Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.877 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SL, zie ik bijna nergens, boeit niet. Zolang flash er maar is. Maar ook ik gebruik 32bit hoor, ik zie ook geen voordeel, 64bit is zelfs langzamer in de V8 benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:50
Sjah schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:54:
SL, zie ik bijna nergens, boeit niet.
Uitzending gemist bijvoorbeeld..

Verreweg de meeste mensen willen gewoon een browser die alles zonder gedoe laat zien. Daarom zou Mozilla zich te kort doen (markt verliezen) door een x64 final te releasen.

[ Voor 13% gewijzigd door - J.W. - op 04-02-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
- J.W. - schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:46:
[...]

Uitzending gemist bijvoorbeeld..

Verreweg de meeste mensen willen gewoon een browser die alles zonder gedoe laat zien. Daarom zou Mozilla zich te kort doen (markt verliezen) door een x64 final te releasen.
Gelukkig is moonlight er wel gewoon in 64 bit. Al moet ik zeggen dat uitzendinggemist ondanks dat niet echt wil werken in 4.0 bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:17
mcDavid schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:35:
[...]

Top. Van mij mag die hele statusbalk weer terug zoals het was. Ik snap niet dat het uberhaupt daar in de adresbalk erbij gefrot moest terwijl die statusbalk nu voor 3 kwart leeg is.
Dit niets voor je? :)

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/status-4-evar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Jah, die status 4 evar gebruik ik hier ook, vooral omdat mijn webmail notifier icoontje weg was.
Ik kreeg nog wel de melding als er nieuwe mails arriveerden, maar zag niet hoeveel, ...

Sinds een paar dagen echt verliefd geworden op Firefox 4. Ik had de beta vroeger al eens geinstalleerd maar deze had toen echt nog het beta-gevoel dat nu helemaal weg is imo :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Haha toppertje! Hoewel mijn hoeveelheid addons zonder deze eigenlijk ook wel genoeg uitpuilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Beta 11 mag nu wel verschijnen, want die hotmailbug is knap irritant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
desalniettemin schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:55:
Beta 11 mag nu wel verschijnen, want die hotmailbug is knap irritant :+
Of je leest even terug:

JanDM in "Firefox, wat vinden we ervan?"

switchboy schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:05:
Ik dacht gisteren dat B10 de problemen met hotmail had opgelost. Helaas vandaag weer constante refreshes iedere seconde.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:09:
Ah ik ben dus niet de enige met dit irritante probleem :/ Hopelijk fixen ze het een beetje snel :)
Ik gebruik geen Hotmail, maar dit is bug 627729. Een fout in Hotmail. Microsoft heeft een fix, zal binnenkort wel uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Idd, die hotmail bug is vreselijk irritant maar het is microsoft's probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja wie gebruikt er tegenwoordig dan ook nog hotmail? Als ik een sollicitatie ontvang verstuurd vanaf een hotmail adres gaat het direct te prullenbak in.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ja, want iedereen heeft Gmail of een eigen domein natuurlijk en is niet serieus te nemen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:50:
Tja wie gebruikt er tegenwoordig dan ook nog hotmail? Als ik een sollicitatie ontvang verstuurd vanaf een hotmail adres gaat het direct te prullenbak in.
sollicitatie voor wat? systeembeheerder?

Dan nog vind ik dat erg dom, want hotrmail was er lang voor Gmail, misschien dat die gast wel over wilde naar Gmail, maar al zijn (geile) vriendinnen hem bleven mailen op Hotmail, zodat die toch maar bij Hotmail bleef. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
(jarig!)
Even noteren om bij jou nooit te komen werken. Hoe onprofessioneel en fanboyish kun je zijn zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
O wat dom :'( Ik dacht dat het aan Firefox lag :+

Chrome 9 voor niets gedownload |:(

Hotmail probleem schijnt opgelost te zijn 8)

[ Voor 21% gewijzigd door desalniettemin op 05-02-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neverwinterx schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:31:
[...]

Even noteren om bij jou nooit te komen werken. Hoe onprofessioneel en fanboyish kun je zijn zeg?
Ik bedenk de regels niet en ik weet dat veel bedrijven die regel hanteren dus succes.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42
Sjah schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:28:
[...]
misschien dat die gast wel over wilde naar Gmail, maar al zijn (geile) vriendinnen hem bleven mailen op Hotmail, zodat die toch maar bij Hotmail bleef. :>
Ja, vervelend dat je niet van Gmail naar Hotmail en andersom kan mailen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:29:
[...]

Ik bedenk de regels niet en ik weet dat veel bedrijven die regel hanteren dus succes.
waarom in godsnaam :?
desalniettemin schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:47:
Hotmail probleem schijnt opgelost te zijn 8)
Hoe wie wat waar? Meer info man! ;) :>

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Zijn er trouwens meer mensen die hun tabs niet kunnen verplaatsen?
En nog lastiger, een losgemaakte tab niet kunnen terugplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen last van, in 4b11 build2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:09:
[...]

Ja, vervelend dat je niet van Gmail naar Hotmail en andersom kan mailen.
Het punt is dat je van gmail simpel naar hotmail kan forwarden, maar andersom kan niet: je mails worden pas geforward op het moment dat je inlogt in hotmail.
Een totaal nutteloze feature dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik was te voorbarig. Hotmailprobleem is niet opgelost. Ik denk woensdag tijdens de patchronde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:58:
[...]

Het punt is dat je van gmail simpel naar hotmail kan forwarden, maar andersom kan niet: je mails worden pas geforward op het moment dat je inlogt in hotmail.
Een totaal nutteloze feature dus.
Hoezo? Ik forward al jaren mijn mails van Hotmail naar Gmail zonder problemen, ik log 1x in de 200 dagen in op Hotmail om het account levend te houden. Nooit gehad dat mailtjes vanaf Hotmail niet geforward worden naar Gmail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik gebruik het nog. Niet om sollicitatiebrieven te versturen natuurlijk. Ik heb het account al van toen ik 11 jaar oud was, gebruik het voor MSN, en voor alle andere emails. Solliciteren is voorlopig (nog) niet nodig.

Verder is het een goeie webdienst hoor, behalve dat de spamfilter goeie berichten bij spam gooit en de spam laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Met hierboven, ik forward standaard naar Gmail:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bdqxGl4TgzkcNU3QgRfdzAWQ/full.png

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal ik dan wel ergens verkeerd hebben gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Meer informatie over het hotmail probleem:

http://webwereld.nl/nieuw...m=website&utm_campaign=ww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En mocht het forwarden vanuit hotmail niet lukken, kun je ook nog je hotmail-mail ophalen vanuit gmail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Laatst online: 15:04
Ik heb zojuist deze theme geïnstalleerd - ik vind het er een stuk beter uitzien dan de default. (FireFox 4)

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/mx3/

[ Voor 3% gewijzigd door X_lawl_X op 07-02-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Nieuws: Mozilla wil Firefox 7 in 2011 nog uitbrengen :o

https://wiki.mozilla.org/Firefox/Roadmap
quote: mozilla
Firefox 5

Account Manager
Simple Sharing UI
UI Animation
64 Bit on Windows
...anything that improves responsiveness and is ready
...anything that improves stability and is ready
...anything that polishes the user interface and is ready
...anything else serving product priorities and is ready

Firefox 6

Web Applications
FasterCache
OSX 10.7
JS Optimizations

Firefox 7

e10s? deXBLification?
Maar, ik denk niet dat het ze gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Klopt, ze willen elk kwartaal een nieuwe versie releasen. Elke versie een nieuw major versie nummer is misschien wat overdreven, maar het idee opzich lijkt me goed. Firefox 4 is een jaar na 3.6 en dat is best wel lang.

Door vaker te releasen worden je schedules ook betrouwbaarder, is een feature nu nog niet af dan komtie een paar maanden later wel mee. Mij lijkt het wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wel mee eens, ook beetje naamsbekendheid. Zou wel leuk zijn iig als het ging werken, ze zijn goed bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Op zich is 't maar een versie nummer en ik snap wel dat het beter is.

Wel ff wennen; eind 2004 kwam Firefox 1.0 uit en in 2011 zijn we (bijna) aanbeland met Firefox 4.0, en vanaf dan ieder kwartaal dus een versie omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed dat 64 bit versie er dus binnen afzienbare tijd is. Tenslotte is er al Flash. Vraag me af wanneer er SL en Quicktime 64 bit komen. Real formaat wordt niet meer gebruikt zowat, dus die boeit niet.

Ben het overigens niet eens met de nummering, vond dat ze met 3 te langzaam gingen, ruim 2.5 jaar van 3.0 naar 4 (die er nog niet is), maar te snel is ook niet goed. Laat ze lekker een tijdspanne an een jaar aanhouden tussen 4 en 5 en 6 enzovoort.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjah op 08-02-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
't Is gewoon het release model van Chrome. Vaak releasen, iets nog niet af >> naar volgende versie.

Geen major-major releases met heel veel tegelijk, wat bijna per definitie vertraging oplevert.

Je zou kunnen zeggen, doe dan 4.1, 4.2, 4.3, .... Maar op een gegeven moment wil je toch naar 5.0 en terwijl dat qua vernieuwing dan evenveel is, als van zeg 4.1 -> 4.2, word er dan toch meer van verwacht.

En ieder kwartaal in de headlines met een nieuwe major release is ook niet verkeerd.
Bijv, van 3.5 naar 3.6 was een gigantische stap voorwaards, alleen qua versie-nummer zou je dat niet zo zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door - J.W. - op 08-02-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of doe alleen een major upgrade van versienr bij een introductie nieuwe skin, da's toch wat velen zien als de belangrijkste verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje Google/Microsoft idee, he? Chrome zit tenslotte in nog geen 2,5 jaar ook al bij versie 9/10!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat zeker. Qua versienummering willen ze niet achter blijven ofzo. Wat ik aan de andere op zich wel ok vind, is de snellere introductie van nieuwe features. Hopelijk blijft de kwaliteit gewaarborgd. Niet dat we straks met halve beta's zitten te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Firefox 4 was oorspronkelijk zelf versie 3.7, moet je nagaan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

FF4 beta 11 is nog een stukje sneller geworden naar mijn gevoel tov beta 10.
Werkt heerlijk nu!

Heb ik nog 1 puntje; de font-rendering met hardwareversnelling. Het ziet er nog steeds niet uit.
Bij mij staat daarom "gfx.direct2d.disabled" handmatig weer op "true".
Ik hoop dat mozilla dit nog aanpakt...

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Laatst online: 13:21
bitshape schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:51:
Werkt heerlijk nu!

Heb ik nog 1 puntje; de font-rendering met hardwareversnelling. Het ziet er nog steeds niet uit.
daarbij zou ik ook nog graag zien dat de gpu niet altijd naar de volle 3d clocks switcht als er een pagina wordt opgeroepen.
ik denk dat dit toch ook met de 2d clock zou moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is afhankelijk van de grafische kaart software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:23

Niellie41

[object Object]

ctrl + shift + E is nu de panorama snelkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:55
Helaas wordt in beta 11 nog steeds niet een nieuwe tab geopend bij het typen van een adres in de navigatiebalk van een apptab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

bitshape schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:51:
Werkt heerlijk nu!

Juist hier het gevoel dat het andersom is. B11 hakkelt een beetje hier met grote hoeveelheden load, het is een beetje raar soms. Vooral op Tweakers heb ik dat. Don't know why. B10 werkte net ietsje fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie net de vernieuwde back/forward knoppen in b11, die nu uit is, en ben daar niet blij mee, klein en niet zo mooi als de ouwe, en dat weer enkel om een paar pixel verticale ruimte te besparen. In de b12pre zie ik de oude ronde knoppen weer, hopelijk komen die dus terug.
Verder is in de addon manager nu de update-datum helemaal pleitte, ook jammer. tJonge wat veel last-minute changes, weten ze wel wat ze willen daar?

Vmb was 4 al bij b8 prima en had toen RC mogen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

Ik ben zojuist 'overgestapt' van 3.6 naar 4.0 en eerste indruk is goed. Lay-out is een verbetering, een stuk moderner en de browser start nu ook lekker snel. Er zijn echter nog wel een paar bugs die ze kunnen oplossen. Op deze website passen ze de statusbalk aan maar met de nieuwe balk verschijnt deze onder alle tabbladen. In 3.6 kon je dit nog uitschakelen, het aanpassen van de statusbalk, maar dit is samen met de vorige statusbalk gesaneerd uit de opties. De balk blijft nu ook een minuut staan zonder een mogelijkheid te hebben om deze eerder te laten verdwijnen.

Scrollen gaat traag en niet vloeiend. Hardwareversnelling maakt geen verschil. In Grooveshark, als je door een lijst bladert, loopt de renderer er achteraan te hollen omdat deze het niet kan bijhouden.

Het is een beta, ik weet het, maar ik hoop dat ze nog wel wat verbeteringen qua performance kunnen doorvoeren. ;(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van traag scrollen met ik nada.

Iets anders: hoe werkt dat tabgroups? Als ik verplaats naar tabgroep: nieuw kies, dan verdwijnt de tabs.... waar die dan gebleven is, Joost mag het het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:23

Niellie41

[object Object]

Moet je terug gaan naar de tabgroups en dan zie je weer alle tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En waar vind ik dat teruggaan naar tabgroups? Want zoiets vermoedde ik al... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

Sjah schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:29:
En waar vind ik dat teruggaan naar tabgroups? Want zoiets vermoedde ik al... :P
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik vind mijzelf toch vrij technisch onderlegd maar ik raak de tabs ook kwijt. Ik heb de preview in Aero aangezet en daar zijn de tabs wel zichtbaar. Hover ik daar op dan verschijnen de tabs weer in de lijst. :? 8)7

Update: Duurt even maar ik heb het gevonden. Je moet eerst je interface aanpassen want standaard is de 'Group your tabs'-knop niet zichtbaar. :F Als je daarop drukt dan krijg je een fancy interface met je tabs die je allemaal hebt gegroepeerd. Nu nog het nut hier van vinden. :P

[ Voor 24% gewijzigd door The_Worst op 09-02-2011 10:52 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tx, damn dit is veels te omslachtig, maarja voor de echt fanatiekeling wel uit te zoeken.

Door het hier te vragen bijv. :D

edit: je kan ook bij tabgroup komen door de aero-preview functie , en daar op de betreffende tab te klikken, dan ben je ook in een tabgroep.

[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 09-02-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 19:36
De release notes van beta 11 hebben het over "The default homepage design has been refreshed". Bij de gekoppelde bugzillapagina lees ik dat het "lijkt" op de Google Firefox startpagina maar dat deze niet dezelfde is. Welke pagina is het dan wel? Lokale pagina? Iemand een URL?
Wellicht heb ik die gemist doordat ik al het hele traject een aangepaste startpagina heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ascathon schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:40:
Welke pagina is het dan wel? Lokale pagina? Iemand een URL?
about:home, of anders even je homepage resetten naar de default in preferences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ziet er goed uit, maar niks voor mij. Moet toch echt een link op de pagina hebben naar images en (vooral) google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:20

HaTe

haat niet

Zo ook geüpdated. Die tabgroups lijken nu wel goed te werken :) Dat was ook het enige wat niet goed werkte, van wat ik had gevonden. Van mij mag hij naar RC!
Alleen wel jammer dat de hele layout van de tabgroups nu anders is. Het tabgroup knopje veranderd van plek waardoor je niet even snel kan kijken en weer terug zonder de muis te verplaatsen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 19:36
JanDM schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:46:
[...]

about:home, of anders even je homepage resetten naar de default in preferences.
Thx... Klopt ja. Had daar wel gekeken maar de standaard herstellen genegeerd blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ik kwam er zojuist achter dat je de firefox cache ook volledige in het geheugen kunt laten zetten, klik

Met voldoende ram sneller lijkt me (zaten wel wat nadelige dingen aan, met Adobe Reader bijv). Als je een SSD hebt scheelt het weer wat writes..

[ Voor 8% gewijzigd door - J.W. - op 09-02-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Writes zijn toch tegenwoordig geen probleem meer met SSD's. Juist als je een SSD hebt, zou ik de cache gewoon naar disk laten schrijven.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Nou ja, op zich wordt aangeraden je SSD wat te sparen met writes (niet dat ik hier paniekerig over doe).
Maar RAM is nog altijd sneller dan een SSD, dit is een "set-and-forget" instelling, ik heb 8 GB RAM, dus ik dacht: why not.. (open vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de helft. Niet dat ik daarmee vaak out-of-ram draai, hoor. Hoeveel neemt Fx in beslag als je de cache in ram houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Je kunt een maximum instellen. Ik heb hem op 512 mb gezet, hij leegt de cache ook best rap weer. Nu staat de cache op 35 mb * (met 20 tabs open, incl 10 filmpjes). Normaal doet hij deels in RAM, deels op HDD.

* kun je zien in about:cache

[ Voor 37% gewijzigd door - J.W. - op 09-02-2011 17:26 . Reden: nulletje verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nog iemand last van deze message, die ik elke keer als ik firefox start krijg ?
Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/2/3910530968-orig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:55:
Nog iemand last van deze message, die ik elke keer als ik firefox start krijg ?
[afbeelding]
PC rebooten al gedaan?

-edit- en anders even in taskmanager kijken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Al lang gedaan, en mijn PC is intussen al 5x gereboot.
En kan ik de "update" niet manueel installeren, zodat ik ervanaf raak ?

[ Voor 40% gewijzigd door Mavamaarten op 09-02-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:02:
Al lang gedaan, en mijn PC is intussen al 5x gereboot.
En kan ik de "update" niet manueel installeren, zodat ik ervanaf raak ?
Vast wel, maar heb je al als administrator geprobeerd de installatie voort te zetten?

Misschien kan http://support.mozilla.com/nl/kb/Software-update%20mislukt je verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Zou hem uninstallen en dan de laatste versie weer installeren. Gaat niks verloren verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik ben zelf admin, en heb UAC uitgeschakeld.
En dat uninstallen en reinstallen was ik net van plan (op mozilla raden ze gewoon install over deze versie aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Laatst online: 15:32

StM

Wat mij toch wel een klein beetje zorgen baart bij de laatste beta is het geheugen gebruik. Het zit nu op 2.3 gb (van de 6) en heeft al gepiekt op 2.85 gb. Nu hoop ik dat dit komt omdat het nog een beta is met debug info maar omdat versie 3.6 ook wel dol was op geheugen doet mij dit het ergste vrezen.... Ik heb trouwens vandaag nog niet meer dan een tab of 10 tegelijk open gehad en het is een uurtje of 5 sinds de laatste restart.

Of het trouwens beter was bij eerdere beta's weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door StM op 09-02-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het is gefixt hoor :)
En geheugengebruik valt hier reuze mee hoor... 125,5 MB wordt er nu gebruikt bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat in b11 de statusbalk nu weer onderaan zit en stukken beter leesbaarder is geworden. Wel iets vaags, als je met je muis erop gaat staan schiet ie naar de andere kant van het scherm :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 17:36

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:58:
Fijn dat in b11 de statusbalk nu weer onderaan zit en stukken beter leesbaarder is geworden. Wel iets vaags, als je met je muis erop gaat staan schiet ie naar de andere kant van het scherm :F
Nu nog de optie dat hij in de addon balk komt wanneer die aanstaat. En wanneer je op een link hoovert deze ook daaronder komt en niet in de url bar.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:58:
Wel iets vaags, als je met je muis erop gaat staan schiet ie naar de andere kant van het scherm :F
Dat is logisch, als er toevallig iets onder zou zitten kan je dan daarop klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Traag scrollen heb ik ook geen last van. Scrollen van de tabs heb ik opgelost door in opties van Tab Utilities 1.0 de tabbladbreedte op 50 te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wontcachme schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:00:
[...]

Nu nog de optie dat hij in de addon balk komt wanneer die aanstaat. En wanneer je op een link hoovert deze ook daaronder komt en niet in de url bar.
Dat zit al in de nightly, b12pre dus, dat een link ook in de statusbalk komt, jammer IMO.

Wat je opmerking betreft dat het in de addonbalk moet komen, daar ben ik het 1000% mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StM schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:40:
Wat mij toch wel een klein beetje zorgen baart bij de laatste beta is het geheugen gebruik. Het zit nu op 2.3 gb (van de 6) en heeft al gepiekt op 2.85 gb. Nu hoop ik dat dit komt omdat het nog een beta is met debug info maar omdat versie 3.6 ook wel dol was op geheugen doet mij dit het ergste vrezen.... Ik heb trouwens vandaag nog niet meer dan een tab of 10 tegelijk open gehad en het is een uurtje of 5 sinds de laatste restart.

Heb ik zelf ook soms last van. Vooral als FF een langere tijd open staat.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

StM schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:40:

Hier had ik ook last van in 3.6, Firefox pakte zo 200 a 300 MB

Verwijderd

300MB and growing na een nacht aanstaan, maar dat komt door de gigantische memory leak die erin zit.
Ik snap overigens niet dat zo'n kritieke bug al maanden niet word opgelost :F Dat moet toch beter kunnen?

• user109731
  • Niet online
Als er echt veel geheugen gebruikt wordt (> 1 GB) zou ik eens kijken onder about:memory. Ik ben benieuwd wat daar de grootste boosdoeners zijn, er zitten nl. nog een aantal memory fixes in de pijplijn :)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heb je meer info daarover?
Weet niet of Ms deze benchmark voor browsers allang heeft: http://ie.microsoft.com/testdrive/

Krijg zelf ruim 200 snowflakes, maar weet niet of we deze becnh serieus moeten, zoals we met Google V8 en Sunspider wel doen. Vraag me af hoe goed IE9 het erin doet, IE9 komt vandaag in RC vorm, eerder dan Fx.

• user109731
  • Niet online
Zie bijvoorbeeld deze bug of deze bug.
Sjah schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:47:
Weet niet of Ms deze benchmark voor browsers allang heeft: http://ie.microsoft.com/testdrive/
De website bestaat al sinds de eerste "platform previews" maar ze voegen geregeld tests toe. Heeft wel een hoog "wij van WC-eend" gehalte, maar eerlijk is eerlijk dat geldt ook wel voor de benchmarks van Mozilla/Google. Iedereen laat zien waar zijn engine goed in is :)

Wat betreft IE9, tussen IE8 RC en final zat zo'n anderhalve maand. Ik verwacht niet dat IE9 en FF4 elkaar veel zullen schelen qua release date. Waar ik wel benieuwd naar ben is of MS zich aan de 2-jaarlijkse release cycle blijft houden. Google en Mozilla zijn nu flink op dreef, en aan het eind van 2011 verwacht ik dat IE9 al aardig achter loopt op FF7 en Chrome 14 (?). En dan 2012 nog, met pas in 2013 IE10...

[ Voor 24% gewijzigd door user109731 op 10-02-2011 22:42 ]

Verwijderd

JanDM schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:37:
Als er echt veel geheugen gebruikt wordt (> 1 GB) zou ik eens kijken onder about:memory. Ik ben benieuwd wat daar de grootste boosdoeners zijn, er zitten nl. nog een aantal memory fixes in de pijplijn :)
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/25s3lw5.png

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 23:27 ]

• user109731
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:24:
Enig idee waar ik het kan vinden in de NL versie?
about:memory intikken in de adresbalk :)

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:24:
[...]
Hmm ik zie wel dat javascript ingeschakeld is in mijn browser. Maar about:memory of iets dergelijks zie ik niet staan. Helaas heb ik de NL versie van FF dus dat helpt ook niet erg. Enig idee waar ik het kan vinden in de NL versie?
Je moet ''about:memory'' typen in de adresbalk. Als je dat bedoelt tenminste.

EDIT: JanDM was me net voor :P

[ Voor 3% gewijzigd door -Edwin- op 10-02-2011 23:27 ]

Verwijderd

Gevonden. Zie edit in m'n vorige post ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister had 3.6.14, en 3.5.17 moeten uitkomen, waar blijven ze, vind het al rijkelijk lang duren sinds de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:01:
Gister had 3.6.14, en 3.5.17 moeten uitkomen, waar blijven ze, vind het al rijkelijk lang duren sinds de vorige.
Vertraging. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand die wat meer kan met mijn about:memory post? Vind dat mn FF nog steeds soms errug veel geheugen opslokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ik heb in about:memory
memory mapped: 90 MB
memory in use: 85 MB
(FF 4 beta 11, Windows 7 64 bit, 8 GB ram, net na opstarten)

Minder dan van mij dus :), niks aan de hand denk ik..

[ Voor 9% gewijzigd door - J.W. - op 15-02-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:28:
Nog iemand die wat meer kan met mijn about:memory post? Vind dat mn FF nog steeds soms errug veel geheugen opslokt.
De about:memory afbeelding laat zien dat maar 80 MB gebruikt wordt, dat is niet bijster veel. Ik zou even wachten op beta 12, daarin zullen een aantal leaks en andere problemen aangepakt worden. In beta 11 wordt vrijwel elke JavaScript functie gecompileerd; in beta 12 gaat dat pas gebeuren als een functie minimaal x keer uitgevoerd is (of x aantal loop iteraties doet), dat wint snelheid en vooral geheugengebruik ("js/mjit-code" onder about:memory). En zo zijn er nog een aantal last-minute wijzigingen :)

[ Voor 9% gewijzigd door user109731 op 15-02-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb dit: http://www.dumpyourphoto.com/files2/51733/medium/hFp.png

10 tabs open :)

[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 15-02-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanDM schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:59:
[...]

De about:memory afbeelding laat zien dat maar 80 MB gebruikt wordt, dat is niet bijster veel. Ik zou even wachten op beta 12, daarin zullen een aantal leaks en andere problemen aangepakt worden. In beta 11 wordt vrijwel elke JavaScript functie gecompileerd; in beta 12 gaat dat pas gebeuren als een functie minimaal x keer uitgevoerd is (of x aantal loop iteraties doet), dat wint snelheid en vooral geheugengebruik. En zo zijn er nog een aantal last-minute wijzigingen :)
Top, bedankt voor je antwoord. :). Even afwachten dus. Ondertussen heb ik zelf met CCleaner mijn browsergegevens opgeschoond, dit lijkt ook enig effect te hebben (logisch). Maar om dit constant te doen is natuurlijk niet erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is Fx 4 nou al gebrancht, of komt b12 straks van de trunk, Minefield dus. Mij lijkt dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Van de trunk idd. b12 komt waarschijnlijk zodra de laatste ~15 beta hardblockers gefixt zijn...
Edit: RC verwacht rond 25 februari.

[ Voor 47% gewijzigd door user109731 op 15-02-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag noodgedwongen overgeschakeld op de beta omdat de voorbije week de gewone versie niet meer werkbaar was bij mij ... continu vastlopen, vooral last van de pdf en flash plugins ... echt miserie, herinstalleren hielp niet en ik ga ook niet overstappen op een andere browser dusja even tegen men principes in de beta genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
^^^ Een nieuw/schoon profiel en de belangrijkste dingen (extensies, bookmarks, passwords) overzetten met FEBE zal waarschijnlijk wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
monnick schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:51:
Ik open heel vaak links door met de middelste mousebutton te klikken zodat de link in een nieuw tabblad opent (geen idee of dit er iets mee te maken heb). Nu heb ik sinds de meest recente Firefox (3.6) een vervelend probleem. Soms kan ik geopende tabbladen niet meer sluiten, zowel middle mousebutton er op klikken als op het kruisje klikken werkt niet. Ik kan wel nieuwe tabbladen openen, maar ik kan dus niet meer sluiten. Firefox afsluiten en opnieuw starten lost dit probleem op.

Meer mensen dit probleem opgemerkt?
Ik quote maar even een post van bijna een jaar oud, omdat ik dit probleem de laatste tijd ook regelmatig heb en in dit topic geen echte oplossingen te vinden zijn.
Ik gebruik versie 3.6.13 onder Windows 7 32bit
Henk007 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:12:
[...]

Ik quote maar even een post van bijna een jaar oud, omdat ik dit probleem de laatste tijd ook regelmatig heb en in dit topic geen echte oplossingen te vinden zijn.
Ik gebruik versie 3.6.13 onder Windows 7 32bit
En Ctrl-W?

En heb je TabMixPlus (of waar TMP ook voor staat) geïnstalleerd staan? Andere add-ons die met tabs te maken hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 17-02-2011 01:53 ]

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Witte pagina.
De laatste tijd komt het wel eens voor dat mijn FF 3.6.13 een witte pagina laat zien..
De pagina wordt eerst normaal geladen (je ziet hem even) en een seconde later wordt er een witte pagina "geladen" (net alsof de witte pagina er na wordt geladen).
Het is niet willekeurig, het gebeurt altijd op de zelfde pagina's.
De laatste keer bij deze (simpele) pagina..: http://www.robertwebbe.nl/
Mijn oplossing is dan om gigantisch snel op de stopknop "X" te drukken. (Vlak voordat de witte pagina komt).
Adblock is uitgeschakeld.
Ik ben de gelukkige gebruiker van ongeveer 40 Add-ons....
Eigenlijk wilde ik even wachten op FF4 want daarin kan je (dacht ik?) de Add-ons makkelijker allemaal tegelijk in of uitschakelen..
Iemand ideeën ?
Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.