Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Knip

[ Voor 169% gewijzigd door Blubkens op 31-08-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 10:37
Werkt helemaal geweldig! Echt véél sneller die Goole Ion Rom! En dankzij deze uitleg voor iedereen te doen, gewoon goed lezen, je tijd nemen, en klaar.

Heb jij toevallig al die CyanogenMod Rom geprobeert? Die schijnt nog wat sneller te zijn en doet ook automatische App2SD, iets dat mij erg aan staat. Het topic daarover is echter 370+ pagina's lang dus om dat even door te lezen is ook weer zoiets. Eigenlijk voldoet deze Google Rom tot nu toe helemaal perfect ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Blubkens op 31-08-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Ik vraag mij af of het installeren van een andere ROM effect heeft op de implementatie van de Nederlandse taal? Menu's? Autoaanvullen in sms etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blubkens schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:58:
Nee deze heb ik nog niet geprobeerd. Ook heb ik hem nog niet gevonden :P
Geef die link is dan ga ik is wat research doen.
Is deze.
De Taal is in te stellen op zijn nederlands alleen is het in autoaanvullen engels.
Auto-aanvullen is hier nog steeds Nederlands... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 25-06-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Brad Pitt schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:59:

[...]

Auto-aanvullen is hier nog steeds Nederlands... ;)
Zou het per ROM kunnen verschillen miss? Hangt er natuurlijk van af wat er als basis is genomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
M'n root en installatie van de Ion rom is soepeltjes verlopen, alleen ben ik er helaas wel achter gekomen dat enkele apps niet meer werken, te weten BetterKeyboard en LukLuk. Dat is wel balen want beiden gebruik ik erg graag. Ik heb wel het originele keyboard van Android kunnen terugzetten maar BK wil niet meer :(

The application BetterKeyboard (process com.betterandroid.betterkeyboard) has stopped unexpectedly. Please try again.

Iemand hetzelfde probleem en wellicht een oplossing?

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-06 17:48
Heeft iedereen het probleem dat het datum formaat niet veranderd kan worden met de nk02 ION ROM?
Weet iemand een fix hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
k7of9 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:23:
The application BetterKeyboard (process com.betterandroid.betterkeyboard) has stopped unexpectedly. Please try again.[/i]

Iemand hetzelfde probleem en wellicht een oplossing?
App zag er wel interessant uit en heb deze gisteren gedownload. Kreeg hem echter ook niet aan de praat, sterker nog, startte niet eens op... Kreeg met geen mogelijkheid BetterKeyboard naar voren, ook niet na de nodige instellingen te hebben gedaan. Maar weer gedeïnstalleerd dus. Dus ook hier op Ion no go... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Brad Pitt schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:40:
[...]

App zag er wel interessant uit en heb deze gisteren gedownload. Kreeg hem echter ook niet aan de praat, sterker nog, startte niet eens op... Kreeg met geen mogelijkheid BetterKeyboard naar voren, ook niet na de nodige instellingen te hebben gedaan. Maar weer gedeïnstalleerd dus. Dus ook hier op Ion no go... :'(
Ik ben iig dus niet de enige dus het zal neem ik aan een algemeen probleem zijn. Hopen dat een update van de rom het probleem kan verhelpen want ik vind BetterKeyboard veruit de beste van alle opties.

Wat me trouwens opvalt is dat na een root en het gebruik van de app MarketEnabler (waardoor je niet meer beperkt ben tot alleen de apps die beschikbaar zijn in de nederlandse market) het aantal apps dat buiten de nederlandse market gehouden wordt groter is dan ik dacht. Bij sommige apps is het ook logisch dat ze niet in de nederlandse market staan omdat je er simpelweg niets aan zou hebben maar dat is lang niet bij alle apps het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 13:15

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Thanks voor deze geweldige guide. Heb nu de Google ION rom draaien. Helemaal geweldig dat het gelukt is.

Als ik een andere ROM wil installeren (bv superhero) hoef ik dan nu alleen maar te wipen en de update.zip te draaien of moet ik het complete stappenplan weer volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
ankhie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:43:
Thanks voor deze geweldige guide. Heb nu de Google ION rom draaien. Helemaal geweldig dat het gelukt is.

Als ik een andere ROM wil installeren (bv superhero) hoef ik dan nu alleen maar te wipen en de update.zip te draaien of moet ik het complete stappenplan weer volgen?
Is bij jou het autoaanvullen in smsen nu Engels of Nederlands? Hierin waren wat verschillen namelijk?
Blubkens schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:43:
Vandaag de Google Ion R4 in handen gekregen.
Dit is nog wel een test versie maar kan ik hem alvast uit proberen :D
De versie van Nk02 neem ik aan? Ik zag dat hij hier de Hero skin aan toe ging voegen? Draait die een beetje? En de verdere optimalisaties?

[ Voor 27% gewijzigd door Pizr op 27-06-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Even een algemene opmerking: Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Deze versie heeft gewoon Nederlandse taal erin zitten met het autoaanvullen erbij. Works like a charm. Stuk sneller dus ik raad hem zeker aan om hem te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:19
Ik heb een HTC Magic van Vodafone (zoals vele hier) en zo ver ik weet is dit een branded ROM? Is het ook mogelijk om gewoon een "officiële" schone Google rom te installeren? Zonder al die root ongein. Zodat ik gewoon normaal de opeenvolgende updates van Google kan installeren zonder aan de slag te gaan met die tooltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blubkens schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:07:
Met de nieuwe R4 heb ik nu auto anvullen nederlands weer :D
Incl. die optie om auto-verbetering weer UIT te zetten?? Zo ja wil ik ook R4 er op hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Op die website met links naar allerlei roms staat bij vrijwel elke rom als toestel 'Any HTC Dream'. Zijn deze dan ook beschikbaar voor de Magic of hoe moet ik het woord 'any' interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Is bij R4 die Hero skin optioneel of zit je eraan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
adgjm schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:54:
Op die website met links naar allerlei roms staat bij vrijwel elke rom als toestel 'Any HTC Dream'. Zijn deze dan ook beschikbaar voor de Magic of hoe moet ik het woord 'any' interpreteren?
De Magic is een Sapphire. De Dream is de G1 Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Dus op die site staan momenteel enkel G1 roms en is het eigenlijk compleet nutteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

k7of9 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:07:
Is bij R4 die Hero skin optioneel of zit je eraan vast?
Je kan ook de lite nemen die is totaal zonder apps en zonder skin. Ik ga ze allebei proberen laat wel ff weten welke beter werkt ;)

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Gebruikt iemand die R4 full atm? Zo ja hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 154% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paddo1985
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-03 17:40
Ik heb net geprobeerd om mijn htc te flashen, maar ik loop bij de eerste stap al tegen de plank.

Hoe moet ik die (sdk) usb drivers installeren? Dient de telefoon hiervoor in fastboot mode te staan, of moet de telefoon gewoon aan staan?

Toen de telefoon in fastboot mode stond heb ik die sdk drivers geinstalleerd, bij apparaatbeheer zie ik nu ook HTC bootloader staan. Maar als ik nu in cmd adb devices typ zie ik mijn telefoon nergens staan. Tevens kan ik geen bestanden naar mijn telefoon pushen (geen device gevonden).

Zou graag een andere rom installeren aangezien de standaard rom soms toch iets te traag is (de cyan 3.4.6 spreekt mij wel aan, maar volgens mij is deze alleen voor de g1?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ideaaaal zeg, als je telefoon eenmaal geroot is hoef je alléén nog maar die zip op je SD te zetten en te renamen. Wipe, update, kláár! Drie minuten werk. Echt ideaal. Ik vind de Hero-look (nog) wel leuk. En die apps die er in staan zijn best okay. Uiteraard wel een paar deïnstalled (waaronder ook logischerwijs VoiceSearch ;)). Thx!

Ik installeer altijd meteen de Overclock Widget en stel dan in dat wanneer het scherm van de telefoon uit is (lees: je er niets mee doet) hij de CPU moet clocken tussen de 128 en 245Mhz, je doet er tenslotte toch weinig mee. Als je je telefoon dan weer gebruikt schakelt ie gewoon weer terug naar 383Mhz (of 528, als je dat hebt ingesteld). Enorm fijne widget, scheelt behoorlijk qua accu-duur.

[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 29-06-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paddo1985
Blubkens schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:56:
[...]

De stap met die drivers gaat bij sommige nog wel is mis.
Voor mij weten was het fastboot, maar probeer het is wanneer die aangelosten is en zorg ervoor dat USB Debugging aanstaat!!

Welke windows heb je?

Die rom heb ik ook zien staan en spreekt mij ook er aan, alleen nog een kans gehad om het is een keer uit te proberen. Voor mijn weten is hij voor de G1 maar duurt niet lang voordat hij voor ons ook klaar gemaakt wordt.
Ik draai vista (x86).
USB debugging staat gewoon aan. Zodra ik met adb ga werken, dient de telefoon dan ook in fastboot te staan?
Ik heb tot nu toe namelijk alle opties geprobeerd (fastboot, telefoon aan zonder usb overdracht en telefoon aan met usb overdracht).

Ik kan nu even niks proberen, de telefoon ligt aan de lader. Zodra hij vol is ga ik weer aan de slag.

PS. Als de telefoon aan staat gaat vista zelf drivers installeren. Als ik deze drivers wil bijwerken krijg je de leuke melding dat de meest recente drivers al zijn geinstalleerd. Ik zal eens kijken of ik hier omheen kan.

Ik houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 125% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paddo1985
Het is me eindelijk gelukt. Oplossing: Gebruik maken van een pc met XP ipv Vista ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 169% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Muppet schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:17:
[...]
Je kan ook de lite nemen die is totaal zonder apps en zonder skin.
Ah ok, thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307258

http://www.youtube.com/watch?v=_29CP2Nv3hI

filmpje van de R4 full rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Heb net even Superhero V2 geprobeerd .... moet zeggen dat die HTC widgets ontzettend handig en koel zijn ... maar dat ding is mij nog te traag. Heb Ion R4 erop gezet die werkt iig lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Die Hero interface is wel mooooooi hoor. Dat moét ik echt blijven draaien. Nu nog niet helemaal lekker lopend maar als ze dit aan de praat krijgen: geweldig! Supermooi widgets echt. Als je eenmaal hebt gezien is de standaard Android interface meteen weer saai, terwijl die ervoor prima te doen was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Blubkens schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:01:
[...]

Gisteren is de HTC Hero build uitgekomen. Ontwikkelaars zijn vollop aan de gang om hem te fixen op je magic.
Dit is dus niet de SuperHerov2 maar de echte Hero :D
had het gezien en hij is al uit, alleen afspelen van MP3's gaat niet helemaal super. Hij schijnt een stuk sneller te zijn dan die "leaks". Blijft beetje ruk op de Vodafone versie vanwege het geheugen geloof ik. Dus gebruik van Swapper is aan te raden. Alleen gaat je SD kaart dan wat minder lang mee. Maar die zijn ook niet belachelijk duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Swapper doet niéts voor de snelheid. Bijna na elke actie komt het HTC-logo in beeld en wordt de hele interface weer ingeladen. Dat is tot nu toe dé grootste bug/irritatie. Voor de rest is het té mooi voor woorden. Interactieve widgets, meer home-screens, multi-touch, werkelijk top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
heeft iemand nou al overclock resultaten ? ik las ergens verhalen dat de 65nm versie waarschijnlijk aardig, beter zou overclockken dan de 90nm versie, misschien verhelpt dat ook wel de traagheid bij sommige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Over/unclocken doet het prima, met Overclockwidget. Gewoon op 528Mhz zetten tijdens het werken met de telefoon en op 128/245Mhz als ie idle is. Best okay compromis qua accuduur/snelheid. Ook op 528Mhz is de Hero interface echter niet zo snel (als de R4 Ion), maar goed, da's logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Brad Pitt schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:06:
Swapper doet niéts voor de snelheid. Bijna na elke actie komt het HTC-logo in beeld en wordt de hele interface weer ingeladen. Dat is tot nu toe dé grootste bug/irritatie. Voor de rest is het té mooi voor woorden. Interactieve widgets, meer home-screens, multi-touch, werkelijk top.
Dat heb ik dus niet iig ... alleen 1 a 2 sec w88 nadat je aan applicatie opent / sluit vind ik gewoon irritant. Dus daarom heb ik die Superhero er weer afgeknalt.

Nieuwe HTC-Hero heb ik nog niet geprobeerd had net alles weer ingesteld dus ik wacht wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
1 a 2 seconden zou geweldig zijn, is nu 30 seconden ;) En dat gebeurt echt continu. Hoop dat ze vandaag nog een updated versie uitbrengen. Deze interface is absurd mooi. Hoe alles is geïntegreerd en zo, super. Kleine dingen zoals op je contact list zien hoeveel mails je met die persoon hebt gewisseld, kleine getalletjes die het aangeven op de desktop e.d., leuk!

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/hero07.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

na die 30 seconden dat heb ik dus totaal niet, weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Lees het XDA-forum en zie dat het gewoon een gebruikelijk probleem is, met dan wel zonder Swapper. Moet nog aan gewerkt worden. Ik heb het niét over de SuperHero Rom hè... Gaat over de HTC Hero Rom...

[ Voor 36% gewijzigd door Brad Pitt op 30-06-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blubkens schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:04:
Ik ben nog steeds tevreden over de R4 ION Lite Rom.
Same here. Die gooi ik er nú dus ook weer op. Heb vandaag wel genoeg keren 30+ seconden zitten wachten na het afsluiten van een app ;) Toch is het supermooi en moét ik Hero draaien.
Heb zojuist de overclock widgit geinstalleerd. Heb hem op scherm uit langzamer draaien. En in use op standaard. Vandaag in de oplader, even kijken of hij nu ook echt langer mee gaat :P.
Mja, weet zeker dat dat hier wel het geval was, al kan dat ook suggestief zijn geweest hoor ;) In idle had ik hem op 128/245 gezet. En na een nogal lange tijd niet te hebben gebruikt was de accuduur vrijwel niet gezakt. Het leek dus wel te werken, maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

ze zeggen alleen dat je SD kaart daardoor minder lang meegaat. Maar vraag me af wat minder lang is ... 2 jaar ipv 3? 6 maanden ipv een jaar? zie hier nergens een vergelijking over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Als je de Hero Rom gebruikt maar in de toepassingslijst HTC Touchflo uitzet en de normale Startpagina weer activeert heb je wel de leuke goodies van de Hero (zoals browser met multi-touch en de supermooie bladwijzers, veel mooiere/leukere Personen-app etc.) plus extréme snelheid, zonder de traagheid van de Touchflo-interface. De mooie HTC-widgets werken dan uiteraard niet meer.

Minimaal even snel als de Ion Rom, zo niet nog sneller... Dus dát zou ik dan nog wel even proberen! Geen Swapper nodig, het OS keert altijd meteen weer naar de desktop zonder te wachten... Superblij mee!

Heb alleen een probleem met het slecht aankomen van SMS'jes dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

@Brad Pitt : Ja dat met die SMSjes die slecht (soms wel soms niet) aankomen heb ik ook. Heel vreemd is dat en ben ook benieuwd waar dat aan kan liggen. Vaag dat dat ROM afhankelijk is blijkbaar want tot nu toe geen enkele moeite mee gehad. Ga het eens proberen om de rest van HERO uit te zetten om te kijken of dat inderdaad de snelheid ten goede komt. Zo ja dan ga ik dat zeker nog wel even blijven gebruiken, mits de smsjes gefixt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Brad Pitt schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:25:
Als je de Hero Rom gebruikt maar in de toepassingslijst HTC Touchflo uitzet en de normale Startpagina weer activeert heb je wel de leuke goodies van de Hero (zoals browser met multi-touch en de supermooie bladwijzers, veel mooiere/leukere Personen-app etc.) plus extréme snelheid, zonder de traagheid van de Touchflo-interface. De mooie HTC-widgets werken dan uiteraard niet meer.

Minimaal even snel als de Ion Rom, zo niet nog sneller... Dus dát zou ik dan nog wel even proberen! Geen Swapper nodig, het OS keert altijd meteen weer naar de desktop zonder te wachten... Superblij mee!

Heb alleen een probleem met het slecht aankomen van SMS'jes dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Woow dat is goed nieuws, denk dat ik dit morgen eens ga proberen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blubkens schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:46:
[...]

welke stappen voor touchflo disablen?
want als ik het verbuik bekijk wordt je nie vrolijk :P
Gewoon bij Toepassingen/beheer gaan, scrollen naar Touchflo, standaard waardes herstellen klikken. Heb mobiel nu niet bij me dus zal niet letterlijk zo zijn, maar wijst zich vanzelf, is een optie een paar naar onderen, als je het het ziet herken je het wel. Als je daarna op Home-toets drukt krijg je de vraag of je naar de Startpagina wilt of naar Touchflo, kies nu startpagina en álles gaat supersnel, met behoud van de goodies ;)

Vanmiddag "zware" dingen zitten draaien (internet pagina's met mega grote plaatjes enzo) en nul keer het opnieuw inladen van het OS gehad (wat hiervoor gegarandeerd zo was geweest). Echt alles gaat supersnel. Inclusief multi-touch en alle leuke andere dingen. Echt helemaal über! Op het brakke SMS'en na dan, en het hangen van een service als je een gemist gesprek wilt bekijken... Op die twee dingen na is het helemaal top. Denk wel dat deze twee oneffenheden snel zullen worden gefixt. Voorlopig blijf ik dit draaien. Heb wel (alle) HTC widgets en services gedelete, zoals Twitter, Weather, Footsteps etc. Dingen die je nu toch niet meer kunt draaien met dit OS. Sneller dan snel alles, serieus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Heb ook TouchFlo gedisabled en snel is het inderdaad. Moet zeggen dat qua snelheid het idd niet meer onderdoet voor de ION rom die ik erop had staan. Smsjes leken goed te gaan bij mij vandaag dus hopelijk was dat iets tijdelijks ofzo. De rest van de HTC Hero rom is net gewoon wat meer 'af' dan de standaard, alhoewel de camera alleen in landscape mode goed werkt. In Portrait doet hij wat vreemd, maargoed, overleven we ook wel.

Voorlopig hou ik het zeker bij deze rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Iemand heeft TouchFlo (rosie.apk) geoptimaliseerd. Deze zou je ook nog kunnen proberen. Heb het gisteren en vanochtend nog een beetje zitten proberen en slechts eenmaal het opnieuw-inladende-HTC gedoe gehad. Draait helemaal super. Ook na veelvuldig browsen, GoogleEarth gebruik enz. geen last gehad van het opnieuw inladen het de UI.

Heb nu wel Swapper ook erbij draaien (door batch bestandje te draaien, daarvoor werkte Swapper (bij mij) niet). Gooi nu weer even de 1.2 Hero Rom er op, meteen met de aangepaste Rosie.apk en bekijk het nog even. Niet gebruikte widgets en andere dingen haal ik wel meteen weg, nemen toch onnodige ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Net Hero 1.3 er tot twee maal toe op gezet, twee maal gedoe gehad. Corrupte SD-card melding, telefoon geheel unresponsive en werd helemaal warm. Dit was dus zo na beide (kale) installs.

Nu wederom (in de PC...) de SD-card aan het formatteren en doe 1.2 er wel weer op. Die liep verder prima. Benieuwd hoe dat bij de anderen verloopt. Ik wacht nog wel even op 1.4 nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 11:02

MethinX

't is wat!

Ik heb een ook een poging gedaan, ik krijg alleen de usb driver niet geinstalleerd... Ik heb USB-foutopsporing aangezet, moet je dan meteen bij het aansluiten de wizard nieuwe hardware krijgen? Ik krijg namelijk niks... En verbinding maken via de notificatie op mijn telefoon helpt ook niet want dan krijg ik alleen verbinding met mijn SD-kaartje gok ik. Ik heb wel geprobeerd om het in fastboot te starten, en dan kreeg ik wel de wizard nieuwe hardeware. Heb dus toen de driver geselecteerd en dat is goed gegaan. Nu heb ik ook bij apparaatbeheer een HTC Bootloader staan. Echter ik krijg nog steeds mijn apparaat niet te zien met "adb devices".. Niet in fastboot en niet als ik hem gewoon aansluit. Hebben jullie hier geen problemen mee? Of doe ik iets fout?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Heeft iemand een link naar die Hero-rom waarbij je de sense interface uit kunt zetten? Ik ga mijn magic binnenkort maar eens rooten en een nieuwe rom erop zetten. In de openingspost zie ik niets staan over root-acces, maar ik neem aan dat je die wel hebt als je die stappen volgt, omdat je anders geen nieuwe rom erop kan zetten..

Heeft iemand trouwens ervaringen met apps op de SD installeren?

[ Voor 151% gewijzigd door een moderator op 04-07-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Aub het in dit topic bij de Magic houden. Voor de Hero mag een ander topic geopend worden. De Hero-ROM op de Magic zetten kan uiteraard wel hier.

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 04-07-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

[b][message=32204680,noline]*knip eerste stuk* Ik heb wel geprobeerd om het in fastboot te starten, en dan kreeg ik wel de wizard nieuwe hardeware. Heb dus toen de driver geselecteerd en dat is goed gegaan. Nu heb ik ook bij apparaatbeheer een HTC Bootloader staan. Echter ik krijg nog steeds mijn apparaat niet te zien met "adb devices".. Niet in fastboot en niet als ik hem gewoon aansluit. Hebben jullie hier geen problemen mee? Of doe ik iets fout?
Dit had ik ook in eerste instantie en hoe ik het opgelost heb is het volgende. Ik heb USBDeview gedownload en alle drivers verwijderd die met mijn magic te maken hadden (uiteraard wanneer hij losgekoppeld was van de PC). Vervolgens toen ik hem weer aansloot kreeg ik de wizard weer en heb ik de drivers uit de SDK geinstalleerd. Daarna werkte het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
adgjm schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:16:
Heeft iemand een link naar die Hero-rom waarbij je de sense interface uit kunt zetten?
Gewoon de TouchFlo app uitzetten (Instellingen/Toepassingen beheren/ en dan van TouchFlo de Standaardwaarden wissen) en de UI weer laten verwijzen naar Startpagina. Dit kan in elke versie van de Hero Rom's.

Heb zelf Startpagina nog niet als deault toegewezen als main UI dus bij een druk op de Home toets kan er dan alsnog elke keer een keuze worden gemaakt uit de Sense-interface dan wel stock Android.

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 05-07-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 11:02

MethinX

't is wat!

ankhie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 09:56:
[...]

Dit had ik ook in eerste instantie en hoe ik het opgelost heb is het volgende. Ik heb USBDeview gedownload en alle drivers verwijderd die met mijn magic te maken hadden (uiteraard wanneer hij losgekoppeld was van de PC). Vervolgens toen ik hem weer aansloot kreeg ik de wizard weer en heb ik de drivers uit de SDK geinstalleerd. Daarna werkte het als een zonnetje.
Bedankt voor de tip, goede tool! :)

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blubkens schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:10:
Er schijnt weer een nieuwe Hero Rom te zijn die meer voor de Vodafone Magic gebruikers is gemaakt.
Waar... is... die... link... dan!!! :(

;)

[Edit] Zie wel een nieuwe Rom staan van Jerpelea maar die boeit me persoonlijk niet zo, is wat (te)veel gestript.

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 06-07-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zo, Rom 1.4 was ook niks voor mij, kon geen GMail en Hotmail instellen, niets, heel vaag. Nu 1.2 er weer op, die is zo goed als perfect (voor mij). Snel, stabiel, Multitouch, alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Laatst online: 05-05 21:34
Welke ROM kan ik nou het beste installeren? Wat zijn van de verschillende roms de voor- en nadelen??? Ik wil in ieder geval een snellere rom dan de standaard. Daarnaast wil ik graag multitouch. Het gebruik van widges vind ik rtouwens ook wel erg fijn van de standaard rom... Gelet op mijn wensen, wat is voor mij de beste rom op dit moment???
Mijn dank is alvast groot voor de antwoorden!!

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307952

MHTC06 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:17:
Welke ROM kan ik nou het beste installeren? Wat zijn van de verschillende roms de voor- en nadelen???
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Dit dus???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Brad Pitt schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:24:
Zo, Rom 1.4 was ook niks voor mij, kon geen GMail en Hotmail instellen, niets, heel vaag. Nu 1.2 er weer op, die is zo goed als perfect (voor mij). Snel, stabiel, Multitouch, alles.
Heb je al een oplossing voor het probleem van geen smsjes ontvangen? Of althans, sommige niet? Gezien ik die rom ook geweldig vond, alleen wil ik wel al m'n smsjes draaien. Dus zit nu nog op de ION R4 Full rom, maar wil toch wel het liefst weer de Hero rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Welke ROM kan ik nou het beste installeren? Wat zijn van de verschillende roms de voor- en nadelen??? Ik wil in ieder geval een snellere rom dan de standaard. Daarnaast wil ik graag multitouch. Het gebruik van widges vind ik rtouwens ook wel erg fijn van de standaard rom... Gelet op mijn wensen, wat is voor mij de beste rom op dit moment???
Mijn dank is alvast groot voor de antwoorden!!
MHTC06, het is hier geen helpdesk. Doe aub zelf moeite voordat je hier wat komt vragen. Specifieke vragen over bepaalde ROM's mag, maar welke ROM je moet hebben moet je zelf bepalen.

[ Voor 58% gewijzigd door RoD op 08-07-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 08-07-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Welke ROM kan ik nou het beste installeren?
Nu weer even Rom 1.4 aan het proberen, GMail en Hotmail werken nu wel, moest handmatig een APN toevoegen, iets dat met vorige versies niet nodig was.

Meest tevreden was ik tot nu toe met ofwel de Hero Rom 1.2 van Fatality, het allersnelst is de Google Ion Rom maar dan mis je Multitouch.

Probeer gewoon eerst Fatality 1.2 (of 1.4, maar dan APN toevoegen), zet Rosie uit (TouchFlo disablen) en je hebt zowel een snelle UI als wel de goodies van Rosie (minus de widgets).
ankhie schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:09:
Heb je al een oplossing voor het probleem van geen smsjes ontvangen? Of althans, sommige niet? Gezien ik die rom ook geweldig vond, alleen wil ik wel al m'n smsjes draaien. Dus zit nu nog op de ION R4 Full rom, maar wil toch wel het liefst weer de Hero rom :)
Oh, ben as we speak de 1.4 nu aan het indelen en configgen. Zal mezelf zo een paar keer SMS'en, al komen die altijd wel aan irritant genoeg. Als je mij je gsm nummer DM't wil ik best wat SMSjes sturen (en andersom dan ook natuurlijk ;), om het te testen). Over een paar uurtjes weet ik meer over 1.4, effe verder nu ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Brad Pitt op 08-07-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Ga straks wel even op zoek voor de DM functie, ga het vanavond sowieso even testen die 1.4. Sowiseo een aantal smsjes de deur uit doen en kijken wat ik aan reacties krijg :)
Ondanks de Hero look in de R4 full mis ik gewoon een paar dingetjes die die Hero gewoon heeft. Werkt de Exchange inmiddels ook al of weet je dat niet? Bij de vorige versie kreeg ik steeds dat hij het account niet kon aanmaken. Heel vervelend. Nou ja, ga het gewoon weer testen. De Magic is (nu nog) mijn prive telefoon dus wat minder ernstig als er iets niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Exchange staat er wel als losse optie bij tijdens de eerste boot maar ik gebruik dat niet, dus geen idee...

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/exchange.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:51:
Exchange staat er wel als losse optie bij tijdens de eerste boot maar ik gebruik dat niet, dus geen idee...

[afbeelding]
Alles werkt goed op de Hero ROM? (en snel?) Zonder nog eraan te prutsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Brad Pitt schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:51:
Ja bij mij doorliep hij de hele wizard, maar stopte helaas bij het moment supreme van finalizen ... even bladeren op XDA dan om te kijken of er iemand is die het gebruikt.
Als die rom niet snel prima werkend te krijgen is dan ga ik maar de Hero kopen (als die alles wel een beetje snel op het scherm tovert, wat ik met mijn eigen ogen wil zien uiteraard). Dan gaat mijn iPhone de deur uit :))

Vind het leuk om nieuwe roms erop te zetten maar wil d'r nu ook een die goed werkt en aan al mijn eisen en wensen voldoet. En Hero rom is dat, maar die functioneert nog niet 100% (althans, de 1.2 niet welke ik heb getest). Elke keer je toetstel opnieuw instellen en alle proggies downloaden gaat ook vervelen op den duur :P

update: Exchange werkt nog steeds niet :(
update2: SMS komt wel binnen. Nu kijken of dat structureel nog zo is :)

[ Voor 25% gewijzigd door ankhie op 08-07-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ndsc schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:27:
Ik heb een HTC Magic van Vodafone (zoals vele hier) en zo ver ik weet is dit een branded ROM? Is het ook mogelijk om gewoon een "officiële" schone Google rom te installeren? Zonder al die root ongein. Zodat ik gewoon normaal de opeenvolgende updates van Google kan installeren zonder aan de slag te gaan met die tooltjes?
Er is hier nog steeds niet echt een antwoord op gegeven. Ik wil alleen een snellere ROM (dan de Vodafone ROM) en voor de rest wil ik automatisch updates krijgen van Google zoals dat nu ook het geval is. Ik wil niet steeds een nieuwe ROM erop gooien en 'opnieuw' beginnen op mn telefoon.

Iemand????

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 307952 op 08-07-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Ik wilde dit net gaan doen. Maar ik loop gelijk hier tegenaan:
Homescreen->Druk op menu->Instellingen->Toepassingen->Ontwikkeling-> Vink USB-foutopsporing aan.
Maak nu verbinding via USB en selecteer Install from a list or specified location.
Als ik verbinding maak met USB krijg ik NIET zo'n optie. Waar zit die optie??

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 307952 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:51:
[...]

Er is hier nog steeds niet echt een antwoord op gegeven. Ik wil alleen een snellere ROM (dan de Vodafone ROM) en voor de rest wil ik automatisch updates krijgen van Google zoals dat nu ook het geval is. Ik wil niet steeds een nieuwe ROM erop gooien en 'opnieuw' beginnen op mn telefoon.

Iemand????
De Google Ion 4 Rom is wel degelijk sneller dan de standaard Vodafone Rom. Of die ook update weet ik niet, er zijn geen updates geweest sinds 1.5 hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

spaceboy schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:57:
Ik wilde dit net gaan doen. Maar ik loop gelijk hier tegenaan:

[...]

Als ik verbinding maak met USB krijg ik NIET zo'n optie. Waar zit die optie??
Staat ook al in dit topic genoemd. Je USB drivers zijn dan al geinstalleerd:

ankhie in "Andere HTC Magic Rom installeren."

Daarna moet het werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.htc.com/www/support/android/google-io-device.html

Dit is de developers ROM voor de HTC Magic. Ik wil die erop gooien omdat ie sneller is maar wil eerst weten of ik dan de Nederlandse taal heb en of ik de officiële updates standaard binnenkrijg (of blijft ie altijd bij die update omdat t voor developers was gemaakt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Ik loop vast tijdens het rooten van mijn Magic. Ik krijg het niet voor elkaar om de nieuwe recovery img te booten in fastboot. Ik heb de handleiding gevolgd in het startbericht van dit topic. De drivers zijn goed geinstalleerd. Het command 'adb devices' geeft mij een serial, en in fastboot geeft het command 'fastboot devices' dezelfde serial. Maar wanneer ik dan het command 'fastboot boot recovery-new.img' invoer dan krijg ik een echo met de boodschap 'cannot load recovery-new.img'

Eerst dacht ik dat misschien de bestanden niet goed op de SDcard stonden, maar na een hercontrole blijken in de root van mijn SDcard de bestanden recovery-new.img en update.zip aanwezig te zijn.

Nog wat gegevens van mijn telefoon:
Sapphire PVT 32B Ship s-on G
Hboot-1.33.0004 (SAPP10000)
CPLD-10
RADIO-2.22.19.261
Apr 9 2009, 23.30.40

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
@ Pizr

Ik heb vrij lang hetzelfde gehad. Je gebruikt waarschijnlijk Vista of 7? In dat geval moet je in configuratiescherm zelf nog een keer de drivers handmatig installeren. (Je telefoon moet volgens mij gewoon in het homescreen geconnect zijn.. verder niets)

____

Iets anders: is er een rom met flash support in de browser? Zo ja, welke en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery-new.img
bovenstaand commanda lukt bij mij niet, vista x64.
de eerdere commanda's uit de startpost gingen wel gewoon prima, drivers heb ik uninstalled, en de x64amd drivers geinstalleerd. communicatie lijkt verder ook prima te gaan.
cmd.exe opgestart als administrator....

iemand enig idee wat er mis gaat ?

C:\Users\LargeDick\Desktop\androidsdk\android-sdk-windows-1.5_r2\tools>adb shell f
lash_image recovery /sdcard/recovery-new.img
error opening /sdcard/recovery-new.img: No such file or directory

[ Voor 21% gewijzigd door libero op 09-07-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
nou uitijndelijk alsnog voor elkaar gekregen, ik moest op een of andere manier steeds die usb verbinding opnieuw maken..
ik heb de 1.4 fatality hero rom gepakt, ziet er mooi ut mar wel erg traaaaaag, veel trager dan de standaard vodafone rom heb ik het idee, ook met touchflo gereset...

de agenda die in de standaard vodfone rom zit werkt ook stuken beter dan die van htc, volgens mij is die originele van google zelf en die andere van htc oid.

ik heb ineens ook geen root access meer, ik kan die overclocker niet installeren.

hoe zie ik of ik root ben ?

[ Voor 32% gewijzigd door libero op 09-07-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
libero schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:52:
ik heb de 1.4 fatality hero rom gepakt, ziet er mooi ut mar wel erg traaaaaag, veel trager dan de standaard vodafone rom heb ik het idee, ook met touchflo gereset...
Dat is zeker de eerste (paar) reboot(s) na de install zo ja. Hij is dan nogal bezig met de swapfile. Deze heb ik vandaag uit gezet en het draait allemaal stukken beter. Met de Rosie UI uit is deze Rom zeker niet (veel) trager dan de default Rom. Als je de snelste Rom zoekt zou ik de Google Ion er op zetten, die is op zéker sneller (maar dan heb je dus geen Multitouch en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:30:
[...]

Dat is zeker de eerste (paar) reboot(s) na de install zo ja. Hij is dan nogal bezig met de swapfile. Deze heb ik vandaag uit gezet en het draait allemaal stukken beter. Met de Rosie UI uit is deze Rom zeker niet (veel) trager dan de default Rom. Als je de snelste Rom zoekt zou ik de Google Ion er op zetten, die is op zéker sneller (maar dan heb je dus geen Multitouch en zo).
Heb je met die Google ION(onbewerkte van de HTC site) ook Nederlands? Krijg je de updates als Cupcake, Donut enzo? En kun je nog altijd terug naar je Vodafone ROM (de officiële)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 307952 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:09:
Heb je met die Google ION(onbewerkte van de HTC site) ook Nederlands?
Had ik hier wel ja. Een andere gebruiker op dit forum zei echter dat hij het niet had geloof ik. Heb nu ook gewoon weer Nederlands met de Hero 1.4 Rom.
Krijg je de updates als Cupcake, Donut enzo?
Geen idee... Cupcake werd meteen automatisch gedownload toen ik nog in de Vodafone store stond en het toestel voor het eerst aan zette... En een paar dagen erna dus die Google Ion er op gezet, en nu weer de Hero. Of deze automatisch updaten weet ik helaas niet...
En kun je nog altijd terug naar je Vodafone ROM (de officiële)? :)
Als je die back-upped of ergens kan downloaden vast wel ja. Was daar in het begin ook wel een beetje bang voor maar zal wel moeten kunnen denk ik. Heb nu alles veranderd, ook dat gare rode bootscherm, dus indien garantie nodig is zal er wel weer wat terug gezet moeten worden ;) Denk wel dat dat goed komt hoor. Heb er op wat fora ook wel iets over gelezen. Vergeten toen meteen die Rom te downloaden, stom stom stom ;) Als ik hem/het weer tegen kom geef ik wel een gil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:40:
[...]

Had ik hier wel ja. Een andere gebruiker op dit forum zei echter dat hij het niet had geloof ik. Heb nu ook gewoon weer Nederlands met de Hero 1.4 Rom.
Voor een snellere telefoon is het een gokje waard :P
[...]

Geen idee... Cupcake werd meteen automatisch gedownload toen ik nog in de Vodafone store stond en het toestel voor het eerst aan zette... En een paar dagen erna dus die Google Ion er op gezet, en nu weer de Hero. Of deze automatisch updaten weet ik helaas niet...
Maar die Google Ion is best vroeg gemaakt.. heeft ie dan nu wel standaard Cupcake als ik m van die site haal en installeer?
[...]

Als je die back-upped of ergens kan downloaden vast wel ja. Was daar in het begin ook wel een beetje bang voor maar zal wel moeten kunnen denk ik. Heb nu alles veranderd, ook dat gare rode bootscherm, dus indien garantie nodig is zal er wel weer wat terug gezet moeten worden ;) Denk wel dat dat goed komt hoor. Heb er op wat fora ook wel iets over gelezen. Vergeten toen meteen die Rom te downloaden, stom stom stom ;) Als ik hem/het weer tegen kom geef ik wel een gil.
Even uitzoeken hoe je moet backuppen :P En ik zou t waarderen ja ;)

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 307952 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:56:
Voor een snellere telefoon is het een gokje waard :P
Dát is die Rom zeer zeker ja...
Maar die Google Ion is best vroeg gemaakt.. heeft ie dan nu wel standaard Cupcake als ik m van die site haal en installeer?
Heb nooit zelf de Rom geprobeerd van de HTC site hoor... Ik heb het dan over deze versie! R4 Lite deed het hier prima, tot nu toe (voor mij) de snelste Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Het is en blijft een klein beetje bomen-bos verhaal voor mij. Ben wel enigszins handig met techniek enzo (denk ik), maar het is wel veel informatie, dat hele flash-gebeuren.

Maar goed, heb zojuist m'n eerste succesvolle ROM-installatie gedaan. Ben begonnen met de Hero 1.4, maar vond 'm takke-langzaam. Ben nu dus snel bezig om die R4 Lite erop te zetten.

Wat ik eigenlijk mis is een kort bondig overzicht van welke ROM welke functionaliteit heeft. Dat vind ik ook op die xda-developers.com site niet.

Wat de meesten hier volgens mij (?) willen is een snelle telefoon waarbij de hele Google en automatische update-rommel wel werkt, met Nederlandstalige software (en dingen als woordenboek enzo). Maar dat kan ik mishebben. Ben benieuwd wat de R4 me gaat brengen... :)

Edit: heb nu een tijdje gespeeld met R4 Lite. Heerlijk snel. Enige wat ik nog irritant vindt is dat hij in "gewone mode" (bijvoorbeeld mailen) wel NL-woordvoorspelling gebruikt, maar bij SMS'en is het Engels. Iemand een oplossing daarvoor?

[ Voor 13% gewijzigd door spaceboy op 10-07-2009 08:58 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307258

hier heb je een overzicht:

http://www.simonwalkerpho...on.asp?sortby=releasedate

staat trouwens gewoon in de ts :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Da's wel erg uitgebreid. En iets als R4 (Lite) staat er niet bij. :S

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)