Maar tabs on top zat er toch al sinds beta 1 in? Dan is dat geen verandering, of zijn er wijzigingen aan doorgevoerd?Sjah schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:42:
Ik bedoel zelfs tov beta2, ik draai allang de nightlies.
Nee, datis was er al. Helaas zijn de pages over wat er vernadert in een nieuwe betaPre.... schaars.
Zo, en beta 2 is er dan eindelijk. Deze release is o.a Nederlands, apptabs zitten erin (doch buggy), performanceverbeteringen, en wat in de API want o.a GMail notifier en GreaseMonkey zijn weer stuk.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ja dat is iritant, maar ja ook het risico van beta's installeren.Sebazzz schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 02:00:
en wat in de API want o.a GMail notifier en GreaseMonkey zijn weer stuk.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En dat accepteer ik ook, maar met zulke grote veranderingen in Firefox wil ik het gewoon nu nu nu hebben
Firefox 3.6 is een oud lelijk eentje in vergelijking met deze versie. MOAR!
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Is het met FF4beta2 nog steeds zo dat op WinXP en Mac dat de tabs on top op zich geen verticale ruimte verbetering oplevert in gemaximaliseerde staat?
http://lifehacker.com/559...en-sites?skyline=true&s=i
Nog stees een titelbar die herhaalt wordt in de tab, nutteloze ruimte.
En haal aub de oranje knop naar beneden Mozilla, scheelt weer 1 tab of 3/4 apptabs in de horizontale ruimte. Maar ze hebben nog tijd zat gelukkig
Én ik ben benieuwd naar de "tab candy" features, eindelijk weer echte innovatie vanuit FF!
Voor de rest, tabs on top, I like! Inderdaad veel logischer dan het "bladeren" door de tabs.
http://lifehacker.com/559...en-sites?skyline=true&s=i
Nog stees een titelbar die herhaalt wordt in de tab, nutteloze ruimte.
En haal aub de oranje knop naar beneden Mozilla, scheelt weer 1 tab of 3/4 apptabs in de horizontale ruimte. Maar ze hebben nog tijd zat gelukkig
Voor de rest, tabs on top, I like! Inderdaad veel logischer dan het "bladeren" door de tabs.
vogelaarke135
Komt Firefox Sync eigenlijk standaard in 4.0? Het zou toch wel een misser zijn als dat niet gebeurd.
Ik heb 'm vandaag ook even geinstalleerd, er zijn zo te zien wel nog een aantal serieuze bugs te vinden (Windows7 64bit). Zo heb ik geen knoppenbalk bovenaan (minimaliseren, maximaliseren), opent hij geen links via de adresbalk (
) en krijg ik een verkeerd menu als ik rechts op een tabblad klik (waarsch door probleem 1?)

Maar wel al een schoon profiel geprobeerd?filenox schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:59:
Ik heb 'm vandaag ook even geinstalleerd, er zijn zo te zien wel nog een aantal serieuze bugs te vinden (Windows7 64bit). Zo heb ik geen knoppenbalk bovenaan (minimaliseren, maximaliseren), opent hij geen links via de adresbalk () en krijg ik een verkeerd menu als ik rechts op een tabblad klik (waarsch door probleem 1?)
[afbeelding]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ja, misschien lag ie te voor de hand maar het zou zo zonde zijn als je onterecht Fx als buggy zou bestempelen.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Je hebt gelijk, ik oordeelde te snel
In OSX werkt alles zo te zien per-fect (dit kan natuurlijk nog veranderen
)
De interface is in ieder geval véél beter dan bij Fx 3.x.x
Edit Wel jammer dat hij de App-tabs niet laat staan (ze zijn weg als je Firefox sluit)
De interface is in ieder geval véél beter dan bij Fx 3.x.x
Edit Wel jammer dat hij de App-tabs niet laat staan (ze zijn weg als je Firefox sluit)
[ Voor 41% gewijzigd door filenox op 28-07-2010 18:51 ]
Eens, ik ben echt benieuwd naar de final van Firefox 4. Mozilla is qua performance, HTML5 etc. goed bezigSebazzz schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 02:06:
En dat accepteer ik ook, maar met zulke grote veranderingen in Firefox wil ik het gewoon nu nu nu hebbenFirefox 3.6 is een oud lelijk eentje in vergelijking met deze versie. MOAR!
Hier nog een interessante blog post over het nieuwe layers systeem, waardoor het renderen (en scrollen) een stuk sneller gaat.
Ik gebruik 4.0 ook al een tijdje, mijn observaties:filenox schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:59:
Ik heb 'm vandaag ook even geinstalleerd, er zijn zo te zien wel nog een aantal serieuze bugs te vinden (Windows7 64bit). Zo heb ik geen knoppenbalk bovenaan (minimaliseren, maximaliseren), opent hij geen links via de adresbalk () en krijg ik een verkeerd menu als ik rechts op een tabblad klik (waarsch door probleem 1?)
[afbeelding]
- Eindelijk kun je de bookmarks links in de book marks toolbar neerzetten. Bij stond het ding keihard aan de rechterkant. Erg irriant. Je kunt hem alleen nog steeds niet op z'n oude plek in de toolbar (= naast de address bar neerzetten). Erg vaag allemaal.
- Ik snap niet als je op een shortcut in de bookmarks toolbar klikt, je het address van die site in een tab niet in de address bar ziet.
- Volgens mij kun je aan normale gebruikers niet aan hun verstand brengen wat er qua UI verandert als je menu bar aan of uit zet. Het is een soort legacy vs. nieuwe look. Echter in de nieuwe look kun je domweg een aantal dingen niet.
Tja... plugins hopeloos. Ik ben beta tester van forecastfox, anders zou dat wel een gemis zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 28-07-2010 22:33 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
-Edwin- schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:42:
Komt Firefox Sync eigenlijk standaard in 4.0? Het zou toch wel een misser zijn als dat niet gebeurd.
én zelfs nog 'Faster, Faster, Faster'Coming Soon
Synchronize your settings, passwords, bookmarks, history, open tabs and other customizations across multiple devices so you can take Firefox with you wherever you go.
Hebben jullie trouwens ook last van een zwarte "flits" als er iets moet 'faden' , voorbeeld: klik op de link hierboven en vervolgens op 'Switch to Tab'
[ Voor 10% gewijzigd door filenox op 28-07-2010 22:34 . Reden: opmaak ]
Nope, niets vreemds te zien (4.0b2).Hebben jullie trouwens ook last van een zwarte "flits" als er iets moet 'faden' , voorbeeld: klik op de link hierboven en vervolgens op 'Switch to Tab'
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
't is blijkbaar alleen iets in OSX (denk ik) want op m'n laptop is er geen zwart geflits
Die "app tabs" hebben nu nog totaal geen nut, behalve wat horizontale ruimte besparen.
Mozilla zelf zegt:
Daarnaast vind ik het jammer dat er niet is gekozen voor een Chrome achtige tab stijl. deze dubbele titel en tabjes te dicht onder de sluitknopjes linksboven, ziet er niet uit.
Ik zit op OSX trouwens, misschien dat het op Windows al wat beter werkt?
Mozilla zelf zegt:
Behalve dan dat ze gewoon te sluiten zijn, en dus niet permanent zijn.Take sites you always keep open—like Web mail--off your tab bar and give them a permanent home in your browser.
Daarnaast vind ik het jammer dat er niet is gekozen voor een Chrome achtige tab stijl. deze dubbele titel en tabjes te dicht onder de sluitknopjes linksboven, ziet er niet uit.
Ik zit op OSX trouwens, misschien dat het op Windows al wat beter werkt?
Ik zit ook op 4.0b2 en toen ik dat apptabs filmpje zat te kijken, dacht ik echt van he, dat is handig. Dus ik zit een aantal zaken hier in apptabs te stoppen om er vervolgens achter te komen dat ze gewoon weg zijn als je de browser hebt afgesloten. Wat is het nut dan van dergelijke tabs? Of doe ik iets verkeerd?
Weet iemand al iets meer over Firefox Flash 64-bit?
Zie vosManz in 'meuk: Mozilla Firefox 4.0 bèta 2'filenox schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:59:
[afbeelding]
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/4.0b2/releasenotes/
Known Issues, 1 na laatste:
When using a Persona, the maximize, minimize and close window buttons will not appear, though they will still work (see bug 574833)
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=574833
Er wordt nog aan gewerkt. Zoek de definitie van "beta" maar eens opSillymidget schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:48:
Die "app tabs" hebben nu nog totaal geen nut, behalve wat horizontale ruimte besparen.
[...]
Behalve dan dat ze gewoon te sluiten zijn, en dus niet permanent zijn.
In Windows heb ik geen titel in mijn titelbalk.Daarnaast vind ik het jammer dat er niet is gekozen voor een Chrome achtige tab stijl. deze dubbele titel en tabjes te dicht onder de sluitknopjes linksboven, ziet er niet uit.
Argh. Eerst crashte FF 3.6.7 continue bij mij, en toen brachten ze een patch uit naar 3.6.8. Nu crasht FF niet meer, maar soms mn hele systeem! Het enige wat ik er van kan zeggen dat als hij hangt, FF altijd heeft aangestaan.
Dus. Ik ga eens FF 4.0 beta proberen. Heb nog geen zin om naar Chrome te gaan.
Dus. Ik ga eens FF 4.0 beta proberen. Heb nog geen zin om naar Chrome te gaan.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Yup, hier ook met Google.com, na een muisbeweging krijg je deze mooie "fade fail". Mac OS X.filenox schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:45:
't is blijkbaar alleen iets in OSX (denk ik) want op m'n laptop is er geen zwart geflits
[ Voor 11% gewijzigd door graceful op 01-08-2010 11:47 ]
Ik denk dat er eerder op een lager niveau, OS of hardware er iets niet goed is, Firefox kan nooit heel je PC laten vasthangen. Staat ie wel echt vast, reageert numlock en capslock ook niet meer (geen lampje)?
Weet iemand al een theme of een patch/tweak/hack om de tabs naast de oranje firefox knop te knallen in Firefox 4? Ik vind dit zo loos eruit zien...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Zeer tevreden over FF4.0b2. Een detail: Het google zoekvakje mag wel eens weg en net als bij Chrome geintegreerd worden in de adresbalk. Verder detail: Het is jammer dat de tabs (windows 7) niet helemaal bovenin staan, maar dat er een smalle balk wordt gebruikt voor alleen de knop Firefox (oranje.) Zonde van de ruimte. Verder is de browser een wereldse verbetering t.o.v. 3.6
Daarvoor heb je Omnibar, geen idee of deze extensie het ook doet met Firefox 4.Hann1BaL schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:59:
Zeer tevreden over FF4.0b2. Een detail: Het google zoekvakje mag wel eens weg en net als bij Chrome geintegreerd worden in de adresbalk.
Dat is visueel, het scheelt bijna niets met Chrome. Ik vind het niet erg.Het is jammer dat de tabs (windows 7) niet helemaal bovenin staan, maar dat er een smalle balk wordt gebruikt voor alleen de knop Firefox (oranje.) Zonde van de ruimte.
Het scheelt wel degelijk een hele boel, zeker als je venster gemaximaliseerd is. Daarnaast vind ik het ook nog eens heel erg lelijk..... Gelukkig heb ik het kunnen oplossen.Sebazzz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:03:
[...]
Daarvoor heb je Omnibar, geen idee of deze extensie het ook doet met Firefox 4.
[...]
Dat is visueel, het scheelt bijna niets met Chrome. Ik vind het niet erg.
Zie http://www.downloadsquad....4-orange-menu-button-css/
Ik heb zijn CSS iets aangepast naar mijn smaak:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| #appmenu-button-container { position: fixed !important; padding-left:3px !important; } #appmenu-button { padding: 0px 18px 3px 18px !important; margin-top:0px !important; /*background-color: rgba(54, 121, 166, 0.2) !important;*/ } #navigator-toolbox[tabsontop="true"] #TabsToolbar { padding-left: 95px !important; } #navigator-toolbox[tabsontop="true"] #TabsToolbar { padding-left: 105px !important; padding-top:1px !important; padding-right:110px !important; } |
Nu kan ik eindelijk Firefox 4 b2 normaal gebruiken zonder me te irriteren
[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 01-08-2010 12:28 ]
Gewoon 'Tabs on top' uitzetten en hij ziet er weer uit zoals normaal. ^^ (En menu bar aan natuurlijk)
[ Voor 16% gewijzigd door killerdemon op 01-08-2010 13:15 ]
Gewoon teruggegaan naar FF 4.0B3 32-bit... al dat lamme gezeik met Adobe Flash opgelost
Is dat aan mij gericht? Ik wil juist de tabs on top hebben.... alleen die loze ruimte is (was, nu) gewoon irritant.killerdemon schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:15:
Gewoon 'Tabs on top' uitzetten en hij ziet er weer uit zoals normaal. ^^ (En menu bar aan natuurlijk)
Was ook een beetje wat ik echt heel vreemd vond.... In een video hadden ze 8 punten waarom ze kozen voor tabs on top, allemaal heel mooi en prachtig. 1 Van die punten was dat je bij een maximized venster je muis tegen de rand kon "gooien" en je je tab dan onder je muis hebt zitten, iets waar ik in Chrome bijzonder vaak gebruik van maak. De huidige interface staat dat niet toe, door die knop die daar loze ruimte in zit te nemen....Ramon schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:16:
[...]
Het scheelt wel degelijk een hele boel, zeker als je venster gemaximaliseerd is. Daarnaast vind ik het ook nog eens heel erg lelijk..... Gelukkig heb ik het kunnen oplossen.
Zie http://www.downloadsquad....4-orange-menu-button-css/
Ik heb zijn CSS iets aangepast naar mijn smaak:
code:
1 code
Nu kan ik eindelijk Firefox 4 b2 normaal gebruiken zonder me te irriteren
[afbeelding]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
De huidige interface is dan ook niet de interface van de final. Waarom blijft het in dit topic voor zoveel mensen zo lastig te begrijpen dat Minefield en Firefox beta ook écht work in progress zijn, en niet een product wat alleen nog een bugje hier en daar heeft?
Waarschijnlijk omdat de beta het gevoel heeft om af te zijn, want hij is snel en stabiel.
Overigens snap ik het niet, het is aan te passen, álles is aan te passen. Wat wil je nog meer
Overigens snap ik het niet, het is aan te passen, álles is aan te passen. Wat wil je nog meer
Nieuwe statistieken van marketshare>> Firefox nu onder de 23%?
Die stomme IE-reclame waarin nog gelogen wordt ook, zet zoden aan de dijk.
Ach, je weet wat ze over statistieken zeggen, en bovendien verschilt het per markthouder.
Wat zeggen ze dan?
Dat laatste hebje gelijk in, statcounter heeft het wel weer over een Fx stijging, http://gs.statcounter.com/
Dat laatste hebje gelijk in, statcounter heeft het wel weer over een Fx stijging, http://gs.statcounter.com/
Wikipedia: Lies, damned lies, and statistics
'There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics.'
Leuke site trouwens, in Antartica heeft Firefox bijna een marktaandeel van 85%. In Europa wordt Firefox het meeste gebruikt in vergelijking met andere continenten (behalve Antartica).
'There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics.'
Leuke site trouwens, in Antartica heeft Firefox bijna een marktaandeel van 85%. In Europa wordt Firefox het meeste gebruikt in vergelijking met andere continenten (behalve Antartica).
[ Voor 33% gewijzigd door Sebazzz op 01-08-2010 20:08 ]
Ben het niet met je kritiek eens. Firefox 3.5/3.6 hebben op Vista / Win7 een gigantisch lelijk uiterlijk. Ze hebben al 4 jaar de tijd gehad om op deze OS'en een acceptabel uiterlijk te maken. Dit heb ik dan moeten fixen met dingen als glasser enzo.TheZeroorez schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:06:
De huidige interface is dan ook niet de interface van de final. Waarom blijft het in dit topic voor zoveel mensen zo lastig te begrijpen dat Minefield en Firefox beta ook écht work in progress zijn, en niet een product wat alleen nog een bugje hier en daar heeft?
Werkt opzich prima, maar nu dat er een nieuwe versie komt, die in beta is, vind ik het juist een prima tijd om te laten weten dat het er niet uitziet zoals het nu is. Beter nu klagen en zorgen dat het aankomt (ja heb feedback ingevuld) dan er bij de final achterkomen dat ze het hetzelfde laten als nu omdat ze dachten dat mensen het wel prima vonden.
Als ze niet willen dat mensen de beta gebruiken en feedback geven, moeten ze geen public beta releasen.
Begrijp me niet verkeerd: Feedback is zeker een goed ding. Maar zorg dan dat het bij Mozilla aan komt (doe jij gelukkig, itt veel andere gebruikers). En kom niet in dit topic verontwaardigd doen dat ook de final van Firefox 4 weer helemaal niets is. Dat is iets dat de laatste pagina's al redelijk veel is gebeurdRamon schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:14:
[...]
Ben het niet met je kritiek eens. Firefox 3.5/3.6 hebben op Vista / Win7 een gigantisch lelijk uiterlijk. Ze hebben al 4 jaar de tijd gehad om op deze OS'en een acceptabel uiterlijk te maken. Dit heb ik dan moeten fixen met dingen als glasser enzo.
Werkt opzich prima, maar nu dat er een nieuwe versie komt, die in beta is, vind ik het juist een prima tijd om te laten weten dat het er niet uitziet zoals het nu is. Beter nu klagen en zorgen dat het aankomt (ja heb feedback ingevuld) dan er bij de final achterkomen dat ze het hetzelfde laten als nu omdat ze dachten dat mensen het wel prima vonden.
Als ze niet willen dat mensen de beta gebruiken en feedback geven, moeten ze geen public beta releasen.

Ik ben even aan het spelen met Firefox 3.x om die zo geschikt mogelijk te maken voor een netbook.
Het is bijna zoals ik wil, alleen heb ik mijn 3 meest gebruikte bookmark folders ook in de menu bar gezet, maar kapt hij altijd op de laatste folder af. Als ik 4 folders heb, kapt hij de 4e folder af, bij 5 de 5e, etc.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb er al een seperator tussen gezet en een flexible bar, maar dit helpt jammer genoeg niet.

Je zit nu dus de folders "Work" en "News" en de 3e is afgekapt.
Het is bijna zoals ik wil, alleen heb ik mijn 3 meest gebruikte bookmark folders ook in de menu bar gezet, maar kapt hij altijd op de laatste folder af. Als ik 4 folders heb, kapt hij de 4e folder af, bij 5 de 5e, etc.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb er al een seperator tussen gezet en een flexible bar, maar dit helpt jammer genoeg niet.

[ Voor 11% gewijzigd door bitpixl op 02-08-2010 11:38 ]
Tegenwoordig krijg ik als ik FF 4.0 beta2 opstart deze irritante foutmelding:
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken??
code:
1
| TypeError: Components.classes['@softage.ru/skype/SkypeFfExtension;1'] is undefined |
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken??
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
^^ Je skype addon uitzetten/deinstalleren? Ik had hetzelfde met Gmail notifier.
Om een of andere reden is mijn oude FF opeens weer de standaardbrowser ipv Firefox 4. En ik moet zeggen ik vind het heerlijk. Flash crasht niet meer, Gmail notifier werkt weer, Music Player Minion werkt weer. Ik laat het maar even zo. Het grappige is dat hij wel wat dingen over heeft genomen van Firefox 4 (hoe ik die ingedeeld had met knoppen en het menu)
Om een of andere reden is mijn oude FF opeens weer de standaardbrowser ipv Firefox 4. En ik moet zeggen ik vind het heerlijk. Flash crasht niet meer, Gmail notifier werkt weer, Music Player Minion werkt weer. Ik laat het maar even zo. Het grappige is dat hij wel wat dingen over heeft genomen van Firefox 4 (hoe ik die ingedeeld had met knoppen en het menu)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Yeah allemaal leuk en aardig, maar de Skype extention staat dus niet tussen de add-on's. Ik kan hem niet wissen of uitschakelen.Marzman schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:40:
^^ Je skype addon uitzetten/deinstalleren? Ik had hetzelfde met Gmail notifier.
[edit] heb de Skype extentie uitgezet bij mn andere firefox install, eens kijken of dat het oplost.
[ Voor 13% gewijzigd door XanderDrake op 02-08-2010 11:57 ]
Ik heb me eigen probleem opgelost door een vaste waarde in te stellen voor de adresbalk in userchrome.css.Bitbron schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:26:
Ik ben even aan het spelen met Firefox 3.x om die zo geschikt mogelijk te maken voor een netbook.
[afbeelding]
code:
1
2
3
4
| /* Url bar width */ #urlbar, #urlbar-container { min-width: 0px !important; max-width: 660px !important; } |
** RAGE !!! 
In dit topic stond door iemand iets over flash + streep door het beeld vermeld en ik kan het niet terug vinden
Wie vindt de oplossing voor mij ?? Of was het niet opgelost ? Zou graag wat meer informatie erover willen hebben...
In dit topic stond door iemand iets over flash + streep door het beeld vermeld en ik kan het niet terug vinden

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Over flash gesproken, het is niet helemaal in orde bij FF4.0. Ik heb wel eens dat spontaan de controles van site-embedded flash players (zoals die van Vimeo) verdwijnen en vervolgens kan ik het filmpje niet meer fullscreen doen. Ook heb ik soms zwarte blokken bij Youtube.
Raar allemaal.
Raar allemaal.
Ik dacht dat dit artifacts waren van me GPU. Nouja, ik ben dus niet de enigeXanderDrake schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:12:
Ook heb ik soms zwarte blokken bij Youtube.
Verwijderd
/me is prima te spreken over 4.0b3pre op ondersteuning van plugins na dan.
Alles werkt heerlijk soepel, nog geen crash gezien of rare artifacten.
Windows Vista, Nvidia GT240m hier. (en FF met GPU rendering ingeschakeld)
Windows Vista, Nvidia GT240m hier. (en FF met GPU rendering ingeschakeld)
Ik hoop niet dat het bij mij artifacts zijnSebazzz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:21:
[...]
Ik dacht dat dit artifacts waren van me GPU. Nouja, ik ben dus niet de enige
Denk het niet, gamen levert niets op.
Ik heb het ook niet continue... raar.
Crashes niet, hij is perfect stabiel (beta2). De artifacts kunnen er zo uit zien:Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:35:
/me is prima te spreken over 4.0b3pre op ondersteuning van plugins na dan.

Dat font met GPU rendering is raar.(en FF met GPU rendering ingeschakeld)
Ik heb dat ook bij Youtube. Misschien interessant of er een link is met ATi, en mogelijkd an niet met Nvidia? Dat Firefox niet goed met de driver communiceert?!
Ik gebruik een ATi HD4850 met Catalyst 10.6 geloof ik..
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 03-08-2010 23:32 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik heb een NVIDIA GTX260M met close-to-the-latest drivers dus die vlieger gaat niet op
8800GTS SLI, gaat dus ook niet opGAIAjohan schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:32:
Ik heb dat ook bij Youtube. Misschien interessant of er een link is met ATi, en mogelijkd an niet met Nvidia? Dat Firefox niet goed met de driver communiceert?!
Mja, hopelijk is het in de volgende beta dan opgelost. We zien wel.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Argh. Zo te zien zijn de controles van de video's van the Escapist (met name Zero Punctuation) ook f**ked. Kan niet meer fatsoenlijk fullscreenen.
Heeft iemand hier ook last van?
Heeft iemand hier ook last van?
Nee, gaat prima. Firefox 4 beta 2, Nederlands, Flash 10.1.
Verwijderd
Voor de mensen met FF 4.0b3pre en een kapotte Echofon:
http://file1.echofon.com/...in/Echofon-1.9.6.5RC2.xpi
http://file1.echofon.com/...in/Echofon-1.9.6.5RC2.xpi
Over de D2D acceleratie, heb het nog niet uitgeprobeerd, scheelt het veel? Hiervoor heb je 7 of vista nodig, is elke gpu die aero glass aankan goed genoeg? Vraag me ook af of er iets vergelijkbaars is in OS x of linux.
Verwijderd
Mwah nu niet echt veel, er zijn nog niet veel pagina's die het echt nodig hebben, maar in de toekomst zullen er geheid apps komen die het nodig hebben. Zoals die tech demo's van Microsoft, heb je echt D2D voor nodig.Sjah schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:34:
Over de D2D acceleratie, heb het nog niet uitgeprobeerd, scheelt het veel? Hiervoor heb je 7 of vista nodig, is elke gpu die aero glass aankan goed genoeg? Vraag me ook af of er iets vergelijkbaars is in OS x of linux.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 01:48 ]
Verwijderd
Met die laatste update heb ik dat hij redirects (302) niet meer volgt en gewoon een pagina laat zien met de 302 code. Daarnaast heb ik dat veel pagina's gewoon niet meer laden. Heeft iemand dat ook?
Ben ik de enige die Moviemeter niet kan vinden als add on bij de zoekmachines ?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Zo te zien is die er idd niet, maar je kunt wel http://www.moviemeter.nl/film/search/%s als bladwijzer toevoegen met een sleutelwoord. Op de zoek/resultatenpagina zelf kun je in het zoekvak voor 'titel' rechtsklikken en 'Sleutelwoord voor deze zoektocht toevoegen...' kiezen. (wat in hetzelfde als het eerste resulteert, maar dan via FF zelf gebeurt.C00P schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:56:
Ben ik de enige die Moviemeter niet kan vinden als add on bij de zoekmachines ?
Ben ik de enige die het wel als add-on kan vinden?
http://mycroft.mozdev.org...=yes&sherlock=yes&author=
Staan trouwens nog veel meer search engines op die site: <KLIK>
http://mycroft.mozdev.org...=yes&sherlock=yes&author=
Staan trouwens nog veel meer search engines op die site: <KLIK>
Heb Fx 4b4pre even bekeken. De enige vordering die ik zag, is dat nu op de navigatiebalk ook een bladwijzer icoon is, chapeau! Wat helaas niet is, de statusbalk is nog niet transparant (als je Win7 glass aanhebt he).
Verder zet die nu default de automatische install van updates aan, zonder vragen, in 3.6 was dat nog altijd eerst vragen.
Tenslotte de menuknop (heet dat ding zo?), vreemd dat er nog geen about Firefox en check for updates bijstaat. Noem me een zenuwlijer, maar die check ik best vaak, nu zal je daar de menubalk voor aan moeten zetten, nogal omslachtig.
Verder zet die nu default de automatische install van updates aan, zonder vragen, in 3.6 was dat nog altijd eerst vragen.
Tenslotte de menuknop (heet dat ding zo?), vreemd dat er nog geen about Firefox en check for updates bijstaat. Noem me een zenuwlijer, maar die check ik best vaak, nu zal je daar de menubalk voor aan moeten zetten, nogal omslachtig.
Volgens mij was het plan dat heel de statusbalk zou verwijderen.
Heb je een bron. Lijkt me niet zo heel waarschijnlijk, als ik naar mijn statusbalk kijk, zie ik zo 3 extensies die er een plaatsje op hebben.
Ok dan, hoezo afgekeken van Chrome?
tJa met die steeds lagere monitoren, moeten blijkbaar balken wijken.
* Sjah streelt zijn 5:4 ViewSonic.
tJa met die steeds lagere monitoren, moeten blijkbaar balken wijken.

* Sjah streelt zijn 5:4 ViewSonic.
Verwijderd
ik hoop het wel, ik gebruik als sinds jaar en dag een addon om die statusbalk weg te halen...Sebazzz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:37:
Volgens mij was het plan dat heel de statusbalk zou verwijderen.
Verwijderd
Mijn hemel, voor die paar pixels dat het in beslag neemt de statusbar weghalen? Schermen ern resoluties worden toch alleen maar groter.
Tsja...
Mijn hemel, voor die paar pixels dat het in beslag neemt de tabs in de titelbalk in plaats van een paar pixels lager? Schermen en resoluties worden toch alleen maar groter.
Dat geldt evengoed
Mijn hemel, voor die paar pixels dat het in beslag neemt de tabs in de titelbalk in plaats van een paar pixels lager? Schermen en resoluties worden toch alleen maar groter.
Dat geldt evengoed
Dat is natuurlijk de kip en het eiVerwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:48:
Mijn hemel, voor die paar pixels dat het in beslag neemt de statusbar weghalen? Schermen ern resoluties worden toch alleen maar groter.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Die hele balk onderin om alleen 'done' te zien, of een url bij het hoveren? Thanks but no thanks.
Ja je bent er al meer dan een decennium aan gewend, en het is heel handig om je 36 extensies in te zetten. Maar nodig? No way. Die url kan a-la-chrome komen als je hovert, en de extensie-icoontjes kun je straks vast wel naast het oranje Fx-knopje kwijt (of op die plaats
).
Ja je bent er al meer dan een decennium aan gewend, en het is heel handig om je 36 extensies in te zetten. Maar nodig? No way. Die url kan a-la-chrome komen als je hovert, en de extensie-icoontjes kun je straks vast wel naast het oranje Fx-knopje kwijt (of op die plaats
Verwijderd
alleen done? Niet iedereen heeft een glasvezelkabel in z'n computer zitten (TheZeroorez schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:10:
Die hele balk onderin om alleen 'done' te zien, of een url bij het hoveren? Thanks but no thanks.
...
En ja, ik hou graag vast aan wat bekend is, ik ben niet zo'n voorloper qua interfaces
Mijn ogen zijn niet altijd daarSebazzz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:18:
[...]
Voor progress heb je gewoon het logotje in het tabblad bovenaan.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 19:20 ]
Voor progress heb je gewoon het logotje in het tabblad bovenaan.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:16:
[...]
Niet iedereen heeft een glasvezelkabel in z'n computer zitten () voor überschnell internet..
Verwijderd
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1951/Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:16:
[...]
alleen done? Niet iedereen heeft een glasvezelkabel in z'n computer zitten () voor überschnell internet.. En hoveren over een link werkt idd ook zonder statusbar, alleen weer niet altijd.
pom pom pom pom...
nog zon discussiepunt: de titelbalk bij gemaximaliseerde vensters.
kan iemand mij in hemelsnaam vertellen wat je daar aan hebt? behalve het huisvesten van 3 icoontjes waarvan je er maar 2 gebruikt?
nee, want dan ben je je taakbalk kwijt, anders zou ik het wel gebruiken.
ik zie trouwens al 3 mogelijkheden om pixels te winnen in dat plaatje
Verwijderd
Oh? vertel?Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:45:
[...]
...
nee, want dan ben je je taakbalk kwijt, anders zou ik het wel gebruiken...

Krusher zal explorer wel naar de voorgrond geschopt hebben 
En dat het icoontje als progress een beetje klein is begrijp ik. Safari heeft hier een heel leuke oplossing voor, fission is een Firefox extensie die hetzelfde doet (in 3.5 in ieder geval): Een progress balkje in je adresbalk. Die statusbalk heb je hoe dan ook echt niet nodig.
Dat de gemiddelde gebruiker een UI liever niet ziet veranderen klopt inderdaad, maar ik ken maar weinig 'gewone gebruikers' die zich daadwerkelijk met de statusbalk bezig houden...
En dat het icoontje als progress een beetje klein is begrijp ik. Safari heeft hier een heel leuke oplossing voor, fission is een Firefox extensie die hetzelfde doet (in 3.5 in ieder geval): Een progress balkje in je adresbalk. Die statusbalk heb je hoe dan ook echt niet nodig.
Dat de gemiddelde gebruiker een UI liever niet ziet veranderen klopt inderdaad, maar ik ken maar weinig 'gewone gebruikers' die zich daadwerkelijk met de statusbalk bezig houden...
Verwijderd
Gewoon een knopje op m'n muis ingedrukt (de linker Windows toets)TheZeroorez schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:43:
...

Ik bedoel, wel miepen over een paar pixels, maar die taskbar wel in beeld willen hebben??
Moet je ze hier eens horen klagen als je slechts een icoon verplaatstDat de gemiddelde gebruiker een UI liever niet ziet veranderen klopt inderdaad, maar ik ken maar weinig 'gewone gebruikers' die zich daadwerkelijk met de statusbalk bezig houden...

Maar goed, dit zijn gebruikers die al in paniek geraken als je bij wijze van spreken de desktop achtergrond veranderd....
Verwijderd
die staat dan ook aan de zijkantVerwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:51:
[...]
Ik bedoel, wel miepen over een paar pixels, maar die taskbar wel in beeld willen hebben??
Verwijderd
Ik gooi er altijd handige addons in als forecastfox, extended cookie manager en downloadstatusbar welke slim gebruik maken van de statusbar en dus wordt hij nuttig.TheZeroorez schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:43:
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 09:21 ]
Tijdje terug was hier iemand die hetzelfde probleem had als ik, namelijk dat Firefox naar Aero Basic schoot uit het niets (meestal bij het openen met een website met veel flash).
Ik heb eens gezocht, en kwam tot de volgende oplossing:
Ga naar about:config en zet 'dom.ipc.plugins.enabled.npswf32.dll' op false.
Misschien dat er meer mensen last van hebben
Ik heb eens gezocht, en kwam tot de volgende oplossing:
Ga naar about:config en zet 'dom.ipc.plugins.enabled.npswf32.dll' op false.
Misschien dat er meer mensen last van hebben
Nog iets leuks gevonden voor minefield: klik!. Staan leuke dingen tussen
Blijkbaar veel wijzigingen onder de motorkap want ik niets nieuws ontdekken.bitshape schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:54:
Firefox 4.0 beta 3 release staat nu klaar op de FTP servers: NL & EN
idd, maar hij werkt vooralsnog prima hier, muv de Adblock plus add-on wat een update nodig heeft.Sebazzz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:30:
[...]
Blijkbaar veel wijzigingen onder de motorkap want ik niets nieuws ontdekken.
Minefield/Nightly's en dagelijks updaten boeit mij niet zo, ik vind de Beta strategie van Firefox 4 nu prima, om de 3 weken gewoon een nieuwe release.
Overigens is Adobe Flash ook te updaten met een nieuwe versie ( critical fix ).
En natuurlijk de maandelijkse Microsoft-update's en we hebben alles weer gehad...
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
En ik sta juist aan de andere kant. Nog ver voordat Chrome bestond wilde ik Fx zonder statusbalk draaien, maar het url-hoveren miste ik teveelVerwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:17:Persoonlijk vindt ik Firefox zonder statusbar er maar raar uitzien/voelen (kan gewoon gewenning zijn) terwijl ik dat met chrome niet heb.
Tot er een extensie kwam die het als tooltip liet zien
URL Tooltip lijkt meTheZeroorez schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:14:
Tot er een extensie kwam die het als tooltip liet zienBen de naam ff kwijt.
zijn er nog mensen bij wie firefox sync niet meer werkt na update naar 4.0 beta 3?
edit: er is inmiddels al een update van sync, alles werkt terug
edit: er is inmiddels al een update van sync, alles werkt terug
[ Voor 29% gewijzigd door GotG op 12-08-2010 09:17 ]
Een extensie die het ook kan, is autohide, maar dat is meer voor als je helemaal fullscreen lover bent.
Dit topic is gesloten.