Als je niet zelf met iptv wil gaan knutselen in het grijze gebied... hou je alleen DVB-C over denk ik.
Aangezien je in een nieuw glasgebied zit denk ik niet dat er nog een 'amino-provider' is die in jouw gebied unencrypted streams levert. Bij mijn weten zijn in nieuwere glasgebieden ook de SD streams encrypted (dat is niet provider gebonden, maar ligt aan de architectuur van het netwerk, bij mijn weten).
Maar wellicht is er een sympathieke buur waar je iets kan testen? Een laptop met Windows (al dan niet tijdelijk

) en een aangepaste dll zou icm VLC uitsluitsel kunnen geven.
De beschrijving daarvoor is via de Wayback machine nog te vinden, en een playlist moet ook nog wel aan te komen zijn (eventueel via diezelfde laptop en diezelfde buur, of via onderwater communictie).
Alternatieven voor een prijzige HDhomerun zijn wellicht een tweedehands met 2 tuners of een sundtek USB stick met 1 tuner (beide heb ik werkend gehad op een Readynas met Debian Edge).
Overigens levert Telfort géén DVB-C meer aan nieuwe klanten, ze zijn overgestapt op het KPN gedoe met experiabox.
Als je DVB-C icm glas wil zal je op zoek moeten naar andere providers, bijvoorbeeld Fiber (brrrr), Stipte, Solcon (?). Effe goed opletten bij glasvezel vergelijken dus.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 20-02-2015 02:26
]