GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
alt-f4?wontcachme schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:47:
Als je in Firefox 4 meerdere tabs opent krijg je op een gegeven moment pijltjes naast de tabs. Weet iemand een manier om dat uit te zetten?
FU
Meerdere rijen hoef ik niet. Het leek me handig omdat ik de tabs op een vaste breedte heb ingesteld en nooit naar links ga ik de tabs.Aham brahmasmi schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:25:
Als Tab Mix Plus al werkt voor FF4 kun je dat gebruiken om de tab bar meerdere rijen te laten hebben. Ik heb hem op max. 3 rijen staan. Als ik meer tabs open krijg ik ook pijltjes om te scrollen.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dat zit toch gewoon altijd al ingebouwd?Joep schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:03:
Kent iemand toevallig een add-on waarmee ik de huidige tabs kan opslaan, zodat ik de sessie later weer kan hervatten? 3.6.13 ondersteunt namelijk niet SessionSaver .2 en ik vind geen andere add-on met deze functionaliteit.
Als je die niet goed vind, kan je ook sessiebeheerder van Tab Mix Plus gebruiken. Die slaat ook meerdere sessies op.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Scrollen van de tabs heb ik opgelost door in opties van Tab Utilities 1.0 de tabbladbreedte op 50 te zettenwontcachme schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:47:
Als je in Firefox 4 meerdere tabs opent krijg je op een gegeven moment pijltjes naast de tabs. Weet iemand een manier om dat uit te zetten?
En kennen jullie de plugin "Personal Menu"? Die is erg handig; hiermee kan je het menu onder de oranje FF knop aanpassen! Opties toevoegen /verwijderen enzo
[ Voor 42% gewijzigd door HaTe op 21-02-2011 15:04 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Lijkt me weinig verrassend, aangezien je browsercache natuurlijk geen zak met je geheugengebruik te maken heeft.Jejking schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:39:
Ik had verwacht dat Empty Cache Button meer impact zou hebben op de geheugenconsumptie. Het maakt echt geen bal uit, helaas. FF blijft nog steeds wat lui met het memgebruik.
linkjeDe bekendgemaakte screenshots zijn afkomstig van de site Are We Pretty Yet? Het zijn geen afgewerkte ontwerpen, maar ze schetsen wel een beeld van de richting die Mozilla met Firefox uit wil.
Dat kun je wel aanzetten maar echt handig is het niet. En dan nog zou het weinig aanmaken, aangezien je daar een vast maximum voor instelt. Maar het staat er inderdaad nogal bot, sorry.Jejking schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:57:
Natuurlijk geen zak. Doe normaal. Ik dacht dat dat gekoppeld was, storage van data direct in geheugen.
Dat zijn mockups, geen screenshots.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
En dan willen ze naar een 5,6 en 7 nog dit jaar? Donder een eind op, niemand had er ooit moeite mee, dat Fx, net als Ms een cycle van dik 2 jaar erop nahield. Waarom dit nu opeens, ja het mag van mij wel, maar de kwaliteitsbewaking gaat ermee op de helling.
Doe dan om de 14 maanden ipv 28 maanden een nieuwe Major, maar niet dit.
En die versie 5,6 en 7 nog dit jaar, dat moet te maken hebben met dat ze naar Chrome kijken. Dat is DOM, ze moeten kijken naar wat IE doet, dat is de speler die het tempo bepaalt, en niet Google, hoe sexy die ook mogen zijn.
Bottom line van mijn betoog: er is weinig in een nieuwe browser te breien na half jaar, de ontwikkelingen gaan meer in tijdsbestekken van 2 a 3 jaar.
[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 21-02-2011 21:31 ]
Dat heeft iemand een paar pagina's terug al uitgelegd: Meer mayor releases betekent niet dat de ontwikkeling ineens sneller gaat, maar dat je minder lang op nieuwe functies hoeft te wachten. Nu met die trage release cylce zit je soms inderdaad dik 2 jaar te wachten op een nieuwe functie X, omdat nieuwe functie Y die in dezelfde release moet komen nog niet af is.Sjah schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:26:
Mozilla is heeeel fout bezig ATM. Ik zie dat er een RC1 komt, dus ook nog een RC2 en misschien wel RC3??!!! Fx4 had er allang moeten zijn, is al sinds Beta8 productie rijp.
En dan willen ze naar een 5,6 en 7 nog dit jaar? Donder een eind op, niemand had er ooit moeite mee, dat Fx, net als Ms een cycle van dik 2 jaar erop nahield. Waarom dit nu opeens, ja het mag van mij wel, maar de kwaliteitsbewaking gaat ermee op de helling.
Doe dan om de 14 maanden ipv 28 maanden een nieuwe Major, maar niet dit.
En die versie 5,6 en 7 nog dit jaar, dat moet te maken hebben met dat ze naar Chrome kijken. Dat is DOM, ze moeten kijken naar wat IE doet, dat is de speler die het tempo bepaalt, en niet Goole, hoe sexy ze ook mogen zijn.
Verwijderd
Deze addon kan je hierbij helpen.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:39:
Is er een mogelijkheid om je favorieten op te slagen met enkel symbolen(favicon )? Dit lukt mij niet. Bij chrome lukt mij dat wel. Helaas wordt mijn processor niet ondersteunt door chrome(en natuurlijk ook niet door opera).
Klein YouTube filmpje
Hmm, het lijkt inderdaad zo te werken. En is ok, al goedmcDavid schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:00:
[...]
Dat kun je wel aanzetten maar echt handig is het niet. En dan nog zou het weinig aanmaken, aangezien je daar een vast maximum voor instelt. Maar het staat er inderdaad nogal bot, sorry.
Nou nou, kan het misschien een toontje lager? Laten we het gezellig houden. Prima dat je het niet met het beleid van Mozilla eens bent maar dat kan ook wel op een andere manier geuit worden.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik weet niet wie of wat hier dom is, maar juist microsoft heeft nu al meerdere malen toegegeven dat ze hopeloos achterlopen op de browsermarkt doordat ze zolang bij ie6 gebleven zijn. Daarnaast, als iedereen het tempo van Google overneemt, is Google kennelijk de voorloper hier, en niet Microsoft.Sjah schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:26:
Dat is DOM, ze moeten kijken naar wat IE doet, dat is de speler die het tempo bepaalt, en niet Google, hoe sexy die ook mogen zijn.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
[ Voor 55% gewijzigd door D!zzy op 22-02-2011 10:22 ]
Nee, hoor. Je kunt redelijk goed upgraden.mastadizzy schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:18:
Op zich heb ik geen probleem met de snellere vrijgaven. Enkel stel ik mij de vraag ofdat iedereen wel kan volgen. Om van 3 naar 4 te gaan moet je toch firefox volledig opnieuw installeren? Ik zou niet weten hoe het overkomt om mijn buren (computerleken) om de 3 à 4 maand even op de update te wijzen.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Mja als we microsoft het tempo lieten bepalen, zaten nu allemaal nog steeds met IE6 te browsen inderdaadFreeaqingme schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 01:28:
[...]
Ik weet niet wie of wat hier dom is, maar juist microsoft heeft nu al meerdere malen toegegeven dat ze hopeloos achterlopen op de browsermarkt doordat ze zolang bij ie6 gebleven zijn. Daarnaast, als iedereen het tempo van Google overneemt, is Google kennelijk de voorloper hier, en niet Microsoft.

Google kan wel, samen straks met Mozilla, dit en dat erin gooien, als IE er nog niet mee is gekomen, kan 50% (nog) niet bij die feature.
[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 22-02-2011 14:00 ]
En IE9 moet nog veel features implementerenals IE er nog niet mee is gekomen, kan 50% (nog) niet bij die feature.
Microsoft loopt gewoon achter, en zal dat altijd blijven doen. Dat zij het tempo bepalen zal me een worst wezen, voor de IE gebruikers bouw ik wel een fallback in. En zelf al kan IE feature x niet weergeven, dat is niet altijd erg. Dit voorbeeld:
1
2
3
4
5
| .bla { -moz-border-radius: 5px; /* firefox */ -webkit-border-radius: 5px; /* chrome, safari */ border-radius: 5px; /* IE9, opera */ } |
zal in IE8 geen ronde hoeken laten zien. Is dat erg? Lijkt me niet. Moeten andere browsers dit dan ook niet implementeren omdat 50% van de markt er toch niet bijkan? Lijkt me ook niet.
Laat Mozilla en Google maar lekker nieuwe, geile features implementeren. IE gebruikers moeten die maar missen, en dat is niet zo erg zolang er maar een fallback is waardoor je pagina wel bruikbaar is voor die mensen.
[ Voor 12% gewijzigd door XWB op 22-02-2011 14:18 ]
Als Firefox (en later Chrome) er niet was geweest, hadden we gewoon nog op IE6 gezeten, hoor. Het is dat IE marktaandeel begon te verliezen waardoor MS wel op moest gaan schieten. Toen kwam eindelijk IE7.Sjah schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:53:
Maar Ms bepaalt ook het tempo, ze komen nu met IE9, net als Fx4 er komt. Dus dat we nog op IE6 zouden zitten is ook niet waar.
[...]
Het zou web-designers veel tijd besparen als IE die features wel te gebruiken zijn.Hacku schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:17:
[...]
IE gebruikers moeten die maar missen, en dat is niet zo erg zolang er maar een fallback is waardoor je pagina wel bruikbaar is voor die mensen.
Microsoft neemt de ontwikkeling van IE tegenwoordig flink serieus, dus die nemen nieuwe technieken echt wel asap over en enkele jaren later kunnen ontwikkelaars ze gebruiken.
Tenminste, ik ben van mening dat we de met IE6 geschapen situatie nooit meer zullen meemaken, dat hele software pakketen er van afhankelijk zijn en upgrades in de weg zitten.
De harde blockers zijn eruit. Kom maar op met die RC!
FixedSMulTiE schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:55:
https://bugzilla.mozilla....rch=blocking2:b%20sw:hard
De harde blockers zijn eruit. Kom maar op met die RC beta 12!
Voor de RC zijn er nog 17 hard blockers en 86 soft blockers
Oeh, waar kan ik die vinden dan?- J.W. - schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:30:
[...]
Fixed
Voor de RC zijn er nog 17 hard blockers en 86 soft blockers
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Als bèta 13 er zou komen, zou dit de laatste worden (eergisteren ergens gelezen).GotG schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:14:
ondertussen zie ik bij de latest-trunk als een pre beta 13 staan, met hoeveel beta's gaan ze nog komen
Een bericht van vorige week op tweakers:
nieuws: Release Firefox 4 verschuift opnieuwHet streven is nu om na elf bètarondes de release candidate van de opensourcebrowser op 25 februari uit te brengen.
Geen idee of ze de RC tegen 25ste februari halen.
Er zijn nog zo'n 10 bugs voor de RC, die moeten binnen een paar dagen gefixt kunnen worden. Het hangt echt af van de feedback op beta 12 wanneer de RC uitkomt
[ Voor 18% gewijzigd door user109731 op 23-02-2011 19:17 ]
Firefox 4 beta 12 now expected Monday or TuesdayDevelopers continue to fire away on new and existing bugs before issuing the first Firefox 4 Release Candidate.
To that end, the team now expects beta 12 — likely the last beta — to be available early next week — Monday or Tuesday, top developers said during the daily Mozilla Firefox 4 meeting.
Release Kandidaat schuift dus nog maar eens op.
Ik heb al opnieuw de laatste versie geinstalleerd, add-ons uitgezet en aantal weergegeven sites in de menu balk teruggebracht naar 3). Nog steeds krijg ik onregelmatig "(reageert niet)" op m'n scherm en als ik even wacht kan ik weer verder, maar nogal irritant met mails typen e.d. (specs btw: Win7, Dell (laptop), T4300, 2,1Ghz, Ram3G, onboardvideo, niks aan getweaked nog).
Ik wilde al bijna overstappen op Opera oid, maar firefox werkte altijd goed,dus dat is ook weer jammer. Iemand tips?
[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Zoidberg op 24-02-2011 13:34 ]
Als het geen soelaas biedt zou ik gewoon FF 4 beta 11 installeren, FF 4 is bijna af..
[ Voor 41% gewijzigd door - J.W. - op 24-02-2011 13:39 ]
Ik heb net ff geupdate uit de daily PPA, en heb nu een "b13pre" geinstalleerd staan...mastadizzy schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:57:
[...]
Als bèta 13 er zou komen, zou dit de laatste worden (eergisteren ergens gelezen).
Een bericht van vorige week op tweakers:
Ik gebruik 3.6 en 4.0b nu door elkaar, iedere keer als ik wissel valt me weer op hoe ongelooflijk snel 4.0b is.
Bedankt voor de adviezen. Ik heb de béta nu draaien, add-ons uit eens kijken hoe dat loopt. Ziet er wel eens stuk ruimer uit en lijkt ook sneller, positieve indruk- J.W. - schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:37:
Al een keer een nieuw profiel gemaakt?
Als het geen soelaas biedt zou ik gewoon FF 4 beta 11 installeren, FF 4 is bijna af..
Hoe ben je aan die b13pre gekomen? Ik heb hem handmatig moeten downloaden via de FTP-server.mcDavid schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:19:
[...]
Ik heb net ff geupdate uit de daily PPA, en heb nu een "b13pre" geinstalleerd staan...
zoals ik al zei, uit de daily ppamastadizzy schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:37:
[...]
Hoe ben je aan die b13pre gekomen? Ik heb hem handmatig moeten downloaden via de FTP-server.
[quote]browser.history_expire_days[/quote]
en
Staat hier bij mij (toevallig) op 'user set', respectievelijk 180 en 10.browser.history_expire_days_min
Edit:
'browser.history_expire_days_min' is de entry die je moet aanpassen. Net even met instellingen gespeeld in FF3.6.
screenshot
[ Voor 53% gewijzigd door D!zzy op 24-02-2011 23:15 . Reden: imagefix ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Hiervoor moet je waarde '2' instellen (standaardwaarde is '0').browser.download.manager.quit.behavour
't is wat eerder geworden. 4.0b12 is nu live.mastadizzy schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:47:
[...]
Firefox 4 beta 12 now expected Monday or Tuesday
Release Kandidaat schuift dus nog maar eens op.
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/4.0b12/releasenotes
Ik ben vandaag moeten overstappen van de Nightly (Minefield) 4b13-pre naar Firefox 4b12. Youtube filmpjes begonnen te flikkeren. Met deze bèta geen last.
Nog 10 blockers te gaan \o/, daarna de langverwachte release \o/.
Deze keer geen Download Day
Dat valt wel mee, volgens mij had elke nieuwe beta zo'n > 500 bug fixes.desalniettemin schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:07:
Ze hebben nogal wat bugs aangepakt zeg![]()
http://www.mozilla.com/en...releasenotes/buglist.html
[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 26-02-2011 15:37 ]
Geheugengebruik lijkt nu ook beter te zijn
http://www.dumpyourphoto.com/files2/52603/YHqb.png
Direct2D ingeschakeld Geblokkeerd vanwege uw grafische stuurprogramma. Probeer uw grafische stuurprogramma bij te werken naar versie 257.21 of nieuwer.
Weet iemand toevallig hoe ik dat moet doen?
[ Voor 38% gewijzigd door desalniettemin op 26-02-2011 17:34 ]
Ik denk dat je even de drivers van je videokaart moet updaten naar de laatste versie. Aan het versienummer te zien heb je een Nvidia kaart, dus dan kun je hier een nieuwe versie downloaden.desalniettemin schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:00:
650 bugs zelfsDat ze dan iedere keer zoveel bugs vinden
Geheugengebruik lijkt nu ook beter te zijnVerbruikt nu met 10 tabs open:
http://www.dumpyourphoto.com/files2/52603/YHqb.png
Direct2D ingeschakeld Geblokkeerd vanwege uw grafische stuurprogramma. Probeer uw grafische stuurprogramma bij te werken naar versie 257.21 of nieuwer.
Weet iemand toevallig hoe ik dat moet doen?
Wel goed om te horen dat het geheugengebruik al wat verbeterd is in beta 12. Beta 11 ging makkelijk over de 300MB heen, terwijl er maar een paar tabs open staan. Momenteel blijft het geheugengebruik mooi stabiel op de 200MB.
Ik krijg verder wel de indruk dat het nu eindelijk wel (bijna) volledig te gebruiken is. Nog eens testen welke van mijn 19 addons allemaal al compatibel zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-02-2011 19:35 ]
Eens kijken of mijn beeldscherm nu ook nog crasht
Als je hardware versnelling gebruikt dan wordt de Firefox menuknop groter
[ Voor 31% gewijzigd door desalniettemin op 27-02-2011 10:10 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Omdat je het ook op IE of Chrome kan laten lijken?Fred raket schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:13:
Ik vind het jammer dat het veel op Opera lijkt, waarom zou ik dan FF blijven gebruiken.
Bedoel je het uiterlijk of de werking? De werking (user interface etc.) vind ik nog altijd hét selling-point van Firefox. Onovertroffen, imho.Fred raket schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:13:
Ik vind het jammer dat het veel op Opera lijkt, waarom zou ik dan FF blijven gebruiken.
Verwijderd
De standaard instellingen met alles op 1 bar is redlijk kut, bovendien treden er glitches op als je zowel links als rechts van de tab bar een flex object (usl bar of zoekbalk) hebt.
Oplossing: verwijder de zoekbalk.
Nu heb je hetvolgende probleem: de url balk eist alle ruimte op waardoor de tabs hartstikke smal worden, zelfs als je er maar 1 open hebt staan.
Oplossing: geef de url balk een maximale width, helaas werkt dat ook niet naar behoren...

(klik voor groter) In deze balk zijn slechts 3 objecten aanwezig (url bar, bookmark bar, en tab bar, geen flexible space e.d.) met de volgende css:
1
2
3
| #urlbar, #urlbar-container { max-width: 500px !important } |
Wanneer ik een 2e tab open word de tab balk zelfs rechts uitgelijnd, en het toevoegen van bakken flexible space werkt ook niet naar behoren: de tabs worden dan smal ook al is er nog een forse ruimte over.
Wie o wie weet hoe ik het tabblad gedeelte fatsoenlijk links naast de bookmark toolbar uit kan lijnen?
Room42 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:24:
[...]
Bedoel je het uiterlijk of de werking? De werking (user interface etc.) vind ik nog altijd hét selling-point van Firefox. Onovertroffen, imho.
Edit: overigens, het tegerend trage scrollen waar ik de vorige versie last van had is nu opgelost, de addon view scrollt ook niet meer zo traag als voorheen.
Nog een paar kleine dingen en dan is hij wat mij betreft "af"
Edit oplossing gevonden:
1
2
3
4
| #personal-bookmarks { max-width: 50px !important; min-width: 50px !important } |
Op deze manier is de tab bar het enige "flex" attribute in de balk, en gaat het wel goed.
Ter indicatie:

adresbalk heeft een vaste breedte van 500px, bookmarkbalk is 50px breed, en de tab bar eist de rest van de ruimte op.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 19:33 ]
Waar heb je die info vandaan? Ik heb hier de nightly en die is pre-beta13. Daarnaast zie ik op de officiële forums geen aankondiging dat de RC er praktisch is.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 28-02-2011 19:10 ]
Hebben jullie daar ook last van?
Dat kan altijd natuurlijk. Maar voorlopig laat die nog even op zich wachten.mcDavid schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:15:
Het kan natuurlijk prima dat ze die pre-beta13 renamen naar RC1 als hij daar 'stabiel genoeg' voor is.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

edit: ow, heb het al gevonden..
Firefox 4 Engineering Team has started using "soft" and "hard" to differentiate between blocking bugs
- the hard blockers must be completed before RC
- some (but not all) of the soft blockers may be deferred to a future release, depending on an aggregate sense of quality and product acceptance
- new schedule estimates are being generated based on this new categorization
[ Voor 72% gewijzigd door - J.W. - op 03-03-2011 10:22 ]
Verwijderd
Eerst was ik op de stabiele 3.6 versies.
Update system requirements page for Firefox 4
Nou, klinkt als een hoop werk.
Maandag al FF4?
In deze uitvoering 4 update 12 zit een ernstige fout. Dit is uitgeprobeerd en het klopt.
Indien u uw maandelijkse bankafschriften wilt downloaden en uitprinten, dan komt er een verwarde onduidelijke print uit uw printer.
De update 11 heeft dit probleem niet.!!!
Dus pas er voor op!!
[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 03-03-2011 20:27 . Reden: scheelt de beste man weer spam ]
Vlinders moet je volgen, niet vangen...
Eerst RC's. Ik hoop dat 1 of 2 RC's genoeg is, na beta 12 is er niet heel veel veranderd.Dorest0rm schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:43:
Maandag al FF4?
Nope, er is net een blocker bijgekomen.Dorest0rm schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:43:
Nog 1 hardblocker
Update system requirements page for Firefox 4
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=637367
{signature}
Verwijderd
http://canweshipyet.com/
Hou eens op joh, ik word al gek van alle tantes en andere a-techneuten die me constant "waarschuwingen" doorsturendesalniettemin schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:44:
Een zekere 1404tm@gmail.com waarschuwt voor dit:
In deze uitvoering 4 update 12 zit een ernstige fout. Dit is uitgeprobeerd en het klopt.
Indien u uw maandelijkse bankafschriften wilt downloaden en uitprinten, dan komt er een verwarde onduidelijke print uit uw printer.
De update 11 heeft dit probleem niet.!!!
Dus pas er voor op!!

Anyway, kan niet wachten.
De soft-blockers staan ook ineens op 0, zeer apart.. 9 uur geleden stonden er nog 61 (zie paar posts terug).
Over 'de hotmail bug': Microsoft was kennelijk niet snel genoeg met de fix, er zit nu specifieke hotmail-code* in FF
* Force the old HTML parser for document.open()ed documents whose host name ends with ".mail.live.com"
Ik heb al geprobeerd een nieuw profiel aan te maken, heeft niet geholpen. Ik heb ook de laatste Nightly geinstalleerd, helpt ook niet.
Wie kan mij helpen?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Vind ik wel jammer. Het zijn de websites en browsers die de standaarden moeten volgen. Niet enkel de browsers met voor bepaalde websites een hack, om ze toch maar werkend te krijgen. (Tenzij het een 'falen' is van firefox.)[b][message=35627304,noline]
Over 'de hotmail bug': Microsoft was kennelijk niet snel genoeg met de fix, er zit nu specifieke hotmail-code* in FF
* Force the old HTML parser for document.open()ed documents whose host name ends with ".mail.live.com"
Volgens mij is dat het normale gedrag van GoT? Het werkt bij Chrome iig net zo hier. Bij sommige andere fora ga ik wel naar het laatste bericht.Jassy schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:13:
Sinds Beta 12 heb ik last van een mega-lastige bug in Firefox. Als ik hier op GoT op het rode icoon druk, kom ik niet bij het laatste nieuwe bericht uit. Dit is ook op andere fora zo.
Bij de fora die ik gebruik (En dan echt allemaal) gebeurd dat nergens meer, dan kom je gewoon bovenaan de pagina uit. Zeer zeer irritant, en voor mij een reden om Firefox voorlopig te laten liggen.Aham brahmasmi schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:38:
[...]
Volgens mij is dat het normale gedrag van GoT? Het werkt bij Chrome iig net zo hier. Bij sommige andere fora ga ik wel naar het laatste bericht.
http://groups.google.com/.../thread/9ddc565363b05692#Per the triage meeting today, mozilla-central is now CLOSED so that
release engineering can prepare Firefox 4 release candidates. This means
that NO CHANGES may land, even things which may have Firefox or Mobile
blocker flags.
Het zal een instelling in je eigen config zijn, want bij mij gaat GoT met het rode mapje toch echt naar de laatste post (onderaan de pagina).Jassy schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:43:
[...]
Bij de fora die ik gebruik (En dan echt allemaal) gebeurdt dat nergens meer, dan kom je gewoon bovenaan de pagina uit. Zeer zeer irritant, en voor mij een reden om Firefox voorlopig te laten liggen.
Met extensies (in een clickable screenshotje, heb in deze config Mr.Tech Local Install niet geinstalleerd waarmee je een duidelijk overzicht kan produceren)

Wellicht dus een instelling in een van je extensies?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
softblockers zijn overgezet naar 2.x- J.W. - schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:43:
De soft-blockers staan ook ineens op 0, zeer apart.. 9 uur geleden stonden er nog 61 (zie paar posts terug).
De workaround is er op het laatste moment uitgehaald. MS was net op tijd maar het is jammer dat het zo moest; het probleem was al maanden bekendOver 'de hotmail bug': Microsoft was kennelijk niet snel genoeg met de fix, er zit nu specifieke hotmail-code* in FF
Overigens, aan de reacties te zien zijn ze bij MS best wel correct geweest:
Microsoft has contacted me and they are pushing a fix to hotmail. They
asked that we not make an exception for Hotmail.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb alle instellingen op standaardwaarden gezet en alle extensies en addons verwijderd. Verder heb ik een nieuw profiel aan gemaakt. Het probleem blijft echter bestaan.Wellicht dus een instelling in een van je extensies?
Ik begin nu echter het forum zelf te verdenken omdat het op andere fora nu wel werkt.
Edit: Het lijkt aan het forum te liggen, op andere fora werkt het wel bemerk ik.
[ Voor 31% gewijzigd door Jassy op 03-03-2011 22:17 ]
Iemand van MS heeft rond 21 januari al gereageerd in de bug. Men heeft regelmatig gezegd dit te fixen voor FF4 RC en gevraagd geen workarounds toe te voegen. Echter 24 uur voor de release is heel krap en daarom heeft Mozilla maar een patch gemaakt voor het geval het MS niet zou lukken.alt-92 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:03:
De vraag is dan of het bij de juiste personen is aangekomen
Anyway, het probleem is opgelost en daar gaat het om
En toch werkt het bij mij dus wel goed: klik ik op het mapje dan begin ik onderaan de pagina bij de laatste ongelezen berichten, klik ik op de topic-naam, kom ik op de laatste pagina, maar dan bovenaan.Jassy schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:12:
[...]
Ik begin nu echter het forum zelf te verdenken omdat het op andere fora nu wel werkt.
Edit: Het lijkt aan het forum te liggen, op andere fora werkt het wel bemerk ik.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd

(kan breder, maar dan past het niet in GoT)
Het voordeel is dat je hier, naast een gerinig aantal balken, de volledige breedte hebt voor tabs en een url-balk a-la chrome. Bovendien zitten de tabs onderin. (wat imo toch beter werkt, ik browse altijd windowed.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| #toolbar-menubar{ padding-left: 110px !important; margin-right: 110px !important; padding-top: 8px !important; margin-top: -30px !important; } #appmenu-button-container{ position: fixed !important; } #navigator-toolbox[tabsontop="false"] #nav-bar{ margin-left: 108px !important; margin-right: 140px !important; #padding-top: 12px !important; padding-top: 13px !important; } #navigator-toolbox[tabsontop="true"] #TabsToolbar{ margin-left: 108px !important; margin-right: 140px !important; padding-top: 8px !important; |
Tabs on top uitzetten, anders loopt de boel in de soep.
Geweldige feature overigens, het kunnen resizen van invoervensters
Dit topic is gesloten.