• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
MHTC06 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:14:
Sorry voor de vervuiling van dit topic... Ik dacht iedereen eindelijk te kunnen verblijden met screenprints van mn LHero-ROM met eigen indeling... :-(
Mail de pics en ik gooi ze online en pass jou de url's... ;)

Nickname does not reflect reality

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik draai nu al 117h de TheOfficial Rogers - Enomther`s mod en nog steeds geen errors gehad, wel met sommige applicaties, maar opnieuw installeren en ze werken weer! Ik vind het voorlopig de beste mod die ik al gehad heb, zeker en vast met de gNome theme!

• Brad Pitt
Droned schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:49:
Ik draai nu al 117h de TheOfficial Rogers - Enomther`s mod en nog steeds geen errors gehad, wel met sommige applicaties, maar opnieuw installeren en ze werken weer! Ik vind het voorlopig de beste mod die ik al gehad heb, zeker en vast met de gNome theme!
Pics damned! :(

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Met dank aan Brad voor het gebruik van zijn pfeffernus voor de url-etjes zijn hier eindelijk de beloofde screenshots van mn Lhero-maxismaROM

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/MHTC06/maxisma04.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/MHTC06/maxisma01.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/MHTC06/maxisma02.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/MHTC06/maxisma03.png

[ Voor 3% gewijzigd door MetalManic op 17-09-2009 10:10 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:54:
hier eindelijk de beloofde screenshots van mn Lhero-maxismaROM
Ziet er mooier uit dan verwacht, I must admit! Die widgets zijn inderdaad érg vet! d:)b Snelheid ook te doen?

Deze is echt vet ja! 8) Got to agree ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/MHTC06/maxisma03.png

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 17-09-2009 10:20 ]

• Patric76
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 16:30
Heb een Magic met CM 4.04 erop. Hij lijkt trager dan die van mn vriendin met originele Vodaphone rom, maar heb dan ook wel veel progjes erop gezet...
Ik lees eigenlijk overal dat CM de snelste roms maakt, is dit ook jullie ervaring?

Wat is eigenlijk de snelste rom zonder toeters en bellen en mooie uiterlijk volgens jullie, de ION of CM (of andere)?

En is CM sneller wanneer je apps2sd gebruikt door een ext3 partitie aan te maken? Heb namelijk genoeg ruimte op mn magic, maar als het snelheidswinst geeft :-)

Alvast bedankt!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:08:
[...]

Ziet er mooier uit dan verwacht, I must admit! Die widgets zijn inderdaad érg vet! d:)b Snelheid ook te doen?
Qua snelheid heb ik geen klagen... Eigenlijk alles loopt soepel. Krijg ook eigenlijk geen foutmeldingen meer. en FC's zijn zeldzaam... Vind deze ROM echt een aanrader.
Deze is echt vet ja! Got to agree
Bedoel je de hoes van Kreator of de app?? Man, dan moet je de muziek eens luisteren... Echt helemaal te gek!!!

[ Voor 17% gewijzigd door MetalManic op 17-09-2009 13:38 ]

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik heb nu CM 4.10 dinges erop gezet. Maar heb nog steeds dat ik sommige programma's niet kan uninstallen. Optie staat er ook gewoon niet bij alleen "clear data" geen uninstall button.

/weird ....

There is no art to find the minds construction in the face

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb 4.1.10.1 er uiteraard ook opstaan, maar krijg met geen mogelijkheid de Nederlandse "typhulp" terug. Ik heb gelezen dat je daarvoor Touch Input moet hebben (pakketje HTC_IME) maar als ik die installeer en inschakel, krijg ik om de paar seconden een crash melding en geen toetsenbord.

Een andere oplossing kan ik nergens vinden :S

• MetalManic
rb338 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:13:
Ik heb 4.1.10.1 er uiteraard ook opstaan, maar krijg met geen mogelijkheid de Nederlandse "typhulp" terug. Ik heb gelezen dat je daarvoor Touch Input moet hebben (pakketje HTC_IME) maar als ik die installeer en inschakel, krijg ik om de paar seconden een crash melding en geen toetsenbord.

Een andere oplossing kan ik nergens vinden :S
helpt het uninstallen en weer opnieuw installeren niet? Bij mij heeft dit truckje in het verleden wel eens gewerkt (ik gebruikte hierbij de app Astro)

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:12:
Bedoel je de hoes van Kreator of de app?? Man, dan moet je de muziek eens luisteren... Echt helemaal te gek!!!
De hoes en de widget ja ;) Ik denk niet dat ik tot de doelgroep van die band ga behoren... :$
Muppet schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:51:
Ik heb nu CM 4.10 dinges erop gezet. Maar heb nog steeds dat ik sommige programma's niet kan uninstallen. Optie staat er ook gewoon niet bij alleen "clear data" geen uninstall button.
Mja da's met elke Rom zo hè, niet iedere app is op de reguliere manier te verwijderen. Deze kan je uiteraard wel gewoon weg krijgen vanuit een command prompt met adb shell rm data/app/xxxxxx of system/app/xxxxxx
rb338 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:13:
Ik heb gelezen dat je daarvoor Touch Input moet hebben (pakketje HTC_IME) maar als ik die installeer en inschakel, krijg ik om de paar seconden een crash melding en geen toetsenbord.
Hmmm, vaag, toetsenbord doet het hier gewoon prima. Nu stond die wel al op m'n secondary partition dus heb hem niet "los" hoeven te installen. Je hebt gewoon de HTC_IME.apk geinstalleerd met bijv. Astro? <hmmm spuit 11>

• rb338
Ik heb met eoeAppInstaller de HTC_IME geïnstalleerd. Wist eerlijk gezegd niet dat Astro dat ook kon, zal daarmee eens proberen straks :+ Maar zou eigenlijk niet mogen uitmaken toch?

[ Voor 18% gewijzigd door rb338 op 17-09-2009 15:39 ]

• Brad Pitt
rb338 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:38:
Ik heb met eoeAppInstaller de HTC_IME geïnstalleerd. Wist eerlijk gezegd niet dat Astro dat ook kon, zal daarmee eens proberen straks :+ Maar zou eigenlijk niet mogen uitmaken toch?
Nope dat zal inderdaad niets mogen uitmaken. Niet dat het zal schelen, maar ik heb deze apk geïnstalleerd. Neem aan dat elke apk identiek is hoor, maar mocht er een verschil zijn misschien leuk om ff te proberen ;)

Verwijderd

wie o wie kan mij helpen.

Heb een 2de hands htc magic gekocht, maar als ik opstart kom ik niet verder, om de paar seconde hero in het scherm. Verder gebeurd er niks.

Hoe krijg ik hem weer werkend.

gr bigjohnny

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:47:

Heb een 2de hands htc magic gekocht, maar als ik opstart kom ik niet verder, om de paar seconde hero in het scherm. Verder gebeurd er niks.

gr bigjohnny
We stellen het op prijs als je ons verteld wat je zelf al geprobeerd hebt.

Verder is het niet nodig om te groeten.

Verwijderd

heel veel gelezen, maar niks gevonden.

8)7

Heb altijd een windows telefoon gehad en ben nu is overgestapt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 20:02 ]

• Brad Pitt
Dan zet je Cyanogen's 4.04 Rom er op bijvoorbeeld? Lukt je dat niet vraag je het aan de verkoper, die weet blijkbaar wel hoe je moet flashen maar heeft een nogal slechte poging gedaan. Of je leest dit forum even door ;)

• MetalManic
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:47:

gr bigjohnny
Start je telefoon eens op met de powerknop en de homebutton tegelijkertijd. Als er een recoverymode op staat kan je waarschijnlijk je backup restoren. Werkt homeknop niet dan misschien power plus menuknop. Succes

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:18:
Start je telefoon eens op met de powerknop en de homebutton tegelijkertijd. Als er een recoverymode op staat kan je waarschijnlijk je backup restoren.
Wie zegt dat ie sowieso een goeie backup heeft... Ik zou gewoon meteen een geheel andere Rom flashen, klaar.

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:43:
[...]

Wie zegt dat ie sowieso een goeie backup heeft... Ik zou gewoon meteen een geheel andere Rom flashen, klaar.
Ik flash zelf liever vanaf een werkende telefoon... ofzo; -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MHTC06 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:18:
[...]

Start je telefoon eens op met de powerknop en de homebutton tegelijkertijd. Als er een recoverymode op staat kan je waarschijnlijk je backup restoren. Werkt homeknop niet dan misschien power plus menuknop. Succes
Als ik de powerknop en homebutton opstart, kort er een telefoon in beeld en een driehoek met een uitroepteken.

Ik kan dan wel in android system recovery utility komen.

Kan dan kiezen tussen

-reboot system now
-apply sdcard:update.zip
-wipe data/factory reset

onderaan staat E:can't open/cache/recovery/comand

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Brad Pitt schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:46:
[...]

Nope dat zal inderdaad niets mogen uitmaken. Niet dat het zal schelen, maar ik heb deze apk geïnstalleerd. Neem aan dat elke apk identiek is hoor, maar mocht er een verschil zijn misschien leuk om ff te proberen ;)
Heb de apk waarnaar je linkt gedownload en met Astro geïnstalleerd, maar helaas! Ik krijg wel de opties Touch Input erbij en zo, maar als ik in het toetsenbord 123 (linksonder) ingedrukt houd en bij "tekst selecteren" voor Touch Input kies, krijg ik crashes ipv een toetsenbord ;(

Ik zag trouwens wel dat op de CyanogenMod site, bij het artikel van de laatste versie, meer mensen klagen over dit probleem.

edit: Ik zie dat 4.1.11 ook al klaarstaat, straks eens proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door rb338 op 18-09-2009 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 07:55:
[...]

Als ik de powerknop en homebutton opstart, kort er een telefoon in beeld en een driehoek met een uitroepteken.

Kan dan kiezen tussen

-reboot system now
-wipe data/factory reset

Ik neem aan dat de slechte Hero-rom degene is die op je sd-card staat als update.zip. Daar heb je dus weinig aan. Dus dan toch maar ff een frisse ROM downloaden. Aangezien je phone niet werkt moet je dat via je pc doen. Gebruik de CM 4.04 maar, die is stabiel. Na download moet je hem op je sdcard zetten met als naam update.zip (onuitgepakt en niet in een map maar gewoonop het hoogste niveau).

Dan sdcard weer in je foon. naar recoverymenu, eerst wipen en dan apply update from sdcard. Als dat succesvol is verlopen telefoon rebooten en gaan met die banaan.

@Brad: Zou dat hele SDK-gebeuren nog op de pc moeten worden gezet??? Help 's ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:15:
Zou dat hele SDK-gebeuren nog op de pc moeten worden gezet??? Help 's ff...
Vind jouw omschrijving spot-on en zou moeten werken op die manier! Om de Rom te flashen moet dit voldoende zijn, als je ook de CM loader wilt installeren zal een SDK-download wel nodig zijn ja. Sowieso wel handig om dat te downloaden, kan je ook de CM loader fastbooten zonder te flashen en zo.

Als de recovery die hij nu heeft een wipe/install functie heeft is de update.zip op de SD-card zetten voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
:-) zo te zien heb ik toch wat geleerd dan de afgelopen maanden ;-)

@BigJ: Succes! Laat ff weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:56:
:-) zo te zien heb ik toch wat geleerd dan de afgelopen maanden ;-)
Moet oppassen anders haal je me in qua flashes :'( Dus nu ff de nieuwe Cya er op knallen doen :P
Hoop dat Shazam weer werkt, acht de kans echter núl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:01:
[...]

Moet oppassen anders haal je me in qua flashes :'( Dus nu ff de nieuwe Cya er op knallen doen :P
Hoop dat Shazam weer werkt, acht de kans echter núl.
Het werkt hier!
Althans, Yellow van Coldplay wordt herkend;)

[edit]
Trouwens hij werkte maar 1x..
Nu krijg ik meldingen dat het offline is...of dat de tag niet verzonden kan worden...of gewoon dat het nummer niet herkend wordt...lijkt wel willekeur in de meldingen te zitten

[ Voor 24% gewijzigd door TripleQ op 18-09-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TripleQ schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:10:
Het werkt hier!
Yes! Same here d:)b Effe gChrome er weer op, Advanced Launcher, betere browser, hoppa, gáán!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
TripleQ schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:10:
[...]

Het werkt hier!
Ik krijg steeds de melding dat Shazam offline is... raar want ik draai namelijk net de CMRoms. Is dat trouwens dezelfde melding die jullie kregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:28:
Ik krijg steeds de melding dat Shazam offline is... raar want ik draai namelijk net de CMRoms. Is dat trouwens dezelfde melding die jullie kregen??
Yes! Met de laatste CM is dat gelukkig ook weer opgelost. Echt weer hélemaal happy nu :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
ff een ander vraagje: de laatste Enomther's ROM is "fully odex'd" (fully odex'd system framework and apps (for more speed! and quicker boot times))

ja....
dus....
wat???

[ Voor 32% gewijzigd door MetalManic op 18-09-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
en dat onder het mom van: heb je een uurtje? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
bigjohnny schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 07:55:
[...]

Kan dan kiezen tussen

-reboot system now
-wipe data/factory reset

Ik neem aan dat de slechte Hero-rom degene is die op je sd-card staat als update.zip. Daar heb je dus weinig aan. Dus dan toch maar ff een frisse ROM downloaden. Aangezien je phone niet werkt moet je dat via je pc doen. Gebruik de CM 4.04 maar, die is stabiel. Na download moet je hem op je sdcard zetten met als naam update.zip (onuitgepakt en niet in een map maar gewoonop het hoogste niveau).

Dan sdcard weer in je foon. naar recoverymenu, eerst wipen en dan apply update from sdcard. Als dat succesvol is verlopen telefoon rebooten en gaan met die banaan.

@Brad: Zou dat hele SDK-gebeuren nog op de pc moeten worden gezet??? Help 's ff...
Got my mind flashed , it ruined my charactar, Let's hope i'll be bricked soon ;-)

Ik heb het gedaan maar krijg de melding e:can't open /sdcard/update.zip

Ik heb dus eerst een 2 gb sd kaart 32 fat geformateerd.
Daarna dus die cm 4.04 gedownload, naam gewijzigd in update.zip
Gecopieerd naar de sd kaart en in de foon gedaan.
Eerst de wipe date gedaan.
Daarna apply sdcard:update.zip

Dan krijg ik in beeld:

finding updat package...
opening updat package
E:can't open /sdcard/update.zip
(no such file or directory)
Installation aborted

Of moet er nog iets meer op de sd kaart staan, want er zat geen sd kaart bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
@BigJ:
Dit vergt ff het betere nadenkwerk... Check in ieder geval even de startpost van dit topic. Misschien wordt je dan al wat wijzer... daar staat vast wel welke bestanden er tijdens het rootproces op de sdcard moeten worden gezet.

Het beste kan je de verkoper van je foon benaderen met de mededeling dat je foon useless is zonder de sdcard die er in zat. Je toestel is namelijk geroot en tijdens dat rootproces zijn er bestanden op je sdcard gezet die je nodig hebt. DENK IK!!!

Trouwens een hele minne streek dat ie het toestel zonder de sdcard levert!! (standaard zit er trouwens een 8 gieg kaartje bij...)

[ Voor 44% gewijzigd door MetalManic op 18-09-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben absoluut geen expert, maar die zip-file is niet corrupt (per ongeluk)?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de start post word ik ook niet wijzer van, want niet alles is nog download baar.

Is er niet ergens waar ik de dingen die moeten staan op mijn sd kaart. Dat ik die dan kan downloaden en op mijn sd kaart kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wat denk je er van de verkoper even dit te laten oplossen dan? Het is toch van de gekke dat JIJ nu moet gaan rommelen en experimenteren omdat een ander het heeft gef*cked?! Jij kan gewoon een normaal werkend toestel verwachten, niet een misschien-fout-gegaan-experimenteer-ding! -O- Laat hem het lekker solven! :(

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 18-09-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:52:
Wat denk je er van de verkoper even dit te laten oplossen dan? Het is toch van de gekke dat JIJ nu moet gaan rommelen en experimenteren omdat een ander het heeft gef*cked?! Jij kan gewoon een normaal werkend toestel verwachten, niet een misschien-fout-gegaan-experimenteer-ding! -O- Laat hem het lekker solven! :(
Heb nu contact gehad met de verkoper. Hij zei dat het toen werkte, hij heeft er wel een andere rom opgezet via xda-developers. Ik hoop er toch uit komen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik home de de uitknop indruk en in het adriod system recovery utilty kom.

krijg ik onderaan de melding e:can't opnen/cache/recovery/command

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:12:
[...]

Heb nu contact gehad met de verkoper. Hij zei dat het toen werkte, hij heeft er wel een andere rom opgezet via xda-developers. Ik hoop er toch uit komen. 8)7
Het werkte MET de SD-card erin... Hij moet toch echt over de brug komen met die SDcard die erin zat toen hij het toestel heeft geroot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:23:
Als ik home de de uitknop indruk en in het adriod system recovery utilty kom.

krijg ik onderaan de melding e:can't opnen/cache/recovery/command
Probeer hem eens te fastbooten vanaf de PC. Dus download de SDK en vanuit de tools directory met fastboot boot xxxxxxxxx.img waarbij xxxxx = Cyanogen 1.4 Recovery image. Vanuit daar kan je weer een update.zip flashen. Hoe dat allemaal werkt staat op dit forum al meermaals beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:18:
[...]

Probeer hem eens te fastbooten vanaf de PC. Dus download de SDK en vanuit de tools directory met fastboot boot xxxxxxxxx.img waarbij xxxxx = Cyanogen 1.4 Recovery image. Vanuit daar kan je weer een update.zip flashen. Hoe dat allemaal werkt staat op dit forum al meermaals beschreven.
maar hoe moet ik USB Debugging aan te zetten op het toestel, want ik kan die niet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Heb net CM 4.1.11.1 erop gezet. Blijkbaar heeft CM dus al dat Htc toetsenbord, dat htc_ime kan ik er niet. op zetten (krijg alleen een uninstall knop). Hij werkt dus wel nu (ik typ dit er zelfs mee) maar geen NL woorden helaas. Weet niet wat ik nog kan doen :(

• Brad Pitt
Ja da's ook een veel voorkomend probleem. Als je bij je opties Engels "uit" hebt staan, zou het gewoon moeten werken in het Nederlands, hoe je een eenmaal aangevinkte Engels weer uit krijgt ben ik even vergeten :$

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/taal2-klein.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/taal-klein.png

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 19-09-2009 09:37 ]

Verwijderd

[quote]MHTC06 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:54:
Met dank aan Brad voor het gebruik van zijn pfeffernus voor de url-etjes zijn hier eindelijk de beloofde screenshots van mn Lhero-maxismaROM

Ik zou deze rom en thema ook graag op mijn HTC magic willen installeren. Waar kan ik deze versie en themas downloaden?

Verwijderd

k

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 13:16 ]

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:02:

[...]

Is er nog misschien iemand die me kan helpen.

Ik kan dus niet via sd kaart iets intstalleren, geeft iedere keer foutmelding.

Als ik de magic aan de pc koppel krijg ik wel verwisselbare schijf f:

Is er een mogelijkheid dat ik een rom kan laden via de pc.
Probeer eens met de CyanogenMod Recovery Image. Telefoon uitzetten, Back+Power ingedrukt houden totdat je het vrolijke android poppetje op een skateboard krijgt. Op je pc doe je met de telefoon in USB en mits je de SDK hebt geinstalleerd:

fastboot boot C:\Path\Naar\cm-recovery-1.4.img

en dan wipen en flashen maar. Kom je er niet uit? Lees even goed deze url door. Mocht het dan nog steeds niet lukken, post even wat wel en niet lukt. Succes

[ Voor 4% gewijzigd door ndsc op 19-09-2009 13:19 ]

• Brad Pitt
Is allemaal al eens gezegd dit, maar schijnt niet te lukken of zo, weet het ook niet. Zonder verdere info ga ik me ook er niet meer in verdiepen en tijd in steken. Sowieso vind ik het onzin, de verkoper moet dit allemaal doen.

Verwijderd

ndsc schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:16:
[...]

Probeer eens met de CyanogenMod Recovery Image. Telefoon uitzetten, Back+Power ingedrukt houden totdat je het vrolijke android poppetje op een skateboard krijgt. Op je pc doe je met de telefoon in USB en mits je de SDK hebt geinstalleerd:

fastboot boot C:\Path\Naar\cm-recovery-1.4.img

en dan wipen en flashen maar. Kom je er niet uit? Lees even goed deze url door. Mocht het dan nog steeds niet lukken, post even wat wel en niet lukt. Succes
ik heb de sdk gedownload en uitgepakt in c:androidSDK

en wat moet ik nu doen volgens xda moet ik wat hieronder staat, kan mij iemand dit in het nederlands vertalen want ik snap het niet.

In Windows it's easy to add the Android SDK Tools directory to your system path. Doing this lets you use the Android SDK tools anywhere and makes it easier for you.

On Windows XP: Go to Control Panel->System, Choose the 'Advanced' tab and then click 'Environment Variables' To do this on Vista/Windows7: Simply go to Control Panel->System and choose 'Advanced System Settings' and then 'Environment Variables'

Now that you've got here locate Path under System Variables and click Edit, then add the following to the end of the string displayed:

;C:\AndroidSDK\tools\
Then click OK until you get out of the menus.

Now that you've done this you should be able to bring up a command shell and type 'adb' and it should run straight away without needing to change path

Ik doe dit nu maar stap voor stap om proberen het toch nog goed te krijgen met jullie hulp.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 14:07 ]

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:03:
[...]
Ik doe dit nu maar stap voor stap om proberen het toch nog goed te krijgen met jullie hulp.
Lees dit forum eens vanaf pagina 1. Zo zijn wij hier allemaal begonnen, duidelijker kan het bijna niet. Er zijn ondertussen misschien makkelijkere methodes te vinden maar álles is hier te lezen.

Boot de telefoon zoals hierboven is gezegd met de nieuwste Cyanogen 1.4 loader op de fastboot boot xxxxx.img manier, doe een wipe, kies ervoor om een zip bestand te flashen, selecteer dan de 4.0.4.zip en flash.

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:55 ]

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:03:
[...]
Ga in het configuratiescherm naar Systeem > tabblad Geavanceerd > knop Omgevingsvariabelen.
Zoek in het onderste vak (Systeemvariabelen) de variabele "path". Selecteer deze variabele en klik op de knop Wijzigen. Ga nu in het vak "Variabele waarde" naar het eind van de regel, en voeg daar de volledige locatie van de AndroidSDK/tools map in. Zorg ervoor dat je eerst puntkomma ( ; ) tussen de variabelen toevoegd.

In mijn geval staat er aan het eind nu: ;D:\android-sdk-windows-1.5_r3\tools

Klik nu op OK tot alle schermen zijn gesloten. Om te testen of het pad nu werkt open je een command prompt scherm en toetst "adb" <enter>. Als je nu een lijst met de opties van de Android Debug Bridge te zien krijgt (en je zat niet in de AndroidSDK map) dan werkt het toegevoegde pad.

[...]
Heb ik als Android newbie (wel alle forums _helemaal_ doorgelezen :> ) alvast een vraag voor ik volgende week ofzo mijn Magic krijg: Kan je zonder problemen de tools uit de 1.6 SDK gebruiken om 1.5 roms te uploaden?

[ Voor 22% gewijzigd door Postman81 op 19-09-2009 14:51 ]

Verwijderd

DPC-Postman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:46:
[...]

Ga in het configuratiescherm naar Systeem > tabblad Geavanceerd > knop Omgevingsvariabelen.
Zoek in het onderste vak (Systeemvariabelen) de variabele "path". Selecteer deze variabele en klik op de knop Wijzigen. Ga nu in het vak "Variabele waarde" naar het eind van de regel, en voeg daar de volledige locatie van de AndroidSDK/tools map in. Zorg ervoor dat je eerst puntkomma ( ; ) tussen de variabelen toevoegd.

In mijn geval staat er aan het eind nu: ;D:\android-sdk-windows-1.5_r3\tools

Klik nu op OK tot alle schermen zijn gesloten. Om te testen of het pad nu werkt open je een command prompt scherm en toetst "adb" <enter>. Als je nu een lijst met de opties van de Android Debug Bridge te zien krijgt (en je zat niet in de AndroidSDK map) dan werkt het toegevoegde pad.

[...]
Heb ik als Android newbie (wel alle forums _helemaal_ doorgelezen :> ) alvast een vraag voor ik volgende week ofzo mijn Magic krijg: Kan je zonder problemen de tools uit de 1.6 SDK gebruiken om 1.5 roms te uploaden?
Ik heb gedaan wat je zei, alleen als ik adb invul en enter doe dan gaat het zo snel en weg is het beeld.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:23:
Ik heb gedaan wat je zei, alleen als ik adb invul en enter doe dan gaat het zo snel en weg is het beeld.
Als je eerst gewoon een command prompt opent blijft die gewoon open na het draaien van adb.

Bijvoorbeeld door middel van windowstoets plus R en dan cmd <enter>.

Verwijderd

De sdk dat werkt in ieder geval.

Alleen nog uitpluizen hoe het precies moet met die fast boot

• MetalManic
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:49:
[quote]MHTC06 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:54:

Ik zou deze rom en thema ook graag op mijn HTC magic willen installeren. Waar kan ik deze versie en themas downloaden?
De rom via androidspin.com. de rest is eigen werk. Dus geen theme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu op de telefoon in het android system recovery

Heb daar de wipe data/facatory reset gedaan

Heb daarna de rom naar de sd geplaatst en gewijzigd naar update.zip

Toen apply sdcard:update.zip

Maar ik krijg weer de melding e:can't open/sdcard/update.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De SD-card is hopelijk wel FAT32-geformatteerd he, en niet in NTFS? Het klinkt nu alsof de telefoon de hele SD card niet kan vinden. Een foute/corrupte Rom geeft namelijk een heel andere melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:22:
De SD-card is hopelijk wel FAT32-geformatteerd he, en niet in NTFS? Het klinkt nu alsof de telefoon de hele SD card niet kan vinden. Een foute/corrupte Rom geeft namelijk een heel andere melding.
Ik heb hem weer in werking gekregen.

Heb de naam van update.zip veranderd in assfdf en toen pakte hij hem wel en nu heb ik dus eindelijk en dank zij jullie hulp het toetsel werkend gekregen.

Vind het wel alleen gek dat hij niet updat.zip pakte en assfdf wel.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:26:
Vind het wel alleen gek dat hij niet updat.zip pakte en assfdf wel.
Extreem vaag!!! Nou, nu effe lekker alles helemaal instellen en een Nandroid backup maken erna he! Deze misere wil je denk ik niet nog een keer! Succes met je toestel, hoe meer je er mee gaat spelen hoe leuker je hem gaat vinden, zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
:-) gefeliciteerd bigj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Brad Pitt schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 09:35:
[...]

Ja da's ook een veel voorkomend probleem. Als je bij je opties Engels "uit" hebt staan, zou het gewoon moeten werken in het Nederlands, hoe je een eenmaal aangevinkte Engels weer uit krijgt ben ik even vergeten :$

[afbeelding] [afbeelding]
Hij is het vanzelf gaan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
OMG! :o Android FTW!!! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Als ik op de CM site kijk, zie ik 2 soorten roms van de Stable Roms. Een template versie en een update versie. Welke heb ik nodig als ik nog nooit een custom rom heb gedraaid (dus de handleiding moet volgen van de TS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
barzi schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:45:
Als ik op de CM site kijk, zie ik 2 soorten roms van de Stable Roms. Een template versie en een update versie. Welke heb ik nodig als ik nog nooit een custom rom heb gedraaid (dus de handleiding moet volgen van de TS)?
De template-versie is er een voor mensen die een theme willen maken voor die Rom, is een soort sjabloon zeg maar. De andere die je noemt is gewoon de versie die je moet nemen, een zip van net geen 48MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Blubkens schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:25:
Ik heb vandaag de Enomther erop gezet.
Ik moet zeggen, hij is erg rap en heeft veel ruimte over.
Op de Cyanogen 4.0.4 had ik rond de 30 mb vrij en op de Enomther heb ik 45mb vrij.
Ook vind ik het partitioneren van je SD voor Apps2SD erg fijn, hier wordt dan ook veel ruimte mee bespaard.
Als je een taskmanager hebt moet je Advanced Launcher exclude.
Anders sluit je Advanced Launcher af en dan moet hij weer reloaden.
Tot op nu erg tevreden.

Ik zag ook een verbeterde versie van cyanogen 4.0.4. aangepast door nK02.
Iemand daar ervaring mee?
Ik kan ook niets anders dan goed praten dan de enomther mod, ik draai deze nu al een twee tal weken en heb er nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blubkens schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:25:
Ik zag ook een verbeterde versie van cyanogen 4.0.4. aangepast door nK02.
Iemand daar ervaring mee?
Nice 8) Flashing now, ondanks dat 4.11.1 op zich best okay was. En weer oude Market en zo dan, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blubkens schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:22:
Ben benieuwd hoe die draait. :D Let us know.
Voorlopig irritatie galore omdat m'n MyBackup-backup qua desktop icoontjes niet werkt. Heb niet voor niets al die icoontjes zitten tweaken damned. Na een oude Launcher.apk te hebben gepushed staan de iconen er weer. Wil echter wel de advanced gChrome-themed launcher hebben dus die gaat er nu weer op. Benieuwd ;)
Edit: works, yessss.

Grote test gaat eigenlijk zijn of deze Rom geen last heeft van het herladen van de UI/iconen op de desktop na het afsluiten van memory-intensive apps. Dat was met 4.11.1 (zeker na een paar uur) vreselijk. Even naar da Galerij en weer op Home drukken? Reload icons. Even leuk surfen en weer Home? Reload icons. Werd daar gek van.

Als dat op deze Rom ook zo is gaat Enomther er weer op. Kan me dat daar niet mee herinneren.

[ Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 22-09-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:25:

Grote test gaat eigenlijk zijn of deze Rom geen last heeft van het herladen van de UI/iconen op de desktop na het afsluiten van memory-intensive apps. Dat was met 4.11.1 (zeker na een paar uur) vreselijk. Even naar da Galerij en weer op Home drukken? Reload icons. Even leuk surfen en weer Home? Reload icons. Werd daar gek van.

Als dat op deze Rom ook zo is gaat Enomther er weer op. Kan me dat daar niet mee herinneren.
Wel compcache aangezet? Die staat default uit in 4.1.11.
Maakte voor mij heel wat verschil en geen last meer van Home reloads.

Quote uit de experimental thread:
Can someone confirm that compcache is enabled on a clean installation of 4.1.11.1? Mine wasn't and I also got that lags with the home screen after using the browser.
I've enabled it manually and everything seems to work better. No lag with the home screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
djengizz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:05:
Wel compcache aangezet? Die staat default uit in 4.1.11.
Maakte voor mij heel wat verschil en geen last meer van Home reloads.
Uiteraard, eerste dat ik heb gedaan ;) Dat hielp nogal een hoop, maar helaas zeker niet alles.
Quote uit de experimental thread:
Ja het scheelt ook echt enorm als je het aanzet, dat is zo. Maar helemaal weg was het hier dus niet. En op datzelfde forum zijn er evenveel mensen die ook alsnog dat zwarte scherm hebben hoor. Dat is wel iets nieuws bij de 4.11.1 versie. Vroeger zag je gewoon een lege desktop, nu een zwart scherm, dan pas je desktop, en dan pas de iconen. Zeker nadat het toestel een tijd heeft aan gestaan en na "zwaar" werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:25:

Ik moet zeggen dat 4.11.1 voor mij erg snel was, ik kreeg slechts heel soms een herladende desktop maar dit duurde dan ook maar heel kort (<1 seconde).

Desondanks draai ik nu ook ook de enomther rom. Prettige daarvan is dat je zelf via de terminal je optionele onderdelen kan selecteren. In CM zit je vast aan een aantal dingen die ik liever niet heb. Enomther is "zuiverder Android" om het maar zo te zeggen, en daar ligt mijn voorkeur.
Daarnaast is de Enomther ook retesnel.

Mijn fotografie en videografie

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Wat doe ik fout, kan iemand een gouden tip geven?

Voor het rooten van mijn gloednieuwe Vodafone Magic (PVT 32B), moest ik helaas gebruik maken van om "Goldcard", omdat ik een perfected SPL (1.33.0006) had. Daarvoor heb ik de beschrijvingen zoals hier beschreven staat gebruikt. Dit ging allemaal nog zonder problemen. De update ging allemaal goed. Nu heb ik SPL 1.33.2010, met blijkbaar een HTC rom (v2.53.707.2) . Deze stappen moesten volgens mij voor het installeren van een recovery image (bijvoorbeeld van CM) worden uitgevoerd .

Nu wil ik graag de recovery image van CM eropzetten zoals dit in de TS van dit topic staat beschreven. De image probeer ik eerst te booten dmv
code:
1
2
3
4
fastboot boot cm-recovery-1.4.img

downloading 'boot.img'... OKAY
booting... OKAY

Alleen blijft de telefoon nu op het allereerste scherm hangen (iig meer dan 10 minuten, terwijl ik begrepen heb dat de recovery image binnen 10 seconden geladen moet zijn).

SDK e.d. werkt allemaal gewoon krijg de telefoon ook te zien met een "adb devices" of "fastboot devices".
Wat doe ik fout, of wat zie ik over het hoofd?

edit:

Het booten van de cm-recovery-1.4.img werkte niet. De recovery-RAv1.2.1G.img (waarvan ik dacht die wél zou moeten werken (want Google/PVT 32B telefoon), werkte ook niet, maar de recovery-RAv1.2.1H.img boot wel! Eerst maar eens een nandroid backupje gemaakt. Nu weer verder lezen...

In mijn edit hierboven gaf ik zelf al half het antwoord, alleen kostte het me nog 2 uur om daar achter te komen. Bij het downgraden van de SPL volgens de link hierboven, wordt ook de image van de radio overschreven, en doet zich dan voor als een 32A radio. Android vind dat bij het booten niet leuk, en blijft óf hangen óf in een loop doorbooten. De stap die ik over het hoofd heb gezien is dat je de 32B radio image weer terug moet flashen. Daarna even wipen, nieuwe ROM erop en booten maar.

[ Voor 33% gewijzigd door Postman81 op 23-09-2009 16:05 ]

• Patric76
Heb deze rom erop: CM 4.04 door nk02 gepatched met oa. BFS (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=558573).
Veel sneller dan originele cm 4.04 (werd wat traag met veel progjes erop).
Wat mij betreft een aanrader voor een beginnende flasher (geen verder gedoe met andere SPL's enzo). Kijk wel even of je een 32a of 32b hebt!

• Brad Pitt
Patric76 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:43:
+1 Ben ook positief verrast door deze Rom. Wayyyyy minder herlaad-UI-praktijken dan met andere Rom's d:)b

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:04:
[...]

+1 Ben ook positief verrast door deze Rom. Wayyyyy minder herlaad-UI-praktijken dan met andere Rom's d:)b
Ik ben wel benieuwd geworden. Eens ff deze ROM eropzetten en (voor even) afscheid nemen van mn MAxismaROM...

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 24-09-2009 13:32 ]

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:55
Ik ga heb hem zojuist ook erop gezet! Zal mijn ervaringen later plaatsen! ;)! Bedankt voor de tip alvast..

// heb hem overigens zonder wipe over CM4.0.4 gezet. Werkte zonder problemen...

//// eerste indruk: Hij is zeer snel! Hij is zeker een stuk sneller dan de stable release van CM4.0.4. Alles werkt naar behoren en de ROM maakt een stabiele indruk op mij. Ik vind het ook fijn dat hij een andere versie van de htc_ime, door een aantal dingen weg te laten hebben de letters weer iets meer ruimte op het scherm. Ben positief gestemd!

[ Voor 76% gewijzigd door Pizr op 24-09-2009 21:19 ]

• MetalManic
Pizr schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:05:
Ik ga heb hem zojuist ook erop gezet! Zal mijn ervaringen later plaatsen! ;)! Bedankt voor de tip alvast..

// heb hem overigens zonder wipe over CM4.0.4 gezet. Werkte zonder problemen...

//// eerste indruk: Hij is zeer snel! Hij is zeker een stuk sneller dan de stable release van CM4.0.4. Alles werkt naar behoren en de ROM maakt een stabiele indruk op mij. Ik vind het ook fijn dat hij een andere versie van de htc_ime, door een aantal dingen weg te laten hebben de letters weer iets meer ruimte op het scherm. Ben positief gestemd!
Bij mij werkte de homeknop niet in die rom. Vaag. Weer lekker mn oude rom erop...

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:55
MHTC06 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:27:
[...]

Bij mij werkte de homeknop niet in die rom. Vaag. Weer lekker mn oude rom erop...
Idd apart, hier werkt hij iig wel.. HTC Magic 32B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pizr schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:33:
Hier ook gewoon naar behoren ja. Wel weer na het surfen naar wat grote internetpagina's een UI-reload gehad. Dat zal niet snel veranderen met de memory-crippled 32B telefoons denk ik.

Nogal wat slechter nieuws: Cyanogen heeft van Google een cease and desist gekregen, ze zijn blijkbaar niet zo blij met hoe hij zijn Rom's distribueert. Echt ongelooflijk, als er iemand goed bezig is voor dit stukje Open Source (??) software is hij het wel. Hopelijk loopt het op een sisser af, als er geen custom Rom's meer uit zouden komen knal ik de telefoon echt meteen in de verkoop. Het spelen ermee is juist zo leuk.

Lees er hier meer over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
OMFG, beetje jammere actie van Google dit... De site van CM is momenteel niet bereikbaar trouwens. Hopelijk komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
das inderdaad een beetje jammer..
Ik snap google ook wel, je moet op je strepen staan en zorgen dat alles gewoon via de officiele weg verloopt, ik hoop alleen dat ze er gewoon voor om de tafel gaan zitten en het bespreken.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
De in het artikel genoemde closed source apps worden toch ook door de overige ROM-bakkers gedistribueerd? Of zie ik het nu fout???

Als Google tegen elke ROM-bakker gaat lopen kloten dan is Android snel over. Dan mag Google het steken op een plek waar de zon niet schijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MHTC06 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:18:
De in het artikel genoemde closed source apps worden toch ook door de overige ROM-bakkers gedistribueerd? Of zie ik het nu fout???

Als Google tegen elke ROM-bakker gaat lopen kloten dan is Android snel over. Dan mag Google het steken op een plek waar de zon niet schijnt...
Een paar mensen overdrijven nog al. De Google Experience Apps zijn closed-source en geen onderdeel van de Android SDK (zie hier). In de chat zegt hij ook duidelijk:
20:20] <cyanogen> no they are talking specifically about the closed-source google apps
[20:20] <cyanogen> and how i am not licensed to distribute them
Het gaat zo ver we kunnen weten enkel om die GXP-apps en niet alternatieve roms in het algemeen.
En een aantal van die Apps kun je gewoon los downloaden op: http://www.google.com/mobile/#p=default

Maw: zo ver we nu weten heeft development voor Android OS hier niks mee te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:44:
Maw: zo ver we nu weten heeft development voor Android OS hier niks mee te maken.
Het zal ook inderdaad allemaal niet zo'n vaart lopen denk ik. Het was een relatief kort artikel en het was best laat gisteren dus zal het wel paniekerig hebben gelezen ;) Geen nieuwe Cyanogen Roms? Nah lijkt me niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Pizr schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:33:
[...]

Even iets anders dan de CM-Google-perikelen...

Nogmaals die ROM geflasht, dacht dat het vorige keer misschien niet helemaal was goed gegaan.... Maar mn homeknop werkt nog steeds niet met deze ROM. Bij andere ROMS geen problemen dus ligt gelukkig niet aan mn toestel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
MHTC06 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:21:
[...]

Even iets anders dan de CM-Google-perikelen...

Nogmaals die ROM geflasht, dacht dat het vorige keer misschien niet helemaal was goed gegaan.... Maar mn homeknop werkt nog steeds niet met deze ROM. Bij andere ROMS geen problemen dus ligt gelukkig niet aan mn toestel :-)
Heel erg raar, zelf ook geen problemen. Knopje bijft wel soms "hangen"; hou hem ingedrukt en dan verschijnen de laatste 6 apps maar springt dan meteen weer weg voor ik iets kan doen. Tot nu toe in alle roms...

Toch even over Google: hoeveel WM roms zijn er inmiddels wel niet uitgekomen met allerlei spul erin. Het hele OS is nota bene closed source! Blijf het toch een beetje raar (en dom) vinden van Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Misschien is het binnenkort afgelopen met de custom roms :(
Google Sends Cease & Desist Order To CyanogenMod ?

CyanogenMod, one of the best and most popular custom Android ROMs available, just got hit with a cease & desist letter from Google. Gasp. Apparently, Google is not happy that CyanogenMod is distributing closed source Android applications like Gmail, Android Market, YouTube, etc.

Could this be Google reacting to Android Market 1.6 being available on CyanogenMod? Or could this be Google acting 'evil' and showing their disapproval towards the rooting process and loading of custom ROM? This definitely makes for some great food for thought.

CyanogenMod explains that he's not breaking any copyright issues because he develops specifically for Google Experience devices (G1 & myTouch 3G), devices that already include said closed source applications. CyanogenMod is trying to initiate conversation with Google, so hopefully they both can come to an agreement.

But hey Google, CyanogenMod is too valuable to the Android community, he's one of the good guys. Trust us, let this one slide.

What do you guys think?
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
m3gA schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:32:
Misschien is het binnenkort afgelopen met de custom roms :(

[...]
Staat een klein stukkie boven je misschien ook reeds vermeld? Is niet erg, bijna weekend en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Brad Pitt schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:50:
[...]

Staat een klein stukkie boven je misschien ook reeds vermeld? Is niet erg, bijna weekend en zo.
ik zie het ;) idd bjna weekend en slecht geslapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
maar eh... het valt toch allemaal wel mee begreep ik net... Custom ROMS kunnen toch wel? Alleen tegen het inbakken van de verschillende google apps maken ze toch bezwaar???

Hoe kan je trouwens commentaar toevoegen bij apps van de market? Ik wil die CM-petitie tekenen maar heb geen flauw idee hoe je commentaar toevoegd. Kan alleen de reacties lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patric76 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:43:
Heb deze rom erop: CM 4.04 door nk02 gepatched met oa. BFS (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=558573).
Wat mij betreft een aanrader voor een beginnende flasher (geen verder gedoe met andere SPL's enzo). Kijk wel even of je een 32a of 32b hebt!
Heb door andere positive reacties ook maar eens deze erop geknald :)

Beduidend beter! En vooral.... net ietjes sneller :) _/-\o_

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Aantal berichten afgesplitst naar CyanogenMod moet stoppen van Google

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Hmm... ik heb sinds pas (weet niet precies wanneer) dat mijn tilt-functie het niet meer doet van m'n Magic. Iemand ervaring mee? Het zou kunnen dat het is sinds ik de eerste versie van de 4.0.4 van CM erop heb gezet. What to do? Als ik ermee langs een Vodafone point ga ben ik 'm ongetwijfeld 4 weken kwijt. No can do. :)

Iemand tips?

Edit: na uurtje kloten heb ik CM4.0.4 van die nk02-dude erop gezet. En opeens werkt de tilt / compas weer... vaag!

[ Voor 14% gewijzigd door spaceboy op 26-09-2009 23:10 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag mijn eerste Android toestel, namelijk een Hero (T-mobile G2 versie). Grappig ding, alleen ik vind hem nogal traag. Mijn broer had in het verleden een G1 met de standaard Google interface. Naar mijn weten was dit iets responsiever. Nu zou ik graag een andere rom op mijn Hero zetten die gewoon helemaal "clean" is zegmaar. Hierbij zou het helemaal perfect zijn als het ook nog eens de nieuwe "Donut" release is.

Ik ben gaan zoeken op Google, XDA developers en natuurlijk Tweakers zelf, maar wordt niet erg veel wijzer. Er zijn zoveel roms, en er is zoveel informatie, dat ik even iets te overdonderd ben. Mijn vraag is waar ik misschien zo'n helemaal cleane 1.6 donut rom vandaan kan halen voor mijn Hero? Is hij er uberhaubt al, of zoek ik naar iets wat niet eens bestaat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week CM 4.04 door nk02 op mijn foon geknald. Het is een verademing dat er nu Nederlands erin zit bij de toetsenbord.

Echter merk ik dat mijn bluetooth geen andere bluetooth apparaten kan vinden 8)7 Ik heb het idee dat ie helemaal niets doet! Ik heb eens een BT-Headset aangezet, en op mijn magic laten "zoeken" naar andere bluetooth apparaten, maar geeft geen enkele apparaat aan...

Iemand enig idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:36:
Ik heb van de week CM 4.04 door nk02 op mijn foon geknald. Het is een verademing dat er nu Nederlands erin zit bij de toetsenbord.

Echter merk ik dat mijn bluetooth geen andere bluetooth apparaten kan vinden 8)7 Ik heb het idee dat ie helemaal niets doet! Ik heb eens een BT-Headset aangezet, en op mijn magic laten "zoeken" naar andere bluetooth apparaten, maar geeft geen enkele apparaat aan...

Iemand enig idee hoe dat komt?
Hmmm... gelijk ff geprobeerd, same here! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sinds paar dagen ook op 4.04nk02 de reloading UI praktijken. Maar weer even Enomther 1.84 er op dan. Die zal dat ook wel weer gaan hebben, maar een verse Rom loopt initieel natuurlijk altijd heerlijk ;)

Benieuwd wanneer er weer leuke updates komen van de bestaande Rom's, zijn er natuurlijk een paar al een tijdje aangekondigd maar met de recente ontwikkelingen zullen de Rom-bakkers wel een beetje opletten denk ik...

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)