Dat komt omdat ze een losse Firefox lijken te draaien voor die out of band plugin protectie. Iedere OS X user heeft daar dan ook last van. Je kunt echter in about:config per plugin kiezen of dat out of band verhaal aan of uit moet staan of het zelfs helemaal uitschakelen. Aangezien het hier ook 2 icons gaf en het erg goed is in het continu laten crashen van de Flash player heb ik het maar volledig uitgeschakeld. Bij mij doet die protectie dus exact het tegenovergestelde: ipv bescherming tegen crashen laat het continu de boel crashen (waarbij dan weer wel alleen de plugin crasht). Het gaat dus nog niet helemaal goed. Het uitzetten doe je door de volgende post te volgen:
http://support.mozilla.co...m/1/707278#threadId709610 (het moge dan wel op Windows gericht zijn maar het geldt ook voor OS X, zoek het maar eens in about:config, dan zie je wel wat ik bedoel).
Btw: vergeet ook niet om dit te melden aan Mozilla. Hoe meer mensen erover klagen hoe eerder ze er wat mee doen. In de beta versie kun je hiervoor de feedback knop achter het zoekveld gebruiken. Dat schroeft de prioriteit om dat out of band op een fatsoenlijke manier in OS X te doen omhoog waardoor het ook eerder opgelost wordt.
@ SizzLorr: deze beta versie is nog maar net een dagje uit en het zit ook nog niet zo erg lang in de trunk. Een half jaar is dus ruimschoots overdreven. Verder kloppen je links ook niet, daar staat nou niet bepaald bruikbare informatie bij (de 1e pagina bij Google heeft geen enkele result over dit probleem en dat support artikel waar je naar linkt meldt alleen het probleem en niet de oplossing). Met andere woorden, je reactie is niets meer en niets minder dan een flame. Dat flamen doe je maar mooi elders, daar hebben we niets aan.
Ik heb de oplossing overigens zeer snel gevonden omdat ik al wist wat het probleem was en waar ik naar moest zoeken. Ik had namelijk al wat berichten zitten lezen tijdens de 3.7 test (wat nu dus 4.0 is geworden) waardoor er bij mij al snel een lampje ging branden. Moet je wel aardig wat artikelen lezen die je hier niet op tweakers.net voorbij ziet komen, dan moet je actief de site van Mozilla bekijken net als het forum van mozillazine.
[
Voor 36% gewijzigd door
ppl op 07-07-2010 23:45
]