Aha zojuist ook ff gechecked ennuh idd ze hebben het onderhand gefixed blijkbaar. Toen Windows 7 net uit was werkte van alles en nog wat niet in de 64bitter. Toolbars werden niet weergegeven, pagina's werden verkeerd gerenderd, etc. Teveel om op te noemen. Blikbaar is dat nu anders. De Windows 7 functies werken niet in IE 64bit trouwens. Geen preview en geen mooi popup als je rechts clickt op het icoontje.Sebazzz schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:47:
Ik mis niks hoor, alleen compatibiliteitsweergave maar dat komt omdat het de 32-bit Trident engine van IE7 gebruikt.
Nouja, laten we het over Windows 7 maar niet hebben. Semi-offtopic, maar er zitten nog een paar dikke bugs in (bluetooth, subversion + ntfs). Hopen dat SP1 dat fixed.
Maar om ontopic te gaan, Firefox 4 komt dus voor Q3 of Q4 van 2010 uit. Ze willen binnenkort, geloof 20 juni of 20 juli een stabiele beta hebben. De pagina met de release schedule is offline gehaald, dus ik kan het niet meer nazoeken.
Ik weet trouwens niet of het is opgevallen. Maar tekstvakken zijn in de nieuwe Firefox standaard vervormbaar, dus groter danwel kleiner te maken.
Maar om ontopic te gaan, Firefox 4 komt dus voor Q3 of Q4 van 2010 uit. Ze willen binnenkort, geloof 20 juni of 20 juli een stabiele beta hebben. De pagina met de release schedule is offline gehaald, dus ik kan het niet meer nazoeken.
Ik weet trouwens niet of het is opgevallen. Maar tekstvakken zijn in de nieuwe Firefox standaard vervormbaar, dus groter danwel kleiner te maken.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik gebruik altijd deze pagina om te kijken:
https://wiki.mozilla.org/Releases en daar staat ook een linkje naar de schedul van FF4 beta 1.
Op dit moment geplanned voor 24 juni.
https://wiki.mozilla.org/Releases en daar staat ook een linkje naar de schedul van FF4 beta 1.
Op dit moment geplanned voor 24 juni.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Heeft iemand anders wel eens last van een haperende Firefox? Ik heb het nu al een tijdje en het gaat me steeds meer irriteren. Zo ong. om de 5 seconden slaat ie even vast. Vooral heel irritant met scrollen en tekst typen.
Ik heb al heel veel add-ons uitgezet maar het probleem blijft. Mijn PC is redelijk up to date en met genoeg geheugen.
Mijn huidige versie is 3.0.19
Iemand anders misschien?
Ik heb al heel veel add-ons uitgezet maar het probleem blijft. Mijn PC is redelijk up to date en met genoeg geheugen.
Iemand anders misschien?
Waarom gebruik je nog Firefox 3.0 en niet 3.5/3.6? Is je computer met veel I/O bezig, dat kan Firefox ook problemen geven.
Verwijderd
Gebeurd dat op een website met flash o.i.d? Oudere versies van de flash plugin hadden problemen waardoor het CPU gebruik instantaan omhoog schoot.
Eerst upgraden, dan verderkijken. Er is in al die releases zóveel snelheid bijgekomen dat het wellicht dan opgelost is.
http://twitter.com/AdobeLabs/statuses/16516610041
Adobe is bezig met nieuwe 64-bit versies van Flash voor Win, Mac en Linux. Geen idee of Firefox meedoet of het alleen voor IE is.
Adobe is bezig met nieuwe 64-bit versies van Flash voor Win, Mac en Linux. Geen idee of Firefox meedoet of het alleen voor IE is.
Ik mag hopen van wel. Wat heb je aan de 64-bit FF als je er geen gebruik van kunt maken met Flash.
Dat klopt idd, ik draai nu 3.5.2 en draait soepel! Geen haperingen meerJejking schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:59:
Eerst upgraden, dan verderkijken. Er is in al die releases zóveel snelheid bijgekomen dat het wellicht dan opgelost is.
Flash werkt hier nu prima, op Shiretoko 3.5.2... eindelijk !!Sebazzz schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:28:
http://twitter.com/AdobeLabs/statuses/16516610041
Weet je wel hoe lang 3.6.x al uit is
Sinds 3.6 heb ik al problemen met de adobe plug-in... Op diverse sites kwam ik mensen tegen met hetzelfde probleem (een wit scherm met een blanco error box) bij het openen van pdf bestanden in de browser.
Helaas nog steeds geen oplossing gevonden, dus heb ik Acrobat zo ingesteld dat hij bij aanklikken van een pdf bestand via firefox er een Acrobat window opent.
Desalnietemin zou het wel fijn zijn als ik pdfjes weer kon openen in een browser tab, zonder iedere keer een acrobat 'popup' krijg. Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?
Helaas nog steeds geen oplossing gevonden, dus heb ik Acrobat zo ingesteld dat hij bij aanklikken van een pdf bestand via firefox er een Acrobat window opent.
Desalnietemin zou het wel fijn zijn als ik pdfjes weer kon openen in een browser tab, zonder iedere keer een acrobat 'popup' krijg. Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?
Als je nu eens op de vorige, en die daarvoor, pagina kijktYoG schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:16:
Heeft iemand anders wel eens last van een haperende Firefox? Ik heb het nu al een tijdje en het gaat me steeds meer irriteren. Zo ong. om de 5 seconden slaat ie even vast. Vooral heel irritant met scrollen en tekst typen.
Iemand anders misschien?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Al eerder gelezen maar niet geholpenRaven schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:49:
[...]
Als je nu eens op de vorige, en die daarvoor, pagina kijkt
Ik neem aan dat het Shiretoko project ten einde is? Op de pagina daarvan wordt je meteen aangeraden om je 'outdated Shiretoko' te upgraden (dat ik dus net daarvoor al gedaan heb) en wordt je naar een FF-beta downloadlink gestuurd
Ik zit nu dus met 32-bit Firefox 3.6.4., dat overigens goed werkt.
Wrang genoeg werkten er in Shiretoko meer add-ons dan de laatste Firefox.. dus je zou kunnen zeggen dat 64-bit al redelijk is ingevoerd bij de add-ons?
Zelfs de MS .Net Framework Assistant werkte in Shiretoko, niet in 3.6.4
Deze werken allemaal niet in FF 3.6.4. en wel in Shiretoko 3.0.19:
- Bookmarks Link Checker Minus 1.6
- CustomizeGoogle 0.76
- ErrorZilla Mod 0.39
- Microsoft .NET Framework Assistant 1.0
- TorrentBar 0.9.1.10
Edit: Huh

[ Voor 6% gewijzigd door YoG op 20-06-2010 15:23 ]
CustomizeGoogle is al een hele tijd niet meer werkend, OptimzeGoogle is de opvolger
Verwijderd
Firefox heeft tegenwoordig officiele 64 bit releases dus denk ik dat de persoon achter Shiretoko 64 ermee is opgehouden.YoG schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:14:
Ik neem aan dat het Shiretoko project ten einde is? Op de pagina daarvan wordt je meteen aangeraden om je 'outdated Shiretoko' te upgraden (dat ik dus net daarvoor al gedaan heb) en wordt je naar een FF-beta downloadlink gestuurd
Ik zit nu dus met 32-bit Firefox 3.6.4., dat overigens goed werkt.
http://ftp.mozilla.org/pu...fox/nightly/latest-trunk/
Helemaal onderaan waar "win64-x86_64" achter staat.
Het probleem is dat je heelerg voorzichtig moet zijn met de naam Shiretoko. Het is de naam van een 64bit community release MAAR het word ook als interne codename gebruikt voor 3.0 en 3.5 reeksen. Zeer verwarrend allemaal, de huidige versie heet dus Minefield.
http://www.start64.com/in...task=view&id=25&Itemid=75
Flash werkt dus niet als zowel Silverlight. Mediaplayer en Quicktime heb ik nooit geprobeerd (sites die dat gebruiken zijn tegenwoordig echt schaars en al zijn ze er het is de moeite niet waard) en Sun heeft een 64bit JRE samen met plugin dus dat werkt perfect.Deze werken allemaal niet in FF 3.6.4. en wel in Shiretoko 3.0.19:
Ik weet trouwens niet welke versie van Shiretoko je hebt. Als je de officiele Shiretoko's hebt van 3.0.19 dan kan het zijn dat compatibility met oudere addons beter is maar meeste addons zijn ofwel geupdate ofwel er zijn vervangers ipv gekomen.
Als je de 64bit Shiretoko hebt dan gaat jou verhaal niet op. Qua addons in de officiele 64bitter is het een kwestie van passende versie nummers. Ik heb nog niet meegemaakt dat een addon waar de versie nummer van klopte niet werkt op de 64 bitter. Met Shiretoko 64 had je dus het probleem dat de helft van de Javascript engine uit was geschakeld omdat het niet goed werkte vandaar dat sommige addons het niet deden. Verwarrend inderaad maar gewoon even bij de les blijven en goed kijken welke versies je allemaal gebruikt.
Als je de laatste nightly gebruikt (zoals ik) dan kan je de nightly tester tool installeren waarmee je installatie van addons kan forceren, jammer genoeg werkt de tester tool nog niet met de laatste nighly van 3.7pre. Een addon die is geschreven voor 3.5 die niet op de nightlies werkt moet ik nog tegen komen maar ze zullen er wel zijn, ik ben trouwens niet zo'n super addon buff.
http://www.oxymoronical.com/web/firefox/nightly
Dat is dus wat ik bedoel, je bent op de Shiretoko pagina van de Mozilla Foundation, dat is niet de Shiretoko community release. Die pagina flipt hem als je een versie nummer hebt waar hij de balle niet van snapt. Ik zit op 3.7pre en daar zegt hij hetzelfde.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 02:11 ]
Ja, geen id, brows nogal wat, dus denk dat het dan sneller voorkomt/fout gaat.Raven schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:10:
[...]
Alweer terug? Hoe krijg je dat voor elkaar![]()
Hier loopt het nog goed
Ah, wellicht snap ik het nu.. maar ben er niet helemaal zeker van.. toch knap van Mozilla dat ze het zó ingewikkeld hebben gemaakt, gezien de lengte van je posting
Maar iig bedankt voor de moeite
Maar goed, mijn irritante probleem is weer terug.. en ditmaal nog erger dan ooit.. zo erg dat ik maar met IE tijdelijk verder ga.. zou het misschien aan de Flashplugin kunnen liggen? Er wordt nl. net gemeld door Firefox dat ie gecrasht is (op een Last.fm pagina)
Verwijderd
Mwah is niet echt iets wat Mozilla heeft gedaan. Zij gebruiken codenamen voor producten die in de test zijn. Dan komt een malloot die dezelfde naam moet gebruiken als de pre-releases en de nightlies, ja dan gaat het dus fout. Ze zeggen er ook duidelijk bij dat als je de ballen ervan niet snapt dat je dan ervan af moet blijven en net zoals de rest van de stervelingen moet wachten op de officiele releases. Tja...YoG schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:14:
[...]
Ah, wellicht snap ik het nu.. maar ben er niet helemaal zeker van.. toch knap van Mozilla dat ze het zó ingewikkeld hebben gemaakt, gezien de lengte van je posting
Maar iig bedankt voor de moeite
Tja, ik heb een diploma systeembeheer en dan nog is het een vaag verhaal
Maar ik ben eruit wat mijn FF zo doet vertragen.. het gaat om een addon met -wrang genoeg- de naam Fastestfox ("Browse Faster!"). Die eraf gehaald en het werkt nu weer soepeltjes
Maar ik ben eruit wat mijn FF zo doet vertragen.. het gaat om een addon met -wrang genoeg- de naam Fastestfox ("Browse Faster!"). Die eraf gehaald en het werkt nu weer soepeltjes
Ik kreeg zojuist een melding dat 3.6.4 er is
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Mooi zo, dan is mijn 2 mnd betatester zijn ten einde. Dit is de versie met de out-of-proces-plugin, oftewel een crash van Flash kan geen kwaad meer.
Mits je Windows of Linux draait want de OS X versie heeft dat (nog?) niet.
Dat ze dat in een "minor" update stoppen! Je zou zeggen da's een vrij grote verandering... Of zat het er al half in, maar was het nog niet stabiel genoeg ofzo?Sjah schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:27:
Mooi zo, dan is mijn 2 mnd betatester zijn ten einde. Dit is de versie met de out-of-proces-plugin, oftewel een crash van Flash kan geen kwaad meer.
Valt me trouwens wel op dat het aantal minor updates aanzienlijk lager lijkt te liggen dan ten tijden van 3.0 ofzo.
Hij klaagt na de update wel dat m'n flashplayer out of date is (windows) maar om up te graden moet ik weer die adobe download manager installeren... iets wat ik niet wil. Ik ga nog even naar de installer zoeken.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Losse installers: http://www.filehippo.com/download_flashplayer_firefox/ en http://get.adobe.com/nl/flashplayer/Room42 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:46:
Hij klaagt na de update wel dat m'n flashplayer out of date is (windows) maar om up te graden moet ik weer die adobe download manager installeren... iets wat ik niet wil. Ik ga nog even naar de installer zoeken.
Die eerste is goed (zie de download link rechts). Die tweede is juist de download manager die je daar via 'allow' of 'toestaan' installeert.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik zeer sporadisch, maar als ik het gebruik wil ik het wel fatsoenlijk kunnen gebruiken
De filehippo is altijd up to date, vrijwel altijd vlak na de officiële aankondiging of leak staat ie er op, en ze hosten de files zelf, helemaal makkelijkMaar bedankt voor de filehippo link. Ik neem aan dat ie altijd up-to-date is? Dan is dat een keeper
Ik probeer al twee dagen de laatste nightly te downloaden maar die server is zo traag
Heeft iemand toevallig de laatste nightly 64-bit in bezit of kan hem uploaden op een andere server zoals imagehost.org?
UploadingSebazzz schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:07:
Ik probeer al twee dagen de laatste nightly te downloaden maar die server is zo traagHeeft iemand toevallig de laatste nightly 64-bit in bezit of kan hem uploaden op een andere server zoals imagehost.org?
http://i.imagehost.org/do...US_win64-x86_64_installer
[ Voor 11% gewijzigd door Xaero op 24-06-2010 08:14 ]
Bedankt
Verwijderd
Ik weet niet wat het probleem bij jou is maar dat probleem heb ik niet.Sebazzz schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:07:
Ik probeer al twee dagen de laatste nightly te downloaden maar die server is zo traagHeeft iemand toevallig de laatste nightly 64-bit in bezit of kan hem uploaden op een andere server zoals imagehost.org?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Vanmorgen en gisteren was hij retetraag of niet te bereiken toen ik het probeerde. Nu lijkt het weer te werken. Ben nu de nightly van 24 juni aan het downloaden.Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:04:
[...]
Ik weet niet wat het probleem bij jou is maar dat probleem heb ik niet.
Ze willen de eerste beta gelijk goed doen en er waren en zijn een aantal bugs die nog gefixed of gemerged moeten worden zoals het kunnen tekenen in de titelbalk, nieuwe add-ons manager, preferences in een tab, en videokaart acceleratie. Ik zou hem volgende week of de week erna verwachten.
[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 24-06-2010 16:41 ]
Firefox releases komen zelden uit volgens planning. Meestal met goede redenen.
|_____vakje______|
Verwijderd
Mwah planning in het algemeen komen zelden uit zoals ze geplanned zijn, meestal met goede reden.CyberSnooP schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:41:
Firefox releases komen zelden uit volgens planning. Meestal met goede redenen.
Behalve dat 4.0 er zeer waarschijnlijk totaal anders uit gaat zien dan 3.x... ben ik benieuwd hoe de veranderingen onder de motorkap de prestaties gaan beïnvloeden. Iemand die daar al iets over durft/kan zeggen?
Ik weet dat ook performance in Firefox 4 een speerpunt is. Ik haal 800 ms met de Sunspider 0.9 benchmark. En een score van 776 voor de V8 benchmark:Jejking schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:37:
Iemand die daar al iets over durft/kan zeggen?
Score: 776
Richards: 1845
DeltaBlue: 1209
Crypto: 1481
RayTrace: 553
EarleyBoyer: 388
RegExp: 220
Splay: 1091
Wat ik wil is dat de middlemouse knop actie niet scroll opent maar een reload geeft. Nu zal dat wel kunnen met muisdriver van Logitech, maar ik wil het gewoon via chrome.css of about:config. Volgens mij kan dit niet, maar misschien heeft iemand daar andere gedachtes over.
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen? Dat je niet meer scrolled maar met iedere keer dat je de middle-mouse doet een refresh krijgt?
Verwijderd
als met alles met de muis wil doen kan ik je firegestures aanraden 
nooit meer op zoek naar knopjes, gewoon klik, sleep, klaar
zelfs met een touchpad nog prima te doen

nooit meer op zoek naar knopjes, gewoon klik, sleep, klaar

zelfs met een touchpad nog prima te doen
Verwijderd
Wat een bagger update is dit. M'n browser crashte normaal nauwelijks en nu om de haverklap door een Flash crash of een Silverlight crash of een plugin container die vastloopt. Al die problemen had ik hiervoor nooit
.
Voordat iemand het zegt. Ja, de plugins zijn up-to-date bevonden http://www.mozilla.com/en-US/plugincheck/ .
Voordat iemand het zegt. Ja, de plugins zijn up-to-date bevonden http://www.mozilla.com/en-US/plugincheck/ .
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 03:35 ]
Heb je die plug-ins wel geüpdate*?
offtopic:
* ik weiger geüpdatet/updatet te schrijven! Wat een ransig Nederlands is dat toch!!
* ik weiger geüpdatet/updatet te schrijven! Wat een ransig Nederlands is dat toch!!
@ Sjah: er zijn een paar 'middlemouse' prefs in je about:config te vinden, standaard is deze middlemouse.openNewWindow true, de andere middlemouse booleans zijn niet in te stellen dat je scrollwiel refreshed. Wel dat je klembordcontent als url gezien wordt: middlemouse.contentLoadURL
Tx voor het meedenken mensen, kan niet denk ik.
Toch nog maar even antwoord geven waarom ik dat wil: ik gebruik scroll aanzetten nooit, en reload superveel, kortom mijn middlemouse staat nu niks te doen.
Toch nog maar even antwoord geven waarom ik dat wil: ik gebruik scroll aanzetten nooit, en reload superveel, kortom mijn middlemouse staat nu niks te doen.
Hier net zo. Kan niet normaal meer browsen zo.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 03:17:
Wat een bagger update is dit. M'n browser crashte normaal nauwelijks en nu om de haverklap door een Flash crash of een Silverlight crash of een plugin container die vastloopt. Al die problemen had ik hiervoor nooit.
*NOT*Sjah schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:27:

[ Voor 17% gewijzigd door BreadFan op 26-06-2010 21:09 ]
De laatste nightly van Firefox heeft de Minefield knop linksbovenin in de titelbalk zitten, en de tabbladen zitten er ook half in. Ik heb in de screenshots een lijn getekend om het te illustreren. Het zit er nog een beetje vergaard uit als ie gemaximaliseerd is.

@wiethoofd, dat kan inderdaad, maar misschien is het interesant voor jou om dit filmpje en stukje eens door te lezen: http://blog.mozilla.com/f...-are-on-top-in-firefox-4/
[ Voor 74% gewijzigd door tweeny op 27-06-2010 10:46 ]
Dat kan gewoon hoor. Tabs on top is een optie, geen verplichting en anders zou er binnen korte tijd toch een add-on voor uitkomen.
Ik vraag me af of dat niet ligt aan de laatste Flash. Ik heb 2 mnd met 3.6.4 gewerkt, enu sinds paar dagen vallen de crashjes mij op, volgens mij is dat sinds ik de nieuwste flash update meepakte.BreadFan schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:07:
[...]
Hier net zo. Kan niet normaal meer browsen zo.Ook mijn plugins zijn up to date. Heb flash al eens opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niets. Echt waardeloos. Ik ga terug naar een oudere versie.
[...]
*NOT*
Maar even de Youtube versie hier ook neergezet, scheelt weer doorklikken.
het enige wat ze dus willen _en niet meenemen in de video_ is de tabbladenbalk _boven_ de url-balk, de bookmarksbar is compleet niet meegenomen.
Optimaal zou dus zijn:
Bookmarks
Tabbar
Vorige/volgende knoppwn, url-balk, searchfield
het enige wat ze dus willen _en niet meenemen in de video_ is de tabbladenbalk _boven_ de url-balk, de bookmarksbar is compleet niet meegenomen.
Optimaal zou dus zijn:
Bookmarks
Tabbar
Vorige/volgende knoppwn, url-balk, searchfield
[ Voor 45% gewijzigd door Wiethoofd op 27-06-2010 11:59 ]
Verwijderd
Firefox 3.7 kan je wel aan de kant schuiven.
De Alpha 6 versie is een drama en heeft de complete GUI in puin liggen. De Alpha 5 versie werkt wel vrij aardig, maar er is ongeveer geen enkele extensie die er fatsoenlijk mee werkt.
Alle erkende en minder erkende methodes om extensies geforceerd te installeren zijn door Mozilla vakkundig om zeep geholpen en er is een nieuw platform waarop de extensies gebasseerd moeten zijn.
Kortom: Firefox is nu net zo'n vendor-lock in troep als Internet Explorer.
Als meneer mozilla het niks vindt, werkt het gewoon niet meer.
Blijf maar bij 3.6.x of neem een andere browser.
De Alpha 6 versie is een drama en heeft de complete GUI in puin liggen. De Alpha 5 versie werkt wel vrij aardig, maar er is ongeveer geen enkele extensie die er fatsoenlijk mee werkt.
Alle erkende en minder erkende methodes om extensies geforceerd te installeren zijn door Mozilla vakkundig om zeep geholpen en er is een nieuw platform waarop de extensies gebasseerd moeten zijn.
Kortom: Firefox is nu net zo'n vendor-lock in troep als Internet Explorer.
Als meneer mozilla het niks vindt, werkt het gewoon niet meer.
Blijf maar bij 3.6.x of neem een andere browser.
Er komt helemaal geen 3.7, na de alpha's word de 3.7 telg van Firefox omgezet naar 4.0 beta, en over de GUI, dat word gewoon stap voor stap gedaan, daardoor lijkt het op dit moment nogal chaotisch, maar geloof mij, de nieuwe GUI is een grote stap voorwaarts.
De tabs zitten in de laatste nightly strak tegen de bovenkant aan. Er mag wat mij betreft wel een klein beetje spacing tussen zitten. Maar het komt misschien ook wel doordat ik de oranje knop in de lnker bovenhoek geforceerd uit heb staan in de userChrome-file.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Wat is er mis mee dat extensies niet meer geforced kunnen worden? Ik kies liever zelf ipv doorgedrukt te worden door de extensiebouwers?
Verder is dit een Alpha, leer het eens. Als je die alpha wat langer dan een dag bekeken hebt zul je zien dat er dagelijks nog grote veranderingen in zitten. Je kijkt echt live mee tijdens de verbouwing van een huis, en dat is inderdaad weleens een puinzooi.
Op het gebrek aan een werkende omnibar na is het nu al een heel mooi stukje geworden trouwens, dat 3.7
Verder is dit een Alpha, leer het eens. Als je die alpha wat langer dan een dag bekeken hebt zul je zien dat er dagelijks nog grote veranderingen in zitten. Je kijkt echt live mee tijdens de verbouwing van een huis, en dat is inderdaad weleens een puinzooi.
Op het gebrek aan een werkende omnibar na is het nu al een heel mooi stukje geworden trouwens, dat 3.7
Gek hè, voor een alpha versieVerwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:58:
Nee hoor, ik heb gewoon User Agent Switcher prima werkend gekregen. Dat nieuwe platform, Jetpack, hoeft niet geïmplementeerd te worden door een extensie. Het geeft alleen wel mogelijkheden om extensies on-the-fly te activeren/deactiveren/installeren/deinstalleren.Alle erkende en minder erkende methodes om extensies geforceerd te installeren zijn door Mozilla vakkundig om zeep geholpen en er is een nieuw platform waarop de extensies gebasseerd moeten zijn.
Omdat de 3.7 versie een alpha nightly is en een paar flaws heeft is het gelijk vendor-lockin troepKortom: Firefox is nu net zo'n vendor-lock in troep als Internet Explorer.
nieuws: Mozilla verhoogt plugin-timeout van crash protection in Firefox 3.6.6 << misschien is dat de oplossing voor je. De faildetection stond op 10 seconden, op oudere hardware is/was dat te weinig en is deze nu opgehoogd nar 45 seconden.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 03:17:
Wat een bagger update is dit. M'n browser crashte normaal nauwelijks en nu om de haverklap door een Flash crash of een Silverlight crash of een plugin container die vastloopt. Al die problemen had ik hiervoor nooit
Wat is oudere hardware? Mijn dual-core is 2.5 jaar oude bijv, is dat nu echt verouderde meuk?
hangt er vanaf op welke snelheid ie draaitSjah schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:50:
Wat is oudere hardware? Mijn dual-core is 2.5 jaar oude bijv, is dat nu echt verouderde meuk?
Verder is dom.ipc.plugins.timeoutSecs natuurlijk ook zelf aan te passen.
De default 2.6Ghz natuurlijk. Ik ben niet voor niets een GoT-bejaarde, he?
Wat is er ondertussen met 3.6.5 gebeurd dan?
Verwijderd
Ik heb zojuist de dagelijkse nightly binnengekregen. Nog niet echt veel mee gespeeld maar een ding wat mij opvalt is dat als je fullscreen gaat dat de minfield knop boven maar voor de helft zichtbaar is. Is dit normaal sgedrag of een bug?
Zie een paar posts hierboven
Ik gok dat ze er nog mee bezig zijn want de tabs moeten uiteindelijk rechts naar de knop komen.
Verwijderd
Oh bedoel je dat, was even niet duidelijk. Ja ik zat zelf ook al te denken aan die apptabs maar kon die apptabs niet terug vinden dus zat ik even te twijfellen of het een bug was of niet.Sebazzz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:42:
Zie een paar posts hierbovenIk gok dat ze er nog mee bezig zijn want de tabs moeten uiteindelijk rechts naar de knop komen.
Maar dan nog iets. Docking in Windows 7 werkt niet meer en de fullscreen docking is zeer gevoellig. Als je net naast een tab clickt dan gaat hij ineens van fullscreen naar nominaal.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 14:46 ]
Klopt, de beheren het window nu zelf zo te zien. Maargoed, work in progress. Tot een week geleden wat het niet eens mogelijk. Nu kan je ook niet met dubbelklik een venster maximaliseren, wat ik wel mis.
Verwijderd
Juh waarschijnlijk is het opgelost in de nightly van morgen maar dan zijn er weer nieuwe bugs. Ben wel zeer benieuwd naar de implementatie van die apptabs. Ik heb nog geen fatsoenlijke implementatie gezien van webapps, het is meestal een button die ergens extra erbij wordt geplaatst ofzo wat niet altijd even handig is.Sebazzz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:20:
Klopt, de beheren het window nu zelf zo te zien. Maargoed, work in progress. Tot een week geleden wat het niet eens mogelijk. Nu kan je ook niet met dubbelklik een venster maximaliseren, wat ik wel mis.
Rond vijf - zes uur, straks dus, komt er altijd een nieuwe 64-bit nightly online. Dus dan zal je het weten indien je die versie gebruikt. De 32-bit nighlies hebben vaak een paar uur tot een halve dag vertraging.
Hoe krijg je die leuke button daar? Ik heb de nightly (firefox-3.7a6pre.en-US.win32). En daar zit die button er niet meer?Sebazzz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:10:
De laatste nightly van Firefox heeft de Minefield knop linksbovenin in de titelbalk zitten, en de tabbladen zitten er ook half in. Ik heb in de screenshots een lijn getekend om het te illustreren. Het zit er nog een beetje vergaard uit als ie gemaximaliseerd is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit, volgens mij heb je dus een 64-bit nodig. Eens even checken ;D.
Edit2, ja. Deze ziet er toch wel mooier uit ;P
[ Voor 8% gewijzigd door Xaero op 27-06-2010 16:58 ]
Verwijderd
Nou nee hoor, de 32bitter wordt ook geupdate. Alleen die updates komen op andere tijdenstippen. Trouwens ik heb zowel de 32 en 64 bitter side-by-side draaien en beide waren vanmorgen al geupdate. Het is dat die updater zijn eigen tijdklokje erop na houd en zelf besluit wanneer hij gaat checken voor updates. Als je zelf de FTP in de gaten hou dof regelmatig even de "check for updates" in het help menu aan clickt dan ben je veel sneller.Xaero schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:48:
[...]
Hoe krijg je die leuke button daar? Ik heb de nightly (firefox-3.7a6pre.en-US.win32). En daar zit die button er niet meer?
Edit, volgens mij heb je dus een 64-bit nodig. Eens even checken ;D.
Edit2, ja. Deze ziet er toch wel mooier uit ;P
Bij de 64-bitter werkt heel het updatesysteem niet. Hij blijft maar die progress bar houden, en zelfs de hide knop werkt niet. Alleen het 'kruisje' rechtsbovenin.
Verwijderd
Denk dat er dan iets mis is met jou install want bij mij werkt het wel.Sebazzz schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:51:
Bij de 64-bitter werkt heel het updatesysteem niet. Hij blijft maar die progress bar houden, en zelfs de hide knop werkt niet. Alleen het 'kruisje' rechtsbovenin.

Even een bugreportje?
Nee dat werkt wel, maar als ie aangeeft dat er een update is, wat ie vanzelf doet, dan download ie de update niet maar blijft de voortgangsbalk scrollen.
Verwijderd
Dat doet hij bij mij ook. Heeft hij vanmiddag nog gedaan.Sebazzz schreef op maandag 28 juni 2010 @ 02:04:
Nee dat werkt wel, maar als ie aangeeft dat er een update is, wat ie vanzelf doet, dan download ie de update niet maar blijft de voortgangsbalk scrollen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 04:43 ]
Die nieuwe nightly begint toch erg gelikt er uit te zien
. En ook is die hierbovengenoemde fout bij het maximaliseren weg ;D. Erg handig, 2 firefox's naast elkaar. Een nightly en de gewone
. Lekker testen.
Nu alleen nog support voor Flash, maar dat zal nog wel even duren.
Wat dat betreft hoef je alleen op Adobe boos te zijnXaero schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:57:
Verwijderd
De updater werkt toch echt. Trouwens in de versie van vandaag zijn de problemen met de layout opgelost. 

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 16:56 ]
Nouja, vreemd ja. Nu wachten totdat de tabs daadwerkelijk naast de Minefield knop komen, en je de add-on logo's in de titelbalk kwijt kan.
Verwijderd
Het is nog allemaal in ontwikkeling maar uit dit concept filmpje haal ik dat het de bedoeling is dat apptabs onder de menu knop komen en dat het verder zo blijft.Vanaf 2 minuut 30 seconden.Sebazzz schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:10:
Nouja, vreemd ja. Nu wachten totdat de tabs daadwerkelijk naast de Minefield knop komen, en je de add-on logo's in de titelbalk kwijt kan.
YouTube: Why Tabs are on Top in Firefox 4
Verwijderd
ik vind het een goed punt, die apptabs.
zo kan je een stuk naadlozer samenwerken met google docs & co, geen slecht punt vind ik.
met mijn huidige UI (in totaal 2 balken) zie ik het niet helemaal zitten, maar dat word even proberen.
wellicht zijn dergelijke dingen als all-in-one sidebar dan ook overbodig.
even getest met 3.6 en wat add ons, werkt prima, mits de titelbalk uitstaat.
grafisch ziet het er alleen minder uit, maar dat komt wel met 3.7
zo kan je een stuk naadlozer samenwerken met google docs & co, geen slecht punt vind ik.
met mijn huidige UI (in totaal 2 balken) zie ik het niet helemaal zitten, maar dat word even proberen.
wellicht zijn dergelijke dingen als all-in-one sidebar dan ook overbodig.
even getest met 3.6 en wat add ons, werkt prima, mits de titelbalk uitstaat.
grafisch ziet het er alleen minder uit, maar dat komt wel met 3.7
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 00:22 ]
O.k. ik ben duidelijk niet de enige die problemen sinds kort heeft.
Eindelijk werkt 3.6.6 maar flash voor geen meter.
Wat is een mogelijkheid om het toch draaiend te maken?
explorer is ook 64bit en daar werkt het wel?
Begrijp ik het goed dat 3.6.6 64 bit is geworden?
fyi mijn os is win7 64bit.
www.casarodriguillo.com
Uhhh. Volgens mij zijn alleen de nightlies nog 64-bits. De rest is nog gewoon 32 bits volgens mij? Je kan proberen als het gewoon 32 bits is, even handmatig de boel te installeren (klikje!).Pinin schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:01:
O.k. ik ben duidelijk niet de enige die problemen sinds kort heeft.![]()
Zo te zien hebben ze 4.0 voor Linux uitgebracht vandaag?
[ Voor 3% gewijzigd door Xaero op 29-06-2010 13:00 ]
ok bedankt, die link does the job.
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Kijk hier.Xaero schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:40:
Uhhh. Volgens mij zijn alleen de nightlies nog 64-bits. De rest is nog gewoon 32 bits volgens mij? Je kan proberen als het gewoon 32 bits is, even handmatig de boel te installeren (klikje!).
Zo te zien hebben ze 4.0 voor Linux uitgebracht vandaag?
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=570022
Omdat ze een verandering hebben doorgevoerd in de roadmap en de versie nummers klopte het even niet maar wat wij als 3.7pre aan het gebruiken waren was sowieso al 4.0. Ze hebben nu alleen de versie nummers veranderd.
Geen idee of het al gemeld was, maar de addons (geforceerd) werkend krijgen gaat door in 'about:config' het volgende (boolean) toe te voegen: extensions.checkCompatibility.4.0b
En als waarde false. Zelfde als bij voorgaande versies eigenlijk.
En als waarde false. Zelfde als bij voorgaande versies eigenlijk.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Ondertussen is Firefox 4.0 b2-pre uitgebracht voor Windows en Mac: http://ftp.mozilla.org/pu...fox/nightly/latest-trunk/
De 64-bit versie lijkt er nog niet te zijn.
De 64-bit versie lijkt er nog niet te zijn.
Tot nu toe merk ik geen verschil met firefox.
Ik zit op een Pentium 4 2.39 GHz 1.75 GB RAM en een oude GeForce Kaartje
en dat lijkt mij een redelijk oud systeempje hierro.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijderd
Ik heb hier redelijk nieuwe putertjes. Core i5 lappie en Core i7 desktop en ik moet zeggen dat met de standaard settings het inderdaad niet veel uitmaakt qua snelheid. Als je de volgende settings even aanpast dan moet het wat beter opschieten.Pykow schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:49:
Tot nu toe merk ik geen verschil met firefox.
network.http.max-connections;64
network.http.max-connections-per-server;48
network.http.max-persistent-connections-per-server;48
network.http.pipelining;true
network.http.pipelining.maxrequests;48
network.dns.disableIPv6;true
browser.display.show_image_placeholders;false
nglayout.initialpaint.delay;0
Je kan trouwens ook de Fasterfox addon gebruiken maar ik weet niet zeker of die met 4.0 werkt. Als je internet instabiel wordt dan moet je alle waarden in network.http verlagen. Die 64 moet je verlagen en dan de waarden waar 48 staat 3/4 van die 64.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 16:03 ]
Fasterfox en ook dat soort tweaks worden niet gewaardeerd door server admins. Die paint delay is meer een psychologische versnelling. Waarom denk je dat Chrome altijd zo snappy aanvoelt? Die heeft geen paint delay. Die paint delay heeft echter wel zijn voordelen.
Dit topic is gesloten.