Toch opvallend hoeveel mensen hier lijken te vergeten dat het om een beta gaat en een beta is om te testen, testen omdat er nog een hoop fouten in zitten.
Ik heb bij B8 dat Firefox vast hangt als ik naar Gmail wil gaan. Verder vind ik hem top.
Ik heb zero crashes, superstabiel. Heb ook bijna geen addons, dat zal vast helpen!
Ik heb af-en-toe dat als ik Firefox afsluit en 2 seconden later opnieuw opstart, de melding krijg dat Firefox nog actief is.
Als ik hem daarna nog een keer op probeer te starten werkt het prima.
Verder is Firefox soms traag als ik een groot bestand zoals een pdf-je of word-bestand wil openen. Het wisselen tussen tabbladen werkt dan niet. Dat vind ik eigenlijk wel een min-puntje aangezien je user-interface (vooral met verschillende tabbladen met elk een eigen pagina) niet beïnvloed mag worden door bepaalde webpagina's.
Als ik hem daarna nog een keer op probeer te starten werkt het prima.
Verder is Firefox soms traag als ik een groot bestand zoals een pdf-je of word-bestand wil openen. Het wisselen tussen tabbladen werkt dan niet. Dat vind ik eigenlijk wel een min-puntje aangezien je user-interface (vooral met verschillende tabbladen met elk een eigen pagina) niet beïnvloed mag worden door bepaalde webpagina's.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Klopt zo een op de 6 keer sluit Fx niet echt af, of heel langzaam, dat kan je zien in Taakbeheer, dan loopt de memory-usage tergen langzaam omlaag.
Draaien jullie allemaal ook de beta/alpha als vaste browser? Of Firefox en Minefield naast elkaar?
Mozilla Firefox blijft naar mijn mening toch de beste internet browser. Vooral ook de door de overzichtelijke manier waarop je je "bookmarks" kan indelen.
Kan allebei prima naast elkaar toch? Zie er alleen 't nut niet echt van inXaero schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:22:
Draaien jullie allemaal ook de beta/alpha als vaste browser? Of Firefox en Minefield naast elkaar?
Ik draai B8 als vast trouwens.
Heb ik ook last van. Ik heb gmail als app tab, maar deze laad nooit goed. Ik moet altijd een keer verversen voordat gmail goed in de browser weergegeven wordt.Niellie41 schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:15:
Ik heb bij B8 dat Firefox vast hangt als ik naar Gmail wil gaan. Verder vind ik hem top.
Beta 8 als vaste en enige Mozilla browser. Daarnaast nog het onvermijdelijke IE8 als backup, wat ik aanroep indien nodig met IeView.Xaero schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:22:
De alpha is niet als main browser te gebruiken, de beta's echter wel en dat doe ik dan ook.Xaero schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:22:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik draai de nightlies (nu: 4.0 pre-b9) en ik heb amper problemen moet ik zeggen. Zeker na pre-beta2. Pre-beta 1 en 2 waren best wel om te huilen. Maar goed, dat is het risico van het draaien van een nightly.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Ik krijg net een mailtje van addons.mozilla.org, dat één of andere pipo het voor elkaar gekregen heeft e-mail adressen, namen en bijbehorende password-hashes te downloaden!
En dat ik word verzocht een nieuw wachtwoord te kiezen omdat uit voorzorg mijn oude wachtwoord alvast verwijderd is.
Wat is nou de roadmap voor een x64 Win versie...
Waar ik ook niet echt eenduidig achterkom, is of Mozilla Win2000 nou laat vallen voor Fx4. Hopelijk wel, dat 2k is dood.
Waar ik ook niet echt eenduidig achterkom, is of Mozilla Win2000 nou laat vallen voor Fx4. Hopelijk wel, dat 2k is dood.
[ Voor 149% gewijzigd door Sjah op 30-12-2010 00:13 ]
Firefox 4 is leuk, maar ik kan echt niet leven met het feit dat de link-target niet meer onder in beeld te vinden is. Daar ben ik gewoon erg aan gehecht omdat ik snel wil zien wat ik doe, voordat ik klik. Echt een belachelijke keuze van Mozilla (imo, dus) om die te verwijderen (want hij is niet eens gewoon verborgen maar echt weg)! Echt balen want ik verlies zo mijn favoriete browser en heb eigenlijk geen alternatief. Enkel Firefox 3 heeft wat mij betreft de ideale interface. Fx4 heeft wel wat leuke dingetjes, dus ik hoop echt dat die balk terug komt!
Dat gaat hierover: nieuws: Mozilla zet per ongeluk database met accountgegevens online, toch?mcDavid schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:51:
Ik krijg net een mailtje van addons.mozilla.org, dat één of andere pipo het voor elkaar gekregen heeft e-mail adressen, namen en bijbehorende password-hashes te downloaden!En dat ik word verzocht een nieuw wachtwoord te kiezen omdat uit voorzorg mijn oude wachtwoord alvast verwijderd is.
edit:
Aah! Er is al een 'oplossing' (lees work around) voor mijn geliefde status bar: Status-4-Evar. Vet! [ Voor 43% gewijzigd door Room42 op 30-12-2010 06:26 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Je ziet de link toch in je url balk als je er over heen gaat..? Of is dat er al weer uit gesloopt?Room42 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 06:21:
Firefox 4 is leuk, maar ik kan echt niet leven met het feit dat de link-target niet meer onder in beeld te vinden is. Daar ben ik gewoon erg aan gehecht omdat ik snel wil zien wat ik doe, voordat ik klik. Echt een belachelijke keuze van Mozilla (imo, dus) om die te verwijderen (want hij is niet eens gewoon verborgen maar echt weg)! Echt balen want ik verlies zo mijn favoriete browser en heb eigenlijk geen alternatief. Enkel Firefox 3 heeft wat mij betreft de ideale interface. Fx4 heeft wel wat leuke dingetjes, dus ik hoop echt dat die balk terug komt!
Ja, maar die zit boven én heeft een delay. Ik wil hem gewoon op de standaard plek, beneden, en direct en volledig in beeld.Xaero schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:49:
[...]
Je ziet de link toch in je url balk als je er over heen gaat..? Of is dat er al weer uit gesloopt?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
In 3 sec gevonden.Room42 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:53:
[...]
Ja, maar die zit boven én heeft een delay. Ik wil hem gewoon op de standaard plek, beneden, en direct en volledig in beeld.
Zie het probleem ook niet zo, het is ff wennen dat hij nu boven staat, een delay heeft hij hier helemaal niet met standaard instellingen, ik vind de nieuwe plek eigenlijk veel logischer.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 14:19 ]
Ik ookVerwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:18:
[...]
In 3 sec gevonden.https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/235283/
Hij heeft wel degelijk een delay en hij fade in. Ga maar eens met de muis verticaal over een link, dan zal hij niet eens verschijnen. Ze willen het gewoon shiny maken maar ik wil het gewoon duidelijk hebben waar ik heen browse voordat ik klik.Zie het probleem ook niet zo, het is ff wennen dat hij nu boven staat, een delay heeft hij hier helemaal niet met standaard instellingen, ik vind de nieuwe plek eigenlijk veel logischer.
@vvv Ja, ik bedoel er overheen gaan, he. Niet erop blijven staan.
[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 30-12-2010 15:10 ]
Verwijderd
Vreemd, hier geen fade en verticaal over een link gaan werkt gewoon, zal wel aan mij liggen.Room42 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:40:
[...]
Hij heeft wel degelijk een delay en hij fade in. Ga maar eens met de muis verticaal over een link, dan zal hij niet eens verschijnen. Ze willen het gewoon shiny maken maar ik wil het gewoon duidelijk hebben waar ik heen browse voordat ik klik.
Ik vind de werking van de tabblad groepen alleen nog een beetje vaag in FF4, denk dat ik de uitwerking van de tabbladgroepen in Opera 11 toch beter vind, hopelijk komt er een addon die dat aanpast.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 15:34 ]
Moet ook zeggen dat ik de keuze voor het compleet verwijderen van de statusbar echt niet begrijp. Ik ervaar het persoonlijk ook als een behoorlijk gemis. Wat dat betreft vind ik de oplossing van Google in Chrome netter: Gewoon alleen een statusbar tonen als dat nodig is en anders niet.Room42 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:40:
[...]
Ik ookMaar toch bedankt voor de moeite.
[...]
Hij heeft wel degelijk een delay en hij fade in. Ga maar eens met de muis verticaal over een link, dan zal hij niet eens verschijnen. Ze willen het gewoon shiny maken maar ik wil het gewoon duidelijk hebben waar ik heen browse voordat ik klik.
Hoewel die add-on prima werkt, vind ik het jammer om voor iets wat ik toch als erg basic ervaar een add-on te moeten installeren.
Persoonlijk mis ik de statusbar helemaal niet, juist de oplossing in de adresbalk is veel netter en eleganter. En eigenlijk veel logischer, als je erover nadenkt. Het is even wennen, zeker. Maar om de statusbar als iets "basic" te bestempelen lijkt me toch wat overdreven
Misschien heb je gelijk en ben ik inderdaad te gehecht geraakt aan de statusbar. Ik heb de gewoonte ontwikkeld door de jaren heen, om voor dat ik een link aan klik even links onder in te kijken waar die naar toe gaat. Iets genuanceerder dus: Wellicht niet voor iedereen basic, maar voor mij persoonlijk welAvAars schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:58:
Persoonlijk mis ik de statusbar helemaal niet, juist de oplossing in de adresbalk is veel netter en eleganter. En eigenlijk veel logischer, als je erover nadenkt. Het is even wennen, zeker. Maar om de statusbar als iets "basic" te bestempelen lijkt me toch wat overdreven
Tsja, als je het bij Firefox over dit soort dingen hebt gaat het bijna altijd om default keuzes. Negen van de tien keer is het aan te passen door middel van een extensie, thema, of een userchrome bestand.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ja, dat is inderdaad wel mooier. Maar ook in Chrome erger ik mij aan die delay die erop zit. Misschien ben ik te snel, haha. Maar dat faden hoeft van mij niet. Ik heb het liever gewoon practisch.MRED schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:36:
[...] Wat dat betreft vind ik de oplossing van Google in Chrome netter: Gewoon alleen een statusbar tonen als dat nodig is en anders niet.
[...]
Tsjaaa....hij fade idd in, maar is dát nou zo vreselijk? Misschien ben ik een beetje traag, maar als ik op een link sta en mijn ogen naar de bar beweeg, staat de link er gewoon. Het is niet alsof ik moet wachten tot ie komt. En als je op een link wilt klikken, ga je er natuurlijk op staan. Eroverheen bewegen werkt gewoon als voorheen en in andere browsers: je ziet dan een link voorbij flitsen, te snel om te kunnen lezen. Ben je nou niet aan het zoeken naar kritiek om de kritiek? Het enige dat wezenlijk verandert is, is de positie van de info.Room42 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:40:
[...]
En anders installeer je die plugin, dan werkt het helemaal als tevoren.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
In FF 3.6.13 (Vista) zegt Youtube:
Je browser wordt niet meer ondersteund.
Voer een upgrade uit voor je browser.
Is dat in FF 4 ook zo ?
(PS Ik ben -onderin- ook een statusbalk gewend met
"snelle url-weergave" als de muis ergens overheen fietst,
zoals trouwens ook over de bookmarks,
plus nog allerlei andere icoontjes van diverse add-ons..)
. . . . . -Happy New Year- . . . . .
Je browser wordt niet meer ondersteund.
Voer een upgrade uit voor je browser.
Is dat in FF 4 ook zo ?
(PS Ik ben -onderin- ook een statusbalk gewend met
"snelle url-weergave" als de muis ergens overheen fietst,
zoals trouwens ook over de bookmarks,
plus nog allerlei andere icoontjes van diverse add-ons..)
. . . . . -Happy New Year- . . . . .
tJa hij heeft iig geen Microsofachtige fade-inn, dat is vaak echt sloom.
Ja, dan ben jij traagmphilipp schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:18:
[...]
Tsjaaa....hij fade idd in, maar is dát nou zo vreselijk? Misschien ben ik een beetje traag, maar als ik op een link sta en mijn ogen naar de bar beweeg, staat de link er gewoon. Het is niet alsof ik moet wachten tot ie komt.
Op sommige sites zijn links niet zo goed weergegeven en dan helpt het als je in de statusbar iets ziet veranderen waardoor je weet dat het een link is. In de locationbar valt dat een stuk minder op. Zeker met zo'n zachte fade.En als je op een link wilt klikken, ga je er natuurlijk op staan. Eroverheen bewegen werkt gewoon als voorheen en in andere browsers: je ziet dan een link voorbij flitsen, te snel om te kunnen lezen.
Ook is een snelle reactietijd handig om links van elkaar te onderscheiden. Soms plaatsen ze meerdere links direct achter elkaar en dat is met een snelle statusbar goed te zien. De locationbar reageert daar veel te traag voor.
Allemaal maar kleine dingen, maar 100 centen zijn toch weer een euro.
Ik ben zeker niet aan het zoeken naar kritiek. Ik ben megafan van Firefox en vind dat ze de perfectie te niet doen door dit onderdeel 'mooi' te maken.Ben je nou niet aan het zoeken naar kritiek om de kritiek?
[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 02-01-2011 17:09 ]
Of ik heb een snellere computer
Het is denk ik meer een kwestie dat je er nog aan moet wennen dat het op een andere plek staat. Het zou in feite een configureerbare optie moeten zijn. Eigenlijk moet je de hele interface kunnen aanpassen aan je eigen wensen. Iedereen heeft weer andere eisen en manieren van werken. Ik zou bv niet zonder Tab Mix Plus kunnen omdat ik graag links in een andere tab open. Zo werk ik nu eenmaal. En nu staat de tab bar boven en daar moet ik ook even aan wennen. Meestal is dat met een dag of wat voor elkaar.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Rrrright
Waarom zou dat niet zonder Tab Mix Plus kunnen? Of werk je met een touchpad zonder middelste muisknop (-feature)?[...] Ik zou bv niet zonder Tab Mix Plus kunnen omdat ik graag links in een andere tab open. Zo werk ik nu eenmaal.[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 02-01-2011 17:12 ]
Hij fade inderdaad één keer in, maar de links achter elkaar weergeeft ie gewoon direct hoor, omdat ie als is ingefadedRoom42 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:01:
[...]
Ook is een snelle reactietijd handig om links van elkaar te onderscheiden. Soms plaatsen ze meerdere links direct achter elkaar en dat is met een snelle statusbar goed te zien.
Sorry, maar je kijkt echt niet goed. Hij heeft wel degelijk een delay _tussen_ de links. Minimaal 250ms ofzo. Ga maar eens met de muis over de rij met pagina's onderaan deze pagina, dan slaat er er een paar over.Sebazzz schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:22:
[...]
Hij fade inderdaad één keer in, maar de links achter elkaar weergeeft ie gewoon direct hoor, omdat ie als is ingefaded
Ik probeer hier niet door te zeiken en prima als iemand het geen probleem vind, hoor, maar het is wel degelijk trager dan in Fx3. En ik reageer alleen maar op andermans stellingen
Ik stel met TMP gewoon in dat ie links altijd in een tab opent. Vinnik handig.Room42 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:11:
[...]
Waarom zou dat niet zonder Tab Mix Plus kunnen? Of werk je met een touchpad zonder middelste muisknop (-feature)?
BTW heb ik met FF4 geen last mee van die vertraging die ik sinds 3.6.12 had. Gek genoeg trad die vertraging alleen op als ik GoT aan had staan. Iets op die pagina gaat niet lekker met FF3.6 (als de browser lang genoeg open staat iig).
[ Voor 27% gewijzigd door mphilipp op 02-01-2011 18:59 ]
Jij hebt het denk ik weer over een heel andere vertraging dan waar ik het al die tijd over heb. Ik bedoel cosmetische vertraging, verder niet.mphilipp schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:56:
[...]
Ik stel met TMP gewoon in dat ie links altijd in een tab opent. Vinnik handig.
BTW heb ik met FF4 geen last mee van die vertraging die ik sinds 3.6.12 had. Gek genoeg trad die vertraging alleen op als ik GoT aan had staan. Iets op die pagina gaat niet lekker met FF3.6 (als de browser lang genoeg open staat iig).
Dat is idd een heel ander verhaal, en dat gaf ik ook aan. Ik weet waar jij het over hebt (dat mag wel blijken uit mijn andere antwoorden dacht ik). Een paar weken geleden heb ik gemeld dat ik sinds 3.6.12 ineens een vertraging heb als GoT open staat in een tab. Als de browser dan een poosje aan staat, stokt mijn pc ineens om de zoveel seconden. Erg irri als je iets intikt, want ineens komen er geen letters meer op het scherm en een moment later zie je ineens 3-4 letters erbij komen. Ook bij omhoog/omlaag scrollen zie je dat het ruitertje hapert.Room42 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:21:
[...]
Jij hebt het denk ik weer over een heel andere vertraging dan waar ik het al die tijd over heb. Ik bedoel cosmetische vertraging, verder niet.
Ondertussen zie ik dat ik het bij 4b9 ook heb. Het duurt alleen wat langer. Tests hebben uitgewezen dat het alleen optreedt als in GoT open heb, en pas sinds 3.6.12. Ik heb dit in het verleden ook wel eens meegemaakt, ook zo plotseling na een update van FireFox. Vreselijk irritant is het. Misschien dat velen het niet merken omdat de browser/pc nooit zo lang aanstaat of dat ze niet in tabs werken. Maar ik heb een stel tabs open en bepaalde sites staan er soms wel de hele dag in.
Of het nou een bug is in FF of een raar ding in de site van GoT weet ik ook niet, maar feit is dat het probleem optreedt. Er waren er meer die er last van hadden. En ik heb al van alles geprobeerd, zoals FF opnieuw installeeren, cache/cookies/history legen, maar dat maakt allemaal niets uit. FF4b9 maakt dus ook niet uit. Dus misschien is het wel een gek ding op GoT....iemand een idee?
Oh juist, sorry.mphilipp schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:35:
[...]
Dat is idd een heel ander verhaal, en dat gaf ik ook aan. Ik weet waar jij het over hebt (dat mag wel blijken uit mijn andere antwoorden dacht ik). [...]
Dat probleem wat jij beschrijft heb ik inderdaad ook! Wat goed dat je ontdekt hebt dat het GoT is (of Fx vs. GoT). Ik heb GoT namelijk altijd wel openstaan. Alles haperde namelijk inderdaad. In Firefox 4 heb ik het wel minder erg. Maar mogelijk dat het nog komt. Ik ga het in de gaten houden.
Ik verdacht eerst Nu vanwege die ranzige add en flash meuk, maar even testen door die site gewoon een poos weg te laten en zien wat er gebeurt. Het bleek dat het alleen bij GoT voorkwam. Misschien een devver die er een antwoord op kan geven?Room42 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:56:
[...]
Dat probleem wat jij beschrijft heb ik inderdaad ook! Wat goed dat je ontdekt hebt dat het GoT is (of Fx vs. GoT). Ik heb GoT namelijk altijd wel openstaan. Alles haperde namelijk inderdaad. In Firefox 4 heb ik het wel minder erg. Maar mogelijk dat het nog komt. Ik ga het in de gaten houden.
Verwijderd
is dat niet het bekende memory leak probleem wat zich sinds een paar versies schijnt voor te doen?
firefox met 2 tabs open verbruikt op dit moment 369MB, na een paar dagen loopt tot op tot de 700MB waarna de boel echt mega traag word ondanks de 4GB in mn bak.
FF 3.6.11, probleem doet zich vanaf .8 of .9 voor denk ik
firefox met 2 tabs open verbruikt op dit moment 369MB, na een paar dagen loopt tot op tot de 700MB waarna de boel echt mega traag word ondanks de 4GB in mn bak.
Verwijderd
het verbaast me overigens dat dat nog niet is opgelost... ik ben toch niet de enige die zijn browser 24 uur per dag aan laat staan?
Zou zomaar kunnen. De meter staat bij mij nu op 1Gb...Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:49:
is dat niet het bekende memory leak probleem wat zich sinds een paar versies schijnt voor te doen?
Ik merkte het sinds 3.6.12, maar ik heb daarvoor niet altijd elke update meegenomen. In 4 zit het dus nog steeds...erg jammer. Maar...het mag dan wel een memory leak zijn, het echte probleem manifesteerd zich meer/alleen als ik GoT open heb staan in een tab. Probeer maar een dagje zonder (of open GoT in IE) en zie dat het dan niet voorkomt. Er is dus wel iets op GoT wat het triggert.
Hier ook zo vaak gehad, dat ik nu maar standaard een addon heb voor in de toolbar die firefox kan restarten
. Daarop rammen, 10sec wachten en dan zijn we er weer
Volgens mij is het een specifieke issue die alleen onder bepaalde omstandigheden optreedt. Als je je browser zonder GoT aanzet, is er niets aan de hand. Met 4 is het wel beter. Onder 3.6.12 is het binnen een uur al te merken, maar met 4 moet je langer wachten.Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:16:
het verbaast me overigens dat dat nog niet is opgelost... ik ben toch niet de enige die zijn browser 24 uur per dag aan laat staan?
Misschien is het wel een probleempje op GoT die alleen bij bepaalde versies van FF iets triggert. Wat ik wel weet is dat ik dit eerder heb gehad. Ineens was het weer opgelost, en nu is het terug. Wie het weet mag het zeggen. Het enige dat ik zeker weet is dat het aan de interactie tussen GoT en FF ligt, maar wie nou precies wat doet is onduidelijk.
Hetzelfde probleem op OSX (waar je niet zo snel programma's effectief sluit),
2 tabs open in Fx en een vebruik van 937mb RAM? Nee dat vindt een computer met 2gig RAM niet echt leuk...
2 tabs open in Fx en een vebruik van 937mb RAM? Nee dat vindt een computer met 2gig RAM niet echt leuk...
Sinds 4.0b9pre minder last van hier, blijft op 360MB met de normale 5 tabjes open incl GoT. Zag met 8pre ook wat jullie zien, viel mij voornamelijk op na wat youtuben ed.
Ik zal vanaf nu de b9pre proberen, hopelijk zal dat beter werken...
Ik heb nu 4 tabjes open staan (4b9) sinds vanmiddag en de meter staat op 700Mb. Dat wordt beslist meer...wagenveld schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:40:
Sinds 4.0b9pre minder last van hier, blijft op 360MB met de normale 5 tabjes open incl GoT. Zag met 8pre ook wat jullie zien, viel mij voornamelijk op na wat youtuben ed.
Hier nergens last van, altijd rond de 300 tot 400, ook na 5 uur. 24 uur aanstaan doet deze pc niet echt, aangezien ik hem altijd uitzet als ik bijv. even eruit moet voor schappies.
B9Pre is hier ook geen oplossing, het geheugengebruik bleef traag maar zeker stijgen (700+mb in 2uur).
B9Pre had ook enorm veel renderingfouten, vreemd maarja daar is het een pre-beta voor natuurlijk.
B9Pre had ook enorm veel renderingfouten, vreemd maarja daar is het een pre-beta voor natuurlijk.
In Firefox 4 Beta 8 653MB met vijf tabs, waarvan drie permanent apptabs (Twitter, Google Agenda, GMail) en twee tijdelijk (2x GoT). Tweakers is geen app tab meer sinds het gedrag in beta 8 is veranderd en ze nog geen home tabblad hebben. Extensies zijn scriptish, adblock plus, feedback extension, en Fox to Phone.
http://www.conceivablytec...t-firefox-4-rc-to-launch/
Artikel schat de kans dat Fx4 pas Final gaat aan het einde van dit Q1, groot. Beta 10 komt pas over een maand oid.
Verder Firefox Sync geprobeerd, en dat is een blijvertje, handig voor mijn af-en-toe lappie.
Ik gebruik 't voor bladwijzers, historie en wachtwoorden overzetten. De voorkeuren en tabs interesseren me niet.
Artikel schat de kans dat Fx4 pas Final gaat aan het einde van dit Q1, groot. Beta 10 komt pas over een maand oid.
Verder Firefox Sync geprobeerd, en dat is een blijvertje, handig voor mijn af-en-toe lappie.
Ik gebruik het voor het profiel-delen probleem wat je tussen Linux en Windows hebt. Ook voor de enkele keer dat ik Firefox mobile gebruik is het handig.
Firefox Sync was voor mij een oplossing omdat Xmarks (vroeger Foxmarks) ermee ging stoppen.Sjah schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 02:32:
http://www.conceivablytec...t-firefox-4-rc-to-launch/
Verder Firefox Sync geprobeerd, en dat is een blijvertje, handig voor mijn af-en-toe lappie.Ik gebruik 't voor bladwijzers, historie en wachtwoorden overzetten. De voorkeuren en tabs interesseren me niet.
Maar aangezien Xmarks een nieuwe eigenaar heeft heb ik Sync verwijderd, het werkte niet altijd zo perfect als ik had gehoopt... Xmarks is er ook voor Safari dus als je op je Mac liever met Safari surft en op Windows met Firefox het web opgaat is dit helemaal perfect ('t is maar een voorbeeld)
Ik heb nu het stotter-probleem weer maar het sluiten van GoT helpt hier niet tegen. Daarmee wil ik zeggen dat het dus blijkbaar niet aan GoT ligt. Overigens werkt het sluiten van geen enkele tab tegen het stotteren (dus elke paar seconden even ~2 seconden lag). Enkel na het herstarten van Firefox is het (even) weg.mphilipp schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:35:
[...]
Ondertussen zie ik dat ik het bij 4b9 ook heb. Het duurt alleen wat langer. Tests hebben uitgewezen dat het alleen optreedt als in GoT open heb, en pas sinds 3.6.12. Ik heb dit in het verleden ook wel eens meegemaakt, ook zo plotseling na een update van FireFox. Vreselijk irritant is het. Misschien dat velen het niet merken omdat de browser/pc nooit zo lang aanstaat of dat ze niet in tabs werken. Maar ik heb een stel tabs open en bepaalde sites staan er soms wel de hele dag in.
Of het nou een bug is in FF of een raar ding in de site van GoT weet ik ook niet, maar feit is dat het probleem optreedt. Er waren er meer die er last van hadden. En ik heb al van alles geprobeerd, zoals FF opnieuw installeeren, cache/cookies/history legen, maar dat maakt allemaal niets uit. FF4b9 maakt dus ook niet uit. Dus misschien is het wel een gek ding op GoT....iemand een idee?
In de trunk van Firefox 4 beta 8 hebben ze de titel gemerged met de tab bar. Gevolg: een goe 20 pixels meer screen estate. A la Google Chrome dus.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Heb je daar misschien een screenshotje van?Snake schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:48:
In de trunk van Firefox 4 beta 8 hebben ze de titel gemerged met de tab bar. Gevolg: een goe 20 pixels meer screen estate. A la Google Chrome dus.
getver...Snake schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:48:
moet wel zo eerlijk zijn dat ik nog met een 1600x1200 scherm zit, dus zonodig verticale estate besparen zal mij een zorg zijn.
Iets anders: https://wiki.mozilla.org/Releases
beta 9 staat op TBD, maar dat kan nooit langer dan 10 dagen weg zijn nu. Gaan ze 1 dag voordat de build1 uitkomt 'n datum invullen dan? Lekker nuttig dan zeg, dit overzicht...
[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 09-01-2011 15:49 ]
* Sjah hoopt en rekent op een extensie of config-setting die dit ongedaan maakt.
Waarom? Je verliest er niets bij heSjah schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:29:
* Sjah hoopt en rekent op een extensie of config-setting die dit ongedaan maakt.
Behalve gebruikerstevredenheid, vind het veels te weinig estetisch in vergelijking met het oude. Niks voor mij.
Deze feature stoorde mij al aan Chrome, waarom #@%^&&$% moet Fx dit ook al overnemen..
Weet je wat, ik ga een terugkeer naar IE overwegen.
Deze feature stoorde mij al aan Chrome, waarom #@%^&&$% moet Fx dit ook al overnemen..

Mwa, ik vind het juist wel estetisch. Het gebruiken van available screen space. Ik vind het juist altijd jammer dat ze het niet gebruiken. Ik koop geen 1920 * 1200 scherm om dan space te verliezenSjah schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:48:
Behalve gebruikerstevredenheid, vind het veels te weinig estetisch in vergelijking met het oude. Niks voor mij.
Deze feature stoorde mij al aan Chrome, waarom #@%^&&$% moet Fx dit ook al overnemen..![]()
![]()
Mja, en kijk is naar je screenshot: ik zie daar veel grijs aan de zijkanten, hoezo space verliezen, zeg. Damn, laten ze zich richten op de horizontale space-verspilling in websites, check nu.nl ook maar eens, alleen maar leeg wit zowat.
Verwijderd
een mijlpaal: het eeuwige getweak dat ondergetekende uitvoert na het installeren van firefox binnenkort voorbij: de standaard UI is al helemaal naar wens
alleen nog tig addons... als ze die ook nog eens standaard maken..
en trouwens, hoe wil je de ruimte aan de zijkant oplossen zonder de letters drastisch te vergroten (plz dont) of gebruikers van lagere resoluties het hoofd te stoten.
alleen nog tig addons... als ze die ook nog eens standaard maken..
telegraaf.nl? 800xp breed gevolgd door tig pixels met reclameSjah schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:59:
Mja, en kijk is naar je screenshot: ik zie daar veel grijs aan de zijkanten, hoezo space verliezen, zeg. Damn, laat ze zich richten op de horizontale space-verspilling in websites, check nu.nl ook maar eens, alleen maar leeg wit zowat.

en trouwens, hoe wil je de ruimte aan de zijkant oplossen zonder de letters drastisch te vergroten (plz dont) of gebruikers van lagere resoluties het hoofd te stoten.
Meer horizontale screenspace gebruiken = meer scrollenSjah schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:59:
Mja, en kijk is naar je screenshot: ik zie daar veel grijs aan de zijkanten, hoezo space verliezen, zeg. Damn, laten ze zich richten op de horizontale space-verspilling in websites, check nu.nl ook maar eens, alleen maar leeg wit zowat.
Ja ik weet wel dat dat moeilijk ligt die horizontale space, maar ik blijf het krom vinden dat er zoveel nadruk op de verticale space wordt gelegd, terwijl ik gewoon een punt heb over het horizontale gedoe.
@darkstone: telegraaf doe dat commercieel gezien handig. Volkskrant doet het wel naar jouw (en mijn) wensen, denk ik zo.
@darkstone: telegraaf doe dat commercieel gezien handig. Volkskrant doet het wel naar jouw (en mijn) wensen, denk ik zo.
[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 09-01-2011 17:09 ]
Verwijderd
commercieel gezien? je bedoelt dat je met een ipad de reclame goed in beeld hebt, waar je bij de volkskrant alleen content ziet (en reclame als je naar rechts scrollt, maar dat doet niemand als er in de meest rechterkolom alleen flash content en polls staan..)Sjah schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:08:
@darkstone: telegraaf doe dat commercieel gezien handig.
iPad heb ik niet. Ik bedoel dat je op een normale TFT (1280 of 1600 oid) bij Telegraaf veel reclame ziet en je omlaag moet scrollen wil je de headlines zien. Bij VK ziet je zonder te scrollen al veel meer. Dat bedoel ik.
Het stopt idd niet als je GoT afsluit, maar het blijft weg na een herstart zonder GoT. Dus dan zeg ik: smoking gun... Zou zomaar kunnen zijn dat het rotgeintje in het geheugen blijft zitten.Room42 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:02:
[...]
Ik heb nu het stotter-probleem weer maar het sluiten van GoT helpt hier niet tegen. Daarmee wil ik zeggen dat het dus blijkbaar niet aan GoT ligt. Overigens werkt het sluiten van geen enkele tab tegen het stotteren (dus elke paar seconden even ~2 seconden lag). Enkel na het herstarten van Firefox is het (even) weg.
Ik heb inmiddels 4b9 weer weggetieft. Hij deed toch iets raars met mijn 3.6.13 die er ook nog op staat. Als ik die opstartte vroeg ie steeds of ik een bepaalde plugin wilde installeren en als ik dat niet deed, was ie ook weg bij 4b9. Weg dus met die beta rommel. Bovendien lost die mijn stotter probleem ook niet op, dus ik wacht geduldig tot het opgelost is.
Defaults defaults defaults, als het je niet aanstaat installeer je maar lekker een themaSjah schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:48:
Deze feature stoorde mij al aan Chrome, waarom #@%^&&$% moet Fx dit ook al overnemen..![]()
Het is geen beta, beta 9 bestaat nog niet! Je gaat een nightly installeren en dan klagen dat het niet werktmphilipp schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:43:
[...]
Ik heb inmiddels 4b9 weer weggetieft. Hij deed toch iets raars met mijn 3.6.13 die er ook nog op staat. Als ik die opstartte vroeg ie steeds of ik een bepaalde plugin wilde installeren en als ik dat niet deed, was ie ook weg bij 4b9. Weg dus met die beta rommel.

[ Voor 39% gewijzigd door Sebazzz op 09-01-2011 18:07 ]
Tx voor je feedback, dit zal niet met een thema moeten, maar een een config instelling ofzo. Ja straks, is het enige wat Fx nog onderscheidt zijn themas en personas. Laat dat me nou net geen ruk interesseren, het default thema moet goed zijn, en daar blijft die dan op.Sebazzz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:05:
[...]
Defaults defaults defaults, als het je niet aanstaat installeer je maar lekker een themaDat kan niet in Chrome, en ook niet in IE
Beta, pre...whatever. Ik klaag overigens niet dat het niet werkt, ik zeg alleen dat het mijn probleem niet oploste dat ik met 3.6.12 ook al had. Dus ik weet niet wie jouw ijsje heeft opgegeten, maar ik was het niet. Misschien eens leren lezen en het interpreteren aan mij overlaten.Sebazzz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:05:
[...]
Het is geen beta, beta 9 bestaat nog niet! Je gaat een nightly installeren en dan klagen dat het niet werkt
[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 09-01-2011 21:10 ]
Tsja, je installeert een nightly, waarbij voor installeren er met grote letters staat dat het onstabiel is en dan klaag je dat het problemen veroorzaakt? Dit stukje beschrijft namelijk dat Firefox nightly (aka Minefield) een probleem heeft veroorzaakt:mphilipp schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:08:
[...]
Beta, pre...whatever. Ik klaag overigens niet dat het niet werkt, ik zeg alleen dat het mijn probleem niet oploste dat ik met 3.6.12 ook al had.
Hij deed toch iets raars met mijn 3.6.13 die er ook nog op staat. Als ik die opstartte vroeg ie steeds of ik een bepaalde plugin wilde installeren en als ik dat niet deed, was ie ook weg bij 4b9
Laat maar...Sebazzz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:20:
[...]
Tsja, je installeert een nightly, waarbij voor installeren er met grote letters staat dat het onstabiel is en dan klaag je dat het problemen veroorzaakt? Dit stukje beschrijft namelijk dat Firefox nightly (aka Minefield) een probleem heeft veroorzaakt:[...]
Net weer even Firefox open laten staan, kom je paar uur later terug: 1,1 gig aan geheugen.. WUT? Wel 15 tabs open, maar blijkbaar langzaam opgelopen oid.
Verwijderd
dat is een bekende issue, sinds 3.6.8? zit er blijkbaar een memory leak ergens waardoor een na een aantal uur belachelijke hoeveelheden geheugen word gealloceerd.
oplossing? je browser regelmatig herstarten en bedelen bij de devvers dat dit zsm word opgelost.
oplossing? je browser regelmatig herstarten en bedelen bij de devvers dat dit zsm word opgelost.
Fullscreen op een breedbeeld scherm

Hoop tevens dat die tabs naar beneden te halen zijn : Als ik dat leuk vond dan zat ik al lang aan de Opera

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Of 3.5 pakken, die wordt tenslotte nog ondersteund met updates.Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:19:
Kan prima hoor, zet je breedbeeld maar eens in portrait, en je wilt niet meer anders browsennero355 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:40:
Fullscreen op een breedbeeld schermThe horror ...
Lijkt me toch lastig typen met mijn laptop in portraitWiethoofd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:49:
[...]
Kan prima hoor, zet je breedbeeld maar eens in portrait, en je wilt niet meer anders browsen![]()
Alle 3 in Eyefinity Portrait dan maar ??Wiethoofd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:49:
[...]
Kan prima hoor, zet je breedbeeld maar eens in portrait, en je wilt niet meer anders browsen![]()

Maar goed... je snapt wat ik bedoel
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nvidia Surround ook goed?

Ontopic: Wel vervelend dat vrijwel alle Personas die te vinden zijn 2500 tot 3000px brede afbeeldingen gebruiken, mocht ik per ongeluk m'n venster naar de 3456*2048 van m'n desktop maximaliseren dan zie ik dus het default wit van m'n browservenster.
Maar even zelf de GreyDay pics opgerekt, het zijn toch effen afbeeldingen. Hiervoor moet je de lightweighttheme-footer en lightweighttheme-header in je profile map hebben.
Hmm ik heb er nu ook voor het eerst last van dat firefox na een aantal uur richting de gigabyte gaat qua geheugenverbruik... naja af-en-toe even dichtklikken dan maar...
En de build 1 candidate van beta9 is er: ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/nightly/4.0b9-candidates/
Updaten naar eigen inzicht, ik stip het slechts aan.
Updaten naar eigen inzicht, ik stip het slechts aan.
Niet updaten, zitten nog een paar bugs in. Onder andere CSS sprites werken niet goed meer en de font rendering is heel slecht.
Verwijderd
/me blijft wel bij B8 hangen totdat de final uitkomt.
Uit de hele betareleasereeks is deze op mijn pc iig de stabielste.
Uit de hele betareleasereeks is deze op mijn pc iig de stabielste.
Heb beta9 net draaien, volgens mij alweer sneller. 
Verder zit de tabs in de titelbalk er nu in, is erg makkelijk uit te zetten voor wie dat wil. Door bovenliggende tabs af te vinken bijv., of als je gewoon de b8 situatie terugwil de about config setting op false zetten van... browser.tabs.drawInTitlebar
Ik zie verder dat ze de default van meerdere tab previews als je over de startbalk hoovert hebben uitgezet, maar valt in optiescherm aan te zetten.
Verder zit de tabs in de titelbalk er nu in, is erg makkelijk uit te zetten voor wie dat wil. Door bovenliggende tabs af te vinken bijv., of als je gewoon de b8 situatie terugwil de about config setting op false zetten van... browser.tabs.drawInTitlebar
Ik zie verder dat ze de default van meerdere tab previews als je over de startbalk hoovert hebben uitgezet, maar valt in optiescherm aan te zetten.
[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 12-01-2011 00:03 ]
Verwijderd
Heb nu de Hourly 4.0b10pre draaien en idd, hij voelt een stuk sneller aan
Ook is volgens mij het "probleem" met het rare font rendering lijkt opgelost
tenzij ik er al zo aan gewend ben geraakt na continu met de beta 8 werken dat het me niet meer opvalt

Jammer dat de beta op XP pc's nog steeds heel ouderwets aanvoelt met nog steeds een verouderde userinterface. Hij heeft echt Windows Vista of 7 nodig om een mooie UI te kunnen tonen, anders werkt het gewoon slecht. Helaas op stage geen Windows Vista of Windows 7. Dan ziet Firefox 4 beta er gewoon ouderwets uit. En ja, XP is verouderd, maar Chrome ziet er dan wel gewoon mooi uit.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Geef eens een screenshot dan.... Met b9 zie je zowat niks meer van glass als je stuk of wat tabs open hebt, omdat de titelbalk helemaal "weg" is zeg maar.
http://www.404techsupport.../2010/07/firefox4beta.png
Zo ziet het er dan dus uit. Very ugly in mijn ogen, ziet chrome er toch gelikter uit.
Zo ziet het er dan dus uit. Very ugly in mijn ogen, ziet chrome er toch gelikter uit.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee dat is niet veel, dan zou ik nog liever terug gaan naar 1.5 >> de beste Fx ooit...Tsurany schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:35:
Zelfs de knopjes zijn niet zo eruit springend als op 7/Vista.
Beta 8 had dezelfde fontrendering als beta 7 en 6. Maar beta 9 is echt vern*kt.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:10:
tenzij ik er al zo aan gewend ben geraakt na continu met de beta 8 werken dat het me niet meer opvalt![]()
Die veertig pixels boeiden mij ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:37:
FF is bij mij maximized, glass is dan lekker belangrijk
Wat is jouw browser trouwens lelijk, vind je dat fijn?
edit: oeps, dubbel
[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 12-01-2011 09:27 ]
Als ik dit lees, is er een kans dat we beta 10 overslaan en na b9 gelijk doorstomen naar de RC. Hopelijk gaat dat het geval zijn.
Verwijderd
Ik vind het zo eigenlijk veel strakker dat met glass.Tsurany schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:35:
Ergens wel ja, de skin op een oude Windows versie heeft altijd iets puurs, zal ook nostalgie zijn. Maar je mist toch de halve ervaring als je de gezichtsbepalende Firefox-button niet hebt. Waarom dat niet op Xp is gedaan (of niet kan?) weet ik niet.
Dit topic is gesloten.