Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.884 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jullie zijn gek :p Dat ziet er toch niet uit? Zo lelijk en grijs en saai en zoveel knoppen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee mooi! Ik zet Windows 7 ook altijd meteen weer op classic looks, ik heb dat glass nooit echt mooi gevonden, Mac OSX en Ubuntu vind ik er ook mooier uitzien ik vind de glass theme zo smaakloos. :P

Ik heb in Firefox 4 beta 8 wel af en toe dat als ik type dat me tekst heel langzaam tevoorschijn komt, als ik klaar ben met typen zie ik nog steeds de letters op me beeld komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox even restarten? Op dit moment zit er een enorme memory leak ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
Ik ben al een tijdje opzoek naar een translation plugin die niet engelse teksten op webpagina's automatisch vertaald naar engels. Ik heb op facebook bijvoorbeeld veel vrienden uit noorwegen/china/japan/zweden en die typen vaak in hun eigen taal. De website is dus al engels, en ik zoek een plugin die comments en statussen automagisch naar engels vertaald als ze dat niet al zijn.

Ik ben al een tijdje aan het googlen naar iets dergelijks, maar vind alleen dingen waar je zelf nog de tekst moet selecteren e.d. dit ging eerst wel, maar het begint nu een beetje irritant te worden :P

Kent iemand mischien een plugin die dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:37:
Firefox even restarten? Op dit moment zit er een enorme memory leak ergens.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/53880/ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27

Niellie41

[object Object]

Wat doet die add-on precies? Ik kan niet zo 1-2-3 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is continue bezig met het clearen van geheugen... Ik heb hem nu een tijdje geinstalleerd staan en bij mij heeft FF eigenlijk nooit meer dan 30MB geheugen in gebruik.

Helaas is deze addon Windows only. Ik heb de schrijver van de addon gemaild en gevraagd of er ook een Linux versie komt. Hij zei dat daar aan gewerkt wordt.

Voor meer info: http://www.browsermemory.com/

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Tsurany schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:11:
Jullie zijn gek :p Dat ziet er toch niet uit? Zo lelijk en grijs en saai en zoveel knoppen.
Zo ziet heel windows XP eruit toch?

Maar zet personas eens aan, dat scheelt al een hele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 23:28
Fx 4 beta 9 is uitgesteld. Waarschijnlijk 14 - 18 januari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo uitgesteld? Heb nergens gelezen dat die vandaag ofzo had moeten komen. Op de Mozilla wiki staat die nog op TBD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42
Logisch, er zitten nog een paar dikke bugs in. Op Twitter kan ik amper een tweet posten omdat de letters enkele seconde nodig hebben om te verschijnen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hee dat herken ik, ligt dat daaraan? Had dat dus ook in 8.

edit: en in 9 heb ik er geen last van. Nouja weet niet wat het was, maar ik tweet erg weinig.

[ Voor 45% gewijzigd door Sjah op 13-01-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
nieuws: Firefox krijgt ondersteuning voor IndexedDB

*O* Ze willen eind februari met een final komen!
Meuj, dan is'ie mooi op tijd voor de volgende Ubuntu! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
mcDavid schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 02:02:
*O* Ze willen eind februari met een final komen!
Meuj, dan is'ie mooi op tijd voor de volgende Ubuntu! :9
Dat is iets waar ik niet op zou rekenen hoor.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tx, en geef voortaan gelijk zo een lezenswaardige link, is mijn tip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sebazzz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 07:45:
[...]

Dat is iets waar ik niet op zou rekenen hoor.
Ik geloof dat De Alpha's van ubuntu ook al Fx4.0 gebruiken, dus als ze maar vóór eind april zijn komt'ie er wel in denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 19:36
We mogen verder met beta 9. \o/
http://blog.mozilla.com/b...firefox-is-ready-to-test/
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/beta/
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/beta/features/

Opvallend...voor mij in ieder geval...is dat ze nu behoorlijk wat "marketing" over de nieuwe versie hebben. Zoals die features pagina. Of heb ik dat eerder gemist?

(zat al in de meuktracker :))

[ Voor 11% gewijzigd door Ascathon op 14-01-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws.

Nu nog even 150+ bugs spietsen, en dan maar RC als het kan. Aan nog een beta 10 heb ik geen behoefte, alhoewel die er wel zal komen.

Zal binnenkort de TS eens onderhanden nemen, er valt inmiddels wel veel te vertellen over Fx4. Aangezien dit topic nu gewoon Firefox heet (zonder 3.x toevoeging). Of zou een Firefox4, wat vinden we ervan -topic handig zijn? Denk het wel eigenlijk, maar even contact opnemen met een Mod.

[ Voor 55% gewijzigd door Sjah op 14-01-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een nieuw topic aanmaken als FF4 Final er is. Eerder hoeft wat mij betreft niet. FF3 bloed vanzelf wel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Die bug is nog steeds niet gefixxed met het tweeten, dat je letters er een seconde over doen om in beeld te komen. Toch lijkt hij beter te scoren op de V8 bench.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sebazzz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:04:
[...]

Die bug is nog steeds niet gefixxed met het tweeten, dat je letters er een seconde over doen om in beeld te komen. Toch lijkt hij beter te scoren op de V8 bench.
Hier (weliswaar op de Mac) heb ik daar totaal geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het komt dat als ik in de url-balk een nieuw adres intik en op enter druk, dat hij dan niet de pagina gaat laden, maar ik echt met mijn muis op de knop (naar het adres gaan) moet drukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:15:
Weet iemand hoe het komt dat als ik in de url-balk een nieuw adres intik en op enter druk, dat hij dan niet de pagina gaat laden, maar ik echt met mijn muis op de knop (naar het adres gaan) moet drukken.
Welke versie gebruik je?
Probeer eens opnieuw te installeren (sla wel je bookmarks op ;) )

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Daar hebben we toch juist Firefox Sync voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:04:
[...]

Nogmaals, geen last van, misschien een extensie of iets anders?

Een andere eeuwenoude bug zit er nog wel in: openen van NZB's gaat niet automatisch, ook al heb je dat wel aangevinkt staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 14-01-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:23:
[...]

Nogmaals, geen last van, misschien een extensie of iets anders?
...
/me heeft er ook "last" van (net gechecked).

Gebruik de site verder weinig tot nooit, ik heb Echofon in FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Enige add-ons zijn Scriptish, Adblock Plus en zijn broer Element Hiding Helper, Fox to Phone, Feedback add-ob en woordenboek Nederlands. Ook de font-rendering lijkt nog steeds veel slechter dan Firefox 4 beta 8.

edit: gebeurt ook met add-ons uit.

edit: lijkt zelfs voor te komen met een nieuw profiel. Druk maar eens al je toetsen in, in het tweetveld. Je zal merken dat de letters er nog even inkomen terwijl je je toetsen al hebt losgelaten.

[ Voor 36% gewijzigd door Sebazzz op 15-01-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:47
Gaat FF4 nu ook auto-update doen? Lijkt me dat je van Chromium kan concluderen dat dit een succes is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja de letters verschijnen een fractie later op twitter, maar niet zo erg als ik maand terug had, dat was wel een seconde, nu is het 15 milliseconde. En font redendering was bij mij in b7 ook niet om aan te zien, maar bij b8 en 9 wel prima. Vreemd dat jullie wel met klerefonts ztitten, en ik niet, gek toch... Adblock plus heb ik ook, wie niet, geloof laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Jouw ervaring lijkt inderdaad precies andersom te zijn! Ik zal het eens op mijn andere profiel in Windows proberen! Misschien gewoon Firefox herinstalleren (ik installeer hem nu atm steeds over C:/.../Mozilla Firefox/ heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had beta 7 destijds over een oude Fx gezet, op een öude W7 install. Die beta8 , die gelijk goed was, was over een 3.6 (na een week) op een net verse W7 installatie, dus op zeker een vers profiel. Uiteraard in de map beta8, niet in Mozilla Firefox. 3.6 heb ik er niet meer opstaan btw.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 15-01-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Weet iemand hoe je die scrollbar uit kan zetten? Vroeger kon dat volgens mij door de tabsminwith op 0 te zetten ipv 140, maar dit werkt niet meer :?

Weet nu waarom het niet meer werkt. Optie bestaat niet meer in Fx 4. Heb ik aangemaakt, maar doet dus niks.

[ Voor 27% gewijzigd door desalniettemin op 15-01-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
probeer het dan met tabsminwidth zou ik zeggen...

-edit-
browser.tabs.tabMinWidth om precies te zijn...

[ Voor 33% gewijzigd door mcDavid op 15-01-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt bij mij ook niet meer.

Iets anders: heb v8 en sunspider benches gedaan bij mij, op een inmiddels niet meer zo jonge X2. Iemand het gedaan op een i7/i5/PhenomII... zoja wat voor scores krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27

Niellie41

[object Object]

Beta 9 ziet er lekker uit!
Het lijkt er op dat ze de sneltoets om je tabbladen te groeperen hebben weg gehaald. Eerst was het Ctrl + Spatie. Maar nu werkt die niet meer.

[ Voor 73% gewijzigd door Niellie41 op 15-01-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg overigens gigantische freezes met memoryfox, deze heb ik dus snel weer geïnstalleerd.

edit: ehh 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:05:
Ik krijg overigens gigantische freezes met memoryfox, deze heb ik dus snel weer geïnstalleerd.
Ik zou hem dan juist verwijderen als ik jou was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Weet iemand of Firefox 4 beta automatisch update naar de final als die er is? Ik meen me te herinneren dat dat met vorige beta's wel zo was. Maar aangezien de beta in een speciale folder wordt geïnstalleerd twijfel ik daar nu aan. Ik kan hier nergens iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:07
Homer.J schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:18:
Weet iemand of Firefox 4 beta automatisch update naar de final als die er is? Ik meen me te herinneren dat dat met vorige beta's wel zo was. Maar aangezien de beta in een speciale folder wordt geïnstalleerd twijfel ik daar nu aan. Ik kan hier nergens iets over vinden.
Ja. Het zal alleen dan in de Beta map geïnstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ik heb ondertussen Firefox helemaal opnieuw geïnstalleerd, geen verschil. Tweeten gaat nog steeds enorm traag en de fontrendering is nog steeds even slecht. Ook beta 10 pre downloaden maakt geen verschil. De fontrendering lijkt bovenaan de pagina wel dikker en anders te zijn dan onderaan 8)7

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EVyBbxhNOthxuRmu0f7STDIX/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de font rendering wel prettig zo, lekker scherpe letters, mag van mij wel blijven. :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker scherpe letters? ze zijn hartstikke "fat"

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gKxeiCjIWAdi6EZy8C1iOEsx/full.png

maar ik heb dan ook cleartype uitstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij doen jullie iets raars, nog nooit problemen met de rendering gehad in alle prebetas.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/809283/Capture.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Die oranje menubutton is trouwens weer net zo groot als in beta 7. Jammer, want in beta 8 was het net zo groot als de minimale, maximale en sluitenknop groep. Ben nu eenmaal een pietje precies helaas :)

Je kan het veranderen met deze addon: https://addons.mozilla.or...ddon/iconic-firefox-menu/

Maar ik vind het Fx icon dan weer te groot ;(

[ Voor 30% gewijzigd door desalniettemin op 15-01-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:06:
Die oranje menubutton is trouwens weer net zo groot als in beta 7. Jammer, want in beta 8 was het net zo groot als de minimale, maximale en sluitenknop groep. Ben nu eenmaal een pietje precies helaas :)

Je kan het veranderen met deze addon: https://addons.mozilla.or...ddon/iconic-firefox-menu/

Maar ik vind het Fx icon dan weer te groot ;(
Als het je echt stoort, het xpi bestand even openen, het is gewoon een zip bestand en het icoon aanpassen. :)

Mij is het gelukt, heel eenvoudig default22.png vervangen voor een 16x16 png.

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SYFpWXIUgq5tkxYEszGZA29u/full.png

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jpodXlENzqaUkyssvOkPASd4/full.png

Gebruikte icon:
Afbeeldingslocatie: http://vitalas04.belga.be/images/icons/firefox_icon.png

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:13:
[...]

Als het je echt stoort, het xpi bestand even openen, het is gewoon een zip bestand en het icoon aanpassen. :)

Mij is het gelukt, heel eenvoudig default22.png vervangen voor een 16x16 png.

Nieuw:
[afbeelding]

Oud:
[afbeelding]

Gebruikte icon:
[afbeelding]
Wat heb je daar dan mee gewonnen? Volgens mij is de totale grootte van de balk vóór en ná precies hetzelfde!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op zondag 16 januari 2011 @ 01:33:
[...]

Wat heb je daar dan mee gewonnen? Volgens mij is de totale grootte van de balk vóór en ná precies hetzelfde!?
Niks maar het staat beter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Spetsnaz: Hoe doe ik dat het xpi bestand openen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
Unzippen

Edit Wow wat een geflikker in b9, er komt/gaat constant een lijn tussen m'n tabs en titelbar (OSX)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v1TnxInHOT7lqq9MpYIYEFFh/full.png

Edit 2 B10pre lost dit gelukkig op. Het is ook leuk om te zien dat Firefox ook op een normale manier valt af te sluiten, dus niet de 'forceer stoppen'-manier :) Hoe groot zou de kans eigenlijk zijn dat ze de Windows-layout ook op OSX toepassen? De tabs dus naast de x-+ knoppen

[ Voor 136% gewijzigd door filenox op 16-01-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Unzippen met wat? 7 zip?

Ik heb dat xpi bestand wel gevonden, maar als ik het open krijg ik onkend melding en als ik dan zoek, krijg ik een server error. Sorry hoor, maar ik ben nog steeds een noob dus als iemand me dat kan uitleggen, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Gewoon Winzip? :)

major edit
  1. Ga naar https://addons.mozilla.or...ddon/iconic-firefox-menu/
  2. Klik rechts op Add to Firefox, Koppeling Opslaan als -> .xpi
  3. Open het gedownloade bestand met Winrar, Winzip, 7zip maakt niet uit, zolang het maar zips kan openen
  4. Vervang 'default22' door icoontje van Spetsnaz
  5. Zet het geheel nu in een .zip en verander daarna de extensie naar een .xpi
  6. Open het .xpi nu met Firefox en klaar! :)

[ Voor 119% gewijzigd door filenox op 16-01-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er meteen een stuk beter en compacter uit itt die grote lelijke knop van eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Nu nog op OSX.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:13:
Het ziet er meteen een stuk beter en compacter uit itt die grote lelijke knop van eerst :)
Heerlijk juist die knop, zonder op Fx-fanbooy-isme te zijn gebaseerd kan ik zeggen dat deze skin stuk mooier is dan Chrome of IE9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben niet zo blij met dat alles in 1 balk. Het is leuk als je een grote monitor hebt maar op mijn 19" heb ik toch een stuk minder ruimte voor tabs, scheelt zo twee a drie tabs.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles in 1 balk? Heb hier sinds kort een 20 inch, 7 tabs wil die volledig gevuld zijn, weet vaak niet eens wat ik met 7 tabs moet openen. Geen punt voor mij, en 19 inch was 6 tabs openen, of meer als je wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan nu maximaal 10 tabs open hebben, daarvoor toch een stuk of 3-4 meer voordat hij ging scrollen. Ik heb veel tabs open vaak, gebruik ze ook allemaal. Ik open vaak veel links in tabs (zoals actieve GoT topics) om ze dan stuk voor stuk af te werken. Heb enkel maar een kleinere monitor en scroll dan liever wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat die gaat scrollen, is irri, helaas heb ik nog niet uitgevonden hoe dat te overriden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Ik was vroeger een groots Firefox fan, maar sinds die browser om de haverklap bleef crashen en ontzettend traag werd + RAM op at alsof het koekjes waren ben ik overgestapt op Chrome.
Geen idee of die problemen al verholpen zijn, maar inmiddels ben ik zodanig gewend aan Chrome dat ik Firefox liever niet meer terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:49:
Ja dat die gaat scrollen, is irri, helaas heb ik nog niet uitgevonden hoe dat te overriden valt.
http://www.howtogeek.com/...se-multiple-rows-of-tabs/
en
browser.tabs.tabMinWidth
en
browser.tabs.tabMaxWidth

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zal dat TMP toch maar ns installen, lees er hier al jaren over. ;)

TabMinWidth doet niks meer sinds fx4.

edit:#%^&%$#%^% die TMP heeft mijn hele beta 9 verne*kt.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 18-01-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verne*kt in welke zin? Gebruik je de officiele versie of de Development builds?
De officiele versie is al sinds 17 juni 2010 niet meer geupdate, en de beta regelmatig (een week geleden nog).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja was de officiele, in welke zin, dat Fx er niet meer uitzag en ik niet eens meer bij addons kon komen on te uninstallen.

toen maar b9 uninstallt, en 3.6 erop, zodat het goed is gekomen.

ps. damn 3.6 voelt langzaam als je 3 weken 4 beta gewend was, en dan niet alleen de rendering, maar ook switchen tussen tabs gaat stoperiger.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 18-01-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik denk dat TabMinWidth niks meer doet, omdat je tabs ook als app-tabblad kan gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Font redenering in Firefox 4.0 is echt zo lelijk...

Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/OkXKCag/Firefox-Opera.jpg

Doe ik iets fout of is dit bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Asskicker schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:51:

[afbeelding]

Ik zie weinig verschil?

Ik heb zelf ook nergens last van trouwens, maar ik gebruik dan ook anti-aliasing in plaats van subpixel-hinting. Misschien heeft het daarmee van doen. Wel voor het eerst sinds firefox 3.0 dat'ie gewoon weer direct de fontsettings van mijn systeem overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/HMaIHhI/Firefox-Opera2.png

Hmm, het is net alsof het er op afbeeldingen niet zo slecht uitziet. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacing tussen de letters onderling is in de rechterversie iets groter.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Asskicker schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:25:
[afbeelding]

Hmm, het is net alsof het er op afbeeldingen niet zo slecht uitziet. :|
In die screenshot is inderdaad de tekst rechts veel scherper. Ik moet eerlijk zeggen dat ik subpixel-hinting nog nooit zo scherp heb gezien als op die rechtse screenshot :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
* Freeaqingme las op slashdot dat ook iets als Acid3 nog niet volledig werkt in FF4. Nu is het natuurlijk "maar" een test, maar is 't niet wat vreemd voor een browser om anno 2010 dat nog niet te ondersteunen (zeker als worlddomination je streven is)?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Asskicker schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:51:

[afbeelding]

Het zou in beta 9 iets beter moeten zijn, maar er zijn nog steeds problemen. Heeft te maken met DirectWrite, wat ze op Windows gebruiken voor hardware acceleration. Dit kun je controleren door in Preferences -> Advanced -> General de Hardware acceleration optie tijdelijk uit te zetten en FF opnieuw op te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ah, daarom heb ik er geen last van, onboard intel prutje doet geen acceleratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freeaqingme schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:32:
* Freeaqingme las op slashdot dat ook iets als Acid3 nog niet volledig werkt in FF4. Nu is het natuurlijk "maar" een test, maar is 't niet wat vreemd voor een browser om anno 2010 dat nog niet te ondersteunen (zeker als worlddomination je streven is)?
Nee want het is 2011. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Dat realiseer ik me altijd rond april... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Freeaqingme schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:32:
Ik denk dat als je worlddomination als streven hebt, dat je betere dingen te doen hebt dan het laatste obscure puntje van een achterhaalde compatibility-test te halen.

Die acid-tests zijn (waren, als je IE niet meetelt) een belangrijke graadmeter, maar nooit een heilige graal. En zeker acid3, is niet gemaakt met het idee dat iedere browser 100% moet halen om fatsoenlijk te functioneren. Het staat natuurlijk wel stoer, maar het idee is dat je de test gebruikt om je render-engine te beoordelen, niet als calibratiepunt om je renderengine tegen op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:47
Vraagje, waarom staat er in de trunk wel altijd een windows x86_64 build en bij de releases niet?
En komt er een x86_64 final van Firefox 4 of niet?

[ Voor 25% gewijzigd door - J.W. - op 20-01-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Ik gebruik sinds gisteren Firefox 4 beta 9 en ik vind echt dat hij er super op vooruit is gegaan sinds beta 1.
Deze vervangt nu mijn FF 3.6 en ik ben er echt heel blij mee.

En bedankt DMaarten voor die dev build van TabMixPlus. Die miste ik nog wel.. Nu gaat hij tenminste weer terug naar de laatst bekeken tab als ik de huidige tab sluit! :D
En ik heb mijn gesloten tabs knopje terug. Perfect.

Ook blijft Firefox niet meer elke x seconden even hangen :)

[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 20-01-2011 22:47 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 02:47:
[...]

Ik denk dat als je worlddomination als streven hebt, dat je betere dingen te doen hebt dan het laatste obscure puntje van een achterhaalde compatibility-test te halen.

Die acid-tests zijn (waren, als je IE niet meetelt) een belangrijke graadmeter, maar nooit een heilige graal. En zeker acid3, is niet gemaakt met het idee dat iedere browser 100% moet halen om fatsoenlijk te functioneren. Het staat natuurlijk wel stoer, maar het idee is dat je de test gebruikt om je render-engine te beoordelen, niet als calibratiepunt om je renderengine tegen op te bouwen.
Sowieso, 20/100 in IE8 tegenover 97/100 in FF4 is toch al duidelijk genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Dames, heeft hier nog iemand last van niet-spelende animated GIFjes in 4.0 (Beta 9 en eerder)? Soms spelen ze wel, soms niet. Ook als ik FF zonder add-ons start.

pompom.gif is minder leuk als ie niet beweegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:43:
Dames, heeft hier nog iemand last van niet-spelende animated GIFjes in 4.0 (Beta 9 en eerder)? Soms spelen ze wel, soms niet. Ook als ik FF zonder add-ons start.

pompom.gif is minder leuk als ie niet beweegt ;)
Nope gifjes werken hier overal prima onder Firefox 4 b9. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mag je hier ook vragen over Add-ons stellen?

Volgens mij bestond er eentje waarbij je kon zien hoelang een webpage niet meer was verandert. Het toonde de datum enzo. Dus niet WHOIS info en dergelijke, die extensies vind ik genoeg.
Daarnaast mis ik uit Google Chrome dat zoekopdrachten gekleurd in de scrollbalk worden weergegeven. Bestaat dat ook voor Fx?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Lennart, dat kan met een simpele bookmark:
JavaScript:
1
javascript:alert(document.lastModified)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@HaTe: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/user/864971/?src=api is ook zoiets

Je hebt ook nog een light versie, maar die is nog niet geschikt voor beta 9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet toch zeggen dat Fx 4 super, is, en Fx 3.6 de slechtste versie tot nu toe. Ik noem hiccups af en toe, gewoon stoperig/zelfs schokkerig reageren dus af en toe, heb er in dit topic ook over gelezen, en ervaren. Verder de problemen met Flash crashes, zeker in het begin na 3.6.4 etc. Verder ging bij 3.6 het switchen tussen tabs ook zwaar, bij 4 veel lichter. Tenslotte het :r Personas.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 23-01-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even firefox 4 geïnstalleerd:

Geen toolbar glitches zoals de vorige keer.
Meeste addons werken (lees: allen, behalve diegenen die de layout omgooien)
Letters staan verder van elkaar af :/
Scrollen lijkt langzamer te gaan :/
"smooth" resizen van adresbalk bij openen van nieuw tabblad is weinig smooth
scrollen van [url="about:addons"]about:addons[/url] view gaat TRAAAAG. Echt wtf

edit: en weer terug, ik irriteerde me toch te veel aan het trage scrollen en sluggish reageren in het algemeen, het veranderde lettertype kan ik wel mee leven.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Ze gaan eindelijk wat doen aan de trage opstartsnelheden: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=627591

Het is een begin! Nu de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Darkstone, als je moet scrollen in je addons, mss nog eens kijken of de traagheid niet door een addon wordt veroorzaakt? (als in, je hebt er dus een aardige berg geinstalleerd ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door wagenveld op 23-01-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adblock plus
element hider helper for adblock plus
firegestures
spellchecker
web developper
webmail notifier
flashblock

Bleven nog over na het opstarten van ff4, ik zal nog wel een keer kijken, maar ik denk niet dat het daaraan ligt.

edit: Dope, als ik in 3.6 snel naar boven en naar beneden scrol werkt het prima, maar ff4 lijkt tientallen miliseconden later te reageren op de pagina's.
in about:addons is het nog erger, alsof dat vlak met 1fps word gerenderd.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Sinds beta van Firefox 4 heb ik nooit meer een traag opstartende Firefox gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 10:35

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik heb de laatste dagen een probleem dat FF4 beta 9 bij willekeurige pagina's heel lang blijft staan op verbinden. Dit is ook met een schoon profiel zonder addons en favorieten. Iemand ook dit probleem?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
wontcachme schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:46:
Ik heb de laatste dagen een probleem dat FF4 beta 9 bij willekeurige pagina's heel lang blijft staan op verbinden. Dit is ook met een schoon profiel zonder addons en favorieten. Iemand ook dit probleem?
Maar op F5 drukken helpt wel, dan laadt ie direct? Heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 10:35

wontcachme

You catch me? No you wont

Sebazzz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:51:
[...]

Maar op F5 drukken helpt wel, dan laadt ie direct? Heb ik ook.
Volgens mij wel. Kan het nu niet testen, want direct nadat ik het net typte stopte het |:( |:(

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:13
Ik heb vandaag een dagje uitvoerig ge werkt met Firefox 4 beta ik vind het heerlijk werken. Een hele verbetering vergeleken met de oude versies heb nog geen min puntjes ontdekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik zie dat er zelfs alweer een Fx4b10 candidate1 is... . Dan gaat B10 niet lang op zich laten wachten? Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Sebazzz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:57:
[...]

Sinds beta van Firefox 4 heb ik nooit meer een traag opstartende Firefox gehad.
:S Bij mij doet ie er echt lang over, en als ie dan opgestart is freezed ie nog even voor een minuut ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Asskicker schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:44:
Ze gaan eindelijk wat doen aan de trage opstartsnelheden: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=627591

Het is een begin! Nu de rest...
Dat is niet helemaal terecht. De afgelopen maanden zijn tientallen wijzigingen doorgevoerd om het opstarten te versnellen. Niet alleen voor de desktop maar ook voor Fennec is dit belangrijk. Ook zonder die fix zou FF4 sneller moeten starten dan 3.6 :)
Asskicker schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:26:
[...]
:S Bij mij doet ie er echt lang over, en als ie dan opgestart is freezed ie nog even voor een minuut ofzo.
Heb je het al geprobeerd met een nieuw profiel, zonder extensies, history etc? Een minuut freezen na het opstarten is niet normaal idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanDM schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:46:
[...]

Ook zonder die fix zou FF4 sneller moeten starten dan 3.6 :)
dat doet die dan ook. :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:11:
Nou ik zie dat er zelfs alweer een Fx4b10 candidate1 is... . Dan gaat B10 niet lang op zich laten wachten? Zou mooi zijn.
Beta 10 komt idd begin deze week, volgende week nog een beta 11. Sinds beta 9 zijn honderden fixes geland, ze willen daarom een paar beta's voordat ze de RC-fase ingaan :)

[ Voor 22% gewijzigd door user109731 op 24-01-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 19:25

RnB

Ik heb het idee dat 3.6.13 een beetje buggy is. Niet zo zeer qua stabiliteit en features, maar meer qua weergave. Ik merk het bij de tabs, dat er tekst achterblijft of dat ie niet lekker gerendered wordt. Ga ik er dan met de muis overheen, dan verdwijnt de oude tekst of de rendering wordt verbeterd. Merk soms ook dat afbeeldingen niet mooi gerenderd worden wanneer ik erdoorheen scroll.
Best wel irritant als ik eerlijk mag zijn.
Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.