Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.901 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Hoelang wacht je op firefox na sluiten? Als ik op sluiten druk en dan daarna vrij snel op het icoon weer klik krijg ik het ook. Je moet firefox ook even de tijd gunnen om te sluiten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Ik herstart m'n firefox altijd via de 'Update Notifier' addon. Weet ik iig zeker dat het goed gaat.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms wacht ik paar minuten, maar soms na uren geleden te sluiten, krijg ik nog steeds die foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Misschien helpt het om nog een keer opnieuw eroverheen te installeren?

of de 3.6.2 update te doen :)

[ Voor 19% gewijzigd door BlackEyedAngel op 23-03-2010 13:10 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:47

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Nu al een weekje of zo heb ik met Firefox problemen op YouTube en wel op 3 pc's.

Het is niet meer mogelijk om een filmpje met een directe link te starten zoals op de YT site zelf.
Er komt een error melding. An error occurred, please try again later.
Wel lukt het via een indirecte link op een forum.
Klik ik echter op de YT site op het pijltje rechtsboven het videoscherm om een nieuw venster te starten dan lukt het wel.

Het wordt echter nog vreemder.
Wanneer de error melding in het Engels is kan ik dat nieuwe scherm direct weer sluiten en alsnog verder kijken via het originele video scherm.
Is die error melding in het Nederlands dan kan ik alleen maar kijken via dat nieuwe scherm.

Heb al een keer al m'n add-ons uitgeschakeld maar dat hielp niets.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:14

Trouble

Everything is awesome

FF crashed af en toe bij mij tegenwoordig, gebeurde anders echt nooit. Draai op 3.5.8 :{

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
De laatste Nightly heeft nu ingebouwde aero:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/aucjti.jpg
moet nog wel een heleboel aan verbeterd worden, maar dit is in ieder geval een begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Laatst online: 24-01-2024
tweeny schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:00:
De laatste Nightly heeft nu ingebouwde aero:
[afbeelding]
moet nog wel een heleboel aan verbeterd worden, maar dit is in ieder geval een begin
Ja dat mag van mij absoluut een vervolg krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik krijg standaard geen aero (op die manier) na een update naar de nieuwste nightly? Tot nu toe alleen met de Strata40-skin en Stratabuddy.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-Trouble- schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:53:
FF crashed af en toe bij mij tegenwoordig, gebeurde anders echt nooit. Draai op 3.5.8 :{
Gebeurt het ook met 3.6.2?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Ik heb geen thema geïnstalleerd, en geen bijzondere add-ons, geen idee waar het aan kan liggen

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/elceux.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die aero skin behoeft nog wel enige tweaking. Bijv. het eruit gooien van de menu-balk, zoals IE, Chrome en nu ook Opera hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:03

HaTe

haat niet

Sjah schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:58:
Die aero skin behoeft nog wel enige tweaking. Bijv. het eruit gooien van de menu-balk, zoals IE, Chrome en nu ook Opera hebben.
Waarom zou je die weg willen hebben? Het eerste wat ik doe bij (Internet) explorer en mediaplayer, is die menubalk er weer neerzetten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Maar zoals Opera het heeft opgelost, is toch wel ideaal, het bespaart ruimte, en alles is nog makkelijk te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, of je zegt dat het een irritante keuze van MS/Google en dat ie juist wel in beeld moet blijven. Dat is in ieder geval mijn mening ;)

oh, dus niet alleen mijn mening :P

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 25-03-2010 15:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Da's toch gewoon een kwestie van een vinkje weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bij Firefox 3.6.x wel in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z169/sun-devil99/hidemenubar.png

Edit:
Of hebben ze dat in 3.7a er weer uitgehaald? :?

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 25-03-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, en waar moet je dan heen? IE en vooral Opera(zoals Tweeny terecht zegt) hebben handig kleine knopjes waar je dan heengaat, met Fx zit je ....

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 25-03-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:40:
Ja, en waar moet je dan heen? IE en vooral Opera(zoals Tweeny terecht zegt) hebben handig kleine knopjes waar je dan heengaat, met Fx zit je ....
Ik snap deze zin niet :)
Waar moet wat heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Sjah, de door jou gewenste behaviour is al te reproduceren met 'Tiny Menu' en dan dat ie alles moet collapsen en een icoontje weergeven voor het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe wil jij bij je voorkeuren of favo's komen? Als ik menu weghalen zeg, bedoel ik niet dat je nergens ooit meer bij kan. Bij opera is dat allemaal via 1 knop te bereiken, via IE via wat meer knopjes.... ;)

@hierboven: heb ik ooit eens installt, beviel me niet, ik wil iets dat strak is en ingebakken.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 25-03-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:44:
Hoe wil jij bij je voorkeuren of favo's komen? Als ik menu weghalen zeg, bedoel ik niet dat je nergens ooit meer bij kan.
Of je drukt gewoon Alt in? :?
(Net als IE of Explorer in Vista/7, etc.)

Of praten we nu langs elkaar heen? :P

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 25-03-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Of via 'Customize/Aanpassen' een 'Favorietensterretje' ergens neerzetten. Ctrl+B werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff wat doe je moeilijk man, ja dat kan ook, heeft weinig te maken met waar ik het over had.

Zelf zet ik niet menubar weer snel terug in (internet) Explorer of Opera. Waar ik hem wel mis, is WMP12, dat is het enige waar ik hem terugzet. Verder denk ik dat de nieuwe filosofie die door IE7 in gang is gezet, de goeie weg is, en nieuwe Fx klanten ook gaan eisen op gegeven moment. Er komt een moment dat bijna iedereen menu-balk oudbollig vindt, is mijn voorspelling.

[ Voor 67% gewijzigd door Sjah op 25-03-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Volgens mij wel, jij wilt het moeilijk doen met een menubar, dan bied ik een oplossing aan die je maar niets vindt, maar zolang Mozilla standaard die menubalk laat zien zul jij niet anders kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:45:
Pff wat doe je moeilijk man, ja dat kan ook, heeft weinig te maken met waar ik het over had.
Jij had het over eruit gooien van de menu bar. Ik zeg dat kan door het vinkje weg te halen.
Dan vraag je je af hoe je bij je favorieten moet komen, zeg ik 'alt indrukken net als in IE' en dan doe ik opeens moeilijk? :P

Overigens is er ook de bookmark toolbar, maar dat terzijde :)

Edit:
Oh, misschien had je het tegen Wiethoofd? :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 25-03-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

tweeny schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:15:
Ik heb geen thema geïnstalleerd, en geen bijzondere add-ons, geen idee waar het aan kan liggen

[afbeelding]
Die is waarschijnlijk uit voorzorg uitgeschakeld. Je kan die weer inschakelen door een plugin te downloaden waarmee je de compatibiliteit van plugins op nieuwere versies kan uitproberen (die schakelt die irritante automatische controle uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

tweeny schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:15:

[afbeelding]
Dat is default in 3.6 :) Als je met je muis over een linkje gaat op die theme pagina dan veranderd on the fly het uiterlijk al. Ik vind het er op zich best netjes uitzien, in ieder geval een heel stuk moderner.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, is moderne feature, maar breek me de bek niet open over die Personas. Mijn mening is dat ze niet mooi zijn, en erger de full-skins doen het niet meer in 3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Sjah schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:13:
breek me de bek niet open over die Personas. Mijn mening is dat ze niet mooi zijn
99% van de personas vind ik ook alleen maar afleidend, maar een paar van de Solid personas vind ik wel een verbetering t.o.v. dat afgrijselijke lichtblauw in Vista/7. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Aham brahmasmi schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:47:
[...]
99% van de personas vind ik ook alleen maar afleidend, maar een paar van de Solid personas vind ik wel een verbetering t.o.v. dat afgrijselijke lichtblauw in Vista/7. :P
je kunt ook gewoon skins nemen zoals noia extreme
ben ik zeer tevreden over :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Oei, de icons van noia extreme vind ik wel superlelijk. :X

[ Voor 160% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-03-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tx voor de tip van Noia, wel een mooie. Blijkbaar werken sommige nieuwe skins wel op 3.6, ook een bijgewerkte gevonden van mijn all-time-favorite Curacao.
Stom genoeg werkt snel wisselen van full-skin niet, herstart is nodig, bij Personas niet. Nu zul je zeggen wat bazelt die Sjah, maar in 3.6b3 heeft snel switchen van skins gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30
Even een vraagje, crash jullie browser ook bij PayPal Zakelijk?

Edit: Het lijkt door een add-on te komen. Zal wel Firebug zijn. Even kijken...

[ Voor 19% gewijzigd door Sebazzz op 26-03-2010 21:28 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Werkt hier goed op Firefox 3.6.2 + Firebug addon (en nog een aantal andere addons)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:21

Acheron

updatepack.nl

Vandaag maar eens gezocht naar nieuwe addons en gevonden _/-\o_

Background ImageSaver:
Erg handig om gemakkelijk achtergrondafbeeldingen op te slaan. Ik snap niet waarom deze functie niet standaard ingebouwd is.

Automatic Save Folder:
Met behulp van filters wordt automatisch de downloadmap voor verschillende type bestanden gewijzigd. Werkt ook icm background image saver.

[ Voor 6% gewijzigd door Acheron op 27-03-2010 20:12 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heeeeeeeeee, nieuwe feature geloof ik?

Als je al een tab open hebt met dit topic bijvoorbeeld en je wilt dezelfde openen in een andere, dan switcht ie automatisch naar die eerste. Dat is nou nog eens handig, gister had ik die feat nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:57
In Firefox 3.7a4 is de skin helemaal in Glass stijl :). De browser zelf reageert ook veel sneller en laadt pagina's een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kan je dat ook nog ergens uitzetten?

Het komt hier wel eens voor dat een YouTube'je de boel in een ander tabblad 'verblindt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Jejking schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:49:
Kan je dat ook nog ergens uitzetten?

Het komt hier wel eens voor dat een YouTube'je de boel in een ander tabblad 'verblindt'.
Dat weet ik niet. Gebruik die versie dan ook niet meer. Wilde alleen even kijken hoe het eruit zag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

anandus schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:14:
[...]
Gebeurt het ook met 3.6.2?
Hmm geen idee, ik ga het eens draaien kijken of ik er dan nog last van heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Ik ben erachter gekomen dat IceWeasel gewoon firefox is voor linux.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
thijsje66 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:56:
Ik ben erachter gekomen dat IceWeasel gewoon firefox is voor linux.
Iceweasel is firefox, maar dan ontdaan van alle firefox-artwork. Omdat daar copyright op rust, en daardoor niet opgenomen mag worden in sommige linux-distributies die volledig vrij van rechten willen zijn.

Firefox zelf draait ook op linux dus als je toch de mooie vos als logo wilt kun je het gewoon zelf installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door mcDavid op 29-03-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Niet alleen op de artwork maar ook op de naam :)
Eerder meldde Techzine al dat Firefox in zijn standaard toestand niet in Debian Linux opgenomen kon worden. Dit is nu veranderd aangezien programmeurs een alternatieve, volledige vrije kloon van het programma hebben gemaakt.

Iceweasel, zoals het programma heet, is eigenlijk gewoon Firefox maar dan zonder de naam en het logo. Er zitten ook wat extra beveiligingssnufjes in. Zo kan deze versie van de bekende opensource browser cookies van zero-size afbeeldingen blokkeren.

Het logo van Firefox is beschermd. Hier rusten rechten op. Volgens de policy van Debian mag dit stuk programmatuur daarom niet opgenomen worden in het besturingssysteem. Deze versie, die dus volledig vrij is, mag wel opgenomen worden.

Mozilla is het hier niet mee eens. Ze vinden dat Debian eerst toestemming moet krijgen van het bedrijf om versies van Firefox te patchen.

"Als je de Firefox naam gebruikt, moet je ook de rest van de branding gebruiken. Het is niet zo dat je de onderdelen kunt pakken die je wilt hebben. Of je gebruikt de logo's en naam met elkaar of niet", aldus Mozilla.
Door de ontwikkeling van Iceweasel kan het dus zo zijn dat de naam Firefox binnenkort helemaal uit Debian verbannen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Maar zoals ik het er al over had zit er dus een mooie nieuwe skin in Firefox 3.7a4. Moeten we daar dan tot eind 2010/begin 2011 op wachten, totdat Firefox 4.0 uitkomt? Of komt er toch een Firefox 3.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Had dit toevallig 10 minuten geleden aan Stephen Horlander gevraagd in zijn eigen blog, en hij zei dat wij de laatste "major changes" in de interface eind mei, begin juni dit jaar kunnen verwachten in de "latest trunk"-builds
http://blog.stephenhorlan...r-button-glyphs/#comments

[ Voor 83% gewijzigd door tweeny op 29-03-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
tweeny schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:24:
Had dit toevallig 10 minuten geleden aan Stephen Horlander gevraagd in zijn eigen blog, en hij zei dat wij de laatste "major changes" in de interface eind mei, begin juni dit jaar kunnen verwachten in de "latest trunk"-builds
http://blog.stephenhorlan...r-button-glyphs/#comments
Ziet er goed en veelbelovend uit allemaal. Maar dat is dan zeker nog niet voor de final versie toch? Dat zal wel langer duren zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Omdat ik nu toch nieuwsgierig was naar die layout heb ik 'm ook maar ff geïnstalleerd, dusss zie hier voor het screenshotje (niet letten op de Personas :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bedoel je niet 3.6.4?
3.6.3 draait hier al een tijdje (weekje ofzo?)
Edit:
Hmm.. 3.6.4 kan ik niet vinden, blijkbaar bedoelde je wel 3.6.3. Maar die is er al een tijdje dus :)

Enige verschil met 3.6.2 is dat er een bug is gefixt die tijdens de Pwn2own-wedstrijd werd gevonden klik

[ Voor 43% gewijzigd door anandus op 05-04-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oww, ja ik ben weekje weg geweest, maar had wel tweak bijgehouden, blijkbaar Fx gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Weet iemand nog een goede copy as plain text addon? Vroeger was er https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/134 maar die werkt al sinds 3.5 niet meer ofzo. Ik gebruikte sindsdien https://addons.mozilla.or...efox/addons/versions/4554 maar die wil niet installeren op 3.6.3 en iets anders lijkt er niet tussen te zitten (https://addons.mozilla.or...q=copy+plain+text&cat=all).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Even in de comments lezen bij je eerste linkje levert een werkende 0.3.4 versie op: http://mozmonkey.com/packages/copyplaintext/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die werkt ook niet ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het kijken naar YouTube films wordt nog lastiger.
Zie eerder post KroontjesPen in "[Firefox 3.x] Wat vinden we ervan?".

Het pijltje rechtsboven om een ander scherm te kiezen is er niet meer.
Geen idee waarom directe YouTube links het niet in Firefox doen maar wel in IE en dat op 3 pc's hier.

Even op mijn laptop alle Add-ons en Plug-ins uitgezet en nog werkt het niet (meer).
- Alleen de Shockwave Flash plug-in niet omdat je dan helemaal niets meer ziet in Flash. :) -

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Ik heb een vraagje met betrekking tot het aanpassen van de weergave van losse afbeeldingen met behulp van ..\profile\chrome\usercontent.css. Ik wil losse foto's, andere afbeeldingen maken niet zoveel uit, standaard op een zwarte achtergrond weergeven, bij voorkeur gecentreerd.
Met behulp van oa Userstyles.org ben ik zover gekomen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
@-moz-document domain(flickr.com), domain(tweakers.net), domain(tweakimg.net) {
  @namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml);
  body {
    background-color:black;
  }
  html > body > img:only-child {
    display: block;
    margin-left: auto;
    margin-right: auto;
  }
}

Het probleem hiermee is dat ik een lijstje van "vertrouwde" domeinen moet bijhouden. Vanaf Firefox 3.1 helpt een :only-child op de body namelijk niet omdat er ook een <head> in het document zit. En natuurlijk zijn er stapels websites die ervan uitgaan dat je standaard een witte achtergrond en/of donkere letters hebt ingesteld.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op een niet al te omslachtige manier wat generieker op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
domain(*.*) werkt niet? of een domain(*.com) en voor de .net, .nl en .org hetzelfde doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Het domeinfilter zit er bewust op omdat er juist een hoop sites zijn die onbruikbaar worden als je globaal de standaardachtergrond op zwart zet, wat ook vanuit je opties-menuutje gewoon kan. Edit: Ik wil dus wel alle fotos (jpg) op zwart maar de rest "gewoon".

[ Voor 15% gewijzigd door Bacchus op 05-04-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:21

Acheron

updatepack.nl

ImageTweak is ook een optie.

Het centreren van losse afbeeldingen zou wat mij betreft ook standaard ingebouwd moeten zijn.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Die is precies wat ik nodig heb, Acheron. Had zelf al wat door de addons gebladerd maar niets zinnigs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het Youtube probleem is hier nu weg. Kan helaas niet van een oplossing spreken.
Kwam een oude pc tegen en daar werkte alles nog wel.
De applicatie data over gezet en het was voor elkaar.

Zit nu met een lastig probleem. Er zit een snel zoek mogelijkheid in die onder aan een balk laat zien.
Te vergelijken met de Ctrl+f functie.
Heb nu geen idee waar dat vandaan komt. Omdat ik een muis gebruik waarmee ik voor en achteruit de pagina's wisselen wordt die balk ook steeds geactiveerd. Het geeft nl ♦ en ♠ af om te werken.

Iemand die dit wel gebruikt en weet waar de uitknop kan zitten?

Edit
Heb iig gevonden dat het ook door Ctrl+g geactiveerd wordt. Nu zoeken waar je die short-keys kan uitzetten of aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door KroontjesPen op 06-04-2010 19:55 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedoel je Tools -> Options -> Advanced -> General -> "Search for text when I start typing"?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Toppie sjaakduhuuhl. d:)b
Kan nu per ongluk een toets indrukken zonder dat het scherm springt.

Had het andere al omzeild met de muis software. Kon toetsen wijzigen in Alt + Left en Alt + Right.
Dat gebruik ik normaal ook al op m'n laptop.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Probleempje: heb bij Bookmarks de Bookmarksmenu verwijderd. Nu komen deze bookmarks dus niet meer links in dat menu te staan. Heb alleen nog Bookmarks Toolbar en Unsorted Bookmarks staan.
Had er overigens nog geen eigen bookmarks staan, was de standaard aan het verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je kunt uit je firefox profielmap een vorige versie van je bookmarks terugzetten, lang leve de bookmarkbackups-map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Jup, heb profiel verwijderd. FF maakt zelf weer nieuwe aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

http://ftp.mozilla.org/pu...fox/nightly/latest-trunk/

3.7a5pre staat er nu op.

566ms nu, tov 550ms voor de 3.7a3pre. Maar ja, volgens mij zijn er een paar addonnetjes bijgekomen dus dat zou het kleine verschil kunnen verklaren.

447ms voor laatste Chrome official.

359ms voor laatste Chrome beta? 5.0.366.2 geloof ik, maar vlak erna ging ie plat dus heb ff geen linkje. Wel vaag resultaat overigens.

[ Voor 70% gewijzigd door Jejking op 09-04-2010 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Werkt prima, voelt een stuk soepeler aan dan d 3.6.3 versie, en icm de laatste tabmixplus beta ook geen gedoe met m'n tabs meer :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 13:49

DefLite

Why so serious?

Little_captain schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:07:
Ik gebruik al tijden FireFox icm DownThemAll alleen sinds mijn nieuwe PC heb, wordt FireFox ongelovelijk traag als ik iets download met DTA.
Het is alleen FireFox dat traag is, heb al profiel verwijdered, opnieuw geinstalleerd etc.
Op internet vond ik niks dat leek op mijn probleem, maar iemand nog ideeen?
Dit probleem opgelost door niet meer te downloaden naar een netwerk schijf maar gewoon naar een schijf in mijn eigen PC.

Nog steeds vaag aangezien ik op GB netwerk zit en het netwerk is niet de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankzij de fouten in IE ben ik overgestapt naar Firefox. Vooral de add-ons zijn fantastisch. Bijvoorbeeld het Mockum thema.

Ge-edit:

Sorry :p

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Misschien volg ik je niet helemaal, maar je bent van Firefox naar Firefox gegaan :?

Edit: nu istie duidelijker idd :>

[ Voor 18% gewijzigd door Trouble op 11-04-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik ben in 1x overgestapt naar Chrome. Firefox komt niet eens in de búúrt op pure snelheid en hoe meer addons er komen, hoe minder reden ik heb om terug te gaan.

Gemiddeld zo'n 350ms versus 560ms voor Firefox in die Sunspidertest en in real life gaat het rustig zo verder.

Al zijn de opties in de browser een stuk minder uitgebreid (uitzonderingen) dan bij FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik laat expres chrome links liggen, die tabbladenbalk helemaal bovenaan ben ik me ontzettend aan gaan ergeren, ook de missende about:config en het nog niet hebben van al mijn 29 add-ons is mij een te groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die snelheid van chrome is leuk, maar je levert wel veel in (om over je privacy te zwijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En gelukkig is de migratie van Fx-users naar Chrome een beetje tot stilstand gekomen. Hou de cijfers goed bij, en Fx blijft stabiel met zijn marktaandeel, zeg 27.5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

De nieuwe alpha crasht hier keer op keer met plugins (Youtube, Java). Nu even tijdelijk terug naar de nieuwste 3.6-variant.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Jejking schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:40:
Ik ben in 1x overgestapt naar Chrome. Firefox komt niet eens in de búúrt op pure snelheid en hoe meer addons er komen, hoe minder reden ik heb om terug te gaan.

Gemiddeld zo'n 350ms versus 560ms voor Firefox in die Sunspidertest en in real life gaat het rustig zo verder.
Leuk als je dagelijks meerdere keren de Sunspidertest doet... 8)7

Verder blijft het idd een kwestie van beschikbaarheid van add-ons en de kwaliteit daarvan en impact op de snelheid van de browser, etc. Daarop is FF niet te kloppen en omdat dat voor mij het belangrijkste is ga ik echt niet wakker liggen over die sunspidertest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sinds een van de laatste paar updates is de standaard google zoekmachine van de search bar niet meer de nederlandse variant. Je krijgt dus niet de opties voor zoeken naar resultaten uit/in het nederlands.

Waarom is dat veranderd, en hoe is het terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:03

HaTe

haat niet

nietorigineel schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:00:
Sinds een van de laatste paar updates is de standaard google zoekmachine van de search bar niet meer de nederlandse variant. Je krijgt dus niet de opties voor zoeken naar resultaten uit/in het nederlands.

Waarom is dat veranderd, en hoe is het terug te zetten?
Ligt niet aan Firefox. Waarschijnlijk heb je iets anders ingesteld bij Google.com.
Als je naar google.com gaat, krijg je dan wel Google Nederland?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Aham brahmasmi schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:59:
[...]
Leuk als je dagelijks meerdere keren de Sunspidertest doet... 8)7

Verder blijft het idd een kwestie van beschikbaarheid van add-ons en de kwaliteit daarvan en impact op de snelheid van de browser, etc. Daarop is FF niet te kloppen en omdat dat voor mij het belangrijkste is ga ik echt niet wakker liggen over die sunspidertest.
Waarom dacht je dat ik erna zei dat het in real life rustig zo verder ging ;) Chrome is, op YouTube na waar het gevoelsmatig niks scheelt, gewoon een klap sneller dan Firefox met veel posts (999 per topic) en veel pics. De boel blijft veel beter overeind dan voorheen. Ik mis niet zo heel veel addons, de basis is gewoon goed van Chrome maar het is zo... basic. In FF is zo ongeveer alles te modifyen wat je maar kunt verzinnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 12-04-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
HaTe schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:07:
[...]

Ligt niet aan Firefox. Waarschijnlijk heb je iets anders ingesteld bij Google.com.
Als je naar google.com gaat, krijg je dan wel Google Nederland?
Kan bij de google instellingen alleen dutch erbij aanvinken, niet engels wegkrijgen. Na wat zoeken de volgende pagina gevonden, waar je met een klik de juiste zoekmachine kan toevoegen. Als je die dan als default zet werkt het weer zoals het hoort.

http://mycroft.mozdev.org/google-search-plugins.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Weet iemand misschien hoe je er voor kan zorgen dat het geluid van websites (flash, filmpjes, etc) niet door je speakers schalt wanneer je op een pagina komt. Af en toe schrik ik me rot en vind het irritant.

Ik heb al in about:config zitten neuzen, maar daar kan ik eigenlijk weinig over vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Standeman op 16-04-2010 15:08 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je kunt in Windows 7 per programma het volume bepalen, gewoon Firefox muten of zachter zetten zou al helpen. Voor andere besturingssystemen weet ik het zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Of gewoon flashblock gebruiken. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

^^ niet echt een optie, omdat niet alleen flash de schuldige is.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ah, ineens floept er een melding naar voren, blijkbaar is de implementatie zo onveilig dat ze bij Firefox besloten hebben om de boel te blocken.

Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/upload/100417_21530_java_block.png

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die melding zag ik vanmorgen al voorbij komen. Geen probleem mee, laat Mozilla maar schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbeldrank schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:43:
Ah, ineens floept er een melding naar voren, blijkbaar is de implementatie zo onveilig dat ze bij Firefox besloten hebben om de boel te blocken.
Ik kreeg em inderdaad net ook. Maar voor herstarten gekozen. Nou weet ik niet of het hiermee samenhangt maar nog geen 10 min later crashte mijn hele laptop. Vage boel...

Nou ja, als ie het niet weer doet dan vind ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds FF 3.6 krijg ik bij het afsluiten van FF een crashmelding, dat het Mozilla spijt dat FF gecrasht is enzo, maar hij is dus niet gecrasht, ik heb hem zelf afgesloten. Best irri om die melding telkens weer weg te klikken.

Ik vermoed dat dit samenhangt met 1 van mijn plugins?

- TabMixPlus
- adblokplus
- adblock hiding helper
- download statusbar
- skipscreen
- NoSquint
- Speed Dial
- Java Console

Er is 1 addon greyed out: PC Sync 2 Synchronisation Extesion

Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:57:
Ik vermoed dat dit samenhangt met 1 van mijn plugins?
ik had een tijdje hetzelfde probleem, dat bleek uiteindelijk aan een addon te liggen: hide capitation titlebar plus

ik vermoed dat 1 of andere addon de boel laat crashen, schakel ze eens allemaal uit en kijk wat er gebeurt.

---------

onder het motto: showt ge firefox layout
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fWPrBp3po2iqMbralHheDDmE/thumb.png
u ziet: firefox met slechts 2 balken :9~
geen titelbalk, geen bookmarkbarlk, en geen balk aan de onderkant (nutteloos ding imo..)

add ons (tweakers is natuurlijk gewhitelist)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gc5Xh5NNfnw4yHuylNGRcDwY/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
darkstone, hoe krijg jij zo'n compacte lijst van je addons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

all-in-one-sidebar ftw 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:37:
[...]

ik had een tijdje hetzelfde probleem, dat bleek uiteindelijk aan een addon te liggen: hide capitation titlebar plus

ik vermoed dat 1 of andere addon de boel laat crashen, schakel ze eens allemaal uit en kijk wat er gebeurt.

---------

onder het motto: showt ge firefox layout
[afbeelding]
geen titelbalk, geen bookmarkbarlk, en geen balk aan de onderkant (nutteloos ding imo..)

add ons (tweakers is natuurlijk gewhitelist)
[afbeelding]
Ziet er goed uit. Welk thema gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

standaard theme, door het geringe (wat een raar woord 8)7 ) aantal zichtbare elementen verandert er toch niet zoveel.
een persona vinden is al helemaal een onbegonnen zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:37:
[...]

Verstikkend, ik krijg er bijna claustrofobie van :X

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier waarschijnlijk een beetje een domme vraag die al vaker is gesteld maar, welke browser(engine) is nou beter: Firefox ( Gecko geloof ik ), Opera of de WebKit browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opera is Presto. De beste: weeniet, allemaal prima wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe add-ons screen gezien in Minefield? Ik mis toch wel beetje het aparte window wat er altijd was, dit gaat de Opera richting uit.... :| Straks gaan ze het (nu) heerlijke about scherm ook nog in een tab laten zien...

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 01-05-2010 22:15 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.