Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.464 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 15:22
Is er al iets meer bekend over het "Build your own browser" -programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 21:32

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Heb er even mee gestoeid en het bevalt mij goed.
Het is ietsjes sneller. Ietsjes maar, vind chrome nog steeds sneller werken.

FF heeft nu ook dat je tabbladen los kan trekken in een nieuwe window.
undercover mode werkt wel OK.

Nice dat de functie downloadable fonts toe is gevoegd.
Als alle browsers dit hebben, hoeven we geen sIFR te gebruiken of wachten op CSS3.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 15:33
Jezus, hier werkt hij wel heel buggy. Na een minuut als ik naar een pagina ga staat alles in Arial, ongeacht het font van de pagina, ik MOET twee tabs open laten staan,z e willen niet sluiten en auto-aanvulling in de adresbalk werkt dan niet. Nu wil hij dit bericht ook niet verzenden. Er gebeurt niks als ik op verstuur bericht klik, herstart weer dus...

Edit, plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://xs141.xs.to/xs141/09273/wtfirefox317.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door --Christiaan-- op 01-07-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:35
Is het jullie ook opgevallen, dat als je op SSL site's bent, je nu ook de URL naast de favicon te zien krijgt, in het blauwe zeg maar. Vind ik ook een verbetering, is veel duidelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:31
--Christiaan-- schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:47:
Jezus, hier werkt hij wel heel buggy. Na een minuut als ik naar een pagina ga staat alles in Arial, ongeacht het font van de pagina, ik MOET twee tabs open laten staan,z e willen niet sluiten en auto-aanvulling in de adresbalk werkt dan niet. Nu wil hij dit bericht ook niet verzenden. Er gebeurt niks als ik op verstuur bericht klik, herstart weer dus...

Edit, plaatje:
[afbeelding]
speel eens wat met je extensions? misschien dat er eentje root in het eten gooit ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 22:45

CoolGamer

What is it? Dragons?

-Edwin- schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:01:
Is het jullie ook opgevallen, dat als je op SSL site's bent, je nu ook de URL naast de favicon te zien krijgt, in het blauwe zeg maar. Vind ik ook een verbetering, is veel duidelijk zo.
Het was al voor bepaalde domeinen die groen in de adresbalk kwamen, die sites die extra gecontroleerd zijn. Maar dat hebben ze dus voor alle https-sites gedaan.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie het nog niet wist, https sites kunnen groen en blauw zijn. Blauw is de uitgever niet bekend, maar wel geverifieerd geloof ik.Bij groen is de uitgever bekend, maar dit kost je als site dik geld, vandaar dat veel blauw is. Zelfs de ABN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Na alle promotie over de snelheid van Firefox 3.5 gezien/gelezen te hebben wilde ik ook Chrome eens proberen. Deze browser is bij mij echt wel 5x zo snel als FF 3.5! Bij FF duurt het starten een aantal seconden en het renderen van een pagina ook. Bij Chrome is dit echt allemaal instant! :)

Verder merk ik weinig verschil tussen FF 3.0 en FF 3.5. Leuk die private surf sessions, maar dat gebruik ik toch niet. Het enige grote voordeel van FF is de enorme hoeveelheid plugins die er beschikbaar is. Ik zou echt wel een Gmail Notifier of Foxmark-achtige add-on voor Chrome willen zien.

Twijfels, Twijfels.....Ga ik voor de razendsnelle Chrome of voor de add-ons van FF? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
TheCoolGamer schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:08:
[...]

Het was al voor bepaalde domeinen die groen in de adresbalk kwamen, die sites die extra gecontroleerd zijn. Maar dat hebben ze dus voor alle https-sites gedaan.
Klopt. Alleen lieten ze eerst de URL niet zien in het blauw. Nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 20:07

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb FireFox 3.5 net geinstalleerd en op zich lijkt alles sneller te werken. Ik kom alleen het volgende probleem tegen.

Ga naar: http://www.telegraaf.nl/dft/streamingkoersen/aandelen/ en klik dan bv op ING GROEP om de detail pagina te bekijken. Dan krijg ik een popup met een melding over VerifySessionIPNumber Failed... waarbij het sessionIPNumber 127.0.0.1 is en mijn userIPNumber mijn echte internet IP is.

Het komt waarschijnlijk doordat ik op het internet netwerk zit en dus niet het externe IP heb op de PC waarmee ik op de site zit. Doordat de twee IP's niet overeenkomen krijg ik de melding dat er iets niet klopt en doet de site verder niets.

Het werkte allemaal wel met de oudere versies van FireFox. Ik heb dan ook al een melding verstuurd naar de website maar ik wil het probleem ook hier voorleggen.

Heeft iedereen last van dit probleem? Is het op te lossen met een instelling van de browser via bv about:config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 14:12

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Heb ik ook inderdaad, maar het lijkt erop dat er een connectie moet worden opgebouwd op de pagina (zie ongeveer 3/4 van de pagina naar beneden) maar dat dat niet lukt. Kan ook aan de site/verbinding liggen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:01:
[...]

speel eens wat met je extensions? misschien dat er eentje root in het eten gooit ;)
_O- _/-\o_

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 16-05 16:30
ik word hier nu zoo #@$!#@$#!@$#@! van.... Normaal kun je bij Google Maps op je RMB klikken en komt er zo'n Google-menuutje tevoorschijn... Maar ik krijg een FF-menuutje :@ Nu moet ik hem dus ingedrukt houden en een beetje verslepen om zó nog bij dat Google-menuutje te komen... Is hier een fix voor?

Afbeeldingslocatie: http://xs541.xs.to/xs541/09273/cdcvdcddcd913.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maarud schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:05:
ik word hier nu zoo #@$!#@$#!@$#@! van.... Normaal kun je bij Google Maps op je RMB klikken en [...]
Ontspan :/

Tools -> Options -> Content -> Achter Javascript het knopje Advanced en:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/efnorm.png

/basic ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 01-07-2009 16:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

maarud schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:05:
ik word hier nu zoo #@$!#@$#!@$#@! van.... Normaal kun je bij Google Maps op je RMB klikken en komt er zo'n Google-menuutje tevoorschijn... Maar ik krijg een FF-menuutje :@ Nu moet ik hem dus ingedrukt houden en een beetje verslepen om zó nog bij dat Google-menuutje te komen... Is hier een fix voor?

[afbeelding]
Vreemd, geen last van hiero... :?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@^^^ Dan heb jij dat vinkje aan staan ;)

@ Room42 in "[Firefox 3.x] Wat vinden we ervan?"

Iemand hier nog een idee over? Ik heb er nog niets over kunnen vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 01-07-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 16-05 16:30
Room42 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:09:
[...]

Ontspan :/

Tools -> Options -> Content -> Achter Javascript het knopje Advanced en:

[afbeelding]

/basic ;)
:P ja, ietwat veel #@, het is nog warm haha. Je oplossing werkt, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heeft er niemand last van geheugen problemen bij 3.5? Bij mij loopt hij langzaam steeds verder op. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, het blijft netjes rond de 150MB bij mij, momenteel. Het zou natuurlijk een memoryleak kunnen zijn in een extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb dat probleem wel altijd, omdat ik veel met tabs werk (300mb op dit moment). Na sluiten van een tab blijft er volgens mij altijd wat achter, want na een tijd is er aardig wat memory gebruik. Dit was ook zo bij de vorige versie.

Het verkleinen van back/forward cache helpt wel een beetje:
http://kb.mozillazine.org...history.max_total_viewers

edit:
Misschien ook handig voor sommige :P
http://kb.mozillazine.org...emory_usage_%28Firefox%29

[ Voor 17% gewijzigd door Kixtart op 01-07-2009 16:53 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:58

Magic666

No one's neighbour!

woei, het gaat idd een stuk sneller zeg :)

Tot zo ver tevreden zeg ik! Uiteraard een paar extensions die niet meer werken maar dat zijn de niet vaak gebruikte dus daar lig ik niet zo wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Jammer dat het thema wat ze voor vista gebruiken nog altijd zo lelijk is. Ik wil FF3.5 met de looks van FF2 :(. Ik heb helaas ook nog geen mooi thema kunnen vinden voor 3.5.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RedFox schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:17:
Jammer dat het thema wat ze voor vista gebruiken nog altijd zo lelijk is. Ik wil FF3.5 met de looks van FF2 :(. Ik heb helaas ook nog geen mooi thema kunnen vinden voor 3.5.
Glasser oid niet een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 01-07-2009 20:19 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:14

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

anandus schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:18:
[...]
Glasser oid niet een idee?
Pak dan All Glass

Eerder in dit topic al aangehaald

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

RedFox schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:17:
Met Personas kan je de Firefox ook mooi van een andere skin voorzien. Je hoeft niet eens er een herstart voor te maken, gebeurt on-the-fly :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ik heb versie 3.5 ook al gedownload en al een dag mee gewerkt.
Ik vind dat het opstarten van Firefox een stuk trager is dan versie 3.0.x
Bij het opvragen van een website heeft hij ook even tijd nodig (waarschijnlijk om de webpagina op te halen en te renderen) maar als de pagina eenmaal wordt weergegeven staat het er wel gelijk, en is Firefox niet nog eens bezig om alles te positioneren. d:)b

En het pictogram is wel minder scherp. Dat mag van mij wel weer terug veranderen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat about:me is wel grappig (nog niet meer dan dat).

Wel jammer dat nog niet al mijn extensions werken, het meeste mis ik de Pimpzilla theme. Dat is altijd het eerste wat ik installeer na Firefox :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Laatst online: 08:45
Deze plugin vind ik dus geweldig. En werkt ook met 3.5

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Bedankt voor de tip, maar ik wil dus juist de simpele XP-look ipv die blauwe glassy vista-look.
Anoniem: 100904 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:58:
[...]

Met Personas kan je de Firefox ook mooi van een andere skin voorzien. Je hoeft niet eens er een herstart voor te maken, gebeurt on-the-fly :)
Zo, dat werkt wel makkelijk via die website. Meteen een preview van hoe het er uit ziet in je browser. Heb even een simpel design genomen en het ziet er wmb een stuk beter uit nu, bedankt!

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20
3.5 bevalt op zich goed, maar erg jammer dat opeens alle saved passwords verdwenen zijn na de upgrade. Zowel op zowel m'n desktop als VM is 't hele zooitje leeg, toch best onhandig voor sites waar je niet regelmatig komt :-(

[ Voor 13% gewijzigd door Leftblank op 02-07-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Leftblank schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:59:
3.5 bevalt op zich goed, maar erg jammer dat opeens alle saved passwords verdwenen zijn na de upgrade. Zowel op zowel m'n desktop als VM is 't hele zooitje leeg, toch best onhandig voor sites waar je niet regelmatig komt :-(
bij mij zijn die niet verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RedFox schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:12:
maar ik wil dus juist de simpele XP-look ipv die blauwe glassy vista-look.
Daar is ook een theme voor ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:52
Sinds Firefox 3.5 wordt bij het klikken op CTRL + refresh (icon in de knoppenbalk) de pagina in een nieuwe tab geopend. Voorheen werd de pagina in de huidige tab geopend waarbij de cache voor het verzoek wordt genegeerd. Vrij lastig, op een gegeven moment had ik 20 tabs open van 1 pagina waaraan ik ontwikkelde. Iemand een oplossing hiervoor, in de about:config kon ik het niet vinden.

edit: alt + refresh negeert wel de cache, dat wordt wennen :/

[ Voor 7% gewijzigd door vriesdude op 02-07-2009 10:04 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Handig voor mensen die bepaald gedag van versie 3.0 willen terugzetten, zoals het niet sluiten van Firefox bij het sluiten van een laatste tabblad, slepen van tabbladen etc. Zie http://mozillalinks.org/w...r-firefox-3-5-tab-tweaks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20
vriesdude schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:55:
Sinds Firefox 3.5 wordt bij het klikken op CTRL + refresh (icon in de knoppenbalk) de pagina in een nieuwe tab geopend. Voorheen werd de pagina in de huidige tab geopend waarbij de cache voor het verzoek wordt genegeerd. Vrij lastig, op een gegeven moment had ik 20 tabs open van 1 pagina waaraan ik ontwikkelde. Iemand een oplossing hiervoor, in de about:config kon ik het niet vinden.

edit: alt + refresh negeert wel de cache, dat wordt wennen :/
Gewoon ctrl+F5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, dat werkt, uiteraard. Maar het is wel een vreemde "feature", die niet veel mensen zullen gebruiken, denk ik. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:53:
Klopt, dat werkt, uiteraard. Maar het is wel een vreemde "feature", die niet veel mensen zullen gebruiken, denk ik. Of wel?
Ik vind het eigenlijk wel handig om snel een kopie te openen van een pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
kan ja, maar liever niet, was dit gewend, overigens kom ik er net achter dat het niet altijd gebeurd, maar onregelmatig, ga ik nog wel een keertje induiken

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, had ik maar niet geupgrade.
De helft van de extensions werkt niet, het programma start de eerste keer enorm traag op, de ene keer start ie na afsluiten wel en dan weer niet op (blijft hangen ofzo), en al mijn passwords zijn pleite.

Bah. Even kijken of ik een rollback kan doen.

Ok, ik ben weer terug bij 3.0.11 en alles werkt weer als vanouds _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Paquito op 02-07-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Die verandert alleen de icoontjes, niet de kleur :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Paquito schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:36:
Hmm, had ik maar niet geupgrade.
De helft van de extensions werkt niet, het programma start de eerste keer enorm traag op, de ene keer start ie na afsluiten wel en dan weer niet op (blijft hangen ofzo), en al mijn passwords zijn pleite.

Bah. Even kijken of ik een rollback kan doen.

Ok, ik ben weer terug bij 3.0.11 en alles werkt weer als vanouds _/-\o_
Welke extensies? Veel hebben wel werkende beta versies op de website van de desbetreffende ontwikkelaar. Of je probeert ze simpelweg door ze compatibel te maken, 80% werkt gewoon zoals t hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
logmein, trackmenot waren er al 2 die niet werkten.
compatible maken door versie nummer te veranderen werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Compatible maken met Nightly Tester Tools werkt misschien wel :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Het (drievingerige) terug- en vooruitgaan in pagina's werkt nu feilloos met het multitouch pad van de Macbook trouwens! (in 3.0 werkte dat nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hahn schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 00:26:
Compatible maken met Nightly Tester Tools werkt misschien wel :)
Top, goede tip. Mijn addons doen het weer en ook mijn pimpzilla theme kan ik weer gebruiken :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05 16:28
Marzman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:33:
Top, goede tip. Mijn addons doen het weer en ook mijn pimpzilla theme kan ik weer gebruiken :)
Die tip was ook nog niet 3 dagen geleden voorgesteld O-)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wiethoofd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:35:
[...]

Jij ook bedankt dan ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wiethoofd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:35:
[...]

Nog mooier: t staat zelfs in de topicstart:
• Vraag: Hoe kun je extensies, die eigenlijk voor oudere versies van Firefox gemaakt zijn, toch gebruiken?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan:

1. Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in een archive-editor, 7-Zip of WinRar bijvoorbeeld
2. Open het bestand install.rdf;
3. Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox

Mocht je meer informatie willen, kijk dan hier. Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies van extensies downloaden, of de extensie 'Nightly Tester Tools' of Mr Tech's Toolkit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heeft iemand al een plugin gevonden waarmee je Aero peek krijgt voor Firefox? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24417

3.5 is nu al 3x gecrashed hier. < 3.5 nog nooit (of misschien ooit een keer, dat ik et ben vergeten)

maw. ontevreden hier...

toch benieuwd of het aan mn addon ligt. heb er maar een: tab mix plus. (een beta, de stable werkte niet met 3.5) iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Anoniem: 24417 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:55:
3.5 is nu al 3x gecrashed hier. < 3.5 nog nooit (of misschien ooit een keer, dat ik et ben vergeten)

maw. ontevreden hier...

toch benieuwd of het aan mn addon ligt. heb er maar een: tab mix plus. (een beta, de stable werkte niet met 3.5) iemand dezelfde ervaring?
Je zóú natuurlijk kunnen proberen om die extensie te uninstallen en te kijken of het dan nog crashed.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

maw. ontevreden hier...

Ipv te klagen, disable 'm eens, en test dan eens 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15

Matis

Rubber Rocket

Snake schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:30:
Wat een helden advies :)

Ik vind de rendermonkey voor flash wel een stuk zwaarder. Mijn laptopje heeft nu veel meer moeite met flv (youtube) dan voorheen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Snake schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:30:
[...]

Een aantal crashen zijn bekend bij Mozilla en worden deze maand met versie 3.5.1 nog opgelost.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomtom137 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:02:
Het (drievingerige) terug- en vooruitgaan in pagina's werkt nu feilloos met het multitouch pad van de Macbook trouwens! (in 3.0 werkte dat nog niet)
Dat niet alleen. De pinch to zoom werkt ook en met 3 vingers omhoog/omlaag vegen doet door je tabs heen scrollen. Overigens kun je dit ook wel met multiclutch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe weet je eigenlijk of je de 3.5 hebt?
Bij mij staat er als laatste "3.5.30729", is dat nog een RC of de final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

anandus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:43:
lijkt gewoon op de final. Wanneer heb je hem geinstalleerd? voor 30 juni 17.00 of na dat tijdstip?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 15-05 20:19

jmk

GEENSTIJL.NL: Nieuwste Firefox praat als 'n wijf
Afbeeldingslocatie: http://www.geenstijl.nl/archives/images/ffwijfje.jpg
Dit is dus wat de nieuwe Firefox een foutmelding noemt. Als een site even niet werkt vindt mevrouw het reuze 'gênant' allemaal (incl. aanstellerig Frans dakje). What's next? 'Oepsie' i.p.v. een 403 melding? Zijn viruswaarschuwingen nu opeens 'doodeng' en een slechte verbinding 'akelig'? Gaan we ook expres blijven hangen bij pr0n sites en kan het geluid niet meer harder dan 60? De feminisering van de samenleving lijkt nu ook het internet te gaan verzieken...
Mutsaerts | 03-07-09 | 13:39
Wat een bekendheid he, deze browser ;)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dat gaat over het .Net framework

je moet kijken naar "Gecko/20090624"

Dat is de final. Overigens is de laatste RC gelijk aan de final bij Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij staat er bij "Over Mozilla Firefox" "versie 3,5". Verder niks.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.9.1) Gecko/20090624 Firefox/3.5

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ramon schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:52:
[...]
Overigens is de laatste RC gelijk aan de final bij Firefox.
Aha, vandaar dat ik in de war was!
De datum klopt verder, dus het zit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Gert-Paul schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:10:
Handig voor mensen die bepaald gedag van versie 3.0 willen terugzetten, zoals het niet sluiten van Firefox bij het sluiten van een laatste tabblad, slepen van tabbladen etc. Zie http://mozillalinks.org/w...r-firefox-3-5-tab-tweaks/
Bedankt voor die link!!! Zitten zeker dingen bij die ik ga gebruiken. _/-\o_

maw. ontevreden hier...

Hmm. Ik heb FF3.5 nog steeds niet geinstalleerd omdat ik ontevreden was over de stabiliteit van 3.5b4. Ik ga 3.5 iig niet zomaar over m'n 3.0.11 heen installeren. Eerst maar weer eens in een aparte map installeren om te testen.

[ Voor 40% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-07-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3.5b4 was een aardige release, de b99 die er na kwam was al een stap beter maar de echte verbetering kwam pas met rc1. Rc2 en rc3 borduurden daar op voort. Die b4 is dus niet echt vergelijkbaar met wat men nu als final heeft (final en rc3 zijn gelijk). Overigens zijn er aardig wat backup tools voor je Firefox profiel, gebruik die eerst voor je aan het testen slaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Tip voor de gebruikers die het oude CTRL + Refresh (met linkermuisknop op het icon) gedrag terug willen; De extensie Reload+ kan hier voor zorgen (plus meer).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Heb 3.5 er ook een weekje opstaan en bevalt perfect! Snelheid van het renderen is een stuk beter geworden naar mijn idee.

Ik zit alleen met het volgende erg irritante probleem.. Als je met je muis op een plaatje of iets staat krijg je altijd een titel of informatie te zien in een balkje. Deze werkt bij niet. Blijft leeg en ook op loze delen van een site krijg ik die te zien als mn muis er stil opstaat. zie:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ivxw2d.jpg

Heb het al opnieuw geinstalleerd maar probleem blijft. Iemand een idee of zoekwoorden waarmee ik een oplossing kan vinden hiervoor? :)

Overgens vind ik het nieuwe icoontje in het groot wel aardig maar in het klein niet echt geslaagt. Een beetje wached-out.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 04-07-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Anoniem: 123349 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:57:
Ik zit alleen met het volgende erg irritante probleem.. Als je met je muis op een plaatje of iets staat krijg je altijd een titel of informatie te zien in een balkje. Deze werkt bij niet. Blijft leeg en ook op loze delen van een site krijg ik die te zien als mn muis er stil opstaat. zie:

Mouse-over of hover-probleem Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ivxw2d.jpg

Heb het al opnieuw geinstalleerd maar probleem blijft. Iemand een idee of zoekwoorden waarmee ik een oplossing kan vinden hiervoor? :)
Hover of mouse-over. Als je met je muis over bovenstaande linker afbeelding uit de quote gaat zou je als hover-tekst moeten zien: Mouse-over of hover-probleem Eventueel in een leeg gedeelte van de site klikken en weer hoveren zou de mouse-over ook moeten geven. De rechter afbeelding heb ik met behulp van [img=200,,,,,1] de mouse-over verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je in google maps rechtermuisklikt krijg je twee menu's over elkaar, en helaas firefox menu bovenop google menu.

edit: oplossing: even scrollen met wheel.

[ Voor 16% gewijzigd door Soldaatje op 04-07-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Wiethoofd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:14:
[...]

Hover of mouse-over. Als je met je muis over bovenstaande linker afbeelding uit de quote gaat zou je als hover-tekst moeten zien: Mouse-over of hover-probleem Eventueel in een leeg gedeelte van de site klikken en weer hoveren zou de mouse-over ook moeten geven. De rechter afbeelding heb ik met behulp van [img=200,,,,,1] de mouse-over verwijderd.
Bedankt! Met het zoeken op mouseover het probleem en oplossing gevonden. Google toolbar gaf het probleem. Het updaten daarvan was de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:43

Reinier

\o/

Soldaatje schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:39:
Als je in google maps rechtermuisklikt krijg je twee menu's over elkaar, en helaas firefox menu bovenop google menu.

edit: oplossing: even scrollen met wheel.
In de options (content - javascript - advanced) instellen dat scripts je contextmenu's mogen disablen of replacen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kreeg net die restore session melding ook. Ziet er wat vreemd uit ja ;)
Well, this is embarrassing.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Vandaag is er een update verschenen van de about:me-plugin en zit nu op versie 0.3 en houdt nu ook je downloadstats bij (als je je geschiedenis niet wist wat ik wel doe)

Wel jammer dat die niet automatisch gevonden wordt met auto-update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wiethoofd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:05:
Vandaag is er een update verschenen van de about:me-plugin en zit nu op versie 0.3 en houdt nu ook je downloadstats bij (als je je geschiedenis niet wist wat ik wel doe)

Wel jammer dat die niet automatisch gevonden wordt met auto-update :(
Als je bij de add-ons op update klikt vindt hij hem ook niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Marzman schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:12:
Als je bij de add-ons op update klikt vindt hij hem ook niet.
Dat zeg ik dus 8)

Komt waarschijnlijk omdat ie niet op de add-ons site van Mozilla zelf te vinden is waar de updates gecontroleerd worden. Idem met de Customize Google .xpi die ik van de eigen site afhaalde, wou niet updaten totdat ik deze van de mozilla add-ons site af plukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb nu ook een probleem met Firefox 3.5. Als ik van mijn bladwijzerwerkbalk een bladwijzer wil verwijderen door op de rechtermuisknop te klikken, loopt Firefox vast. Ook als ik via bladwijzers ordenen op bladwijzerwerkbalk klik gebeurt hetzelfde. Ik kan nu dus niet mijn bladwijzerwerkbalk veranderen. Alleen maar links erbij zetten d.m.v. het gele sterretje op de URL-balk.
Ik merk dat het niet alleen bij de bladwijzerwerkbalk is. Het is ook op de bladwijzermenu hetzelfde verhaal. Kortom, ik ben helemaal niet in staat mijn bladwijzers te beheren.

[ Voor 18% gewijzigd door -Edwin- op 06-07-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
-Edwin- schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:25:
Kortom, ik ben helemaal niet in staat mijn bladwijzers te beheren.
Doe eens Ctrl+Shift+B, dit opent je bladwijzerbeheer, nu kan je ze als het goed is nog wel verplaatsen/ordenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Het is al gelukt. Het lag er vreemd genoeg aan dat TomTom Home tegelijk openstond met Firefox. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

-Edwin- schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:54:
Het is al gelukt. Het lag er vreemd genoeg aan dat TomTom Home tegelijk openstond met Firefox. Toch bedankt!
Ik vind 3.5 soms nog een beetje traag, volgens mij update ie behoorlijk veel op de achtergrond, want de FFUpdater zie ik er soms weer uitspringen op mijn statistieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Firefox was niet zozeer traag. Het werkte gewoon snel (heb wel een goede pc). Maar om de één of andere reden werkten de bladwijzers niet goed omdat TT Home aanstond. Ik vraag me serieus af hoe dat met elkaar te maken heeft. Vreemd geval dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

-Edwin- schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:03:
Firefox was niet zozeer traag. Het werkte gewoon snel (heb wel een goede pc). Maar om de één of andere reden werkten de bladwijzers niet goed omdat TT Home aanstond. Ik vraag me serieus af hoe dat met elkaar te maken heeft. Vreemd geval dit.
Misschien omdat ze allebij op dezelfde basis zijn geschreven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Snake schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:15:
[...]

Misschien omdat ze allebij op dezelfde basis zijn geschreven? ;)
Sorry, maar wat bedoel je daar precies mee? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zoeken naar extensie-updates heb ik uitstaan, reteirritant bij opstarten en hij vindt voor sommige niks, terwijl erwel updates voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

-Edwin- schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:16:
[...]

Sorry, maar wat bedoel je daar precies mee? :$
Tis allebei Open Source Software (OSS) TomTom Home maakt denk ik ook op dezelfde manier gebruik van plug-ins...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Cybpraetorian schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:46:
[...]

Tis allebei Open Source Software (OSS) TomTom Home maakt denk ik ook op dezelfde manier gebruik van plug-ins...
Oh, grappig dat TomTom Home OSS is. Had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 09:51
Heeft iemand xmarks (bookmarks sync-addon) aan de praat met Firefox 3.5 (op een Leopard-Mac)?

Ik heb xmarks 3.1.1 (welke 3.5-proof zou moeten zijn), maar elke keer als ik wil syncen krijg ik:
Problem syncing, an unknown synchronisation error has occured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Iemand een idee hoe ik de statusbar weer terug kan krijgen zonder een vers profiel aan te hoeven maken? Dochterlief heeft wat zitten klikken en nu is dus de statusbar weg (onderaan waar URLs te zien zijn als je hovert over een link, foxclocks klokjes etc.)

Het venster uittrekken werkt iig niet, de statusbar is helemaal weg.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 16-05 20:28
Via view en dan een vinkje bij statusbar zetten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
View -> Status bar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

catchingfire schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:15:
Heeft iemand xmarks (bookmarks sync-addon) aan de praat met Firefox 3.5 (op een Leopard-Mac)?

Ik heb xmarks 3.1.1 (welke 3.5-proof zou moeten zijn), maar elke keer als ik wil syncen krijg ik:
Ik heb m wel draaien op Vista x64 en x86 onder 3.5. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Misschien ook een idee om naar Weave te kijken voor het syncen van bookmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:02:
[...]
Misschien ook een idee om naar Weave te kijken voor het syncen van bookmarks?
Alpha alert....

Een andere optie is: http://www.google.com/tools/firefox/browsersync/

Maar Weave lijkt me the way to go, al moet je daar nog wel ff op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

MadDog11 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:50:
Via view en dan een vinkje bij statusbar zetten ???
8)7

Ik meteen moeilijk dien en het via config proberen te zoeken... Enfin, zullen het maar op de korte nachtjes schuiven O-)

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
IJsbeer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:11:
[...]

Alpha alert....

Een andere optie is: http://www.google.com/tools/firefox/browsersync/

Maar Weave lijkt me the way to go, al moet je daar nog wel ff op wachten.
Tja, het zit al een tijdje in alpha of beta of weetikveel, maar volgens mij hebben ze het Firefox-gedeelte goed gefixt.
Zijn afaik nu druk bezig met Fennec, maar dat boeit mij niet :)

Maar in het half jaar (ofzo) dat ik Weave gebruik heb ik nog geen enkele keer een probleem gehad.
(desalniettemin, als ik geen problemen ervaar hoeft ook niet te betekenen dat het bugvrij is natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ten koste van van wat recente lokaal gecreeerde bookmarks werkt het na wat geklooi weer met een cookie-cleanup, xmarks uninstall->install en een forced bookmark download from server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:52:
[...]
Tja, het zit al een tijdje in alpha of beta of weetikveel, maar volgens mij hebben ze het Firefox-gedeelte goed gefixt.
Zijn afaik nu druk bezig met Fennec, maar dat boeit mij niet :)

Maar in het half jaar (ofzo) dat ik Weave gebruik heb ik nog geen enkele keer een probleem gehad.
(desalniettemin, als ik geen problemen ervaar hoeft ook niet te betekenen dat het bugvrij is natuurlijk :) )
Beta zegt bij Google niet zoveel. Google App for Domains is ook deze week, na 3 jaar, uit beta gekomen... Die tool bestaat al wel een tijd en ik heb hem t al eens met veel plezier gebruikt. Toendertijd verwijderd omdat ik het toch teveel overhead vond.

Weave is alpha, lijkt me wel interessanter, maar daar waag ik me nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2023
Ik heb een eigenaardigheidje bij iedere update van FF.

Na de update is mijn bladwijzerwerkbalk in de war. De Google-zoekbalk is enorm breed en drukt mijn bladwijzers buiten beeld. Als ik op rechtermuis-op-werkbalk > aanpassen klik, dan is de presentatie weer ok. Maar na iedere herstart staan de bladwijzers weer buiten beeld.

Heb hetzelfde probleem met FF op mijn werk, thuis en op de laptop. Dus er zijn vast wel meer mensen die dit hebben. Oplossing?

In dit topic en Google heb ik nog niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik mis wel een beetje de knop clear private data die je eerst had in 3.0x..nu staat er alleen nog clear recent history...
Voorderest nog geen crashes meegemaakt, hij werkt ook stukkie sneller dan 3.0x..ik merk het hier goed, vooral in opstarttijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 15-05 20:19

jmk

Dolemans schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:45:
Ik heb een eigenaardigheidje bij iedere update van FF.

Na de update is mijn bladwijzerwerkbalk in de war. De Google-zoekbalk is enorm breed en drukt mijn bladwijzers buiten beeld. Als ik op rechtermuis-op-werkbalk > aanpassen klik, dan is de presentatie weer ok. Maar na iedere herstart staan de bladwijzers weer buiten beeld.

Heb hetzelfde probleem met FF op mijn werk, thuis en op de laptop. Dus er zijn vast wel meer mensen die dit hebben. Oplossing?

In dit topic en Google heb ik nog niks gevonden.
Als je dan Als ik op rechtermuis-op-werkbalk > aanpassen klikt, moet je de google zoekbalk helemaal rechts naast de adresbalk slepen. Dus hoger dan de bladwijzerswerkbalk. Dat is de plaats waar hij standaard staat tenminste...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Glacier schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:40:
Ik mis wel een beetje de knop clear private data die je eerst had in 3.0x..nu staat er alleen nog clear recent history...
...
De knop is verder gewoon hetzelfde in een nieuw jasje + dat je kunt kiezen welke periode je weg wilt hebben.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
Ik heb trouwens ook iets raars. Heb nu op 2 windows-stations Firefox 3.5 geinstalleerd, en beide keren liep de installer vast op het laatste scherm ("launch firefox"). Moest hem via taakbeheer killen, en zelf firefox opstarten.
Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.