Ik vind het juist wel handig inderdaad, vooral met opstarten: zie je mooi welke tabs allemaal al geladen zijn!
Ja , hij irriteert me, nouja dat er 2 indicators te zien zijn, DAT irriteert me. Kan uiteraard, die in de hoek weghalen, maar daarom deze vraag dus, kan het ook met die op het tabje....
Ja, maar dat zie je ook als het icoon op de tab net zoals in de urlbalk een blanco papiertje is, totdat die niet verandert in een favicon weet je dat die niet geladen is.mcDavid schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:27:
Ik vind het juist wel handig inderdaad, vooral met opstarten: zie je mooi welke tabs allemaal al geladen zijn!
[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 09-02-2010 20:49 ]
Volgens mij zie je in Vista die in de rechterbovenhoek niet. Tenminste, ik zie daar niks laden.
Staat tegenwoordig standaard uit, meen ik. Je kunt hem toevoegen door met rechts op de toolbars te klikken en Customize kiezen.-Edwin- schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:12:
Volgens mij zie je in Vista die in de rechterbovenhoek niet. Tenminste, ik zie daar niks laden.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
nou, dan vind ik die activiteitsindicator toch een stukje sjieker dan zo'n blanco faviconSjah schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:47:
[...]
Ja, maar dat zie je ook als het icoon op de tab net zoals in de urlbalk een blanco papiertje is, totdat die niet verandert in een favicon weet je dat die niet geladen is.
Oh ja, ik zie het. Ik vind het wel beter zo, als het uitstaat.Room42 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:14:
[...]
Staat tegenwoordig standaard uit, meen ik. Je kunt hem toevoegen door met rechts op de toolbars te klikken en Customize kiezen.
http://www.omgubuntu.co.u...4-theme-in-linux-now.html
Een leuke manier om je firefox te pimpen, het zegt voor linux te zijn. Maar werkt prima onder windows!
Een leuke manier om je firefox te pimpen, het zegt voor linux te zijn. Maar werkt prima onder windows!
Wat betreft de activiteitsindicator/progress bar: ik gebruik Fission (wel eerder in dit topic genoemd dacht ik). Hierdoor wordt de URL-balk zelf de (heel brede) progress bar. Het was wel eventjes wennen in het begin, maar ik vind het prettiger dan dat kleine felgroene balkje wat normaal rechts in de statusbalk staat. Het geeft verder wel een leuk effect.
Edit:
@Icyzer: bedankt voor die link, dat is zeker een mooie theme!
Hierdoor wordt het veel duidelijker welke tab actief is (nooit tevreden over geweest en geen goeie extensie voor gevonden).
Edit:
@Icyzer: bedankt voor die link, dat is zeker een mooie theme!
Hierdoor wordt het veel duidelijker welke tab actief is (nooit tevreden over geweest en geen goeie extensie voor gevonden).
[ Voor 53% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-02-2010 05:35 ]
'k heb hem ook een tijdje geprobeerd, maar kon er niet echt aan wennen. Dan vind ik die "3.7 theme" een stuk mooier!Icyzer schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:48:
http://www.omgubuntu.co.u...4-theme-in-linux-now.html

Waarom houd iedereen altijd die bookmark tab? Ik vind die altijd zo nutteloos (tenzij je er bookmarks opzet)mcDavid schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:57:
[...]
'k heb hem ook een tijdje geprobeerd, maar kon er niet echt aan wennen. Dan vind ik die "3.7 theme" een stuk mooier!
[afbeelding]
Tab? Bedoel je de Bookmarks toolbar? Nou, daar gebruik ik hem inderdaad voor. Ideaal voor m'n favo sites waar ik (meer dan) dagelijks kom. En Hij staat helemaal vol. Zelfs zo vol dat ik iets m'n werk sites gegroepeerd in een map gezet heb. Handig toch? Scheelt veel kliksIcyzer schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:24:
[...]
Waarom houd iedereen altijd die bookmark tab? Ik vind die altijd zo nutteloos (tenzij je er bookmarks opzet)
De rest van de bookmarks gebruikt ik juist totaal niet. Wel gebruik ik de ster in de adresbalk nog wel eens om een site te bewaren. Maar die zal ik dan nooit via het bookmarks menu opzoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 12-02-2010 21:51 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik heb zelf die balk weggehaald, want ik gebruikte hem toch niet. Je kan nu sites naar mijn mening makkelijker vinden als je gebruik maakt van de adresbalk. Neemt alleen maar ruimte in beslag op je scherm (ondanks schermen tegenwoordig groot zat zijn).
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Ikzelf heb hem ook weg, maar denk dat velen niet weten dat je ook een rijtje favorieten op de menubalk kan zetten, op dat gedeelte wat leeg is.
Ik heb al mijn bookmarks naast de menubalk staan
Alleen de favicons!
-edit- GMTA.
-edit- GMTA.
[ Voor 10% gewijzigd door mcDavid op 12-02-2010 22:05 ]
Vraagje over FF 3.5.7 (op OS X). Ik heb in de menubalk iconen van diverse favoriete websites staan, waaronder dat van www.twitter.com en dat van www.onedayfly.nl. Nu verandert het icoon van www.twitter.com na ieder bezoek van www.onedayfly.nl in het icoon van www.onedayfly.nl. Dit gebeurt alleen bij het icoon van www.twitter.com, niet bij één van de vele andere iconen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
Misschien kennen jullie dit grapje al maar ik kende het nog niet
Tik eens in je adresbalk: about:robots
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 10:10 ]
ik heb sinds 24 uur dat Firefox crash bij flimpjes. 
een standaard profiel werkt helaas niet.
edit. helaas ook in CHrome.
[ Voor 15% gewijzigd door fespen op 16-02-2010 10:18 ]
Ik heb er ook last van, volgens mij is het een flash probleem...fespen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:16:
ik heb sinds 24 uur dat Firefox crash bij flimpjes.
Dit is ook maf zonet: ik startte FF voor het eerst op vandaag, doen een hele reeks aan add-ons het ineens niet meer: Update notifier, extended statusbar, Googlepedia, Adblock plus element hider addon. Zo ineens van de ene op de andere dag deden ze het niet meer.
Ik kijk op de site van de add-ons en zie dat ze allemaal nog gewoon zouden moeten werken met 3.6. Toen maar op zoeken naar updates geklikt bij de add-ons, en wonderbaarlijk hadden ze allemaal een compatibiliteit update klaar staan, want daarna deden ze het allemaal weer...
iemand anders dit ook gehad?
Ik kijk op de site van de add-ons en zie dat ze allemaal nog gewoon zouden moeten werken met 3.6. Toen maar op zoeken naar updates geklikt bij de add-ons, en wonderbaarlijk hadden ze allemaal een compatibiliteit update klaar staan, want daarna deden ze het allemaal weer...
www.youtube.com/DerOllie
Ik heb topic doorgebladerd, maar ik kan het antwoord niet vinden op mijn vraag:
Op mijn breedbeeldscherm heb ik firefox niet volledig over het gehele scherm uitgetrokken. Nu kan een website er ineens voor zorgen dat dit wel gebeurt, terwijl ik dat niet wil.
Voorbeeld: scherm is 1900x1200, firfox 1024x768, site geeft een width=100% aan, en Firefox staat ineenkeer beeldvullend op mijn scherm. Welke instelling (in about:config) moet ik hiervoor aanpassen?
Op mijn breedbeeldscherm heb ik firefox niet volledig over het gehele scherm uitgetrokken. Nu kan een website er ineens voor zorgen dat dit wel gebeurt, terwijl ik dat niet wil.
Voorbeeld: scherm is 1900x1200, firfox 1024x768, site geeft een width=100% aan, en Firefox staat ineenkeer beeldvullend op mijn scherm. Welke instelling (in about:config) moet ik hiervoor aanpassen?
Weet niet 100% zeker, maar ik denk dat je in opties moet zijn: inhoud>> javascript geavanceerd>> toestaan te vergoten/verkleinen uitvinken.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 21-02-2010 14:44 ]
Dit is wel de oplossing, o.a. de site http://www.natuurfotogeurt.nl/ was nl. zo irritant om firefox weer beeldvullend te laten zijn (en ook de foto van Marktplaats artikelen)Wiethoofd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:41:
@ ztrezz: dom.disable_window_move_resize op 'true' zetten zou het moeten doen.
maar puur widht=100% in de html zorgt niet voor dat soort behaviour, dat is JS wat je window gaat resizen
@wiethoofd: als er een GUI versie is pak ik die altijd, pas daarna ga ik kijken in de about:config.
Ik dus net andersomSjah schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:10:
@wiethoofd: als er een GUI versie is pak ik die altijd, pas daarna ga ik kijken in de about:config.
Ok dit wordt nu de 3e achtereenvolgende dag dat ik dit "probleem" heb. Het startte zondag, gister ook bij startup en vandaag weer. Het gebeurt alleen als ik FF voor de eerste keer opstart. Sluit ik FF gedurende de dag en open ik hem dan weer, is er niets aan de hand. Dan heeft ie alles gewoon onthouden.Cybpraetorian schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:51:
Dit is ook maf zonet: ik startte FF voor het eerst op vandaag, doen een hele reeks aan add-ons het ineens niet meer: Update notifier, extended statusbar, Googlepedia, Adblock plus element hider addon. Zo ineens van de ene op de andere dag deden ze het niet meer.
Kan iemand die hier wat technisch begrip van heeft me helpen? Google vind ik ook niet veel...
www.youtube.com/DerOllie
Ben "eindelijk" overstag gegaan en Firefox (voorlopig?) afgeschaft als default browser. Heb er vanaf versie 1 gebruik van gemaakt, maar heb mijn buik nu vol van de 'haperingen" (met name bij pagina's met Flash, maar ook bij andere pagina's), de onverklaarbare crashes en het hoge geheugengebruik. Gebruik sinds een paar dagen Chrome. Ik houd toekomstige versies van FF wel in de gaten, maar voorlopig gebruik ik het niet meer.
Heb FF gebruikt op verschillende Windows systemen en met name de haperende Flash playback en het hoge geheugengebruik kom ik overal tegen.
Heb FF gebruikt op verschillende Windows systemen en met name de haperende Flash playback en het hoge geheugengebruik kom ik overal tegen.
tJa, de laatste tijd lopen veel Fx-users naar Chrome over, zie de cijfers daarover op statcounter (ik heb het over NL). Zeker nu met die extensies, maar als ik de adblock in Chrome zie, dan is het toch: te simpel hoor voor mijn smaak. De Forecastfox extensie vind ik wel stuk mooier in Chrome. Nee hoor, voor mij lekker Firefox.
Ik ben blijkbaar niet de enige want op internet vind ik er nog wel het één en ander over terug.
Maar firefox blijft maar crashen.
Ik heb eigenlijk nog nooit ook maar één firefox crash meegemaakt tot nu.
Ik heb er ook een topic over geopend.
Firefox crashed de hele tijd.
Het begon toen ik wat aan het downloaden was geslagen met jdownloader van rapidshare.
Mijn jdownloader begon vast te lopen. En mijn firefox ook.
En nu maakt het niet uit welke van de twee ik open heb. Ze lopen de hele tijd vast.
Dus ik denk aan een probleem met javascript.
Ik heb nu voorlopig minefield geinstalleerd (de laatste build van firefox)
Maar daar werken natuurlijk een heleboel add-ons niet in.
Maar firefox blijft maar crashen.
Ik heb eigenlijk nog nooit ook maar één firefox crash meegemaakt tot nu.
Ik heb er ook een topic over geopend.
Firefox crashed de hele tijd.
Het begon toen ik wat aan het downloaden was geslagen met jdownloader van rapidshare.
Mijn jdownloader begon vast te lopen. En mijn firefox ook.
En nu maakt het niet uit welke van de twee ik open heb. Ze lopen de hele tijd vast.
Dus ik denk aan een probleem met javascript.
Ik heb nu voorlopig minefield geinstalleerd (de laatste build van firefox)
Maar daar werken natuurlijk een heleboel add-ons niet in.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Heerlijk, m'n 'Eigenschappen' menu-item weer terug: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/14228
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn computer opnieuw moeten installeren en ben nu bezig met al mijn addons voor Firefox opnieuw te installeren/instellen. Ik heb terug het thema Gaze Black geinstalleerd, maar ik mis iets. Namelijk voor de installatie had ik aan de linkerzijkant, a la Internet Explorer stijl, de mogelijkheid om mijn history/bookmarks te bekijken. Nu heb ik dit niet meer. Ik weet nog dat ik voor het thema Gaze Black een Internet Explorer-achtig thema gebruikte met dezelfde mogelijkheid. Het probleem is, ik vind het niet meer. Weet er iemand welke addon dit ook mogelijk maakt, zonder een nieuw thema te gebruiken ?
Verwijderd
Ja, maar daar had je dan ook twee iconen aan de zijkant met één voor de Bookmarks en de andere voor de History en dat zoek ik juist.
Rechtsklik op menubalk > Aanpassen, en dan de geschiedenis en bladwijzers naar de plek slepen waar je ze wilt hebben.Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:04:
Ja, maar daar had je dan ook twee iconen aan de zijkant met één voor de Bookmarks en de andere voor de History en dat zoek ik juist.
Ik ben nu 3 browser naast elkaar aan het draaien om eens te testen wat het lekkerste (niet alleen het snelste) werkt: Firefox 3.7a2pre, Opera 10.50, Chrome (v5). Van allemaal de laatste beta/release. Op dit moment gebruik ik het meest Opera. Hoewel ik daarvoor toch echt altijd FF heb gebruikt.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Interessant, hoor. Maar een motivatie zou het helemaal interessant maken, hoewel het natuurlijk gewoon een gevoelskwestie is. Ik heb hetzelfde gedaan maar kwam bij Firefox uit vanwege de interface en add-ons die in Firefox voor mijn gevoel gewoon fijner werken. Snelheid heb ik me echt nog nooit aan gestoord (behalve bij IE!)_the_crow_ schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:32:
Ik ben nu 3 browser naast elkaar aan het draaien om eens te testen wat het lekkerste (niet alleen het snelste) werkt: Firefox 3.7a2pre, Opera 10.50, Chrome (v5). Van allemaal de laatste beta/release. Op dit moment gebruik ik het meest Opera. Hoewel ik daarvoor toch echt altijd FF heb gebruikt.
PS: Hoort dit dan niet eerder in het Opera topic?
Uiteraard. Afgezien van snelheid is het puur een subjectief iets. Waardoor motivatie ook vrij lastig is. En ongetwijfeld is het ook een kwestie van wennen.Room42 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:58:
Interessant, hoor. Maar een motivatie zou het helemaal interessant maken, hoewel het natuurlijk gewoon een gevoelskwestie is. Ik heb hetzelfde gedaan maar kwam bij Firefox uit vanwege de interface en add-ons die in Firefox voor mijn gevoel gewoon fijner werken. Snelheid heb ik me echt nog nooit aan gestoord (behalve bij IE!)
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Fijn voor je dat je Opera prettig vind werken. Ik heb het laatst ook eens vrij serieus geprobeerd, maar omdat ik veel extensies gebruik om het gedrag van FF aan te passen (met Tab Mix Plus vooral) naar mijn wensen en deze mogelijkheden grotendeels ontbreken bij Opera heb ik het weer helemaal laten vallen. Ik heb hier in het forum en elders gevraagd of er een manier was om dezelfde functie te krijgen als met TMP, maar ik werd uiteindelijk eigenlijk uitgelachen. Opera is duidelijk voor mensen die niet al teveel willen customizen._the_crow_ schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:32:
Op dit moment gebruik ik het meest Opera. Hoewel ik daarvoor toch echt altijd FF heb gebruikt.
Dat is zeker fijn voor me.Aham brahmasmi schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:39:
Fijn voor je dat je Opera prettig vind werken. Ik heb het laatst ook eens vrij serieus geprobeerd, maar omdat ik veel extensies gebruik om het gedrag van FF aan te passen (met Tab Mix Plus vooral) naar mijn wensen en deze mogelijkheden grotendeels ontbreken bij Opera heb ik het weer helemaal laten vallen. Ik heb hier in het forum en elders gevraagd of er een manier was om dezelfde functie te krijgen als met TMP, maar ik werd uiteindelijk eigenlijk uitgelachen. Opera is duidelijk voor mensen die niet al teveel willen customizen.
Maar ik ben toch weer terug naar Firefox. Ik miste toch de add-ons, zoals jij ook al noemt.
Net toch voor de gein even een sunspider-benchmarkje gedraaid met de nieuwste dev-versies van alle 3 de browsers. For what it's worth.
Chrome (v5): 642ms
Opera (10.50): 775ms
FF (3.7a2pre): 1135ms
Niet zoveel waard wat mij betreft omdat ik mijn browser niet hoofdzakelijk kies op basis van de snelheid van de javascript engine. Daarom kijk ik eigenlijk helemaal niet meer naar die benchmarks. Niet dat ik niet blij ben dat er aan de js performance gewerkt wordt; integendeel.
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!
[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-03-2010 12:30 ]
Wat voor verschillen gemerkt tussen 3.7a1 en a2 trouwens?_the_crow_ schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:32:
Feli

Edit: hier op https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/pages/appversions staat ook een vermelding naar 3.7a3pre. Interesting...
Sterker nog: 3.7a3pre is al beschikbaar! http://ftp.mozilla.org/pu...fox/nightly/latest-trunk/
[ Voor 20% gewijzigd door Jejking op 04-03-2010 12:38 ]
Dat zijn nietszeggende waarde zonder sysspecs of een compare linkje_the_crow_ schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:27:
Net toch voor de gein even een sunspider-benchmarkje gedraaid met de nieuwste dev-versies van alle 3 de browsers. For what it's worth.
Chrome (v5): 642ms
Opera (10.50): 775ms
FF (3.7a2pre): 1135ms
Zo haal ik met FF3.6 hier: 603.8ms
En ga ik met IE7 naar: 16362.0ms
Compared levert dan op dat FF3.6 27.1x zo snel is als IE7 (op m'n 3,6GHz E8400
Alsof hij een geschiedenis heeft van fanboyism? Hij loopt hier al lang genoeg mee dat ik weet dat ik er wel wat waarde aan kan hechten. Daarnaast geeft hij er geen blijk van dat het op verschillende systemen is getest dus het is in ieder geval bruikbaar om de verhouding tussen de browsers te zien. De exacte waarden, sja... maar dit is toch wel handig
[ Voor 44% gewijzigd door Jejking op 04-03-2010 12:52 ]
Jejking schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:51:
Alsof hij een geschiedenis heeft van fanboyism? Hij loopt hier al lang genoeg mee dat ik weet dat ik er wel wat waarde aan kan hechten.
offtopic:
zeg dan niets...
zeg dan niets...
Hij had al aangekondigd dat ie op 1 systeem met 3 browsers ging werken om uit te vogelen welke hij het prettigst vond werken, dus dat leek me niet meer dan logisch, het is meer dat je per CPU/systeem weer andere waarden krijgt, zo is mijn FF3.6 schijnbaar sneller dan de 3.7a2pre build, terwijl dat dus niet klopt omdat JS via je CPU afgehandeld wordt en mijn kloksnelheid dus hoger ligt waarmee ik dus lagere waarden haal dan _the_crow_Daarnaast geeft hij er geen blijk van dat het op verschillende systemen is getest dus het is in ieder geval bruikbaar om de verhouding tussen de browsers te zien. De exacte waarden, sja... maar dit is toch wel handig
Lijkt me dat je dat op je eigen systeem moet zoeken. Je weet wat voor een bak hij draait? Dat had je kunnen weten met een tabblad dat Specs heet
. Een AMD X2 op 2.2GHz oid van ik weet niet hoe oud. En dan vind jij het gek dat zijn a2pre lager uitvalt dan jouw 3.6final @ 3.6GHz Core2Duo.
Ik kwam uit op 616ms btw.
Ik kwam uit op 616ms btw.
Als je het relatief ziet maakt het niet uit. Sowieso zeggen die milliseconden toch niks. Maar voor de duidelijkheid de specs erbij: AMD Athlon64 X2 4200+ (2,2GHz).Wiethoofd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:44:
Dat zijn nietszeggende waarde zonder sysspecs of een compare linkje
Compared levert dan op dat FF3.6 27.1x zo snel is als IE7 (op m'n 3,6GHz E8400)
[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 04-03-2010 15:46 ]
Sinds 3.6 is volgens mij deze feature geïntroduceerd:

Werkt wel grappig
Normaal werkte automatisch aanvullen in een textbox alleen wanneer de tekst begon met de letters die je al had ingetikt, nu wordt net als in de adresbalk de hele tekst doorzocht. Erg fijn

Werkt wel grappig
Normaal werkte automatisch aanvullen in een textbox alleen wanneer de tekst begon met de letters die je al had ingetikt, nu wordt net als in de adresbalk de hele tekst doorzocht. Erg fijn
[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 05-03-2010 15:55 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Eigenlijk werkt een textinput nu dus net als de "awesome-bar"? Da's wel nice inderdaad!CodeCaster schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:53:
Sinds 3.6 is volgens mij deze feature geïntroduceerd:
[afbeelding]
Werkt wel grappig
Ik open heel vaak links door met de middelste mousebutton te klikken zodat de link in een nieuw tabblad opent (geen idee of dit er iets mee te maken heb). Nu heb ik sinds de meest recente Firefox (3.6) een vervelend probleem. Soms kan ik geopende tabbladen niet meer sluiten, zowel middle mousebutton er op klikken als op het kruisje klikken werkt niet. Ik kan wel nieuwe tabbladen openen, maar ik kan dus niet meer sluiten. Firefox afsluiten en opnieuw starten lost dit probleem op.
Meer mensen dit probleem opgemerkt?
Ja, heb ik hier soms ook. maar bij mij werken de tabbladen dan überhaupt ook niet meer. Ik kan ze wel aanklikken maar ze zijn niet meer actief. Dus binnen een website ergens op klikken of een pagina refreshen heeft allemaal geen zin. Behalve dus idd FF opnieuw opstarten.monnick schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:51:
Ik open heel vaak links door met de middelste mousebutton te klikken zodat de link in een nieuw tabblad opent (geen idee of dit er iets mee te maken heb). Nu heb ik sinds de meest recente Firefox (3.6) een vervelend probleem. Soms kan ik geopende tabbladen niet meer sluiten, zowel middle mousebutton er op klikken als op het kruisje klikken werkt niet. Ik kan wel nieuwe tabbladen openen, maar ik kan dus niet meer sluiten. Firefox afsluiten en opnieuw starten lost dit probleem op.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Ik ben ook van FF afgestapt, waar ik flink van baal. Jaren met veel genoegen mee gewerkt, maar er is niet mee te werken onder Windows 7 x64, ook niet met Namoroka. FF hangt te vaak. Tot deze issue is gefixt, doe ik het met Chrome.
FF werkt hier prima met Win7 x64. Denk dus dat het eerder een plugin of profiel probleem is. Zelfde geldt voor het probleem van monnick, ik open ook vaak links m.b.v. mijn middelste muisknop, maar heb nooit problemen met FF die vastloopt (en hij staat vaak genoeg de hele dag aan.).
Ik heb sinds een week ofzo een probleempje met gmail. Ik heb vaak een tab met gmail voor langere tijd (paar uur) open staan en als ik vervolgens mijn spam folder leeg wil maken door op de "delete all spam messages" link te klikken zie ik de normale reacties en de melding dat alle spam verwijderd is, maar de spam staat er gewoon nog steeds. Pas als ik de gmail tab refresh en opnieuw de spam verwijder, dan wordt deze wel daadwerkelijk verwijderd.
Volgens mij had ik onlangs hetzelfde met het versturen van een mail: ik klik op send en krijg de melding dat de mail verzonden is, maar hij staat nog gewoon in de drafts map!
Ik heb haast het idee dat dit is gekomen sinds de 1.5.2 update van Firebug, maar FB staat normaal op non-actief en ik zie geen mogelijkheid om hem expliciet voor gmail uit te schakelen. Misschien is het wel helemaal ongerelateerd aan FB, maar ik heb toch het idee dat het wel met mijn Firefox te maken heeft en ben dan ook benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft met gmail.
@Niels hieronder: Nee, ik krijg maar weinig spam (paar berichten per dag) dus ik kan makkelijk zien dat er gewoon niets verwijderd wordt. En nee, offline gmail gebruik ik niet.
Volgens mij had ik onlangs hetzelfde met het versturen van een mail: ik klik op send en krijg de melding dat de mail verzonden is, maar hij staat nog gewoon in de drafts map!
Ik heb haast het idee dat dit is gekomen sinds de 1.5.2 update van Firebug, maar FB staat normaal op non-actief en ik zie geen mogelijkheid om hem expliciet voor gmail uit te schakelen. Misschien is het wel helemaal ongerelateerd aan FB, maar ik heb toch het idee dat het wel met mijn Firefox te maken heeft en ben dan ook benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft met gmail.
@Niels hieronder: Nee, ik krijg maar weinig spam (paar berichten per dag) dus ik kan makkelijk zien dat er gewoon niets verwijderd wordt. En nee, offline gmail gebruik ik niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-03-2010 22:02 ]
Weet je zeker dat het dezelfde spam mails zijn. Ik kan mij voorstellen dat hij alleen de mails verwijdert die bekend waren op het moment dat jij je spam folder opende. Nadat Gmail de spam verwijderd heeft, ververst hij de folder en ziet dan dat er nieuwe spam is.
Ik weet niet of je de "Offline Mail" optie gebruikt? Deze heb ik een tijdje terug geprobeerd en gaf bij mij wel rare problemen.
Ik weet niet of je de "Offline Mail" optie gebruikt? Deze heb ik een tijdje terug geprobeerd en gaf bij mij wel rare problemen.
Iemand anders ook het irritante probleem met de 3.7 alpha dat klikken met de middle mouse button links niet meer in een nieuwe tab opent? Zeer irritant
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Weet iemand een extrension waarmee je bestanden kan renamen en openen? NZB-bestanden maken een map aan met dezelfde naam als het bestand en eerst opslaan, dan hernoemen en dan weer openen vind ik nogal een omweg.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Als iemand me het exacte verschil in gevoel en bugs en features kan vertellen tussen 3.6 final en 3.7a3, bitte sehr. Eigenlijk krijg ik wel weer de kriebels om terug te stappen naar die supersnelle alpha
Enige feature die ik zo even weet, is dat flash en dat soort plugins voortaan in apart proces zitten, dat je ook in de taakbeheerder ziet verschijnen. Volgens mij zal nieuwe skin ook naar 4.0 komen, en dus ook naar 3.7 alpha, want 3.7 zal uitkomen als Fx4 bij mijn weten.
Bij de nieuwe nightly's werkt het systeem met de plugins in een apart process wel beter. Voorheen (mét de feature) crashte FF nog vrij vaak helemaal. Nu crasht alleen de plugin. Zoals het bedoeld is.
http://blog.internetnews....62-coming-march-30th.html
Okay, dus we krijgen 3.6.2 over 3 weken, en skippen 3.6.1 maar helemaal. Hmmm....
Okay, dus we krijgen 3.6.2 over 3 weken, en skippen 3.6.1 maar helemaal. Hmmm....
Ik heb net Firefox 3.6 geinstalleerd, en het valt me op dat ik niet meer kan scrollen met het scrollweel van mijn muis
Ook de pijltjes van mijn toetsenbord reageerden anders dan voorheen, echter kon ik dat oplossen door op F7 te drukken en "Caret Browsing" aan te passen.

Ook de pijltjes van mijn toetsenbord reageerden anders dan voorheen, echter kon ik dat oplossen door op F7 te drukken en "Caret Browsing" aan te passen.
Inderdaad, de nieuwe nightly's werken best lekker_the_crow_ schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:38:
Bij de nieuwe nightly's werkt het systeem met de plugins in een apart process wel beter. Voorheen (mét de feature) crashte FF nog vrij vaak helemaal. Nu crasht alleen de plugin. Zoals het bedoeld is.
<edit>
inmiddels werkt het wel opeens uit het niets terwijl de optie gisteren nog niet werkte
[ Voor 10% gewijzigd door BlackEyedAngel op 12-03-2010 14:44 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Toch maar even 3.7a3 geprobeerd en man, wat voelt die browser achterlijk snel! 
Enne, Clear Cache Button addon werkt ook perfect. Zo even die Sunspiderbench proberen.
Link: 549.4 ms en dat betekent 76ms eraf. Ain't bad.
Enne, Clear Cache Button addon werkt ook perfect. Zo even die Sunspiderbench proberen.
Link: 549.4 ms en dat betekent 76ms eraf. Ain't bad.
[ Voor 78% gewijzigd door Jejking op 12-03-2010 15:43 ]
krijgen jullie de WMP plugin in Firefox aan de praat met Windows 7.
in het Windows 7 topic zijn meer mensen met het probleem en sommige hebben nergens last van.
de installatie gaat gewoon goed maar firefox herkend niks.
in het Windows 7 topic zijn meer mensen met het probleem en sommige hebben nergens last van.
de installatie gaat gewoon goed maar firefox herkend niks.
en dit werkt ook niet.monnick schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:06:
Hopelijk is deze vraag niet (veel) vaker voorbij gekomen. Ik heb gezocht maar heb niks kunnen vinden.
Sinds gisteren draai ik Windows 7. Uiteraard direct Firefox 3.5.5 geinstalleerd. Werkt allemaal als een trein, behalve het bekijken van WMP video's in de browser. Ik kan dus geen uitzendinggemist kijkenNu kon je voor Windows XP altijd even naar deze link gaan om de WMP Firefox plugin down te loaden. Maar op Windows 7 werkt dit dus niet, en het automatisch plugin binnenhalen via FF lukt ook niet, dan kom ik uit bij dat knopje met "handmatige installatie", wat verder niks doet
Weet iemand hoe ik embedded WMP video's (Uitzendinggemist bijv.) kan afspelen in Firefoc 3.5.5 op Windows 7 Professional 64 bit?
anandus schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:35:
[...]
Je moet hier de WMP Firefox plugin downloaden.
Let erop dat Firefox niet draait als je hem installeert!
(Evt. als admin installeren als het écht niet wil werken)
[...]
Inderdaad:
[afbeelding]
[ Voor 84% gewijzigd door fespen op 12-03-2010 15:46 ]
flashgot?Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:39:
Kent iemand een plugin waarmee ik video's van http://video.canvas.be/ kan downloaden?
Na een nieuwe Windows-installatie:
Run 1 = 523.6ms
Run 2 = 520.6ms
Conclusie: een schone install + weinig meedraaiende troep = it helps
Run 1 = 523.6ms
Run 2 = 520.6ms
[ Voor 33% gewijzigd door Jejking op 13-03-2010 23:51 ]
Dat is een nuttige mededeling. Maar wat wil je hiermee bereiken?
Overigens lijkt Flashgot niet jouw oplossing. Hij download de player, maar niet de video.
[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 14-03-2010 19:12 ]
Ik hoop dat je post humoristisch bedoeld was, het verschil is nog geen 1%, dat zit gewoon in de marge van een meetfout, toevallig een app die wat dan ook te doen hadJejking schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:48:
Na een nieuwe Windows-installatie:
Run 1 = 523.6ms
Run 2 = 520.6ms
Als je even leest zie je dat ie voorheen 600ms had: Jejking in "[Firefox 3.x] Wat vinden we ervan?"Leftblank schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:47:
Ik hoop dat je post humoristisch bedoeld was, het verschil is nog geen 1%, dat zit gewoon in de marge van een meetfout, toevallig een app die wat dan ook te doen had
Inderdaad.
Overigens, wie heeft hier ervaring met de FEBE-addon? Ik heb dus een backup gedraaid vanaf 3.7a3 (ging perfect) en nu wil ik hem met een schone install terugzetten, which doesn't fit. Heb de addon zelf wel draaiende weten te krijgen via Nightly Tester Tools maar dat is het dan ook wel. Beetje gemiste kans van de makers?
Overigens, wie heeft hier ervaring met de FEBE-addon? Ik heb dus een backup gedraaid vanaf 3.7a3 (ging perfect) en nu wil ik hem met een schone install terugzetten, which doesn't fit. Heb de addon zelf wel draaiende weten te krijgen via Nightly Tester Tools maar dat is het dan ook wel. Beetje gemiste kans van de makers?
Ik heb een raar probleem met mijn Firefox. Ik gebruik onder andere Smarterfox en Firebug en soms, het lijkt gewoon willekeurig, zijn de contextmenuitems van deze twee extensies niet aanwezig
Een paar keer herstarten van de browser lost het op
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
@Sebazzz: Smarterfox nog nooit gebruikt maar Firebug al heel lang, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het inspect element context menu item weg is.
Verwijderd
Hmmm, pas ook 3.6 met de auto-update binnengehaald en nu openen nieuwe tabs (Open link in new Tab) niet meer achteraan maar juist achter de pagina waar je bezig was. Is dit nog ergens te veranderen?
staat een paar pagina's eerder in dit topic al. ff de search gebruikenVerwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:56:
Hmmm, pas ook 3.6 met de auto-update binnengehaald en nu openen nieuwe tabs (Open link in new Tab) niet meer achteraan maar juist achter de pagina waar je bezig was. Is dit nog ergens te veranderen?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
en anders is het in de about:config met de searchbar wel te vindenwontcachme schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:06:
staat een paar pagina's eerder in dit topic al. ff de search gebruiken
Verwijderd
Ah woops, had niet verder teruggelezen dan maar een paar dagen. 3.6 is al iets ouder dan ik dacht
De flash-plugin loopt helaas nog belachelijk vaak vast. Heel vervelend. Reinstall van Firefox en Flash mag niet baten.

Klopt, heb ik hier ook. Voornamelijk flash als ik in de buurt van YouTube kom, het lijkt random te gebeuren.
Overigens artifacten de meeste filmpjes online als een razende, iets met bestandsformaten ofzo
Edit: hier een draadje, ATi users icm de laatste drivers en Flash 10 moeten even wachten op een fix.
http://forums.adobe.com/thread/584200?tstart=0
Overigens artifacten de meeste filmpjes online als een razende, iets met bestandsformaten ofzo
Edit: hier een draadje, ATi users icm de laatste drivers en Flash 10 moeten even wachten op een fix.
http://forums.adobe.com/thread/584200?tstart=0
[ Voor 26% gewijzigd door Jejking op 16-03-2010 10:08 ]
Serieus, welke idioot heeft het bedacht om het 'properties' (eigenschappen) menu-item te verwijderenWiethoofd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:48:
Heerlijk, m'n 'Eigenschappen' menu-item weer terug: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/14228

Gebruik al jaren Firefox, maar dit is toch wel de grootste blunder ooit..

* het was Johnathan Nightingale zélfPendaco schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:51:
[...]
Serieus, welke idioot* heeft het bedacht om het 'properties' (eigenschappen) menu-item te verwijderen
Gebruik al jaren Firefox, maar dit is toch wel de grootste blunder ooit..
[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 16-03-2010 22:50 ]
firefox-3.7a4pre is uit, hourly builds te vinden op:
http://ftp.mozilla.org/pu...ds/mozilla-central-win32/
Mochten de addons niet meer werken:
about:config
nieuwe boolean toevoegen: extensions.checkCompatibility.3.7a en deze op false zetten.
even minefield opnieuw starten en voila
http://ftp.mozilla.org/pu...ds/mozilla-central-win32/
Mochten de addons niet meer werken:
about:config
nieuwe boolean toevoegen: extensions.checkCompatibility.3.7a en deze op false zetten.
even minefield opnieuw starten en voila
[ Voor 2% gewijzigd door BlackEyedAngel op 17-03-2010 09:52 . Reden: toevoeging ]
Ah, ik haalde hem ook net binnen en wilde het hier even melden.
Ben benieuwd of er nog iets groots veranderd is.
* Jejking denkt stilletjes aan een brakke Flash plugin.
Ben benieuwd of er nog iets groots veranderd is.
Anders downgraden naar de stable Flash 10, ipv de beta 10.1? Het is niet voor niets een beta.Jejking schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:51:
Ik dacht dat ik dat al gedaan had. Eens checken.
Edit: scheisse, er stond dus toch een beta op en geen final. Alles werkt weer zoals het hoort met de 10.0.45 final, thanks.
Edit: scheisse, er stond dus toch een beta op en geen final. Alles werkt weer zoals het hoort met de 10.0.45 final, thanks.
[ Voor 57% gewijzigd door Jejking op 17-03-2010 12:46 ]
Heerlijk, m'n properties menu-item terug.Wiethoofd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:48:
Ik gebruik al tijden FireFox icm DownThemAll alleen sinds mijn nieuwe PC heb, wordt FireFox ongelovelijk traag als ik iets download met DTA.
Het is alleen FireFox dat traag is, heb al profiel verwijdered, opnieuw geinstalleerd etc.
Op internet vond ik niks dat leek op mijn probleem, maar iemand nog ideeen?
Het is alleen FireFox dat traag is, heb al profiel verwijdered, opnieuw geinstalleerd etc.
Heb ik hier ook met DTA. Helaas ook nog geen oplossing gevonden maar het is wel irritant idd.Little_captain schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:07:
Ik gebruik al tijden FireFox icm DownThemAll alleen sinds mijn nieuwe PC heb, wordt FireFox ongelovelijk traag als ik iets download met DTA.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
WTF, sinds de update van m'n Webmail Adblocker hebben m'n bookmarks geen mouse-over meer met de url waar ze naar toe gaan, ook m'n url-balk staat niet meer in m'n menubalk (ja, verplaatst), heel irritant, eens kijken of het echt aan de addon ligt of dat er iets anders fout gaat.
Ik schakel webmail adblocker uit, herstart firefox en alles werkt weer zoals het hoort...
Ik schakel webmail adblocker uit, herstart firefox en alles werkt weer zoals het hoort...

edit:
Het ligt dus aan de 3.0 update, 2.9.1 er weer op en alles werkt weer, ben niet de enige met problemen als ik de addon site mag geloven.
[ Voor 31% gewijzigd door Wiethoofd op 18-03-2010 12:47 ]
@Wiethoofd: dat ziet er wel uit als een aardige addon, maar als het gaat om het simpelweg verwijderen van de ads in gmail/yahoo, dan kan dat net zo goed met Adblock Element Hiding Helper of met een Stylish userscript.
Je kunt meer in Gmail blokkeren dan alleen de ads, zie screenshot hieronder van de Gmail prefs:Aham brahmasmi schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:55:
@Wiethoofd: dat ziet er wel uit als een aardige addon, maar als het gaat om het simpelweg verwijderen van de ads in gmail/yahoo, dan kan dat net zo goed met Adblock Element Hiding Helper of met een Stylish userscript.

Verwijderd
Ik heb de laatste tijd toch echt problemen met Firefox. Wanneer ik Firefox afsluit, dan blijft die hangen in het proces. Bij een nieuwe gebruik, meld Firefox dat het nog actief is en moet ik het merendeels afsluiten via Taakbeheer => Processen. Ook stijgt het aantal te gebruiken bytes naar boven (na een uurtje Firefox'en staat het meestal in 400.000 bytes), ookal gebruik ik maar 3 tabbladen.
Dit topic is gesloten.