"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dit vanwege die vervelende tinyurl linkjes waarvan je niet weet waar ze naartoe linken.
Nu krijg ik netjes eerst de destination link te zien en mocht ik toch naar die site willen gaan is de keuze vrij:
☻/
/▌
/ \
☻/
/▌
/ \
Ik gebruik Linux dus IE gaat er sowieso niet in zitten, maar ik zou als een andere browser ook dezelfde addons zou ondersteunen zeker een andere gebruiken. Firefox gebruikt redelijk wat geheugen, is niet de snelste en heeft voor de rest niet echt bijzondere features.Sjah schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:38:
@Horrible: nou nou is dat niet beetje negatief, Fx is niet enkel goed vanwege extensie's , of zou jij anders gewoon IE gebruiken?
Nouja, en een addon voor syncen, bestond die dan, nice? Ik weet enkel een programma om Folders te sycnchen maar dat is netto hetzelfde effect: AJC Directory Synchronizer.
Foxmarks, of tegenwoordig Xmarks, gebruik ik al een tijdje. Ik zou graag mijn extensions syncen, wat kan Weave dan syncen?anandus schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:41:
[...]
Weave?(* anandus gebruikt Weave al een tijdje op 3 computers en het werkt prima so far, ook al is het alhpa/beta)
Anders Foxmarks? (Ik weet niet wat je wil syncen?)
[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Horrible op 03-08-2009 23:44 ]
[ Voor 5% gewijzigd door filenox op 04-08-2009 01:00 ]

Maar dat is natuurlijk een on-going process. Ik kan het overzicht van wat ze allemaal willen gaan syncen even niet vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 04-08-2009 00:30 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
De plannen om nog meer zaken te gaan syncen zijn er zo te zien nog niet.
Dit zijn de enigste plannen voor de toekomst aka versie 0.6
* Revamp the user experience, especially for first run scenarios.
* Update the server API (for user registration) - this will not be backwards compatible.
* More performance tuning/optimizations for fennec.
* Better algorithm for syncing bookmarks using relative positioning.
* Migrate from 0.3 to 0.5 backend API.

Wordt echt kicken wanneer dat allemaal mogelijk is!
[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 04-08-2009 01:25 ]
http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/
Maar uiteraard ook via de de automatische updates.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Ik was al up-to-date een paar dagen geleden. Maar op de website stond toen nog 3.5.1 en ook een vriend kon niet verder updaten.JKratos schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:51:
firefox 3.5.2 is beschikbaar:
http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/
Maar uiteraard ook via de de automatische updates.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Verwijderd
Meer achtergrond info valt hier te vinden. Wie heeft er nog flash nodig?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 12:36 ]
Verwijderd
...en Safari 4, Chrome 3 (beta)...Sjah schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:41:
tJa zolang alleen Fx het ondersteunt....
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Taal is Nederlands, maar "Ga naar Google Nederland" werkt helaas niet. Firefox blijft zoeken op google.comRoom42 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:06:
Niet getest: Welke taal krijg je als je gewoon naar www.google.com gaat? Engels? Kies daar dan eens "Go to Google Nederland" en zoek dan eens opnieuw. Helpt dat?
heb me, na aanschaf van een nieuw laptopje, even beziggehouden met zo min mogelijk ruimte laten innemen door balkjes en dergelijk

ondertussen nog enkele super zalige addons ontdekt, zoals deze
Ik heb zelf op mijn 10" netbook ook nog de taskbar aan de linkerkant gezet. Verticale ruimte is voor webpagina's belangrijker dan horizontale ruimte.SideShow schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:14:
ah, wat hou ik toch van firefox
heb me, na aanschaf van een nieuw laptopje, even beziggehouden met zo min mogelijk ruimte laten innemen door balkjes en dergelijk
[afbeelding]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Verwijderd
- Ubiquity
- Sxipper
- Personas
- Cooliris
- Weave
- Easy Youtube Video Downloader
- Foxtab
- Gmail Checker
- Jetpack
- ReadItLater
- Prism
- SmarterFox
- StumbleUpon-bar
- Digg-bar
- Twitterfox
- WebOfTrust
- Torbutton
Ik kan echt niet meer zonder Firefox, op mijn netbook heb ik maar een klein deel hiervan geinstalleerd aangezien het toch steeds zwaarder wordt met al die add-ons.
Ik had toenstraks even Firefox 3.6 Alpha 1 geinstalleerd maar er toch weer afgegooid. Ik had wat last van vreemde bugs, alle knoppen in het menu waren verdwenen, het was gewoon 1 lege rechthoek. The horror...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 18:18 ]
Dat zijn er ook wel veel, Ubiquity heb ik net ook gedownload omdat die er wel interessant uitzagVerwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17:
Deze add-ons gebruik ik:
- Ubiquity
- Sxipper
- Personas
- Cooliris
- Weave
- Easy Youtube Video Downloader
- Foxtab
- Gmail Checker
- Jetpack
- ReadItLater
- Prism
- SmarterFox
- StumbleUpon-bar
- Digg-bar
- Twitterfox
- WebOfTrust
- Torbutton
Ik kan echt niet meer zonder Firefox, op mijn netbook heb ik maar een klein deel hiervan geinstalleerd aangezien het toch steeds zwaarder wordt met al die add-ons.
Al moet ik toegeven dat ik zelf stiekem ook veel extenties heb, van sommigen was ik al weer vergeten dat ik ze geinstalleerd had. Toch knap dat Firefox gewoon goed blijft werken met al die third party zooi
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Tineye Image Search ziet er wel interessant uit, even kijken.
Weave
Autopager
Hide Menubar
Woordenboek Nederlands
ReloadEvery
Tineye Image Search
Dat is alles wat ik geïnstalleerd heb.
Overigens, zat ubiquity niet standaard in 3.5?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Van de helft weet ik het ook niet eens meer. Tineye image search is wel leuk. Dan gaat hij op zoek naar andere bronnen van het plaatje en vind je vaak betere versies of de rest van de collectie. Handig in sommige topics hierVerwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:13:
Jij hebt 26 add-ons en ik "maar" 17. Woow, jij hebt wel veel google add-ons.De helft kun je nu deinstalleren aangezien er heel veel in Ubiquity zit. US English Dictionary, Google Calendar enzo zitten er al in.
Tineye Image Search ziet er wel interessant uit, even kijken.
[edit]Ik zie nu al een nadeel aan Ubiquity. Het gaat uit ven de gewone Gmail en Calendar en ik gebruik Google Apps. Volgens mij heb ik het al kapot gemaakt, ik kon in de settings wel mijn eigen domein en e-mailadres invullen (voor Google Apps dacht ik) maar het werkt nu niet meer
[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 11-08-2009 20:44 ]
/▌
Add-ons daarnaast:
Nightly tester tools
Locationbar
Ad-block plus
Volgens mij niet. CTRL-SPACE werkt niet bijvoorbeeld.
[ Voor 34% gewijzigd door _the_crow_ op 11-08-2009 20:40 ]
Verwijderd
Het zou echt cool zijn als het dan ook nog wordt vertaald:quote: Nieuwsbericht Firefox 4.0 'Namoraka'Onder het kopje 'task based navigation' wordt de mogelijkheid behandeld om tabgroepen op te slaan en herstellen. Ook moet het bestandsbeheer in de downloadmanager op de schop, en verder zou Namoroka het debuut betekenen van Taskfox, een doorontwikkelde versie van de tekstcommando-interpreter Ubiquity.
Ga naar Gathering of Tweakers en kijk of er nog ongelezen berichten zijn.
Dat zou heel cool zijn.
Of:
Ga naar Tweakers.net en kijk in de karmastore of ik nog genoeg karma heb voor een custom frontpage indeling.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 21:18 ]
http://labs.mozilla.com/projects/ubiquity/
Dus terug en vooruit wil ik het zelfde hebben als bij Opera, dan is Firefox echt perfect
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ha never mind. Wat bedoel je met vernieuwen? Hij vernieuwd helemaal niet
[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 11-08-2009 23:31 ]
Ga bijvoorbeeld maar eens hier naar toe: http://www.sitedeals.nl/
Wacht een paar minuten (er moeten natuurlijk nieuwe berichten komen), klik dan een topic aan en ga weer terug. Bij het terug gaan haalt hij nieuwe gegevens op en zie je dus de nieuwe berichten ipv de berichten die je zag toen je de hoofdpagina voor het laatst bekeek.
Ik wil echt terug naar de pagina hoe ik hem de vorige keer zag.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ikzelf heb dat opgelost door intensief met tabs te werken. Gewoon de links aanklikken met de middelste muisknop en dan rustig tab voor tab afwerken. Zo werk ik hier ook op Tweakers FP en GoT.
Korte google tocht heeft niet veel opgeleverd. Lijkt dat dat geen feature is. Wellicht dat er nog een add-on voor is.
[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 12-08-2009 00:15 ]
Verwijderd
Niet meer de terug button gebruiken hiervoor, maar als je iets wilt bekijken gewoon je scroll knop indrukken dan opent Firefox de link in een nieuw tabblad. Ik gebruik dit altijd op ieder forum waar ik op zit, het is niet handig als je 20 ongelezen topics in 1 keer wilt bekijken zodat je 20 tabs open hebt staan. (zoals ik heel vaak heb
Maar toch is het een goede work around.
Sage ++ (Higmer's Edition)
Zonder Google Translate is pagina niet leesbaar
Beter dan de originele Sage. Er zit geen 100% CPU error meer in, en hij heeft een auto-check-news functie.
Yippie kayak, other buckets!
Misschien is Feedly wel wat voor je! Heb zelf eerst ook Sage gebruikt, maar nu overgestapt op feedly (gebruikt je Google Reader RSS feeds):jmk schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:58:
Een hele fijne RSS reader:
Sage ++ (Higmer's Edition)
Zonder Google Translate is pagina niet leesbaar
Beter dan de originele Sage. Er zit geen 100% CPU error meer in, en hij heeft een auto-check-news functie.
http://www.feedly.com/
Link naar Mozilla addon versie:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/search?q=feedly
Heel erg fijn en ziet er nog leuk uit ook!
vogelaarke135
De middelste (scroll) knop gebruik ik ook al wel veel, maar soms zie ik wat en dan klik ik gewoon en onder het laden zie ik nog wat leuks en dan kan ik er niet meer op klikken en moet ik dus terug.Room42 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:49:
Hmm. Ja, ik zie je probleem.
Ikzelf heb dat opgelost door intensief met tabs te werken. Gewoon de links aanklikken met de middelste muisknop en dan rustig tab voor tab afwerken. Zo werk ik hier ook op Tweakers FP en GoT.
Korte google tocht heeft niet veel opgeleverd. Lijkt dat dat geen feature is. Wellicht dat er nog een add-on voor is.
Ik zal dat even proberen, ik denk niet dat het helptWiethoofd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:56:
Geen idee of het helpt, maar je zou browser.tabs.loadInBackground naar false kunnen zetten. Verder heb ik een 'back'-button op m'n muis zitten, zodra ik die indruk refreshed de pagina waar ik naar terug ga niet...
En ik heb ook gewoon een back button op mijn muis, maar die reageert het zelfde als de terug knop hoor. Dat is ook gewoon een terug knop, ik houd het heel algemeen.
Dat zei sjaak ook al, en ik maak er ook best veel gebruik van, maar het is niet een oplossing voor wat ik wil hebben.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:09:
Een simpele work around:
Niet meer de terug button gebruiken hiervoor, maar als je iets wilt bekijken gewoon je scroll knop indrukken dan opent Firefox de link in een nieuw tabblad. Ik gebruik dit altijd op ieder forum waar ik op zit, het is niet handig als je 20 ongelezen topics in 1 keer wilt bekijken zodat je 20 tabs open hebt staan. (zoals ik heel vaak heb)
Maar toch is het een goede work around.
Nu even dat wat Wiet zei uitproberen
//edit
Werkt natuurlijk niet
Hoe krijg je alles in de titelbalk? Dat lukt mij namelijk nietSideShow schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:14:
ah, wat hou ik toch van firefox
[afbeelding]
Rechtsklikken in je menubalk en op 'Aanpassen' klikken, vervolgens de boel naar je menubalk slepen, de items die je niet gebruikt/nodig hebt in het venster in het midden neerzetten en vervolgens in 'Beeld > Werkbalken > Navigatiewerkbalk' uitschakelen.asskicker2 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:35:
Hoe krijg je alles in de titelbalk? Dat lukt mij namelijk niet
Ik denk dat het zo in zijn theme zitVerwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:54:
Hoe krijg je File, Edit, View, History, Bookmarks, Tools en Help in Menu?
/▌
Wiethoofd in "[Firefox 3.x] Wat vinden we ervan?"Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:54:
Hoe krijg je File, Edit, View, History, Bookmarks, Tools en Help in Menu?
Ik heb em net geïnstalleerd, kijken wat de eerstvolgende test is.
Verwijderd
Verwijderd
Leuk, kende ik nog niet. Is er ook een addon om die onderste balk van firefox weg te krijgen?anandus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:15:
All-Glass
Weave
Autopager
Hide Menubar
Woordenboek Nederlands
ReloadEvery
Tineye Image Search
Dat is alles wat ik geïnstalleerd heb.
Overigens, zat ubiquity niet standaard in 3.5?
Ik kan er geen naam voor verzinnen, maar helemaal onderaan firefox waar het woord "klaar" staat als de pagina geladen is (en voor degene die personas hebben, daar staat een klein vosje).
Beeld » Statusbalk uitvinken.mastadizzy schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:21:
[...]
Leuk, kende ik nog niet. Is er ook een addon om die onderste balk van firefox weg te krijgen?
Ik kan er geen naam voor verzinnen, maar helemaal onderaan firefox waar het woord "klaar" staat als de pagina geladen is (en voor degene die personas hebben, daar staat een klein vosje).
The devil is in the details.
Ik moet nog 1 element verwijderen dat er staat voor niets, dat is helemaal rechts op de tabblad-balk. Een klein vakje boven het deel waar je omhoog of omlaag mee kan scrollen. Als je erop klikt, komt er een uitklapmenu tevoorschijn met alle tabbladen die je momenteel open hebt staan.
Ik heb een layout met personas gekozen, maar dat zit jammer genoeg in de weg, en ik gebruik het toch niet.
Net zo simpel... Wel zelf ff zoeken, he! http://www.lmgtfy.com/?q=firefox+remove+tab+listmastadizzy schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:00:
Ik moet nog 1 element verwijderen [...]
Daar had ik natuurlijk al wat op gezocht, maar met andere tags.Room42 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:03:
[...]
Net zo simpel... Wel zelf ff zoeken, he! http://www.lmgtfy.com/?q=firefox+remove+tab+list
Ook op een website terecht gekomen waar ze uitlegden dat ik de onderstaande code in userChrome.css moest plakken. Ik heb de map profile doorzocht naar dit bestand, maar die was nog niet aangemaakt. Dankzij jou link ben ik erachter gekomen dat je die zelf moet maken
Voor degene die dit ook willen doen:
- Ga naar de map "chrome" in je profile-map (C:\Documents and Settings\Computer\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\********.default).
- Rechter muisklik; nieuw->tekstdocument.
- Plak in dit lege document :
1
| .tabs-container > stack {display:none!important} |
- Sla het op met de naam userChrome.css in die chrome-map.
- Herstart Firefox en tadaaa
Verwijderd
Makkelijker is om via de privacy opties te selecteren wat de url-balk zou moeten zoeken. Kan je kiezen tussen, geschiedenis, geschiedenis &bookmarks, bookmarks en niets.AlterMann schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:35:
Met 3.5.2 worden in de adresbalk weer m'n bookmarks doorzocht. Dat wil ik niet. Ik heb in de about:config al browser.urlbar.matchonlytyped op true gezet, maar het lijkt niet te werkenIemand een idee?
Je kreeg dan net zo een schermpje als bij bv. Vista, hebben ze dit eruit gehaald of heb ik het niet aanstaan?
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 14:21 ]
Ik heb geen vista dus weet niks over dat schermpje, maar ik kan nog steeds switchen met <ctrl>+<tab> zonder extension voor de tabs.Dorest0rm schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:14:
In een van de eerste beta's van 3.5...of 3.4 kon je heel mooi switchen met ctrl+tab.
Je kreeg dan net zo een schermpje als bij bv. Vista, hebben ze dit eruit gehaald of heb ik het niet aanstaan?
/▌
Verwijderd
Ok, dat is wat anders inderdaad. Foxtab geinstalleerd en in XP ziet het er zo uit, toch anders als in jou Vista schermpje.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:55:
Hij bedoeld dat het schermpje in mijn bericht dan komt waarop je kan zien welke pagina's er open staan. Dit is niet geregeld vanuit vista maar gewoon vanuit firefox. Dus XP gebruikers en linux gebruikers zouden dat venstertje dan ook moeten krijgen.
/▌
Zo ziet dat er ook in Vista uit als je op Windows-toets + Tab druktMarzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:13:
[...]
Ok, dat is wat anders inderdaad. Foxtab geinstalleerd en in XP ziet het er zo uit, toch anders als in jou Vista schermpje.
Da'' s toch pimpzilla? Ff leechen.Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:13:
[...]
Ok, dat is wat anders inderdaad. Foxtab geinstalleerd en in XP ziet het er zo uit, toch anders als in jou Vista schermpje.
Ja, dat is Pimpzilla.
/▌
Verwijderd
Nee, je begrijpt het niet. FoxTab ziet er inderdaad zo uit, maar bij Namoraka zit dat plaatje wat ik eerder in mijn bericht heb gezet automatisch in Firefox zonder add-ons.Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:13:
[...]
Het zag er inderdaad ongeveer zo uit, maar het was geïntegreerd in Firefox zelf.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:15:
Ik heb gewoon FoxTab geïnstalleerd, dan heb je gewoon die 3d switch van Vista Aero. In Namoraka (Firefox 3.6 alpha ik weet niet zeker of die zo heet) zit wel gewoon dat schermpje waar jij het over hebt.
[afbeelding]
Ja dat zegt hij. Ik begreep het ook niet, maar dat is de codenaam van Firefox 3.6 en daar zit het inDorest0rm schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:59:
[...]
Het zag er inderdaad ongeveer zo uit, maar het was geïntegreerd in Firefox zelf.
/▌
Ohja, ik las er overheen.Marzman schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:00:
[...]
Ja dat zegt hij. Ik begreep het ook niet, maar dat is de codenaam van Firefox 3.6 en daar zit het in
Ik vraag me dan af waar het heen is gegaan toen ik het eerst had.
Op deze manier valt er geen gebruik te maken van FF. Voor de update nooit problemen gehad.
Na zoeken met google wel veel posts gevonden over crashende FF maar geen echte oplossing behlave tergu te gaan naar FF 3.0.13. Hier iemand een idee?
Probeer even het standaard riedeltje. Nieuw profiel, geen add-ons, geen plugins.
is 25% van mijn Q6600, dus wel degelijk 100% van 1 CPU.Room42 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:52:
Nee, StugIII, dat klopt natuurlijk niet. Hoewel het natuurlijk wel zo kan zijn dat je een trage processor hebt, waardoor 10% van een normale processor 100% is van jouw processor
Probeer even het standaard riedeltje. Nieuw profiel, geen add-ons, geen plugins.
Na meer googlen zie ik meer crashen in combinatie met een add on, dus die er straks allemaal uithalen en kijk of dat helpt.
Verwijderd
* Sjah wil best test(brokken)-piloot spelen
Yahoo eMail doet het heel slecht de laatste paar weken. Pagina laadt niet, of langzaam, firefox loopt bijna vast ("reageert niet"). Dat heb ik dan eventjes, en dan moet ik opnieuw klikken om naar bijvoorbeeld mijn inbox te gaan. Door die melding vermoed ik dat het aan firefox zou kunnen liggen. ik heb de nieuwste 3.5.2 sersie van Firefox.
Hebben andere mensen dat ook? Zou het aan mail.yahoo.com liggen?
Ik heb een scum-mail adres op yahoo. Meer spam dan echte mail, maar toch handig 1x per maand op te schonen/ te checken. Registratie van diverse sites en het eten bestellen loopt bij mij via dit adres.
Een poging daarna werkt daarna soms wel, maar soms ook niet.
Zelf hou ik nog alle opties open zoals een probleem bij mijn provider, of bij de hosting.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Vandaag heb ik google-analytics.com met noscript weer toegelaten, nu is alles gefixed.
Draaien jullie niet toevallig noscript die iets zou kunnen blokkeren?
't Zal dus wel aan die laatste versie liggen die misschien wat krapper is afgesteld of zo?
Vlinders moet je volgen, niet vangen...
Eens in de zoveel tijd stelt ze haar tabbladen veilig in haar bookmarks. Tot voor kort ging dit prima, maar sinds een paar dagen lukt dat niet meer. De folder in de bookmarks wordt wel gemaakt, maar de sites op zich verschijnen niet.
Voor een idee:
Ik heb al geprobeerd om de bookmarks te exporteren en weer te importeren, tevens heb ik wat oude bookmark-folders weg gegooid. Ook heb ik geprobeerd om de bookmarks te herstellen naar een datum van een paar weken terug. Helaas lost dit het probleem niet op.
Iemand een idee wat hier fout gaat?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Onbekend schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:01:
Ik heb het de laatste tijd ook bij sommige sites ook dat ze traag laden of het adres helemaal niet kan vinden.
Een poging daarna werkt daarna soms wel, maar soms ook niet.
Zelf hou ik nog alle opties open zoals een probleem bij mijn provider, of bij de hosting.
Ik heb hetzelfde, ben net terug op 3.0.12 en dat werkt weer perfect, de versie 3.5.2 werkt naar mijn inziens ruk. Zit gewoon klein foutje in...jmk schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:36:
Sorry voor het plaatsen van een mogelijk ongerelateerde post.
Yahoo eMail doet het heel slecht de laatste paar weken. Pagina laadt niet, of langzaam, firefox loopt bijna vast ("reageert niet"). Dat heb ik dan eventjes, en dan moet ik opnieuw klikken om naar bijvoorbeeld mijn inbox te gaan. Door die melding vermoed ik dat het aan firefox zou kunnen liggen. ik heb de nieuwste 3.5.2 sersie van Firefox.
Hebben andere mensen dat ook? Zou het aan mail.yahoo.com liggen?
Ik heb een scum-mail adres op yahoo. Meer spam dan echte mail, maar toch handig 1x per maand op te schonen/ te checken. Registratie van diverse sites en het eten bestellen loopt bij mij via dit adres.
no comment
Voor de rest heb ik nooit problemen met mijn 3.5 versie
Ik heb alleen Firefox geïnstalleerd met de standaard instellingen en zonder add-ons of andere extra programma's.Dorest0rm schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:11:
Ik heb het gehad met een website(en ook alleen deze website) waar ik de website soms gewoon niet kon refreshen omdat ie em niet wou laden.
Vandaag heb ik google-analytics.com met noscript weer toegelaten, nu is alles gefixed.
Draaien jullie niet toevallig noscript die iets zou kunnen blokkeren?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Hier hetzelfde. In Firefox 3.5 laden pagina's heel erg traag om soms helemaal niet. Nu ben ik vanaf de overstap op Firefox nog nooit teleurgesteld geweest en heb ik het vanaf dat moment fervent gebruikt en dus hoop ik dat ze het snel fixen omdat dit het Firefox-gevoel niet ten goede komt. Een downgrade naar 3.0.13 heeft trouwens alle problemen weer verholpen en ook deze versie wordt nogsteeds ondersteund, maar de claim dat Firefox 3.5 'twice as fast as Firefox 3' is, is mijns inziens dus ongegrond en als ik dit draadje lees hebben meer mensen hier last van. In de updates naar 3.5.1 en 3.5.2 is hier niets aan gedaan, dus ik hoop dat de ontwikkelaars zich van dit probleem bewust zijn.Martinus schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:58:
[...]
[...]
Ik heb hetzelfde, ben net terug op 3.0.12 en dat werkt weer perfect, de versie 3.5.2 werkt naar mijn inziens ruk. Zit gewoon klein foutje in...
Heb je het ze al gemeld, dan?roedi06 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:35:
[...] dus ik hoop dat de ontwikkelaars zich van dit probleem bewust zijn.
Rechts van 'Help' bovenin heb ik: [Flexibele ruimte] [Bladwijzerwerkbalk] [Flexibele ruimte] [Zoeken]
Nu gebeurt het elke keer na een restart of wat dan ook dan alles in elkaar gedrukt wordt en [Zoeken] rechts van 'Help' staat met een mini dropdown voor die bookmarks ertussen...maar ik wil dat dus voluit. Volgens mij heb ik dit probleem sinds 3.0 ik snap er niets meer van en [Ruimte] helpt ook niet.
Bedoeling: [Help] [Flexibele ruimte] [Bladwijzerwerkbalk] [Flexibele ruimte] [Zoeken]
Na herstart: [Help] [Flexibele ruimte] [Zoeken] [Grote Flexibele ruimte] [Bladwijzerwerkbalk-uitklapmenu]
Heb je al eens met TinyMenu gewerkt om je menu te verkleinen? Eventueel kijken hoe ver je komt als je de userCrome.css aan gaat passen en een width aan je bladwijzerwerkbalk meegeeft die !important is.
[Help] [Dropdown menuutje voor bladwijzers] [Zoeken].
Voor:
Na:
[ Voor 102% gewijzigd door Saturnus op 27-08-2009 14:25 ]
Er staat ook nog bij:
Dus in 3.6 stable is deze waarschijnlijk fixedBoth bugs had RESOLVED FIXED in Minefield3.6a2pre on 2009-08-14.
[ Voor 27% gewijzigd door Wiethoofd op 27-08-2009 14:44 ]
moet eerst even testen voordat ik conclusies trek, voortaan
Ja serieus die tags zou ik pas proberen na 40x ofzo...thank god for got.Wiethoofd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:52:
And /me Wiethoofd saves the day and the irritationen dat met een simpele google search op firefox fix width favorites bar
(En het werkt nog steeds.
Verwijderd
Het is me opgevallen dat er door FF fors veel gelezen wordt van de HDD tijdens die 'vries-momenten'.
Check dit:

Dit is 20 minuten na opstarten van de computer, WinXP Pro. Firefox is tien a vijftien minuten terug opgestart, met 12 tabs die ik altijd standaard open heb, ik heb wat twitpic.com plaatjes die gedurende de nacht waren naar me waren gestuurd geopend, en ik heb geprobeerd naar T.net te gaan.
Bij het openen van de adresbalk (wegens populariteit is intypen van "t" genoeg om naar Tweakers te gaan) bevroor alles weer eens en vond ik het tijd om eens een screentje te grabben.
Nu heb ik m'n browse history staan zodat er 45 dagen worden bewaard en de "places.sqlite" is dan ook zo'n 700MB. Maar is dat een verklaring hiervoor?
Behalve adblock plus heb ik geen plugins meer draaien, maar veel of weinig plugins, maakt niets uit.
Het interne geheugen -lijkt- me het punt niet. Dit systeem heeft 2GB en FF maakt dat in dit scenario niet vol. Programma's die dat overigens wel doen (wat Photo/Video/iTunes open), doen dat op een normale manier - even swappen en we gaan weer verder, niet dit 'vries' gedrag van FF.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 11:25 ]
Verwijderd
- probeer de sqlite bestanden te compacten dmv. volgende tip : http://weblog.savanne.be/153-performance-tip-of-the-day (zet de sqlite executable gewoon in de profielmap bij de .sqlite bestanden en voer de (batch-)opdracht uit vanuit die map).
- kijk met processmonitor/filemonitor van sysinternals na welke bestanden gelezen worden en of je hier iets aan kan veranderen. vziw heeft 3.5.2 nog steeds het in deze draad beschreven gedrag dat het voor het aanmaken van een toevalsgetal voor beveiligingsdoeleinden een aantal bestanden gaat lezen. is een van deze bestanden enorm groot, dan kan je verwachten dat ff in de problemen komt.
doet (bijna) hetzelfde, maar dan een stuk makkelijker
Verwijderd
ik ben op de hoogte van de sqlite-extensies in ff, unlockt deze places.sqlite om te kunnen vacumen van binnen het profiel terwijl het geladen is?SMulTiE schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:14:
https://addons.mozilla.or...39-0cba-4bd2-ba168bf2a216
doet (bijna) hetzelfde, maar dan een stuk makkelijker
Om heel eerlijk te zijn heb ik totáál geen verstand van sqlite, maar ik zag wél dat de grootte van de bestanden afnam nadat de extensie z'n werk had gedaan, precies wat er ook in jouw link werd beschreven.Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:34:
[...]
ik ben op de hoogte van de sqlite-extensies in ff, unlockt deze places.sqlite om te kunnen vacumen van binnen het profiel terwijl het geladen is?
En helaas is mijn Japans ook niet helemaal up-to-par
[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 28-08-2009 14:43 ]
Dit topic is gesloten.
![]()