Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:
  • 147.852 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 22:03
Zelf nog nooit geprobeerd, maar misschien kan je dit met ReloadEvery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mastadizzy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:48:
Zelf nog nooit geprobeerd, maar misschien kan je dit met ReloadEvery
Ik vermoed dat het ook anders kan omdat twitter wel update. Ik heb hier ook ergens een bericht gelezen dat iemand had ingesteld dat tweakers juist weer niet ging updaten.

Ik ga wel even kijken naar ReloadEvery, er zit in de nieuwe versie iets dat smartlinks heet en dat klinkt interessant:

http://reload-every.getsmartlinks.com/

Een soort links die aangepast worden aan de content van de pagina, ik vind het idee goed, maar betwijfel of dat gaat werken, maar het is wel leuk om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
desalniettemin schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:53:
[...]

In opties onder algemeen de optie Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer tonen aanvinken :)

Zo dus:

http://www.dumpyourphoto.com/files2/53916/GN9py.png

Maar als je Fx instelt om je geschiedenis te wissen als je afsluit dan onthoudt hij ze niet. Tenminste was altijd zo met Fx 3.6.
http://support.mozilla.co...ions/786128#answer-139770

Via about:config zorgen dat de volgende values op true staan en dan vraagt ie weer of de tabs opgeslagen moeten worden bij het sluiten:
browser.tabs.warnOnClose
browser.warnOnQuit
browser.warnOnRestart
browser.showQuitWarning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

desalniettemin schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:53:
[...]

In opties onder algemeen de optie Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer tonen aanvinken :)

Zo dus:

http://www.dumpyourphoto.com/files2/53916/GN9py.png

Maar als je Fx instelt om je geschiedenis te wissen als je afsluit dan onthoudt hij ze niet. Tenminste was altijd zo met Fx 3.6.
Haha, thanks.
Ik had deze optie niet gezien xd

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 23:30
Firefox 4 RC 2 is er 8)

ftp.mozilla.org/pub/mozil...ld2/win32/nl/FirefoxSetup 4.0 RC 2.exe

Edit: vreemd, link doet het niet, terwijl ik het net gedownd heb :?

[ Voor 22% gewijzigd door desalniettemin op 18-03-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie die nog niet in de releases map (benaderd met echte ftp client). Tevens doe de updatefeature geen ruk hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:37
Ze zijn bezig met een build3 van RC2 (bij de nightlies dus), er is vziw niks gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dan was die gozer op webwereld zeker daarmee in de war :?

[ Voor 60% gewijzigd door desalniettemin op 18-03-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stap na RC1 wel over op de final.

Ik zit 99% van de tijd op dezelfde websites, ben ze er nu allemaal als app-tabb erin aan het zetten en met app tab nav b gone heb ik op die tabs geen adresbalk en dat is echt heerlijk bij het lezen van een website als nrc.nl.

Verder adblock en ghostery helemaal ingesteld naaar wens, surfen is weer heerlijk geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geen adresbalk meer met apptab? Wat mis ik hier... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik krijg op weeronline.nl een reclame niet geblokkeerd met adblock :?

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Beverwijk/4058247

Ik denk dat ik iets niet goed gedaan heb, want de pagina wordt ook zo raar weergegeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Sjah schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:52:

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:52:
Hier te downloaden:
https://addons.mozilla.or...v-b-gone/reviews/?src=api

Al schijnt de ene ontwikkelaar het wel gestolen te hebben van de andere ontwikkelaar, maar het werkt wel fijn. Het is gemaakt om te voorkomen dat je in die app-tabs naar een andere site per ongeluk gaat browsen.

Je krijgt dan bijv. dit voor de website van de Telegraaf (de site ziet er wel anders uit omdat ik heel veel heb aangepast vanwege de reclames en dergelijke daar). Ik heb menu's verwijderd, layout wat aangepast en heb de reacties bijv. weggehaald van telegraaf bezoekers (daar kon je ook wel om lachen trouwens):

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/fz0svk.png

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:12:
Ik krijg op weeronline.nl een reclame niet geblokkeerd met adblock :?
CTRL+SHIFT+S indrukken en dan de reclame of het frame selecteren werkt denk ik wel, ik heb in iedergeval daar geen reclames op de site (abonnement op easylist (zowel engels als duits) en duitse dr evil en verder gefinetuned voor mijn sites die ik bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Google-Gears werkt niet meer in Firefox 4. Hierdoor werkt gmail offline niet. Iemand die toevallig enig idee heeft of en wanneer google dit aanpakt?
Daarnaast is het onmogelijk om google-gears te verwijderen (ik heb 3.6 met google-gears geupgrade). In het addon menu staat er geen 'verwijderen' optie bij... Iemand enig idee hoe dit moet?
Brengt me meteen bij nog een vraag. Ik heb 3 verschillende versies van 'java console' in mijn addons staan. (6.0.20; 6.0.22 & 6.0.23). Kan ik de oude versies zonder problemen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:47:
[...]

CTRL+SHIFT+S indrukken en dan de reclame of het frame selecteren werkt denk ik wel, ik heb in iedergeval daar geen reclames op de site (abonnement op easylist (zowel engels als duits) en duitse dr evil en verder gefinetuned voor mijn sites die ik bezoek.
Die sneltoets is toch een onderdeel van de Element Hiding Helper for Adblock Plus-addon? Dat is in ieder geval wel een aanrader, als je hem nog niet hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEHE, eindelijk weet ik weer ze die sneltoets naartoe hebben verplaatst :F

Dat melden ze ook nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
CTRL+SHIFT+S doet helemaal niets :) Maar het is me toch gelukt met die element hiding addon 8)

baaidewee de RC2 is er 8)

[ Voor 95% gewijzigd door desalniettemin op 19-03-2011 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:29:
[...]

Die sneltoets is toch een onderdeel van de Element Hiding Helper for Adblock Plus-addon? Dat is in ieder geval wel een aanrader, als je hem nog niet hebt.
oh shit ja, je moet wel adblock plus hebben, dat vergat ik te melden. Dat werkt echt zo goed. Je kan alles uit sites slopen en als je iets teveel doet kan je het weer eenvoudig undo- en.

Het laden van de pagina's gaat er trouwens niet echt sneller mee is mijn idee, maar je bent wel van alle ellende verlost, echt alles krijg ik gesloopt uit websites hiermee.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RC1 is voor mij voor het eerst vastgelopen. Wilde ff naar radio luisteren op Nederland.fm. Zijn er meer mensen die problemen hebben op die website of ligt het aan mijn bejaarde laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@snoeki: Scheelt niet veel met laden, maar je bent iig van de irritante flashreclames af. Je hebt flashblock, maar die heb je eigenlijk niet nodig, want die kan je blokken als je tabbladen weergeven op Flash en Java instelt :)

@feep: Geen crash, (Fx 4 RC2) maar je kan ontbrekende plugin niet downloaden. Maar niet belangrijk, want ik luister toch alleen maar Kink FM 8)

[ Voor 78% gewijzigd door desalniettemin op 19-03-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
desalniettemin schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:22:
@feep: Geen crash, (Fx 4 RC2) maar je kan ontbrekende plugin niet downloaden. Maar niet belangrijk, want ik luister toch alleen maar Kink FM 8)

Misschien moet je updaten naar RC2? :)
Net RC2 geïnstalleerd en daarmee doet nederland.fm het prima. _/-\o_

Blijft toch een lekker browsertje ff4. Zelfs op oude laptop is ie lekker snel. me like :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Geeft sommige pagina's niet goed weer:

http://www.dumpyourphoto.com/files2/54000/medium/oORm.png

Met Chrome:

http://www.dumpyourphoto.com/files2/54001/JbV0L.png

[ Voor 11% gewijzigd door desalniettemin op 19-03-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:04:
ik ben er nog even wat verder ingedoken.

Favicon picker werkt ook niet, maar ik heb nu een kleine addon gevonden die Identfavicon heet en die werkt wel. Nu kan ik daarin alleen niet een eigen favicon maken, maar ik houd die andere tools wel even in de gaten, daar komt vast wel een update voor uit op korte termijn.

Oude situatie:

[afbeelding]

Nieuwe situatie:

[afbeelding]

Nog niet helemaal wat ik wil, maar ik ga er nog wat induiken, ben voor nu al redelijk tevreden.
Zitten trouwens ook nog wat buggs in zie ik:
https://addons.mozilla.or...onizetab/reviews/?src=api

Maar voor de komende weken zie ik het wel goedkomen.
Nice, maar hoe krijg je die tabs ook al weer zo dat die waar je nu niet op zit verkleind wordt tot alleen een icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Das een app tabblad, rechtermuis knop op een tab van een pagina waar je een app tabblad van wilt maken, en Vastzetten als Apptabblad kiezen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik heb een probleem met Firefox 3.6 (3.6.15): Telkens als ik een site open en dan op een link klik (bv. van een artikel) dan registreert Firefox niet dat ik de homepage heb bezocht. In de geschiedenis staat ie dan weer wel. Ik heb al wat op internet gezocht maar weet tot nu toe niet hoe het komt. Dit probleem kwam ongeveer 2 weken geleden, daarvoor nooit last gehad.
In Firefox 4 Beta 12 heb ik het dan weer niet.
Zie dit screenshot: kom net van nrc.nl home:
Afbeeldingslocatie: http://groennet.info/FxBug.png
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

ik snap niet eens wat je bedoeld... :|

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Chris7 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:09:
Ik heb een probleem met Firefox 3.6 (3.6.15): Telkens als ik een site open en dan op een link klik (bv. van een artikel) dan registreert Firefox niet dat ik de homepage heb bezocht. In de geschiedenis staat ie dan weer wel. Ik heb al wat op internet gezocht maar weet tot nu toe niet hoe het komt. Dit probleem kwam ongeveer 2 weken geleden, daarvoor nooit last gehad.
In Firefox 4 Beta 12 heb ik het dan weer niet.
Zie dit screenshot: kom net van nrc.nl home:
[afbeelding]
Iemand enig idee?
Heb je niet gewoon de geschiedenis uit staan bij je opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:22:
@snoeki: Scheelt niet veel met laden, maar je bent iig van de irritante flashreclames af. Je hebt flashblock, maar die heb je eigenlijk niet nodig, want die kan je blokken als je tabbladen weergeven op Flash en Java instelt :)
Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Kan je het nog eens uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Cybpraetorian schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:14:
ik snap niet eens wat je bedoeld... :|
*Bedoelt. Hij bedoelt waarschijnlijk dat als hij op een link geklikt heeft, de kleur van de link niet verandert. Blauwe linkjes die paars worden enzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 22:24
Aangezien zijn 'vorige' knop grijs is, neem ik aan dat hij bedoelt dat als hij op een link klikt en deze wordt geopend in hetzelfde venster, dat hij dan niet terug kan door op de vorige knop te klikken.
Probeer het eens in een schoon profiel (firefox opstarten met het argument -p, dus 'firefox.exe -p' in het uitvoeren velt van Windows).
Als het in een schoon profiel wel werkt, kun jij je geschiedenis en add-ons overzetten en kijken of het terugkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb GPU versnelling maar uitgezet, het blijft problematisch. (FF4RC2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:53:
[...]

Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Kan je het nog eens uitleggen?
Als je met je muis boven zo'n flashreclame komt verschijnt er een tabje bovenaan, waarop je kan klikken om het te blokkeren. Ik legde het eigenlijk verkeerd uit, want het wordt niet rechtstreeks geblokkeerd zoals met flasblock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:25:
[...]

*Bedoelt. Hij bedoelt waarschijnlijk dat als hij op een link geklikt heeft, de kleur van de link niet verandert. Blauwe linkjes die paars worden enzo. :P
Nee dat is het niet. Dat werkt volgens mij wel goed. Ik heb een nieuw screenshot, hopelijk is het zo duidelijker: (klik voor grotere versie)
Afbeeldingslocatie: http://groennet.info/FxBug5.png

Het probleem is dus: Ik klik op nrc.nl (in de favorietenbalk), vervolgens klik ik een artikel aan, maar dan blijft de 'terugknop' grijs en kan ik hem niet gebruiken. Zoals je ziet staat nrc.nl wél in de geschiedenislijst. Dit is raar want hiervoor had ik er nooit last van. Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris7 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:40:
Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben?
Hier heb ik dat niet. Persoonlijk gebruik ik altijd de Backspace om een stap terug te gaan. Werkt dat bij jou ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op zondag 20 maart 2011 @ 09:35:
[...]

Als je met je muis boven zo'n flashreclame komt verschijnt er een tabje bovenaan, waarop je kan klikken om het te blokkeren. Ik legde het eigenlijk verkeerd uit, want het wordt niet rechtstreeks geblokkeerd zoals met flasblock :)
Dat werkt heel vaak bij mij niet. Dan komt dat blokje niet. Maar dat had ik in het verleden wel. Ik ga er even induiken binnenkort, dat was eigenlijk wel handig. Ik vermoed dat ik ergens een instelling verkeerd heb staan.

Als de final uitkomt ga ik het eerst zo eens proberen en wacht ik even met flashblock, al is dat ook wel handig omdat flash filmpjes op sites niet gelijk starten (maar dat is dan weer irritant op youtube.com , maar misschien is dat een kwestie van finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:12:
[...]

Hier heb ik dat niet. Persoonlijk gebruik ik altijd de Backspace om een stap terug te gaan. Werkt dat bij jou ook niet?
Nee, dat werkt dus ook niet. Ik dacht eerst dat het aan de update naar 3.6.15 lag, maar op een andere Windows 7 pc met dezelfde versie is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Ik starte vanochtend mijn Firefox (RC2) en ik zag een update schermpje voorbij flitsen. Toen ik bij version info keek was RC2 verdwenen, en staat er alleen nog FF4.0 . Is dit gewoon een foutje? of gewoon de defintieve versie?

Afbeeldingslocatie: http://thijsd.nl/OPSLAG/FF4F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThijsD schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:37:
Ik starte vanochtend mijn Firefox (RC2) en ik zag een update schermpje voorbij flitsen. Toen ik bij version info keek was RC2 verdwenen, en staat er alleen nog FF4.0 . Is dit gewoon een foutje? of gewoon de defintieve versie?

[afbeelding]
Nee, dit klopt. De laatste RC-versie updaten ze niet meer maar geven ze als het ware vrij als final. Het is niet voor niets een 'release candidate'. Hij moet al helemaal af zijn voordat ie die titel krijgt. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Bij version info heeft nooit RC2 gestaan trouwens, dat staat er nooit bij RC versies...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Cybpraetorian schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:58:
Bij version info heeft nooit RC2 gestaan trouwens, dat staat er nooit bij RC versies...
Ik was er redelijk van overtuigt dat ik 4.0RC1 heb gezien :) (Maar weet het niet meer zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsD schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:01:
[...]

Ik was er redelijk van overtuigt dat ik 4.0RC1 heb gezien :) (Maar weet het niet meer zeker)
nee, had net nog rc1 en daar stond het niet bij (gewoon 4.0 dus). Maar geef mij maar de final versie, ben er wel aan toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:10:
[...]

nee, had net nog rc1 en daar stond het niet bij (gewoon 4.0 dus). Maar geef mij maar de final versie, ben er wel aan toe :)
Wat maakt dat uit, dan? RC of Final? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

As dinsdag is het zover, 22 maart, nog heeel even wachten dus...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Chris7 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:17:
[...]

Nee, dat werkt dus ook niet. Ik dacht eerst dat het aan de update naar 3.6.15 lag, maar op een andere Windows 7 pc met dezelfde versie is er niks aan de hand.
Ik zou het even met een schoon profiel proberen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:39:
As dinsdag is het zover, 22 maart, nog heeel even wachten dus...
is dat nu zeker? Ik wil hem in mijn backup zetten, stap meestal niet zo snel over naar een nieuwe browser, maar de ervaringen die ik de afgelopen week met firefox 4 heb gehad zijn wel zeer positief, dat had ik niet gedacht. Ben er eigenlijk pas naar gaan kijken toen IE 9 kwam en ik dacht dat ik wellicht beter naar IE kon verstappen. Hoe stom was die gedachte blijkt nu achteraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:36:
[...]

is dat nu zeker? Ik wil hem in mijn backup zetten, stap meestal niet zo snel over naar een nieuwe browser, maar de ervaringen die ik de afgelopen week met firefox 4 heb gehad zijn wel zeer positief, dat had ik niet gedacht. Ben er eigenlijk pas naar gaan kijken toen IE 9 kwam en ik dacht dat ik wellicht beter naar IE kon verstappen. Hoe stom was die gedachte blijkt nu achteraf...
Hier de officiele releases pagina van FF, waar ze 22 maart aangeven: https://wiki.mozilla.org/Releases

en hier nog een stukkie op Lifehacker, waar het ook door Mozilla bevestigt wordt:
http://lifehacker.com/#!5...t-for-release-on-march-22

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
CodeCaster schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:01:
[...]

Ik zou het even met een schoon profiel proberen.
Je bedoelt Windows profiel?
Dat is een goed idee, het zou inderdaad heel goed aan mijn profiel kunnen liggen. Maar ja, profiel deleten is ook weer zo wat...

Ander onderwerp:
Room42 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:26:
[...]

Wat maakt dat uit, dan? RC of Final? ;)
Best wel veel, de meeste mensen stappen pas over als final er is. En veel mensen weten niet eens dat er binnenkort een nieuwe versie komt of ze wachten met updaten omdat het zo'n grote update is.
Daarom is de nieuwe releasy-cycle wel handig denk ik, niet meer van die grote updates en mensen zullen dan dus sneller updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben inmiddels bezig met TS voor Fx4.
Vraag: zijn er nog Extensies die de GUI tweaken, die een plek in de TS verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Sjah schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:21:
Ben inmiddels bezig met TS voor Fx4.
Vraag: zijn er nog Extensies die de GUI tweaken, die een plek in de TS verdienen?
Deze is wel handig om FF4 heel simpel een wat strakker uiterlijk te geven, vooral met Aero Glass:

App Button Clear: Make the orange Firefox button clear (transparent).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wljbfVHJRQCWDFe5Wrax6PQb/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door bitshape op 20-03-2011 18:22 . Reden: screenprintje als voorbeeld met Aero Glass toegevoegd... ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, die komt erin, kom maar met suggesties, maar meer dan een stuk of 3 extensies (aangaande UI) zal ik er niet ingooien. Aan mij om de keus te maken, dat is het voordeel van TS-auteur te zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 20-03-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50

HaTe

haat niet

AppTab Nav-B-gone ?

Geen url bar meer bij apptabs :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
ok, ik wist niet eens dat dat bestond. Weer wat geleerd :) . Maar goed, dat zal ik eens proberen, misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://userstyles.org/styles/44825/

^^ voor wie niet kan wennen aan de hoekige tabs, de ronde zijn aldus terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over het syncen van 2 firefoxen.

Ik heb zowel thuis als op het werk de firefoxen gesynced en dat werkt goed. Nu merk ik alleen dat de app-tabs niet gesynced worden. Dat wist ik al, er stond immers toen ik wilde gaan syncen aangegeven dat firefox alleen favorieten e.d. meeneemt en geen tabbladen.

Maar nu zit ik hier te surfen:
http://support.mozilla.co...slug=What+is+Firefox+Sync

En daar staat dit?
Firefox Sync is a service that lets you synchronize your bookmarks, history, passwords and open tabs with another copy of Firefox
Hoe kan ik zorgen dat de app-tabs als open tabs gezien worden door firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een leuke app die de firefox button kleiner maakt (en je kan hem verplaatsen):

Movable firefox button 1.2

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/28c0xw9.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op maandag 21 maart 2011 @ 01:27:
http://userstyles.org/styles/44825/

^^ voor wie niet kan wennen aan de hoekige tabs, de ronde zijn aldus terug te krijgen.
Briljant toch? Dat je totale controle hebt over de browser. Wat een heerlijk pakket!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De final staat nu op de ftp server, 1 dag na RC2 uitgekomen, op 19-3.

ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met RC2 heb ik een niet goed werkende google maps. Ik ga naar google maps in de browser en als ik dan op streetview ga kijken kan ik niet voor of achteruit door een straag gaan, als ik dan iets aanklik waarbij hij normaal naar dat punt moet gaan crashed flash.

Hebben jullie dat probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
@ snoeki, werkt google maps zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:15:
[...]

Hebben jullie dat probleem ook?
Hier werkt het ook prima. Lijkt een flash-probleem. Cache al een keer gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Ik moet zeggen dat ze met Fx 4 echt goed werk hebben gelevered.
Alleen spijtig dat de webinterface van VMWare server niet werkt(Als je een VM aanklikt).
De web interface is al een rotzooi =P

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag voor m'n TopicStart: wat was de prettigste extensie inzake de addonbalk?

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 21-03-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Sjah schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:36:
Deze misschien: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/status-4-evar/
Ik gebruik hem in de eerste plaats als vervanging van Fission (adresbalk als progress bar/laad-balk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sjah schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:36:
http://userstyles.org/sty...fox-4-animated-addons-bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:27:
[...]

Hier werkt het ook prima. Lijkt een flash-probleem. Cache al een keer gewist?
geeft geen oplossing. Ik zit hier wel met een portable firefox, nu had ik meen ik daar ook al eerder problemen mee met google earth, maar in versie 3.6 was dat opeens opgelost en nu weer terug. Bij de final morgen zal ik wel even een installatatie bij de ict mannen aanvragen, dan kan ik uitsluiten dat het niet aan die portable versie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Laatst online: 29-08 22:50
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:06:
De final staat nu op de ftp server, 1 dag na RC2 uitgekomen, op 19-3.

ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/
Inderdaad:

http://www.zdnet.be/downl...firefox-4-nu-beschikbaar/
Firefox 4 nu beschikbaar
Dag voor lancering
21 maart 2011 | Jan Custers
De vierde definitieve versie van Firefox is nu beschikbaar.

Een dag eerder dan gepland is de Windows- en Macversie van Firefox 4.0 al te downloaden via de website van Mozilla.

De release van de definitieve versie van Firefox 4 staat officieel gepland voor dinsdag 22 maart. Op de website van ontwikkelaar Mozilla zijn dan ook alleen downloadlinks te vinden naar de meest recente releasecandidate.

Officiële Engelstalige versie
Een lid van discussieplatform Reddit wijst vandaag op een directe downloadlink naar de definitieve versie van Firefox 4 op de servers van Mozilla. Het lijkt wel degelijk om de definitieve Engelstalige versie te gaan.

Oordeel zelf en download Firefox 4 voor Windows. De Macversie vind je via deze link. Op de officiële uitleg moet je wachten tot morgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Leauwie op 21-03-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom gaat mozilla nu al op haar ftp een final versie neerzetten als morgen de release is? Ik vind dat een vreemde beslissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Waarom eigenlijk alleen de engelse versie? :?

Maakt ook niet uit. Ik wacht wel tot morgen :)

[ Voor 35% gewijzigd door desalniettemin op 21-03-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:17:
waarom gaat mozilla nu al op haar ftp een final versie neerzetten als morgen de release is? Ik vind dat een vreemde beslissing?
Waarschijnlijk zodat een select groepje mensen nog even kan testen of ze geen typfouten hebben gemaakt met het aanpassen van het versienummer, wat in principe het enige verschil is tussen de laatste RC en final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:37
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:17:
Is niet vreemd.

Op de FTP != release

Er worden gewoon voorbereidingen getroffen: Eerst op de FTP van mozilla, dan pushen ze het naar andere ftp-servers en dan morgen de release.

[ Voor 41% gewijzigd door - J.W. - op 21-03-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:49
Ik heb die versie net geinstalleer maar heb nu dus het probleem dat is als ik mijn firfox maximaliseer dat alles bovenin buiten mijn scherm valt. |:( Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimmy87 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:06:
Ik heb die versie net geinstalleer maar heb nu dus het probleem dat is als ik mijn firfox maximaliseer dat alles bovenin buiten mijn scherm valt. |:( Iemand dit al eens meegemaakt?
Hoe bedoel je "alles"? Bij mij komt de Firefox-knop gewoon links van de tabs en de drie windowsknoppen (min/max/close) rechts van de tabs. En als je op Alt drukt, krijg je het menu in beeld (bestand t/m help).

Maak anders even een schreenshot.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 21-03-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:18:
Waarom eigenlijk alleen de engelse versie? :?

Maakt ook niet uit. Ik wacht wel tot morgen :)
Alle talen zijn beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:05:
[...]

Alle talen zijn beschikbaar.
Inderdaad, alle talen zijn beschikbaar. Hierbij de Nederlandse versie: http://releases.mozilla.o...Firefox%20Setup%204.0.exe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Heb net m'n Firefox naar 4.0 geüpdate. Ziet er allemaal slick uit!

Leuk ook dat je nu aan kan geven geen tracking cookies te willen ontvangen bij Options -> Advanced -> General. In combinatie met het niet accepteren van third party cookies zit ik wel goed zo :P

Enige waar ik niet van gediend ben is het lettertype. De tekst op bijvoorbeeld nu.nl, of zelfs de tweakers front page is erg blurry en ik krijg er koppijn van.

Nu las ik dat dit kwam door Direct2D. De enige oplossing die er nu is, is hardwarematige versnelling uitschakelen in Firefox (in adresbalk about:config intypen en gfx.direct2d.disabled op true zetten). Niet echt een ideale oplossing dus.

Las dat dit probleem al sinds de beta's bestond, waarom is dit in hemelsnaam niet verholpen in de final? De gemiddelde gebruiker is niet in staat om even D2D uit te schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 20:52
Skire schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:18:
Heb net m'n Firefox naar 4.0 geüpdate. Ziet er allemaal slick uit!

Leuk ook dat je nu aan kan geven geen tracking cookies te willen ontvangen bij Options -> Advanced -> General. In combinatie met het niet accepteren van third party cookies zit ik wel goed zo :P

Enige waar ik niet van gediend ben is het lettertype. De tekst op bijvoorbeeld nu.nl, of zelfs de tweakers front page is erg blurry en ik krijg er koppijn van.

Nu las ik dat dit kwam door Direct2D. De enige oplossing die er nu is, is hardwarematige versnelling uitschakelen in Firefox (in adresbalk about:config intypen en gfx.direct2d.disabled op true zetten). Niet echt een ideale oplossing dus.

Las dat dit probleem al sinds de beta's bestond, waarom is dit in hemelsnaam niet verholpen in de final? De gemiddelde gebruiker is niet in staat om even D2D uit te schakelen...
Heb je misschien wat meer informatie over je systeem?

Hier ook net geüpgrade, en wauw wat een verbeteringen!
Vooral de nieuwe interface vind ik helemaal top.
Geen last van het D2D probleem trouwens.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Door het hoge geheugengebruik van 3.6 heb ik een tijdelijke overstap naar Chrome gemaakt. Nu eens kijken hoe deze versie zich houdt...
Bij Flash-spelletjes staat de plugin-container aardig te stampen trouwens...

Hmm... 6 tabs open, 233.000 kB geheugengebruik. Ff vaak F5-en op één pagina -> geheugengebruik 283.508 kB en dat zakt niet meer...

[ Voor 24% gewijzigd door PaulZ op 21-03-2011 18:31 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Zit op Windows 7 64bit. Internet Explorer 9 heeft exact hetzelfde probleem. De enige browser die fonts wel goed weergeeft met hardware acceleration aan is Chrome.

Font met D2D aan:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/o73bc7.png

Font met D2D uit:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/iz5eyr.png

Zoals je kunt zien is het lettertype een stuk "crispier" en scherper wanneer D2D uitgeschakeld is.

@HaTe: Ik heb een 8600M GT met de nieuwste nVidia drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door Skire op 21-03-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50

HaTe

haat niet

Bij mij ziet het er met D2D aan wel iets beter uit dan bij jou. Vooral de niet dik gedrukte tekst is bij mij veel beter.

Zie sig voor HW en Windows 7 64bit

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 21-03-2011 18:37 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

H92! schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:10:
Inderdaad, alle talen zijn beschikbaar. Hierbij de Nederlandse versie: http://releases.mozilla.o...Firefox%20Setup%204.0.exe :)
Weet iemand of de 64 bits versies ook beschikbaar zijn? :) Ik zou dan graag 64 bits draaien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:13
zo, net ook even FF 4 geïnstalleerd en vind het een enorme verbetering.

de layout is wel even wennen, maar op een prettige manier.

Wat ik het meest fijne is , is de snelle toegang tot menu's die ik standaard gebruik. Bladwijzers met 1 klik te bereiken, een centraal Firefox menu alla MSOffice style ( om het zo maar even te noemen, ik doel op het oranje menu in de linker bovenhoek) en de mogelijkheid om site's als "app-tabblad" vast te pinnen.

wat vooralsnog niet lijkt (!) te werken, is het instellen van ander lettertypen,grootte,kleur ? Gewoon om te testen eens rode letters en andere font en grootte gepakt, maar dit is niet te zien ? ( ook niet na Firefox restart? )

hoe dan ook, fijne browser!

edit: @ cpt chaos, bovenstaande link is de 64 bit versie? Ik draai hier althans een W7 64 bit ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door fender89 op 21-03-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:03

DeTeraarist

#Boots2Asses

Voor mensen met problemen met D2D, Anti-Aliasing Tuner kan hulp bieden. Niet zelf geprobeerd overigens, tot nu toe ziet het er allemaal prima uit met hardware acceleration.

[ Voor 25% gewijzigd door DeTeraarist op 21-03-2011 19:12 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Heb net alle instellingen uitgeprobeerd maar helaas geen verbetering :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem hier werkende, je kan nu ook de favorietenknop verplaatsen, dat lukte me met vorige versies niet (of ik heb niet goed gekeken).

Mijn exemplaar (wellicht handig voor de plug ins):

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/x1kso6.png

Weet iemand hoe je de volgorde van de iconen op de add-on werkbalk kan veranderen? Ik wil de email notifier helemaal rechts hebben, maar daar is nu opeens adblock gekomen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Heb ook versie 4 geïnstalleerd net. Lettertype ziet er inderdaad anders uit, het is even wennen denk ik. Tot nu toe vind ik het niet echt storend, al hoewel wel duidelijk is dat het anders is. Misschien ligt het ook aan de resoluties? Ik heb een vrij hoge resolutie.

Jammer wel dat FireBug niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
@ Snoeki: customize en dan slepen? Overigens: niet proberen je Stumble upon toolbar naast de tabbar te hangen: FF crashed en start ook weer gecrashed op. Derde keer doet ie het gelukkig weer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31

Copyman

Dode muis

Cubic X schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:46:
Heb ook versie 4 geïnstalleerd net. Lettertype ziet er inderdaad anders uit, het is even wennen denk ik. Tot nu toe vind ik het niet echt storend, al hoewel wel duidelijk is dat het anders is. Misschien ligt het ook aan de resoluties? Ik heb een vrij hoge resolutie.

Jammer wel dat FireBug niet werkt...
FireBug 1.7 for Beta (http://getfirebug.com/) ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ovigo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:47:
@ Snoeki: customize en dan slepen?
Dat werkt vreemd genoeg niet met die onderste balk.

Ik heb het net kunnen oplossen. Webmail notifier verwijderen, herstart firefox en weer downloaden en installeren en klaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36
Firefox 4.0 zojuist op m'n Mac geïnstalleerd. Werkt prima.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Voor het geval iemand het leuk vind om te lezen, hier staat beschreven hoe ze FF 5+ willen ontwikkelen. Ik ben benieuwd hoe dit systeem gaat werken komende maanden :)

[ Voor 19% gewijzigd door user109731 op 21-03-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gedownload maar als ik het programma opstart krijg ik de melding dat dit nog om de versie Firefox 4 Release Candidate gaat? Dus dan is dit toch niet de final release van versie 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Laatst online: 29-08 22:50
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:16:
[...]

Ik heb het gedownload maar als ik het programma opstart krijg ik de melding dat dit nog om de versie Firefox 4 Release Candidate gaat? Dus dan is dit toch niet de final release van versie 4?
Vreemd. En de link die daarna geplaatst is met de NL-versie?
http://releases.mozilla.o...Firefox%20Setup%204.0.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik nog niet geprobeerd want ik heb graag de Engelse versie. Ik wacht wel tot morgen en download de 'officiële' versie 4

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mart Ini:

Ik heb FF4 vanochtend geïnstalleerd via onderstaande link, bij mij staat er toch echt Firefox 4.0.
Als je het installeert op de standaard locatie (C:\Program Files\Mozilla Firefox) doet het een upgrade.

ftp://ftp.mozilla.org/pub...ox/releases/4.0/win32/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, net te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Werkt die link bij jou? Ik krijg een '505 - Permission Denied' als ik Firefox wil downloaden.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Grappig, in het bestand install notes staat echt dat het om versie 4 gaat:

Install Dir: D:\Program files\Mozilla Firefox
Locale : en-US
App Version: 4.0

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 21:24 ]

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.