Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Zo, en R4 Full er maar weer op gezet. Paar dagen hiermee spelen. Dan maar even geen multitouch en mooie bookmarks, eens zien of hiervan de snelheid zodoende is dat Hero vergeten kan worden ;)
[Edit] Na een uurtje rommelen is één ding zeker: dit is veeel sneller. Moet je eigenlijk niet weten, maar ja.

Nu staat deze Rom er op, van Smartphone France. Begint in het Frans maar is gelukkig gewoon ook in het Nederlands te zetten. Herkende niet automatisch de Vodafone APN dus die moest handmatig worden toegevoegd. Ook geen Multitouch, maar wel zéér snel. Vergelijkbaar met de R4 Rom. Topper vooralsnog :P

[ Voor 67% gewijzigd door Brad Pitt op 11-07-2009 13:58 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb die rom idd net ook gedownload (versie 2.2) en inderdaad bijzonder snel en wat voor mij belangrijk was: inclusief exchange support (werkt perfect, alleen geen tasks nog? :()

Maar al een stuk beter dan de vodafone standaard rom die erop stond ;-)

Iets anders, mocht ik nou mijn nandroid backup terug willen zetten, hoe moet dat dan? De heel directory zippen als update.zip en terugflashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:08:
Zo, en R4 Full er maar weer op gezet. Paar dagen hiermee spelen. Dan maar even geen multitouch en mooie bookmarks, eens zien of hiervan de snelheid zodoende is dat Hero vergeten kan worden ;)
[Edit] Na een uurtje rommelen is één ding zeker: dit is veeel sneller. Moet je eigenlijk niet weten, maar ja.

Nu staat deze Rom er op, van Smartphone France. Begint in het Frans maar is gelukkig gewoon ook in het Nederlands te zetten. Herkende niet automatisch de Vodafone APN dus die moest handmatig worden toegevoegd. Ook geen Multitouch, maar wel zéér snel. Vergelijkbaar met de R4 Rom. Topper vooralsnog :P
Waarom is deze beter dan R4 Lite? Voor de duidelijkheid: ik geef niet veel om poespas of een neat look. Ik wil speed. Telefoon moet gewoon snel performen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:04:
Waarom is deze beter dan R4 Lite? Voor de duidelijkheid: ik geef niet veel om poespas of een neat look. Ik wil speed. Telefoon moet gewoon snel performen.
Beter issie niet zozeer, was meer om te testen. Maar hij bevalt tot nu toe bijzonder goed, dus laat hem er even op staan. Zit weinig verschil in t.o.v. de R4. R4 Lite heb ik niet gedraaid, alleen R4 Full, die vond ik ook snel. Deze Rom is (en blijft) ook snel. Ik had gehoopt dat er misschien Multitouch in zou zitten/er in te zetten zou zijn, welnu neen.

Als je nu R4 draait is er geen reden te switchen naar deze ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 12-07-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Brad Pitt schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:11:
[...]

Beter issie niet zozeer, was meer om te testen. Maar hij bevalt tot nu toe bijzonder goed, dus laat hem er even op staan. Zit weinig verschil in t.o.v. de R4. R4 Lite heb ik niet gedraaid, alleen R4 Full, die vond ik ook snel. Deze Rom is (en blijft) ook snel. Ik had gehoopt dat er misschien Multitouch in zou zitten/er in te zetten zou zijn, welnu neen.

Als je nu R4 draait is er geen reden te switchen naar deze ;)
ik heb ook de r4 full draaien en ben er erg over te spreken, nu alleen nog multitouch en hij is klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Heeft R4 full ook dezelfde dialer en contacts app? En ook full exchange support? Werkt prachtig, ook icm zoeken, perfect, beter dan roadsync en touchdown! En geintegreerd in de standaard mailclient (icm andere imap accounts).

Weet er truowens iemand of de mailclient van android standaard imap-idle ondersteund? Ik kan bij imap accounts namelijk alleen intervals kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:04
Als ik nou m'n magic root en ik ben het zat, is er dan een mogelijkheid de Orginele rom er weer terug op tezetten?
*newbie op gebied van rooten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Magic_Rooting

Ik heb deze stappen gevolgd en alles is goed gegaan. Maar als ik de app Backup for Root Users wil gebruiken doet ie niks.. hoe kan dat dan? (Ik wil mijn smsjes backuppen voordat ik een andere ROM installeer.)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
kent iemand hier de Amon Ra recovery tool? Ik kan wel documentatie vinden op internet maar weinig gebruikerservaring. Wie oh wie heeft er ervaring mee en weet of dit een handige tool is bij het rooten en spelen met Roms??

edit: volgens mij, wat ik er van begrijp, is het de back-up img. Dus dat nandroid geval. Ik leer ineens een hoop termen er bij ;-P)

[ Voor 23% gewijzigd door MetalManic op 13-07-2009 14:38 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:26:
Maar als ik de app Backup for Root Users wil gebruiken doet ie niks.. hoe kan dat dan? (Ik wil mijn smsjes backuppen voordat ik een andere ROM installeer.)
Ook net even dat programma getest. Eerst de SMSjes gebackupped:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/smsback.png

Daarna wat SMSjes gedelete. Toen programma weer gedraaid:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/smsrestore.png

en ze waren allemaal weer terug... Of dit na een Rom update ook werkt weet ik niet maar dat lijkt me wel aangezien het gewoon wordt opgeslagen (als db-bestand) op de SD-card. Doet het hier dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:39:
[...]

Ook net even dat programma getest. Eerst de SMSjes gebackupped:

[afbeelding]

Daarna wat SMSjes gedelete. Toen programma weer gedraaid:

[afbeelding]

en ze waren allemaal weer terug... Of dit na een Rom update ook werkt weet ik niet maar dat lijkt me wel aangezien het gewoon wordt opgeslagen (als db-bestand) op de SD-card. Doet het hier dus prima.
Vreemd :? Ik heb die Magic Rooting tutorial volledig gevolgd en het ging goed. Of moet ik nog de Magic Root Acces tutorial uitvoeren?

(Bedankt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:47:
Vreemd :? Ik heb die Magic Rooting tutorial volledig gevolgd en het ging goed. Of moet ik nog de Magic Root Acces tutorial uitvoeren?
Het énige dat ik heb gedaan is de tutorial van pagina 1 opgevolgd, en that's it. Daarna alleen nog maar zitten rommelen met Rom's. Nu net weer SFR 2.3 er op gezet. Vaag dat het bij jou niet (in één keer) goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:14:
[...]

Het énige dat ik heb gedaan is de tutorial van pagina 1 opgevolgd, en that's it. Daarna alleen nog maar zitten rommelen met Rom's. Nu net weer SFR 2.3 er op gezet. Vaag dat het bij jou niet (in één keer) goed werkt!
Misschien is dat het. Ik heb nog geen andere ROM erop gezet en heb die acces nog niet denk ik (zag zoiets ergens staan). Zal zo even 1 erop zetten. Ik ga ook die SFR doen denk ik. Zag op het XDA forum een hele vreemde (lelijke) homescreen op een SFR.. is dat het standaardscherm? Want dat zag er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Héél fijne en snelle Rom ja (weinig eye-candy hè...). Net 2.3 er op gezet, alle data bewaard gebleven, da's wel ideaal ;) Misschien moet je wel je APN toevoegen, hou daar rekening mee als je opeens niet meer kunt G/Hotmailen.
Zag op het XDA forum een hele vreemde (lelijke) homescreen op een SFR.. is dat het standaardscherm? Want dat zag er niet uit.
Met die vreemde klok zeker? Ja smaken verschillen natuurlijk ;) Heb die er ook af gehaald hoor. Wat wel een nadeel is is dat je reeds geïnstalleerde apps niet zomaar kunt verwijderen, dit moét via de DOS prompt.

Nu is m'n Home-screen eventjes zo, zonder dat rare klokje, wel met die nieuwe omhoog-trek-balk onderin.

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/home.png

Deze widget is ook wel leuk, ziet het er weer een beetje Hero-achtig uit. Kost je wel een Euro, maar goed, voor niets gaat de zon op ;) Hoop alleen nog dat ze Nederlands gaan toepassen en een 24-uurs klok gaan doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/home2.png

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 13-07-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar de ION 4 Lite erop gezet omdat die werd aangeraden op de meeste sites. Maar het enige wat ik beter vind is die keyboard. Voor de rest vind ik 'm maar een heel klein beetje sneller dan de standaard Vodafone ROM (ik merk t in ieder geval nauwelijks en voor dit verschil hoef je het niet te doen).

Is dit het enige wat ie heeft opgeleverd of zie ik een aantal dingen over het hoofd? :?

P.S. Waar zijn de zoom in en uit knoppen in de browser?
En wat is dat Superuser Permissions?

Edit: Ik heb nu ook problemen met de app Missed Call. Kan ik mijn nandroid backup(vodafone rom) weer erop zetten en deze keyboard eraan toevoegen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:11:
Ik heb toch maar de ION 4 Lite erop gezet omdat die werd aangeraden op de meeste sites. Maar het enige wat ik beter vind is die keyboard. Voor de rest vind ik 'm maar een heel klein beetje sneller dan de standaard Vodafone ROM (ik merk t in ieder geval nauwelijks en voor dit verschil hoef je het niet te doen).

Is dit het enige wat ie heeft opgeleverd of zie ik een aantal dingen over het hoofd? :?

P.S. Waar zijn de zoom in en uit knoppen in de browser?
En wat is dat Superuser Permissions?

Edit: Ik heb nu ook problemen met de app Missed Call. Kan ik mijn nandroid backup(vodafone rom) weer erop zetten en deze keyboard eraan toevoegen?
ik weet dat die ion full er een stuk beter uit ziet, met de snelheid die je wilt hebben, probeer die eens.
die superuser is volgens mij een soort tijdelijke root access, voor zover ik het snap ben je niet root met deze rom, en deze app geeft je tijdelijk root access. deze heeft geen multitouch, daarvoor heb je de hero rom nodig, maar die is tergend langzaam. misschien in augustus met donut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik gebruik nu een paar dagen de Hero rom van fatility. Touchflo uitgezet - multitouch & flash aan. Werkt prima :-D

Ik vind enkel de calender app van htc echt zwaar vervelend, is deze te verwijderen? (Via dos las ik hierboven ergens??) En hoe krijg ik dan de originele Google Agenda app erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

libero schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:03:
[...]

ik weet dat die ion full er een stuk beter uit ziet, met de snelheid die je wilt hebben, probeer die eens.
die superuser is volgens mij een soort tijdelijke root access, voor zover ik het snap ben je niet root met deze rom, en deze app geeft je tijdelijk root access. deze heeft geen multitouch, daarvoor heb je de hero rom nodig, maar die is tergend langzaam. misschien in augustus met donut
- Laat maar -

Fuck ik heb mn telefoon verneukt :'( Hij gaat niet verder dan het vodafonescherm.

:'( :'( :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Ik ben ook in het bezit van een magic, en heb eens zitten neuzen in het rooten van de foon.
De enige redenen voor mij zijn het draaien van App2SD en het mogelijk maken van bleutooth data transfer.
Voor de rest ben ik eigenlijk (voorlopig) content met de "stock" uitvoering.

Dit is de guide die ik evt wil gaan volgen :Haykuro

Maar er zijn me een paar dingen over het proces niet helemaal duidelijk.

- shrijft deze methode eerst een rom weg dat root toegang geeft en schrijf je daarna je stock rom er weer overheen terug? Of vervangt je de stock-rom met een stock-rom met root toegang?

Ik ben namelijk op een site tegengekomen dat als de deze guide volgt er eigenlijk niets aan je foon verandert, behalve de root acces.
Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:15

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:46:
[...]

- Laat maar -

Fuck ik heb mn telefoon verneukt :'( Hij gaat niet verder dan het vodafonescherm.

:'( :'( :'(
Kom je nog in het recovery scherm met HOME+BACK terwijl je boot? Of krijg je info te zien als je CAMERA+POWER doet? Dan is je telefoon enkel software bricked. (Tenminste dit kan je zo checken bij een G1, denk dat dat bij de Magic hetzelfde is)

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 14-07-2009 09:30 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FREAKJAM schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:29:
[...]
Dan is je telefoon enkel software bricked.
Ja kan me ook niet voorstellen dat het ding het opeens hélemaal niet meer doet na een update :? Als je in de fastboot terecht kan komen lijkt het me dat je een andere bootloader/firmware kan pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:29:
[...]

Kom je nog in het recovery scherm met HOME+BACK terwijl je boot? Of krijg je info te zien als je CAMERA+POWER doet? Dan is je telefoon enkel software bricked. (Tenminste dit kan je zo checken bij een G1, denk dat dat bij de Magic hetzelfde is)
Hij wou echt NIKS meer.. heb m teruggebracht en een nieuwe gekregen _/-\o_

Ik ga deze niet rooten, maar het enige wat ik wil is die HTC Keyboard.. kan ik die krijgen zonder mn telefoon te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:10:
Ik ga deze niet rooten, maar het enige wat ik wil is die HTC Keyboard.. kan ik die krijgen zonder mn telefoon te rooten?
Als je die betreffende .apk er op weet te krijgen zonder te rooten wel ja. Geef je weinig kans dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:26:
[...]

Als je die betreffende .apk er op weet te krijgen zonder te rooten wel ja. Geef je weinig kans dus...
Gedaan en gelukt. ;) htc_ime.apk op sd gezet en via astro geïnstalleerd. Heb alleen geen Nederlandse woordvoorspelling maar niet nodig als je een qwerty gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:30:
Gedaan en gelukt. ;) htc_ime.apk op sd gezet en via astro geïnstalleerd.
Nice! :)
Heb alleen geen Nederlandse woordvoorspelling maar niet nodig als je een qwerty gebruik :)
Dat is vreemd. Heb hier uiteraard ook die/een HTC_IME.apk maar wel gewoon NL aanvulling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:21:
[...]

Nice! :)

[...]

Dat is vreemd. Heb hier uiteraard ook die/een HTC_IME.apk maar wel gewoon NL aanvulling :?
Het werkte eerst niet. Ik dacht dat dat kwam omdat ik een .lib file niet in mijn telefoon kon stoppen in /system (moet via root) en dus iets miste, maar toen ik m'n telefoon opnieuw opstartte werkte het wel. Nu is het helemaal geweldig :). Ik vind 'm veel beter dan de standaard keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mooie test nu voor de Magic gebruikers met dan wel zonder originele Rom: er schijnt vandaag een kleine update te zijn (geweest). Heb op mijn telefoon daar niets van gezien/gemerkt. Andere mensen wel?

Weten we meteen of andere Rom's ook auto-updaten (ik denk zelf van niet eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik gebruik zelf de HTC Build van SFR 2.2 en ik heb nog niets gekregen over een update. Zelfs niet eens over een nieuwe versie (2.3) ervan. Bovendien kan ik ook nergens iets van 'update' vinden terwijl ik meen te herinneren dat dat er wel inzat in eerste instantie. Ligt dat aan mij of ...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die update ook gehad vandaag (originele ROM). En heb ook geen idee wat er veranderd is.

@ ankhie
Bij mij zit ie in instellingen/over de telefoon/systeemupdates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ankhie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:42:
Zelfs niet eens over een nieuwe versie (2.3) ervan.
Waarom zou je die moeten krijgen dan? Denk je dat Vodafone gaat kijken of er een update is voor een firmware die niet van hun is? ;)

Die 2.3 is er sinds vier dagen en draait prima, op een paar kleine bugjes (o.a. widget updates) na. Versie 2.4 is er gisteren gekomen maar tijdelijk withdrawn vanwege een probleem. Als die is gefixed gooi ik die er wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

@BR19 : Ja, daar had ik 'm ooit wel eens gezien ja, maar ik heb deze dus niet meer in m'n menu zitten. Ah well, big deal. Update is zo gedaan en gezien ik er nog steeds niet uitben welke ROM ik nou definitief ga nemen vind ik het allemaal wel best zo

@Brad Pitt : Nee, Vodafone hoeft ook uiteraard niet te kijken, maar 't zou toch wel handig zijn als deze ROM ging kijken op een bepaalde plek of er alweer een nieuwe versie uitwas, niet dan? :) Sowieso is m'n hele updatefunctie weg, heb jij die er nog inzitten? Draai inmiddels ook al 2.3 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ankhie schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:07:
Nee, Vodafone hoeft ook uiteraard niet te kijken, maar 't zou toch wel handig zijn als deze ROM ging kijken op een bepaalde plek of er alweer een nieuwe versie uitwas, niet dan? :)
Is zo, maar dan had je er gisteren een 2.4 er op staan die niet helemaal lekker was, da's ook weer een nadeel (als het van niet officiële bronnen komt...). Een forum even doorspitten is dan toch wat veiliger ;)
Sowieso is m'n hele updatefunctie weg, heb jij die er nog inzitten?
Nope, die is ook hier geheel verdwenen inderdaad.
Draai inmiddels ook al 2.3 trouwens.
Goeie keuze :) Versie 2.4 staat er nu ook (hopelijk deze keer goed) op. Mooi dat je gewoon kan updaten met behoud van alle apps/settings. Zet 'm er nú op. Eens zien hoe de nieuwe kleuren van de status-balk bevallen ;)

Edit: SPF2.4 staat er op. Leuk bootschermpje:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/boot.png

Andere kleur status-balk en een nu wel leesbare klok (was in eerste 2.4 fout):

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/spf2.4-1.png

En de klok is veranderd van het (lelijke) Android klokkie naar een HTC-versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/spf2.4-2.png

Draait voorlopig allemaal prima en lekker snel, precies zoals 2.3 eigenlijk dus ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Brad Pitt op 16-07-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Inderdaad blij dat je de updates kan doen MET behoud van alles ja. Werd inmiddels beetje gaar van elke keer alles downloaden en opnieuw instellen haha.

Wat betreft de updates: die hoeft hij niet meteen automatisch te doen, maar een notificatie zou handig zijn, zo bedoelde ik het meer ;)

Vind die weather widget van jou wel cool, welke is dat? Heb zelf nu een andere maar die's toch minder nice ;)

Vanavond maar eens 2.4 erop zetten in elk geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ankhie schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:07:
Inderdaad blij dat je de updates kan doen MET behoud van alles ja. Werd inmiddels beetje gaar van elke keer alles downloaden en opnieuw instellen haha.
Zooo, you can say that again!! ;)
Wat betreft de updates: die hoeft hij niet meteen automatisch te doen, maar een notificatie zou handig zijn, zo bedoelde ik het meer ;)
Snap ik wel hoor, ben ik ook wel met je eens. Maar goed, met onze regelmaat van Roms wisselen hebben we toch elke keer de nieuwste te pakken hè 8)
Vind die weather widget van jou wel cool, welke is dat? Heb zelf nu een andere maar die's toch minder nice ;)
Weather Forecast widget. Is ook "aktief", als je er op klikt krijg je een nieuw scherm met info. Je kan hem ook in vier formaten op je Home screen zetten, formaat 1x1, 2x1, 2x2 en 4x1. Wel cool. Heb deze betaald, dan kan je ook skins installen e.d. Vind het tot nu toe de beste weergadget qua snelheid/resource verbruik en zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 17-07-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
2.5 van SPF rom is al uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rooten is inmiddels gelukt en ik heb mijn Magic voorzien van een andere rom: JACHero 2.3.5. Maar wat ik over het hoofd gezien had is dat ik eerst een nieuwere radio-versie had moeten installeren. De rom deed het, maar ik kreeg dus geen verbinding met het netwerk. Nu heb ik de benodigde radioversie geprobeerd te installeren, maar daarbij krijg ik steeds een foutmelding. Iemand een suggestie wat nu te doen? Ik heb nu inmiddels de ION Rom van nk02 geinstalleerd en toen geprobeerd de benodigde radioversie te installeren, maar nog steeds dezelfde error. Terug zetten naar originele rom -> radioversie installeren -> JACHero 2.3.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:58:
Terug zetten naar originele rom -> radioversie installeren -> JACHero 2.3.5?
Het pushen van de goede Radio-versie lukt ook niet in de recovery console? Je zou toch zeggen dat je dáár genoeg rechten zou moeten hebben om het een en ander te rommelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Goed nieuws voor de Magic bezitters die willen rommelen, de Cyanogen Rom is ook beschikbaar. En zoals al op de G1-fora te lezen was, deze is inderdaad supersnel!

Na het updaten wel effe geduld hebben want de install duurt láng. Erna heb je een mooi lockscreentje

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya-lock.png

Het Home-gebeuren ziet er op het eerste gezicht niet spectaculair uit (was gewend aan zwarte bovenbalk :()

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya-home.png

Echter... De apps staan nu vijf breed naast elkaar, minder scrollen nodig dus!

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya-apps.png

Maaaarrrr, de Home-screen is nu ook rotatable! Dus na een landscape-app sluiten geen portrait desktop meer!

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya-landscape.png

Het uitschuiven van de app-window gaat zoals je kan zien vanuit de zijkant ;) Ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya-landscape2.png

Vooralsnog erg blij mee. Heb wel het mijns inziens mooiere Google-keyboard er weer op gezet, vind ik veel fijner werken. Enige probleem so far is het wel aan gaan van WiFi maar het niet werken er van. Working on it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:33:
Goed nieuws voor de Magic bezitters die willen rommelen, de Cyanogen Rom is ook beschikbaar. En zoals al op de G1-fora te lezen was, deze is inderdaad supersnel!

Na het updaten wel effe geduld hebben want de install duurt láng. Erna heb je een mooi lockscreentje

[afbeelding]

Het Home-gebeuren ziet er op het eerste gezicht niet spectaculair uit (was gewend aan zwarte bovenbalk :()

[afbeelding]

Echter... De apps staan nu vijf breed naast elkaar, minder scrollen nodig dus!

[afbeelding]

Maaaarrrr, de Home-screen is nu ook rotatable! Dus na een landscape-app sluiten geen portrait desktop meer!

[afbeelding]

Het uitschuiven van de app-window gaat zoals je kan zien vanuit de zijkant ;) Ziet er dan zo uit:

[afbeelding]

Vooralsnog erg blij mee. Heb wel het mijns inziens mooiere Google-keyboard er weer op gezet, vind ik veel fijner werken. Enige probleem so far is het wel aan gaan van WiFi maar het niet werken er van. Working on it ;)
Cool! Kun je trouwens in 't kort uitleggen hoe je dat Google-keyboard er (los) bij zet?
Ben benieuwd, als je de wifi werkend krijgt ben ik de volgende die 'm gaat proberen! :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dit is dus een ideale rom. Supersnel en nog steeds multitouch in de browser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:21:
Cool! Kun je trouwens in 't kort uitleggen hoe je dat Google-keyboard er (los) bij zet?
Gedaan via deze methode, met de benodigde files uit de Jerpelea 5 Rom. Erna reboot, keyboard was nog steeds zelfde, naar opties gegaan en Touch Input gekozen. Toen kwam weer het Google keyboard er in, in de versie die ik het fijnst vindt, dus met de additionele functie per karakter erbij:

[EDIT] Die files er op zetten was achteraf niet nodig, Google keyboard zit al in de Rom by default.

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya-keyboard.png

Ook maar meteen een thema geïnstalleerd, dus de donkere bovenrij is weer terug en het omhoog-sleep-dingetje ziet er op deze manier IMHO ook mooier uit. Jammer alleen dat een hoop iconen nu donker zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya-theme-home.png

Multitouch in de browser werkt inderdaad super. Niet met plaatjes en dergelijke echter. Maar met de browser is het toch het belangrijkst. Voorlopig is dit wat mij betreft dé Rom _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 20-07-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Laat ons weten als de WiFi fatsoenlijk werkt!

En die multitouch.. Is dat zoals de hero-browser? Of eentje die de zoom-in/zoom-out knoppen simuleert? (Dat laatste werkt toch een stuk minder smooth namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 21:51
Die weer widget, ziet die enkel in die rom of kan je die ook los in de marketplace vinden?

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
adgjm schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:28:
En die multitouch.. Is dat zoals de hero-browser?
Yes, heerlijk met twee vingertjes in-en uitzoomen, way beter en sneller dan met dat + en - gedoe.
ikke007 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:39:
Die weer widget, ziet die enkel in die rom of kan je die ook los in de marketplace vinden?
Die heet Weather Forecast widget, er is een gratis en een betaalde versie. Werkt top. Er wordt continu aan gesleuteld, heb dan ook de betaalde versie, die euro, ach. De uitgebreide info pagina is ook net weer geüpdate:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/weatherforecast.png

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 20-07-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Ik ben em nu aan het flashen. Versie 3.6.8 is net uitgekomen (link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=538633) WiFi en Bluetooth zouden moeten werken :-)

Er is tevens een optie voor een Palm Pre look, ziet er op zich wel grappig uit.

EDIT - WiFi werkt nog niet met mijn thuisnetwerk (WPA2)

[ Voor 10% gewijzigd door adgjm op 20-07-2009 16:14 . Reden: additional information ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:08:
Ik heb die update ook gehad vandaag (originele ROM). En heb ook geen idee wat er veranderd is.

@ ankhie
Bij mij zit ie in instellingen/over de telefoon/systeemupdates
Ik dacht te hebben gelezen dat het een beveiligingsupdate was, maar heb vooral het idee dat mijn Magic langzamer is dan voor de update. Volgens de instellingen heb ik wel nog steeds 1.5 (en niet 1.5.1 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
adgjm schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:23:
Versie 3.6.8 is net uitgekomen
Er op gezet, en met véél moeite weer er af weten te krijgen. Telefoon ging niet meer uit/rebooten onmogelijk. Alleen door de accu te verwijderen en meteen op Back/Power te drukken alsnog 3.6.7 er weer op weten te zetten. Zou hier dus nog even mee wachten... ;) (2x geüpdate, met/zonder Wipe, beide malen zelfde resultaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Ja, ik had hetzelde.. Dat niet uitgaan kan ik nog wel overheen komen als de WiFi zou werken.. Maar dat mocht helaas niet zo zijn..

Iemand nog een leuke ROM die ik nu even erop kan zetten totdat deze gefixed wordt? (liefst met multi-touch browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Heb nu ook eentje van vodafone en zou gewoon een nieuwe rom willen om van de standaard vodafone rom af te geraken.

Welke rom neem ik het beste, ik wil gewoon de standaard dingen hebben en nog steeds de updates van android kunnen uitvoeren zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En op de Cyanogen Rom maar weer een andere theme geïnstalleerd, deze is lekker rustig qua kleur en iconen, en met een aparte omhoog-sleep-knop. Kijk ook eens hoe mooi bijv. Market nu geselecteerd is :P

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya-theme-home2.png

En de mooie rustige applicatie-lijst, 5 iconen breed ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya-apps-theme2.png

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 20-07-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
^ Dat is gewoon die Palm Pre versie toch? (Wifi? :-P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
adgjm schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:00:
^ Dat is gewoon die Palm Pre versie toch? (Wifi? :-P )
Yes, heb het 3.6.8 thema op Rom 3.6.7 gezet. Erg blij mee. Geen WiFi neen, dat heeft niemand nog werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:01:
[...]

Yes, heb het 3.6.8 thema op Rom 3.6.7 gezet. Erg blij mee. Geen WiFi neen, dat heeft niemand nog werkend.
Welke goede en snelle rom ondersteund wel wifi, vermits dit het enige type van verbinding is dat ik kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:24:
Welke goede en snelle rom ondersteund wel wifi, vermits dit het enige type van verbinding is dat ik kan maken...
De standaard Rom is prima qua snelheid en ondersteunt alles... ;) Wát zoek je in een (andere) Rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:11:
[...]

De standaard Rom is prima qua snelheid en ondersteunt alles... ;) Wát zoek je in een (andere) Rom?
De vodafone rom is een van de snellere? Ik zou graag van het splash screen van vodafone afgeraken. Ook zou multitouch en het scrollen door afbeeldingen door horizontaal te vegen over het scherm tof zijn ( iphone methode ).

Is een rom dan aangeraden of is het beter dat ik de standaard vodafone erop laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:16:
Ik zou graag van het splash screen van vodafone afgeraken.
Dat kan je ook doen zonder meteen de Rom te veranderen.
Ook zou multitouch en het scrollen door afbeeldingen door horizontaal te vegen over het scherm tof zijn.
Multitouch in de browser lukt wel, op die manier door plaatjes scrollen ook maar dan zit je wel aan een Hero-rom vast. Deze Rom is een van de snelste wat dat betreft (zeker als je Rosie uit zet), maar ook deze heeft zijn minpunten. Zo werkte bij mij alleen locatie-betaling dmv GPS en niet mbv de zendmasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:41:
[...]

Dat kan je ook doen zonder meteen de Rom te veranderen.

[...]

Multitouch in de browser lukt wel, op die manier door plaatjes scrollen ook maar dan zit je wel aan een Hero-rom vast. Deze Rom is een van de snelste wat dat betreft (zeker als je Rosie uit zet), maar ook deze heeft zijn minpunten. Zo werkte bij mij alleen locatie-betaling dmv GPS en niet mbv de zendmasten.
Je bedoeld waarschijnlijk locatie-bepaling nee? En GPS kan toch ook altijd gebruikt worden dus is dit toch niet zo een probleem? Werkt wifi bij deze rom die je me aanraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:44:
Je bedoeld waarschijnlijk locatie-bepaling nee? En GPS kan toch ook altijd gebruikt worden dus is dit toch niet zo een probleem? Werkt wifi bij deze rom die je me aanraad?
Hmmm, bepaling ja ;) GPS kán natuurlijk prima gebruikt worden maar als je die altijd aan laat staan gaat de accu niet langer mee, zeg maar. En aangezien bepaalde widgets ook gebruik maken van deze locatie-informatie was dit voor mij reden deze Rom niet meer te gebruiken. Achteraf blij mee, want de Rom die ik nu gebruik is erg fijn. Mist dus alleen multitouch met foto's en WiFi vooralsnog.

WiFi bij die Rom werkte wel ja. En het is tot nu toe de snelste Hero Rom. Dus om het een en ander te proberen misschien wel leuk. En als je TouchFlo dus uitzet is het echt zeer snel. Let wel dat uit deze Rom een heleboel zo niet alle leuke Hero-dingen zijn weg gelaten, om het nog een beetje okay te laten draaien qua snelheid.

Benieuwd wat ze je bij XDA gaan aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:46:
En op de Cyanogen Rom maar weer een andere theme geïnstalleerd, deze is lekker rustig qua kleur en iconen, en met een aparte omhoog-sleep-knop. Kijk ook eens hoe mooi bijv. Market nu geselecteerd is :P

[afbeelding]

En de mooie rustige applicatie-lijst, 5 iconen breed ;)

[afbeelding]
Hoe is die rom op de accu? Normaal, of is de accu sneller leeg? Ik heb namelijk heel af en toe geen mogelijkheid om mijn telefoon 's nachts op te laden.

Red de accu het 1,5 dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Laatst online: 28-07 19:03
http://www.androidspin.com/

is een goeie site met veel verschillende verschillende ROMS-info en links ernaartoe...

Deze site vervangt het overzicht dat in de starterspost staat.

grtz

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
En? Werkt de wifi van versie 3.6.8.1?
Blubkens schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:52:
Dat is mooi om te horen dat jullie al flink aan de gang zijn gegaan met de G1 Roms. Ik ben daar een tijdje terug ook al mee bezig geweest. Ik wilde toen een post maken maar na een kwartier typen was mijn tekst opeens foetsie :P.

Ik heb nu nog zelf ff een vodafone rommetje om te kijken hoe het was. En ja ik kan zeggen dat andere roms toch zeker beter zijn.
Ik ben ook blij dat de G1 Hero roms veel beter en sneller werken dan de HTC Magic Hero rom.
Ik ga denk ik de CyanogenMod erop zetten. Die was namelijk de enigste met rotation home screen. Maar wifi etc werkte niet. Dat schijnt nu gefixed te zijn.
Ik kan niet wachten op Donut :D
Btw ik kreeg die update van android te zien in mijn vodafone rom. Maar ik kon hem niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jawel, dat moet wel lukken. Besef wel dat deze Rom standaard overclocked is dus als je de héle dag er mee zit te spelen zal het wel anders zijn. Dat doe je echter meestal alleen als 'ie nieuw is. Al gaan anderen wat langer daar mee door ;)
adgjm schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:22:
En? Werkt de wifi van versie 3.6.8.1?
WPA2 / WPA / WEP / geen beveiliging: nope, nope, nope, nope ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 21-07-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Hopeloos dit :-)

Er komen opeens flink wat nieuwe roms uit, maar allemaal hebben ze zo hun kwaaltjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

adgjm schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:04:
Hopeloos dit :-)

Er komen opeens flink wat nieuwe roms uit, maar allemaal hebben ze zo hun kwaaltjes..
Ja, ik vind 't wel goed. Ik ga niet fulltime bezig met die ROMs. Heb een weekje terug die ION v4 Lite erop gezet. Bevalt prima. Het kan altijd leuker en mooier, maar als ik zie wat een gekut en geklooi je vervolgens hebt... 't Is maar 'n telefoon... ;)

Als er een mooie snelle uitkomt probeer ik 't vast nog wel 'n keer, maar dat kan ook rustig een paar weken wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Eindelijk. Een ROM die doet wat ik wil met alles erop en eraan (qua looks iig). De Palm Pre mod was eigenlijk precies wat ik zocht. Werkt snel, alles zit erin, m.u.v. wireless dan (overigens nog niet getest) maar dat gebruik ik toch eigenlijk nooit.
Ziet er echt schitterend uit, werkt geweldig dus ik hou het voorlopig lekker bij deze. Thanks for the tip Brad ;)

Uiteraard wacht ik op de eerste Rachael look-alikes, maar ik vraag mij af of dat uberhaupt gaat lopen op een Magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ankhie schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:29:
Ziet er echt schitterend uit, werkt geweldig dus ik hou het voorlopig lekker bij deze.
Op een paar kleine schoonheidsfoutjes na (datumaanduiding, notificatietekst is bijna niet te lezen bovenin, en als je je notificatiescherm omlaag trekt zitten er lijntjes in, heb jij dat ook??) is dit inderdaad ook voor mij dé Rom.

Vind sowieso de grijze achtergrond veel mooier en fijner kijken met de applicatielijst. En het kunnen roteren van Home is ook erg leuk. Al met al voorlopig super ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/lijntjes.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Ik heb WiFi werkende erop :-)
(Wel enkel op de PalmPre-versie), maar toch nog steeds 5 homescreens en autorotate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Brad Pitt schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:54:
[...]

Op een paar kleine schoonheidsfoutjes na (datumaanduiding, notificatietekst is bijna niet te lezen bovenin, en als je je notificatiescherm omlaag trekt zitten er lijntjes in, heb jij dat ook??) is dit inderdaad ook voor mij dé Rom.

Vind sowieso de grijze achtergrond veel mooier en fijner kijken met de applicatielijst. En het kunnen roteren van Home is ook erg leuk. Al met al voorlopig super ;)
Datumaanduiding en notificatietekst heb ik niet nodg gehad tot nu toe. Heb SMS popup voor smsjes dus die verschijnen sowieso pontificaal bij mij in beeld (en een envelopje is dus een g-mail bericht :)). De lijntjes heb ik inderdaad wel. Dacht dat het gewoon zo hoorde als rastertje oid. Heb me er niet aan kunnen storen tot nu toe haha.

Ja, het ziet er veel mooier en afgewerkter uit. Het werkt zoals ik het wil en als ik de systeembeheerder hier zo ver krijg om ook other devices op de Exchange server aan te vinken zodat ik ook e-mail op m'n HTC kan ontvangen, dan is het voor mij eigenlijk een perfect bruikbaar apparaat [lees: zal ik langzaam overgaan op Android en mijn iPhone gedag zwaaien]. Zeker nu Word en PDF reader erin zitten met deze ROM. Alhoewel ik het nog even aan wil kijken ivm storingen, errors e.d. omdat het toch allemaal custom gedoe is natuurlijk.

Sowieso ga ik de S.E. Rachael halen en als main phone gebruiken, maar denk voor die tijd al overgestapt te zjin op Android, ook voor m'n werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
adgjm schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:24:
Ik heb WiFi werkende erop :-)
(Wel enkel op de PalmPre-versie), maar toch nog steeds 5 homescreens en autorotate!
[Edit] Hmmm, WiFi doet 't gewoon ja, draai 3.6.7.2, met los er op een thema. Was me nog niet opgevallen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 23-07-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:01

MethinX

't is wat!

Als ik straks mijn HTC Hero binnen heb, zou het dan mogelijk zijn om de orginele Hero ROM op mijn Magic te zetten? En dan ook in 1x een goed werkende Hero ROM te hebben zonder alle nadelen van de huidige ROMs? (Ja ik heb straks een Magic en een Hero (gewonnen met de actie :)))

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MethinX schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:12:
Als ik straks mijn HTC Hero binnen heb, zou het dan mogelijk zijn om de orginele Hero ROM op mijn Magic te zetten? En dan ook in 1x een goed werkende Hero ROM te hebben zonder alle nadelen van de huidige ROMs?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Lol, da's wel heel droog :P

@MethinX : Waarom denk je dat al die devvers op xda-developers zoveel moeite doen om alles werkend te krijgen. Helaas ligt het niet zo eenvoudig als dat het op het eerste gezicht zou lijken dus ik ben bang dat je het vooralsnog allemaal op je Hero moet doen :)
Wel leuk, kan je 2 versies van Android draaien tegelijkertijd. Moet zelf zeggen dat ik die Palm Pre mod tot nu toe prettiger vind werken dan de Hero welke ik een tijdje gedraaid heb overigens. Je kan ze in elk geval goed vergelijken nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:04
Zoals te lezen is in de start post, moet je voordat je begint met het installeren van een andere rom een back-up maken.
maak ik hier back-up van de orginele (vadafone) rom zodat ik die later terug kan zetten als ik dat wil?
dus dan kan ik na het installeren van een andere rom m'n toestel weer zo krijgen zo als ik hem kocht of zit ik ergens mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
ik heb nu nk02 hero rom draaien, en die wordt toch af en toe wat te traag en ik wil dus ook graag die palm versie er op zetten.
nu lees ik overal dat je dan 3 parties moet maken een fat, ext2 en linux swap?
moet ik die eerst zelf aanmaken? of kan ik gewoon net als bij die hero rom alles wissen, update.zip utvoeren, en klaar?
en maakt die rom dan zelf die partieties aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
libero schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:12:
en maakt die rom dan zelf die partieties aan?
Nee die worden niet zelf aangemaakt. Als je echter de Cyanogen 1.31 bootloader op je mobiel zet en daarvan boot (Home + Power drukken) kan je via de daarin zittende console die partities aanmaken, via Parted, soort Linux partitie tooltje. Dit doe je wel op je PC, de commando's die je in de CMD-prompt tikt zal de telefoon uitvoeren. Mooie is dat de Cyanogen Rom de geïnstalleerde programma's op je mobiel automatisch op de tweede partitie zal zetten en de Rom ook zal swappen op Linux-swap, als je die hebt geinitialiseerd.

Dit alles is op de XDA-fora met ("iets") zoekwerk wel te vinden. Was er ook even mee bezig, maar het draait nu dan ook allemaal zoals al boven me was gezegd prima. Echt veel fijner dan de Hero (TouchFlo) dit.

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 25-07-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Bij mij werkt hij ook prima zonder al dat partitiegedoe aanmaken trouwens. Heb me daar totaal niet mee bezig gehouden. Gewoon de update.zip eroverheen en gaan met die banaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Brad Pitt schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:08:
[...]

Nee die worden niet zelf aangemaakt. Als je echter de Cyanogen 1.31 bootloader op je mobiel zet en daarvan boot (Home + Power drukken) kan je via de daarin zittende console die partities aanmaken, via Parted, soort Linux partitie tooltje. Dit doe je wel op je PC, de commando's die je in de CMD-prompt tikt zal de telefoon uitvoeren. Mooie is dat de Cyanogen Rom de geïnstalleerde programma's op je mobiel automatisch op de tweede partitie zal zetten en de Rom ook zal swappen op Linux-swap, als je die hebt geinitialiseerd.

Dit alles is op de XDA-fora met ("iets") zoekwerk wel te vinden. Was er ook even mee bezig, maar het draait nu dan ook allemaal zoals al boven me was gezegd prima. Echt veel fijner dan de Hero (TouchFlo) dit.
zou jij nog eens kunnen uitleggen waarom we die partities moeten aanmaken? schijnbaar is het niet nodig? of gaat het sneller met die swap partitie?
en waarom moet er ook nog een fat partitie aanwezig zijn ?

en wat ik ook merk is dat na het wipen en updaten er toch nog dingen op de sd kaart blijven staan, als dalijk donut uitkomt wil ik eingelijk helemaal schoon weer beginnen, hoe wis ik alles, waarna ik dan helemaal fris donut er op kan zetten?

ik snap ook niet dat na een wipe (alles weg zou je dan denken) gewoon alles normaal opstart alsof er niets gebeurt is....
hoe krijg ik mn telefoon helemaal schoon?

[ Voor 16% gewijzigd door libero op 25-07-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
libero schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:33:
zou jij nog eens kunnen uitleggen waarom we die partities moeten aanmaken? schijnbaar is het niet nodig?
Echt nodig is het niet nee, doet het ook allemaal prima zonder dat extra gedoe.
of gaat het sneller met die swap partitie?
De consensus is van wel. Wilde het gewoon een keer doen en kijken hoe of wat. Voorlopig nog geen enkele Rom er langer dan een paar dagen op gehad dus geen idee of het echt nodig is. Alles loopt nu verder wel prima dus laat het gewoon zo. Het geheugen van de telefoon zou wat leger kunnen blijven vanwege de swap. In hoeverre dat waar is, geen idee. Als je alles prima vindt lopen zoals het is dan lekker zo laten.
en waarom moet er ook nog een fat partitie aanwezig zijn ?
Hoeft ook niet. De Cyanogen Rom zet bij detectie van deze partitie de geinstalleerde programma's automatisch op de SD-card ipv in het geheugen van de telefoon. Is dat beter, sneller of whatever? Geen idee.
ik snap ook niet dat na een wipe (alles weg zou je dan denken) gewoon alles normaal opstart alsof er niets gebeurt is....
hoe krijg ik mn telefoon helemaal schoon?
Ja dat vind ik ook wel een goeie. Had vanmiddag weer gewiped en kwam er toen pas achter dat ik de update.zip niet als zodanig had genoemd op de SD-card. Had dus verwacht met moeite weer te kunnen opstarten maar na een reboot deed alles het nog gewoon zoals vanouds ;) Wat is dan het nut van die wipe zou je inderdaad zeggen... Zelfs na een wipe en flashen van een andere Rom staan vaak nog gewoon de programma's er in, heel bizar. Zal eens kijken op de XDA fora wat daarover staat, is wel een interessante vraag ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Moet je nog wat aparts instellen voor multitouch? Heb nu die cyanagen 3.6.8 palm pre erop maar heb nog steeds de zoom knopjes in de browser.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DeoDupke schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:59:
Moet je nog wat aparts instellen voor multitouch? Heb nu die cyanagen 3.6.8 palm pre erop maar heb nog steeds de zoom knopjes in de browser.
Die knopjes heb ik ook, ondanks de aanwezigheid van multitouch. Vind dat wel handig eigenlijk, kan je met een druk op 1x weer de zoom gewoon op 100% zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Ok maar je hoeft niks in te stellen? Want ik kan pinchen wat ik wil maar zoomen doet hij niet.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DeoDupke schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:35:
Ok maar je hoeft niks in te stellen? Want ik kan pinchen wat ik wil maar zoomen doet hij niet.
Nee het zou gewoon meteen moeten werken, zonder iéts te doen. Draai zelf dus 3.6.7.2 maar neem aan dat het met 3.6.8 ook gewoon zou moeten werken. Vaag. En met 3.6.8.1 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
hmm, vanavond wanneer ik thuis ben ff .1 proberen dan. Misschien gelijk even partioning bekijken.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 11:51
DeoDupke schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:55:
hmm, vanavond wanneer ik thuis ben ff .1 proberen dan. Misschien gelijk even partioning bekijken.
Ik heb het ook werkend gekregen (dat pinch & zoom).
Eerst heb ik de CyanogenMod -by Jerpala- v3.6.8r3 geïnstalleerd en daarna de 'update/mod' die in deze post door NK02 werd gegeven.

Beide op de volgende manier:
1.Installeer RAv1.1.2 Modded ION recovery. Kijk hier voor meer info.
Ik heb de G-variant geïnstalleerd midels volgende instructies:
A. Boot the device in fastboot mode (Back-button + Power-button).
B. Connect the device to your machine over USB.
C. fastboot boot recovery-RAv1.1.2G.img
(Wait for a minute or two..)
adb shell mount -a
(Ignore the failed mounts...)
adb push recovery-RAv1.1.2G.img /system/recovery.img
adb push recovery-RAv1.1.2G.img /sdcard/recovery-RAv1.1.2G.img
adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery-RAv1.1.2G.img
D. Reboot

2.Hernoem de v3.6.8r3 image (zip-bestand) naar update.zip en kopieer naar de root vd sd-card.
3.Zet de telefoon uit. Daarna weer aan in Recovery Mode (Home-knop + Power).

In deze Recovery Mode:
4.Doe evt een backup.
5.Doe een wipe (reset to factory settings)
6.Update telefoon middels update.zip op SDcard
7.Reboot.

Daarna heb ik de phone laten draaien en me aangemeld en een paar apps geïnstalleerd.
Vervolgens NK02's update/mod ook hernoemd naar update.zip, gekopieerd naar SDcard en middels bovenstaande instructies geflasht (natuurlijk geen wipe en ook geen backup).

Uiteindelijk heb ik een volledig werkende Magic (Sapphire) (zonder Palm Pre mod) en met Pinch & Zoom. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

dal673 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 01:41:
[...]

Ik heb het ook werkend gekregen (dat pinch & zoom).
Eerst heb ik de CyanogenMod -by Jerpala- v3.6.8r3 geïnstalleerd en daarna de 'update/mod' die in deze post door NK02 werd gegeven.

Beide op de volgende manier:
1.Installeer RAv1.1.2 Modded ION recovery. Kijk hier voor meer info.
Ik heb de G-variant geïnstalleerd midels volgende instructies:
A. Boot the device in fastboot mode (Back-button + Power-button).
B. Connect the device to your machine over USB.
C. fastboot boot recovery-RAv1.1.2G.img
(Wait for a minute or two..)
adb shell mount -a
(Ignore the failed mounts...)
adb push recovery-RAv1.1.2G.img /system/recovery.img
adb push recovery-RAv1.1.2G.img /sdcard/recovery-RAv1.1.2G.img
adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery-RAv1.1.2G.img
D. Reboot

2.Hernoem de v3.6.8r3 image (zip-bestand) naar update.zip en kopieer naar de root vd sd-card.
3.Zet de telefoon uit. Daarna weer aan in Recovery Mode (Home-knop + Power).

In deze Recovery Mode:
4.Doe evt een backup.
5.Doe een wipe (reset to factory settings)
6.Update telefoon middels update.zip op SDcard
7.Reboot.

Daarna heb ik de phone laten draaien en me aangemeld en een paar apps geïnstalleerd.
Vervolgens NK02's update/mod ook hernoemd naar update.zip, gekopieerd naar SDcard en middels bovenstaande instructies geflasht (natuurlijk geen wipe en ook geen backup).

Uiteindelijk heb ik een volledig werkende Magic (Sapphire) (zonder Palm Pre mod) en met Pinch & Zoom. :*)
Wát is pinch & zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Met twee vingers kunnen in-en uitzoomen. Door twee vingers op het scherm te leggen en deze uit elkaar te bewegen zoom je in (je maakt het beeld "groter"), als je bijv. je wijsvinger en duim op het scherm legt en deze naar elkaar toe beweegt "knijp" je het beeld samen en zoom je uit.

Werkt stukken makkelijker, sneller en nauwkeuriger dan de plus en min knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op zich wil ik die Rom wel eens proberen ... vind alleen die Palm theme niks :P ik vind die Hero theme uit Nk02's r4 rom erg strak. Alleen geen idee hoe ik zo'n theme eruit haal? Is dat te doen? zoja dan knal ik die eroverheen.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:49:
[...]

Met twee vingers kunnen in-en uitzoomen. Door twee vingers op het scherm te leggen en deze uit elkaar te bewegen zoom je in (je maakt het beeld "groter"), als je bijv. je wijsvinger en duim op het scherm legt en deze naar elkaar toe beweegt "knijp" je het beeld samen en zoom je uit.

Werkt stukken makkelijker, sneller en nauwkeuriger dan de plus en min knopjes.
Werkt het ook snel/vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Muppet schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:55:
Op zich wil ik die Rom wel eens proberen ... vind alleen die Palm theme niks :P ik vind die Hero theme uit Nk02's r4 rom erg strak. Alleen geen idee hoe ik zo'n theme eruit haal? Is dat te doen? zoja dan knal ik die eroverheen.
Deze Roms zijn er uiteraard ook zonder Palm Pre theme. Zet je die er op ;) Zo'n thema er "even uit halen" is helaas geen optie nee... Losse thema's zijn er wel voldoende, er zal er misschien ook wel eentje op Hero lijken.
Mja, da's een relatief begrip hè. Ik vind het bijzonder goed werken. Veel fijner dan plus en min. Echter voor de die-hard button-pushers zitten de normale controls alsnog onderin. Je kan dus pinchen én pushen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Brad Pitt schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:37:
[...]

Deze Roms zijn er uiteraard ook zonder Palm Pre theme. Zet je die er op ;) Zo'n thema er "even uit halen" is helaas geen optie nee... Losse thema's zijn er wel voldoende, er zal er misschien ook wel eentje op Hero lijken.
Mwaw hij hoeft niet echt op Hero te lijken, is meer dat ik hem lekker strak en donker vind die in de Nk02 R4 zit :P

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/5305/screenshot1246109550788.th.pngAfbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/6609/screenshot1246109767472.th.pngAfbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/7872/screenshot1246109715582.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Muppet schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:28:
Mwaw hij hoeft niet echt op Hero te lijken, is meer dat ik hem lekker strak en donker vind die in de Nk02 R4 zit :P
Ja die Rom heb ik ook tijden gedraait, erg goed. Snel, stabiel, mooi, top! Maar ja, beetje rommelen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Ga wel ff stoeien van het weekend ;) kom ik wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week een beetje zitten spelen met de verschillende roms, maar ik heb er eigenlijk geen kunnen vinden die me zo goed bevalt als de standaard Vodafone ROM. Ik heb het voor elkaar gekregen om de Magic helemaal terug naar de originele software te krijgen, alleen de SPL blijft problemen geven. De originele Google SPL van het XDA forum heeft de optie S-OFF, terwijl de originele van Vodafone S-ON heeft. Kan iemand me misschien helpen aan de Vodafone-versie? Waarom zullen jullie denken, nou met die optie S-OFF is het niet mogelijk om OTA Updates uit te voeren, dat tot mijn grote frustratie.

Kan iemand me helpen om de OTA Updates weer aan de praat te krijgen? Op het XDA-forum schijnt niemand echt een antwoord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Heb net http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=535472 erop gezet. Da's die

Palm Pre v1.7*Cyans 3.6.8.1 & 3.9.1*

Met dus de laatste versie 3.9.1.

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het superkut:

1. wifi werkt niet
2. roteren van het scherm werkt niet (in geen enkele applicatie, laat staan je homescreen)
3. multi touch werkt niet

Doe IK iets verkeerd, of is dit gewoon een fuk-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:11:
Doe IK iets verkeerd, of is dit gewoon een fuk-versie?
Nee, dat had ik ook. Vandaar dat ik ook 3.6.8.1 er op heb staan en niét 3.9.x ;)

Dat, overigens geniale!, TouchPal toetsenbord is voor ons (nog) useless aangezien er geen Nederlands woordenboek in zit. Maar als je die eventjes probeert in het Engels... Bizar... Je kan van een woord gewoon iédere letter er naast zitten en nog pakt ie hem "goed". Als je intikt "ygud id a vinoyret" staat er gewoon "this is a computer", kap maar! _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Brad Pitt op 29-07-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Als je hem op de Magic heb gezet snap ik dat wifi het niet doet ... is een Dream rom als ik het zo zie. Dan moeten ze kernel fix maken of zoiets om dat aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:15:
[...]

Nee, dat had ik ook. Vandaar dat ik ook 3.6.8.1 er op heb staan en niét 3.9.x ;)

Dat, overigens geniale!, TouchPal toetsenbord is voor ons (nog) useless aangezien er geen Nederlands woordenboek in zit. Maar als je die eventjes probeert in het Engels... Bizar... Je kan van een woord gewoon iédere letter er naast zitten en nog pakt ie hem "goed". Als je intikt "ygud id a vinoyret" staat er gewoon "this is a computer", kap maar! _/-\o_
Kun jij mij een link geven van welke rom jij EXACT hebt gebruikt? Ik heb nu die 3.6.8.1 erop staan en ik heb precies hetzelfde:

- geen APN ingesteld
- geen rotate (in geen enkele app)
- geen multi-touch
- geen wifi

Ik DACHT nog: blijf er nou van af... maar nee... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:48:
Kun jij mij een link geven van welke rom jij EXACT hebt gebruikt?
Brb, ben op de zaak maar loop even naar huis om de USB kabel te halen, ben natuurlijk ook constant aan het flashen dus ik test even de file waarvan ik denk dat die het is... Momentje... :$

[Edit] Wat screenies van de Rom die er op stond en erg fijn is, weet zo welke het is hopelijk, ben hem nú aan het flashen... (clickable)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/palm01small.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/palm02small.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/palm05small.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/palm03small.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/palm04small.png

[Edit2] Okay, ben ik weer. De Rom waarvan ik dacht dat die het was staat er nu op:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/palm06.png

Onleesbare achtergrond is default, niet mijn keuze. Incl. rotatable Home dus, geen APN zoals met meer Roms (maar da's binnen twee minuten gefixt), incl. multitouch browser. Wifi kan ik hier niet testen want heb ik niet, maar deed het thuis prima. Al met al álles gewoon werkende, top Rom. Jammer dat je er zoveel problemen mee hebt gehad maar zoals je ziet doet ie het prima. Als je maar de juiste Rom hebt ;)

Heb hem voor de zekerheid maar geüpload zodat het for sure dezelfde is, je kan hem hier downloaden...

(MD5: f947f15d5563a6968a60c02175112bc3 - SHA1: 47b6265a98565cc22d54dcedaf33a306f7177cd8)

Succes! :9~ Let even weten hoe het is gegaan please! (doe wél een wipe voor het flashen hè!)

[ Voor 83% gewijzigd door Brad Pitt op 29-07-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:23:
[...]

Brb, ben op de zaak maar loop even naar huis om de USB kabel te halen, ben natuurlijk ook constant aan het flashen dus ik test even de file waarvan ik denk dat die het is... Momentje... :$

[Edit] Wat screenies van de Rom die er op stond en erg fijn is, weet zo welke het is hopelijk, ben hem nú aan het flashen... (clickable)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]
Ooooh suuupergoed man! Bedankt voor al je moeite! Die werkt so far prima! Ik ga gauw verder klooien! :)

THANKS!

[Edit2] Okay, ben ik weer. De Rom waarvan ik dacht dat die het was staat er nu op:

[afbeelding]

Onleesbare achtergrond is default, niet mijn keuze. Incl. rotatable Home dus, geen APN zoals met meer Roms (maar da's binnen twee minuten gefixt), incl. multitouch browser. Wifi kan ik hier niet testen want heb ik niet, maar deed het thuis prima. Al met al álles gewoon werkende, top Rom. Jammer dat je er zoveel problemen mee hebt gehad maar zoals je ziet doet ie het prima. Als je maar de juiste Rom hebt ;)

Heb hem voor de zekerheid maar geüpload zodat het for sure dezelfde is, je kan hem hier downloaden...

(MD5: f947f15d5563a6968a60c02175112bc3 - SHA1: 47b6265a98565cc22d54dcedaf33a306f7177cd8)

Succes! :9~ Let even weten hoe het is gegaan please! (doe wél een wipe voor het flashen hè!)

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)