[Firefox]pagina vernieuwen en bovenaan uitkomen, hoe zit 't?

Pagina: 1
Acties:
  • 920 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:36
Dit probleem speelt nu als sinds ik Fx sinds versie 1 gebruik. Ik kan me herinneren uit de grote Firefox topics dat dit een probleem in Fx was, maar we zitten nu bijna bij versie 3, in versie 2 is het nog steeds niet goed. Bij een reload als je in het midden zit te lezen in een FP-artikel komt die bovenaaan uit, zodat je naar beneden mag scrollen/zoeken waar je was. IE6 doet en deed dit goed. Is dit nou echt niet op te lossen door een programmeurstruc? :)

ps. ik heb me rot gezocht, maar vreemd genoeg kon ik geen topic vinden, dus toch maar eentje geopend.

ps. 2 bij backbutton onthoudt die ook niet dat je halverwege een pagina was trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 11-04-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

crisp

Devver

Pixelated

Dat is nog steeds een tekortkoming van Firefox. En nee, dat is niet eenvoudig door ons te omzeilen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik gebruik al een tijd 'Restore scroll position v0.4' in firefox hiervoor. Bij F5 en de back-button wordt de positie onthouden.

http://www.gozer.org/mozilla/extensions/

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 11-04-2008 21:39 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dank voor jullie antwoord. Iemand enige kijk of dit in bijv. Fx4 gaat worden opgelost? Of een link naar een bugreport op mozilla? edit: oh de link heb ik al, tx. https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=215405

[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 11-04-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Maandag eens overleggen waarom we eigenlijk no-store gebruiken

Eens kijken of dat ook effect heeft op het 'reload' probleem en niet enkel op het 'back' probleem.

[ Voor 45% gewijzigd door crisp op 11-04-2008 22:06 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

no-store weglaten fixed een hoop maar niet een javascript reload middels location.href= of location.reload(true). Met een META refresh gaat het reloaden weer wel goed.

Ik weet echter niet precies waarom we specifiek voor Firefox een javascript reload doen en voor andere browsers een META refresh...

En schopje naar Lieve Devvers ;)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 11-04-2008 22:27 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:45
hier werkt het iig perfect :) (3b5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:37:
Dit probleem speelt nu als sinds ik Fx sinds versie 1 gebruik. Ik kan me herinneren uit de grote Firefox topics dat dit een probleem in Fx was, maar we zitten nu bijna bij versie 3, in versie 2 is het nog steeds niet goed. Bij een reload als je in het midden zit te lezen in een FP-artikel komt die bovenaaan uit, zodat je naar beneden mag scrollen/zoeken waar je was. IE6 doet en deed dit goed. Is dit nou echt niet op te lossen door een programmeurstruc? :)

ps. ik heb me rot gezocht, maar vreemd genoeg kon ik geen topic vinden, dus toch maar eentje geopend.

ps. 2 bij backbutton onthoudt die ook niet dat je halverwege een pagina was trouwens.
Het scheelt al enorm als je de http 304-headers aanzet in je voorkeuren van GoT. Dan gaat het herstellen van de scrollpositie en alles voor zover ik mij kan heugen wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb het niet over GoT, maar over tweakers, die 304 heb ALLANG aanstaan in GoT, maar op de Fp is het nog steeds huilen met de pet op. Ik open dit topic niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Je kan ook stellen dat het huilen met de pet op is dat Firefox deze issue sinds 2003 nog niet afdoende heeft opgelost terwijl bekend is wat de belangrijkste oorzaak is ;)

Tbh: ik had me hier nog niet eerder echt in verdiept en nu blijkt dat de no-store directive grootendeels verantwoordelijk is ziet het er naar uit dat we dit mogelijk voor tweakers kunnen oplossen. Ik zit alleen nog met de vraag waarom voor de reload Firefox anders behandeld wordt dan andere browsers (of andersom: juist andere browsers anders behandeld worden :P). Dat zal een reden gehad hebben, maar die implementatie is van voor mijn tijd...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Klopt, het heilige Firefox laat hier een dikke steek vallen, en als je onderaan dat bugrapport leest, zie je dat niemand aan een oplossing werkt aldaar. :|
Maarja, als Mohammed niet naar de berg komt, moet de berg maar naar Mohammed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

In firefox 2.0.0.13 doet de F5 met 'onthouden' het wel op GoT maar niet op de FP. (ik zal zo thuis eens proberen in 3b5 of hij daar wel in werkt zoals maarud zei (was niet duidelijk of het FP of GoT was)

De rest van de door mij geteste pagina's springt in firefox wel terug naar waar je was zoals in IE, alleen de Frontpage van tweakers geeft kuren (mijn übersimpele samenvattingen site werkt wel met het onthouden zonder truukjes oid)

Pas bij een Harde refresh (Ctrl + F5) springt hij weer terug naar boven ipv de plek waar je als laatste keek op de pagina

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:35:
Dat zal een reden gehad hebben, maar die implementatie is van voor mijn tijd...
Volgens mij is dat niet van voor je tijd. Maar of je voor IE de javascript-refresh had aangepast naar een meta of dat je die voor FF had aangepast naar javascript weet ik niet meer :P

[edit]
Zo te zien heb jij in revisie 3325 op 3 mei 2005 de wijziging toegevoegd om firefox geen meta-refresh te geven. Daarvoor was het voor alle browsers een meta-refresh.

[ Voor 19% gewijzigd door ACM op 12-04-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:45
Wiethoofd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:46:
In firefox 2.0.0.13 doet de F5 met 'onthouden' het wel op GoT maar niet op de FP. (ik zal zo thuis eens proberen in 3b5 of hij daar wel in werkt zoals maarud zei (was niet duidelijk of het FP of GoT was)

De rest van de door mij geteste pagina's springt in firefox wel terug naar waar je was zoals in IE, alleen de Frontpage van tweakers geeft kuren (mijn übersimpele samenvattingen site werkt wel met het onthouden zonder truukjes oid)

Pas bij een Harde refresh (Ctrl + F5) springt hij weer terug naar boven ipv de plek waar je als laatste keek op de pagina
hmm, dit was dus op GoT, op Tweakers werkt het idd niet (goed)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ACM schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:24:
[...]

Volgens mij is dat niet van voor je tijd. Maar of je voor IE de javascript-refresh had aangepast naar een meta of dat je die voor FF had aangepast naar javascript weet ik niet meer :P

[edit]
Zo te zien heb jij in revisie 3325 op 3 mei 2005 de wijziging toegevoegd om firefox geen meta-refresh te geven. Daarvoor was het voor alle browsers een meta-refresh.
Ik meen dat dat laatste een revert was naar de oorspronkelijke methode, mogelijk omdat Firefox een vrij lage limiet heeft vwb de delay.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kixtart schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:38:
Ik gebruik al een tijd 'Restore scroll position v0.4' in firefox hiervoor. Bij F5 en de back-button wordt de positie onthouden.

http://www.gozer.org/mozilla/extensions/
ok het werkt nou goed met 0.5.9.10. Ben blij dat het opgelost is, denk namelijk niet dat de echte oplossing echt snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

no-store verwijderd, 'back' honoreerd nu ook de scrollpositie in Firefox :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.