Firefox bookmarks probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
Omdat ik colourfull tabs niet geinstalleerd kon krijgen heb ik iets gedaan waar ik nu spijt van heb, wat ik gedaan heb is het volgende: in profiles.ini heb ik de 0 veranderd in een 1 dus in onderstaand voorbeeldje, ik heb dat gedaan achter [Profile0] daar heb ik een 1 gezet en toen opgeslagen en afgesloten en firefox opnieuw opgestart.
Maar ja toen deed colourfull tabs het wel maar ben ik mijn bookmarks kwijt.
(firefox heeft volgens mij nu een nieuwe profile maar wil graag mijn oude bookmarks terug)

[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=Profiles/9waash7e.default

Kan ik mijn oude bookmarks nog terugkrijgen op de 1 of andere manier ?

Oh ja, ik gebruik windows 7

[ Voor 8% gewijzigd door Le_Freak ! op 03-11-2009 12:57 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Het zou kunnen dat je inderdaad een nieuw profiel hebt, om dat te weten moet je hier eens kijken; http://support.mozilla.co...eheren#Windows_7_en_Vista

Ik vraag me trouwens af waarom je in de ini file iets moet aanpassen om een addon werkende te krijgen?

edit:
ik denk trouwens dat je installatie-problemen eerder te maken hebben met een bug / fout van ColurfulTabs zelf gezien de recente reactie's op https://addons.mozilla.or...efox/reviews/display/1368

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 03-11-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Als ik dit ingeef linksonderin de windows 7 zoekbalk: firefox.exe -ProfileManager en ik klik erop als het bij windows 7 in het lijstje staat dat start firefox op en dan ?

De reden dat ik die ini file aanpasten was omdat ik gelezen had dat als je een nieuw profiel hebt dat je dan wel colourfull tabs kan installeren, maar ja niet bij stil gestaan dat je dan je bookmarks kwijt bent met ene nioeuw profiel, ik moet dus eigenlijk terug naar dat oude profiel want daar staan mijn bookmarks in. (btw colourfull tabs doet het nu wel maar ja)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt %appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles openen en kijken of je 2 mappen hebt staan in de niet 9waash7e.default moet een bookmarks.html staan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Als ik dat doe zie ik buiten mijn profiles.ini file nog 4 mappen staan met de naam profiles, die jij noemt ( 9waash7e.default) staat erbij maar ook nog de volgende 3:

1 met alleen de naam Profiles
1 met de naam Profiles\tcbnunu4.default
1 met de naam Profiles\v4hfwk0e.default

Wat kan ik nu doen om die oude bookmarks weer terug te halen en in mijn huidige Profiles te zetten, wat is eigenlijk mijn huidige profile ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je huidige profile kan je achter komen door in de Firefox map de Profiles.ini te openen en te kijken welke map daar staat. Dat is je huidige profiel dus moet je de andere map hebben en daar je bookmarks.html uit kopiëren of in je huidige firefoxprofiel importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ik kijk nu in de firefox map en zie wel in de map defaults een map profile zitten waar een bookmarks.html bestandje zit maar in de firefox map zelf (die ik net helemaal doorgespit heb) staat geen map met profile.ini.

Als ik bij windows 7 linksonderaan bij de startknop en dan een zoekopdracht geef van profiles.ini dan krijg ik er wel 1 en als ik dan kies om die te openen dan staat er het volgende:

[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=Profiles/9waash7e.default

Die 9waash7e.default is dat dan mijn default en zo ja wat nu ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt nu inderdaad je default firefoxprofiel achterhaald (9waash7e.default).

Nu moet je uit tcbnunu4.default en v4hfwk0e.default de bookmarks.html importeren in je huidige firefox.
Dit doe je door Bladwijzers > Bladwijzers ordenen.. > en dan bovenin voor Importeren en reservekopie op 'HTML importeren' te klikken en tcbnunu4.default\bookmarks.html en v4hfwk0e.default\bookmarks.html te importeren.

De inhoud van die bookmarks.html wordt dan toegevoegd aan je huidige 9waash7e.default\bookmarks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Jaaaaa, daar zijn ze weer :D precies wat ik bedoelde, bedankt man!

Ander vraagje: ik heb indertijd mijn facorieten vanuit IE geimporteerd en als ik nu op bladwijzers klik dan krijg ik niet meteen die lijst met favorieten te zien maar eerst een map genaamd "uit internet explorer" en als ik daar naartoe navigeer dan klapt er een lijst uit met die favorieten. Mijn vraag is kan ik die lijst met favorieten ook meteen te zien krijgen als ik op bladwijzers klik ?
(Nieuwe mappen die ik aanmaak komen wel meteen in de lijst te staan als ik bladwijzers aanklik)

[ Voor 78% gewijzigd door Le_Freak ! op 05-11-2009 11:12 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Vanboven in het menu > Bladwijzers > Bladwijzers Ordenen (CTRL+SHIFT+B) en ze daar gewoon verslepen naar de juiste map? (Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken denk ik?)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 05-11-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Super, het is voor elkaar :)

Specs

Pagina: 1