OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 180.970 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 18:59
Tomba schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:00:
Ter info, hoorde op t wijkcentrum hier bij Vaartbroek dat er woensdag tussen 0:00u en 3:00u onderhoud zou zijn aan het internet. (was daar om TV op te zeggen)
Stond al op de site van ONE. Ter volledigheid hier het complete bericht:
Netwerkonderhoud op 10 februari 2010 (00:00 - 03:00 uur)

In verband met de uitbreiding, opwaardering en onderhoud van ons netwerk zijn wij genoodzaakt van tijd tot tijd aanpassingen te doen, om zo de continuïteit van de dienstverlening voor u als klant te waarborgen. Veel aanpassingen kunnen wij uitvoeren zonder enige onderbreking van onze dienstverlening, maar helaas blijven er altijd aanpassingen noodzakelijk welke een onderbreking tot gevolg hebben.

Om mogelijke gevolgen voor u als gebruiker zo klein mogelijk te houden stellen wij u op de hoogte van een door ons geplande onderbreking. De geplande werkzaamheden zullen op woensdag 10 februari tussen 00:00 en 03:00 uur AM plaatsvinden.

Voor u als klant betekent dit dat er gedurende deze periode onderbrekingen in de werking van de dienst internet op kunnen treden.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De SMTP server van Onsnet was vandaag en gister geband bij Hotmail vanwege spam. :(

Never mind, werkt nog steeds niet. Hotmail adressen zijn hier onbereikbaar via Onsnet smtp server. Andere smtp server gaat prima.

[ Voor 111% gewijzigd door Paquito op 09-02-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themailers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb een Sitecom WL-160 (ja ik weet dat die oud en traag is), deze werkt prima voor anderhalf uur, daarna verbreekt de WAN-verbinding, dus tussen onsbrabantnet en de router. Dus ook de bedraade verbindingen werken niet meer naar internet. Ik kan wel aanloggen op de router, maar niet meer naar internet. Als ik de router softwarematig reset of hardwarematig, dan werkt hij weer anderhalf uur, maar iedere 90 minuten moet ik dit weer herhalen. Met UPC werkt hij wel prima. Ik vind dit een vreemd probleem, heeft iemand anders hetzelfde? Iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
themailers schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:56:
Ik heb een Sitecom WL-160 (ja ik weet dat die oud en traag is), deze werkt prima voor anderhalf uur, daarna verbreekt de WAN-verbinding, dus tussen onsbrabantnet en de router. Dus ook de bedraade verbindingen werken niet meer naar internet. Ik kan wel aanloggen op de router, maar niet meer naar internet. Als ik de router softwarematig reset of hardwarematig, dan werkt hij weer anderhalf uur, maar iedere 90 minuten moet ik dit weer herhalen. Met UPC werkt hij wel prima. Ik vind dit een vreemd probleem, heeft iemand anders hetzelfde? Iemand hier een verklaring voor?
Is dit ook als er geen of nauwelijks verkeer over het lijntje gaat? Of heb je ondertussen ook nog torrents e.d. lopen? Als dat zo is namelijk zou de router het wel eens gewoon niet meer aan kunnen al die connecties en borked ie. Na een reset istie weer ok voor een tijdje tot de limiet weer bereikt is van zn kunnen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
Meer mensen met OnsNet Nuenen die sinds gisteren slechter beeld hebben bij analoge TV? Het beeld was eerst stabiel en nu komen er elke 10-20 seconden springende horizontale lijnen overheen, die vervolgens weer verdwijnen, terugkomen etc.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coelho schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:29:
Meer mensen met OnsNet Nuenen die sinds gisteren slechter beeld hebben bij analoge TV? Het beeld was eerst stabiel en nu komen er elke 10-20 seconden springende horizontale lijnen overheen, die vervolgens weer verdwijnen, terugkomen etc.
Op analoog weet ik niet, maar de storingen op Digitale televisie worden weer wel wat minder de laatste 2 dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al sinds vorige week met een smtp server die niet werkt. ;( Ik kan geen hotmail adressen meer mailen. Ik bel Onsnet en die zeggen dat dit komt , omdat ik spam heb verstuurd of op spam heb geklikt dat van hotmail komt. Nog nooit eerder problemen gehad met andere providers. Ik heb mijn UPC verbinding weer ingeplugt om te kunnen mailen ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Zoals op de website van obn te lezen is:

Blacklist
Door het misbruik dat voortkomt uit reacties op deze ongewenste berichten kan het voorkomen dat wij door grote buitenlandse internet providers tijdelijk op een zogenaamde ‘blacklist’ gezet worden. Dit betekent voor u dat het gedurende een periode van zo’n 24 uur niet mogelijk is om berichten te verzenden aan bijvoorbeeld ‘@hotmail.com’, ‘@yahoo.com’ of ‘@aol.com’ e-mailadressen.

http://www.onsbrabantnet....ikel_id=9107&module_id=21

Sinds vorige week is een beetje overdreven waarschijnlijk omdat 1 van de smtp servers pas sinds gisteren op de blacklist terecht is gekomen.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Werkt hier nog steeds niet. Hier al sinds maandag niet. Per mail vragen ze je mailbox op te sturen, 8)7 via de klantenservice zeggen ze ook tegen mij dat ik op een link in een spammail heb geklikt en dat ze daardoor helemaal niets kunnen doen. Ik moet maar op hotmail wachten die de ban van de smtp server ongedaan moet maken. Het lijkt er gewoon op dat ze een hack in het netwerk hebben gehad.

Koekenbakkers.

Gebruik nu de ttls smtp server van Gmail.

[ Voor 24% gewijzigd door Paquito op 10-02-2010 22:24 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
nieuws: Reggefiber voert snelheid glasvezelnetwerk op tot 1Gbps

Interessant, misschien hier ook sneller internet dan over een tijdje :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou ik heb ruim voldoende aan mijn 100mbit. Zou zelfs voldoende hebben aan 50mbit full-duplex tegen lagere kosten. Ik heb ook al een paar vrienden (die echt niets anders doen als mail/websiteje kijken) al aangeraden om terug te gaan naar zoiets als tele2 of Telfort tegen 20 euro per maand.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

€ 134,95 per maand is echt wel over de top vergeleken met het 150/150 pakket bij OBN Deurne / Son en Breugel van € 60,00 per maand.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 17:11 ]

• ik222
  • Niet online
Ja wat hier de prijzen worden zal pas later bekend zijn dus dat is afwachten. Op zich heb ik aan 100/100 ook genoeg maar als er geen extra kosten zijn dan liever meer natuurlijk :9~

@Cyberpope: Als dat je enige internet gebruik is dan is dat inderdaad voldoende en zou ik het die mensen ook aanraden als ze een budget lijn willen. Echter als je snel internet wilt is 32,50 voor 100/100 nog steeds een van de beste deals die je kunt krijgen. Daar komt dan ook nog de lage ping bij :)

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
---

[ Voor 100% gewijzigd door Wagij op 12-02-2010 10:06 ]

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via mijn buurman werd ik getipt op de AH actie van Eredivisielive.
Die heeft vorig jaar ook 2 maanden kunnen kijken via een actie.
Mooie gelegenheid het ook eens te proberen.

Via de AH zo'n DVD gekocht. En de actiesleutel ingevoerd in de website.
Helaas Onsbrabantnet staat er niet tussen.
Even gebeld: nee, die zijn niet aangesloten aan deze actie. (Ik kon wel het geld van de DVD terugkrijgen, maar ja al die adinistrateikosten voor € 2,49..... Laat maar zitten.)

Op deze site staat ook dat dit vaker voorgekomen is........
En bij AH niet eens een waarschuwend briefje: "let op: dit geldt niet voor Onsbrabantnet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou al zeggen... Als het een echt 'vrij toegankelijk netwerk' is, waar blijven al die andere aanbieders/concurrenten dan? Volgens mij zijn die 5 jaar alleenrecht bij ONE nu voorbij ;)

In januari 2005 is Netwerk Exploitatie Maatschappij Eindhoven (NEM Eindhoven) begonnen met de aanleg van een glasvezelnetwerk in de Eindhovense wijken Lakerlopen, Doornakkers, Geestenberg, Muschberg en ’t Hofke.
http://www.onsneteindhove...ex.php?menu=12&submenu=81

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Hotmail gefixt. Maar ik krijg nu ook niet alle mails van Facebook binnen op onsnet account. De mails lijken wel te verdwijnen. Omzetten naar niet onsnet helpt meteen. Myspace werkt helemaal nog niet, evenals Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:32:
Via mijn buurman werd ik getipt op de AH actie van Eredivisielive.
Die heeft vorig jaar ook 2 maanden kunnen kijken via een actie.
Mooie gelegenheid het ook eens te proberen.

Via de AH zo'n DVD gekocht. En de actiesleutel ingevoerd in de website.
Helaas Onsbrabantnet staat er niet tussen.
Even gebeld: nee, die zijn niet aangesloten aan deze actie. (Ik kon wel het geld van de DVD terugkrijgen, maar ja al die adinistrateikosten voor € 2,49..... Laat maar zitten.)

Op deze site staat ook dat dit vaker voorgekomen is........
En bij AH niet eens een waarschuwend briefje: "let op: dit geldt niet voor Onsbrabantnet".
algemeen bekend dat obn geen eredivisie live ondersteund

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paquito schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:17:
Hotmail gefixt. Maar ik krijg nu ook niet alle mails van Facebook binnen op onsnet account. De mails lijken wel te verdwijnen. Omzetten naar niet onsnet helpt meteen. Myspace werkt helemaal nog niet, evenals Ebay.
Ebay werkt wel maar heel traag. Ik heb toen straks een automatisch gegenereerde email van Ebay gehad (eBay <ebay@ebay.nl>). Die was verstuurd om 10:27 maar is pas aangekomen hier om 17:29. Ik heb toen straks ook mailtjes van @hotmail.com, @live.nl en @yahoo.com binnen gekregen, maar die hebben geen vertraging gehad (hoogstens een minuut verschil tussen verzonden en ontvangen).

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klantenonderzoek Ons Net Eindhoven: Betrokkenheid

70% van de leden van Ons Net Eindhoven is tevreden tot zeer tevreden, 25% redelijk tevreden. Vooral over telefonie en internet is men zeer te spreken.
Wat betreft internet geeft 60% van de leden aan een hoge download-snelheid belangrijk te vinden. Verrassender is dat nog meer gebruikers (70%) de upload-snelheid van belang vinden; de snelheid waarmee zij eigen informatie met anderen kunnen delen (of waarmee een zorginstelling of een voetbalvereniging cliënten, spelers en supporters kan bereiken). Een mooi resultaat, want nergens is die snelheid zo goedkoop als bij Ons Net Eindhoven.
De prestaties met betrekking tot digitale televisie stemmen tot minder tevredenheid. Er wordt op dit moment hard gewerkt om de problemen die Ons Net Eindhoven hiermee heeft (onder meer met de leverancier), op te lossen.

De onderzoeksresultaten maken duidelijk waarover leden wel en niet tevreden zijn en aan welke nieuwe diensten ze wel en niet behoefte hebben. Ons Net Eindhoven weet wat haar te doen staat. Maar niet in haar eentje. De leden geven nadrukkelijk aan betrokken te willen zijn bij de ontwikkeling van nieuwe diensten. Ze zitten niet te wachten op weer een kastje van een netwerk-eigenaar die hen een product opdringt dat net niet aan hun wensen voldoet. Ze willen meedenken, mee-experimenteren, deelnemen aan testpanels. Misschien is dat wel de allergrootste opsteker voor de Eindhovense provider. Ons Net Eindhoven is inderdaad Ons Net Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Smtp server onsnet: The size of the message you are trying to send exceeds a temporary size limit of the server. : 4.3.1 Insufficient system storage.

Mail versturen lukt niet meer. Onsnet is niet bereikbaar. Aan het carnavallen?

:(

[ Voor 12% gewijzigd door Paquito op 13-02-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:21:
[...]

Ebay werkt wel maar heel traag. Ik heb toen straks een automatisch gegenereerde email van Ebay gehad (eBay <ebay@ebay.nl>). Die was verstuurd om 10:27 maar is pas aangekomen hier om 17:29. Ik heb toen straks ook mailtjes van @hotmail.com, @live.nl en @yahoo.com binnen gekregen, maar die hebben geen vertraging gehad (hoogstens een minuut verschil tussen verzonden en ontvangen).
Ben nu aan het wachten op Ebay. Inmiddels al 18 uur later, maar die mails komen echt niet binnen op mijn Onsnet account. Ik wacht het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Paquito schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:07:
Smtp server onsnet: The size of the message you are trying to send exceeds a temporary size limit of the server. : 4.3.1 Insufficient system storage.

Mail versturen lukt niet meer. Onsnet is niet bereikbaar. Aan het carnavallen?

:(
Schandalig dit.

Zit je te c/p in webmail om uberhaupt iets te kunnen versturen.

Inkomende mail naar Onsnet blijft nu ook achter. Na 30min nog niet aangekomen.

Het is duidelijk Carnaval daar. :|

[ Voor 11% gewijzigd door Paquito op 13-02-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Kan hier ook niks meer versturen vanaf m'n OnsNet adres.

Server: 'mail.onsneteindhoven.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '452 4.3.1 Insufficient system storage', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 452, Foutnummer: 0x800CCC78

Net ook nog ff geprobeerd iets vanaf Hotmail te versturen naar OnsNet, maar dat komt nu ook niet meer aan. Mailverkeer zit helemaal vast.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Regel dat toch zelf via je domein (eigen SMTP). Ik kan gewoon mailen :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Dat doe ik thuis ook, maar je mag van een zichzelf respecterende provider toch wel verwachten dat ze een mailserver in de lucht kunnen houden. Natuurlijk kan er wel eens wat mis gaan, maar dat hoeft dan toch niet langer dan een 2tal uur te duren, laat staan 24+ uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
VonFoX schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:29:
Regel dat toch zelf via je domein (eigen SMTP). Ik kan gewoon mailen :)
Inderdaad.
Maar aanvragen vast ip neemt 2 weken in beslag. Zit daarop te wachten, zodat ik deze smtp dienst kan afstoten.

Op dit moment kun je mail versturen via SMTP van onsnet, maar de mail komt langzaam aan. (half uur tot een uur)
Inkomende mails druppelden vanmiddag weer een beetje binnen. Ik heb een aantal mails gekregen die gistermiddag om ~4:00 waren verstuurd. Maar verder blijft het inkomend stil.

[edit]

smtp server is weer vastgelopen: insufficient system storage

[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 14-02-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat vandaag de Olympische Spelen te kijken op Eurosport via OBN digitaal.. wat me opviel is dat de uitzending niet in breedbeeld is.. ook lijkt het me wel iets om Europsort HD te kunnen ontvangen (volgens mij heeft UPC dat wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Volgens mij zijn ze bij ONE toch bezig met de TV-diensten.
Gisteren even aan het zappen en zag bij NET5 ineens NET5 HD als logo (bij ONE analoge TV).

Wellicht een downscaled signaal van de (nieuwe) digitale dienst?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 22:32
Ik heb ook een vast IP, was binnen 3 werkdagen klaar.
Ik gebruik ook een andere SMTP server, deze werkt niet alleen, maar is ook nog 10x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:33
bobsnl schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:06:
Volgens mij zijn ze bij ONE toch bezig met de TV-diensten.
Gisteren even aan het zappen en zag bij NET5 ineens NET5 HD als logo (bij ONE analoge TV).

Wellicht een downscaled signaal van de (nieuwe) digitale dienst?
Zag dat pas ook op het analoge signaal van UPC, en is nu weer weg.
Lijkt me dus meer op een foutje aan de kant van NET5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
eX0duS schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:02:
Ik heb ook een vast IP, was binnen 3 werkdagen klaar.
Ik gebruik ook een andere SMTP server, deze werkt niet alleen, maar is ook nog 10x zo snel.
Werkt hier nu ook. Eindelijk, fatsoenlijk mailen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
gaat hier straks ook de snelheid omhoog zoals op xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

dewaal schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:43:
gaat hier straks ook de snelheid omhoog zoals op xms.
aangezien de packetfront kasten geen gigabit ondersteunen, zal het nog wel even duren.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Laatst online: 14-10-2024
roelbb schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:47:
[...]

aangezien de packetfront kasten geen gigabit ondersteunen, zal het nog wel even duren.
ben zelf klant bij xms en heb ook nog de packetfront kast. Maar die zal op termijn worden vervangen voor een nieuwe. Gebeurt dat ook bij ons net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:26
gotcha schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:10:
[...]

Zag dat pas ook op het analoge signaal van UPC, en is nu weer weg.
Lijkt me dus meer op een foutje aan de kant van NET5.
Misschien ligt het aan het programma wat ze dan bij Net 5 uitzenden. Volgens mij word nog maar 5% in HD uitgezonden.

Doe maar een onsje meer...

Verwijderd

Noodonderhoud Analoge en Digitale Televisie

Komende nacht, vrijdag 19 februari wordt tussen 00:00 en 06:00 uur noodonderhoud aan het televisienetwerk verricht. Hierdoor worden het analoge én digitale televisiesignaal korte tijd onderbroken, als het goed is maximaal één uur. Onze excuses voor het ongemak.

De volgende zenders blijven beschikbaar:

Analoge Televisie
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3

Digitale Televisie
Eurosport
Discovery
Animal Planet
Discovery World
Discovery Sience
NatGeo Wild
Discovery HD
BravaHDTV
Omroep Brabant
TVE
EURO D
TGRT EU
SAMANYOLU TV
EURO STAR
HABERTURK TV
CNN TÜRK

Hopelijk gaat alles nu eens op de schop.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 18:31 ]

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Nou, als ze de term "noodonderhoud" hanteren gaan ze alleen wat spoedeisende zaken corrigeren en zeker geen functionaliteit toevoegen.

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Mooie term ook, "Noodonderhoud"...

Onderhoud is iets wat je regulier doet, en dat heeft niets met 'Nood' te maken... ;)

Wat wel weer opvalt, is dat op alle ONE/ONB sites dit verhaal te vinden is.

Zowel bij OnsNetEindhoven, als OnsBrabantNet, voor alle gemeenten, en ook bij OnsNetNuenen.

Terwijl ik me toch meen te herinneren dat ze in iedere gemeente een 'eigen' ontvangststation zouden hebben staan, tenminste, dat werd zo in de folders en info-brieven die ik thuis heb gekregen wel gecommuniceerd.

Nu is dat ook niet erg, het zou van de zotte zijn om in iedere gemeente een eigen ontvangststation neer te zetten, maargoed, scherm dan ook niet met termen als: "Betere beeldkwaliteit dan de kabel van UPC/Ziggo, want het is een glasvezelaansluiting"... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er uberhaupt iets gedaan gisteren? Ik zie echt geen enkele verandering/verbetering.

- Analoge signaal nog steeds blurry/uitwazend/uitgezakt/onscherp door slechte omzetting.
- Bitrate digitaal signaal staat nog steeds niet maximaal (iig NL1,2,3,RTL4 (helderheid/scherpte)).
- DVB-C signaal nog steeds niet aangepast volgens de standaard.
- Geen zenders weggehaald of HD zenders toegevoegd.
- Digitaal signaal klapt er af en toe nog steeds uit (net weer rond 19:15).
- NET5 en Veronica analoog staan nog steeds op Mono.
- Volume verschillen tussen analoge zenders.
- Aanvoer alle RTL zenders analoog grote bagger.
- Nederland 3 analoog nog steeds doffer dan Nederland 1 en 2 analoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mark_640 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:48:
Mooie term ook, "Noodonderhoud"...

Onderhoud is iets wat je regulier doet, en dat heeft niets met 'Nood' te maken... ;)
Mirror van een server kapot? Ik zeg maar wat :)

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 20-02-2010 20:26 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themailers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:49:
[...]
Jesus...ik dacht werkelijk dat ze niet verder konden zinken . Gister terug gegaan naar UPC vanwege de eeuwigdurende storingen met plus tv , en als men de nieuwsservers bewust ( of onbewust ) blijft knijpen ga ik met internet en telefoon ook naar UPC.
Bij UPC heb je toch helemaal geen gratis news-servers?!? Dus 4 gratis met beperte snellheid is dan toch nog altijd beter? Ze huren de news-servers trouwens, onsbrabantnet moet er voor betalen, als ze meer snelheid willen afnemen moeten ze (dus wij) meer gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij XMSNet Soest gaan ze nu ook een standaard DVB-C signaal uitrollen wat gelijk is aan de analoge zenders. Maar net als bij OBN Deurne/Son en Breugel worden ook daar de NL basiszenders niet in HD doorgegeven. Echt een misser wat mij betreft! Het zou prima kunnen met de frequentieruimte/bandbreedte als ze er echt een basiszenderpakket van zouden maken (zoals ik er hier een gemaakt had). Hopelijk gaat ONE dit wel doen! Ik denk dat het overgrote deel die paar weinig bekeken SD zenders wel wil inleveren voor alle NL zenders in HD.

En bij XMSNet Almere en Zeewolde lijkt het erop dat ze de analoge apparatuur gaan vervangen.
'De beeld- en geluidskwaliteit wordt door toepassing van nieuwe techniek nog beter.'
Bij een hoop plaatsen waar XMSNet actief is hebben ze hetzelfde slechte analoge beeld als bij ONE/OBN, alleen daar speelde dat al voor oktober 2008.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

PcDealer schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:26:
[...]

Mirror van een server kapot? Ik zeg maar wat :)
Dan is 't geen onderhoud, maar een acute storing... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:26
Van glasvezel.nu:
DVB-C en meer (HD) TV kanalen via Glashart Media

Glashart Media, een onlangs uit TV BV en Hertzinger samengevoegde dochteronderneming van Reggefiber, is achter de schermen druk bezig met het uitbreiden van het aanbod. Het bedrijf biedt zowel analoge als digitale radio en televisie diensten aan serviceproviders op het glasvezelnetwerk. Een belangrijke pijler is DVB-C ondersteuning waarmee het digitale signaal gebruikt kan worden op bestaande Ziggo decoders. Ook gaat het bedrijf het HD aanbod uitbreiden met zenders van RTL, SBS en Discovery.
DVB-C

Op het Reggefiber glasvezelnetwerk waar providers zoals XMS, Solcon, Concepts ICT en OnsNet diensten over aanbieden worden twee televisie systemen naast elkaar gebruikt. Het eerste is het normale analoge TV signaal wat in alle nieuwe en oude TV’s gebruikt kan worden. Het tweede is het IP-TV product. Dit is televisie via een IP netwerk (Internet Protocol). Daardoor heeft de klant voor digitaal signaal in huis een set-top box (afgekort: STB) nodig die via een ethernet netwerkkabel aangesloten wordt op het glasvezelmodem. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ziggo waar de STB aangesloten wordt op bestaande COAX bekabeling. Dergelijke COAX netwerken maken gebruik van het DVB-C signaal, DVB-C staat voor Digital Video Broadcast Cable en is de manier voor
kabelbedrijven om digitale televisie over het bestaande coax netwerk te
transporteren. Oftewel een DVB-C decoder set-top box in plaats van een IP-TV set-top box.
Mensen die over willen stappen op glasvezel maar eerder een inverstering hebben gedaan in een coaxkabel geschikte STB of via een CAM module DVB-C in hun televisie geïntegreerd hebben, zien de aanschaf van een andere set-top box vaak als belemmering om over te stappen naar glasvezel.

Reggefiber woordvoerder Gaby ter Keurs vertelt aan GlasVezel.nu dat het glasvezelnetwerk komende maanden gefaseerd wordt uitgerust met een digitaal DVB-C signaal. Hierdoor is digitaal TV kijken zoals op de kabel en met apparatuur van de kabelaars ook mogelijk op glasvezel. XMS is een van de providers die deze nieuwe mogelijkheid later dit jaar actief gaat ondersteunen door onder andere een lijst met geschikte DVB-C ontvangers te verstrekken.

Het zenderpakket dat zal worden doorgegeven via DVB-C is vergelijkbaar met het analoge televisie pakket, maar dan op digitale kwaliteit. De extra mogelijkheden zoals uitzendinggemist zijn echter niet mogelijk, hiervoor blijft de IP-TV STB noodzakelijk.
Onder andere bewonersinitiatieven verwachten veel profijt van deze nieuwe ontwikkelingen. Richard Kuit woordvoerder voor Soest op Glasvezel: “Dit is geweldig nieuws. We ontmoeten in Soest en Soesterberg veel aarzeling omdat men al heeft geïnvesteerd in een settopbox van Ziggo voor digitale TV. Het feit dat deze investering nu ook mee kan naar glasvezel zal zeker positieve effecten hebben op de aanmeldingen. Op naar de 40%”.

Provider KPN maakt overigens gebruik van een eigen digitaal televisie platform, Interactive TV, wat los van dit aanbod staat.
Nieuwe (HD) kanalen

Een ander voor de meeste gebruikers groot gemis was het aanbod van voldoende HD zenders en kanalen zoals BBC 1 en 2. Komende maanden zal een gefaseerde uitrol bij de diensten providers plaats vinden. Nieuw binnen het HD aanbod zijn RTL (4, 5 , 7 en 8), SBS HD, Net5, National Geographic, Discovery channel, Animal Planet, Eurosport HD en MyZen.tv

Naast BBC 1 en 2 komen onder andere de zenders MGM Movie Channel, Discovery Traveling & Living, Discovery Science, Nat. Geographic Wild, BravaNL, Schlager TV, Pebble TV, Dance TV, MisdaadNet, Star!, Nick Hits, Food Network en ESPN America via diverse pakketten beschikbaar.

XMS heeft haar nieuwe aanbod en bijbehorende kosten kenbaar gemaakt op haar website. Concepts ICT gaat onder andere in Twello ook een vergelijkbaar pakket aanbieden, aldus haar website in Twello.
Een uitgebreider bericht hier: http://bit.ly/c6T8Py

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 08-09 21:37
Beste e-mailgebruiker van Ons Net Eindhoven,

Edutel heeft als internet en e-mailleverancier aan Ons Net Eindhoven lange tijd de dienstverlening geboden om overal ter wereld van onze uitgaande e-mailservers gebruik te maken. De laatste paar maanden werd hier echter enorm veel misbruik van gemaakt door cybercriminelen die probeerden om grote hoeveelheden spam te versturen via onze servers. Deze spam veroorzaakte veel overlast voor u als klant, omdat onze e-mailservers bij andere providers werden geblokkeerd. Daarnaast veroorzaakten spamaanvallen een dergelijk grote hoeveelheid e-mail op de servers dat er vertraging ontstond bij het afleveren van uw e-mail.

Om deze reden hebben wij besloten om per direct deze ingang waar misbruik van werd gemaakt te sluiten. Dit betekent dat de uitgaande e-mailservers alleen nog toegankelijk zijn vanuit het Ons Net Eindhoven netwerk, en niet meer vanuit andere netwerken.

Waarschijnlijk merkt u helemaal niets van deze verandering. Deze verandering is alleen merkbaar als u vanaf een ander netwerk gebruik maakte van uw Ons Net Eindhoven e-mail, bijvoorbeeld via uw mobiele telefoon. In dat geval zult u voortaan de uitgaande e-mailserver van deze provider moeten gebruiken voor het versturen van deze berichten. U kunt uiteraard nog steeds overal ter wereld gebruik maken van onze webmailapplicatie.

Voor gevorderde gebruikers:
Als u een eigen domeinnaam heeft, dan heeft de hostingprovider van dit domein vaak een eigen SMTP server beschikbaar. In dat geval kunt u voortaan de e-mailserver van uw hostingprovider gebruiken voor het versturen van uw berichten.

Vertrouwende u zo voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u onverhoopt nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met de helpdesk van Ons Net Eindhoven.

Met vriendelijk groet,

Edutel BV
(Internet en e-mail leverancier aan Ons Net Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat een aantal analoge zenders weer iets meer zweem hebben en minder helder zijn de laatste dagen. Nederland 3 lijkt wel weer dezelfde kwaliteit te hebben als Nederland 1 en 2, maar alle 3 hebben ze nu iets meer meer zweem over het beeld. Dat zie ik ook bij andere zenders als NET5 en Veronica. Het is net of ze die bandbreedte van Nederland 3 weer bij andere zenders hebben weggepakt. Er moeten maar snel wat zenders uitgehaald worden want dit is echt niks, dat gezeur met die bandbreedte limieten/tekorten.

Tevens is het morgen de laatste dag van februari en nog steeds is er niks op de schop gegaan.

Een fatsoenlijk DVB-C signaal met de meeste bekeken SD zenders en de Nederlandse basis zenders in HD.
Hoge beeldkwaliteit (dus minder zenders erin proppen) en geen kunstmatige compressie meer op het digitale en analoge signaal!

Hoelang moeten we nog kijken naar die huidige troep :'(
Gooi dan tenminste alvast wat zenders eruit zodat de kwaliteit wat omhoog kan totdat alles definitief op de schop gaat.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
HD over DVB-C zal er waarschijnlijk niet komen, voor HD zal je echt IPTV nodig hebben denk ik.

Enkel het basispakket zal straks ook vrij in normale digitale kwaliteit (SD) te ontvangen zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door ik222 op 28-02-2010 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:36:
HD over DVB-C zal er waarschijnlijk niet komen, voor HD zal je echt IPTV nodig hebben denk ik.

Enkel het basispakket zal straks ook vrij in normale digitale kwaliteit (SD) te ontvangen zijn.
Dat zou echt een gemiste kans zijn want met een mooi compact basispakket zouden ze prima NL123,RTL,SBS,NET5 en Veronica in HD kunnen doorgeven. Ik zie echt niet in waarom dat niet kan. Kwa bandbreedte kan het prima als ze er echt een basispakket van maken en kwa kosten kan het ook omdat er toch wel behoorlijk wat zenders uit moeten. Ik denk dat mensen liever de bandbreedte aan kwaliteit geven (zodat de NL basiszenders in HD doorgegeven kunnen worden) dan aan allerlei weinig bekeken flut zenders.

Zenders met aparte HD content die niet linear uitzenden met de SD variant, die zenders kunnen bij IPTV in een apart HD-pakket wat mij betreft.

Het DVB-C/Analoog pakket moet echt gericht zijn op 'basis en kwaliteit'. Dus niet allerlei overbodige thema zenders of buitenlandse zenders (stop die maar bij IPTV in de keuzepakketten), maar echt de meeste bekeken zenders in maximale kwaliteit en dus de basis NL zenders in HD.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het kan wel maar het is commercieel simpelweg niet aantrekkelijk voor ze als je erover nadenkt. HDTV zal waarschijnlijk juist de reden worden waarom mensen IPTV nemen, dus als ze dat ook in het standaard digitale pakket gaan doen zal niemand meer IPTV willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar OnsNet is geen commercieel bedrijf als UPC of Ziggo he die uit zijn op zoveel mogelijk winst.

Ons Net Eindhoven is een coöperatie. Zonder winstoogmerk kopen wij namens onze leden diensten in bij verschillende providers. Want samen, namens iedereen uit de buurt, staan wij een stuk sterker in de onderhandelingen over de prijs en de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Maar de coorporatie is niet hetzelfde als de leveranciers van de diensten natuurlijk. Die dienstenleveranciers zijn gewoon commerciele bedrijven die winst willen maken. Hetzelde geldt trouwens voor de netwerkbeheerder Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar de leveranciers maken winst op wat er afgenomen wordt, maar die bepalen natuurlijk niet hoe OnsNet zijn TV-pakket moet samenstellen of hoe het TV-model in elkaar moet zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:40:
Ja, maar de leveranciers maken winst op wat er afgenomen wordt, maar die bepalen natuurlijk niet hoe OnsNet zijn TV-pakket moet samenstellen of hoe het TV-model in elkaar moet zitten.
Natuurlijk wel ook al is het indirect. Stel bijvoorbeeld dat de leveranciers voor HD zenders extra geld vragen (en dat zal ook wel zo zijn waarschijnlijk). Dan zal OnsNet dat op de een of andere manier toch door moeten berekenen. Hoe ze dat doen is dan hun eigen keus natuurlijk, of één hoger tarief of zelf ook extra geld voor HD zenders vragen maar linksom om rechtsom moet de consument dat uieindelijk betalen.

En zelf wat betreft model en tarieven kunnen de leveranciers dat grotendeels bepalen aangezien de coorporatie in feite zeer weinig voorstelt in de praktijk, ik heb meer het idee dat dat een leuke marketing praatje was. Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat Reggefiber een netwerk heeft neergelegd en dat enkele dienstenleveranciers over dat netwerk hun diensten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:20:
[...]

Natuurlijk wel ook al is het indirect. Stel bijvoorbeeld dat de leveranciers voor HD zenders extra geld vragen (en dat zal ook wel zo zijn waarschijnlijk). Dan zal OnsNet dat op de een of andere manier toch door moeten berekenen. Hoe ze dat doen is dan hun eigen keus natuurlijk, of één hoger tarief of zelf ook extra geld voor HD zenders vragen maar linksom om rechtsom moet de consument dat uieindelijk betalen.
Als ze een compact basispakket maken van 30 analoge/digitale zenders (nu zijn het 54 analoge en 45 digitale zenders), en vervolgens ook de NL basis zenders niet meer in SD afnemen maar enkel nog in HD, dan bespaar je toch wel wat kosten waardoor je die NL basis zenders zonder meerkosten in HD aan je klanten kunt doorgeven in het basispakket. Zo had ik het in gedachte iig :)
ik222 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:20:
[...]

En zelf wat betreft model en tarieven kunnen de leveranciers dat grotendeels bepalen aangezien de coorporatie in feite zeer weinig voorstelt in de praktijk, ik heb meer het idee dat dat een leuke marketing praatje was. Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat Reggefiber een netwerk heeft neergelegd en dat enkele dienstenleveranciers over dat netwerk hun diensten aanbieden.
De leveranciers kunnen misschien wel druk uitoefenen hoe hun het willen, maar uiteindelijk denk ik toch dat OnsNet degene is die de knoop doorhakt. En de vastrecht kosten naar Reggefiber, wat heeft dat te maken met hoe het zenderpakket of het tv-model eruit gaat zien? Die vastrecht kosten hou je toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee de kosten niet maar wie of wat is "OnsNet" dan volgens jou? Dat zijn volgens mij gewoon de leveranciers zelf wat dus commerciele bedrijven zijn die winst willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnsNet is gewoon een soort tussenpersoon. Wat OnsNet doet is pijlen waar behoefte aan is bij de leden om vervolgens met verschillende leveranciers te gaan praten om tot een gewenst product te komen waar veel draagvlak voor is bij de leden.

Dat is denk ik ook de reden waarom OnsNet zo weinig naar buiten brengt de laatste maanden. Ze zijn nog steeds aan het onderhandelen met de leveranciers gok ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff... laatste dagen elke avond mn settop box moeten 'resetten' omdat ik geen beeld had (OBN digitaal)..

Wordt er onderhand weer een beetje moe van.. t si een tijd goed gegaan maar nu weer puinhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ik vind de uitrol ondertussen wel erg langzaam gaan. Had gehoopt ondertussen in de Lijmbeek ook de mogelijkheid te hebben maar nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
Ik zie heel veel klachten over de beeldkwaliteit van de televisiediensten van OnsNet. Zelf woon in in stadsdeel Tongelre en moet ik zeggen dat ik totaal geen problemen hiermee heb. Enkel Nickelodeon is slecht van kwaliteit, de rest ziet er allemaal goed uit.

Ik heb alleen nog altijd wel een CRT televisie staan en zit er ook wel aan te denken deze te vervangen voor een LCD tv en dan ook het digitale basis pakket af te sluiten alleen 'vrees' is dan hetzelfde probleem te gaan zien met de beeldkwaliteit waar jullie het over hebben, ik ga er namelijk vanuit dat ik als 1 van de laatsten hier nog televisie kijk op een crt-tv ;). Is deze 'angst' gegrond? If so, dan blijf ik nog lekker ff gebruik maken van deze tv en stel ik de vervangingsaanschaf gewoon uit.

Daarnaast viel bij trouwens op dat bijv. in Son & Breugel het internet 150MBit FD zou zijn en in Best de diensten weer iets goedkoper zijn (tov Onsnet Eindhoven). Any chance dat dit ook nog eens gelijk getrokken gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvl-2 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:03:
Ik zie heel veel klachten over de beeldkwaliteit van de televisiediensten van OnsNet. Zelf woon in in stadsdeel Tongelre en moet ik zeggen dat ik totaal geen problemen hiermee heb. Enkel Nickelodeon is slecht van kwaliteit, de rest ziet er allemaal goed uit.
Op de frequentie van Nickelodeon zit een stoorzender:

Doordat in Eindhoven twee krachtige DVB-T/H (KPN Digitenne) zenders staan opgesteld welke gebruik maken van de kanalen 30, 31, 33, 56 en 60, kunnen bij abonnees met een slechte “in huis” bekabeling en/of aansluitvoorziening storingen ontstaan op de volgende zenders:

• Discovery Travel & Living (TV kanaal 30 / 543,25 MHz)

• Nickelodeon / Comedy Central (TV kanaal 31 / 551,25 MHz)

Doordat in Mierlo een krachtige DAB (Digital Audio Broadcasting) zender staat opgesteld welke gebruik maakt van het kanaal 12C, kunnen bij abonnees met een slechte “in huis” bekabeling en/of aansluitvoorziening storingen ontstaan op de volgende zenders:

• SBS 6 (TV kanaal 12 / 224,25 MHz)
• Alternatief: SBS 6 wordt ook doorgegeven via kanaal 69 / 855,25 MHz.

Eventuele storingen als gevolg hiervan kunnen worden herkend in een ruisbeeld op bovengenoemde zenders.

Een goede “in huis” bekabeling en/of aansluitvoorziening bestaat uit:

• Dubbel afgeschermde coaxkabels,
• Dubbel afgeschermde coax aansluitkabels,
• Hoogfrequent dichte connectoren,
• Hoogfrequent dichte verdeelcomponenten (versterkers, splitters, multitaps e.d.).
Ik heb alleen nog altijd wel een CRT televisie staan en zit er ook wel aan te denken deze te vervangen voor een LCD tv en dan ook het digitale basis pakket af te sluiten alleen 'vrees' is dan hetzelfde probleem te gaan zien met de beeldkwaliteit waar jullie het over hebben, ik ga er namelijk vanuit dat ik als 1 van de laatsten hier nog televisie kijk op een crt-tv ;). Is deze 'angst' gegrond? If so, dan blijf ik nog lekker ff gebruik maken van deze tv en stel ik de vervangingsaanschaf gewoon uit.
Op een 37cm CRT TV zie ik het ook, maar het valt dan wel een stuk minder op. Je krijgt het denk ik pas echt door als je het op een LCD TV kijkt. Uitzakkende/uitwazende kleuropvulling dat een blurry/onscherp beeld veroorzaakt.
Hier en hier heb je een vergelijking tussen het Ziggo en ONE/OBN beeldtype waarin de verschillen goed te zien zijn. Moet er wel bij zeggen dat de ruis tegenwoordig iets minder is dan op de plaatjes/videos te zien is, maar in vergelijking met het Ziggo signaal is het nog steeds iets meer.

Maar het grootste probleem blijft toch echt die slechte omzetting. Je kunt wel duidelijk zien dat het Ziggo beeld een stuk strakker en scherper is omdat die kleuropvulling (met name de fellere kleuren) veel beter binnen de lijnen blijft. Bij ONE/OBN waast dat allemaal naar onderen uit, terwijl er boven weer kleuropvulling mist. Dat soort fouten maken het hele beeld blurry en onscherp.

Ik zou nog ff wachten totdat ONE een fatsoenlijk DVB-C signaal doorgeeft van hoge kwaliteit en zonder storingen, en dan een nieuwe TV kopen met ingebouwde DVB-C ontvanger.
Daarnaast viel bij trouwens op dat bijv. in Son & Breugel het internet 150MBit FD zou zijn en in Best de diensten weer iets goedkoper zijn (tov Onsnet Eindhoven). Any chance dat dit ook nog eens gelijk getrokken gaat worden?
Maar OnsBrabantNet heeft weer geen pakketkorting he.

OnsBrabantNet Best (losse diensten)
100Mbit Internet € 32,50
Radio en Televisie Analoog € 13,95
Vaste Telefonie € 8,50
------------------------------------------------------
Totaal € 54,95

OnsNet Eindhoven (kortingspakket 1)
100Mbit Internet € 39,95
Radio en Televisie Analoog € 13,95
Vaste Telefonie € 9,49
------------------------------------------------------
Pakketkorting - € 6,89
Totaal € 56,50

Dus als je alle 3 de diensten afneemt valt het verschil nog mee tussen ONE en OBN.
Deurne / Son en Breugel zijn voorlopig gecanceld omdat er niet genoeg aanmeldingen waren:

In de periode tot eind januari 2010 heeft OnsBrabantNet geïnventariseerd of er in Deurne voldoende interesse was voor diensten van OnsBrabantNet via een glasvezelnetwerk.

We hebben veel positieve reacties gekregen op ons voornemen om in Deurne onze diensten te gaan leveren. Helaas heeft een groot deel van de inwoners dit enthousiasme niet omgezet in een aanmelding. Daarom hebben we moeten besluiten vooralsnog geen diensten aan te gaan bieden in de gemeente Deurne.

Grootschalig onderzoek
Naar aanleiding van het achterblijvende aantal aanmeldingen hebben we een onderzoek uit laten uitvoeren onder een representatieve groep inwoners van Deurne. Op deze manier konden we de redenen achterhalen waarom men zich niet massaal bij OnsBrabantNet heeft ingeschreven.

Uitkomsten
Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat een ruime meerderheid weliswaar op de hoogte was van het aanbod van OnsBrabantNet, maar niet voldoende redenen zag om over te stappen. Een belangrijke oorzaak lag in de overstapdrempel; men kijkt op tegen de overstap naar een andere provider.

Daarnaast lag volgens een deel van de ondervraagde personen onze focus te veel op de hoge internetsnelheid van OnsBrabantNet. Veel mensen waren te spreken over onze hoge internetsnelheid, maar er was ook duidelijk een groep mensen die meer behoefte had aan een voordeliger instappakket met een lagere internetsnelheid. Wij hebben de conclusies uit dit onderzoek ter harte genomen en besloten om het aanbod aan te gaan passen.

Glasvezel blijft mogelijk
Voor Deurne betekent dit dat de komst van OnsBrabantNet in de toekomst nog steeds mogelijk is. Op korte termijn hebben we echter besloten gemeentes te gaan benaderen waar al een glasvezelnetwerk is aangelegd, zodat daar bekeken kan worden in hoeverre er interesse is in het nieuwe aanbod van OnsBrabantNet. Daarnaast willen we ons blijven inspannen om samen met gemeentes, woningcorporaties en eventueel andere partijen middels vraagbundeling glasvezelnetwerken aan te leggen. Indien de komst van OnsBrabantNet in andere gemeentes succesvol verloopt, zullen we zeker overwegen een nieuw aanbod voor de gemeente Deurne te gaan doen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Nou binnekort gaan we verhuizen, en nu we de sleutel van het appartement hebben heb ik 10 dagen geleden OnsBrabantNet aangevraagd in Veldhoven. Nog mooi gratis gelukkig. Ik had even gebeld vandaag naar het aanlegteam en ene Eva zei dat ze me toevallig vandaag wilde bellen om een afspraak te maken om de modem te hangen. Grondplaat zit er al, is gelijk in de oplevering van het gebouw meegenomen gelukkig :) dus al met al heb ik straks in 12 werkdagen sinds aanvraag een werkende verbinding als het goed is. Hoop dat alles goed gaat en geen moment zonder de volle 100 hoef te zitten ;)
(heb waar ik nu woon ook al glasvezel, maar das op naam van de verhuurder en is toch altijd leuk om iets op je eigen naam te hebben staan, helemaal van mij!)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Is er al iets bekend van de testfase van IPTV bij OBN? Of blijft men gewoon maanden doormodderen met PlusTV, zonder verder iets uit te rollen of te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kage Musha
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 07:51
Frank S schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:16:
Is er al iets bekend van de testfase van IPTV bij OBN? Of blijft men gewoon maanden doormodderen met PlusTV, zonder verder iets uit te rollen of te verbeteren?
Van horen zeggen is dat EduTel voor IPTV voor Ericsson gekozen maar dat ze dat in hun moederbedrijf of overkoepelende organisatie dat nog moeten verantwoorden ofzo.

o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Helaas toch niet een werkende glasvezel aansluiting in 12 dagen. De modem is opgehangen, maar nu blijkt dat er bij ons in de meterkast geen stopcontact zit. Ik vraag bij de woningbouw vereniging even na hoe dat kan (ik bedoel, iedere woning daar heeft grondplaat, maar geen stopcontact???) en daar geven ze aan dat OBN nog even op het laatste moment toch nog glasvezel aan wilde gaan bieden, dus was de afspraak gemaakt dat OBN ook de stopcontacten zou verzorgen. Even naar het aanlegteam Veldhoven gebeld, die wist het niet, dus nu heb ik een terug-bel-afspraak... ze gaf nog wel aan dat in een ander project in veldhoven door OBN ook stopcontacten waren verzorgd (tegen een vergoeding) dus blijkbaar zou het best zo kunnen zijn. Maar ze moeten nu wel op gaan schieten: tot het stopcontact er is kan ik hooguit een lange kabel over de gallerij leggen.

In afwachting verblijf ik...

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Heeft iemand al ervaring met de free-to-air DVB-C zenders? Dit zouden er al flink wat zijn hoorde ik laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

JaWSnl schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:32:
tot het stopcontact er is kan ik hooguit een lange kabel over de gallerij leggen.

In afwachting verblijf ik...
Kun je zelf geen stopcontact erbij maken? Dat stelt echt helemaal niks voor, en kost ook bijna helemaal niks.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Please update your email address
Our systems have detected that @onsneteindhoven.nl is no longer a valid email. Facebook requires all users to maintain an active contact email. Please enter and confirm a new contact email below:

Jammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontvang alle zenders Free-to-air met uitzondering van de "Nederland 24-zenders" (101TV, Cultura, enz.) direct op mijn Sony 40Z5500 met meest recente firmware. Frequentie 707.000.

Ik ga er overigens vanuit dat we zeer binnenkort bericht gaan ontvangen over de vraag: "Hoe nu verder met PLUS-TV", of is de eigenlijke vraag "Blijven we nu wel of geen klant van OBN/ONE voor het digitale televisieaanbod"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, misschien gebruikt die Sony een andere zoekmethode ten opzichte van de oudere 3000 en 4000 serie. Een methode die vergelijkbaar is als van DVBviewer (want die vind ook alle zenders). Optie 2 is dat men bij bepaalde plaatsen van OBN het DVB-C signaal al aan het omgooien is zodat het volgens de DVB-C standaard werkt. Maar ik gok dat het aan je TV ligt en dat deze wat extra zoektechnieken gebruikt ten opzichte van de oude 3000/4000 serie.

Ik hoop ook dat we deze week iets gaan horen van OBN/ONE :) Ik krijg steeds meer de indruk dat men op 1 april iets gaat uitrollen.

Ik zit echt met smart te wachten op een DVB-C signaal van hoge kwaliteit en indien mogelijk met en aantal basis HD zenders. We kijken nu echt al veel te lang naar dat gecapte bagger signaal wat nog steeds regelmatig eruit klapt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAW1973 schreef op vrijdag 22 maart 2010 @ 8:27:
Dit weekend ben ik maar weer eens de OBN shop in Veldhoven binnen gelopen. De medewerker gaf aan dat de PlusTV abbonnees de komende week een aanbod krijgen om over te stappen naar IP TV. Ik heb ook de zenderlijst al onder ogen gekregen. Het Basis pakket bestaat uit een 50tal zenders (ongeveer vergelijkbaar met wat we nu hebben), daarnaast kun je een pluspakket nemen (+/- €10), een HDTV pakket (+/- €5,00) een sportpakket en nog een ander pakket. In eerste instantie zit er nog geen opname mogelijkheid bij. Dit komt wellicht later... Wel EPG en Programma Gemist. Bestaande PlusTV gebruikers mogen de decoder gratis omruilen tegen de IPTV decoder.

De decoders heeft men schijnbaar al in de winkels liggen (ik heb ze niet gezien) maar ze mogen nog niet uitgegeven worden, omdat men de bijbehorende formulieren nog niet heeft.

Dus als het goed is kijken we begin april allemaal naar het nieuwe IPTV. Het zal mij benieuwen
Dat pakket klinkt nogal als een XMSNet/OBN Deurne kloon. Vast ook weer lekker statisch met zo'n verrotte Animo 130 en tegenwerking van andere ontvangers. Het is te hopen dat ze iig de basis HD zenders als NL123,RTL,SBS,NET5,Veronica in het basispakket gestopt hebben en niet enkel in het HD pakket.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
HD pakket zullen wel alle HD zenders inzitten he ;) ? Dat lijkt me vrij logisch en dat kost dan dus 5 euro extra als bovenstaande informatie klopt.

De vraag is alleen wat het basispakket dan gaat kosten, indien je daarvoor alleen eenmalige kosten hebt en dan enkel 5 euro voor HDTV vind ik het niet onredelijk. Al met al zit je dan nog maar op 18.95 p/m namelijk (13,95 voor het standaard pakket + 5 euro voor HDTV).

Sportpakket ben ik wel benieuwd naar en dan vooral naar de zenders erin en de prijst. Sport 1 en eredivisielive lijkt me namelijk wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:46:
HD pakket zullen wel alle HD zenders inzitten he ;) ? Dat lijkt me vrij logisch en dat kost dan dus 5 euro extra als bovenstaande informatie klopt.
Hoeft niet hoor. Bij OBN Deurne zaten NL1,2,3 HD ook in het basispakket. Ik hoop dat ze dat doortrekken naar de rest van NL basis zenders en het HD pakket gebruiken voor zenders als Discovery HD, NGC HD, BravaTV, Eurosport HD en al dat soort zenders met exclusieve HD content die niet linear uitzenden met de SD variant.
De vraag is alleen wat het basispakket dan gaat kosten, indien je daarvoor alleen eenmalige kosten hebt en dan enkel 5 euro voor HDTV vind ik het niet onredelijk. Al met al zit je dan nog maar op 18.95 p/m namelijk (13,95 voor het standaard pakket + 5 euro voor HDTV).
Lijkt mij eerder tussen 7 en 8 euro als het om 50 zenders gaat. Bij OBN deurne konden ze bij IPTV een basispakket van 62 zenders bieden voor 8 euro p/m. Wel helemaal volgepropt met allerlei lokale zenders, thema zenders en buitenlandse zenders waar 9 van de 10 mensen waarschijnlijk niet naar kijken. Liever dat ze een hoop van die zenders schrappen en in de plaats daarvan het geld besteden om de Basis NL zenders in HD door te geven in het basispakket. Die geschrapte zenders (wat allemaal specifieke thema/buitenlandse/lokale zenders zijn) kunnen dan in een aparte keuzepakketten.

Het is overigens ook te hopen dat ze andere STB's niet tegen gaan werken. Als ik bijvoorbeeld een Yuixx aansluit op mijn geactiveerde IPTV port dan zou ik gewoon een IP moeten krijgen. In tegenstelling tot XMSNet die alle 3rd party STB's tegenwerkt door MAC restricties in te stellen op het netwerk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Mark_640 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:58:
[...]

Kun je zelf geen stopcontact erbij maken? Dat stelt echt helemaal niks voor, en kost ook bijna helemaal niks.. ;)
vanochtend even gebeld met het aanlegteam. woensdag ochtend komen ze langs om een stopcontact temaken, tegen een vergoeding van 25 euro. Gezien je zelf niet zomaar aan de groepen in je meterkast mag klooien (meen ik) niet echt duur. Zelf een elektricien inhuren kost toch wel meer.

dus nog 2 daagjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:18:
[...]

vanochtend even gebeld met het aanlegteam. woensdag ochtend komen ze langs om een stopcontact temaken, tegen een vergoeding van 25 euro. Gezien je zelf niet zomaar aan de groepen in je meterkast mag klooien (meen ik) niet echt duur. Zelf een elektricien inhuren kost toch wel meer.

dus nog 2 daagjes :D
Zolang je niet aan de hoofdschakelaar (verzegelde delen) zit mag het gewoon hoor. Het is uiteraard wel handig als je weet wat je aan het doen bent :+

Persoonlijk zou ik in een dergelijk situatie meteen naar de bouwmarkt rijden, spullen halen en dan mijn glasvezel modem aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Glashart Media vergroot hd-aanbod in iptv-pakketten
Door Dimitri Reijerman, maandag 22 maart 2010 12:54, views: 6.312

Glashart Media, onderdeel van Reggefiber en aanbieder van radio en televisie via glasvezelnetwerken, gaat het aantal beschikbare hd-zenders vergroten. Abonnees met de juiste settopbox kunnen tot achttien zenders in hd-kwaliteit ontvangen.

Tot nu toe had Glashart Media alleen Nederland 1, 2 en 3 in hd-kwaliteit in zijn iptv-pakketten. Deze paketten worden doorverkocht door diverse serviceproviders, waaronder XMS. Aan het vernieuwde hd-pakket van Glashart Media worden de komende maanden diverse zenders toegevoegd: vier RTL-zenders, SBS 6 HD, NET 5 HD, Veronica HD, Brava HDTV, Eurosport HD, Discovery Channel HD, Animal Planet HD, FashionTV HD, myZen.tv HD, Luxe TV HD en Nat Geo Wild HD.

Tot eind 2010 krijgen afnemers van het basispakket gratis toegang tot RTL 4, 5, 7 en 8, SBS6, Net5, Veronica en Eurosport in hd-kwaliteit. Voor de overige hd-zenders moeten ze extra betalen. Ook moet volgend jaar misschien extra worden betaald voor de zenders van RTL en SBS, omdat de glasvezelaanbieder aan deze commerciële aanbieders een vergoeding moet betalen. Een woordvoerder van Reggefiber laat weten dat hierover nog geen definitief besluit is gevallen.

Het iptv-basispakket bestaat momenteel uit 70 kanalen, terwijl het pluspakket 110 televisiezenders te bieden heeft. Om de zenders in hd-kwaliteit te kunnen bekijken, is uiteraard wel een geschikte settopbox nodig. Voor sd-zenders wordt de Amino 110-settopbox aangeboden, terwijl voor hd-zenders de Amino 130m wordt verkocht.

Bron: nieuws: Glashart Media vergroot hd-aanbod in iptv-pakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poolijs schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:16:
Tot eind 2010 krijgen afnemers van het basispakket gratis toegang tot RTL 4, 5, 7 en 8, SBS6, Net5, Veronica en Eurosport in hd-kwaliteit.
Goeie zet. Precies wat ik vanmorgen al aanhaalde. Dit soort basis zenders horen niet een apart HD pakket. Nu nog zorgen dat dit ook voor het DVB-C pakket gebeurd (dus dat daar ook de HD feeds worden doorgezonden ipv de SD feeds van die zenders). Als ze vervolgens bij IPTV ook 3rd party ontvangers niet gaan tegenwerken dan hoor je mij niet meer klagen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vragen van een domme gebruiker:

- Gaat dat IPTV ten koste van mijn internet bandbreedte?
(newsgroepen, 1080p, downloads...:-)
- Zapt dat een beetje snel? (heb daar slechte ervaring mee)
- Moet ik nog een cat5 trekken / hub erbij zetten (naast mijn streambox)?

Eigenlijk wil ik gewoon meer HD's op mijn bestaande TV+ doos...

Opname mogelijkheden heb ik geen behoefte meer aan. Daar heb ik wat beters voor gevonden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Ja, 8Mbit voor SD of 12Mbit voor HD per ontvanger.
2. Nee, als ik uitga van de Animo 130 dan kun je snel zappen wel vergeten. Daarnaast is die amateuristische EPG (iFanzy) ook een ramp, want dat werkt maar half en zit vol met fouten. Daarbovenop komt nog dat je niet je eigen zendervolgorde kan instellen.
3. Ja, je moet netwerkkabels gaan trekken. Er wordt geen coax meer gebruikt bij IPTV.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34
Binnenkort kan ik ook glasvezel gaan bestellen bij ONE (koop van m'n woning is bijna rond :) ).

Is het iegenlijk mogelijk om de grondplaat te verhangen? Bij mij hangt die er al, maar op een beetje onhandige plek. De glasvezelkabel komt namelijk in de hoek van de huiskamer binnen, maar de grondplaat is verder uit de hoek gehangen. Hierdoor kan ik hem niet meer 'verstoppen' achter de TV (die in de hoek komt te staan). Dus het liefste zou ik hem wat opschuiven, dichter naar de hoek. Daarnaast zou ik hem het liefste ook demonteren terwijl m'n muren voorzien worden van een laag spachtelputz (anders hou ik altijd een rand rond dat ding).

Maar ik vraag me af hoe goed die glasvezelkabel daar tegen kan en of het toegestaan wordt door ONE. Heeft iemand daar ervaring mee?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ShadowLord schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:09:
Binnenkort kan ik ook glasvezel gaan bestellen bij ONE (koop van m'n woning is bijna rond :) ).

Is het iegenlijk mogelijk om de grondplaat te verhangen? Bij mij hangt die er al, maar op een beetje onhandige plek. De glasvezelkabel komt namelijk in de hoek van de huiskamer binnen, maar de grondplaat is verder uit de hoek gehangen. Hierdoor kan ik hem niet meer 'verstoppen' achter de TV (die in de hoek komt te staan). Dus het liefste zou ik hem wat opschuiven, dichter naar de hoek. Daarnaast zou ik hem het liefste ook demonteren terwijl m'n muren voorzien worden van een laag spachtelputz (anders hou ik altijd een rand rond dat ding).

Maar ik vraag me af hoe goed die glasvezelkabel daar tegen kan en of het toegestaan wordt door ONE. Heeft iemand daar ervaring mee?
Glasvezel zelf is heel kwetsbaar, als er een omhulsel omheen zit gaat het op zich nog zolang je maar niet in rare of scherpe bochen duwt. Ik weet niet precies hoe het zit bij jou maar zolang de kabel lang genoeg is en niet in rare bochten hoeft lijkt het mij niet echt een probleem om een paar schroeven los te maken en dat ding wat op te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34
ik222 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:48:
[...]

Glasvezel zelf is heel kwetsbaar, als er een omhulsel omheen zit gaat het op zich nog zolang je maar niet in rare of scherpe bochen duwt. Ik weet niet precies hoe het zit bij jou maar zolang de kabel lang genoeg is en niet in rare bochten hoeft lijkt het mij niet echt een probleem om een paar schroeven los te maken en dat ding wat op te schuiven.
Die kwetsbaarheid ben ik me ook van bewust, daarom vraag ik het hier ook :)

De kabel hangt nu met een redelijk grote lus naar beneden van het 'gat' in de muur naar het modem, dus opschuiven moet lukken in mijn ogen. Er komt geen veel scherpere bocht in en qua lengte past het netjes. De kabel komt wel haaks uit de muur (hij komt door een gaatje in de muur en is dan gelijk naar beneden gebogen), dus ik vermoed dat hij sowieso wel redelijk wat kan hebben (of de installateur heeft het bij voorbaat al gesloopt ;) )

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ShadowLord schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:58:
[...]

Die kwetsbaarheid ben ik me ook van bewust, daarom vraag ik het hier ook :)

De kabel hangt nu met een redelijk grote lus naar beneden van het 'gat' in de muur naar het modem, dus opschuiven moet lukken in mijn ogen. Er komt geen veel scherpere bocht in en qua lengte past het netjes. De kabel komt wel haaks uit de muur (hij komt door een gaatje in de muur en is dan gelijk naar beneden gebogen), dus ik vermoed dat hij sowieso wel redelijk wat kan hebben (of de installateur heeft het bij voorbaat al gesloopt ;) )
Nou ja dat kan ook wel zolang er nog de dikke oranje huls om zit. Dan kun je de kabel namelijk nauwelijks zo buigen dat de glasvezel breekt. Zeg overigens niet dat het onmogelijk is want er zijn wel eerder kabelbreuken ontdenkt in die kabels, zelfs onder de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
Ze blijven maar doorgaan, vandaag op de website:

OnsBrabantNet komt naar Schijndel en Sint-Oedenrode.

In april ontvangen de inwoners van Schijndel en Sint-Oedenrode een aanbod van OnsBrabantNet om diensten te gaan afnemen op het glasvezelnetwerk dat aangelegd is door Glashart.

Als inwoner van Schijndel en Sint-Oedenrode kunt u bij OnsBrabantNet straks zelf flexibel uw dienstenpakket samenstellen waardoor u nooit betaald voor diensten die niet gaat afnemen.

Ervaring
Wij zijn al sinds 2004 betrokken bij het leveren van diensten op glasvezelnetwerken. De afgelopen jaren zijn de gemeentes Geldrop-Mierlo, Helmond (Brandevoort), Best, Valkenswaard, Veldhoven en Laarbeek succesvol aangesloten op glasvezel. Met de ervaringen uit onder andere de hierboven genoemde gemeentes is OnsBrabantNet de meest ervaren aanbieder van glasvezeldiensten in Nederland.

Naar verwachting zullen wij eind april 2010 starten met het aansluiten van woningen in Schijndel en Sint-Oedenrode. Om u zo goed mogelijk te informeren organiseren wij de komende tijd informatieavonden.

Houd de websites van Schijndel en Sint-Oedenrode in de gaten voor het laatste nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst zorgen dat die pijnlijke snijwonden van PlusTV straks gedicht worden door met een perfect uitgedacht nieuw aanbod te komen waarmee een grote klanttevredenheid ontstaat. Pas daarna zou ik weer gaan gaan uitbreiden. Goede mond-op-mond reclame bepaald veel of mensen wel of niet overstag gaan. Zeker bij mensen die nog nooit iets van OnsBrabantNet hebben afgenomen. Het is opzich niet raar dat Deurne en Son en Breugel niet door zijn gegaan met al die E-mail en TV problemen die de afgelopen tijd gespeeld hebben (en waarbij sommige tot op de dag van vandaag nog steeds spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ik222 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:11:
[...]

Zolang je niet aan de hoofdschakelaar (verzegelde delen) zit mag het gewoon hoor. Het is uiteraard wel handig als je weet wat je aan het doen bent :+

Persoonlijk zou ik in een dergelijk situatie meteen naar de bouwmarkt rijden, spullen halen en dan mijn glasvezel modem aansluiten :P
Uiteindelijk was de monteur in 2 minuten klaar.
Wij hebben zo'n soort groepenkast waar hij dan 2 lipjes vanaf haalde en zo'n stopcontactje er in zette :) TV gelijk getest en die werkt, de andere diensten wss nog niet, moet ik nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels zijn er bij diverse winkels van OBN Amino boxen geinstalleerd en te bekijken.
Ik moet zeggen dat ik de tv gids niet echt amateuristisch vind integenstelling tot wat alexander zegt.
De zendervolgorde is ook aan te passen en je kan zelfs je favoriete programmas instellen zodat je direct herinnerd wordt door de epg op de dag dat deze programmas komen.
De epg schijnt zelfs helemaal naar eigen voorkeur aan te passen te zijn.
Ook leuk dat je kan hyven via iptv.
De zapsnelheid is ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben echt super benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Owjah ik merk trouwens dat ze bij de klantenservice niet langer spreken van IPTV maar van IDTV (interactieve digitale televisie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:58:
Owjah ik merk trouwens dat ze bij de klantenservice niet langer spreken van IPTV maar van IDTV (interactieve digitale televisie).
Dat doet er weinig aan af wat het is natuurlijk :P Feit is dat het IPTV is waar ze mee gaan komen en hoe je het dan noemt boeit niet zo.

Maar ik ben ondertussen wel ontzettend benieuwd naar alle prijzen dus ik hoop dat er toch binnenkort wat meer info op de OBN pagina komt. De prijs (vooral met meerdere ontvangers in huis) is namelijk een van de belangrijkste punten of ik er interesse in heb of dat ik wacht totdat Ziggo hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:30:
Inmiddels zijn er bij diverse winkels van OBN Amino boxen geinstalleerd en te bekijken.
Ik moet zeggen dat ik de tv gids niet echt amateuristisch vind integenstelling tot wat alexander zegt.
De zendervolgorde is ook aan te passen en je kan zelfs je favoriete programmas instellen zodat je direct herinnerd wordt door de epg op de dag dat deze programmas komen.
De epg schijnt zelfs helemaal naar eigen voorkeur aan te passen te zijn.
Ook leuk dat je kan hyven via iptv.
De zapsnelheid is ook goed!
Hmm, dan zullen ze toch andere of verbeterde firmware gebruiken dan bij XMSNet. Dus niet 1-op-1 klakkeloos gekopieerd. Dat is wel goed nieuws :) Kon je zien of die EPG van iFancy was? Ziet het er zo uit: http://www.concepts.nl/images/media/Formulieren/ifanzy.pdf ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Moet die Amino direct op de packetfront worden aangesloten, of kan het ook via een hubje vanaf je NAT router?
- Wat is snel zappen? <<1s?
- loopt 1080i/p ook goed?

...heb toch liever DVB-C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Heeft iemand anders met een mailserver ook issues?

Mails blijven allemaal in de queue van mijn server hangen (sinds vandaag)

Allemaal met de volgende foutmelding:

MDeferred: Name server: mail.onsneteindhoven.nl.: host name lookup failure

Sendmail -q helpt ook niet :-(

server# nslookup mail.onsneteindhoven.nl.
Server: 192.168.0.1
Address: 192.168.0.1#53

Non-authoritative answer:
Name: mail.onsneteindhoven.nl
Address: 88.159.1.166

EDIT:SOLVED

Heb ik mijn authfile en sendmail-configuratie mail.onsneteindhoven.nl moeten vervangen door mail.onsneteindhoven.nl. (extra punt). Op zich niet vreemd, zonder die punt is het geen echte FQDN, wel apart dat het tot gisteren wel werkte

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:44:
Hallo.

Heeft iemand anders met een mailserver ook issues?

Mails blijven allemaal in de queue van mijn server hangen (sinds vandaag)

Allemaal met de volgende foutmelding:

MDeferred: Name server: mail.onsneteindhoven.nl.: host name lookup failure

Sendmail -q helpt ook niet :-(

server# nslookup mail.onsneteindhoven.nl.
Server: 192.168.0.1
Address: 192.168.0.1#53

Non-authoritative answer:
Name: mail.onsneteindhoven.nl
Address: 88.159.1.166
Zal wel te maken hebben met de uitrol van de nieuwe webmail denk ik (die nu eindelijk via https gaat :)).
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:27:
- Moet die Amino direct op de packetfront worden aangesloten, of kan het ook via een hubje vanaf je NAT router?
- Wat is snel zappen? <<1s?
- loopt 1080i/p ook goed?

...heb toch liever DVB-C...
Laten we hopen dat het allebei kan :) Direct via port 2 op de Packetfront OF via een Router die met de standaard internetport (port1) verbonden is. Dat gaat alleen werken als ze niet allemaal van die tegenwerkende MAC en IP restricties gaan gebruiken.

Ik denk trouwens dat DVB-C pas na IPTV wordt uitgerold. Ze willen denk ik eerst zorgen dat alle klanten met die Sagem op de Animo overgaan voordat ze het DVB-C signaal gaan aanpassen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat betreft IPTV is dat sowieso een multicast signaal waar niet iedere router mee kan omgaan. Dus hoe dan ook zal je een router hebben die hiermee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dat was ik alweer vergeten. Maar de nieuwere routers hebben tegenwoordig allemaal wel een optie voor multicast verkeer door te laten volgens mij.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 09:25
Hoe werkt die multicast dan?
Kun je dan Internet en IPTV over 1 router laten gaan ?
Of is het puur alleen voor IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
kmichael schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:14:
Hoe werkt die multicast dan?
Kun je dan Internet en IPTV over 1 router laten gaan ?
Of is het puur alleen voor IPTV.
Multicast een speciale manier van pakketjes sturen naar clients, hier moet een router mee om kunnen gaan. En verder of het met dezelfde router (of uberhaupt via een router) kan hang een beetje af van welke techniek men precies gaat gebruiken.

Meer info over multicast: Wikipedia: Multicast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 16:41
Ik zag vandaag dat er in Blixembosch, Shakespearelaan oranje kabels ingegraven werden.
Weet iemand iets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
blowbeat schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:26:
Ik zag vandaag dat er in Blixembosch, Shakespearelaan oranje kabels ingegraven werden.
Weet iemand iets meer?
Ik zie wel op meer plaatsen in Eindhoven mensen bezig met oranje en groene kabels maar ik moet zeggen dat ik niet echt bij kan houden waar men in eindhoven ook officieel bezig is. Wel is het volgens mij altijd de bedoeling geweest om op termijn heel eindhoven aan te sluiten.
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.