Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Eergisteren is mijn telefoon overgezet van UPC naar ONE. Als ik van buiten bel hoor ik de telefoon overgaan, maar in huis doet de telefoon niets en als ik opneem krijg ik ook geen kiestoon. Monteur is net geweest met een losse analoge telefoon, hij prikt 'm erin en die doet het meteen. Monteur geeft hand en verdwijnt, mijn telefoon werkt nog steeds niet.

Dan maar Googlen... lees op het forum van Alice Glasvezel dat inderdaad sommige DECT-telefoons daar ook niet werken, maar vindt geen oplossing. Op de Alice-site wordt er in de FAQ wel melding van gemaakt, maar moet je voor de oplossing de Alice helpdesk bellen. Ik bellen. Ben je geen Alice-klant, dan kunnen ze je niet helpen.Pffff.

Ik heb een Siemens Gigaset A160 met 3 handsets.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-05 12:19
Achterop de siemens dect basis staat een aansluitwaarde van de telefoon.Misschien dat deze te hoog is voor de lijn.Even met een vaste telefoon de lijn proberen en de dect basis met een toestel even bij iemand anders proberen.Misschien dat de basis omzeep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DECT-telefoons hebben een heel lage aansluitfactor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
CyBeR schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:30:
DECT-telefoons hebben een heel lage aansluitfactor.
Hmmmm Ik las op een Alice-forum iets over een weerstandje van 10 kOhm 'over de draden zetten', dat zal er dan wel mee te maken hebben, maar enig idee hoe je dat dan moet doen (welke draden, waar, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
vincedd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:29:
Achterop de siemens dect basis staat een aansluitwaarde van de telefoon.Misschien dat deze te hoog is voor de lijn.Even met een vaste telefoon de lijn proberen en de dect basis met een toestel even bij iemand anders proberen.Misschien dat de basis omzeep is.
De basis deed het eergisteren op de UPC-modem nog prima. Aansluitwaarde staat niet vermeld, alleen een code en de melding 'geschikt voor analoge netwerken Nederland'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

stax schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:35:
[...]

Hmmmm Ik las op een Alice-forum iets over een weerstandje van 10 kOhm 'over de draden zetten', dat zal er dan wel mee te maken hebben, maar enig idee hoe je dat dan moet doen (welke draden, waar, etc.)?
Als dat het is, dan is de aansluitfactor mischien zelfs juist te laag waardoor het doosje niet weet dat er een telefoon aanhangt. Hang er een gewone telefoon bij en ws. doet je DECT het dan ook opeens.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2009 12:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
stax schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:35:
[...]

Dat alice verhaal had te maken met de copperjet modem, niet met glasvezelaansluitingen. Als je de juiste aansluitfactor hebt moet het gewoon werken op een voip-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
CyBeR schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:49:
[...]

Als dat het is, dan is de aansluitfactor mischien zelfs juist te laag waardoor het doosje niet weet dat er een telefoon aanhangt. Hang er een gewone telefoon bij en ws. doet je DECT het dan ook opeens.
Okee, dat ga ik straks thuis eens proberen, heb net vast even een splitter gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
Inmiddels is de vakantie voorbij, dus kom ik nog even terug op de voorgaande berichten. Ik heb een splitter gekocht en nu een simpele bedrade telefoon parallel aangesloten met de DECT-set. Resultaat: nog steeds geen kiestoon - ook niet op de bedrade telefoon! ONE denkt nu dat er toch een poort kapot is en heeft het signaal tijdelijk op poort 2 gezet. Vanavond even testen.

Dank voor alle input, als er nog iemand is die op dit topic iets nieuws te melden heeft hoor ik het graag!
Pagina: 1