Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.890 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat de meesten hier het wel erover eens zijn dat de add-on balk van de laatste beta zuigt, toch? Hoop dat ze snel tot de conclusie komen dat die niet zo hoog moet zijn, en dat de progressbar terug moet. Hoop dat ze nog iets dergelijks doen, ik weet het niet aangezien ze hebben gezegd dat B7 featurecompleet zou zijn. Dus dan wordt alles bevroren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58
In de nightly hadden ze geloof ik de progressbar op een tab zitten, een klein dun lijntje. Dat werkte prima. En die add-on balk ziet er inderdaad niet uit.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik snap die heisa rond die add-onbalk niet :? Heeft iemand een verduidelijkend screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:52:
Ik snap die heisa rond die add-onbalk niet :? Heeft iemand een verduidelijkend screenshot?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zZWuHPHx86IQ2BKCVvvkT6Tg/thumb.jpg

Totaal waardeloos. On hover urls zijn dan rechtsboven te zien, en op wat iconen na doet de add-on bar (onderin) niets. Dat is pas zonde van de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zit niet meer in de nightly, lijkt me dat die er bij de volgende beta ook niet meer inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wagenveld schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:03:
Zit niet meer in de nightly, lijkt me dat die er bij de volgende beta ook niet meer inzit.
Zolang On hover urls maar wel zichtbaar zijn zoals in oudere beta's. Plaats maakt mij niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik wou net zeggen is dat niet de statusbalk? Maar die naamgeving is dus blijkbaar veranderd :)
Verder deel ik de mening dat de locatie onderaan beter geschikt was, ik kijk meestal naar de laatste 3 letters van een link (.exe oid) en dat is nu niet meer zichtbaar...

[ Voor 47% gewijzigd door filenox op 09-11-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:13:
Ik wou net zeggen is dat niet de statusbalk? Maar die naamgeving is dus blijkbaar veranderd :)
Dat is juist de discussie. Van mij mag de statusbalk blijven zoals het is. Eventueel via een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik heb men bericht al aangepast, wel net te laat zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:00:
[...]

[afbeelding]

Totaal waardeloos. On hover urls zijn dan rechtsboven te zien, en op wat iconen na doet de add-on bar (onderin) niets. Dat is pas zonde van de ruimte.
het kan aan mij liggen, maar ik vind elke balk behalve:
de adresbalk (plus navigatieicoontjes en bookmark zooi)
de tabbalk
zwaar onzin (maar then again, ik vind alles waar je niet minstens 1 keer per dag op klikt verspilde ruimte :P )

en die menubalk, gebruik je die wel eens? ik vink hem altijd uit om hem met tab tevoorschijn te toveren.

hoe hebben ze de progressbar eigenlijk opgelost? fission style?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:18:
[...]

...

en die menubalk, gebruik je die wel eens? ik vink hem altijd uit om hem met tab tevoorschijn te toveren....
Dagelijks.

offtopic:
Leuk al dat minimalistisch gedoe zoals Chrome, ribbons, maar laat mij de keuze om gewoon lekker mijn ding te doen. Zonder al teveel fratsen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Voor wat te doen dan? Meestal zijn er toch sneltoetsen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:24:
Voor wat te doen dan? Meestal zijn er toch sneltoetsen voor?
/me is met een muis in z'n hand geboren :+niet echt, Commodore 64, Amiga, X86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Een link verschijnt in de adresbalk rechts bij de nightly, progress zie je aan het icoontje van de tab :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wagenveld schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:28:
Een link verschijnt in de adresbalk rechts bij de nightly, progress zie je aan het icoontje van de tab :)
Prima dan :) (zoals in de b7 dus)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:27:
[...]

/me is met een muis in z'n hand geboren :+niet echt, Commodore 64, Amiga, X86
Mouse gestures dan? :P

[ Voor 84% gewijzigd door filenox op 09-11-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh. Krijg je onverwachte resultaten (tried it, hate it..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind firegestures wel een must op een notebook, op vorige drukken is echt een hel op een touchpad icm een 1080p scherm.
ik kan mijn vinger het hele touchpad over schuiven voordat ik in de hoek zit, en de snelheid staat op zn max, wat een ontwerpfout van die dingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Backspace ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:35:
ik vind firegestures wel een must op een notebook, op vorige drukken is echt een hel op een touchpad icm een 1080p scherm....
Ik heb daar een knopje voor op m'n muis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshal1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03-2022
daarom wil ik niet zonder vimperator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even met je duim je rechtermuisknop indrukken en je wijsvinger een cm naar rechts bewegen gaat een stuk sneller >:)
Marshal1 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:41:
daarom wil ik niet zonder vimperator
die ga ik even proberen :)

edit: iets te geek voor mij :X

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To DARKSTONE > Buy a little wireless mousse ( with his own software ), works still fine. Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
Iemand toevallig ook veel last van crashes? zodra ik bijv Teamspeak start crash firefox instant. Beetje raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:01:
To DARKSTONE > Buy a little wireless mousse ( with his own software ), works still fine. Regards
joh, dat werkt lekker op de bank :N

offtopic:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wagenveld schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:03:
Je bedoelt dat de addon bar er niet meer in zit, in de post-b7 build1 nighlies? Hopen dan maar op een fijne build2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s1ck schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:03:
Iemand toevallig ook veel last van crashes? zodra ik bijv Teamspeak start crash firefox instant. Beetje raar allemaal.
Welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:38

RnB

Hm, nooit geprobeerd eigenlijk, maar wacht je wel totdat de hele pdf is gedownload?
Meestal zie je rechtsonderin zo'n voortgangsbalk. Bij grote pdfjes van langzame sites, kan dit nogal lang duren. Kan me voorstellen dat je niet gaat wachten met het op printen drukken.
Mocht dat niet het probleem zijn, dan zou ik het pdfje gewoon even opslaan eerst en dan pas afdrukken, dat is een kleine moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sebazzz schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:35:
Qua usability hebben ze ook een nieuwe sprong gedaan in de nieuwe beta (de candidate althans).
[afbeelding]
Dit krijg je als een webpagina je wilt tegenhoud te vertrekken met een javascript venster :)
Prima idee zo, alleen jammer van het slechte Nederlands ;)

Ik moet zeggen dat ik zelf geen beta heb geinstalleerd, ik vind 3.6.12 nog steeds prima werken, maar ik ben wel erg benieuwd naar 4, want het ziet er allemaal enorm veelbelovend uit! Echt een grote stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 20:38

RnB

Verrek, ik zie het. ;)
Dat zal inderdaad lastig zijn, wanneer je veel webpagina's print, gelukkig hoef ik dat nooit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat hangt blijkbaar ook af van welke pdf-printer er gebruikt wordt. met bv. de Amyuni PDF Converter en minefield 4.0b8pre is er geen probleem met het opslaan van bovenstaande link in een pdf-bestand.
je kan natuurlijk een tweede printactie ondernemen en dan afdrukken vanaf blz. 2 om de lege eerste pagina te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
+1 werkt prima in 4.0b8pre, hier met CutePDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ook in Firefox 4.0b7 build 1 werkt het prima. Heb je geen rare add-ons geïnstalleerd staan of plugins die in de weg kunnen staan?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jongens, ik snap dus niet wat er aan de hand is.

Ik vertelde onlangs dat de Awesomebar stuk was gegaan. Opeens, out of the ducking blue, deed ´ie ´t weer. Hetzelfde gold voor Save Images, rechtermuisknopcommando. Vandaag ging ie weer stuk en ergens heb ik ´t idee dat ´t gerelateerd is aan de Webmail Notifier addon want die had een update. Was laatste keer ook zo, toen zei de boel ook plof. Erg raar. Ik wilde em al uitzetten maar kan niet eens meer m´n eigen Extensielijst in omdat de boel gewoon niet op beeld verschijnt, wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:47

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je kan Firefox opstarten zonder add-ons door Firefox met veilige modus uit het start menu te kiezen. Dan kan je wel de extensies deactiveren.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Nu Jetpack in Firefox verwerkt zit en de Jetpack SDK steeds volwassener wordt is het te hopen dat er steeds meer Jetpack based add-ons komen. Die kan je zonder herstart installeren, en zijn minder gevoelig voor conflicten. En laten ook Firefox niet zo snel crashen :) En zijn trouwens ook makkelijker te bouwen.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:10
heb nu met de nieuwe beta 7, hardware acceleration nog eens aangezet.
is wel leuk, vind het alleen spijtig dat mijn gpu dan constant op zijn 3d clocks blijft zitten en niet meer terugklokt.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Nog even een update over Gmail Notifier: er was een bugfix aangedragen door een van de gebruikers en deze blijkt volledig te werken. Ik had hem in de eerste instantie niet zelf geprobeerd omdat sommige mensen zeiden dat hij slecht werkte, maar ik heb er geen enkel probleem mee. Bugfix is hier te krijgen: http://www.nuko.org:4649/....4.3.privateBuild1-fx.xpi

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

TheCoolGamer schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:39:
Je kan Firefox opstarten zonder add-ons door Firefox met veilige modus uit het start menu te kiezen. Dan kan je wel de extensies deactiveren.
Net zoals bij nog wat andere dingetjes:

http://i52.tinypic.com/a9ygch.png

Duuuuuuuuus.... :') :X

[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 12-11-2010 18:36 ]

• wontcachme
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Jejking schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:40:
[...]

Net zoals bij nog wat andere dingetjes:

[afbeelding]

:') :X
Maak ff je afbeelding kleiner of maak er een link van. Beetje groot nu :X

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Die update van vandaag is weer een foute. Bij mij crashed hij om de haverklap. Zo vaak dat het onbruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Profiel weg, herinstall, klaar.

[ Voor 111% gewijzigd door Jejking op 12-11-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem gevonden. De laatste 64bit nightly met de 64bit flash plugin, welke ook beta is, gaan dus blijkbaar niet samen. Wie had het ooit kunnen bedenken dat 2 beta's niet samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:35:
ik vind firegestures wel een must op een notebook, op vorige drukken is echt een hel op een touchpad icm een 1080p scherm.
ik kan mijn vinger het hele touchpad over schuiven voordat ik in de hoek zit, en de snelheid staat op zn max, wat een ontwerpfout van die dingen 8)7
ALT + Pijltje links/rechts ;)

Effe iets anders : Welke waarde in about:config moet ik veranderen om dat irritante groupeer gedoe a la IE uit te schakelen in Firefox 3.6 ??!
Wil zeg maar de 0.x/1.x/2.x behaviour hebben :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:10:
[...]

ALT + Pijltje links/rechts ;)
2 handen om ff naar de vorige pagina te gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom niet :? Doe ik vaak genoeg op laptops : Veel sneller zo :P

In Total Commander zit ik ook alleen maar te tobo rammen :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:21:
[...]

2 handen om ff naar de vorige pagina te gaan 8)7
Backspace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Weet iemand hoe ik de statusbar terug krijg in beta 7?
Mijn addons staan daar en zijn nu dus niet meer berijkbaar :/

Mijn excuses als het al is gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 19:36
Dorest0rm schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:53:
Weet iemand hoe ik de statusbar terug krijg in beta 7?
Mijn addons staan daar en zijn nu dus niet meer berijkbaar :/

Mijn excuses als het al is gevraagd.
De add-on bar geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Oh krijg nou wat, thx :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Veel te dik die addonbar.

Geheugengebruik is niet normaal met beta7:

http://www.dumpyourphoto.com/files2/45310/5eYS.png

Geheugengebruik Chrome 9:

http://www.dumpyourphoto.com/files2/45311/6TJr.png

Chrome geeft geheugen terug, Fx niet.

[ Voor 8% gewijzigd door desalniettemin op 14-11-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
1: Tel de waardes bij de verschillende Chrome processen eens op. :>
2: Werkgeheugen is er om mee te werken. Als je het te snel vind slijten :+ moet je minder kopen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Weet ik, maar het is toch vreemd dat beta 7 2 tot 3 keer zoveel geheugen gebruikt?

En het maakt niet uit of je hardwareversnelling gebruikt of niet. Heb ik trouwens uitgezet, mijn beeldscherm crasht en even later hersteld het weer :?

Ik gebruik ze nu naast en elkaar. Chrome is mooier qua uiterlijk, maar Fx prettiger qua gebruik. Ik ben er nog steeds niet uit welke mijn voorkeur heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Maar Firefox kan je naar Chrome style themen ;)

Met vijf tabs open gebruik Firefox hier nu 400MB, maar gisteren had ik hem een tijd open staan en ook veel YouTube en andere flash websites bekeken en het geheugengebruik van firefox.exe rees boven de 1.1GB :X Lijkt wel ergens een geheugenlek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als je Personas thema's gebruikt dan valt de knoppengroep rechts bovenin soms weg. Na herstart weer terug.

En ik vind die Chrome thema's niet mooi :)

Gebruikt nu totaal 300 MB met 11 tabs open. Na herstart van 1 uurtje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het mogelijk met een add-on om icoontjes van add-ons te verplaatsen van de add-on-bar naar de navigation-bar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox, wat vinden we ervan?
Goede browser met lelijke problemen.

Ik gebruik hem momenteel dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
SMulTiE schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:15:
Is het mogelijk met een add-on om icoontjes van add-ons te verplaatsen van de add-on-bar naar de navigation-bar?
Nog niet, maar zou wel moeten kunnen in één van de volgende releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij zijn 2 addons al naar bovenkant te verplaatsen, ik stop ze maar in de bladwijzerwerkbalk, daar is ruimte. Alleen nosquint is even afwachten.

Had liever de statusbalk gehouden, waarin onderscheidt Fx zich nog, als ze net als IE achter Chrome aanhollen.Deed Chrome dan alles zo perfect?
Neem bijv. het icoon dat je krijgt als er een popup is geblokt, hoe zit dat in 4.0? Nope, er waren genoeg nuttige kanten aan de statusbalk.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 14-11-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Zoals altijd komt er wel weer een add-on waarmee je de oude Firefox statusbalk terugkrijgt. Daarnaast snijdt het mes aan twee kanten, als je Mozilla dit niet doet lopen er mensen weg omdat Firefox niet in een nieuwe stijl en uiterlijk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar laat Fx nou net wel in een nieuwe stijl uitkomen, en net zo snel minimaal als Chrome qua browsen. Echt wel dat er mensen juist naar Fx toe zouden komen omdat die nog de statusbalk en de menubalk (optioneel) heeft.
Ok, paar zullen wel wegrennen naar Chrome, nou laat ze lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Kijk, je moet het zo zien: Nu blijven de mensen die liever het nieuwe uiterlijk hebben tevreden en lopen ze niet weg, en de mensen die liever het oude uiterlijk hebben ook omdat de menubalk gewoon in te schakelen is, alles te customizen is, en je nog een add-on zal hebben voor de statusbalk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, de mensen die weg wilden lopen, hebben dat al gedaan IMO. Nu vervreemd je een goed deel van je userbase door zo persee die vernieuwing (=minimalisering) achterna te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
desalniettemin schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:31:
Als je Personas thema's gebruikt dan valt de knoppengroep rechts bovenin soms weg. Na herstart weer terug.

En ik vind die Chrome thema's niet mooi :)

Gebruikt nu totaal 300 MB met 11 tabs open. Na herstart van 1 uurtje geleden.
Ook zonder personas had ik verschillende keren dat probleem, in beta 5 en beta 6.
Het heeft waarschijnlijk iets te maken met de nieuwe interface en de firefox-knop links.
Ik heb nog geen oplossing gevonden (behalve terug Firefox 3.6 te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik heb de laatste tijd wat problemen met YouTube icm met Firefox. De filmpjes stotteren, haperen en 'laden', terwijl onder Chrome de filmpjes zonder problemen afspelen.

Geinstalleerde add-ons:
- Ad Block Plus (alle filter abonnementen geinstalleerd)
- AVG Safe Search (onderdeel van AVG Anti Virus Free edition)
- Flashblock
- Flashgot
- United States English spell checker
- Woordenboek Nederlands
- Java Console 6.021
- Java Console 6.017

Waarom 2x een "java console" is me ook niet helemaal duidelijk.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Sebazzz schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:48:
Maar Firefox kan je naar Chrome style themen ;)

Met vijf tabs open gebruik Firefox hier nu 400MB, maar gisteren had ik hem een tijd open staan en ook veel YouTube en andere flash websites bekeken en het geheugengebruik van firefox.exe rees boven de 1.1GB :X Lijkt wel ergens een geheugenlek te zijn.
Ik heb Firefox nu al een heel tijdje openstaan, tabs open, tabs dicht, je weet hoe het gaat :7
Nu staat er 1 tab open (van dit topic dus)...
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/7olm

:?

edit: Firefox 4 b7 @ OSX

[ Voor 3% gewijzigd door filenox op 14-11-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:10
zijn er nog mensen waarbij firefox sync niet meer werkt bij beta 7? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de spellingscontrole voor extra talen in FF4b7 nog wel? Heb de Nederlandse taal toegevoegt, maar ik kan alleen maar Engels kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Deze werkt iig perfect (OSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik alleen komt ie niet in het lijstje terug. (Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is uberhaupt hinderlijk (aka bijzonder bijdehand) dat Java standaard steeds een addon installeert. Dat hoor je ((*@&%(&*%@# aan de gebruiker te vragen.

Overigens een uninstall tip: Als uninstall van addons grayed out is, moet je firefox even als administrator draaien. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:28:
Tot voor kort had Java de hinderlijke eigenschap om eerdere updates te laten staan.
Off-topic - Iets wat Google Chrome nu doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Hoe kan ik die ''vorige pagina's '' pull down menu weer terughalen? Je weet wel, de knop linksboven met het pijltje waar je op klikt, dat je dan de laatst bekeken pagina's snel terug kan zien en daar op kunt klikken om bijvoorbeeld meteen drie pagina's terug te gaan? Dit vond ik erg handig vooral bij agressieve pagina's die het niet 'toestaan' om 1 pagina terug te gaan.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Vorige pagina knopje ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
wagenveld schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:13:
Thank you! Heb gegoogled op ''Firefox Beta 7 previous page'' maar dan vind je echt alleen maar Beta 6 discussies etc... ''vorige pagina's '' enzo mocht ook niet baten. Bedankt!

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wagenveld schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:13:
Of rechtermuis op vorige pagina knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik vind beta 7 flink tegenvallen. Het mag dan sneller zijn dan beta 6, maar gebruikt 2 x zoveel geheugen en pagina's blijven soms maar laden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
SMulTiE schreef op woensdag 17 november 2010 @ 06:24:
[...]

Of rechtermuis op vorige pagina knopje.
Zoals het ook (net als die andere manier, je weet wel, net als dat pijltje naast de knop) altijd al heeft gewerkt :Y

[ Voor 16% gewijzigd door filenox op 17-11-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
filenox schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:10:
[...]

Zoals het altijd al heeft gewerkt :Y
Zoals het ook heeft gewerkt, bedoel je. Wat is anders dat drop-down-pijltje naast de back/forward-knoppen in 3.6 (en eerder)? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 17-11-2010 20:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Edited ;)

Verwijderd

De 64bit nigthly van vandaag is weer eens stabiel. Die van vorige week crashte constant.
Wat is de bedoeling, er komt een fx4 64bit, eindelijk? En waarom is er nog geen 64-bit beta7?

• wontcachme
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Iemand hier ook last van een bug bij het maken van een post hier met quote's erin? Wanneer ik een stuk heb getikt en wil er een quote erbij plaatsen, dan scroll ik vaak naar beneden en druk op de quote knop. De quote komt vervolgens netjes in mijn post erbij, maar vlak daarna herlaad FF en staat alleen de quote nog in mijn post.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Sebazzz
Klopt, heb ik ook.

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:47
een dutch versie van firefox 64 bit?

Verwijderd

wontcachme schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:42:
Iemand hier ook last van een bug bij het maken van een post hier met quote's erin? Wanneer ik een stuk heb getikt en wil er een quote erbij plaatsen, dan scroll ik vaak naar beneden en druk op de quote knop. De quote komt vervolgens netjes in mijn post erbij, maar vlak daarna herlaad FF en staat alleen de quote nog in mijn post.
Ja dat had ik al een paar blz terug gemeld. Ongelovelijk irritant als je een stuk hebt getikt en een mutliquote erbij wilt doen. Geen oplossing voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Lekker dan, heeft Firefox 3.6.12 een stapel van m'n addons uitgeschakeld onder de noemer 'niet compatible met 3.6.12' waar deze gisteren nog wel prima werkten :X

Firefox in Safe mode opstarten 'updates zoeken' laten installeren en alles werkt weer :/

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firefox doet echt vaag de laatste tijd.. na lange tijd (uur of 10) begint hij te stotteren, eens per zoveel seconden (15?).
word steeds erger totdat je niet eens normaal meer kan typen :/
en als ik firefox afsluit blijft hij 5 minuten hangen met 100% cpu.

herkend iemand deze symptonen? anders moet ik even wat addons troubleshooten (leuk, met een probleem wat zich pas na uren laat zien..)

nog steeds firefox 3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er een geheugenlek in Firefox 3.6.12? Ik heb normaal Firefox dag en nacht open staan maar tegenwoordig na ongeveer 12 uur lijkt er een geheugenlek te ontstaan, Firefox gebruikt dan 500-600MB geheugen en begint te schokken en langzaam te worden, erg vervelend iedere keer.

@Darkstone, volgens mij hebben we hetzelfde probleem. Ik heb alleen Firebug en Adblock plus aanstaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:45

mphilipp

Romanes eunt domus

@Darkstone en Barcus: ik heb dit ook en was net van plan om er een topic over aan te maken. Ik heb het volgens mij sinds 3.6.12, maar helemaal zeker ben ik niet. Bij treedt het al op na een uurtje ofzo. Misschien is het bij mij eerder omdat ik een tabs open heb staan.
Plugins:
SabNZBfox
Add Blocker Pro
Fox to Phone
Tab Mix Plus
LastPass
ShortenURL
Garmin Connector

Het is echt heel erg irritant. Ik heb in ieder geval gededuceerd dat het aan gathering.tweakers.net ligt. Ik heb de browser uren aan laten staan, zonder TN en als ik die open, is het na een uurtje weer bal. De Frontpage doet niets, dus het is iets dat op de forumpages staat. Of het nu een bug is in FF of een ranzig script in TN, ik heb geen idee. Maar iets gaat niet goed. Browser afsluiten helpt uiteraard, maar na een tijdje komt het weer terug. En ik draai op een i7 860 met 8Gb geheugen, dus ik heb niet de indruk dat het aan een te trage pc ligt.

Ik zie het ook gebeuren in ProcessExplorer: als ik de properties van het FF process pak, zie je na verloop van tijd steeds een spike.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Hier inderdaad ook, ik dacht altijd dat het door de hoeveelheid tabs kwam die open waren en steeds gesloten werden, maar zelfs minimaal tabbladen openen en sluiten levert een zeer hoog geheugengebruik op aan het eind van de dag...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, dat scheelt mij weer uren troubleshooten.

laat het weten als iemand een oplossing vind, ik heb als addons:
adblock plus
all in one sidebar
autohidestatusbar
firegestures
fission
flashblock
hide capitation tilebar plus
screengrab
tab mix plus
united stated spellchecker
web developper
webmail notifier

ja, aardig wat, maar ik gebruik ze elke dag (met uitzondering van screengrab)
Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.