Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.894 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
He nu eens Chrome 6b installt, maar het moet mij van het hart dat Chrome en Firefox naar elkaar toe lijken te groeien. Dat vind ik zorgelijk, laat Fx maar het midden houden tussen IE en Chrome. Als we bij Fx5 (en Chrome 8 ) zitten lijken ze als 2 druppels water op elkaar, al zal ieder nog wel zijn eigen smoel hebben. Maar dat eigen smoel wordt minder, nu weer dat Fx in 4 de prachtige add-on manager naar een tab heeft verplaats. :S En ik moet zeggen dat de extensies van Chrome aardig goed worden, evenals het optiescherm wat uitgebreider is nu.

Ok het is even afwachten wat IE9 beta gaat doen qua GUI, ben benieuwd, als ze slim zijn laten ze zich niet teveel afleiden door het succes van Chrome (en in mindere mate Fx), en houden ze hun eigen stijl.

Nog een tip voor voetbaluitslagen-lovers... al van de extensie FootieFox gehoord? Is heel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Voor mensen die met de Firefox 4.0 Beta's werken en sommige Add-on's (extensies) niet ingeschakeld krijgen:

Gebruik de Mozilla Add-on Compatibility Reporter 0.5.1 en je kan alle Add-on's gewoon inschakelen ondanks dat ze (nog) niet officieel compatibel zijn. :)
Thanks! d:)b Hij's fijn.

[ Voor 26% gewijzigd door bitshape op 13-08-2010 14:51 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:34
Firefox 4 is volgens mij wel iets trager dan de 3 serie, en mijn hd heeft meer activiteit als ik op een link klik. Op dit moment blijf ik nog effe bij de oude versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

bitshape schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:49:
Voor mensen die met de Firefox 4.0 Beta's werken en sommige Add-on's (extensies) niet ingeschakeld krijgen:

Gebruik de Mozilla Add-on Compatibility Reporter 0.5.1 en je kan alle Add-on's gewoon inschakelen ondanks dat ze (nog) niet officieel compatibel zijn. :)

[...]

Thanks! d:)b Hij's fijn.
Inschakelen kan dus wel maar 't moet dan wel werken.

* Jejking wilde graag Gathera uitproberen voor zowel Gmail als Hotmail-check at the same time, lukt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Jejking schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:23:
[...]

Inschakelen kan dus wel maar 't moet dan wel werken.

* Jejking wilde graag Gathera uitproberen voor zowel Gmail als Hotmail-check at the same time, lukt niet :(
Je bent toch een Beta tester? :P Dus mocht de Add-on alsnog niet werken, kan je via deze compatibility add-on een rapport indienen en daarna de betreffende niet werkende Add-on uitschakelen.
In mijn geval werken de Add-on's die officieel niet compatibel zijn juist wel prima, dit kan dan ook gemeld worden bij Mozilla via de compatibility add-on.

Overigens staat de release van Firefox 4.0 beta 4 al gepland voor 20 23 Augustus, ze gaan dus in de versnelling!

[ Voor 11% gewijzigd door bitshape op 17-08-2010 22:58 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De 4.0b4pre van vandaag heeft nu Sync en een erg buggy implementatie van TabCandy. Sync setup werkt verrassend goed, ik was heel optimistisch en probeerde mijn Google bookmarks te importeren in FF en hey presto, dat werkt ook nog (incl categorien!). Nog even kijken of ze ook daadwerkelijk syncen naar een andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:41
Ik ben Firefox (3.6.8) aan het vergelijken met IE8. Ik merk op mijn PC dat tekst/tekens in Firefox slechter worden weergegeven dan in IE8. Uiteraard gezocht (dit forum en google) naar info maar heb hierover nog niets kunnen vinden. Is dit anderen ook opgevallen? Kan de weergave in Firefox verbeterd worden door andere instellingen binnen Firefox?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:23
Jejking schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:23:
[...]
Tip: Je kan je hotmail laten doorsturen naar je GMail.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat gebeurt nu al (Gmail importeert alles) maar ik hoopte eigenlijk dat er een oplossing was waar ik een preview had in een klein venstertje a la Google Mail Checker Plus @ Chrome maar dan voor allebei de accounts zodat het een hoop geklik scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
h40d schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:53:
Is dit anderen ook opgevallen? Kan de weergave in Firefox verbeterd worden door andere instellingen binnen Firefox?
Slechter? Ik zie hier geen verschil. Maak eens een paar screenshots?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Sebazzz schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:21:
[...]

Slechter? Ik zie hier geen verschil. Maak eens een paar screenshots?
Heb het gevonden, zie http://www.rug.nl/webplat...k/vormgeving/antialiasing

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
Is alleen dus geen Firefox instelling maar een Windows instelling.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Prima ben tevreden met FF.

Even een vraag hier, hoe heet de add-on ook alweer om een foto op bijv. een site te vergroten ?

Alvast bedankt,

Fred

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

h40d schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:53:
Ik ben Firefox (3.6.8) aan het vergelijken met IE8. Ik merk op mijn PC dat tekst/tekens in Firefox slechter worden weergegeven dan in IE8. Uiteraard gezocht (dit forum en google) naar info maar heb hierover nog niets kunnen vinden. Is dit anderen ook opgevallen? Kan de weergave in Firefox verbeterd worden door andere instellingen binnen Firefox?
Wat mij wel opvalt is dat als je 1 uur op FF bent en 1 uur op Ie8, dat je veel meer meuk binnen krijgt op Ie8.
Gecheckt met Ccleaner.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 15:14
wagenveld schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:38:
De 4.0b4pre van vandaag heeft nu Sync en een erg buggy implementatie van TabCandy. Sync setup werkt verrassend goed, ik was heel optimistisch en probeerde mijn Google bookmarks te importeren in FF en hey presto, dat werkt ook nog (incl categorien!). Nog even kijken of ze ook daadwerkelijk syncen naar een andere PC.
Bij mij opent de homepage niet als je FF start of of het icoontje in de toolbar klikt.

TabCandy is errug buggy idd.

Sync nog niet geprobeerd. Enig idee of je passwords ook op een server worden opgeslagen ? Reden voor mij om er nog niet mee aan de slag te gaan.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Is er iets als Fox Splitter (oude naam: Split Browser) die werkt met Minefield 4.0b3pre? De huidige versie werkt nog niet..

Ik zou graag twee of meer websites tegelijk kunnen zien binnen 1 venster :)

• Sebazzz
Fred raket schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:22:
[...]

Wat mij wel opvalt is dat als je 1 uur op FF bent en 1 uur op Ie8, dat je veel meer meuk binnen krijgt op Ie8.
Gecheckt met Ccleaner.
Dat kan evengoed aan je instellingen liggen. Of heb je getest met IE8 zonder add-ons op default instellingen en Firefox zonder add-ons op default instellingen? ;) Bedenk overigens dat het ergens ook wel logisch is, bij Firefox gaan de cookies in één bestand. IE maakt voor iedere cookie een nieuw bestand aan (leuk met een partitie met clustergrootte van >2048B :X).

[ Voor 19% gewijzigd door Sebazzz op 19-08-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
Fred raket schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:22:
[...]

Gecheckt met Ccleaner.
Gebruik je Vista / 7 en heb je UAC aan of uit staan? Als je namelijk met Vista of Win 7 draait en UAC aanstaat, dan draait IE8 in een sandbox en laat dus helemaal niets achter.

Wat bedoel je met meuk overigens?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Na een week testen van Firefox ben ik nog van mening dat IE8 beter is. Heb nu ook opeens problemen om pdf-bestanden te openen in Firefox. Krijg eerst een compleet zwarte weergave en als ik de muis beweeg wordt het venster helemaal wit, maar geen pdf-inhoud te zien. Ga me eens in instellingen en add-ons verdiepen.

[ Voor 0% gewijzigd door hansvk op 20-08-2010 07:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Magic666

No one's neighbour!

Kun je favicons toewijzen/maken voor een bookmark in Firefox?

Ik zie nl dat sommige websites geen favicon hanteren en dan is zo'n wit bladje als icoon niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Krijg eerst een compleet zwarte weergave en als ik de muis beweeg wordt het venster helemaal wit, maar geen pdf-inhoud te zien. Ga me eens in instellingen en add-ons verdiepen.
Naar Add-ons en dan plugins en dan gewoon je PDF plugin verwijderen. Die dingen zijn zo overbodig, er gaat niets boven een apart programma toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ben ik de enige die denkt dat er iets mis is in 4.0B5 Pre? Een batterij crashes die eerder nog niet gebeurden met B4. Hmm, even addons checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ramon schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:20:
[...]

Gebruik je Vista / 7 en heb je UAC aan of uit staan? Als je namelijk met Vista of Win 7 draait en UAC aanstaat, dan draait IE8 in een sandbox en laat dus helemaal niets achter.

Wat bedoel je met meuk overigens?
Getest op XP sp3 Ramon.

Tijdelijke internetbestanden noem ik meuk, en dan is het verschil wel groot tussen FF en Iex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jejking schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:14:
Ben ik de enige die denkt dat er iets mis is in 4.0B5 Pre? Een batterij crashes die eerder nog niet gebeurden met B4. Hmm, even addons checken.
Het is mij ook opgevallen, ben daarom maar terug gegaan naar 3.6.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fred raket schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:11:
[...]

Het is mij ook opgevallen, ben daarom maar terug gegaan naar 3.6.8
Of je kan terug gaan naar een eerdere nightly.
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fred raket schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:11:
Prima ben tevreden met FF.

Even een vraag hier, hoe heet de add-on ook alweer om een foto op bijv. een site te vergroten ?

Alvast bedankt,

Fred
Bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:11
Was dat niet iets als Zoomify oid?

Google bracht me bij image zoom: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/139/

[ Voor 56% gewijzigd door Jarno op 20-08-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Dan kan je beter de beta nemen, dan zit je niet super experimenteel en wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jarno schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:13:
Was dat niet iets als Zoomify oid?

Google bracht me bij image zoom: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/139/
Dat is hem ja.

Bedankt Jarno. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer zal firefox 4 zonder alpha, beta of RC uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Simpel, when it's done. Maar voor de final liggen de estimates in 2011.

Ironisch, tijdens het typen van dit bericht crashte Firefox 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:46:
wanneer zal firefox 4 zonder alpha, beta of RC uitkomen?
Ze hebben 3.6 op 21 januari 2010 uitgebracht, misschien moet je die eens proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Sinds die nieuwe 3.6.4 heb ik het gevoel dat hij toch vaker crasht als voor heen.. En hij zal ook nog wel crashbescherming hebben.

http://www.telegraaf.nl/d...scherming___.html?cid=rss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hmm, hebben jullie sinds 4.0b5pre (x64) ook dat de fonts nogal naar zijn? Alsof er acht lagen mislukte cleartype overheen zijn gegaan oid. Waarschijnlijjk heeft het iets te maken met een veranderde manier van renderen, omdat de menu's nu ook klaargestoomd lijken te zijn voor het 'in pagina' gedeelte. Maar dat is maar een gok.

De tab grouping werkt overigens imo niet zo lekker als ik had gehoopt. IE8 vind ik nog steeds fijner wat dat betreft :$

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 22-08-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Soms is het echt fubar ja. YouTube heeft ook last van flickering als je met de muis over bepaalde delen van je scherm gaat. Deze release lijkt een peu doomed, ook op 't moment dat je laten we zeggen 15 tabs openzet (foruminstellingen = 999 posts p/pagina). Memusage loopt op naar 1.5GB en dan is 't 8/10 keer en loopt de boel vast. Crash. Memoryfox ga ik denk ik maar even uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
15*999 = 15.000 berichten.

Waarom zou je in hemelsnaam zoveel tegelijk willen openen :? Als je browser er al niet van over zijn zuiger gaat ben je wel een kwartier aan het wachten tot alle plaatjes geladen zijn, of zit je uren te speuren naar het bericht waar je moet zijn :P

[ Voor 49% gewijzigd door TheZeroorez op 22-08-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik druk altijd op Jump to last post dus dat doet 'ie allemaal automagisch :P Heb nogal een hekel gekregen aan 't wisselen van pagina na 30 reacties etc, 't liefst doe ik dat dus zo weinig mogelijk. Kijk, als ik 15x het grote Animated GIF'jes-topic open, logisch dat 't misgaat haha. Maar 15x vrijwel text-only is best goed te doen hoor, alleen jammer dat Firefox het totaal anders aanpakt dan Chrome waar het nog véél sneller gaat.

Overigens lijkt Memoryfox disabling het probleem te hebben opgelost.

Edit: terwijl ik dat dus typte, ging de boel opnieuw plat. Met twee tabs dan. Typisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TheZeroorez schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:35:of zit je uren te speuren naar het bericht waar je moet zijn :P
ALT+Q :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 15:17
Klopt het dat vandaag de 4e beta voor Firefox 4.0 beschikbaar komt? Dacht het wel toch.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

JKratos schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:32:
Klopt het dat vandaag de 4e beta voor Firefox 4.0 beschikbaar komt? Dacht het wel toch.
Als het goed is wel, houd onderstaande adressen maar in de gaten:

https://wiki.mozilla.org/Releases/Firefox_4.0b4/BuildNotes

ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Hebben jullie met Firefox 4 Beta 3 ook wel eens dat Flash de muisklikken niet goed detecteert? Ik lijk het alleen te hebben met JW Player-based players. Dan kan ik op de volume en trackbar klikken wat ik wil, maar het enige effect is dat de video pauzeert of verder gaat. Het is ook niet altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 23-08-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand trouwens hoe je het high-contrast stylesheet kan aanpassen? (alt + shift + print screen op windows)

het contrast slaat namelijk nergens op, de achtergrond is zwart, en de links donkerblauw 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dY0Me.png

die blauwe text. dat kan je toch met geen mogelijkheid lezen op de laagste helderheid... maak er dan geel van ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:46:
weet iemand trouwens hoe je het high-contrast stylesheet kan aanpassen? (alt + shift + print screen op windows)

het contrast slaat namelijk nergens op, de achtergrond is zwart, en de links donkerblauw 8)7

[afbeelding]

die blauwe text. dat kan je toch met geen mogelijkheid lezen op de laagste helderheid... maak er dan geel van ofzo.
Is dat een Windows dingetje? Die toetscombinatie doet het niet op Ubuntu. Wat is het menu-item hiervoor?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:46:
(alt + shift + print screen op windows)
menuitem is Control Panel\Ease of Access\Ease of Access Center, en dan high contrast aanvinken. (of domweg win-toets+U)

in combinatie met een goede zwartwaarden op je scherm kan je daarmee redelijk in het donker browsen dacht ik zo... niet dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Firefox 4.0 beta 4 release staat nu klaar op de FTP servers: NL & EN :9

Voor de overige smaken (Mac & Linux) kan je hier terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thanks BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Via de ingebouwde updater krijg je het ook, bovendien is het niet zo netjes om die FTP servers te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Youre welkom. :>
Sebazzz schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:19:
Via de ingebouwde updater krijg je het ook, bovendien is het niet zo netjes om die FTP servers te gebruiken ;)
Via een ingebouwde updater kan ja, maar er zijn gebruikers die graag de installatie-executable eerst op hun HDD willen zetten alvorens de boel te updaten en juist daarom geen gebruik willen maken van Auto-update. ;)

En jouw opmerking dat het niet netjes is om iets te downloaden van Mozilla's eigen FTP-server, waarom denk je dat ze überhaupt een FTP-server in gebruik hebben. :F
Mozilla's eigen FTP server is imho een veel veiligere download-lokatie dan een willekeurige File-aanbieder op internet of p2p/usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
bitshape schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:00:
[...]

En jouw opmerking dat het niet netjes is om iets te downloaden van Mozilla's eigen FTP-server, waarom denk je dat ze überhaupt een FTP-server in gebruik hebben. :F
Mozilla's eigen FTP server is imho een veel veiligere download-lokatie dan een willekeurige File-aanbieder op internet of p2p/usenet.
Dat is de release server waarop de releases het eerste komen en dan gemirrored wordt. Dezelfde release server wordt gebruikt voor alle builds van alle mozilla producten. Omdat dit geen mirror is, en geen oneindige capaciteit heeft, is het niet netjes om van die server te downloaden. Wil je netjes downloaden, ga dan gewoon naar Firefox.com/beta. Dan krijg je een mirror server die speciaal ervoor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Sebazzz schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:22:
[...]

Dat is de release server waarop de releases het eerste komen en dan gemirrored wordt. Dezelfde release server wordt gebruikt voor alle builds van alle mozilla producten. Omdat dit geen mirror is, en geen oneindige capaciteit heeft, is het niet netjes om van die server te downloaden. Wil je netjes downloaden, ga dan gewoon naar Firefox.com/beta. Dan krijg je een mirror server die speciaal ervoor bedoeld is.
Dan kan dan wel zo zijn, maar de indexen waren nog niet geupdate, zodat deze nog naar beta 3 verwezen. ;)
En zowiezo wordt er in het algemeen door de Massa gewoon via de onderstaande pagina's gedownload, welke vanaf nu pas de beta 4 aanbieden: (ook meuktracker zal naar deze pagina's verwijzen)

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-beta.html

http://www.mozilla.com/nl/firefox/beta/

Naar mijn weten zal het Mozilla een worst zijn als je 1 bestand van hun eigen publieke FTP server download, een FTP server is daar juist voor bedoeld, en je bent dan zeker van een 'veilige' executable. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Publiek betekent niet dat je ervan hoort te downloaden, zeker niet op hoogtij als er net een beta uit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Firefox, wat vinden we ervan?
Het is net als windows: je kan niet meer zonder, maar ook niet meer met.

Firefox was een goede browser, maar ik vind het de laatste tijd maar een trage zooi. Helaas ben ik verslaafd aan mijn plugins, waardoor een overstap niet aantrekkelijk is.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er traag aan Firefox dan? Lijkt me meer aan jezelf liggen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Gamebuster schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:17:
Firefox was een goede browser, maar ik vind het de laatste tijd maar een trage zooi. Helaas ben ik verslaafd aan mijn plugins, waardoor een overstap niet aantrekkelijk is.
Ik vind hem hier redelijk snel? Misschien ligt het wel aan 1 van je plugins. Maarja, ontdek maar eens welke.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Simpel, uitschakelen en stuk voor stuk weer inschakelen. Ga naar safe mode, check de juiste checkboxes, restart je browser en ga stuk voor stuk inschakelen. Te beginnen bij de add-ons die het meeste van je browser vragen (weer-addons, Firebug die de JIT uitschakelt etc)

Morgen eens knutselen met Tab Candy :)

[ Voor 73% gewijzigd door Sebazzz op 25-08-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

User studies word ik nu constant mee lastiggevallen. Wil ik antwoorden, krijg ik:
Oh! So, you want to offer us feedback on the next version of Firefox. Thank you, but you'll need to be on our latest beta.

To do that, simply go to our download page and install/update to the latest Firefox Beta!
Which I already use, dumbfucks :F In dat geval gaat het over hea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:22
Sebazzz schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:07:
Simpel, uitschakelen en stuk voor stuk weer inschakelen. Ga naar safe mode, check de juiste checkboxes, restart je browser en ga stuk voor stuk inschakelen. Te beginnen bij de add-ons die het meeste van je browser vragen (weer-addons, Firebug die de JIT uitschakelt etc)

Morgen eens knutselen met Tab Candy :)
Naar mijn ervaring zijn het vooral plugins die pagina's aanpassen die een grote aanslag op de snelheid zijn.

Dus: adblockplus, greasemonkey, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:55
Meer mensen het probleem dat als in gmail een bericht is verzonden de pagina niet goed update in Firefox 4.0b4? Na een restart staan het betreffende bericht wel gewoon bij verzonden items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Adblockplus doet niets in de pagina zelf hoor, adblock plus gebruikt de ingebouwde url policy van Gecko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:52
ik heb de laatste tijd met firefox dat youtube filmpjes heel blokkerig worden. Dit is vooral met full screen en 720p. Ik kan gewoon hd afspelen zonder problemen met vlc player. Maar hoge kwalitiet internet filmpjes doen het niet goed. Terwijl dit wel ooit zo was. iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gebeurt dat ook in IE of Chrome? Want dan is het probleem niet FF-gerelateerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Dat is een goeie. ff testen

EDIT: In IE heb ik er geen last van. Zou het iets met de flash plugin te maken kunnen hebben?

[ Voor 64% gewijzigd door japie06 op 25-08-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Laatst online: 12:22
Sebazzz schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:17:
Adblockplus doet niets in de pagina zelf hoor, adblock plus gebruikt de ingebouwde url policy van Gecko.
Toch scheelt het significant.
Ik kom wel eens pagina's tegen met erg lange tabellen, met op iedere row wat icoontjes enzo erin. Dan maakt ABP weleens het verschil tussen een fractie van een seconde en enkele minuten aan laadtijd.

Greasemonkey het zelfde.

japie06 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:07:
Dat is een goeie. ff testen

EDIT: In IE heb ik er geen last van. Zou het iets met de flash plugin te maken kunnen hebben?
Dat kan erg goed. Mijn computer speelt ook zonder problemen 1080P films af, maar een eenvoudige flash-animatie jaagt de processors zo naar 50-60% belasting.

[ Voor 29% gewijzigd door mcDavid op 25-08-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Ik heb flash opnieuw geïnstalleerd maar zonder effect.

Het ziet er uit als dit:

Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/2867/naamloosm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 17:47
iemand hier ervaring met yoono? ik heb mijn twijfels over de privacybeleid van Yoono. Ben nl. op zoek naar een add on voor twitter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22
westlym schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:34:
iemand hier ervaring met yoono? ik heb mijn twijfels over de privacybeleid van Yoono. Ben nl. op zoek naar een add on voor twitter....
Echofon is een goede twitter addon voor je Firefox.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 17:47
Wiethoofd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:12:
[...]

Echofon is een goede twitter addon voor je Firefox.
thanks..wel een goeie add on.....
gebruikte twitter niet zo vaak vroeger..nu wel door deze add on..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
japie06 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:18:
Ik heb gemerkt dat Firefox 4 voorlopig (in ieder geval op OS X) nog niet zo goed werkt met Flash. Ik heb Firefox 4 ook al flash pagina's zien resizen niet door de waarde aan de flash te geven maar door letterlijk de output van de flash te gaan scalen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Je zou voorlopig OOP plugins kunnen uitschakelen via about:config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

TheCoolGamer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:28:
[...]

Ik vind hem hier redelijk snel? Misschien ligt het wel aan 1 van je plugins. Maarja, ontdek maar eens welke.
Firefox 3.x is zonder addons/plugins al traag. Vergelijk dat maar eens met Chrome. Zoveel sneller. Alleen FF4 beta4 heeft een zeer grote inhaalslag gemaakt. Alleen voor we dat gaan prijzen is het ook belangrijk in het achterhoofd te houden dat de nieuwe Chrome er ook weer aankomt. FF4 is in ieder geval een fijne browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Kunnen we het hier ook over Firefox Mobile hebben? Ik draai nu de alpha op mijn Motorola Milestone, en hoewel deze niet erg snel is, moet ik wel zeggen dat het fijner werkt. Ik heb nu al extenties die ik niet kan missen, en Firefox Sync is ook geweldig :) Bovendien lijkt de ingebouwde Android browser een afgeslankte versie van Webkit te zijn terwijl de engine van Firefox Mobile een fully featured Gecko lijkt te zijn, want sites die het in de Android browser niet doen, doen het prima in Firefox Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Tuurlijk kan dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Sebazzz schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:49:
Kunnen we het hier ook over Firefox Mobile hebben? Ik draai nu de alpha op mijn Motorola Milestone, en hoewel deze niet erg snel is, moet ik wel zeggen dat het fijner werkt. Ik heb nu al extenties die ik niet kan missen, en Firefox Sync is ook geweldig :) Bovendien lijkt de ingebouwde Android browser een afgeslankte versie van Webkit te zijn terwijl de engine van Firefox Mobile een fully featured Gecko lijkt te zijn, want sites die het in de Android browser niet doen, doen het prima in Firefox Mobile.
Waar haal je die vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nightly van vandaag is echt traag als stront, hoop dat die van morgen anders is want anders wordt het een uninstall voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Daarom raden ze ook aan om het op een andere schijf te zetten dan waar het OS op draait (iig bij mijn N900). IK kan er echt niet mee werken. Nog even geduld:)

Kennen jullie toevallig ook http://www.epicbrowser.com/ ? draait wel wat sneller als de normale FF 3.6.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/edit: Nope probleem is toch ergens anders.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Firefox "4.0 beta5 release" is officieel hier te verkrijgen: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-beta.html.

Op dit moment is hij al hier op de Mozilla FTP-server te vinden, LET OP, dit is NIET de officiële downloadlocatie!

Na installatie van beta5 staat bij mij standaard de "Direct2D rendering" ingeschakeld, wat zorgt voor erg onduidelijke karakters met cleartype.
Je kan dit uitzetten door:
- zet mozilla.widget.render-mode op "0". (zoek in about:config naar "render")
- zet gfx.font_rendering.directwrite.enabled' op "false".

Om Direct2D hardwareversnelling weer in te schakelen:
- Ga naar about:config en zet 'mozilla.widget.render-mode' op "6", en 'gfx.font_rendering.directwrite.enabled' op "true".

'mozilla.widget.render-mode' op "-1" was bij mij default, door dit op "0" te zetten kreeg ik weer normale karakters en was de D2D-hardwareversnelling uitgeschakeld.
Om te bekijken of de Direct2D Hardware-Rendering aan of uit staat, kijk dan onderaan de about:support pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Geen onduidelijke karakters hier. Wel anders:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rp34wdLVYpLMKVEl7Vyk4PXa/full.pngKlikbaar

Lijkt een beetje WPF achtig, die heeft ook zo'n soort lettertype. En WPF gebruikt ook Direct2D (niet in alle gevallen overigens).

[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 07-09-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Sebazzz schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:09:
Geen onduidelijke karakters hier. Wel anders:
[afbeelding]Klikbaar

Lijkt een beetje WPF achtig, die heeft ook zo'n soort lettertype. En WPF gebruikt ook Direct2D (niet in alle gevallen overigens).
Inderdaad, dat is een ander lettertype wat je krijgt met HW Direct2D rendering aan. Bij mij was het dan alleen nog, laten we zeggen, een beetje waziger. :|

Weet iemand een fix om dit op te lossen? Dus scherpe leesbare karakters met HW Direct2D rendering? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22
Kwam vandaag achter het bestaan van de about:support pagina, eindelijk een mooi (en kopieerbaar!) overzichtje van m'n addons en about:config wijzigingen. :)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

bitshape schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:38:
Na installatie van beta5 staat bij mij standaard de "Direct2D rendering" ingeschakeld, wat zorgt voor erg onduidelijke karakters met cleartype.
Je kan dit uitzetten door:
- zet mozilla.widget.render-mode op "0". (zoek in about:config naar "render")
- zet gfx.font_rendering.directwrite.enabled' op "false".
Bedankt!

Nu nog alles omhoog schuiven zodat de lege ruimte links boven aansluit met de firefox menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Jeetje wat een slechte update was dat zeg.
Meteen dat direct2d uitgezet, thanks voor de tip!

Ik kreeg ook meteen in elke window een fraps fps counter te zien :|

Het refreshen van sommige pagina's ziet er soms ook wel heel raar uit, niet echt te beschrijven.

[ Voor 23% gewijzigd door Dorest0rm op 08-09-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Wow, Firefox heeft gewoon m'n display driver laten crashen. Dat door de videokaart laten renderen werkt nog niet echt toppie blijkt wel.

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:47:
Wow, Firefox heeft gewoon m'n display driver laten crashen. Dat door de videokaart laten renderen werkt nog niet echt toppie blijkt wel.
Daarom is het ook een beta feature. :)

• tiguan
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 01:11:
[...]

Daarom is het ook een beta feature. :)
Snap ik, maar dan zou je verwachten dat het optioneel aangezet kon worden, in plaats van optioneel uit.
Waarom? Je gebruikt toch een beta product? Of hebben we het niet over 4 beta x? Zo ja, dan is het logisch dat het aan staat, anders missen ze een enorm test-publiek, natuurlijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

tiguan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 01:14:
[...]

Snap ik, maar dan zou je verwachten dat het optioneel aangezet kon worden, in plaats van optioneel uit.
Dat was het ook heel lang, al sinds "3.nog wat". Alleen begint de feature nu rijper te worden en is het tijd om het op een grotere schaal (lees meer hardware) te testen. Zonder testen kom je er niet en je kan niet verwachten dat mensen het gaan aanzetten als het getest moet worden.

Verwijderd

japie06 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:18:

Het ziet er uit als dit:

[afbeelding]
Heb je toevallig een nvidia videokaart met de 19x drivers?

• tiguan
Jullie hebben gelijk. 8)7

• GotG
  • Laatst online: 16:49
Zijn er nog mensen bij wie bepaalde afbeeldingen niet meer worden getoond?

Vb:
FF 4.0b5
Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/2007/9/5/1409871/FF.PNG

IE8
Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/2007/9/5/1409871/IE.PNG

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

GotG schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:48:
Zijn er nog mensen bij wie bepaalde afbeeldingen niet meer worden getoond?

Vb:
FF 4.0b5
[afbeelding]

IE8
[afbeelding]
Ligt dat niet aan de url van dat icoontje wat alleen verstaan wordt door IE?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• GotG
bij de vorige beta's werkten de afbeeldingen wel :s
Wat als je met rechts klikt -> Afbeelding bekijken doet? En wat is de URL naar die pagina, zodat wij ook kunnen testen? Of zit dat achter een login?

[ Voor 46% gewijzigd door Room42 op 09-09-2010 12:59 ]

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik heb nu al bijna een week dat ik hotmail niet meer inkom met de laatste hourly :( Ik zie wel het inlogscherm, maar na het invullen van de gegevens doet hij niets meer :? Ik heb al geprobeerd m'n cache te legen, maar dat hielp ook niet :(

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• GotG
normaal zou je die moeten kunnen zien

de url is : https://cygnus.cc.kuleuve...i/ng/portlet_contract.gif

in ff krijg ik dit:

• Sebazzz
Doet het prima hier. Probeer je cache te clearen of even Ctrl + F5 te drukken.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Plaatje doet het hier ook niet, en Open in new tab levert alleen een lege pagina op. Ook na het legen van de cache en CTRL-5

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Verwijderd

misschien heeft het iets te maken met bet beveiligingscertificaat waar het plaatje achter hangt? het certificaat zelf is overigens nog wel geldig.

• - J.W. -
  • Laatst online: 19:25
GotG schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:57:
normaal zou je die moeten kunnen zien

de url is : https://cygnus.cc.kuleuven.be/images/ci/ng/portlet_contract.gif
[...]
Komt door de "https" misschien, zijn meer problemen mee.

[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 09-09-2010 15:11 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.