SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Ik heb in Firefox 4 beta 8 wel af en toe dat als ik type dat me tekst heel langzaam tevoorschijn komt, als ik klaar ben met typen zie ik nog steeds de letters op me beeld komen.
Ik ben al een tijdje aan het googlen naar iets dergelijks, maar vind alleen dingen waar je zelf nog de tekst moet selecteren e.d. dit ging eerst wel, maar het begint nu een beetje irritant te worden
Kent iemand mischien een plugin die dit doet?
Verwijderd
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/53880/Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:37:
Firefox even restarten? Op dit moment zit er een enorme memory leak ergens.

Verwijderd
Helaas is deze addon Windows only. Ik heb de schrijver van de addon gemaild en gevraagd of er ook een Linux versie komt. Hij zei dat daar aan gewerkt wordt.
Voor meer info: http://www.browsermemory.com/
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 09:59 ]
Zo ziet heel windows XP eruit toch?Tsurany schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:11:
Jullie zijn gekDat ziet er toch niet uit? Zo lelijk en grijs en saai en zoveel knoppen.
Maar zet personas eens aan, dat scheelt al een hele hoop.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
edit: en in 9 heb ik er geen last van. Nouja weet niet wat het was, maar ik tweet erg weinig.
[ Voor 45% gewijzigd door Sjah op 13-01-2011 21:27 ]

Meuj, dan is'ie mooi op tijd voor de volgende Ubuntu!
Dat is iets waar ik niet op zou rekenen hoor.mcDavid schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 02:02:
Ze willen eind februari met een final komen!
Meuj, dan is'ie mooi op tijd voor de volgende Ubuntu!
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik geloof dat De Alpha's van ubuntu ook al Fx4.0 gebruiken, dus als ze maar vóór eind april zijn komt'ie er wel in denk ikSebazzz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 07:45:
[...]
Dat is iets waar ik niet op zou rekenen hoor.
http://blog.mozilla.com/b...firefox-is-ready-to-test/
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/beta/
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/beta/features/
Opvallend...voor mij in ieder geval...is dat ze nu behoorlijk wat "marketing" over de nieuwe versie hebben. Zoals die features pagina. Of heb ik dat eerder gemist?
(zat al in de meuktracker
[ Voor 11% gewijzigd door Ascathon op 14-01-2011 20:43 ]
Nu nog even 150+ bugs spietsen, en dan maar RC als het kan. Aan nog een beta 10 heb ik geen behoefte, alhoewel die er wel zal komen.
Zal binnenkort de TS eens onderhanden nemen, er valt inmiddels wel veel te vertellen over Fx4. Aangezien dit topic nu gewoon Firefox heet (zonder 3.x toevoeging). Of zou een Firefox4, wat vinden we ervan -topic handig zijn? Denk het wel eigenlijk, maar even contact opnemen met een Mod.
[ Voor 55% gewijzigd door Sjah op 14-01-2011 21:11 ]
Verwijderd
Die bug is nog steeds niet gefixxed met het tweeten, dat je letters er een seconde over doen om in beeld te komen. Toch lijkt hij beter te scoren op de V8 bench.
Hier (weliswaar op de Mac) heb ik daar totaal geen probleem mee.Sebazzz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:04:
[...]
Die bug is nog steeds niet gefixxed met het tweeten, dat je letters er een seconde over doen om in beeld te komen. Toch lijkt hij beter te scoren op de V8 bench.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 22:16 ]
Welke versie gebruik je?Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:15:
Weet iemand hoe het komt dat als ik in de url-balk een nieuw adres intik en op enter druk, dat hij dan niet de pagina gaat laden, maar ik echt met mijn muis op de knop (naar het adres gaan) moet drukken.
Probeer eens opnieuw te installeren (sla wel je bookmarks op
Nogmaals, geen last van, misschien een extensie of iets anders?Sebazzz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:04:
[...]
Een andere eeuwenoude bug zit er nog wel in: openen van NZB's gaat niet automatisch, ook al heb je dat wel aangevinkt staan.
[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 14-01-2011 23:30 ]
Verwijderd
/me heeft er ook "last" van (net gechecked).Sjah schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:23:
[...]
Nogmaals, geen last van, misschien een extensie of iets anders?
...
Gebruik de site verder weinig tot nooit, ik heb Echofon in FF.
edit: gebeurt ook met add-ons uit.
edit: lijkt zelfs voor te komen met een nieuw profiel. Druk maar eens al je toetsen in, in het tweetveld. Je zal merken dat de letters er nog even inkomen terwijl je je toetsen al hebt losgelaten.
[ Voor 36% gewijzigd door Sebazzz op 15-01-2011 00:29 ]
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 15-01-2011 00:48 ]
Weet nu waarom het niet meer werkt. Optie bestaat niet meer in Fx 4. Heb ik aangemaakt, maar doet dus niks.
[ Voor 27% gewijzigd door desalniettemin op 15-01-2011 11:30 ]
-edit-
browser.tabs.tabMinWidth om precies te zijn...
[ Voor 33% gewijzigd door mcDavid op 15-01-2011 11:54 ]
Iets anders: heb v8 en sunspider benches gedaan bij mij, op een inmiddels niet meer zo jonge X2. Iemand het gedaan op een i7/i5/PhenomII... zoja wat voor scores krijg je dan?
Het lijkt er op dat ze de sneltoets om je tabbladen te groeperen hebben weg gehaald. Eerst was het Ctrl + Spatie. Maar nu werkt die niet meer.
[ Voor 73% gewijzigd door Niellie41 op 15-01-2011 15:29 ]
Verwijderd
edit: ehh

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 19:41 ]
Ik zou hem dan juist verwijderen als ik jou wasVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:05:
Ik krijg overigens gigantische freezes met memoryfox, deze heb ik dus snel weer geïnstalleerd.
Ja. Het zal alleen dan in de Beta map geïnstalleerd staan.Homer.J schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:18:
Weet iemand of Firefox 4 beta automatisch update naar de final als die er is? Ik meen me te herinneren dat dat met vorige beta's wel zo was. Maar aangezien de beta in een speciale folder wordt geïnstalleerd twijfel ik daar nu aan. Ik kan hier nergens iets over vinden.

Voorbeeld:

Verwijderd
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 19:42 ]
Je kan het veranderen met deze addon: https://addons.mozilla.or...ddon/iconic-firefox-menu/
Maar ik vind het Fx icon dan weer te groot
[ Voor 30% gewijzigd door desalniettemin op 15-01-2011 20:09 ]
Verwijderd
Als het je echt stoort, het xpi bestand even openen, het is gewoon een zip bestand en het icoon aanpassen.desalniettemin schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:06:
Die oranje menubutton is trouwens weer net zo groot als in beta 7. Jammer, want in beta 8 was het net zo groot als de minimale, maximale en sluitenknop groep. Ben nu eenmaal een pietje precies helaas
Je kan het veranderen met deze addon: https://addons.mozilla.or...ddon/iconic-firefox-menu/
Maar ik vind het Fx icon dan weer te groot
Mij is het gelukt, heel eenvoudig default22.png vervangen voor een 16x16 png.
Nieuw:

Oud:

Gebruikte icon:

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 23:08 ]
Wat heb je daar dan mee gewonnen? Volgens mij is de totale grootte van de balk vóór en ná precies hetzelfde!?Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:13:
[...]
Als het je echt stoort, het xpi bestand even openen, het is gewoon een zip bestand en het icoon aanpassen.
Mij is het gelukt, heel eenvoudig default22.png vervangen voor een 16x16 png.
Nieuw:
[afbeelding]
Oud:
[afbeelding]
Gebruikte icon:
[afbeelding]
Verwijderd
Niks maar het staat beter.SMulTiE schreef op zondag 16 januari 2011 @ 01:33:
[...]
Wat heb je daar dan mee gewonnen? Volgens mij is de totale grootte van de balk vóór en ná precies hetzelfde!?
Edit Wow wat een geflikker in b9, er komt/gaat constant een lijn tussen m'n tabs en titelbar (OSX)

Edit 2 B10pre lost dit gelukkig op. Het is ook leuk om te zien dat Firefox ook op een normale manier valt af te sluiten, dus niet de 'forceer stoppen'-manier
[ Voor 136% gewijzigd door filenox op 16-01-2011 10:44 ]
Ik heb dat xpi bestand wel gevonden, maar als ik het open krijg ik onkend melding en als ik dan zoek, krijg ik een server error. Sorry hoor, maar ik ben nog steeds een noob dus als iemand me dat kan uitleggen, graag
major edit
- Ga naar https://addons.mozilla.or...ddon/iconic-firefox-menu/
- Klik rechts op Add to Firefox, Koppeling Opslaan als -> .xpi
- Open het gedownloade bestand met Winrar, Winzip, 7zip maakt niet uit, zolang het maar zips kan openen
- Vervang 'default22' door icoontje van Spetsnaz
- Zet het geheel nu in een .zip en verander daarna de extensie naar een .xpi
- Open het .xpi nu met Firefox en klaar!
[ Voor 119% gewijzigd door filenox op 16-01-2011 11:03 ]
Heerlijk juist die knop, zonder op Fx-fanbooy-isme te zijn gebaseerd kan ik zeggen dat deze skin stuk mooier is dan Chrome of IE9.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:13:
Het ziet er meteen een stuk beter en compacter uit itt die grote lelijke knop van eerst
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Geen idee of die problemen al verholpen zijn, maar inmiddels ben ik zodanig gewend aan Chrome dat ik Firefox liever niet meer terug wil.
Verwijderd
http://www.howtogeek.com/...se-multiple-rows-of-tabs/Sjah schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:49:
Ja dat die gaat scrollen, is irri, helaas heb ik nog niet uitgevonden hoe dat te overriden valt.
en
browser.tabs.tabMinWidth
en
browser.tabs.tabMaxWidth
TabMinWidth doet niks meer sinds fx4.
edit:#%^&%$#%^% die TMP heeft mijn hele beta 9 verne*kt.
[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 18-01-2011 00:52 ]
Verwijderd
De officiele versie is al sinds 17 juni 2010 niet meer geupdate, en de beta regelmatig (een week geleden nog).
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 15:13 ]
toen maar b9 uninstallt, en 3.6 erop, zodat het goed is gekomen.
ps. damn 3.6 voelt langzaam als je 3 weken 4 beta gewend was, en dan niet alleen de rendering, maar ook switchen tussen tabs gaat stoperiger.
[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 18-01-2011 18:32 ]

Doe ik iets fout of is dit bij iedereen zo?
Ik zie weinig verschil?Asskicker schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:51:
Font redenering in Firefox 4.0 is echt zo lelijk...
[afbeelding]
Ik heb zelf ook nergens last van trouwens, maar ik gebruik dan ook anti-aliasing in plaats van subpixel-hinting. Misschien heeft het daarmee van doen. Wel voor het eerst sinds firefox 3.0 dat'ie gewoon weer direct de fontsettings van mijn systeem overneemt.

Hmm, het is net alsof het er op afbeeldingen niet zo slecht uitziet.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 20:41 ]
In die screenshot is inderdaad de tekst rechts veel scherper. Ik moet eerlijk zeggen dat ik subpixel-hinting nog nooit zo scherp heb gezien als op die rechtse screenshotAsskicker schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:25:
[afbeelding]
Hmm, het is net alsof het er op afbeeldingen niet zo slecht uitziet.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Het zou in beta 9 iets beter moeten zijn, maar er zijn nog steeds problemen. Heeft te maken met DirectWrite, wat ze op Windows gebruiken voor hardware acceleration. Dit kun je controleren door in Preferences -> Advanced -> General de Hardware acceleration optie tijdelijk uit te zetten en FF opnieuw op te startenAsskicker schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:51:
Font redenering in Firefox 4.0 is echt zo lelijk...
[afbeelding]
Verwijderd
Nee want het is 2011.Freeaqingme schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:32:
* Freeaqingme las op slashdot dat ook iets als Acid3 nog niet volledig werkt in FF4. Nu is het natuurlijk "maar" een test, maar is 't niet wat vreemd voor een browser om anno 2010 dat nog niet te ondersteunen (zeker als worlddomination je streven is)?
Ik denk dat als je worlddomination als streven hebt, dat je betere dingen te doen hebt dan het laatste obscure puntje van een achterhaalde compatibility-test te halen.Freeaqingme schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:32:
* Freeaqingme las op slashdot dat ook iets als Acid3 nog niet volledig werkt in FF4. Nu is het natuurlijk "maar" een test, maar is 't niet wat vreemd voor een browser om anno 2010 dat nog niet te ondersteunen (zeker als worlddomination je streven is)?
Die acid-tests zijn (waren, als je IE niet meetelt) een belangrijke graadmeter, maar nooit een heilige graal. En zeker acid3, is niet gemaakt met het idee dat iedere browser 100% moet halen om fatsoenlijk te functioneren. Het staat natuurlijk wel stoer, maar het idee is dat je de test gebruikt om je render-engine te beoordelen, niet als calibratiepunt om je renderengine tegen op te bouwen.
En komt er een x86_64 final van Firefox 4 of niet?
[ Voor 25% gewijzigd door - J.W. - op 20-01-2011 13:22 ]
Deze vervangt nu mijn FF 3.6 en ik ben er echt heel blij mee.
En bedankt DMaarten voor die dev build van TabMixPlus. Die miste ik nog wel.. Nu gaat hij tenminste weer terug naar de laatst bekeken tab als ik de huidige tab sluit!
En ik heb mijn gesloten tabs knopje terug. Perfect.
Ook blijft Firefox niet meer elke x seconden even hangen
[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 20-01-2011 22:47 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Sowieso, 20/100 in IE8 tegenover 97/100 in FF4 is toch al duidelijk genoeg?mcDavid schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 02:47:
[...]
Ik denk dat als je worlddomination als streven hebt, dat je betere dingen te doen hebt dan het laatste obscure puntje van een achterhaalde compatibility-test te halen.
Die acid-tests zijn (waren, als je IE niet meetelt) een belangrijke graadmeter, maar nooit een heilige graal. En zeker acid3, is niet gemaakt met het idee dat iedere browser 100% moet halen om fatsoenlijk te functioneren. Het staat natuurlijk wel stoer, maar het idee is dat je de test gebruikt om je render-engine te beoordelen, niet als calibratiepunt om je renderengine tegen op te bouwen.
pompom.gif is minder leuk als ie niet beweegt
Verwijderd
Nope gifjes werken hier overal prima onder Firefox 4 b9.Reinier schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:43:
Dames, heeft hier nog iemand last van niet-spelende animated GIFjes in 4.0 (Beta 9 en eerder)? Soms spelen ze wel, soms niet. Ook als ik FF zonder add-ons start.
pompom.gif is minder leuk als ie niet beweegt
Volgens mij bestond er eentje waarbij je kon zien hoelang een webpage niet meer was verandert. Het toonde de datum enzo. Dus niet WHOIS info en dergelijke, die extensies vind ik genoeg.
Daarnaast mis ik uit Google Chrome dat zoekopdrachten gekleurd in de scrollbalk worden weergegeven. Bestaat dat ook voor Fx?
==
hoi
Je hebt ook nog een light versie, maar die is nog niet geschikt voor beta 9

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 23-01-2011 14:56 ]
Verwijderd
Geen toolbar glitches zoals de vorige keer.
Meeste addons werken (lees: allen, behalve diegenen die de layout omgooien)
Letters staan verder van elkaar af

Scrollen lijkt langzamer te gaan

"smooth" resizen van adresbalk bij openen van nieuw tabblad is weinig smooth
scrollen van [url="about:addons"]about:addons[/url] view gaat TRAAAAG. Echt wtf
edit: en weer terug, ik irriteerde me toch te veel aan het trage scrollen en sluggish reageren in het algemeen, het veranderde lettertype kan ik wel mee leven.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 15:54 ]
Het is een begin! Nu de rest...
[ Voor 20% gewijzigd door wagenveld op 23-01-2011 16:51 ]
Verwijderd
element hider helper for adblock plus
firegestures
spellchecker
web developper
webmail notifier
flashblock
Bleven nog over na het opstarten van ff4, ik zal nog wel een keer kijken, maar ik denk niet dat het daaraan ligt.
edit: Dope, als ik in 3.6 snel naar boven en naar beneden scrol werkt het prima, maar ff4 lijkt tientallen miliseconden later te reageren op de pagina's.
in about:addons is het nog erger, alsof dat vlak met 1fps word gerenderd.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 17:01 ]
Sinds beta van Firefox 4 heb ik nooit meer een traag opstartende Firefox gehad.Asskicker schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:44:
Ze gaan eindelijk wat doen aan de trage opstartsnelheden: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=627591
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Maar op F5 drukken helpt wel, dan laadt ie direct? Heb ik ook.wontcachme schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:46:
Ik heb de laatste dagen een probleem dat FF4 beta 9 bij willekeurige pagina's heel lang blijft staan op verbinden. Dit is ook met een schoon profiel zonder addons en favorieten. Iemand ook dit probleem?
Volgens mij wel. Kan het nu niet testen, want direct nadat ik het net typte stopte hetSebazzz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:51:
[...]
Maar op F5 drukken helpt wel, dan laadt ie direct? Heb ik ook.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Sebazzz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:57:
[...]
Sinds beta van Firefox 4 heb ik nooit meer een traag opstartende Firefox gehad.
Dat is niet helemaal terecht. De afgelopen maanden zijn tientallen wijzigingen doorgevoerd om het opstarten te versnellen. Niet alleen voor de desktop maar ook voor Fennec is dit belangrijk. Ook zonder die fix zou FF4 sneller moeten starten dan 3.6Asskicker schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:44:
Ze gaan eindelijk wat doen aan de trage opstartsnelheden: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=627591
Het is een begin! Nu de rest...
Heb je het al geprobeerd met een nieuw profiel, zonder extensies, history etc? Een minuut freezen na het opstarten is niet normaal iddAsskicker schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:26:
[...]
Bij mij doet ie er echt lang over, en als ie dan opgestart is freezed ie nog even voor een minuut ofzo.
dat doet die dan ook. :0JanDM schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:46:
[...]
Ook zonder die fix zou FF4 sneller moeten starten dan 3.6
Beta 10 komt idd begin deze week, volgende week nog een beta 11. Sinds beta 9 zijn honderden fixes geland, ze willen daarom een paar beta's voordat ze de RC-fase ingaanSjah schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:11:
Nou ik zie dat er zelfs alweer een Fx4b10 candidate1 is... . Dan gaat B10 niet lang op zich laten wachten? Zou mooi zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door user109731 op 24-01-2011 12:57 ]
Best wel irritant als ik eerlijk mag zijn.
Dit topic is gesloten.