Firefox, wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.889 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:45

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb nu toch maar even het volgende geprobeerd (wat vaker werkt als een site 'gek doet'): cache, cookies en historie legen en even speedyfox (of hoe heet dat kreng?) draaien. Browser uit en weer aan, en nu maar kijken of het iets oplost. Ik weet dat historie en cookies niet veel kwaad kunnen, maar ik wil gewoon alles uitsluiten.

Ik laat het wel weten aan het eind van de avond ofzo.

edit:
Maakt niet uit dus...dezelfde pauze treedt weer op na enige tijd. Ligt het dus gewoon aan Tweakers?

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 20-11-2010 01:25 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog even getest, heb alle addons uitgezet en de hele nacht Firefox open laten staan met wat tabs van mijn werk/studie (geen tweakers.net) De volgende ochtend was alles weer traag en schokkerig. Het ligt dus niet aan een addon of aan tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wachten op Fx4>>> De Bevrijder. :)

Flash werkt erook stuk efficienter op dan in 3.6 soms het geval is. Kijk maar eens op http://gs.statcounter.com/ en schrik van de cpu-cycles dankzij Flash, dankzij Fx 3.6?

Om nog maar te zwijgen over al het andere lekkers wat 4 brengt, doeiii Chrome, daaagg.
alleen die addon balk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn heeft Firefox 4 me nog niet echt overtuigt, ik blijf liever nog een tijdje bij 3.6 alleen dan zonder bug die alles langzaam maakt. Buiten dat probleem blijft het mijn favoriete browser, chrome, opera, etc allemaal leuk en aardig maar werken gewoon niet zo lekker als firefox. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58
In de V8 benchmark komt Firefox steeds dichter bij Chrome: http://arewefastyet.com/
Bedenk dat iedere milleseconde extra snelheid in Firefox voor de hele browser uitmaakt. Bijna alles van de UI is in XUL geschreven waarbij veel logica door Javascript wordt uitgevoerd. Dit is ook wat Firefox zo customizable maakt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, dat ja. Zelf ga ik altijd pas over op een nieuwe versie als de RC verschenen is, dan werken ook bijna alle extensies. Nu kost me dat wat moeite, zozeer ben ik aangetrokken door de pure snelheid van 4b7. Maar ok, het wachten lukt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga pas bij 4.1 over, laat ze eerst de scherpe randjes er maar vanaf halen, een browser moet gewoon solid-rock stable zijn vind ik, krijg ik als het goed is ook geen gezeur meer met extensions. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Een browser is geen OS hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee maar wel belangrijk als je een groot deel van je werk ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Je doet net alsof Firefox 4 final nog een beta is. Als je in Ubuntu termen kijkt is Firefox 4 gewoon een LTS.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:18:
Ik ga pas bij 4.1 over, laat ze eerst de scherpe randjes er maar vanaf halen, een browser moet gewoon solid-rock stable zijn vind ik, krijg ik als het goed is ook geen gezeur meer met extensions. :)
4.0.1 (of hoger) bedoel je, hoop ik? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:31
Alleen goede ervaringen met Firefox op een na,
Had op mijn andere computer windows xp (zelfs keren opnieuwe geinstalleerd)
Waar alles het doet behalve het downloadwindow dat freeze-de mijn firefox TIJDELIJK
Iemand het zelfde probleem wel is gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:29:
Je doet net alsof Firefox 4 final nog een beta is. Als je in Ubuntu termen kijkt is Firefox 4 gewoon een LTS.
Ook een LTS heeft in het begin scherpe randjes, herinner je de bugs nog Ubuntu 10.04 bij de release?

Het is gewoon onzin om altijd het nieuwste van het nieuwste te willen draaien, ik werk liever met versies die zich al bewezen hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:27:
Ik heb nog even getest, heb alle addons uitgezet en de hele nacht Firefox open laten staan met wat tabs van mijn werk/studie (geen tweakers.net) De volgende ochtend was alles weer traag en schokkerig. Het ligt dus niet aan een addon of aan tweakers.net.
Erg vaag. Ik heb er al na een uurtje ofzo al last van en alleen als Got open staat. Overigens is het pas naar mijn idee begonnen bij de laatste update van FF. Daarvoor had ik er geen last van. Ik denk er sterk over om een exorcisme uit te voeren (FF deinstalleren, alle sporen verwijderen en opnieuw installeren). En misschien een beetje wijwater over de HD... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ja, het is echt sinds de laatste update, vrij vervelend maar goed ik ga ervan uit dat deze bug al lang bekend is bij mozilla gezien het aantal klachten hier dus er zal wel snel een fix voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Voor de derde keer in korte tijd dat m'n Firefox 3.6.12 dusdanig crasht dat m'n addons uitgeschakeld zijn. Via het 'updates zoeken' schakelt ie ze daarna wel weer in, maar dan ben je 3 herstarts/quits van je browser verder....

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pak dan 3.6.13, de build 1 daarvan is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik heb een vraag of iemand een plugin hiervoor weet.

Ik zoek een plugin de mogelijkheid om de icoontjes van bookmarks zelf aan te passen.
Sites zoals tweakers (als voorbeeld dan) gebruiken zo'n steeksleutel tekentje, en als je die dan bookmarked, dan krijg je dat logotje ook al bookmark logo, maar die zou ik graag zelf willen beheren.

Bestaat daar zoiets voor?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox wat vind ik ervan? De Bugatti onder de webbrowsers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cybpraetorian schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:11:
Ik heb een vraag of iemand een plugin hiervoor weet.

Ik zoek een plugin de mogelijkheid om de icoontjes van bookmarks zelf aan te passen.
Sites zoals tweakers (als voorbeeld dan) gebruiken zo'n steeksleutel tekentje, en als je die dan bookmarked, dan krijg je dat logotje ook al bookmark logo, maar die zou ik graag zelf willen beheren.

Bestaat daar zoiets voor?
Was dat niet op https://addons.mozilla.org te vinden? :? Kan ik me niet voorstellen!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://jalaj.net/wp-content/uploads/2010/04/image11.png

zoiets? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Room42 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:21:
[...]

Was dat niet op https://addons.mozilla.org te vinden? :? Kan ik me niet voorstellen!
Als je weet dat dat icoontje "favicon" heet, moet dat zeker te vinden zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Cybpraetorian schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:11:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7849/ Als je eenmaal de naam van het beestje weet: Favicon kom je een heel eind met zoeken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

mcDavid schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:26:
[...]

Als je weet dat dat icoontje "favicon" heet, moet dat zeker te vinden zijn ja.
Precies en dat wist ik niet, maar bedankt! Dat zal inderdaad dan wel werken!
had gezocht o.a. op bookmarks logo maar dan kreeg je niet veel :P

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatje van firefox klopt niet echt helemaal he... Addons zijn dingen die je zelf achteraf installeert, je kiest er dus zelf voor. Als je geen addons wilt dan installeer je die toch niet. De addons die ik gebruik zijn juist zeer nuttig en zijn bijna onzichtbaar tot je ze nodig hebt. Zoals downloadthemall of adblock plus.

En opera is ook weer zoiets. Iedereen vindt het maar raar werken, tot andere browsers het overnemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opera is geweldig... maar mist een paar essentiële functies die firefox + addons wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 15:39
Dan is dit plaatje er ook nog
Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img227/3660/6098efca82browserslol.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Jonwel op 24-11-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
You don't have permission to access /mediabase/foto/98efca82_browserslol.jpg on this server.

Jammer, was wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Via hidemyass doet ie het wel :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Gewoon linkje aanklikken en op F5 drukken of opnieuw op enter in je url-balk en voila, weg hotlinkbeveiliging 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik gebruik al een hele poos FF, simpelweg omdat hij out of the box het beste werk voor mij en ik geen IEX wilde.

Bij Chrome/Opera, waarvan vooral de laatste echt een beauty is, heb ik toch tevaak last van sites die bepaalde delen simpelweg niet weergeven/laden. Heb even geen voorbeelden, maar meerder malen per week liep ik daar tegenaan met Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Gebruik nu aantal jaren firefox, find het eigenlijk purrrima. Chrome heeft me niet kunnen verleiden, het oog wil ook wat :Y (nee gaat niet over dat plaatje van een paar posts hierboven :F :D )

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pffff....

Had nog een oude (3.5.*) versie draaien. Deze laten bijwerken naar 3.5.12, ene crash na de andere.
Daarna gaf ie zelf aan dat 3.6.12 er was en dat ie wel wilde upgraden. Zo gezegd zo gedaan, not!

Sindsdien wilde FF niet eens meer starten, ook niet in safe-mode. Instand crash...
http://crash-stats.mozill...8a-4de6-bb6f-0c2672101125

Daarna 3.6.12 installer zelf maar gedownload en eroverheen laten installeren, werkt weer :D

Nu hopen dat de crashes voorbij zijn.

edit: ah nee he. Tabs worden nu ineens naast de huidige tab geopend ipv naast de laatste...
Zo maar eens zoeken hoe dat op te lossen is.
edit2: browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent :)

En voor de verandering eens niks kwijt na upgrade :D

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 25-11-2010 18:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Steephh
  • Laatst online: 19-09 22:43
Iemand dit al tegen gekomen?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1100144/Firefox.png

Vind het maar raar, is zomaar ineens komen opduiken. Wordt ook niet op alle pagina's getoond, alleen maar op bepaalde.

_@/'

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Heb al zitten zoeken maar kan het niet vinden.
Als ik een tab sluit moet hij de tab die links staat openen en niet die rechts staat.

Is dit mogelijk met een extensie ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Verwijderd

tab mix plus

Verwijderd

Is er een extension die hetzelfde doet als tab stacking in Opera? http://tweakers.net/video...ing-in-opera-11-beta.html

Heb al gezocht maar niks gevonden, lijkt me wel erg handig maar helaas vind ik Opera zelf niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 21:11 ]

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
+1
Gebruik ik al jaren naar volledige tevredenheid.

• Sebazzz
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:11:
Is er een extension die hetzelfde doet als tab stacking in Opera? http://tweakers.net/video...ing-in-opera-11-beta.html

Heb al gezocht maar niks gevonden, lijkt me wel erg handig maar helaas vind ik Opera zelf niks.
Dit zou zelfs voor een hardcore Firefox gebruiker zoals ik een goede reden zijn om over te stappen. Maar ik kijk wel even wat Tab Candy nog gaat brengen.

Verwijderd

Sebazzz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:42:
[...]

Dit zou zelfs voor een hardcore Firefox gebruiker zoals ik een goede reden zijn om over te stappen. Maar ik kijk wel even wat Tab Candy nog gaat brengen.
Zolang Opera geen extensions heeft zal het nooit wat worden voor mij, maar hoorde dat Opera 11 extensions gaat ondersteunen dus misschien geef ik het dan weer een kans.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aham brahmasmi schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:36:
[...]
+1
Gebruik ik al jaren naar volledige tevredenheid.
Ditto!
Heerlijk. Ik voel me altijd zó onthand als ik met een browserd moet werken die niet automatisch een nieuw tabje opent als ik een site open. Ik probeer graag wat nieuws, maar het loopt toch vaak uit op een teleurstelling. Safari wil ik eigenlijk niet eens noemen, want de eerste keer dat ik die probeerde, klapte ie eruit bij een aantal willekeurige sites die ik probeerde. Dan zoek ik al niet verder. Opera ziet er geinig uit, maar er waren teveel sites die gewoon niet goed werkten. Dat is ook de enige reden dat ik nog IE op mijn systeem heb, want zo heeeel af en toe kom ik op een site die het ook in FF niet lekker doet. Vooral formulieren lijken hier dan last van te hebben. Misschien dat het processing gedeelte van het form IE specifiek is gemaakt oid.

Er zullen altijd wel mensen zijn die commentaar hebben op een andere browser, maar dat kinderachtige browser-bash is toch een beetje kleuterschool werk. Als iets fijn werkt voor een persoon, is dat de beste browser voor hem. Dan is het een beetje dom om te gaan roepen dat een andere browser beter is. Niets is beter, iets werkt hooguit beter voor jou. Voor een ander kan dat weer heel anders zijn. Ligt er ook maar net aan hoe je werkt. Daarom ben ik zo weg van tabjes. Anderen werken weer helemaal niet met tabjes; die hebben dan hun hele taakbalk vol staan met browsers...dat vind ik weer onhandig. Zo zie je maar...

Zolang Opera nog altijd af en toe een site heeft die niet lekker werkt.... vul maar in. Bijv. abn online dat het niet deed, misschien nu opgelost. In Fx deed abn het altijd al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Tip: Maak eens een nieuw Firefox profiel aan. Ik heb van de snelheid van Firefox 4 beta 7 niet veel gemerkt totdat ik een nieuw profiel ging gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Ik ben zo erg gewend aan de vele extensies cq Add-ons dat het me pas opvalt als er "iets scheef gaat" :
Een greep uit de lange lijst...:

AnyColor.........................: Om de bovenkant een rustig (beige) kleurtje te geven ipv vies Vista-blouw.
BeeFree........................: "Removes tracking links from several web search engines"
Element Properties
Expand Short URL
FireShot..........................: Schermkopie maken.
....................................... (En nog een paar van dit soort Add-ons)...
Download folder Button
gTtranslate......................: Vertaald geselecteerde tekst.
Flagfox
FoxyProxy Standaard
TorButton
Tab Counter.....................: Staat bij mij nu op "53" (...)
ReloadEvery
Scrollbar Anywhere.........: Je kan hiermee scrollen alsof je een "pdf-handje" hebt. Geen officiele add-on.
....................................... httpee pagesperso-orange.fr/marc.boullet/index.html
....................................... Niet fool-proof maar ik kan niet meer zonder....
Linkification.....................: Maakt van een "tekst-link" zoals hierboven, een gewone aanklikbare link.
Toolbar Buttons...............: Extra knoppen.
Undo Closed Tabs Button : Erg handig als je per ongeluk tabblad(en) weg klikt.
Go Parent Folder.............. Samen met:
Show Parent Folder.........: Na een zoekopdracht in de vele bookmarks kan je tevens
...................................... direkt naar de map waar de bookmark staat.
Xmarks..........................: Synchroniseert bookmarks & tabbladen tussen verschillende browsers (..) !
...................................... Helaas is de toekomst onzeker omdat er in FF4 iets dergelijks zit
...................................... maar dan helaas minder mooi...
Zoom into
Zoom page
All-in-One-Sidebar....: Nadat ik vele jaren had lopen schelden omdat de bookmarks-side-bar
.............................. -aan de linkerkant dus- niet breed genoeg kon worden gemaakt waardoor je altijd
.............................. problemen had met lange namen kan je hem eindelijk net zo breed maken als je wil.
.............................. Ook hoef je maar de muis tegen de linker rand te bewegen en floep daar is hij..
.............................. Plus history, downloads, add-ons etc....
.............................. Ik zag dat .........................> Darkstone <........... hem ook gebruikt........:
.............................. De laatste versie "steelt" echter je "normale" bookmarks & History icon uit de taakbalk.
.............................. Als je de icoontjes toch terug wilt is de enige mogelijkheid...:
Custom Buttons of
Custom Buttons2....: (Beter) Maak je eigen knoppen maar ik studeer nog want dat is niet voor de poes..
Ben benieuwd of................> Darkstone <...... dit is opgevallen... ?
Java Console's........: Vele uitgeschakelde oude Java Console's (...) zonder "De-installeren"-mogelijkheid...
............................... Er is vast wel iemand.....? .. die daar wat voor weet....?
Sorry....................... Een beetje veel getypt maar ik heb pas over een week weer tijd dus.... ---Peter---

Edit........................ Ik heb net een simpel prog'je "JaVaRa" gebruikt en of het daar van kwam weet ik niet
............................... maar ineens was "De-installeren" weer mogelijk.. :-)
Wiethoofd:............... Bedankt voor ctrl shift T want dat was ik vergeten...
............................... Hoewel je met dat knopje ook nog een lijstje met afgesloten tabbladen kan zien...

[ Voor 7% gewijzigd door Peter Triac op 30-11-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Undo Closed Tabs Button : Erg handig als je per ongeluk tabblad(en) weg klikt.
Ctrl+Shift+T werkt prima, geen knopje voor nodig :+

Mbt de java consoles, deze zijn handmatig te verwijderen uit je profielmap:
To manually uninstall a global extension, open the "extensions" directory in your Mozilla application's installation directory and remove the directory that corresponds to the extension you want to uninstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iemand die ook sinds een aantal weken met GMail Notifier niet meer kan inloggen op GMail?
Ik vond deze extentie altijd érg handig om te verbinden met GMail, maar tegenwoordig lijkt die niet meer te werken (ik ben niet de enige die er last van heeft binnen mijn vriendenkring).

Volgens de pagina moet je dan versie 0.6.4 installeren, maar ik heb de nieuwste al en nog werkt het niet. Iemand een idee?

Een andere GMail plugin die verder precies hetzelfde doet is ook goed. Nou weet ik wel dat er genoeg GMail plugins zijn, maar als ik de beschrijvingen lees, kunnen zij mij teveel, ik wil alleen zo'n klein envelopje onderin, die om aandacht schreeuwt als ik een nieuwe mail heb in GMail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk een paar pagina's terug.

ik gebruik nu webmail notifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:25:
kijk een paar pagina's terug.

ik gebruik nu webmail notifier.
Ah thanks, ik heb 100 reacties per pagina en zelfs daarin niets over gelezen, dus ik dacht dat het nog niet aan de orde was geweest. Alleen, kan nergens instellen of hij een beveiligde verbinding gebruikt, doet 'ie dat standaard?

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 30-11-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik heb door peter een paar leuke extensies mogen ontdekken (waarvoor mijn dank :) )

Maar na een installatie moest ik FF opnieuw opstarten maar dit gebeurde niet, bleek hij nog op de achtergrond te draaien.
Na deze gesloten te hebben en heropstarten van FF ben ik al mijn tabbladen kwijt.

Valt hier iets aan te doen of te voorkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
C00P schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:27:
Valt hier iets aan te doen of te voorkomen ?
Probeer about:sessionrestore in je adresbalk in te typen, of gebruik die mooie history functie van je browser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wiethoofd schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:30:
[...]
Ctrl+Shift+T werkt prima, geen knopje voor nodig :+
Grappigge functie, nooit geweten dat die er in zat :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:33:
[...]

Probeer about:sessionrestore in je adresbalk in te typen, of gebruik die mooie history functie van je browser ;)
Yep, Onlangs gesloten tabbladen, dat gebruik ik best vaak, en dan meestal het laatst gesloten tabblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
CptChaos schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:38:
[...]
Ah thanks, ik heb 100 reacties per pagina en zelfs daarin niets over gelezen, dus ik dacht dat het nog niet aan de orde was geweest. Alleen, kan nergens instellen of hij een beveiligde verbinding gebruikt, doet 'ie dat standaard?
WebMail Notifier kun je skippen. Iemand heeft al weken terug een bugfix gedaan en in de reviews gepost.
http://62.75.146.21/gmail....3.1.privateBuild1-fx.xpi
Werkt perfect voor de meeste mensen. Bij mij werkt het iig weer als vanouds, en veel fijner dan WebMail Notifier vind ik.

Wat ik wel aanraad is om de xpi te downloaden en install.rdf file even te editen en MaxVersion in 0.6.4.3.1 te veranderen. Gewoon met 7zip oid de xpi openen, install.rdf eruit halen en dan weer terug in het venster van 7zip slepen om de xpi te updaten. Als je dit niet doet will FF steeds Gmail Notifier updated naar de niet-werkende officiële versie 0.6.4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:07
7 december komt beta 8. Tegelijk met Fennec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:00
ik vindt FF echt chill maar op een 1 of andere manier crasht ie altijd op mijn i7 pc en start ie niet meer op, overnieuw installeren helpt ook niet zelfde probleem... met IE daarintegen heb ik geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desalniettemin schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:26:
kijk dat soort nieuws boeit mij wel.En daarna komt de RC, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Helaas niet, volgens https://wiki.mozilla.org/Releases komt er nog een beta 9 en 10 en daarna RC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hhhmmm, straks is IE9 er nog eerder. Nouja het is niet bekend wanneer Ms final gaat, dat is er opeens. Dan waardeer ik Mozilla veel meer, er is altijd een vrij nauwkeurige indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
CptChaos schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:24:
Iemand die ook sinds een aantal weken met GMail Notifier niet meer kan inloggen op GMail?
Ik vond deze extentie altijd érg handig om te verbinden met GMail, maar tegenwoordig lijkt die niet meer te werken (ik ben niet de enige die er last van heeft binnen mijn vriendenkring).

Volgens de pagina moet je dan versie 0.6.4 installeren, maar ik heb de nieuwste al en nog werkt het niet. Iemand een idee?

Een andere GMail plugin die verder precies hetzelfde doet is ook goed. Nou weet ik wel dat er genoeg GMail plugins zijn, maar als ik de beschrijvingen lees, kunnen zij mij teveel, ik wil alleen zo'n klein envelopje onderin, die om aandacht schreeuwt als ik een nieuwe mail heb in GMail.
Ik gebruik nu gmail checker. Bevalt mij prima

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/3179/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik heb een raar youtube probleem, als ik overschakel naar volledig scherm vind hij het nodig terug van het begin af te spelen en in te laden.

Nog iemand met dit probleem ?

Ik heb de laatste stable versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
C00P schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:10:
Ik heb een raar youtube probleem, als ik overschakel naar volledig scherm vind hij het nodig terug van het begin af te spelen en in te laden.

Nog iemand met dit probleem ?

Ik heb de laatste stable versie.
Dat ligt (volgens mij) aan het gegeven dat Youtube je filmpje in fullscreen in een hogere resolutie wilt afspelen. Dit kun je zelf snel testen door te kijken of de resolutie verandert als je naar full screen overgaat (240p->360p bijvoorbeeld, rechtsonderin in je Youtube-schermpje te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een enigszins offtopic punt, maar het heeft met Fx te maken. Flash 10.2 gaat komen, en die heeft eindelijk dat bij fullscreen en multi-monitor je (youtube) filmpje niet uit fullscreen springt als je op de ander monitor typt ofzo. Kon Fx niks aan doen, lag echt aan Flash. Ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Dat is fijn ja, NOS journaal op je ene scherm kijken en doorwerken op je andere scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand meer die een niet werkend en leeg dialoogvenster krijgt met FF4b7?

Ik kan niet eens een add-on installeren..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/smU1FQU42Gy6FmcJ5ninZQwk/full.jpg

Maar goed dat b8 binnenkort uitkomt :F

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firefox
We adopted two adorable firefox cubs!
Can you handle the cute? Find out at
http://mzl.la/FirefoxLive
Wat een beestjes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
relaxed, nieuwe (sub) site?

[ Voor 58% gewijzigd door Sjah op 04-12-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
desalniettemin schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:26:
7 december gaat 'm helaas niet worden ben ik bang; misschien eind volgende week... Het goede nieuws is wel dat er zo'n 1200 bugs gesloten zijn sinds beta 7 een maand geleden, en het aantal FF4 blockers daalt gestaag. In beta 9 komen nog wat interessante dingen, maar voor de rest is het stabilisatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Heb je een link naar de blockers op Bugzilla? Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:10
Ik heb een vraagje,

Vroeger (tot een paar maanden/versie van Firefox geleden) kon je vanuit de adresbalk van Firefox zoeken naar een website en deze werd dan meteen geopend. Vanaf de nieuwste versie gebeurd dit niet meer, je wordt dan gewoon naar google gestuurd.
Een voorbeeld: Ik wil naar GoT, in de adresbalk van Firefox typ ik "gathering tweakers", vroeger ging Firefox dan op google zoeken en liet dan meteen gathering.tweaker.net zien, nu krijg je google met als 1e hit GoT.

Is deze optie weer aan te zetten? Want dit vind ik een groot voordeel t.o.v. IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
je zou even in je about:config kunnen zoeken naar de keyword.URL of deze wel als waarde heeft http://www.google.com/sea...rceid=navclient&gfns=1&q=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Sebazzz schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:33:
[...]

Tabbladen verdwenen....
Ik had hier zo "de schijt van" dat ik het prog'je "History Explorer" ( www.exendo.se )heb geinstalleerd.
Dit prog'je kan elke keer een (genummerde) back-up maken als er een bepaalde file veranderd.
Standaard maakt dit prog'je al back-ups van (veel te) veel zaken dus dat heb ik er allemaal uitgegooid
met daar voor in de plaats: C:\Users\Peter\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxx.default .
Daar staat van alles met oa ook: "Sessionstore.js en .bak (laatste backup).
Want... Ik heb altijd erg veel tabbladen open staan tot wel 2 maanden geleden....
Terug zetten met "Bladwijzers ordenen" (Bibliotheek) is geen beginnen aan en werkt slecht
want elke keer "verspringt" er iets en ze staan tussen 1000 andere sites net als in "Geschiedenis".
En ik geloof dat FF alleen de laatste Sessionstore opslaat dus als er 2x een crash is geweest: Helaas.
Of je sluit FF af en er blijkt daarna nog een "nieuw venster" met dus "een" tabblad te zijn...
Verder maak ik elke maand een "bladwijzer voor alle tab-bladen" bv genaamd 2010-12-01 .
Ik geloof trouwens dat Xmarks (add-on) geen tabbladen kan terug zetten)(?)..
Nu heb ik na de laatste "tabbladenramp" nog geen gebruik hoeven maken van Hystory Explorer
dus of het echt gaat werken weet ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou waar blijft Beta8, zie niet eens een release candidate...

En iemand die weet waar je kan lezen over de makers van Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volotactus schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:44:
Ik heb een vraagje,

Vroeger (tot een paar maanden/versie van Firefox geleden) kon je vanuit de adresbalk van Firefox zoeken naar een website en deze werd dan meteen geopend. Vanaf de nieuwste versie gebeurd dit niet meer, je wordt dan gewoon naar google gestuurd.
Een voorbeeld: Ik wil naar GoT, in de adresbalk van Firefox typ ik "gathering tweakers", vroeger ging Firefox dan op google zoeken en liet dan meteen gathering.tweaker.net zien, nu krijg je google met als 1e hit GoT.

Is deze optie weer aan te zetten? Want dit vind ik een groot voordeel t.o.v. IE.
Ging dit btw over versie 4 of over 3.6.x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Nog maar één blocker voor beta 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Blokkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Ja, voor de release van de beta. Een zogenaamde show-stopper :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik heb nu sinds eergisteren het probleem dat firefox af en toe langzaam is. Dan is het weer snel en de volgende pagina weer langzaam. Onderin staat dan een paar seconden ook bijvoorbeeld: server gathering.tweakers opzoeken....

Een andere pc met dezelfde firefox versie (3.6.13) heeft nergens last van.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

restart hem eens? de laatste versies hebben huge memory leaks, voordat ik mn browser een uur geleden had herstart gebruikte-ie 450MB, waar 80-100MB een normaal cijfer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:04:
restart hem eens? de laatste versies hebben huge memory leaks, voordat ik mn browser een uur geleden had herstart gebruikte-ie 450MB, waar 80-100MB een normaal cijfer is.
de pc bedoel je? Al gedaan en helpt niet. Het is ook compleet willekeurig. Dan weer bij tweakers, dan weer bij nu.nl, dan weer telegraaf.nl, gelderlander, voetbalzone enz.....

Ik heb eergisteren een nieuw modem geplaatst (Fritzbox FON 7340), maar dat kan niet het probleem zijn aangezien de andere pc wel gewoon werkt.

EDIT:
En Internet Explorer is ook langzaam merk ik nu 8)7 (gebruik alleen FF)

[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 11-12-2010 19:10 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, firefox herstarten.

bi de symptonen denk ik aan een brakke dns server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:12:
nee, firefox herstarten.

bi de symptonen denk ik aan een brakke dns server.
Ik heb het gevonden denk ik. Ik had ook eergisteren quicktime geinstalleerd voor Photoshop. Nadat ik dat eraf heb gegooid werkt het weer (tot nu toe). Of het komt door de reboot daarna, maar dat hoop ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:02:
Ik heb nu sinds eergisteren het probleem dat firefox af en toe langzaam is. Dan is het weer snel en de volgende pagina weer langzaam. Onderin staat dan een paar seconden ook bijvoorbeeld: server gathering.tweakers opzoeken....

Een andere pc met dezelfde firefox versie (3.6.13) heeft nergens last van.
Ik heb tegenwoordig hetzelfde met Firefox, Opera en Chrome, ik begin meer het idee te krijgen dat het probleem in Windows 7 zit en niet in de browsers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:49:
In de V8 benchmark komt Firefox steeds dichter bij Chrome: http://arewefastyet.com/
Bedenk dat iedere milleseconde extra snelheid in Firefox voor de hele browser uitmaakt. Bijna alles van de UI is in XUL geschreven waarbij veel logica door Javascript wordt uitgevoerd. Dit is ook wat Firefox zo customizable maakt.
http://digitizor.com/2010...t-in-sunspider-benchmark/

Daar zie je dat in die V8 bench Chrome toch nog wel eea sneller is. Verder ook duidelijk langzamer dan Opera in de Peacekeeper benchmark, maar de Sunspider zit wel inde pocket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 11:07
Ik gebruik momenteel Chrome 8, want als ik Fx 4 beta 7 opstart dan geeft het aan dat alle tabs geladen zijn, maar als ik dan op een tab klik blijkt het helemaal niet geladen te zijn, maar moet het die tab nog laden :?
En het blijft erg vaak hangen. En het crasht zodra ik vanuit de bladwijzers deze pagina of de chromepagina open |:( Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt :X

Qua geheugengebruik is het wat beter dan Chrome 8 :)

[ Voor 10% gewijzigd door desalniettemin op 12-12-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wontcachme schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:21:
[...]

Ik heb het gevonden denk ik. Ik had ook eergisteren quicktime geinstalleerd voor Photoshop. Nadat ik dat eraf heb gegooid werkt het weer (tot nu toe). Of het komt door de reboot daarna, maar dat hoop ik niet :P
Is dat niet BonJour toevallig?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb vandaag maar even Minefield 4.0 Beta 8 pre geinstalleerd...
De links waar je over gaat hoveren worden nog steeds in de aweseome-bar weergeven :/

Wat me ook opvalt is dat de awesome-bar niet meer zichtbaar is als je naar je addons gaat kijken,
of dat beter is? I don't know.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zyZ2joT0uXYrlxcsNxq5alQ7/full.png

Owja, de weergave van de javascriptmeldingen is ook veranderd. Spannend? Nee. Mooier? Ja :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kj5q98XAHRb7NbGVMK1pjQAQ/full.png

[ Voor 59% gewijzigd door filenox op 12-12-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap die beta's ook niet, de UI zit met elke versie onder de bugs, dikwijls word zelfs de adresbar niet weergeven, wat met mijn UI voor resultaat heeft dat je totaal geen balken hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

alt-92 schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:00:
[...]

Is dat niet BonJour toevallig?
Volgens mij niet. Maar het had het niet verholpen bleek later. Vannacht maar ff systeemherstel gedaan naar 4 dagen geleden en nu kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpulseW
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 11:54
Ik heb sinds gister ook de beta geinstalleerd, en hij werkt prima! Wel had ik nog 1 ding waar ik niet helemaal uit kom. Klinkt misschien stom maar ik zoek al een tijdje voor een Windows Media Player plugin voor websites zoals nederland.fm om radio te luisteren. Op mijn oude Firefox heb ik die nog wel, maar voor de beta kan ik hem nergens vinden. :(

Weet iemand waar ik deze vandaan kan halen? (Die dus ook op de beta werkt) Of kan het zijn dat die er (nog) niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

ImpulseW schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:37:
Ik heb sinds gister ook de beta geinstalleerd, en hij werkt prima! Wel had ik nog 1 ding waar ik niet helemaal uit kom. Klinkt misschien stom maar ik zoek al een tijdje voor een Windows Media Player plugin voor websites zoals nederland.fm om radio te luisteren. Op mijn oude Firefox heb ik die nog wel, maar voor de beta kan ik hem nergens vinden. :(

Weet iemand waar ik deze vandaan kan halen? (Die dus ook op de beta werkt) Of kan het zijn dat die er (nog) niet is?
Dit werkt bij mij nog steeds (http://groups.google.com/...b0d092fedd?lnk=raot&pli=1)

En hier misschien wat duidelijker (reactie TonyE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Al sinds ik Windows 7 x64 heb werkt de WMP plugin die je kan downloaden via de officiële pagina's van Mozilla niet. Het gaat hier om Firefox 3.6 Ik ben al verschillende topics hierover tegengekomen, maar nog geen echte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

-Edwin- schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:47:
Al sinds ik Windows 7 x64 heb werkt de WMP plugin die je kan downloaden via de officiële pagina's van Mozilla niet. Het gaat hier om Firefox 3.6 Ik ben al verschillende topics hierover tegengekomen, maar nog geen echte oplossing.
Lees ff mijn vorige reactie. Ik gebruik ook Windows 7 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpulseW
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 11:54
wontcachme schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:42:
[...]

Dit werkt bij mij nog steeds (http://groups.google.com/...b0d092fedd?lnk=raot&pli=1)

En hier misschien wat duidelijker (reactie TonyE)
Hartelijk bedankt! _O_

Het werkt weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
wontcachme schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:49:
[...]

Lees ff mijn vorige reactie. Ik gebruik ook Windows 7 x64
Ik kan dat .dll bestand wat moet worden gezocht volgens die link niet vinden op mijn computer. Ook al heb ik de plug in geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

-Edwin- schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:59:
[...]

Ik kan dat .dll bestand wat moet worden gezocht volgens die link niet vinden op mijn computer. Ook al heb ik de plug in geïnstalleerd.
En via de eerste link? Dus met die rapidshare file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien niet strict een firefox issue, maar ik vermoed dat meer mensen hier last van hebben: youtube is dikwijls traag

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bFbt4.png
(regelmatig komt de download rate zelfs onder de 1000kbit)

ik heb een 8mbit lijntje waarmee ik grofweg 6.8Mbit daadwerkelijk haal, maar nog steeds laad het traag, na een harde refresh is dit soms opgelost. Dan haal ik wel netjes 6.x mbit, dus het ligt niet aan mijn router (kpn rotding)

wie weet een oplossing voor deze vertraging? het lijkt mij een issue van youtube zelf, aangezien sommige video's het wel doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
wontcachme schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:29:
[...]

En via de eerste link? Dus met die rapidshare file.
Top, hij doet het _/-\o_
Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.