Op zich zou het out-of-the-box-concept van Opera toch wel z'n aanhangers moeten kennen lijkt me. Bijv, als hypothetisch gezien google een opera-like browser had uitgebracht ipv chrome, was het dan geflopt? Oftewel ligt het aan Opera zelf of het gebrek aan verkoopkracht/taktiek.
IE8 is een heel behoorlijke browser, met best een sexy design. Maar dik minpunt, de lege nieuwe tabs openen soms met onacceptabele vertraging. En qua webstandaarden en JS loopt die best wat achter, maar ik geef onmiddellijk toe dat dat de typische IE-user worst zal wezen.
Dat is allemaal een kwestie van tijd denk ik, wat bugjes er uit en performance verbeteringen. Microsoft is gelukkig de webstandaarden weg ingeslagen (al gaat het met horten en stoten qua nieuwe standaarden, maar daar daar doen Mozilla en consorten ook aan mee, denk aan de [video] tag).
't Grootste gemis aan IE worden denk ik de add-ons, geen idee of die er ooit komen ook (?).
Heb je hier ook een technisch onderbouwd verhaal bij, of is het slechts een gevoel?

Ik kan niet iets bewijzen wat niet gebeurd is natuurlijk: hoe FF er uit zou zien als Chrome er niet was geweest

Mij viel op dat toen Chrome uitkwam die qua snelheid FF compleet aftroefde, ze erg hard met de performance aan de slag zijn gegaan, met resultaat, want 3.6 is echt een snelle browser als je het vergelijk met de vorige releases (3.6 >> 3.5 >> 3.0).
Ok, dus ook jij laat de mogelijkheid over dat je wel op Chrome overstapt als de extensies daar goed worden.
Ik sluit niks uit, maar ze hebben nog een lange weg te gaan en Mozilla zal ook niet op z'n lauweren rusten.
Áls ik zou overstappen, dan een volledig privacy respecterende spin-off van Chromium.
[
Voor 14% gewijzigd door
- J.W. - op 24-01-2010 17:44
]