Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.909 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noteboeki schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:48:
Weet iemand of Firefox om kan gaan met ICC kleurprofielen, met andere woorden ondersteunt hij colormanagment en zo ja gebruikt hij het ICC profiel uit Windows (7 in mijn geval) of moet je deze ergens apart ingeven?
Grappig, was jouw google ook kapot?! De mijne laatst ook ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Room42 schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:21:
[...]

Grappig, was jouw google ook kapot?! De mijne laatst ook ;)
Heb inderdaad al het e.e.a. gevonden (heb mn google weer aan de praat gekregen :) ) alleen krijg ik het toch niet voor elkaar om mn ICC profiel te laden.
Heb de add on Colormanagment 0.5.1. er op gezet maar deze werk niet (volledig) en kan hiermee niet naar het profiel browsen.
Kan helaas nog even geen ander add on vinden, mocht iemand het zo weten te vinden hoor ik dit atuurlijk graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik word een beetje gestoord van al dat gecache van Firefox... met een paar flinke pagina's open loopt het geheugengebruik al snel richting 650+ MB. Which is not funny want het wordt er traag van.

Oplossing? http://clearcachebutton.mozdev.org/ ... Werkt het? Nee... 3.7a1 wordt niet ondersteund dus ik kan nergens die button op m'n taakbalken neerzetten. Iemand een idee/alternatief dat ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:44
Van veel data in het werkgeheugen wordt Firefox toch niet traag? Het wordt juist traag als het allemaal op de HDD moet worden opgeslagen. Tenzij je geheugen bijna vol is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

4GB intern, dus dat is het probleem niet. Zonder Firefox is misschien 1/3e van dat in gebruik, incl alle applicaties die ik draai. Met traag bedoel ik stotteringen tijdens het browsen en haperingen in Youtube, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Als je geheugen niet vol zit en het gaat stotteren door (veel) geheugengebruik dan is er gewoon wat mis. Geheugen is er om gebruikt te worden, ik snap mensen nooit die gaan zeuren dat veel geheugen in gebruik is. Al heb je het nodig voor iets anders, ok, maar als je altijd 1GB of meer over houdt, wat zeur je dan :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hier link ik de traagheid direct aan een hoog geheugengebruik van FF, dat gebeurt regelmatig want Firefox cachet alles wat ik doe (= veel, tabs met video's en pics), en dat vind ik bijzonder onhandig met grote brokken data als het niet snel genoeg weer leeggetrokken wordt. Dat wil ik oplossen met de add-on, die niet werkt op 3.7a1. Hoor je mij ergens zeggen dat ik niet genoeg geheugen overhoud voor andere zaken, nee he? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Jejking op 28-12-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Ik had ook dat m'n geheugen opgeslokt werd, met SpeedyFox er overheen ging m'n geheugengebruik met de helft terug.

Eventuele niet meewerkende addons in je beta kun je met de nightly tester tool forced installeren, dan zou het wel moeten werken, dit dus wel op eigen risico.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jejking schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:32:
Hier link ik de traagheid direct aan een hoog geheugengebruik van FF, dat gebeurt regelmatig want Firefox cachet alles wat ik doe
Maar heb je nou ook concreet aangetoond dat het daarom traag is?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, waar blijft die 3.6 RC... Final mag ook. :)

wat me ook opvalt in 3.6 is dat die het addon-precheck scherm voor de start niet meer laat zien. Eruit gehaald... kan er niet veel over vinden inde changelog...

[ Voor 62% gewijzigd door Sjah op 28-12-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Voutloos schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:18:
[...]
Maar heb je nou ook concreet aangetoond dat het daarom traag is?
Voor mezelf wel. In concrete cijfers gaat het niet maar de gebruikerservaring gaat gewoon naar de knoppen zodra er veel open heeft gestaan. Uit zichzelf verwijdert FF niks uit de cache, ook niet na minuten etc. Dat merk ik in alles wat internet en FF aangaat. De rest van de pc reageert gewoon zoals normaal.

Q9550 op 3.5GHz, 4GB RAM, Win7 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sjah schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:28:
Nou, waar blijft die 3.6 RC... Final mag ook. :)

wat me ook opvalt in 3.6 is dat die het addon-precheck scherm voor de start niet meer laat zien. Eruit gehaald... kan er niet veel over vinden inde changelog...
Hier dus: nieuws: Ontwikkeling Firefox 3.7 en 4.0 loopt vertraging op

Crap... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Jejking schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:28:
Voor mezelf wel. In concrete cijfers gaat het niet maar de gebruikerservaring gaat gewoon naar de knoppen zodra er veel open heeft gestaan. Uit zichzelf verwijdert FF niks uit de cache, ook niet na minuten etc. Dat merk ik in alles wat internet en FF aangaat. De rest van de pc reageert gewoon zoals normaal.

Q9550 op 3.5GHz, 4GB RAM, Win7 64
Hier merk ik ook het enorme geheugengebruik soms na een Facebook applicatie bijvoorbeeld. Maar na tien à twintig minuten gaat dat gebruik weer een heel stuk terug. Van 500MB naar 120MB ongeveer. Ook met FF 3.7a1pre net als jij. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

ik heb ff gezocht in dit topic op afbeeldingen en plaatjes maar misschien zijn dit niet de goede zoekwoorden, heb met FF 3.5.6 van die irri probleem dat popups de onjuiste formaten hebben. Soms zit de scrollbar er niet eens bij waardoor ik slechts 1/4 van een afbeelding kan zien. Soms kan ik met de muis wel de venster groter slepen zodat ik de hele afbeelding wel kan zien.

Soms minimaliseert mijn gehele firefox naar de afmeting van de afbeelding en gelukkig kan je met windows 7 de venster naar boven slepen zodat hij meteen weer is gemaximaliseerd.

Ik heb al in opties en configuratie gekeken maar ik zie net wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
!e post vh nieuwe decennium in het Fx topic is voor mij. Ach het is ook mede mijn topic, binnenkort eens met 3.6 info uitbreiden.'t Beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:02:
ik heb ff gezocht in dit topic op afbeeldingen en plaatjes maar misschien zijn dit niet de goede zoekwoorden, heb met FF 3.5.6 van die irri probleem dat popups de onjuiste formaten hebben. Soms zit de scrollbar er niet eens bij waardoor ik slechts 1/4 van een afbeelding kan zien. Soms kan ik met de muis wel de venster groter slepen zodat ik de hele afbeelding wel kan zien.

Soms minimaliseert mijn gehele firefox naar de afmeting van de afbeelding en gelukkig kan je met windows 7 de venster naar boven slepen zodat hij meteen weer is gemaximaliseerd.

Ik heb al in opties en configuratie gekeken maar ik zie net wat dit veroorzaakt?
Iemand?

Als ik dan nog een keer klik op de thumbnail dan verschijnt de popup wel in de juiste formaten. In IE en Opera werkt het in 1 keer goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet heel precies wat je bedoeld, maar als het hetzelfde is als ik had (gaat het over GoT?), kun je een keer Ctrl-0 drukken om de zoom te resetten.

Als dat niet over GoT's images gaat, geef dan even een voorbeeld. Dan kan ik checken of ik het ook heb.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar die imagines zijn waar je het over hebt? Ik heb het vooral in het FOK fotoboek. Soms surf ik over het net en klik ik ergens op aan en ineens is mijn hele firefox verkleint tot de afbeelding formaat ook al staan er andere tabs open die wel schermvullend zijn.

Ik heb daarnet firefox opnieuw geinstalleerd zonder addons en daar ligt het niet aan.

Ctrl-0 veranderd inderdaad iets. Ik moet wel de zoom op FOK gebruiken omdat het anders heel erg klein uitziet. Tweakers.net bijv ziet er groter uit met ruimte van 3 cm aan elke kant. FOK heeft ruimte van 10 cm aan elke kant.

http://fotoboek.fok.nl/

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de javascript permissies soms beperkt? Kijk bij de preferences -> Content -> Javascript -> Advanced. Check "Move or resize existing windows".

Overigens zal het je opvallen dat de blauwe frame om de foto's wel netjes full-screen blijft maar dat de foto daarbuiten groeit als de foto groter is dan je scherm. Het is hierbij de keuze van FOK geweest om geen scroll-bars te laten zien. Die zou je er nog wel in kunnen hacken met een extensie als Stylish of Greasemonkey.

[ Voor 60% gewijzigd door Room42 op 02-01-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik al eens uit en aan gezet maar het lostte de probleem niet op. Nu zie ik met ctrl+0 dat het idd verschil maakt of die beperking aan of uit is gezet. Over het algemeen vind ik fok veel te klein uitzien.

Is er een tool om een website in het geheel te vergroten en de plaatjes te beperken (comprimeren) zodat het wel in het scherm past totdat ik er nog eens erop klik, dan wil ik best scrollbars gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Sinds de updates van gisteren (eerst naar 3.5.2 en toen naar 3.5.6) heb ik iets irritants: elke keer als ik firefox opstart krijg ik de melding dat deze niet de standaard browser is...ik kan steeds op ja drukken maar bij elke start krijg ik de melding weer. Nu in de opties maar die controle uitgezet. Meer mensen hier last van?

Verder zat bij de update ook google toolbar (zonder te vragen, want firefox doet alles vanzelf met update).

[ Voor 14% gewijzigd door gelukkie op 02-01-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:23
Ik denk dat er ergens wat bij jouw verkeerd zit, versie 3.5.6 is er al sinds 15-12-2009. Daarnaast is er destijds bij mij geen google toolbar tijdens de installatie geïnstalleerd.
Heb je niet toevallig een ander programma recent geïnstalleerd die (stiekem / zonder dat je het door had er een vinkje aan stond) de google toolbar heeft mee geïnstalleerd?

M.b.t. firefox als standaard browser. Probeer eens in een nieuw firefox profiel aan te geven dat firefox de standaard browser moet zijn, misschien dat dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
--Niels-- schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:28:
M.b.t. firefox als standaard browser. Probeer eens in een nieuw firefox profiel aan te geven dat firefox de standaard browser moet zijn, misschien dat dat helpt?
Dat gaat natuurlijk niet helpen. Wat de standaardbrowser is is een windows-instelling (aangezien het bepaalt met welke browser bijv. links in Skype geopend worden).

Ik heb trouwens net als bitjesmaker ook wel last van popups (nieuwe vensters) die veel te klein geopend worden voor de inhoud. Ik kan me niet herinneren dat het bij een tweede keer openen wel goed gaat maar dat is mogelijk wel het geval.

Edit: Ik bedoelde te zeggen dat het popup-venster te klein is voor de inhoud; niet dat wat op de webpagina staat te klein weergegeven wordt (dat heb ik nog nooit gezien).

[ Voor 31% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-01-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:54:
[...]

Ik heb trouwens net als bitjesmaker ook wel last van popups (nieuwe vensters) die veel te klein geopend worden voor de inhoud. Ik kan me niet herinneren dat het bij een tweede keer openen wel goed gaat maar dat is mogelijk wel het geval.
Oke, het is dus een algemeen probleem, ik zat het al bij mezelf te zoeken...

Is er overigens een algemeen probleem (of maak ik dat ervan?) dat de websites te klein uitzien? Ik moet elke website die ik tegenkom (ctrl en + of ctrl en muisscroll) zoom gebruiken. Vroeger is dat anders geweest, ik heb nog steeds dezelfde monitor en graka. Dit verschijnsel doet zich ook voor op mijn half jaar oude laptop. Op beiden zit windows 7 en firefox maar bij de 1 een ATI en bij de ander een NVIDIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Gekke van dat standaard browser gedoe is wel dat windows gewoon firefox pakt bij html bestanden.

Verder is het enige dat ik geinstalleerd heb google updater om picasa te updaten, echter heb ik toen overal (dus ook bij de toolbar) het vinkje uitgezet..verder bleek picasa up to date te zijn en toen heeft de google updater niets gedaan. Wel heb ik nu in die updater aangegeven dat hij niet zelf moet zoeken naar updates...misschien dat dit helpt. Kreeg gister na het standaardbrowser gedoe ook steeds de melding dat er nieuwe add-ons waren geïnstalleerd (wat niet zo is, want heb alles doorgelopen). Blijft raar :s

Snap ook niet waarom mijn firefox pas eergister ging updaten als de update er al vanaf de 15e is...

Edit: probleem is er nog steeds...Gekke is ook, ik heb gisteren de google toolbar gedeïnstalleerd via firefox, maar nu stond die er doodleuk weer tussen :S

Als ik mijn profiel verwijder, kan ik dan in een nieuw profiel makkelijk mijn bookmarks en wachtwoorden weer terughalen?

[ Voor 16% gewijzigd door gelukkie op 03-01-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
gelukkie schreef op zondag 03 januari 2010 @ 10:08:
Als ik mijn profiel verwijder, kan ik dan in een nieuw profiel makkelijk mijn bookmarks en wachtwoorden weer terughalen?
Vantevoren gewoon even je wachtwoorden exporteren, je bookmarks zijn uit je oude profielmap nog wel te halen, zie ook: Firefox bookmarks probleem hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Heb een nieuw profiel gemaakt, en nu zegt firefox wel: firefox is reeds de standaard browser. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Heb je ook het oude profiel nog?
Best kans dat je alleen even browser.shell.checkDefaultBrowser moest herinitialiseren... ben eigenlijk wel benieuwd of dat geholpen had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Zal je eens iets vertellen:P Alles werkte tot ik net weer de melding kreeg...echter als ik bij opties controleer dan zeg hij dat hij wel de standaard browser is..

Verder komt na de standaard browser melding ook het add-on scherm naar voren welke zegt dat er 5 nieuwe add-ons zijn geïnstalleerd (en dit terwijl er maar 2 add-ons staan).

Edit: heb die browsercheck op false gezet

Nu geen melding meer van standaard browser, maar wel nog steeds dat er nieuwe add-ons zijn geïnstalleerd :S Word er beetje moe van.

[ Voor 21% gewijzigd door gelukkie op 05-01-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
wellicht extensions.update.notifyUser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Deze stond op false, nu op true gezet...(ookal had ik het idee dat de false wel klopte..) Nu maar weer afwachten.

Edit: weer geen effect, die notifier is ook weer naar false gesprongen

Wat doet een unïnstall en reïntall meer dan een nieuw profiel aanmaken, wat eventueel de oplossing kan zijn? Nog iets raars, als ik kijk bij updategeschiedenis in firefox, dan staat er bij 5 updates geleden het jaar 2009, en bij de laatste 4 updates 1 januari 1970...

[ Voor 66% gewijzigd door gelukkie op 05-01-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je zou eens de nieuwste beta, 3.6b5 kunnen installeren en kijken of die ook kuren vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
gelukkie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:14:
Deze stond op false, nu op true gezet...(ookal had ik het idee dat de false wel klopte..) Nu maar weer afwachten.

Edit: weer geen effect, die notifier is ook weer naar false gesprongen

Wat doet een unïnstall en reïntall meer dan een nieuw profiel aanmaken, wat eventueel de oplossing kan zijn? Nog iets raars, als ik kijk bij updategeschiedenis in firefox, dan staat er bij 5 updates geleden het jaar 2009, en bij de laatste 4 updates 1 januari 1970...
Je hebt de installatie en de configuratie.
Als je firefox opnieuw installeert blijft de configuratie (het profiel) het zelfde. Als er iets mis is met firefox, zit dat 9 van de 10 keer in de configuratie (profiel), want de installatie verandert nooit. Alleen als je een update installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hmm... hier nu met 3.7a1 de bug dat hij nogal vaak uitlogt met Google-applicaties. Da's niet de bedoeling natuurlijk. Misschien brengt 3.6b5 er verandering in.

Edit: iemand al Clear Cache Button aan de praat gekregen op 3.7a1? Mij lukt het niet, dat icoontje komt niet in de toolbar te staan.

[ Voor 38% gewijzigd door Jejking op 05-01-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Zonet de addon 'Memory Fox' geïnstalleerd, hiermee wordt je geheugengebruik in Windows zeer van teruggedrongen, werkt wel lekker. En is zeker handig op systemen met wat minder geheugen zoals netbooks etc.

Is het trouwens mogelijk om 2 woordenboeken tegelijk actief te hebben? Zo zou ik graag m'n Engelse en Nederlandse tegelijk ingeschakeld willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
3.6 RC1 kwam zonet via de updater binnen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Wiethoofd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:34:
Is het trouwens mogelijk om 2 woordenboeken tegelijk actief te hebben? Zo zou ik graag m'n Engelse en Nederlandse tegelijk ingeschakeld willen hebben.
Je kan er meer dan 1 tegelijk geïnstalleerd hebben staan. Dan kan je met de rechtermuisknop in een tekstvak klikken en dan in het menu "talen" er 1 kiezen. Of je wil je beide woordenlijsten tegelijk actief, dat kan niet
denk ik.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wiethoofd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:34:
Zonet de addon 'Memory Fox' geïnstalleerd, hiermee wordt je geheugengebruik in Windows zeer van teruggedrongen, werkt wel lekker. En is zeker handig op systemen met wat minder geheugen zoals netbooks etc.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie nergens in de beschrijving staan dat die plugin er voor zorgt dat het geheugengebruik minder wordt :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb net wat knopjes gemaakt voor BackToClose en UndoClosedTab, voor de Stata4.0-theme. (getest onder gnome maar ik denk dat ze onder windows ook wel werken). De afbeeldingen zijn een beetje haastwerk maar beter dan niets :P

http://duft.nl/undoClosedTab.tar.gz -> uitpakken in [extensiemap]/chrome/content
http://duft.nl/backToClose.tar.gz -> uitpakken in [extensiemap]/chrome/skin

voorbeeldje: Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/web/knopjes.png

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 09-01-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
TheCoolGamer schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:12:
Of je wil je beide woordenlijsten tegelijk actief, dat kan niet denk ik.
Beide wil ik inderdaad tegelijk actief, het wisselen tussen vind ik teveel gedoe. Helemaal op tweakers zitten er wel eens Engelse woorden tussen.

@ Raven, op de site van de maker van Memory Fox staat nog het een en ander uitgelegd: http://memoryfox.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Wiethoofd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:50:
[...]

Beide wil ik inderdaad tegelijk actief, het wisselen tussen vind ik teveel gedoe. Helemaal op tweakers zitten er wel eens Engelse woorden tussen.

@ Raven, op de site van de maker van Memory Fox staat nog het een en ander uitgelegd: http://memoryfox.blogspot.com/
Ik weet niet hoe die woordenboeken in elkaar zitten.. maar misschien kun je er zelf twee samenvoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
mcDavid schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:58:
Ik weet niet hoe die woordenboeken in elkaar zitten.. maar misschien kun je er zelf twee samenvoegen?
Zijn gewoon .xpi's en bevatten een map 'dictionary'. Ik zal als ik thuis ben eens kijken of ik ze kan samenvoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb het samenvoegen ook al even bekeken, maar het gaat niet helemaal lukken. Woorden die je in het engels vaak los schrijft zitten in het nederlands aan elkaar. Daar houdt het woordenboek ook rekening mee. Maar je zou het kunnen proberen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

En deze dan: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/3414 ?
Ik ga hem nu ook zelf proberen, maar het lijkt wel handig. Autoswitcher en quickchange in statusbar.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies om die reden zie ik het voordeel niet. Misschien is er wel een add-on om snel(ler) tussen de talen te schakelen, maar ze samenvoegen lijkt me niet productief.

edit:
Juist, die van Kixtart dus :P

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 09-01-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb de twee samengevoegd, maar hij werkt niet helemaal ideaal. Met name de -en en de -ed aan het einde pakt hij niet altijd op als geldig woord. Voor die paar gevallen moet je hem maar toevoegen aan je eigen woordenboek. Voor de rest werkt hij volgens mij wel redelijk goed.

http://rapidshare.com/files/332711983/nlgb_woordenboek.xpi (LGPL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wiethoofd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:50:
Die heb ik gezien, maar kan er nog niet veel van maken :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Jammer dat die Dictionary Switcher niet van plek te wisselen is in je statusbar of dat ie een vlaggetje weergeeft voor de gekozen taal/woordenboek, verder wel handig.

@ Raven, de addon zorgt er voor dat het geheugengebruik van de niet gebruikte tabs zeer wordt teruggeschroeft en zo zit je met een kleiner proces. Verder vreet het wel enige CPU-tijd en met 4GB geheugen in m'n bak heb ik de addon er weer af gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah zo, dat is al heel wat duidelijker. :)

Mjah, ik heb 2GB, maar toch is die vrij snel vol en wordt het wisselbestand na verloop van tijd ook aardig wat groter. Nu heb ik dan ook aardig wat tabs open :P , maar die plugin zou dan hier aardig wat verschil moeten geven?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Raven schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:19:
maar die plugin zou dan hier aardig wat verschil moeten geven?
Installeer het, open je taakbeheer en see the magic ;)

Verder zou ik er eerst eens SpeedyFox overheen gooien, daarmee ging m'n idle Firefox geheugenverbruik van bijna 300MB naar net 110MB terug, en de boel reageert net wat snappier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Speedyfox + Memoryfox = wonder. M'n geheugengebruik met goed gevulde tabs van ruim 850 terug naar 250MB ongeveer. Prima te doen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toch vraag ik me af hoe jullie aan zulke insane hoge geheugengebruiken komen?
Of hebben jullie 50+ tabs open ofzo?

Hier komt het zelden boven de 200Mb uit, maar ik heb nooit meer dan 20 á 30 tabs open, dus misschien is dat het?
Of misschien een Flash- of Javascript memoryleak ergens ofzo?
(De sites die ik bezoek zijn fora, nieuwssites, Youtube en wikipedia, dus geen 'zware webapps', misschien dat het daarom bij mij meevalt?)

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 10-01-2010 17:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan bevestigen wat anandus zegt: bij mij nooit meer dan 12 tabs open, en nooit hoger als 250/300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Zelfs na het deïnstalleren van memoryfox is deze nog steeds 'actief' en zit ik nu nog maar op een firefox-proces van 45MB.

Gmail staat bij mij altijd open en ik heb 26 addons geïnstalleerd, het laatste kan ook leuk meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:07:
Zelfs na het deïnstalleren van memoryfox is deze nog steeds 'actief' en zit ik nu nog maar op een firefox-proces van 45MB.

Gmail staat bij mij altijd open en ik heb 26 addons geïnstalleerd, het laatste kan ook leuk meedoen.
Hmm. Ja, ik heb maar 10 addons.
Maar er hoeft maar 1 addon een geheugenblokje niet goed leeg te halen en je bent fuckt, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb er ook last van gehad en denk dat het gedeeltelijk door addon kwam en omdat ik veel flash open heb staan gewoonlijk: Kixtart in "[Firefox 3.x] Wat vinden we ervan?"
Gewoonlijk 250 tot 400mb tegenwoordig, maar wordt niet vaak geleegd/herstart door gebruik hibernate.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Hmm, ik kan de Memory Fox addon niet goed deïnstalleren, opnieuw installeren blijft constant aangeven dat ik firefox moet herstarten om de wijzigingen van kracht te laten worden......

Installeren, firefox handmatig afsluiten en eventueel nogmaals killen werkte uiteindelijk wel. Nu Memory Fox uitgeschakeld en nu wel gedeïnstalleerd.

Het geheugengebruik ligt ook meteen een factor 3 tot 4 hoger, van 45MB naar 152MB direct na het openen al met 7 tabs open.

[ Voor 44% gewijzigd door Wiethoofd op 10-01-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb in de TS een stukje ingeruimd voor 3.6, nu die er bijna is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Net Organize Status Bar geïnstalleerd, dit had gewoon standaard in Firefox moeten zitten, je kunt al wel je menubar etc. helemaal aanpassen, maar je statusbar is het nauwelijks mogelijk je icoontjes etc. te verslepen tenzij het in de addon zelf in te geven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit eens naar IE, Opera en Chrome te kijken. Die hebben alllemaal iets van een tab-overzicht. Fx heeft dat niet(nouja, er is een dropdownlist, maar dat bedoel ik niet, heb altijd een hekel aan dat ding gehad), ik mis het ook niet. Iemand die het wel mist?

yup ik weet dat er in de vorm van extensies iets mogelijk is, maar dat toch minder perfect geintegreerd

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 10-01-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:43:
Zit eens naar IE, Opera en Chrome te kijken. Die hebben alllemaal iets van een tab-overzicht. Fx heeft dat niet, ik mis het ook niet. Iemand die het wel mist?

yup ik weet dat er in de vorm van extensies iets mogelijk is, maar dat toch minder perfect geintegreerd
Wat bedoel je met een tab-overzicht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
In Windows 7 wanneer ik de muis over het Firefox icoon in de taskbar hou zie ik alle tabs.

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 10-01-2010 22:45 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:15
Ik kreeg zojuist FF 3.6 RC1 binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:44:
[...]
Wat bedoel je met een tab-overzicht? :)
In chrome als je nieuwe tab opent, staan de pagina's die open zijn er in. In IE zit het al sinds IE7 in ,en heet daar Quick Tabs. :) In chrome is er goed nagedacht over die functie, maar nogmaals ik mis het niet in Fx, alhoewel ik d8 dat het in 4 zou gaan komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 10-01-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Oeps :/
Dacht ik een 'primeur' te hebben, was ie er zelfs gister al, fail :')

[ Voor 18% gewijzigd door - J.W. - op 10-01-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sjah schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:49:
[...]

In chrome als je nieuwe tab opent, staan de pagina's die open zijn er in. In IE zit het al sinds IE7 in ,en heet daar Quick Tabs. :)
Oh, dat heeft Firefox niet standaard.

[ Voor 77% gewijzigd door XWB op 10-01-2010 22:50 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Sjah schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:43:
Zit eens naar IE, Opera en Chrome te kijken. Die hebben alllemaal iets van een tab-overzicht. Fx heeft dat niet(nouja, er is een dropdownlist, maar dat bedoel ik niet, heb altijd een hekel aan dat ding gehad), ik mis het ook niet. Iemand die het wel mist?
In 3.6 zit het standaard, wel standaard uitgeschakeld, maar het is er:
about:config => browser.ctrlTab.previews op enabled of true zetten, draai het hier niet, maar die moet iig ingeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wiethoofd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:50:
[...]

about:config => browser.ctrlTab.previews op enabled of true zetten, draai het hier niet, maar die moet iig ingeschakeld worden.
Mja, dat is wat ik hierboven zei. Het stelt eigenlijk niet veel voor. In Opera heb je meer zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/drlaunch/albums/354825/opera-visual-tabs.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik zweer het dat ik daar gisteren of eergisteren een perfecte addon voor gevonden had, kan em nu even niet meer vinden, zal even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiethoofd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:50:
[...]

Aah ok, dat vind ik wel zoiets als waar ik het over had ja. Maar als dat standaard uitstaat, tja.... Wel fancy, ik laat het aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Hacku schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:45:
In Windows 7 wanneer ik de muis over het Firefox icoon in de taskbar hou zie ik alle tabs.
Bij mij zie ik dat niet, is dat een bepaalde instelling?
Als ik meerdere tabs open heb in Firefox en ik ga met de muis over het icoon dan zie ik alleen de pagina/tab
welke k op dat moment bekijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
noteboeki schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:00:
Moet je wel een 3.6 rc of beta draaien

IE had dacht ik de feature dat je bij een nieuwe lege tab frequent used tabs te zien kreeg, dit heeft firefox ook met de Jumpstart addon.

[ Voor 32% gewijzigd door Wiethoofd op 10-01-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, en je moet eoa instelling op true zetten, toch? Ben even kwijt welke dat is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
noteboeki schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:00:
[...]

Als ik meerdere tabs open heb in Firefox en ik ga met de muis over het icoon dan zie ik alleen de pagina/tab
welke k op dat moment bekijk...
Je moet 3.6 hebben, en activeren: Wiethoofd in "[Firefox 3.x] Wat vinden we ervan?"
Ik heb wel de indruk dat er een beetje "lag" opzit / Firefox wat trager werkt, maar verder is het wel handig.
Wiethoofd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:01:
[...]

Moet je wel een 3.6 rc of beta draaien

IE had dacht ik de feature dat je bij een nieuwe lege tab frequent used tabs te zien kreeg, dit heeft firefox ook met de Jumpstart addon.
En daar worden we helemaal gelukkig van :)
Sjah schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:06:
Ja, en je moet eoa instelling op true zetten, toch? Ben even kwijt welke dat is....
Wiethoofd in "[Firefox 3.x] Wat vinden we ervan?" :)

[ Voor 12% gewijzigd door XWB op 10-01-2010 23:07 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hacku: als je die instelling toepast, kan je met Ctrl Tab drukken iets krijgen. Ik bedoel dat je met de muis over Fx in je taakbalk hoovert, en je veel tabs krijgt als je 7 hebt. Daar is ook een instelling voor, want standaard staat dat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Sjah schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:14:
Daar is ook een instelling voor, want standaard staat dat uit.
open about:config en zoek op 'tab' of 'preview' moet wel de nodige strings opleveren die je aan kunt passen.

offtopic:
@Hacku, je lijkt wel fan van me met die post :>

Eindelijk de addon teruggevonden die ik bedoelde: Ctrl+Tab, die geeft het mooiste overzicht van je tabbladen met Ctrl+Alt+A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
browser.taskbar.previews.enable

Dat was hem, en ik ben nu ook fan van je, zal nu eerder de filter optie in about:config gebruiken.

Zal deze 2 feat. even in de TS droppen, zijn welkome nieuwtjes van 3.6.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 10-01-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wiethoofd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:15:
[...]

open about:config en zoek op 'tab' of 'preview' moet wel de nodige strings opleveren die je aan kunt passen.

offtopic:
@Hacku, je lijkt wel fan van me met die post :>
Linken is nog zo makkelijk dan het opnieuw moeten typen :p

Eindelijk de addon teruggevonden die ik bedoelde: Ctrl+Tab, die geeft het mooiste overzicht van je tabbladen.
Maar die doet het niet in 3.6. Ik weet dat je hem kan hacken, maar de laatste keer dat ik dat deed crashte mijn Firefox.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Hacku schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:19:
Maar die doet het niet in 3.6. Ik weet dat je hem kan hacken, maar de laatste keer dat ik dat deed crashte mijn Firefox.
Hoezo moeilijk doen met hacken, gewoon Nightly Tester Tools installeren en 'Force install' O-)

* Wiethoofd doet keurig mee voor de Tweakers.net verkiezingen 2009, nu nog de nominatie

[ Voor 8% gewijzigd door Wiethoofd op 10-01-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Hacku schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:19:
In Firefox 3.6 kun je dat overzicht ook krijgen middels Ctrl+Shift+Tab. Volgens mij sorteert die gewoon op volgorde van de tabbladen balk, maar is verder bijna hetzelfde als die add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:37

Saven

Administrator

Ik vind het een beetje jammer dat Firefox steeds logger begint te worden. Weet iemand of ze hier al iets mee aan het doen zijn? Wellicht een beetje offtopic, maar ik ben inmiddels al over naar Chrome wat mij prima bevalt :).
Het enige wat ik mis is Adblocker en een fatsoenlijke password beheerder precies zoals Firefox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je zou de eerder voorgestelde dingen uit dit topic kunnen proberen, te beginnen met SpeedyFox :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Saven schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:50:
Ik vind het een beetje jammer dat Firefox steeds logger begint te worden. Weet iemand of ze hier al iets mee aan het doen zijn? Wellicht een beetje offtopic, maar ik ben inmiddels al over naar Chrome wat mij prima bevalt :).
Het enige wat ik mis is Adblocker en een fatsoenlijke password beheerder precies zoals Firefox :P
Volgens mij was een van de doelen van 3.7 om de opstarttijd eens onder handen te nemen. Wat ook wel flink nodig is wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja beetje wel. Waarom kan Chrome het wel, toch niet omdat ze alles in een DLL gedonderd hebben? :o
Heb weleens gehoord dat Chrome gedeeltelijk in machinetaal is geschreven, moesten ze bij Firefox 4 ook maar 'ns doen. :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 11-01-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
- J.W. - schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:45:
Ik kreeg zojuist FF 3.6 RC1 binnen :)
Ik kreeg een uurtje geleden of iets meer de final binnen. :P
Vroeg me al af waarom het nog niet in de meuktracker staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De final is er nog niet, de RC1 wel, bij eigenschappen staat niet RC1, maar dat is het wel. Snap ook niet waarom RC1 nog niet in de meuktracker is verschenen, zeker zondagsrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Sjah schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:56:
Snap ook niet waarom RC1 nog niet in de meuktracker is verschenen, zeker zondagsrust.
Khad em eergisteren al gesubmit, toen stond ie al beschikbaar op FileHippo.com :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
De memory leaks van Beta 5 lijken opgelost te zijn gelukkig.. irritant gedoe was dat.

Zal idd nog wel RC1 zijn, dit kun je idd niet zien bij de about, anders was die wel een heeeel erg kort leven geschonken :)

Meteen maar een nieuwe add-on er opgegooid, de menu bar neemt eigenlijk alleen maar ruimte in :). Met alt kun je hem weer zien (tot je klikt / tikt).
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3895/

[ Voor 34% gewijzigd door - J.W. - op 11-01-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:08
Jejking schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:39:
Speedyfox + Memoryfox = wonder. M'n geheugengebruik met goed gevulde tabs van ruim 850 terug naar 250MB ongeveer. Prima te doen _O_
Ik doe waarschijnlijk iets stoms, maar ik dacht dit ook even uit te proberen, maar ik kan speedyfox nergens vinden. Heb gezocht op de site waar mensen in dit topic naar linken voor andere add-ons en via 'get add-ons' in FF zelf.

Ik heb een Engelstalige FF 3.5.6 (weet niet of dat nog verschil maakt).

Edit:
Heb onderstaande post gemist:
Wiethoofd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:52:
Je zou de eerder voorgestelde dingen uit dit topic kunnen proberen, te beginnen met SpeedyFox :>
Deze add-on is dus niet te installeren via FF/mozilla zelf? Ik heb altijd wat moeite dingen te installeren van onofficiele bron.

[ Voor 28% gewijzigd door Quincy5 op 11-01-2010 17:05 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Quincy5 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:02:
Deze add-on is dus niet te installeren via FF/mozilla zelf? Ik heb altijd wat moeite dingen te installeren van onofficiele bron.
1. Je hoeft niets te installeren
2. Het is door meerdere mensen hier in het topic ten goede gebruikt
3. Anders maak je eerst een backup van je %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles map en ga je dan SpeedyFox proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiethoofd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:58:
[...]

Khad em eergisteren al gesubmit, toen stond ie al beschikbaar op FileHippo.com :>
tJa, en nog steeds zitten ze te slapen. Ben al zeker 2 jaar terug gestopt met submitten, doe jij je best, en doen ze er nooit wat mee...blasee zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik met je eens, Quincy5. Als het niet op addons.mozilla.org staat, vertrouw ik het niet (of minder iig).

Daarbij, het enige wat speedyfox doet, als ik het goed lees, is de databases opschonen. Dat kan dus ook prima met een add-on:
SQLite Optimizer: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/11198
Vacuum Places Improved: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/13878
PlacesCleaner: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/13860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Wederom ging het automatisch updaten (naar 3.5.7) mis, net als bij de update naar 3.5.6. Firefox op mijn Windows 7 Ultimate heeft problemen met het automatisch updaten. Na een aantal pogingen wordt aangeboden om een compleet nieuwe installatiebestand te downloaden maar ook die installatie faalt. Ditzelfde probleem trad ook op bij de update naar 3.5.6.

Firefox compleet verwijderen en middels het meest recente installatie bestand opnieuw installeren is de enige oplossing. Dit kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

[ Voor 0% gewijzigd door JBS op 11-01-2010 21:47 . Reden: 1.x.x --> 3.x.x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Misschien handig om 3.5.7 te ïnstalleren O-) Lijkt me dat dit een typo van je is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Wiethoofd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:25:
Misschien handig om 3.5.7 te ïnstalleren O-) Lijkt me dat dit een typo van je is ;)
Inderdaad, en nog 3x ook.

Nu nog een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Room42 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:01:
Ben ik met je eens, Quincy5. Als het niet op addons.mozilla.org staat, vertrouw ik het niet (of minder iig).

Daarbij, het enige wat speedyfox doet, als ik het goed lees, is de databases opschonen. Dat kan dus ook prima met een add-on:
SQLite Optimizer: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/11198
Vacuum Places Improved: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/13878
PlacesCleaner: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/13860
Ben ik het eigenlijk niet mee eens. Ik gebruik Speedyfox en ik vind het een degelijk tooltje en er lijken goede developers achter te zitten. Het doet iig meer dan alleen de places DB opschonen en defragmenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De bron van het exorbitante geheugengebruik kan, zoals hierboven ergens aangegeven, goed zitten in de hoeveelheid addons. Hoe meer, hoe groter de kans op een geheugenlek. Ik heb er zelf 27 draaien van 30 geïnstalleerden dus ik denk dat de oorzaak van de (opgeloste) problemen hem daarin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:49:
Heb je de javascript permissies soms beperkt? Kijk bij de preferences -> Content -> Javascript -> Advanced. Check "Move or resize existing windows".

Overigens zal het je opvallen dat de blauwe frame om de foto's wel netjes full-screen blijft maar dat de foto daarbuiten groeit als de foto groter is dan je scherm. Het is hierbij de keuze van FOK geweest om geen scroll-bars te laten zien. Die zou je er nog wel in kunnen hacken met een extensie als Stylish of Greasemonkey.
Het is raar maar nu ik die optie uncheck worden de plaatjes steeds in een nieuw full screen lege venster geplaatst. Het is in ieder geval minder erg dan dat de gehele firefox een kleiner formaat krijgt waardoor ik hem telkens weer moet maximaliseren.
Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.