Rechthoek, niet vierkant
Wat is dat voor onzin? Je kan toch gewoon je scherm locken als je je pc verlaat?Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:18:
Wachtwoorden op in je browser opslaan is ongeveer net zo dom als je pincode op je bankpas schrijven. Als iemand achter je computer gaat zitten kan hij binnen 10 seconde al je wachtwoorden achterhalen en daar zijn niet eens hele speciale tools of exploits voor nodig.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Je hebt je pincode toch ook niet achter een deurtje dat na 10 mins op slot gaat?
edit, oeps, beter lezen: Meteen locken, mja, het staat praktisch in plain text op je hdd, maar wordt wel lastiger natuurlijk.
Ik zou het niet door FF zelf laten doen (zonder master ww iig). Het kost nog geen 5 secs computer access als je weet waar je moet kijken.
edit, oeps, beter lezen: Meteen locken, mja, het staat praktisch in plain text op je hdd, maar wordt wel lastiger natuurlijk.
Ik zou het niet door FF zelf laten doen (zonder master ww iig). Het kost nog geen 5 secs computer access als je weet waar je moet kijken.
[ Voor 74% gewijzigd door - J.W. - op 11-03-2011 16:57 ]
Verwijderd
Heb RC1 draaien hier en voor mij is het een prima browser. Snel, overzichtelijk en genoeg add-ins.
Heb alleen een vaag probleem met RC1, Google!
Als ik op iets zoek krijg ik netjes de pagina met resultaten te zien, maar de browser slaat vast. Kan het window sluiten met Alt-F4 (of X), maar moet vervolgens naar de taskmanager om het process te killen.
Google is (tot dusver) de enige site waarbij het gebeurt, live streams (Japan), fora, flash games, noem het maar op, het werkt gewoon.
Bug report gestuurd, maar zijn er meer mensen met dit euvel?
Heb alleen een vaag probleem met RC1, Google!
Als ik op iets zoek krijg ik netjes de pagina met resultaten te zien, maar de browser slaat vast. Kan het window sluiten met Alt-F4 (of X), maar moet vervolgens naar de taskmanager om het process te killen.
Google is (tot dusver) de enige site waarbij het gebeurt, live streams (Japan), fora, flash games, noem het maar op, het werkt gewoon.
Bug report gestuurd, maar zijn er meer mensen met dit euvel?
@sneltoetsen: Ok, dat weet iedereen dan weer 
Anywayz, nu Chrome z'n hernieuwde javascript-engine heeft en IE9 op aardig wat punten FF flink voorbij stoomt (door de videokaart beter te benutten), loopt Firefox 4 - die nog niet eens uit is - qua performance al weer hopeloos achter.
Toch jammer, ze hebben een gigantische stap voorwaarts gezet en toch zullen ze straks in (bijna) alle benchmarks verslagen worden, wat nou niet echt een beloning van het harde werken is.
Ik kan het nieuwe release-schema dan ook alleen maar toejuigen, als ze een paar maanden eerder hadden gereleased hadden ze het momentum wél gehad.
Anywayz, nu Chrome z'n hernieuwde javascript-engine heeft en IE9 op aardig wat punten FF flink voorbij stoomt (door de videokaart beter te benutten), loopt Firefox 4 - die nog niet eens uit is - qua performance al weer hopeloos achter.
Toch jammer, ze hebben een gigantische stap voorwaarts gezet en toch zullen ze straks in (bijna) alle benchmarks verslagen worden, wat nou niet echt een beloning van het harde werken is.
Ik kan het nieuwe release-schema dan ook alleen maar toejuigen, als ze een paar maanden eerder hadden gereleased hadden ze het momentum wél gehad.
Op de UI na, dan. Ook niet onbelangrijk.- J.W. - schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:05:
[...]
Toch jammer, ze hebben een gigantische stap voorwaarts gezet en toch zullen ze straks in (bijna) alle benchmarks verslagen worden [...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
@JW: nou minder sombere insteek mag best. Firefox had hopeloos achter gelopen als ze pas over 6 a 9 mnd met Fx4 waren gekomen. Strak hebje gewoon Chrome whatever version en IE9, moderne snelle browsers, HTML5 etc. (al valt daar vwb IE9 nog wel iets aan af te dingen), en Fx4 loopt prima in de pas. Zal mij een zorg zijn dat ze net niet de snelste zijn inde benches, Fx4 voelt goed aan.
En het zal voor de Chrome en IE9 fans nooit goed zijn als je Fx heet, ze halen altijd weer de langzamere cold-startup speed aan, dat zal wel zo blijven.
* Sjah raadt dat volk snel een SSD kopen aan
En het zal voor de Chrome en IE9 fans nooit goed zijn als je Fx heet, ze halen altijd weer de langzamere cold-startup speed aan, dat zal wel zo blijven.
Verwijderd
Je gaat debug nightly builds en beta's vergelijken met een release? Slim.- J.W. - schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:05:
@sneltoetsen: Ok, dat weet iedereen dan weer
MS marketing onzin. Op de demo's van MS zelf doet IE9 het misschien beter maar dat is te verwachten. Wat betreft JS perf, het afgelopen jaar zijn er enorme stappen gezet en voor komende tijd heeft Mozilla weer een aantal grote verbeteringen in de pijplijn zitten. FF3.6 liep achter op Safari, Chrome en Opera. Met FF4 zijn zeker Safari en in veel benchmarks ook Opera ingehaald qua JS snelheid en het verschil met Chrome is een stuk kleiner geworden.- J.W. - schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:05:
Anywayz, nu Chrome z'n hernieuwde javascript-engine heeft en IE9 op aardig wat punten FF flink voorbij stoomt (door de videokaart beter te benutten),
Wat ik wel graag zou zien is aparte processen voor tabs. Dat werkt al wel op Android en in experimentele builds en komt ook hopelijk binnenkort. Ik ben wel blij met het nieuwe release schema, over een half jaar hopelijk FF6 met grote verbeteringen, terwijl IE een 2-jaarlijkse release schedule heeft
[ Voor 19% gewijzigd door user109731 op 11-03-2011 19:21 ]
Het toverwoord is vooral minimalistisch, ok, onder de moterkap is wel eea anders, maar zo verschillend is het imo ook nou weer niet.
Ik heb al een SSD hoorSjah schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:58:
@JW: nou minder sombere insteek mag best. Firefox had hopeloos achter gelopen als ze pas over 6 a 9 mnd met Fx4 waren gekomen. Strak hebje gewoon Chrome whatever version en IE9, moderne snelle browsers, HTML5 etc. (al valt daar vwb IE9 nog wel iets aan af te dingen), en Fx4 loopt prima in de pas. Zal mij een zorg zijn dat ze net niet de snelste zijn inde benches, Fx4 voelt goed aan.
En ik ben niet somber, integendeel, ik ben erg blij met FF 4.
Ik zeg alleen dat ze niet de lof gaan krijgen die ze als ze 2 maanden geleden hadden gereleased wél hadden gekregen. Werkt niet motiverend denk ik, ze werken er al een oneindigheid aan, daarom is denk ik het nieuwe release-schema goed.
Uhm, misschien dat de final 0,1% sneller is en een halve bug extra oplost tov de RC.. of mis ik je punt?Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:08:
[...]
Je gaat debug nightly builds en beta's vergelijken met een release? Slim.
Een aantal benches zijn keiharde FPS, dus het is niet volledige marketing shizzle. Op HW-versnelling hebben ze nog een flinke berg te doen, zelfs letters zien er niet altijd strak uit (als we de fps buiten beschouwing laten).JanDM schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:13:
[...]
MS marketing onzin. Op de demo's van MS zelf doet IE9 het misschien beter maar dat is te verwachten.
gelukkig gaat het weer over FF
Maar is de cold boot snelheid nu zo belangrijk, want mijn FF4 staat bijna altijd gewoon open.
Of is dat bij anderen anders?
Voor de mensen die niet aan de vierkante tabs kunnen wennen post ik nog een keer deze userstyle: http://userstyles.org/styles/44825/. Ik zie praktisch geen verschil met b12 en eerder.
Hier op mn thuis laptop ook FF 4.0RC geinstalleerd, maar liep toch een schoonheidsfoutje / incompitabiliteitsprobleempje aan...
Ik had Favicon geinstalleerd, maar dat vond ie niet leuk. Hij laadde geen bookmarks ook de homepage werd niet getoond. Daarnaast werden geen instellingen bewaard, en startte hij dus elke keer weer op met een andere indeling. Heb toen even alle plugins uit gezet, en stuk voor stuk geactiveerd.. toen kwam ik erachter dat het Favicon was. Doei Favicon
Maar FF4.0RC is verder wel net dat stukje mooier en functioneler dan 3.6 is mijn ervaring tot nu toe wel..
Zeker App tabs zijn makkelijk, en dat in combinatie met een Gmail Labs optie waarbij de inbox new mail count wordt getoond in het icoon is dat echt super. Ook dat het tabje even blauw wordt om aan te tonen dat er iets nieuws is werkt zeer goed, ook voor Facebook is dat makkelijk
Ik had Favicon geinstalleerd, maar dat vond ie niet leuk. Hij laadde geen bookmarks ook de homepage werd niet getoond. Daarnaast werden geen instellingen bewaard, en startte hij dus elke keer weer op met een andere indeling. Heb toen even alle plugins uit gezet, en stuk voor stuk geactiveerd.. toen kwam ik erachter dat het Favicon was. Doei Favicon
Maar FF4.0RC is verder wel net dat stukje mooier en functioneler dan 3.6 is mijn ervaring tot nu toe wel..
Zeker App tabs zijn makkelijk, en dat in combinatie met een Gmail Labs optie waarbij de inbox new mail count wordt getoond in het icoon is dat echt super. Ook dat het tabje even blauw wordt om aan te tonen dat er iets nieuws is werkt zeer goed, ook voor Facebook is dat makkelijk
[ Voor 19% gewijzigd door DerOllie op 11-03-2011 21:03 ]
www.youtube.com/DerOllie
Zie op de ftp nu ook 4.0 kandidaat staan... Dus er gaat geen RC2 komen lijkt mij
* Sjah mompelt ... mag wel ns aanvang maken met nieuwe TS
Enig idee wat dan de ETA van de final is als er geen RC2 komt? Zou mooi zijn als dat nog net even voor IE9 is.Sjah schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:19:
Zie op de ftp nu ook 4.0 kandidaat staan... Dus er gaat geen RC2 komen lijkt mij
[ Voor 6% gewijzigd door djpdjpnl op 11-03-2011 23:54 ]
Verwijderd
Laat ze eerst die vervelende memory leak fixen, na een dag gebruik ik 700MB met gemiddeld 2 tabs open.
Ik snap niet dat dat nog niet is opgelost.
Ik snap niet dat dat nog niet is opgelost.
Als het opstarten te langzaam voor je is, misschien is dit dan iets voor je?stardusk schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:30:
Maar is de cold boot snelheid nu zo belangrijk, want mijn FF4 staat bijna altijd gewoon open.
http://lifehacker.com/#!5...s-startup-time-on-windows
@Darkstone: Ik dacht dat dat geheugenlek aangepakt was in beta 12?
[ Voor 8% gewijzigd door desalniettemin op 12-03-2011 10:45 ]
Volgens deze pagina duurt het nog minstens tot donderdag, dus IE9 gaan ze zeker niet voor zijn.djpdjpnl schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:53:
[...]
Enig idee wat dan de ETA van de final is als er geen RC2 komt? Zou mooi zijn als dat nog net even voor IE9 is.
QA has requested more time for thorough testing, so expect at least 1-2 more weeks before final ship
Verwijderd
Nope, ik heb er nog steeds last van met RC1.desalniettemin schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:43:
@Darkstone: Ik dacht dat dat geheugenlek aangepakt was in beta 12?
Is de final nu net uitgekomen? Ik kijk net even in Help -> About en krijg dit :

Ik kan me herinneren dat er vanochtend nog RC bijstond?

Ik kan me herinneren dat er vanochtend nog RC bijstond?
Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen
Dat is toch altijd zo bij een RC? Als er na de RC geen wijzigingen meer nodig zijn dan wordt de RC meteen de final. Hoef je verder niks meer te installerenVerwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:26:
Bij mij stond er nooit RC, gewoon 4.0.
Dat vond ik ook al raar
Verwijderd
Heb momenteel ALLE voor abo en gewone gebruikers t.net fora open (62 tabs), met ongeveer 545mb geheugen in gebruik. Waarom? Omdat het kan met de 4RC
Iets wat niet ging een paar builds terug.
Windows Vista Sp2 32bit, 4gig geheugen (jaja, iets minder in de praktijk) en een Nvidia 240m GPU met 1gig dedicated geheugen
Windows Vista Sp2 32bit, 4gig geheugen (jaja, iets minder in de praktijk) en een Nvidia 240m GPU met 1gig dedicated geheugen
FF is mijn killing app onder de browsers vanwege... DE killing app. Adblock.
Hehe, hier 161 tabs open. Al m'n bladwijzers geopent. Vind hem nog aardig snel reageren. Typen is wel iets verlaat, maar wat wil je.. 900mb verbruikt ie nu. Al met al niet heel slecht moet ik zeggen. Pagina's laden geowon nog prima.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:14:
Heb momenteel ALLE voor abo en gewone gebruikers t.net fora open (62 tabs), met ongeveer 545mb geheugen in gebruik. Waarom? Omdat het kan met de 4RCIets wat niet ging een paar builds terug.
yup, maar helaas heeft de maker hem ook geport naar Chrome. Ach zelfs voor IE is er allang zoiets, AdMuncher roelde al in de tijd dat ik nog IE6 draaide, wel payware, maarja maakt dat uit met een serialzzz.avdr2 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:25:
FF is mijn killing app onder de browsers vanwege... DE killing app. Adblock.
Verwijderd
En element hider helper.
weinig ads: prima, bewegende ads: hallo flashblock + element hider helper
offtopic:
Ik heb op http://forum.notebookreview.com/ letterlijk elk element geblock behalve de login, forumindex, en posts zodat je weer met acceptabele breedte kunt browsen...Echt niet normaal wat sommige sites ervan bakken.
Serieus, ik heb 1080p en 70% van mijn scherm word daar ingenomen door strontirritante flashbanners. Hoe die site ooit zo groot is kunnen worden is mij een raadsel.
Ik heb op http://forum.notebookreview.com/ letterlijk elk element geblock behalve de login, forumindex, en posts zodat je weer met acceptabele breedte kunt browsen...Echt niet normaal wat sommige sites ervan bakken.
Serieus, ik heb 1080p en 70% van mijn scherm word daar ingenomen door strontirritante flashbanners. Hoe die site ooit zo groot is kunnen worden is mij een raadsel.
weinig ads: prima, bewegende ads: hallo flashblock + element hider helper

Heb alleen dit topic open, had hier iets meer open. Zit nu op 1.331.368kBVerwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:14:
Heb momenteel ALLE voor abo en gewone gebruikers t.net fora open (62 tabs), met ongeveer 545mb geheugen in gebruik. Waarom? Omdat het kan met de 4RCIets wat niet ging een paar builds terug.

[ Voor 1% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 13-03-2011 00:37 . Reden: versie toegevoegd ]
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Verwijderd
KiPKaKDutcH schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:35:
[...]
Heb m wel over de anderhalve gig gehad... Heb 7 add-ons. Firefox 4 RC.

Meer heb ik niet.

Verwijderd
Um, met veel tabs open ja.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:03:
Laat hem nog maar een uur of 10 draaien, dan gebruikt hij bij jou ook een halve gig.
1 of twee, not so much.
Verwijderd
Ik heb zelden meer dan 3 tabs open en gebruik op dit moment aardig wat RAM. Net geen 500MB:
Toch wel jammer dat ze weinig aan het groeiende geheugengebruik hebben gedaan. Nu hebben de meeste mensen wel voldoende werkgeheugen, maar het kan ook anders als je naar andere browsers kijkt. Met zowel Firefox 3.6.x als 4.0RC krijg ik het geheugengebruik na een dag makkelijk boven de 500MB. Op dat moment lijkt het ook alsof het allemaal wat logger wordt. En eerlijkgezegd ik vind het vervelend om daarvoor telkens Firefox te herstarten, want dan ben ik mijn tabs weer kwijt.
Voor de rest ben ik erg te spreken over versie 4. Het werkt een stuk vlotter dan zijn voorganger en de meeste addons zijn inmiddels wel compatibel. Als ze nu nog een beetje kunnen sleutelen aan het geheugengebruik en de opstartsnelheid @ coldboot is het helemaal top
Voor de rest ben ik erg te spreken over versie 4. Het werkt een stuk vlotter dan zijn voorganger en de meeste addons zijn inmiddels wel compatibel. Als ze nu nog een beetje kunnen sleutelen aan het geheugengebruik en de opstartsnelheid @ coldboot is het helemaal top
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:11:
Ik heb zelden meer dan 3 tabs open en gebruik op dit moment aardig wat RAM. Net geen 500MB:

Verwijderd
Wat wil je daarmee zeggen?

2 tabs zonder flash of html5 onzin, 500MB.
let niet om system, vast een bug in mijn ramdisk software...
En zoals ik al zei: laat je browser nog eens 10 uur openstaan en kijk vervolgens hoeveel RAM er word gebruikt. Dit is al sinds 3.6.11? aan de gang.

En zoals ik al zei: laat je browser nog eens 10 uur openstaan en kijk vervolgens hoeveel RAM er word gebruikt. Dit is al sinds 3.6.11? aan de gang.
Inderdaad, Firefox vebruikt echt enorm veel geheugen. Net 30 minuten geleden de PC opgestart, nu twee tabs open (GoT en een andere lichte site zonder flash, html5, etc.)Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:40:
Wat wil je daarmee zeggen?
[afbeelding]

Brengt ook even een offtopic vraag naar boven, waarom rond mijn taskmanager het geheugengebruik af naar hele K's? Ik heb dit al een tijd en had voorheen altijd gewoon echte KB's, maar dat is ineens weg
Als ik later vandaag weer een screenshot maak zit het geheugen verbruik met dezelfde tabs ergens rond de 700MB.
Ik had met FF3.6 altijd deze addon. Werd ie traag, even klikken op de knop die ik in de menubalk had geplaatst, en tabs kwamen weer terug. Maar dan nu met maar 200mb ram gebruik. Werkt vast ook nog wel met FF4. Even de maxversion veranderen in het pakket.Bee.nl schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:16:
AllSeeyinEye schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:26:
[...]
Als je nou een post zonder de 'blaat' doet, en dan in het juiste topic je probleem had gepost, dan had je wellicht gewoon geholpen kunnen worden.
Je probleem klinkt in ieder geval als een extensie die iets in de opmaak verpest. Had je al een save-mode sessie geprobeerd, nieuw profiel geprobeerd en een eliminatieronde met de aanwezige extensies uitgevoerd?
offtopic:
[quote]_the_crow_ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:57:
[afbeelding]
vs
[afbeelding]
[/quote]
Ik zocht geen hulp.. Ik meldde gewoon dat ik van Firefox ben weggegaan.
Titel zegt: Firefox, wat vinden we ervan? Goed, maar uiteindelijk toch overgestapt.
Ik ben er wat kamers betreft helemaal uit, maar is € 480 voor 15 m2 niet heel erg duur? Ook in Leiden?
Bedankt voor de tip.Xaero schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:20:
[...]
Ik had met FF3.6 altijd deze addon. Werd ie traag, even klikken op de knop die ik in de menubalk had geplaatst, en tabs kwamen weer terug. Maar dan nu met maar 200mb ram gebruik. Werkt vast ook nog wel met FF4. Even de maxversion veranderen in het pakket.
Ik heb gelijk even door de addons gezocht op 'restart' en er zijn er wel meer te vinden. Bijvoorbeeld deze is wel FF4 compatibel en maar 2KB
Die is wel handig ja en dus meteen geinstalleerd
Verwijderd
RAM gebruik van FF4 RC1: gevisualiseerd:

Zelf testen? plak dit in powershell

code:
1
2
3
4
5
| while (1) { start-sleep -s 60 (get-process -name firefox).workingset >> firefox.txt } |
Jup, ook bij 3.0 en 3.5 was het zonder RC, staat er nooit bij. RC moet je eigenlijk zien als de laatste versie, tenzij er nog een grote bug gevonden wordt. Dan zal er wellicht nog iets aan gedaan worden, anders is dit hem gewoon...Palomar schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:36:
[...]
Dat is toch altijd zo bij een RC? Als er na de RC geen wijzigingen meer nodig zijn dan wordt de RC meteen de final. Hoef je verder niks meer te installeren
www.youtube.com/DerOllie
FireFox was onder Windows mijn favoriet. Bij iedereen waar ik langskwam met mijn CD-doosje, om de boel te fixen, kwam FireFox in plaats van IE. Inmiddels is dit zo'n 6 jaar geleden alweer.
Tegenwoordig ben ik aan de Apple. Ondanks stabiele MacBooks vind ik FireFox te lomp en te traag. Het zal in de loop der tijd vast verbeterd zijn qua gebruikersgemak en opties maar ik gebruik het niet. Onder FireFox niks anders dan strandballetjes terwijl Safari dat niet doet. Dan is de keus snel gemaakt.
Wat ik dus van FireFox vind: traag, geheugenvreter en een resource-verprutsende applicatie.
Tegenwoordig ben ik aan de Apple. Ondanks stabiele MacBooks vind ik FireFox te lomp en te traag. Het zal in de loop der tijd vast verbeterd zijn qua gebruikersgemak en opties maar ik gebruik het niet. Onder FireFox niks anders dan strandballetjes terwijl Safari dat niet doet. Dan is de keus snel gemaakt.
Wat ik dus van FireFox vind: traag, geheugenvreter en een resource-verprutsende applicatie.
Wow, FF noob much? Sorry, het moest gezegd worden (we zitten hier immers op tweakers).Bee.nl schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:16:
Toch wel jammer dat ze weinig aan het groeiende geheugengebruik hebben gedaan. Nu hebben de meeste mensen wel voldoende werkgeheugen, maar het kan ook anders als je naar andere browsers kijkt. Met zowel Firefox 3.6.x als 4.0RC krijg ik het geheugengebruik na een dag makkelijk boven de 500MB. Op dat moment lijkt het ook alsof het allemaal wat logger wordt. En eerlijkgezegd ik vind het vervelend om daarvoor telkens Firefox te herstarten, want dan ben ik mijn tabs weer kwijt.
Kies deze instelling om je tabs niet kwijt te raken: Tools>Options>General>When Firefox starts: Show my windows and tabs from last time.
Ik gebruik FF3.6 nog en heb meestal tussen de 10 en 20 tabs open. Gebruik altijd sleep mode en FF wordt dus weinig opnieuw opgestart. Ik zit bijna altijd rond de 280-290MB gebruik volgens de task manager. En dat met 18 extensies. Ik zie ook dat de garbage collection goed werkt: ik zat net over de 294MB en opeens zakt het naar 280 omdat ik een paar tellen FF niet gebruikte.
[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-03-2011 22:00 ]
Om nom nom....

Dit is met drie app tabs, en één normaal tab (GoT / Tweakers). Hij staat dan een dag open, tussendoor heb ik wel tussen verschillende sites gesurft en een hoop (8 - 14) tabbladen open gehad.
Ik heb het idee dat Firefox is Internet Explorer is geweest: een groot log programma dat niet mee meekan met zijn tijd. Iets wat gewoon een enorm clean-up of een rewrite nodig heeft. Ik heb Firefox gebruiker sinds Firefox Firefox heet, maar ik ben nu serieus aan het twijfelen. Hij is echt niet zo snel meer, dat begin ik nu zeker te merken sinds mijn SSD kapot is gegaan en ik tijdelijk zit op een 2,5" 5400RPM schijf.
To be honest maakt het geheugengebruik mij niet zo veel uit, maar Firefox heeft bijzonder veel CPU-tijd en disk I/O nodig. Dit is iets wat je bij Chrome niet tegenkomt geloof ik. Zelfs Visual Studio heeft minder disk I/O nodig geloof ik. Je ziet nu alleen Microsoft Security Essentials eroverheen komen omdat ik een volledige systeemscan heb uitgevoerd.

Dit is met drie app tabs, en één normaal tab (GoT / Tweakers). Hij staat dan een dag open, tussendoor heb ik wel tussen verschillende sites gesurft en een hoop (8 - 14) tabbladen open gehad.
Ik heb het idee dat Firefox is Internet Explorer is geweest: een groot log programma dat niet mee meekan met zijn tijd. Iets wat gewoon een enorm clean-up of een rewrite nodig heeft. Ik heb Firefox gebruiker sinds Firefox Firefox heet, maar ik ben nu serieus aan het twijfelen. Hij is echt niet zo snel meer, dat begin ik nu zeker te merken sinds mijn SSD kapot is gegaan en ik tijdelijk zit op een 2,5" 5400RPM schijf.
To be honest maakt het geheugengebruik mij niet zo veel uit, maar Firefox heeft bijzonder veel CPU-tijd en disk I/O nodig. Dit is iets wat je bij Chrome niet tegenkomt geloof ik. Zelfs Visual Studio heeft minder disk I/O nodig geloof ik. Je ziet nu alleen Microsoft Security Essentials eroverheen komen omdat ik een volledige systeemscan heb uitgevoerd.
[ Voor 19% gewijzigd door Sebazzz op 13-03-2011 22:37 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
/me neemt ook even een kijkje bij de concurrentie.
Chrome is iets sneller. Na een snelle vergelijking tovert chrome de pagina's net iets sneller op het scherm.
Maar, elke keer als ik in chrome een pagina refresh (en dat doe ik vaak) flitsen een boel elementen over het scherm. Niet echt wenselijk als je het mij vraagt...
Ik blijf toch maar mij firefox. Maar schiet wel even op met het fixen van die vervelende memory leak... Het is dat ik een SSD heb.
Chrome is iets sneller. Na een snelle vergelijking tovert chrome de pagina's net iets sneller op het scherm.
Maar, elke keer als ik in chrome een pagina refresh (en dat doe ik vaak) flitsen een boel elementen over het scherm. Niet echt wenselijk als je het mij vraagt...
Ik blijf toch maar mij firefox. Maar schiet wel even op met het fixen van die vervelende memory leak... Het is dat ik een SSD heb.
Dit komt doordat Windows' setup (die van MSDN bijvoorbeeld) vaak default op US English staat ingesteld.Cubic X schreef op zondag 13 maart 2011 @ 10:32:
Brengt ook even een offtopic vraag naar boven, waarom rond mijn taskmanager het geheugengebruik af naar hele K's? Ik heb dit al een tijd en had voorheen altijd gewoon echte KB's, maar dat is ineens weg![]()
Laat me raden, je klok verschijnt ook in AM/PM enzo? Goed zo. Dat probleem had ik dus ook.
Bij Start -> Control Panel -> Region and Language het dataformaat op Dutch zetten heeft hier deze 'bug' gefixt.
Verwijderd
Ik heb 27 tabbladen open gelaten afgelopen nacht (firefox 4 venster actief op de voorgrond gelaten), dit is mijn resultaat:Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:54:
RAM gebruik van FF4 RC1: gevisualiseerd:
[afbeelding]
code:
1 2 3 4 5 while (1) { start-sleep -s 60 (get-process -name firefox).workingset >> firefox.txt }

Heb niet zo snel een verklaring voor die flat line bij de 481 minuten, misschien dat het systeem ergens mee bezig was ofzo, fragmentatie of virusscan misschien.
Maar dit is dus geen actief gebruik of zou dat geen verschil moeten uitmaken?
edit: misschien handig om er bij te vermelden, Windows 7 32 bit, XP/win 98 (standaard) skin, en 2 GB RAM intern. Ik ga vanavond nog eens een nieuwe test doen, dat ie elke pagina om de 5 minuten refresht
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 07:35 ]
Verwijderd
Ik ben vannacht andere resultaten tegengekomen...
windows 7 x64 met -idem- firefox 4 RC1. 4GB RAM

Groene lijn, firefox met 2 tabbladen waaronder GOT (vanwege de refreshende zijbalk). Echt een heel vaag resultaat.
Ik was ook al van plan om dezelfde test te draaien met een refreshende pagina
Ik vermoed dat er ergens een leak zit in het openen/sluiten van een tabblad.
Ik start even een VM op met een sloot RAM om te kijken of de addons invloed hebben.
windows 7 x64 met -idem- firefox 4 RC1. 4GB RAM

Groene lijn, firefox met 2 tabbladen waaronder GOT (vanwege de refreshende zijbalk). Echt een heel vaag resultaat.
Ik was ook al van plan om dezelfde test te draaien met een refreshende pagina
Ik start even een VM op met een sloot RAM om te kijken of de addons invloed hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 07:55 ]
Verwijderd
Aan de add-ons lijkt het niet echt te liggen maar wanneer ik de hardware-versnelling uitschakel stijgt het geheugen veel minder snel.
Ik heb dit heel simpel getest door de F5-knop ingedrukt te houden op de about:memory pagina.
Ik heb dit heel simpel getest door de F5-knop ingedrukt te houden op de about:memory pagina.
Lekker lompe ondoordachte reactieAham brahmasmi schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:56:
[...]
Wow, FF noob much? Sorry, het moest gezegd worden (we zitten hier immers op tweakers).
Kies deze instelling om je tabs niet kwijt te raken: Tools>Options>General>When Firefox starts: Show my windows and tabs from last time.
Ik gebruik FF3.6 nog en heb meestal tussen de 10 en 20 tabs open. Gebruik altijd sleep mode en FF wordt dus weinig opnieuw opgestart. Ik zit bijna altijd rond de 280-290MB gebruik volgens de task manager. En dat met 18 extensies. Ik zie ook dat de garbage collection goed werkt: ik zat net over de 294MB en opeens zakt het naar 280 omdat ik een paar tellen FF niet gebruikte.

En van 294 naar 280MB? Wow wat een verschil

Daar heb ik dus geen last van aangezien de garbage collection gewoon werkt (bij mij tenminste). Dat er in een paar tellen meteen een paar MB van het gebruik afgaat bewijst dat. Ik heb zeker geen last van van memory leaks met FF3.6. Het lukt mij nauwelijks om over de 300MB heen te gaan met al een flinke tijd 20 tabs open.Crusher77 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:48:
[...]
Lekker lompe ondoordachte reactieHet gaat erom dat het geheugengebruik op welke manier dan ook iedere keer weer oploopt, ook als je alle tabs na verloop van tijd weer afsluit.
Als je Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer tonen instelt dan heb je al je tabs weer, na herstartenBee.nl schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:16:
[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 14-03-2011 17:15 ]
Dat is ook een mogelijkheid, maar als ik na een dag mijn Firefox afsluit wil ik de volgende dag niet mijn 20 tabs van gisteren nog zien. Uiteindelijk blijf je om het probleem heen werken. Ik draai het script van Darkstone nu al een paar uur en het geheugengebruik blijft gestaag toenemen, met af en toe wat dalers. Er staan +-10 tabs open, waaronder een paar auto-refresh pagina's. Helaas stijgt het meer dan dat het daaltdesalniettemin schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:13:
[...]
Als je Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer tonen instelt dan heb je al je tabs weer, na herstartenMaar dat werkt niet als je geschiedenis wissen instelt na afsluiten. Maar ik wis de geschiedenis altijd met CCleaner, dus
Verwijderd
Bee.nl schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:32:
Ik draai het script van Darkstone nu al een paar uur en het geheugengebruik blijft gestaag toenemen, met af en toe wat dalers.
Ik heb nu al 11 uur een tabblad GoT openstaan in een VM met FF4 RC1, en het geheugengebruik vertoont een strakke lijn. Het probleem zit dus in een addon, grote geschiedenis, of iets anders wat een verse installatie mist.
Eigenlijk zou je dan nog een Firefox instantie moeten draaien met alle addons die je nu gebruikt. Wellicht valt er dan een patroon te ontdekkenVerwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:44:
[...]
![]()
Ik heb nu al 11 uur een tabblad GoT openstaan in een VM met FF4 RC1, en het geheugengebruik vertoont een strakke lijn. Het probleem zit dus in een addon, grote geschiedenis, of iets anders wat een verse installatie mist.
Na 10 uur het script van Darkstone gedraaid te hebben, heb ik de volgende memory footprint van Firefox 4 RC1 op Windows 7 x64 met 4GB RAM:

De hele dag heb ik (bijna) dezelfde tabs open laten staan. Er is een stijgende trend te zien. Na 2 uur tijd even een terugval naar 160MB en na 500 minuten twee uitschieters van 1GB+. Dat eerste valt te verklaren door de GC die voorbij komt, maar die 2 pieken op het einde zijn wel vreemd.

De hele dag heb ik (bijna) dezelfde tabs open laten staan. Er is een stijgende trend te zien. Na 2 uur tijd even een terugval naar 160MB en na 500 minuten twee uitschieters van 1GB+. Dat eerste valt te verklaren door de GC die voorbij komt, maar die 2 pieken op het einde zijn wel vreemd.
Verwijderd
Heeft het zin om dat script te draaien als je geen autorefresh meuk hebt (op m'n twitter client na dan)?
Met een uptime van +11 dagen momenteel heb ik geen zin om Powershell te installeren eigenlijk.
Ik denk echt dat Darkstone en andere mensen met "ruim" geheugengebruik andere issues hebben dan sec Firefox alleen. Een lek in x64 FF? x64 Windows?
(211mb nu)
Met een uptime van +11 dagen momenteel heb ik geen zin om Powershell te installeren eigenlijk.
Ik denk echt dat Darkstone en andere mensen met "ruim" geheugengebruik andere issues hebben dan sec Firefox alleen. Een lek in x64 FF? x64 Windows?
(211mb nu)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 22:21 ]
Verwijderd
Powershell installeren? dat is toch standaard op vista & 7? of je moet nog XP hebben..
Ik heb overigens iets interessants bemerkt: Het stijgen van het geheugen gebeurt ook in de VM met verse installatie, maar niet als firefox zich geminimaliseerd heeft.
Word het overigens niet tijd voor een apart topic? We spammen de boel hier redelijk onder.
Ik heb overigens iets interessants bemerkt: Het stijgen van het geheugen gebeurt ook in de VM met verse installatie, maar niet als firefox zich geminimaliseerd heeft.
Word het overigens niet tijd voor een apart topic? We spammen de boel hier redelijk onder.
Ik heb 16 tabs open ongeveer meestal en heb 24 addons draaien. Geheugengebruik is rond de 650MB en vandaag heb ik gekeken of het veel meer werd, maar het blijft ongeveer het zelfde.
Heb wel eens last gehad van korte freezes, maar dat is volgens mij verholpen nu.. (update plugin?)
Heb wel eens last gehad van korte freezes, maar dat is volgens mij verholpen nu.. (update plugin?)
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
2.0 niet. 1.0 welVerwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:25:
Powershell installeren? dat is toch standaard op vista & 7? of je moet nog XP hebben.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 22:34 ]
Verwijderd

t/m 20.30 uur ofzo 15 tabbladen open met refresh om de 5 minuten (reload every extension). Vanaf 20.30 uur, dezelfde 15 tabbladen opengelaten met refresh maar ook gewoon normaal ernaast gesurft. Die piek komt omdat ik de extension update scanner gebruik die in 1 keer een zooi tabs kan openen als er internetpagina's veranderd zijn. Win. 7 32 bit, xp skin, 2GB RAM intern.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 22:29 ]
Open een topic apart, dit onderwerp verdient dat, al dan niet terecht zal er ook over 2 jaar nog geklaagd worden. Dan is een apart topic wel zo makkelijk te localiseren in de search. Of moet ik mijn grote waffel houden? 
ps. ik heb nooit wat e klagen gehad, altijd max 9 tabs open zeg maar, nooit meer dan 400Mb, nou daar hoor je mij niet over klagen, we hebben allemaal nu toch wel 2 tot 8 Gig....
ps. ik heb nooit wat e klagen gehad, altijd max 9 tabs open zeg maar, nooit meer dan 400Mb, nou daar hoor je mij niet over klagen, we hebben allemaal nu toch wel 2 tot 8 Gig....
[ Voor 28% gewijzigd door Sjah op 14-03-2011 22:38 ]
Verwijderd
Daar had ik ook altijd last van, maar op de een of andere manier was dat op dezelfde dag opgelost als de ontvangst van mijn SSD.HaTe schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:28:
processing...Sjah schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:36:
Open een topic apart, dit onderwerp verdient dat, al dan niet terecht zal er ook over 2 jaar nog geklaagd worden. Dan is een apart topic wel zo makkelijk te localiseren in de search. Of moet ik mijn grote waffel houden?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 22:38 ]
Verwijderd
Waar draait dat script z'n output (noob hier)? Ik zie dit:
PS C:\Users\Krusher> while (1)
>> {
>> start-sleep -s 60
>> (get-process -name firefox).workingset >> firefox.txt
>> }
PS 1.0 overigens
PS C:\Users\Krusher> while (1)
>> {
>> start-sleep -s 60
>> (get-process -name firefox).workingset >> firefox.txt
>> }
PS 1.0 overigens
Verwijderd
Hij maakt een text file genaamt firefox.txt in de folder waar je op dat moment zat, standaard is dat:
C/users/ <gebruikersnaam>.
Als je eerst typt gooit hij het textbestandje op je bureaublad neer.
C/users/ <gebruikersnaam>.
Als je eerst
cd Desktop
Verwijderd
Je moet een minuut wachten voordat hij wat output. In het textbestand
In de console zelf zie je niets.
En we gaan hier verder: Memory leak in firefox 3.6+
In de console zelf zie je niets.
En we gaan hier verder: Memory leak in firefox 3.6+
Helaas, dat stond allemaal al op Dutch. Toch bedanktOrwell schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:47:
[...]
Dit komt doordat Windows' setup (die van MSDN bijvoorbeeld) vaak default op US English staat ingesteld.
Laat me raden, je klok verschijnt ook in AM/PM enzo? Goed zo. Dat probleem had ik dus ook.
Bij Start -> Control Panel -> Region and Language het dataformaat op Dutch zetten heeft hier deze 'bug' gefixt.
Firefox 4 waarschijnlijk volgende week, 22 maart
Ik heb vanmiddag de RC geinstalleerd, maar het viel me op dat ik 'boven' een nogal 'grote' balk heb. Toen ik op de site van de RC ging kijken was dit allemaal samengevoegd tot 1 knopje op het plaatje. Bij mij is dit dus niet het geval, het hele menu van bestand, bewerken enz. is 'eronder' geplakt. Hoort dit, of is er een manier om het te verbeteren?
Ik heb overigens een 'upgrade' van mijn huidige installatie gedaan (eroverheen geinstalleerd), mocht dat van invloed zijn.
Plaatje:
Ik heb overigens een 'upgrade' van mijn huidige installatie gedaan (eroverheen geinstalleerd), mocht dat van invloed zijn.
Plaatje:

Rechtermuisknop op de UI en dan Menubalk uitvinken
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
http://www.telegraaf.nl/d..._op_22_maart__.html?p=5,1
22e maart zou het dus raak moeten zijn.
22e maart zou het dus raak moeten zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 16-03-2011 20:52 ]
Ik test FireFox 4 al vanaf beta 5. Tot en met beta 9 werkte alles naar behoren. Maar sindsdien wil hij mijn tabs niet meer opslaan. Ook al staat 'Warn me when i close tabs' aangevinkt.
In de RC werkt dit nog altijd niet goed. Ik ben altijd begonnen vanaf een clean-install.
Heeft iemand dit ook probleem?
FF 3.6 slaat de tabs wel op.
In de RC werkt dit nog altijd niet goed. Ik ben altijd begonnen vanaf een clean-install.
Grappig, dat heb ik ook, Jordy. Ik had er alleen nog geen tijd in gestoken. Maar eens even googlen...
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Een vraag over het app-tabblad:
Ik wil daaraan een site toevoegen, maar deze site heeft geen icoontje (het betreft http://www.sffebooks.com/portal.php ).
Hoe kan ik hieraan zelf een icoontje toevoegen, anders ziet het er namelijk niet leuk uit, zie maar:
Ik wil daaraan een site toevoegen, maar deze site heeft geen icoontje (het betreft http://www.sffebooks.com/portal.php ).
Hoe kan ik hieraan zelf een icoontje toevoegen, anders ziet het er namelijk niet leuk uit, zie maar:

Iemand enige idee hoe ik in FF4 mijn Echofon-icoontje kan verplaatsen? Ik heb nu een add-on bar aanstaan, puur en alleen voor Echofon. Ik zou hem bijvoorbeeld liever ergens bovenin in mijn Bookmarks-toolbar hebben.
irritant idd.. ik vermoed dat Echofon wel met een update komt, zodat het icoontje ergens anders geplaatst kan worden.posttoast schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:32:
Iemand enige idee hoe ik in FF4 mijn Echofon-icoontje kan verplaatsen? Ik heb nu een add-on bar aanstaan, puur en alleen voor Echofon. Ik zou hem bijvoorbeeld liever ergens bovenin in mijn Bookmarks-toolbar hebben.
Favicon Picker? geen idee of het kan, maar het lijkt er wel op.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:29:
Een vraag over het app-tabblad:
[afbeelding]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
Geprobeerd, maar favicion picker en firefox 4 rc1 gaan niet echt samen, dan krijg ik dit (2 balken aan de bovenkant, als ik het menu verwijder en weer aandoe kan ik niks meer aanklikken, hele opmaak kan ik niet wijzigen, alle tabbladen weg):wontcachme schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:42:
[...]
Favicon Picker? geen idee of het kan, maar het lijkt er wel op.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 12:53 ]
Verwijderd
ik ben er nog even wat verder ingedoken.
Favicon picker werkt ook niet, maar ik heb nu een kleine addon gevonden die Identfavicon heet en die werkt wel. Nu kan ik daarin alleen niet een eigen favicon maken, maar ik houd die andere tools wel even in de gaten, daar komt vast wel een update voor uit op korte termijn.
Oude situatie:

Nieuwe situatie:

Nog niet helemaal wat ik wil, maar ik ga er nog wat induiken, ben voor nu al redelijk tevreden.
Zitten trouwens ook nog wat buggs in zie ik:
https://addons.mozilla.or...onizetab/reviews/?src=api
Maar voor de komende weken zie ik het wel goedkomen.
Favicon picker werkt ook niet, maar ik heb nu een kleine addon gevonden die Identfavicon heet en die werkt wel. Nu kan ik daarin alleen niet een eigen favicon maken, maar ik houd die andere tools wel even in de gaten, daar komt vast wel een update voor uit op korte termijn.
Oude situatie:

Nieuwe situatie:

Nog niet helemaal wat ik wil, maar ik ga er nog wat induiken, ben voor nu al redelijk tevreden.
Zitten trouwens ook nog wat buggs in zie ik:
https://addons.mozilla.or...onizetab/reviews/?src=api
Maar voor de komende weken zie ik het wel goedkomen.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 13:10 ]
Ik zou indien mogelijk proberen om de webbouwer te contacten dat ie een favicon instelt. Op deze manier aanklooien met add-ons voor een icoontje schiet niet echt op. Heb hetzelfde bij de Nu.nl TVgids (http://www.nu.nl/tvgids/). Stoor me er erg aan dat die als enige in mn bookmarks-bar geen favicon heeft. Al gemaild naar nu.nl, maar nooit reactie op gehad
In opties onder algemeen de optie Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer tonen aanvinkenjordy-maes schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 07:05:
Ik test FireFox 4 al vanaf beta 5. Tot en met beta 9 werkte alles naar behoren. Maar sindsdien wil hij mijn tabs niet meer opslaan. Ook al staat 'Warn me when i close tabs' aangevinkt.
Zo dus:
http://www.dumpyourphoto.com/files2/53916/GN9py.png
Maar als je Fx instelt om je geschiedenis te wissen als je afsluit dan onthoudt hij ze niet. Tenminste was altijd zo met Fx 3.6.
[ Voor 17% gewijzigd door desalniettemin op 17-03-2011 13:56 ]
Verwijderd
Ik zal gelijk even een berichtje sturen, dat is wel een goed idee. De eigenaar van de site is beheerder van een forum en reageert altijd erg snel. Dat ik hier niet zelf aan gedacht hebPalomar schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:42:
Ik zou indien mogelijk proberen om de webbouwer te contacten dat ie een favicon instelt. Op deze manier aanklooien met add-ons voor een icoontje schiet niet echt op. Heb hetzelfde bij de Nu.nl TVgids (http://www.nu.nl/tvgids/). Stoor me er erg aan dat die als enige in mn bookmarks-bar geen favicon heeft. Al gemaild naar nu.nl, maar nooit reactie op gehad

Ghehe herkenbaar, dat had ik ook inderdaad. Ik baalde er al van dat FF4 niet werkte op mn laptop, maar toen ik ben gaan prutsen met die extensions ben ik erachter gekomen hoe het zit.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:52:
[...]
Geprobeerd, maar favicion picker en firefox 4 rc1 gaan niet echt samen, dan krijg ik dit (2 balken aan de bovenkant, als ik het menu verwijder en weer aandoe kan ik niks meer aanklikken, hele opmaak kan ik niet wijzigen, alle tabbladen weg):
[afbeelding]
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Zo, een paar uur later met RC4 (heb geen eerdere beta's geprobeerd) en ik heb nu alles naar wens staan.
Ook adblock en Ghostery helemaal ingesteld voor mijn sites en veel app-tabbladen gemaakt.
Nu zit ik op mijn werk en heb hier de portable versie gebruikt. Vanavond heb ik even het rijk alleen en wil ik met de pc daar bezig.
Kan ik nu thuis RC1 installeren + alle add-ons die ik hier op het werk ook gebruik en kan ik vervolgens de mappen van het werk (van de portable versie dus) kopieeren over de mappen op de normale installatie thuis zodat de instellingen allemaal gelijk komen te staan?
Of moet ik vanuit bijv. adblock alles exporteren en thuis importeren?
ps de site waar ik een favicon voor wilde is akkoord. Nu even een favicon ontwerpen
Ook adblock en Ghostery helemaal ingesteld voor mijn sites en veel app-tabbladen gemaakt.
Nu zit ik op mijn werk en heb hier de portable versie gebruikt. Vanavond heb ik even het rijk alleen en wil ik met de pc daar bezig.
Kan ik nu thuis RC1 installeren + alle add-ons die ik hier op het werk ook gebruik en kan ik vervolgens de mappen van het werk (van de portable versie dus) kopieeren over de mappen op de normale installatie thuis zodat de instellingen allemaal gelijk komen te staan?
ps de site waar ik een favicon voor wilde is akkoord. Nu even een favicon ontwerpen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 15:48 ]
Verwijderd
Je moet niet met de portable firefox rc1 naar www.nederland.fm surfen en dan op de 3FM stream klikken.
Daarop zit een Windows Media Player Link library-plugin en die crashed. Vervolgens zijn al je tabbladen verdwenen en kan je helemaal opnieuw alles bouwen
Thuis even zien of ik via deze plugin het werkende krijg:
http://port25.technet.com...efox-plugin-download.aspx
Daarop zit een Windows Media Player Link library-plugin en die crashed. Vervolgens zijn al je tabbladen verdwenen en kan je helemaal opnieuw alles bouwen
Thuis even zien of ik via deze plugin het werkende krijg:
http://port25.technet.com...efox-plugin-download.aspx
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 17:19 ]
In FireFox 4 zit standaard een synchronisatie tool. Die moet je dus aanzetten en dan heb je overal het zelfde!Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:44:
Zo, een paar uur later met RC4 (heb geen eerdere beta's geprobeerd) en ik heb nu alles naar wens staan.
Volgens mij: FireFox knop > Sync instellen
Iemand nog last van het volgende verschijnsel:

Sinds ik FF 4 RC1 geïnstalleerd heb, zie ik zo'n knipperende cursor (zie net voor 'Quickreply' op screenshot). Als ik ergens op een pagina klik, komt deze te voorschijn. Precies of ik daar kan beginnen te typen.
Heb FF er al eens afgegooid (Mac OS X), geef effect.

Sinds ik FF 4 RC1 geïnstalleerd heb, zie ik zo'n knipperende cursor (zie net voor 'Quickreply' op screenshot). Als ik ergens op een pagina klik, komt deze te voorschijn. Precies of ik daar kan beginnen te typen.
Verwijderd
Ik zie het nu, heb gewoon de hele map nu gekopieerd, werkt wel redelijk, maar adblock enzo kwam eerst niet goed over, maar na een paar keer herstarten van de browser weer wel.HaTe schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:34:
[...]
In FireFox 4 zit standaard een synchronisatie tool. Die moet je dus aanzetten en dan heb je overal het zelfde!
Volgens mij: FireFox knop > Sync instellen
Ik ga er even mee spelen met die sync optie en bij de final versie ga ik het dan gebruiken. Heb nu ook even de portable versie thuis op de pc.
Verwijderd
F7?mastadizzy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:56:
Iemand nog last van het volgende verschijnsel:
[afbeelding]
Mmmh, inderdaad. Bizar dat die aan stond. Wist zelf niet dat die functie bestaat. Blijkbaar krijg je bij activering van die 'cursornavigatie' een waarschuwingskadertje te zien dat ik nog nooit van mijn leven ben tegen gekomen.
Ach, probleem van de baan.
Bedankt
Vind FF op Windows beter ogen
Dit topic is gesloten.