Moeten we nog steeds wachten op de EU versie of gaat een andere versie ook voor België/Nederland?Brad Pitt schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:33:
En Enomther's Rom is aanbeland op versie 2.01... Dat is best spannend nieuws, vind zijn versies meestal net weer iets fijner dan die van Cyanogen. Zie hier de verschillende versies en de changelog.
Nee, de AOSP ondersteunt alle talen.Droned schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:26:
Moeten we nog steeds wachten op de EU versie of gaat een andere versie ook voor België/Nederland?
Verwijderd
Ik heb nu een ext4 partitie voor app2sd en een swap partitie aangemaakt.
Is er een mogelijk om te controleren of dat deze partities goed functioneren?
Apps2sd merk je vanzelf als je telefoongeheugen niet drastisch afneemt na het installeren van wat applicaties, swap kan je checken door in een command prompt in de SDK tools directory adb shell free te tikken.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:52:
Ik heb nu een ext4 partitie voor app2sd en een swap partitie aangemaakt.
Nickname does not reflect reality
Inmiddels al draaien? En welke werkt lekkerder, deze of CyanogenMod 4.1.999?Brad Pitt schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:33:
En Enomther's Rom is aanbeland op versie 2.01... Dat is best spannend nieuws, vind zijn versies meestal net weer iets fijner dan die van Cyanogen. Zie hier de verschillende versies en de changelog.
Wat is trouwens het voordeel van een hacked SPL t.o.v. een (normale) Vodafone SPL?
En is er ook een rom die de CPU van de Magic altijd op 528mhz laat draaien? En heeft iemand daar ervaring mee (veel sneller? En veel sneller batterij leeg?)?
[ Voor 12% gewijzigd door Perzikvrucht op 12-10-2009 17:36 ]
Ja draait sinds vanmorgen. En doet het prima, wat logisch is, is weer een verse install. Moet nog even kijken of alles soepel blijft draaien. Dat is tot nog toe op geen enkele Rom zo geweest. Zal nu ook wel niet zo zijn.barzi schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:31:
Inmiddels al draaien? En welke werkt lekkerder, deze of CyanogenMod 4.1.999?
Nog weinig echt mee kunnen spelen want m'n broers 3GS kwam binnen en daar even wat mee gerommelt. Was niet zo handig, want dat loopt allemaal echt factoren beter dan de Magic. Maar ja, dat was al bekend
[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 12-10-2009 17:37 ]
Ik heb nu de laatste cupcake rom van Enomther, maar wil nu de donut gaan installen, doe ik best een wipe of niet?
Dat is echt een andere "build", dus dan kan een wipe niet echt kwaad nee.Droned schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:57:
Ik heb nu de laatste cupcake rom van Enomther, maar wil nu de donut gaan installen, doe ik best een wipe of niet?
Je kán het ook zonder proberen natuurlijk maar zó immens veel werk is het vaak niet om het een en ander in te stellen en je voorkomt er veel potentiële problemen door...
Bij het flashen van de expansion pack is het niet meer mogelijk om nederlands te kiezen bij de enomther rom 2, weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
EDIT: blijkbaar ligt het aan de google chrome theme
[ Voor 15% gewijzigd door Droned op 12-10-2009 23:14 ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:56 ]
De gChrome theme is geüpdate naar versie _v2, deze doet het wel gewoon "goed"Droned schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:43:
ik moet zeggen, de CM 4.1999 bevalt zeer goed (op m'n g1 iig) lekker vlot en eindelijk een werkende global search (1e paar versies waren daar nogal problemen mee voor mensen die niet google.com als standaard startpagina haden maar google.nl ofzoBlubkens schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:41:
Heeft iemand wat meer informatie over de Perfected Dreaded SPL.
Dan kan ik mijn beginpost aanpassen voor de mensen met nieuwere HTC Magic's
Hoe bevalt de nieuwe Cyanogemod?
En hoe bevalt de nieuwe Enomther?
Ik zit nog steeds op de Cupcake versie van Enomther en ben er nog erg tevreden over.
doet alleen wel lang over booten

android since G1.
Inderdaad heb hem juist geflashed, het lijkt ook dat wanneer die erop staat mijn Magic een stuk vlotter draait...Brad Pitt schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:07:
[...]
De gChrome theme is geüpdate naar versie _v2, deze doet het wel gewoon "goed"
Vergeleken met de vorige gChrome zeer zeker ja, dat gevoel heb ik ook. Vind wel dat het theme-loos en met de normale i.p.v. de Advanced Launcher het allemaal gewoon het snelst werkt. Maar ja, het oog wil ook wat...Droned schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:34:
Inderdaad heb hem juist geflashed, het lijkt ook dat wanneer die erop staat mijn Magic een stuk vlotter draait...
Verwijderd
Even een vraag voor Brad Pitt: welke partitie indeling van het geheugen heb jij ingesteld?
Gewoon de "standaard" indeling, iets van 7GB Fat32, 500MB Ext3 en 32MB Linux swap.
Die laatste partitie wordt echter niet vaak meer gebruikt met de nieuwere Roms aangezien deze voornamelijk aan Compcache doen. Met bijv. de recovery image van Amon Ra is deze indeling ook zo gepiept (en standaard).
Andere indelingen mogen natuurlijk ook, maar ik denk dat de meeste mensen wel iets als dit zullen hebben.
Die laatste partitie wordt echter niet vaak meer gebruikt met de nieuwere Roms aangezien deze voornamelijk aan Compcache doen. Met bijv. de recovery image van Amon Ra is deze indeling ook zo gepiept (en standaard).
Andere indelingen mogen natuurlijk ook, maar ik denk dat de meeste mensen wel iets als dit zullen hebben.
Nah, backing swap (overflow swap voor compcache) is ook linux swap.Brad Pitt schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:18:
Die laatste partitie wordt echter niet vaak meer gebruikt met de nieuwere Roms aangezien deze voornamelijk aan Compcache doen.
Geef maar eens free op een Cyanogen ROM met Linux partitie en zonder userinit script.
Verwijderd
Ik had vandaag de gChrome theme (nieuwste versie) geinstalleerd op CM 4.1.999, maar dat ging gruwelijk mis.
Al mijn apps werkten ineens niet meer goed, en was daardoor helaas genoodzaakt om mijn toestel te wipen, en de ROM opnieuw te flashen.
Schijnt dus dat je een theme moet installeren, alvorens je apps op je toestel installeert.
Ik heb nu een partitie indeling van 7425 MB fat32, 512 MB ext4, 32 MB swap (CompCache backingswap). Toestel draait super smooth, geen crashes gehad so far. 8 GB microSDHC kaartje van ICIDU (is feitelijk gewoon een OEM Kingston kaartje).
Voor de rest, nog steeds super tevreden met mijn Magicje
+ CM 4.1.999 
To be honest, ik ben blij dat ik een Android Powered phone heb genomen, en geen iPhone.. Al is de iPhone op bepaalde punten wel beter, maar dan nog..
Voordelen Android t.o.v. iPhone:
- Market waar vrijwel geen censuur plaats vindt.
- Veel meer gratis apps te vinden dan op iPhone (of lijkt dat maar zo?).
- Linux based, grote community die zich bezighoudt met ontwikkeling van de kernel.
- Opensource OS vs. Closed Source OS.
- Batterij gaat langer mee dan bij iPhone.
- Volledige integratie met Google Apps (dit is iets persoonlijks, aangezien ik gebruik maak van Google for your domain).
- Een behoorlijk grote community waar je support kunt krijgen op het OS.
- Geen iTunes nodig voor syncen van je files. Je OS ziet de telefoon gewoon als USB disk.
Nadelen Android t.o.v. iPhone:
- Minder stabiel dan iPhone.
- Geen professionele support op het OS (het lijkt mij dat de HTC helpdesk weinig tot niets van Android afweet).
- Eigenlijk een nadeel van een voordeel. Omdat de Market 'open' is, kunnen er ook apps inkomen die wellicht rare dingen met je telefoon doen.
- Nog niet echt een goed navigatie programma te vinden. (helaas zien TomTom en Garmin nog geen brood in Android).
Al mijn apps werkten ineens niet meer goed, en was daardoor helaas genoodzaakt om mijn toestel te wipen, en de ROM opnieuw te flashen.
Schijnt dus dat je een theme moet installeren, alvorens je apps op je toestel installeert.
Ik heb nu een partitie indeling van 7425 MB fat32, 512 MB ext4, 32 MB swap (CompCache backingswap). Toestel draait super smooth, geen crashes gehad so far. 8 GB microSDHC kaartje van ICIDU (is feitelijk gewoon een OEM Kingston kaartje).
Voor de rest, nog steeds super tevreden met mijn Magicje
To be honest, ik ben blij dat ik een Android Powered phone heb genomen, en geen iPhone.. Al is de iPhone op bepaalde punten wel beter, maar dan nog..
Voordelen Android t.o.v. iPhone:
- Market waar vrijwel geen censuur plaats vindt.
- Veel meer gratis apps te vinden dan op iPhone (of lijkt dat maar zo?).
- Linux based, grote community die zich bezighoudt met ontwikkeling van de kernel.
- Opensource OS vs. Closed Source OS.
- Batterij gaat langer mee dan bij iPhone.
- Volledige integratie met Google Apps (dit is iets persoonlijks, aangezien ik gebruik maak van Google for your domain).
- Een behoorlijk grote community waar je support kunt krijgen op het OS.
- Geen iTunes nodig voor syncen van je files. Je OS ziet de telefoon gewoon als USB disk.
Nadelen Android t.o.v. iPhone:
- Minder stabiel dan iPhone.
- Geen professionele support op het OS (het lijkt mij dat de HTC helpdesk weinig tot niets van Android afweet).
- Eigenlijk een nadeel van een voordeel. Omdat de Market 'open' is, kunnen er ook apps inkomen die wellicht rare dingen met je telefoon doen.
- Nog niet echt een goed navigatie programma te vinden. (helaas zien TomTom en Garmin nog geen brood in Android).
Die swap partitie die je op dat moment ziet, is een ramdisk van CompCache. De swap partitie op je SD kaart wordt niet eerder gebruikt, totdat je CompCache de opdracht geeft op te gaan backswappen.djengizz schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:09:
[...]
Nah, backing swap (overflow swap voor compcache) is ook linux swap.
Geef maar eens free op een Cyanogen ROM met Linux partitie en zonder userinit script.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 22:09 ]
Klopt, maar mijn punt was dat een aantal ROMS dit al standaard aan zetten en die partitie niet bij default ongebruikt is. Ik zie nu alleen dat ik Cyanogen noem terwijl ik enomther bedoelde.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:52:
Die swap partitie die je op dat moment ziet, is een ramdisk van CompCache. De swap partitie op je SD kaart wordt niet eerder gebruikt, totdat je CompCache de opdracht geeft op te gaan backswappen.
Uit de changelog:
en- fixed - CompCache initialization settings, now true 32MB (should be more responsive again)
- fixed - CompCache backing_store initialization to mkswap on new linux-swap partitions
En zo zijn er meer ROMS die dit default aan hebben staan.-- reverted to 32MB Compcache w/auto backing-store
-- default swappiness set the 45 (seams to be a happy medium, decide/set for yourself )
-- upgraded compcache to pure-6 w/CONFIG_SWAP_FREE_NOTIFY patch
-- backing-store enabled by default if linux-swap partition exists
Je backing swap draait dan echt op /dev/block/mmcblk0p3 wat je SD Linux swap is (dit kun je controleren met rzscontrol /dev/block/ramzswap0 -s).
Ik zag ook dat enomther dit zei bij de instructies voor het flashen van de rom :
Ik heb wel gezien hoe ik radio's kan flashen, maar een andere versie en daar zeiden ze ook iets van dat het afhankelijk is van toestel. Ik heb een HTC MAGIC 32B VodaFone.
Het tweede heb ik altijd al gedaan, maar bij het eerste heb ik geen idee wat hij hiermee bedoeld. Ik heb ook de zoekfunctie naar die radio gedaan maar kom altijd in zijn topic en vind geen instructies hoe ik deze kan flashen.1) Flash the Latest Radio, 2.22.19_26I.
2) A SDcard partition with (1) FAT32 partition and (1) ext2/ext3 partition. I'd recommend at least ~320MB on the ext2/ext3 partition.
Ik heb wel gezien hoe ik radio's kan flashen, maar een andere versie en daar zeiden ze ook iets van dat het afhankelijk is van toestel. Ik heb een HTC MAGIC 32B VodaFone.
Doe je telefoon eens aan terwijl je op de Back-toets blijft drukken dan. De kans is groot dat je deze Radio versie gewoon al hebt. Die is niet vaak gewijzigd. Als je dezelfde versie hebt als er staat (kans is één) it's all goodDroned schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:32:
Volgens mij is mijn magic net overleden. Ik was CM 4.1.999 aan het installeren volgens de stappen op deze wiki en bij de laatste stap 'hard spl' ging het mis. Ik had overigens wel de eerste stap het 'downgraden' over geslagen.
Maar goed de telefoon deed het gewoon, alleen geen 3g maar verder liep hij soepeltjes. Ik zet de telefoon uit en begin met de laatste stap in de wiki, nadat hard spl geïnstalleerd/toegepast is en ik de telefoon reboot zie ik de brightness van het scherm langzaam minder worden en valt de telefoon uit. Nu is de telefoon met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, als ik hem aan de computer of aan de lader hang zie ik het ledje bij de speaker ook niet meer branden het lijkt wel of hij helemaal dood is.
Mensen met een zelfde ervaring?
Iemand nog ideeën om hem weer aan de praat te krijgen?
Wat heb ik precies verkeerd gedaan had ik wel een downgrade moeten doen?
Maar goed de telefoon deed het gewoon, alleen geen 3g maar verder liep hij soepeltjes. Ik zet de telefoon uit en begin met de laatste stap in de wiki, nadat hard spl geïnstalleerd/toegepast is en ik de telefoon reboot zie ik de brightness van het scherm langzaam minder worden en valt de telefoon uit. Nu is de telefoon met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, als ik hem aan de computer of aan de lader hang zie ik het ledje bij de speaker ook niet meer branden het lijkt wel of hij helemaal dood is.
Mensen met een zelfde ervaring?
Iemand nog ideeën om hem weer aan de praat te krijgen?
Wat heb ik precies verkeerd gedaan had ik wel een downgrade moeten doen?
Volgens mij staat die SPL er ook als optional
maar geen idee wat je eraan kan doen.
Heb zelf een probleem met 4.199. Na ik deze geinstalleerd heb hangt van alles iig. Heb het via de beschreven manier gedaan. Wipe > 1,6 clean > update etc etc. Maar na een installatie schokt alles als een gek. Duurt even voordat hij reageert .... moet overal ontzettend over nadenken zeg maar.
4.1 er weer op gezet en dit speert als een gek.
SDcard misschien eerst helemaal leeggooien voor je 4.199 probeert?
Heb zelf een probleem met 4.199. Na ik deze geinstalleerd heb hangt van alles iig. Heb het via de beschreven manier gedaan. Wipe > 1,6 clean > update etc etc. Maar na een installatie schokt alles als een gek. Duurt even voordat hij reageert .... moet overal ontzettend over nadenken zeg maar.
4.1 er weer op gezet en dit speert als een gek.
SDcard misschien eerst helemaal leeggooien voor je 4.199 probeert?
There is no art to find the minds construction in the face
Verwijderd
Heb een n00b vraagje:
Waar stop ik met de instructies als ik gewoon root wil om bvb. android-wifi-tether te gebruiken (tethering applicatie)?
Waar stop ik met de instructies als ik gewoon root wil om bvb. android-wifi-tether te gebruiken (tethering applicatie)?
Ik heb net de Enomther 1.6 met expansion pack 2.0.1 geflashed maar heb een probleempje met het TouchInput keyboard.
Wanneer ik een punt typ, springt de cursor 1 plaats naar rechts van het punt maar de hoofdletters springen niet automatisch aan, dit was vroeger wel zo dacht ik. Iemand die dit probleem ook nog heeft en eventueel een oplossing weet voor dit probleem?
Wanneer ik een punt typ, springt de cursor 1 plaats naar rechts van het punt maar de hoofdletters springen niet automatisch aan, dit was vroeger wel zo dacht ik. Iemand die dit probleem ook nog heeft en eventueel een oplossing weet voor dit probleem?
Ja dat klopt wel. Dat is het nieuwe HTC keyboard, die deze bugjes heeft. Zeer irritant maar zal wel weer opgelost worden in een nieuwe versie. Maar even mee leren leven voor nu. Ik zit te wachten op een NL versie van TouchPal, vind die geniaalDroned schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:24:
Ik heb net de Enomther 1.6 met expansion pack 2.0.1 geflashed maar heb een probleempje met het TouchInput keyboard.
Verwijderd
Na een paar dagen CyanogenMod te hebben gedraaid, denk ik er toch over om een andere ROM te gaan testen.
Er gaan op dit moment diverse Hero ROM's rond op XDA die schijnbaar ook op de Magic zouden moeten werken. 1 daarvan is volgens mij JACxHEROSki. Is er hier iemand die ervaring heeft met deze ROM? Zo ja, zitten hier alle Google apps ingebouwd?
Er gaan op dit moment diverse Hero ROM's rond op XDA die schijnbaar ook op de Magic zouden moeten werken. 1 daarvan is volgens mij JACxHEROSki. Is er hier iemand die ervaring heeft met deze ROM? Zo ja, zitten hier alle Google apps ingebouwd?
Als je daadwerkelijk een Hero-based Rom wilt gaan draaien is die van Jac inderdaad (een van) de beste optie(s). Ook hierop zal je af en toe een herladende UI hebben, maar minder vaak dan op andere Roms. Of de Google apps daar ook in zitten kan je op datzelfde XDA forum lezen, de JacHeroSki Rom is een van de meest populaire Roms met een zeer actief forumVerwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:37:
Verwijderd
Thanks voor je reactie. Ik heb hem er zojuist op gehad, en vondt hem redelijk werken. Helaas wat aan de trage kant, en dat is dan ook de reden dat ik weer terug ben gegaan naar CyanogenMod, tot zo ver nog de beste ROM op de marktBrad Pitt schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:58:
[...]
Als je daadwerkelijk een Hero-based Rom wilt gaan draaien is die van Jac inderdaad (een van) de beste optie(s). Ook hierop zal je af en toe een herladende UI hebben, maar minder vaak dan op andere Roms. Of de Google apps daar ook in zitten kan je op datzelfde XDA forum lezen, de JacHeroSki Rom is een van de meest populaire Roms met een zeer actief forum
Verwijderd
Goed nieuws voor liefhebbers van de CyanogenMod:
Ik citeer:
Ik citeer:
New HTPC up and running, new CM build almost ready, new router all set up.
about 5 hours ago from twidroid
als je graag hero wilt draaien drizzy heeft de 'officieele' hero van de saphire en is deze nu aan het optimaliserenVerwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:19:
[...]
Thanks voor je reactie. Ik heb hem er zojuist op gehad, en vondt hem redelijk werken. Helaas wat aan de trage kant, en dat is dan ook de reden dat ik weer terug ben gegaan naar CyanogenMod, tot zo ver nog de beste ROM op de markt
android since G1.
Verwijderd
Beste heren,
sinds ongeveer 1 maand ben ik in het bezit van een Vodafone Magic toestel is nog niet geRoot o.i.d.
Sinds enkele dagen maakt het toestel geen automatische verbinding meer via 3G, wanneer ik bijvoorbeeld de market open.
Ook ben ik mij aan't afvragen welke ROM ik volgens jullie het beste kan installeren als ik gewoon de flash filmpjes van internet en dergelijke wil kunnen kijken.
En aangezien ik gigantisch a-technisch ben hoop ik stiekem ook dat er iemand in de omgeving van Sittard-Geleen dit eventueel voor mij zou kunnen doen?
sinds ongeveer 1 maand ben ik in het bezit van een Vodafone Magic toestel is nog niet geRoot o.i.d.
Sinds enkele dagen maakt het toestel geen automatische verbinding meer via 3G, wanneer ik bijvoorbeeld de market open.
Ook ben ik mij aan't afvragen welke ROM ik volgens jullie het beste kan installeren als ik gewoon de flash filmpjes van internet en dergelijke wil kunnen kijken.
En aangezien ik gigantisch a-technisch ben hoop ik stiekem ook dat er iemand in de omgeving van Sittard-Geleen dit eventueel voor mij zou kunnen doen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 19:48 ]
Flash filmpjes bekijken kan sowieso niet, dus zet DAT maar vast uit je hoofd...Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:46:
Beste heren,
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Als je daadwerkelijk zo a-technisch bent is het waarschijnlijk geen goed idee om met custom roms te klooien. Ook niet door iemand anders, tenzij die persoon je blijvende ondersteuning wilt bieden.Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:46:
Beste heren,
Flash is inderdaad niet mogelijk op de reguliere Android. Als je geduldig bent dan komt dat er vanzelf aan.
Wat betreft het 3G gebeuren. Erg lastig. Heb je al geprobeerd naar de Factory defaults te resetten?
Hoi, welkom op dit forumVerwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:46:
Beste heren,
Ik heb nu de laatste Cyanogen (4.1.9999) met een mix van gChrome / Hero en Blur animaties draaien en het is Cyanogen weer gelukt om de boel te verbeteren. Waar 4.1.999 al snel was, had die bij mij toch vaak last van 'schokkerige' performance. Scrollen ging supersnel maar bevroor dan ineens en niets reageerde dan meer voor een seconde of wat.
Dit is nu helemaal verdwenen en buiten de snelheid loopt het nu ook super smooth.
Dit is nu helemaal verdwenen en buiten de snelheid loopt het nu ook super smooth.
Nah, ook maar weer proberen dan. Was net zo blij met hoe Enomther liepdjengizz schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:11:

Oh well, backuppie is zo terug hè. Wel stiekem weer té benieuwd natuurlijk
[Edit] Draait voorlopig inderdaad érg goed... Boven verwachting eigenlijk wel. Even afwachten of het zo blijft natuurlijk maar vooralsnog toppie. Plastic theme er overheen en weer helemaal gelukkig nu
P.S. Al wat uitgevogeld over je data-corruptie gedoe? Bijzonder vaag verhaal! Aannemende dat jij dezelfde persoon bent als op XDA.
[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 19-10-2009 20:21 ]
Verwijderd
Wat is nu eigenlijk precies de Enomther ROM?
Is dit gewoon een standaard ROM zonder fratsen, waar je eventueel (modulair) extra onderdelen aan kan toevoegen?
Hoe draait deze verder wat betreft snelheid ten opzichte van bijvoorbeeld Cyanogen's ROM?
Cyanogen's ROM draait wel lekker enzo, maar er zitten echt nog heel veel bugs in, en ik denk ook niet dat er spoedig een zeer stabiele versie zal gaan komen.
Is dit gewoon een standaard ROM zonder fratsen, waar je eventueel (modulair) extra onderdelen aan kan toevoegen?
Hoe draait deze verder wat betreft snelheid ten opzichte van bijvoorbeeld Cyanogen's ROM?
Cyanogen's ROM draait wel lekker enzo, maar er zitten echt nog heel veel bugs in, en ik denk ook niet dat er spoedig een zeer stabiele versie zal gaan komen.
Yup, vond ik ook, zelf zonder userinit script is ie soepel.Brad Pitt schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:02:
[Edit] Draait voorlopig inderdaad érg goed... Boven verwachting eigenlijk wel. Even afwachten of het zo blijft natuurlijk maar vooralsnog toppie. Plastic theme er overheen en weer helemaal gelukkig nu
Ik was ook wel blij verrast door Plastic en hoe veel zaken gethemed zijn. Ik heb tot nu toe een paar icoontjes geprobeerd maar ben dat thema nog wel verder aan het doorspitten. Ik heb alleen zelf nog niet genoeg van de gChrome look
Vaag verhaal idd. Niet veel voortgang behalve dat ik een fransoos heb gevonden met hetzelfde probleem en de wil en kennis om het verder mee uit te zoeken. Ik heb een workaround en ik geloof niet dat mijn NAND corrupt is dus echt veel zorgen maak ik me niet. Ik dacht eerst aan mijn SPL als oorzaak of het feit dat ik mijn ROMS 'voorkook' met een custom theme voordat ik ze flash maar dat is het ook niet.P.S. Al wat uitgevogeld over je data-corruptie gedoe? Bijzonder vaag verhaal! Aannemende dat jij dezelfde persoon bent als op XDA.
Wordt vervolgd ben ik bang.
De base ROM wel maar de expansie packs zijn wel degelijk onder de motorkap aangepast. Wel is de stock look-and-feel belangrijk voor enomther en heeft het weinig extra toeters en bellen. Daarbij levert hij een utility om onderdelen te installeren (denk aan cache settings, andere browser, launchers, widgets, etc.)Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:05:
Wat is nu eigenlijk precies de Enomther ROM?
Mooi systeem als je het mij vraagt aangezien je niet vast zit aan de keuzes van de ROM bakker.
Snelheid is zeker goed en ik denk vergelijkbaar met een CM 4.1.999 of 4.1.11.1. Wel alleen getest op ext4 en met linux swap.Hoe draait deze verder wat betreft snelheid ten opzichte van bijvoorbeeld Cyanogen's ROM?
Ik denk het welCyanogen's ROM draait wel lekker enzo, maar er zitten echt nog heel veel bugs in, en ik denk ook niet dat er spoedig een zeer stabiele versie zal gaan komen.
Aantal bugs valt toch wel mee?
[ Voor 32% gewijzigd door djengizz op 19-10-2009 21:56 ]
Zo, heb de Magic van m'n vriendin een update gegeven van CM 4.1.11.1 naar 4.1.9999 (via 4.1.999, want kwam 9999 pas 5 minuten later tegen) 
Helaas wel een wipe moeten doen, want de Market wilde maar niet starten (ook niet na fix_permissions). Maar goed, MyBackup Pro to the rescue: alle smsjes, contacten, belhistorie, enz gered
Alleen highscores enzo weer weg.
Tot op heden voelt het een stuk sneller aan dan 4.1.11.1. Toen ik voor het eerst CM installeerde merkte ik qua snelheid eigenlijk niets, maar nu eindelijk wel
Helaas wel een wipe moeten doen, want de Market wilde maar niet starten (ook niet na fix_permissions). Maar goed, MyBackup Pro to the rescue: alle smsjes, contacten, belhistorie, enz gered
Tot op heden voelt het een stuk sneller aan dan 4.1.11.1. Toen ik voor het eerst CM installeerde merkte ik qua snelheid eigenlijk niets, maar nu eindelijk wel
Verwijderd
Ik heb nu Enomther's DRC92 ROM er op staan, maar er schijnen dus 2 versies te zijn.
Een HTC ADP/AOSP versie, en een T-Mobile OTA versie. Allebei DRC92, maar wat zijn nu precies de verschillen? Dat begrijp ik niet helemaal.
Ik heb nu de ADP/AOSP versie er op staan, en die draait super smooth. Sneller dan CyanogenMod als je het mij vraagt.
Ik denk dat ik voorlopig maar even hierbij blijf. Tja, ik wil echt de 'perfecte' ROM vinden
Een HTC ADP/AOSP versie, en een T-Mobile OTA versie. Allebei DRC92, maar wat zijn nu precies de verschillen? Dat begrijp ik niet helemaal.
Ik heb nu de ADP/AOSP versie er op staan, en die draait super smooth. Sneller dan CyanogenMod als je het mij vraagt.
Ik denk dat ik voorlopig maar even hierbij blijf. Tja, ik wil echt de 'perfecte' ROM vinden
Als geen/weinig (3D-) games speelt zou je ook de 10MB-hack kunnen overwegen. Dan krijg je 10MB Ram erbij, ten koste van OpenGL 3D-acceleratie. Er wordt 10MB systeemgeheugen voor dit doeleinde gereserveerd.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:32:
Als je het wilt enablen kan dat heel makkelijk via de Terminal, eerst su intikken, daarna expsetup, optie 14, optie 4. Dan heb je 10MB erbij. Kan je makkelijk checken via adb shell free, er zal iets van 107MB staan
Verwijderd
Thanks. Ik had die optie inderdaad gezien, maar aangezien ik wel eens spelletjes wil spelen, laat ik het lekker zoals het isBrad Pitt schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:17:
[...]
Als geen/weinig (3D-) games speelt zou je ook de 10MB-hack kunnen overwegen. Dan krijg je 10MB Ram erbij, ten koste van OpenGL 3D-acceleratie. Er wordt 10MB systeemgeheugen voor dit doeleinde gereserveerd.
Als je het wilt enablen kan dat heel makkelijk via de Terminal, eerst su intikken, daarna expsetup, optie 14, optie 4. Dan heb je 10MB erbij. Kan je makkelijk checken via adb shell free, er zal iets van 107MB staan
Wat ik mij sowieso afvraag is of dat ik de Enomther ROM eenvoudig kan upgraden zodra hij ooit met een nieuwe versie komt, zonder dat ik mijn huidige apps/data verlies.
Ja, dat is geen probleem. Als er bijv. Expansion Pack 2.01 uitkomt kan je die gewoon hier overheen flashen. Als de Base er eenmaal op staat is dat gedeelte "klaar", het betreft verder alleen nog de Expansion.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:25:
Wat ik mij sowieso afvraag is of dat ik de Enomther ROM eenvoudig kan upgraden zodra hij ooit met een nieuwe versie komt, zonder dat ik mijn huidige apps/data verlies.
Wel zal na een Expansion te hebben geflashed het eventuele thema ook weer er overheen moeten worden gezet, liefst in een compatible-versie uiteraard
Ga je van Enomther naar bijv. Cyanogen kán wipen/formatteren vaak wel een hoop gedoe voorkomen. Ik probeer het meestal gewoon eerst wel zo, lukt het niet kan je altijd alsnog die stappen doorlopen, iets waar het in de praktijk meestal wel gewoon op neerkomt. Het loopt dan ook weer heerlijk, initieel dan hè
[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 20-10-2009 14:51 ]
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord. Dat was namelijk iets waar ik nogal over in zat. Gelukkig werkt het erg makkelijk (makkelijker dan met Windows Mobile, waar je gewoon alles kwijt bent als je opnieuw flasht).Brad Pitt schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:50:
[...]
Ja, dat is geen probleem. Als er bijv. Expansion Pack 2.01 uitkomt kan je die gewoon hier overheen flashen. Als de Base er eenmaal op staat is dat gedeelte "klaar", het betreft verder alleen nog de Expansion.
Helaas had Enomther net ook al een bugje laten zien, namelijk een force close als ik de Google setup wizard door had gelopen. Niet zo erg, aangezien je de wizard verder nooit meer terug ziet.
Ik draai nu al dik een maand cyanogen 4.04, aangepaste versie door nk02. Alles doet het nog steeds naar behoren en heb dus eigenlijk weinig zin om weer naar een unstable release te gaan. Echter begint nu 1.6 (Donut) op gang te komen en begin ik mij af te vragen met welke ROM aanbieder ik nu het beste af ben?
De punten die ik belangrijk vind zijn:
- Snelheid
- Stabiliteit
- Multilanguage (gewoon Nederlandstalig ivm t9/woordenboek etc (bij oudere versies van CM niet standaard aanwezig))
Hoe zit dat bij de huidige versies van Enomther en CM?
- Snelheid
- Stabiliteit
- Multilanguage (gewoon Nederlandstalig ivm t9/woordenboek etc (bij oudere versies van CM niet standaard aanwezig))
Ik heb precies 'tzelfde. CM 4.04 met die nk02. Ik zou echt niet weten wat ik "mis". Kan me niets voorstellen. Dus ik kijk nog af en toe in deze thread en denk "Ach... laat maar".Pizr schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:11:
Ik draai nu al dik een maand cyanogen 4.04, aangepaste versie door nk02. Alles doet het nog steeds naar behoren en heb dus eigenlijk weinig zin om weer naar een unstable release te gaan. Echter begint nu 1.6 (Donut) op gang te komen en begin ik mij af te vragen met welke ROM aanbieder ik nu het beste af ben?
- Snelheid
- Stabiliteit
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Same herespaceboy schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:46:
[...]
Ik heb precies 'tzelfde. CM 4.04 met die nk02. Ik zou echt niet weten wat ik "mis". Kan me niets voorstellen. Dus ik kijk nog af en toe in deze thread en denk "Ach... laat maar".
Whahaha en ik maar denken denken dat ik nog de enigste was met deze ROM. Ik heb nk02 al verscheidene keren aangesproken op Twitter wanneer zijn volgende meesterwerk komt ;)! Misschien moeten jullie maar even helpen!Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:56:
[...]
Same hereTot nu toe bevalt deze ROM CM 4.04 + nk02 bij het beste. Ik wacht even af als er reacties komen met een nieuwere ROM met Donut, en stabiel draaien. Dan pas wil ik nog wel overwegen om over te gaan. Er gaat nog te veel mis.
CM ben ik nu al een tijdje vanaf en ik draai naar volle tevredenheid Enomther. Qua snelheid doet die niets onder voor CM en qua stabiliteit is het naar mijn idee zelfs beter al heb ik bij CM nooit echt grote problemen gehad.Pizr schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:11:
- Snelheid
- Stabiliteit
Tot voor kort was er geen EU versie voor Enomther's 1.6 release en daardoor geen Nederlands, maar inmiddels is deze ook beschikbaar.
Het mooie bij Enomther vind ik persoonlijk dat je een slanke base ROM gebruikt die je vervolgens dmv het expansion pack naar eigen voorkeur kan uitbreiden. Wat je niet gebruikt komt er ook niet op.
Ik zie mezelf niet zo snel meer naar een andere ROM overstappen. Best leuk dat flashen elke keer maar dit werkt nu prima voor mij en dat wil ik zo houden. Maar goed, mocht er morgen een Android 2.0 build worden gereleased kan je er donder op zeggen dat ik toch weer voor de bijl ga
[ Voor 13% gewijzigd door k7of9 op 22-10-2009 08:36 ]
Wat is nu een beetje een complete rom (dus niet de uitgeklede CM) die alle functionaliteit van 1.6 geeft + extra's als het HTC keyboard en volledige exchange support? Draai nu een 1.6 rom maar daar zitten onder andere de search en de nieuwe market helaas niet in.
Ik dacht trouwens wel te merken dat je vanaf 1.6 ook je applicaties meeneemt via de market; na een wipe en vervolgens opnieuw aanmelden werden er zomaar 4 van mijn standaard apps (die ik idd voor de wipe had geinstalleerd) keurig door de market opnieuw gedownload ;-) Doet een wipe al iets minder zeer!
Ik dacht trouwens wel te merken dat je vanaf 1.6 ook je applicaties meeneemt via de market; na een wipe en vervolgens opnieuw aanmelden werden er zomaar 4 van mijn standaard apps (die ik idd voor de wipe had geinstalleerd) keurig door de market opnieuw gedownload ;-) Doet een wipe al iets minder zeer!
Enomther heeft het HTC toetsenbord en de Exchange email app. Volledige exchange ondersteuning is er naar mijn weten op geen enkele rom. Wellicht wel dmv third party apps. En dan doel ik op agenda sync.
Over het meenemen van apps na een wipe, dat heb ik ook wel een paar keer meegemaakt. Maar dat waren dan slechts enkele apps die ik kort voor de wipe had geinstalleerd.
Daarom vind ik het grootste voordeel van apps op de SD dat na een wipe alle apps gezien worden en er gewoon weer op staan.
Over het meenemen van apps na een wipe, dat heb ik ook wel een paar keer meegemaakt. Maar dat waren dan slechts enkele apps die ik kort voor de wipe had geinstalleerd.
Daarom vind ik het grootste voordeel van apps op de SD dat na een wipe alle apps gezien worden en er gewoon weer op staan.
[ Voor 42% gewijzigd door k7of9 op 22-10-2009 13:40 ]
Agenda synchronisatie werkt toch perfect met de HTC-app for exchange synchronisatie? Ik kan zelfs vergader verzoeken versturen en ontvangen; lijkt allemaal keurig te werken!
Toch maar eens enomther proberen dan :-)
edit: het enige dat er nog nergens in zit is taaksynchronisatie, helaas...
Toch maar eens enomther proberen dan :-)
[ Voor 15% gewijzigd door wessel99 op 22-10-2009 14:05 ]
Ja sorry, daar was ik mee in de warwessel99 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:42:

Hmm, krijg bij de laatste enomther-rom juist dat zwarte toetsenbord weer terug; niet het toetsenbord waarbij je ook ziet wat er achter shift zit zeg maar?
Hij staat standaard op het Android toetsenbord idd. Even een longpress doen in een zoekveld en dan kiezen voor input method.wessel99 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:41:
Hmm, krijg bij de laatste enomther-rom juist dat zwarte toetsenbord weer terug; niet het toetsenbord waarbij je ook ziet wat er achter shift zit zeg maar?
Hmm denk dat ik toch iets verkeerd heb gedaan, ondanks dat ik eerst de base, en daarna de expansion van DRC92 heb geflashed, gebeurt er verder niks! Geen exchange en geen ander dan het zwarte android toetsenbord..
Overigens kon ik ook nergens vinden hoe je verder in dat menu moet komen dat op enomthers site getoond word.
Overigens kon ik ook nergens vinden hoe je verder in dat menu moet komen dat op enomthers site getoond word.
Vreemd, staat het htc keyboard wel enabled in de locale settings? Heb je een wipe gedaan?wessel99 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:39:
Hmm denk dat ik toch iets verkeerd heb gedaan, ondanks dat ik eerst de base, en daarna de expansion van DRC92 heb geflashed, gebeurt er verder niks! Geen exchange en geen ander dan het zwarte android toetsenbord..
Bedoel je die blauwe terminal? Eerst de terminal emulator starten. Je moet dan eerst superuser enablen ("su" en dan enter), dan krijg je als het goed is een venster waarin je toestemming moet geven, en vervolgens kan je in de terminal "expsetup" tikken en enteren. Dan wijst de rest zich vanzelf.
Had het al gevonden, had per ongeluk de tmo versie ipv de adp versie gedownload. T-mobile versie is dan kennelijk zonder exchange / htc addons.
Dat van expsetup kon ik nergens vinden, thanks!
Maar weer eens opnieuw flashen...
De T-Mobile versie heb ik erop staan, en daar zit toch echt exchange en htc keyboard opwessel99 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:54:
Had het al gevonden, had per ongeluk de tmo versie ipv de adp versie gedownload. T-mobile versie is dan kennelijk zonder exchange / htc addons.
Volgens enomther is de t-mobile versie over het algemeen wat sneller dan de ADP versie, al heb ik het verschil nooit zo gemerkt.
Nouja, succes
Snap er niks van; alleen het zwarte tobo en geen exchange :-S Ik download dan ofwel de tmo ofwel de ADP DRC92 via androidspin. Heb nl al geupgrade naar de donut 1.6 roms en begreep dat de normale enomther rom nog op basis van cupcake was?
Snap er geen biet van!
Edit: lees in het topic dat het alleen de rogers' build is van enomther die full exchange support heeft; dat is nog een 1.5 build dus helaas nog geen donut. ff afwachten dan nog maar!
Snap er geen biet van!
Edit: lees in het topic dat het alleen de rogers' build is van enomther die full exchange support heeft; dat is nog een 1.5 build dus helaas nog geen donut. ff afwachten dan nog maar!
[ Voor 26% gewijzigd door wessel99 op 22-10-2009 16:41 ]
Verwijderd
Ik heb de CM 4.04 met die nk02 ook weer geïnstalleerd. Ben er erg tevreden over! Alleen een dingetje irriteert me enorm: Ik krijg met geen mogelijkheid de touch input (HTC_IME) geïnstalleerd. Ik krijg voortdurend 'force closes'.
Ik zou dit moeten kunnen oplossen met:
"Copy the /sdcard/Clicker.apk, /sdcard/HTC_IME.apk and /sdcard/libt9.so to the /system/app directory
$ su
# mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
# cp /sdcard/Clicker.apk /system/app
# cp /sdcard/HTC_IME.apk /system/app
# cp /sdcard/libt9.so /system/lib
#exit
$exit"
Alleen krijg ik met geen mogelijkheid cijfers ingetypt binnen de terminal emulator, yaffs2 kan ik daardoor niet intypen.
Kan er iemand mij misschien uit de brand helpen, aangezien ik de touch input geweldig vind.
Ik zou dit moeten kunnen oplossen met:
"Copy the /sdcard/Clicker.apk, /sdcard/HTC_IME.apk and /sdcard/libt9.so to the /system/app directory
$ su
# mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
# cp /sdcard/Clicker.apk /system/app
# cp /sdcard/HTC_IME.apk /system/app
# cp /sdcard/libt9.so /system/lib
#exit
$exit"
Alleen krijg ik met geen mogelijkheid cijfers ingetypt binnen de terminal emulator, yaffs2 kan ik daardoor niet intypen.
Kan er iemand mij misschien uit de brand helpen, aangezien ik de touch input geweldig vind.
Vreemd, wat gebeurd er dan precies als je cijfers probeert te typen?Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:45:
Anyway, je zou het via adb kunnen doen of anders werkt mount -o remount,rw /dev/block/mtdblock3 /system ook.
En de nieuwe Stable CM is uit.
Verbaast me wel dat hij compcache en BFS er uit gelaten heeft. Waren toch een beetje Cyanogen's signature tweaks. Blijkbaar is de BFS / compcache combinatie te experimenteel en buggy (al heb ik zelf weinig last gehad).
Toch loopt het nu nog erg soepel (geen compcache, 96mb swap) dus ik wacht even met het flashen van de boot image met BFS patch.
Ook misschien interessant voor de mensen die een hekel hebben aan de herladende Home UI:

edit:
Voor mensen die de nieuwe Launcher bar ook zo lelijk vinden: ik heb net mijn eigen mix theme gepoort naar 4.2.1.
Verbaast me wel dat hij compcache en BFS er uit gelaten heeft. Waren toch een beetje Cyanogen's signature tweaks. Blijkbaar is de BFS / compcache combinatie te experimenteel en buggy (al heb ik zelf weinig last gehad).
Toch loopt het nu nog erg soepel (geen compcache, 96mb swap) dus ik wacht even met het flashen van de boot image met BFS patch.
Ook misschien interessant voor de mensen die een hekel hebben aan de herladende Home UI:

edit:
Voor mensen die de nieuwe Launcher bar ook zo lelijk vinden: ik heb net mijn eigen mix theme gepoort naar 4.2.1.
[ Voor 93% gewijzigd door djengizz op 08-11-2009 11:39 . Reden: link to XDA thread ]
Ik zie android animated boot logo staan in je lijstje, maar dat gaf toch problemen bij de magic gebruikers? Of is dat inmiddels gefixed in 4.2.1?
En hier al (positieve) ervaringen van magic 32B gebruikers icm 4.2.1 ?
En hier al (positieve) ervaringen van magic 32B gebruikers icm 4.2.1 ?
Dat was de fix in 4.2.1. Mijn thema vervangt het standaard CM (skateboarder) boot logo voor de standaard boot loader animatie.HammerT schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:08:
Ik zie android animated boot logo staan in je lijstje, maar dat gaf toch problemen bij de magic gebruikers? Of is dat inmiddels gefixed in 4.2.1?
ja, ikEn hier al (positieve) ervaringen van magic 32B gebruikers icm 4.2.1 ?
Ok ik heb besloten om CM v4.2.1 op mn magic te zetten, maar ik heb een vraagje:
Ik heb de recovery image op mn magic staan van one-click-root, is die gelijk aan CM-Recovery 1.4? Omdat er staat dat je Android 1.6 Recovery Image (HTC_ADP_1.6_DRC83_rooted_base.zip) moet gebruiken als je CM-Recovery 1.4 hebt en anders de HTC ADP 1.6 DRC83 (signed-dream_devphone_userdebug-ota-14721.zip).
hier staat dat
Wat is eigenlijk het verschil?
Edit: Ja het is dus precies het zelfde
hier een cyanogenmod gebruiker er bij
Ik heb de recovery image op mn magic staan van one-click-root, is die gelijk aan CM-Recovery 1.4? Omdat er staat dat je Android 1.6 Recovery Image (HTC_ADP_1.6_DRC83_rooted_base.zip) moet gebruiken als je CM-Recovery 1.4 hebt en anders de HTC ADP 1.6 DRC83 (signed-dream_devphone_userdebug-ota-14721.zip).
hier staat dat
Wat is eigenlijk het verschil?
Edit: Ja het is dus precies het zelfde
[ Voor 16% gewijzigd door HammerT op 26-10-2009 14:35 ]
Gisteren 4.2.1 over 4.1.9999 gezet (met de CM Updater)...
Wow! Wat een verschil
Alles voelt een stuk sneller aan, homescreen in memory is een verademing, apps starten nu in 1x goed (sommige apps crashten de 1e keer). Super deze versie
Wow! Wat een verschil
Home in memory lijkt idd best verschil uit te maken. Die feature is overigens onderdeel van de "Spare Parts" app en kan je ook bij andere ROM's gebruiken.
De telefoon draait bij mij véél beter als ik die optie uit zet. Met die optie aan is er om de haverklap een zwart scherm te zien, waarop alsnog de UI ingeladen wordt. Of het vinkje werkt hier andersom, dat kan natuurlijk ok
Verwijderd
Tip voor mensen die het idee hebben dat de batterij van hun Android-based toestel veel te snel leeg gaat:
- Zorg ervoor dat je accu 100% vol is.
- Open een Terminal Emulator.
- Zorg ervoor dat je super user access hebt. Dit doe je door su in te typen.
- Typ nu het volgende commando in rm /data/system/batterystats.bin
- Start nu je telefoon opnieuw op, en laat de telefoon net zo lang aanstaan, totdat deze zichzelf uitschakelt.
- Start nu je telefoon opnieuw op, en laat de telefoon net zo lang aanstaan, totdat deze zichzelf uitschakelt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 10:45 ]
Dit resetten van de battery stats (soort van hercalibreren) geldt echter voor élke Rom, niet alleen die van Cya
Interessant, dat is nieuw voor mij. Meteen maar eens proberen. ThanksVerwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:58:
Tip voor mensen die het idee hebben dat de batterij van hun Android-based toestel veel te snel leeg gaat:
Ik wil van CM 4.0.4 Nk02 revision naar de laatste versie van Enomther. Echter krijg ik hem niet aan de praat en dat komt hoogst waarschijnlijk door dat ik stap twee niet uitvoer:
2) If you are coming from another Apps2SD ROM or you use an ext2/ext3/ext4 partition for anything otherwise... In order to guarantee you won't have any issues with the install you should remove app, app-private, expstick and the dalvik-cache directories on your /system/sd (ext2/ext3/ext4) partition, or you may simply reformat it. If you backed up your whole SDcard, this shouldn't be a huge issue. - Yes you'll have to reinstall your apps. You can try to skip this step, but if the install fails, rinse, wash, repeat and don't skip this step.
Wat is het commando hiervoor in ABD?
// Edit: Hahah hoezo geen geduld
! Het is gelukt via de ADB met voor elke directory een reformat volgens mij is er wel een snellere manier, maar vanwege beperkte kennis voor de veilige weg gekozen!
Nu het is gelukt om Enomther 2.1.2 te flashen op de EU TMO base rom heb ik wel één issue! Het HTC keyboard geeft bij mij achter veel woorden een extra "e" erachter als beste optie. Smakelijk wordt dus smakelijke, en pas wanneer ik in de lijst verder kijk kan ik voor smakelijk kiezen. Dit is best irritant! Heeft iemand hier een fix voor?
2) If you are coming from another Apps2SD ROM or you use an ext2/ext3/ext4 partition for anything otherwise... In order to guarantee you won't have any issues with the install you should remove app, app-private, expstick and the dalvik-cache directories on your /system/sd (ext2/ext3/ext4) partition, or you may simply reformat it. If you backed up your whole SDcard, this shouldn't be a huge issue. - Yes you'll have to reinstall your apps. You can try to skip this step, but if the install fails, rinse, wash, repeat and don't skip this step.
// Edit: Hahah hoezo geen geduld

Nu het is gelukt om Enomther 2.1.2 te flashen op de EU TMO base rom heb ik wel één issue! Het HTC keyboard geeft bij mij achter veel woorden een extra "e" erachter als beste optie. Smakelijk wordt dus smakelijke, en pas wanneer ik in de lijst verder kijk kan ik voor smakelijk kiezen. Dit is best irritant! Heeft iemand hier een fix voor?
[ Voor 38% gewijzigd door Pizr op 30-10-2009 19:15 ]
Om je ext partitie te formatteren kan je mke2fs -j /dev/block/mmcblk0p2 gebruiken. Gisteren nog gedaanPizr schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:03:
Is er ook al een mod van de recentere CM's (of andere 1.6 roms) met volledige exchange support? Lijkt net of ik de enige exchange gebruiker ben af en toe :-P
Je moet wel eerst je SD mounten neem ik aan? Bedankt in ieder geval!Brad Pitt schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:37:
[...]
Om je ext partitie te formatteren kan je mke2fs -j /dev/block/mmcblk0p2 gebruiken. Gisteren nog gedaan
Ik doe het gewoon vanuit de console van de Cyanogen 1.4 recovery. Dan een wipe, en dan een Rom weer er op.Pizr schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:42:
Je moet wel eerst je SD mounten neem ik aan? Bedankt in ieder geval!
Vanuit de console? Maar ik heb een Vodafone Magic, dus kan niet typen in dat console ;)!Brad Pitt schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:45:
[...]
Ik doe het gewoon vanuit de console van de Cyanogen 1.4 recovery. Dan een wipe, en dan een Rom weer er op.
Zodra je in de console zit kan je via je PC met adb verbinden, en dan gaan met die banaan.Pizr schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:00:
[...]
Vanuit de console? Maar ik heb een Vodafone Magic, dus kan niet typen in dat console ;)!
Verwijderd
Versie 4.2.3 is momenteel de laatste nieuwe... Spijtig dat deze niet werkt op een 32A toestel (zoals de mijne)... Na gans dit forum gelezen te hebben heb ik mijn magic voor de 1e keer geroot + geromt met deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=538645djengizz schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:30:
En de nieuwe Stable CM is uit.
Wel weinig verschil met de standaard-rom. Iemand betere voorstellen?
Enomther heeft zijn AOSP base-image geupdate:
- Space Issue fixed, themes work, etc.
- includes Stericson's Beautiful LockScreen
- includes "reboot" option in the power-button menu
Werkt weer voortreffelijk! Let wel ook expansion pack updaten!
//edit: Ik moest wel een commando doorvoeren in de terminal app om te voorkomen dat google maps niet meer werkte! Staat ook vermeld in het topic op XDA!
su
busybox rm -rf /data/.epdata/
busybox rm -rf /data/expstick/ep.version
exit
exit
- Space Issue fixed, themes work, etc.
- includes Stericson's Beautiful LockScreen
- includes "reboot" option in the power-button menu
Werkt weer voortreffelijk! Let wel ook expansion pack updaten!
//edit: Ik moest wel een commando doorvoeren in de terminal app om te voorkomen dat google maps niet meer werkte! Staat ook vermeld in het topic op XDA!
su
busybox rm -rf /data/.epdata/
busybox rm -rf /data/expstick/ep.version
exit
exit
[ Voor 32% gewijzigd door Pizr op 05-11-2009 17:03 . Reden: toevoeging commando ]
Wat raar, heb daar niets voor hoeven te doen, deed het gewoon prima. Ook na het flashen van de gChrome theme gewoon de nieuwe Maps er op, die met de laagjes en zo dus. Stukje gefietst, opgeslagen met MyTracks en ook dat soort dingen kan je als layer weergeven, werkt érg leuk
Wat doet die dan precies? Het lijkt erop dat hij alleen maar de stats weghaalt ofzo?Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:58:
Ik vind hem érg mooi Djengiz! Ga vragen of Enomther hem wil porten naar zijn Romdjengizz schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:30:
edit:
ik vraag me eigenlijk af waarom google het rooten niet goedkeurt? Is het net niet de bedoeling van dat open OS dat iedereen het kan aanpassen zoals hij wilt? Is rooten dan niet eigenlijk hetzelfde als jailbreaken bij apple?
Volgens mij is het niet zo zeer Google, die brengt namelijk geen telefoons uit(muv de developer phone, waarbij je ook mag flashen)
Maar meer HTC / tmobile /etc...
Die zijn degene die garantie moeten leveren...en zodra jij er een andere firmware opzet, dan kan je als telefoon leverancier daar geen verantwoordelijkheid meer over hebben?
Maar meer HTC / tmobile /etc...
Die zijn degene die garantie moeten leveren...en zodra jij er een andere firmware opzet, dan kan je als telefoon leverancier daar geen verantwoordelijkheid meer over hebben?
Thnx.Brad Pitt schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:19:
[...]
Ik vind hem érg mooi Djengiz! Ga vragen of Enomther hem wil porten naar zijn Rom
Ja, die loopt als een tierelier, komt door de Eclair / Droid hype i guess.
-
[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:57 ]
Ik heb nu ook de laatste van enomther lopen, toch vind ik dat deze batterij vreet, iemand nog dit probleem of deze ervaring? Zijn er soms workarounds om dit te verbeteren?
Ik vond dat juist wel oké bij enomther.Droned schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:10:
Ik heb nu ook de laatste van enomther lopen, toch vind ik dat deze batterij vreet, iemand nog dit probleem of deze ervaring? Zijn er soms workarounds om dit te verbeteren?
Tip van JeFFJuH hierboven al geprobeerd?
Ok ik zal dit eens proberen. Ja in standby verliest hij bij mij op 3uur, 7% wat ik vrij veel vindt.djengizz schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:13:
[...]
Ik vond dat juist wel oké bij enomther.
Tip van JeFFJuH hierboven al geprobeerd?
Je hebt dit neem ik aan getest met een geheel kale Rom, zonder enige additionele widgets/apps die mee draaien? Zo niet zegt het uiteraard enorm weinig. Je zou met jouw berekening een stand-by tijd hebben van ongeveer twee dagen, iets dat ik niet uitzonderlijk slecht vind. Maar ook niet bijzonder goed natuurlijk.Droned schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:24:
Ok ik zal dit eens proberen. Ja in standby verliest hij bij mij op 3uur, 7% wat ik vrij veel vindt.
Hebben meer mensen met de laatste versies van CyanogenMod dat ze geen dutch meer kunnen selecteren, ik selecteer hem, maar dan blijft het grootste gedeelte engels in de telefoon, waaronder het woordenboek bij het sms'en. Als ik duits selecteer dan gaat wel alles naar duits.
Ik heb geprobeerd:
Een wipe:
Daarna HTC_ADP_1.6_DRC83_rooted_base.zip en dan het CM image
en
Wipe - signed-dream_devphone_userdebug-ota-14721.zip en daarna een CM image.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
Ik heb geprobeerd:
Een wipe:
en
Had ik ook. Bij Enomther geen last van, dus CM was er snellll weer afns1207 schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:13:
Had bij CM 4.2.3.1 al het probleem van half NL half EN, maar nu na de upgrade naar 4.2.4 is NL er compleet vanaf. Ook niet te kiezen bij locale. Staat nog maar een handjevol locales in. Kan je dat niet installeren?
edit:
HUH! Nu is ineens (na een reload van de home app) alles weer NL
edit2:
Toch weer de helft NL en de helft EN. Vreemd allemaal. Hopelijk wordt het gefixed...
edit:
HUH! Nu is ineens (na een reload van de home app) alles weer NL
edit2:
Toch weer de helft NL en de helft EN. Vreemd allemaal. Hopelijk wordt het gefixed...
[ Voor 14% gewijzigd door rb338 op 15-11-2009 15:27 ]
Ik heb precies hetzelfde probleem is dit een bug of dergelijke?ns1207 schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:13:
Hebben meer mensen met de laatste versies van CyanogenMod dat ze geen dutch meer kunnen selecteren, ik selecteer hem, maar dan blijft het grootste gedeelte engels in de telefoon, waaronder het woordenboek bij het sms'en. Als ik duits selecteer dan gaat wel alles naar duits.
Ik heb geprobeerd:
Een wipe:
en
Je hebt het XDA-forum doorgelezen? Staat daar al tig keer vermeld geloof ik (er missen bepaalde locales).TWFpa2Vs schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:19:
Ik heb precies hetzelfde probleem is dit een bug of dergelijke?
Ik heb gekeken op het forum, maar ik kan niet vinden waarom de talen eruit zijn gehaald. Heb jij daar een antwoord voor?
[ Voor 45% gewijzigd door TWFpa2Vs op 14-11-2009 17:17 ]
Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen