Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
In de vannacht uitgekomen rom van Cyanogen zitten al wat eclair dingetjes...
Maar de firmware versie geeft nog steeds 1.6 aan...

[edit]
Overigens lees ik nu, dat de audio, en video nog niet 100% werkt. De juiste drivers zitten niet in de source van eclair *bron*

[ Voor 45% gewijzigd door TripleQ op 16-11-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:59
TWFpa2Vs schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:12:
Ik heb gekeken op het forum, maar ik kan niet vinden waarom de talen eruit zijn gehaald. Heb jij daar een antwoord voor?
Nope, maar ik neem aan om ruimte te besparen. In de Rom van Enomther zit het echter wel, en die draait ook gewoon prima op memory-limited Androids. Dus de "echte" reden zou ik ook niet weten nee ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:19:
[...]

Ik vind hem érg mooi Djengiz! Ga vragen of Enomther hem wil porten naar zijn Rom ;)
Volgens mij heeft dat geholpen, kreeg vandaag bericht dat hij hem gaat poorten.
Ik was het zelf komend weekeinde ook al van plan maar was aan het wachten op 2.2.x en ben op dit moment te druk.

Als cyan zich nu ook gaat gooien op de experimental (eclair) branch en het releasen van zijn stables in rustiger vaarwater komt kan ik dit weekend eindelijk weer eens gaan zitten aan wat dev projectjes.

[ Voor 7% gewijzigd door djengizz op 18-11-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 07:30
djengizz schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:52:
[...]

Volgens mij heeft dat geholpen, kreeg vandaag bericht dat hij hem gaat poorten.
Ik was het zelf komend weekeinde ook al van plan maar was aan het wachten op 2.2.x en ben op dit moment te druk.
Nice! Ik ga hem er meteen opgooien _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 21:05
Hebben jullie trouwens al de nieuwe google Navigatie werkend?
Brut.all op XDA heeft een gepatchte maps.apk online gezet waarbij het navigeren ook buiten de VS werkt ^^

(wel locale op English VS zetten anders krijg je alleen maar FC's om de oren :P)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583123

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door HammerT op 21-11-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
coredalae schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 13:39:
Hebben jullie trouwens al de nieuwe google Navigatie werkend?
Brut.all op XDA heeft een gepatchte maps.apk online gezet waarbij het navigeren ook buiten de VS werkt ^^

(wel locale op English VS zetten anders krijg je alleen maar FC's om de oren :P)
Cool! Doet het inderdaad prima! Echter geen FC's hier met de Locale op Nederlands (not that I'm complaining) ;)

[Edit] I stand corrected... Inderdaad ook hier FC's (net effe getest onder het rijden maar klapte er meteen uit).

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 23-11-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:32:
[...]

Cool! Doet het inderdaad prima! Echter geen FC's hier met de Locale op Nederlands (not that I'm complaining) ;)
En met welke rom heb je dit werkend gekregen?
Ik heb meerdere threads doorgenomen op XDA, en wat ik ook doe, ik krijg het niet werkend op mijn cyanenmod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
TripleQ schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:38:
En met welke rom heb je dit werkend gekregen?
Ik heb meerdere threads doorgenomen op XDA, en wat ik ook doe, ik krijg het niet werkend op mijn cyanenmod...
Werkt prima hier op CM.
Zorg dat je de Maps.root.aligned.apk van Brut.all gebruikt, alle oude instanties van Maps verwijderd zoals beschreven in de thread en dat je de voice data van Speech synthesizer hebt geïnstalleerd.
Vervolgens werkt het alleen met een shortcurt naar Directions of gebruik the Nav Launcher van Madcow (staat in de markt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hier op Enomthers nieuwste AOSP Rom.
Zorg dat je de Maps.root.aligned.apk van Brut.all gebruikt, alle oude instanties van Maps verwijderd zoals beschreven in de thread en dat je de voice data van Speech synthesizer hebt geïnstalleerd.
Voice data van Speech Synthesizer heb ik niets mee gedaan, tik de adressen gewoon handmatig in.
Vervolgens werkt het alleen met een shortcurt naar Directions of gebruik the Nav Launcher van Madcow (staat in de markt).
Ook zonder shortcut doet ie het hier prima. Je krijgt bij Maps gewoon een Navigatie optie erbij, als je een begin en een eindpunt als route hebt ingesteld. Werkt heel smooth allemaal Nee dus ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/maps01.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/maps02.png

<zit binnen nu dus even geen werkend GPS-signaal, vandaar die melding onderin ;) >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maciasty
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 09:53
Kan iemand kort uitleggen wat precies de risico's zijn van het rooten ?

Ik heb even gezocht maar nergens staat wat de risico's zijn/wat er mis kan gaan en wat voor gevolgen dat heeft.

Bij de iPhone kan het jailbreaken een enkele keer fout gaan maar je hebt dan altijd de factory settings waar je naar terug kan. Zijn de gevolgen van een 'foutje' bij het rooten van een HTC magic ernstiger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
Ook zonder shortcut doet ie het hier prima. Je krijgt bij Maps gewoon een Navigatie optie erbij, als je een begin en een eindpunt als route hebt ingesteld. Werkt heel smooth allemaal ;)
oeh dat is helemaal nice, waarschijnlijk een nog net iets verder aangepaste maps.apk dan ;)

XDA is alleen op t moment down dus das jammer anders kon k ook ff uitzoeken hoe we em zover zouden krijgen

of zou je me ff een dm met een directlink naar enormtethers rom kunnen geven?

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik heb het nu ook werkend!

Vond deze alternatieve bron..ivm down zijn van xda..
adb remount
adb shell rm /system/sd/app/*Maps*
adb shell rm /system/sd/app/*maps*
adb shell rm /system/sd/dalvik-cache/*Maps*
adb shell rm /system/sd/dalvik-cache/*maps*
adb shell rm /data/app/*Maps*
adb shell rm /data/app/*maps*
adb shell rm /data/dalvik-cache/*Maps*
adb shell rm /data/dalvik-cache/*maps*
adb shell rm /system/app/*Maps*
adb shell rm /system/app/*maps*
adb uninstall com.google.android.apps.maps

Next, install the SpeechSynthesis Data. You can do this either by going into the market and searching “SpeechSynthesis Data Installer”, or on some ROM’s, like CM 4.2.5, Menu -> Settings -> Speech synthesis -> Install voice data

If you have root, download http://drop.io/rxbqaw4/asset/maps-root-aligned-apk
If you do not have root, download http://drop.io/rxbqaw4/asset/maps-no-root-aligned-apk

Install the new file:
adb install -r maps-root-aligned-apk
or
adb install -r maps-no-root-aligned-apk
Eerst werkte het niet, kreeg een faillure bij het installeren van de apk via adb...
Maar blijkbaar had ik al teveel geknutseld...even mijn hele android gewiped, en de navigation button is nu ook eindelijk zichtbaar! woeiii!

Is er eigenlijk al een nederlandse stem beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
TripleQ schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:25:
Ik heb het nu ook werkend!

Vond deze alternatieve bron..ivm down zijn van xda..

[...]

Eerst werkte het niet, kreeg een faillure bij het installeren van de apk via adb...
Maar blijkbaar had ik al teveel geknutseld...even mijn hele android gewiped, en de navigation button is nu ook eindelijk zichtbaar! woeiii!

Is er eigenlijk al een nederlandse stem beschikbaar?
nederlandse stem is lastig aangezien deze niet door de speech synthesis word ondersteund

deze maps lijkt op weer een nieuwe update, nog net even wat beter ^^ (vorige had nog een aangepaste build.trout.prop en build.prop nodig om te doen alsof het een droid was, en ondersteunde nog geen navigatie vanuit de applicatie zelf)

[ Voor 20% gewijzigd door Squixx op 23-11-2009 16:38 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
coredalae schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:23:
of zou je me ff een dm met een directlink naar enormtethers rom kunnen geven?
Heb ze effe geupload, de Rom en de Expansion Pack staan online ;) Zelfde manier als met CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ben nu trouwens met MetaMorph aan het spelen. Erg cool concept en lijkt op het idee achter WinterBoard voor de iPhone.

Volgens mij gaat dit echt de manier van theming veranderen en het stelt je in staat op een modulaire manier wijzigingen aan te brengen in de look and feel (denk bijv aan icon packs, animaties, bootscreens, volledige themes zonder FC's, mixen van themes zonder dat er geflashed hoeft te worden, etc).

Stericson is nu bezig met een applicatie te schrijven om het allemaal wat gebruikersvriendelijker te maken maar ik verwacht er veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
djengizz schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:12:
Ben nu trouwens met MetaMorph aan het spelen. Erg cool concept en lijkt op het idee achter WinterBoard voor de iPhone.

Volgens mij gaat dit echt de manier van theming veranderen en het stelt je in staat op een modulaire manier wijzigingen aan te brengen in de look and feel (denk bijv aan icon packs, animaties, bootscreens, volledige themes zonder FC's, mixen van themes zonder dat er geflashed hoeft te worden, etc).

Stericson is nu bezig met een applicatie te schrijven om het allemaal wat gebruikersvriendelijker te maken maar ik verwacht er veel van.
een beta van die app staat nu hier: http://relentlessaddictions.com/android/node/4

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
coredalae schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:29:
[...]

nederlandse stem is lastig aangezien deze niet door de speech synthesis word ondersteund

deze maps lijkt op weer een nieuwe update, nog net even wat beter ^^ (vorige had nog een aangepaste build.trout.prop en build.prop nodig om te doen alsof het een droid was, en ondersteunde nog geen navigatie vanuit de applicatie zelf)
Hmm, kreeg vannacht een update voor google maps te zien in de market...
Maar niet geinstalleerd, volgens mij ben ik anders de navigatie weer kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
jij helpt stericson met de ontwikkeling ervan??? Stoer!

Is die app nou al geschikt voor noobs zoals ik of beter nog maar even wachten??

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
MHTC06 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:38:
[...]

jij helpt stericson met de ontwikkeling ervan??? Stoer!

Is die app nou al geschikt voor noobs zoals ik of beter nog maar even wachten??
Ligt er heel erg aan wat voor noob je bent ;).

Als je een noob bent die een nandroid backup kan maken en kan restoren dan zie ik weinig problemen zolang je dit maar doet.

Overigens is dit een stuk veiliger dan het flashen van een theme of ROM aangezien er alleen images worden geïnjecteerd in bestaande apk's en mocht er iets mis gaan tijdens dit procces dan is het ergste wat kan gebeuren een softboot van het systeem. Kans op Forced Closes, versie incompatibility an andere narigheid is een heel stuk kleiner.

Wel bestaat het gevaar van vervuiling als MetaMorph de images op een verkeerde plek injecteert maar dit ligt dan aan de themer die zijn morph verkeerd heeft gebouwd. In extreme gevallen zou je hierdoor internal memory kwijtraken wat hersteld kan worden door nandroid of het opnieuw flashen van je ROM zonder te wipen.

Ik ken overigens ook themes die je moet flashen en die je OS aardig vervuilen met overbodige / verkeerde files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
djengizz schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:49:
[...]

Ligt er heel erg aan wat voor noob je bent ;).

Als je een noob bent die een nandroid backup kan maken en kan restoren dan zie ik weinig problemen zolang je dit maar doet.

Overigens is dit een stuk veiliger dan het flashen van een theme of ROM aangezien er alleen images worden geïnjecteerd in bestaande apk's en mocht er iets mis gaan tijdens dit procces dan is het ergste wat kan gebeuren een softboot van het systeem. Kans op Forced Closes, versie incompatibility an andere narigheid is een heel stuk kleiner.

Wel bestaat het gevaar van vervuiling als MetaMorph de images op een verkeerde plek injecteert maar dit ligt dan aan de themer die zijn morph verkeerd heeft gebouwd. In extreme gevallen zou je hierdoor internal memory kwijtraken wat hersteld kan worden door nandroid of het opnieuw flashen van je ROM zonder te wipen.

Ik ken overigens ook themes die je moet flashen en die je OS aardig vervuilen met overbodige / verkeerde files.
Dan ga ik t wel proberen. Maar ff voor de duidelijkheid: deze app wijzigt bestaande themes en de ene theme is hier meer geschikt voor dan de andere?

momenteel heb ik de laatste eclair-theme voor cm. (btw heb jij die gemaakt????) Is die theme geschikt om te bewerken met de morph-app of sla ik de spijker nou helemaal mis??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
MHTC06 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:03:
[...]
momenteel heb ik de laatste eclair-theme voor cm. (btw heb jij die gemaakt????) Is die theme geschikt om te bewerken met de morph-app of sla ik de spijker nou helemaal mis??
Ja, die heb ik gemaakt.

En ja die is te bewerken met de MetaMorph app (MetaMorph is bijna altijd ROM, versie of theme onafhankelijk).

Er is alleen wel één probleem met mijn theme op dit moment. Ik optimaliseer al mijn apk's en gebruik hiervoor een ultra hoge compressie factor en zipalign. Door deze hoge compressie is het op dit moment niet mogelijk om Settings.apk aan te passen en dit corrumpeert de apk. Het mooie van MetaMorph is alleen dat je een Morph niet helemaal hoeft toe te passen. Om een voorbeeld te geven als je één van de icon packs wilt gebruiken dan laat MetaMorph de lijst zien van welke icons de morph bevat en welke apk's aangepast kunnen worden. In plaats van flash all te kiezen kun je ze ook individueel toe passen. Dit zul je dus moeten doen en vervolgens de Settings.apk overslaan.

Ik zal deze bug fixen in de volgende release van de Eclair theme en terug gaan naar gewone compressie. Ik heb dit al getest en dit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
weet je dan misschien een theme, geschikt voor 4.2.5 die wel makkelijk gemorphed kan worden? Dan ga ik daar eerst even mee spelen...

Trouwens je eclair-theme is super.
Al tijden mn favoriet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
MHTC06 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:36:
weet je dan misschien een theme, geschikt voor 4.2.5 die wel makkelijk gemorphed kan worden? Dan ga ik daar eerst even mee spelen...
De kale 4.2.5 ROM?

En verder denk ik dat de meeste themes niet zo'n agressieve compressie gebruiken. Ik weet dat er GDE themes zijn en een aantal themes voor Amon_RA's ROM die dit doen en ik ken wat themers die al een tijdje niks hebben uitgebracht die dit doen maar verder zou ik het niet weten. Ook heeft Soulife soortgelijke problemen gerapporteerd maar dat is meer een ROM bakker en ook hij gaat dit fixen.
Ik zou zeggen probeer het en als er iets fout gaat flash het originele theme (of CM) er opnieuw overheen zonder te wipen en je verliest verder niets.

Overigens bevatten van al mijn Morphs alleen de full theme, de transparency pack en de icon packs de Settings.apk en zul je die moeten vermijden als je deze Morphs in één keer wilt toepassen (of je past de subthemes één voor één toe en slaat Settings over, dat werkt ook).

Voorbeeldje: om een transparante Calendar widget te krijgen neem je de transparency pack en pas je alleen de Calendar toe, of om de nieuwe eclair gtalk notificaties te krijgen pak je de full theme morph en pas je alleen Gtalk toe. Helemaal modulair dus.
Ook werken al mijn Morphs volledig op een kale CM 4.2.5.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 17:36
Mijn G1 werkt erg fijn en vlot met de laatste Cyanogen ROM.
Het enige nadeel is wel dat ik na het afsluiten van een zwaardere applicatie zo een 10 a 15 sec. geen icoontjes op mijn scherm krijg.

Kan ik hier iets aan doen ?
Ik heb mijn SD card in 3 partities gedeeld zoals aangeraden wordt, waaronder een ext4 partitie.

Is dit normaal en zal ik er mee moeten leren leven, of is er een oplossing voor ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• djengizz
  • Niet online
C00P schreef op donderdag 26 november 2009 @ 06:58:
Het enige nadeel is wel dat ik na het afsluiten van een zwaardere applicatie zo een 10 a 15 sec. geen icoontjes op mijn scherm krijg.

Kan ik hier iets aan doen ?
Ik heb mijn SD card in 3 partities gedeeld zoals aangeraden wordt, waaronder een ext4 partitie.

Is dit normaal en zal ik er mee moeten leren leven, of is er een oplossing voor ?
Probeer eens in SpareParts de laatste optie (Home app in memory) aan te vinken. Dat zou wel moeten schelen in de Home reloads.

De drie partities worden overigens niet standaard alle drie gebruikt bij CM. De ext4 partitie is voor apps2sd en om de Linux swap partitie te gebruiken zal je een aangepast userinit script nodig hebben.

• TripleQ
  • Niet online
Op de twitter van Cyanogen
All locales will be back in 4.2.6. Sorry about that.
about 10 hours ago from twidroid
O+

• C00P
djengizz schreef op donderdag 26 november 2009 @ 08:01:
[...]

Probeer eens in SpareParts de laatste optie (Home app in memory) aan te vinken. Dat zou wel moeten schelen in de Home reloads.

De drie partities worden overigens niet standaard alle drie gebruikt bij CM. De ext4 partitie is voor apps2sd en om de Linux swap partitie te gebruiken zal je een aangepast userinit script nodig hebben.
Met die optie aan moet ik idd niet meer wachten op mijn icoontjes, bedankt !

Mijn G1 is snel genoeg voor het hedendaags gebruik, just love it !
Google navigatie werkt ook super, hij zit bij dit mooie theme gemaakt door een Nederlander : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=587578

Hoe gaat dat in zijn werk die aangepaste userinit script ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
C00P schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:29:
Hoe gaat dat in zijn werk die aangepaste userinit script ?
Ook daar is op het XDA-forum een gehele thread aan gewijdt ;) Als het nú gewoon draait zoals je wilt zou ik het lekker zo laten. Was er vroeger ook mee aan het rommelen maar de default Rom's draaien best okay vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

Zoooo... het is alweer een tijdje geleden dat ik hier kwam, maar ik heb nu nog steeds CM 4.0.4 op m'n Magic staan. Brad (en anderen, maar Brad is nog steeds actief zie ik) :), is er een goeie reden om naar 4.2.5 (?) te switchen? Enige probleem wat ik momenteel met m'n phone heb is dat na verloop van tijd de sound-notification voor sms'jes het niet meer doet (na herstart wel weer). Of ligt dat aan ChompSMS?

Verder nog een goeie reden om CM te updaten? ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:16:
is er een goeie reden om naar 4.2.5 (?) te switchen?
Men is er erg over te spreken geloof ik. Draai zelf al geruime tijd Roms van Enomther, die vind ik persoonlijk fijner werken, ieder zijn ding I guess. Zijn laatste Rom ben ik enorm over te spreken maar dit weekend komt er weer een nieuwere versie uit, die naar verluid weer een stuk sneller zal zijn. Je zou ook die kunnen proberen, kan me niet voorstellen dat die tegen gaat vallen ;) Hoe de nieuwste CM Roms zijn weet ik zelf dus niet.
Enige probleem wat ik momenteel met m'n phone heb is dat na verloop van tijd de sound-notification voor sms'jes het niet meer doet (na herstart wel weer). Of ligt dat aan ChompSMS?
Dit heb ik ook wel eens gehad ja, je hebt bij ChompSMS de ringtone nog op Default/Standaard staan of heb je handmatig er eentje toegewezen? Gebruik zelf Handcent SMS, vind die toch iets fijner dan ChompSMS.
Verder nog een goeie reden om CM te updaten? ;)
Spelen? Rommelen? Beetje bij de tijd blijven? 8) CM's 4.04 vond ik toendertijd ook een bijzonder fijne Rom moet ik zeggen hoor. Snel, stabiel, alles draaide er op etc. Huidige Enomther/CM Roms doen hier echter niet voor onder, bieden wat meer leuke dingen (nieuwe Market en zo), dus een wissel zal weinig kwaad kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:23:
[...]

Men is er erg over te spreken geloof ik. Draai zelf al geruime tijd Roms van Enomther, die vind ik persoonlijk fijner werken, ieder zijn ding I guess. Zijn laatste Rom ben ik enorm over te spreken maar dit weekend komt er weer een nieuwere versie uit, die naar verluid weer een stuk sneller zal zijn. Je zou ook die kunnen proberen, kan me niet voorstellen dat die tegen gaat vallen ;) Hoe de nieuwste CM Roms zijn weet ik zelf dus niet.

[...]

Dit heb ik ook wel eens gehad ja, je hebt bij ChompSMS de ringtone nog op Default/Standaard staan of heb je handmatig er eentje toegewezen? Gebruik zelf Handcent SMS, vind die toch iets fijner dan ChompSMS.

[...]

Spelen? Rommelen? Beetje bij de tijd blijven? 8) CM's 4.04 vond ik toendertijd ook een bijzonder fijne Rom moet ik zeggen hoor. Snel, stabiel, alles draaide er op etc. Huidige Enomther/CM Roms doen hier echter niet voor onder, bieden wat meer leuke dingen (nieuwe Market en zo), dus een wissel zal weinig kwaad kunnen :)
Cool, thanks! Ik ga dan die Enomther vanavond 's ff proberen. Gewoon laatste versie pakken en gaan met die banaan, of nog bepaalde verplichte tweak-tips? Thanks in elk geval voor de update, voel me gelijk weer helemaal op de hoogte. Ga ook gelijk Handcent gebruiken, je hebt toch 'n bepaalde reputatie opgebouwd hier... ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Sluit me ook wel aan bij Brad.

Cyan zijn stables zijn op dit moment niet meer zo stabiel als vroeger vooral omdat hij in korte tijd om de Google apps heen moest werken en snel een alternatief moest bieden voor 4.0.4.
Zo was de release van twee versies terug echt razend snel, die daarna weer veel trager en is het nu weer een stuk beter.

Beste redenen om te upgraden zou voor mij zijn:
-Je gaat over naar de nieuwe 'legal' versies zodat je alle toekomstige versies er gewoon overheen kan flashen
-USB tethering
-Native Bluetooth support (inclusief file transfer)
-Eclair goodies (nog niet zo veel maar dat zullen er snel meer worden)
-Wat meer community add-ons zoals cytowns phone, contacts met foto's, etc. (al gebruikt enomther ook een aantal van deze add-ons.)
-Ik verwacht dat cyan snel(ler) met 2.0 gaat komen

Wel zou ik even wachten op 4.2.6 die waarschijnlijk dit weekend uitkomt. De huidige versie mist de nederlandse locale maar die komt weer terug in 4.2.6.

Enomthers ROM is super fijn, op dit moment stabieler met minder vaak een update. Ook levert hij zijn eigen themes erbij wat ook wel prettig is want je weet dan zeker dat een theme goed werkt en geupdate gaat worden bijeen nieuwe release.

Kortom: cyan is wat meer bleeding edge met experimentele goodies, enomther is stabiel, snel, stock 1.6 en mooi te customizen m.b.v. de expansie packs en expsetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

djengizz schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:42:
Sluit me ook wel aan bij Brad.

Cyan zijn stables zijn op dit moment niet meer zo stabiel als vroeger vooral omdat hij in korte tijd om de Google apps heen moest werken en snel een alternatief moest bieden voor 4.0.4.
Zo was de release van twee versies terug echt razend snel, die daarna weer veel trager en is het nu weer een stuk beter.

Beste redenen om te upgraden zou voor mij zijn:
-Je gaat over naar de nieuwe 'legal' versies zodat je alle toekomstige versies er gewoon overheen kan flashen
-USB tethering
-Native Bluetooth support (inclusief file transfer)
-Eclair goodies (nog niet zo veel maar dat zullen er snel meer worden)
-Wat meer community add-ons zoals cytowns phone, contacts met foto's, etc. (al gebruikt enomther ook een aantal van deze add-ons.)
-Ik verwacht dat cyan snel(ler) met 2.0 gaat komen

Wel zou ik even wachten op 4.2.6 die waarschijnlijk dit weekend uitkomt. De huidige versie mist de nederlandse locale maar die komt weer terug in 4.2.6.

Enomthers ROM is super fijn, op dit moment stabieler met minder vaak een update. Ook levert hij zijn eigen themes erbij wat ook wel prettig is want je weet dan zeker dat een theme goed werkt en geupdate gaat worden bijeen nieuwe release.

Kortom: cyan is wat meer bleeding edge met experimentele goodies, enomther is stabiel, snel, stock 1.6 en mooi te customizen m.b.v. de expansie packs en expsetup.
Cool. Ben helemaal overtuigd! Thanks ook! :P

(merk nu trouwens dat mijn market het ook niet meer doet, kan niets meer downloaden... ga vanavond echt als de bliksem die Enomther proberen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:45:
(merk nu trouwens dat mijn market het ook niet meer doet, kan niets meer downloaden... ga vanavond echt als de bliksem die Enomther proberen) :)
Dit had ik met de (nieuwste) Enomther Rom ook hoor... Tot na het wat binnenhalen van de Market via Wifi, toen deed 3G het opeens ook weer, heel vaag. Het niet werken van de Market ligt niet persé aan je huidige Rom...

Plus je zal hoogstwaarschijnlijk Vodafone hebben, dan bent u niet de enige met dit probleem ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 27-11-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:11
Is er nou eigenlijk ook een manier om mijn magic te rooten maar wel zo dat ik m'n orginele rom behoud?
Dus alleen de root zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
z0bin schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:08:
Is er nou eigenlijk ook een manier om mijn magic te rooten maar wel zo dat ik m'n orginele rom behoud?
Dus alleen de root zegmaar.
Stel dat dat zou kunnen, wat precies zou je daarmee willen gaan bereiken dan? Wat mis je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Pfff... ik snap er geen moer van joh. Ik zie dat die Enomther 2.3.1 uitgebracht heeft. In die topic start van hem staan 4 downloads die lijken op "the thing I need", maar wat zijn de verschillen? Ik heb ondertussen m'n phone al wel 'n paar keer geflashed (nu dus nog steeds CM4.0.4 erop), maar ik ben gewoon weer de weg kwijt. Waarom kan zoiets niet gewoon simpel? :-)

Kan iemand mij vertellen welke ROM ik moet hebben?

AOSP-1.6_r1.4 + ADP DRD20 - (Supports *most* Languages!)
HTC ADP 1.6 DRC83
TMO OTA DRC83 - US
TMO OTA DRC92 - EU

?? Pfff... sounds like abracadabra to me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik wil ook eens hiernaar kijken, ik zie 101 manieren om te rooten enz.

Ik heb een Belgische HTC Magic (Proximus) met 288 MB geheugen.

Wat ik eigenlijk zou duidelijk willen weten (ben er nog niet uit na talloze posts gelezen te hebben).

- Hoe root ik hem zodat het nog terugdraaibaar is ?
- Hoe zorg ik dat ik altijd naar mijn originele Proximus rom terugkan ?
- Zijn er updates van Proximus uit, echte 1.6 update ?
- Welke rom wil ik draaien (maw wat is stabiel / snel en brengt iets bij ) ?

[ Voor 5% gewijzigd door Tomsworld op 29-11-2009 13:56 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukhem
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08-2022
Tomsworld schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:55:
Ik wil ook eens hiernaar kijken, ik zie 101 manieren om te rooten enz.

Ik heb een Belgische HTC Magic (Proximus) met 288 MB geheugen.

Wat ik eigenlijk zou duidelijk willen weten (ben er nog niet uit na talloze posts gelezen te hebben).

- Hoe root ik hem zodat het nog terugdraaibaar is ?
- Hoe zorg ik dat ik altijd naar mijn originele Proximus rom terugkan ?
- Zijn er updates van Proximus uit, echte 1.6 update ?
- Welke rom wil ik draaien (maw wat is stabiel / snel en brengt iets bij ) ?
Ik heb exact dezelfde vragen, want ik zie door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:15:
Kan iemand mij vertellen welke ROM ik moet hebben?

AOSP-1.6_r1.4 + ADP DRD20 - (Supports *most* Languages!)
Die moet je hebben ja. Met de 2.3.1.1 Expansion Pack erna er weer overheen, draait érg fijn.

Market (uiteraard) weer niet werken na de update. Dus Wifi aangezet, nog steeds niet werken, reboot (met Wifi nog aan) en de updates kwamen weer binnen. Wifi weer uit en nu doet de Market het ook gewoon weer via 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik heb nu de nieuwe cyanogenmod weer draaien..
4.2.6
Weer met nederlandse ondersteuning! whoohoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Die Enomther ROM kan wel geen 3d meer weergeven als ik me niet vergis, hij haalt zijn snelheidswinst uit het geheugen dat daardoor vrijkomt, 10mb ongeveer.
Ik heb er even mee gewerkt en hij werkt wel snel ja, maar zelfs 2d spellen zoals dock it speelden heel traag en dus ben ik maar terug naar Cyanogen gegaan, met deze Theme erop :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=587578

In dit theme door een Nederlander gemaakt zit google navigatie (ook voor Europa) en kun je de icoontjes in je dropdown menu organiseren, anders is het zo rommelig.

Aanrader ! en hij werkt ook erg snel ! en geef toe, ziet er blits uit he !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
C00P schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:51:
Die Enomther ROM kan wel geen 3d meer weergeven als ik me niet vergis, hij haalt zijn snelheidswinst uit het geheugen dat daardoor vrijkomt, 10mb ongeveer.
Nee hoor, dat is helemaal niet waar. Als je alleen de standaard Base en Expansion Pack installeert heb je gewoon volledige 3D-ondersteuning met games, en 97MB geheugen, zoals met alle Roms.

Pas wanneer je de expsetup draait vanuit Terminal en daar specifiek kiest om de 10MB hack er nog overheen te installeren heb je inderdaad 107MB geheugen en vervalt 3D-acceleratie bij games.

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 30-11-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
eventjes een extra check voor de zekerheid.

Als ik van mijn (legale) CM-ROM naar een andere ROM ga dan moet ik (denk ik) eerst een wipe doen.

Als ik daarna weer naar een CM-ROM wil, moet ik dan eerst de recovery-image weer flashen?? (dus de recovery-image waar CM de google-apps in heeft gebakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
djengizz schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:14:
[...]

Ja, die heb ik gemaakt.

En ja die is te bewerken met de MetaMorph app (MetaMorph is bijna altijd ROM, versie of theme onafhankelijk).

Er is alleen wel één probleem met mijn theme op dit moment. Ik optimaliseer al mijn apk's en gebruik hiervoor een ultra hoge compressie factor en zipalign. Door deze hoge compressie is het op dit moment niet mogelijk om Settings.apk aan te passen en dit corrumpeert de apk. Het mooie van MetaMorph is alleen dat je een Morph niet helemaal hoeft toe te passen. Om een voorbeeld te geven als je één van de icon packs wilt gebruiken dan laat MetaMorph de lijst zien van welke icons de morph bevat en welke apk's aangepast kunnen worden. In plaats van flash all te kiezen kun je ze ook individueel toe passen. Dit zul je dus moeten doen en vervolgens de Settings.apk overslaan.

Ik zal deze bug fixen in de volgende release van de Eclair theme en terug gaan naar gewone compressie. Ik heb dit al getest en dit werkt prima.
Ik wilde een kale CM-ROM metamorphen. Na het openen van Metamorphe kreeg ik echter een zwart scherm met 2 knoppen. "pic a theme" en "use existing theme". Bij beide krijg ik een lijst met zaken als: camera, pictures, video, contacts... Voor de rest zie ik helemaal niets, ook niet als ik een van de genoemde zaken kies.

Wat mis ik in het geheel? In het menu van metamorph staat ook niets (er is geen menu....)

EDIT: Ik heb het oude metamorphbericht met de zoekfunctie teruggevonden. Daardoor was ik me niet bewust dat ik 2 berichten na elkaar in hetzelfde forum plaatste. Sorry Mod!)

EDIT2. Volgens mij met de beschrijving van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=577651 moet ook dit gaan lukken...

[ Voor 8% gewijzigd door MetalManic op 30-11-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
MHTC06 schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:57:
Ik wilde een kale CM-ROM metamorphen. Na het openen van Metamorphe kreeg ik echter een zwart scherm met 2 knoppen. "pic a theme" en "use existing theme". Bij beide krijg ik een lijst met zaken als: camera, pictures, video, contacts... Voor de rest zie ik helemaal niets, ook niet als ik een van de genoemde zaken kies.
Je moet eerst AndExplorer downloaden uit de markt.
MetaMorph gebruikt dit om de selectie te maken welke morph je wilt toepassen.

Vervolgens zou die bij de keuze mogelijkheden moeten komen te staan en kun je aanvinken dat je hiervoor default AndExplorer wilt gebruiken. Dit lijstje zou dan moeten verdwijnen en je kunt vervolgens je selectie maken en ok kiezen als je klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
djengizz schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:46:
[...]

Je moet eerst AndExplorer downloaden uit de markt.
MetaMorph gebruikt dit om de selectie te maken welke morph je wilt toepassen.

Vervolgens zou die bij de keuze mogelijkheden moeten komen te staan en kun je aanvinken dat je hiervoor default AndExplorer wilt gebruiken. Dit lijstje zou dan moeten verdwijnen en je kunt vervolgens je selectie maken en ok kiezen als je klaar bent.
Ik dacht al dat dat het probleem was. Op het moment wil de AndExplorer-download echter niet starten. Das trouwens niet de enige dowload die niet wil starten. Geen enkele dl doet het meer. Misschien een CM4.2.6 probleempje.... bij 4.2.5. had ik geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
MHTC06 schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:55:
Ik dacht al dat dat het probleem was. Op het moment wil de AndExplorer-download echter niet starten. Das trouwens niet de enige dowload die niet wil starten. Geen enkele dl doet het meer. Misschien een CM4.2.6 probleempje.... bij 4.2.5. had ik geen problemen...
Nah, heel veel mensen met dat probleem.

Waarschijnlijk werkt het downloaden wel over Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
djengizz schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:34:
[...]

Nah, heel veel mensen met dat probleem.

Waarschijnlijk werkt het downloaden wel over Wifi.
Ik heb m al binnengesleept op mn laptop en overgezet naar mn foon. Nu metamorph weer s proberen ;-)

Edit: metamorf wil eerst bestand zip downloaden en setuppen. Dat lukt niet en dus werkt mn app niet :-(

[ Voor 14% gewijzigd door MetalManic op 30-11-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Takke hee... wat nu dan... heb ik weer! :(
Ik had dus CM 4.0.4 op m'n Magic staan, dus dacht: ik doe 's gek, ik installeer CM 4.2.6. Heb dus die signed zip-file gepakt en in m'n root van m'n SD-card gekwakt. Vervolgens in dat FASTBOOT menu (recovery image 1.4 stond er nog op als ik me niet vergis) wipe all data gedaan en vervolgens die update.zip geinstalleerd. Alles gelukt. Opnieuw opgestart...

Blijft hangen op het VODAFONE boot image.... (meerdere minuten gewacht)

Wat nu!? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:35:
Blijft hangen op het VODAFONE boot image.... (meerdere minuten gewacht)

Wat nu!? :(
Heb dat ook wel gehad ja. Wat hielp was de gehele inhoud van de SD te formatteren, dus niet alleen de Fat32 partitie maar ook de andere(n). Hierna ben je wel al je apps kwijt, dus geen feest, maar werkte wel...

Plus, je hebt toch wel éérst recovery image 1.6 er op gezet mag ik hopen hè, zoals hier staat uitgelegd??

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 30-11-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
TripleQ schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:27:
Ik heb nu de nieuwe cyanogenmod weer draaien..
4.2.6
Weer met nederlandse ondersteuning! whoohoo!
Nieuwe Enomther draait ook weer als een zonnetje _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:38:
[...]
Plus, je hebt toch wel éérst recovery image 1.6 er op gezet mag ik hopen hè, zoals hier staat uitgelegd??
Shit... nope... :( :( :( :( :(

Nog tips wat ik nu kan doen, behalve naar Vodafone opsturen ofzo? Wat een tyfusbende weer. Had ik 't maar nooit gedaan, die hele cholera-rom's ook... :( :(

Edit: met adb shell kan ik wel in m'n phone (fastboot menu). Maar als ik alsnog die htc_adp_1.6 blahblah.zip push zie ik 'm niet in m'n SDCARD verschijnen. Is dat nog een oplossingsrichting?

HELP!! :)

[ Voor 33% gewijzigd door spaceboy op 30-11-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
MHTC06 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:36:
[...]

Ik heb m al binnengesleept op mn laptop en overgezet naar mn foon. Nu metamorph weer s proberen ;-)

Edit: metamorf wil eerst bestand zip downloaden en setuppen. Dat lukt niet en dus werkt mn app niet :-(
Dan zul je toch echt moeten wachten totdat je internet verbinding het weer doet of totdat je toegang hebt tot Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Spaceboy, formatteer je partities, en lees dan de wikipage of de eerste pagina van de Cyanogen treath op XDA.

heel simpel toch !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
spaceboy schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:45:
[...]

Shit... nope... :( :( :( :( :(

Nog tips wat ik nu kan doen, behalve naar Vodafone opsturen ofzo? Wat een tyfusbende weer. Had ik 't maar nooit gedaan, die hele cholera-rom's ook... :( :(

Edit: met adb shell kan ik wel in m'n phone (fastboot menu). Maar als ik alsnog die htc_adp_1.6 blahblah.zip push zie ik 'm niet in m'n SDCARD verschijnen. Is dat nog een oplossingsrichting?

HELP!! :)
Heb dit ook ooit gehad, tijd terug, formateren van partities hielp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
djengizz schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:08:
[...]

Dan zul je toch echt moeten wachten totdat je internet verbinding het weer doet of totdat je toegang hebt tot Wifi.
Internet werkt wel hij vraagt alleen om een gekke filenaam... zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
MHTC06 schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:07:
[...]

Internet werkt wel hij vraagt alleen om een gekke filenaam... zip
Hij heeft de zip binary nodig om de morphs te unzippen en probeert deze te downloaden als je hem nog niet hebt.

Welke versie van MetaMorph gebruik je?
Als dit niet v0.7 is zou ik even opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pizr schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:44:
Nieuwe Enomther draait ook weer als een zonnetje _/-\o_ !
Bizar goed zelfs. Ben gewoon helemaal verbaasd wat een verschil met de vorige versie (die al goed was) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
djengizz schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:12:
[...]

Hij heeft de zip binary nodig om de morphs te unzippen en probeert deze te downloaden als je hem nog niet hebt.

Welke versie van MetaMorph gebruik je?
Als dit niet v0.7 is zou ik even opnieuw downloaden.
Die v0.7 heb ik er gistermiddag al opgezet omdat 0.5 steeds die melding gaf. v0.7 loste dat echter niet op. Net gewoon weer 0.7 gedownload en wat denk je... hij doet het!!! Nu maar ff uitvogelen hoe en wat. Ik heb net MetaMorph via AndExplorer gelinked aan je theme. Toen verscheen er nog een bestandje in dezelfde map erbij. Verder heb ik nog niets gedaan. Zo maar ff uitvogelen wat de volgende stap is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:13:
[...]

Bizar goed zelfs. Ben gewoon helemaal verbaasd wat een verschil met de vorige versie (die al goed was) d:)b
Ja en zag dat er vannacht weer een update is geweest! v2.3.2 is nu de laatste! Maar ik blijf nog even bij de huidige versie omdat het toch enkel uiterlijke aanpassingen waren.. Deze rom doet mij denken aan de snelheid en stabiliteit van de nk02 rom een tijd terug! Mochten mensen daar nog op zitten, lijkt mij dit een goede tijd om over te stappen! Je merkt dat 1.6 volwassen is geworden.. straks mogen we gelukkig weer naar het (momenteel) instabiele 2.0 :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pizr schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:21:
Maar ik blijf nog even bij de huidige versie omdat het toch enkel uiterlijke aanpassingen waren..
Yes, betreft eigenlijk alleen wat updated themes. Waar ik op zich wel blij mee ben, want de supermooie Eclair theme van djengizz doet het nu (nog) beter (app achtergrond is nu grijs, yesss ;)). Happy to the max!
Deze rom doet mij denken aan de snelheid en stabiliteit van de nk02 rom een tijd terug!
Klopt! Ben echt nog steeds bijna in shock gewoon wat betreft de snelheid. Gisteren avond en nacht hele tijd zitten spelen tot de accu leeg was. Zo fijn loopt het nu allemaal. Zal wel overdreven klinken maar vind het echt 8)
Mochten mensen daar nog op zitten, lijkt mij dit een goede tijd om over te stappen! Je merkt dat 1.6 volwassen is geworden...
Wellicht dat de nieuwste CM Roms ook zo werken natuurlijk, maar de laatste paar keer dat ik het heb geprobeerd was ik veel meer tevreden met de Roms van Enomther. Voor mij voorlopig niets anders d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 01-12-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 07:10
heeft iemand hier misschien de orginele rom van vodafone voor een 32b? ik was vergeten een backup te maken en is misschien wel handig bij een eventuele verkoop.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Gisteren, na heel veel gepiel, is het me gelukkig gelukt om mijn phone weer aan de praat te krijgen. Via een push was 't uiteindelijk gelukt om die vorige versie te flashen. Nu draai ik CM 4.2.6. Eigenlijk wil ik net als Brad (zo enthousiast heb ik 'm nog niet gehoord geloof ik) die Enomther, maar ik ben wel geschrokken van gisteren. Dan vergeet ik vast weer iets en sloop ik mijn phone permanent... :-)

Die CM 4.2.6 draait trouwens ook erg smooth. Veel beter dan die 4.0.4, heb geen slowdowns gezien. Kan iemand een (hands-on) vergelijking maken van die nieuwe Enomther en die CM 4.2.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:16:
Kan iemand een (hands-on) vergelijking maken van die nieuwe Enomther en die CM 4.2.6?
Op basis van vroegere tests denk ik dat CM 4.2.6 minimaal even snel en soepel is... Voor de snelheid hoef je het dan ook zeker niet te doen ;) Ik vind de mate van customizen van de Enomther Rom erg goed gedaan, en hij is best stabiel. Zou gewoon even blijven bij 4.2.6, een wissel zal je weinig winst opleveren denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/expsetup.png
(in terminal eerst su <enter> en daarna expsetup <enter>)

Maar deze dingen zullen ook vast wel kunnen met de CM Roms, hou dat niet meer bij eerlijk gezegd ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 01-12-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:18:
[...]

Op basis van vroegere tests denk ik dat CM 4.2.6 minimaal even snel en soepel is... Voor de snelheid hoef je het dan ook zeker niet te doen ;) Ik vind de mate van customizen van de Enomther Rom erg goed gedaan, en hij is best stabiel. Zou gewoon even blijven bij 4.2.6, een wissel zal je weinig winst opleveren denk ik.

[afbeelding]

Maar deze dingen zullen ook vast wel kunnen met de CM Roms, hou dat niet meer bij eerlijk gezegd ;)
Ah thanks. Dat wilde ik horen. :-) Ben qua snelheid ook echt happy met CM 4.2.6. En echt veel customizen doe ik toch niet. Ik ben al blij met een leuke clock-widget... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 07:10
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:18:
[...]

[afbeelding]

Brad kun jij aangeven hoe jij in dit menu komt? welk commando in de terminal?

Ik heb het al gevonden had niet goed gekeken op het forum van XDA.
Misschien nog wel iemand hier met de orginele vodafone rom?

[ Voor 8% gewijzigd door TWFpa2Vs op 01-12-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Zucht, MetaMorph wel aan de gang gekregen en volgens de beschrijving alles gedaan. Dacht dat het leuk was als ik alles zou morphen maar ik krijg alleen maar de meldingen:

the thm file says we are looking for sdcard/androidthemes/android 2.0-Stock-Theme-v1.0/applicatienaam.apk in this theme but it does not Exist, Skipping...

Ik heb de morphtheme gedownload, Ik had toen 2 bestanden. Deze heb ik in de map androidthemes gezet. als ik via metamorph en AndExplorer aangeklikt. Het werd toen uitgepaktr en neergezet in de zelfde folder als een nieuw bestand. daarna kon ik kiezen voor "apply all" Dat heb ik gedaan en toen kwamen er dus tig foutmeldingen zoals hierboven beschreven...

Trouwens... Morphen is zo'n hele nieuwe tak van sport, Is het een idee om een morph-forum te maken hier en misschien ook een theme-forum? (of een combi ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Heeft iemand al eens meegemaakt dat je na het updaten van een ROM of theme je automatisch berichtjes verstuurd die je gisteren al had verstuurd ?

Mijn zus zat langs me in de zetel en vroeg me waarom ik haar een OK sms verzond, terwijl ik gewoon een game was aan het spelen, van andere mensen heb ik het ook al gehoord, erg raar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

C00P schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:39:
Heeft iemand al eens meegemaakt dat je na het updaten van een ROM of theme je automatisch berichtjes verstuurd die je gisteren al had verstuurd ?

Mijn zus zat langs me in de zetel en vroeg me waarom ik haar een OK sms verzond, terwijl ik gewoon een game was aan het spelen, van andere mensen heb ik het ook al gehoord, erg raar !
Ik had pas ook zoiets ja! Of sms'jes die 2x aankomen. Gelijk na elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Bij mij is het telkens na het updaten van een Rom, beste wat ik kan doen is een format van de partities, maar dat is natuurlijk wel omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 21:55
Ik gebruik al vrij lange tijd naar tevredenheid Enomther's ROM's, en de nieuwste release is met afstand de snelste ROM die ik ooit gebruikt heb.

Wel vind ik het jammer dat er een custom lockscreen ingebakken zit. Ik vind het niet mooi en het gaat imo een beetje in tegen de "Enomther stijl" (alles stock, maar sterk aan te passen dmv themes en de expansion packs).
Weet iemand of het mogelijk is om het default lockscreen weer teurg te krijgen? Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
k7of9 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:59:
Ik gebruik al vrij lange tijd naar tevredenheid Enomther's ROM's, en de nieuwste release is met afstand de snelste ROM die ik ooit gebruikt heb.
Ben dagelijks meer verrast zelfs. Draait echt on-waar-schijn-lijk goed! :)
Weet iemand of het mogelijk is om het default lockscreen weer teurg te krijgen?
Dit kan (nog) niet nee. Hij werkt er wel aan staat in het forum, dat ook dat via expsetup bijv. te adden of removen is. Maar voorlopig dus niet. Ik vind het ook geen succes hoor, al ziet het er met djengizz' theme wel mooi uit 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 02-12-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Mn telefoon vertoont steeds meer kuren. Market werkt niet meer. Dat metamorph-gedoe werkt niet, mn synchronisatie is erg van slag. Daarnaast heb ik op partitie 2 (neem aan dat daar mn apps op staan) nog maar 160 mb ruimte over van de 500 mb. Ook baal ik van mn ext4 partitie, die moet dus ook weg.

Wat ik dus eigenlijk wil is zowel mn telfoon als mn sd-card zo leeg maken als dat ze waren bij het openen van de doos op dag 1.

Ik heb bedacht dat ik mn fotoos en video's gewoon op de pc opsla. Voor de rest kan dan volgens mij alles weg.

Wel maak ik van te voren nog even een nandroid-backup. Ik moet die op de pc zetten want ook die verdwijnt denk ik bij het opschonen van de sd-card.

een aantal vraagjes:

* Kan dit kwaad voor mn foon?
* Welke tool kan ik hiervoor het beste gebruiken? (incl. het verwijderen van partities...) Ik zit zelf te denken aan de recoverytool van AmonRa.
* Zie ik nog wat over het hoofd??

Zodra dit gebeurd is ga ik voor t eerst een EnomtherROM gebruiken. Ik barst van nieuwsgierigheid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
MHTC06 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:21:
Mn telefoon vertoont steeds meer kuren. Market werkt niet meer. Dat metamorph-gedoe werkt niet, mn synchronisatie is erg van slag. Daarnaast heb ik op partitie 2 (neem aan dat daar mn apps op staan) nog maar 160 mb ruimte over van de 500 mb. Ook baal ik van mn ext4 partitie, die moet dus ook weg.
Hmm, lees net je verslag, kan best eens zijn dat je wat permission issues hebt.
een aantal vraagjes:

* Kan dit kwaad voor mn foon?
* Welke tool kan ik hiervoor het beste gebruiken? (incl. het verwijderen van partities...) Ik zit zelf te denken aan de recoverytool van AmonRa.
* Zie ik nog wat over het hoofd??
1. nee, niet meer dan elke andere flash procedure
2. dat kan, gebruik wel de Magic versie uit de sapphire forums en update zo gauw 1.4 voor Magic uitkomt (snel denk ik). De huidige versie heeft nog wat kleine bugjes. Gebruik vervolgens alle wipe opties in het wipe menu voor dat je enomther flashed. Vervolgens je SD kaart opnieuw partitoneren via het recovery menu (de default opties voldoen prima, ext4 zou ook geen probleem moeten zijn). Let wel op dat je bij deze stap ook alle data op je FAT partitie verliest dus een backup is aan te raden. Dan ben je klaar voor enomther met een verse phone :).
3. nah, volgens mij niet. Kies wel de juiste Enomther ROM (AOSP vond ik het prettigste en heeft nederlands) en lees je even in over de install procedure beschreven door enomther en het expansie pack idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
djengizz schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:19:
[...]

Hmm, lees net je verslag, kan best eens zijn dat je wat permission issues hebt.

[...]

1. nee, niet meer dan elke andere flash procedure
2. dat kan, gebruik wel de Magic versie uit de sapphire forums en update zo gauw 1.4 voor Magic uitkomt (snel denk ik). De huidige versie heeft nog wat kleine bugjes. Gebruik vervolgens alle wipe opties in het wipe menu voor dat je enomther flashed. Vervolgens je SD kaart opnieuw partitoneren via het recovery menu (de default opties voldoen prima, ext4 zou ook geen probleem moeten zijn). Let wel op dat je bij deze stap ook alle data op je FAT partitie verliest dus een backup is aan te raden. Dan ben je klaar voor enomther met een verse phone :).
3. nah, volgens mij niet. Kies wel de juiste Enomther ROM (AOSP vond ik het prettigste en heeft nederlands) en lees je even in over de install procedure beschreven door enomther en het expansie pack idee.
'
Bedoel je met die permission issues zaken die ik kan oplossen met mn superuserapplicatie?? En gaat dit specifiek over metamorph of over alles wat ik noemde?

Je zegt dat ext4 geen probleem zou moeten zijn, maar het pronleem is eigenlijk dat die ext4 mij belet om Enomther erop te zetten. wat ik ervan begrijp ondersteunt enomther ext4 niet. Of is dat verleden tijd???

Als ik de data van mn fat-partitie verlies, aan wat voor gegeveens moet ik dan denken?

Thnx in ieder geval!!!
semi-noob ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
MHTC06 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:30:
Bedoel je met die permission issues zaken die ik kan oplossen met mn superuserapplicatie?? En gaat dit specifiek over metamorph of over alles wat ik noemde?
Nah, ik heb het over applicatieve permissions op java / android nivo. Dit zou je MM problemen kunnen verklaren, van de rest weet ik het niet. Ik weet het sowieso niet zeker zonder logcat.
Je zegt dat ext4 geen probleem zou moeten zijn, maar het pronleem is eigenlijk dat die ext4 mij belet om Enomther erop te zetten. wat ik ervan begrijp ondersteunt enomther ext4 niet. Of is dat verleden tijd???
Uit enomther zijn startpost:
NOT REQUIRED - BUT STRONGLY RECOMMENDED
1) If you have a Dream/G1 ... Flash the Latest Radio, 2.22.19_26I, get it HERE!
2) A SDcard partition with (1) FAT32 partition and if you're a G1/dream user, (1) ext2/ext3/ext4 partition. I'd recommend at least ~320MB on the ext2/ext3/ext4 partition.
Als ik de data van mn fat-partitie verlies, aan wat voor gegeveens moet ik dan denken?
Alles wat je ziet vanuit windows met een gemounte sdcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
djengizz schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:40:
[...]

Nah, ik heb het over applicatieve permissions op java / android nivo. Dit zou je MM problemen kunnen verklaren, van de rest weet ik het niet. Ik weet het sowieso niet zeker zonder logcat.

[...]

Uit enomther zijn startpost:

[...]

[...]

Alles wat je ziet vanuit windows met een gemounte sdcard.
Hoe kan je logs maken van mm? Is dat logcat een app??

Als Enomther nu wel ext4 ondersteunt dan ga ik eerst eens een enomtherROM erop zetten. 't is hier toch erg saai vandaag op t werk.

Dat leegnmaken van alles daar neem ik toch thuis liever de tijd voor.

Voor nu dus maar even lekker spelen met de speeltjes van Enomther :-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:58:
Voor nu dus maar even lekker spelen met de speeltjes van Enomther :-) _/-\o_
You will be pleasantly surprised! 8) Zo niet, tijd voor een andere telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:19:
[...]

You will be pleasantly surprised! 8) Zo niet, tijd voor een andere telefoon ;)
Ik hoop het. Enomther raad wel aan om alle partities leeg te maken. Het kan ook wel goed gaan als je dat niet doet maar het kan ook mislukken zegt ie.

Ik vraag me trouwens af wat er met mn CM-revoeryimage gebeurt als ik dit er op zet. Die zal verdwijnen neem ik aan... Of is het in dit geval echt nodig om met een schone foon te beginnen??

Ik ga het gewoon doen. Heb de bestanden al binnen gesleept. Lukt t niet dan knal ik mn nandroid terug.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:41:
Enomther raad wel aan om alle partities leeg te maken. Het kan ook wel goed gaan als je dat niet doet maar het kan ook mislukken zegt ie.
Ik had dat niet gedaan, komende van een CM Rom, en telefoon zat vast in een bootloop. Ik zou dan ook op zéker alles leeg maken (met de oude stabiele AmonRA recovery).
Ik vraag me trouwens af wat er met mn CM-revoeryimage gebeurt als ik dit er op zet. Die zal verdwijnen neem ik aan...
Daar gebeurt niets mee, heb ook nog steeds gewoon de oude vertrouwde CM Recovery er op staan.
Ik ga het gewoon doen. Heb de bestanden al binnen gesleept. Lukt t niet dan knal ik mn nandroid terug.... :-)
Wel effe je partities leegmaken/formatteren dus... Zo niet kán je gedoe krijgen (kans is érg groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:48:
[...]

Ik had dat niet gedaan, komende van een CM Rom, en telefoon zat vast in een bootloop. Ik zou dan ook op zéker alles leeg maken (met de oude stabiele AmonRA recovery).

[...]

Daar gebeurt niets mee, heb ook nog steeds gewoon de oude vertrouwde CM Recovery er op staan.

[...]

Wel effe je partities leegmaken/formatteren dus... Zo niet kán je gedoe krijgen (kans is érg groot).
ok, dus recovery image gebruiken van Amon RA. Damn, dan moet ik toch thuis mn foon weer aan de pc hangen. Ik wilde het nu gaan doen....

En met mn CM recovery bedoelde ik de ROM die je moet flashen om de Googleapps op je foon te hebben bij CM zn legale ROMS...

EDIT
Kan ik trouwens mn sdcard niet formatteren met de optie op de telefoon zelf??

[ Voor 5% gewijzigd door MetalManic op 03-12-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:50:
ok, dus recovery image gebruiken van Amon RA. Damn, dan moet ik toch thuis mn foon weer aan de pc hangen. Ik wilde het nu gaan doen....
Kan je ook gewoon nú doen hoor, maar dan bijv. via de adb shell (partities deleten en weer aanmaken).
En met mn CM recovery bedoelde ik de ROM die je moet flashen om de Googleapps op je foon te hebben bij CM zn legale ROMS...
Dat zegt me weinig ;) Bij Enomther is het gewoon de Base flashen, dan de Expansion Pack en erna eventueel nog een thema.
Fat32 gedeelte waarschijnlijk wel, maar dat is niet de veroorzaker van een bootloop. Je zal voor de zekerheid ook de andere partitie(s) moeten formatteren. Vanuit de shell dus, als je het echt núú wilt doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:24:
[...]

Kan je ook gewoon nú doen hoor, maar dan bijv. via de adb shell (partities deleten en weer aanmaken).

[...]

Dat zegt me weinig ;) Bij Enomther is het gewoon de Base flashen, dan de Expansion Pack en erna eventueel nog een thema.

[...]

Fat32 gedeelte waarschijnlijk wel, maar dat is niet de veroorzaker van een bootloop. Je zal voor de zekerheid ook de andere partitie(s) moeten formatteren. Vanuit de shell dus, als je het echt núú wilt doen ;)
Maar dan moet ik m toch juist aan de pc hangen (met de shell manier)? Ik dacht dat de enige mogelijkheid was om het zonder pc te doen de manier met de terminal is... Ik zal wel weer alle termen door elkaar gooien. ik ga van noob naar nober....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
MHTC06 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:50:
Zoals gezegd hoeft dat niet, cm 1.4 werkt ook prima.
Hoeft niet, enomther is 'illegaal' ;) en include deGoogle apps
EDIT
Ja, en zelfs een format van je sd is niet nodig aangezien het alleen gaat om de data op de ext partitie (ext wipe is voldoende):
code:
1
2
mount /system/sd
rm -rf /system/sd/*

edit: maaruh, met al die vragen is het misschien toch verstandig om te wachten tot je thuis bent en in alle rust de instructies van enomther op te volgen...

[ Voor 9% gewijzigd door djengizz op 03-12-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
djengizz schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:31:
[...]

Zoals gezegd hoeft dat niet, cm 1.4 werkt ook prima.

[...]

Hoeft niet, enomther is 'illegaal' ;) en include deGoogle apps

[...]

Ja, en zelfs een format van je sd is niet nodig aangezien het alleen gaat om de data op de ext partitie (ext wipe is voldoende):
code:
1
2
mount /system/sd
rm -rf /system/sd/*
Dat doe ik in mn terminalapp??? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Iemand al Hero 2.1 ROM te pakken gekregen? http://www.androidplanet....kt-en-update-cyanogenmod/

[ Voor 68% gewijzigd door Pizr op 03-12-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik draai nu ook de enomther op mijn HTC magic maar ben niet zeker of ik hem telkens wel goed installeer omdat ik hier van mensen lees dat hij supersnel is, enkel vind ik dit niet zo. Ofwel ligt het aan het feit dat ik niet snel tevreden ben ofwel doe ik iets verkeerd:) Hier mijn stappen :

Ik gevruik de RA-magic-v1.2.3G als recovery.

1. Eerst doe ik een wipe
2. Dan Part SD : fat32+ext2+swap
3. Convert ext2 to ext3
4. Dan installeer ik de rooted base van de enomther rom
5. Opstarten en terug uitschakelen
6. Dan installeer ik het expansion pack
7. Opstarten en terug uitschakelen
8. Theme installeren
9. Opstarten en terug uitschakelen
10. Als er een nieuw expansion pack uit is deze installeren zonder wipe

Is dit de goede manier of vergeet ik nog iets belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Brad Pitt schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:17:
[...]
Ben dagelijks meer verrast zelfs. Draait echt on-waar-schijn-lijk goed! :)
[...]
Lijkt wel alsof hij een en ander aan het multitasking heeft gedaan, want daar blinkt het nu echt in uit imo.
Dit kan (nog) niet nee. Hij werkt er wel aan staat in het forum
Ok, dat is goed om te horen :)

Ik hoop dat hij ook snel overstapt op 2.0. Heb twee weken 2.0 gedraaid, en ben er op zich erg over te spreken. Helaas zaten in die ROM nog teveel kinderziektes om echt goed bruikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Droned schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:44:
Ik draai nu ook de enomther op mijn HTC magic maar ben niet zeker of ik hem telkens wel goed installeer omdat ik hier van mensen lees dat hij supersnel is, enkel vind ik dit niet zo. Ofwel ligt het aan het feit dat ik niet snel tevreden ben ofwel doe ik iets verkeerd:) Hier mijn stappen :

Ik gevruik de RA-magic-v1.2.3G als recovery.

1. Eerst doe ik een wipe
2. Dan Part SD : fat32+ext2+swap
3. Convert ext2 to ext3
4. Dan installeer ik de rooted base van de enomther rom
5. Opstarten en terug uitschakelen
6. Dan installeer ik het expansion pack
7. Opstarten en terug uitschakelen
8. Theme installeren
9. Opstarten en terug uitschakelen
10. Als er een nieuw expansion pack uit is deze installeren zonder wipe

Persoonlijk wipe ik ook bij elke expansion pack update en wipe ik daarna alleen de ext2 partitie. Misschien niet noodzakelijk maar doe ik het niet, dan werkt de upgrade niet altijd (zwart scherm bij het booten. Format lijkt me echt niet nodig. Ik installeer de expansion meteen na de base, zonder opnieuw op te starten. Ik converteer niet naar ext3, volgens mij is ext3 ook niet noodzakelijk en zelfs wat langzamer. Misschien ff vervelend maar met een backup tooltje staat alles snel weer op zijn plaats :)

[ Voor 3% gewijzigd door k7of9 op 03-12-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:44:
Doe het precies eender ja...

En het is echt zonder overdrijven (in mijn optiek) bizar snel (voor een memory crippled Androidje), smooth, responsive etc. En zoals hierboven is geschreven gaat "multitasken" echt goed. Gebruik de Dolphin browser (tabjes zijn zooo fijn als je die ook bent gewend van je PC-gebruik), heb bijv. 4 tabs open staan, krijg een mailtje binnen, hoppa effe lezen, antwoorden, weer terug naar de browser (met alle tabs aktief en met inhoud) en verder rommelen. Browser afsluiten, en daar is de desktop weer.

Dat soort dingen waren hiervoor (bij mij) niet mogelijk. Kreeg dan steevast een reloading UI enzo. Vooralsnog echt helemaal ultiem tevreden met deze Rom. Snap dan ook niet dat jij hem niet snel vindt. Dan vond je vorige Roms ook niks want dit is echt een maaaajor leap forward gewoon. Let wel, m'n broer's iPhone 3GS is alsnog (veel) sneller hoor, dus het blijft relatief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Laatst online: 21-11-2023
Brad Pitt schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:05:
[...]

Doe het precies eender ja...

En het is echt zonder overdrijven (in mijn optiek) bizar snel (voor een memory crippled Androidje), smooth, responsive etc. En zoals hierboven is geschreven gaat "multitasken" echt goed. Gebruik de Dolphin browser (tabjes zijn zooo fijn als je die ook bent gewend van je PC-gebruik), heb bijv. 4 tabs open staan, krijg een mailtje binnen, hoppa effe lezen, antwoorden, weer terug naar de browser (met alle tabs aktief en met inhoud) en verder rommelen. Browser afsluiten, en daar is de desktop weer.

Dat soort dingen waren hiervoor (bij mij) niet mogelijk. Kreeg dan steevast een reloading UI enzo. Vooralsnog echt helemaal ultiem tevreden met deze Rom. Snap dan ook niet dat jij hem niet snel vindt. Dan vond je vorige Roms ook niks want dit is echt een maaaajor leap forward gewoon. Let wel, m'n broer's iPhone 3GS is alsnog (veel) sneller hoor, dus het blijft relatief natuurlijk.
Welk expansion packet gebruik je momenteel want ik zou graag willen weten of de nieuwe versie van enomther met mijn versie zo een groot verschil maakt. Ik heb momenteel deze versie op mijn android HTC magic :

AOSP-1.6_r1.4-DRD20_v2.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:32:
Welk expansion packet gebruik je momenteel want ik zou graag willen weten of de nieuwe versie van enomther met mijn versie zo een groot verschil maakt. Ik heb momenteel deze versie op mijn android HTC magic :

AOSP-1.6_r1.4-DRD20_v2.2.1
Versie 2.3.2, en die is inderdaad beduidend beter dan 2.2.1. Echt zonder overdrijven. Kan je gewoon zo er overheen knallen hoor. Later eventueel naar wens wel weer een (2.3.2...) thema er overheen.

Let wel: games draaien met deze Expansion niet altijd soepeltjes, daar komt (snel) versie 2.3.3 voor uit ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 04-12-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:28:
[...]

Yes, betreft eigenlijk alleen wat updated themes. Waar ik op zich wel blij mee ben, want de supermooie Eclair theme van djengizz doet het nu (nog) beter (app achtergrond is nu grijs, yesss ;)). Happy to the max!
Zijn er screenshots van die Eclair theme ?
Zitten er nog andere handige dingen bij de theme, zoals Google GPS voor outside US, en de mogelijkheid voor je icoontjes te organiseren en in mappen te steken in het pull up menu ?

Jullie hebben me toch nieuwsgierig gemaakt, ben zonet gaan lopen en Cyanogen gaat wel wat stroef als ik een loopprogramma draai en erbij muziek wil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
C00P schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:18:
Zijn er screenshots van die Eclair theme ?
Hier bijvoorbeeld.
Zitten er nog andere handige dingen bij de theme, zoals Google GPS voor outside US
Zou dat er niet in zitten kan je de betreffende bestanden altijd erheen pushen. Google Navigation is supermooi!
en de mogelijkheid voor je icoontjes te organiseren en in mappen te steken in het pull up menu ?
Als je de Advanced Launcher via expsetup installeert wel, het wordt dan wel iets trager allemaal.
Jullie hebben me toch nieuwsgierig gemaakt, ben zonet gaan lopen en Cyanogen gaat wel wat stroef als ik een loopprogramma draai en erbij muziek wil horen.
Loop zo weinig mogelijk dus daar kan ik je niet mee helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar maanden geleden heb ik de CM 4.0.4 op mijn foon met nk02 mod eroverheen. In de eerste maanden was ik er megatevreden over! Nu echter merk ik dat het downloaden via de Market niet meer werkt, regelmatig reloadings etc.

Nu lees ik dat er medetweakers de enomther ROM erop hebben gezet, dat kennelijk veel beter is.

Nu vraag ik mij echter af hoe ik deze op mijn foon kan knallen, aangezien de CM mod op mijn foon uit de tijd was dat alle google apps er standaard bij zaten.

Via Androidspin lees ik dat ik eerst de base version erop moet knallen (eerst een full wipe uiteraard?) en daarna de expansionpack er achterna. Maar ik geraak tijdens het zoeken via internet niet aan de juiste stappenplan om dat allemaal voor elkaar te krijgen. Hopelijk iemand die een link heeft dat het allemaal in een keurige stappenplan te volgen is?

Wel ben ik benieuwd hoe het dan met mijn Sygic gaat? Moet ik deze helemaal opnieuw installeren? Of kan ik alles op mijn SD kaart backuppen op mijn pc, en na het flashen, alles 1 op 1 terugzetten op mijn foon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Zo, Enomther en expansionpack staan er op. Via expsetup kom ik in de pack maar..... hoe moet je daar kiezen? Gewoonweg het cijfer van de optie intikken en enteren doet het niet... Zal wel weer wat simpels zijn... Maar kom er niet uit.

EDIT
Bij het downloaden van een theme voor deze ROM (ook de djengizz's Android 2.0 Theme (v2.3.2) ) krijg ik steeds de foutmelding: Cannot Download. The content is not supported on the phone.

Beetje een hogere wiskunde ROM ;-)

market werkt echter niet...

[ Voor 37% gewijzigd door MetalManic op 06-12-2009 14:16 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)