Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.905 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Room42 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:19:
Daarbij komt Chrome bij een bedrijf vandaan dat nogal verslaafd is aan jouw privacy.
En jij denkt dat Google jouw privacy gaat verkopen aan de hoogste bieder. Als dat ooit zou uitlekken, zou het google om zeep kunnen helpen.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- J.W. - schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:32:
. Veel meer te vrezen dan Opera, wat een erg goede browser is, maar 't amper aan de man krijgt somehow..
Ze doen het om de een of andere mij duistere reden erg goed in O-Europa, voor de rest krijgen ze niet veel voet aan de grond. Bij mij werkt het niet eens goed in ABN-online banking, dat is wel minder. Opera, je moet er van houden, net zoals je van Mart Smeets moet houden, middenweg is er niet. Bij Chrome wel, net als Fx en IE weinig mensen voor het hoofd stoot.
IE moet je denk ik ook niet onderschatten, wordt nog steeds erg schamper over gedaan alsof het nog steeds IE6 is, maar ze zijn al een tijdje met een gigantische inhaalslag bezig, nu IE8, binnenkort IE9.
IE8 is een heel behoorlijke browser, met best een sexy design. Maar dik minpunt, de lege nieuwe tabs openen soms met onacceptabele vertraging. En qua webstandaarden en JS loopt die best wat achter, maar ik geef onmiddellijk toe dat dat de typische IE-user worst zal wezen.
Anyway, van alle browser-wars profiteren we allemaal, ik denk dat zonder Chrome de huidige FF er anders uit had gezien, vooral qua performance!
Heb je hier ook een technisch onderbouwd verhaal bij, of is het slechts een gevoel? ;)
Ik denk niet dat ik de komende jaren wat anders dan FF zal gebruiken, zonder een aantal van m'n addons kan ik echt niet meer..! :)
Ok, dus ook jij laat de mogelijkheid over dat je wel op Chrome overstapt als de extensies daar goed worden.
* Sjah vreest dat dat een kwestie van nog geen half jaar is nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:15
@sjaakduhuuhl: Google is heel duidelijk wat er precies met de data gebeurt, alle wild-west verhalen neem ik niet echt serieus, maar het staat je vrij dat wel te doen natuurlijk.

Je hebt spin-offs van Chromium (opensource Chrome), waar alle privacy dingen uitgesloopt zijn, denk aan SRWare Iron.

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 24-01-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsje66 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:35:
[...]

En jij denkt dat Google jouw privacy gaat verkopen aan de hoogste bieder. Als dat ooit zou uitlekken, zou het google om zeep kunnen helpen.
Wat bedoel je? Alsof ze het moeten verkopen om het in geld om te zetten. Google wil alles van je weten; met wat je zoekt, met wie je mailt, wat voor sites je bezoekt en zelfs met wie je zaken doet (met google checkout).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Sjah schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:40:
[...]

Opera, je moet er van houden, net zoals je van Mart Smeets moet houden, middenweg is er niet. Bij Chrome wel, net als Fx en IE weinig mensen voor het hoofd stoot.
Op zich zou het out-of-the-box-concept van Opera toch wel z'n aanhangers moeten kennen lijkt me. Bijv, als hypothetisch gezien google een opera-like browser had uitgebracht ipv chrome, was het dan geflopt? Oftewel ligt het aan Opera zelf of het gebrek aan verkoopkracht/taktiek.
IE8 is een heel behoorlijke browser, met best een sexy design. Maar dik minpunt, de lege nieuwe tabs openen soms met onacceptabele vertraging. En qua webstandaarden en JS loopt die best wat achter, maar ik geef onmiddellijk toe dat dat de typische IE-user worst zal wezen.
Dat is allemaal een kwestie van tijd denk ik, wat bugjes er uit en performance verbeteringen. Microsoft is gelukkig de webstandaarden weg ingeslagen (al gaat het met horten en stoten qua nieuwe standaarden, maar daar daar doen Mozilla en consorten ook aan mee, denk aan de [video] tag).
't Grootste gemis aan IE worden denk ik de add-ons, geen idee of die er ooit komen ook (?).
Heb je hier ook een technisch onderbouwd verhaal bij, of is het slechts een gevoel? ;)
Ik kan niet iets bewijzen wat niet gebeurd is natuurlijk: hoe FF er uit zou zien als Chrome er niet was geweest ;)
Mij viel op dat toen Chrome uitkwam die qua snelheid FF compleet aftroefde, ze erg hard met de performance aan de slag zijn gegaan, met resultaat, want 3.6 is echt een snelle browser als je het vergelijk met de vorige releases (3.6 >> 3.5 >> 3.0).
Ok, dus ook jij laat de mogelijkheid over dat je wel op Chrome overstapt als de extensies daar goed worden.
Ik sluit niks uit, maar ze hebben nog een lange weg te gaan en Mozilla zal ook niet op z'n lauweren rusten.

Áls ik zou overstappen, dan een volledig privacy respecterende spin-off van Chromium.

[ Voor 14% gewijzigd door - J.W. - op 24-01-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Ik gebruik nu vooral Chrome, gewoon omdat het ziekelijk snel is, en een extreem sexy design heeft.
Daarvoor Firefox gebruikt, maar dus overgestapt op Chrome
Daarvoor weer IE8 gebruikt, maar dat was niets, langzaam, en de nieuwe tabs openen idd ontzettend langzaam.

edit: gebruikt nog iemand anders deze extensie, die is echt heerlijk!

[ Voor 20% gewijzigd door thijsje66 op 24-01-2010 17:03 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:02:
@ppl:

goeie uitleg, maar gaat in niet op 1 ding... Flash is vast onveilig, maar Ogg vervangt enkel het videogedeelte, voorde rest van Flash (vaak reclame), heb je nog steeds Flash nodig. Dus ja, Flash is er toch op al elke pc, en dat zal zo blijven, of niet?
Nou ging het in dit geval wat meer om Flash voor video maar het gaat natuurlijk om alles wat van Flash gebruik maakt. Met de huidige adviezen om het niet te gebruiken kan het er voor zorgen dat Flash niet meer op systemen terug te vinden is omdat de OEM's en diverse sysadmins het niet meer (willen) installeren. Daarnaast is er ook hevige concurrentie van Silverlight die het op performance en security gebied wat beter lijkt te doen. Er zijn trouwens ook veel mensen die Flash blockers gebruiken vanwege de hinderlijke Flash ads en de performance issues. Weet niet of Flash dan wel zo'n glorieuze toekomst heeft op dit moment. Er zal in ieder geval heel wat door Adobe verandert moeten worden. Zowel Adobe als Microsoft moeten beseffen dat die video tag wel een aardige impact op hun producten zal hebben. Ze wel kunnen hier echter inspelen op de verdeeldheid van die video tag (h.264 vs ogg theora) door o.a. de performance issues op te lossen want juist de performance ligt in het voordeel van die video tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merkte dat de nieuwe setting voor niet-bijhouden-zonegegevens bij een download, in 3.6 niks meer doet. :| Heb het dan over browser.download.manager.alertOnEXEOpen op false zetten.

Nouja de oude manier werkt gelukkig nog. local policy (gpedit.msc) (User Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Attachment Manager) Zonegegevens in bestandbijlagen niet bijhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

- J.W. - schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:42:
Je hebt spin-offs van Chromium (opensource Chrome), waar alle privacy dingen uitgesloopt zijn, denk aan SRWare Iron.
Waarom spin-offs gebruiken als Chromium zelf ook al vrij is van privacy schendende zaken. Werkt hier uitstekend :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ultraman schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:41:
[...]
Waarom spin-offs gebruiken als Chromium zelf ook al vrij is van privacy schendende zaken. Werkt hier uitstekend :)
Is dat zo?

Ik zou zeggen van niet:

Chromium is het opensource project achter Chrome, dus eigenlijk Chrome = Chromium.

Wikipedia: Chromium (web browser)

"It implements the same feature set as Google Chrome, but has a slightly different logo."

"According to the developer documentation, "'Chromium' is the name of the project, not the product, and should never appear in code in variable names, API names etc. Use 'chrome' instead."

"SRWare Iron is a release of Chromium software that explicitly disables the collection and transmission of usage information and enables ad blocking and full User agent control."

[ Voor 35% gewijzigd door - J.W. - op 25-01-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Sjah schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:04:
..., is gemaakt met bij Mozilla weggehaalde ontwikkelaars, kijkt nu weer extensies af van Firefox. Nee prima, maar dan blijf ik het origineel trouw, de 1e bakker in mijn straat die me brood gaf toen er niks was, die blijf ik trouw ook als er een goedkope Dirk komt.
Dit gaat eigenlijk way offtopic, maar ik vond dit toch wel een opvallende opmerking. Hoezo zou je de makers trouw blijven? Je wil toch de beste software hebben? Dan ga je toch niet puur voor de makers een langzamere** browser aanhouden.

** Bewust zwaar gechargeerd. Dus val me hier niet op aan. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:16
Room42 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:19:
Daarbij komt Chrome bij een bedrijf vandaan dat nogal verslaafd is aan jouw privacy. Mozilla is wat dat betreft 100% less evil.
Mozilla wordt vooralsnog voor 90% door Google gefinancierd, dus max 10% less evil!

offtopic:
Ik vind ditsoort reacties altijd wel grappig, vooral als die gemaakt worden door mensen die MS Windows, MS Office, MS Outlook, MS Hotmail, MS Live Messenger, MS Internet Explorer, MS Exchange en MS Bing naar hartenlust gebruiken, maar ondertussen google evil vinden ;)

[ Voor 30% gewijzigd door mcDavid op 25-01-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

- J.W. - schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:56:
[...]

Is dat zo?

Ik zou zeggen van niet:

Chromium is het opensource project achter Chrome, dus eigenlijk Chrome = Chromium.

Wikipedia: Chromium (web browser)

"It implements the same feature set as Google Chrome, but has a slightly different logo."

"According to the developer documentation, "'Chromium' is the name of the project, not the product, and should never appear in code in variable names, API names etc. Use 'chrome' instead."

"SRWare Iron is a release of Chromium software that explicitly disables the collection and transmission of usage information and enables ad blocking and full User agent control."
Wikipedia is nou niet echt een betrouwbare bron voor dit soort zaken waar het specifiek om één ding gaat, bovendien kan iedereen dat vrij aanpassen. En de quote van SRWare valt mijns inziens prima in de bak "Wij van WC-Eend..."

Ik heb het hier gewoon geinstalleerd, chromium zit hier namelijk gewoon de repo van Arch Linux. En ben gaan snuffelen. Een aantal dingen zit er wel in, zoals Suggest, maar dat vind ik gewoon echt een zeer handige feature en zou ik ook niet willen missen. Voor mijn part collecten ze die data maar, anders zou ik hetzelfde toch via www.google.com gaan opzoeken.
Waar het mij om gaat is het "client-id", dat is imo de enige echte privacy schender want het haalt mijn anonimiteit weg, en dat zit hier niet in. Er zit in mijn Local State file geen client_id nummer en ik tref het ook nergens anders aan in de files die chromium bijhoudt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 25-01-2010 17:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ultraman schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:21:
[...]
Wikipedia is nou niet echt een betrouwbare bron [...]
Eens. Hoewel ik hoop dat je me wilt excuseseren dat ik niet de techdocs / source / pro-fora afgestruind ben om of het artikel te verifieren :)
Waar het mij om gaat is het "client-id", dat is imo de enige echte privacy schender want het haalt mijn anonimiteit weg
Mee eens.
en dat zit hier niet in. Er zit in mijn Local State file geen client_id nummer en ik tref het ook nergens anders aan in de files die chromium bijhoudt.
Dat zou in de goede richting wijzen, maar ik ben geen Chromium expert om dit te kunnen staven.

Zoiets elementairs zou toch ergens gedocumenteerd moeten zijn zou je zeggen...

Dit is wel een interessante link:
http://blog.chromium.org/...-chromium-and-google.html

Volgens mij is dan in Chromium alles optioneel, en de niet-optionele van Chrome zit er niet in (correct me if I'm wrong...)
In dat geval zou ik niet weten wat SRWare Iron nog doet (qua privacy), mja, 't default uitzetten en de code er uit slopen ofzo :confused:

[ Voor 20% gewijzigd door - J.W. - op 25-01-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcDavid schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:13:
[...]

offtopic:
Ik vind ditsoort reacties altijd wel grappig, vooral als die gemaakt worden door mensen die MS Windows, MS Office, MS Outlook, MS Hotmail, MS Live Messenger, MS Internet Explorer, MS Exchange en MS Bing naar hartenlust gebruiken, maar ondertussen google evil vinden ;)
offtopic:
Nou, gelukkig. Dan is mijn reactie tenminste niet 'grappig' ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Hah, delen van de ING website werken niet meer in FF 3.6. Als je dan in de FAQ gaat kijken linken ze naar http://www.mozilla-europe.org/nl/ waar toch echt een niet-compatibele versie staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, ik zat net achter een (XP) pc met Firefox 3.6 met een irritante bug, namelijk deze: https://bugs.launchpad.ne...e/firefox-3.5/+bug/462842

Op deze pc heb ik echter 3.5.4 en daar staat rar gewoon bij de lijst met type's :?

Nou staat er op die site wel een oplossing, maar ik zoek eigenlijk iets dat door een batchfile gedaan kan worden zodat ik die in mijn ge-automatiseerde XP dvd kan verwerken die oa Firefox ook automatisch mee installeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 28-01-2010 14:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Het valt me tegen met de updates van de addons, een groot deel werkt gewoon onder 3.6 maar er zijn geen compatibiliteits updates of volledige updates doorgevoerd in de week dat 3.6 nu te downloaden is...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Wiethoofd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:31:
Het valt me tegen met de updates van de addons, een groot deel werkt gewoon onder 3.6 maar er zijn geen compatibiliteits updates of volledige updates doorgevoerd in de week dat 3.6 nu te downloaden is...
Waarom zou je een compatibiliteitsupdate doen van iets wat al compatible is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
mcDavid schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:09:
Waarom zou je een compatibiliteitsupdate doen van iets wat al compatible is?
Ik heb ze via een Forced install aan de praat gekregen met Nightly Tester Tools omdat ik de addons wel dagelijks gebruik, maar officieel worden ze dus nog niet werkbaar bevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Kennen wij dit: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5846
'Yet Another Smooth Scrolling"

Nooit over smooth scrolling nagedacht, maar toch geprobeerd en erg blij dat ik het gevonden heb: dit verhoogt het comfortniveau van het browsen toch wel aanzienlijk vind ik!
Bij het lezen van tekst en daarbij kleine stukjes scrollen is het veel soepeler en prettiger voor de ogen.
Het had van mij standaard in FF mogen zitten en ik wilde dat ik dit veel eerder gevonden had!
Nooit meer zonder iig. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-01-2010 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 15:15
Zo dat is zeker een lekkere add-on! Dat wordt een default add-on voor mij.
thx for sharing :)

[ Voor 20% gewijzigd door C00KW4US op 29-01-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Ik kreeg wat vastlopers met de dagelijkse update van 3.7a1pre. Nu dom.ipc.plugins.enabled (multi-process voor plugins) op false gezet en tot nu toe gaat het nog goed. Eens kijken of het helpt. Flash lijkt in ieder geval wat vloeiender te gaan. Maar dat kan ook tussen m'n oren zitten. :P

[ Voor 19% gewijzigd door _the_crow_ op 29-01-2010 19:58 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 02:14:

Nooit over smooth scrolling nagedacht, maar toch geprobeerd en erg blij dat ik het gevonden heb: dit verhoogt het comfortniveau van het browsen toch wel aanzienlijk vind ik!
Bij het lezen van tekst en daarbij kleine stukjes scrollen is het veel soepeler en prettiger voor de ogen.
Het had van mij standaard in FF mogen zitten en ik wilde dat ik dit veel eerder gevonden had!
Hem 'm eens geprobeerd, en vooral die versnelling is erg prettig inderdaad!

Alleen alle vormen van smooth-scrolling hebben één groot nadeel: Op FOK werkt het voor geen meter als je door die brakke table-layout probeert te ploegen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg lekkere plugin, doet mij denken aan mijn HTC Touch Flo interface :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Inderdaad een fijne plugin! Die hou ik er ook in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@mcDavid: Ik kom nooit op Fok, maar net even rondgekeken en geen noemenswaardige problemen ondervonden. Misschien is het net iets minder soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 02:14:

Argh. Kan liggen aan het feit dat ik nog totaal niet wakker ben maar ik zie geen mogelijkheid om 'm te forceren op 3.7a1? Ook niet via de website zelf. Bad stuff... het idee erachter vind ik namelijk prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Jejking schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:04:
Argh. Kan liggen aan het feit dat ik nog totaal niet wakker ben maar ik zie geen mogelijkheid om 'm te forceren op 3.7a1? Ook niet via de website zelf. Bad stuff... het idee erachter vind ik namelijk prachtig.
Nightly Tester Tools geïnstalleerd?

Verder zie ik het nut van zo'n smoothscrolling addon niet in, gewoon het aantal lines wat je wilt scrollen omhoog zetten van 3 naar 5 of hoger en gaan is mijn motto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 15-09 23:08
Firefox vind ik lomp en traag. Enige rede dat ik firefox nog gebruik is ivm firebug.

Chrome vind ik toch wel een topper. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 30-01-2010 09:32 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Gamebuster schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:30:
Firefox vind ik lomp en traag. Enige rede dat ik firefox nog gebruik is ivm firebug.

Chrome vind ik toch wel een topper. :)
[topic-verrader-modus]
Chrome heeft ook een firebug plugin ;)
[/topic-verrader-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Jejking schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:04:
Eerst in about:config de agent-string naar 3.6 zetten. Dan kan je de plugin installeren. En dan forceren met de nightly tester tools inderdaad. Ik heb het succesvol werkend hier met 3.7a1pre. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Hoe zit dat eigenlijk met die 3.7a1 etc, 3.7 wordt immers geskipped.. Is dat nu de naam voor de update geworden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
- J.W. - schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:08:
Hoe zit dat eigenlijk met die 3.7a1 etc, 3.7 wordt immers geskipped.. Is dat nu de naam voor de update geworden oid?
Ik denk dat'ie gewoon doorontwikkeld wordt, maar nooit officieel gereleased wordt. Dan kunnen ze de spinoffs mooi als basis gebruiken voor 4.0, maar hoeven ze maar één keer te bugfixen voor een final release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:49
En het is toch ook zo dat een aantal nieuwe features nog voor de 3.6.x serie komt?

[ Voor 7% gewijzigd door -Edwin- op 30-01-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
De 'dictionary-switcher' waar het een paar pagina's eerder over ging begint nu nukken te vertonen, handmatig van woordenboek wisselen is bijna sneller dan de foute detectie te moeten corrigeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dictionary switcher heb ik na een poosje testen ook maar weer verwijderd inderdaad. Ding lijkt nogal een eigen leven te leiden.

Weet iemand trouwens welke prefrerence-key ik moet veranderen als ik niet wil dat mijn vos een nieuw venster open als ik per-ongeluk wat met een tab sleep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je kunt proberen:
New > Boolean > extensions.bug489729.disable_detach_tab> true

Hiermee boots je de behaviour na van https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/12276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Wiethoofd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:43:
Je kunt proberen:
New > Boolean > extensions.bug489729.disable_detach_tab> true

Hiermee boots je de behaviour na van https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/12276
Dat zit dus standaard al in FF? Ik vind het wel een fijne extensie omdat ik nu weer links kan maken op de desktop of in een map door de tab ernaartoe te slepen, wat niet meer kon sinds de introductie van tab tearing.

Wat betreft het compatibel maken van extensies in alpha/beta/nightly versies van FF: iedereen komt altijd aanzetten met de nightly tester tools, maar Mozilla heeft sinds een tijdje zelf een extensie hiervoor die veel simpeler is. Add-on Compatibility Reporter 0.4.1.

[ Voor 24% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-01-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Aham brahmasmi schreef op zondag 31 januari 2010 @ 01:04:
Dat zit dus standaard al in FF? Ik vind het wel een fijne extensie omdat ik nu weer links kan maken op de desktop of in een map door de tab ernaartoe te slepen, wat niet meer kon sinds de introductie van tab tearing.
Je kan het icoontje (favicon) voor de url naar een map slepen voor een shortcut. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Aham brahmasmi schreef op zondag 31 januari 2010 @ 01:04:
Vanaf 3.5 zit er inderdaad standaard tab detatching in. Met de Boolean string die ik gaf reproduceer je het 'vinkje' wat de addon die ik linkte.

Maar graag even bevestiging dat het handmatig aanmaken van bovenstaande Boolean het detachen disabled, dat scheelt dan namelijk weer een addon :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wiethoofd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:28:
[...]

Nightly Tester Tools geïnstalleerd?

Verder zie ik het nut van zo'n smoothscrolling addon niet in, gewoon het aantal lines wat je wilt scrollen omhoog zetten van 3 naar 5 of hoger en gaan is mijn motto :P
Ja, dat wel. Ik wist alleen niet hoe ik de 3.7a1-agent in de about:config moest omzeilen. The_crow heeft het nog even uitgelegd. Smooth scrolling is best handig, ik heb een hekel aan dat geschok op m'n scherm bij het skippen van x regels.

Overigens...

even een waarschuwinkje, mocht je de laatste dagen last hebben van een hangende FF 3.7a1

Mijn FF heeft de laatste dagen een paar updates gehad voor Download Statusbar en nu borkt 'ie em. Gedisabled en alles ging weer goed.

Edit: as we speak... weer een hanger. Twee zelfs en ze worden allemaal vergezeld van een frigging memory leak. Dit wordt toch wel een vreemd verhaal :/

[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 31-01-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
_the_crow_ schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:38:
[...]
Je kan het icoontje (favicon) voor de url naar een map slepen voor een shortcut. :)
Weet ik, maar vind ik dus niet zo handig als de tab zelf slepen. :)
Vooral in situaties waar ik veel tabs open heb en een specifieke tab wil 'bookmarken' sleep ik die naar de desktop (of andere openstaande map) om een link te maken, ipv naar het favicon te gaan (wat ook veel kleiner is om aan te klikken).

@Wiethoofd: Het lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk dat die bug489729 extensie enkel twee nieuwe boolean preferences aanmaakt en niet zelf code heeft die het gedrag van FF verandert. Ik ga de extensie iig niet deinstalleren; dat mag je zelf proberen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-01-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik heb regelmatig dat FF niet meer op te starten is (W7 x64) dan moet ik het process killen en dan start ie weer op. Heb hier nog geen oplossing voor gevonden.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nog een goeie van the_crow: dom.ipc.plugins.enabled. Die even op false zetten. Voor mij heeft het in ieder geval een hoop problemen (lees: de vastlopers van hierboven) gefixt. Misschien wat voor ionicdog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Jejking schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:12:
Nog een goeie van the_crow: dom.ipc.plugins.enabled. Die even op false zetten. Voor mij heeft het in ieder geval een hoop problemen (lees: de vastlopers van hierboven) gefixt. Misschien wat voor ionicdog?
:Y)
Tot nu toe geen problemen gehad nadat ik dat op false had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ga het proberen thx

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets anders, ik heb met 3.6 regelmatig het "sorrie maar firefox is gecrashed, stuur een rapport blabla" terwijl ik firefox gewoon zelf afgesloten had... Ik gebruik geen persona iig.Vond het ff leuk maar na kwartiertje was ik er al op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen die de nieuwe Minefield met separate process hebben geprobeerd? Loop bij mij beetje vast, cpu schiet naar 70%, en na afsluiten sluit die niet af. Jammer, want ik vind flash in apart proces een mooi plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Hebben jullie ook dat als je een bookmark hebt met de titel PIETJE en als je dan PIETJEZ in tikt hij dan nog een poosje blijft staan? Bij FF < 3.6 reageerde deze niet zo traag. Ik vind het nu vrij verwarrend.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
MsG schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:38:
Hebben jullie ook dat als je een bookmark hebt met de titel PIETJE en als je dan PIETJEZ in tikt hij dan nog een poosje blijft staan? Bij FF < 3.6 reageerde deze niet zo traag. Ik vind het nu vrij verwarrend.
Volgens mij valt dit simpel op te lossen door het aantal resultaten dat ie moet laten zien aan te passen.

browser.urlbar.maxRichResults naar 10 oid zetten moet al schelen.

Verder zijn er een aantal tekens waarmee je bepaalde searches door de awesomebar kunt doen:
browser.urlbar.match.title => # (hekje) => Alleen zoeken in de titel sites
browser.urlbar.match.url => @ (apenstaartje) => Alleen zoeken in de url's van sites
browser.urlbar.restrict.bookmark => * (sterretje) => Alleen zoeken in bookmarks/favorieten
browser.urlbar.restrict.history => ^ (dakje) => Alleen zoeken in bezochte pagina's
browser.urlbar.restrict.tag => + (plus-teken) => Alleen zoeken in tags/labels
browser.urlbar.restrict.typed => ~ (tilde) => Alleen zoeken in handmatig ingegeven urls (?)

Dus eerst het teken voor de search een spatie en dan je zoekwoord(en)

[ Voor 42% gewijzigd door Wiethoofd op 02-02-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Maar bij 3.5 was het ook niet zo, terwijl hij maar een paar resultaten laat zien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Die kende ik nog niet. Vet handig.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Kende ze ook nog niet, maar je komt wat tegen als je in je about:config rondspit :P

Uitleg over Memory Fox, het 'flusht' constant je geheugen om zo het verbruik laag te houden, maar dat kost dus ook weer CPU-tijd.

Naast about:config en about:plugins is er ook about:memory (en met addon natuurlijk ook about:me)

[ Voor 42% gewijzigd door Wiethoofd op 02-02-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Wiethoofd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:01:
[...]

Kende ze ook nog niet, maar je komt wat tegen als je in je about:config rondspit :P
Nice _/-\o_
Naast about:config en about:plugins is er ook about:memory (en met addon natuurlijk ook about:me)
Nu je toch bezig bent ;)

Waar staan die dingen in about:memory voor en welke worden geflushed door plugins.

malloc/allocated
malloc/mapped
malloc/committed
malloc/dirty

Zelf beetje confused dat hij minder allocate dan hij gebruikt... dus ik denk sowieso dat ik iets mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
- J.W. - schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:43:
Waar staan die dingen in about:memory voor en welke worden geflushed door plugins.
Een deel wordt duidelijker als je er even met je muis op blijft staan.

Er is schijnbaar ook nog een about:support :9 en ook een about:buildconfig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:59:
Ik heb iets anders, ik heb met 3.6 regelmatig het "sorrie maar firefox is gecrashed, stuur een rapport blabla" terwijl ik firefox gewoon zelf afgesloten had... Ik gebruik geen persona iig.Vond het ff leuk maar na kwartiertje was ik er al op uitgekeken.
Ik heb misschien iets dat hieraan gerelateerd is. Wat ik merk is dat FF3.6 VEEL processorresources verbruikt. Uiteindelijk zelfs de volle load van 1 core. (C2D 50% in gebruik door FF)
Als ik vervolgens FF afsluit is de applicatie wel weg maar blijft het proces doordraaien (ook op 50% processorload). De enige optie is dan via taskmanager het proces te killen.
Met 3.5.7 ben ik dit niet tegengekomen.
Dit op 32bits W7 Ultimate (build 7100)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je toevallig de Ghostery plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 02:37:
[...]

Oke, het is dus een algemeen probleem, ik zat het al bij mezelf te zoeken...

Is er overigens een algemeen probleem (of maak ik dat ervan?) dat de websites te klein uitzien? Ik moet elke website die ik tegenkom (ctrl en + of ctrl en muisscroll) zoom gebruiken. Vroeger is dat anders geweest, ik heb nog steeds dezelfde monitor en graka. Dit verschijnsel doet zich ook voor op mijn half jaar oude laptop. Op beiden zit windows 7 en firefox maar bij de 1 een ATI en bij de ander een NVIDIA.
Nosquint was voor mij de oplossing :) (met dank aan sjah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 00:40:
[...]

Nosquint was voor mij de oplossing :) (met dank aan sjah)
Dat hebje vooral aan jezelf te danken, door even in de TS te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:19:
[...]

Dat hebje vooral aan jezelf te danken, door even in de TS te kijken. ;)
Ik moet in jou kijken? Of bedoel je de OP? Wie maakte de OP? De TS. Wie is dan de TS? Jij. Bedankt voor het oplossen van iets waar ik al erg lang tegenaan loop. En nu niet zo bescheiden doen :P

Tuurlijk weet ik dat TS ook topicstart kan betekenen maar is wel verwarrend, ik gebruik liever openingspost en topicstarter, OP en TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, vmb worden afkortingen helemaal verboden, lastig voor nieuwelingen zeg maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
offtopic:
Daar is de [abbr] gewoon voor te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leg 'ns uit, ik snap het niet. Ben niet helemaal newbee meer, maar misschien omdat ik niet secuur alle FAQ's bijhou, zal ik iets gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Sjah schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:55:
Leg 'ns uit, ik snap het niet. Ben niet helemaal newbee meer, maar misschien omdat ik niet secuur alle FAQ's bijhou, zal ik iets gemist hebben.
code:
1
[abbr=afkorting]afk[/abbr]

afk

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Overzicht van UBB-codes #tag_abbr ;)
Voorbeeld: TS of TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Owwkee, maar zie ik die iemand ooit gebruiken, die code? Naja, tx.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 04-02-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Wordt ook meer gebruikt in TS'en en productreviews dan in 'normale' reacties :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik ben 3.7a1 zat... net teruggegaan naar 3.6 final.

Wat valt me op?
1. geen memleaks meer. Yeehaw, eindelijk verlost van die onzin. Zelfs met memorycontrol addons liep ik geregeld over de 450MB heen. Cache clearing ging onregelmatig, gevolg: Firefox traag. Nu: 220MB op de drukste momenten.
2. Clear Cache Button 0.9c (speciaal voor FF 3.6) werkt perfect d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Jejking schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:22:
Ik ben 3.7a1 zat... net teruggegaan naar 3.6 final.

Wat valt me op?
1. geen memleaks meer. Yeehaw, eindelijk verlost van die onzin. Zelfs met memorycontrol addons liep ik geregeld over de 450MB heen. Cache clearing ging onregelmatig, gevolg: Firefox traag. Nu: 220MB op de drukste momenten.
2. Clear Cache Button 0.9c (speciaal voor FF 3.6) werkt perfect d:)b
Ik hou nooit het geheugen in de gaten. Heb namelijk er nog nooit last van gehad dat Firefox zoveel geheugen gebruikte. Er zit immers niet voor niks zoveel geheugen in de PC's van tegenwoordig. Beetje overbodig lijkt mij die plug-in dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Sinds 3.5.7 heeft Firefox de vervelende gewoonte om ineens de verbinding met het internet verbreken zodra ik iets op durf te zoeken op Wikipedia. De pagina wordt geladen totdat ´bits.wikimedia.org´ ineens niet meer gevonden kan worden. Best een bijzonder probleem; want Wiki is één van de meest bezochtste sites.

Dit probleem is niet het geval bij Chrome of IE. :S Heel vaag; hopelijk is het gewoon een bug want ik heb zowat op alles getroubleshoot. Al lijkt het probleem op te lossen te zijn door de cache + cookies te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Al eens geüpdatet naar 3.6? Dan nog steeds last van het probleem, of is het juist in 3.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Allebei. Ook in 3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ook in safemode, dan kan je een add-on die dwars zit uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zat eens wat op de mozilla ftp te neuzen, maar kan vreemd genoeg wel 3.6 vinden, 3.6.2pre ook, maar 3.6.1 nergens te bekennen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Het is een heel vreemd geval. In een schone Firefox installatie is er niks aan de hand; althans als ik alles ook echt heb verwijderd; inclusief het profiel. Ik heb het nog niet geprobeerd met versies voor 3.5.7. In ieder geval, zodra ik Wikipedia durf te benaderen gaat het mis. Het vreemde geval is; zodra de verbinding er weer is, gebeurt het ook haast niet meer. :S

Is dit nou een bug of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:07

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ook iets vreemds ik nog niet heb gemaakt, een plugin update die niet wil downloaden, Compact Menu 2 3.1.0.

Gelukkig heb ik gelezen dat het aan de server van Firefox ligt, of waar de plugin dan ook maar gehost wordt, want meerdere mensen posten bij de plugin dat ze de volgende foutmelding krijgen:
Firefox kon het bestand op

http://releases.mozilla.o...3.1.0-fx+tb+sb+sm-win.xpi

niet installeren omdat: Downloadfout
-228
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4550

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Probeer de volgende link dan eens: www.gioli.nl/tweakers/com...3.1.1-fx+tb+sb+sm-win.xpi

[ Voor 29% gewijzigd door Wiethoofd op 06-02-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Die pakt ie wel, maar kan ik die zo installeren? verneemt FF dat het een update is? of moet ik eerst de oude weggooien?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je moet em opslaan op je bureaublad en dan 'in' firefox slepen, dan gaat ie meteen installeren, dit toestaan en klaar.

Ik kon hem dus wel downloaden en heb em maar zelf even gehost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Sinds gister is de versie van de nightly's naar 3.7a2pre gegaan. Geen enkele plugin werkte nog bij mij. Je kan het wel werkend krijgen door een boolean aan te maken in about:config genaamd 'extensions.checkCompatibility.3.7a'. Zet die dan op 'false' en alles werkt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wiethoofd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:27:
Je moet em opslaan op je bureaublad en dan 'in' firefox slepen, dan gaat ie meteen installeren, dit toestaan en klaar.

Ik kon hem dus wel downloaden en heb em maar zelf even gehost dus.
Thanks, heeft gewerkt, blijkbaar zat er met versie 3.1.0 een foutje in ofzo. Dit is alweer versie 3.1.1. dus.. Dit helpt! Thnx again...

[ Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 06-02-2010 19:08 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
bedankt voor deze oplossing :)

een stuk beter zonder de menu balk!

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Killerbert schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:18:
[...]

bedankt voor deze oplossing :)

een stuk beter zonder de menu balk!
had je die nog niet? Enorm handig, zeker op laptops, brengt wat meer in beeld. Mooie is dat je het menu kunt plaatsen waar je wilt. Rechtermuisknop op de balk bovenin, aanpassen, en dan het menu slepen waar jij wilt. Ik heb hem tussen de URL balk in en de zoek-balk in. Lekker opgeruimd

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik gebruik Tiny Menu, vind ik net wat chiller dan een icoon voor m'n menu, alles behalve 'extra' heb ik collapsed :>

Heerlijk trouwens, CustomizeGoogle is al een hele tijd outdated en is nu 'vervangen' door OptimzeGoogle. In google images weer direct doorklikken naar de afbeelding :> 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb gisteren geupdate naar FF 3.6. Nu vallen me twee dingen op:

1. De onderlijning van een foutgetypt woord wordt door de spellingscontrole anders onderstreept van voorheen.

2. Wanneer je een link in een nieuw tabblad opent, dan verschijnt het tabblad naast het tabblad van waaruit je de link opent. Voorheen kwam dit nieuwe tabblad altijd helemaal rechts.

Zijn deze wijzigingen inderdaad nieuw in FF 3.6, of is er iets mis bij mij? :P In dat eerste geval, wat vinden jullie van de wijzigingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:31:
Ik heb gisteren geupdate naar FF 3.6. Nu vallen me twee dingen op:

1. De onderlijning van een foutgetypt woord wordt door de spellingscontrole anders onderstreept van voorheen.

2. Wanneer je een link in een nieuw tabblad opent, dan verschijnt het tabblad naast het tabblad van waaruit je de link opent. Voorheen kwam dit nieuwe tabblad altijd helemaal rechts.

Zijn deze wijzigingen inderdaad nieuw in FF 3.6, of is er iets mis bij mij? :P In dat eerste geval, wat vinden jullie van de wijzigingen? :)
woei: Verwijderd in "[Firefox 3.x] Wat vinden we ervan?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
monnick schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:31:
Nu vallen me twee dingen op:

Ik blijf het raar vinden dat mensen de oude manier van tabs openen prettig vinden. Ik vind het logischer dat nieuw geopende tabs gegroepeerd worden met de tab waarin ze geopend zijn. Daarom heb ik dit ook al sinds ik Tabmix Plus gebruik (sinds FF 1.0x) zo ingesteld. Ik ben een bewuste gebruiker zeg maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Aham brahmasmi schreef op zondag 07 februari 2010 @ 02:29:
Ik blijf het raar vinden dat mensen de oude manier van tabs openen prettig vinden. Ik vind het logischer dat nieuw geopende tabs gegroepeerd worden met de tab waarin ze geopend zijn.
De mens is een gewoontedier, heb ik al sinds FF 1.5 dat m'n tabs helemaal aan het eind van de rij geopend worden, dan wil ik dat in 3.6 ook, ik werk er al 4 jaar mee als het niet langer is. Dat het logischer is dat de boel gegroepeerd opent of iig clustert is waar, maar als je een nieuwe manier van browsen aan moet gaan leren of even simpel een Boolean even op false zetten, dan ga ik toch voor het laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de oude manier ook overzichtelijker, hoor. Nu loop ik steeds mijn oude tabs te zoeken omdat er opeens een tab tussen staat.
Ze hadden het moeten groeperen. Niet zo lelijk als in IE, maar met een ruimte (van 2px of zo) tussen de groepen, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat allemaal niet alleen. Ik open tabs omdat ik er later nog wat mee wil doen. Als in reageren/lezen of in de meeste gevallen eerst laten laden omdat de meeste hosts nog tering traag zijn en veelal eerst de ads moeten laden. Als dan zo'n tab er ineens middenin springt en ook nog eens de focus krijgt vertraagt dat het surfen alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet wil dat ie de focus krijgt, gewoon met de middelste muisknop klikken (mits je het onderste vinkje van de Tab opties uit hebt staan).

Sinds ik Firefox gebruik (versie 0.7, oktober 2003 :D), gebruik ik de middelste muisknop meer dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dus en na het lezen van het artikel op security.nl, ghostery er meteen afgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aham brahmasmi schreef op zondag 07 februari 2010 @ 02:29:
[...]
Ik blijf het raar vinden dat mensen de oude manier van tabs openen prettig vinden. Ik vind het logischer dat nieuw geopende tabs gegroepeerd worden met de tab waarin ze geopend zijn. Daarom heb ik dit ook al sinds ik Tabmix Plus gebruik (sinds FF 1.0x) zo ingesteld. Ik ben een bewuste gebruiker zeg maar. ;)
De nieuwe manier is onnatuurlijk. De oude manier niet, die is wat natuurlijker omdat de tabs in chronologische volgorde op je tabbar verschijnen en mensen die vaak ook in chronologische volgorde afwerken. Die manier van werken is alleen niet iets wat iedereen hanteert zoals bij jou kennelijk het geval is. Dat maakt je alleen anders, niet beter of minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Door simpel te proberen kom je vanalles tegen, zo blijkt about:cache ook gewoon te werken :+ 8)

Ook leuk door met m'n Tiny Menu addon de test van Test Pilot: Menu Item Usage study bijna ongeldig te maken, omdat ie de collapsed menu's niet helemaal goed registreert :P

[ Voor 47% gewijzigd door Wiethoofd op 07-02-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

http://webwereld.nl/nieuw...Webwereld+%28Webwereld%29
Mozilla laat add-ons met malware door

Firefox-maker Mozilla bood twee add-ons met malware aan op zijn beveiligde downloadsite. De add-ons gaven hackers controle over de besmette pc's.

In de Firefox-add-ons Master Filer en de Sothink Web Video Downloader zijn Trojans gevonden. Mozilla heeft eind vorige week toegegeven dat de browseruitbreidingen besmet waren. Het raadt Firefox-gebruikers aan deze add-ons direct te verwijderen. Gebruikers met besmette pc's moeten vervolgens het Trojaanse paard ruimen met een virusscanner.

Mozilla heeft de twee besmette add-ons op 25 januari en 2 februari verwijderd van de Firefox-site. Master Filer heeft sinds september 2009 circa 600 computers besmet. De malware zelf werkt alleen op Windows-pc's; add-ons voor de Firefox-browser zijn in wezen besturingssysteemonafhankelijk.

Alleen versie 4.0 van de Sothink Web Video Downloader bleek besmet. Deze versie is tussen februari en mei 2008 ongeveer vierduizend keer gedownload. De ontwikkelaar liet destijds weten dat deze versie onterecht als malware werd beschouwd. Het probleem zou met versie 4.2 verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat ik deze vraag beter in de Fx-fora kan stellen, maar ok: iemand enig idee of de activiteitsindicator op elke tab uit te zetten valt? Ben nogal oldskool en kijk liever alleen naar die in de rechterbovenhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:23:
Denk dat ik deze vraag beter in de Fx-fora kan stellen, maar ok: iemand enig idee of de activiteitsindicator op elke tab uit te zetten valt? Ben nogal oldskool en kijk liever alleen naar die in de rechertbovenhoek.
Irriteert ie je dan :?

Ik heb hem gewoon zowel rechtsboven als op elke tab. Volgens mij veel fijner dan alléén rechtsboven (voor de actieve tab).Als je die van elke tab uitzet, moet je eerst naar de tab toe om te zien of ie uitgeladen is.
Lijkt me niet handig.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 09-02-2010 20:22 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.