Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.899 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:42:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3
Firefox dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dit textje komt uit het "over mozilla" scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:35:
Ik heb hier waarschijnlijk een beetje een domme vraag die al vaker is gesteld maar, welke browser(engine) is nou beter: Firefox ( Gecko geloof ik ), Opera of de WebKit browsers.
Beter waarin? Het volgen van de standaarden, snelheid, het ondersteunen van nieuwe features (CSS, html5, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:13:
Nieuwe add-ons screen gezien in Minefield? Ik mis toch wel beetje het aparte window wat er altijd was, dit gaat de Opera richting uit.... :| Straks gaan ze het (nu) heerlijke about scherm ook nog in een tab laten zien...
Ik vind het eerlijk gezegd wel een handige verbetering mits ze ook zorgen dat als je extensions browst of installeert het via die tab gaat. Ik heb zo'n idee dat ze dat uiteindelijk ook van plan zijn. In dat opzicht is het juist weer niet handig om een apart venster te hebben zoals dat nu het geval is. Overigens is het al tijden mogelijk om alles in een nieuwe tab te laten openen dus zo erg Opera is dat echt helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
chrome://mozapps/content/extensions/extensions.xul werkt in de stable firefox versies ook gewoon hoor, ik laat op die manier m'n downloads-venster (chrome://mozapps/content/downloads/downloads.xul ) in de sidebar zien met een nette bookmark.

If you want moar: http://kb.mozillazine.org/Chrome_URLs

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, ik heb een 2e monitor, en daar verschijnt het venster mooi op, vind ik wel sexy. Dan heb je aan een tab geen ruk.

Nouja, wat ik wel denk is dat we naar Fx4 op weg zijn, dit, en de andere skin, zijn dusdanige veranderingen dat ik geen versie 3.7 verwacht. Alleen zou Fx4 Gecko 1.9.4 moeten krijgen, maar dat is niet heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:37:
[...]
onder het motto: showt ge firefox layout
[afbeelding]
u ziet: firefox met slechts 2 balken :9~
geen titelbalk, geen bookmarkbarlk, en geen balk aan de onderkant (nutteloos ding imo..)
Ik mis dan toch Tiny Menu. Het kan nog minimaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, met 1920 pixels verticaal heb je daar geen reet aan.

de adresbalk is breder dan 1000px, [Firefox 3.x] Wat vinden we ervan? vult ongeveer 1/3 daarvan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:12
Sinds kort maak ik veel gebruik van de RSS feature in Firefox. Nu zijn er soms wel 30 berichten bij die RSS feed, waarvan je er maar bijvoorbeeld 3 niet hebt gelezen. Daar staat dan een ''antenne'' voor, en voor de rest die je wel hebt gelezen een icoon van de site. Als je op ''alle openen in tabbladen'' klikt, worden nu alle 30 geopend. Is het mogelijk om alleen de ongelezen feeds te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
-Edwin- schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:03:
Sinds kort maak ik veel gebruik van de RSS feature in Firefox. Nu zijn er soms wel 30 berichten bij die RSS feed, waarvan je er maar bijvoorbeeld 3 niet hebt gelezen. Daar staat dan een ''antenne'' voor, en voor de rest die je wel hebt gelezen een icoon van de site. Als je op ''alle openen in tabbladen'' klikt, worden nu alle 30 geopend. Is het mogelijk om alleen de ongelezen feeds te openen?
Ik heb me zelf ook altijd verbaasd over de beperkte ondersteuning van feeds in firefox. Naar mijn weten moet je hier een thirdparty plugin voor gebruiken. Bijvoorbeeld Boox of LiveClick

[ Voor 10% gewijzigd door IntoDevel op 06-05-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
IntoDevel schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:43:
[...]

Ik heb me zelf ook altijd verbaasd over de beperkte ondersteuning van feeds in firefox. Naar mijn weten moet je hier een thirdparty plugin voor gebruiken. Bijvoorbeeld Boox of LiveClick
Jammer dat ik ook daar weer een add-on voor moet gaan gebruiken dan.
Is er echt geen functie bij about:config daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30
-Edwin- schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:22:
[...]

Jammer dat ik ook daar weer een add-on voor moet gaan gebruiken dan.
Is er echt geen functie bij about:config daarvoor?
Nee, het zijn immers gewoon bookmarks. Alleen zijn ze dynamisch.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Sebazzz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:35:
[...]

Maar hoe moeilijk kan het zijn om er een boolean aan te hangen gelezen=true/false ? Ik kan me, als programmeur, niet voorstellen dat dit heel veel moeite zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Sebazzz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:35:
[...]

Jammer, kan me voorstellen dat veel meer mensen die functie zouden willen hebben. Immers wat moet ik met tabs openen die ik al heb gelezen?

Ook heb ik ingesteld dat Firefox om de 300 seconden de feeds moet vernieuwen. Sindsdien komt het regelmatig voor dat Firefox heel even ''freezt''. Ik kan niet eens normaal een filmpje meer kijken.

[ Voor 38% gewijzigd door -Edwin- op 06-05-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
-Edwin- schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:10:
[...]
Ook heb ik ingesteld dat Firefox om de 300 seconden de feeds moet vernieuwen. Sindsdien komt het regelmatig voor dat Firefox heel even ''freezt''.
Bekend probleem inderdaad met de add-ons. Komt waarschijnlijk doordat add-ons geen nieuwe thread krijgen. Volgens mij verandert dit in een toekomstige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
IntoDevel schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:51:
[...]

Bekend probleem inderdaad met de add-ons. Komt waarschijnlijk doordat add-ons geen nieuwe thread krijgen. Volgens mij verandert dit in een toekomstige versie.
Ik maak helemaal geen gebruik van add-ons voor feeds. Ik gebruik nog steeds die standaard van Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
-Edwin- schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:08:
[...]

Ik maak helemaal geen gebruik van add-ons voor feeds. Ik gebruik nog steeds die standaard van Firefox.
Excuus, ik was even in de war, dacht dat je inmiddels een add-on erop gezet had. Anyway, dan zal het wel voor het gehele feed-systeem van firefox gelden, dat dat niet in een thread los van de GUI wordt gedraaid. Maar dat weet ik niet zeker. Het voelt in ieder geval zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
IntoDevel schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:20:
[...]

Excuus, ik was even in de war, dacht dat je inmiddels een add-on erop gezet had. Anyway, dan zal het wel voor het gehele feed-systeem van firefox gelden, dat dat niet in een thread los van de GUI wordt gedraaid. Maar dat weet ik niet zeker. Het voelt in ieder geval zo aan.
Klopt, zo een gevoel heb ik er ook bij. En het is nou niet dat ik een trage pc heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik kan al niet meer zonder 3.6.4
Zonet crashte de Flash plugin, en daar kreeg ik een keurige melding van. Met vorige versies ging de browser keihard op zijn bek.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Een tijdje geleden had ik een probleem met het niet willen starten van YouTube filmpjes.
De oorzaak heb ik nu gevonden.

Omdat ik het cookie gebeuren graag onder controle heb maak ik gebruik van een add-on.
Daarvoor gebruikte ik eentje die door de compatibel truc lang dienst kon doen.
Nu blijkt dat de nieuwe add-on, 'Cookie Button in the status bar', toch die filmpje blokkeert ondanks dat de YT site is vrijgegeven. Pas als ik FF toesta om cookies te accepteren gaat het goed.

Dat wordt zoeken naar een betere en toch makkelijke cookie add-on die standaard op blokkeren kan staan.

Edit
Na veel proberen gelukkig Cookie Monster gevonden die doet wat ik wil, standaard cookies op blokkeren laten staan en YouTube is nu wel te openen.

[ Voor 11% gewijzigd door KroontjesPen op 09-05-2010 12:53 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hacku schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:53:
Ik kan al niet meer zonder 3.6.4
Zonet crashte de Flash plugin, en daar kreeg ik een keurige melding van. Met vorige versies ging de browser keihard op zijn bek.
Yup, ik draai ook al 3 wkn op 3.6.4, beta testen zeg maar, maar loopt als een echte release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45

Onbekend

...

Ik heb de laatste tijd (ruim een maand ofzo) dat Firefox ineens niet meer reageert. Dit gebeurt wanneer ik op een link klik en komt 2 á 3 keer per dag voor.
Dit heb ik op meerdere computers ervaren en dat is onafhankelijk van welke website ik heb geopend. Het gebeurt bijvoorbeeld als ik op http://gathering.tweakers.net/forum/myreact klik.
De computers draaien Windows XP en Windows 7, dus daar lijkt het ook niet aan te liggen.
De add-ons die geïnstalleerd zijn zijn AVG Safe Search (Wordt standaard met AVG Free geïnstalleerd.) en Java Console 6.0.18.
Firefox 3.6.3 is volgens mij de laatste stabiele versie.

Wie o wie weet voor dit probleem een oplossing?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Daar heb ik ook last van Onbekend.
Of het ook op m'n andere PC's is weet ik niet want daar is Firefox niet continu actief.
Juist om die reden heb ik FF op deze pc helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Zelf merkte ik het als de muis slecht begint te scrollen. Daarna willen pop-up schermpjes moeilijk doen.
Deze komen niet meer op behalve een deel van de buiten rand.
Door via ctrl+alt+del en daarna annuleren kan ik FF nog net goed sluiten. Na weer opstarten is alles ok.

Wacht nu af of dit nu weer terug komt na deze algehele verse installatie waarbij ook alle gegevens uit 'Document and settings' handmatig verder zijn weggehaald. Er is alleen met Xmarks de bladwijzers en wachtwoorden opnieuw terug gezet.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik word echt helemaal schijtziek van Firefox op het moment. Ik heb meestal zo'n 4 tabs open staan. Youtube met ene video erin, andere Javascript site, mail en GoT. Op dit moment ziet mijn geheugengebruik er zo uit:
Memory Usage

Overview

Memory mapped: 763,363,328

Memory in use: 742,537,764

Other Information

Description Value

malloc/allocated742,483,020
malloc/mapped763,363,328
malloc/committed760,778,752
malloc/dirty3,252,224
Wat dus resulteert in een haperende PC....
Moet ik echt een 3rd party addon gebruiken zoals hier in het topic een aantal keer is genoemd of zijn er (verborgen) memory instellingen in Firefox? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Gmail, 2x youtube en 2x GoT + about:memory open
WiethoofdAtlas
Memory Usage

Overview

Memory mapped: 293,601,280

Memory in use: 264,675,774

Other Information

Description Value

malloc/allocated264,678,670
malloc/mapped293,601,280
malloc/committed280,506,368
malloc/dirty2,326,528
Memory Usage

Overview

Memory mapped: 763,363,328

Memory in use: 742,537,764

Other Information

Description Value

malloc/allocated742,483,020
malloc/mapped763,363,328
malloc/committed760,778,752
malloc/dirty3,252,224

Download: Speedyfox
Sluit firefox af, draai Speedyfox, herstart je Firefox en kijk nogmaals in je about:memory met dezelfde tabs open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:21

RnB

Wat een hoge waardes bij jullie:
Memory Usage

Overview

Memory mapped: 94,371,840

Memory in use: 68,898,936

Other Information

Description Value

malloc/allocated68,891,360
malloc/mapped94,371,840
malloc/committed79,646,720
malloc/dirty2,220,032
Hier dezelfde windows open.

Ik heb FF ook nooit boven de 180MB uit zien komen en dat was alleen met een aantal gebufferde videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij gaat hij ook rustig over de 200MB heen, ik draai meestal de hele dag met hetzelfde window :P

schoon gebruikt hij grofwel 60MB "in use", dat aantal stijft wel elke keer dat ik refresh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:14:
bij mij gaat hij ook rustig over de 200MB heen, ik draai meestal de hele dag met hetzelfde window :P

schoon gebruikt hij grofwel 60MB "in use", dat aantal stijft wel elke keer dat ik refresh...
Hier toch wel standaard 300mb. Maar ik heb dan ook wel een zwik tabs open (10 tot 20) en draait firefox altijd, behalve bij een nieuwe addon. Dat is de enige keer dat hij hier uit gaat :+. Verder ook nog eens een boel addons (30 ofzo). Dus niet geheel raar dat ie van mij altijd rond de 300 zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

KroontjesPen schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:16:
.............
Juist om die reden heb ik FF op deze pc helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Zelf merkte ik het als de muis slecht begint te scrollen. Daarna willen pop-up schermpjes moeilijk doen.
Deze komen niet meer op behalve een deel van de buiten rand.
Door via ctrl+alt+del en daarna annuleren kan ik FF nog net goed sluiten. Na weer opstarten is alles ok.

Wacht nu af of dit nu weer terug komt na deze algehele verse installatie waarbij ook alle gegevens uit 'Document and settings' handmatig verder zijn weggehaald. Er is alleen met Xmarks de bladwijzers en wachtwoorden opnieuw terug gezet.
Helaas heeft dit niet gewerkt. Nu was het niet te zien aan het scrollen met de muis.
Nieuwe schermen zoals pop-up begonnen moeilijk te doen. Kon met moeite FF afsluiten.
Na opstarten werkt alles weer fijn. Dat wordt verder zoeken.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
KroontjesPen schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:10:
[...]
Helaas heeft dit niet gewerkt. Nu was het niet te zien aan het scrollen met de muis.
Nieuwe schermen zoals pop-up begonnen moeilijk te doen. Kon met moeite FF afsluiten.
Na opstarten werkt alles weer fijn. Dat wordt verder zoeken.
Edit: Ik had je bovenstaande reactie anders geinterpreteerd, als je firefox net helemaal opnieuw hebt geinstalleerd en je settings al had verwijderd heeft mijn suggestie geen zin denk ik.

Wat je even zou kunnen proberen is met een leeg profiel te beginnen en zo het probleem te traceren. Start firefox vanuit de commandline met
code:
1
c:\program files\Mozilla Firefox\firefox.exe --profilemanager
en maak even een nieuw profiel aan en kijk dan eens hoe hij loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door IntoDevel op 09-05-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dat had ik inderdaad juist gedaan IntoDevel. De restanten zelfs met de hand verwijderd.
Alleen via Xmarks m'n bladwijzers en wachtwoorden terug gezet.
Zo kwam ik ook achter de oorzaak van die YouTube fout. Na elke add-on even testen.
Dit kan ik natuurlijk ook nog doen met een veel ruimere test tijd, zeg 1 á 2 uur, tussen het laden van een nieuwe add-on. Wordt zo wel een langdurige klus. Kan ook even helemaal kaal testen dan weten we of het aan de PC ligt.
Dat doen we een andere keer dan wel ben nu wel wat gaar met het turen. ;)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Dit kwam ik op twitter tegen, een presentatie over firefox met daarin roadmap en dergelijke:

http://beltzner.ca/mike/2...-powerful-and-empowering/

Leuke (2 kliks voor fullscreen) presentatie :)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk, dat zijn de betere links. ;)

paar punten: Er komt geen 3.7, we gaan naar 4 _o_
Er komt een 64 bit versie
Fx 4 moet snel worden en uiteraard een slanke nieuwe GUI/skin krijgen
Fx4 krijgt ook Direct2D acceleratie

[ Voor 72% gewijzigd door Sjah op 11-05-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
nieuws: Mozilla maakt plannen voor Firefox 4 bekend 8)

Een zeer kleine tab voor Gmail lijkt me nice, maar hopelijk wordt niet m'n complete GUI omgegooid zodra ik overga, ik heb de menu's etc. nu precies zoals ik het wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:23:
Fx 4 moet snel worden en uiteraard een slanke nieuwe GUI/skin krijgen
knap als ze mijn layout nog slanker krijgen....

anyway, goed nieuws, aparte tabs voor t.net/gmail zie ik eigenlijk wel zitten, gezien de frequentie waarin ik die check...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:16:
[...]

anyway, goed nieuws, aparte tabs voor t.net/gmail zie ik eigenlijk wel zitten, gezien de frequentie waarin ik die check...
Kan toch ook al met de faviconize extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:16:
[...]

knap als ze mijn layout nog slanker krijgen....

Ik vind FF3 ook al vrij slank, ik zou niet weten wat je nog weg kan laten of opschuiven. Tabs zijn handig en voor de rest zit alles op een rijtje (incl Gmail, een useragentswitcher en IEtab)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NP5kuJ2fZ205Gfn7CUVQsDyr/full.png

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Tabs kunnen naar de titelbar, net zoals Chrome doet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mute schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:00:
Dat kan inderdaad :), maar dan zit je eigenlijk te veranderen in het design van het OS want zo zien Windows Applicaties er uit.
Sjah schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:23:
Fx4 krijgt ook Direct2D acceleratie
Dat zou betekenen dat Firefox niet meer werkt onder XP net als IE9.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 11-05-2010 19:05 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het voor het zeggen had: geen sprake van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Marzman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Dat kan inderdaad :), maar dan zit je eigenlijk te veranderen in het design van het OS want zo zien Windows Applicaties er uit.
En toch werkt het prima met Chrome ;)
Sjah schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:17:
[...]

Als ik het voor het zeggen had: geen sprake van! :)
Hé, ik gaf alleen maar antwoord op de vraag wat er nog meer zou kunnen worden verschoven, that's all :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Marzman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Dat zou betekenen dat Firefox niet meer werkt onder XP net als IE9.
Direct2D zit er al vanaf DirectX 1 in, en het is niet gezegd welke versie Firefox gebruikt.
En bovendien, Firefox is crossplatform, dus het zou net zo goed OpenGL-achtig-iets standaard kunnen gebruiken of erop terugvallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sebazzz op 11-05-2010 19:21 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Dat kan al 2 weken in de nightlies ;)
@Sjah, die staan standaard onder, er is alleen een optie om ze boven te zetten.
In de build van morgen komt het volgende onderdeel van de nieuwe interface, er zit namelijk de nieuwe Add-on-mannager er opnieuw in, er zitten een aantal bugs in, maar als het goed is een stuk minder dan de build van 1,5 week geleden, toen hadden ze het eruit gehaald omdat er te veel bugs in zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door tweeny op 11-05-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweeny dat kan niet hoor, naar de titelbar (weet je wat dat is?)... Wat wel kan is tabs bovenin, onder de titelbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Waarschijnlijk heb ik het lek boven voor wat betreft het na een tijdje blijven hangen van FF.
Gisteren de add-on's een voor een ingeschakeld en wat langer gewacht. Zo als het er nu naar uit ziet zit het in de AVG Security Toolbar add-on. Die kan ik best missen want hij stond toch al onzichtbaar.
Merk nu ook dat het typen in forums ook niet meer hapert.

Mocht het toch niet zo zijn dan brul ik hier wel weer. ;)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@KroontjesPen: Die AVG add-on heb ik eerder problemen zien geven, maar ik ben al tijden van AVG overgeschakeld naar Antivir (lijkt wat lichter te zijn voor mijn systemen en geen irritante FF add-ons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viel me nu al enkele keren op, maar na een tijdje raakt Firefox 3.6.4 hier zijn 'Window Color' kwijt in Windows 7 (64 bit pro) :P Niet echt storend & Firefox crasht er niet van, maar iemand ook al dit vreemde verschijnsel voorgehad?

De titelbalk ziet er dan dus plots erg standaard uit & blauw (zowel actief / inactief venster)
Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/screenshot_2010-05-18_10-48-58.png

Normaal moet het hier dus zo zijn (de Window Color staat op zwart, zonder transparancy)
Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/screenshot_2010-05-18_10-49-21.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:56:
Viel me al enkele keren op, maar na een tijdje raakt Firefox 3.6.4 hier zijn 'Window Color' kwijt in Windows 7 (64 bit pro) :P Niet echt storend & Firefox crasht er niet van, maar het viel me nu al enkele keren op.

De titelbalk ziet er dan dus plots erg standaard uit & blauw (zowel actief / inactief venster)
[afbeelding]

Normaal moet het hier dus zo zijn (de Window Color staat op zwart, zonder transparancy)
[afbeelding]
Heb het zelf ook. Firefox restarten en het is weer klaar. Niet hinderlijk. Behalve dan dat mijn Strata40 mockup dan er een beetje verneukt uit komt te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie niks te doen heeft, wat leesvoer op CNet:

http://news.cnet.com/8301-30685_3-10416966-264.html

Over WebGL, iets waar Fx zijn gewicht achter wil zetten.

http://hacks.mozilla.org/2010/04/websockets-in-firefox/

Niet CNet, gaat over websockets, ook een coming technologie, waar ook Fx wel aan wil.

http://news.cnet.com/8301-30685_3-20004620-264.html

CNet's samenvatting van wat Mozilla van plan is met Fx4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim//2010/05/11/ffox_4_screenshot.jpg
zo gejat van opera :/

het menu, de tabs, de stijl, jat het dan goed en werk meteen de titelbalk weg (useless, roep ik al jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Gejat? Valt wel mee. Dit zat al jaren in de pijplijn hoor.
Trouwens, Firefox heeft wel voor iedere OS zijn eigen look.

edit: Het blijkt dat Google aan een nieuwe videocodec heeft gewerkt genaamd 'WEBM'. Dit is royalty free formaat wat Chrome implementeert en zit ook al in de Firefox nightlies.
edit2: Opera ook trouwens. Microsoft is niet uitgenodigd of wilde niet komen naar Google I/O.

[ Voor 55% gewijzigd door Sebazzz op 19-05-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:15:
[afbeelding]
zo gejat van opera :/

het menu, de tabs, de stijl, jat het dan goed en werk meteen de titelbalk weg (useless, roep ik al jaren)
Ik zie geen enkele gelijkenis met Opera wat dan ook. Misschien wel als je onder invloed van drank en drugs bent maar tot dusver ziet het er gewoon uit als de voorgaande Firefox versies. Deze versie is alleen wat gepolijster. Als je Opera en Firefox naast elkaar zet zie je echt hele grote verschillen. Uiteraard zijn er ook gelijkenissen maar dat is meer omdat het beiden webbrowsers zijn en bepaalde zaken nou op een zekere manier gaan dan dat het met jatwerk te maken heeft. Zou je er Chrome en Safari bij naast zetten dan zul je die gelijkenissen ook ontdekken.

Daarnet een specifieke nightly (dus niet de huidige nightlies voor 3.7 welke nog 4.0 gaat worden) van Firefox voor OS X (ik heb een Mac) geprobeerd om dat WebM eens te testen op YouTube. Test failed miserably aangezien de cpu usage naar de 140% ging. Flash houdt het bij 70%. Safari doet het met html5 en H.264 bijzonder netjes, die zit rond de 12~14% (10x minder dan Firefox). Overduidelijk dat er in ieder geval met de OS X versie van die Firefox nightly er iets ernstig mis is. Dat hij meer cpu usage heeft dan Safari met H.264 is nog te verklaren vanwege het feit dat H.264 in OS X hardwarematige acceleratie van de videokaart heeft en WebM niet. Ik was alleen in de veronderstelling dat het een stuk lager was dan Flash en zich meer kon meten met iets als Silverlight (die hier meestal rond een 30% lijkt te zitten). Uiteraard heb ik dit allen met hetzelfde filmpje op YouTube zitten testen en deze op 720p gezet (fyi: 1080p was mogelijk met html5/h.264 waarbij Safari toen rond de 80~100% cpu usage zat) maar het blijft een quick test. Ik ben benieuwd wat anderen zoal weten neer te zetten.

@Sebazzz: Microsoft heeft al laten weten dat ze het gaan supporten in IE9. We hebben dus straks: IE, Firefox, Opera en Chrome die het supporten. Voor Safari in OS X maakt het niets uit want Safari gooit alles door naar het Quicktime framework en dat levert weer als voordeel dat als je een quicktime codec hebt (bijv. middels Perian) Safari die kan gebruiken bij html5. Voor OS X is het dan ook alleen maar een kwestie van wanneer een project als Perian die WebM codec in hun pack opneemt. Voor de Windows versie van Safari zal het echter afwachten zijn wat Apple doet.

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 20-05-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ppl:

ja maar Safari on Windows heeft een aandeel van nog geen 0.4%, dus heel accuut is dat niet.

heb je een link naar zo een filmpje op youtube? Dan ga ik even aan de slag op Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
http://youtube.com/html5 staan ze volgens mij, de WebM en de h.264

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, nu nog 1 probleem , een WebM enbled Fx, Opera of Chrome vinden . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://nightly.mozilla.org/webm/

Daar is de webm preview-Fx, de zg. Developers Preview (naam afgekeken van IE9? ;) ).

edit: http://www.youtube.com/watch?v=RTNBwIAY9Zo

heb die vgl in Fx met WebM en Chrome met h.264 (beide uiteraard in 720p). In h.264 is die zeker niet mooier ofzo, maar wel zuiniger met de cpu, 44% tegen 70% voor WebM. Moet wel zeggen dat die in WebM wel mooi in fullscreen kan, in h.264 is dit (nog) niet mogelijk. :)

[ Voor 59% gewijzigd door Sjah op 21-05-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 07:40:
@ppl:

ja maar Safari on Windows heeft een aandeel van nog geen 0.4%, dus heel accuut is dat niet.

heb je een link naar zo een filmpje op youtube? Dan ga ik even aan de slag op Win7.
Mja, het is ook geen punt of dingen er hetzelfde uitzien, vaak zijn bepaalde zaken op bepaalde plekken gewoon handig dus dan doet iedereen dat. Dat je dan overeenkomsten krijgt is vrij normaal. Verder zitten er genoeg verschillen in om ze als 2 afzonderlijke apps te herkennen dus zo boeiend is het dan niet.

Ik heb overigens gewoon op http://www.webmproject.org/users/ gekeken wat ik moest doen. Volgens de instructie naar een filmpje gezocht en daar dat WebM stukje achter geplakt. Ik kwam uiteindelijk uit op http://www.youtube.com/watch?v=87KfXG5KRZ8 (Kate Nash met Do Wah Doo; speelde op dat moment net af dus dat was het eerste wat ik me bedacht :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 03:28
Sinds vandaag kan je Googlen via SSL maar nu vroeg ik me af hoe je de searchbar rechtsboven de SSL functie meegeeft. Ik heb geprobeerd C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins\google.xml te editten maar dat bleek geen nut te hebben...dus iemand? :)

-edit-

C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins\google.xml naar mijn profile map verplaatsen loste het probleem op :)

[ Voor 20% gewijzigd door Devrim op 23-05-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Devrim schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:45:
Sinds vandaag kan je Googlen via SSL maar nu vroeg ik me af hoe je de searchbar rechtsboven de SSL functie meegeeft. Ik heb geprobeerd C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins\google.xml te editten maar dat bleek geen nut te hebben...dus iemand? :)

-edit-

C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins\google.xml naar mijn profile map verplaatsen loste het probleem op :)
Ik heb ook een plugin gevonden inmiddels: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/161901/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:11

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ben ik de enige waarbij alle letters in dit topic op GOT (niet in andere topics) nogal licht zijn in de nightlys :?
<edit>
nu ik dit geplaatst heb niet meer :? Vage boel :P
<edit 2>
nu weer wel, wtf 8)7

<edit 3>
met de latere nightlys niet meer :)

[ Voor 39% gewijzigd door BlackEyedAngel op 02-06-2010 09:39 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Laatst online: 21-09 13:49

DefLite

Why so serious?

Ik gebruik de volgende functie meerdere malen per dag:
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/140/firefoxi.png
Nu zou ik graag willen dat onder "Zoeken bij Google naar" nog zo'n veld komt te staan met "Zoeken bij Wikipedia naar".
Nu moet ik elke keer de standaard zoek machine wisselen rechtsboven wat een beetje irritant is.
Heb al naar addons gekeken maar nog niks gevonden, iemand een tip/hint/idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Smarterfox kan dit volgens mij, maar heeft ook wat meer functionaliteit die je misschien niet wilt hebben en die je ook niet kan uitschakelen.

Wat je ook kan is de IE8 activities plugin downloaden, en behalve dat je daarmee activities kan toevoegen, staan je standaard zoekmachines er ook in.

IE8 Activities Plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Laatst online: 21-09 13:49

DefLite

Why so serious?

@Sebazzz
Dank je wel _/-\o_
Ik gebruik nu smarterfox en het werkt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22
Zelf gebruik ik daar Scroll Search Engines voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:14

Brazza

Byte me!

Iemand de 64bits versie al geprobeerd? http://www.mozilla-x86-64.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
tweeny schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:24:
[...]

Dat kan al 2 weken in de nightlies ;)
Hoe dan? Ik krijg ze alleen maar naar boven, niet in de titelbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ziet er lekker betrouwbaar uit :z

edit: Ik heb ondertussen een nightly van de Mozilla FTP server afgehaald.
Ervaringen:
- Integreert heel goed met Windows 7
- Snel
- 64-bit
- Geen Adobe Flash (heeft nog geen 64-bit plugin)
- Geen Silverlight (dezelfde reden waarschijnlijk)

Check ook deze blog en deze, het lijkt erop dat ze Firefox echt weer op de lijn willen zetten. Heel veel UI verbeteringen komen eraan. Firefox 4 wordt een Firefox zoals nooit tevoren :)
TheZeroorez schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:03:
[...]
Hoe dan? Ik krijg ze alleen maar naar boven, niet in de titelbalk?
Ergens op een toolbar klikken en dan 'tabs on top'. ik lees niet goed Ik heb alleen geen mooi Firefox menu achter een oranje knop zoals in de prerelease screenshots.

[ Voor 77% gewijzigd door Sebazzz op 06-06-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:06:
[...]

Check ook deze blog en deze, het lijkt erop dat ze Firefox echt weer op de lijn willen zetten. Heel veel UI verbeteringen komen eraan. Firefox 4 wordt een Firefox zoals nooit tevoren :)
Inderdaad. En het lijkt (voor mij althans) te werken. Want zoals het er nu voor staat qua screenshots van Firefox, met dezelfde vrijheid als vroeger, en de nogal trage ontwikkeling in Google Chrome, en rare dingen die je niet aan kunt passen.. Zal ik bij een wat verder stadium van de nightlies weer naar Firefox switchen :)

Nu is het me nog niet waard, met een te grote GUI bijvoorbeeld...
[...]

Ergens op een toolbar klikken en dan 'tabs on top'. ik lees niet goed Ik heb alleen geen mooi Firefox menu achter een oranje knop zoals in de prerelease screenshots.
De toolbar en de vensterbalk blijven inderdaad nog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij werken na een reinstall van die linkjes met een Javascript alert niet meer. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb firefox weer geupdate naar de nieuwste versie en de settings nagelopen maar volgens mij staan die gewoon goed. Java en Java-script zijn enabled. Block pop-ups aan of uit, dat maakt geen verschil.

[edit]Er zal wel een setting verkeerd staan in de firefox in de image die ik gemaakt heb (of kapot zijn door Flashfire :p ). Alles gedeinstalleerd, mappen verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu werkt het prima. Wel jammer is dat je met IE6 Firefox niet kunt downloaden, dan zou je eerst IE moeten upgraden terwijl ik die helemaal niet gebruik. Ik heb uiteindelijk de Yahoo! versie van Firefox maar gedownload en die toolbar van Yahoo er uitgegooid.

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 10-06-2010 13:53 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...dus ik had een mooie tweakers personepersona gemaakt, die er een beetje uitzien met mijn minimalist-UI
tweakers persona voorbeeld 1
dus ik activeer hem (offline), en na een minuut verandert hij weer terug naar de standaard persone :?

deze bug waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ik draai nu Firefox 3.7 alpha 6. Deze ziet er al een stuk beter uit, met optie om tabs on top of bottom te doen en Aero loopt vloeiend door het venster heen. Daarnaast ondersteunt deze versie ook HTML5 WebM.
Hij is lekker snel en stabiel, en als ik bijvoorbeeld een link als gathering.tweakers.net post, en je selecteert deze en roept het contextmenu op, dan krijg je de optie om de link te openen in huidig tabblad/nieuw tabblad. Er wordt wel een algoritme gebruikt om te kijken of het een geldige link is dus je ziet het niet bij iedere selectie.

Er is zo ver ik weet nog geen Flash voor 64-bit Firefox, en ook nog geen Silverlight maar omdat hij toch WebM ondersteunt mis ik het niet hard. Voor enkele video's open ik even een andere browser.

Firefox 3.7 (4) Alpha 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, ik had al een tijdje last van een regelmatig bevriezende Firefox, zeg maar elke ~20sec bleef die een paar seconden hangen.

Na paar min. geGoogle, oorzaak gevonden: "sessionstore-nummer.js" anyone? Stonden er stuk of 8.
Geopende tabs opgeslagen in bladwijzers, Firefox afgesloten, die files verwijdert, Firefox weer opgestart en zo op het 1e gezicht geen freezes meer :D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Voor de mensen die de nieuwe menu-knop in de laatste nightly's net zo verschikkelijk en/of overbodig vinden als ik;

code:
1
2
    /* Remove Minefield button */
    #appmenu-button-container {display: none !important}

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Raven schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:12:
Hmm, ik had al een tijdje last van een regelmatig bevriezende Firefox, zeg maar elke ~20sec bleef die een paar seconden hangen.

Na paar min. geGoogle, oorzaak gevonden: "sessionstore-nummer.js" anyone? Stonden er stuk of 8.
Geopende tabs opgeslagen in bladwijzers, Firefox afgesloten, die files verwijdert, Firefox weer opgestart en zo op het 1e gezicht geen freezes meer :D
Ja hier ook last van. Merkte het met filmpjes en scrollen. Toen maar eens onderzocht door mijn Firefox window met rustige beweging over het scherm te bewegen, en inderdaad, om de zoveel tijd even hangen. Dacht eerst aan flash ofzo, maar met IE was het verschijnsel er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Son Goku schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:25:
Voor de mensen die de nieuwe menu-knop in de laatste nightly's net zo verschikkelijk en/of overbodig vinden als ik
code:
1
2
    /* Remove Minefield button */
    #appmenu-button-container {display: none !important}
Komt omdat ie nog niet compleet is. In de nightly van gisteren zat hij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_XipHiaS_ schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:03:
[...]

Ja hier ook last van. Merkte het met filmpjes en scrollen. Toen maar eens onderzocht door mijn Firefox window met rustige beweging over het scherm te bewegen, en inderdaad, om de zoveel tijd even hangen. Dacht eerst aan flash ofzo, maar met IE was het verschijnsel er niet.
Ik merkte het niet alleen met dat, maar ook met typen.
Dan zag ik de 1e paar letters meteen verschijnen, Firefox hangt, paar sec later verschijnt dat wat ik typete tijdens de freeze ineens snel achter elkaar alsof het vertraagd verwerkt werd.

Heb je het bij jou wel opgelost? Hier lijkt het nog steeds goed te gaan :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:06:
[...]

Komt omdat ie nog niet compleet is. In de nightly van gisteren zat hij nog niet.
Dan wil ik weten in welke nightly Son Goku hem dan zag? Wil hem ook graag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
De huidige van 14 juni, en die van 13 juni. De nightlies worden rond zes uur Nederlandse tijd online gezet iedere dag. Archief met nightlies en meest recente nightlies.

Zorg er wel voor dat je firefox-3.7a6pre.en-US.win64-x86_64 of firefox-3.7a6pre.en-US.win32 pakt voor respectievelijk Firefox 64-bit of Firefox 32-bit. De eerstgenoemde heeft geen Silverlight, geen Java, geen Flash, geen enkele plugin. De 32-bit versie ken ik niet. Beiden hebben wel support voor HTML5 webm wat YouTube bij een aantal videos ook ondersteunt.

Browser zoals Swiftfox worden met deze versies ook compleet overbodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 14-06-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hhmmm, heb mijn nightly geupdate, en is alpha6pre geworden, van vandaag ja. Zie echter geen menu-knop. Flash en SL enzo doen het(32bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

De nieuwe nightly's vind ik geweldig. Nauwelijks/geen crashes, lekker snel :) Met wat tweaks/addons nog lekker minimal ook, wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/8vys1y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik vind het vooral jammer dat Firefox extensies nog steeds zo afhankelijk van je versie zijn. Nou zijn de meeste 3.7* extensies wel om te flansen tot 3.7a6pre extensies, maar oudere echt niet.

Son Goku: Tabs beneden, meh. Wat ik ook wel jammer vind is dat 'tabs on top' de tabs niet boven je menubalk zet. En dat je menuknoppen niet op je navigatiebalk kunnen. Ergo: Als je maar een balk bovenaan wilt en de tabbalk, staat de tabbalk hoe dan ook onderaan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
TheZeroorez schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:26:
Son Goku: Tabs beneden, meh. Wat ik ook wel jammer vind is dat 'tabs on top' de tabs niet boven je menubalk zet. En dat je menuknoppen niet op je navigatiebalk kunnen.
De menubalk is zelden zichtbaar dus wat is het probleem? Aan de tabbalk en navigatiebalk wordt gewerkt. Ze willen van alles een werkbalk maken die te verplaatsen is.
Son Goku schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:15:
De nieuwe nightly's vind ik geweldig. Nauwelijks/geen crashes, lekker snel :) Met wat tweaks/addons nog lekker minimal ook, wat vinden jullie?
Bah zeg :( Dat ziet er niet uit vind ik. Heb je schermruimte te kort ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Raven schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:13:
[...]

Ik merkte het niet alleen met dat, maar ook met typen.
Dan zag ik de 1e paar letters meteen verschijnen, Firefox hangt, paar sec later verschijnt dat wat ik typete tijdens de freeze ineens snel achter elkaar alsof het vertraagd verwerkt werd.

Heb je het bij jou wel opgelost? Hier lijkt het nog steeds goed te gaan :)
Eerlijk gezegd had ik er zelf nog niet de tijd voor genomen om er naar te kijken, maar het begon wel te irriteren :D, tot ik dus toevallig jou post las. Even backupje gemaakt en geprobeerd, en inderdaad, het lijkt hier ook zo opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zelfde oorzaak als hier dus?
Mooi dat het opgelost is :)

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 15-06-2010 15:50 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modus47
  • Niet online
Ik zou graag een max. willen stellen aan de periode dat mijn browsegeschiedenis wordt onthouden, maar vreemd genoeg lijkt dit alleen andersom te kunnen, dus alleen een min. periode. Dit heeft tot gevolg dat FF na een week of 2 aanzienlijk trager wordt bij het opstarten en gebruik van de adresbalk. Kan dat niet anders?

En verder, volgens mij een 'oud' FF probleem: waar slaat FF de tijdelijke bestanden op? Je kan betreffende map legen maar waar die nou staat...? In IE kan je dat instellen toch?

Oh en nog een vraag: downloadmanager komt in beeld bij downloaden maar sinds een tijdje wordt dat window leeggehaald zodra de downloads klaar zijn. Dat lijstje bleef toch altijd staan totdat je hem evt. zelf wiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Modus47 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:38:
Ik zou graag een max. willen stellen aan de periode dat mijn browsegeschiedenis wordt onthouden, maar vreemd genoeg lijkt dit alleen andersom te kunnen, dus alleen een min. periode. Dit heeft tot gevolg dat FF na een week of 2 aanzienlijk trager wordt bij het opstarten en gebruik van de adresbalk. Kan dat niet anders?
Ik heb echt een supertrage netbook en merk er vrij weinig van dat die langzamer wordt door de adresbalk.
En verder, volgens mij een 'oud' FF probleem: waar slaat FF de tijdelijke bestanden op? Je kan betreffende map legen maar waar die nou staat...? In IE kan je dat instellen toch?
In je profielmap volgens mij.
Oh en nog een vraag: downloadmanager komt in beeld bij downloaden maar sinds een tijdje wordt dat window leeggehaald zodra de downloads klaar zijn. Dat lijstje bleef toch altijd staan totdat je hem evt. zelf wiste?
Dat is een optie die je in kan stellen hoe je wilt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:21

Acheron

updatepack.nl

Ik vind het leegmaken van de cache maar onzin. Als je vaak naar dezelfde websites surft heb je juist baat bij de cache. In CCleaner heb ik deze optie dus uitgezet.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Modus47 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:38:
Er is een vacuumextensie, kijk eens of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Speedyfox af en toe runnen om je places.sqlite te 'defraggen' is sowieso handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Sebazzz schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:05:
[...]

De menubalk is zelden zichtbaar dus wat is het probleem? Aan de tabbalk en navigatiebalk wordt gewerkt. Ze willen van alles een werkbalk maken die te verplaatsen is.
De menubalk is bij mijn 3.7a6pre nog steeds altijd zichtbaar. Doe ik nu echt iets fout of is het gewoon nog niet de nieuwe menubalk die in een dropdown komt?

Als ze er nou gewoon ergens bij zetten dat dat gaat door de menu bar uit te zetten :o :P

Beetje jammer dat 'ie nog wel horizontaal een hele balk in neemt. Qua schermruimte en minimalisme schiet je er dus nog weinig mee op in de alpha.
[...]

Bah zeg :( Dat ziet er niet uit vind ik. Heb je schermruimte te kort ofzo?
Minimaal = goed *O*

Een manier om de geschiedenis ouder dan X weg te gooien lijkt mij ook wel wat trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 15-06-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar ik me onderhand aan irriteer: als je een update van Fx toestaat, dan vult die ook al de zoekmachines weer aan, die ik handmatig heb gedelete. Kan je het weer opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:50:
Zelfde oorzaak als hier dus?
Mooi dat het opgelost is :)
Eh ja, en alweer terug ook :D. Hoop dat dat bugje er snel uitgehaald wordt. Geen zin om dat telkens handmatig te doen. Maar het speelt nog niet zo heel lang, laatste paar weken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
TheZeroorez schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:52:
Een manier om de geschiedenis ouder dan X weg te gooien lijkt mij ook wel wat trouwens.
Is wel handmatig te doen, gewoon met Ctrl(+Shift)+H je browsergeschiedenis openen en de 'ouder dan 6 maanden' deleten, scheelt een bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_XipHiaS_ schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:09:
[...]

Eh ja, en alweer terug ook :D. Hoop dat dat bugje er snel uitgehaald wordt. Geen zin om dat telkens handmatig te doen. Maar het speelt nog niet zo heel lang, laatste paar weken dacht ik.
Alweer terug? Hoe krijg je dat voor elkaar :P
Hier loopt het nog goed :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vondt 3.5 en 3.6 zwaar tegen vallen, vooral omdat ze achter bleven met de features en integratie met Windows 7. Vandaar dat ik Opera 10.53 ben gaan gebruiken en dat bevalt wel, behalve dat er soms javascripties of flash bestanden incompatible zijn mjah wat doe je er tegen?

Anyweg zojuist weer eens mijn kop uit het zand gehaald en de laatste nightlies van 3.7 geinstaleerd zowel 32bit als 64bit. Wekr allemaal wel goed vindt ik, ze mogen een opschieten met de release. Alleen er zijn wel flink verschillen tussen 32 en 64 bit en het valt ook meteen op. Flash werkt niet maar dat was al bekend maar daarnaast werken de infobars (know your rights, password save, etc) niet. Verder heeft de 64 bitter bij mij problemen met cookies onthouden en de installer instaleert in de x86 directory en niet in de andere program files directory.

Maar goed allemaal kleine dingetjes, als er binnenkort eens 64bit flash uitkomt dan is de 64bit versie van firefox klaar voor de opmars. Integevnoverstelling met IE en Opera welke maar matige support hebben voor 64bit, wat ik hierboven heb beschreven (functies die niet werken in 64bit) heeft IE veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Flash werkt niet maar dat was al bekend maar daarnaast werken de infobars (know your rights, password save, etc) niet. Verder heeft de 64 bitter bij mij problemen met cookies onthouden en de installer instaleert in de x86 directory en niet in de andere program files directory.
Geen problemen mee, probeer eens een schoon profiel. Probeer Firefox voor de zekerheid volledig te deïnstalleren. Ik heb mijn Minefield 64-bit zonder deïnstalleren gewoon direct over Firefox 3.6.x 32-bit gezet.
Integevnoverstelling met IE en Opera welke maar matige support hebben voor 64bit, wat ik hierboven heb beschreven (functies die niet werken in 64bit) heeft IE veel erger.
Nu gebruik ik niet zo vaak IE, maar voor de tijd dat ik het af en toe wel gebruik: Wat mis je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:30:
[...]
Geen problemen mee, probeer eens een schoon profiel. Probeer Firefox voor de zekerheid volledig te deïnstalleren. Ik heb mijn Minefield 64-bit zonder deïnstalleren gewoon direct over Firefox 3.6.x 32-bit gezet.
Had geen Firefox geinstaleerd dus zal het profiel ook schoon zijn :P Maar even voor de duidelijkheid, ik heb zowel 64 als 32bit naast elkaar draaien en in 64bit werkt het niet (had ik als eerste geinstaleerd) en in 32bit wel.
Nu gebruik ik niet zo vaak IE, maar voor de tijd dat ik het af en toe wel gebruik: Wat mis je dan?
In IE of in FF? Als je wilt weten wat ik bedoel gooi eens de 64bit versie van IE aan dan zie je het van zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ik mis niks hoor, alleen compatibiliteitsweergave maar dat komt omdat het de 32-bit Trident engine van IE7 gebruikt.

Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.