In OS X kan ik die knop niet verplaatsen want hij lijkt vast te zitten in de bookmarksbar. Ik kan echter wel een losse bookmark button tussen home en de url bar plaatsen (wat in voorgaande versies ook al kan en inderdaad de bookmarks in de sidebar opent en dus ook anders werkt dan die knop in de bookmarksbar). De feedback knop lijkt ook alleen maar voor de betreffende sessie te verwijderen te zijn. Bij een herstart van Firefox is die knop gewoon weer terug.wontcachme schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:42:
Is het in firefox 4 beta mogelijk om de bookmark button (rechts onder feedback) te verplaatsen tussen de Home button en URL bar? De menu bar heb ik niet nodig maar de bookmarks rechts vind ik niet fijn. Als ik de icoon toevoeg door customize > toolbar layout krijg ik echter een sidebar ipv drop down menu.
Ik lees prima wat er staat en weet echter ook dat niet iedereen alles volgt en ook niet iedereen bepaalde kennis van zaken heeft. Zoals ik al aangaf verwacht jij van mensen het onmogelijke. De beta is iets wat frontpage nieuws is waardoor mensen die niet de trunk en alle nightlies volgen erop geattendeerd worden dat er iets nieuws is. Sommige mensen proberen het uit, sommigen niet. Je moet er dan ook rekening mee houden dat niet iedereen de voorgeschiedenis kent van dat OOP verhaal (wat overigens geen plugin is, dat was het in den beginne ter test). De berichtgeving omtrent OOP in de trunk is iets wat niet als los bericht voor is gekomen. De berichtgeving ging over OOP dat in Firefox gestopt zou worden en later berichtgeving dat het er per 3.6.4 voor alleen Windows en Linux in zit (dus geen OS X waar het hier over gaatVerwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:47:
[...]
Pfft, alweer jij? Zonder eerst even te lezen zomaar op threads reageren. Het gaat hier om de OOP plugin welke al langer in de trunk zit, waar al langer over bericht wordt gegegeven en waarvan Mozilla allang aan heeft gegeven dat ze het zouden doen. Dan is het 1 + 1 = ? Het enige wat je hoeft te doen is even een bladzijde terug bladeren in hetzelfde topic kom je sowieso al op het juiste antwoord terecht.
Terugbladeren in dit topic levert helaas niet het antwoord op omdat dit topic voor 90% over Windows gaat en 9% over Linux. OS X komt amper aan bod, zeker de laatste tijd niet. Op de vorige bladzijde vindt je dan ook 0 posts over de OS X versie. Zijn bericht over 2 icoontjes in het dock is eerlijk gezegd het 1e bericht mbt de Mac versie die ik hier sinds lange tijd lees. Is dat belangrijk? Ja heel erg want de OOP in OS X moet anders dan in Windows en Linux zodat je niet 2 onnodige icons in het dock hebt staan (en dat gaan ze voor de final fixen want dit is een show stopper). Het is aan te raden dat je zelf eens topics en frontpage artikelen doorleest en een ander niet van iets beschuldigd waar jij je schuldig aan maakt. Niet erg netjes om dat te doen.
Als je met Google goed zoekt dan krijg je je resultaten al op pagina 1 en hoef je niet allerlei pagina's af om het te vinden. Zoeken op "disable out of band firefox" levert je meer op dan jouw zoektocht maar is ook een goed voorbeeld van iets waar de gewone gebruiker niet op zal zoeken (ik wel omdat ik wist waar het probleem door kwam door mijn technische kennis). Dat gaat dus ook op voor het zoeken in de bug reports, al helemaal in een onoverzichtelijk systeem als bugzilla. Tijdens deze beta hoef je geen betatester te zijn met access tot bugzilla. In deze beta hebben ze een geheel nieuw systeem geïmplementeerd die meer doet. Het is namelijk een systeem waarmee je zowel positieve als negatieve feedback kunt geven en mee kunt doen aan diverse specifieke tests (bijv. een test over de werking van de addressbar). Ik denk dat men dit vooral gedaan heeft omdat de drempel voor het submitten van bugs in bugzilla best hoog ligt. Je moet aan vrij strikte eisen voldoen waardoor het systeem al snel een systeem is voor mensen die weten waar ze over praten en niet eentje voor de gemiddelde gebruiker die ook wel eens een keertje de nieuwe beta versie wil testen uit pure nieuwsgierigheid. Nogmaals, bedenk je dat het bericht op de frontpage er voor zorgt dat het ook aan komt bij mensen die niet van het niveau developer of sysadmin zijn.Misschien heb ik de Google voor normale mensen en jij voor forum trolls... In die Google search staan toch meerdere hits die bruikbaar zijn waarvan de 3de van boven die link naar het support forum van Mozilla. Daar staat toch echt de volgende zin: "The second one must be for Flash". Maar laat dat maar even links liggen. Een beta tester weet hoe het bug systeem van Mozilla inelkaar zit, toch? Anders kan h/zij niet testen en reports sturen. Laten we eens kijken hoeveel bug reports er over dit onderwerp al zijn geweest.
Nee jij riep dat het er al 6 maanden in zat op een dusdanige denigrerende manier dat je van mening lijkt dat diegene onder een steen heeft geleefd. Dat is nogal een erg overtrokken reactie en daar reken ik je ook op af. Je bejegening richting een ander laat nogal te wensen over, je reactie was gewoon uitermate onbeschoft. Probeer eens wat vriendelijker te reageren en niet zo kortaf en onbeschoft. Je zult je ook moeten beseffen dat niet iedereen een developer/sysadmin is met een bepaalde set kennis, er zijn hier ook nog altijd gewone gebruikers die mee willen doen. Die moet je op een andere manier benaderen dan developers/sysadmins omdat ze het anders niet snappen. Je zult er ook rekening mee moeten houden dat zij niet over diepgaande kennis beschikken waardoor je niet kunt verwachten dat ze bepaalde berichtgeving in de gaten hebben gehouden. Je mist een stukje inlevingsvermogen.Huh? Ik zeg tegen iemand dat h/zij de berichtgeving van de afgelopen 6 maanden moest volgen en daar kraak jij mij op af. En dan zeg je zelf dat je via die route en een beetje logische denken hebt gevonden wat het probleem is... Klopt niet echt he?
Je moet het specifiek voor de plugin (flash, silverlight, etc.) op false zetten, dan werkt het prima.Wiethoofd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 01:10:
Hmm, in m'n verse 3.6.6 profiel staat dom.ipc.plugins.enabled standaard op false, dat is dus het plugin_container.exe process wat al wel standaard actief is.... Deze disablen, door de waarde op false te laten werkt dus niet