OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:
  • 180.969 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OBN distancieert zich in alle opzichten van KPN.
Duidelijk is dat dit 2 concurrerende partijen zijn.

Errug grappig trouwens dat er nu al nagedacht wordt over hoe de dienst IPTV bij ONE te kunnen tweaken...
Er is nergens vermeld dat ONE met een dienst als IPTV gaat komen.
OBN wel maar ook daar is nog niet bekend met welk systeem zij gaan werken en welke partij dit gaat verzorgen, hoe kun je dan nu al praten over de (niet daarvoor bedoelde) mogelijkheden.
Ik denk dat ontwikkelaars van dit soort diensten ook op deze fora kijken, wellicht wordt daardoor alles wel zo dichtgetimmerd dat alle tweaks zoals eerder vermeld op dit forum niet meer mogelijk zijn wanneer de dienst eventueel geleverd word.
Jammer, maar dat hebben wij dan zelf in de hand gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaa, de meeste mensen blijven maar haperen over waarom alles dichtgetimmerd zit. Ooit bij stilgestaan dat de televisie fabrikanten juist hun tijd te ver vooruit zijn gegaan met het uitbrengen van al die supertv toestellen? Gleufjes hier, 100 Hz daar, en dan niet nadenken over het feit dat de providers van het daadwerkelijke signaal zelf de uiteindelijke beslissingen nemen over versleuteling en dergelijke.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel bananen er wel niet in het mooie "Mediamarktverhaal" trappen ---> je gaat een tv kopen, ziet daar in de winkel prachtig beeld, je laat 4000 euries van je rekening afschrijven met de aankoop, je komt thuis en merkt dat je gewoon een ^%%^@ signaal hebt. Je flipt ém uit alsof het het einde van de wereld is en vervolgens krijgt de provider de schuld...whatsup??

Ff zonder gekheid, ik hoop dat de concurrentie onder de providers wel op korte termijn voordelen voor de consument gaat opleveren. Ondertussen houden we alles gewoon in de gaten...of niet Alexander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@roelbb

De netwerken die ik in gedachte had waren Reggefiber netwerken waar KPN niet bij betrokken is (bijv. XMSNet). Voor zover ik weet hebben die netwerken geen encryptie op de streams.

Wat dat betreft ben ik ook echt blij dat OBN/ONN/ONE nooit met KPN in zee is gegaan. En ik hoop dat dat ook zo blijft! KPN is in mijn ogen een autoritaire arrogante beunhaas die zijn klanten uitmelkt met te dure producten die een slechte prijs/prestatie verhouding hebben en zich weinig aantrekt van kritiek. En dat is niet alleen zo met glasvezel, ook met hun andere producten zie je dat. Bij KPN hoef je niet te verwachten dat ze met een onversleuteld digitaal tv pakket komen, daar is KPN te arrogant voor, net als UPC overigens. Alles moet gaan zo als hun dat willen en hun klanten moet het er maar mee doen. Als hun woekerwinsten maar maximaal zijn.

@Com 2

Het is tot nu toe altijd zo geweest dat OBN en ONE dezelfde diensten aanbieden. Wel zijn er wat kleine verschillen maar beide hebben tot nu toe altijd dezelfde diensten van dezelfde aanbieders gehad. Ik zie niet in waarom dat nu niet zou zijn. Wellicht dat ONE er iets later mee komt, maar het zal grotendeels hetzelfde zijn denk ik. Misschien met nog wat verbeteringen (zoals HD zenders in het Digitale TV/DVB-C pakket).

De partij die de TV gaat verzorgen bij OBN is Glashart Media. Diezelfde partij regelt nu ook het analoge signaal voor XMSNet en het IPTV signaal voor Lijbrandt wat ze bij XMSNet gebruiken. Dus ik denk dat wij grotendeels hetzelfde krijgen hier. De multicast adressen zijn ook allemaal hetzelfde bij alle Reggefiber/Glashart/Niet-KPN netwerken. Bij de Reggefiber/KPN glasvezelnetwerken zal KPN de IPTV streams wel regelen (en ze meteen versleutelen) terwijl bij de Reggerfiber/Niet-KPN glasvezelnetwerken Glashart Media (van Reggefiber) de IPTV streams regelt. Hun beleid is iig klantvriendelijker dan dat van KPN omdat KPN alles versleuteld, terwijl Glashart Media met MAC restricties werkt (of in sommige gebieden nog helemaal geen restricties).

En tuurlijk weet ik dat alle medewerkers van ONE/OBN/ONN hier meelezen. Daarom is het goed dat er nu al over deze toekomstige dienst gepraat wordt en wat een goed compromis is tussen de beveiliging van het signaal en de keuzevrijheid van de ontvangers. Je kunt daar beter nu over praten en je mening over geven dan straks als alles al uitgerold is. Nu kunnen ze nog wat kleine wijzingen maken omdat er nog niks op de site staat.

Ik denk dat niemand meer zit te wachten op een PlusTV fiasco. Hertzinger is toen op eigen houtje met die dienst gekomen zonder te weten wat hun klanten wilden. Hun dachten blijkbaar dat PlusTV precies was wat iedereen wilde, namelijk een statische dichtgetimmerde dienst. Zo'n blunder kan ONE/OBN/ONN niet nog eens hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

kpn is 41% eigenaar in reggefiber groep bv en via die bv ook in de nem's

http://www.reggefiber.nl/structuur.html

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet alleen op de nieuwe netwerken van toepassingen? Volgens mij heeft KPN niks te zeggen over het Reggefiber netwerk van ONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heeft niks direct met netwerken te maken. KPN heeft gewoon 41% van de aandelen van het bedrijf Reggefiber, punt. Reggefiber is de eigenaar van zo'n beetje alle FTTH netwerken in Nederland. Dus als er over belangrijke dingen gestemd zou worden in een aandeelhoudersvergadering heeft KNP 41% van de stemmen even simpel gezegd. Maar goed dan gaat het dus over het fysieke netwerk. Alles wat daar boven zit wordt beheerd door de dienstenleveranciers (Edutel en Glashart Media). Op het dienstenaanbod heeft KPN dus geen enkele invloed.

Enige wat eventueel zou kunnen is dat Reggefiber (met KPN als grootaandeelhouder) dingen gaat veranderen in de contracten met de dienstenleveranciers. Maar ook hier moet je bedenken dat dat niet zomaar kan, denk aan de NMa, eventuele langlopende contracten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:42:
[...]

Nee dit is nog niet gebeurd voor zover ik weet, anders had daar ook wel wat van op de website gestaan neem ik aan tenminste.
Op dit moment is er betreffende de mail helemaal niets meer op de website te vinden. Als ze nou gewoon simpel even zouden communiceren hoe het zit. Doen ze niet... Waarom niet? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een aantal plaatsen waar Concepts-ICT actief is (Ook een Reggefiber/Glashart netwerk) hebben ze nu ook SBS6 HD, NET5 HD en Veronica HD in het IPTV pakket zitten. Hun hebben ongeveer dezelfde zenders als OBN Deurne/Son en Breugel (IPTV). Alleen hun pakketindeling is ietsjes anders. Eind vorig jaar heeft SBS6/NET5/Veronica hier ook een bandbreedte boost gekregen op de analoge kanalen (wss ook bij digitaal, maar dat ik niet checken). Kans is denk ik groot dat ONE/OBN die 3 HD zenders straks ook opneemt in de nieuwe TV diensten hier. Ik hoop ook dat RTL snel volgt. Analoog zijn die zoiezo nog steeds niet om aan te zien (lijkt net een lage kwaliteit webstream).

Hoop ook echt dat ze zulke basis HD zenders niet alleen in het IPTV pakket gaan stoppen maar ook in het DVB-C pakket!!! Desnoods nog wat SD zenders schrappen om wat ruimte vrij te maken. In het DVB-C pakket bij OBN Deurne/Son en Breugel zitten nog steeds een aantal prut zenders. Kan nog best ietsjes bijgeschaaft worden denk ik.

Als bandbreedte niet het probleem is dan is het natuurlijk nog mooier om zowel SD als HD varianten in het DVB-C pakket op te nemen, en dan vervolgens een hd-simulcast descriptor mee te zenden bij die kanalen. Op die manier kan men ook nog alle zenders ontvangen met een DVB-C SD ontvanger terwijl mensen met een DVB-C HD ontvanger automatisch de HD variant te zien krijgen. Mocht hier geen Frequentie ruimte/Bandbreedte meer voor zijn, dan zou ik toch echt kiezen om iig de Nederlandse basiszenders (NL1,2,3, RTL4,5,7,8, NET5,Veronica,SBS6) enkel in HD door te zenden bij het DVB-C pakket (dus de SD varianten schrappen).

Over een paar jaar heeft toch iedereen een (ingebouwde)DVB-C HD ontvanger, dus ik zou ff doorpakken nu als ik ONE/OBN was.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 02:11:
In een aantal plaatsen waar Concepts-ICT actief is (Ook een Reggefiber/Glashart netwerk) hebben ze nu ook SBS6 HD, NET5 HD en Veronica HD in het IPTV pakket zitten. Hun hebben ongeveer dezelfde zenders als OBN Deurne/Son en Breugel (IPTV). Alleen hun pakketindeling is ietsjes anders. Eind vorig jaar heeft SBS6/NET5/Veronica hier ook een bandbreedte boost gekregen op de analoge kanalen (wss ook bij digitaal, maar dat ik niet checken). Kans is denk ik groot dat ONE/OBN die 3 HD zenders straks ook opneemt in de nieuwe TV diensten hier. Ik hoop ook dat RTL snel volgt. Analoog zijn die zoiezo nog steeds niet om aan te zien (lijkt net een lage kwaliteit webstream).

Hoop ook echt dat ze zulke basis HD zenders niet alleen in het IPTV pakket gaan stoppen maar ook in het DVB-C pakket!!! Desnoods nog wat SD zenders schrappen om wat ruimte vrij te maken. In het DVB-C pakket bij OBN Deurne/Son en Breugel zitten nog steeds een aantal prut zenders. Kan nog best ietsjes bijgeschaaft worden denk ik.

Als bandbreedte niet het probleem is dan is het natuurlijk nog mooier om zowel SD als HD varianten in het DVB-C pakket op te nemen, en dan vervolgens een hd-simulcast descriptor mee te zenden bij die kanalen. Op die manier kan men ook nog alle zenders ontvangen met een DVB-C SD ontvanger terwijl mensen met een DVB-C HD ontvanger automatisch de HD variant te zien krijgen. Mocht hier geen Frequentie ruimte/Bandbreedte meer voor zijn, dan zou ik toch echt kiezen om iig de Nederlandse basiszenders (NL1,2,3, RTL4,5,7,8, NET5,Veronica,SBS6) enkel in HD door te zenden bij het DVB-C pakket (dus de SD varianten schrappen).

Over een paar jaar heeft toch iedereen een (ingebouwde)DVB-C HD ontvanger, dus ik zou ff doorpakken nu als ik ONE/OBN was.
Ben ik het helemaal mee eens. Overigens vind ik het beeld van RTL4 via DVB-C momenteel beter dan de NL zenders. Ben jij het daar mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 20:35
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 02:11:Desnoods nog wat SD zenders schrappen om wat ruimte vrij te maken. In het DVB-C pakket bij OBN Deurne/Son en Breugel zitten nog steeds een aantal prut zenders. Kan nog best ietsjes bijgeschaaft worden denk ik.
Het blijft me fascineren... eerst glasvezel aan de man brengen als het medium met de onbeperkte mogelijkheden (met honderden advertenties in lokale krantjes met pakkende quotes van oma Bep uit de Dorpsstraat die zegt 'jaah, glasvezel, da's toch de toekomst he'), en het is nog niet koud een jaar actief, of we hebben het alweer over schrappen van zenders omdat de bandbreedte op is.

Had nu echt niemand van al die glasvezel-guru's @ Reggefiber en consorten kunnen bedenken dat het misschien niet heel handig was om aan je superduper glasvezel hardware te knopen die zo beperkt is dat je al tegen de grenzen van het spul aanloopt voordat je goed en wel klaar bent met het uitrollen van je netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@frenkya

Ik zie niet echt een verschil. Zowel RTL4 als NL1,2,3 lijken dezelfde beperkte bandbreedte te hebben. Zowel bij RTL als NL1,2,3 zie ik flets/nep/gecomprimeerd rood. Ook de helderheid/scherpte lijkt bij beide hetzelfde en is duidelijk geen 8mbit. Wel lijkt het soms of het bij RTL iets scherper is bij closeups (verschilt ook per uitzending), maar dat ligt volgens mij meer bij de cameras/apparatuur/beeldafstellingen van RTL. Over het algemeen kan ik geen verschil in helderheid/scherpte zien tussen RTL en NL1,2,3. Waar zag jij het verschil in dan?

@gotcha
Dat snap ik tot op de dag van vandaag ook nog steeds niet. Ik denk dat er destijds een beperkt budget was om die TV apparatuur aan te schaffen en dat begint nu z'n vruchten af te werpen.
Als je ziet hoeveel zenders Ziggo op de kabel heeft staan (heel veel digitale en daarnaast nog analoog en internet/telefoon), dan verbaas ik me wel over hoe snel de apparatuur bij ONE/OBN al tegen hun limiet aanloopt.

Maar van de andere kant: Ik denk dat ONE/OBN analoge en digitale TV hebben gezien als tussenoplossing totdat de IPTV dienst gereed was. Het kan dus best zijn dat ze daarom niet al te zware apparatuur hebben aangeschaft. Ervan uitgaande dat binnen een paar jaar toch iedereen overstapt op IPTV. Maar met het gemak van de ingebouwde DVB-C ontvangers in alle nieuwe TV's kan dat nog wel eens een stuk langer gaan duren. IPTV zal denk ik pas echt interessant worden als alles on-demand in HD te kijken is. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren in Nederland. Alles gaat hier vreselijk stroef als je het over HDTV hebt.

Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat de meeste mensen eerder op de bekende/Nederlandse HD zenders zitten te wachten dan op nog meer buitenlandse prut van de satelliet. Als je een hele rits prutzenders gaat schrappen in het DVB-C pakket maar wel zorgt dat de Nederlandse basis HD zenders erin zitten dan denk ik niet dat je veel mensen hoort klagen. En de mensen die meer (HD)zenders willen met allerlei extras kunnen alsnog voor IPTV gaan.

Met zo'n DVB-C pakket kaap je ook gelijk 2 groepen klanten bij UPC weg:
- Mensen die nu 30 euro betalen om Nederland 1,2,3 en RTL7,8 in HD te kunnen ontvangen.
- Mensen die zich ergeren dat ze geen eigen ontvanger kunnen gebruiken om de (HD)zenders kunnen ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
IPTV lijkt mij helemaal niks. Gaat alleen maar ten koste van mijn bandbreedte. Dan moet toch echt eerst die 100mbit omhoog. Een beetje hd stream neemt enkel al 15-25mbit in beslag.

Ben benieuwd wanneer de eerste card sharing initiatieven starten met die open dvb-c stanaard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 100Mbit kan niet omhoog. Dan moeten al die Packetfronts vervangen worden. Dat gaan ze toch niet doen.

Nederland 1,2,3 HD en RTL4,5,7,8 HD zenden uit in MPEG4-AVC/H.264 op 12Mbit voor zover ik weet. Enkele zenders zoals Discovery HD zenden nog uit in MPEG2. Dan ligt de bitrate een stuk hoger. Bij Discovery HD is dat volgens mij ergens rond de 20Mbit. Wel grappig om te weten dat die Sagem Ontvanger van Hertzinger bij MPEG2 niet hoger kon dan 15Mbit. Met die box had men Discovery HD dus nooit in native kwaliteit kunnen aanbieden.

En voor zover ik het kan aflezen uit dit stukje in het ED heb je geen smartcard nodig:
Van der Kolk: „In het nieuwe digitale pakket zullen iets minder televisiezenders zitten dan nu het geval is. Daarentegen is de kwaliteit wel zoals van digitale televisie verwacht mag worden. Die dienst is met nagenoeg iedere set-top-box te gebruiken
Met 'nagenoeg iedere set-top-box' neem ik dus aan dat je ook gewoon ontvangers zonder smartcard-lezer kan gebruiken. Ik zou ook geen enkele reden weten waarom er nog smartcards of encryptie gebruikt moet worden:
- Bij Digitaal en Analoog worden dezelfde zenders gebruikt.
- Digitaal en Analoog is 1 dienst.
- Er zijn geen extra Digitale pakketten
- Er zitten geen zenders in met 'premium' content die encryptie eisen

Ervan uitgaande dat de maximale bandbreedte/frequentie ruimte wordt gebruikt bij het zenderpakket van OnsBrabantNet Deurne/Son en Breugel (basisdienst Televisie Analoog/Digitaal (DVB-C)), heb ik hieronder een alternatief gemaakt:

OBN Analoog/Digitaal (DVB-C)
ALTERNATIEF Digitaal (DVB-C)
ALTERNATIEF Analoog
1 Nederland 11 Nederland 1 HD1 Nederland 1 (conversie van HD)
2 Nederland 22 Nederland 2 HD2 Nederland 2 (conversie van HD)
3 Nederland 33 Nederland 3 HD3 Nederland 3 (conversie van HD)
4 RTL 44 RTL 4 HD4 RTL 4 (conversie van HD)
5 RTL 55 RTL 5 HD5 RTL 5 (conversie van HD)
6 SBS 66 SBS 6 HD6 SBS 6 (conversie van HD)
7 RTL 77 RTL 7 HD7 RTL 7 (conversie van HD)
8 RTL 88 RTL 8 HD8 RTL 8 (conversie van HD)
9 Net 59 Net 5 HD9 Net 5 (conversie van HD)
10 Veronica / Jetix10 Veronica / Jetix HD10 Veronica / Jetix (conv. van HD)
11 VRT 1 (Één)11 VRT 1 (Één)11 VRT 1 (Één)
12 Ketnet / Canvas12 Ketnet / Canvas12 Ketnet / Canvas
13 Discovery Channel13 Discovery Channel13 Discovery Channel
14 National Geographic Ch.14 National Geographic Ch.14 National Geographic Ch.
15 Comedy Central/Nickelodeon15 Comedy Central/Nickelodeon15 Comedy Central/Nickelodeon
16 Eurosport16 Eurosport16 Eurosport
17 Animal Planet17 Animal Planet17 Animal Planet
18 MTV18 MTV18 MTV
19 TMF19 TMF19 TMF
20 Car Channel20 ARD20 ARD
21 Fan TV21 ZDF21 ZDF
22 ARD22 TV5 Monde22 TV5 Monde
23 ZDF23 BBC 123 BBC 1
24 TV5 Monde24 BBC 224 BBC 2
25 BBC 125 CNN25 CNN
26 BBC 226 Euronews26 Euronews
27 CNN27 WDR27 WDR
28 Euronews28 ARTE28 ARTE
29 Al Jazeera Arabisch29 Omroep Brabant29 Omroep Brabant
30 TRT International30 OnsBrabantNet (Evenementen)30 OnsBrabantNet (Evenementen)
31 TV Oranje
32 NostalgieNet
33 WDR
34 ARTE
35 Mezzo
36 Rai Uno
37 Omroep Brabant
38 OnsBrabantNet (Evenementen)
39 Limburg L1

Car Channel -8Mbit
Fan TV -8Mbit
TV Oranje -8Mbit
NostalgieNet -8Mbit
Mezzo -8Mbit
Limburg L1 -8Mbit

Al Jazeera Arabisch -3Mbit
TRT International -3Mbit
Rai Uno -3Mbit

Totaal 57Mbit vrijgemaakt. Genoeg bandbreedte om 10 8Mbit MPEG2 kanalen te upgraden naar 13-14Mbit MPEG4-AVC/H.264 kanalen.

Lijkt me een prima Analoog/DVB-C pakket zo. Echt een basispakket voor mensen die gewoon de basiszenders willen in de hoogste kwaliteit en verder geen poespas erbij hoeven. Mensen die een uitgebreider pakket willen met meer zenderopties en mogelijkheden kunnen voor IPTV gaan (62+ zenders, EPG, Uitzendinggemist en andere Interactieve diensten).

Ben benieuwd wat iedereen er van vind (en ONE/OBN denk ik ook ;)).

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Travel Channel moet terug op de digitaal! (zit wel op de de analoog nu) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik wil alleen BBC HD er nog bij, dan mag het zo gebeuren :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ieder HD-pakket hoort toch zeker Eurosport HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Kunnen we OBN niet gezamelijk aanpakken via de reclame code commissie? (dus gezamelijk een klacht indienen?)
Ze maken nog steeds reclame met hun 'suprieure beeldkwaliteit' (anoloog). Het lijkt me erg makkelijk te bewijzen dat dit niet zo is, de mensen van de commissie hoeven maar bij een willekeurige klant binnen te stappen en ze kunnen zien dat dit echt niet het geval is... Valt dit niet onder oplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Heej ik lees zeer interessante berichten m.b.t digitale tv :).
Wij wachten daarom ook even met de overstap naar UPC.
wil graag de full hd pakketten afnemen namelijk :).

Half februari word spannend dan goed bezig OBN, overigens kan ik op de website geen info vinden, wel jammer.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:54:
Ik wil alleen BBC HD er nog bij, dan mag het zo gebeuren :)
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:14:
Bij ieder HD-pakket hoort toch zeker Eurosport HD!
Ik zou naast die 10 Nederlandse basis HD-zenders ook graag nog extra HD-zenders in het DVB-C pakket willen (Discovery HD en NGC HD), maar dan moet je denk ik toch wel een hoop gewilde SD zenders gaan schrappen vanwege ruimtegebrek.
Poolijs schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:22:
Kunnen we OBN niet gezamelijk aanpakken via de reclame code commissie? (dus gezamelijk een klacht indienen?)
Ze maken nog steeds reclame met hun 'suprieure beeldkwaliteit' (anoloog). Het lijkt me erg makkelijk te bewijzen dat dit niet zo is, de mensen van de commissie hoeven maar bij een willekeurige klant binnen te stappen en ze kunnen zien dat dit echt niet het geval is... Valt dit niet onder oplichting?
Ik zou daar nog ff mee wachten tot half februari. Ik denk dat men bij het nieuwe zenderpakket precies heeft uitgemeten hoeveel zenders erin passen zonder dat de kwaliteit of de bandbreedte gelimiteerd moet worden bij de analoge of digitale zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:12:
@frenkya

Ik zie niet echt een verschil. Zowel RTL4 als NL1,2,3 lijken dezelfde beperkte bandbreedte te hebben. Zowel bij RTL als NL1,2,3 zie ik flets/nep/gecomprimeerd rood. Ook de helderheid/scherpte lijkt bij beide hetzelfde en is duidelijk geen 8mbit. Wel lijkt het soms of het bij RTL iets scherper is bij closeups (verschilt ook per uitzending), maar dat ligt volgens mij meer bij de cameras/apparatuur/beeldafstellingen van RTL. Over het algemeen kan ik geen verschil in helderheid/scherpte zien tussen RTL en NL1,2,3. Waar zag jij het verschil in dan?
Ik vergelijk dan het journaal op de ned zenders met RTL nieuws. Dat lijkt me een eerlijk vergelijk aangezien dat beide live studio beelden zijn. Rare is alleen dat het bij UPC omgekeert is. De ned zenders zijn beter dan RTL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

frenkya schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:28:
[...]

Rare is alleen dat het bij UPC omgekeert is. De ned zenders zijn beter dan RTL.
Dat idee heb ik totaal niet. Ik kijk geen analoog meer :)

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 21-01-2010 07:56 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik zou niet al te hard hopen op een oplossing half februari. Dit soort richt-datums (een deadline zou ik het niet willen noemen) hebben nogal de neiging om elastisch te zijn. Ik zou een begin van een oplossing voor het einde van het jaar al een meevaller vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Ik heb gisteren gebeld met OBN met vragen over de 'nieuwe' vorm van digitale TV die ze aan gaan bieden.

De helpdeskmedewerker gaf aan dat ze half februari beginnen met TESTEN. Nadat deze tests zijn afgerond zal er pas officieel gecommuniceerd worden. Deze officiele communicatie zal via de website gebeuren.

Informeel is aangegeven dat er getest zal worden met een IPTV oplossing en niet met DVB-C. Na mijn navraag hoe het dan zat met het artikel in het ED werd aangegeven dat DVB-C nog steeds wel een optie is, niets wordt uitgesloten.

Het zal dus nog wel een tijdje gaan duren allemaal. Wanneer ze pas in februari met testen gaan starten misschien op zijn vroegst in juli van dat jaar of zo? (als alles goed gaat dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 07:56:
[...]

Die vergelijking ging over digitaal he :)
Analoog zijn alle RTL zenders bagger bij ONE/OBN.

Het infokanaal van ONE is trouwens ook weer gecrasht zie ik.

edit:
Werd net weer opgestart zag ik. Wordt hier redelijk goed meegelezen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
PcDealer schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 07:56:
[...]

Ik heb het ook over digitaal (DVB-C) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:36:
[...]

edit:
Werd net weer opgestart zag ik. Wordt hier redelijk goed meegelezen ;)
Als dat zo is, dan wel selectief. En zoiets zou niet via een forum bekend moeten worden, maar door eigen logging/polling tools.
Ik hoor nog niets goed over de e-maildienst.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:29:
[...]

Als dat zo is, dan wel selectief. En zoiets zou niet via een forum bekend moeten worden, maar door eigen logging/polling tools.
Ik hoor nog niets goed over de e-maildienst.
Wat mij verbaasde is dat ze niet keken waardoor die foutmelding kwam. Die werd gewoon weggeklikt en dat Newscast prog werd weer opnieuw aangeklikt. Zal binnenkort wel weer opnieuw crashen denk ik.

E-maildienst werkt toch goed? Ik heb geen timeouts of vertragingen meer meegemaakt sinds dat ze de boel overgezet hebben (op 12 januari na dan). Wel zouden ze eens iets aan die webmail moeten doen zodat die via een beveiligde ssl verbinding loopt. Webmail zonder beveiligde verbinding gaat niet samen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Laatst online: 12-09 16:01
Mijn ouders gebruiken de e-mail dienst niet meer maar een andere webmail dienst.
ikzelf al jaren eigen mail host gelukkig :).
Hebben ze niet even in de eventvwr gekeken van die Xp bak ? :P.
ik heb overigens dat kanaal nog nooit gezien volgens mij dat hij crasht.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33
Heeft er iemand hier nog meer packetloss? Vooral verbindingen naar het buitenland gaan niet helemaal lekker

50 packets transmitted, 35 received, 30% packet loss, time 49139ms
rtt min/avg/max/mdev = 11.854/12.231/12.663/0.223 ms

etc.. om de 5-10 packets dropt er een pakketje.. en de snelheid is lager dan normaal

[ Voor 66% gewijzigd door stfn345 op 22-01-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
razorhead schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:11:
Heeft er iemand hier nog meer packetloss? Vooral verbindingen naar het buitenland gaan niet helemaal lekker

50 packets transmitted, 35 received, 30% packet loss, time 49139ms
rtt min/avg/max/mdev = 11.854/12.231/12.663/0.223 ms

etc.. om de 5-10 packets dropt er een pakketje.. en de snelheid is lager dan normaal
Misschien makkelijk om te vermelden waarheen je aan het pingen bent?

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op diverse avonden uitval op TV+ van diverse kanalen (Ned 1/2/3; enige commercieelen, maar *niet* alle), duurt een minuutje, dan werkt het weer. Meestal rond 19u30.

Ook Discovery HD is plotseling LD geworden. Iemand zelfde ervaring?
(Best, Heuveleind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:58
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:09:
Ik heb op diverse avonden uitval op TV+ van diverse kanalen (Ned 1/2/3; enige commercieelen, maar *niet* alle), duurt een minuutje, dan werkt het weer. Meestal rond 19u30.

(Best, Heuveleind)
inderdaad, ik wilde net hetzelfde plaatsen. sinds donderdag is discovery HD, discovery SD geworden hier. ik heb al opnieuw kanalen gezocht, stroom eraf, etc etc... geen resultaat.

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:09:

(Best, Heuveleind)
Op Ned 1,2,3 en RTL 4 inderdaad ook gemerkt dat het mis gaat. Even zappen en dan werkt het echter wel weer. Ik hoef niet een minuutje te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal is het in de avond idd. Dan komt er 30-60 seconden geen digitaal signaal meer binnen (gele signaalbalk van de TV hier is leeg (No Signal). Switchen tussen analoog en digitaal heeft hier iig geen effect. Na 30-60 seconden wachten komt er weer signaal binnen. Wat mij ook opvalt is dat rond 7 uur 's morgens soms bij het analoge signaal Ned1,2, SBS,NET5 en Veronica beginnen te haperen (zelfde blokjes-haperingen als toen bij Plus TV) en dan klapt het signaal er op een gegeven moment uit (zwart beeld). Allemaal bandbreedte problemen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Een ontvanger is kapot en om geen zwart beeld te hebben is er voor gekozen om Discovery SD zolang er op te zetten.

[ Voor 54% gewijzigd door Wagij op 23-01-2010 19:10 . Reden: Quote de verkeerde. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Wagij schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:09:
Een ontvanger is kapot en om geen zwart beeld te hebben is er voor gekozen om Discovery SD zolang er op te zetten.
Dat geeft het amateuristische nivo alweer aan. Zou dit gebeuren bij een UPC of Ziggo, dan is er binnen een uur of geschakeld naar de backup-receiver, of er staat een andere receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:00
Ik woon in Veldhoven en heb ook OnsBrabantNet. Heb de verbinding gedeeld met een Linksys WRVS4400N router. Als ik IPS uitschakel en de MTU op 1440 zet, haal ik goede resultaten mbt down en upload. Wilde eigenlijk ook nog plus TV afnemen, maar dat is momenteel niet mogelijk. Ben benieuwd wanneer dat weer mogelijk is en wat de kwaliteit dan is. Huidige verhalen zijn niet positief in ieder geval.

Verder ben ik momenteel ook aan het downloaden via de OBN nieuwsserver. Ik zag op de site staan dat er maximaal 4 connecties mogen/mogelijk zijn. Ik heb per ongeluk een keer 32 opgegeven en het lijkt gewoon te werken. Niet alle 32, maar zeker wel meer dan 4. Snelheid zit nu dik boven de 1MB/s ipv 250KB/s. Kan ik hier problemen mee krijgen? En hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 tegelijk lukt meestal nog wel maar daarboven klapt het vaak dicht (connection errors). Ik heb er iig nog nooit problemen mee gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 11:00
Ik heb er nu 16 en het lijkt stabiel te lopen. Wat is jouw maximale snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loopt rond de 522 met 8 threads. Ik heb het nu ook naar 16 opgevoerd. Snelheid is rond de 1055 kb/s. Maar mijn ervaring is dat ie met meer dan 8 threads op een gegeven moment niet meer doorloopt en nog weigert nieuwe connecties te maken. Wellicht dat dat te maken heeft omdat er te snel achter elkaar teveel nieuwe connecties met de nieuwsserver worden gemaakt. De files zijn meestal allemaal even groot en dus ook ongeveer tegelijk klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt nog steeds stabiel te lopen met 16 theads. 17 threads lijkt teveel te zijn. Dan krijg ik 1 van deze meldingen:

Unable to connect to news.onsneteindhoven.nl 119400 reader1.onsnet.xlned.com: Your host connection limit reached - usenet.xlned.com

Unable to connect to news.onsneteindhoven.nl 119400 reader2.onsnet.xlned.com: Your host connection limit reached - usenet.xlned.com

Unable to connect to news.onsneteindhoven.nl 119400 reader3.onsnet.xlned.com: Your host connection limit reached - usenet.xlned.com

Unable to connect to news.onsneteindhoven.nl 119400 reader4.onsnet.xlned.com: Your host connection limit reached - usenet.xlned.com

En dat verklaard meteen hoe het kan dat je 16 threads tegelijk kunt doen in plaats van 4. Toen ik voor het laatst probeerde de threads op te voeren en 8 de max was was er waarschijnlijk nog geen reader3.onsnet.xlned.com en reader4.onsnet.xlned.com.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
Mark_640 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:52:
[...]

Dat geeft het amateuristische nivo alweer aan. Zou dit gebeuren bij een UPC of Ziggo, dan is er binnen een uur of geschakeld naar de backup-receiver, of er staat een andere receiver...
inderdaad zeg, moet álles daar zo lang duren???

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat ze dan eind vorig jaar allemaal hebben gedaan als ze (volgens de helpdesk) pas in februari beginnen met testen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 18:59
@Alexander
Mag ik vragen wat jou instellingen zijn?
Ik heb ingesteld news.onsneteindhoven.nl poort 119 en news.onsbrabantnet.nl op poort 119 en haal voor elk maximaal 5 verbindigen.
Ik mis SSL een beetje en in jou post lijkt het dat je een ander poort heb en dus connect met SSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:00:
Ik vraag me af wat ze dan eind vorig jaar allemaal hebben gedaan als ze (volgens de helpdesk) pas in februari beginnen met testen.
Er is een alfa test vanaf half December en de beta test start ergens in Ferbruari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Wagij schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:04:
[...]

Er is een alfa test vanaf half December en de beta test start ergens in Ferbruari.
Waar kan ik me inschrijven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
Nu heb ik helemaal geen beeld met plus tv. Geen signaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darthmuil schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:30:
@Alexander
Mag ik vragen wat jou instellingen zijn?
Ik heb ingesteld news.onsneteindhoven.nl poort 119 en news.onsbrabantnet.nl op poort 119 en haal voor elk maximaal 5 verbindigen.
Ik mis SSL een beetje en in jou post lijkt het dat je een ander poort heb en dus connect met SSL?
news.onsneteindhoven.nl, news.onsnetnuenen.nl en news.onsbrabantnet.nl verwijst allemaal naar hetzelfde: edutel.xlned.com [85.12.40.180]

Ik gebruik gewoon port 119 btw. Geen SSL. Misschien moet je je server timeout wat langer instellen (staat hier op 2 minuten), want niet alle 16 threads starten tegelijk. Duurt ff een paar seconden in het begin voordat alles loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het inmiddels spookt van de geruchten en wilde verhalen ben ik een informatie rondje gaan doen langs de verschillende informatiecentra en telefoonnummers van beide glasvezelaanbieders.
Het volgende is mij duidelijk geworden en heb ik even onder elkaar gezet.

OBN IPTV

Status: 2e testfase is aangekondigd maar nog niet gestart.
Aanbod: Onbekend, al zou er al een aanbod bekend gemaakt zijn is dit onder voorbehoud.
Prijs: Onbekend
Uitrol: Onbekend, er word op dit moment slechts getest, aan de hand van de resultaten zal worden
bepaald of IPTV in de vorm zoals deze getest is aangeboden gaat worden.

ONE IPTV

Status: Orienteren.
Aanbod: Onbekend
Prijs: Onbekend
Uitrol: Onbekend

OBN / ONE DVB-C

Status: Operationeel met gebruik van Sagem box
Prijs: 7,50 voor het basispakket wat bij ONE nog nooit berekend is.
Verwachting: Zenders gelijk maken aan het analoge aanbod.
zonder extra abonnementskosten DVB-C Signaal om het analoge pakket ook in digitale
kwaliteit te kunnen kijken.
Let wel, digitale kwaliteit en geen HD kwaliteit.
Geen codering/encryptie.
Of dit doorgaat is afhankelijk van de komst IPTV en / of wat de leverancier van deze dienst aan
bied.

OBN / ONE COAX (analoog signaal)
De reactie van beide partijen op de vraag:"gaat het analoge signaal verdwijnen" was bijna gelijk.
Zolang er tv's gemaakt worden waar een coax kabel op kan worden aangesloten blijven wij analoog signaal leveren.

Ik ben erg benieuwd wat/wanneer en hoe gaat gebeuren want buiten het analoge signaal blijft alles een beetje onzeker naar mijn gevoel....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:24:
OBN / ONE DVB-C

zonder extra abonnementskosten DVB-C Signaal om het analoge pakket ook in digitale
Geen codering/encryptie.
Of dit doorgaat is afhankelijk van de komst IPTV en / of wat de leverancier van deze dienst aan
bied.
Das echt een grote fout die ze hier maken. Schrap dan wat onpopulaire SD zenders en analoge zenders om plaats te maken zodat ten minste de NL basiskanalen geupgrade kunnen worden van MPEG2 SD naar MPEG4-AVC HD. Dat mag nu toch onderhand wel eens in 2010.

Daarnaast, als ze analoog nog een tijd willen blijven aanbieden, doe dan eens wat aan die blurry omzettingsapparatuur. Nog steeds erger ik me dood dat kleuropvulling in objecten uitzakt/uitwaast. Waarom blijft die kleuropvulling niet strak en binnen de lijnen (zoals bij Ziggo)? Het hele beeld wordt daardoor opgedikt, onscherp en blurry. Ondanks de verbeteringen van eind vorig jaar is dit probleem (waar alles om draait) nog steeds niet gefixt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
HDTV zal neem ik aan straks via IPTV geleverd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar daarnaast zouden ze ook wel wat basis HD zenders in het DVB-C pakket kunnen doen. Het is echt niet meer van deze tijd om alleen nog maar SD zenders in het standaardpakket te hebben. Dat is ook prima mogelijk als ze wat van die onpopulaire/weinig bekeken SD zenders eruit halen. Daarnaast is het nog maar de vraag of je met een IPTV abo de streams op een PC kan kijken in Windows Media Center icm DVBLink for IPTV. Zou het echt laag vinden van ONE/OBN als ze dat weer expres gaan tegenwerken zoals met PlusTV. De multicast adressen zouden gewoon per abo geactiveerd/gedeblokkeerd moeten worden bij de klant en daarna geen mac-restricties of encryptie moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik denk dat 30 van de 50 zenders wel geschrapt kunnen worden. Ik kijk in elk geval die mode en Turkse/Franse/whatever zenders niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:24:
OBN / ONE DVB-C

Status: Operationeel met gebruik van Sagem box
Prijs: 7,50 voor het basispakket wat bij ONE nog nooit berekend is.
Verwachting: Zenders gelijk maken aan het analoge aanbod.
Geen codering/encryptie.
bied.

Heeft OBN/ONE in de gesprekken die jij met ze hebt gehad het eigenlijk nog gehad over het DVB compatible maken van hun signaal? Ik krijg namelijk de indruk uit bovenstaande dat het DVB-C verhaal van OBN/ONE signaal technisch gezien blijft zoals het nu is met die Sagem box en dat gaat dus niet (goed) werken met standaard DVB apparatuur zoals sommigen van jullie proefondervindelijk al hebben vastgesteld. Ik lees in ieder geval niet dat men bezig is met het testen van gewijzigde firmwares voor zowel de DVB multiplexers van OBN/ONE als de Sagem box om de boel DVB compatible te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:08:
Maar daarnaast zouden ze ook wel wat basis HD zenders in het DVB-C pakket kunnen doen. Het is echt niet meer van deze tijd om alleen nog maar SD zenders in het standaardpakket te hebben. Dat is ook prima mogelijk als ze wat van die onpopulaire/weinig bekeken SD zenders eruit halen. Daarnaast is het nog maar de vraag of je met een IPTV abo de streams op een PC kan kijken in Windows Media Center icm DVBLink for IPTV. Zou het echt laag vinden van ONE/OBN als ze dat weer expres gaan tegenwerken zoals met PlusTV. De multicast adressen zouden gewoon per abo geactiveerd/gedeblokkeerd moeten worden bij de klant en daarna geen mac-restricties of encryptie moeten hebben.
Dan heeft IPTV natuurlijk geen meerwaarde meer en zou dat niet verkocht worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:43:
[...]

Dan heeft IPTV natuurlijk geen meerwaarde meer en zou dat niet verkocht worden :)
Tuurlijk wel. Meer zenderaanbod, EPG, uitzendinggemist en andere interactieve mogelijkheden wat er standaard bij zit, noem het maar op. IPTV zou meer een premium dienst moeten zijn met een keuze voor allerlei opties en toetsers en bellen. Van DVB-C en Analoog kunnen ze het best gewoon een basisdienst maken (alleen al vanwege het ruimtegebrek en de limieten van de apparatuur). Dus een handjevol veel bekeken zenders, maar wel in maximale kwaliteit en waarbij de Nederlandse basiszenders in HD worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:08:
[...]

Tuurlijk wel. Meer zenderaanbod, EPG, uitzendinggemist en andere interactieve mogelijkheden wat er standaard bij zit, noem het maar op. IPTV zou meer een premium dienst moeten zijn met een keuze voor allerlei opties en toetsers en bellen. Van DVB-C en Analoog kunnen ze het best gewoon een basisdienst maken (alleen al vanwege het ruimtegebrek en de limieten van de apparatuur). Dus een handjevol veel bekeken zenders, maar wel in maximale kwaliteit en waarbij de Nederlandse basiszenders in HD worden doorgegeven.
Ja maar HDTV is natuurlijk een premium dienst, denk dat ze dat als grote publiekstrekker van IPTV zien. Ik bedoel ik denk niet dat veel mensen extra gaan betalen als ze basis nederlandse zenders al in HD kunnen hebben via het standaardpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:10:
[...]

Ja maar HDTV is natuurlijk een premium dienst, denk dat ze dat als grote publiekstrekker van IPTV zien. Ik bedoel ik denk niet dat veel mensen extra gaan betalen als ze basis nederlandse zenders al in HD kunnen hebben via het standaardpakket.
Mwah, ik vind Nederland 1, 2, 3 HD, RTL 4, 5, 7, 8 HD, SBS6 HD, NET5 HD en Veronica HD niet echt premium. Het is gewoon dezelfde content als bij de SD zenders. Kijk maar naar andere providers zoals Caiway en Ziggo, die geven dat soort basis zenders ook gewoon in HD door in hun standaard DVB-C pakket.

Zenders zoals Discovery HD zijn premium, omdat het een HD zender is met eigen HD content los van Discovery SD. Dat soort zenders passen prima in een apart HD-pakket bij IPTV, maar HD zenders die linear uitzenden met de SD varianten zijn naar mijn mening geen Premium zenders.
ArChie schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:58:
[...]

Heeft OBN/ONE in de gesprekken die jij met ze hebt gehad het eigenlijk nog gehad over het DVB compatible maken van hun signaal? Ik krijg namelijk de indruk uit bovenstaande dat het DVB-C verhaal van OBN/ONE signaal technisch gezien blijft zoals het nu is met die Sagem box en dat gaat dus niet (goed) werken met standaard DVB apparatuur zoals sommigen van jullie proefondervindelijk al hebben vastgesteld. Ik lees in ieder geval niet dat men bezig is met het testen van gewijzigde firmwares voor zowel de DVB multiplexers van OBN/ONE als de Sagem box om de boel DVB compatible te krijgen.
Hier staat het:
Van der Kolk: „In het nieuwe digitale pakket zullen iets minder televisiezenders zitten dan nu het geval is. Daarentegen is de kwaliteit wel zoals van digitale televisie verwacht mag worden. Die dienst is met nagenoeg iedere set-top-box te gebruiken.
Zodra ze het signaal aanpassen zullen ze tegelijk ook wel een firmware update uitrollen voor die Sagem boxen. Dat lijkt mij iig 't meest logisch.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een domme vraag, maar ik heb nou internet van kpn. hiermee download ik (gratis) van zo'n nieuwsserver in grabit.
Dat kan dus ook gewoon als ik overstap op onsnet maar kost het dan wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:29:
Hier staat het:

[...]

Zodra ze het signaal aanpassen zullen ze tegelijk ook wel een firmware update uitrollen voor die Sagem boxen. Dat lijkt mij iig 't meest logisch.
Ja, ik wist dat het daar staat. Het valt mij alleen op dat er bij het rondje langs de velden door Com 2 echter totaal niet gesproken wordt over aanpassingen en testen de DVB incompabiliteit. Vandaar dat ik het nog maar eens expliciet aan Com 2 vraag of dat helemaal niet ter sprake is gekomen. Het zal niet de eerste keer zijn dat er iets in een krant staat dat later niet uit komt of spontaan vergeten wordt door de uitvoerenden. Veelal zijn de woordvoerders van digitale TV providers niet goed op de hoogte van de techniek waardoor ze zich nog wel eens dingen laten ontvallen die de technici niet als zodanig bedoeld hadden of om wat voor reden dan ook niet kunnen/willen waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:01:
Mischien een domme vraag, maar ik heb nou internet van kpn. hiermee download ik (gratis) van zo'n nieuwsserver in grabit.
Dat kan dus ook gewoon als ik overstap op onsnet maar kost het dan wat?
Nee dat kost niets, ook bij onsnet heb je gratis nieuwservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
he

Ligt het internet eruit in Eindhoven ? kan www.onsneteindhoven.nl niet benaderen

http://downforeveryoneorjustme.com/onsneteindhoven.nl
It's not just you! http://onsneteindhoven.nl looks down from here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Hier ligt het er ook uit, een uurtje ongeveer nu.

Nu even weer online via UPC, die doet het wel :P

edit:

Bij de helpdesk staat het bandje eral op :P

[ Voor 26% gewijzigd door Mark_640 op 30-01-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:57
dominicr in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I)"

Bij mij doet die het weer. Het lag er ongeveer voor een uurtje eruit. Kon tijdens de storing alleen interne ip's binnen het Edutel netwerk benaderen. Externe (google, etc.) kreeg ik niet te pakken.

Alleen Windows Live Messenger werkte de gedurende tijd.

Nu lijkt alles weer te werken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
Enig idee wat er mis geweest kon zijn ? over het algemeen is de verbinding gewoon altijd goed

[ Voor 15% gewijzigd door dominicr op 30-01-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Geen idee wat 't geweest is, maar ook in Vaartbroek zijn we weer up... :)

Ook opmerkelijk dat de eigen website eruit lag. Heb bij UPC ook wel eens een storing gehad, maar de site van UPC zelf bleef dan gewoon bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBX_g33k
  • Laatst online: 10:57
dominicr schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 18:57:
Enig idee wat er mis geweest kon zijn ? over het algemeen is de verbinding gewoon altijd goed
Geen flauw idee, ik kreeg toenstraks de technische dienst ook niet te pakken, ik dacht dat ik in quarantine werd gezet nadat een aantal vrienden van mij mijn ip-adres niet konden pingen.

Maar aangezien de storing alleen buiten het netwerk lag, (verkeer binnen het edutel/ONE netwerk verliep vlekkeloos) denk ik dat er iets met de gateway was. Ik kan het natuurlijk verkeerd begrijpen.

Heb zojuist telefoontje ontvangen van ONE. De probleem lag in de core-router van het netwerk in Eindhoven waarbij er iets mis ging in de router tabel en de router om beveiligingsredenen alles dichtgooide. Dit is wat ik heb begrepen van de medewerker (niet de technische afdeling)

[ Voor 19% gewijzigd door PBX_g33k op 30-01-2010 19:38 . Reden: Telefoontje ontvangen van OnsNet Eindhoven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
goed dat het weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:42:
[...]

Nee dat kost niets, ook bij onsnet heb je gratis nieuwservers.
Danku, wat is de naam ervan? news.onsnet.nu ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 01:30
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:13:
[...]

Danku, wat is de naam ervan? news.onsnet.nu ofzo?
host: news.onsbrabantnet.nl
port: 119
Connections: 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste allen,

kan iemand verifieren dat 8 verbindingen niet meer werkt met onsbrabantnet neunen en eindhoven?

ik krijg er nog maar 4 tegelijk bij de andere krijg ik nu een foutmelding

is pas een week

heb ongeveer een jaar 8 tegelijk gedaan

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 18:59
mrcosmo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:29:
Beste allen,

kan iemand verifieren dat 8 verbindingen niet meer werkt met onsbrabantnet neunen en eindhoven?

ik krijg er nog maar 4 tegelijk bij de andere krijg ik nu een foutmelding

is pas een week

heb ongeveer een jaar 8 tegelijk gedaan

:(
@mrcosmo
Heb ik ook.
Ik denk dat ONE en OBN toch deze forum leest. Want 2 dagen na de posts van Alexander en mij in dit forum, zijn de mogelijkheden om een sneller verbinding naar de news servers te krijgen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darthmuil schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:41:
[...]

@mrcosmo
Heb ik ook.
Ik denk dat ONE en OBN toch deze forum leest. Want 2 dagen na de posts van Alexander en mij in dit forum, zijn de mogelijkheden om een sneller verbinding naar de news servers te krijgen verdwenen.
Jesus...ik dacht werkelijk dat ze niet verder konden zinken . Gister terug gegaan naar UPC vanwege de eeuwigdurende storingen met plus tv , en als men de nieuwsservers bewust ( of onbewust ) blijft knijpen ga ik met internet en telefoon ook naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:49:
[...]

Jesus...ik dacht werkelijk dat ze niet verder konden zinken . Gister terug gegaan naar UPC vanwege de eeuwigdurende storingen met plus tv , en als men de nieuwsservers bewust ( of onbewust ) blijft knijpen ga ik met internet en telefoon ook naar UPC.
Zoals op de website vermeld staat:

Nieuwsgroepen, maximaal 4 gelijktijdige sessies van 512 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkel reader1.onsnet.xlned.com is nu nog actief. Terug naar het stenen tijdperk met 4 connecties op 256 kb/s. Jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:34:
Enkel reader1.onsnet.xlned.com is nu nog actief. Terug naar het stenen tijdperk met 4 connecties op 256 kb/s. Jammer.
Ja , hier ook ; 4 draadjes op 256 kb/s....hmpf
Nog iemand positieve berichten voor de nabije toekomst van ON/OBN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp zijn de gratis servers van onsbrabantnet begrenst kwa snelheid?
Tot hoeverre?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:13:
Dus als ik het goed begrijp zijn de gratis servers van onsbrabantnet begrenst kwa snelheid?
Tot hoeverre?
4 connecties van elk 64 kB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet veel.
Je moet dus betalen voor sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:19:
Dat is niet veel.
Je moet dus betalen voor sneller?
Ja je kunt een payserver nemen en als die paysever 100Mbit ondersteund kun je dan full speed downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik dacht dat je langzaam internet thuis had? Ik neem aan dat je gewoon 100mbit hebt.
Je kan een betaalde usenet provider nemen, zoals Hitnews... Maximaal 120mbit... Ik download in elk geval met ruim 11,5 mb/sec... Als dat nog niet snel genoeg is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke actie weer bij Albert Heijn samen met EredivisieLive: 2 maanden kijken voor bijna niks!
En wie doet er weer niet mee....... juist ja: OBN.
Zo maak je wel indruk als 'supermoderne internet-tv-telefoon aanbieder' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexander, heb jij enig idee waarom men de datastroom van de nieuwsserver afknijpt ? Kunnen er voor ON/OBN dringende redenen zijn om dit te moeten doen ?
Wist men niet hoe snel dat ding was ? Zoveelste geval van onkunde bij ON/OBN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:25:
[...]

4 connecties van elk 64 kB/sec
Euhm, is het niet 512 per connectie, ipv 64 kb? Of zit je gewoon ff te fukkeh:P?

k moet zeggen, ik krijg er ook lang niet altijd een connectie op. XS News doet het wel prima bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja maar 512 Kb/s is hetzelfde als 64KB/s ;)

Kb staat namelijk voor kilobit en KB voor Kliobyte. Aangezien een byte 8 bits is is dat dus hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh, kleine lettertjes weer, niet op gelet. aaarghhhhhhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:51:
Ik dacht dat je langzaam internet thuis had?
Heb ik ook, maar wil graag overstappen. Twijfel tussen OBN of hoger op bij kpn (gewoon adsl)
Jullie mischien advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:38:
[...]

Heb ik ook, maar wil graag overstappen. Twijfel tussen OBN of hoger op bij kpn (gewoon adsl)
Jullie mischien advies?
Nou ja ADSL komt lang niet aan de snelheid van glasvezel natuurlijk dus voor mij zou die keuze niet moelijk zijn. De stabiliteit en kwaliteit van internet en telefonie is over het algemeen gewoon heel goed bij OBN / ONE. TV daarentegen kan en moet nog veel aan verbeterd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Internet en telefonie is gewoon goed bij OBN. TV heb ik daar niet, dus kan ik niets over zeggen. Maar wie heeft TV nodig als je 100 mbit internet hebt ;)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
kan het zijn dat obn tijdelijk alleen geluid doorstuurt en geen beeld?
sinds gisteravond hebben we geen beeld meer op de televisie maar wel geluid. Als ik met hand over de tv ga dan voel ik wel dat hij statisch geladen is. Dus misschien is de tv wel kapot, want alles lijkt gewoon goed aangesloten

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
jvoorhout schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:36:
kan het zijn dat obn tijdelijk alleen geluid doorstuurt en geen beeld?
sinds gisteravond hebben we geen beeld meer op de televisie maar wel geluid. Als ik met hand over de tv ga dan voel ik wel dat hij statisch geladen is. Dus misschien is de tv wel kapot, want alles lijkt gewoon goed aangesloten
Ik heb analoog in ieder geval gewoon beeld en geluid op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
ik222 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:08:
[...]

Ik heb analoog in ieder geval gewoon beeld en geluid op het moment.
ik heb xbox 360 op die tv aangesloten... wel geluid geen beeld.. dus na 15 jaren trouwe dienst heeft onze crt tv het begeven.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
jvoorhout schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:42:
[...]

ik heb xbox 360 op die tv aangesloten... wel geluid geen beeld.. dus na 15 jaren trouwe dienst heeft onze crt tv het begeven.
Ja dat is vervelend, maar je weet nu in ieder geval zeker dat het aan de televisie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Ik volg deze topic al een tijdje, en de berichten over de kwaliteit van de (analoge) TV-beelden zijn ook hier thuis herkenbaar.
Flets beeld, niet scherp, lichte diagonale "golf" over het beeld bij sommige zenders (Comedy Central, Veronica, XXL), BBC World die sinds vorig weekend niet werkt en digitale "hick-ups" bij de kabelkrant ETV.
En dit met een nieuwe tv (Panasonic V10 plasma) en dure afgeschermde kabels. (Hirschmann)

Alleen mis ik een beetje de klachten over het geluid bij de zenders.
Niet dat het slecht is, maar meer het geluidsniveau.
Sommige zenders zijn zacht (Nederland 3, SBS, Net5, Veronica, RTL8, BBC), sommige zijn weer hard (RTL4,5,7, Eurosport 1 & 2, ARD, ZDF) en andere zijn weer op normaal niveau (Nederland 1,2, Discovery's, RTL+, Pro7)
Nu kan ik op mijn TV per kanaal het niveau regelen, maar dit lijkt me toch ook een aandachtspunt voor ONE ??

Ik heb het idee dat de monteurs/installateurs van ONE die verantwoordelijk zijn voor de doorgifte van het (analoge) signaal er een beetje met de pet naar gooien.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Heb je gelijk in, vooral bij SBS valt het erg op dat die erg zacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:28:
Alexander, heb jij enig idee waarom men de datastroom van de nieuwsserver afknijpt ? Kunnen er voor ON/OBN dringende redenen zijn om dit te moeten doen ?
Wist men niet hoe snel dat ding was ? Zoveelste geval van onkunde bij ON/OBN ?
ONE/OBN heeft geen eigen nieuwsservers. Die dienst kopen ze in bij XLned en die vraagt dan geld voor de bandbreedte. Dus om de kosten in de hand te houden wordt de boel gecapt. Ik denk dat vanwege de uitbreiding van het glasvezelnetwerk die extra readers zijn toegevoegd, maar dat dit verkeerd ingesteld stond waardoor alle 4 de readers tegelijk benut werden in plaats van dat ze elkaar afwisselen bij hoge belasting.
Moost01 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:51:
Ik volg deze topic al een tijdje, en de berichten over de kwaliteit van de (analoge) TV-beelden zijn ook hier thuis herkenbaar.
Flets beeld, niet scherp, lichte diagonale "golf" over het beeld bij sommige zenders (Comedy Central, Veronica, XXL), BBC World die sinds vorig weekend niet werkt en digitale "hick-ups" bij de kabelkrant ETV.
En dit met een nieuwe tv (Panasonic V10 plasma) en dure afgeschermde kabels. (Hirschmann)

Alleen mis ik een beetje de klachten over het geluid bij de zenders.
Niet dat het slecht is, maar meer het geluidsniveau.
Sommige zenders zijn zacht (Nederland 3, SBS, Net5, Veronica, RTL8, BBC), sommige zijn weer hard (RTL4,5,7, Eurosport 1 & 2, ARD, ZDF) en andere zijn weer op normaal niveau (Nederland 1,2, Discovery's, RTL+, Pro7)
Nu kan ik op mijn TV per kanaal het niveau regelen, maar dit lijkt me toch ook een aandachtspunt voor ONE ??

Ik heb het idee dat de monteurs/installateurs van ONE die verantwoordelijk zijn voor de doorgifte van het (analoge) signaal er een beetje met de pet naar gooien.......
Er is al een paar weken niks meer gedaan aan het analoge signaal volgens mij. Ik hoop dat ze het binnenkort gewoon helemaal opnieuw gaan opbouwen met nieuwe apparatuur. Wat er nu staat is idd gewoon echt armoedig en goedkoop spul van 15 jaar terug volgens mij. De omzetting is echt belabberd en er gaat ontzettend veel scherpte en strakheid verloren vergeleken met het digitale signaal. Bij het analoge signaal ziet alles er opgedikt uit door die blur en uitwazingen/uitzakkingen, veroorzaakt door die slechte apparatuur. Daardoor wordt het hele beeld onscherp. Daarnaast zit er nog steeds meer ruis in het signaal in vergelijking met het Ziggo signaal.

Wat betreft het geluid klopt ook helemaal. Dat viel mij al eerder op, maar ik heb het net nog eens na gekeken. De volume verschillen tussen die zenders die jij noemt dat klopt als een bus. NET5 en RTL8 staan daarbij ook nog steeds op mono (is ook al een hele tijd). En het beeld van Nederland 3 is ook nog steeds een stuk doffer dan dat van Nederland 1 en 2 (zit op het niveau van de RTL zenders, echt bagger dus!). Die lichte diagonale golfbewegingen zie ik soms ook nog wel eens voorbij komen. Dat is inderdaad vaak bij frequenties te doen waar RTL8 en Veronica zitten, maar ook op RTL4 zie ik het soms. Gelukkig niet zo vaak en erg als het vroeger was, maar helemaal weg is het dus nog niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in ieder geval blij dat OBN blijft volharden in het niet oplossen van storingen . Ik heb anders ook dagelijks wel een zwart beeld met alleen geluid , maar nu is het ( vooral 's avonds ) echt weer bij de beesten af met deze zwarte beelden . En gistermorgen kreeg ik zelfs m'n decoder niet aan de praat zonder een reset .
Waarom ben ik dan blij dat er storingen zijn zult u zich misschien afvragen ?
Nou ,omdat ik per 1 april opgezegd heb , en terug ga naar m'n oude aanbieder ( UPC ) .
Ik heb anderhalf jaar lang elke dag wel ergens op een zender een storing gehad , in welke vorm dan ook : zwarte beelden , hangende beelden , artefacts , uitval van ( alweer de 2e ) decoder , wel HD , geen HD.
Er zijn ook geen berichten over enige verbetering bij OBN die mijn besluit in twijfel doen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 07:42:
Ik ben in ieder geval blij dat OBN blijft volharden in het niet oplossen van storingen . Ik heb anders ook dagelijks wel een zwart beeld met alleen geluid , maar nu is het ( vooral 's avonds ) echt weer bij de beesten af met deze zwarte beelden . En gistermorgen kreeg ik zelfs m'n decoder niet aan de praat zonder een reset .
Waarom ben ik dan blij dat er storingen zijn zult u zich misschien afvragen ?
Nou ,omdat ik per 1 april opgezegd heb , en terug ga naar m'n oude aanbieder ( UPC ) .
Ik heb anderhalf jaar lang elke dag wel ergens op een zender een storing gehad , in welke vorm dan ook : zwarte beelden , hangende beelden , artefacts , uitval van ( alweer de 2e ) decoder , wel HD , geen HD.
Er zijn ook geen berichten over enige verbetering bij OBN die mijn besluit in twijfel doen trekken.
Zwart beeld kan veroorzaakt worden door een te zwak signaal.
Dit is na te kijken in het menu --> settopbox instellingen --> CAB signaal informatie
De waarde "signaalniveau" moet ongeveer tussen de 90 en 140 zitten.

Een vastlopende box kan liggen aan een verkeerde softwareversie op de box.
Dit is na te kijken bij menu --> settopbox instellingen --> technische informatie
De softwareversie (een na laatste regel) zou moeten zijn vx0.0.4

[ Voor 9% gewijzigd door Hulkiedulkie op 08-02-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ter info, hoorde op t wijkcentrum hier bij Vaartbroek dat er woensdag tussen 0:00u en 3:00u onderhoud zou zijn aan het internet. (was daar om TV op te zeggen)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulkiedulkie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:21:
[...]

Zwart beeld kan veroorzaakt worden door een te zwak signaal.
Dit is na te kijken in het menu --> settopbox instellingen --> CAB signaal informatie
De waarde "signaalniveau" moet ongeveer tussen de 90 en 140 zitten.

Een vastlopende box kan liggen aan een verkeerde softwareversie op de box.
Dit is na te kijken bij menu --> settopbox instellingen --> technische informatie
De softwareversie (een na laatste regel) zou moeten zijn vx0.0.4
Hij doelt volgens mij op iets waar iedereen last van heeft de laatste tijd. Namelijk dat er geen Digitaal signaal meer binnen komt voor een aantal seconden. Iets wat vooral 's avonds opvalt (ik zie het bijna elke dag rond 19:00 uur). Dan krijg je ook zwart beeld. Die signaal onderbrekingen zijn er elke dag wel een paar keer (vanmiddag rond 5 uur was er ook weer een), al moet ik wel zeggen ze de laatste dagen korter zijn geworden. Waren het eerst nog relatief lange onderbrekingen van gemiddeld 30-60 seconden, de laatste dagen zie ik ze ook vaak van 5 seconden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 21:21 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.