Ik heb sinds enkele dagen een IPTV-box (Amino 130m) met daarop een HDMI out en een optical audio (Toslink) out. Mijn televisie (Samsung Syncmaster 940mw) heeft helaas geen HDMI-in en geen Toslink-in. Nou probeer ik daarvoor een oplossing te vinden. Ik zet hiervoor de HDMI om naar DVI, maar daar kan geen audio door. Hiervoor zal ik de 3.5mm jack ingang moeten gebruiken welke zich direct naast de HDMI en DVI ingang bevinden op de tv. Ik weet eigenlijk al niet eens hoe deze audio-ingang precies heet, zo weinig kaas heb ik er van gegeten. Ik heb hem maar even 3.5mm stereo jack ingang genoemd, zie het volgende plaatje (achterkant van mijn tv):

Ik heb de volgende mogelijkheid gevonden:
- Toslink -> Digital coaxiaal (Dat is toch een female, die coaxiaal? en heet ook tulp toch?)
- Coaxiaal -> 3.5mm jack (afhankelijk van of de vorige male of female is moet dit misschien andersom)
- jack male -> jack male
Maar nou vraag ik me af of ik me vergis in analoog/digitaal: is die audio-jack ingang wel digitaal?
Dus de echte vraag is: Gaat dit werken? En zo nee, hoe kan ik het dan oplossen?
Ik had eerst dit besteld maar dat gaat niet werken kwam ik achter.

Ik heb de volgende mogelijkheid gevonden:
- Toslink -> Digital coaxiaal (Dat is toch een female, die coaxiaal? en heet ook tulp toch?)
- Coaxiaal -> 3.5mm jack (afhankelijk van of de vorige male of female is moet dit misschien andersom)
- jack male -> jack male
Maar nou vraag ik me af of ik me vergis in analoog/digitaal: is die audio-jack ingang wel digitaal?
Dus de echte vraag is: Gaat dit werken? En zo nee, hoe kan ik het dan oplossen?
Ik had eerst dit besteld maar dat gaat niet werken kwam ik achter.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.