Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:
  • 147.503 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, die komt erin, kom maar met suggesties, maar meer dan een stuk of 3 extensies (aangaande UI) zal ik er niet ingooien. Aan mij om de keus te maken, dat is het voordeel van TS-auteur te zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 20-03-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:00

HaTe

haat niet

AppTab Nav-B-gone ?

Geen url bar meer bij apptabs :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
ok, ik wist niet eens dat dat bestond. Weer wat geleerd :) . Maar goed, dat zal ik eens proberen, misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://userstyles.org/styles/44825/

^^ voor wie niet kan wennen aan de hoekige tabs, de ronde zijn aldus terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Een vraag over het syncen van 2 firefoxen.

Ik heb zowel thuis als op het werk de firefoxen gesynced en dat werkt goed. Nu merk ik alleen dat de app-tabs niet gesynced worden. Dat wist ik al, er stond immers toen ik wilde gaan syncen aangegeven dat firefox alleen favorieten e.d. meeneemt en geen tabbladen.

Maar nu zit ik hier te surfen:
http://support.mozilla.co...slug=What+is+Firefox+Sync

En daar staat dit?
Firefox Sync is a service that lets you synchronize your bookmarks, history, passwords and open tabs with another copy of Firefox
Hoe kan ik zorgen dat de app-tabs als open tabs gezien worden door firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een leuke app die de firefox button kleiner maakt (en je kan hem verplaatsen):

Movable firefox button 1.2

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/28c0xw9.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 21-03-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op maandag 21 maart 2011 @ 01:27:
http://userstyles.org/styles/44825/

^^ voor wie niet kan wennen aan de hoekige tabs, de ronde zijn aldus terug te krijgen.
Briljant toch? Dat je totale controle hebt over de browser. Wat een heerlijk pakket!! _/-\o_

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400484

De final staat nu op de ftp server, 1 dag na RC2 uitgekomen, op 19-3.

ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met RC2 heb ik een niet goed werkende google maps. Ik ga naar google maps in de browser en als ik dan op streetview ga kijken kan ik niet voor of achteruit door een straag gaan, als ik dan iets aanklik waarbij hij normaal naar dat punt moet gaan crashed flash.

Hebben jullie dat probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
@ snoeki, werkt google maps zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 32279 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:15:
[...]

Hebben jullie dat probleem ook?
Hier werkt het ook prima. Lijkt een flash-probleem. Cache al een keer gewist?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Ik moet zeggen dat ze met Fx 4 echt goed werk hebben gelevered.
Alleen spijtig dat de webinterface van VMWare server niet werkt(Als je een VM aanklikt).
De web interface is al een rotzooi =P

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag voor m'n TopicStart: wat was de prettigste extensie inzake de addonbalk?

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 21-03-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Sjah schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:36:
Deze misschien: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/status-4-evar/
Ik gebruik hem in de eerste plaats als vervanging van Fission (adresbalk als progress bar/laad-balk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
Sjah schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:36:
http://userstyles.org/sty...fox-4-animated-addons-bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Room42 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:27:
[...]

Hier werkt het ook prima. Lijkt een flash-probleem. Cache al een keer gewist?
geeft geen oplossing. Ik zit hier wel met een portable firefox, nu had ik meen ik daar ook al eerder problemen mee met google earth, maar in versie 3.6 was dat opeens opgelost en nu weer terug. Bij de final morgen zal ik wel even een installatatie bij de ict mannen aanvragen, dan kan ik uitsluiten dat het niet aan die portable versie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Laatst online: 13-05 18:55
Inderdaad:

http://www.zdnet.be/downl...firefox-4-nu-beschikbaar/
Firefox 4 nu beschikbaar
Dag voor lancering
21 maart 2011 | Jan Custers
De vierde definitieve versie van Firefox is nu beschikbaar.

Een dag eerder dan gepland is de Windows- en Macversie van Firefox 4.0 al te downloaden via de website van Mozilla.

De release van de definitieve versie van Firefox 4 staat officieel gepland voor dinsdag 22 maart. Op de website van ontwikkelaar Mozilla zijn dan ook alleen downloadlinks te vinden naar de meest recente releasecandidate.

Officiële Engelstalige versie
Een lid van discussieplatform Reddit wijst vandaag op een directe downloadlink naar de definitieve versie van Firefox 4 op de servers van Mozilla. Het lijkt wel degelijk om de definitieve Engelstalige versie te gaan.

Oordeel zelf en download Firefox 4 voor Windows. De Macversie vind je via deze link. Op de officiële uitleg moet je wachten tot morgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Leauwie op 21-03-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom gaat mozilla nu al op haar ftp een final versie neerzetten als morgen de release is? Ik vind dat een vreemde beslissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-05 18:10
Waarom eigenlijk alleen de engelse versie? :?

Maakt ook niet uit. Ik wacht wel tot morgen :)

[ Voor 35% gewijzigd door desalniettemin op 21-03-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
Anoniem: 32279 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:17:
waarom gaat mozilla nu al op haar ftp een final versie neerzetten als morgen de release is? Ik vind dat een vreemde beslissing?
Waarschijnlijk zodat een select groepje mensen nog even kan testen of ze geen typfouten hebben gemaakt met het aanpassen van het versienummer, wat in principe het enige verschil is tussen de laatste RC en final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:40
Anoniem: 32279 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:17:
Is niet vreemd.

Op de FTP != release

Er worden gewoon voorbereidingen getroffen: Eerst op de FTP van mozilla, dan pushen ze het naar andere ftp-servers en dan morgen de release.

[ Voor 41% gewijzigd door - J.W. - op 21-03-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 11:33
Ik heb die versie net geinstalleer maar heb nu dus het probleem dat is als ik mijn firfox maximaliseer dat alles bovenin buiten mijn scherm valt. |:( Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimmy87 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:06:
Ik heb die versie net geinstalleer maar heb nu dus het probleem dat is als ik mijn firfox maximaliseer dat alles bovenin buiten mijn scherm valt. |:( Iemand dit al eens meegemaakt?
Hoe bedoel je "alles"? Bij mij komt de Firefox-knop gewoon links van de tabs en de drie windowsknoppen (min/max/close) rechts van de tabs. En als je op Alt drukt, krijg je het menu in beeld (bestand t/m help).

Maak anders even een schreenshot.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 21-03-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

desalniettemin schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:18:
Waarom eigenlijk alleen de engelse versie? :?

Maakt ook niet uit. Ik wacht wel tot morgen :)
Alle talen zijn beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Inderdaad, alle talen zijn beschikbaar. Hierbij de Nederlandse versie: http://releases.mozilla.o...Firefox%20Setup%204.0.exe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-04 15:00
Heb net m'n Firefox naar 4.0 geüpdate. Ziet er allemaal slick uit!

Leuk ook dat je nu aan kan geven geen tracking cookies te willen ontvangen bij Options -> Advanced -> General. In combinatie met het niet accepteren van third party cookies zit ik wel goed zo :P

Enige waar ik niet van gediend ben is het lettertype. De tekst op bijvoorbeeld nu.nl, of zelfs de tweakers front page is erg blurry en ik krijg er koppijn van.

Nu las ik dat dit kwam door Direct2D. De enige oplossing die er nu is, is hardwarematige versnelling uitschakelen in Firefox (in adresbalk about:config intypen en gfx.direct2d.disabled op true zetten). Niet echt een ideale oplossing dus.

Las dat dit probleem al sinds de beta's bestond, waarom is dit in hemelsnaam niet verholpen in de final? De gemiddelde gebruiker is niet in staat om even D2D uit te schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:32
Skire schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:18:
Heb net m'n Firefox naar 4.0 geüpdate. Ziet er allemaal slick uit!

Leuk ook dat je nu aan kan geven geen tracking cookies te willen ontvangen bij Options -> Advanced -> General. In combinatie met het niet accepteren van third party cookies zit ik wel goed zo :P

Enige waar ik niet van gediend ben is het lettertype. De tekst op bijvoorbeeld nu.nl, of zelfs de tweakers front page is erg blurry en ik krijg er koppijn van.

Nu las ik dat dit kwam door Direct2D. De enige oplossing die er nu is, is hardwarematige versnelling uitschakelen in Firefox (in adresbalk about:config intypen en gfx.direct2d.disabled op true zetten). Niet echt een ideale oplossing dus.

Las dat dit probleem al sinds de beta's bestond, waarom is dit in hemelsnaam niet verholpen in de final? De gemiddelde gebruiker is niet in staat om even D2D uit te schakelen...
Heb je misschien wat meer informatie over je systeem?

Hier ook net geüpgrade, en wauw wat een verbeteringen!
Vooral de nieuwe interface vind ik helemaal top.
Geen last van het D2D probleem trouwens.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Door het hoge geheugengebruik van 3.6 heb ik een tijdelijke overstap naar Chrome gemaakt. Nu eens kijken hoe deze versie zich houdt...
Bij Flash-spelletjes staat de plugin-container aardig te stampen trouwens...

Hmm... 6 tabs open, 233.000 kB geheugengebruik. Ff vaak F5-en op één pagina -> geheugengebruik 283.508 kB en dat zakt niet meer...

[ Voor 24% gewijzigd door PaulZ op 21-03-2011 18:31 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Zit op Windows 7 64bit. Internet Explorer 9 heeft exact hetzelfde probleem. De enige browser die fonts wel goed weergeeft met hardware acceleration aan is Chrome.

Font met D2D aan:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/o73bc7.png

Font met D2D uit:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/iz5eyr.png

Zoals je kunt zien is het lettertype een stuk "crispier" en scherper wanneer D2D uitgeschakeld is.

@HaTe: Ik heb een 8600M GT met de nieuwste nVidia drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door Skire op 21-03-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:00

HaTe

haat niet

Bij mij ziet het er met D2D aan wel iets beter uit dan bij jou. Vooral de niet dik gedrukte tekst is bij mij veel beter.

Zie sig voor HW en Windows 7 64bit

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 21-03-2011 18:37 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

H92! schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:10:
Inderdaad, alle talen zijn beschikbaar. Hierbij de Nederlandse versie: http://releases.mozilla.o...Firefox%20Setup%204.0.exe :)
Weet iemand of de 64 bits versies ook beschikbaar zijn? :) Ik zou dan graag 64 bits draaien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 21:32
zo, net ook even FF 4 geïnstalleerd en vind het een enorme verbetering.

de layout is wel even wennen, maar op een prettige manier.

Wat ik het meest fijne is , is de snelle toegang tot menu's die ik standaard gebruik. Bladwijzers met 1 klik te bereiken, een centraal Firefox menu alla MSOffice style ( om het zo maar even te noemen, ik doel op het oranje menu in de linker bovenhoek) en de mogelijkheid om site's als "app-tabblad" vast te pinnen.

wat vooralsnog niet lijkt (!) te werken, is het instellen van ander lettertypen,grootte,kleur ? Gewoon om te testen eens rode letters en andere font en grootte gepakt, maar dit is niet te zien ? ( ook niet na Firefox restart? )

hoe dan ook, fijne browser!

edit: @ cpt chaos, bovenstaande link is de 64 bit versie? Ik draai hier althans een W7 64 bit ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door fender89 op 21-03-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

DeTeraarist

#Boots2Asses

Voor mensen met problemen met D2D, Anti-Aliasing Tuner kan hulp bieden. Niet zelf geprobeerd overigens, tot nu toe ziet het er allemaal prima uit met hardware acceleration.

[ Voor 25% gewijzigd door DeTeraarist op 21-03-2011 19:12 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Heb net alle instellingen uitgeprobeerd maar helaas geen verbetering :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem hier werkende, je kan nu ook de favorietenknop verplaatsen, dat lukte me met vorige versies niet (of ik heb niet goed gekeken).

Mijn exemplaar (wellicht handig voor de plug ins):

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/x1kso6.png

Weet iemand hoe je de volgorde van de iconen op de add-on werkbalk kan veranderen? Ik wil de email notifier helemaal rechts hebben, maar daar is nu opeens adblock gekomen.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 21-03-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Heb ook versie 4 geïnstalleerd net. Lettertype ziet er inderdaad anders uit, het is even wennen denk ik. Tot nu toe vind ik het niet echt storend, al hoewel wel duidelijk is dat het anders is. Misschien ligt het ook aan de resoluties? Ik heb een vrij hoge resolutie.

Jammer wel dat FireBug niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
@ Snoeki: customize en dan slepen? Overigens: niet proberen je Stumble upon toolbar naast de tabbar te hangen: FF crashed en start ook weer gecrashed op. Derde keer doet ie het gelukkig weer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 22:33

Copyman

Dode muis

Cubic X schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:46:
Heb ook versie 4 geïnstalleerd net. Lettertype ziet er inderdaad anders uit, het is even wennen denk ik. Tot nu toe vind ik het niet echt storend, al hoewel wel duidelijk is dat het anders is. Misschien ligt het ook aan de resoluties? Ik heb een vrij hoge resolutie.

Jammer wel dat FireBug niet werkt...
FireBug 1.7 for Beta (http://getfirebug.com/) ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ovigo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:47:
@ Snoeki: customize en dan slepen?
Dat werkt vreemd genoeg niet met die onderste balk.

Ik heb het net kunnen oplossen. Webmail notifier verwijderen, herstart firefox en weer downloaden en installeren en klaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16
Firefox 4.0 zojuist op m'n Mac geïnstalleerd. Werkt prima.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Voor het geval iemand het leuk vind om te lezen, hier staat beschreven hoe ze FF 5+ willen ontwikkelen. Ik ben benieuwd hoe dit systeem gaat werken komende maanden :)

[ Voor 19% gewijzigd door user109731 op 21-03-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148409

Ik heb het gedownload maar als ik het programma opstart krijg ik de melding dat dit nog om de versie Firefox 4 Release Candidate gaat? Dus dan is dit toch niet de final release van versie 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Laatst online: 13-05 18:55
Anoniem: 148409 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:16:
[...]

Ik heb het gedownload maar als ik het programma opstart krijg ik de melding dat dit nog om de versie Firefox 4 Release Candidate gaat? Dus dan is dit toch niet de final release van versie 4?
Vreemd. En de link die daarna geplaatst is met de NL-versie?
http://releases.mozilla.o...Firefox%20Setup%204.0.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die heb ik nog niet geprobeerd want ik heb graag de Engelse versie. Ik wacht wel tot morgen en download de 'officiële' versie 4

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 148409 op 21-03-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mart Ini:

Ik heb FF4 vanochtend geïnstalleerd via onderstaande link, bij mij staat er toch echt Firefox 4.0.
Als je het installeert op de standaard locatie (C:\Program Files\Mozilla Firefox) doet het een upgrade.

ftp://ftp.mozilla.org/pub...ox/releases/4.0/win32/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeps, net te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Werkt die link bij jou? Ik krijg een '505 - Permission Denied' als ik Firefox wil downloaden.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:)

Grappig, in het bestand install notes staat echt dat het om versie 4 gaat:

Install Dir: D:\Program files\Mozilla Firefox
Locale : en-US
App Version: 4.0

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 148409 op 21-03-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werewolf_789 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:14:
[...]

Werkt die link bij jou? Ik krijg een '505 - Permission Denied' als ik Firefox wil downloaden.
Zeker te veel verkeer op de ftp-server, krijg nu ook 505... maar ik heb hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Anoniem: 400484 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:31:
[...]

Zeker te veel verkeer op de ftp-server, krijg nu ook 505... maar ik heb hem.
Zal waarschijnlijk wel zoiets zijn. Maar via andere links werkt hij wel en anders zou het niet zo erg zijn om tot morgen te moeten wachten :P.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nogal ongeduldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

DeTeraarist schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:09:
Voor mensen met problemen met D2D, Anti-Aliasing Tuner kan hulp bieden. Niet zelf geprobeerd overigens, tot nu toe ziet het er allemaal prima uit met hardware acceleration.
Ook bij mij is het renderen van de fonts erg slecht. Om hoofdpijn van te krijgen. HA uit, geen problemen meer. HA aan, problemen weer terug. Erg jammer, ook omdat je daar dan 'weer' een plugin voor nodig hebt. Wil het gewoon out-of-the-box goed hebben :/

Ook is het downloaden van content veel trager geworden. Hij blijft hangen op de meest voor de hand liggende image-hosters zoals bijvoorbeeld photobucket. Ik zie mijn eigen avatar gewoon niet, omdat hij weigert hem binnen te halen. Erg vreemd, en het komt allemaal, en wil niet pessimistisch zijn, vrij buggy over :'(

Inmiddels alle addons gedisabled, maar zonder resultaat. Waar de browser trouwens retesnel is, weigert hij sommige content (zoals mijn eigen avatar nota bene) te downloaden. Ook is het font met HA uit nog steeds om te huilen.

De layout is wel vet. Veel beter. Even wennen natuurlijk, maar niet zo beeldvullend als 3. Ziet er strakker en cleaner uit. Ook hier geld dat het font crispy is, maar dat mag voor nu nog niet de pret drukken :)

[ Voor 39% gewijzigd door Tarabass op 21-03-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa dat verrotte fonts met hardware rendering (waar ik en de meesten geen last van hebben), dat moet ook wel in de TS. Wat zal ik erover zeggen? Hardware-rendering uitschakelen? hoe moet dat ook alweer...

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 21-03-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Opties -> Geavanceerd -> Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Sjah schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:06:
tJa dat verrotte fonts met hardware rendering (waar ik en de meesten geen last van hebben), dat moet ook wel in de TS. Wat zal ik erover zeggen? Hardware-rendering uitschakelen? Hoe doe je dat?
Tools -> options -> advanced -> general -> vinkje weghalen bij 'Use hardware acceleration when available' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tx, had ik kunnen weten.. :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Over TS gesproken, die heeft 't nog over "Het grote Firefox 3.x topic", terwijl er al lang geen FF3 meer te bekennen is in dit topic.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar morgen na uitkomen gooi ik er een nieuw topic in, Fx4 wat vinden we ervan. Dan gaat dit op slot. Dit omdat de meesten het waarderen als ik pas ermee kom als de Final er ook echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
k Heb hier 'last' van het snel naar beneden scrollen met het scrollweeltje op de muis. Af en toe blijft ff halverwege heel even hangen en gaat dan weer verder.
Overigens merk ik nu dat ie ook niet tegen heel snel typen kan. Dan zie je even niks en komt ineens de getypte tekst tevoorschijn... Met Chrome geen last van gehad en volgens mij met FF 3.6 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik zocht die Firefox home page met de meest gebruikte pagina's en dergelijk.. zoals in Chrome. Dat zat in de bèta's, zit dat er nu ook nog ergens in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:35
maarud schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:34:
Ik zocht die Firefox home page met de meest gebruikte pagina's en dergelijk.. zoals in Chrome. Dat zat in de bèta's, zit dat er nu ook nog ergens in?
about:home

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
dan heb ik gewoon een google pagina :)

Heb nog wel zo'n tabbladending als ik op Ctrl Shift E druk, maar dat is niet echt wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Hoe zit 't met jullie geheugengebruik? Ik heb nu een paar uur 6 tabs openstaan en het loopt richting de 510.000 kB Normaal of niet?

(530.012 kB inmiddels)

[ Voor 9% gewijzigd door PaulZ op 21-03-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
PaulZ schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:38:
Hoe zit 't met jullie geheugengebruik? Ik heb nu een paar uur 6 tabs openstaan en het loopt richting de 510.000 kB Normaal of niet?
Zie Memory leak in firefox 3.6+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Toch apart dat alleen Chrome het voor elkaar heeft gekregen om een fatsoenlijke fontrendering te behouden met hardware acceleration... Je zou toch verwachten dat Microsoft ook wel de nodige knowledge in huis heeft om dit te fixxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Blijkbaar is de release eerder uitgelekt dan de bedoeling was.

http://www.engadget.com/2...morrows-official-release/

Ik gebruik altijd de nigthlies dus ik volg die releases niet zo nauw maar misschien leuk voor mensen die nu al de release versie willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik vind 't wel grappig dat men het nu in 't nieuws brengt als "ahead of schedule", zo na vertraging op vertraging op vertraging ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 22:37

aex351

I am the one

Afgelopen weekend Firefox 4.0 RC2 geïnstalleerd en het werkt opzich wel goed. Met Firefox 3.x had ik nogal wat problemen.

Toch heb ik nog steeds niet het idee dat het een voltooid product is. Bijvoorbeeld de extensie beheer pagina past qua stijl ook niet bij de overige menu's en het zit voor de gebruiker niet logisch in elkaar. Qua functionaliteit is de gebruiker ook beter af om gewoon naar de extensie website te gaan.

Verder vind ik het niet praktisch dat favorieten (bladwijzers) in een apart venster wordt geopend. Het zou handiger zijn wanneer de favorieten worden geopend in de huidige venster tenzij je het wil beheren.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
RC voor Android en Maemo is nu ook beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 10:34

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

aex351 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 01:16:
Afgelopen weekend Firefox 4.0 RC2 geïnstalleerd en het werkt opzich wel goed. Met Firefox 3.x had ik nogal wat problemen.

Toch heb ik nog steeds niet het idee dat het een voltooid product is. Bijvoorbeeld de extensie beheer pagina past qua stijl ook niet bij de overige menu's en het zit voor de gebruiker niet logisch in elkaar. Qua functionaliteit is de gebruiker ook beter af om gewoon naar de extensie website te gaan.

Verder vind ik het niet praktisch dat favorieten (bladwijzers) in een apart venster wordt geopend. Het zou handiger zijn wanneer de favorieten worden geopend in de huidige venster tenzij je het wil beheren.
Juist is RC2 wel de complete afgewerkte versie.

Het venster met extensies moet juist anders zijn, want het zijn extensies. Dat was in 3.6. toch ook een ander soort venster, remember?

Dat openen van favorieten in een nieuw venster kun je instellen (natuurlijk) dat ie ze opent in een nieuw tabblad. Heb je de options -> tabs tabblad al wel goed bekeken?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg met de portabel firefox RC2 op het werk steeds deze melding:
Error #2044: Niet-afgehandelde securityError:. text=Error #2048: Schending van beveiligingssandbox: http://s.nos.nl/swf/plugins/nosstats.swf kan geen gegevens laden van http://nl.sitestat.com/kl...matie&ns__t=1300784567902.
at NosStats/track()
at NosStats/parseXml()
at NosStats/loadedXml()
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEventFunction()
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEvent()
at xml::XmlLoader/completeHandler()
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEventFunction()
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEvent()
at flash.net::URLLoader/onComplete()
Is dit op te lossen zonder alles te verwijderen en opnieuw erop te zetten?

Is dit van mijn teletekst NOS app-tab? Het is me echt onduidelijk waarom minister Rosenthal in deze melding genoemd wordt?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-03-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 22:43
Ik heb Firefox 4 gedownload van het nieuwsbericht op de frontpage, maar ik heb geen grote oranje knop! Anticlimax, of draait die knop niet op Windows XP?

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:32
Kingofthemall schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:53:
Ik heb Firefox 4 gedownload van het nieuwsbericht op de frontpage, maar ik heb geen grote oranje knop! Anticlimax, of draait die knop niet op Windows XP?
Volgens mij zou je op windows XP ook zo'n mooie knop moeten hebben, al heb ik dit zelf niet getest. Anders even een screenshot posten?

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nu nog een mooie 64 bits versie van Firefox en ik ben helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar firefox neerzet welke app-tabs je open hebt staan? Ik merk toch dat bij het vastlopen van de browser ze opeens weg zijn en ik maak daar graag een copy van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kingofthemall schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:53:
XP geeft geen grote oranje knop inderdaad :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Jawel hoor, je moet alleen zorgen dat de menubalk niet zichtbaar is dan word die oranje knop wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Winkey schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:17:
Jawel hoor, je moet alleen zorgen dat de menubalk niet zichtbaar is dan word die oranje knop wel zichtbaar.
Hoe dan? Volgens mij kan die oranje knop niet, ik had het ook al geprobeerd in XP, maar kreeg het niet voor elkaar. Toch lijkt het me wel handig. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga het nu even testen in Xp, want dit hoort ook in de TS faq. Moment
In 7 doet die het wel in classic view iig....

JA hij doet het!!

beeld>> werbalken>> menubalk afvinken...

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 22-03-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:41:
Ik ga het nu even testen in Xp, want dit hoort ook in de TS faq. Moment
In 7 doet die het wel in classic view iig....

JA hij doet het!!

beeld>> werbalken>> menubalk afvinken...
Aha, bedankt. Zal het gauw proberen zo gauw ik weer achter mn eigen pc met Fx4 zit (is nu niet het geval dus...).

Oh ja, wanneer komt dat topic over Fx4 hier op GoT? Ik dacht dat ie vandaag wel zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag komt die nog ja, moet nog wat puntjes opde i zetten, plus hij is er officieel nog niet he, de downloadpagina spreekt nog over 3.6.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:46:
Vandaag komt die nog ja, moet nog wat puntjes opde i zetten, plus hij is er officieel nog niet he, de downloadpagina spreekt nog over 3.6.15
Dat is waar, maar op de homepage van Tweakers.net stond heel groot dat Firefox 4 er is... Ik denk dat ze de downloadpagina's later vandaag nog aanpassen.

Even gekeken, en inderdaad, er staat ook alleen nog de RC2. Ze zijn dan wel wat traag, maar goed, hij is toch al een paar maanden te laat, dus dan maakt een dag extra ook niks uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ik heb net een upgrade naar v4 gedaan, valt me ineens een incompatible add-on op. Heb ik dus al die tijd gehad, maar ken het niet. Is disabled nu , geen opties om te uninstallen, ook niet in extensions in profiles terug te vinden.

Ding heet:
Managesoft Usage Agent Web Tracker 8.0

Iemand bekend hier mee, weet wat het doet (en belangrijker, hoe krijg ik dat ding er af?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00
Waarschijnlijk is dit dan een extensie die in je Firefox directory direct geïnstalleerd is.
Kijk eens in C:\Program Files\Mozilla Firefox\extensions

Daar staan ws. een paar mappen. in elke map de install.rdf openen in notepad ofzo en als je de juiste directory gevonden hebt deze wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.tomshardware.c...ome-10-opera-11,2897.html

Tom heeft gister een bigass test van alle browsers gedaan, maar doet dan alles nieuw maar Fx in versie 3.6. tJa die verliest dus, en IE9 dikke winner? Mag ik mijn twijfels hebben, heeft Tom Ms een favour gedaan, waarom bijv niet Fx4 RC getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Er komt een nieuw/geupdate/vervolg/whatever artikel binnenkort.

Vreemde gang van zaken inderdaad gezien de RC er al wat daagjes is hadden ze nog heel eventjes kunnen/moeten wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door - J.W. - op 22-03-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Sjah schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:40:

Tom heeft gister een bigass test van alle browsers gedaan, maar doet dan alles nieuw maar Fx in versie 3.6. tJa die verliest dus, en IE9 dikke winner? Mag ik mijn twijfels hebben, heeft Tom Ms een favour gedaan, waarom bijv niet Fx4 RC getest?
Microsoft's new Internet Explorer easily finishes in first place with the most overall wins, racking up a record-breaking 16 victories. Second place is awarded to the champion of WBGP2, Opera. Third place goes to our WBGP1 champ, Google Chrome. Safari takes fourth place, and the aging Firefox 3.6 comes in last.

Tja hier is wel eentje die heeft wel Firefox 4 getest.

YouTube: Browser Test: Chrome 10 vs Firefox 4 vs Internet Explorer 9 vs Opera 11 vs Safari 5

[ Voor 12% gewijzigd door Abominabilis op 22-03-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 08:00

ResuCigam

BOFH

Sjah schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:40:

Halverwege de eerste pagina van de test staat waarom niet: 4 (was)is officieel nog niet gereleased en ze testen nooit RC's. Lijkt me logisch.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Mja, logisch. Strict gezien wel, maar de dag voordat FF 4 gereleased wordt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja ik lees het nu. Nouja Mozilla heeft het ook een heel klein beetje aan ziochzelf te wijten, hadden best 1 of 2 beta's minder kunnen doen. Voordeel is wel dat er erg veel gebughunt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Maar kom op, men wist dat Firefox 4 op 22 maart gereleased zou worden. Nogal vaag om dan een vergelijking te publiceren de dag ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238953

Weet iemand hoe je kunt instellen dat F6 gewoon gelijk de adresbalk selecteert? In FF4 wordt de tab gehighlight in plaats van de adresbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-05 18:20

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Anoniem: 238953 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:00:
Weet iemand hoe je kunt instellen dat F6 gewoon gelijk de adresbalk selecteert? In FF4 wordt de tab gehighlight in plaats van de adresbalk.
Alt + D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 238953 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:00:
Als je de tabs niet 'on top' zet, selecteert ie wel de adresbalk }:|

Maar gebruik gewoon CTRL-L of Alt-D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We kunnen hier verder: [Firefox 4.0] Wat vinden we ervan?

Firefox 4.0 is namelijk net online gegaan, nette timing.. O-)

Mod, gooi deze maar op slot, toch? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 22-03-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238953

Room42 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:09:
[...]

Als je de tabs niet 'on top' zet, selecteert ie wel de adresbalk }:|

Maar gebruik gewoon CTRL-L of Alt-D :)
Juist, ik had die optie niet gezien. Maar dan ben je gelijk weer een deel van de charme van de nieuwe layout kwijt. Ik zal maar gaan wennen aan Alt-D, dan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 238953 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:14:
[...]

Juist, ik had die optie niet gezien. Maar dan ben je gelijk weer een deel van de charme van de nieuwe layout kwijt. Ik zal maar gaan wennen aan Alt-D, dan ;) .
Ja, je bent op internet niet de enige die erover klaagt. Ik zou zeggen, houd google in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.