Een hoax is dit niet en/of het ernstig is geen idee, maar aangezien ik er ook last mee heb bij mytnt.nl, wanneer ik vrachtbrieven, manifesten etc uit wil draaien is het zeker wel een bug(je).desalniettemin schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:44:
Een zekere 1404tm@gmail.com waarschuwt voor dit:
In deze uitvoering 4 update 12 zit een ernstige fout. Dit is uitgeprobeerd en het klopt.
Indien u uw maandelijkse bankafschriften wilt downloaden en uitprinten, dan komt er een verwarde onduidelijke print uit uw printer.
De update 11 heeft dit probleem niet.!!!
Dus pas er voor op!!
Verwijderd
Echt klaar vind ik FF4 nog niet, nog te regelmatig crashes icm GPU versnelling. (Nvidia 240m)
Moet je sowieso uitzetten om leesbare tekst te hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:57:
Echt klaar vind ik FF4 nog niet, nog te regelmatig crashes icm GPU versnelling. (Nvidia 240m)
Typisch. Ik heb er bij andere fora die ik bezoek geen last van, en een andere browser lost het dus niet op voor GoT.Jassy schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:43:
[...]
Bij de fora die ik gebruik (En dan echt allemaal) gebeurd dat nergens meer, dan kom je gewoon bovenaan de pagina uit. Zeer zeer irritant, en voor mij een reden om Firefox voorlopig te laten liggen.
Weet iemand of het mogelijk is om de window border van FF4 minder dik te maken? Het lijkt erop dat die 2 pixels breder is dan alle andere vensters in Windows (inclusief FF3.6).
[ Voor 20% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-03-2011 19:29 ]
Net de meest simpele tip gevonden om de vervelend automatisch geïnstalleerde Java Console Addon te kunnen verwijderen, gewoon je FF als administrator starten, via de Extra>Addons verwijderen en FF herstarten. Is in feite hetzelfde als de map in C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions\ verwijderen, maar dan netjes
Ik zie geen verwijderen staan, in Fx4, hoor. Vreemd...
wow 3.6.15 nu alweer uit, alweer een snelle release net na een vorige. Tis niet de eerste...
www.youtube.com/DerOllie
Net al de RC op het punt staat om uit te komen gooien ze er nog even een rare fix doorheen:

Ik kan niet zeggen dat ik het waardeer, ik vond de minder hoge tabs met die prachtige rounded corners mooier. Het idee is dat de code voor die rounded corners erg lelijk was, negatieve margings en dat soort dingen.
Gelukkig is er wel weer een userstyle voor gemaakt: http://userstyles.org/styles/44825/
Dit is net al zo'n rare frats van die devvers als dat ze zomaar de add-on balk besloten te hiden.

Ik kan niet zeggen dat ik het waardeer, ik vond de minder hoge tabs met die prachtige rounded corners mooier. Het idee is dat de code voor die rounded corners erg lelijk was, negatieve margings en dat soort dingen.
Gelukkig is er wel weer een userstyle voor gemaakt: http://userstyles.org/styles/44825/
Dit is net al zo'n rare frats van die devvers als dat ze zomaar de add-on balk besloten te hiden.
Nog niet genoemd hier volgens mij, maar Mozilla heeft nu ook een eigen demo site: https://demos.mozilla.org/en-US/
Zitten wel een aantal grappige dingen tussen. HTML5, WebGL, WebM
Zitten wel een aantal grappige dingen tussen. HTML5, WebGL, WebM
Ik had lokaal even met PHP een webpagina laten genereren. Ik schrok wel toen Firefox de website aan het inladen was, en het geheugengebruik naar ruim 1GB groeide! Toen het laden klaar was (en de webpagina dus in beeld stond), werd meteen de helft van het geheugen gelukkig weer vrijgegeven.
Geheugengebruik na het laden van de bewuste webpagina:
Firefox 3.6: 532MB
Internet Explorer 8: 764MB.
En nu weet ik weer waarom ik Firefox gebruik.
Geheugengebruik na het laden van de bewuste webpagina:
Firefox 3.6: 532MB
Internet Explorer 8: 764MB.
En nu weet ik weer waarom ik Firefox gebruik.
Speel ook Balls Connect en Repeat
ftp://ftp.mozilla.org/pub...ndidates/build1/win32/nl/
vraag mij af waarom ik permission denied krijg...........
vraag mij af waarom ik permission denied krijg...........
Oh dus dit betekend dat hij er elk moment aan komt? Ik krijg ook permission denied trouwens..
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Via http://ftp.mozilla.org/pu...ightly/4.0rc1-candidates/ is hij wel toegankelijk, enkel wordt je momenteel nog doorverwezen naar een 'coming soon' pagina
. Ons geduld wordt nog even op de proef gesteld.
http://ftp.mozilla.org/pu...s/build1/update/win32/nl/
Daar staat wel een update die wel werkt.. Maar hoe installeer je dat? Even googlen
Daar staat wel een update die wel werkt.. Maar hoe installeer je dat? Even googlen
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
https://wiki.mozilla.org/...lly_Installing_a_MAR_file
edit: Ik geraak er zelf niet uit
. Vind Update.app niet (stap 2 Mac).
edit: Ik geraak er zelf niet uit

[ Voor 33% gewijzigd door D!zzy op 06-03-2011 00:18 ]
Bij mij gebeurt er niks als ik de stappen volg... Volgens mij doe ik alles goed
Maar na dit commando uit te voeren:
gebeurt er niks..
Jezus, wat zijn we ongeduldig
//edit
Gelukt! Ik draai nu RC1. Heb geüpdate vanaf Firefox 3.xx? die ik er nog op had staan. Had daarvoor de volledige update gedownload.
C:\app-update\updater.exe C:\app-update
Jezus, wat zijn we ongeduldig
//edit
Gelukt! Ik draai nu RC1. Heb geüpdate vanaf Firefox 3.xx? die ik er nog op had staan. Had daarvoor de volledige update gedownload.
[ Voor 25% gewijzigd door HaTe op 06-03-2011 00:41 ]
Idem, ik krijg hier een melding:
Die kinderen-in-pretparkgevoelens zijn moeilijk te onderdrukken ;-).
Weinig over terug te vinden (Mac OSX).Usage: updater update-dir apply-to-dir [wait-pid [callback-working-dir callback-path args...]]
Die kinderen-in-pretparkgevoelens zijn moeilijk te onderdrukken ;-).
Bewijs:

links beta, rechts rc1
Maar die file is van 4-3-2011.. Dat is al best oud? (ik bedoel die hier staat)
Build ID: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:2.0) Gecko/20100101 Firefox/4.0 ID:20110303194838
links beta, rechts rc1
Maar die file is van 4-3-2011.. Dat is al best oud? (ik bedoel die hier staat)
Build ID: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:2.0) Gecko/20100101 Firefox/4.0 ID:20110303194838
[ Voor 78% gewijzigd door HaTe op 06-03-2011 01:08 ]
Inderdaad best wel oud (relatief dan toch :-) ).
Het is toch nieuwer dan de laatste Nightly (Minefield 2011-03-03).
Ach, ik wacht wel even. De kans is groot dat die bit-per-bit gelijk zijn aan elkaar.
Het is toch nieuwer dan de laatste Nightly (Minefield 2011-03-03).
Ach, ik wacht wel even. De kans is groot dat die bit-per-bit gelijk zijn aan elkaar.
Geduld is een schone zaak, dus ik wacht ook nog wel even
Heb je misschien een toelichting over hoe en wat? Ik kom zelf namelijk nog steeds niet verder. Er lijkt idd niets te gebeuren. Moet je daarna niet iets anders doen oid..?HaTe schreef op zondag 06 maart 2011 @ 00:20:
//edit
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Beter geen FTP links plaatsen. De server van Mozilla is niet berekend op grote lasten, en er zijn websites die dit soort links oppakken en reposten, soms zelfs als zijnde de final versie. HTTP links zijn wel OK, want daar zit een heel mirror/loadbalancing systeem achter.
Je maakt een nieuwe map aan buiten de Firefox map, bijvoorbeeld C:\map. De bestanden updater.exe en updater.ini uit de Firefox map kopieer je daar naartoe. In diezelfde map zet je de gedownloade .mar file en die hernoem je naar update.mar. Vervolgens voer je het volgende uit via de command line:JKratos schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:27:
[...]
Heb je misschien een toelichting over hoe en wat? Ik kom zelf namelijk nog steeds niet verder. Er lijkt idd niets te gebeuren. Moet je daarna niet iets anders doen oid..?
C:\map\updater.exe "C:\map" "C:\Program Files\Mozilla Firefox"
Zo is het mij ook gelukt
Ik gebruik nu ook de firefox 4 beta. Ik moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben. De nieuwe user interface bevalt me erg goed, maar ook de performance lijkt stukken beter te zijn ten opzichte van de vorige firefox versie.
Alleen in de screenshots die ik overal zie staat de firefox button in de titelbalk, ik gebruik e17 en daar kan dat blijkbaar niet ofzo. Maja nieuw theme geinstalleerd (mx2.6) en het ziet er weer sexy uit
Alleen in de screenshots die ik overal zie staat de firefox button in de titelbalk, ik gebruik e17 en daar kan dat blijkbaar niet ofzo. Maja nieuw theme geinstalleerd (mx2.6) en het ziet er weer sexy uit

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Godsallemachtig wat loopt die RC snel
Kreeg het niet zo makkelijk geinstalleerd als Bee.nl, maar gewoon alle files gekopieerd en daarna overwritten, en 't loopt als een zonnetje

Kreeg het niet zo makkelijk geinstalleerd als Bee.nl, maar gewoon alle files gekopieerd en daarna overwritten, en 't loopt als een zonnetje
Had je firefox wel draaien bij het updaten op de manier die Bee.nl uitgelegd heeft?Crusher77 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:53:
Godsallemachtig wat loopt die RC snel![]()
Als je firefox afsluit en dan probeert te updaten werkt het natuurlijk niet, het is tenslotte de interne updater van firefox.
Bij mij draait de RC1 (2.0.0.4079) prima, hij is net geüpdate dus het is nog te vroeg er iets zinnigs over te vertellen.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Aaah! Dat was het dus! Opzich ook heel logisch, want normaal draait je Firefox ook altijd als je update.bitshape schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:01:
[...]
Had je firefox wel draaien bij het updaten op de manier die Bee.nl uitgelegd heeft?
Als je firefox afsluit en dan probeert te updaten werkt het natuurlijk niet, het is tenslotte de interne updater van firefox.
Bij mij draait de RC1 (2.0.0.4079) prima, hij is net geüpdate dus het is nog te vroeg er iets zinnigs over te vertellen.
Bedankt voor je reactie
Ik draai nu de nieuwste nightly van 5 maart. En die heeft als bestandsversie 2.0.0.4081. Maar het is nog wel 4.0b13pre. Niet dat dat naampje wat uitmaakt. Maar goed.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Verwijderd
Is er nog iets speciaals te beleven met die apptabs? Op dit moment zijn het niks anders dan kleinere versies van opgeslagen sessies. Heb twitter ingesteld als apptab maar doet verder ook niks, krijg geen cijfer ofzo.
In een recente update van de FlashGot extensie hebben ze een gesture - met de middelste muisknop ingedrukt naar beneden scrollen - toegevoegd waarmee je een download kan starten. Persoonlijk vind ik die toevoeging erg onhandig, aangezien ik graag scroll over een pagina door gebruik te maken van de middelste muisknop. Hierdoor ging ik zomaar ineens linkjes downloaden tijdens het scrollen, iets waar ik dus niet op zit te wachten. Je kan het uitschakelen door flashgot.gesture op false te zetten in about:config.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
ik gebruik nu al tijden firefox, maar ik begin me nu wel steeds meer te ergeren aan bepaalde dingen.
ik heb mijn pc zo goed als 24/7 aanstaan, met de browser geopend met een fiks aantal tabs open. wat er nu gebeurd is dit: na een aantal uur begint FF onstabiel te worden, op sporadische momenten last van een ontzettende input lagg. (geen vastlopers, die volgen nog later)
Wanneer ik 's avonds naar bed ga en vervolgens in de ochtend wat nieuws wil bekijken dan zie ik dat de browser de tab met die site wel is blijven refreshen, en zie ik dus keurig het nieuws van die dag. Als ik dan nu ga scrollen loopt ie vast, of wanneer ik op het bericht klik.
De enige addons die ik gebruik zijn 2 woordenboeken, ABP en een simpel thema (persona), dus aan een overkill aan addons zal het denk ik niet liggen
ik heb mijn pc zo goed als 24/7 aanstaan, met de browser geopend met een fiks aantal tabs open. wat er nu gebeurd is dit: na een aantal uur begint FF onstabiel te worden, op sporadische momenten last van een ontzettende input lagg. (geen vastlopers, die volgen nog later)
Wanneer ik 's avonds naar bed ga en vervolgens in de ochtend wat nieuws wil bekijken dan zie ik dat de browser de tab met die site wel is blijven refreshen, en zie ik dus keurig het nieuws van die dag. Als ik dan nu ga scrollen loopt ie vast, of wanneer ik op het bericht klik.
De enige addons die ik gebruik zijn 2 woordenboeken, ABP en een simpel thema (persona), dus aan een overkill aan addons zal het denk ik niet liggen
always bring a towel
Verwijderd
Zelf ook last van het langzamer worden van FF. Erg vervelend. Zou wel met de nieuwe update allemaal gefixed moeten zijn.koudepinda schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:32:
ik gebruik nu al tijden firefox, maar ik begin me nu wel steeds meer te ergeren aan bepaalde dingen.
Niemand?Aham brahmasmi schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:32:
[...]
Weet iemand of het mogelijk is om de window border van FF4 minder dik te maken? Het lijkt erop dat die 2 pixels breder is dan alle andere vensters in Windows (inclusief FF3.6).
[ Voor 0% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-03-2011 20:21 . Reden: waarom schreef ik "breder als"? :X ]
Ik heb nu net ook de RC draaien, en nu dat ik je reactie lees, merk ik het ook. De border is inderdaad een beetje breder dan bij normale vensters. Je kan eens proberen om door de about:config te spitten, maar ik denk eigenlijk dat dit iets is dat eigen is aan het nieuwe thema van firefox.
Ik heb bij Firefox 3 ook een tijdje met die strata40 theme gezeten, en daar was ook een verschil in de dikte van de border op te merken, zeker als je het venster resizede.
Ik kan sowieso niet zo aan de FF4 interface wennen eigenlijk.
De elementen springen teveel in het oog (oranje FF knop, alle navigatieknoppen in een apart vakje), wat een onrustige indruk maakt.
Verder heb ook nog geen fatsoenlijke vervanger voor Gmail Notifier (waar ik nogal aan verknocht ben) gevonden.

Verder heb ook nog geen fatsoenlijke vervanger voor Gmail Notifier (waar ik nogal aan verknocht ben) gevonden.
[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-03-2011 20:25 ]
Gmail Manager misschien proberen? Claimt wel te werken in FF4.
Gewoon maximaliseren, dan heb je helemaal geen rand
Verwijderd
Hier dezelfde klachten, hoewel ik Firefox een warm hart toedraag want ik heb er jaren met plezier mee gewerkt kan ik niet goed wennen aan de hele look and feel van Firefox 4. Normaal was ik dan wel creatief aan de slag gegaan met extensions maar tegenwoordig is er concurrentie en vond ik het makkelijker om over te stappen naar Chrome die alles heeft wat ik nodig heb dan aan de slag te gaan met extensions om de look and feel beter te krijgen in Firefox 4.Aham brahmasmi schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:24:
Ik kan sowieso niet zo aan de FF4 interface wennen eigenlijk.De elementen springen teveel in het oog (oranje FF knop, alle navigatieknoppen in een apart vakje), wat een onrustige indruk maakt.
Ik had natuurlijk ook gewoon Firefox3 kunnen blijven draaien maar op een gegeven moment zal je toch over moeten naar wat moderners. Had het graag anders gezien, heb Firebird 0.1 op zien groeien tot Firefox 3.6 maar Firefox 4 is helaas de eerste versie welke ik niet fijn vind aanvoelen.
Ik vind FireFox 4 juist een enorme stap voorwaarts in de looks en simpelheid! Ik vind het erg erg rustig uit zien.
De oranje Fx knop stoorde mij ook, en anderen klaarblijkelijk ook, gelet op het aantal extensies dat al bestaat om hem in een Fx orb te veranderen.Aham brahmasmi schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:24:
Ik kan sowieso niet zo aan de FF4 interface wennen eigenlijk.De elementen springen teveel in het oog (oranje FF knop, alle navigatieknoppen in een apart vakje), wat een onrustige indruk maakt.
Deze add-on vind ik echter het meest praktisch en het best bij de nieuwe layout passen, maakt de oranje button doorzichtig
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik erger me enigszins aan het lettertype. Op sommige websites is het zo vervelend leesbaar (niet onleesbaar) dat ik er na langer lezen hoofdpijn van krijg (oa Tweakers frontpage). Misschien heb ik inmiddels ook wel teveel in de config geprutst om het beter te krijgen, maar goed
Gewoon hardware acceleration uitzetten, dan is de font rendering weer net zoals in alle voorgaande versies van FF.PatrickH89 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:10:
Ik erger me enigszins aan het lettertype. Op sommige websites is het zo vervelend leesbaar (niet onleesbaar) dat ik er na langer lezen hoofdpijn van krijg (oa Tweakers frontpage). Misschien heb ik inmiddels ook wel teveel in de config geprutst om het beter te krijgen, maar goed
Ah, da's beterAllSeeyinEye schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:04:
[...]
Deze add-on vind ik echter het meest praktisch en het best bij de nieuwe layout passen, maakt de oranje button doorzichtig
De tekst "Firefox" mag ook nog wel weg daar imo en dan de knop kleiner, weet iemand een addon? (kan het niet zo snel vinden)
[ Voor 17% gewijzigd door - J.W. - op 07-03-2011 21:41 ]
Kan je met userchrome CSS doen, de knop doorzichtig maken ook overigens. Werkt veel efficienter en sneller dan een add-on.- J.W. - schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:39:
[...]
De tekst "Firefox" mag ook nog wel weg daar imo, weet iemand een addon? (kan het niet zo snel vinden)
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
Geen nemers?Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:46:
Is er nog iets speciaals te beleven met die apptabs? Op dit moment zijn het niks anders dan kleinere versies van opgeslagen sessies. Heb twitter ingesteld als apptab maar doet verder ook niks, krijg geen cijfer ofzo.
Ik gebruik app tabs voor Twitter, Google Calendar, en GMail. Lichten netjes op als er iets veranderd.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Gmail, Tweakers.net en GoT.Sebazzz schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:06:
[...]
Ik gebruik app tabs voor Twitter, Google Calendar, en GMail. Lichten netjes op als er iets veranderd.
Gmail licht op bij wijzigingen. Tweakers heb ik zelf ingesteld op niet-automatisch-verversen
GoT ververst sowieso niet automagisch
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
thnx, heb ook een add-on gevonden. Ik laat het eigenlijk ook liever aan een add-on over.Sebazzz schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:41:
[...]
Kan je met userchrome CSS doen, de knop doorzichtig maken ook overigens. Werkt veel efficienter en sneller dan een add-on.
Die is wel ok, maar heeft eigenlijk teveel features voor mij. Ik hoef geen email snippets, maar als ik die uitzet dan krijg ik niet eens een popup meer.djpdjpnl schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:39:
Gmail Manager misschien proberen? Claimt wel te werken in FF4.
Net weer eens per ongeluk FF3.6 opgestart en daarbij mijn FF4 profiel gekozen: dag extensies.

Zo irritant...
[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-03-2011 22:42 ]
Verwijderd
Juh dat gebeurd bij mij ook maar als je 1920x1080 gebruikt dan zie je dat amper. Ik bedoelde eigenlijk de cijfers enzo die je in screenshots ziet die voorheen zijn gepost. Ze hadden ook beloofd dat er nog een hele API zou komen mbt die apptabs zodat websites eigen events konden triggeren als er iets was.Sebazzz schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:06:
[...]
Voor Gmail gebruik ik dit:
http://userscripts.org/scripts/show/24430
Laat mooi een getalletje zien voor nieuwe mail en een dingetje voor een chat bericht.
//edit
Lol, ik zie dat er nu ook een labs dingetje is voor Gmail "Pictogram 'Ongelezen berichten'"
https://mail.google.com/mail/?ui=2&shva=1#settings/labs
http://userscripts.org/scripts/show/24430
Laat mooi een getalletje zien voor nieuwe mail en een dingetje voor een chat bericht.
//edit
Lol, ik zie dat er nu ook een labs dingetje is voor Gmail "Pictogram 'Ongelezen berichten'"
https://mail.google.com/mail/?ui=2&shva=1#settings/labs
[ Voor 33% gewijzigd door HaTe op 07-03-2011 23:20 ]
Verwijderd
Het valt me trouwens op dat die apptabs vaak oplichten terwijl er niks is veranderd aan de pagina. Zal waarschijnlijk een of andere javascript zijn die aan het veranderen is maar dat is niet relevant. Ik kan niet wachten tot ze die javascript api vrijgeven en dat we echte apps gaan zien die gebruiken maken van die tabs.
Ik heb vooral Gmail en Twitter als app tab, maar die lichten alleen op als er echt wat nieuws is. Behalve bij het opstarten, dan staan ze standaard 'aan'. Dan moet ik er even langs om dat te resetten.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:59:
Het valt me trouwens op dat die apptabs vaak oplichten terwijl er niks is veranderd aan de pagina. Zal waarschijnlijk een of andere javascript zijn die aan het veranderen is maar dat is niet relevant. Ik kan niet wachten tot ze die javascript api vrijgeven en dat we echte apps gaan zien die gebruiken maken van die tabs.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Idd, weer een externe partij, deze keer McAfee SiteAdvisor
Ik moet toch zeggen dat Firefox 4 beter en beter wordt, zeker met de aanvulling van add-ons. Had zelf regelmatig last dat ik per ongeluk ging navigeren in een App-tab. Uiteraard is er een add-on: AppTab Nav-B-Gone
De Release Candidate mag overigens wel uitkomen want met de laatste beta heb ik geen problemen meer zoals traag scollen.
De Release Candidate mag overigens wel uitkomen want met de laatste beta heb ik geen problemen meer zoals traag scollen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Review van Fx4 tegen IE9: http://www.conceivablytec...s-ie9-rc-the-first-duel/2
Met deze zin uit de conclusie ben ik van harte eens: Firefox 4 is a solid and modern browser that, however, may arrive a bit too late. It delivers on its expectations, but it lost its excitement somewhere between beta 7 and beta 12.
Wmb was Fx4 idd veel sneller op de markt gekomen. Nu heb je kans dat IE9 veel aandacht opeist.
Met deze zin uit de conclusie ben ik van harte eens: Firefox 4 is a solid and modern browser that, however, may arrive a bit too late. It delivers on its expectations, but it lost its excitement somewhere between beta 7 and beta 12.
Wmb was Fx4 idd veel sneller op de markt gekomen. Nu heb je kans dat IE9 veel aandacht opeist.
Nog even hierover: ik heb er een extensie voor gevonden: http://soapyhamhocks.devi...MarginDoohickey-192182100Aham brahmasmi schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:32:
[...]
De border width één tikje lager zetten en hij is weer normaal.
[ Voor 34% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-03-2011 19:28 ]
Kijk, dit is een handige tip. Bedankt!Aham brahmasmi schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:27:
Nog even hierover: ik heb er een extensie voor gevonden: http://soapyhamhocks.devi...MarginDoohickey-192182100
De border width één tikje lager zetten en hij is weer normaal.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Inderdaad. Gelijk geinstalleerd en zojuist ook op mn laptop in de config geplaatst. Imo eentje die een TS waardig is
De extensie lijkt iets te doen met de preference "chromemargin". Misschien maar eens op mozillazine vragen of die instelling ook makkelijk zonder extensie veranderd kan worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-03-2011 09:49 ]
is het ook mogelijk om die vervelende plugin container ergens helemaal uit te zetten? ik heb voor een oude laptop een lichte browser nodig. dat was firefox, maar de laptop loopt iedere keer helemaal vast door die plugin container die firefox gebruikt.
anders moet ik op zoek naar een andere browser die wel erg licht draait en dus ook op (behoorlijk) oude systemen kan:
celeron 1,2 ghz, 632 mb intern
anders moet ik op zoek naar een andere browser die wel erg licht draait en dus ook op (behoorlijk) oude systemen kan:
celeron 1,2 ghz, 632 mb intern
Als de plugin container crashed, crashed er dus zeer waarschijnlijk een plugin. De naam beschrijft z'n functie vrij goed.. het is een proces waarin de plugins draaienarjoderoon schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:17:
is het ook mogelijk om die vervelende plugin container ergens helemaal uit te zetten? ik heb voor een oude laptop een lichte browser nodig. dat was firefox, maar de laptop loopt iedere keer helemaal vast door die plugin container die firefox gebruikt.
Zo niet, probeer een schone installatie met nieuw profiel.
Probeer anders de laatste FF 4 beta, misschien dat die wel werkt.
Mocht het echt niet lukken, andere snelle browsers genoeg (chrome/ium, opera, safari, IE 9 RC).
[ Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 09-03-2011 13:44 ]
Ik had net wel dat de balk bovenaan bij popups helemaal weg was met deze extensie aan. Daardoor kon ik de popups helemaal niet eens verplaatsen.Aham brahmasmi schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:48:
De extensie lijkt iets te doen met de preference "chromemargin". Misschien maar eens op mozillazine vragen of die instelling ook makkelijk zonder extensie veranderd kan worden.
Ik snap niet wat je met popups bedoelt... o.O
[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-03-2011 20:34 ]

vs

Waarbij de bovenst mét die addon is en de onderste zónder de addon.
Ben onlangs naar Google Chrome overgestapt. Ik had opeens een raar verschijnsel op mijn Firefox.
Wanneer ik rechtermuisknop duwde op een of andere site dan kreeg ik steeds alle opties, maar ook optie vakken die volledig leeg waren, zo kon ik 3 slides naar onder met lege optie vakken. Ook had ik beneden in het beeld een balkje dat ik kon openschuiven en waar niets in stond.
Chrome werkt goed, start snel op dus ik blijf
Wanneer ik rechtermuisknop duwde op een of andere site dan kreeg ik steeds alle opties, maar ook optie vakken die volledig leeg waren, zo kon ik 3 slides naar onder met lege optie vakken. Ook had ik beneden in het beeld een balkje dat ik kon openschuiven en waar niets in stond.
Chrome werkt goed, start snel op dus ik blijf
Ok, weet niet waarom het zolang duurde , maar ben via FB aan de codenaam van Fx4 gekomen:
Tumucumaque Mountains National Park is home to majestic jungle cats like the jaguar. It's also the code name for Firefox 4. Learn more about Tumucumaque: http://mzl.la/cymotC
Tumucumaque Mountains National Park is home to majestic jungle cats like the jaguar. It's also the code name for Firefox 4. Learn more about Tumucumaque: http://mzl.la/cymotC
Als je nou een post zonder de 'blaat' doet, en dan in het juiste topic je probleem had gepost, dan had je wellicht gewoon geholpen kunnen worden.wouterke222 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:21:
Blaat
Probleem met firefox inzake lege velden in de rechtermuisknop menu's
Blaat
Je probleem klinkt in ieder geval als een extensie die iets in de opmaak verpest. Had je al een save-mode sessie geprobeerd, nieuw profiel geprobeerd en een eliminatieronde met de aanwezige extensies uitgevoerd?
offtopic:
[quote]_the_crow_ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:57:
[afbeelding]
vs
[afbeelding]
[/quote]
Ik ben er wat kamers betreft helemaal uit, maar is € 480 voor 15 m2 niet heel erg duur? Ook in Leiden?
[quote]_the_crow_ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:57:
[afbeelding]
vs
[afbeelding]
[/quote]
Ik ben er wat kamers betreft helemaal uit, maar is € 480 voor 15 m2 niet heel erg duur? Ook in Leiden?
[ Voor 25% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-03-2011 21:28 ]
AllSeeyinEye schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:26:
Ik ben er wat kamers betreft helemaal uit, maar is € 480 voor 15 m2 niet heel erg duur? Ook in Leiden?[/offtopic]
offtopic:
Het was ook niet dat ik deze kamer per se wilde. Meer dat ik op die site het eerst de 'fout' waarnam.
Ik was wel op zoek naar een kamer. Dat dan weer wel.
Het was ook niet dat ik deze kamer per se wilde. Meer dat ik op die site het eerst de 'fout' waarnam.
Ik was wel op zoek naar een kamer. Dat dan weer wel.
Firefox 4 - Release Candidate is nu te downloaden
http://mzl.la/edSLxp
Loop een beetje achter...

[ Voor 20% gewijzigd door MaNDaRK op 10-03-2011 00:22 ]
Verwijderd
Echofon is stuk op de RC 
Lekker terug op b12
Lekker terug op b12
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 01:30 ]
Volgens mij liep je niet zo achter hoor, je was in ieder geval de eerste in dit topic die wist te melden dat RC1 vrijgegeven is
Ik heb deze userstyle gebruikt. Vind het wel netjes, hide ie automagisch de addonbar en issie ook een stuk kleiner. Toch net wat mooier
.
Vind alleen dat de tabs wel een beetje vierkant zijn. Maar dat zal wel wennen zijn? Heb ook nog nooit die Firefox button gebruikt. Het 'alt' rammen gebeuren zit er nog wel aardig in
Vind alleen dat de tabs wel een beetje vierkant zijn. Maar dat zal wel wennen zijn? Heb ook nog nooit die Firefox button gebruikt. Het 'alt' rammen gebeuren zit er nog wel aardig in
Yup die vierkante tabs, weer wennen, jammer vond dat ronde mooier.
Vind het er juist wel goed uitzien. Ik ben echt blij met Fx4!
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Yup vierkante zien er een stuk beter uit, ben het een beetje zat dat tegenwoordig alles maar glimmend verwijfd rond moet, wat is er mis met stoer hoekig?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 16:17 ]
Zie IE9, mooi vierkant is niet lelijk
(de extreem grote 'terug' pijl van IE9 daargelaten)
Smaken verschillen.
maar in bed tref ik toch liever iets ronds aan
Gelukkig welSjah schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:58:
Smaken verschillen.
en gelukkig hoef ik niet met een browser naar bed
Nice! Dit soort dingen moeten gewoon in de TSXaero schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:06:
Ik heb deze userstyle gebruikt. Vind het wel netjes, hide ie automagisch de addonbar en issie ook een stuk kleiner. Toch net wat mooier.
Had mij gisteren ook voorgenomen op Chrome te testen en ik heb het zo ver mogelijk ingesteld naar mijn "needs", maar ik kan er maar niet aan wennen. FireFox wins
[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 10-03-2011 17:07 ]
Nou, dan neem je voor de browser in bed maar een andere themeSjah schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:58:
Smaken verschillen.
Verwijderd
Ik heb het volgende bij de Meuktracker geplaatst maar het lijkt me hier ook wel relevant:
Nu dat de RC er is had ik verwacht dat het weer mogelijk zou zijn om het aantal dagen dat je geschiedenis wordt onthouden in te stellen maar dit blijkt niet het geval.
Een en ander uitgezocht en wat blijkt: Firefox 4 berekent aan de hand van je hoeveelheid geheugen hoeveel pagina's er onthouden worden en het is dus niet meer in te stellen (in het menu).
Wat echter wel kan is de volgende pref-sleutel toevoegen in about:config
"places.history.expiration.max_pages"
Dan stel je daar een integer in van bijvoorbeeld 5000 et voila, in plaats van (bij mij) meer dan 100.000 pagina's is dat nu slechts 5.000 wat ook weer goed is voor de performance.
Als ik nu mijn geschiedenis open in de zijbalk gaat dit vele malen sneller dan voorheen.
Als je wilt zien op hoeveel pagina's Firefox (automatisch) staat ingesteld kijk dan naar deze sleutel:
"places.history.expiration.transient_current_max_pages"
De nieuwe manier van geschiedenisbeheer zou tot een betere performance moeten leiden maar blijkbaar is dat nog niet helemaal het geval.
Verwijderd
Wanneer wordt de final versie van FF4 nou verwacht?
Ik draai Linux Mint 10 en wil ook met de nieuwe aan de slag.
Ik draai Linux Mint 10 en wil ook met de nieuwe aan de slag.
Is er ook in te stellen dat de zelfde pagina niet vaker in de geschiedenis komt te staan, maar enkel de laatste keer dat je de pagina hebt bezocht? Op die manier worden wel alle pagina's onthouden, maar niet dubbel.
Verwijderd
Lijkt mij dat een pagina niet meerdere keren wordt onthouden maar dat er gewoon steeds meerdere data aan worden toegevoegd.HaTe schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:26:
Is er ook in te stellen dat de zelfde pagina niet vaker in de geschiedenis komt te staan, maar enkel de laatste keer dat je de pagina hebt bezocht? Op die manier worden wel alle pagina's onthouden, maar niet dubbel.
Volgens mij is er geen setting voor die dit regelt.
Ja, doet me toch een beetje denken aan Ie8, die heeft ook dat vierkante. Daar vind ik erg goed staan, bij Fx , achja alles went.
Ik maakte altijd gebruik van de addon Sxipper. Iemand die iets vergelijkbaars heeft?
Ik gebruik LastPass met veel plezier. Ook handig als je meer dan 1 browser gebruikt.Xaero schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:57:
Ik maakte altijd gebruik van de addon Sxipper. Iemand die iets vergelijkbaars heeft?
[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 10-03-2011 23:06 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Of keepass met Keefox
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Was inderdaad zelf al een gebruiker van Keepass maar sinds een week Keepfox ontdekt en dit is na even kort instellen echt een verademing. Eén op één integratie in de browser. Geen Auto-type meer want Keepass vond regelmatig allemaal dubbele logins. Keefox kijkt alleen naar de URL en alternatieve URLS zijn relatief makkelijk toe te voegen. Ideaal!
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Wachtwoorden op in je browser opslaan is ongeveer net zo dom als je pincode op je bankpas schrijven. Als iemand achter je computer gaat zitten kan hij binnen 10 seconde al je wachtwoorden achterhalen en daar zijn niet eens hele speciale tools of exploits voor nodig.
@Spetsnaz: Ook als je je wachtwoorden beveiligt met een Master wachtwoord?
Dit topic is gesloten.