OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:
  • 180.971 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Merken andere mensen ook wel eens dat het beeld niet klopt met het geluid. Dat wil zeggen, het geluid bij bijvoorbeeld gesprekken is net wat sneller of langzamer dan dat de lippen bewegen. Ik merk het bij eigenlijk alle nederlandse zenders wel, zowel digitaal als analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:11:
Laten we hopen dat het allebei kan :) Direct via port 2 op de Packetfront OF via een Router die met de standaard internetport (port1) verbonden is. Dat gaat alleen werken als ze niet allemaal van die tegenwerkende MAC en IP restricties gaan gebruiken.
In het algemeen wordt IP-TV op een aparte poort aangeleverd. Je kunt dit dan niet zomaar via een enkele router laten lopen (dan ga je loops in het netwerk veroorzaken als je niet uitkijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mail versturen werkt weer eens niet, iig bij mij (Veldhoven).

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook niet. Mailserver lijkt plat. Kan geen verbinding maken.

edit:
werkt weer :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:27:
- Moet die Amino direct op de packetfront worden aangesloten, of kan het ook via een hubje vanaf je NAT router?
- Wat is snel zappen? <<1s?
- loopt 1080i/p ook goed?

...heb toch liever DVB-C...
Volgens mij niet zijn alle bronnen mpeg4 en dacht dat de Amino (snel kijkende naar de specs) enkel H264 aankan. Dat betekend decoderen en encoderen = kwaliteitsverlies. Ik hoop ook echt dat ze gaan voor dvb-c hd van alle nl zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
frenkya schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:30:
[...]

Volgens mij niet zijn alle bronnen mpeg4 en dacht dat de Amino (snel kijkende naar de specs) enkel H264 aankan. Dat betekend decoderen en encoderen = kwaliteitsverlies. Ik hoop ook echt dat ze gaan voor dvb-c hd van alle nl zenders.
MPEG4.part10 is H264: http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Laatste dagen erg veel timeouts/trage resposes met internet OBN in regio Geldrop - iemand ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Type-R schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:56:
Laatste dagen erg veel timeouts/trage resposes met internet OBN in regio Geldrop - iemand ook last van?
Hier in vakenswaard totaal geen last van. Heb je je eigen netwerk al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Type-R schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:56:
Heb (in Geldrop) de zelfde problemen. Zowel nieuwsgroepen als internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netwerkonderhoud op 2 april 2010
In verband met de uitbreiding, opwaardering en onderhoud van ons netwerk zijn wij genoodzaakt van tijd tot tijd aanpassingen te doen, om zo de continuïteit van de dienstverlening voor u als klant te waarborgen. Veel aanpassingen kunnen wij uitvoeren zonder enige onderbreking van onze dienstverlening, maar helaas blijven er altijd aanpassingen noodzakelijk welke een onderbreking tot gevolg hebben.

Om mogelijke gevolgen voor u als gebruiker zo klein mogelijk te houden stellen wij u op de hoogte van een door ons geplande onderbreking. De geplande werkzaamheden zullen op vrijdag 2 april tussen 00:00 en 03:00 uur AM plaatsvinden.

Voor u als klant betekent dit dat u gedurende deze periode tijdelijk geen gebruik kunt maken van onze radio- en televisiediensten.

Hopelijk wordt het nu eindelijk omgegooid, of in ieder geval alvast iets aan de kwaliteit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Iemand enig idee of er in eindhoven straks ook 150/150 zal worden aangeboden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dominicr schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:30:
Iemand enig idee of er in eindhoven straks ook 150/150 zal worden aangeboden ?
Voor zover ik het bericht (o.a. op tweakers.net) goed heb gelezen ging Reggefiber in ieder geval alle netwerken upgraden naar Gigabit apparatuur. Dat zou betekenen dat 150 Mbit of zelfs sneller ook op het netwerk van OBN / ONE mogelijk is daarna.

De vraag blijft dan nog op Edutel (de ISP op de netwerken hier) ook dat soort snelheden gaat aanbieden en of daar eventueel een andere prijs voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Sinds een week hebben wij ook ineens problemen met het versturen van mail door onze thuisserver (exim-4.63-3.el5 op CentOS 5.4). Exim moet alle uitgaande, non-local mail van de eigen host relay'en naar de SMTP-server van Onsnet.

Toen twee jaar geleden de verplichte authenticatie voor de SMTP-server ingevoerd werd, heb ik dat als volgt opgelost door de remote_smtp transport aan te passen in exim.conf:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
# ROUTERS CONFIGURATION
send_to_gateway:
    user = exim
    driver = manualroute
    domains = !+local_domains
    transport = remote_smtp
    route_list = * mail.onsnet.nu

#  TRANSPORTS CONFIGURATION
remote_smtp:
    driver = smtp
    user = exim    
    hosts_require_auth = mail.onsnet.nu

#  AUTHENTICATION CONFIGURATION
cram:
    driver = cram_md5
    public_name = CRAM-MD5
    server_secret = ${if eq{$1}{ph10}{secret1}fail}
    client_name = ONNusername
    client_secret = ONNpassword

(Niet relevante regels uit de config heb ik verwijderd.)

Dat heeft twee jaar lang prima gedraaid.
Maar sinds Edutel de mailserver aangepast heeft (rond 23 of 24 maart) zijn uitgaande mailtjes op onze mailserver blijven hangen. Met gewone e-mail clients (Thunderbird, Outlook) die zelf rechtstreeks de uitgaande e-mail bij de SMTP-server van Onsnet aanbieden, hebben we geen problemen, de authenticatiegegevens zijn dus in orde.

De eerste paar dagen, toen de timeout aan het opbouwen was, gebeurde dat nog met een delay notification, maar nu bouncet een mailtje direct met een permanent error:

code:
1
retry time not reached for any host after a long failure period

Dat bleek Exim FAQ 0620 te zijn. Suggestie geprobeerd om delay_after_cutoff = false te specificeren:

code:
1
2
3
4
remote_smtp:
    driver = smtp
    hosts_require_auth = mail.onsnet.nu
    delay_after_cutoff = false

Helaas, weer een permanent error:
code:
1
retry timeout exceeded

Op de een of andere manier lijkt exim ruzie te hebben met de smtp_relay host mail.onsnet.nu. Dat lijkt een alias van mailonn.edutel.nl te zijn. Maar ook als ik die instel in de route_list, zelfde resultaat. Een stukje log als ik een testmail verstuur vanuit onze shared calendar webapp:

code:
1
2
3
4
5
6
2010-04-01 21:06:37 1NxPiv-0007xU-Qa <= apache@domein U=apache P=local S=376
2010-04-01 21:06:37 1NxPiv-0007xU-Qa ** test@ontvanger R=send_to_gateway T=remote_smtp: retry time not reached for any host after a long failure period
2010-04-01 21:06:37 1NxPiv-0007xZ-Sr <= <> R=1NxPiv-0007xU-Qa U=exim P=local S=1244
2010-04-01 21:06:37 1NxPiv-0007xU-Qa Completed
2010-04-01 21:06:37 1NxPiv-0007xZ-Sr => localuser <apache@domein> R=localuser T=local_delivery
2010-04-01 21:06:37 1NxPiv-0007xZ-Sr Completed

Misschien heeft exim een tijd lang geen contact kunnen hebben met de remote_smtp host en staat dat IP nu op een permanente timeout? Ik heb Exim geprobeerd de timeout te resetten met exim -qf.

Of is mijn config gewoon brak, maar is dat eerder nooit opgevallen omdat we een vast IP-adres van Onsnet hebben en daarmee op een white list stonden zodat de SMTP-server van Onsnet alle mail toch zonder authenticatie accepteerde?

Ik stel deze vraag in dit topic omdat hier een grotere kans is dat een medetweaker met een eigen mailserver bij Onsnet ziet waar de fout in mijn config zit, of bereid is zijn eigen config te delen. Nu zitten wij bij ONN en niet bij ONE of OBN, maar op de andere voorkant na is dat als het om de mailserver gaat technisch vrijwel hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door HappyChainsaw op 02-04-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb het idee dat het nu onmogelijk is om via een ander email adres dan wat je bij onsnet heb geregistreerd uberhaupt gebruik te maken van hun smtp server.

Heb namelijk zelf een webserver waar o.a. een nieuwsbrief module op draait. Deze maakt gebruik van de smtp server van onsbrabantnet en de mails worden verstuurd met het email adres nieuwsbrief@domein.nl. Dit heeft altijd prima gewerkt tot de eerste nieuwsbrief na de aanpassing. Heb helaas nog niet de mogelijkheid gehad om het te proberen met een mailadres wat wel daar is geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
HappyChainsaw schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:13:
code:
1
2
3
4
5
6
7
#  AUTHENTICATION CONFIGURATION
cram:
    driver = [b]cram_md5[/b]
    public_name = CRAM-MD5
    server_secret = ${if eq{$1}{ph10}{secret1}fail}
    client_name = ONNusername
    client_secret = ONNpassword
Ik heb er weinig verstand van, maar het dik-gedrukte viel me even op. Ik weet dat als je een onsnet-account in wilt stellen in Mac Mail dat je dan voor de smtp-verificatie niet moet kiezen voor "MD5 challenge" (oid) maar voor "wachtwoord". Ik zie hier md5 staan, wellicht dat het er iets mee te maken heeft?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Hm, dat bracht me wel een stapje verder. Ik denk dat ik inderdaad in die richting moet zoeken. De nieuwe mailserver lijkt MD5 niet meer te ondersteunen. Als ik met telnet inlog op de mailserver:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$> telnet mail.onsnet.nu 25
Trying 88.159.1.167...
Connected to mail.onsnet.nu (88.159.1.167).
Escape character is '^]'.
220 EduTel edu-smtp-02.edutel.nl ESMTP
EHLO mail.onsnet.nu
250-edu-smtp-02.edutel.nl
250-PIPELINING
250-SIZE 16000000
250-ETRN
250-STARTTLS
250-AUTH PLAIN LOGIN
250-AUTH=PLAIN LOGIN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-8BITMIME
250 DSN

Ik zou daaruit concluderen zeggen dat alleen plain_login nog geaccepteerd wordt. Even gezocht en ik kwam op een oude post waarin vermeld wordt:
code:
1
2
3
4
To get exim using using plaintext auth you need to update the plaintext
authenticator with:

client_send = ^theusername^thepassword

Op basis daarvan pas ik de plain authenticator zo aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
plain:
   driver = plaintext
   public_name = PLAIN
   # server_prompts = :
   # server_condition = "${if saslauthd{{$2}{$3}{smtp}} {1}}"
   # server_set_id = $2
   client_send = ^ONNusername^ONNpassword

Net getest, maar hij blijft bouncen met die 'retry timeout exceeded' error, en na het verwijderen van de delay_after_cutoff optie weer met 'retry time not reached for any host after a long failure period'.

Volgende stap: hoe kan je die retry timeout resetten? Hiermee ben je mij bijna kwijt.

En dat te bedenken dat ik overgestapt was op Exim omdat dat veel makkelijker te configureren zou zijn dan sendmail. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ik222 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:10:
Ik heb het idee dat het nu onmogelijk is om via een ander email adres dan wat je bij onsnet heb geregistreerd uberhaupt gebruik te maken van hun smtp server.

Heb namelijk zelf een webserver waar o.a. een nieuwsbrief module op draait. Deze maakt gebruik van de smtp server van onsbrabantnet en de mails worden verstuurd met het email adres nieuwsbrief@domein.nl. Dit heeft altijd prima gewerkt tot de eerste nieuwsbrief na de aanpassing. Heb helaas nog niet de mogelijkheid gehad om het te proberen met een mailadres wat wel daar is geregistreerd.
Nee, hoor. Ik heb het net geprobeerd. Mail verzonden met mailadres naam@mijndomein.nl wordt gewoon geaccepteerd en doorgestuurd. Geen probleem dus.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Geen idee dan waar het door komt maar sinds de aanpassing werkt het niet meer op de een of andere manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Het werkt weer. Uiteindelijk heb ik de config in exim.conf als volgt aangepast (even compleet voor diegenen die net als ik op zoek waren naar een werkend voorbeeld):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
# ROUTER
# default dnslookup router uitschakelen!
send_to_gateway:
    user = exim
    driver = manualroute
    domains = !+local_domains
    transport = remote_smtp
    route_list = * mailonn.edutel.nl

# TRANSPORT
remote_smtp:
    driver = smtp
    hosts_require_auth = mailonn.edutel.nl

# AUTHENTICATION
# je inloggegevens van Onsnet
AUTH_CLIENT_USERNAME       = ONNusername
AUTH_CLIENT_PASSWORD       = ONNpassword

CRAM:
    driver = cram_md5
    public_name = CRAM-MD5
    client_name = AUTH_CLIENT_USERNAME
    client_secret = AUTH_CLIENT_PASSWORD

LOGIN:
    driver = plaintext
    client_send = : AUTH_CLIENT_USERNAME : AUTH_CLIENT_PASSWORD

PLAIN:
    driver = plaintext
    client_send = ^AUTH_CLIENT_USERNAME^AUTH_CLIENT_PASSWORD

Heb je last van bouncende mail met de error "retry time not reached for any host after a long failure period", dan moet je dat eerst fixen voordat je verder test met remote delivery. Exim probeert dan namelijk niet eens een externe delivery, maar kaatst de mail direct terug naar de afzender en je zult dan ook niet veel zien in je logs.

Op onze mailserver was het weer op gang te brengen door alle entries die wezen op retry, locks, retry_timeouts en wait-remote_smtp in /var/spool/exim/db/ te verwijderen. De precieze namen weet ik niet meer. Daarna getest en mail wordt nu weer netjes doorgestuurd naar de remote_smtp host van Onsnet (fingers crossed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:34:
Netwerkonderhoud op 2 april 2010
In verband met de uitbreiding, opwaardering en onderhoud van ons netwerk zijn wij genoodzaakt van tijd tot tijd aanpassingen te doen, om zo de continuïteit van de dienstverlening voor u als klant te waarborgen. Veel aanpassingen kunnen wij uitvoeren zonder enige onderbreking van onze dienstverlening, maar helaas blijven er altijd aanpassingen noodzakelijk welke een onderbreking tot gevolg hebben.

Om mogelijke gevolgen voor u als gebruiker zo klein mogelijk te houden stellen wij u op de hoogte van een door ons geplande onderbreking. De geplande werkzaamheden zullen op vrijdag 2 april tussen 00:00 en 03:00 uur AM plaatsvinden.

Voor u als klant betekent dit dat u gedurende deze periode tijdelijk geen gebruik kunt maken van onze radio- en televisiediensten.

Hopelijk wordt het nu eindelijk omgegooid, of in ieder geval alvast iets aan de kwaliteit gedaan.
En zie je verbetering in het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Dat weet ik :) , maar ik doelde op mpeg2 als bron. Ik zag echter na iets dieper op de specs in te zijn gegaan, dat mpeg2 ook ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frenkya schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 10:14:
[...]

En zie je verbetering in het beeld?
Nop, geen verbetering. Nog steeds hebben alle analoge en digitale zenders een zweem/waas over het beeld door compressie/bitrate-limitatie. Dat zie je duidelijk aan de (kleur)helderheid, scherpte, expressie en diepte in het beeld. Het Digitale signaal en een aantal analoge zenders (NL1,2, SBS,NET5,Veronica) hebben er tussen 02:00-03:00 wel ff uitgelegen. Die analoge zenders zijn precies de zenders met betere aanvoer/meer bandbreedte. Kan goed zijn dat ze een aftakking in het (betere) aanvoersignaal aan het maken zijn voor IPTV en dat het er daarom ff uit lag. Aan de capaciteit lijkt niks veranderd te zijn want de signaalkwaliteit van het analoge en digitale signaal is allemaal nog evenveel gelimiteerd/gecapt. Bij SBS,NET5 en Veronica analoog hebben ze een tijd terug ook al de bitrate terug geschroeft (meer zweem, minder helderheid). Waarschijnlijk zodat het digitale signaal er minder vaak uitklapt. Maarja je kunt niet blijven limiteren. Gooi er liever wat zenders uit in de tussentijd zodat de rest meer bandbreedte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Daar zowel de ONE-website als de topicstart hier niet meer echt worden bijgewerkt: is er al enig zicht op wanneer ONE weer verder gaat met uitrollen in Eindhoven en waar?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
curry684 schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:19:
Daar zowel de ONE-website als de topicstart hier niet meer echt worden bijgewerkt: is er al enig zicht op wanneer ONE weer verder gaat met uitrollen in Eindhoven en waar?
Voor de info in de TS ben ik natuurlijk grotendeels afhankelijk van de info op de ONE website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Excuses, was ook niet als sneer bedoeld maar als constatering dat beiden geen recente info hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij de informatie van de nieuwsgroepservers van ONE?

Volgens de website bieden ze dat wel aan maar als student zijnde krijg je daar geen informatie over. Waarschijnlijk heb ik ook geen toegang (geen user/wachtwoord, net als bij email) maar toch even proberen.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

news.onsneteindhoven.nl
poort: 119

geen user/pass nodig / max 4 threads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
curry684 schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:08:
Excuses, was ook niet als sneer bedoeld maar als constatering dat beiden geen recente info hebben ;)
Dat begrijp, ik zeg ook zeker niet dat ik veel aan de TS doe op het moment maar wat betreft ONE is er nauwelijks bruikbare informatie.

Als iemand mede auteur rechten wil dag mag degene zich melden (via dm).

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 06-04-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Mark_640 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:13:
news.onsneteindhoven.nl
poort: 119

geen user/pass nodig / max 4 threads...
Weet niet of het al eerder is aangekaart, maar als je bij ONE zit kan je de nieuwsgroepen van OBN ook gebruiken.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Een antwoord van ons net op de vraag waarom de uitrol in de wijk de Barrier in Eindhoven niet wordt afgerond:

"De opzet van het nieuwe televisieproduct is vooralsnog niet rond. We hopen dat we dat op korte termijn wel zullen hebben. Alle bewoners zullen ingelicht worden middels een informatiepakket van Ons Net Eindhoven."

Er wordt dus nog druk gesleuteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 11:01
Ik zit denk ik nu al enkele jaren bij Onsbrabantnet maar zit met het volgende probleem, mijn upload snelheid is de laatste tijd niet meer wat het geweest is:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/774546549.png

Lijkt wel of de upload snelheid gecapped is op 10mbit, maakt namelijk geen verschil of ik direct op de modem zit of via mijn D-link Dir-655 router verbonden ben. Verschillende PC's getest in huis, zowel FTP als bittorrent max is precies de 10mbit upload. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
thafusion schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:08:
Ik zit denk ik nu al enkele jaren bij Onsbrabantnet maar zit met het volgende probleem, mijn upload snelheid is de laatste tijd niet meer wat het geweest is:
[afbeelding]

Lijkt wel of de upload snelheid gecapped is op 10mbit, maakt namelijk geen verschil of ik direct op de modem zit of via mijn D-link Dir-655 router verbonden ben. Verschillende PC's getest in huis, zowel FTP als bittorrent max is precies de 10mbit upload. Meer mensen hier last van?
nee, ik heb geen idee...
ik heb er hier geen last van, gewoon altijd netjes de 100Mbit, up en download :*) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Mag ik vragen met welke apparatuur deze 100 Mbit haalt ik heb ook 100 Mbit in Enschede maar hier haal ik maar 85. Hebben jullie ook IPTV? Welke Genexis gebruiken jullie en hoe is deze aangesloten. Hier in Enschede gaat alles via 1 poort met Vlan is dat bij jullie ook zo ?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Ik krijg hier net een brief binnen over Interactieve tv, en dat we eindelijk van die krakkemikkige Set top box af zijn hier in Best.

Vvraag: moet je die interactieve tv doos rechtstreeks op het glasvezel modem aansluiten, of kan het ook via het netwerk (switch -> switch -> router -> modem), want ik heb wel al een netwerk kabel naar de TV voor de PS3 en de Asrock 330, en om er een bij te trekken is een probleem.

@kmichael

Ik haal:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/774590148.png

En maak gebruik van een Linksys EG008W v3 switch -> Netgear GS108 Gigabit switch -> PFsense router (PC met 2 NIC's), (alles is cat5e en cat6 bekabeld)

[ Voor 25% gewijzigd door donny007 op 07-04-2010 16:52 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het bij Brabantnet nagevraagd: deze nieuwe TV box dient op de tweede ethernetaansluiting aangesloten te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Bedankt,

Damn dat wordt kabels trekken :(

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
donny007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:46:
Ik krijg hier net een brief binnen over Interactieve tv, en dat we eindelijk van die krakkemikkige Set top box af zijn hier in Best.
Is het misschien mogelijk dat je die brief hier plaatst?
Ik ben erg nieuwsgierig wat ze nu precies aan willen gaan bieden.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:01:
Ik heb het bij Brabantnet nagevraagd: deze nieuwe TV box dient op de tweede ethernetaansluiting aangesloten te worden.
'dient' of 'kan'? Lijkt me beetje erg sterk dat vrijwel iedereen ineens extra kabels door huis moet gaan trekken? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Heb de brief even ingescand:

Brief
pag 1 (introductie)
pag 2 (zenderoverzicht)
pag 3 (paketten)
pag 4 (aanvraagformulier)

Naam adres etc. zijn gecensureerd, aanvraagformulier is onbruikbaar gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door donny007 op 07-04-2010 18:50 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zeer interessant, met name het feit dat een extra ontvanger slechts eenmalig de aanschaf van de decoder kost.

Ik ga het denk ik bestellen zodra het hier in valkenswaard te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de brief ook vandaag ontvangen en gelijk gebeld over hoe je de box moet aansluiten.
Het maakt niet uit op welke poort de box zit, maar de box moet wel een IP-adres krijgen van OnsBrabantnet.
Aansluiten achter je bestaande router werkt dus niet.

Oftewel: je moet een extra kabel trekken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:17:
Ik heb de brief ook vandaag ontvangen en gelijk gebeld over hoe je de box moet aansluiten.
Het maakt niet uit op welke poort de box zit, maar de box moet wel een IP-adres krijgen van OnsBrabantnet.
Aansluiten achter je bestaande router werkt dus niet.

Oftewel: je moet een extra kabel trekken.
Denk dat de box door middel van zijn mac adres in een apart subnet terecht komt. Dat het dan achter een router niet werkt is logisch aangezien dan enkel het mac van de router zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zal mij benieuwen of wij (van ONE) deze aanbieding ook gaan krijgen.
hier staat trouwens wat info over de box.

http://www.aminocom.com/files/Amino%20A130M.pdf

"HD graphics up to 1280x720" is dat niet wat weinig (dat is toch 720p)...Full hd is toch altijd 1920x1080..(1080p)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een extra box bestellen, hoe die aangesloten dient te worden is nog onduidelijk. Er zijn meer providers die deze box aanbieden (sommigen al een half jaar). Daar heb ik een aansluiting via een extra switch gezien.
Vraag blijft voor mij ook hoeveel bandbreedte dit wegneemt van je 100 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:45:
Je kunt een extra box bestellen, hoe die aangesloten dient te worden is nog onduidelijk. Er zijn meer providers die deze box aanbieden (sommigen al een half jaar). Daar heb ik een aansluiting via een extra switch gezien.
Vraag blijft voor mij ook hoeveel bandbreedte dit wegneemt van je 100 Mb.
Ik verwacht dat een tweede box ook op bijvoorbeeld poort 3 of 4 van het modem mag.

Wat betreft bandbreedte hang het er van af hoeveel Mbit de streams zijn. Ik verwacht dat een HD stream zo ronde 12Mbit zal liggen dus twee boxen die aan staan zou je 24Mbit kosten. Dat is dus prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
donny007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:46:

Vvraag: moet je die interactieve tv doos rechtstreeks op het glasvezel modem aansluiten, of kan het ook via het netwerk (switch -> switch -> router -> modem), want ik heb wel al een netwerk kabel naar de TV voor de PS3 en de Asrock 330, en om er een bij te trekken is een probleem.
Het kan waarschijnlijk ook via een switch maar niet achter een router. Dus zo kan het:

glasvezel
|
Modem
|
switch -- iptv box
|
router
|
rest van netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:44:

"HD graphics up to 1280x720" is dat niet wat weinig (dat is toch 720p)...Full hd is toch altijd 1920x1080..(1080p)?
Ja maar ook bij bijvoorbeeld UPC wordt er niks in 1080p uitgezonden, alleen 720p of 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

1080p, p = progessief (wikipedia)
1080i, i = interlaced (wikipedia)

1080i en p hebben evenveel pixels alleen de opbouw van het beeld is anders.

Box doet dus gewoon Full HD.

[ Voor 5% gewijzigd door donny007 op 07-04-2010 20:13 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05

d0s

sssst

1080p over de kabel of ip zal ook nog wel even duren, dat is vrijwel nog nergens in de wereld zo.
De eerste decoder die 1080p kan uitsturen moet volgens mij ook nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donny007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:12:

Box doet dus gewoon Full HD.
Okay thanx voor de uitleg...blijft voor mij altijd een lastig verhaal dat 720p/1080i/1080p :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik ga daar geen extra ethernetkabel voor van mijn garage naar de woonkamer trekken, want daar zitten nog de keuken, speelkamer en hal tussen. Ik heb al goede ervaringen met Homeplug AV (ethernet via stopcontact, 200 Mbs), want wireless heb ik een aantal dead spots in mijn huis die ik op deze wijze ontsloten heb. Dat deel van het netwerk zit echter achter de router, dus dan zou ik een tweede Homeplug netwerk moeten aanleggen, wat niet via de router geschakeld is. Ik moet nog even nazoeken of een dergelijk tweede netwerk wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind 't niet echt een onderscheidend pakket t.o.v. XMSNet. Het is meer een XMSNet cloon zonder verbeteringen of toevoegingen. Hopelijk gaat OnsNet Eindhoven dit beter aanpakken.

Wat mij opvalt:

Veel buitenlandse zenders, lokale zenders en thema zenders in het basispakket (net als toen bij dat pakket van OBN Deurne/Son en Breugel) ipv HD zenders.

RTL4,5,7,8,SBS6/NET5 en Veronica HD zitten niet in het basispakket waar ze horen. En dat terwijl Glashart Media/Reggefiber ze zonder meerprijs door kan geven tot iig eind 2010 (nieuws: Glashart Media vergroot hd-aanbod in iptv-pakketten). Waarom zien we daar niks van terug bij OnsBrabantNet? 3 maanden is niet tot eind 2010.

En ik neem aan dat je analoge TV kunt opzeggen als je IPTV neemt? Anders wordt het wel een dure bedoeling. Of is hier niet aan gedacht?

En hoe zit het met andere IPTV ontvangers zoals een Yuixx of een HTPC? Kun je die gewoon inpluggen op port 2 en krijg je dan een IP adres, ongeacht het MAC adres van de ontvanger? Of is het weer allemaal statisch en dichtgetimmerd zoals bij PlusTV?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Ik zit ook met dat probleem, homeplugs kunnen werken, zolang ze maar geen eigen MAC adres of NAT ingebouwd hebben.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:44:

"HD graphics up to 1280x720" gaat over plaatjes, ik denk foto's en dergelijke.
Video, onze tv beelden, is volgens de folder: "Video resolutions Up to 720p and 1080i."

Folders zijn niet altijd even duidelijk... Mopper.

Nieuwsgierig hoe de beeld- en geluidskwaliteit gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:08:
Vind 't niet echt een onderscheidend pakket t.o.v. XMSNet. Het is meer een XMSNet cloon zonder verbeteringen of toevoegingen. Hopelijk gaat OnsNet Eindhoven dit beter aanpakken.
Beide wordt aangeboden door Glashart Media dus dat is niet heel verwonderlijk :) Ik ben wat dat betreft al lang blij dat het niet meer is zoals eerst met Hertzinger. Verder is ONE / OBN helemaal dezelfde aanbieder dus dat zal identiek zijn.
Wat mij opvalt:

Veel buitenlandse zenders, lokale zenders en thema zenders in het basispakket (net als toen bij dat pakket van OBN Deurne/Son en Breugel) ipv HD zenders.

RTL4,5,7,8,SBS6/NET5 en Veronica HD zitten niet in het basispakket waar ze horen. En dat terwijl Glashart Media/Reggefiber ze zonder meerprijs door kan geven tot iig eind 2010 (nieuws: Glashart Media vergroot hd-aanbod in iptv-pakketten). Waarom zien we daar niks van terug bij OnsBrabantNet? 3 maanden is niet tot eind 2010.
Dat was al langer duidelijk dat dat gaat geberuen en een meerprijs van 4,95 vind ik ook heel redelijk moet ik zeggen.
En ik neem aan dat je analoge TV kunt opzeggen als je IPTV neemt? Anders wordt het wel een dure bedoeling. Of is hier niet aan gedacht?
Dat van analoge tv neem ik aan van wel omdat IPTV over de andere vezel gaat. Ze kunnen dat dus apart afsluiten in ieder geval.
En hoe zit het met andere IPTV ontvangers zoals een Yuixx of een HTPC? Kun je die gewoon inpluggen op port 2 en krijg je dan een IP adres, ongeacht het MAC adres van de ontvanger? Of is het weer allemaal statisch en dichtgetimmerd zoals bij PlusTV?
Officieel zal dat net als bij XMS niet ondersteund worden neem ik aan maar misschien kun je wat klooien met mac clonen etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

8< 8<

Omdat het niet gratis is :)

Analoog wordt gratis meegeleverd, hoef je niet op te zeggen. Zie ITV als een toevoeging :)
Voor zover bekend zijn de set-top boxen anders dan die meegeleverd worden sowieso niet ondersteund, maar kan het ook heel goed zijn dat deze ook niet werken. Ik moet me daar nog eens in verdiepen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

donny007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:12:

Nee, 1080p heeft dubbel zoveel pixels. Interlacen betekent dat er omstebeurt een even en oneven frame gerenderd wordt. Waar 1080p dus 50 of 60 keer per seconde een volledige beeld van 1920x1080 pixels rendert, krijgt 1080i maar 25 of 30 keer per seconde een 'heel' beeld doordat er in 2 opeenvolgende frames 1920x540 door elkaar heen worden gerenderd.

1080i bevat in de praktijk ongeveer net zoveel pixels per seconde als 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:33:
[...]

Beide wordt aangeboden door Glashart Media dus dat is niet heel verwonderlijk :) Ik ben wat dat betreft al lang blij dat het niet meer is zoals eerst met Hertzinger. Verder is ONE / OBN helemaal dezelfde aanbieder dus dat zal identiek zijn.
Alles beter dan Hertzinger inderdaad :|
ONE en OBN zijn 2 verschillende organisaties he. Er kunnen best nog kleine verschillen inzitten straks. Bij OBN kreeg je bijv. die Sagem box in bruikleen en bij ONE werd het je eigendom. In de hoofdlijnen zal het hetzelfde zijn, maar de afwerking (pakketindeling, keuzevrijheid ontvanger) kan best nog gaan verschillen bij ONE.
ik222 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:33:
[...]
Dat was al langer duidelijk dat dat gaat geberuen en een meerprijs van 4,95 vind ik ook heel redelijk moet ik zeggen.
Maar het hoort gewoon niet. Die basis HD zenders horen gewoon in het basispakket te zitten. Die zenders worden het meest bekeken. Je gaat de RTL4,5,7,8, SBS6, NET5, Veronica SD toch ook niet in een apart pakket stoppen omdat het duurdere zenders zijn. Het zijn basiszenders dus het hoort in het Basispakket. Linksom of rechtsom. En kwaliteit gaat altijd voor het zenderaanbod. Verplaats liever wat meer zenders naar de pluspakketten. Waarom moet een basispakket 71 zenders hebben 8)7
Tot eind 2010 krijgen afnemers van het basispakket gratis toegang tot RTL 4, 5, 7 en 8, SBS6, Net5, Veronica en Eurosport in hd-kwaliteit. Voor de overige hd-zenders moeten ze extra betalen. Ook moet volgend jaar misschien extra worden betaald voor de zenders van RTL en SBS, omdat de glasvezelaanbieder aan deze commerciële aanbieders een vergoeding moet betalen. Een woordvoerder van Reggefiber laat weten dat hierover nog geen definitief besluit is gevallen.

Wat mij stoort aan het basispakket is dat er weer gekozen is voor zoveel mogelijk zenders ten koste van beeldkwaliteit (basis zenders in HD doorgeven). Wie zit er nou te wachten op Omroep Friesland, TV Drenthe, Nijmegen 1, Pebble TV, Fan TV, TV Oranje, Car Channel, Schlager TV, CNN Turk, Dance TV etc. etc. Ik weet zeker dat veel meer mensen kwaliteit boven zenderaanbod prefereren. ZEKER als het om een basispakket gaat. Veel zenders die in dat basispakket zitten zijn zenders die je mooi in thema pakketten of een buitenlands pakket kwijt kunt.
Floor-is schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:40:
[...]

Analoog wordt gratis meegeleverd, hoef je niet op te zeggen. Zie ITV als een toevoeging :)
Voor zover bekend zijn de set-top boxen anders dan die meegeleverd worden sowieso niet ondersteund, maar kan het ook heel goed zijn dat deze ook niet werken. Ik moet me daar nog eens in verdiepen. :)
Hoe kom je daar bij? Voor dat analoge prut signaal betalen we nu 13,95 per maand. Volgens mij komt ITV daar gewoon bovenop. En het is dus de vraag of je analoog dan kunt opzeggen. Ik zie daar helemaal niks over. Technisch zou dat in ieder geval geen probleem moeten zijn, maar ik heb het idee dat het een beetje dezelfde constructie als PlusTV is, en dat je dus persee analoog moet afnemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:52:
[...]

Tot eind 2010 krijgen afnemers van het basispakket gratis toegang tot RTL 4, 5, 7 en 8, SBS6, Net5, Veronica en Eurosport in hd-kwaliteit. Voor de overige hd-zenders moeten ze extra betalen. Ook moet volgend jaar misschien extra worden betaald voor de zenders van RTL en SBS, omdat de glasvezelaanbieder aan deze commerciële aanbieders een vergoeding moet betalen. Een woordvoerder van Reggefiber laat weten dat hierover nog geen definitief besluit is gevallen.

Wat mij stoort aan het basispakket is dat er weer gekozen is voor zoveel mogelijk zenders ten koste van beeldkwaliteit (basis zenders in HD doorgeven). Wie zit er nou te wachten op Omroep Friesland, TV Drenthe, Nijmegen 1, Pebble TV, Fan TV, TV Oranje, Car Channel, Schlager TV, CNN Turk, Dance TV etc. etc. Ik weet zeker dat veel meer mensen kwaliteit boven zenderaanbod prefereren. ZEKER als het om een basispakket gaat. Veel zenders die in dat basispakket zitten zijn zenders die je mooi in thema pakketten of een buitenlands pakket kwijt kunt.
Die HD zenders zijn veel en veel duurder dan al die "opvulzenders" dus ja ik snap dat wel. De reden dat HD zenders extra geld kosten ligt bij de omroepen die extra geld willen zien voor HD. Die opvulznenders daarentegen kosten praktisch niks en zitten er dus sowieso in.

Kijk men had er ook voor kunnen kiezen om alles in een tarief te doen dan was het 11,90 euro alles bij elkaar maar dan vind ik mensen de keus geven extra te betalen voor HD persoonlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:04:
[...]

Die HD zenders zijn veel en veel duurder dan al die "opvulzenders" dus ja ik snap dat wel. De reden dat HD zenders extra geld kosten ligt bij de omroepen die extra geld willen zien voor HD. Die opvulznenders daarentegen kosten praktisch niks en zitten er dus sowieso in.

Kijk men had er ook voor kunnen kiezen om alles in een tarief te doen dan was het 11,90 euro alles bij elkaar maar dan vind ik mensen de keus geven extra te betalen voor HD persoonlijk beter.
Het zou iets minder dan 11,90 kunnen zijn als ze wat zenders zouden verplaatsen naar pluspakketten. Iedereen wil HD zenders omdat het een scherper beeld oplevert. Voor veel bekeken zenders is het niet meer dan gebruikelijk vind ik dat je die in de hoogst mogelijke kwaliteit doorzend. Eventueel ten koste van het zenderaanbod in het basispakket. Volgens mij hoef je zo'n keuze ook niet voor te leggen aan mensen, want iedereen verkiest toch beeldkwaliteit boven het zenderaanbod. Het lijkt mij een beter systeem om extra te betalen voor meer zenders dan extra te betalen voor betere kwaliteit.

Het is een beetje hetzelfde als een internetprovider die zich focust op het aantal ip adressen en mailboxen die de klant krijgt in plaats van de internetsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nogmaals al die extra zenders kosten zowat niets en die HD zenders zijn dankzij de omroepen gewoon erg duur om in te kopen. Dus veel zenders inleveren levert lang niet genoeg geld op om daarmee die HD zenders te betalen.

Is ook laatst in het nieuw geweest m.b.t. Ziggo maar uiteindelijk hebben ook die moeten buigen en zullen ook die dus ergens dat geld moeten verdienen.

Het is dus geen keuze :)

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 07-04-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat je de NL SD zenders ook niet meer af hoeft te nemen als je de HD zenders verplaatst naar het basispakket. Dat zal toch ook wel wat schelen denk ik (samen met het verplaatsen van een aantal zenders naar pluspakketten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik moet zeggen dat ik het aanbod wat ze doen niet vind tegenvallen. Al met al biedt OBN op deze manier toch een pakket dat zeker de vergelijking aan kan met dat van aanbieders als bijv UPC. Volgens mij is het nog iets goedkoper ook.
Blijft natuurlijk wel de vraag of dat ook geldt voor de kwaliteit (en stabiliteit!) die binnen gaat komen, dat blijft afwachten.
Ik ga het toch maar eens proberen.

Enne.. ik hoop dat 'ze' nu voortaan wel mee gaan doen met acties zoals die van AH en Grolsch met EredivisieLive.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:43:
Blijft natuurlijk wel de vraag of dat ook geldt voor de kwaliteit (en stabiliteit!) die binnen gaat komen, dat blijft afwachten.
Precies ja. Van analoog heb ik 1 jaar kunnen genieten in hoge kwaliteit todat digitaal kwam. Een paar maanden daarna was alles een stuk doffer/blurrier. Nu is het nog steeds niet optimaal zoals het vroeger bij de start was. Er wordt flink geknepen op de kwaliteit. Digitaal is de ook de bitrate flink van teruggeschroeft sinds Nederland 1 HD erin kwam en alles begon te haperen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
Ik ben benieuwd of ze voor de 1e box ook 175,- gaan vragen bij nieuwe abo's.

Als ik de kosten vergelijk met UPC voor alleen digitale tv scheelt het niet zoveel qua abonnementskosten.

OBN standaard pakket 13,95 + IPTV 6,95 = 20,90 per maand.
UPC 16,80 standaard + digitaal starter 4,50 = 21,30 per maand

oké je hebt dan maar 50 ipv 71 zenders maar zoals iemand eerder al zei, wat heb je aan omroep drenthe en friesland etc. :? Ook geen ned. 1,2 en 3 in HD maar daar kan ik ook wel mee leven.

Grote prijsverschil zou dus in de box kunnen zitten die je bij UPC in bruikleen krijgt en bij OBN dus misschien weer moet kopen. Ben ook wel benieuwd wat voor garantie je op die box krijgt als je hem gekocht hebt, en hoe lang je dan zonder zit als je hem moet laten repareren o.i.d.

Tevens bij UPC naast je digitale tv nog gewoon analoog wat er toch iets beter uitziet (momenteel tenminste, weet niet of dat ook beter wordt bij OBN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om hier nog eens op terug te komen. Dit is het IPTV-zenderpakket van XMSNet:
http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/100401XMSDTV.pdf
Het IPTV-zenderpakket van OBN is hier gewoon bijna een kopie van.

Paar verschillen:

IPTV Basispakket XMSNet -> € 4,95 /pm
IPTV Basispakket OBN -> € 6,95 p/m
Bij OBN heb je geen apart uitzendinggemistpakket zoals bij XMSNet. Deze functionaliteit zit al standaard in het basispakket (vandaar 2 euro duurder denk ik). Echter is het mij niet duidelijk of hier ook SBSgemist en RTLgemist inzitten. In het uitzendinggemist pakket van XMSNet (€ 4,95 p/m) zitten deze iig wel en kun je tevens 10 dagen terug kijken ipv 2 dagen zoals bij OBN.

Verder valt op dat XMSNet 2 (niet zo bekende) zenders meer heeft in het HD pakket en dit meteen 1 euro meer kost. Wat dat betreft heeft OBN er goed aan gedaan die 2 zenders eruit te laten.

XMSNet heeft verder wel de standaard HD zenders tot minimaal eind 2010 in het basispakket zitten:
4 RTL 4 HD *
4 RTL 4 HD *
5 RTL 5 HD *
6 SBS 6 HD *
7 RTL 7 HD *
8 RTL 8 HD *
9 Net5 HD *
127 Eurosport HD *

* Deze zenders uit het HD-pakket zijn tot 31-12-2010 ook te ontvangen in het digitale basispakket.

En dan is het nog maar de vraag of ze eind 2010 eruit gaan. Reggefiber/Glashart Media heeft hier nog geen besluit over genomen.

Overigens heb ik het idee dat je bij XMS ook analoge TV MOET afnemen (€ 16,50 p/m) als je ook het IPTV basispakket wil afnemen (€ 4,95 p/m). Ik kan het nergens zwart op wit op hun site vinden, maar als ik de pakketten en prijzen bekijk lijkt het daar wel op.

Als het bij OBN ook zo is dat je verplicht analoog moet afnemen als je IPTV wil dan wordt het echt een stuk minder interessant. Zeker als je straks Analoog/DVB-C hebt voor € 13.95 p/m. Als je dan IPTV wil om de HD zenders te kunnen ontvangen (naast die basiszenders die je al via DVB-C hebt), betaal je daar € 25,85 per maand voor 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat analoog zal ik toch moeten blijven hebben, we hebben hier 4 televisies in huis en die gaan echt niet allemaal een IPTV box krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet er niet aan denken dat analoog er *niet* bij zou zitten - ik heb 4 TV's in huis, waarvan er 1 digitaal gaat spelen. Digitaal only zou voor mij een dure grap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de optie om analoog op te zeggen en enkel nog IPTV af te nemen voor € 6,95 p/m zou er wel moeten zijn vind ik. Zou het nogal slinks vinden als ze je verplichten om voor € 13,95 p/m analoog af te nemen als je enkel IPTV wil. € 11.90 p/m voor het IPTV Basispakket + HDTV pakket is niet verkeerd. Echter, € 25,85 p/m is het overwegen niet waard vind ik. Zeker als je bedenkt dat de helft van die zenders ook al in het analoge/dvb-c pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hebben er meer mensen last van dat engelse website (...co.uk) niet meer bereikbaar zijn via onsbrabantnet?

Het is in ieder geval een dns probleem want via bijvoorbeeld opendns.org werkt het wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Avvd op 08-04-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Ik kan gewoon op Engelse websites en ik gebruik de DNS van OBN.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vond ik bij XMSnet tav aansluiten een of twee settopboxjes tbv digitale tv: http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/QuickInstallDTV.pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat wij een ander kastje krijgen - waar wel HDMI op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat we bij OBN/ONE de Animo130M krijgen, Deze heeft wel een HDMI-aansluiting. Anders is het verhaal rondom HD-TV ook onzin.
Ik twijfel nog een beetje over de aanbieding. Werkt het wel/niet met een Home-plug (ga geen kabels trekken), mis de opnamefunctionaliteit, geen echte filmzender (bijv. film 1), interactief zeer beperkt (t.o.v. bijvoorbeeld UPC). Weet iemand of dit regulier maandelijks opzegbaar is als het niet bevalt, of zit je hier weer direct een jaar aan vast?
Zal eens bellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat volgens mij nergens dat je er een jaar aan vast zit. Ik zelf ga het enkele maanden bekijken. Mocht het niks zijn zeg ik het handeltje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb al maanden (of nooit) een factuur oid van OBN gehad. Jullie wel? Of komt die binnen op het OBN mail adres? Dat gebruik ik nooit :o

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
VonFoX schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:05:
Ik heb al maanden (of nooit) een factuur oid van OBN gehad. Jullie wel? Of komt die binnen op het OBN mail adres? Dat gebruik ik nooit :o
Nee dat is iets wat ik ook slecht vind, je krijgt niet automatisch de factuur toegestuurd. Je kunt dat zelfs ook niet instellen. De enige manier om aan je facturen te komen is elke maand inloggen op mijnbrabantnet, dan de factuur handmatig naar je email verzenden en dan openen en eventueel opslaan of printen.

Zou graag zien dat in mijnbrabantnet een optie kwam om facturen elke maand automatisch te verzenden.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 09-04-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Het lijkt mij dat er gewoon een jaar aan vast zit. Dus neem het niet als je niet het eerste jaar uit wilt zitten.

Kwa wel/niet HD: Er zijn dus 2 kastjes, de Amino110 en de Amino130m. De eerste beschikt niet over HDMI, de tweede wel. Mensen die per se HD willen kiezen voor het Amino130m kastje en betalen meer bij aanschaf (en per maand) en anderen kunnen dan gewoon kiezen voor de Amino110, voor een goedkopere prijs lijkt me dan.

Korte vraag daarbij: kan een 720p/1080p signaal niet gewoon over scart? Of moet je daar per se een hdmi aansluiting voor gebruiken?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
In het IPTV basispakket zit al NL 1+2+3 in HD dus je hebt een kastje met HDMI nodig (geen enkele vorm van HD gaat over scart, ook 720 niet). De afmetingen van het kastje op de folder van de aanbieding komen ook overeen met de 130m. Iedereen krijgt dus dat kastje, ook als je geen HD pakket (RTL, SBS, Veronica etc.) neemt.

Ik vind het een mooi aanbod, de envelop met aanmelding ligt al klaar :)

[ Voor 7% gewijzigd door eric_nl op 09-04-2010 11:09 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gebeld met OBN:
1. Homeplugs werken gewoon (schijnt getest te zijn)
2. Inschrijving geldt voor min. 1 jaar
3. Opname mogelijkheid is nog in testfase, komt naar verwachting wel beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Wordt OBN premium of plus tv dan weer aangeboden, ik dacht dat ze de aanvullende dienst op tv basis hadden stopgezet?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
eric_nl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:55:
Iedereen krijgt dus dat kastje, ook als je geen HD pakket (RTL, SBS, Veronica etc.) neemt.
Nu krijgt iedereen het HD kastje aangeboden, namelijk (ex-)PlusTV klanten want dat zijn de enigen die nu een aanbod krijgen. Maar er komt ook een Amino110 kastje beschikbaar, vermoedelijk om de instapprijs voor niet-plustv klanten straks goedkoper te maken. En als jij dus nu al een aanbod krijgt maar geen digitale ingang hebt op je tv, dan kun je vast op verzoek een Amino110 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

re: homeplugs:
Ik heb er erbarmelijke ervaringen mee (gewoon internet gebruik)
Ik heb nog 3 van die stekkers liggen voor een zeer zacht prijsje - ik ga ze niet meer gebruiken..
Als die dingen dicht bij elkaar op dezelfde groep zitten dan werkt het misschien wel.
YMMV - ik hoef ze niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik hoop wel dat de instapkosten voor een HD ontvanger enigzins te doen blijven. Als dat ook nog eens 200+ euro is dan wordt het wel erg duur in totaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb hier 2 homeplugs, van Devolo, van de meterkast naar de tv, het is maar 2 meter, maar een kabel leggen gaat niet netjes. 108 mbit verbinding :)

Aanbod? Envelop? Aanmelding? Ik heb nog niets gezien, ook op de website niet :(
:+

[ Voor 23% gewijzigd door VonFoX op 09-04-2010 14:24 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb ook Devolo Homeplugs-AV in gebruik. 1 in de meterkast in de garage, gekoppeld aan de router. Vervolgens nog 1 achter de TV, in de woonkamer, op een andere groep en ca. 12 meter van de garage af. En nog 1 op zolder, 2 verdiepingen hoog, ook op een andere groep. Ik stream via deze plugs HD media van de zolder naar de woonkamer, zonder hickups of onderbrekingen, zeer stabiel en een hogere beschikbaarheid dan het wireless (n) netwerk. Ik kan ze iedereen aanraden, maar koop wel de AV uitvoering en niet de 85 Mbs en van een gerenommeerd merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Aanbieding is inderdaad alleen voor huidige PlusTV gebruikers. Zou kunnen dat er na de introductie een optie komt om over te stappen naar 'niet-HD'. Maar dit blijkt niet uit de brief en het aanmeldformulier, daar staat alleen op dat de STB (t.w.v. 175 euro) met deze aanbieding gratis is.

[ Voor 3% gewijzigd door eric_nl op 09-04-2010 15:03 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Net een 2e netwerkkabel getrokken naar de TV, kom maar op met IPTV.

Ik heb nog een vraag, kun je als je IPTV hebt de Digitale TV en de Analoge TV gewoon blijven gebruiken?

[ Voor 44% gewijzigd door donny007 op 09-04-2010 15:28 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPTV is niet te krijgen in eindhoven... hieruit blijkt dat ONE toch los staat van OBN.
Voor One gaat nog niets veranderen heb ik gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:35:
IPTV is niet te krijgen in eindhoven... hieruit blijkt dat ONE toch los staat van OBN.
Waar heb je dat gehoord dan?

Lijkt mij een beetje raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Laatst online: 29-12-2012
ik222 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:41:
[...]

Waar heb je dat gehoord dan?

Lijkt mij een beetje raar...
onsneteindhoven zal inderdaad niet meteen meegaan, maar lijkt mij dat dat wel snel zal komen, is immers ook glashart media.

[ Voor 42% gewijzigd door steviepwr op 09-04-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
steviepwr schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:47:
onsneteindhoven zal inderdaad niet meteen meegaan, maar lijkt mij dat dat wel snel zal komen, is immers ook glashart media...
Oke op die manier, misschien willen ze eerst even kijken hoe het uit gaat pakken ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Laatst online: 29-12-2012
ik222 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:54:
[...]

Oke op die manier, misschien willen ze eerst even kijken hoe het uit gaat pakken ofzo...
wie weet, zal natuurlijk ook weer vanalles voor geregeld moeten worden :'(
JaWSnl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:09:
Korte vraag daarbij: kan een 720p/1080p signaal niet gewoon over scart? Of moet je daar per se een hdmi aansluiting voor gebruiken?
ehhh... nee kan niet |:(

[ Voor 32% gewijzigd door steviepwr op 09-04-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich wel goed dat ONE niet meteen meegaat in het kopieren van het XMSNet pakket. Zoiezo is het wel typisch dat OBN daar een half jaar voor nodig heeft gehad. Ik dacht dat ze echt iets unieks aan voorbereiden waren gezien de tijd die ervoor genomen is. Ik denk dat ONE iets wil wat meer open is. Dus dat je zelf je IPTV ontvanger kan kiezen, en misschien ook wel je eigen IPTV zenderpakket kan samenstellen.

Klantenonderzoek Ons Net Eindhoven:
De leden geven nadrukkelijk aan betrokken te willen zijn bij de ontwikkeling van nieuwe diensten. Ze zitten niet te wachten op weer een kastje van een netwerk-eigenaar die hen een product opdringt dat net niet aan hun wensen voldoet. Ze willen meedenken, mee-experimenteren, deelnemen aan testpanels.

Zoiezo kan de pakketindeling die OBN en XMS (Glashart Media) hanteren beter en aantrekkelijker gemaakt worden denk ik. Er wordt bij het basispakket teveel aandacht besteed aan het zenderaanbod en te weinig aan de zenderkwaliteit, terwijl dat nou juist de hoogste prioriteit heeft voor de meeste mensen. Als het basispakket een 1-2 euro duurder zou zijn doordat de HD zenders er standaard inzitten (en de SD varianten geschrapt zijn en opvulzenders verplaatst zijn) dan zou het basispakket sowieso een stuk meer kwaliteit hebben en aantrekkelijker zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:35:
Ik ben gisteren eens de ONE shop binnengelopen en daar vertelden ze me dat ze zeker wel met IPTV komen en dat de aanbiedingen spoedig de deur uitgaan zodat mensen er over kunnen beschikken voor het WK voetbal...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Stefie2010 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:38:
[...]

Ik ben gisteren eens de ONE shop binnengelopen en daar vertelden ze me dat ze zeker wel met IPTV komen en dat de aanbiedingen spoedig de deur uitgaan zodat mensen er over kunnen beschikken voor het WK voetbal...
ik geloof er geen HOL van! die IPTV wordt al maanden / jaren beloofd. Ik ga met mijn TV weg bij deze pruts bende.... Die jongens moeten het mooi bij internet houden, daar zijn ze goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Hetzelfde werd gezegd door OBN voor het EK. En dat is 2 jaar geleden. En zelfs nu hebben ze dat niet onder controle en kunnen uitrollen. Dus die beloften zeggen me niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:55:
Net even gebeld met OBN:
1. Homeplugs werken gewoon (schijnt getest te zijn)
2. Inschrijving geldt voor min. 1 jaar
3. Opname mogelijkheid is nog in testfase, komt naar verwachting wel beschikbaar
Punt 2 mogen ze je nooit aanhouden aangezien er op het formulier niks staat vermeld lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol.. spul zojuist aangesloten en het werkt in ieder geval.. nu even verder experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weet iemand wanneer deze dienst ook voor niet plus-tv klanten beschikbaar komt?
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.