Marzman schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:31:
Bij mij is het ook even snel, maar het ziet er uit als een persoonlijke blog. Waarom zou hij het dan aan moeten passen? Van mij mag hij het een fiasco vinden. Bij een blog op asp.net is er bij mij trouwens ook meteen een vooroordeel over de onafhankelijkheid van de schrijver

err.... jij wilt mijn onafhankelijkheid in twijfel trekken? Op grond van wat precies? Ik werk echt niet bij MS (noch gebruik ik IE)
Ik refereer in die post naar een thread op Mozilla's eigen forum, en die spreekt echt voor zich. Ook heb ik zelf filemon gedraaid om te zien wat er loos was (want hij startte hier echt traag op, min. 30-40 seconden) en zag al rap dat het door de temp file system traversal kwam. (net als dat hij alle fonts enumerate... echt een onnodige actie)
De koude start duurt bij mij de eerste keer wel vrij lang. Maar dat was bij Firefox 3 ook al zo en is niet helemaal eerlijk vergelijken met IE. Als je voor Firefox een preloader installeert dan start hij de eerste keer ook supersnel op.
Dat lijkt me sterk, aangezien het een entropy gathering is in NSS die elke keer runt dat Firefox vindt dat het nodig is (bijna iedere nieuwe sessie).
Het NSS team heeft de bug overigens al gefixed (zie
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=501605#c121 en verder), al had de desbetreffende developer het eerst niet goed gedaan. Het is nog steeds een verschrikkelijke puinhoop die code, inclusief die rommelige patch, maar ze zitten er kennelijk niet zo mee daar, aangezien er niet echt naar mijn voorstel om die calls naar undocumented windows library methods maar te vervangen door de juiste calls geluisterd wordt. Het kan een ego-kwestie zijn, geen idee. Wat ik wel weet is dat ik zonder die code te runnen bugs vond die de patch developer over het hoofd zag terwijl hij toch echt die code geschreven heeft (incl. goto's

): hij had de rommelige variabele die de filetraversal moet uitzetten wanneer een modern windows wordt gebruikt niet in alle codepaths gezet, en de goto's + code structuur zorgden ervoor dat het niet alleen een zooi is maar ook dat het moeilijk te onderhouden is.
Op zich is het voornaamste dat het uiteindelijk werkt natuurlijk, het punt is alleen dat ik niet echt merk dat sommige developers van NSS erg geinteresseerd zijn in een betere oplossing voor windows noch dat ze veel verstand hebben van het developen op windows (anders gebruik je network neighborhood niet voor entropy bepaling...

). En dat terwijl miljoenen mensen deze code runnen iedere dag...
Mozilla / firefox dev team heeft hier ook niet zoveel schuld aan, ze roepen slechts code aan in NSS, wat al stamt uit de netscape tijd, en wellicht wat aan vervanging toe is hier en daar. Maar ja, wie gaat dat op zn schouders nemen?
[
Voor 7% gewijzigd door
EfBe op 13-07-2009 16:59
]