWALL NSA 240, die doet 600Mpbs statefull.
Draytek Vigor 2130 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
j0bro schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:27:
Ha mensen,

1. We hebben geregelde, kortstondige uitval van de gehele service waarna de telefoon het niet meer doet. Als we 's avonds TV kijken is het soms zo dat het beeld bevriest (ca. 30 sec), soms met heel kort een PlusTV-melding "zwak signaal" tussendoor. Hierna is steevast de telefonie offline en moeten we de telefonie-module loshalen en weer vastklikken om weer te kunnen bellen. 3 monteurs hebben al alles vervangen, behalve -denk ik- de 220V adapter; het lijkt erop dat de spanning af en toe wegvalt.
Het internet zal ook wel steeds een paar tellen offline zijn, maar dat hebben we nog niet kunnen vaststellen.

2. Doorlopend heeft PlusTV last van een stotterend beeld, waarbij de audio opmerkelijk genoeg wel vloeiend doorloopt. Gisteren heeft de settopbox software versie Vx0.0.4 binnengehaald (draait dus hoogstwaarschijnlijk VxWorks); ik ben benieuwd of het haperen nu opgelost is.

Ik en mijn ouders welke ook ONE hebben, hebben wel regelmatig problemen met de telefoondienst. We zijn dan niet bereikbaar. Degene die beld krijgt of ingesprektoon of de telefoon gaat niet over bij de ontvanger terwijl de ontvanger gewoon vrij is (niet aan het bellen). Dit is nu al een aantal maal voorgekomen en je komt erachter omdat men dan vervolgens even via de gsm probeert en zelf meld of te horen krijgt we waren helemaal niet aan het bellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Upload is geen 100, maar goed genoeg
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/660096173.png

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TVxHJ1POpGA1mtqXhLiGsR5A/full.png

Hier gewoon optimaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

94,65Mbps down
89,05Mbps up
I.c.m. de SonicWALL
5508 RK
Download/upload met OnsBrabantNet

Ook hoor wel van mijn vrouw dat de verbinding regelmatig uitvalt, d.w.z. de netwerkconnectie. Maar we hebben ook kinderen die soms de suboptimale utp lostrekken.

[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 22-12-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb dit gemeten met pfsense firewall welke virtueel draait op mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 15:03
Ook hier in Eindhoven (5632) is het niet helemaal stabiel. regelmatig uitval (korte duur) en onstabiele uploadsnelheden. Down schommelt rond de 94 en up is soms 65 maar soms ook max 16. Ip-release helpt daar niet bij. Ook in veilige modus hetzelfde probleem. Lijkt dus echt aan ONE te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Edje040 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:35:
Ook hier in Eindhoven (5632) is het niet helemaal stabiel. regelmatig uitval (korte duur) en onstabiele uploadsnelheden. Down schommelt rond de 94 en up is soms 65 maar soms ook max 16. Ip-release helpt daar niet bij. Ook in veilige modus hetzelfde probleem. Lijkt dus echt aan ONE te liggen.
Voor de duidelijkheid. De daadwerkelijke snelheid kun je niet meten met de speedtest. Er zijn te veel factoren die het resultaat beinvloeden.
Beter is het dan nog een FTP upload te doen naar een ftp server waarvan je weer dat deze minimaal 100Mbps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 06:40
j0bro schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:27:
Ha mensen,

Ik heb een soortgelijk probleem [5551] :
PlusTV
regelmatig vallen de zenders Ned 1,2,3 RTL 4,5, SBS6 uit (misschien nog meer maar dat heb ik zo gauw niet gezien)
Eerst bevriest het beeld (geluid valt helemaal weg) Als je niets doet komt het na een minuut of zo weer terug.
Zap je naar 1 van de andere genoemde zenders dan heb je een zwart beeld en geen geluid (discovery enz. doet het wel gewoon)
Ook als je zapt verdwijnt het probleem na verloop van tijd vanzelf.

Ik heb niet gekeken of de rest van de services (I-net en bellen) het dan nog doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier heb ik echt nooit gemerkt in ieder geval dat de internet verbinding wegvalt maar misschien zie ik het gewoon niet toevallig. Er melden namlijk nu toch behoorlijk wat mensen dat soort problemen.

Zal anders eens een script installeren wat ik op mijn server laat lopen om zo objectief vast te stellen of de verbinding 100% stabiel is. Met dergelijke informatie zou men misschien ook wat meer kunnen dan met alleen geluiden van "mijn internet valt soms weg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 13:19
Zo, monteur #4 op bezoek gehad (ze zijn trouwens erg snel ter plaatse, hulde).

Alles vervangen (just to be sure) maar hij heeft ook een "keramische scheider" op de coax-kabel gezet die het modem ingaat. Normaal wordt coax geaard door de koperen kabel naar buiten, maar met glasvezel is die aarding er niet. Daarom moet de mantel van de coax die naar je tv gaat APART op de aarde worden aangesloten. Gebruik je een tv-splitter, aard die dan ook fatsoenlijk!
Samen met de nieuwe Vx0.0.4 firmware lijkt het zaakje al heel wat beter te werken, ik ben benieuwd.

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 19:30

Mark_640

In my memory

j0bro schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:38:
Zo, monteur #4 op bezoek gehad (ze zijn trouwens erg snel ter plaatse, hulde).

Alles vervangen (just to be sure) maar hij heeft ook een "keramische scheider" op de coax-kabel gezet die het modem ingaat. Normaal wordt coax geaard door de koperen kabel naar buiten, maar met glasvezel is die aarding er niet. Daarom moet de mantel van de coax die naar je tv gaat APART op de aarde worden aangesloten. Gebruik je een tv-splitter, aard die dan ook fatsoenlijk!
Samen met de nieuwe Vx0.0.4 firmware lijkt het zaakje al heel wat beter te werken, ik ben benieuwd.
De monteur heeft waarschijnlijk een 'galvanische' scheider geplaatst.

Het kan geen kwaad, maar je beeld zal er niet beter van worden.

Het aarden van je coax verbindingen heeft alleen zin als je een zogenaamde 'brombalk' door je beeld heen krijgt, en dat heeft dan weer te maken met het feit dat er iets mis is met je 230V voorziening in je woning.

Je kunt die balk dan inderdaad laten verdwijnen door de mantel van de coaxkabel de aarden, maar je lost dan het eigenlijke probleem niet op.

De mantel van een coaxkabel zit er puur en alleen ter afscherming, en aarden van de mantel heeft in principe geen nut.

Hier is ook een monteur geweest voor het slechte beeld, en deze heeft AFM-12 geplaatst, want het binnenkomende signaal zou te hoog zijn.

Dat klopt ook wel, er komt bijna 84 dBuV uit het modem. Dat ligt bijna 10 dB boven het nivo wat volgens de NVN 5175 norm binnen mag komen.

Ook is het zeer opmerkelijk te noemen dat ondanks een nivo van 84 dBuV, ze toch maar een Carrier-to-Noise ratio van 39,5 dB kunnen aanbieden, waar de NVN 5175 norm minimaal 45 dB vereist.

Ik blijf erbij, de kwaliteit in het ontvangstation van ONE en/of ONB moet wel van erg slechte kwaliteit zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het ook. Vergeleken met Ziggo heeft het ONE beeld nog steeds een stuk meer ruis. Daarnaast heeft ONE een blurry wazig beeldtype terwijl Ziggo een strak scherp beeldtype heeft. Door de analoge kanalen meer bandbreedte te geven valt het minder op, maar het blijft zichtbaar dat er echt flut apparatuur achter zit welke een waterig, wazig, blurry en grofkorrerelig beeld uitspuugt.

Bij XMSNet hebben ze hetzelfde probleem. Daar wordt volgens mij dezelfde of vergelijkbare apparatuur gebruikt:
Nick39 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:56:
[...]
Hertzinger/XMS hebben analoog gewoon een bepaald budget gehad waarvoor ze de apparatuur gekocht hebben.
Ik heb het spul gezien en wat hier staat is werkelijk een aanfluiting,geen 19 inch apparatuur maar gewoon een zooi decodertjes op een plankje.
Het testbeeld komt van een dvd speler van 3 tientjes.
Ook de zenders waren onderdeel van het budget,daarom dus analoog hier geen NGC.
Geen Tandberg/Nokia spul in nette 19 inch rekken,maar veredeld hobbyspul op plankjes.
Er komt zoveel ruis uit dat spul,contrast ratio is niet in te regelen,en dat gaat zo de vezel op.
Mocht er geen foto's van maken "omdat dat nou niet bepaald reclame was" ...
Vorig jaar toonden metingen van Volkers al aan dat het signaal beneden elk peil was,maar die metingen waren opeens weg.
Op verzoek van XMS kwam Hako en op verzoek van Portaal kwam nog een andere meetploeg en die constateerden hetzelfde.
En als ik het zo hoor gaat men dus niet over tot vervanging maar mag Hertzinger het gaan "oplappen".
Ben blij dat ik iets meer betaal bij Ziggo,maar tenminste net beeld heb.
Maar voor degenen die afhankelijk zijn van Hertzinger vrees ik het ergste.
Ligt er bij wijze van spreken een hoogwaardig Hifi netwerk met Van Heul kabel a 80 euro per meter en vergulde pluggen ( het XMS netwerk) en Hertzinger hangt er een jaren 70 pickup aan met een versleten naald |:(
Dat oplappen is men hier de laatste maanden nu ook mee bezig. Ik heb echt het idee dat ze apparatuur uit 1988 aan het poleisten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 23-12-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ik222 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:37:
Hier heb ik echt nooit gemerkt in ieder geval dat de internet verbinding wegvalt maar misschien zie ik het gewoon niet toevallig. Er melden namlijk nu toch behoorlijk wat mensen dat soort problemen.

Zal anders eens een script installeren wat ik op mijn server laat lopen om zo objectief vast te stellen of de verbinding 100% stabiel is. Met dergelijke informatie zou men misschien ook wat meer kunnen dan met alleen geluiden van "mijn internet valt soms weg".
Volgens,mij heb ik mijn firewal nu ingesteld dat ie een melding geeft als de wan uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 12:36
Hebben nog meer mensen het krantje van Ons Net Eindhoven gekregen? "Problemen Digitale Televisie Opgelost"?!

Flut HD-aanbod, achterblijvende kwaliteit, geen EPG, debiele set-top (geen vrije keuze) , geen aanvullende diensten. Ik had gehoopt dat Hertzinger aan de deur gezet zou worden, maar kennelijk niet. Het was netjes dat ze geen abonnementsgeld rekenden (maar liever had ik kwaliteits digitale TV gehad), maar ik geloof dat dat nu wel gaat gebeuren.
Ik denk dat er voorlopig geen derde partij komt naast OnsNetEindoven en UPC. Als ik zie wat stadsgenoten tegenwoordig bij UPC hebben, begin ik te kwijlen. ONE/Hertzinger TV gaat dus de deur uit en dan maar terug naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:38:
[...]

Volgens,mij heb ik mijn firewal nu ingesteld dat ie een melding geeft als de wan uitvalt.
Ik ook mijn firewall monitored nu de verbinding met de gateway, voorlopig zie ik nog 0,0 % packetloss en de responsetijden zijn allemaal onder de 4ms.

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 23-12-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat krantje vandaag ook gehad. Op 4 september heeft er een soortgelijk bericht gestaan op de ONE site:
Kwaliteit Digitale Televisie verbeterd
Het lijkt er op dat de problemen met de verminderde kwaliteit van Digitale Televisie zijn opgelost . Onze televisieprovider Hertzinger denkt met de aanpassingen van begin deze week het lek gedicht te hebben en dat daarmee de kwaliteit van het signaal weer is zoals het hoort te zijn. Uiteraard houden we dit nauwgezet in de gaten.

Ook al hebben we geen abonnementsgeld in rekening gebracht, we beseffen dat het geduld van onze leden danig op de proef is gesteld. Dus ook al lag de oorzaak niet bij ons: onze excuses voor het ongemak. We beraden ons nog op het moment dat we zullen starten met het in rekening brengen van het abonnementsgeld. Binnenkort volgt hierover meer informatie.

Bij leden met een abonnement op Eredivisie Live zal vanaf oktober het abonnementsgeld van € 10,95 worden afgeschreven.

4 september 2009
Wellicht dat ze dat bericht van 4 september iets bewerkt hebben en in dat krantje hebben gezet. Ik heb een tijdje terug ook nog met de Klantenservice gemailt en toen hadden ze het ook weer over Hertzinger. Ik heb het idee dat ze daar niet goed weten hoe de stand van zaken is. Glashart Media B.V. (onderdeel van Reggefiber) doet nu de TV. Hertzinger heeft ook niks meer op hun site staan wat gerelateerd is aan OnsNet, OnsBrabantNet of XMSNet. Reggefiber heeft ze de deur gewezen.
Om de kwaliteit van de dienst in de toekomst te kunnen verbeteren, heeft Reggefiber het heft in eigen handen genomen. De onderneming wil op korte termijn het klantenbestand van signaalaanbieder Hertzinger in Leusden overnemen. Dat heeft een zegsman van OnsNet Eindhoven gisteren bevestigd. Een woordvoerster van Hertzinger liet enkel weten 'sinds 1 september geen diensten meer te leveren aan OnsBrabantNet'.
bron

Het blokjesprobleem heeft men overigens wel tot een minimum beperkt. Ik zie nog heel sporadisch eens wat in het beeld. Maar helemaal weg en verholpen is het volgens mij nog niet. En de bitrate van het Digitale Signaal is duidelijk niet hoog. De kleur rood ziet er flets/gecomprimeert/nep uit bij NL1,2,3,RTL4 wat je ook terugziet in het analoge signaal van NL1,2,3 (RTL4 analoog is nog HEEL VEEL slechter). In het analoge signaal waast of zakt die fletse/gecomprimeerde rode kleur dan ook nog naar onder uit. In de rode balk bij het NOS nieuws is dit perfect te zien.

Hier is nog een recent bericht van 27 november 2009 wat bevestigd dat iedereen die troep binnenkrijgt:
OnsBrabantNet er uit
Gepost door: hcroij ()
Datum: 27 november 2009 16:59

Ok, contract is afgelopen en Brabantnet gaat er uit . .

Wellicht even in het kort (indien mogelijk) mijn grieven.
Ik ben van huis uit een IT'er, dus verstand van kabeltjes etc dat moet nog lukken.
In de Brochure beloofde men analoog beeld van Digitale kwaliteit.
Ik heb pakweg een 5 tal adressen op de Jachtheuvel bekeken en het beeld is volstrekt WAARDELOOS (tenzij je digitaal aangeschaft hebt.),het is net of je door een nylonkous zit te gluren.

Wat is er gebeurd.
Dag 1) , monteur laten komen, die loopt binnen kijkt rond en zegt "Meneer het is de bekabeling . . . ." Dus bekabeling tegen beter weten in vervangen (alles Hirschman met schroefbevestiging)
Meneer wenste niet met de bestaande kabel eens naar Ziggo te kijken. Want daar was het beeld uitstekend analoog.

Dag 2), monteur komt langs, kijkt, meet, en geeft aan "Meneer het is uw televisie" . . Ook deze is te beroerd om even te switchen naar Ziggo zodat hij het kan zien.

Dag 3) (tv van mijn zoon er langs gezet) Monteur komt binnen, meet, geeft aan dat het signaal te sterk is, zet er een filter tussen, geeft aan dat het goed is en vertrekt.
Ook deze vindt het niet nodig om even te wachten en te vergelijken . . .

Dag 4) Wederom gebeld, krijg ik als antwoord dat zij een monteur sturen maar dat als het probleem bij mij ligt dat het me € 35,- gaat kosten. Ik ga daar volledig mee akkoord maar geef aan dat als het aan hen ligt zij mij dan 4 vakantiedagen vergoeden . a 225,-- omdat ik dus 4 keer thuis ben geweest voor Jan met de korte achternaam.

Het zelfde verhaaltje geldt voor mijn buurman . . . (78jaar)
Deze hebben op aanraden van een monteur een nieuwe TV gekocht. Een Philips xxxx (?) van een kleine € 1100,--.
Probleem natuurlijk nog steeds niet opgelost, wederom een monteur . . en die heeft het gore lef om te zeggen "U had ook een ambilight moeten kopen"

Hoe dan ook, het gaat er bij mij en mijn buurman uit. ik blijf niet een hoop geld betalen om een hoop gezeur terug te krijgen.
Enne wat de monteur betreft . . . Die hoeft niet te komen ik breek het zelf wel af . . door net zolang aan die glasvezel te blijven trekken totdat er bij mij niks meer uit het buisje komt, waarna ik de zaak buiten gooi.

Inderdaad "Ik ben pissig".
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 08:41
/\/\|) schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:58:
Hebben nog meer mensen het krantje van Ons Net Eindhoven gekregen? "Problemen Digitale Televisie Opgelost"?!

Flut HD-aanbod, achterblijvende kwaliteit, geen EPG, debiele set-top (geen vrije keuze) , geen aanvullende diensten. Ik had gehoopt dat Hertzinger aan de deur gezet zou worden, maar kennelijk niet. Het was netjes dat ze geen abonnementsgeld rekenden (maar liever had ik kwaliteits digitale TV gehad), maar ik geloof dat dat nu wel gaat gebeuren.
Ik denk dat er voorlopig geen derde partij komt naast OnsNetEindoven en UPC. Als ik zie wat stadsgenoten tegenwoordig bij UPC hebben, begin ik te kwijlen. ONE/Hertzinger TV gaat dus de deur uit en dan maar terug naar UPC.
Daar zit je dan met je nieuwe full hd flatscreen. In het begin was ik blij dat ik van UPC af was, ik dacht dat glasvezel alleen maar voor kwaliteit zou zorgen maar niets is minder waar. Ik hoop echt dat er een er een oplossing komt. Heb echt geen zin om te gaan betalen voor die digitale tv van ons net.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Je bent toch een behoorlijke dombo als je op aanraden van een monteur een nieuwe tv koopt 8)7 Ik denk dat OBN moet doen wat ze wel kunnen: Internet aanbieden (behalve de mail :+ ). Al werkt de mail nu goed.

[ Voor 16% gewijzigd door VonFoX op 24-12-2009 08:40 ]

Yo.

• ik222
  • Niet online
Afgelopen 16 uur (monitoring van de gateway vanaf mijn firewall):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kee4nOaYMIpzl1z3KZKlPqrX/full.png

Hier dus geen enkel probleem met wegvallende verbindingen.

[ Voor 35% gewijzigd door ik222 op 24-12-2009 11:15 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Al werkt de mail nu goed.
Helaas niet. Ik gebruik Onsnet e-mail nog voor wat kleine dingetjes. Er zijn verscheidene mails die gewoon nog steeds bij mij niet aankomen! Zoek raken! Ook worden bepaalde mails als 'spam' gemarkeerd , terwijl het in de verste verte geen spam is. Hoe het met verzonden mail zit weet ik niet.
Hier dus geen enkel probleem met wegvallende verbindingen.
Ik heb ook gemerkt dat de verbinding soms heel even wegvalt. Maar het is te verwaarlozen. Misschien 2x op een hele avond.
Meneer het is de bekabeling . . . ." Dus bekabeling tegen beter weten in vervangen (alles Hirschman met schroefbevestiging)
Mehehehe. Mensen mensen, ik snap niet dat er nog lieden zijn die met de analoge tv blijven kutten. Dit soort opmerkingen kreeg ik 10 jaar geleden ook naar mijn hoofd gesmeten van de lokale kabelmaatschappij. Toen er nog niet eens Chello was. Toen meteen alles de deur uit gedaan en een schotel opgehangen. Ik begrijp ook niet dat Onsnet zich zelf zo in de vingers heeft gesneden met oude flut technologie.

[ Voor 38% gewijzigd door Paquito op 24-12-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318711

Snap niet waarom er niet mee adverteerd.

Op het evenementen kanaal is in Geldrop en Mierlo in ieder geval de kerk diensten live te volgen vanuit een kerk in mierlo.
Zeker met dit gladde weer is dit soort akties juist een uitkomst voor veel ouderen en andere gelovigen.
Super aktie maar ja als je het niet eens op je eigen site vermeld krijg je nooit kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:38
Hebben meer mensen er last van dat E-TV in Eindhoven stoort?
En zijn er ook mensen die last hebben van een trage upload snelheid? Ik haal momenteel niet meer dan 7mbit

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Intheweb schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:22:
En zijn er ook mensen die last hebben van een trage upload snelheid? Ik haal momenteel niet meer dan 7mbit
Kijk eens een paar posts terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:24
Antwoord op de vraag wanneer de problemen/tekortkomingen die al vanaf dag 1 spelen bij PlusTV opgelost gaan worden en of het nut heeft nog de dienst te houden tot die tijd:
Geachte,

Op dit moment is nog onzeker hoe de dienst PlusTV verder ontwikkeld gaat worden. Eerst zal er duidelijkheid moeten komen omtrent de samenwerking met Hertzinger. Wanneer deze partij zich definitief terug zal trekken, zullen wij een andere leverancier in moeten schakelen om onze abonnees het digitale signaal te kunnen blijven leveren. Als dat inderdaad gaat gebeuren, dan kan het ook zijn dat er wijzigingen en/of uitbreidingen gedaan zullen worden, of dat de dienst anders vormgegeven zal worden.

Aangezien nog niet duidelijk is of wij de overstap moeten gaan maken en wanneer dit dan plaats zal vinden, kunnen wij u nu nog geen informatie verschaffen. Maar we kunnen u ervan verzekeren dat wij, zodra er nieuws beschikbaar is, dit kenbaar zullen maken via onze website zodat ook u weet wat u van ons kunt verwachten met betrekking tot digitale TV.

Indien u daarop niet wenst te wachten, respecteren wij uw besluit en bent u natuurlijk vrij om de dienst te beëindigen, u heeft voor PlusTV een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. U kunt uw opzegging doorgeven middels dit formulier: http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=658 U kunt dit uitprinten en vervolgens ingevuld en ondertekend inleveren bij het informatiecentrum, samen met de decoder en alle toebehoren.
Dus eigenlijk geen antwoord waar je iets aan hebt :+ m.a.w. kan dit ook nog betekenen dat als ze straks geen andere leverancier vinden en Hertzinger de stekker eruit trekt er niets meer wordt aangeboden. :P Geen idee wat ik ga doen, wil best nog wel dat kastje houden als er binnen niet te lange tijd een oplossing komt

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
CyPh schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:55:
Antwoord op de vraag wanneer de problemen/tekortkomingen die al vanaf dag 1 spelen bij PlusTV opgelost gaan worden en of het nut heeft nog de dienst te houden tot die tijd:

[...]

Dus eigenlijk geen antwoord waar je iets aan hebt :+ m.a.w. kan dit ook nog betekenen dat als ze straks geen andere leverancier vinden en Hertzinger de stekker eruit trekt er niets meer wordt aangeboden. :P Geen idee wat ik ga doen, wil best nog wel dat kastje houden als er binnen niet te lange tijd een oplossing komt
Ik vraag me af of OBN en ONE nu ieder hun eigen gang gaan. Kijkende naar alle informatie lijkt ONE wel met een alternatief bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet dit stukje niet wat op ED.nl stond:
Om de kwaliteit van de dienst in de toekomst te kunnen verbeteren, heeft Reggefiber het heft in eigen handen genomen. De onderneming wil op korte termijn het klantenbestand van signaalaanbieder Hertzinger in Leusden overnemen. Dat heeft een zegsman van OnsNet Eindhoven gisteren bevestigd. Een woordvoerster van Hertzinger liet enkel weten 'sinds 1 september geen diensten meer te leveren aan OnsBrabantNet'.
Daarnaast staat er ook niks meer op www.hertzinger.nl wat betreft de Reggefiber netwerken ONE,OBN,ONN,XMS (stond er voor september nog wel op onder Kabelexploitant -> Projecten). Op www.hertzinger.net wordt ook niks meer gevonden als ik Eindhoven/Nuenen/Geldrop/Helmond etc. etc. intyp. Ik snap niet echt waarom ONE steeds weer over Hertzinger begint.

leuke XP bak trouwens voor het info kanaal :D

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2ur5s7k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 03:12:
Vergeet dit stukje niet wat op ED.nl stond:

[...]

Daarnaast staat er ook niks meer op www.hertzinger.nl wat betreft de Reggefiber netwerken ONE,OBN,ONN,XMS (stond er voor september nog wel op onder Kabelexploitant -> Projecten). Op www.hertzinger.net wordt ook niks meer gevonden als ik Eindhoven/Nuenen/Geldrop/Helmond etc. etc. intyp. Ik snap niet echt waarom ONE steeds weer over Hertzinger begint.

leuke XP bak trouwens voor het info kanaal :D

[afbeelding]
Hertzinger is overgenomen door Reggefiber en word daar binnen de organisatie nog steeds zo genooemd en dus ook door de klantenservice (die dat overnemen).

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Laatst online: 07:17
Ha allen,
wij hebben nu alweer een tijdje onze samsung ue32b7020 TV.
Ik erger me meer en meer aan het analoge signaal, zeker als ik klaar ben met ned1 hd kijken en ga zappen (analoog), is erg triest wat voor signaal ze binnen sturen.

Is het mogelijk dat ik die tv eruit gooi en digitale tv van upc haal?
en wel internet behoud van OBN daar heb ik geen problemen mee namelijk.

alvast bedankt!

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Phyt_ schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:27:
Ha allen,
wij hebben nu alweer een tijdje onze samsung ue32b7020 TV.
Ik erger me meer en meer aan het analoge signaal, zeker als ik klaar ben met ned1 hd kijken en ga zappen (analoog), is erg triest wat voor signaal ze binnen sturen.

Is het mogelijk dat ik die tv eruit gooi en digitale tv van upc haal?
en wel internet behoud van OBN daar heb ik geen problemen mee namelijk.

alvast bedankt!
Ja, je moet gewoon je TV abonement opzeggen bij OBN. Internet kun je als los product afnemen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 16-05 16:56
Digitale TV is per direct op te zeggen door je box in te leveren in de winkel en een formuliertje in te vullen, maar analoge tv zit je vast aan een jaarcontract (tenzij je al een jaar ver bent).

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Laatst online: 07:17
ok thx voor gerust stellende berichten.
Wij hebben analoog signaal aangezien ze nu geen digitaal uitleveren.
en ik heb eens nagedacht ook al leverde ze digitaa uitdan had ik het waarschijnlijk nogn iet gnomen.
jullie weten ook wel waarom waarschijnlijk, geen digitale recording mogelijkheid - time shifiting etc.
kwaliteit, maar 3 HD kanalen :S.
Word weer terug naar UPC tv dan ;).

bedankt en succes met de plustv Perikelen.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

JaWSnl schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:44:
Digitale TV is per direct op te zeggen door je box in te leveren in de winkel en een formuliertje in te vullen, maar analoge tv zit je vast aan een jaarcontract (tenzij je al een jaar ver bent).
Kastje inleveren prima... krijg je ook je euro's terug? Dat het per direct kan verbaast me niets, je betaalt er ook niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wagij schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:08:
[...]

Hertzinger is overgenomen door Reggefiber en word daar binnen de organisatie nog steeds zo genooemd en dus ook door de klantenservice (die dat overnemen).
Dus uiteindelijk is het nog hetzelfde clubje mensen die de TV diensten leveren/onderhouden? Geen wonder dat er nog zo weinig veranderd is. Hoelang gaan jullie dit nog volhouden? Straks hou je geen klant meer over he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Over een paar dagen heb ik niets meer te klagen over het amateuristische PlusTV van OnsNetEindhoven. Ga weer terug naar UPC (contract vandaag getekend). Ik ben een afnemer van PlusTV van het eerste uur en ik had gehoopt dat de kinderziektes snel verholpen zouden zijn, maar na meer dan een jaar is er niets fundamenteels veranderd. In de vergelijking met de concurrentie is het digitale (HD)TV aanbod een lachertje en ook het ontbreken van basale diensten als EPG en teletekst (behalve op NL SD-kanalen) kan echt niet meer.
Ik weet dat bij UPC ook niet alles koek en ei is, maar TV hebben ze veel beter voor elkaar.

Ik hoop alleen dat ik nog wat terugkrijg voor de settop-box, al zal ik de spuuglelijke 'wekkerradio' niet missen in mijn TV-kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Zerveza schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:19:
[...]

Kastje inleveren prima... krijg je ook je euro's terug? Dat het per direct kan verbaast me niets, je betaalt er ook niets voor.
Je geld krijg je, voor zover ik weet, niet terug.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Laatst online: 03-05 08:41
Het is toch een duur grapje om alleen voor digitale tv over te stappen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij UPC wel ja. In vergelijking met Ziggo betaal je je scheel bij UPC als je ook HD wil. En dan ben je ook nog eens gebonden aan die stomme box van ze, netzo als je bij ONE/OBN gebonden bent aan hun wekkerradio. Ik wacht zelf nog steeds met smart totdat Ziggo naar Eindhoven komt, maar ook op een andere TV aanbieder bij OnsNet Eindhoven. Eentje met fatsoenlijke apparatuur, signaal aanvoer en een goed doordacht open TV-model met keuzevrijheid zoals bij Caiway en Ziggo.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 04-01-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Leuk dat de TS het gewoon vertikt om de eerste gemeente waar OnsNet in 2005 begon niet te vermelden.
Onsnet Nuenen doet ook mee, zie http://www.onsnetnuenen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Pingelmonster schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:05:
Leuk dat de TS het gewoon vertikt om de eerste gemeente waar OnsNet in 2005 begon niet te vermelden.
OnsNetNuenen is een topic over op GoT wat al tijden compleet inactief was, vandaar de keuze die niet op te nemen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

Weet iemand hier toevallig wat nou de situatie voor Helmond is qua aanleg?
Sinds 2008 is er niks meer gebeurt, het informatiecentrum in Helmond is inmiddels ook dicht, van de gemeente krijg ik geen antwoord, dus ik vermoed dat het in Helmond nooit meer gaat komen.

Heeft deels ook te maken met het feit dat UPC hier een grote centrale oid heeft zitten, en ik vermoed dat UPC de gemeente helmond ook van internet voorziet. Kortom er wordt onder een hoedje gespeelt en aanleg van glasvezel wordt bewust tegengehouden.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Specht schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:08:
Heeft deels ook te maken met het feit dat UPC hier een grote centrale oid heeft zitten, en ik vermoed dat UPC de gemeente helmond ook van internet voorziet. Kortom er wordt onder een hoedje gespeelt en aanleg van glasvezel wordt bewust tegengehouden.
Dat is natuurlijk grote onzin.

UPC biedt geen zakelijke internet-diensten aan (met uitzondering van Single Office / Home Office producten), dat doet Priority Telecom, met een eigen infrastructuur, en deels over infrastructuur van UPC.

Er is blijkbaar gewoon te weinig animo geweest voor het aanleggen van een apart glasvezelnetwerk, en de geldschieters hebben de investering niet aangedurfd. Daar heeft UPC helemaal niets mee te maken gehad, daarvoor moet je bij je mede-Helmonders zijn, daarvan hebben er zich simpelweg te weinig aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 13:52
dus ik vermoed dat het in Helmond nooit meer gaat komen.
nou, vroeg of laat komt het echt wel hoor...
maar zoals hierboven staat: er zal wel te weinig animo voor zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
Mark_640 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:25:
[...]

UPC biedt geen zakelijke internet-diensten aan (met uitzondering van Single Office / Home Office producten), dat doet Priority Telecom, met een eigen infrastructuur, en deels over infrastructuur van UPC.
Sinds kort is Priority niet meer en heet dit voortaan upc zakelijk upc zakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Pingelmonster schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:05:
Als je had opgelet had je gezien dat dit al 1 of meerdere keren besproken is in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Tja, de overgang van telegraaf naar glasvezel is voor Helmond natuurlijk groot.
(FF Helliemonders pesten. ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

skyhowler schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:07:
[...]

Sinds kort is Priority niet meer en heet dit voortaan upc zakelijk upc zakelijk
Da's ook sinds 5 dagen zie ik... ;)

Maargoed, blijft een apart onderdeel van UPC NL, wat los staat van het 'consumenten-netwerk'. UPC Business heeft een eigen infrastructuur liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:31
Brandevoort (jawel, ook Helmond) is al bijna 2 jaar aangesloten. Ik vermoed dat de rest van Helmond voorlopig niet gaat gebeuren, want de animo was er inderdaad niet groot.

Overigens, als ze de prehistorische digitale TV "service" niet heel snel verbeteren, mogen ze van mij die glasvezel weer uit de grond trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

Mark_640 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:25:
[...]

Er is blijkbaar gewoon te weinig animo geweest voor het aanleggen van een apart glasvezelnetwerk, en de geldschieters hebben de investering niet aangedurfd. Daar heeft UPC helemaal niets mee te maken gehad, daarvoor moet je bij je mede-Helmonders zijn, daarvan hebben er zich simpelweg te weinig aangemeld.
UPC heeft 2 jaar geleden als een gek, agressief reclame gevoerd en die gratis decoders rond lopen spammen in Helmond, en daar zijn een hele hoop mensen ingetrapt, met als gevolg dat ze niet meer overstappen naar glasvezel. :)
En de reden dat ze dat gedaan hebben is omdat ze in alle omliggende regio waar inmiddels wel Onsnet leverbaar is enorm veel klanten hebben verloren.
Tevens heeft de gemeente Helmond er helemaal niks aan bijgedragen om het alsnog te laten aanleggen, wat mij simpelweg doet vermoeden dat UPC hier een rol in heeft gespeeld.
Maar als je bewijzen hebt die het tegendeel laten zien dan zie ik die graag verschijnen. :+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Specht schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:32:
[...]

Maar als je bewijzen hebt die het tegendeel laten zien dan zie ik die graag verschijnen. :+
Ik hoef niks te bewijzen, ik baseer mijn mening op feiten.

Dat UPC blijkbaar een slimme marketingzet heeft gedaan, om zo te proberen om de aanleg van glasvezel tegen te houden, wil nog niet zeggen dat ze 'onder een hoedje' met eender welke partij dan ook gespeeld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2012
er zijn inderdaad veel mensen in helmond die over zijn gestapt op upc. De gemeente in helmond mag als gemeente niet een comercieel project ondersteunen. Upc heeft inderdaad een slimme marketingzet gedaan maar ook de marketingaanpak die in dorpen en sommige wijken werkt werkt niet als je gaat promoten in het gebied waar de aansluitingen aangeboden zijn. (helmond west, mierlo-hout, oranjebuurt, stiphout...) Dit is gewoon zo verschillend van de eerdere projecten dat het niet gelukt is om genoeg mensen binnen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sinds gisteren is mijn ip veranderd en zie ook de reden dat mijn sessie op tweakers.net niet meer actief was.
Om onbekende reden kon de firewall geen nieuwe lease verkrijgen van de OBN dhcp-server:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
01/05/2010 20:54:41.912 - Info - Firewall Event -   SonicWALL initializing           - 
01/05/2010 20:54:42.304 - Error - Firewall Event -  Interface X0 Link Is Down            - 
01/05/2010 20:54:48.608 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/05/2010 20:54:48.608 - Warning - Firewall Event -    Interface X1 Link Is Up          - 
01/05/2010 20:54:48.608 - Error - Firewall Event -  Interface X2 Link Is Down            - 
01/05/2010 20:54:48.608 - Error - Firewall Event -  Interface X5 Link Is Down            - 
01/05/2010 20:54:48.608 - Error - Firewall Event -  Interface X6 Link Is Down            - 
01/05/2010 20:54:48.624 - Error - Firewall Event -  Interface X7 Link Is Down            - 
01/05/2010 20:54:48.624 - Error - Firewall Event -  Interface X8 Link Is Down            - 
01/05/2010 20:54:48.624 - Error - Firewall Event -  Interface M0 Link Is Down            - 
01/05/2010 20:54:48.624 - Error - Firewall Event -  Interface U0 Link Is Down            - 
01/05/2010 20:54:48.624 - Error - Firewall Event -  Interface U1 Link Is Down            - 
01/05/2010 20:54:49.160 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/05/2010 20:54:45            - 
01/05/2010 20:54:49.736 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Rebooting). -     0.0.0.0, 68 -   255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/05/2010 20:54:52.736 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/05/2010 20:54:52.736 - Warning - Firewall Event -    Wan IP Changed -    88.159.172.215, 0, X1 -     0.0.0.0 -    
01/05/2010 20:54:53.480 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got a new IP address lease. -   172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/05/2010 20:54:55.912 - Alert - Firewall Event -  SonicWALL activated          - 
01/05/2010 20:54:56.048 - Info - DDNS -     DDNS Update success for domain 'pcdealer@dyndns.org'. Online IP updated. -  88.159.172.215, 0, X0 -     0.0.0.0, 0, X0 -     
01/05/2010 21:24:51.528 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/05/2010 20:54:49            - 
01/05/2010 21:24:52.272 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/05/2010 21:24:52.288 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/05/2010 21:54:51.528 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/05/2010 21:24:51            - 
01/05/2010 21:54:53.032 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/05/2010 21:54:53.032 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/05/2010 22:19:47.752 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/05/2010 22:24:51.208 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/05/2010 21:54:51            - 
01/05/2010 22:24:52.416 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/05/2010 22:24:52.416 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/05/2010 22:54:51.208 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/05/2010 22:24:51            - 
01/05/2010 22:54:52.160 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/05/2010 22:54:52.160 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/05/2010 23:24:50.848 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/05/2010 22:54:51            - 
01/05/2010 23:24:52.544 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/05/2010 23:24:52.544 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/05/2010 23:36:43.672 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/05/2010 23:37:45.752 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/05/2010 23:54:50.848 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/05/2010 23:24:50            - 
01/05/2010 23:54:52.288 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/05/2010 23:54:52.288 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 00:24:50.528 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/05/2010 23:54:50            - 
01/06/2010 00:24:51.672 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 00:24:51.672 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 00:54:50.528 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 00:24:50            - 
01/06/2010 00:54:52.416 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 00:54:52.416 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 01:24:50.224 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 00:54:50            - 
01/06/2010 01:24:51.816 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 01:24:51.816 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 01:54:50.224 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 01:24:50            - 
01/06/2010 01:54:51.560 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 01:54:51.560 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 02:24:49.864 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 01:54:50            - 
01/06/2010 02:24:51.944 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 02:24:51.944 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 02:54:49.864 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 02:24:49            - 
01/06/2010 02:54:51.688 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 02:54:51.688 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 03:24:49.544 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 02:54:49            - 
01/06/2010 03:24:52.112 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 03:24:52.112 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 03:54:49.544 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 03:24:49            - 
01/06/2010 03:54:51.912 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 03:54:51.912 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 04:24:49.224 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 03:54:49            - 
01/06/2010 04:24:52.320 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 04:24:52.320 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 04:54:49.224 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 04:24:49            - 
01/06/2010 04:54:52.048 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 04:54:52.048 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 05:24:48.880 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 04:54:49            - 
01/06/2010 05:24:51.432 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 05:24:51.432 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 05:54:48.880 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 05:24:48            - 
01/06/2010 05:54:52.160 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 05:54:52.160 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 06:24:48.560 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 05:54:48            - 
01/06/2010 06:24:51.528 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 06:24:51.528 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 06:54:48.560 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 06:24:48            - 
01/06/2010 06:54:51.256 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 06:54:51.256 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 07:24:48.240 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 06:54:48            - 
01/06/2010 07:24:52.624 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 07:24:52.624 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 07:54:48.240 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 07:24:48            - 
01/06/2010 07:54:52.352 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 07:54:52.352 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 07:58:13.320 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 08:24:47.896 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 07:54:48            - 
01/06/2010 08:24:52.736 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 08:24:52.736 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 08:31:29.480 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 08:49:10.800 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 08:54:47.896 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 08:24:47            - 
01/06/2010 08:54:52.480 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 08:54:52.480 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 09:24:47.576 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 08:54:47            - 
01/06/2010 09:24:52.864 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 09:24:52.864 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 09:54:47.576 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 09:24:47            - 
01/06/2010 09:54:52.608 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 09:54:56.608 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 09:56:56.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 09:58:00.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 09:59:04.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:00:08.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:01:12.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:02:16.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:03:20.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:04:24.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:05:28.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:06:32.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:07:36.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:08:40.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:09:44.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:10:48.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:11:52.288 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:12:56.384 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:14:00.384 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:15:04.384 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:16:08.384 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:17:12.384 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:18:16.384 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:18:16.384 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Rebinding). -     88.159.172.215, 68 -    255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/06/2010 10:18:20.384 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Rebinding). -  88.159.172.215, 68 -    255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/06/2010 10:20:20.384 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Rebinding). -  88.159.172.215, 68 -    255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/06/2010 10:20:20.480 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 10:24:47.256 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 09:54:47            - 
01/06/2010 10:49:25.000 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 10:50:20.240 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 10:50:20.240 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 10:54:47.256 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 10:24:47            - 
01/06/2010 11:20:20.624 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 11:20:20.624 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 11:24:46.896 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 10:54:47            - 
01/06/2010 11:50:20.368 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 11:50:20.368 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 11:54:46.896 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 11:24:46            - 
01/06/2010 12:20:19.752 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 12:20:19.752 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215, 68 -    88.159.172.215
01/06/2010 12:24:46.576 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 11:54:46            - 
01/06/2010 12:50:20.544 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 12:50:24.544 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 12:52:24.544 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 12:53:28.624 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 12:54:32.624 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 12:54:46.576 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 12:24:46            - 
01/06/2010 12:55:36.624 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 12:56:40.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 12:57:44.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 12:58:48.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 12:59:52.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:00:56.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:02:00.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:03:04.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:04:08.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:05:12.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:06:16.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:07:20.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:08:24.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:09:28.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:10:32.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:11:36.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:12:40.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:13:44.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Renewing). -   88.159.172.215, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.172.215
01/06/2010 13:13:44.304 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Rebinding). -     88.159.172.215, 68 -    255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/06/2010 13:13:48.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Rebinding). -  88.159.172.215, 68 -    255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/06/2010 13:15:48.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Rebinding). -  88.159.172.215, 68 -    255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/06/2010 13:16:52.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Rebinding). -  88.159.172.215, 68 -    255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/06/2010 13:17:56.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Rebinding). -  88.159.172.215, 68 -    255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/06/2010 13:19:00.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Rebinding). -  88.159.172.215, 68 -    255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/06/2010 13:20:04.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Rebinding). -  88.159.172.215, 68 -    255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/06/2010 13:21:08.304 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP REQUEST (Rebinding). -  88.159.172.215, 68 -    255.255.255.255, 67 -   88.159.172.215
01/06/2010 13:21:15.672 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP DISCOVER. -    0.0.0.0, 68 -   255.255.255.255, 67 -   
01/06/2010 13:21:19.640 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP DISCOVER. -     0.0.0.0, 68 -   255.255.255.255, 67 -   
01/06/2010 13:22:14.592 - Info - DHCP Client -  DHCP Server not available. Did not get any DHCP OFFER. -    0.0.0.0, 68 -   255.255.255.255, 67 -    
01/06/2010 13:23:18.272 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP DISCOVER. -     0.0.0.0, 68 -   255.255.255.255, 67 -   
01/06/2010 13:24:21.624 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP DISCOVER. -     0.0.0.0, 68 -   255.255.255.255, 67 -   
01/06/2010 13:24:46.256 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 12:54:46            - 
01/06/2010 13:25:25.448 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP DISCOVER. -     0.0.0.0, 68 -   255.255.255.255, 67 -   
01/06/2010 13:26:28.544 - Info - DHCP Client -  Retransmitting DHCP DISCOVER. -     0.0.0.0, 68 -   255.255.255.255, 67 -   
01/06/2010 13:26:28.544 - Info - DHCP Client -  Got DHCP OFFER. Selecting. -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 13:26:28.544 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST. -     0.0.0.0, 68 -   255.255.255.255, 67 -   88.159.173.139
01/06/2010 13:26:31.560 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 13:26:31.560 - Warning - Firewall Event -    Wan IP Changed -    88.159.173.139, 0, X1 -     0.0.0.0 -    
01/06/2010 13:26:32.320 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got a new IP address lease. -   172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 13:26:34.480 - Info - DDNS -     DDNS Update success for domain 'pcdealer@dyndns.org'. Online IP updated. -  88.159.173.139, 0, X0 -     0.0.0.0, 0, X0 -     
01/06/2010 13:54:46.256 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 13:24:46            - 
01/06/2010 13:56:29.320 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 13:56:29.320 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 14:24:45.912 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 13:54:46            - 
01/06/2010 14:26:28.720 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 14:26:28.720 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 14:31:11.496 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 14:54:45.912 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 14:24:45            - 
01/06/2010 14:56:28.576 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 14:56:28.576 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 15:24:45.592 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 14:54:45            - 
01/06/2010 15:26:29.160 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 15:26:29.176 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 15:54:45.592 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 15:24:45            - 
01/06/2010 15:56:28.880 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 15:56:28.880 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 16:08:59.736 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 16:13:48.176 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 16:24:45.272 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 15:54:45            - 
01/06/2010 16:26:29.304 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 16:26:29.304 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 16:54:45.272 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 16:24:45            - 
01/06/2010 16:56:30.048 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 16:56:30.048 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 17:24:44.912 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 16:54:45            - 
01/06/2010 17:26:29.432 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 17:26:29.432 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 17:54:44.912 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 17:24:44            - 
01/06/2010 17:56:29.176 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 17:56:29.176 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 18:12:04.432 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 18:24:44.608 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 17:54:44            - 
01/06/2010 18:26:29.576 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 18:26:29.576 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 18:39:06.752 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 18:52:49.816 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP RELEASE. -     88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 18:52:50.688 - Warning - Firewall Event -    WAN DHCPC IP Changed -  0.0.0.0 -   0.0.0.0 -    
01/06/2010 18:52:50.688 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP DISCOVER. -    0.0.0.0, 68 -   255.255.255.255, 67 -   
01/06/2010 18:52:50.688 - Info - DHCP Client -  Got DHCP OFFER. Selecting. -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 18:52:50.688 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST. -     0.0.0.0, 68 -   255.255.255.255, 67 -   88.159.173.139
01/06/2010 18:52:53.704 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 18:52:53.704 - Warning - Firewall Event -    Wan IP Changed -    88.159.173.139, 0, X1 -     0.0.0.0 -    
01/06/2010 18:52:54.464 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got a new IP address lease. -   172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 18:54:44.608 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 18:24:44            - 
01/06/2010 19:05:18.432 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 19:06:56.592 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 19:17:49.432 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 19:22:50.144 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 19:22:50.144 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 19:24:44.288 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 18:54:44            - 
01/06/2010 19:52:49.848 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 19:52:49.848 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 19:54:44.288 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 19:24:44            - 
01/06/2010 20:13:50.352 - Warning - Firewall Event -    Interface X0 Link Is Up          - 
01/06/2010 20:22:50.288 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 20:22:50.288 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139
01/06/2010 20:24:43.928 - Critical - Firewall Event -   DHCP Server sanity check passed ; Passed when checked last time - 01/06/2010 19:54:44            - 
01/06/2010 20:52:50.048 - Info - DHCP Client -  Sending DHCP REQUEST (Renewing). -  88.159.173.139, 68 -    172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139
01/06/2010 20:52:50.048 - Info - DHCP Client -  DHCP Client got ACK from server. -  172.26.94.21, 67 -  88.159.173.139, 68 -    88.159.173.139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334578

Elke lcd scherm is niet bedoeld voor het analoge signaal. Maakt niet uit bij welke provider je zit. Het analoge signaal voor lcd=schermen is bagger, had je je beeldbuis tv maar moeten houden , dan had je nu prima beeld gehad.
Intheweb schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:42:
[...]

Ja, je moet gewoon je TV abonement opzeggen bij OBN. Internet kun je als los product afnemen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334578

Ruil je lcd-scherm in voor beeldbuis en je hebt prima analoge tv beeld. Wil je je lcd-scherm toch houden neem dan digitaal waar deze schermen ook voor bedoeld zijn en lig niet te zeiken over het analoge signaal van one,onn en obn, Zit je bij ziggo of upc heb je hetzelfde probleem, maar dan moet je ook daar kritisch kijken zoals je het ook doet bij one,onn en obn. Het signaal van one,onn en obn is gewoon helderder waardoor de ruid en waas die mee word gezonden over het analoge signaal beter te zien. Dus heb je een lcd-scherm neem dan digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij weet je niet waar je over praat. Heb je het ONE/OBN signaal uberhaupt wel eens gezien? Het analoge signaal van Ziggo is echt wel beter dan dat van ONE en OBN (alleen al wat betreft de hoeveelheid ruis in het beeld) en ziet er ook gewoon goed uit op een LCDTV. Kijk maar eens naar deze screenshot en video vergelijking. Bij ONE/OBN krijg je een korrelig, blurry en waterig/wazig beeld direct uit de Packetfront. Bij Ziggo krijg je een strak, clean en precies beeld (geen kleur uitwazingen/uitzakkingen of andere vormen van blur). Daarnaast heeft Ziggo voor ALLE Nederlandse zenders fatsoenlijke aanvoer.

Overigens, in vergelijking met het superslechte ONE/OBN signaal van oktober 2008 (toen was het beeld ook nog eens flets, levenloos met nog veel meer ruis/blur/zweem op alle zenders) is het gelukkig wel een heel stuk verbeterd. Sinds december vorig jaar heb ik ook het idee dat het beeld dichter tegen het scherm staat. Maar je blijft gewoon zien dat dezelfde slechte apparatuur gebruikt wordt doordat je de beeldfouten nog steeds eruit pikt. Die beeldfouten vallen het meeste op bij zenders met lage bandbreedte (zoals Nederland 3 en alle RTL zenders). Bij NET5, SBS6 en Veronica valt het het minst op.

En tuurlijk blijft digitaal altijd een haar beter dan analoog. Maar voor een signaal wat thuis bij mensen pas wordt omgezet van optisch naar elektrisch hoort het verschil minimaal te zijn (lees: een haar), maar dat is het gewoon niet en dat komt gewoon door die slechte omzettings-apparatuur bij ONE/OBN.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 08-01-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 334578 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:59:
Ruil je lcd-scherm in voor beeldbuis en je hebt prima analoge tv beeld. Wil je je lcd-scherm toch houden neem dan digitaal waar deze schermen ook voor bedoeld zijn en lig niet te zeiken over het analoge signaal van one,onn en obn, Zit je bij ziggo of upc heb je hetzelfde probleem, maar dan moet je ook daar kritisch kijken zoals je het ook doet bij one,onn en obn. Het signaal van one,onn en obn is gewoon helderder waardoor de ruid en waas die mee word gezonden over het analoge signaal beter te zien. Dus heb je een lcd-scherm neem dan digitaal.
Op zich ben ik wel met je eens dat digitaal veel beter is op een plat scherm, alleen werkt digitaal via OBN / ONE ook niet optimaal. UPC is wat betreft beeld goed maar is erg duur en heeft wat betreft HDTV ook nogal wat compatibiliteitsproblemen sinds de laatste update van de verplichte mediabox.

En buiten dat iemand mag best kritiek hebben op diensten, ongeacht of jij het daar mee eens bent of niet. Dus opmerkingen als "lig niet te zeiken" lijken me totaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 18:15
Afgelopen Zaterdag in het ED (pagina 18):

Glasvezelaar werkt aan oplossing digitale tv

De glasvezelaanbieders in de regio werken aan een oplossing voor de slepende problemen met digitale televisie. OnsBrabantNet, OnsNet Nuenen en OnsNet Eindhoven besloten in september de uitrol van digitale tv te staken, na maandenlange storingen in de doorgifte van de dienst Plus TV. Rond half februari verwacht de exploitant de tv-diensten weer op orde te hebben. Dat zei woordvoerder Bas van der Kolk van exploitatiemaatschappij NEM Brabant gisteren desgevraagd. Eerder liet OnsBrabantNet weten eind december weer digitale televisie te willen aanbieden. Van een hervatting van de uitrol is echter nog geen sprake. „De dienst voldoet niet aan de verwachtingen. Klanten die echter perse Plus TV willen, sluiten, we nog steeds aan. Dat zijn er maar enkelen per maand. Actief bieden we dienst niet meer aan", aldus Van der Kolk. NEM Brabant, die -de glasvezelnetwerken exploiteert, verwacht half februari nieuwe televisiediensten te kunnen aanbieden. Er komen drie varianten: analoge- en digitale tv en een vorm van IPTV (tv via internet). Van der Kolk: „In het nieuwe digitale pakket zullen iets minder televisiezenders zitten dan nu het geval is. Daarentegen is de kwaliteit wel zoals van digitale televisie verwacht mag worden. Die dienst is met nagenoeg iedere set-top-box te gebruiken. Voor IPTV is wel een speciaal apparaat nodig." Volgens de zegsman zullen bestaande glasvezelklanten die momenteel gebruikmaken van Plus TV een goed voorstel krijgen. Zij hebben tenslotte hun nek uitgestoken."
Televisie zal straks worden aangeboden door Glashart Media, dat onder andere bestaat uit het voor een deel overgenomen bedrijf Hertzinger. Na aanhoudende klachten over dat bedrijf, nam Reggefibber Hertzinger over. Reggefiber is de moeder van de glasvezelinitiatieven in de regio.

(via OCR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Goede OCR :)

Ben benieuwd, hoop dat BBC HD erbij zit! :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Poolijs schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:07:
Afgelopen Zaterdag in het ED (pagina 18):

Glasvezelaar werkt aan oplossing digitale tv

Daarentegen is de kwaliteit wel zoals van digitale televisie verwacht mag worden. Die dienst is met nagenoeg iedere set-top-box te gebruiken.
Dat klinkt veelbelovend. Zou het dan toch eindelijk gaan gebeuren. Ik hoop zonder encryptie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarentegen is de kwaliteit wel zoals van digitale televisie verwacht mag worden. Die dienst is met nagenoeg iedere set-top-box te gebruiken
Inderdaad dit klinkt heel erg goed _/-\o_

En daarnaast nog de mogelijkheid voor IPTV waarbij extra diensten als uitzendinggemist etc zitten. Zo wordt iedereen goed tegemoet gekomen :)

Ik hoop dat analoge en digitale TV (dvb-c) in 1 dienst worden samengevoegd met exact dezelfde zenders. Daardoor is encryptie standaard niet meer nodig. Enkel nog voor extra digitale zenderpakketten.
„In het nieuwe digitale pakket zullen iets minder televisiezenders zitten dan nu het geval is. Daarentegen is de kwaliteit wel zoals van digitale televisie verwacht mag worden.
Goedzo, dat is precies wat iedereen wil! Minder geld stoppen in al die zenders en veel meer in de kwaliteit.
Ik denk ook dat er gewoon teveel zenders zijn nu en dat daarom de Digitale bitrate zo laag ligt nu (om blokjes/haperingen te voorkomen). Vroeger lag die echt hoger bij de uitrol van PlusTV in september 2008. Ik kan me de sprankeling/glinstering bij Nederland 1,2,3 nog goed herinneren. Die zie je nu echt niet meer en de kleuren zijn fletser. Dat zie je goed aan dat fletse/neppe/gecomprimeerde rood.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 10-01-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Als dit inderdaad word doorgezet dan word dit kastje:
Afbeeldingslocatie: http://www.yuixx.com/site/images/userpics/product/YuiXX_front.gif
zeker het aanschaffen waard (kan zowel IPTV als digitaal aan)
http://www.yuixx.com/site...t.aspx?tabindex=2&tabid=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja maar voor IPTV kun je wel alleen het kastje gebruiken wat OBN / ONE gaat leveren dus daar is het kiezen van een eigen ontvanger niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Intheweb

Hoe je weet je dat zo zeker? Bij alle Reggefiber projecten worden tot nu toe Animo's gebruikt voor IPTV.

@ik222

Je kunt de multicasts streams ook op de PC oppikken met VLC of Windows Media Center (icm DVBLink for IPTV). Ik heb het lijstje hier al klaar liggen met alle UDP adressen welke op alle Reggefiber/Glashart netwerken hetzelfde zijn.

Waar ik verder nog benieuwd naar ben is of dat er ook HD zenders in het Digitale TV (DVB-C) pakket zitten. In Son en Breugel zie ik tot nu alleen maar SD zenders. Wss is er geen ruimte voor HD zenders naast de 40 SD zenders. Of de kwaliteit zal omlaag moeten, net als nu. Ik zou nog best wel een aantal zenders willen inleveren zodat men ruimte heeft om de SD verianten voor de Nederlandse te kunnen vervangen door de HD varianten.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 10-01-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316033

Ola, die Yuixx ziet er goed uit. Maar op het achterpaneel geen coax ingang, dus DTV valt al af, en een enkele hdmi uitgang. Dus digitaal in HD opnemen zit er ook niet in. Of mis ik hier iets? gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit er wel op volgens mij alleen op het plaatje zitten er nog plastic klepjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316033

inderdaad Alex, de in/out tuner. Helemaal over t hoofd gezien. Alleen vooralsnog geen 2 x HDMI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Goedzo, dat is precies wat iedereen wil!
Doe mij maar zoveel mogelijk zenders EN goede kwaliteit.
Op zo'n kastje zit ik niet te wachten. Ik wil gewoon een kaart in elke willekeurige ontvanger kunnen steken.

De schotel blijft dus voorlopig dus nog hangen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan straks ook:
Daarentegen is de kwaliteit wel zoals van digitale televisie verwacht mag worden. Die dienst is met nagenoeg iedere set-top-box te gebruiken.
Maar waar ik op doelde is dat kwaliteit vóór het zenderaanbod gaat. Als ONE om de bitrate omlaag moet gooien om meer dan 50 zenders aan te kunnen bieden dan is dat voor mij in ieder geval totaal onacceptabel. Kwaliteit gaat ALTIJD boven het aanbod wat mij betreft.

Ik denk dat de meeste mensen liever 25 goede SD/HD zenders hebben met maximale aanvoer/bandbreedte dan 50 zenders met een hoop troep ertussen waarbij de bandbreedte van elke zender gelimiteerd moet worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-01-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:05:
@ik222

Je kunt de multicasts streams ook op de PC oppikken met VLC of Windows Media Center (icm DVBLink for IPTV). Ik heb het lijstje hier al klaar liggen met alle UDP adressen welke op alle Reggefiber/Glashart netwerken hetzelfde zijn.
Dan ga je er vanuit dat het niet beveiligd is, zou ook best kunnen dat het wel beveiligd is natuurlijk ;) Dat laatste ligt zelfs zeer voor de hand aangezien alle premium zenders via dat systeem zullen worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou kunnen, we zien het wel. Ik lees daar gemengde reacties over. Sommige mensen kunnen gewoon direct de multicasts streams bekijken via de Internet port, andere moeten de aparte IPTV port gebruiken. En weer andere moeten ook nog het MAC adress clonen met die van een Animo box. Uiteindelijk ga ik er iig wel vanuit dat als je zelf zo'n Animo hebt met een IPTV abbo dat het ook wel mogelijk moet zijn om de streams op een PC te bekijken. Bijvoorbeeld door het MAC adres te clonen en de Animo en je PC op eenzelfde hub te zetten.

Wat ik wel weet is dat bij het Genexis/Cisco netwerk (bij de nieuwere Glasvezelprojecten) de Conditional Acces een stuk makkelijker te implementeren is dan bij Packetfront. Dus daar hebben we wel een voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Streams beschermen kun je natuurlijk op verschillende manieren doen, dat hoeft niet perse te gebeuren op netwerkniveau. Ook bij IPTV kun je namelijk dingen als encryptie toepassen om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vooralsnog heb ik dat gelukkig nog nergens gezien bij Reggefiber netwerken :)

Ik zou het ook dieptriest vinden als ze heel de boel weer gingen versleutelen zodat het alleen weer met een Animo/Yuixx te bekijken is. Dan zijn ze wat dat betreft geen haar beter bezig dan UPC.

Het beste zou zijn als ONE/OBN setjes multicast adressen kan blokkeren of toestaan op afstand in de Packetfront bij mensen thuis.

Als iemand bijvoorbeeld IPTV afneemt met het standaard zenderpakket dan kan er een update naar de Packetfront van die klant worden gestuurd zodat die 62 adressen gedeblokeerd worden. Daarna kan de klant zelf beslissen of hij een Animo/Yuixx bij ONE/OBN gaat kopen of dat hij een eigen IPTV ontvanger of PC wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Op zich maakt mij dat persoonlijk voor dergelijke premium diensten niet zoveel uit. Aangezien het standaard pakket straks gewoon vrij te ontvangen is via DVB-C. Ga zodra dat mogelijk is in ieder geval zelf een ontvanger kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is alleen wel te hopen dat de basis HD zenders (NL1,2,3 HD en op ten duur de commerciële) ook in het DVB-C pakket zitten. En ook dat er voor de Nederlandse zenders bij DVB-C dezelfde aanvoer (Mediagateway/IP) wordt gebruikt als bij IPTV. Dus alleen nog satelliet aanvoer voor buitenlandse zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mail lijkt weer plat te liggen op het moment, kan geen verbinding maken met outlook en ook het webmail adres is niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Hier hetzelfde, kan geen verbinding met de SMTP server krijgen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mark_640 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:35:
Hier hetzelfde, kan geen verbinding met de SMTP server krijgen... :(
Zojuist weer heel even mail binnen gekregen via pop3, ligt nu weer plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kwam er net ook nog in, nu ligt de webmail site plat. POP3/SMTP kan ik niet testen want ik ben niet thuis. Zou trouwens wel een verbetering zijn als de webmail voortaan via een beveiligde verbinding ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Alles werkt inmiddels weer hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
mail.onsneteindhoven.nl werkt niet als smtp. (die ik nog gebruik omdat onsnet de smtp poort dicht heeft gezet :( )

geen status op http://www.onsneteindhoven.nl/
telefoondienst weet van niets.

Gaat weer lekker.

[ Voor 22% gewijzigd door Paquito op 12-01-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Paquito schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:16:
die ik nog gebruik omdat onsnet de smtp poort dicht heeft gezet :(
Ik heb hier thuis gewoon een mailserver staan, en dat werkt gewoon prima? Hier staat de SMTP poort iig niet dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mark_640 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:51:
[...]

Ik heb hier thuis gewoon een mailserver staan, en dat werkt gewoon prima? Hier staat de SMTP poort iig niet dicht...
Poort 25 staat normaal gezien inderdaad dicht maar bij mensen met een vast ip staat hij open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Ik heb de mailserver ook een tijdje gedraaid zonder vast ip, en toen werkte het ook? Nou maakt het mij niet uit, maar misschien is dat recent gewijzigd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
En je moet 25 euro betalen om die poort open te laten zetten. Belachelijk.
Bieden ze geen afdoende mailserver aan, moet je nog eens 25 euro bijbetalen om er zelf een op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Paquito schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:21:
Bieden ze geen afdoende mailserver aan, moet je nog eens 25 euro bijbetalen om er zelf een op te zetten.
Nee je moet 25 euro betalen voor een vast ip adres, aan een vast ip adres zit wel het openen van die poort gekoppeld.

Denk dat je bij een consumenten internetprovider al blij mag zijn dat er een dienst vast ip adres + poort 25 open wordt geboden. Bij UPC/Ziggo kun je dat vergeten en ook bij de meeste ADSL providers is het simpelweg niet mogelijk. Dus 25 euro eenmalige kosten vind ik dat nog wel meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik gebruik de secure SMTP van mijn hoster (Antagonist), dat kan omdat het secure is (en dus een andere poort dan 25). Je hoeft dan dus ook geen 25 euro te betalen :)

[ Voor 17% gewijzigd door VonFoX op 12-01-2010 20:46 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 11:07
Paquito schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:21:
Eerlijk gezegd vind ik dit wat overdreven.

Zoals eerder gezegd is het een consumenten abonnement.

Bovendien zijn de pingtijden en de bandbreedte van de inkomende en uitgaande mailserver sinds het onderhoud in november tot nu extreem goed geweest. Om dan als er een dag zich wat haperingen voordoen direct zo'n reactie te geven vind ik buiten proporties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Het vaste ip adres heb ik niet nodig. Daarom zou ik in mijn geval 25 euro voor port 25 betalen.

Verder werkt tot op de dag vandaag de mail van Onsnet nog steeds niet afdoende. Namelijk diverse mails komen onwillekeurig gemarkeerd als spam binnen en diverse mails van bepaalde domeinen / afzenders worden nog steeds helemaal niet afgeleverd. Ik noem er maar twee uit de waslijst. Toch niet de kleinsten: Ebay, Myspace. Ik heb Onsnet hier al meerdere malen op gewezen, maar er wordt helemaal -niets- aan gedaan.

Buiten proporties? Prutsers zijn het! :+

[ Voor 24% gewijzigd door Paquito op 12-01-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Paquito schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:31:
Het vaste ip adres heb ik niet nodig. Daarom zou ik in mijn geval 25 euro voor port 25 betalen.

Verder werkt tot op de dag vandaag de mail van Onsnet nog steeds niet afdoende. Namelijk diverse mails komen onwillekeurig gemarkeerd als spam binnen en diverse mails van bepaalde domeinen / afzenders worden nog steeds helemaal niet afgeleverd. Ik noem er maar twee uit de waslijst. Toch niet de kleinsten: Ebay, Myspace. Ik heb Onsnet hier al meerdere malen op gewezen, maar er wordt helemaal -niets- aan gedaan.
Er wordt wel iets aan gedaan, zoals eerder al op de OBN website stond is het huidige mailsysteem nog steeds min of meer een korte termijn oplossing. Er wordt nog steeds gewerkt aan een compleet nieuwe platform voor de mail. Alleen heeft dat wat tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Zou idd eind 2009 ingevoerd worden. Neem aan dat dit ook gebeurd is, want alle communicatie over de e-mail server en de staat daarvan is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Paquito schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:27:
Zou idd eind 2009 ingevoerd worden. Neem aan dat dit ook gebeurd is, want alle communicatie over de e-mail server en de staat daarvan is verdwenen.
Nee dit is nog niet gebeurd voor zover ik weet, anders had daar ook wel wat van op de website gestaan neem ik aan tenminste.

Maar op zich was vanavond de eerste storing in tijden.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 12-01-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 16:07

roelbb

knorretje

Anoniem: 120071 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:12:
Vooralsnog heb ik dat gelukkig nog nergens gezien bij Reggefiber netwerken :)

Ik zou het ook dieptriest vinden als ze heel de boel weer gingen versleutelen zodat het alleen weer met een Animo/Yuixx te bekijken is. Dan zijn ze wat dat betreft geen haar beter bezig dan UPC.

Het beste zou zijn als ONE/OBN setjes multicast adressen kan blokkeren of toestaan op afstand in de Packetfront bij mensen thuis.

Als iemand bijvoorbeeld IPTV afneemt met het standaard zenderpakket dan kan er een update naar de Packetfront van die klant worden gestuurd zodat die 62 adressen gedeblokeerd worden. Daarna kan de klant zelf beslissen of hij een Animo/Yuixx bij ONE/OBN gaat kopen of dat hij een eigen IPTV ontvanger of PC wil gebruiken.
Dan heb ik nieuws voor je. In uden (glashart/reggefiber/kpn) is het hele IPTV verkeer versleuteld, wat het gebruik van eigen gekozen settop boxen onmogelijk maakt. Wij moeten het doen met een motorola 1960,
die overigens wel gratis is.

Ik mag ook van harte hopen dat er voor de IPTV oplossingen op de OBN/ONN/ONE netwerken niet voor het inferieure pakket van KPN gekozen gaat worden. Als ik de reactie hier van plus tv lees, denk ik wel af en toe dat we er nog niet zo slecht vanaf zijn gekomen, maar het is nog steeds heel brak als je het gaat vergelijken met een digitale TV van ziggo. (keuze vrijheid van ontvanger, zap snelheid, storingen, ontbreken van analoge televisie)

roelbb

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.