Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.910 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 19:11
Glacier schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:56:
[...]

Even een vraag uit interesse en nieuwschierigheid..waarom wil je dat niet? Ik kan me geen leven meer zonder de nieuwe bar voorstellen..uberhandig, scheelt enorm veel tijd en maakt de boel een stuk overzichtelijker IMHO. En dat hij rekening houdt met welke sites je het meest bezoekt is toch niet meer dan logisch? Want dingen die je vaak bezoekt en die onderaan staan..dat is toch niet handig?
Ik ben het al jaren zo gewoon dat ik vanonder begin en dan zo elke site afga. Als ik nu zo moet werken zie ik de bomen niet meer door het bos om dat dan constant alle links door elkaar zullen worden gehaald. Daarom heb ik ze liever op een vaste plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Wiethoofd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:37:
[google=firefox disable awesome bar] al geprobeerd?
Ook al ja maar ook hier blijft mijn volgorde niet vast staan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

cooliris nu ook eens geinstalleerd. Dat is wel een hele gave manier om door plaatjes/foto's heen te navigeren. Het maakt ook niet uit waar ze staan (op je pc/google images/picassa enz).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Meer mensen de ageia driver installt staat? (physX)

Daar in die map is een helpfile: NVIDIA_PhysX_Help.mht Die staat op openen met IE, dus ik denk ik kijk of Fx hem ook aankan. Kan die niet dus, WTF? :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:45:
Meer mensen de ageia driver installt staat? (physX)

Daar in die map is een helpfile: NVIDIA_PhysX_Help.mht Die staat op openen met IE, dus ik denk ik kijk of Fx hem ook aankan. Kan die niet dus, WTF? :)
Mozilla Firefox needs UnMHT or Mozilla Archive Format extensions to open and write MHT files. These add-ons work with Firefox 1.0 and later.
IE of Opera kunnen het wel openen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
in aanvulling met anandus: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/212 de benodigde plugin

[ Voor 7% gewijzigd door Wiethoofd op 30-09-2009 17:56 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

MMhh, toch maar even installt, vind die save as Mht wel handig.

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 20:27

Trouble

Everything is awesome

Ik was vanavond zo ongelofelijk spuugzat van mijn character encoding probleem dat ik vanavond heb besloten om het op te lossen.

Via de site van Firefox kwam ik er niet uit, toen ben ik gaan googlen en kwam op een aantal fora terecht. Meerdere oplossingen geprobeerd (zoals opstarten in safe mode zonder addons en dergelijke aan, maar ik heb blijkbaar geen FF Safe mode :S dus dat lukte niet) tot en met het verwijderen van het lettertype Helvetica. Tot mijn stomme verbazing werkte dat :P En kan ik nu gewoon weer surfen terwijl alles leesbaar is :)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
-Trouble- schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:17:
Ik was vanavond zo ongelofelijk spuugzat van mijn character encoding probleem dat ik vanavond heb besloten om het op te lossen.

Via de site van Firefox kwam ik er niet uit, toen ben ik gaan googlen en kwam op een aantal fora terecht. Meerdere oplossingen geprobeerd (zoals opstarten in safe mode zonder addons en dergelijke aan, maar ik heb blijkbaar geen FF Safe mode :S dus dat lukte niet) tot en met het verwijderen van het lettertype Helvetica. Tot mijn stomme verbazing werkte dat :P En kan ik nu gewoon weer surfen terwijl alles leesbaar is :)
Als safe mode niet in het menu staat, doe je het volgende commando uitvoeren:
code:
1
firefox -safe-mode

Haast onmogelijk dat dat niet werkt volgens mij. Andere handige commando's zijn bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
firefox -p (profile-manager openen)
firefox -p profielnaam (om firefox te openen met het opgegeven profiel)
firefox -no-remote (om meerdere instances tegelijk te openen, handig om te combineren met -p profielnaam om met 2 profielen tegelijk te werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namoroka 3.6 Alpha 1 scrolled beroerd hier op GoT itt andere websites. Verder nog geen vage dingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

mcDavid schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:15:
[...]

Als safe mode niet in het menu staat, doe je het volgende commando uitvoeren:
code:
1
firefox -safe-mode

Haast onmogelijk dat dat niet werkt volgens mij. Andere handige commando's zijn bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
firefox -p (profile-manager openen)
firefox -p profielnaam (om firefox te openen met het opgegeven profiel)
firefox -no-remote (om meerdere instances tegelijk te openen, handig om te combineren met -p profielnaam om met 2 profielen tegelijk te werken)
Dat onthoud ik dan maar voor de volgende keer - maar ik hoop dat die er niet gaat komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Kingofthemall schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:28:
Heeft iemand anders ook dat als je firefox sluit, hij de sessie niet meer kan herstellen? (Melding: "Dit is gênant").
Begon bij mij bij de laatste update naar 3.5.3

Voor de rest vind ik Firefox heel erg prettig werken, en ben ik blij dat het er is!
Vanmorgen heb ik deze melding voor het eerst gehad.
Ik denk dat ik Hotmail een e-mailbeantwoordvenster open had. Dit is op dat moment gegenereerd, en kan bij daarna niet opnieuw die pagina opvragen.

Verder vind ik Firefox 3 traag werken, en ook het opstarten duurt soms lang.
Daarnaast vreet hij veel geheugen voor een website, en bij het sluiten van een tabblad geeft hij die soms niet eens vrij. Ook blijft Firefox soms (1 op de 40 keer) op de achtergrond hangen in neemt van 1 core de complete load in beslag. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[offtopic] wat is de site van de wereld draait door voor bagger. Klik maar eens op videos en uitzendingen, damn laden duurt lang, en van tabs verwisselen gaat ook niet echt lekker, net of Fx over z'n nek gaat. http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Home.631.0.html

Bij mij is 1 van de 2 cores 100%, kan Firefox geen multicores aansturen...lijkt erop.

edit: maar het komt wel>> http://techfragments.com/...n_Multi-Core_Support.html

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 01-10-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Astratuner schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:09:
Ik ben het al jaren zo gewoon dat ik vanonder begin en dan zo elke site afga. Als ik nu zo moet werken zie ik de bomen niet meer door het bos om dat dan constant alle links door elkaar zullen worden gehaald. Daarom heb ik ze liever op een vaste plaats
Ik heb al jaren dingen in mijn bookmarks toolbar staan..is dat dan niet wat voor je? Dan heb je met de address bar niets te maken voor je volgorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 17:53
Dag mede tweakers.

Ik heb sinds kort een erg raar "probleem" Als ik inlog op een site/forum, en ik kies de optie blijf in gelogd, en ik verlaat de website en keer weer terug, mag ik doodleuk weer opnieuw inloggen :| Normaal werkte dit gewoon, en blijkbaar heeft hij er ineens geen zin meer in... In eerste instantie draaide ik een oude versie, geupdate, en probleem nog steeds aanwezig. Wat kan dit toch zijn? Heb niks veranderd zover ik weet....

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
[google=firefox keeps logging me out]

Ook al geprobeerd in safe mode of met een ander profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook een uitlog probleem, maar dan anders. Knuz.nl (echt gratis datingsite, tip), daar log in ik, en kijk dan eens of ik wat leuks zie. ;) Probleem, hij logt zelf uit, na uur ofzo (denk dat dat in de cookie is geregeld), en ik moet weer inloggen, irri als je de browser weleens 5 uur achter mekaar open hebt. Niet te veranderen in voorkeur aldaar. Weet iemand een extensie die dit gedrag van de site kan overroelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Mijn Gmail manager weigert te werken tegenwoordig :{ Ik kan inloggen bij de addon, maar als ik naar de mailbox wil moet ik alsnog inloggen bij Gmail zelf, beetje irritant. Vooral omdat ik niet meer te zien krijg óf ik ook mail heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 16:58

RedFox

Heb je een OV ofzo?

-Trouble- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:43:
Mijn Gmail manager weigert te werken tegenwoordig :{ Ik kan inloggen bij de addon, maar als ik naar de mailbox wil moet ik alsnog inloggen bij Gmail zelf, beetje irritant. Vooral omdat ik niet meer te zien krijg óf ik ook mail heb.
Oh handig 8)7. Dacht dat ik geen mail had (hij geeft gewoon 0 aan) maar hij werkte dus niet meer.

Even gezocht en de maker van de addon heeft een fix voor dit probleem gemaakt en die lijkt te werken:
http://longfocus.com/fire...leases/gmanager0575b2.xpi

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Super! Het werkt weer gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Iemand die nog suggesties heeft dat ik ervoor kan zorgen dat mijn volgende van de URL's in dezelfde volgorde blijft staan zoals bij FF2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zet je favo links in je gewenste volgorde in een bepaald bookmark mapje, en dan werk je gewoon dat hele mapje af tijdens het drinken van je kop koffie 's ochtends. Dan kan je tijdens je overige browsergebruik gewoon zo snel mogelijk navigeren dmv de awesomebar. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 08-10-2009 20:38 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Glacier schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:32:
Het valt me nu ook op dat hij videobestanden in de url niet meer automatisch afspeelt, maar alleen een witte pagina laat zien..
Heeft iemand hier al een oplossing voor? Hier werkt het nog steeds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik vond net een programma genaamd SpeedyFox. Op de site leggen ze uit hoe het werkt:
How does it work?

Firefox uses SQLITE databases to store lots of its settings. By the time the databases grow and Firefox starts working slowly. SpeedyFox compacts those databases without loosing any data.
Ik heb het geprobeerd en het lijkt inderdaad iets sneller te worden. Maar dat kan ook tussen m'n oren zitten natuurlijk. :P

Edit:
Dit kon overigens al handmatig in de error-console schijnbaar. Ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door _the_crow_ op 11-10-2009 12:53 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
_the_crow_ schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:50:
Ik vond net een programma genaamd SpeedyFox. Op de site leggen ze uit hoe het werkt:

Ik heb het geprobeerd en het lijkt inderdaad iets sneller te worden. Maar dat kan ook tussen m'n oren zitten natuurlijk. :P
het moet geïnstalleerd worden, jammer dat ze niet een stand alone .exe hebben (er is dus ook een portable versie) verder staat er nog bij:
How often should I run SpeedyFox?
Depending on your browsing activity we recommend optimizing your profile once in 1-2 weeks.

The optimization process can take anywhere from 5 minutes to an hour depending on how large your databases are.
Edit:
Dit kon overigens al handmatig in de error-console schijnbaar. Ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval.
O ja? Waar en hoe dan?

1. Open the Error Console: Tools menu/Error Console
2. In the Code text box paste this (it’s a single line):
Components.classes["@mozilla.org/browser/nav-history-service;1"].getService(Components.interfaces.nsPIPlacesDatabase).DBConnection.executeSimpleSQL("VACUUM");

3. Press Evaluate. All the UI will freeze for a few seconds while the database will be vacuumed and defragmented immediately.

[ Voor 21% gewijzigd door Wiethoofd op 11-10-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

offtopic:
Ook goeiemorgen! :D :+
Ik had het er voor de duidelijkheid even bij moeten zetten hoe je dat dan deed in de error-console inderdaad. Excuus. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn eigen afbeelding voor de knoppenbalk, kheb deze link maar kom er niet uit.
http://help.mozbrowser.nl...tml#app_toolbarbackground

Ik kan tot de map chrome komen als ik daar tenminste moet zijn?
Weet iemand toevallig ook waar je mooie afbeeldingen kan vinden voor firefox?

Sander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Die link die je geeft beschrijft duidelijk wat je moet doen.

Je moet je userChrome.css aanmaken (de -example.css even kopieren en hernoemen) en daarin de volgende regel zetten.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
menubar, toolbox, toolbar, .tabbrowser-tabs {
   background-image: url("background.gif") !important;
   background-color: none !important;
 }

hier is background.gif de bestandsnaam van de afbeelding die je als achtergrond wilt hebben voor je knoppenbalk en staat deze in dezelfde map als de userChrome.css

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ben niet echt thuis zoals de meeste van jullie met die dingen maar ik moet in de map chrome die -example.css plakken (waar kan ik die vinden?) en dan hernoemen naar userChrome.css

Die regel snap ik ook niet helemaal waar moet ik dat typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:43:
Sorry ben niet echt thuis zoals de meeste van jullie met die dingen maar ik moet in de map chrome die -example.css plakken (waar kan ik die vinden?) en dan hernoemen naar userChrome.css

Die regel snap ik ook niet helemaal waar moet ik dat typen?
Heeft je besturingssysteem geen zoekfunctie?

Als je nog nooit van CSS gehoord hebt kun je hier misschien beter niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Die map 'Chrome' is te vinden op %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\********.default\chrome

In die map staat bij mij een userChrome-example.css. Maak hiervan een kopietje in dezelfde map en hernoem hem naar userChrome.css

Vervolgens zoek je een afbeelding op die je als achtergrond voor je werkbalkenboel wilt hebben, in dit voorbeeld een .gif. Deze .gif noem je background.gif en zet je in dezelfde map als userChrome.css

Nu open je userChrome.css met Kladblok en zet je het volgende onder de tekst die er al in staat:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
menubar, toolbox, toolbar, .tabbrowser-tabs {
   background-image: url("background.gif") !important;
   background-color: none !important;
 }

Start je Firefox opnieuw op en de background.gif wordt nu als achtergrond voor je werkbalken etc. gebruikt.

Meer hoef je niet te doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Doet dit niet exact het zelfde als de personas-addon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Zou best kunnen, maar dit scheelt een addon :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Wiethoofd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:28:
Zou best kunnen, maar dit scheelt een addon :Y)
Voor iemand die nog nooit van CSS gehoord heeft en de profilefolder van firefox niet kan vinden, zou ik toch liever een addon adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Even wat anders, vanochtend werd op Fudzilla vandaag de eerste beta van 3.6 aangekondigd, iemand een idee of dit een versie wordt met multi-core support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Wiethoofd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:41:
Even wat anders, vanochtend werd op Fudzilla vandaag de eerste beta van 3.6 aangekondigd, iemand een idee of dit een versie wordt met multi-core support?
Hij staat voor 21 oktober gepland, zoals ook op de Firefox-wiki te lezen is. Hier is overigens de hele roadmap te zien met de features die nieuw/anders/beter zijn. Niks bekend over multi-core nog helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 14-10-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
_the_crow_ schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:51:
Ja, als pre staat hij er al 2 weken geloof ik. :)
Nee hoor, als je naar de mapnaam kijkt waarin de pre's staan:
ftp://ftp.mozilla.org/pub...14-05-mozilla-1.9.2-l10n/
14-10-2009 oftewel gisteren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Wiethoofd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:45:
Nee hoor, als je naar de mapnaam kijkt waarin de pre's staan:
ftp://ftp.mozilla.org/pub...14-05-mozilla-1.9.2-l10n/
14-10-2009 oftewel gisteren :Y)
Ik zie hier ook al een Firefox 3.6b1pre staan: 22-09-2009. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
_the_crow_ schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:10:
Ik zie hier ook al een Firefox 3.6b1pre staan: 22-09-2009. :?
Linux-versie en english only, deze is multilangual en windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:36

MsG

Forumzwerver

Is er trouwens ook iets om executables direct te openen vanuit firefox en dat hij ze gewoon in zn eigen temp download? Net als met IE al jaaaaren kan. Dat is namelijk mijn enige echte minpunt aan Vuurvos. Het veroorzaakt een rommelbureau of een andere map

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Is dat niet hetzelfde als in IE? Ik krijg volgens mij gewoon de open of download vraag vantevoren. Heb iig wel "Always ask me where to save files" aanstaan.

edit:
Jullie hebben het dus over wat anders ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 16-10-2009 10:15 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
[google=firefox open .exe] heeft meerdere oplossingen. Ik laat gewoon de .exe automatisch downloaden naar m'n bureaublad, ik archiveer die toch meteen (lees: openen en verplaatsen of openen en trashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:36

MsG

Forumzwerver

Uiteraard heb ik braaf gegoogled alvorens ik deze vraag poste, maar ik krijg alleen een relevant iets over een JS file editten wat ik liever niet doe en het dateert ook uit 2006.

Dat zo weinig mensen hier mee zitten, terwijl het meerendeel van IE af komt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
En de directe link naar de .xpi om em aan je firefox toe te voegen: http://home.arcor.de/der_.../v/OpenDownload-2.1.2.xpi
En de firefox add-on pagina van de addon zelf: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10902

[ Voor 13% gewijzigd door Wiethoofd op 16-10-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 10:08

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Sinds vanmiddag krijg ik ineens de melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.joldenburger.demon.nl/Overigefotos/dotnet.jpg

Zo te zien is er dus iets aan de hand met .net Framework Assistent 1.1, waardoor FF uit veiligheids overwegingen hem uitschakelt. Ik krijg ook geen update hiervoor. :? Ik heb verder alle updates op mn laptop staan, Vista Home Premium...

1. Hebben meer mensen hier last van?
2. Wat doet deze plugin eigenlijk? kan ik hier last van hebben?

edit: de link op de addons site van Mozilla ligt ook plat. https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/9449 Hier iets meer aan de hand?

[ Voor 20% gewijzigd door DerOllie op 17-10-2009 16:14 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen reden voor paniek. Heb er geen last van, doet het hier nog(de extensie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Heb het ook ja en de info uit de blocklist linkt hier naartoe: https://www.mozilla.com/en-US/blocklist/
Microsoft .NET Framework Assistant and Windows Presentation Foundation, all versions, for all applications. Reason: remote code execution vulnerability (see bug 522777).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb ik zelf ook disabled dus kan geen kwaad. Sowieso word ik er moe van dat jan en alleman ineens allemaal zooi voor Firefox installeert die je niet 1,2,3 wegkrijgt :/
MS/AV bakkers/Java/Adobe ... zucht }:|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Is die Windows Presentation Foundation ook ergens voor nodig in je Firefox, zo nee, is ie te verwijderen?

Die .NET assistent heb ik uit m'n register verwijderd onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla\Firefox\Extensions waar als het goed is 2 waarden staan waar 1 die .net-plugin is. Verwijderen en Firefox herstarten en die is ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Kixtart schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:15:
Heb het ook ja en de info uit de blocklist linkt hier naartoe: https://www.mozilla.com/en-US/blocklist/

[...]
Dank voor de info. Dacht al dat het zoiets was, maar we wachten het wel even weer af. Als er daarvoor een update komt, dan doet ie het vast wel weer...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cybpraetorian schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:06:
[...]
1. Hebben meer mensen hier last van?
2. Wat doet deze plugin eigenlijk? kan ik hier last van hebben?
[...]
1. Heb jij er last van dan? ;) Mij boeit het niet, hoor. Ik wil die plugin niet eens.
2. Vast iets met .Net, maar dat hoef ik niet in mijn browser.
Cybpraetorian schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:16:
[...]

Dank voor de info. Dacht al dat het zoiets was, maar we wachten het wel even weer af. Als er daarvoor een update komt, dan doet ie het vast wel weer...
Dan doet ie wat weer?

Wikipedia: ClickOnce

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 17-10-2009 22:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hee, wees blij dat Ms Fx serieus neemt, denk niet dat voor Chrome of Opera zulke plugins zijn? Voor Safari dan misschien weer wel, maar dat is ook nr 1 op de Mac.

En op xp heeft .Net en WPF wel een voordeel, EVR rendering doet het in MPC HomeCinema. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 17-10-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, noem je dat 'serieus nemen' ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:05
hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een goede parent control add-on voor Firefox.
ik wou de parent control van mcafee gebruiken, maar geen succes.
ik heb ook een search gedaan op de add ons pagina van Firefox, maar welke is de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
@ westlym, hangt er vanaf wat je wilt controleren, als je met Ad Block Plus een lijst met sites toevoegt die niet bezocht mogen worden worden die keurig geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kixtart schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:15:

[...]
nieuws: Mozilla schakelt gevaarlijke Firefox-add-on van Microsoft uit

Overigens, waar is die plugin voor nodig (aangezien ik hem niet heb)?

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 18-10-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sjah schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:22:
En op xp heeft .Net en WPF wel een voordeel, EVR rendering doet het in MPC HomeCinema. ;)
EVR is toch alleen voor Vista/Windows 7 :? Leg eens wat verder uit :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee Enhanced Video Renderer komt met .Net 3.0 ook naar Xp. Als je die installt hebt zal je zien dat je EVR rendering kan kiezen in MPC hc, zonder .Net is die optie greyed-out. Het hele fijne weet ik er niet van, geloof dat .Net 3 het Windows Presentation Foundation naar Xp brengt, maar zie verder Wiki mocht je er diep in willen duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hierbij een registry file die de volgende plugins verwijderd van Firefox:
Getest en gemaakt in Windows XP!

- Net Framework
- Windows Presentation Foundation plug-in

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla\Firefox\Extensions]
"{20a82645-c095-46ed-80e3-08825760534b}"=-

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MozillaPlugins\@microsoft.com/WPF,version=3.5]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MozillaPlugins\@microsoft.com/WPF,version=3.5\MimeTypes]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MozillaPlugins\@microsoft.com/WPF,version=3.5\MimeTypes\application/x-ms-xbap]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MozillaPlugins\@microsoft.com/WPF,version=3.5\MimeTypes\application/xaml+xml]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MozillaPlugins\@microsoft.com/WPF,version=3.5\Suffixes]

Als 1 van deze plugins wel belangrijk is voor Firefox, laat het dan weten, dan pas ik deze reg-file weer aan.

Update: iTunes Links weggehaald omdat die nuttig zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door bitpixl op 19-10-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Volgens mij is de iTunes addon wel "belangrijk", deze geeft namelijk aan dat je iTunes op je computer hebt staan en dat de links naar de apple store met iTunes geopend kunnen worden, ook de App Store maakt er gebruik van.
quote: Register-entry
Deze plug-in detecteert de aanwezigheid van iTunes wanneer u iTunes Store-URL's opent in een webpagina met Firefox

[ Voor 25% gewijzigd door Wiethoofd op 19-10-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een extension is die urls als van bit.ly parsed en van te voren weer kan geven waar het naar toe gaat?

Precies zoals deze https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10297 maar die werkt alleen voor bit.ly en heb liever iets dat universeel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb NoRedirect met deze entry: ^http://(?:[^/]+\.)?bit\.ly :) (tinyurl: ^http://(?:[^/]+\.)?tinyurl\.com)
edit: En dan vinkje bij source, zodat je eerst de link ziet en eventueel zelf door kan klikken.

[ Voor 35% gewijzigd door Kixtart op 22-10-2009 17:54 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb een vraagje,
is er een addon, waar bij je het volume kan regelen van de verschillende tabbladen.

bijvoorbeeld:
tabblad 1 radio,
tabblad 2 spelletje

nu wil ik graag het geluid uit tabblad 2 uitschakelen,
zodat ik ongestoord radio kan luisteren.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:07:
hallo,

ik heb een vraagje,
is er een addon, waar bij je het volume kan regelen van de verschillende tabbladen.

bijvoorbeeld:
tabblad 1 radio,
tabblad 2 spelletje

Tom
Volgens mij is dat niet mogelijk per tab. Je kan wel aparte flash-units muten. Zie hier.
Wiethoofd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:41:
Om even op die vraag terug te komen. Als ik het goed begrijp heet dat multi-process-kunstje van Mozilla: Electrolysis. Dat gaat er vanaf versie 3.7 in zitten als ik de mapnamen moet geloven van de nightly builds.

[ Voor 34% gewijzigd door _the_crow_ op 23-10-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:07:
hallo,

ik heb een vraagje,

bijvoorbeeld:
tabblad 1 radio,
tabblad 2 spelletje

Tom
Dit kan volgens mij van nature niet, maar je hebt er wel een trucje voor, om de radiopagina te openen in een nieuw venster/internet explorer, en deze dan via geluidsbeheer *knopje in je taskbar, bij dat popupje op 'mixer' klikken.
daar kun je per venster/programma het volume regelen, zo doe ik het meestal.

je zou ook je flash met de rechtermuisknop kunnen muten, maybe makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27
Kunnen jullie ook de addon pagina niet meer bereiken? FF3.5.4 geeft een beveigingscertificaat error...

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/error.jpg

Dit heb ik nog niet eerder gezien.

Dit zowel met een engelse als nederlandse FF en XP, btw.

[ Voor 26% gewijzigd door Richub op 20-11-2009 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Richub schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:56:
Kunnen jullie ook de addon pagina niet meer bereiken? FF3.5.4 geeft een beveigingscertificaat error...

[afbeelding]

Dit heb ik nog niet eerder gezien.

Dit zowel met een engelse als nederlandse FF en XP, btw.
Staat je datum goed? ;)
(Hier doet-ie het prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is het certificaat gewoon in orde. Bekijk eens waarom het certificaat niet geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 09:27
Okee, ik zet net de pc weer aan, en het probleem is weg... :?

Wat het probleem dus was weet ik niet, maar het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Firefox 3.6 Beta 1 is nu officieel uit:

http://www.mozilla.com/nl/firefox/all-beta.html

Ook in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Draait lekker :)

Al zijn de Aeropeek-schermpjes kleiner dan de andere aeropeek-schermpjes.
Ik denk dat het is omdat het een breedbeeld-monitor is en hij de peeks in die verhoudingen weergeeft, maar beperkt wordt door de breedte, dus lager is.
Edit:
Hmm... En telkens mijn eerste aeropeek-venster doet het niet (zo'n not respondingcirkeltjes).

Ach, voor een B1 is-ie niet slecht :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 31-10-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat was ook alweer het voordeel aan aero, je had ook jumplist toch, zit dat nu ook in B1? Ach kan hem wel even proberen, maar extensie's zullen wel weer gaan huilen. Wordt 3.6 uiteindelijk 4.0, zal wel he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:15:
je had ook jumplist toch, zit dat nu ook in B1?
Hmm.. Nog niet geprobeerd :)
(En ik kan het niet proberen want B1 is op mijn laptop geïnstalleerd en die is even in gebruik door mijn vriendin. Ik zal het straks even bekijken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 21:30
Pricewatch filters werken niet goed! De grafische versie dan..
Als ik iets wil filteren dan gebeurd er gewoon niks..
Meer mensen hier last van met de beta?

[ Voor 3% gewijzigd door stijnos1991 op 01-11-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:15:
Wat was ook alweer het voordeel aan aero, je had ook jumplist toch, zit dat nu ook in B1? Ach kan hem wel even proberen, maar extensie's zullen wel weer gaan huilen. Wordt 3.6 uiteindelijk 4.0, zal wel he?
Nope, 3.6 is 3.6

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die problemen hebben met 3.6 beta 1 en Silverlight? Ik krijg alleen geluid en geen beeld bij videostreams zoals bij Programma Gemist.

Doet het wel met IE8 (en voorheen met FF3.5.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, ik las het op de FP. Er komt zelfs een 3.7, maar dat moet ik nog zien. Zelf vind ik de kracht tot nu toe van Fx dat ze lekker ronde versiegetallen hadden, dus 1.5.2.0, 3.0, beetje wat IE doet, en gelukkig niet wat Opera doet. Hoop dat ze niet teveel daarvan afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 10:19
Net Firefox 3.6b1 geïnstalleerd op Windows 7 64-bit. Moet zeggen dat de browser sneller opstart en dus prettiger werkt. Helaas werkte de meeste gebruikersinterface add-ons helaas niet, maar goed daar wachten we dan wel eventjes op.

Het valt mij vooral op dat de scrollsnelheid van 3 naar 5 regels is gezet en dat er een nieuwe underline is voor foutief gespelde woorden. Alleen werkt Aero Peek (of hoe heet dat, miniatuurvenstertje) bij mij niet. Ik krijg alleen mooie laad-icoontjes te zien en dan houdt het op.

Wat bugs dus nog, maar voor zover ik kan beoordelen nog steeds redelijk stabiel. Het enige wat mij trouwens van Chrome afhoudt is dat Chrome vergroot per tab en niet per (sub)domain zoals Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

alex3305 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:57:
Het valt mij vooral op dat de scrollsnelheid van 3 naar 5 regels is gezet en dat er een nieuwe underline is voor foutief gespelde woorden. Alleen werkt Aero Peek (of hoe heet dat, miniatuurvenstertje) bij mij niet. Ik krijg alleen mooie laad-icoontjes te zien en dan houdt het op.
Als je dat wilt wijzigen kan dat in about:config uiteraard. Zie hier voor uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, heb 3.6b1 installt, en vind de aero-peek aanpassing aan Win7 perfect! Jumplist-enhancements zie ik echter niet, helaas.

Verder vind ik er niet zoveel van, ben ik de enige die de Personas-functie een beetje bloated vindt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Merkt iemand anders ook dat de properties knop weg is?

Rechtermuisknop op afbeelding > Properties.

Die knop is gewoon helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Maak eens een screenshot van wat je bedoeld? Want hier zie ik gewoon nog 'Eigenschappen' staan en die werkt ook zoals het hoort.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

offtopic:
Is het een goed idee om een nieuw FF topic te maken voor de 4.x ervaringen?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Matis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:27:
offtopic:
Is het een goed idee om een nieuw FF topic te maken voor de 4.x ervaringen?
Zodra de nightlies van 4.0 er aan komen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Mute schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:25:
Maak eens een screenshot van wat je bedoeld? Want hier zie ik gewoon nog 'Eigenschappen' staan en die werkt ook zoals het hoort.
Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/6908/86021015.png

Geen Eigenschappen, geen Properties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Doe eens in safe mode je firefox opstarten, misschien zit er even een plugin dwars. /me Wiethoofd heeft veel nodeloze context items uitgeschakeld met Menu Editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3.5.5 nu al uit, zat blijkbaar aardige bug in 3.5.4. Iets met gif's die crashes veroorzaakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Sjah schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:01:
3.5.5 nu al uit, zat blijkbaar aardige bug in 3.5.4. Iets met gif's die crashes veroorzaakten.
hmm ik lees wel de volgende opmerking bij de software updates hier, updaten loopt niet lekker
wildhagen, vrijdag 6 november 2009 12:35

Hmm, ik weet niet, maar deze versie lijkt niet helemaal stabiel te zijn.

Ik installeer de update, daarna restart FF uiteraard, en meteen crashed-ie (standaard Windows-melding, encountered an error and needs to close).

Na handmatige herstart doet hij het voorlopig wel goed, maar een erg goede eerste indruk geeft het iig niet...
update: hmm lijkt een lokaal geval te zijn bij die user. Aangezien het meteen de eerste melding was, dacht ik misschien dat er misschien meer aan de hand was. Aan de hand van wat reacties bij de software updates lees ik dat andere mensen er geen last van hebben

[ Voor 17% gewijzigd door DerOllie op 06-11-2009 13:57 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Zojuist maar eens ge update naar 3.5.5, wat een ramp voor mij :(

Voorheen had ik vaker dat ik firefox moest herstarten omdat het cpu gebruik naar 100% van 1 core ging en Firefox totaal onbruikbaar werd. Na deze update gebeurt dit al direct. Ik kwam er gelukkig ook achter dat het te maken heeft met flash, zodra ik de flash plugin uitschakel gaat Firefox direct van 100% naar 0% cpu gebruik en loopt hij weer als een zonnetje (geheugen gebruik gaat overigens ook flink omlaag).

Dat gezegd kan het best zijn dat het probleem bij adobe flash ligt en niet bij firefox, maar daar los ik nog niets mee op. Ik heb al geprobeerd Flash te herinstallere, Firefox ook uiteraard. Dat had helaas geen nut. Heeft iemand wellicht andere ideeën die kunnen helpen? Flash is tegenwoordig toch tamelijk handig als je het kunt gebruiken...

Ik ga sowieso eens flashblock installeren, wellicht dat het daarmee wel wat langer duurt totdat flash mijn firefox laat vast hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je kunt ipv herinstalleren van flash ook de uninstall tool eerst gebruiken en daarna de nieuwste versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

* Jejking typt vrolijk verder in FF 3.5.5... die beta-meuk is niks deze keer.

De eerste bug vond ik al na drie minuten. Was een paar reacties aan het modden op Tnet en de -1 was niet te selecteren. Dan krijg ik een popup met dat het invoerveld leeg is, sja... klein bugje en wel een beetje irritant.

Op de tweede wacht ik niet eens, 3.5.5 is nog snel zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat loopt men in de Fp 3.5.5 thread toch te kankeren op Fx, alsof het niks meer zou zijn. Hij zou vooral langzaam zijn, nouja volgens mij rendert 3.5 sneller dan 2.0 deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Sjah schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:38:
Wat loopt met in de Fp 3.5.5 thread toch te kankeren op Fx, alsof het niks meer zou zijn. Hij zou vooral langzaam zijn, nouja volgens mij rendert 3.5 sneller dan 2.0 deed...
Ik heb de update ook geïnstalleerd en merk er zelf helemaal niks van. Misschien is het plug-in ofzo die niet goed meer werkt onder 3.5.5.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Ik heb hier 3.5.5 ook zonder enkel probleem, perfect draaien. En snel zat ook. Mensen bij wie die niet goed draait hebben denk ik andere problemen buiten Firefox om.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

JKratos schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:43:
Ik heb hier 3.5.5 ook zonder enkel probleem, perfect draaien. En snel zat ook. Mensen bij wie die niet goed draait hebben denk ik andere problemen buiten Firefox om.
Dat dus inderdaad. Geen enkel probleem met plugins ofzo, alles werkt naar behoren en ik heb ook niet het idee dat het langzamer gaat (of sneller, for that matter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand problemen met de bookmarks menu? Als ik Firefox open zie ik de bookmarks sidebar niet. Ik druk dan op CTRL-B. Nu zie ik hem wel, maar als ik Firefox sluit en dan weer open, zie ik weer dat bookmarks menu niet. Ik moet telkens handmatig op CTRL-B drukken. Waarom onthoud Firefox mijn laatste instellingen niet? Ik draai FF3.5.5
Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.