uit de zeer brakke googlevertaling van japans naar engels van de pagina op de miyafx blogspot meen ik toch te kunnen afleiden dat hiermee problemen zouden kunnen rijzen. niettemin het proberen waard.
Verwijderd
Kan pas vanavond m'n eigen pc thuis weer testen, maar heb de tip van _heretic_ opgevolgd en wat geexperimenteerd met de sqlite die ik naar hier had gedropboxed.
De commandline heb ik wat moeten aanpassen; direct vanuit DOS:
for %f in (*.sqlite) do sqlite3.exe %f "VACUUM;"
Lokale versies van Firefox reageren heel goed: sqlite bestanden van 20 tot 80MB worden nu 6 tot 20.
Echter, mijn persoonlijke grote place.sqlite gaat slechts van 680MB naar 650MB, haha!
De commandline heb ik wat moeten aanpassen; direct vanuit DOS:
for %f in (*.sqlite) do sqlite3.exe %f "VACUUM;"
Lokale versies van Firefox reageren heel goed: sqlite bestanden van 20 tot 80MB worden nu 6 tot 20.
Echter, mijn persoonlijke grote place.sqlite gaat slechts van 680MB naar 650MB, haha!
Dat is wel erg groot. Volgens mij worden daar alleen je bladwijzers + fav icons + wat geschiedenis in opgeslagen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:36:
Dit van mij is bijv. maar 13,2 Mb en dan heb ik toch wel een heel lijstje aan bladwijzers.
Ik las ook ergens (weet alleen niet meer waar ), dat je je place.sqlite kunt verwijderen en dat firefox dan automatisch een nieuwe maakt en je bladwijzers restored vanuit je laatste backup uit de bookmarkbackups map.
Wel natuurlijk firefox eerst sluiten en voor de zekerheid een backup maken van je place.sqlite
Verwijderd
Het probleem is in ieder geval die enorme places.sqlite file. Heb nu kunnen zien dat tijdens het bevriezen dit het bestand is dat gelezen wordt. Ik snap niet dat er tientallen gigabytes gelezen kunnen worden aan een 700MB file. Denk dat er wat gesorteerd/optimaliseerd wordt(?)
Het lijkt er in ieder geval op dat dit bestand wel heel veel click-geschiedenis heeft opgeslagen. M'n Portable versies van FF worden intensief gebruik en hebben toch ook 50 dagen history, maar véél kleinere places.sqlite files.
Denk dat het tijd wordt om de geschiedenis zich niet steeds te laten herhalen, maar om deze te wissen... Is het gedonder voorbij.
Dank voor alle tips.
Het lijkt er in ieder geval op dat dit bestand wel heel veel click-geschiedenis heeft opgeslagen. M'n Portable versies van FF worden intensief gebruik en hebben toch ook 50 dagen history, maar véél kleinere places.sqlite files.
Denk dat het tijd wordt om de geschiedenis zich niet steeds te laten herhalen, maar om deze te wissen... Is het gedonder voorbij.
Dank voor alle tips.
Verwijderd
Wat jij tegenkomt heb ik in misschien nog wel extremere mate. Ik heb overigens wel een behoorlijk aantal plugins geinstalleerd, waarondr greasemonkey met een stuk of 8 scripts. Maar ik zie in mijn taakbeheer dat na enige tijd FF tot op 1,2GB aan intern geheugen opslokt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:21:
M'n FF 3.5.2 install is de laatste tijd trager en trager aan het worden. Af en toe bevriest hij zelfs compleet, om na een minuut of wat weer vrolijk verder te gaan.
Het is me opgevallen dat er door FF fors veel gelezen wordt van de HDD tijdens die 'vries-momenten'.
Check dit: [afbeelding]
Dit is 20 minuten na opstarten van de computer, WinXP Pro. Firefox is tien a vijftien minuten terug opgestart, met 12 tabs die ik altijd standaard open heb, ik heb wat twitpic.com plaatjes die gedurende de nacht waren naar me waren gestuurd geopend, en ik heb geprobeerd naar T.net te gaan.
Bij het openen van de adresbalk (wegens populariteit is intypen van "t" genoeg om naar Tweakers te gaan) bevroor alles weer eens en vond ik het tijd om eens een screentje te grabben.
Nu heb ik m'n browse history staan zodat er 45 dagen worden bewaard en de "places.sqlite" is dan ook zo'n 700MB. Maar is dat een verklaring hiervoor?
Behalve adblock plus heb ik geen plugins meer draaien, maar veel of weinig plugins, maakt niets uit.
Het interne geheugen -lijkt- me het punt niet. Dit systeem heeft 2GB en FF maakt dat in dit scenario niet vol. Programma's die dat overigens wel doen (wat Photo/Video/iTunes open), doen dat op een normale manier - even swappen en we gaan weer verder, niet dit 'vries' gedrag van FF.
Is er een mogelijkheid om erachter te komen welke interne processen binnen FF het geheugen gebruiken? of is dat een kwestie van per addon uitschakelen en kijken wat er aan geheugen verbuik verandert?
Ik gebuik FF overigens al sinds de eerste release (en daarvoor Netscape) Maar sinds FF3 ben ik toch duidelijk minder tevreden vanwege regelmatig crashen en enorm geheugen verbruik.
Verwijderd
Ik heb 3 browsers op mijn laptop.
Ben erg enthousiast over Chrome, maar er is tenminste 1 site die ik vaak bezoek waar de mouseover niet werkt met chrome.
Explorer werkt vaak helemaal niet goed. Wil niet explorer de schuld geven, maar als ik daar een gmal mee wilt versturen, komt hij leeg aan???
Firefox werkt als enigste tot nu toe overal probleemloos.
Ben erg enthousiast over Chrome, maar er is tenminste 1 site die ik vaak bezoek waar de mouseover niet werkt met chrome.
Explorer werkt vaak helemaal niet goed. Wil niet explorer de schuld geven, maar als ik daar een gmal mee wilt versturen, komt hij leeg aan???
Firefox werkt als enigste tot nu toe overal probleemloos.
Ik heb hier ook last van, sinds Firefox 3.5 heb ik last van freezes af en toe. Vooral wanneer er flash content is dan kan het stevig gaan laggen. Laatst had ik ook een probleem dat als ik een tab sloot Firefox gewoon een pauze ging nemen van 5 minuten en vervolgens rustig door te gaan. Paar dagen later was het spontaan verdwenen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:21:
M'n FF 3.5.2 install is de laatste tijd trager en trager aan het worden. Af en toe bevriest hij zelfs compleet, om na een minuut of wat weer vrolijk verder te gaan.
Het is me opgevallen dat er door FF fors veel gelezen wordt van de HDD tijdens die 'vries-momenten'.
Check dit: [afbeelding]
Dit is 20 minuten na opstarten van de computer, WinXP Pro. Firefox is tien a vijftien minuten terug opgestart, met 12 tabs die ik altijd standaard open heb, ik heb wat twitpic.com plaatjes die gedurende de nacht waren naar me waren gestuurd geopend, en ik heb geprobeerd naar T.net te gaan.
Bij het openen van de adresbalk (wegens populariteit is intypen van "t" genoeg om naar Tweakers te gaan) bevroor alles weer eens en vond ik het tijd om eens een screentje te grabben.
Nu heb ik m'n browse history staan zodat er 45 dagen worden bewaard en de "places.sqlite" is dan ook zo'n 700MB. Maar is dat een verklaring hiervoor?
Behalve adblock plus heb ik geen plugins meer draaien, maar veel of weinig plugins, maakt niets uit.
Het interne geheugen -lijkt- me het punt niet. Dit systeem heeft 2GB en FF maakt dat in dit scenario niet vol. Programma's die dat overigens wel doen (wat Photo/Video/iTunes open), doen dat op een normale manier - even swappen en we gaan weer verder, niet dit 'vries' gedrag van FF.
Ik clear m'n history trouwens elke restart van Firefox en de rest ook, behalve cookies.
Ik heb even naar mn places.sqlite gekeken die is maar 1MB groot daar kan het ook niet aan liggen.
3.5 werkt op zich een stuk beter dan 3.0 maar die freezes zijn gewoon erg vervelend.
Heb wel wat addons (15) maar als ik ze allemaal disable heb ik nog hetzelfde.
offtopic:
Mijn huidige Firefox look, lekker veel ruimte voor de pages:)
Het zou nog mooier zijn als tabs ook zoiets als Chrome konden, helemaal boven in de titlebar, scheelt weer wat pixels, maar zo'n plugin heb ik nog niet gevonden, alleen dat de tabs dan boven de menu bar komen maar dat heeft geen nut.
@hieronder: nee, kan zo wel
Mijn huidige Firefox look, lekker veel ruimte voor de pages:)
Het zou nog mooier zijn als tabs ook zoiets als Chrome konden, helemaal boven in de titlebar, scheelt weer wat pixels, maar zo'n plugin heb ik nog niet gevonden, alleen dat de tabs dan boven de menu bar komen maar dat heeft geen nut.
@hieronder: nee, kan zo wel
[ Voor 9% gewijzigd door Spider.007 op 09-09-2009 13:58 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
@Hierboven:
Is een thumbnail misschien een idee?
@DeKoning: Ik vind 544Mb geheugengebruik voor Firefox (naast je absurde I/O read bytes) nogal hoog.
Ik heb hier met 20 sites open ongeveer 200Mb geheugengebruik. (3.5.2)
Lijkt me dat er ergens een lek is of some kind (ik weet niet of het aan FF of aan een addon ligt).
Het lijkt me in ieder geval niet helemaal gezond geheugengebruik.
(Mijn I/O-dinges is overigens 64Mb.)
@DeKoning: Ik vind 544Mb geheugengebruik voor Firefox (naast je absurde I/O read bytes) nogal hoog.
Lijkt me dat er ergens een lek is of some kind (ik weet niet of het aan FF of aan een addon ligt).
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 30-08-2009 09:45 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb ook even gekeken maar naar ongeveer een uurtje Firefox heb ik ~900MB Read en ~250MB Write. Vind ik toch ook vrij veel voor alleen wat webpagina's.anandus schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:44:
@Hierboven:
Overigens zou het mij niet verbazen als het aan Flash ligt, die hele plugin werkt zo gaar als wat in Windows 7.
[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 30-08-2009 09:51 ]
900Mb/uur=250kb/sec.Phyxion schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:48:
[...]
Ik heb ook even gekeken maar naar ongeveer een uurtje Firefox heb ik ~900MB Read en ~250MB Write. Vind ik toch ook vrij veel voor alleen wat webpagina's.
Ik heb geen flauw idee of dat veel is, eigenlijk
Die 64Mb van mij had ik na een half uur ongeveer, zal over half uurtje kijken hoe het dan is.
Edit:
Na een uur zit de I/O Read op 90Mb (maar ben vooral op nu.nl, bbc, nos en tweakers geweest).
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 30-08-2009 10:30 ]
Verwijderd
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/13091/ + https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/13505/Phyxion schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:37:
Die ene zet de tabs boven aan maar dan heb neemt het nog steeds dezelfde ruimte in beslag. Ik bedoel echt zoals Chrome dat de tabs zeg maar bij de Caption komen van de borders (Links van - [] x dus)
Hm die ene plugin haalt het wel weg maar dit is wel erg onhandig op deze manier omdat je dan je scherm niet meer kan moven.

[ Voor 23% gewijzigd door Phyxion op 30-08-2009 10:36 ]
Is dat voor een netbook ofzo? Op mijn 22" vind ik het namelijk wel prettig dat niet alles onder tools hangt en dat niet alle bladwijzers verstopt zitten onder een knop. Het scheelt toch weer een keer klikkenPhyxion schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:27:
[...]
Die ene zet de tabs boven aan maar dan heb neemt het nog steeds dezelfde ruimte in beslag. Ik bedoel echt zoals Chrome dat de tabs zeg maar bij de Caption komen van de borders (Links van - [] x dus)
Hm die ene plugin haalt het wel weg maar dit is wel erg onhandig op deze manier omdat je dan je scherm niet meer kan moven.
[afbeelding] Zoiets zoek ik dus.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Waarom zo moeilijk, als je echt een Chrome look wilt hebben: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/10674
Ik heb Firefox 64bits eens aan de tand gevoeld, dat is dus een Shiretoko beta-achtig iets. 64 bits browser staan nog in de kinderschoenen, omdat 64bits plugins ontbreken(en dan vooral flash, dat zou met versie 11 dan ermee moeten komen, maar 10 is net uit). Nou merkte ik qua snelheid niks, dus ik kan er niet mee zitten dat we voorlopig nog even op 32 bit zitten. 32 bits appz in het algemeen zijn nog best spaarzaam, ik zou weleens willen zien hoeveel procent wereldwijd nu op een Vista/Xp 64 zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 30-08-2009 12:22 ]
Ik draai nu al een half jaar die 64-bits versie (Minefield heet ie) en dat gaat best goed. 9 van de 10 plugins/add-ons werken bij mij
Deze werken allemaal in m'n Minefield:
Generated: Sun Aug 30 2009 13:44:45 GMT+0200
User Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2 x64; en-US; rv:1.9.0.7) Gecko/2009030713 Minefield/3.0.7
Build ID: 2009030713
Enabled Extensions: [49]
- Adblock Plus 1.0.2
- All-in-One Sidebar 0.7.10
- AutoPager 0.5.2.2
- BBCode 0.5.3.1
- CacheIt! 1.0
- CacheViewer 0.6
- Classic Compact Options 1.1.3
- CLEO 4.2
- Compact Menu 2 2.3.2
- Configuration Mania 1.10.2009073101
- Custom Buttons² 3.0.1
- CustomizeGoogle 0.76
- CuteMenus - Crystal SVG 1.9.3
- CyberSearch 1.0.7
- Download Statusbar 0.9.6.5
- Drag & Drop.io 2.0.1
- ErrorZilla Mod 0.39
- Extended Statusbar 1.5.4
- FEBE 6.2
- FireFTP 1.0.4
- Fission 1.0.9
- Flagfox 3.3.15
- FlashGot 1.2.0.2
- FoxClocks 2.5.33
- GooglePreview 3.22
- Greasemonkey 0.8.20090123.1
- gui:config 0.4.4
- IE Tab 1.5.20090525
- IMDb Preview 0.5.1
- last.fmCode 0.7b
- LastPass 1.51.2
- Menu Editor 1.2.6
- Minimize To Tray Enhancer 0.7.5.3
- MR Tech Toolkit 6.0.3.4
- Organize Status Bar 0.6.3
- Passive Cache 1.2
- Read it Later 0.9947
- Resizeable Textarea 0.1d
- Searchbar Autosizer 1.4.2
- Session Manager 0.6.6.2
- Snap Links Plus 1.0.2.0pre21
- Stylish 1.0.6
- Tab Mix Plus 0.3.8.1
- Text Link 3.1.2009032701
- Toolbar Buttons 0.6.0.5
- Torrent Finder Toolbar 1.2.4
- United States English Dictionary 3.0.3
- Update Scanner 3.0.5
- Woordenboek Nederlands 2.2.0
Installed Themes: [3]
- Classic Compact 3.2.2
- LittleFox 1.8.50
Installed Plugins: (3)
- Foxit Reader Plugin for Mozilla
- IE Tab Plug-in
- Mozilla Default Plug-in
Die IEtab werkt helaas niet altijd even goed. En ook Flash ontbreekt natuurlijk, maar dat ligt aan Adobe.
Jammergenoeg lukt het niet om te switchen tussen 32bits Firefox en Minefield. Als ik Firefox probeer op te starten komt ie altijd aanzetten met Minefield
Generated: Sun Aug 30 2009 13:44:45 GMT+0200
User Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2 x64; en-US; rv:1.9.0.7) Gecko/2009030713 Minefield/3.0.7
Build ID: 2009030713
Enabled Extensions: [49]
- Adblock Plus 1.0.2
- All-in-One Sidebar 0.7.10
- AutoPager 0.5.2.2
- BBCode 0.5.3.1
- CacheIt! 1.0
- CacheViewer 0.6
- Classic Compact Options 1.1.3
- CLEO 4.2
- Compact Menu 2 2.3.2
- Configuration Mania 1.10.2009073101
- Custom Buttons² 3.0.1
- CustomizeGoogle 0.76
- CuteMenus - Crystal SVG 1.9.3
- CyberSearch 1.0.7
- Drag & Drop.io 2.0.1
- ErrorZilla Mod 0.39
- Extended Statusbar 1.5.4
- FEBE 6.2
- FireFTP 1.0.4
- Fission 1.0.9
- Flagfox 3.3.15
- FlashGot 1.2.0.2
- FoxClocks 2.5.33
- GooglePreview 3.22
- Greasemonkey 0.8.20090123.1
- gui:config 0.4.4
- IE Tab 1.5.20090525
- IMDb Preview 0.5.1
- last.fmCode 0.7b
- LastPass 1.51.2
- Menu Editor 1.2.6
- Minimize To Tray Enhancer 0.7.5.3
- Organize Status Bar 0.6.3
- Passive Cache 1.2
- Read it Later 0.9947
- Resizeable Textarea 0.1d
- Searchbar Autosizer 1.4.2
- Session Manager 0.6.6.2
- Snap Links Plus 1.0.2.0pre21
- Stylish 1.0.6
- Tab Mix Plus 0.3.8.1
- Text Link 3.1.2009032701
- Toolbar Buttons 0.6.0.5
- Torrent Finder Toolbar 1.2.4
- United States English Dictionary 3.0.3
- Update Scanner 3.0.5
- Woordenboek Nederlands 2.2.0
Installed Themes: [3]
- Classic Compact 3.2.2
- LittleFox 1.8.50
Installed Plugins: (3)
- Foxit Reader Plugin for Mozilla
- IE Tab Plug-in
- Mozilla Default Plug-in
Die IEtab werkt helaas niet altijd even goed. En ook Flash ontbreekt natuurlijk, maar dat ligt aan Adobe.
Jammergenoeg lukt het niet om te switchen tussen 32bits Firefox en Minefield. Als ik Firefox probeer op te starten komt ie altijd aanzetten met Minefield
even vraagje tussendoor: wie weet ook alweer welke about:config element ik moet aanpassen om er voor te zorgen dat als ik begin met invoeren van mn webadres dat ie maar een vooraf opgegeven aantal (5 a 6)eerdere bezochte website geeft, en niet zoals nu 20 ofzo...
Dat is eea elementje in about:config, maar ik weet ff niet meer welke...
En staat er binnenkort ook alweer een nieuwe update in de planning? 3.5.3?
Dat is eea elementje in about:config, maar ik weet ff niet meer welke...
En staat er binnenkort ook alweer een nieuwe update in de planning? 3.5.3?
www.youtube.com/DerOllie
* Matis is opzoek naar dat programma waarmee je bepaalde extenties (*.exe als voorbeeld) in een bepaalde map kon downloaden....
@hierboven, geen idee of dat nog kan... ik heb even gezocht op auto, history, url en show. Geen resultaat!
@hierboven, geen idee of dat nog kan... ik heb even gezocht op auto, history, url en show. Geen resultaat!
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
ik herken max.RichResults... Dat is hm inderdaad ja geloof ik. Die staat standaard op 20 ofzo, hoog iig, en vertraagd FF nogal als ik begin met intikken van een adres...Arie- schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:53:
Deze twee: browser.urlbar.matchBehavior en browser.urlbar.maxRichResults misschien?
Thuis ff weer instellen op 5 of 6, dan is ie een stuk vlotter... Thanx!
Edit thuis: jup het was MaxRichResults.
ff about:config intoetsen
ja ik ben voorzichtig aanklikken
vervolgens zoeken op maxrich, dan vind ie hem al wel
standaard staat ie op 12, heb er nu 6 van gemaakt, meestal kies je toch de eerst URL als je ff snel iets zoekt...
[ Voor 22% gewijzigd door DerOllie op 31-08-2009 18:48 ]
www.youtube.com/DerOllie
Misschien is dit wat? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/25Matis schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:21:
* Matis is opzoek naar dat programma waarmee je bepaalde extenties (*.exe als voorbeeld) in een bepaalde map kon downloaden....
Had pas een lijst met add-ons gevonden waar precies zoiets in stond, alleen die lijst kan ik uiteraard nergens meer vinden

Gevonden
[ Voor 13% gewijzigd door JanW op 31-08-2009 13:37 ]
Thnx voor de moeite, maar ik heb net gevonden wat ik zoek/zocht:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4781
Heb een nieuwe laptop, gelijk FF geinstalleerd natuurlijk, maar nu vult hij automatisch dingen aan in velden. Als je bijvoorbeeld op een username veld klikt laat hij alle usernames zien die ik op deze lapto heb ingevuld. Ook als ik hier op de GoT search wat invul krijg ik dingen die ik ooit eens gezocht heb te zien. In de opties kan ik nergens vinden hoe ik dit uitzet. Private tab geeft alleen de optie om je history te verwijderen en autocomplete in je address bar uit te zetten. (dat moet wel aan blijven, zo ga ik altijd snel naar sites)
edit:
"Clear history > forms&search history" geeft een tijdelijke oplossing. Alles is nu weg, maar als ik wat gezocht heb komt het weer terug.
edit:
"Clear history > forms&search history" geeft een tijdelijke oplossing. Alles is nu weg, maar als ik wat gezocht heb komt het weer terug.
[ Voor 11% gewijzigd door Borgoth op 31-08-2009 15:03 ]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Je kunt instellen dat dat ding elke keer als je FF afsluit die info weggooit. Anders moet je even kijken naar about:config. Misschien staat daar iets in wat je bedoeltBorgoth schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:00:
Heb een nieuwe laptop, gelijk FF geinstalleerd natuurlijk, maar nu vult hij automatisch dingen aan in velden. Als je bijvoorbeeld op een username veld klikt laat hij alle usernames zien die ik op deze lapto heb ingevuld. Ook als ik hier op de GoT search wat invul krijg ik dingen die ik ooit eens gezocht heb te zien. In de opties kan ik nergens vinden hoe ik dit uitzet. Private tab geeft alleen de optie om je history te verwijderen en autocomplete in je address bar uit te zetten. (dat moet wel aan blijven, zo ga ik altijd snel naar sites)
edit:
Ik zat inderdaad al te denken aan clear data on shutdown, maar dan moet ik elke keer als ik afsluit op ok klikken terwijl ik op me desktop gewoon geen autocomplete heb.Matis schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:07:
[...]
Je kunt instellen dat dat ding elke keer als je FF afsluit die info weggooit. Anders moet je even kijken naar about:config. Misschien staat daar iets in wat je bedoeltAuto complete ofzo!
edit:
Al gevonden, je moet bij options>privacy "use custom settings" selecteren uit het dropdown menu voor history. Dan komt er meer tevoorschijn en kun je autocomplete uit zetten
[ Voor 21% gewijzigd door Borgoth op 31-08-2009 15:19 ]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Nee, dat is het niet maar ik heb het liefst zoveel mogelijk pagina en zo min mogelijk rotzooi er om heen, zoals je hier boven kan zien is mijn Firefox al zo veel mogelijk kaalgestript als mogelijk maar meer is altijd beter en die tabs op die manier scheelt toch weer watMarzman schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:47:
[...]
Is dat voor een netbook ofzo? Op mijn 22" vind ik het namelijk wel prettig dat niet alles onder tools hangt en dat niet alle bladwijzers verstopt zitten onder een knop. Het scheelt toch weer een keer klikken
Even paar dingen uit mekaar halen hier. Je hebt de verzamelnaam addons. Daaronder vallen extensies (dat is alles wat jij opnoemt zowat), Skins, en Plugins. Skins en Extensies hoeven niet 64bit te worden gemaakt, Plugins juist wel. En daar ligt het probleem, er is geen 64 bit flash, silverlight of WMP plugin.YoG schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:52:
Ik draai nu al een half jaar die 64-bits versie (Minefield heet ie) en dat gaat best goed. 9 van de 10 plugins/add-ons werken bij mij
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 31-08-2009 22:01 ]
Hoe heb jij je statusbalk en onderste knoppen bovenin gekregen?
Ik heb nu ongeveer 4 dagen 3.6(Namoroka) in gebruik.
Dit omdat mijn 3.5 buggy is als ik een bepaalde website wou refreshen.
Ik merk dat ie een stuk sneller is met het laden van paginas, wel merkte ik net dat hij ongeveer 500Mb aan geheugen in beslag nam(met 1 tab blad) maar naar een restart van de browser was dit gefixed.
Ik merk dat ie een stuk sneller is met het laden van paginas, wel merkte ik net dat hij ongeveer 500Mb aan geheugen in beslag nam(met 1 tab blad) maar naar een restart van de browser was dit gefixed.
Volgens mij heeft-ie geen statusbalk bovenin? (Of ik ben scheelSkillz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:58:
[...]
Hoe heb jij je statusbalk en onderste knoppen bovenin gekregen?
Verder is het gewoon kwestie van slepen, toch?
Ik gebruik Namoroka nu ook sinds vandaag, maar ik vind het scrollen vrij irritant. Als ik iets sneller scroll dan normaal, schieten de regels onder m'n cursor door.Dorest0rm schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:45:
Ik heb nu ongeveer 4 dagen 3.6(Namoroka) in gebruik.

Dat wordt spelen met 'mousewheel.acceleration.factor'.
Edit:
Bovenstaand 'probleem' heb ik opgelost. Alleen hotmail is een beetje aan het bokken. Ik zie een groot wit vlak als ik op 'reply' klik, waar normaal gesproken dan het vorige bericht gequote wordt. Mails komen wel aan, maar dan alleen het gequote stukje en niet mijn reply-deel.
[ Voor 21% gewijzigd door _the_crow_ op 02-09-2009 21:10 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Is er een addon die bestanden kan hernoemen bij het openen? (zoals het ook kan bij het opslaan?).
Het klinkt een beetje vaag, dus ik zal ook zeggen waarom. Als ik NZB bestanden open komen deze in een map met de naam van dit bestand. Als ik dit bestand bij het openen van naam kan veranderen krjigt die map dus gelijk de goede naam en dat is handiger en sneller als opslaan onder andere bestandsnaam en dan openen
Het klinkt een beetje vaag, dus ik zal ook zeggen waarom. Als ik NZB bestanden open komen deze in een map met de naam van dit bestand. Als ik dit bestand bij het openen van naam kan veranderen krjigt die map dus gelijk de goede naam en dat is handiger en sneller als opslaan onder andere bestandsnaam en dan openen
/▌
Even gezocht op .exe, dat ging om opslaan denk ik (deze addon)en ik wil de naam van het tijdelijke bestand bij het kiezen voor "openen" kunnen veranderen omdat een externe applicatie die tijdelijke naam weer gebruikt.Wiethoofd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:43:
Even omhoog scrollen, iemand vroeg precies hetzelfde met .exe's, dit is dus ook mogelijk met andere extensties met dezelfde addon.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 03-09-2009 13:09 ]
/▌
Morgen een update voor FireFox!
Blijkbaar vanaf nu automatische controle op oude Flash plugins...
http://webwereld.nl/nieuw...ash.html#source=news_list
Blijkbaar vanaf nu automatische controle op oude Flash plugins...
http://webwereld.nl/nieuw...ash.html#source=news_list
Firefox beschermt tegen oude Flash
Gepubliceerd: Maandag 7 september 2009
Auteur: Jasper Bakker
Firefox krijgt morgen een update die controleert op verouderde versies van Adobe's Flash Player. De verouderde versies zijn onveilig.
De open source-stichting Mozilla neemt hiermee een beschermende rol op zich. De Flash-software van Adobe is aanwezig op nagenoeg alle pc's en is dan ook een geliefd doelwit van malwaremakers. Het patchen van die software gebeurt ook lang niet altijd tijdig - of überhaupt niet.
Niet gepatcht
Mozilla werkt nu samen met andere softwareleveranciers om ook versiecontroles van andere plugins te verzorgen. Die functie wordt toegevoegd aan latere updates voor Firefox. "Onze focus is nu gericht op de Adobe Flash Player, zowel vanwege de populariteit daarvan als vanwege het feit dat sommige onderzoeken aantonen dat wel 80 procent van de gebruikers een verouderde versie heeft", schrijft het Mozilla security-team.
Met dat laatste verwijzen de ontwikkelaars naar recente metingen van beveiligingsbedrijf Trusteer. Daaruit blijkt dat na een maand van flinke security-gaten en patches de overgrote meerderheid van Flash- en Acrobat-installaties niet is gepatcht. Trusteer noemt dit het grootste beveiligingsgat op internet van dit moment en hekelt het falende patchbeleid van Adobe.
Update afdwingen
De update die morgen uitkomt, is voor zowel de 3.5-reeks als de oudere 3.0-versies en gebruikt JavaScript. Er zijn ook plugins in omloop die JavaScript blokkeren. Bij gebruikers die deze plugins hebben geïnstalleerd, wordt de automatische controle tegengehouden. In alle andere gevallen krijgen gebruikers van de Adobe-software die niet up-to-date is een melding, en een link naar de downloadpagina van Adobe.
Natuurlijk moet hiervoor wel eerst de browser zelf worden geüpdate. Mozilla voert updates niet automatisch door, zoals Google wel doet bij Chrome. De Firefox-makers gebruiken wel enige dwang: gebruikers van de oudere 3.0-versies krijgen de update naar 3.5 aangeboden. Wegklikken is mogelijk, maar leidt slechts tot uitstel - ook als de gebruiker klikt op de optie 'Nooit' in plaats van 'Later'. De update wordt later gewoon opnieuw aangeboden.
Achterblijvers
De ondersteuning voor 3.0 loopt in januari af. Die versie krijgt dan geen patches meer, niet voor stabiliteit maar ook niet voor security. Toch zijn er nog redelijk wat gebruikers van oudere versies, zelfs tot aan de 2.0-reeks.
Mozilla heeft die achterblijvers een enquête voorgelegd, die 5.000 gebruikers hebben ingevuld. De voornaamste redenen voor niet-upgraden zijn: bezwaar tegen de locatiebalk, (echte of vermeende) problemen met browsersnelheid en geheugenlekkage, en incompatibiliteit met addons.
www.youtube.com/DerOllie

[ Voor 41% gewijzigd door Wiethoofd op 08-09-2009 11:50 ]
Ik snap echt niet dat mensen problemen hebben met die nieuwe lokatiebalk..dat is juist de beste uitvinding ever vind ik..ik zou echt niet meer zonder kunnen
Wiethoofd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:45:
een test van TestPilot, Tab Open/Close Study

Zo die is goed gelukt
Maareh die link naar de Group Discussion, de pagina daarvan ziet er bij mij nogal vernaggeld uit.. ik draai v3.0.7
Inderdaad.. het gaat bij mij zelfs zo ver dat ik de bookmarks nog nauwelijks gebruik.. ik typ gewoon de eerste paar letters en klik op de link.. veel prettigerGlacier schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:51:
Ik snap echt niet dat mensen problemen hebben met die nieuwe lokatiebalk..dat is juist de beste uitvinding ever vind ik..ik zou echt niet meer zonder kunnen
[ Voor 9% gewijzigd door YoG op 08-09-2009 12:24 ]
Nooit firefox vraagjes hier van mijn kant, maar nu toch 1.
Ik erger me mateloos aan een functie die ingebakken zit in firefox en ik er nog niet uit heb kunnen halen...
Scenario: Je drukt op F6 of maakt je adresbalk leeg om iets compleet nieuws in te typen.
Vaak typ ik dingen over, kopieer ik dingen over uit andere schermen die open staan. Wat gebeurd er, ik begin met typen maar maak de link nog niet af in de adresbalk. Ik gebruik Alt-tab, of open handmatig een ander scherm waaruit ik info moet halen, en switch daarna weer terug naar firefox om mijn link af te maken.
Wat doet Firefox, hij maakt de half afgetypte link blauw, en als ik dan door ga met typen verdwijnt hetgene wat er al stond omdat het geselecteerd was/is!
Workaround om dit te vermijden?
Ik erger me mateloos aan een functie die ingebakken zit in firefox en ik er nog niet uit heb kunnen halen...
Scenario: Je drukt op F6 of maakt je adresbalk leeg om iets compleet nieuws in te typen.
Vaak typ ik dingen over, kopieer ik dingen over uit andere schermen die open staan. Wat gebeurd er, ik begin met typen maar maak de link nog niet af in de adresbalk. Ik gebruik Alt-tab, of open handmatig een ander scherm waaruit ik info moet halen, en switch daarna weer terug naar firefox om mijn link af te maken.
Wat doet Firefox, hij maakt de half afgetypte link blauw, en als ik dan door ga met typen verdwijnt hetgene wat er al stond omdat het geselecteerd was/is!
Is dit geen Windows "bevinding"? in IE is het precies hetzelfde, en ook windows explorer selecteert weer je hele adres als je weg klikt...Tomino schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:28:
[ Voor 5% gewijzigd door DerOllie op 08-09-2009 13:29 ]
www.youtube.com/DerOllie
waarom gaat mijn TP icoon niet knipperen, dat zou die toch doen bij nieuwe tests?Wiethoofd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:45:
een test van TestPilot, Tab Open/Close Study
edit: niet in NL firefox, wat een onzin, iedereen kan engels...
[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 08-09-2009 13:59 ]
Ik heb ook gewoon een NL firefox, ik kreeg een tekstballonnetje dat er een nieuwe test was, en vanaf dat moment doe ik mee aan de test....Sjah schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:57:
edit: niet in NL firefox, wat een onzin, iedereen kan engels...
Dank, krijg wel dit: Firefox kan het bestand op chrome://testpilot/content/status.html niet vinden
Hmmm, blijf het enigszins vreemd vinden. Kunnen ze die test uberhautp in je Fx laden zonder dat ik op een ja-button klik, dan?
Hmmm, blijf het enigszins vreemd vinden. Kunnen ze die test uberhautp in je Fx laden zonder dat ik op een ja-button klik, dan?
Hm, dat is al jaren zo? Ik heb het nog niet anders gekend. Gewoon even op de rechter pijltjestoets drukken na het alt-tabben.Tomino schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:28:
Ik kan hier niet meer reageren in Firefox (doe het nu met IE tab). Ik heb er al wat plugins afgegooid maar iedere keer als ik wil reageren krijg ik een witte pagina en wordt er geen reactie geplaatst.
/▌
Ik heb iets raars, waar ik niet helemaal uitkom en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben niet zo van het topics openen, vandaar dat ik het eerst hier probeer 
Sinds een tijdje heb ik op sommige websites dat de tekenset (character encoding) niet goed staat. Dan ziet het er zo uit:

Dat is behoorlijk irritant, omdat het ook zo in zoekbalkjes staat en ik dus ook zo moet typen als ik op zo'n website iets zoek. Na wat zoekwerk heb ik ontdekt dat het verholpen is als ik in de opties van FF aangeef dat websites niet hun eigen fonts mogen kiezen, maar dat vind ik eerlijk gezegd maar een halve oplossing omdat het het probleem an sich niet verhelpt.
Ik heb FF al opnieuw geinstalleerd, en dat hielp niks. Verder heb ik nog even bij IE gekeken, maar daar heb ik het probleem niet, dus het lijkt me echt in FF zelf zitten.
Wanneer ik de character encoding omzet naar een andere (en dan heb ik alle varianten geprobeerd die er standaard instaan: Western (ISO-8859-1), Western (Windows-1252), Western (ISO-8859-15) en Unicode (UTF-8)) dan verandert er niets.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen - en vooral hoe ik het kan verhelpen?
Ik werk overigens met FF 3.5.2, Windows Vista Home Premium
Sinds een tijdje heb ik op sommige websites dat de tekenset (character encoding) niet goed staat. Dan ziet het er zo uit:

Dat is behoorlijk irritant, omdat het ook zo in zoekbalkjes staat en ik dus ook zo moet typen als ik op zo'n website iets zoek. Na wat zoekwerk heb ik ontdekt dat het verholpen is als ik in de opties van FF aangeef dat websites niet hun eigen fonts mogen kiezen, maar dat vind ik eerlijk gezegd maar een halve oplossing omdat het het probleem an sich niet verhelpt.
Ik heb FF al opnieuw geinstalleerd, en dat hielp niks. Verder heb ik nog even bij IE gekeken, maar daar heb ik het probleem niet, dus het lijkt me echt in FF zelf zitten.
Wanneer ik de character encoding omzet naar een andere (en dan heb ik alle varianten geprobeerd die er standaard instaan: Western (ISO-8859-1), Western (Windows-1252), Western (ISO-8859-15) en Unicode (UTF-8)) dan verandert er niets.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen - en vooral hoe ik het kan verhelpen?
Ik werk overigens met FF 3.5.2, Windows Vista Home Premium
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Al je plugins al eens uitgezet en verwijderd? Opnieuw installeren gooit namelijk (geloof ik) niet al je plugins weg. Heb je daar wellicht toch iets veranderd?
Edit: voor de liefhebber: ftp://ftp.mozilla.org/pub.../releases/3.5.3/win32/nl/
Versie 3.5.3 staat op de FTP al klaar. Heeft iemand hem al via de update binnen gekregen?
Versie 3.5.3 staat op de FTP al klaar. Heeft iemand hem al via de update binnen gekregen?
[ Voor 37% gewijzigd door DerOllie op 09-09-2009 15:23 ]
www.youtube.com/DerOllie
Heb nu alle plugins verwijderd, pc cookies eruit gegooid, pc opnieuw opgestart: helpt niks. Misschien handig dat ik een lijstje van mijn plugins neerzet, voor de Tweaker die hetzelfde heeft gehad en weet of het daaraan kan liggen:
- Adblock Plus 1.1.1
- AVG Safe Search 8.5
- FEBE 6.2
- Flagfox 3.3.15
- Gmail Manager 0.5.7.3
- Googlepedia 0.6.1
- Java Console 6.0.13
- Java Console 6.0.15
- Microsoft .NET Framework Assistant 1.1
- MultirowBookmarksToolbar 3.8
Misschien ook wel handig om te weten: op dezelfde website heb ik het op de ene pagina wél en op de andere pagina niet
- Adblock Plus 1.1.1
- AVG Safe Search 8.5
- FEBE 6.2
- Flagfox 3.3.15
- Gmail Manager 0.5.7.3
- Googlepedia 0.6.1
- Java Console 6.0.13
- Java Console 6.0.15
- Microsoft .NET Framework Assistant 1.1
- MultirowBookmarksToolbar 3.8
Misschien ook wel handig om te weten: op dezelfde website heb ik het op de ene pagina wél en op de andere pagina niet
[ Voor 10% gewijzigd door Trouble op 09-09-2009 15:21 ]
Knal er dan gewoon een nieuw profiel in, ben je in één keer klaar.-Trouble- schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:12:
Heb nu alle plugins verwijderd, pc cookies eruit gegooid, pc opnieuw opgestart: helpt niks.
Waarschijnlijk is het op een of andere manier verkeerd ingesteld? je kunt per pagina de karakterset wijzigen via beeld -> tekenset. En dat onthoudt firefox ook per pagina. Als het slechts een paar pagina's betreft, gewoon weer goedzetten dus.Misschien ook wel handig om te weten: op dezelfde website heb ik het op de ene pagina wél en op de andere pagina niet
Speciaal even gekeken; hij is op de achtergrond binnengehaald en ik moet alleen FF nog herstarten.Cybpraetorian schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:54:
Ja gisteravond was ie er ook nog niet, vandaag nog niet gekeken, ff vanavond kijken, maar hij zal er wel bij staanQuincy5 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:10:
[...]
Speciaal even gekeken; hij is op de achtergrond binnengehaald en ik moet alleen FF nog herstarten.
www.youtube.com/DerOllie
Gmail laat nog steeds mijn firefox vastlopen, had gehoopt dat dit met de update verholpen was
/▌
Als dat het was, had ik hier niet om hulp hoeven vragenmcDavid schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:08:
Waarschijnlijk is het op een of andere manier verkeerd ingesteld? je kunt per pagina de karakterset wijzigen via beeld -> tekenset. En dat onthoudt firefox ook per pagina. Als het slechts een paar pagina's betreft, gewoon weer goedzetten dus.
Wanneer ik de tekenset namelijk heb gewijzigd, en op (ctrl)F5 druk, dan is het weer teruggezet naar de andere tekenset.
Edit: ik kan het nog mooier maken: zelfde karakterset op pagina a én b, de ene wordt wél goed weergegeven en de andere niet

[ Voor 7% gewijzigd door Trouble op 10-09-2009 17:48 ]
Hmm die laatste update 3.5.3. met meteen daarna de melding dat ik mn Flash player moet updaten heeft wel een andere bug voor mij opgelost: ik had last van haperingen als een Flash filmpje ( YouTube eea.) afspeelde terwijl het filmpje nog aan het laden was... Dat doet ie nu niet meer, loopt nu lekker soepel!

www.youtube.com/DerOllie
Gisteren swiftfox ontdekt. http://getswiftfox.com/ Mooie builds voor ubuntu x64. Nu heb ik tenminste weer een fatsoenlijke fox(-3.5) op mijn bakje.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ik kan mij herinneren dat er een add-on bestaat die Firefox terug naar de oude positie van een pagina laat springen als je op Back klikt.. die functie doet het in IE wél, maar Firefox onthoud de positie niet altijd, waardoor ik moet terugzoeken in de pagina waar ik gebleven was.. vooral lastig met grote pagina's.
Weet iemand welke add-on ik bedoel? Ik heb al gezocht op Back, Page, Button enzo maar niks kunnen vinden
Weet iemand welke add-on ik bedoel? Ik heb al gezocht op Back, Page, Button enzo maar niks kunnen vinden
Ik had vroeger ook altijd restore scroll position, maar met firefox 3.5 niet meer nodig gehad:
http://www.gozer.org/mozilla/extensions/
[Firefox]pagina vernieuwen en bovenaan uitkomen, hoe zit 't?
http://www.gozer.org/mozilla/extensions/
[Firefox]pagina vernieuwen en bovenaan uitkomen, hoe zit 't?
☻/
/▌
/ \
Scroll, restore.. je moet er maar op komen 
Maar die add-on werkt prima, geauzer.. ook in shredder edit, Firefox natuurlijk... En T.net gaat nu ook prima
Vreemd dat ze er recentelijk pas wat aan gedaan hebben.. bij mijn weten heeft deze bug nooit in IE gezeten.. correct me if im wrong
Maar die add-on werkt prima, geauzer.. ook in shredder edit, Firefox natuurlijk... En T.net gaat nu ook prima
Vreemd dat ze er recentelijk pas wat aan gedaan hebben.. bij mijn weten heeft deze bug nooit in IE gezeten.. correct me if im wrong
[ Voor 6% gewijzigd door YoG op 12-09-2009 20:11 ]
Ik heb met 3.5.3 wat problemen met het www.rtlgemist.nl Als ik daar dingen wil bekijken krijg ik om de paar seconden een hapering in 't beeld, het zijn Silverlight streams. In Chrome3 en IE8 lopen dezelfde dingen echter soepel.
Ik heb in about:config deze setting al aangepast met geen succes:
browser.sessionstore.interval;100000
Draait op Win7rtm32b, addons: adblock plus, xmarks
Ik heb in about:config deze setting al aangepast met geen succes:
browser.sessionstore.interval;100000
Draait op Win7rtm32b, addons: adblock plus, xmarks
Ik heb er geen last van momenteel. MIsschien buffert Chroom/IE meer, RTL gemist heeft wel eens haperingen ja dat had ik ook al in vorige versies van FF maar ik heb nooit een andere browser geprobeerd.
/▌
*subtiele schop*pven schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:05:
Op de laptop van mijn vrouw staat Firefox, helaas heeft ze nu een probleem waar ik niet aan uit kom.
Eens in de zoveel tijd stelt ze haar tabbladen veilig in haar bookmarks. Tot voor kort ging dit prima, maar sinds een paar dagen lukt dat niet meer. De folder in de bookmarks wordt wel gemaakt, maar de sites op zich verschijnen niet.
Voor een idee:
[afbeelding]
Ik heb al geprobeerd om de bookmarks te exporteren en weer te importeren, tevens heb ik wat oude bookmark-folders weg gegooid. Ook heb ik geprobeerd om de bookmarks te herstellen naar een datum van een paar weken terug. Helaas lost dit het probleem niet op.
Iemand een idee wat hier fout gaat?
Iemand een idee? Ik ben er nog steeds niet aan uit.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Zonet nog eens de Tab Open/Close Study in m'n Test Pilot bekeken, maar je moet handmatig je data verzenden richting Mozilla.
Thank you for submitting your study data!
More tests are coming soon. Stay tuned.
Test Pilot is no longer collecting data. All the data that was collected has been transmitted to Mozilla and deleted from your computer.
The results of the study will be available soon. When they are ready to view, Test Pilot will let you know.
[offtopic]
meer mensen opgevallen dat Google nu een vet font voor zoektermen heeft ingevoerd...? Heb nog niet uit kunnen vinden hoe het gewoon zoals vroeger te krijgen is, vind die dikke letters wat overdreven.
meer mensen opgevallen dat Google nu een vet font voor zoektermen heeft ingevoerd...? Heb nog niet uit kunnen vinden hoe het gewoon zoals vroeger te krijgen is, vind die dikke letters wat overdreven.
Dat ligt niet aan Firefox, Google heeft lettergrootte veranderd.Sjah schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:41:
[offtopic]
The devil is in the details.
Verwijderd
Ik heb sinds Firefox 3.5 (heb nu geupdate naar 3.5.3)
Dat ik nergens ingelogd blijf. Iemand een oplossing of iets?
Ik heb iniedergeval helaas niks gevonden, en vind dit erg vervelend.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/2108Sjah schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:41:
[offtopic]
Verwijderd
google is wel weer normaal te krijgen in firefox met greasemonkey en een handig script daarvoor:Sjah schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:41:
[offtopic]
http://userscripts.org/scripts/show/57449
En mocht je geen GreaseMonkey willen gebruiken en heb je al Stylish dan kan je deze userstyle gebruiken:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| @namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml); @-moz-document url-prefix(http://www.google), url-prefix(http://google) { #mbEnd, #tads { display:none; } input { font-size:9px !important; padding:0px !important; } input.lst[name='q'] { height:10px !important; color: #fff !important; font-size:10px !important; padding-top:0px !important; } input.lsb { height:20px !important; color: #fff !important; font-size:10px !important; padding-top:0px !important; } input.lst, td { height:10px !important; background: transparent !important; padding:0px !important; line-height:1.1 !important;} input.lsb[name='btnG'] { padding-bottom:1px !important; } .gac_m { font-size:11px !important; line-height:1.1 !important; margin:0 !important;} .gac_t { font-size:11px !important; } } @-moz-document url-prefix(http://images.google){ input.lst[name='q'] { height:15px !important; color: #fff !important; font-size:10px !important; padding-top:0px !important; } } |
Iemand die toevallig een add-on weet, waarmee je tabs kan verschuiven? Ik gebruik Tab Mix Plus, in één venster modus en wil soms een tab 'verschuiven', bijvoorbeeld naar links, iemand die een mooie (FF 3.5 compatible) plugin weet? 
Wat heb je zelf al geprobeerd dan? Soms wil het opschonen van cache en cookies, lijkt me toch wel een 'basisprobeersel'.Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:50:
Ik heb sinds Firefox 3.5 (heb nu geupdate naar 3.5.3)
[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2009 20:58 ]
Service.Wiethoofd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:45:
En mocht je geen GreaseMonkey willen gebruiken en heb je al Stylish dan kan je [...]
Bij mij ook niet, toen maar uninstallt, misschine niet terecht. Maar ik heb NoSquint vergroting op 110% staan, als ik um op 100% terugzet (de zoom dus), dan alles ook weer goed. Blijkbaar gaat Google nu anders om met Firefox' zoom.
Wat bedoel je met tabs verschuiven?GJtje schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:50:
Iemand die toevallig een add-on weet, waarmee je tabs kan verschuiven? Ik gebruik Tab Mix Plus, in één venster modus en wil soms een tab 'verschuiven', bijvoorbeeld naar links, iemand die een mooie (FF 3.5 compatible) plugin weet?
Dat je van bijv. de volgende tabs open hebt staan
[ tweakers.net ][ google.com ][ GoT ]
en dat wilt veranderen in:
[ tweakers.net ][ GoT ][ google.com ]
door je tab met GoT naar links te verschuiven?
Als dat is wat je bedoelt, dat zit tegenwoordig gewoon standaard in Firefox, maar misschien moet je dan wel je Tab Mix Plus uitschakelen?
Ja, dat bedoel ik. Ik weet niet of het door TMP word uitgeschakeld, maar hoe doe je dat in FF3.5? Kan je die dan gewoon verslepen of...?--Niels-- schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:41:
[...]
Wat bedoel je met tabs verschuiven?
Dat je van bijv. de volgende tabs open hebt staan
[ tweakers.net ][ google.com ][ GoT ]
en dat wilt veranderen in:
[ tweakers.net ][ GoT ][ google.com ]
door je tab met GoT naar links te verschuiven?
Als dat is wat je bedoelt, dat zit tegenwoordig gewoon standaard in Firefox, maar misschien moet je dan wel je Tab Mix Plus uitschakelen?
edit:
Ja, dat is gewoon verslepen, nee is niet uitgeschakeld door TMP
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2009 21:50 . Reden: Oplossing gevonden ]
Ik heb de laatste tijd erg veel last van schokkende flv filmpjes (op dumpert bijvoorbeeld) om de x aantal seconden freezed het beeld even. Het geluid loopt wel door. Ik zie dan ook een piek in de CPU usage van de pc. Ik gebruik de laatste flash player van Adobe en de laatste versie van Firefox.
E8400
HD4870
Ga-x38...
E8400
HD4870
Ga-x38...
dat had ik eerst ook, zeker als het filmpje nog aan het laden is. Maar met de laatste update is dat grotendeels opgelost, af en toe gebeurd het nog eens, maar niet vaak meer valt me op...SaN schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:44:
Ik heb de laatste tijd erg veel last van schokkende flv filmpjes (op dumpert bijvoorbeeld) om de x aantal seconden freezed het beeld even. Het geluid loopt wel door. Ik zie dan ook een piek in de CPU usage van de pc. Ik gebruik de laatste flash player van Adobe en de laatste versie van Firefox.
E8400
HD4870
Ga-x38...
Vreemd dat dat bij jou de laatste update niet voor een oplossing heeft gezorgd, was het daarvoor ook al zo?
www.youtube.com/DerOllie
Ik heb het al een hele tijd nu. Ik weet eigenlijk niet wanneer het begonnen is. om de 5 seconden schokt het beeld ongeveer wel. Ik heb geprobeerd flash player op te schonen met ccleaner, maar dat werkt ook niet helaas. Iemand een tip?
Met 3.5.x én TMP werkt dat bij mij gewoon hoor, zowel op Win7RC als op XPGJtje schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:50:
[...]
Ja, dat bedoel ik. Ik weet niet of het door TMP word uitgeschakeld, maar hoe doe je dat in FF3.5? Kan je die dan gewoon verslepen of...?
edit:
edit: ik zie nu pas je de oplossing al had gevonden en in 'edit-schrift' gezet had

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-09-2009 15:47 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Heb je het ook met Silverlight? (rtlgemist.nl)SaN schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:27:
Ik heb het al een hele tijd nu. Ik weet eigenlijk niet wanneer het begonnen is. om de 5 seconden schokt het beeld ongeveer wel. Ik heb geprobeerd flash player op te schonen met ccleaner, maar dat werkt ook niet helaas. Iemand een tip?
Wie heeft de Hide menu bar plugin ook geinstalleerd, en heeft sinds de laatste update last van het feit dat wanneer je naar een van je snelkoppelingen in de navigatiebalk gaat, en dan op 25 pixels afstand daarvan komt (daar ben ik al achter) dat dan de menubar al automatisch getoond wordt?
heel irritant, want als je dan naar de link toe gaat, klapt de menu bar open, maar ga je dan weer naar beneden, dan ziet hij dat als nog een activatie, en blijft gewoon open staan. Ga je er weer over heen dan klapt ie weer dicht en ga je dan weer naar beneden dan gaat ie weer open... arrrgghh!!
ik ben al ff aan het prutsen geweest maar krijg die instellingen about:config niet zo dat het weer was zo zoals het was: als je net even met je muis boven de adres balk zweefde, dan klapte de menubar uit, en dat was prima, want zo vaak kom je daar niet. maar nu hij ook op 25 pixel onder de snelkoppelingen balk naar beneden klapt is dat echt irritant. Ik zeg: BUG!
Edit; Al een betere gevonden, die ook nog handiger is naar mijn idee:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/4550
Dit was de originele die ik had, maar nu lastige kuren heeft.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/4762
heel irritant, want als je dan naar de link toe gaat, klapt de menu bar open, maar ga je dan weer naar beneden, dan ziet hij dat als nog een activatie, en blijft gewoon open staan. Ga je er weer over heen dan klapt ie weer dicht en ga je dan weer naar beneden dan gaat ie weer open... arrrgghh!!
ik ben al ff aan het prutsen geweest maar krijg die instellingen about:config niet zo dat het weer was zo zoals het was: als je net even met je muis boven de adres balk zweefde, dan klapte de menubar uit, en dat was prima, want zo vaak kom je daar niet. maar nu hij ook op 25 pixel onder de snelkoppelingen balk naar beneden klapt is dat echt irritant. Ik zeg: BUG!
Edit; Al een betere gevonden, die ook nog handiger is naar mijn idee:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/4550
Dit was de originele die ik had, maar nu lastige kuren heeft.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/4762
[ Voor 34% gewijzigd door DerOllie op 22-09-2009 18:25 ]
www.youtube.com/DerOllie
offtopic:
Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar mijn Alt-Tab werkt niet meer
Hij staat nog wel als sneltoets in de lijst, en de toets is ook niet stuk (alt-F4 e.a. doen het wel). Maar switchen tussen applicaties ho maar! Iemand een idee?
-edit- @ hieronder sorry, ik post gewoon keihard in het verkeerde topic
Hij staat nog wel als sneltoets in de lijst, en de toets is ook niet stuk (alt-F4 e.a. doen het wel). Maar switchen tussen applicaties ho maar! Iemand een idee?
-edit- @ hieronder sorry, ik post gewoon keihard in het verkeerde topic
[ Voor 17% gewijzigd door mcDavid op 22-09-2009 20:50 ]
Lijkt me niet Firefox gerelateerd, maar al eens een herstelpunt teruggezet?mcDavid schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:11:
ik was ff mijn keyboard aan het schoonmaken, maar was blijkbaar nog in bereik van mijn ontvanger, ik heb dus schijnbaar wat ingedrukt waardoor Home/End niet meer werken.
In IE nog wel, daar ga ik keurig naar het einde van de pagina, maar niet in FF. Hij gaat nu naar het einde van de regel
What to do?
In IE nog wel, daar ga ik keurig naar het einde van de pagina, maar niet in FF. Hij gaat nu naar het einde van de regel
Het kan zijn dat je op F7 hebt gedrukt waardoor je 'toegankelijkheidsopties' hebt ingeschakeld.maarud schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:07:
In IE nog wel, daar ga ik keurig naar het einde van de pagina, maar niet in FF. Hij gaat nu naar het einde van de regelWhat to do?
Zie ook: http://kb.mozillazine.org/Accessibility_features_of_Firefox
Hey,
ik ben al jaren een fan van FF 2.0.
Maar Nu wou ik toch eens overschakelen naar de v3.5.3 en dan maar direct oldbar geinstalleerd, maar zit er nog 1 ding in waar ik niets van moet hebben.
nml dat je meest bezochte link altijd vanboven staat. DAT WIL IK NIET Mozilla
.
Ik heb al zitten zoeken op de mozilla forums en google maar niets gevonden dat het eraf krijgt?
Mss heb ik hier meer geluk?
ik ben al jaren een fan van FF 2.0.
Maar Nu wou ik toch eens overschakelen naar de v3.5.3 en dan maar direct oldbar geinstalleerd, maar zit er nog 1 ding in waar ik niets van moet hebben.
nml dat je meest bezochte link altijd vanboven staat. DAT WIL IK NIET Mozilla

Ik heb al zitten zoeken op de mozilla forums en google maar niets gevonden dat het eraf krijgt?
Mss heb ik hier meer geluk?
Dat is toch hét selling point van FF3?Astratuner schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:30:
nml dat je meest bezochte link altijd vanboven staat. DAT WIL IK NIET Mozilla![]()
.
Ik vind het heel fijn werken, 90% van mijn navigatie werkt via die balk, heel erg fijn en snel
Maar als antwoord op je vraag (overigens in 3 seconden gevonden met Google, zelf niet gezocht?):
klik
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 28-09-2009 15:34 ]
Even een vraag uit interesse en nieuwschierigheid..waarom wil je dat niet? Ik kan me geen leven meer zonder de nieuwe bar voorstellen..uberhandig, scheelt enorm veel tijd en maakt de boel een stuk overzichtelijker IMHO. En dat hij rekening houdt met welke sites je het meest bezoekt is toch niet meer dan logisch? Want dingen die je vaak bezoekt en die onderaan staan..dat is toch niet handig?Astratuner schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:30:
nml dat je meest bezochte link altijd vanboven staat. DAT WIL IK NIET Mozilla![]()
.
Even snel een vraagje over firefox (3.5.3)
Ik heb een website die ik regelmatig bezoek, maar daar wil ik een deel van de html code aanpassen (Style property van een div). Dit moet ik nu iedere keer handmatig doen met firebug, is er een plugin/functie die ervoor zorgt dat die style-property iedere keer wordt veranderd als ik de pagina laad?
Het is voor een pagina van school, ze vinden het daar handig om witte letters op een lichtgele achtergrond te zetten
. En de maker van de website wil het niet veranderen, want hij vind het zo mooi.
Ik heb een website die ik regelmatig bezoek, maar daar wil ik een deel van de html code aanpassen (Style property van een div). Dit moet ik nu iedere keer handmatig doen met firebug, is er een plugin/functie die ervoor zorgt dat die style-property iedere keer wordt veranderd als ik de pagina laad?
Het is voor een pagina van school, ze vinden het daar handig om witte letters op een lichtgele achtergrond te zetten

[ Voor 25% gewijzigd door mathijs92 op 28-09-2009 18:18 ]
Ik denk dat Greasemonkey dat wel kan.
/▌
Heeft iemand anders ook dat als je firefox sluit, hij de sessie niet meer kan herstellen? (Melding: "Dit is gênant").
Begon bij mij bij de laatste update naar 3.5.3
Voor de rest vind ik Firefox heel erg prettig werken, en ben ik blij dat het er is!
Begon bij mij bij de laatste update naar 3.5.3
Voor de rest vind ik Firefox heel erg prettig werken, en ben ik blij dat het er is!
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Hey,anandus schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:33:
[...]
Dat is toch hét selling point van FF3?
Ik vind het heel fijn werken, 90% van mijn navigatie werkt via die balk, heel erg fijn en snel
Maar als antwoord op je vraag (overigens in 3 seconden gevonden met Google, zelf niet gezocht?):
klik
jawel ik heb het zelf ook opgezocht, heb ik toch gezegd.
Wat jij net opsomd is niet meer dan wat ik al had gedaan maar het lost nog steeds de volgende niet op. De meest gebruikte blijft vanboven staan nml.
Dit topic is gesloten.