Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:03:
Sinds paar dagen ook op 4.04nk02 de reloading UI praktijken. Maar weer even Enomther 1.84 er op dan. Die zal dat ook wel weer gaan hebben, maar een verse Rom loopt initieel natuurlijk altijd heerlijk ;)

Benieuwd wanneer er weer leuke updates komen van de bestaande Rom's, zijn er natuurlijk een paar al een tijdje aangekondigd maar met de recente ontwikkelingen zullen de Rom-bakkers wel een beetje opletten denk ik...
Blijft vaag man, die reloading UI problems van jou. Wat ik laatste tijd wel regelmatig doe is m'n telefoon even helemaal uitzetten. Heb 't idee dat Android dat "prettig vindt". Heb 't al een paar keer gehad dat mijn batterij wordt leeggetrokken omdat de "slimme" taakmanager kennelijk data/applicaties gaan prefetchen (o.i.d.) waar ik totaal niet om gevraagd heb, maar die wel voor problemen zorgt.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
spaceboy schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:28:
Wat ik laatste tijd wel regelmatig doe is m'n telefoon even helemaal uitzetten.
Dat lost het hier ook op hoor... En er zijn met mij tientallen mensen met herladende UI's. Het Cyanogen forum stond er vol mee. Heeft echt weinig te maken met een app/widget die dat doet. Op een gegeven moment is het geheugen gewoon vól en moet er herladen worden. Is met élke Rom op een 32B-mobiel zo.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:36:
Ik heb van de week CM 4.04 door nk02 op mijn foon geknald. Het is een verademing dat er nu Nederlands erin zit bij de toetsenbord.

Echter merk ik dat mijn bluetooth geen andere bluetooth apparaten kan vinden 8)7 Ik heb het idee dat ie helemaal niets doet! Ik heb eens een BT-Headset aangezet, en op mijn magic laten "zoeken" naar andere bluetooth apparaten, maar geeft geen enkele apparaat aan...

Iemand enig idee hoe dat komt?
Is er iemand die het kan bevestigen of het van de CM+nl02 komt? En is er een middel / truukje om BT alsnog aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:52:
Is er iemand die het kan bevestigen of het van de CM+nl02 komt? En is er een middel / truukje om BT alsnog aan de praat te krijgen?
Met CM 4.0.4 werkte Bluetooth bij mij wel.
In de laatste CM release (4.1.11.1) met Brain Fuck Scheduler (net zoals nk02Mod) werkt BT ook niet meer goed al kan dit natuurlijk ook in de donut code of ergens anders zitten. Wel kan ik pairen met de laatste experimental maar moet ik na het ontkoppelen opnieuw koppelen en rebooten om mijn headset te laten werken. Pairen werkt gewoon in beide versies.

nk02Mod heb ik wel geflashed maar al snel weer vervangen en geen BT getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:42:
Dat lost het hier ook op hoor... En er zijn met mij tientallen mensen met herladende UI's. Het Cyanogen forum stond er vol mee. Heeft echt weinig te maken met een app/widget die dat doet. Op een gegeven moment is het geheugen gewoon vól en moet er herladen worden. Is met élke Rom op een 32B-mobiel zo.
Toch blijf ik erbij dat je cache settings hier waarschijnlijk een hoop uitmaken (juist omdat het geheugen zo snel vol loopt) en mijn ervaring is dat bij verschillende ROMs (en zelfs versies van dezelfde ROM) verschillende settings een wereld van verschil maken. Ook maakt het uit waar je voorkeur ligt: bijvoorbeeld veel snelheid en wat meer reloads of minder snelheid en minder reloads. Probeer anders eens te experimenteren met de settings van compcache (aan / uit, verschillende groottes, met of zonder backing swap) of Linux swap (verschillende swapiness settings).

Ik wil niet zeggen dat ik nooit last heb van een herladende UIs maar vaak komt het niet voor en lang duurt het ook niet. Ook is mijn ervaring dat een lege desktop zonder widgets wel degelijk veel verschil maakt. Ik draai ook verder geen thema's omdat ik het idee heb dat een aantal van de custom Launchers, Browsers, Lockscreens, etc. nu ook niet echt goed zijn voor de snelheid.

[ Voor 6% gewijzigd door djengizz op 28-09-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
djengizz schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:02:
Probeer anders eens te experimenteren met de settings van compcache (aan / uit, verschillende groottes, met of zonder backing swap) of Linux swap (verschillende swapiness settings).
Done it all. Geen vrij geheugen is geen vrij geheugen. Bezoeken van een paar heeeel grote sites, veel rommelen in je Gallerij of whatever en je hebt een reloading UI. Bij elke Rom, is niéts aan te doen, door niemand, met geen enkele setting. Verminderen kan je het wel, opheffen is onmogelijk. Op is op.
Ik draai ook verder geen thema's omdat ik het idee heb dat een aantal van de custom Launchers, Browsers, Lockscreens, etc. nu ook niet echt goed zijn voor de snelheid.
Had allemaal makkelijk gekund als er wat meer fysiek geheugen in had gezeten. Ding is crippled, IMHO 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Over Bluetooth icm CyanogenMod:
Ik had juist met de standaard Magic firmware bluetooth problemen. In de auto (telefoonfunctie in ingebouwd navigatiegeval) kreeg ik alleen maar nummers in het telefoonboek, geen namen erbij. En bijvoorbeeld ook geen lijst met gemiste of gebelde nummers. Na het installeren van CM 4.1.11.1 (misschien ook al bij een iets oudere, iig niet 4.0.4) had ik ineens wel namen en ging het verbinden ook een stuk soepeler :) Nu alleen nog de lijst met gemiste/gebelde nummers, dan is het helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Waar stel ik compcache in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
In het user.conf bestand bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 29-09-2009 10:34 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb nu cm-4.1.11.1 erop gezet, alleen nu kan ik geen verbinding krijgen om mijn gmail-password te verifieren.
Dat zal waarschijnlijk eraan liggen dat het Vodafone netwerk platligt (daar kwam ik natuurlijk pas achter tijdens het flashen). Kan je ook op een andere manier dat wachtwoord laten verifieren? Want hoewel de ROM er wel op staat, kan ik nu dus niets beginnen....

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kan die wizzard op het begin toch gewoon skippen? Of bedoel je dat niet?

• Arjan A
  • Laatst online: 13:03

Arjan A

Cenosillicafoob

TripleQ schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:09:
Je kan die wizzard op het begin toch gewoon skippen? Of bedoel je dat niet?
Die wizzard die je kan skippen is een intro voor het gebruik van je Android (denk ik, want die heb ik ook geskipped). Om hem te gebruiken moet je alsnog een gmail-adres hebben, en daar moet je op ingelogd zijn...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:56 ]

• k7of9
  • Laatst online: 01-09 01:13
Arjan A schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:12:
[...]

Die wizzard die je kan skippen is een intro voor het gebruik van je Android (denk ik, want die heb ik ook geskipped). Om hem te gebruiken moet je alsnog een gmail-adres hebben, en daar moet je op ingelogd zijn...
Ook het aanmaken of invoeren van een gmail account zou je moeten kunnen skippen. Al is bij sommige roms die knop ervoor niet. Maar je kan dan ook gewoon op de home knop drukken en dan kan je verder.

Mijn fotografie en videografie

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Gebruiken jullie wel eens de CM Updater? En wat voor voordelen/nadelen heeft het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Laatst online: 28-07 19:03
barzi schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:52:
Gebruiken jullie wel eens de CM Updater? En wat voor voordelen/nadelen heeft het?
Voordeel: je ziet het als er een nieuwe cmrom is... en je kan m meteen downloaden en flashen...

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Heeft er iemand al de android 1.6 draaien? Deze is nu ook officieel te downloaden voor de HTC magic via de site van HTC. Zijn er al custom roms die hierop draaien? Want de saaie theme van de officiele rom zou ik graag vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Er zijn wel wat 1.6 Rom's ja, maar nog niet met theme's naar ik weet. Gisteren een poging gedaan om de nieuwe Enomther er op te zetten maar dat resulteerde in een bootloop. Je moet eerst je secondary partition deleten en weer aanmaken en zo. Welnu daar had ik dus even weinig zin in, dus weer gewoon een Nandroid backup (van Jac) terug gezet.

De 1.6 Base Image draaide prima maar na het installeren van de Expansion Pack ging het mis. Aangezien er talloze andere mensen ook dit probleem hadden ben ik er verder niet mee door gegaan, moest weg en wilde wel een werkende mobiel hebben ;) Inderdaad is het zonder thema eigenlijk niet meer te doen. Te saai ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 01-10-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:20:
Er zijn wel wat 1.6 Rom's ja, maar nog niet met theme's naar ik weet. Gisteren een poging gedaan om de nieuwe Enomther er op te zetten maar dat resulteerde in een bootloop. Je moet eerst je secondary partition deleten en weer aanmaken en zo. Welnu daar had ik dus even weinig zin in, dus weer gewoon een Nandroid backup (van Jac) terug gezet.

De 1.6 Base Image draaide prima maar na het installeren van de Expansion Pack ging het mis. Aangezien er talloze andere mensen ook dit probleem hadden ben ik er verder niet mee door gegaan, moest weg en wilde wel een werkende mobiel hebben ;) Inderdaad is het zonder thema eigenlijk niet meer te doen. Te saai ja.
Hmmm... het zou interessant kunnen zijn als 1.6 echt "blazing fast" is. Iemand een idee waarom je bijvoorbeeld zo'n 1.6 base zou gebruiken ipv een van de laatste CM's ofzo?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Laatst online: 01-09 01:13
spaceboy schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:29:
[...]

Hmmm... het zou interessant kunnen zijn als 1.6 echt "blazing fast" is. Iemand een idee waarom je bijvoorbeeld zo'n 1.6 base zou gebruiken ipv een van de laatste CM's ofzo?
blazing fast is een wat te sterke uitdrukking. Het is wel sneller als de originele cupcake. Ik merk geen verschil in snelheid vergeleken met recente enomther en cm roms.

Welke ROM je gebruikt is heel sterk een persoonlijke voorkeur. Wil je bleeding edge en zal en moet je apps op je SD hebben dan neem je CM. Wil je voornamelijk stabiliteit of ben je een developer dan neem je een base rom.

[ Voor 5% gewijzigd door k7of9 op 01-10-2009 18:58 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goha
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik heb cyanogen 4.04 met Nk02. Mijn Bluetooth werkt gewoon. Je moet dan wel eerst de Cyanogen 4.04 installeren en daarna de nk02 eroverheen zonder wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik draai nu de 1.6 van enomther met expansion pack en ik vind het toch wel een fijne ROM. Alles werkt, ik ben al mijn CM bugs kwijt en de customization m.b.v. expsetup vind ik super.
De standaard look-en-feel van Android / donut bevalt me sowieso wel (al zag ik dat er ook al themes waren) en ik vind hem best snel.

Geen support voor Nederlands maar ook dat vind ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tot ie een beetje is geupdate met wat meer goodies sla ik deze nog even over. Teveel dingen op het forum worden gemeld die nog er in gaan worden gezet. En zonder gChrome/xRom theme doe ik nietsss meer 8)
[Edit]
Uiteraard toch installed. Draait lekker. Een leuke theme komt nog wel. Ben al blij dat ie het nu doet ;)
Alleen m'n mooie custom icoontjes pakt ie niet. Oh doet wel, alleen niet met de Advanced Launcher :(

[ Voor 40% gewijzigd door Brad Pitt op 02-10-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik zou ook wel een ROM willen proberen maar verlies je dan garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Haijo schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:46:
Ik zou ook wel een ROM willen proberen maar verlies je dan garantie?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
djengizz schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:51:
Geen support voor Nederlands maar ook dat vind ik geen probleem.
Voor degene die toch wat Nederlands willen: ik heb de CustomLocale.apk van de emulator gehaald en die werkt prima op ADP 1.6. Vervolgens een nieuwe Locale aangemaakt (nl_NL) Dit geeft uiteraard geen volledige support maar iig zullen de apps die het ondersteunen nu in het Nederlands zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
De CM 4.1.99 is uit. Check op www.androidspin.com of check de site van CM zelf. 'T flashen vergt wat meer tijd en handelingen dan normaal gesproken maar alles is nu wel legaal en volledig open source. Straks maar eens wat tijd aan besteden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
4.1.99 staat er met wat kunstgrepen nu op. Bij mij wilde de originele 1.6 recovery image niet installeren, kreeg een "Sapphire" foutmelding. Door eerst de Enomther base 1.6 er op te zetten en daarna 4.1.99 er overheen te flashen draait het nu wel. Geen Advanced Launcher nog zo te zien, da's wel jammer. Wel na gChrome, yesss.

gChrome 4.1.99 er op en het ziet er ook weer prima uit. Telefoon wordt wel weer voelbaar graden warmer, dus hij zal wel weer vrijwel constant op 528Mhz draaien. Eens zien hoe het accuutje het uit gaat houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 05-10-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Hoe werkt de nieuwe werkwijze, dat je de google-apps apart back-upt? Gaat dat makkelijk en merk je er voor de rest nog wat van qua prestaties? Ik las trouwens dat deze ROM eerst vrij traag kan zijn maar na een aantal keer rebooten snel gaat lopen. Had jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:08:
Hoe werkt de nieuwe werkwijze, dat je de google-apps apart back-upt? Gaat dat makkelijk en merk je er voor de rest nog wat van qua prestaties? Ik las trouwens dat deze ROM eerst vrij traag kan zijn maar na een aantal keer rebooten snel gaat lopen. Had jij dat ook?
Van dat backuppen niets gemerkt. Gewoon gewiped, Enomther 1.6 Base er op, effe reboot, terug naar de recovery, 4.1.99 er op, reboot, gChrome er op, reboot, klaar.

Nu alle apps weer aan het instellen, snelheid was meteen goed. Was ook voorbereid op een initieele irritatie periode maar gelukkig niet nodig gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Zat net even op youtube te kijken en zag dit voorbij komen:

http://www.youtube.com/watch?v=o8BZYEBsSws

Erg makkelijke manier om je Magic te rooten en een nieuwe rom te installeren. Volgens mij is dit een stuk makkelijker dan wat er in de openingspost staat. Ik zie alleen dat je op deze manier geen hacked SPL installeert (volgens mij), en ik weet niet wat daar het nadeel van is..? Of werkt dit niet bij elke Magic (32B)?

En werkt de manier van de TS wel op elke HTC Magic (32B)?

[ Voor 10% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-10-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Ik heb nu steeds dat op mijn enomther rom, nog Cupcake natuurlijk, opkomt dat er een update is, en dit blijft maar komen, zelf als je kiest installeer later, dan nog komt het na 5 min terug. Deze zal de officiële van google zijn, en ik vraag mij af wat ik moet doen?

Deze eerst installeren en dan de enomther 1.6 eroverheen of direct de enomther 1.6. En zoja, waar kan ik de EU versie downloaden van de enomther 1.6, en zijn hier al theme's voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ehm...HELP HELP HELP HELP O-)

Sorry voor de noodkreet, maar mijn 32b Magic start niet meer op...
Ik had draaien de laatste cyanenmod voordat die van gisteren beschikbaar was.
Met de bootloader RAv1.2.1

Ik heb de volgende stappen uitgevoerd

Ik heb dus eerst Recovery Image van HTC voor de Magic gedownload, en die samen met de cyanenmod op de SDkaart gezet.

Vervolgens via de recovery console eerst de update van HTC uitgevoerd....NIET gereboot, en toen de cyanenmod update.

Daarna zei ik "Reboot", en ging de Magic spontaan nog eens een radio update uitvoeren!
Toen die daarmee klaar was kon ik nogmaals op reboot klikken, en toen begon de ellende.

Hij blijft alleen maar op het rode vodafone scherm staan.
Ik heb zeker een uur gewacht, maar daarna toch stiekem de batterij er even uitgehaald, om het nogmaals te proberen...Wat niks heeft geholpen.

Ook kom ik nu niet meer in de recovery console, want er gebeurd gewoon niks als ik opstart met de Home button ingedrukt. Scherm blijft rood. Ook als ik naar de fastboot wil gaan (search button), dan blijft die op het rode scherm.

Iemand enig idee wat ik nu kan doen? behalve wachten, en hopen dat het rode scherm spontaan verder gaat?

Ik heb natuurlijk de threads op XDA zo goed als dat kan (enorme threads) gelezen, maar zie één iemand met het probleem die ook geen antwoord krijgt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
TripleQ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:18:
Ehm...HELP HELP HELP HELP O-)

Sorry voor de noodkreet, maar mijn 32b Magic start niet meer op...
Ik had draaien de laatste cyanenmod voordat die van gisteren beschikbaar was.
Met de bootloader RAv1.2.1

Ik heb de volgende stappen uitgevoerd

Ik heb dus eerst Recovery Image van HTC voor de Magic gedownload, en die samen met de cyanenmod op de SDkaart gezet.

Vervolgens via de recovery console eerst de update van HTC uitgevoerd....NIET gereboot, en toen de cyanenmod update.

Daarna zei ik "Reboot", en ging de Magic spontaan nog eens een radio update uitvoeren!
Toen die daarmee klaar was kon ik nogmaals op reboot klikken, en toen begon de ellende.

Hij blijft alleen maar op het rode vodafone scherm staan.
Ik heb zeker een uur gewacht, maar daarna toch stiekem de batterij er even uitgehaald, om het nogmaals te proberen...Wat niks heeft geholpen.

Ook kom ik nu niet meer in de recovery console, want er gebeurd gewoon niks als ik opstart met de Home button ingedrukt. Scherm blijft rood. Ook als ik naar de fastboot wil gaan (search button), dan blijft die op het rode scherm.

Iemand enig idee wat ik nu kan doen? behalve wachten, en hopen dat het rode scherm spontaan verder gaat?

Ik heb natuurlijk de threads op XDA zo goed als dat kan (enorme threads) gelezen, maar zie één iemand met het probleem die ook geen antwoord krijgt :'(
Je moet altijd rebooten na een flash, anders installeert het niet en waarschijnlijk is hij hierdoor gecrasht, om dit terug in orde te zetten weet ik niet hoe je dit moet doen. Kan je er in via de command line van je pc? Zie je het toestel er staat als je fastboot devices doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Droned schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:41:
[...]

Je moet altijd rebooten na een flash, anders installeert het niet en waarschijnlijk is hij hierdoor gecrasht, om dit terug in orde te zetten weet ik niet hoe je dit moet doen. Kan je er in via de command line van je pc? Zie je het toestel er staat als je fastboot devices doet?
Hmm zie dat ik een foutje maakte, door te denken dat ik met de searchbutton in de fastboot dacht te komen
Is natuurlijk de back-button!! En dat werkt nog wel gelukkig!

Ben nu de SDK aan het downloaden (werk pc)

[edit]
Jaaaaaaaa, ik zie weer een android bootscherm! _/-\o_
Uiteindelijk opgelost, door vanuit de fastboot, de recovery-image van RA te installeren.
Vervolgens kon ik dus weer in de recovery console, en van daaruit via ADB een nieuwe rom kunnen pushen naar de sdkaart. En die kunnen installeren via de recovery console.

Hmm terwijl ik dit tik, verdwijnt het android bootscherm, en wordt het scherm angstvallig zwart...maar volgens mij duurt dat een paar minuutjes, en gaat die dan verder.. We zullen zien!

[edit2]
Nou...Scherm bleef maar zwart...opnieuw de update.zip toegepast via de recovery, en nu werkt het wel weer!

[ Voor 34% gewijzigd door TripleQ op 06-10-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Ik vind het weer tijd voor een nieuwe rom...
1.6 is uit, en ik draai al weer en maand (met veel plezier) die algemene rom van cynogen die op zowel de g1 als de magic werkte.

maar zoals gewoonlijk is het xda forum nogal overwhelming qua keuzes, welke zou nu aan te bevelen zijn ?
stabiel
snel
veel features
eyecandy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cyanogen's Rom is nu bij versie 4.1.999. gChrome theme is er ook alweer voor die versie, gaat lekker zo 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/41999-01-small.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/41999-02-small.png

Optisch weinig aan te zien (uiteraard) maar een relatief interessante changelog wel, vooral qua compcache.
* BFS-303 (fixes some regressions like statusbar fling)
* Fixed BT not working (firmware)
* Updated APN list
* New wallpapers from matt_stang
* Fixed crazy compcache settings
* Fixed syntax error in userinit startup
* Fixed build.prop files
* Patch for LocationManagerService wakelock issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Om de CMROM te flashen moet er ook een recovery image van HTC geflasht worden. Als ik echt met mn telefoon dat bestand aanklik op de link die Cya gegeven heeft dan sluit mn browser en gebeurt er niets....

Cya heeft het ook over de telefoon mounten. Betekent dat dat ik mn foon aan mn pc moet hangen?? zie niet in waarom... Kan toch gewoon alles op mn foon doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Op de manier zoals het op het XDA forum staat lukte het mij sowieso niet, had een zwart scherm en telefoon wilde niet meer booten. Zat vast in een bootloop. Downloaden van de genoemde recovery ging echter prima.

Echter van Enomther de Base 1.6 Rom geflashed en daar overheen de Cya 4.1.9xx. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Zonder wipe? Of eerst wipe, dan enomther en dan CM? Heb je op die manier dan nog wel de google apps? En heb je die recovery nou wel of niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:12:
Zonder wipe? Of eerst wipe, dan enomther en dan CM? Heb je op die manier dan nog wel de google apps? En heb je die recovery nou wel of niet gebruikt?
Aangezien ik van een geheel andere Rom kwam wel even gewiped via de CM1.4 loader ja. Toen dus de Enomther 1.6 Base er op, reboot, APN toegevoegd, even naar de Market, wat gedownload.

Weer reboot naar de CM1.4 loader, CM 4.1.99 geflashed. Laten booten. En erna de gChrome theme er op.

Vanmorgen dus gewoon over 4.1.99 de 4.1.999 Rom geflashed, en daar weer de gChrome alsnog overheen.

Heb dus niét de recovery gebruikt zoals vermeld op het XDA-forum omdat die bij mij in een bootloop resulteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Als ik nu mijn apps (of eigenlijk: data daarvan, zoals instellingen en highscores) niet kwijt wil raken maar toch wil upgraden van 4.1.11.1 naar 4.1.999, wat kan ik dan het beste doen? Is er een backuptooltje of zoiets? Ik heb geen Apps2SD oid.

edit: Even Googlen doet wonderen. Dit appje (Backup for root users) gevonden. Iemand daar ervaring mee?

Ik heb het ooit met ASTRO geprobeerd, nog voordat ik geroot had. Toen had ik het probleem dat ie een betaalde app niet wilde backuppen, terwijl ik juist van die app de data niet kwijt wilde. Misschien lukt dat met root wel...

[ Voor 51% gewijzigd door rb338 op 07-10-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Brad Pitt schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

Aangezien ik van een geheel andere Rom kwam wel even gewiped via de CM1.4 loader ja. Toen dus de Enomther 1.6 Base er op, reboot, APN toegevoegd, even naar de Market, wat gedownload.

Weer reboot naar de CM1.4 loader, CM 4.1.99 geflashed. Laten booten. En erna de gChrome theme er op.

Vanmorgen dus gewoon over 4.1.99 de 4.1.999 Rom geflashed, en daar weer de gChrome alsnog overheen.

Heb dus niét de recovery gebruikt zoals vermeld op het XDA-forum omdat die bij mij in een bootloop resulteerde.
Welke enomther heb je dan juist gedownload? Want de EU versie is nog niet in Donut. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:39:
Welke enomther heb je dan juist gedownload? Want de EU versie is nog niet in Donut. Klopt dit?
Klopt, gewoon de "bovenste" (TheOfficial TMO DRC83 - (Donut) - US v1.9.2), die doet het ook prima ;)

Het gaat dan ook alleen maar om de base 1.6 hè... Hierna moet je ook bij Enomther de Expansion nog flashen, als je zijn Rom wilt gebruiken. Je gebruikt alleen maar zijn basis, en Cyanogen's "expansion" erna.

[ Voor 25% gewijzigd door Brad Pitt op 07-10-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:42:
[...]

Klopt, gewoon de "bovenste" (TheOfficial TMO DRC83 - (Donut) - US v1.9.2), die doet het ook prima ;)

Het gaat dan ook alleen maar om de base 1.6 hè... Hierna moet je ook bij Enomther de Expansion nog flashen, als je zijn Rom wilt gebruiken. Je gebruikt alleen maar zijn basis, en Cyanogen's "expansion" erna.
Is het op deze manier niet vereist om je partities opnieuw in te delen? Ik zit namelijk nog steeds met een ext4. Das ook de reden dat ik nog nooit een enomtherROM heb gedraaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:55:
Is het op deze manier niet vereist om je partities opnieuw in te delen? Ik zit namelijk nog steeds met een ext4. Das ook de reden dat ik nog nooit een enomtherROM heb gedraaid...
Dat is een goeie... Geen idee of de Base óók al Ext4 niet trekt, zou zomaar kunnen natuurlijk ja.

Oh well, Nandroid backuppie en knallen toch gewoon? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Mn huidige rom is trouwens ook een 1.6 rom. Is dat ook goed genoeg om die 999 overheen te knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:11:
Mn huidige rom is trouwens ook een 1.6 rom. Is dat ook goed genoeg om die 999 overheen te knallen?
Dat zou ik niet doen nee, je moet (denk ik) wel echt beginnen met een 1.6 basis Rom en dan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brickgevaarlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee, zo erg is het nu ook weer niet hè ;) Al "update" de Cya 4.1.999 base wel ook je Radio, met een versie die er al op stond, handig. Als zoiets vastloopt is het minder feest. Dat doet de Enomther versie echter niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Misschien toch maar eens mn partities terugzetten en dan gewoon een ext3 aanmaken zodat ik weer alles kan... Ik zit nu al weken (het lijkt wel maanden) met dezelfde ROM omdat een hoop roms de ext4 niet pikken. Trouwens geen flauw idee wat het voordeel zou zijn van ext4. Was stom om de partities een ext4 te geven alleen maar omdat het kon... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Wat is het verschil tussen deze 2 roms:

-TheOfficial HTC ADP 1.6 DRC83 (Donut) v1.9.2

-TheOfficial TMO DRC83 - (Donut) - US v1.9.2

En welke moeten wij (als NL gebruikers) gebruiken? En kunnen we de base en de expansion van Enomther installeren (zonder problemen)?

Gebruikt de v1.9.2 van de Enomther trouwens ook de HTC Hero dialer (met telefoonboek in 1)?

[ Voor 31% gewijzigd door Perzikvrucht op 07-10-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
barzi schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:47:
Wat is het verschil tussen deze 2 roms:

-TheOfficial TMO DRC83 - (Donut) - US v1.9.2

En welke moeten wij (als NL gebruikers) gebruiken? En kunnen we de base en de expansion van Enomther installeren (zonder problemen)?

Gebruikt de v1.9.2 van de Enomther trouwens ook de HTC Hero dialer (met telefoonboek in 1)?
Bij de US versie zit bijvoorbeeld geen Nederlandse taal, hiervoor zal je een EU versie moeten nemen.

Base en expansion van Enomther draait ook prima ja, gebruikte ik voordat Cya 4.1.999 er op stond.

Geen HTC Hero dialer nee. Die zit wel in Enomther's Roger's Rom.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 08-10-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik heb net eerst de EnomtherROM geflasht, reboot gedaan, iets gedownload van de market, 4.1.999 geflasht, gereboot, gChrome geflasht en aan de slag gegaan.

Market en Gmail zijn in ieder geval weg. google maps staat er wel op. Daarnaast kan ik met geen mogelijkheid een toetsenbord tevoorschijn toveren. android toetsenbord doet het dus niet. Touch input geeft alleen maar foutmeldingen. Kortom, het werkt voor geen meter bij mij.... Zit nu dus weer mn back-up terug te zetten.

Zou ik nu door het flashen van de 4.1.999 mn radio ge-update hebben en kan dit problemen opleveren?? Ik blijf dat begrip "radio" een vaag begrip vinden....

Misschien toch maar even 4.2 afwachten en proberen het op de officiële CM-manier te doen (dus niet Enomther flashen maar dat HTC-gebeuren...) Zou ik daardoor wel weer de beschikking hebben over gmail en de market? Of heb ik een cruciale stap gemist? Ik kan die stap niet ontdekken...

De wereld is er niet makkelijker op geworden na dat "gezeik" van Google tegen Cya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:21:
Zou ik nu door het flashen van de 4.1.999 mn radio ge-update hebben en kan dit problemen opleveren?? Ik blijf dat begrip "radio" een vaag begrip vinden....
Nee, de Radio wordt geüpdate als je de op het XDA-forum vermelde HTC-recovery gebruikt, niet met de Enomther 1.6 base. Trouwens updaten is relatief, aangezien ie je Radio overschrijft met dezelfde versie...
Misschien toch maar even 4.2 afwachten en proberen het op de officiële CM-manier te doen (dus niet Enomther flashen maar dat HTC-gebeuren...).
Of Jac's 1.6 versie nog even afwachten... ;) Die zet ik er ook meteen op als 'ie uit is.
Zou ik daardoor wel weer de beschikking hebben over gmail en de market? Of heb ik een cruciale stap gemist? Ik kan die stap niet ontdekken...
GMail en de Market doen het hier gewoon prima. Er is ergens duidelijk iets fout gegaan. Wat je wel nog kan proberen is je Ext-partitie te wipen en het weer opnieuw te proberen, misschien is daar een conflict mee.
De wereld is er niet makkelijker op geworden na dat "gezeik" van Google tegen Cya.
+1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:32:
[...]

Nee, de Radio wordt geüpdate als je de op het XDA-forum vermelde HTC-recovery gebruikt, niet met de Enomther 1.6 base. Trouwens updaten is relatief, aangezien ie je Radio overschrijft met dezelfde versie...

[...]

Of Jac's 1.6 versie nog even afwachten... ;) Die zet ik er ook meteen op als 'ie uit is.

[...]

GMail en de Market doen het hier gewoon prima. Er is ergens duidelijk iets fout gegaan. Wat je wel nog kan proberen is je Ext-partitie te wipen en het weer opnieuw te proberen, misschien is daar een conflict mee.

[...]

+1 8)
Haha, als de Jac 1.6 uitkomt dan neem ik gewoon die. Dan gaat er ook zeker geen CM-ROM overheen... en dat van die ext-partitie moet ik ook nog steeds doen... (maar dat roep ik al tijden...) Kan dat via mn CM 1.4 recovery? Daar kan je kiezen voor "repair ext filesystems". Is dat de juiste manier? En dan met die RAv recovery (of zoiets...) weer mn partities instellen met een ext3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:37:
Kan dat via mn CM 1.4 recovery? Daar kan je kiezen voor "repair ext filesystems". Is dat de juiste manier?
Nee, repair ext filesystems is iets heel anders. Met de CM1.4 recovery kan je wel vanuit de command prompt rommelen met parted, maar makkelijker is het met:
En dan met die RAv recovery (of zoiets...) weer mn partities instellen met een ext3...
Precies ;) In die recovery zit een partitioneer-optie. Let wel: je bent álle geinstalleerde apps dan wel kwijt hè die nu op je Ext-partitie staan... Dus die ff backuppen en erna weer 1-voor-1 terugzetten. Is wel wat werk, maar als je eenmaal een Ext3-partitie hebt kan je dat voorlopig gewoon zo laten staan. Ik had ook spijt van Ext4 ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
't is dus ff een kwestie van alle apps backuppen met mn Astro? Of komen die dan op een ext die verdwijnt en moet ik het hele zootje ergens buiten mn telefoon opslaan?? Daarna dus mn sd weer naar originele staat brengen (met Rav recovery denk ik... ) en dan partitioneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:18:
't is dus ff een kwestie van alle apps backuppen met mn Astro? Of komen die dan op een ext die verdwijnt en moet ik het hele zootje ergens buiten mn telefoon opslaan?? Daarna dus mn sd weer naar originele staat brengen (met Rav recovery denk ik... ) en dan partitioneren...
Ik weet niet of dat met Astro kan, je kan niet zomaar bij je Ext3/4 partitie komen toch? Ik doe het meestal gewoon van de command prompt, met:

adb shell cp -a /system/sd/app /sdcard/xxxxxxxxxx

waarbij die xxxxxxxx dan een directory wordt op je Fat32 partitie. Dus al je geïnstalleerde apps van je Ext4 worden nu gezet op de Fat32 partitie. Dan kan je je Ext4 deleten, een Ext3 aanmaken en de apps weer herinstalleren, waarbij ze dus weer op de nieuwe Ext3 terecht komen.

Je kan ze uiteraard ook gewoon weer terugzetten op de Ext3 partitie, zonder te installeren, dit gaat meestal ook wel goed. Sommige apps doen het echter pas als ze zijn geherinstalleerd, die zullen tijdens de install wel andere files/mappen aanmaken die anders niet worden gecreëert bij het zomaar terugzetten van de .apk's.

Als je de xxxxxxx directory kopieert naar je PC heb je ook daar meteen een backup van, mocht er iets mis gaan. Ik formatteer eens in de zoveel tijd gewoon de héle SD-card aangezien ik dénk dat het dan fijner loopt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 08-10-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Brad Pitt schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:15:
[...]

Bij de US versie zit bijvoorbeeld geen Nederlandse taal, hiervoor zal je een EU versie moeten nemen.

Base en expansion van Enomther draait ook prima ja, gebruikte ik voordat Cya 4.1.999 er op stond.

Geen HTC Hero dialer nee. Die zit wel in Enomther's Roger's Rom.
Oke, is dit dan de europese versie?:

En is de nederlandse taal ook met een apk (vooral de T9) te installeren? Roger's rom is gewoon een naam? Of is deze alleen voor het Roger netwerk? En deze is dan neem ik aan ook volledig Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
barzi schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:04:
Oke, is dit dan de europese versie?:

De versie met EU in de benaming is de Europese versie, die heeft sowieso NL-taal. Met de Cyanogen 4.1.999 heb je óók gewoon Nederlands hè, als je die "over" de Enomther Base 1.6 flash't.
En is de nederlandse taal ook met een apk (vooral de T9) te installeren? Roger's rom is gewoon een naam? Of is deze alleen voor het Roger netwerk? En deze is dan neem ik aan ook volledig Engels?
Dit weet ik niet ;) Zie voor meer info over de Enomther Rom's ook deze tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik heb sinds 20 minuten de T-mobile Pulse beta 1.0 eropstaan. (http://db.androidspin.com...isplay.asp?developerid=14) Echt helemaal leuk!!! Wil je echt eens een keer wat anders als al die gemoificeerde htc-ROMS dan is dit echt een aanrader. Nog niet alles werkt optimaal volgens XDA maar het ziet er zo cool uit!! (bv een homescreen dat niet alleen van links naar rechts kan wisselen maar ook van boven naar onder en waarbij je kan uitzoomen in je homescreen). Mn contacten heb ik nog niet kunnen synchroniseren maar dat zal ook wel lukken.

Ik voel me net alsof ik mn alleerste ROM heb geflasht... Echt tof dit!! :-)

EDIT: contactpersonen werkt weer. vinkje achter synchroniseren stond uit... :-)

[ Voor 6% gewijzigd door MetalManic op 09-10-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Geen a2sd (nog), dus zal (nog) geen keepertje blijven maar ook maar even kijken dan wat het is. Zoveel lovende woorden maken me nieuwsgierig. Flashing as we speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik ben wel ff bezig geweest met een aantal gebackupte apps met mn astro weer te installeren. Heb de meeste shit lekker niet geinstalleerd alleen de handige dingen die ik vaak gebruik. Heb met deze rom soms wel dat ie ineens weer gaat opstarten. Ach ja, is beta-versie. Maar nogmaals, hij is erg stoer. Heb nu ook de beschikking over widcards... een ander soort widgets. Ook een leuke toevoeging!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Plus... OMG! TouchPAL toetsenbord in het Nederlands! Best keyboard EVER is dat!

Voor het geval je het niet wist: gewoon drukken op een letter is uiteraard gewoon die letter selecteren, echter omhoog "swipen" op die letter geeft je een hoofdletter en omlaag swipen de "secondary" functie van die betreffende toets, dus een omlaag-swipe op de G bijv. een "?". Da's echt ZO handig als je dat gewend bent.

Hoppa, en gewoon een reloading UI terwijl de telefoon naast me ligt, dat voorspelt veel goeds, not ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Dat van dat toetsenbord wist ik nog niet. Thnks voor de tip!

ja, 't is een beta-versie hè... dr wordt nog hard aan gesleuteld maar geef toe, t is mooi hè! :-). Ik zou zo een pulse willen hebben... Nu eerst maar s in de gaten houden wanneer de volgende versie komt. 'k zag net trouwens dat het gewoon cupcake is en geen donut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Geen Donut, dus oude Market, geen Universal Search, Dialer werkt hier niet (toch wel handig op een telefoon meestal), volume is nul, kan hem niet rebooten via de Power Off knop, reloading UI om de haverklap, etc.

Dus Nandroid backup here we come. Was inderdaad wel even leuk, en ziet er space uit ja, dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
oude market voldoet voor mij (heeft mn maxismarom die ik normaal gesproken gebruik ook...), universal search is door een meegeleverde app opgelost, dialer gebruik ik normaal gesproken ook een app voor, dus nu ook. Volume kan je stellen toch?? Of bedoel je geen belvolume?

Reboot heb ik nog niet gecheckt en die reloads heb ik niet echt veel last van (ben ook aan het werk dus kan niet onwijs veel spelen ;-)). Ik hou m er nog even op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Een Rom waar notabene de dialer niet van werkt is werkelijk te nutteloos voor woorden om die online te zetten naar mijn mening ;) Het volume is (nou ja, was, 4.1.999 is back) nul van de ringtones, die waren zo goed als onhoorbaar. Hou hem wel in de gaten want het ziet er wel leuk uit. Maar voorlopig is het nog niks, IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Vraag (lees hulpkreet) ik heb mij laten overhalen ook een htc magic te nemen, maar ik snap er niet echt veel van. Ik ben als vervente wm 6.1 nogal iets anders gewend. Mijn vraag: is het mogelijk ook een wm 6.1 (of hoger) op deze foon te zetten? bestaat zo`n rom, is het mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee, kan alleen een Android Rom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een HTC Magic besteld, en wil daar de CyanogenMod 4.1.999 ROM op gaan flashen.
Nu las ik over het feit dat deze ROM geen Google Apps meer bevat (zoals de Market enzo).

Is er een manier om deze applicaties er alsnog gewoon weer in te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:53:
Ik heb inmiddels een HTC Magic besteld, en wil daar de CyanogenMod 4.1.999 ROM op gaan flashen.
Nu las ik over het feit dat deze ROM geen Google Apps meer bevat (zoals de Market enzo).

Is er een manier om deze applicaties er alsnog gewoon weer in te krijgen?
Die apps staan er gewoon nog steeds op hoor, geen probleem. Gewoon de vereiste stappen volgen en je hebt zowel Rom 4.1.999 én alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Brad Pitt schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:40:
Nee, kan alleen een Android Rom op.
Oké dan weet ik dat. Ik lees veel over altrnatieve roms die te krijgen zijn. Zitten daar wm-achtige roms tussen waarmee ik het beeld kan schetsen een wm foon hebt ipv android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
marcel23456 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:24:
Oké dan weet ik dat. Ik lees veel over altrnatieve roms die te krijgen zijn. Zitten daar wm-achtige roms tussen waarmee ik het beeld kan schetsen een wm foon hebt ipv android?
Voor zover ik weet (gelukkig) nog niet. Mensen nemen vaak juist een Android om dat te vermijden hè... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn Magic ontvangen, en wil er nu CyanogenMod op gaan zetten.
Moet ik het toestel nog op één of andere manier rooten alvorens ik ga flashen, of moet ik gewoon de stappen volgen zoals in deze post staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:12:
Ik heb zojuist mijn Magic ontvangen, en wil er nu CyanogenMod op gaan zetten.
Moet ik het toestel nog op één of andere manier rooten alvorens ik ga flashen, of moet ik gewoon de stappen volgen zoals in deze post staan?
Ik zou eerlijk gezegd gewoon beginnen met Cyanogen 4.04, de nieuwste stabiele versie van de Rom's. De 4.1.999 Rom is (nog) niet helemaal stabiel en wat lastiger te installeren. Of een Jac of Enomther Rom.

Maar goed, ieder zijn ding, en de allerlaatste Rom installeren is natuurlijk ook wel kewler, dat weer wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 10-10-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:16:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd gewoon beginnen met Cyanogen 4.04, de nieuwste stabiele versie van de Rom's. De 4.1.999 Rom is (nog) niet helemaal stabiel en wat lastiger te installeren. Of een Jac of Enomther Rom.

Maar goed, ieder zijn ding, en de allerlaatste Rom installeren is natuurlijk ook wel kewler, dat weer wel ;)
Welnee Brad. ;) Ik heb nog steeds CM4.04, vind het wel prima voorlopig. En ik weet 't, ik mis net dat kleine beetje kewl-ness, maar vind 't mooi zat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:21:
Welnee Brad. ;) Ik heb nog steeds CM4.04, vind het wel prima voorlopig. En ik weet 't, ik mis net dat kleine beetje kewl-ness, maar vind 't mooi zat. :)
Oh maar dat vind ik ook hoor! Vandaar ook het "advies". En die installeert gewoon makkelijk(er). Ik zou niet meteen beginnen met een (anders dan normaal te installeren) beta Rom. Maar nogmaals, ieder zijn ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:16:
[...]

Bedankt voor het meedenken :) Ik wil echter altijd het nieuwste van het nieuwste hebben, en wil toch de 4.1.999 ROM installeren! 8)7

Als ik de stappen op het XDA forum doorloop, dan zie ik dat ik een Android 1.6 Recovery Image voor de HTC Dream DevPhone moet installeren. Klopt dit? (ik maak gebruik van CM-Recovery 1.4)

Een stukje onderaan staat namelijk een andere recovery image van een derde partij (geen HTC dus). Welke moet ik nu kiezen? Klopt het dat ik gewoon de DevPhone image moet installeren?

(Sorry voor de n00b vragen als dit wellicht al eerder naar voren is gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:37:
Een stukje onderaan staat namelijk een andere recovery image van een derde partij (geen HTC dus). Welke moet ik nu kiezen? Klopt het dat ik gewoon de DevPhone image moet installeren?
Het zou niet uit moeten maken als je goed flashed maar ik zou kiezen voor de ADP 1.6 rooted base als je een Magic hebt. Mocht er onverhoopt iets mis gaan dan verlies je hiermee geen root en ook wordt er geen radio geflashed.

Het eindresultaat zou hetzelfde moeten zijn aangezien de CM ROM alleen deze ROMs nodig heeft om het Google framework eruit te trekken. Ik heb beide versies geprobeerd (ik had een ander probleem dat mijn recovery bestanden corrumpeerde tijdens flashen) en beide flashte prima.
Ik draai nu zelfs CM 4.1.999 met als basis een hele andere donut ROM en alle Google apps werken prima (en het is razendsnel i.c.m. ext4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyanogen 4.1.999 draait inmiddels als een zonnetje!

Ik was op zoek naar een mogelijkheid om het splashscreen van Vodafone te vervangen door iets anders, en kwam toen iets tegen over het vervangen van de SPL.

Later zag ik dat in dit topic ook gesproken wordt over het vervangen van de SPL zijnde een onderdeel van het rooting proces. Dit heb ik dus niet gedaan. Heeft dit verder (behalve het vervangen van het splashscreen) verder nog een toegevoegde waarde, en kan ik dit ook, na dat ik CyanogenMod heb geinstalleerd, uitvoeren?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Brad Pitt schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:23:
[...]

Voor zover ik weet (gelukkig) nog niet. Mensen nemen vaak juist een Android om dat te vermijden hè... 8)
Ik snap um :) ander vraagje (voor wie het weet) in de market staan veel mooie themes, maar die moet je weer gebruiken met een ahome freshface of dxtop, maar die zijn ineens betaald (slim dus) maar de pest is, die moet je kopen met een creditkaart en die heb ik niet. Zijn hier alternatieven voor om toch andere themes te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
marcel23456 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:29:
[...]
Zijn hier alternatieven voor om toch andere themes te installeren?
Je kan toch ook gewoon een theme downloaden van XDA en deze zelf een beetje tweaken? Draai nu de gChrome theme, maar zo zijn er vele anderen. Gewoon even kijken in het HTC Dream forum aldaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/41999-02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:50:
Later zag ik dat in dit topic ook gesproken wordt over het vervangen van de SPL zijnde een onderdeel van het rooting proces. Dit heb ik dus niet gedaan. Heeft dit verder (behalve het vervangen van het splashscreen) verder nog een toegevoegde waarde, en kan ik dit ook, na dat ik CyanogenMod heb geinstalleerd, uitvoeren?
Inderdaad is dat onderdeel van het rooting proces al is het vaak een downgrade van SPL + Radio om rooting mogelijk te maken. Heb je de one-click-root methode gebruikt dan gebeurd dit niet want die maakt gebruik van een Bluetooth exploit.

Voor sommige ROMS zijn bepaalde versies van Radio en SPL nodig en die zul je dan moeten flashen. Verder kan het zijn dat je een 'perfected SPL' draait die niet vervangen is omdat je de one-click methode hebt gebruikt. Het nadeel hiervan is o.a. dat je niet kunt fastbooten en bepaalde zaken niet kunt flashen. Wil je hier vanaf dan zal je een zogenaamde Goldcard moeten gebruiken (speciaal geprepareerde sdcard). Bekende perfected SPLs zijn de 1.33.0006 en 1.33.0010.

Bedenk wel dat het proces van het flashen van Radio + SPL veel risicovoller is dan het flashen van een ROM en er is een kans op het bricken van je telefoon. Dus zolang je niet ergens tegenaan loopt waarvoor het nodig is zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 01:05:
[...]

Je kan toch ook gewoon een theme downloaden van XDA en deze zelf een beetje tweaken? Draai nu de gChrome theme, maar zo zijn er vele anderen. Gewoon even kijken in het HTC Dream forum aldaar.
Dat ziet er geweldig uit Brad pitt, kun je vertellen hoe je dit hebt aangepakt. Vooral de icoontjes vind ik erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:17:
Dat ziet er geweldig uit Brad pitt, kun je vertellen hoe je dit hebt aangepakt. Vooral de icoontjes vind ik erg gaaf!
Shortcuts op je desktop aanpassen met Better Cut, gebruik makende van de Glasklart icon set ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb een probleempje en kom er maar niet uit:

Als ik een recovery image wil flashen (van de startpost, ook op die manier) dan staat er in m'n console:

error writing recovery: Premission denied

Hoe kan ik dit oplossen? Als ik op dit moment home + power druk, dan zie ik een 3-hoek bord met een uitroep teken en een magic ernaast, maar ik heb geen idee wat dit betekent..

Het is inmiddels toch gelukt, ineens..
Kan iemand mij vertellen hoe ik compcache aanzet?

[ Voor 11% gewijzigd door Perzikvrucht op 11-10-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:19
barzi schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:32:
[s]Het is inmiddels toch gelukt, ineens..
Kan iemand mij vertellen hoe ik compcache aanzet?
het ligt er aan welke rom je draait, CM roms hebben het standaard namelijk al aanstaan :P

wil je echter gebruik maken van CC_backingswap, of normaal linux swap, dan moet je even opzoek gaan naar t goede Userinit.sh en user.conf bestandje voor jou rom.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ah oke. Ik draai nu CM 4.1.10.1, alleen mijne bevat geen NL taal als schrijftaal. Weet iemand hoe ik deze installeer of welke rom (van bijv. CM) dat wel heeft?

Of raden jullie mij op dit moment een andere rom aan (wel NL schrijftaal, OS taal mag wel in engels).

[ Voor 24% gewijzigd door Perzikvrucht op 11-10-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Wat bedoel je precies.?
Ik kan er naast zitten maar als ik het me goed herinner heeft 4.1.10.1 toch ook gewoon NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik CyanogenMod 4.1.999 (+ rooted 1.6 base) in combinatie met SPL 1.33.2005 en CM-Recovery 1.4 draaien. Daarnaast heb ik ook nog een Apps2SD partitie indeling gemaakt van 512 MB ext4, 32 MB swap en de rest FAT32.

Draait echt super nu, ben een stuk meer tevreden dan die standaard Vodafone ROM die er op zat. Met een beetje rommelen is het mij ook gelukt om dat 'lelijke' rode Vodafone splashscreen te vervangen door iets mooiers (een mooi Android logo).

Ben nu aan het kijken hoe ik de standaard Android omgeving wat mooier kan maken (themes enzo). Tot nu toe ben ik echt een stuk meer tevreden dan met mijn oude Symbian en Windows Mobile telefoons :D

Vooral het 3G signaal is echt een stuk beter met de Magic in vergelijking met diverse Nokia's. Ik maak gebruik van T-Mobile in Utrecht Noord (ca. 2 km van centrum vandaan).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:59:
Vooral het 3G signaal is echt een stuk beter met de Magic in vergelijking met diverse Nokia's. Ik maak gebruik van T-Mobile in Utrecht Noord (ca. 2 km van centrum vandaan).
Voor dit toestel had ik een 3g toestel ook van htc in de vorm van een s740, en deze maakte moeiteloos contact met hsdap in utrecht (waar ik werk op zaterdagen) maar deze htc magic maakt wel contact (bij voldoende singaal) met 3g, maar geen hsdpa en dat snap ik dus niet helemaal. Het apparaat ondersteund het wel als ik de toestel specificaties lees.

marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel23456 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:38:
[...]

Voor dit toestel had ik een 3g toestel ook van htc in de vorm van een s740, en deze maakte moeiteloos contact met hsdap in utrecht (waar ik werk op zaterdagen) maar deze htc magic maakt wel contact (bij voldoende singaal) met 3g, maar geen hsdpa en dat snap ik dus niet helemaal. Het apparaat ondersteund het wel als ik de toestel specificaties lees.
Android toont niet duidelijk of dat het gaat om een UMTS of een HSDPA verbinding, er staat gewoon heel algemeen een 3G icoontje bovenaan. Bij mij toont hij deze ook, en heb ik uiteindelijk wel gewoon een HSDPA verbinding (ik haal snelheden van 384+ Kbit, en dat duidt er op dat het een HSDPA verbinding is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
marcel23456 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:38:
[...]
Het apparaat ondersteund het wel als ik de toestel specificaties lees.
Sterker nog, weet echt 100.00% zeker wel eens een H-logootje te hebben gezien. Weliswaar maar op 1 dag en maar heel kort, maar dan nog. Snap niet waarom dat toen zo was. Of de telefoon was aan het trippen door een brakke Rom, dat weet ik niet. Had echter wel verwacht (veel) vaker van HSDPA gebruik te kunnen maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En Enomther's Rom is aanbeland op versie 2.01... Dat is best spannend nieuws, vind zijn versies meestal net weer iets fijner dan die van Cyanogen. Zie hier de verschillende versies en de changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:19:
Sterker nog, weet echt 100.00% zeker wel eens een H-logootje te hebben gezien.
Is dat geen thema / radio issue?
Ik ken geen enkele Google branded ROM waar dit icoontje in de framework-res zit. Wel bij Hero's of bij HTC branded telefoons. HTC gebruikt ook een eigen radio interface en misschien is hier het onderscheid gemaakt.

Overigens denk ik niet dat het verschil uitmaakt, waarschijnlijk ga je gewoon over op HSDPA maar blijft het 3G icoontje. Het is natuurlijk ook gewoon een versie van 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
djengizz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:19:
Is dat geen thema / radio issue?
Die kans is bijzonder groot ja :)
Ik ken geen enkele Google branded ROM waar dit icoontje in de framework-res zit. Wel bij Hero's of bij HTC branded telefoons. HTC gebruikt ook een eigen radio interface en misschien is hier het onderscheid gemaakt.
Daarom, zou inderdaad eigenlijk niet kunnen. Zal wel in de war zijn geweest. Al had het Palm Pre-thema best vage aanduidingen destijds, zag je een E als het via 3G ging en zo. Misschien was het toen/dat wel ;)

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)