Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frabber
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 02:53
Neem vooral geen lijbrandt abbonnement in IJburg/Amsterdam.
Ik heb een recente oplevering met een amino 140 STB en had gekozen voor het glashart media pakket.
Echter de kanalen worden door KPN geleverd en zijn versleuteld. Dus geen mogelijkheid tot HTPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjempeng
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 17:23
Ik had het werkend op m'n PC met 2 netwerkkaarten en dan de IPTV op een hubje aangesloten en de STB en PC daarop.
Ik kon prima TV kijken op de PC met VLC en ook via MediaCenter en zlefs vanaf mijn Samsung Galaxy SII met VLC direct ging het perfect.
Gisteren had ik alleen wat zitten rommelen met VLC omdat ik deze automatisch wilde laten starten zodra de PC werd aangezet en dat ging niet goed. Ik heb VLC gedeinstalleerd en de oude directory verwijdert en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg het niet meer voor elkaar om de streams in VLC zichtbaar te krijgen op m'n PC.
Nu ik voorgaande berichten zo lees krijg ik een beetje het vermoeden dat Lijbrand de boel aan het dichtzetten is.
Zou dit kunnen ? Of hebben ze mischien de ip-adressen van de streams aangepast ?

[ Voor 0% gewijzigd door tjempeng op 05-03-2012 16:09 . Reden: zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

frabber schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:06:
Neem vooral geen lijbrandt abbonnement in IJburg/Amsterdam.
Ik heb een recente oplevering met een amino 140 STB en had gekozen voor het glashart media pakket.
Echter de kanalen worden door KPN geleverd en zijn versleuteld. Dus geen mogelijkheid tot HTPC!
Om je verder teleur te stellen: als Lijbrandt de KPN streams levert doet iedere ander provider in dat gebied dat ook. Helaas pindakaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand er misschien in geslaagd om de stb + versleuteling na te bootsen? Bijv. met een linux variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjempeng
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:53:
M'n stb via een hub aangesloten op het glasmodem en m'n tweede nic ook aangesloten op de hub. Ik krijg nu de udp berichten te zien in wireshark. Ik krijg echter met geen mogelijkheid een stream geopend in vlc.
M'n tweede nic krijgt hetzelfde ip als de stb (dhcpcore.dll aangepast e.d.). Routering aangepast. M'n eerste nic (naar internet) uitgeschakeld. Niets. Iemand nog een tip?
Ik krijg ook niks meer te zien sinds vandaag.
Op de nic krijg ik wel nog netjes een ip-adres en in wireshark zie ik ook die udp berichten maar VLC vertikt het opeens om een kanaal te openen.

EDIT: Schiet mij maar lek, maar vanochtend toch weer even geprobeerd en ik krijg nu wel weer de streams te zien in VLC 8)7
Nu maar hopen dat het net gewoon goed blijft draaien :)

[ Voor 12% gewijzigd door tjempeng op 06-03-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjempeng schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:19:
[...]

Ik krijg ook niks meer te zien sinds vandaag.
Op de nic krijg ik wel nog netjes een ip-adres en in wireshark zie ik ook die udp berichten maar VLC vertikt het opeens om een kanaal te openen.

EDIT: Schiet mij maar lek, maar vanochtend toch weer even geprobeerd en ik krijg nu wel weer de streams te zien in VLC 8)7
Nu maar hopen dat het net gewoon goed blijft draaien :)
En? Draait ie nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjempeng
Nee, het heeft een paar dagen goed gewerkt en nu werkt het al een paar dagen helemaal niet meer.
Ik krijg wel een ip adres alleen VLC laat niks meer zien, ik had 1.11 draaien en heb deze vervangen voor 2.0 maar dat helpt ook niet.
Ik had mijn verdenkingen bij DVBlink want deze was toevallig ook expired. Ik dacht dat deze de boel blokkeerd ofzo, maar heb deze helemaal verwijdert (ook de registry keys weggehaald) en nog steeds niks.
Ik zit volgens mij niet in een gebied waar versleuteling wordt toegepast maar hoe weet ik dat zeker ? Ik zit in Houten bij Lijbrandt.
En ik heb het ook op mijn laptop geprobeert en daar krijg ik wel de stream te zien in VLC alleen trekt de laptop het niet (Centrino cpu 8)7 ) Dus het zit lokaal op mijn PC, maar wat kan het zijn.
Misschien nog iemand tips die ik kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjempeng
Ik denk dat ik het nu gevonden heb.
Windows Firewall gaat hier niet helemaal lekker mee om.
Als ik deze stop en start dan kan ik de stream in VLC openen, maar zodra ik de interface waar IPTV overheen gaat disable en weer enable dan kan ik weer geen stream openen in VLC tot ik de firewall weer stop en start.

Ik heb nu een batch file gemaakt die de firewall stopt en start, de route tabel aanpast en dan vervolgens VLC opstart met de http interface enabled op een bepaalde poort.

Nu kan ik weer op m'n SGSII TV kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit* andere IPTV topic reeds gevonden, daar stonden m'n antwoorden.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

laat maar...

[ Voor 96% gewijzigd door Thasaidon op 25-05-2012 10:09 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Nu de iPad applicatie live kan streamen, dan moet het toch niet al te ingewikkeld meer zijn om dit ook op de PC aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MartijnDutch schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:44:
Nu de iPad applicatie live kan streamen, dan moet het toch niet al te ingewikkeld meer zijn om dit ook op de PC aan de gang te krijgen?
Als iemand met een IPAD/Android app het data verkeer kan sniffen tijdens het gebruik van de app, dan zouden we iig weten via welke servers dit loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik ben wel benieuwd hoe die Ipad stream werkt. Zou het een internet stream zijn of wordt er in je modem een route gelegd tussen de iptv en het internet netwerk :?

Ik heb zelf geen ipad maar als ik het goed heb is er wel een soort van communicatie tussen de Amino en de Ipad middels de verificatiecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-09 00:44

grq

De iPadstream is een internetstream die met een soort authenticatie werkt. Een link is bijvoorbeeld:

http://wowza.phqstreamer18.kpnstreaming.nl/live/Nederland1_datum_IP-adres_key.smil/playlist.m3u8

Gisteravond kon ik de stream nog met Quicktime bekijken maar vandaag niet meer. Al te lang gaat ie dus niet mee. Als iemand het voor elkaar krijgt om zelf links te authenticeren kun je die streams ook prima op een HTPC kijken. Anders zul je steeds eerst moeten sniffen.

EDIT: Net nog even beter gekeken, de stream zelf is ook beveiligd. De key zit er bij (https://management.kpnstreaming.nl/keys/Nederland1-3.php) maar VLC speelt ze niet en ook Quicktime voor Windows krijgt het niet voor elkaar. De losse .ts bestandjes kun je downloaden, maar spelen (zonder key) niet af.

EDIT 2: Bezoek https://management.kpnstreaming.nl/keys/ eens :9

[ Voor 27% gewijzigd door grq op 27-07-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik krijg een pagina met "get lost" ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:26
zo te zien maken ze bij kpn dus gebruik van de wowza services:

http://www.wowza.com/media-server#specifications

Door deze link lijkt het alsof ze nog op versie 2 draaien: http://wowza.phqstreamer18.kpnstreaming.nl/live/Nederland1_

[ Voor 34% gewijzigd door muppet99 op 08-08-2012 11:19 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al verder gekomen met de iPad streams.

En we moeten toch iets kunnen doen tegen die KPN stream verimatrix encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:11:
Iemand al verder gekomen met de iPad streams.

En we moeten toch iets kunnen doen tegen die KPN stream verimatrix encryptie.
Nee, ik heb een oude android waar dat streamen niet op werkt.
En voor verimatrix ben ik nog steed op zoek naar de player...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ook ben me suf aan het zoeken baal nu zo van die Vodafone KPN streams dacht echt dat het WGDO netwerk was balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een dhcpcore.dll over voor Win7 32 bit SP1 ??
Ik krijg de waardes in de start post niet gevonden in de mijne. (E0 FE 58)

De versie is 6.1.7600.16385

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar.
Bedacht net dat wanneer ik op mijn 64 bit Win 7 systeem een 32 bit hex editor gebruik hij dan een 32 bit dll opent.

En die klopt wel en kan ik opslaan en kopiëren naar mijn 32 bit systeem http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif

• kroam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 12:23
Als je een proxy draaid op de computer waarop je de streams wilt kijken en dan met de glashart app op je ipad een stream opent zal hij via de proxy binnenkomen. Vervolgens kun je de stream ook gewoon op je pc bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
boekee schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:35:
Ik heb de playlist in een zipfile gezet.

http://dump.xs2data.nl/xmsnet/glashartmedia.zip

Het adres zal altijd zo blijven. alleen de playlist in de zipfile zal steeds vernieuwd worden.
De link werkt niet meer. Iemand enig idee waar de laatste versie te vinden is? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de meest recente playlist van Glashart gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het m3u bestand is nog steeds weg iemand een idee waar hij nu wel vandaan te halen valt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:26
Nog iemand die de rtl zenders niet meer te pakken kan krijgen?

Ned 1,2,3 werken nog en rtl crime. Maar rtl 5,sbs 6, rtl 7, veronica lijken niet meer op hun oorspronkelijke ip te ziiten. Kan iemand dat bevestigen ontkrachten?

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muppet99 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:14:
Nog iemand die de rtl zenders niet meer te pakken kan krijgen?

Ned 1,2,3 werken nog en rtl crime. Maar rtl 5,sbs 6, rtl 7, veronica lijken niet meer op hun oorspronkelijke ip te ziiten. Kan iemand dat bevestigen ontkrachten?
heb het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
RTL is inderdaad verplaatst naar andere multicast adressen. En de SBS HD zenders zijn nu naar de HD+ streams (met encryptie) omgezet.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ShadowLord schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:56:
RTL is inderdaad verplaatst naar andere multicast adressen. En de SBS HD zenders zijn nu naar de HD+ streams (met encryptie) omgezet.
Ook de SD-streams zijn niet meer benaderbaar...
En heb je een overzicht waar ze nu wel bereikbaar zijn?
De HD of de SD-streams?

[ Voor 4% gewijzigd door teigetjuh op 20-11-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

ShadowLord schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:56:
Heb jij dan nog een werkende versie van iptvchannelgrabber liggen?
Ik krijg hem niet aan de praat. Wel gek, want een jaartje geleden deed hij het nog...

laat maar, al opgelost :)

[ Voor 4% gewijzigd door Willem2 op 22-11-2014 12:17 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhengeveld
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
Heb jij dan nog een werkende versie van iptvchannelgrabber liggen?
Ik krijg hem niet aan de praat. Wel gek, want een jaartje geleden deed hij het nog...

laat maar, al opgelost :)
Zou je mij kunnen vertellen wat je hebt gedaan? Ik krijg telkens result=0 maar ik zou graag de rtl zenders weer bekijken. Mijn dank zou groot zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

bhengeveld schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:50:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen wat je hebt gedaan? Ik krijg telkens result=0 maar ik zou graag de rtl zenders weer bekijken. Mijn dank zou groot zijn :)
Ik heb de nieuwe adressen gewoon op de oude manier uit de code.js.js file gehaald.
Channelgrabber aan de praat krijgen begon meer tijd te kosten dan het zou gaan opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhengeveld
Ik heb de nieuwe adressen gewoon op de oude manier uit de code.js.js file gehaald.
Channelgrabber aan de praat krijgen begon meer tijd te kosten dan het zou gaan opleveren :)
De code.js file was de sleutel :) Met een beetje hulp van de zoekfunctie is het gelukt! Many thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is channelgrabber? Is er dan niemand die de nieuwe ip adressen weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06-2024

Vit

Of is er iemand die ons per pm de code file wil doen toekomen (ontdaan van persoonlijke info natuurlijk).
Ik zit met hetzelfde problem en heb mijn kastje niet meer.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou heel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Huh? Heb je geen kastje voor nodig hoor, gewoon de w1.rtl6 (oid) url openen in je browser en vanaf daar verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vit

Vit

Als ik die site open zie ik geen code file maar menu balk van mijn amino zonder beeld? enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vit schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:45:
Als ik die site open zie ik geen code file maar menu balk van mijn amino zonder beeld? enig idee wat ik fout doe?
Kijk eens wat verder, *kuch* de source B) *kuch*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vit

Vit

Kuch! heb hem thnx! Kuch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoMarK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 11:38
Hebben jullie ook problemen met NED1 ,2,3(HD)?
Lijkt hier ineens niet meer te werken.
Gisteren RTL gefixed, en nu dit weer. :)

Edit:
HD stream op 224.1.3.1:12110 wil niet meer. SD stream op 239.192.4.101:6202 doet het wel.

In zojuist gedownloade code.js staat 224.1.3.1:12110 nog gewoon in. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

[ Voor 44% gewijzigd door YoMarK op 24-11-2014 19:34 ]

YoMarK out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark Lavrijsen schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:24:
In zojuist gedownloade code.js staat 224.1.3.1:12110 nog gewoon in. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Waarschijnlijk probeert KPN de laatste (simpele) HTPC gebruikers (weg) te pesten >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoMarK
Geen andere mensen die hier ook last van hebben?
Ik weet dat dit niet echt de juiste thread is, maar nieuwe IPTV topics liggen nogal gevoelig zo blijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door YoMarK op 25-11-2014 14:53 ]

YoMarK out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark Lavrijsen schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:53:
Geen andere mensen die hier ook last van hebben?
Ik weet dat dit niet echt de juiste thread is, maar nieuwe IPTV topics liggen nogal gevoelig zo blijkt.
Je bent niet de enige, zie: Thasaidon in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

Als je het laatste nieuws over Telfort hebt gelezen snap je het misschien, begin in ieder geval geen nieuw topic! ;) .

Never mind, je snapt het
zo blijkt
:X .

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 16:11 . Reden: Beter lezen :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Hier ook last gehad dat de IP's weer zijn aangepast. Laatst was het RTL en SBS, gisteren NED1-3 en wat anderen (maar die anderen kunnen ook eerder geweest zijn tegelijk met RTL, want toen ben ik niet alles langsgelopen).

[kpn_is_evil_rant]
Ik heb overigens nog wel de NPO zenders in HD, maar die hebben ze wel 'weggestopt' als laatste optie in code.js. Waarschijnlijk willen ze dat iedereen (de Amino gebruikers) de 'HD+' streams gebruikt zodat KPN later kan roepen 'kijk, we hoeven helemaal niet de orriginele NPO HD streams aan te bieden, want niemand gebruikt zo toch!'
[/kpn_is_evil_rant]

Ik ben dan wel geen Lijbrant/Telfort klant, maar ON/OnsBrabantNet, maar dat is tegenwoordig toch allemaal KPN

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Edit: mag weg

[ Voor 94% gewijzigd door fynrd1 op 25-11-2014 22:47 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:42:
[kpn_is_evil_rant]
Ik heb overigens nog wel de NPO zenders in HD, maar die hebben ze wel 'weggestopt' als laatste optie in code.js. Waarschijnlijk willen ze dat iedereen (de Amino gebruikers) de 'HD+' streams gebruikt zodat KPN later kan roepen 'kijk, we hoeven helemaal niet de orriginele NPO HD streams aan te bieden, want niemand gebruikt zo toch!'
[/kpn_is_evil_rant]
Haha, wat zijn ze toch sneaky >:) , gelukkig kan je (zoals je zegt) met een beetje JS kennis alles terug vinden ;) .
lees: volg "demo" ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander171989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-02-2024
Is er iemand die misschien de lijst met url's uit de .js met mij zou willen delen via PM? Ik kan namelijk zelf de js files niet downloaden/bekijken omdat IPTV bij mij direct op mijn NAS binnenkomt. Helaas zijn er geen .m3u files meer te vinden :( Maar die kan ik dan zelf nog wel knutselen :) Je zou mijn held zijn, want rtl crime is leuk, maar niet voor de hele dag 8)7

• erikbeuker
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-06-2019
ik sluit me aan bij de vraag van sander171989 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

De nieuwe .js file heb je volgens mij niet veel meer aan...
de "oude" m3u file had nog udp:// verwijizingen terwijl de .js nu enkel nog maar igmp:// bevat.
En die laatste komen volgens mij uit de KPN straat en zijn dus encrypted streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbeuker
Wat ik me afvraag of iemand uit de code.js file alle nederlandse zenders werkend heeft?

Ik gebruik dvblink en heb een m3u playlist nodig om in te laden , Jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

erikbeuker schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:14:
Wat ik me afvraag of iemand uit de code.js file alle nederlandse zenders werkend heeft?

Ik gebruik dvblink en heb een m3u playlist nodig om in te laden , Jullie ook?
Ja, dvblink op 7MC, bij mij doen ze het allemaal. SBS 6 is wel SD geworden, was voorheen HD.
Eigenlijk alles SD, op NED123 en NatGeo na dacht ik (of Animal Planet?) Geen idee, kijk ik niet naar :)

Volgens mij moest ik igmp:// in udp:// veranderen voor een aantal zenders, gewoon ff proberen en kijken welke beeld geeft in VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbeuker
Willem2 heb je toevallig die playlist voor me met de ip adresjes , dan scheelt me dat weer werk , dan zal ik niet over voetbal beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

erikbeuker schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:55:
Willem2 heb je toevallig die playlist voor me met de ip adresjes , dan scheelt me dat weer werk , dan zal ik niet over voetbal beginnen.
Nee, sorry, gezien de recente ontwikkelingen voel ik er niet zoveel voor om de m3u te gaan distribueren.
Alles wat je nodig hebt staat in de code.js file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbeuker
Ik begrijp het willem2 en idd heb het nu werkend gekregen, toch dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Thasaidon schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:45:
De nieuwe .js file heb je volgens mij niet veel meer aan...
de "oude" m3u file had nog udp:// verwijizingen terwijl de .js nu enkel nog maar igmp:// bevat.
En die laatste komen volgens mij uit de KPN straat en zijn dus encrypted streams.
igmp vs udp zegt niets. Enkel de notatie voor de Amino software is nu wat anders, maar je kan er via 'udp://' nog steeds bij mits de stream niet encrypted is.
Proefondervindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat wanneer er een 'rtskip' parameter achter de url staat, de stream encrypted is. Is er geen 'rtskip' opgenomen in de url, dan is deze encryptievrij. Dat wil niet zeggen dat je hem ook kan ontvangen (afhankelijk van op welk netwerk je zit), maar als de 'oude' adressen werken, dan werken de nieuwe ook lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:54:
[...]

igmp vs udp zegt niets. Enkel de notatie voor de Amino software is nu wat anders, maar je kan er via 'udp://' nog steeds bij mits de stream niet encrypted is.
Proefondervindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat wanneer er een 'rtskip' parameter achter de url staat, de stream encrypted is. Is er geen 'rtskip' opgenomen in de url, dan is deze encryptievrij. Dat wil niet zeggen dat je hem ook kan ontvangen (afhankelijk van op welk netwerk je zit), maar als de 'oude' adressen werken, dan werken de nieuwe ook lijkt me.
Dit kan ik hier ook bevestigen, alles waar ;rtpskip=yes achter staat is encrypted en igmp kan inderdaad vervangen worden door udp (op je pc) :*) .

Tip: Soms staan er bij de if demo streams ook nog wat (betere) die je kan gebruiken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbeuker
Nou is de vraag natuurlijk , gaat kpn uiteindelijk ook de sd streams decoderen , of kan dat technisch gezien niet ivm dvb-c uitgangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Kan wel, want ze gebruiken voor DVB-C niet dezelfde leverstraat als voor de encrypted kanalen. Mogelijk gebruiken ze wel dezeflde leverstraat voor de niet encrypted kanalen en DVB-C, maar het lijkt me niet lastig om die straks alleen nog maar voor DVB-C te gebruiken.

De drie hoofdredenen waarom er naar mijn idee nog unencrypted kanalen zijn:
  • De NPO zenders moeten ze mogelijk verplicht unencrypted blijven doorgeven (ik heb in een topic hier op Tweakers wel eens gehoord dat de NPO 'not amused' was dat ze encryptie toepassen én de streams ook nog eens strippen/stripten van bijvoorbeeld het DD5.1 geluid).
  • Er zijn bij veel mensen nog Amino 110's in gebruik welke enkel voor SD televisie geschikt zijn en die problemen hebben met de encryptie (zeker op MPEG4 kanalen, wat de encrypted zenders volgens mij allemaal zijn). Als ze alles omzetten moeten ze die klanten een vervangende Amino bieden die nu mogelijk nog te duur is.
  • Ze hebben nog niet genoeg tijd gehad om alles om te zetten en doen het nu stukje bij beetje. Eerst alle zenders die in extra pakketten zitten en daarna het basispakket. Hopelijk besluiten ze om het basispakket zo te laten omdat iedereen met toegang op het IPTV netwerk deze zenders sowieso mag zien, maar ik zou hier niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik snap er niks meer van ik kan de publieke zenders niet meer kijken, heb de nieuwe adressen geprobeerd in vlc maar hij vertikt ze te openen. ik heb met rtl4 1 ip adres die overeen kwam met 1 uit een oud bestandje, maar de rest kan ik niet zulke adressen vinden iemand een idee waarom hij de nieuwe adressen niet kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbeuker
Nou da`s goed om te weten ShadowLord , dat we nog even kunnen genieten van DVBlink iptv sd streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info: het probleem met de A110's is niet de Verimatrix encryptie (dat kunnen ze op zich wel), maar het gebrek aan mpeg4 mogelijkheden.
KPN zou dus best mpeg2 kunnen ver-verimatrixen zonder dat de A110 klanten daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

ShadowLord schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:00:
Kan wel, want ze gebruiken voor DVB-C niet dezelfde leverstraat als voor de encrypted kanalen. Mogelijk gebruiken ze wel dezeflde leverstraat voor de niet encrypted kanalen en DVB-C, maar het lijkt me niet lastig om die straks alleen nog maar voor DVB-C te gebruiken.

De drie hoofdredenen waarom er naar mijn idee nog unencrypted kanalen zijn:
  • De NPO zenders moeten ze mogelijk verplicht unencrypted blijven doorgeven (ik heb in een topic hier op Tweakers wel eens gehoord dat de NPO 'not amused' was dat ze encryptie toepassen én de streams ook nog eens strippen/stripten van bijvoorbeeld het DD5.1 geluid).
  • Er zijn bij veel mensen nog Amino 110's in gebruik welke enkel voor SD televisie geschikt zijn en die problemen hebben met de encryptie (zeker op MPEG4 kanalen, wat de encrypted zenders volgens mij allemaal zijn). Als ze alles omzetten moeten ze die klanten een vervangende Amino bieden die nu mogelijk nog te duur is.
  • Ze hebben nog niet genoeg tijd gehad om alles om te zetten en doen het nu stukje bij beetje. Eerst alle zenders die in extra pakketten zitten en daarna het basispakket. Hopelijk besluiten ze om het basispakket zo te laten omdat iedereen met toegang op het IPTV netwerk deze zenders sowieso mag zien, maar ik zou hier niet op rekenen.
Voor zover ik kan zien is het unencrypted iptv aanbod ondertussen nagenoeg gelijk aan het dvbc aanbod.
Dus waarom de moeite nemen dat laatste iptv stuk dicht te timmeren terwijl het als dvbc gewoon nog binnenkomt? Voor zo'n 200€ heb je een 4-tuner hdhomerun, kun je vrolijk verder met je htpc.
En dvbc achter encryptie voor glasvezel kan niet uit lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoMarK
Hieronder de streams die bij OnsBrabantNet in ieder geval werken. Misschien handig voor anderen.

Edit: op verzoek verwijderd. :|

[ Voor 90% gewijzigd door YoMarK op 02-12-2014 12:52 ]

YoMarK out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Ik ben het "even" kwijt. Sinds een aantal weken ben ik over van Lijbrandt naar Telfort. De poorten van de NT leken wat overhoop te liggen maar volgens mij zit het nu goed. Met de normale aansluitingen krijgt mijn router een 77.x.x.x adres en de Amino een 10.x.x.x adres.
Vervolgens zet ik tussen de Amino en de NT een hubje, daarop de 2e WAN poort van mijn router (die bij Lijbrandt altijd ook een 10.x.x.x kreeg vanwege de juiste dhcp-req aanpassingen), maar nu krijg hij daar een 213.x.x.x adres. Dus geen WAN en geen IPTV ip adres. :?

Kijk ik scheel of is er iets veranderd bij Telfort ten opzichte van hoe het bij Lijbrandt werkte?

Nevermind, interface reset loste het toch op.

[ Voor 4% gewijzigd door sjimmie op 27-12-2014 13:18 . Reden: opgelost ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhengeveld
Zijn er meer mensen die de SD(!) stream van Ned1 niet meer binnen kunnen krijgen op hun htpc? (gebruik de url uit de .js file)
edit: SBS6 lijkt er ook mee gekapt te zijn. Wordt steeds kariger op het eens zo fraaie netwerk van Lijbrandt (Telfort)

[ Voor 32% gewijzigd door bhengeveld op 08-01-2015 23:12 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

bhengeveld schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:46:
Zijn er meer mensen die de SD(!) stream van Ned1 niet meer binnen kunnen krijgen op hun htpc? (gebruik de url uit de .js file)
edit: SBS6 lijkt er ook mee gekapt te zijn. Wordt steeds kariger op het eens zo fraaie netwerk van Lijbrandt (Telfort)
Waarom zou je Ned1 in SD willen kijken als hij er in HD is? :)
Dat weet ik dus niet.

Maar SD SBS6 doet het nog prima bij mij, ben ook voormalig Lijbrandt klant die nu op Telfort over is.
Dus of er zijn regionale verschillen, of je pakt het verkeerde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhengeveld
Willem2 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 07:04:
[...]

Waarom zou je Ned1 in SD willen kijken als hij er in HD is? :)
Dat weet ik dus niet.

Maar SD SBS6 doet het nog prima bij mij, ben ook voormalig Lijbrandt klant die nu op Telfort over is.
Dus of er zijn regionale verschillen, of je pakt het verkeerde adres.
Ik heb gisteravond ook de HD stream van Ned1 weer gevonden. :) Toch vreemd dat de SD stream niet lijkt te werken. Heb alle adressen uit de js file geprobeerd, ook voor SBS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrblond18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 13:38
bhengeveld schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:46:
Ik heb hier ook een opmerkelijke... Ik kan op mijn systeem nog steeds de SD streams van Ned1, Ned2, etc ontvangen zonder problemen.

Een maatje van me verderop in de straat kan ze niet ontvangen. Hij heeft een IP waarvan alleen het laatste getal anders is, dus het lijkt me dat we op hetzelfde netwerk zitten. Na wat verder zoeken kan hij geen enkel kanaal openen dat in de 239.192,X.X reeks zit. Alsof ON denkt dat ik een A110 heb en zo aardig is Mpeg2 streams door te sturen en bij hem heeft besloten alleen de Mpeg4 (encrypted) streams door te sturen.

De kanalen die hij kan ontvangen kan ik allemaal ook ontvangen...

Iemand een idee hoe dit kan en hoe hij weer de oude SD kanalen kan bekijken.

p.s. de interesse in SD kanalen is o.a. voor het gemakkeljiker kunnen transcoden en de encryptie op de HD kanalen

[ Voor 9% gewijzigd door mrblond18 op 22-01-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

mrblond18 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:39:
[...]

Ik heb hier ook een opmerkelijke... Ik kan op mijn systeem nog steeds de SD streams van Ned1, Ned2, etc ontvangen zonder problemen.

Een maatje van me verderop in de straat kan ze niet ontvangen. Hij heeft een IP waarvan alleen het laatste getal anders is, dus het lijkt me dat we op hetzelfde netwerk zitten. Na wat verder zoeken kan hij geen enkel kanaal openen dat in de 239.192,X.X reeks zit. Alsof ON denkt dat ik een A110 heb en zo aardig is Mpeg2 streams door te sturen en bij hem heeft besloten alleen de Mpeg4 (encrypted) streams door te sturen.

p.s. de interesse in SD kanalen is o.a. voor het gemakkeljiker kunnen transcoden en de encryptie op de HD kanalen
Welk device-ID heeft hij in zijn dhcp dll gezet? Wijkt die misschien af van die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrblond18
Willem2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:22:
[...]

Welk device-ID heeft hij in zijn dhcp dll gezet? Wijkt die misschien af van die van jou?
We gebruiken allebei linux... Ik zie geen device-ID, maar el een vendor-class-identifier in het dhcp request.

Ik heb in mijn /etc/dhcp3.conf/dhclient.conf dit staan:
send vendor-class-identifier "Aminoaminet140fisys";

En in die van hem staat:
send vendor-class-identifier "Aminoaminet130mfisys";

Ik had dit ook al opgemerkt, ik heb mijn dhclient.conf 1:1 naar die van hem overgezet, op het MAC-adres na. Hij kreeg hetzelfde IP uitgedeeld als eerder, maar het werkt nog steeds niet. Had ik hem misschien een tijdje uit moeten laten staan? Iets met lease tijd ofzo.

Verder is er wel een verschil dat ik al meer dan een jaar mijn Amina A130 niet meer aan heb gehad en zijn Aminao A130 er bij hem altijd aan hangt. Kan dat er voor zorgen dat we op een ander netwerk(segment) ofzo terechtkomen?

[ Voor 11% gewijzigd door mrblond18 op 22-01-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

mrblond18 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:58:
[...]

We gebruiken allebei linux... Ik zie geen device-ID, maar el een vendor-class-identifier in het dhcp request.

Ik heb in mijn /etc/dhcp3.conf/dhclient.conf dit staan:
send vendor-class-identifier "Aminoaminet140fisys";

En in die van hem staat:
send vendor-class-identifier "Aminoaminet130mfisys";

Ik had dit ook al opgemerkt, ik heb mijn dhclient.conf 1:1 naar die van hem overgezet, op het MAC-adres na. Hij kreeg hetzelfde IP uitgedeeld als eerder, maar het werkt nog steeds niet. Had ik hem misschien een tijdje uit moeten laten staan? Iets met lease tijd ofzo.

Verder is er wel een verschil dat ik al meer dan een jaar mijn Amina A130 niet meer aan heb gehad en zijn Aminao A130 er bij hem altijd aan hangt. Kan dat er voor zorgen dat we op een ander netwerk(segment) ofzo terechtkomen?
Apart idd.
Dat vendor-class bedoelde ik idd, kon ff niet op de naam komen :) Maar misschien wel verstandig om hem deze vendor-class te geven als de jouwe? Anders blijft het appels met peren vergelijken (ook al denk ik dat hier het verschil niet in zal zitten).

Wel allebei dezelfde provider met vergelijkbaar abo neem ik aan?

Voor zover ik weet maakt die leasetijd voor de amino niet echt uit, maar goed, ben de adapter al 2 jaar kwijt van dat ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrblond18
Willem2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:58:
[...]

Apart idd.
Dat vendor-class bedoelde ik idd, kon ff niet op de naam komen :) Maar misschien wel verstandig om hem deze vendor-class te geven als de jouwe? Anders blijft het appels met peren vergelijken (ook al denk ik dat hier het verschil niet in zal zitten).

Wel allebei dezelfde provider met vergelijkbaar abo neem ik aan?

Voor zover ik weet maakt die leasetijd voor de amino niet echt uit, maar goed, ben de adapter al 2 jaar kwijt van dat ding...
We hebben idd exact hetzelfde abo.

Ik ga dit weekend er weer mee aan de gang en zal dan idd exact dezelfde instellingen als bij mij gebruiken! Bedankt voor de suggesties en jullie horen van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is "Aminoaminet140fisys" niet eens een geldige vendor-class-identifier. ;)
De 140 en 540 identificeren zich dacht ik met iets met 2 'x'-en erin.

Het zou me niet verbazen wanneer er een paar routes niet goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrblond18
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 03:22:
Volgens mij is "Aminoaminet140fisys" niet eens een geldige vendor-class-identifier. ;)
De 140 en 540 identificeren zich dacht ik met iets met 2 'x'-en erin.

Het zou me niet verbazen wanneer er een paar routes niet goed staan.
Tsja, dat zou kunnen dat die niet geldig is, maar ik krijg er al 3 jaar een geldig IP mee en kan er probleemloos TV mee kijken...

Routeprobleem dacht ik eerst ook, maar... Hij kon eerst zonder problemen TV kijken op die adressen (en er is niets veranderd aan de routes). Verder zijn zijn routes 1:1 dezelfde als de mijne.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31
Alweer een hele tijd niets met iptv / tvheadend gedaan en dacht pik het weer eens op. Maar als ik dit topic zo lees is het niet echt de moeite meer?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

sig69 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:39:
Alweer een hele tijd niets met iptv / tvheadend gedaan en dacht pik het weer eens op. Maar als ik dit topic zo lees is het niet echt de moeite meer?
werkt nog steeds hoor... alleen over het decrypten van beveiligde kanalen is het stil geworden na juridisch gebries van de de providers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Heren,

In Mei loopt mijn door verhuizing gedwongen Ziggo abbo weer af. In het afgelopen jaar is glas aangelegd in de wijk, dus sta weer op het punt terug te gaan naar glas.

Ik heb twee opties;

1) TV bij ziggo houden, investeren in hardware om het DVB-C mijn TV-Headend in te krijgen.
2) Volledig terug naar glas

Aangezien de opneem requirements zich beperken tot de Nederlandse commercieele zenders. (Wat soapjes en andere meuk voor de vrouw)

SD opnemen en dus lokaal is ruim voldoende als "gemist" optie. Ziggo stuurt de basis zenders ongecodeerd in SD, echter een beetje OK DVB-C hardware kom ik eigenlijk niet oder de HDHomerun uit.

Internet is echt mega ruk bij ziggo, dus dat gaat zo en zo richting glas.

Echter vraag ik me af. Welke glas providers nemen nog hun SD af van het glashart TV platform?

Lijbrandt dus nog, maar welke andere zijn er nog?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

j1nx schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:33:
Heren,

In Mei loopt mijn door verhuizing gedwongen Ziggo abbo weer af. In het afgelopen jaar is glas aangelegd in de wijk, dus sta weer op het punt terug te gaan naar glas.

Ik heb twee opties;

1) TV bij ziggo houden, investeren in hardware om het DVB-C mijn TV-Headend in te krijgen.
2) Volledig terug naar glas

Aangezien de opneem requirements zich beperken tot de Nederlandse commercieele zenders. (Wat soapjes en andere meuk voor de vrouw)

SD opnemen en dus lokaal is ruim voldoende als "gemist" optie. Ziggo stuurt de basis zenders ongecodeerd in SD, echter een beetje OK DVB-C hardware kom ik eigenlijk niet oder de HDHomerun uit.

Internet is echt mega ruk bij ziggo, dus dat gaat zo en zo richting glas.

Echter vraag ik me af. Welke glas providers nemen nog hun SD af van het glashart TV platform?

Lijbrandt dus nog, maar welke andere zijn er nog?
Ik ben voormalig Lijbrandt klant, sinds een paar maanden overgenomen door Telfort en heb nog de SD streams van IPTV. Ik vermoed echter, als ik nu op zou zeggen en opnieuw hetzelfde zou aanvragen dat ik die unencrypted SD streams kwijt ben. Maar hopelijk zijn er nog recent nieuwe klanten hier die het tegendeel kunnen bewijzen.

Die 4 kanaals tuner van HDHomerun is niet goedkoop, maar voor zo'n 45€ per tuner valt het wel weer mee... HDHomerun is wel mijn plan B mocht Telfort besluiten alle IPTV te gaan coderen (hopende dat DVBC dan wel ongecodeerd blijft, of inderdaad terug naar Ziggo voor TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Oh, crap. Wist niet dat Lijbrandt ook richting Telfort ging. Dan valt Lijbrandt ook af voor mij als "nieuwe" klant.

Hmm, wat is er dan nog over?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

j1nx schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:31:
Oh, crap. Wist niet dat Lijbrandt ook richting Telfort ging. Dan valt Lijbrandt ook af voor mij als "nieuwe" klant.

Hmm, wat is er dan nog over?
Ik vrees unencrypted DVBC... maar misschien heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet zelf met iptv wil gaan knutselen in het grijze gebied... hou je alleen DVB-C over denk ik.
Aangezien je in een nieuw glasgebied zit denk ik niet dat er nog een 'amino-provider' is die in jouw gebied unencrypted streams levert. Bij mijn weten zijn in nieuwere glasgebieden ook de SD streams encrypted (dat is niet provider gebonden, maar ligt aan de architectuur van het netwerk, bij mijn weten).

Maar wellicht is er een sympathieke buur waar je iets kan testen? Een laptop met Windows (al dan niet tijdelijk ;) ) en een aangepaste dll zou icm VLC uitsluitsel kunnen geven.
De beschrijving daarvoor is via de Wayback machine nog te vinden, en een playlist moet ook nog wel aan te komen zijn (eventueel via diezelfde laptop en diezelfde buur, of via onderwater communictie).

Alternatieven voor een prijzige HDhomerun zijn wellicht een tweedehands met 2 tuners of een sundtek USB stick met 1 tuner (beide heb ik werkend gehad op een Readynas met Debian Edge).

Overigens levert Telfort géén DVB-C meer aan nieuwe klanten, ze zijn overgestapt op het KPN gedoe met experiabox.
Als je DVB-C icm glas wil zal je op zoek moeten naar andere providers, bijvoorbeeld Fiber (brrrr), Stipte, Solcon (?). Effe goed opletten bij glasvezel vergelijken dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ja zit nu aan Solcon te denken.

Inderdaad hagel nieuw netwerk en dus lijkt me dat vrijwel altijd KPN ITNS. Ik kan mij ook herrineren dat daar de SD ook al encrypted was, maar kan het niet toetsen. (Buren blijven allemaal bij Ziggo)

Heb de vragen ook richting Solcon gestuurt, maar verwacht daar geen uitsluitsel van te krijgen.

Als ik naar DVB-C moet uitwijken, dan ben ik vandaag de dag beter uit om alleen Internet van Glas te halen en de DVB bij Ziggo te laten. Echter zal ik dan een concessie moeten doen in internet snelheid om op dezelfde prijs nivo te blijven of iets meer moeten gaan betalen.

De sundtek heb ik inderdaad naar gekeken, dat is het alternatief. Maar die dingen zijn ook nog wel zo'n 8 tientjes. Als ik dan toch besluit later dat ik 2 tuner wil, dan zit ik om dezelfde prijs zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

j1nx schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:59:
Ja zit nu aan Solcon te denken.

Inderdaad hagel nieuw netwerk en dus lijkt me dat vrijwel altijd KPN ITNS. Ik kan mij ook herrineren dat daar de SD ook al encrypted was, maar kan het niet toetsen. (Buren blijven allemaal bij Ziggo)

Heb de vragen ook richting Solcon gestuurt, maar verwacht daar geen uitsluitsel van te krijgen.

Als ik naar DVB-C moet uitwijken, dan ben ik vandaag de dag beter uit om alleen Internet van Glas te halen en de DVB bij Ziggo te laten. Echter zal ik dan een concessie moeten doen in internet snelheid om op dezelfde prijs nivo te blijven of iets meer moeten gaan betalen.

De sundtek heb ik inderdaad naar gekeken, dat is het alternatief. Maar die dingen zijn ook nog wel zo'n 8 tientjes. Als ik dan toch besluit later dat ik 2 tuner wil, dan zit ik om dezelfde prijs zo'n beetje.
http://www.solcon.nl/modu...d_gallery/dl.php?file=184

Solcon lijkt iig nog wel DVB-C unencrypted te leveren.
Heeft natuurlijk als voordeel dat je niet met CI aan de slag hoeft, waardoor je goedkopere DVBC tuners kunt gebruiken.
Ziggo zal een groter aanbod in HD hebben, maar dan moet je wel met een CI aan de slag.
Zelf heb ik dat niet over voor de commerciële zenders. Ned 123 in HD vind ik genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrblond18
mrblond18 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:39:
[...]

Laar maar, het was toch een routeprobleem... IcyK had weer eens een keer gelijk. Sorry for all the fuzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Hmm, er lijkt een probleem in epg data land op de loer te liggen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Grabbing 2015-03-31 part 7 (day 2/7)
Grabbing 2015-04-01 part 0 (day 3/7)
HTTP Error 404 (Not Found). Failed on fileid 20150401.0.
Grabbing 2015-04-02 part 0 (day 4/7)
HTTP Error 404 (Not Found). Failed on fileid 20150402.0.
Grabbing 2015-04-03 part 0 (day 5/7)
HTTP Error 404 (Not Found). Failed on fileid 20150403.0.
Grabbing 2015-04-04 part 0 (day 6/7)
HTTP Error 404 (Not Found). Failed on fileid 20150404.0.
Grabbing 2015-04-05 part 0 (day 7/7)
HTTP Error 404 (Not Found). Failed on fileid 20150405.0.
AminoEPGGrabber finished on 2015-03-30 20:42:09.851000.

Meer mensen hier last van?
Of liever, iemand die een oplossing weet? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Inderdaad interessant. Is de TV Gids er wel op je Amino? Ik kan nu even niet kijken (HTPC is in gebruik :) ). De vraag is of ze een aanleverprobleem hebben (is niet de 1e keer) of dat ze wat aan de EPG gaan veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier hetzelfde:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Grabbing 2015-03-31 part 6 (day 2/5)
Grabbing 2015-03-31 part 7 (day 2/5)
Grabbing 2015-04-01 part 0 (day 3/5)
HTTP Error 404 (Not Found). Failed on fileid 20150401.0.
Grabbing 2015-04-02 part 0 (day 4/5)
HTTP Error 404 (Not Found). Failed on fileid 20150402.0.
Grabbing 2015-04-03 part 0 (day 5/5)
HTTP Error 404 (Not Found). Failed on fileid 20150403.0.
AminoEPGGrabber finished on 2015-03-30 21:24:37.386634.

Ik denk dat de eerste grabs niet van de EPG server komen maar lokale opslag zijn.

de EPG in tvheadend eindigt ook op 1 april.

Op een Amino op het GHM iptv netwerk is er EPG tot minstens a zaterdag 4 april (verder heb ik niet gechecked).
Op een Amino in mijn eigen lokale vlan is er helemaal geen EPG meer, ook niet van 'nu' (en ook geen zender logo's etc).

Het lijkt me een wijziging in het systeem en geen aanvoerprobleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Ok, na een kleine portsnif actie op m'n Amino box heb ik het antwoord: De EPG wordt nu vanaf een ander adres gehost. De oude server (w.zt6.nl/w1.zt6.nl) heeft alleen nog maar data t/m 31 maart.

De nieuwe server is: w.stb.zt6.nl.

Pas het serveradres in de grabber aan (zou in de config file moeten staan) en geniet van een verse EPG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top man!

Effe snel gekeken, nu nog geen resultaat. Waarschijnlijk heeft die server een ander ip adres waarvoor er een andere route aangemaakt moet worden...
Morgen verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Kon het niet laten ... het netwerk adres van de nieuwe server, met subnet /24 toegevoegd en het draait weer als een zonnetje!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Ah, helemaal vergeten dat in sommige handleidingen (uit een topic wat niet meer zichtbaar is) er een route stond die enkel naar 1 IP verwees en niet het hele subnet. Gelukkig heb je het uitgevogeld en kunnen anderen dit ook zo doen :)

offtopic:
En dan dacht ik dat ik wel eens (te) laat opbleef om een lastig probleem op te lossen, maar in dit geval ben jij de overtreffende trap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

ShadowLord schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 00:22:
Ok, na een kleine portsnif actie op m'n Amino box heb ik het antwoord: De EPG wordt nu vanaf een ander adres gehost. De oude server (w.zt6.nl/w1.zt6.nl) heeft alleen nog maar data t/m 31 maart.

De nieuwe server is: w.stb.zt6.nl.

Pas het serveradres in de grabber aan (zou in de config file moeten staan) en geniet van een verse EPG :D
Thanks!
Kunnen we weer ff vooruit! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ShadowLord schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:34:
Ah, helemaal vergeten dat in sommige handleidingen (uit een topic wat niet meer zichtbaar is) er een route stond die enkel naar 1 IP verwees en niet het hele subnet. Gelukkig heb je het uitgevogeld en kunnen anderen dit ook zo doen :)

offtopic:
En dan dacht ik dat ik wel eens (te) laat opbleef om een lastig probleem op te lossen, maar in dit geval ben jij de overtreffende trap :+
Je bedoeld...
Open een command prompt en typ
"nslookup w.zt6.nl 82.139.121.131"
Dit is een nslookup request voor de site w.zt6.nl via DNS server 82.139.212.131 (De DNS server op het IPTV netwerk)

Je kunt alleen dit eene ip uit de nslookup toevoegen:
"route add -p 82.139.212.131 mask 255.255.255.255 10.252.y.1"
Waarbij 10.252.y.1 weer de default gateway is van je IPTV netwerk.

Of je kunt beide volledige IP ranges van Lijbrandt toevoegen:
"route add -p 82.139.64.0 mask 255.255.224.0 10.252.y.1"
"route add -p 82.139.96.0 mask 255.255.224.0 10.252.y.1"
Waarbij 10.252.y.1 weer de default gateway is van je IPTV netwerk.
Dit laatste heeft mijn voorkeur omdat de site dus iedere keer resolved naar een ander IP.
w.stb.zt6.nl valt in de laatste range (82.139.96.0/19)
code:
1
2
Name:      w.stb.zt6.nl.
Address 1: 82.139.120.179 p4.stb.zt6.nl

;)

http://thasaidon.net/.iptv/ (moet nog een keer bijgewerkt worden)

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 31-03-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Zoals vermeld in nieuws: KPN verhoogt tarieven Alles-in-1 en wijzigt tv-pakketten gaan er binnenkort behoorlijk wat zenders op de schop. Ook voor de WGDO (of was het nou WDGO) aanbieders zoals OnsBrabantNet en ON (zie bijvoorbeeld op https://www.onsbrabantnet...ve-Televisie-Zenderlijst/)

Ik ben bang dat er nu dan helemaal omgeschakeld wordt naar hetzelfde TV platform als KPN en dus niet meer te bekijken is op de HTPC :( Maar we kunnen altijd hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik heb mijn TvHeadend server maar weer eens aangeslingerd voor de tour de france, als ik het goed begrijp is NPO1 nog unencrypted? Heeft iemand voor mij het adres? Het is ruime een jaar geleden dat ik er iets mee gedaan heb dus op het moment werkt er even nog helemaal niets.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Voorlopig werkt het hier nog, maar ik heb nog geen tijd gehad om naar de 'code.js' te kijken of de verwijzingen naar de ongecodeerde zenders nu helemaal weg zijn.

Als ze er nog instaan zou je ze moeten kunnen vinden in code.js onder de blokjes die voor 'ztv' bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Heb inmiddels via via het adres ontvangen. Helaas krijg ik geen beeld. Heb wel een ip adres en verkeer op eth1 zo te zien:
RX bytes:29202950329 (29.2 GB)
Pff het is allemaal veel te lang geleden, weet echt niet meer waar ik wat moet zoeken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Zit je nog wel op het juiste (oude WGDO) glasvezel netwerk?

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste