Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
MHTC06 schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:36:
hmmpz... ik had juist begrepen dat 1.7.2 voor de magic (sapphire 32b) was. Ziet er trouwens wel mooi uit ja... maar laat mn sd toch maar op ext4 staan. Te veel werk... ik roep dus maar heel hard: JAC SCHIET EENS OP!!! ;-)
Yes, 1.72 is voor de Rogers 32B. Als je verder omlaag scrollt zie je "onze" 32B ook staan. Je mág van mij die andere Rom's ook proberen (been there as well... :() maar die werken dus niet (bootloop, as you know 8)).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 00:02
Brad Pitt schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:28:
Wij moeten dan ook de CRC37 Rom hebben met 1.71 Expansion pack hè... ;)

CRC37 Rom flashen, 1.71 Pack er overheen, eventueel een thema erbij (gChrome gedaan, supermooi!), eventueel multitouch browser erbij (ook gedaan), eventueel nog Cyanogen Launcher erbij (nu niet gedaan want upgraden is lastig daarna, been there vanmorgen).

Let alleen wel op dat deze Rom niet werkt met een secondary Ext4 partitie... Moet Ext2/3 zijn...

Rom draait prima en ziet er (voor mij ;)) prima uit.

[afbeelding] [afbeelding]
Kijk dit willen we zien :) een paar mooie screenshots van een rom met thema wat de geroote telefoons net dat beetje extra geeft! _/-\o_ heb hem net geïnstalleerd.. lijkt een blijvertje :) (nouja voolopig dan.. flashen blijft leuk)

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vandaag nog brengt ie ook de Cyanogen Loaders uit met Hero theme en gChrome theme. Deze kan je dan ook nog eventueel er overheen gooien. Let wel: ik had dit ook gedaan bij de vorige versie van deze Rom en dan kan je dus niét meer upgraden, de telefoon zal niet meer booten... Of je moet een backup maken van alle files die de loader replaced. Na overleg met de Rombakker blijkt dit niet waar te zijn, je mag alleen niet wipen...

Ben zelf dus nog aan het denken of ik de gChrome loader er op zal zetten, vind 5-apps-naast-elkaar wel fijn maar de hassle tijdens upgraden niet echt... ;) Er is dus geen hassle, kom maar op met die launcher.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 08-09-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
@BRAD-PITT: vind je hem beter dan de JacXrom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een fijne telefoon is het zeg! Ik heb een Sapphire (Magic 32b) en heb van de week een Andere ROM erop geknald, (cyanogenMod-4.0.4) met apps2sd! (zelf partities gemaakt) Overclockwidget erop gezet, en is nu echt een raket!

Het enige waar ik nog een beetje mee zit, is een leuke theme... Welke is nou een leuke? En favoriet? Ik zie tussen de bomen het bos niet meer. En vooral een theme dat eroverheen kan van CyanogenMod.

Ik zie trouwens op diverse forums dat je de radio altijd moet updaten. Echter vraag ik mij af of dat bij mij ook moet? Ik heb mijn foon 2 maanden geleden aangeschaft. Dan ben ik toch wel up to date? En mocht ik toch idd een update nodig hebben, kan dat met behoud van mijn ROM (CyanogenMod)? Of zal ik alles moeten wipen en opnieuw moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:09:
@BRAD-PITT: vind je hem beter dan de JacXrom?
Mja voorlopig wel, maar elke "verse" Rom draait lekker he... Ik hoop er nu een keertje eentje te hebben die niet na een week weer begint te laggen. Superirritant vind ik dat. Okay, wipen van je Dalvik cache doet dan weer een hoop, maar het zou toch ook zonder dat moeten kunnen. Offie echt fijner is komt dus nog wel.

Wat ik (nog) wel mis is de Advanched Launcher. Vond het heel fijn om een app te uninstallen door hem gewoon uit de app-drawer te slepen en weer te droppen op de app-handler. Kwam er een hide/uninstall app optie, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Heb net de op donut gebasseerde rom van cm geprobeerd. Nog veel foutmeldingen maar ook een paar leuke nieuwe opties. Afijn daarna weer mn backup van mn jacrom teruggezet. Bleek ineens mn touch input niet meer te werken. Foutmelding na foutmelding. Mn touch input toen maar uitgezet en. ............... hij loopt ineens sneller en smoother then ever. Jac blijft het nog wel ff voor mij: -)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Touch Input errors heb ik ook wel eens gehad ja. Het deinstalleren en erna weer installeren van Touch Input verloste al deze problemen. Touch Input met tactische feedback uit scheelt ook behoorlijk in snelheid btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Op androidspin.com wordt Enomthed helemaal de hemel in geprezen. In een vergelijking met hem komt Cyanogen er heel slecht uit. Ik vraag me af of dat komt door de persoonlijke smaak van de schrijver van het artikel of dat Enomthed echt zo geweldig is... Aan de reacties hier van onze ROM-goeroe (Brad is his name) te horen is Enomthed zeer zeker de nieuwe ROM-master....

Ik vind het wel raar dat op Androidspin zo weinig aandacht is voor JAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb nog steeds CM 4.04. Eigenlijk bevalt het prima. Of zie ik iets over het hoofd? :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee hoor, die Rom is ook prima. Jac ook. Heb met de Enomther echter by far de minste lag en ook nog niet één keer een reloading UI gehad (niet à la Hero-Rom hoor, dat duurde dan echt 20 seconden of zo, bij Jac en Cyanogen zit ik soms te kijken naar een desktop zonder icoontjes, die er dan opeens na 5-10 seconden staan), iets dat ik met élke andere Rom heb gehad na (zeer) hevig surfen bijvoorbeeld. Kan nog komen natuurlijk, aangezien alles nog vers is, maar voorlopig is dit (voor mij) thé one ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 08-09-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
CMROMS hebben wel veel last van FC's. Daar ondervind ik bij deze ROMS zelf ook meer last van dan bij mn JACROM.De laatste ROM van CM is nog zwaar experimenteel. Geheel gebasseerd op Donut (android 1.6). De nieuwe mogelijkheden zijn leuk maar je wordt wel lichtelijk gestoord van alle FC's en andere foutmeldingen. Dat CM zo bezig is met steeds de nieuwste android snufjes te integreren vind ik wel bewonderingswaardig. Een echte pionier op ROM-gebied... zonder CM was Enomthed ook nooit zo ver gekomen lijkt mij... Op zich goed dat de rollen verdeeld zijn in ROMland!!

EDIT: Als ik zo'n verhaal als dit 3 maanden geleden had gelezen dan was ik waarschijnlijk meteen afgehaakt :-) Voor een android-leek heb ik toch het een en ander opgestoken hehehe

[ Voor 13% gewijzigd door MetalManic op 08-09-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:00:
EDIT: Als ik zo'n verhaal als dit 3 maanden geleden had gelezen dan was ik waarschijnlijk meteen afgehaakt :-) Voor een android-leek heb ik toch het een en ander opgestoken hehehe
Kan me de eerste keer ook nog goed herinneren. Zweten en hopen dat alles goed gaat. En nu zit je gewoon te bálen als je op een dag niet iéts kan flashen :( Een dag niet geflashed is een dag niet geleefd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:05:
[...]

Kan me de eerste keer ook nog goed herinneren. Zweten en hopen dat alles goed gaat. En nu zit je gewoon te bálen als je op een dag niet iéts kan flashen :( Een dag niet geflashed is een dag niet geleefd ;)
_/-\o_ Zo is het maar net...

De vraag is wel: wat kan er nog allemaal veranderen? Of zijn we binnekort uitgespeeld en moeten we een nieuw speeltje hebben? Als je kijkt naar de activiteiten op dit forum dan heb ik weinig goeie hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met nieuwe Android-releases komen nieuwe functies beschikbaar. Daar valt dan vast wel weer het een en ander aan het verbeteren. Je kunt je wel afvragen wanneer het voor de Magic eens ophoudt... echter, ik denk dat die tijd nog niet in zicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Das waar, maar hoeveel valt er nog uit te vinden qua handigheidjes?? Heb jij geen geniale ideeen over functies die echt zwaar ontbreken op dit moment?? (een gat in de Android=market ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Is in dit topic de rom te downloaden voor de Htc Magic 32B ? Want heb hier boven gelezen dat dit een andere rom is dat je moet nemen :

http://db.androidspin.com...isplay.asp?developerid=21

Is dit de goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee je moet de onderste hebben, de "TheOfficial TMO CRC37 - EU v1.7.1" versie.

Wellicht dat de Rogers versie ook werkt hoor, maar de andere leverden hier een bootloop op en de CRC37 versie doet het boven verwachting goed nog steeds.

[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 08-09-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
CRC37 is zeker ook weer een die niet werkt met ext4?? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:56:
CRC37 is zeker ook weer een die niet werkt met ext4?? :-(
Dat is correct... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Dat is errug jammer... wil wel flashen maar heb geen zin in al dat gedoe erom heen ;-) Ik wil gewioon terug van ext4 naar ext3 en zonder gedoe toch all mn apps en data behouden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Ik heb nu ook de problemen met touch Input, maar hierboven las ik :
Het deinstalleren en erna weer installeren van Touch Input verloste al deze problemen. Touch Input met tactische feedback uit scheelt ook behoorlijk in snelheid btw.
Maar hoe doe je dat? Want dit is tenslotte geen app die je in de market vind of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:32:
Maar hoe doe je dat? Want dit is tenslotte geen app die je in de market vind of wel?
Download de apk (bijvoorbeeld hier ;)), zet hem ergens op je mobiel, browse er naar toe met bijvoorbeeld Astro, selecteer bestand, kies uninstall, kies bestand weer, kies nu install. Et voila. Eventueel reboot. Moet werken.
MHTC06 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:18:
Dat is errug jammer... wil wel flashen maar heb geen zin in al dat gedoe erom heen ;-) Ik wil gewioon terug van ext4 naar ext3 en zonder gedoe toch all mn apps en data behouden!!
Ext4 partitie backuppen op de HD, repartitioneren, data weer terugpompen op nieuwe partitie, klaar 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Brad Pitt op 08-09-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Ok, het is me gelukt! Hier even mijn opmerking over de rom + gChrome theme :

Rom :
- Is er geen landscape scherm ingebouwd? Als ik de htc Magic draai draait het scherm niet mee zoals in de andere roms!
+ Snel en stabiel tot nu toe, buiten het opnieuw installeren van de TouchInput

Theme :

- Geen 5 op een rij apps in apps lijst, zoals beloofd in het theme topic :
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/9287/devicea.png
- Niet het beloofde lockscreen van in het topic
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/9534/devicee.png
- En de power widget is ook niet aanwezig na het installeren van de theme :
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/2299/device5.png

+ Voor de rest mooi en zachte theme!

Hebben nog mensen dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Droned op 08-09-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:13:
- Is er geen landscape scherm ingebouwd? Als ik de htc Magic draai draait het scherm niet mee zoals in de andere roms!
Landscape op het homescherm krijg je pas na de installatie van de Cyanogen Launcher, deze is er nog niet in dit thema, zou als het goed is vandaag moeten uitkomen, heb de man er al over geschreven ;)
+ Snel en stabiel tot nu toe, buiten het opnieuw installeren van de TouchInput
Had ik hier ook, had even moeten melden, excuses daarvoor...
- Geen 5 op een rij apps in apps lijst, zoals beloofd in het theme topic :
Klopt, is ook pas na de launcher install zo...
- Niet het beloofde lockscreen van in het topic.
Dat viel mij ook tegen, had dat wel verwacht. Maar zit er inderdaad (nog) niet in nee, op onze Rom dan.
- En de power widget is ook niet aanwezig na het installeren van de theme :
Ook waar. Ik denk dat die soon wel zullen worden toegevoegd. Denk dat de CRC37 Rom wat dingen "mist". Wat ik dus persoonlijk bijzonder fijn vindt aan dit thema is dat het niéts installeert, het geeft alleen een nieuwe look. Bij een hoop thema's worden er (ongevraagd) dingen geinstalleerd dan wel overschreven. Kan je erna weer zooi gaan zitten verwijderen. Dit is echt een puur thema. Als er iets niet op je telefoon staat wordt er ook niets verandert/toegevoegt. Als de CRC37 Rom wordt voorzien van de Powerwidget en dergelijke zal dit thema ook dat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Vanavond staat er een nieuwe Cyanogen build in de planning (experimental.) Cyanogen heeft daarin de BFS (Scheduler) patch verwerkt en die zou Android, naar eigen zeggen, stukken sneller moeten maken. Hij is er zelf erg enthousiast over dus het zal zeker een interessante ontwikkeling zijn. Ik weet er voor de rest niet echt de fijne, technische details van maar ik wacht met spanning af. :)
ok, some initial testing and bfs is really screaming! like, really really screaming.
about 11 hours ago from web

Just want to say it again... wow.
about 11 hours ago from twidroid

I think it can be made even better too, but there is almost no need. BFS + Android = sexytime
about 10 hours ago from twidroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ndsc schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:35:
[...] maar ik wacht met spanning af. :)
En met jou ook vast en zeker MHTC06! ;) Deze sla ik even over. Erg tevree met Enomther. Hoor het wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ndsc schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:35:
Vanavond staat er een nieuwe Cyanogen build in de planning (experimental.) Cyanogen heeft daarin de BFS (Scheduler) patch verwerkt en die zou Android, naar eigen zeggen, stukken sneller moeten maken. Hij is er zelf erg enthousiast over dus het zal zeker een interessante ontwikkeling zijn. Ik weet er voor de rest niet echt de fijne, technische details van maar ik wacht met spanning af. :)

[...]
Ik heb hem zojuist ook geinstalleerd...
Blijft leuk, gewoon in de trein die update downloaden via zijn applicatie, backup maken...rom upgraden...wipen...backup terugzetten...en heb tot nu toe paar x een schermpje gezien dat een bepaalde applicatie niet reageerd, maar als je dan op wachten klikt, werkt alles ook wel goed...

Heb alleen nog last van die iritante bug, dat ik niks kan zoeken met die zoekfunctie...wordt telkens doorgelinkt naar zo'n google pagina, waarin alleen de zoeksuggesties staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Zo maar ff een backupje maken van mn JAC in de staat zoals ie nu is... Dan de nieuwe CM er even op knallen als ik ga roken... En dan waarschijnlijk in mn volgende rookpauze weer de backup erop zetten omdat het toch niet is wat ik wil ;-)

flash flash flash... ik heb er zin in ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:13:
- Is er geen landscape scherm ingebouwd?
- Geen 5 op een rij apps in apps lijst, zoals beloofd in het theme topic
De gChrome launcher staat er nu ook op, deze dingen zijn dus solved ;) Helaas nog geen Advanced Launcher, maar ook daar wordt aan gewerkt 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya01.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:50:
[...]

De gChrome launcher staat er nu ook op, deze dingen zijn dus solved ;) Helaas nog geen Advanced Launcher, maar ook daar wordt aan gewerkt 8)

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat is die "Bar Control" eigenlijk? En heb je nog meer nuttige apps? (altijd nuttig, om te zien wat anderen gebruiken)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:07:
Wat is die "Bar Control" eigenlijk? En heb je nog meer nuttige apps? (altijd nuttig, om te zien wat anderen gebruiken)
Daarmee kan je een shortcut van een veelgebruikte applicatie in de statusbar zetten. Dus stel jij gebruikt de camera heel veel, en wil die op elk moment kunnen oproepen, dan run je dus Bar Control, die laat je alle geinstalleerde applicaties op je mobiel zien, en kiest daaruit de Camera app:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/barcontrol01.png

Je kiest voor deze applicatie een leuk icoontje uit uit een best grote lijst, cameraatje staat er toevallig bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/barcontrol02.png

Je zal hierna dus altijd de camera app kunnen oproepen zonder de app-lijst te hoeven openen:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/barcontrol03.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/barcontrol04.png

Ik gebruik dit altijd om de Advanced Task Manager te kunnen oproepen, vanuit vrijwel elk moment, ook terwijl je een app draait. Als je de status bar kunt zien kan je deze app meteen oproepen. Superhandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Brad Pitt schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:50:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat is het verschil met een advanced launcher? Wat heeft deze nog voor voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:19
Droned schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:22:
[...]

Wat is het verschil met een advanced launcher? Wat heeft deze nog voor voordelen?
kijk hier even: http://forum.xda-develope...ghlight=advanced+launcher

maar bv het instellen van submenu's in de app la, en het instellen van de hoeveelheid homescreens en welke je 'home' is.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Plus het kunnen uninstallen van een app door hem uit de app-list te slepen en te droppen op de app-drawer. Dat vond ik persoonlijk de meest handige functie van de advanced launcher. Submenu's eigenlijk nooit gebruikt.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Brad Pitt schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:40:
Plus het kunnen uninstallen van een app door hem uit de app-list te slepen en te droppen op de app-drawer. Dat vond ik persoonlijk de meest handige functie van de advanced launcher. Submenu's eigenlijk nooit gebruikt.
Daarmee verwijder je toch alleen de snelkoppeling uit de drawer? Volgens mij wordt het dan niet gedeinstalleerd hoor. Maar het is idd wel een mooie manier om je drawer wat op te schonen.

Mijn fotografie en videografie

• Brad Pitt
k7of9 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 00:03:
Daarmee verwijder je toch alleen de snelkoppeling uit de drawer? Volgens mij wordt het dan niet gedeinstalleerd hoor. Maar het is idd wel een mooie manier om je drawer wat op te schonen.
Met de laatste Advanced Launcher niet he ;) Als je een app op die manier er weer op lost laat krijg je 2 opties, verwijder de app uit de lijst, zoals je dus al zei, of uninstall de app in zijn geheel. Superhandig vond ik dat.

• MetalManic
JAC1.5.2 is er. Nieuw lockscreen. Leuk! Ik ben helemaal blij :-)

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:02:
JAC1.5.2 is er. Nieuw lockscreen. Leuk! Ik ben helemaal blij :-)
Nice! Release 3 is er nu ook, weer wat bugfixes en Advanced Launcher. Ook maar weer proberen dan |:(

• MetalManic
je bedoelt 1.5.3??

Edit... ja dus ;-) dan die maar ff flashen. Er staan ineens heel veel nieuwe roms op androidspin... dat wordt een druk dagje met veel wipen!!! hehehe

[ Voor 80% gewijzigd door MetalManic op 10-09-2009 11:05 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Mensen, ik hoor het wel/graag als ik CM 4.0.4 persé moet vervangen... ok? :-)

• MetalManic
@Spaceboy:

Je moet echt je CM4.0.4 vervangen door JAC v1.5r3!!!

Gewoon doen!!!!!!

Enne... eerst ff wipen!!!

• Squixx
spaceboy schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:24:
ach, als ik nu zie welke kant de experimental van CM opgaat, denk ik dat dat nog wel ff kan duren, horen t vanzelf wel als er weer een stable is :P

android since G1.

• Droned
Welke lockscreen is het bij de JacXrom? Nu ben ik weer aan het twijfelen of ik deze zou flashen over de TheOfficial TMO,?

• MetalManic
lockscreen heeft nu een balkje onderin met keuze tussen instellingen voor lockscreen, batterijwidget, muziekspeler of sms... Alleen laaste 2 zijn nog onder constructie

• MetalManic
dl anders de CM-update-app en wacht tot er een melding komt dat er weer een stabiele versie is... en ondertussen natuurlijk de nieuwste JAC! ;-)
spaceboy schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:24:

• Brad Pitt
Hier staan Enomther er weer op, was er snel klaar mee, had meteen weer ietsjes vertraging bij het terug gaan naar de desktop na wat hevig surfen. Dit is voorlopig (voor mij) de Rom.

Lockscreen vond ik niets aan btw, snap niet helemaal de meerwaarde daarvan ;)

De browser vond ik wel leuk, met die double en triple click en de optie om de address bar te hiden, die zou ik wel weer willen hebben daaruit. Komt ook vast wel een losse install voor.

Zoveel mensen zoveel smaken zullen we maar denken, houdt het wel interessant allemaal :)

• MetalManic
ach joh, dat lockscreen heb je ook niets aan maar het is nieuw en anders en dus vind ik het leuk ;-) Zo zie je maar, een kinderhand is snel gevuld ;-)

De browser vind ik ook wel relaxt. Hij lijkt ook wel sneller dan de stockbrowser...

Voor de rest heeft deze rom de mogelijkheid om je configuratie te backuppen en te restoren. Het voordeel hiervan weet ik nog niet maar dat komt wel. Ook het toevoegen van submenu's is nu erg simpel en werkt heel snel. Iets wat me bij CM nog nooit is gelukt (was altijd erg langdurig gedoe om toe te voegen!)

Edit: het aanmaken van submenumappen is een eitje. Je kan echter met geen mogelijkheid zorgen dat de snelkoppelingen vanuit de app-drawer in die mappen terecht komen. Volkomen nutteloze mappen dus HAHAHAHA maar dan nog. Die mappen zijn wel erg makkelijk aan te maken. Extended drawer werkt voor de rest top!

[ Voor 22% gewijzigd door MetalManic op 10-09-2009 16:33 ]

• Squixx
MHTC06 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:46:
dl anders de CM-update-app en wacht tot er een melding komt dat er weer een stabiele versie is... en ondertussen natuurlijk de nieuwste JAC! ;-)

[...]
wat is dan het grote voordeel van JAC 1.5r3?

is deze zoveel sneller?

android since G1.

• Brad Pitt
coredalae schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:12:
wat is dan het grote voordeel van JAC 1.5r3?

is deze zoveel sneller?
Dan de nieuwste Cyanogen Rom's? Nee, dat zeker niet. Wel stukken stabieler en consistenter. Of bedoel je t.o.v. van vorige Jac Rom's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
Brad Pitt schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:08:
[...]

Dan de nieuwste Cyanogen Rom's? Nee, dat zeker niet. Wel stukken stabieler en consistenter. Of bedoel je t.o.v. van vorige Jac Rom's?
bedoel t.o.v. CM 4.0.4

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
Ik ben inmiddels weer afgestapt van de Enomther rom. In tegenstelling tot wat anderen ervaren vond ik de enomther rom eigenlijk helemaal niet zo vloeiend werken. Na +- 30uur standby (mijn telefoon gaat niet uit en ik weiger te rebooten om weer een werkbaar toestel te hebben) draaide het toch niet echt vloeiend meer. Vooral het afspelen van muziek icm met browsen was niet meer te doen. Haperen en zelfs het compleet uitvallen van de muziekapplicatie gevolgd door iets van 10+ forced close meldingen!
toegegeven.. ik heb niet alle apps opnieuw geïnstalleerd na mijn wipe, gezien deze allemaal mooi op mijn sdkaart staan heb ik ze maar mooi laten staan.. misschien dat het daar aan ligt..

Ik draai nu de CM 4.1.6 experimental (ik zie nu net dat 4.1.7 er ook alweer is.. zo even mee bezig) met gChrome theme van moonsspoon. Die draait eigenlijk verrassend goed. Nog geen forced close meldingen gehad en supersnel. Toegegeven.. na érg intensief browsen staat het homescreen niet binnen een milliseconde weer op je scherm, maar zodra hij op je scherm staat is hij wel bruikbaar! (bij de enomther rom stond het homescreen direct weer op mijn scherm, maar was mijn telefoon de eerste seconden zo traag dat ik alsnog niets anders kon doen dan naar mijn homescreen kijken.. dan wacht ik liever een paar seconden zodat ik mijn homescreen wel direct kan gebruiken)

CM4.1.6 draait hier natuurlijk nog maar 15uur.. dus de praktijk moet nog even uitwijzen of hij ook echt sneller blijft, maar het lijkt tot nu toe beter te gaan dan met de enomther rom

[ Voor 6% gewijzigd door MDtje op 11-09-2009 13:32 . Reden: kleine toevoeging ]

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De Cyanogen Rom's zijn ook gewoon (veel) sneller hoor, maar ik vond ze persoonlijk erg inconsistent. Zeer snel op het ene moment, en dan weer moeten wachten op het andere. De Enomther is zeker minder snel, maar heeft (bij mij...) dat gedrag (nog...) niet.

Moet wel zeggen dat ik nooit muziek speel op de Magic dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag Handy people,

Ik zit met een vraagje: Mijn HTC Magic (Saphire Unknown 32B eng S-OFF H), SPL 1.33.2005, Radio 3.22.20.17,
Recovery RAv1.2.1H. Ik krijg er geen andere ROM op waarschijnlijk door de Radio versie. Ik wil dus eigenlijk een downgrade gaan doen maar ben hier war huiverig voor geworden daar ik mijn phone al 2x ge-bricked 8)7 |:( heb.
Wie heeft er voor mij een goede tut om te downgraden zonder dat ik voor de 3x een bricked phone krijg.
Ik wil namelijk wel eens een Cyangen ROM proberen maar die werken alleen met de radioversie 2.22.19.26I.

Ik ben een NOOB op dit gebied dus alle hulp is welkom. _/-\o_
PS als ik in de verkeerde topic zit graag even vertellen waar ik mijn bericht dan moet neerzetten

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:10:
De Cyanogen Rom's zijn ook gewoon (veel) sneller hoor, maar ik vond ze persoonlijk erg inconsistent. Zeer snel op het ene moment, en dan weer moeten wachten op het andere. De Enomther is zeker minder snel, maar heeft (bij mij...) dat gedrag (nog...) niet.

Moet wel zeggen dat ik nooit muziek speel op de Magic dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben.
Hmm... wel maf, dat langzame wat jij zegt heb ik helemaal niet joh. Ook nooit gehad. Heb nog steeds "gewoon" die CM 4.0.4 erop staan en heb eigenlijk zoiets "Deze telefoon kan nu precies wat ik wil dat 'ie doet en ziet er flex uit". Hooguit verander ik om de paar weken m'n backgroundje. 8)

Maar goed, ik snap de fun van het flashen wel hoor... ;) Ik hoor het graag van je als er weer iets is wat de moeite waard is... ;)

• Brad Pitt
Getverdemme. Als ik dat zo lees "moet" ik ook eens die 4.0.4 proberen, klinkt wel erg positief zo! ;)

[Edit] CM 4.0.4 met gChrome thema staat er (uiteraard) op nu. Voorlopig alles okay. Heb vraag gesteld op XDA forum of nieuwe Lockscreen er uit kan, vind dat helemaal niks. Snelheid is goed. Browser is érrrg fijn, voorlopig toppie (maar ja, verse install hè ;))

[ Voor 58% gewijzigd door Brad Pitt op 12-09-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Brad Pitt schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:47:
Getverdemme. Als ik dat zo lees "moet" ik ook eens die 4.0.4 proberen, klinkt wel erg positief zo! ;)

[Edit] CM 4.0.4 met gChrome thema staat er (uiteraard) op nu. Voorlopig alles okay. Heb vraag gesteld op XDA forum of nieuwe Lockscreen er uit kan, vind dat helemaal niks. Snelheid is goed. Browser is érrrg fijn, voorlopig toppie (maar ja, verse install hè ;))
Heb nu zelf CM 4.1.8 Experimental staan. Draait voorlopig nog goed, weer een stukje sneller dan 4.0.4. Ik heb ook de gChrome theme geprobeerd maar ik vind er niet veel aan, maarja smaken verschillen. Multitouch in de browser werkt een stuk sneller in 4.1.8. Vond dat in 4.0.4 nog een beetje laggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
:*) Ja Cyanogen is heel goed bezig! Ik ben ook nog steeds een zeer tevreden gebruiker van de Experimental branch van cyanogen. In zijn laatste changelog staat nu ook: "This could probably be stable if the freaking camcorder worked." dus als het meezit hebben we binnenkort weer een supersnelle stable. Ik denk dat ik dan wel even bij de stable blijf, want er komt toch wel erg vaak een experimental uit.

Smaken verschillen inderdaad... ik wil juist niet meer zonder gChrome theme

[ Voor 9% gewijzigd door MDtje op 13-09-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ndsc schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:41:
Heb nu zelf CM 4.1.8 Experimental staan. Draait voorlopig nog goed, weer een stukje sneller dan 4.0.4.
Okay nice! Ook maar eens er op zetten dan, keeps one busy ;)
[Edit] Staat er op (4.1.9.2), draait prima, geen Advanced Launcher helaas, meteen Lockscreen-loze gChrome er op, helemaal goed :P

Zo, tijd zitten rommelen met Better Cut en de Glasklart icon set, ben weer even uitgespeeld nu. Ach ja :O

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya418-links-klein.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya418-midden-klein.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya418-rechts-klein.png
<clickable>
Ik heb ook de gChrome theme geprobeerd maar ik vind er niet veel aan, maarja smaken verschillen.
En de xRom theme? Die vind ik persoonlijk ook erg mooi. Beetje aan gewend geraakt door de Jac Rom's.

[ Voor 46% gewijzigd door Brad Pitt op 14-09-2009 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:55
Brad Pitt schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:20:
[...]

Okay nice! Ook maar eens er op zetten dan, keeps one busy ;)
[Edit] Staat er op (4.1.9.2), draait prima, geen Advanced Launcher helaas, meteen Lockscreen-loze gChrome er op, helemaal goed :P

Zo, tijd zitten rommelen met Better Cut en de Glasklart icon set, ben weer even uitgespeeld nu. Ach ja :O

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
<clickable>
Ziet er echt vet uit! Dit is dus het gChrome theme met Glaskart icons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pizr schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:14:
Ziet er echt vet uit! Dit is dus het gChrome theme met Glaskart icons?
Yes 8) Let wel, IN het gChrome thema zitten deze icons niet hè, die pack moet je los downloaden en dan m.b.v. een programma als Open Home (traag) of Better Cut (betere keuze) deze toewijzen aan shortcuts die op je desktop staan. Best veel werk, uren mee bezig geweest, maar ik vond het dat wel waard ;)

Better Cut is echter niet gratis. Maar alleen het thema is ook erg mooi, die kan je wel voor nop er op zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:55
Brad Pitt schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:01:
[...]

Yes 8) Let wel, IN het gChrome thema zitten deze icons niet hè, die pack moet je los downloaden en dan m.b.v. een programma als Open Home (traag) of Better Cut (betere keuze) deze toewijzen aan shortcuts die op je desktop staan. Best veel werk, uren mee bezig geweest, maar ik vond het dat wel waard ;)

Better Cut is echter niet gratis. Maar alleen het thema is ook erg mooi, die kan je wel voor nop er op zetten :P
Bedankt voor je tips! Heb BetterCut in mijn bezit dus ga eens aan de slag met deze icons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Hmmm... heb nu wel een nasty probleem. Weet niet of het aan CM 4.0.4 ligt, maar sinds 2 dagen wordt m'n accu supersnel leeggetrokken. Binnen een dag (niet gebruikt) is de accu van 99% naar 2%. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Heb sinds kort wel de battery widget. Verder geen gekke dingen. Taskkiller geeft ook geen spannende processen in de background aan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dit heb ik met 4.1.9.2 ook ja. Echt belachelijk gewoon. Wel vreemd dat het bij jou pas opeens nu is! :?

Wat heb je als laatste geinstalleerd dan? Een thema met die nieuwe lockscreen of zo? Zo'n battery widget heb ik ook draaien, op de Jac Rom daalde dan 's-nachts de accu met 2%, vanmorgen was er 20% vanaf, zonder er iets mee te hebben gedaan. Ga overclock widget maar weer er op zetten, misschien draait deze rom wel constant op 528Mhz of zo.

[ Voor 60% gewijzigd door Brad Pitt op 14-09-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:52:
Dit heb ik met 4.1.9.2 ook ja. Echt belachelijk gewoon. Wel vreemd dat het bij jou pas opeens nu is! :?

Wat heb je als laatste geinstalleerd dan? Een thema met die nieuwe lockscreen of zo? Zo'n battery widget heb ik ook draaien, op de Jac Rom daalde dan 's-nachts de accu met 2%, vanmorgen was er 20% vanaf, zonder er iets mee te hebben gedaan. Ga overclock widget maar weer er op zetten, misschien draait deze rom wel constant op 528Mhz of zo.
Hmm maf man. Ik heb laatste tijd echt NIETS geinstalleerd! En zelfs niet iets "exotisch" opgestart ofzo. Wel erg nasty dit. :(
Ik ga die battery widget (heb 'n iets andere dan jij zo te zien) er maar 's af knikkeren, al heb ik die al langer draaien dan mijn problemen spelen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Wat ik sowieso aan het hele Android verhaal vaag vind... ik heb die Advanced Task Killer gebruikt. Dan kill ik een aantal apps (bijv. de Agenda) en een half uurtje later staat hij er gewoon weer tussen (zonder dat ik een widget heb draaien, laat staan iets opstart)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
Brad Pitt schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:52:

Kun je niets met settings > about phone> battery use ?
Kun je precies zien welk programma je accu het meeste leegslurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
spaceboy schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:50:
Hmmm... heb nu wel een nasty probleem. Weet niet of het aan CM 4.0.4 ligt, maar sinds 2 dagen wordt m'n accu supersnel leeggetrokken.
Dit probleem heb ik ook. Het eigenaardige is dat ik 4.0.4 al langere tijd heb draaien en ik het idee heb dat het pas sinds kort is. Ik heb even een uitstapje gedaan naar de experimental branch, daarvoor had ik het probleem niet. Nu ik weer terug ben op 4.0.4 pas. En ik heb toch echt een volledige wipe gedaan. Vreemd.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

k7of9 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:10:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Het eigenaardige is dat ik 4.0.4 al langere tijd heb draaien en ik het idee heb dat het pas sinds kort is. Ik heb even een uitstapje gedaan naar de experimental branch, daarvoor had ik het probleem niet. Nu ik weer terug ben op 4.0.4 pas. En ik heb toch echt een volledige wipe gedaan. Vreemd.
Zal toch niet een of andere f**king spyware achtige troep zijn die naar een 0900-nummer gaat bellen ofzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Paulusbrand schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:03:
[...]

Dit was wel 'n goeie tip, Paulus...
Nadat vannacht weer zonder-iets-te-draaien 30% van m'n batterij was gedraind heb ik die battery use 's bekeken. Mijn stats:

My Tracks: 49%
PictureViewer: 49%
rest: 2%

My Tracks gebruik ik wel regelmatig, maar had ik gewoon netjes afgesloten (en Task Killer heeft 'm ook nooit gesignaleerd). PictureViewer heb ik er preventief afgelazerd.

Ben wel benieuwd wat jij voor waarden hier hebt, Brad... gebruikte jij My Tracks ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Gisteren mijn vriendin's Magic ook maar eens geroot en CM 4.1.9.2 erop gezet met gChrome. Ik merk eigenlijk niks, behalve dan dat alles er sinds gChrome anders uitziet ;)

Zal er vanavond weer eens mee spelen. Kan het zijn dat ik de bluetooth/wifi/silent/brightness widgets in oude stijl heb omdat ik die pas installeerde ná gChrome? Of moet ik iets anders doen? En ik heb in dit topic wel ergens iets gelezen over een lockscreen dat niet verandert, dat heb ik dus ook. Ik zou graag dat lockscreen van gChrome hebben!

Verder heb ik eigenlijk alleen de CM updater gedownload. Zijn er nog "must have/do" dingetjes voor als je CM (of überhaupt root) hebt op je Android?

[ Voor 12% gewijzigd door rb338 op 15-09-2009 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:37:
Wat ik sowieso aan het hele Android verhaal vaag vind... ik heb die Advanced Task Killer gebruikt. Dan kill ik een aantal apps (bijv. de Agenda) en een half uurtje later staat hij er gewoon weer tussen (zonder dat ik een widget heb draaien, laat staan iets opstart)...
Yes, dat klopt wel. Maar da's ook weer het mooie aan Android, dat het naar mate het nodig is apps/processen afsluit en weer opstart vanwege het geheugenbeheer. Is een proces/app even niet nodig en vraagt een memory-intensive app eventjes een hoop vrije ruimte zal Android achtergrond-dingen afsluiten, om deze weer te her-openen als je de "grote" applicatie weer quit. Zo zullen ook blijkbaar applicaties "vanzelf" worden ingeladen in het geheugen, om deze als ze nodig zijn sneller te laten starten. Soort Windows-pre/superfetch.
Paulusbrand schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:03:
Dat vind ik wel een hele slimme! Vanmorgen, nadat er vannacht deze keer slechts 7% accuduur is verdwenen (dat vind ik wel acceptabel), even gekeken en het enige dat accuduur had gebruikt (van de "aktieve" taken) was de radio. Welnu, da's iets dat je niet zomaar uitschakelt. Ga het wel in de gaten houden op deze manier ja, hele goeie dit, thanks! Soms zijn dingen zooo simpel hè ;)
spaceboy schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 07:17:
Ben wel benieuwd wat jij voor waarden hier hebt, Brad... gebruikte jij My Tracks ook niet?
Yes, maar al een paar maanden niet opgestart. Alleen een keertje op de fiets en in de auto gebruikt, that's it. Die applicatie zal het dan ook niet zijn denk ik ;) Bij mijn accu-lijstje stond helemaal niets, alleen dat de radio zelf wat had geslurpt. Wel vaag, had een uitgebreidere info verwacht, of ik kijk verkeerd hoor, kan ook :O

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/accu-01-small.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/accu-02-small.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/accu-03-small.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/accu-04-small.png
rb338 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 07:53:
En ik heb in dit topic wel ergens iets gelezen over een lockscreen dat niet verandert, dat heb ik dus ook. Ik zou graag dat lockscreen van gChrome hebben!
Er is een gChrome theme mét en zónder lockscreen hè... Gewoon de "goeie" er op knallen en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
[b]
En de xRom theme? Die vind ik persoonlijk ook erg mooi. Beetje aan gewend geraakt door de Jac Rom's.
Waar kan ik die theme vinden voor de 4.1.9.2? Ik zie 'm alleen voor de 4.04....

Heb nu de gchrome-theme maar wil toch liever een jac-uiterlijk!! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:35:
Waar kan ik die theme vinden voor de 4.1.9.2? Ik zie 'm alleen voor de 4.04....
Ik zie het inderdaad ja, my bad, sorry... Nou ja, zal wel snel komen waarschijnlijk. Ik vind die grijze app-drawer van gChrome echt super. Helemaal blij mee. Baal wel dat Shazam niet werkt op 4.1.9.2 :(
Heb nu de gchrome-theme maar wil toch liever een jac-uiterlijk!! ;-)
Denk dat Jac een dezer dagen wel weer met een update zal komen. Gewoon effe tot dan wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Shazaam werkt niet? Krijg jij ook de melding dat Shazaam momenteel niet online is? Is dat echt romgerelateerd of doet shazaam het gewoon ff helemaal niet?
Ik vind dat gchrome wat saai. Wordt dus ff wachten op de update van xrom of natuurlijk jacxrom...

Op androidspin staat trouwens een lhero-rom van maxima. Daarachter staat (DONUT). Zou die helemaal op Donut gebaseerd zijn? Volgens mij niet, volgens mij is het een aftreksel van een CM-rom met enige donut-foefjes erin.. Beetje misleidend zeg. Zet er dan meteen Eclair achter hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:43:
Shazaam werkt niet? Krijg jij ook de melding dat Shazaam momenteel niet online is? Is dat echt romgerelateerd of doet shazaam het gewoon ff helemaal niet?
Op de 4.1.9.2 Rom doet Shazam het sowieso niet nee. Is puur Rom gerelateerd... Erg irritant.
Ik vind dat gchrome wat saai.
Zal wel de leeftijd zijn dan dat ik het helemaal über vind 8)
Op androidspin staat trouwens een lhero-rom van maxima.
Hero Rom's: -O- Begin er niet meer aan. Hele interface trek ik niet. Ik wil app-lijst omhoog slépen, da's cool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
t leuke van die rom is dat ie switcht tussen hero en rogers. Ben benieuwd of dat goed gaat. Misschien wel waard om eens ff lekker te gaan flashen :-) Zo maar ff uitzoeken of ik dan geen rare wijzigingen hoef aan te brengen zoals bv mn partities terugzetten naar ext3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:39:
t leuke van die rom is dat ie switcht tussen hero en rogers. Ben benieuwd of dat goed gaat.
Ehhh, wat je kan switchen is de animatie-manier van vensters, that's it... Dus of je vensters wegfaden/schuiven op de Hero-manier, dan wel de Rogers-manier. Je moet er ook nog eens voor rebooten om dat te veranderen.
Al met al een functie van niets, en niet flash-waardig, naar mijn mening... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:57:
[...]

Ehhh, wat je kan switchen is de animatie-manier van vensters, that's it... Dus of je vensters wegfaden/schuiven op de Hero-manier, dan wel de Rogers-manier. Je moet er ook nog eens voor rebooten om dat te veranderen.
Al met al een functie van niets, en niet flash-waardig, naar mijn mening... 8)
Ik dacht dat ie in de rom zelf aan het swithchen was... maar heb dus ongelijk..

Zolang er geflasht kan worden is het flashwaardig toch hehehe

[ Voor 8% gewijzigd door MetalManic op 15-09-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
De LHero van Maxisma is geen hero-ROM. Het lijkt meer op een JACxROM met enkele Hero-achtige widgets. En blijkbaar draait e.e.a. op een built van CM. Tot nu toe is ie leuk en snel. Nu maar afwachten op de eerste lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Oke ik heb nu wel een wazig probleem ...

Ik had hmmm Nk02 versie 4 erop staan en wilde de CM 4.1.9.2 eens proberen.

Eerst CM recovery img geladen en mijn SD card gepartioneerd net zoals de link van BP. allemaal prima en werkt ook niet zo spannend ook verder.

Wipe gedaan ....

De update.zip gecopieerd en vanuit de CM recovery geladen. Ook dit helemaal prima verder.
Daarna de gChrome theme eroverheen ... ook nog allemaal prima :P

alleen sommige programma's staan er dubbel in en hebben geen uninstall mogelijkheid.
spare parts staat er 2 keer in. 1 kan ik de-installeren en 1 niet.

Mis ook de settings van de Avanced Launcher. Dus aantal windows ... rotaten start scherm etc etc.

Mis ik ergens nou iets? :P

(advanced launcer zit er niet in dus? :P beetje jammer)

[ Voor 3% gewijzigd door Muppet op 15-09-2009 14:49 ]

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb ondertussen een work-around voor mijn accu-is-binnen-1-dag probleem (ook zonder gebruik). Na die tip in dit topic van BATTERY USE bij Telefoon-info kwam ik er dus achter dat er twee programma's waren die 98% van de accu gebruikten:

PictureViewer
My Track

De eerste heb ik verwijderd. De tweede kwam terug en had toen zelfs 98% in z'n eentje voor z'n rekening. Wat ik gedaan heb is: telefoon uitzetten en opnieuw aanzetten. Klinkt simpel, maar kennelijk wordt door het geheugen-systeem van Android (zoals Brad ook al zei) dan een soort pre-fetch gedaan van andere applicaties, zoals een geheugen/accu vreter als My Track...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blubkens schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:47:
Als ik dan ook in ADB shell ga kijken met command free zie ik wel een SWAP actief.
Iemand ervaringen hiermee en met swap partitie?
De recente Cyanogen Rom's maken gebruik van Compcache. Dat is wat je nu ziet staan met adb. Compcache is wat sneller dan de gebruikelijke (Linux-) swap partitie aangezien het zich in Ram afspeelt.

Wat Compcache doet is operating system bestanden gecomprimeerd opslaan in het geheugen. Deze worden on-the-fly "unzipped" en uitgevoert. Op deze manier nemen ze minder ruimte in beslag en hoeft ook niet de SD-card aangesproken te worden, hetgeen een snellere methode is dan de normale swap. Deze zou je eventueel alsnog aan kunnen zetten maar da's niet erg aan te raden.

Compcache kan je ook uitzetten maar je zal zien dat het OS dan erg traag wordt en je nog veel meer van die UI-reloads krijgt. Gewoon zo laten staan dus. Er zijn ook getweakte config files te downloaden, als je dat bestandje push't naar je telefoon zal ie nog ietsjes fijner draaien. Ik merkte echter geen verschil en heb het nu weer default.

Let wel: met 4.1.9.2 is Compcache standaard disabled, je moet eerst een bestand naar je telefoon pushen. Voor de mensen met deze Rom die niet willen zoeken: hier is het bestand, en zo moet je pushen :P

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Woei, CM 4.1.10.1 is uit... mét de nieuwe Market!

Verwijderd

spaceboy schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:54:
Ik heb ondertussen een work-around voor mijn accu-is-binnen-1-dag probleem (ook zonder gebruik). Na die tip in dit topic van BATTERY USE bij Telefoon-info kwam ik er dus achter dat er twee programma's waren die 98% van de accu gebruikten:

PictureViewer
My Track

De eerste heb ik verwijderd. De tweede kwam terug en had toen zelfs 98% in z'n eentje voor z'n rekening. Wat ik gedaan heb is: telefoon uitzetten en opnieuw aanzetten. Klinkt simpel, maar kennelijk wordt door het geheugen-systeem van Android (zoals Brad ook al zei) dan een soort pre-fetch gedaan van andere applicaties, zoals een geheugen/accu vreter als My Track...
Ik gebruik Cardiotrainer ipv My Tracks, die eerste vind ik net iets fijner.

• Brad Pitt
rb338 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:07:
Woei, CM 4.1.10.1 is uit... mét de nieuwe Market!
Hmmm, paar kleine issues nog zo te zien. Hoop dat er snel een nieuwe versie komt, maar ja, will flash anyway.

[Edit] Gewoon over 4.1.9.2 flashen doet het prima. Browser is snel, nieuwe Market vind ik lelijk, Shazam en alle andere apps die met geluid betrekking hebben doen het nog steeds niet, externe SMS-programma's willen nog steeds wel eens FC'en. gChrome wordt ook zo geüpdate, leuke ochtend so far 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/market-small.png

[ Voor 45% gewijzigd door Brad Pitt op 16-09-2009 10:02 ]

• MetalManic
mijn lHero-ROM van Maxisma is zooooooooooooooooooooooooooooooooooo mooi!!!! Ik probeer de CM-Roms gewoon niet meer... Vind ze iedere keer tegenvallen qua uiterlijk. In mn lheroROM vind ik vooral de muziekwidget (Mixzing) errug mooi!! Een volle scherm met daarin de hoes van de cd die ik aan heb staan (of als laatste heb geluister...) Ben erg blij met de hoesontwerpen van Kreator, Slayer en Exodus op mn schermpje :-)

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:21:
mijn lHero-ROM van Maxisma is zooooooooooooooooooooooooooooooooooo mooi!!!!
We hebben het dan toch hopelijk niét over dit gebeuren hè?!!??!?!

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 16-09-2009 10:45 ]

• MetalManic
Je plaatje doet 't niet brad ;-)

• Brad Pitt
Foutje, was vergeten dat je daar XDA-inlog voor moest hebben. Moet nu wel werken ;)

• MetalManic
Ik zal proberen wat screenprints van mijn phone te maken en hier te plakken. Pak de slabbetjes maar... Dat wordt kwijlen hehehe

• ndsc
MHTC06 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:47:
Ik zal proberen wat screenp[rints van mijn phone te maken en hier te plakken. Pak de slabbetjes maar... Dat wordt kwijlen hehehe
Ben benieuwd. :) Ik ga nu even met Cyan v4.1.10.1 knutselen.

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:47:
Ik zal proberen wat screenp[rints van mijn phone te maken en hier te plakken. Pak de slabbetjes maar... Dat wordt kwijlen hehehe
Op deze site staan ook screens, dat zal hem wel zijn denk ik. Op de mooie muziekspeler na niet mijn ding ;)

• MetalManic
Brad Pitt schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:51:
[...]

Op deze site staan ook screens, dat zal hem wel zijn denk ik. Op de mooie muziekspeler na niet mijn ding ;)
Maar de mijne heb ik nog mooier gemaakt ;-) Ik ben namelijk heel bedreven geraakt in het mooi neerzetten van mn iconen. Soms een kleurensorteervolgorde, een andere keer weer gesorteerd op het soort apps... en soms gewoon alleen de mooie icoontjes ;-)

• ndsc
Brad Pitt, jij enig idee of de aantal homescreens op die experimental Cyanogen builds te veranderen zijn? Naar mijn weten werkt de advanced launcher niet.

• MetalManic
Ik had een leuk appje om screenshots te maken. Ik heb het echter niet meer en kan geen app vinden op de market die dat doet. Wie weet welke app ik moet hebben? (OK, is een beetje off-topic, maar heb deze app nodig om in dit forum screenshots te plaatsen....)

• Brad Pitt
ndsc schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:06:
Brad Pitt, jij enig idee of de aantal homescreens op die experimental Cyanogen builds te veranderen zijn? Naar mijn weten werkt de advanced launcher niet.
Klopt, de Advanced Launcher zit hier (helaas) (nog) niet in...
MHTC06 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:27:
Ik had een leuk appje om screenshots te maken. Ik heb het echter niet meer en kan geen app vinden op de market die dat doet. Wie weet welke app ik moet hebben? (OK, is een beetje off-topic, maar heb deze app nodig om in dit forum screenshots te plaatsen....)
Gewoon doen via ddms uit de Android SDK, werkt altijd ;)

• MetalManic
maar dat gaat dus niet via mn telefoon alleen, dan moet ik weer thuis gaan klooien met mn laptop... :-(

• MetalManic
gelukt! :-)

EDIT ..... Dus niet... heb nu wel screenshots maar krijg alleen kleine rode kruisjes te zien als ik ze hier invoeg vanuit mn picasa...

Sorry voor de vervuiling van dit topic... Ik dacht iedereen eindelijk te kunnen verblijden met screenprints van mn LHero-ROM met eigen indeling... :-(

[ Voor 229% gewijzigd door MetalManic op 16-09-2009 17:37 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)