M'n FF 3.5.2 install is de laatste tijd trager en trager aan het worden. Af en toe bevriest hij zelfs compleet, om na een minuut of wat weer vrolijk verder te gaan.
Het is me opgevallen dat er door FF fors veel gelezen wordt van de HDD tijdens die 'vries-momenten'.
Check dit:
Dit is 20 minuten na opstarten van de computer, WinXP Pro. Firefox is tien a vijftien minuten terug opgestart, met 12 tabs die ik altijd standaard open heb, ik heb wat twitpic.com plaatjes die gedurende de nacht waren naar me waren gestuurd geopend, en ik heb geprobeerd naar T.net te gaan.
Bij het openen van de adresbalk (wegens populariteit is intypen van "t" genoeg om naar Tweakers te gaan) bevroor alles weer eens en vond ik het tijd om eens een screentje te grabben.
Nu heb ik m'n browse history staan zodat er 45 dagen worden bewaard en de "places.sqlite" is dan ook zo'n 700MB. Maar is dat een verklaring hiervoor?
Behalve adblock plus heb ik geen plugins meer draaien, maar veel of weinig plugins, maakt niets uit.
Het interne geheugen -lijkt- me het punt niet. Dit systeem heeft 2GB en FF maakt dat in dit scenario niet vol. Programma's die dat overigens wel doen (wat Photo/Video/iTunes open), doen dat op een normale manier - even swappen en we gaan weer verder, niet dit 'vries' gedrag van FF.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 28-08-2009 11:25
]