Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:59
MHTC06 schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:52:
Gewoonweg het cijfer van de optie intikken en enteren doet het niet...
Klopt, meer hoef je niet te doen. Eerst su, dan expsetup, getalletje tikken, enter, klaar.
Bij het downloaden van een theme voor deze ROM (ook de djengizz's Android 2.0 Theme (v2.3.2) ) krijg ik steeds de foutmelding: Cannot Download. The content is not supported on the phone.
Die theme draai ik zelf ook en doet het dus ook gewoon prima ;)
Beetje een hogere wiskunde ROM ;-)
Hmmm... :X 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Brad Pitt schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:00:
[...]

Klopt, meer hoef je niet te doen. Eerst su, dan expsetup, getalletje tikken, enter, klaar.

[...]

Die theme draai ik zelf ook en doet het dus ook gewoon prima ;)

[...]

Hmmm... :X 8)
ik had ff niet door dat na elke keuze uit het menu je weer terug bij af bent en weer expsetup moet intikken. t werkt nu goed. thema zo nog maar s proberen...

EDIT:
Bij downloaden van thema nog steeds dezelfde foutmelding. Ook nog steeds geen werkende market. Behalve de snelheid is dit knap shit.

[ Voor 12% gewijzigd door MetalManic op 06-12-2009 20:40 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Enomther 2.3.3 is uit, met goed werkende snelheid in games. Is nu dus voor iedereen geschikt 8)
C00P schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:51:
Ik heb er even mee gewerkt en hij werkt wel snel ja, maar zelfs 2d spellen zoals dock it speelden heel traag
Dat is dus verholpen. Net Dock It gespeeld en supersnel en smooth enzo ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Brad Pitt op 07-12-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 07:30
Brad Pitt schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:24:
Enomther 2.3.3 is uit, met goed werkende snelheid in games. Is nu dus voor iedereen geschikt 8)

[...]

Update, kom er maar in 8) ! Bedankt voor het attenderen Brad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nieuwe Amon Ra 1.50 recovery voor de Magic is ook érg mooi. Extreem veel opties in deze recovery image. Hoop dat ie nu wel redelijk bugfree is, de 1.40 versie was niet helemaal toppie wat dat betreft.

Wel handig dat je ook je Ext gewoon kan backuppen, ideaal voor de CM/Enomther (of andersom 8) ) switchers.

Plus je kan een Nandroid backup zelf selecteren, het moet niet persé de laatst gemaakte te zijn, enz. enz. ;)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/amonra.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/amonra2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:24:

[...]

Ok. Ik ben nu om, Brad. Ik ga 'm zo proberen. Ik kom dus "af" van de laatste CM. Moet ik nog bepaalde dingen doen voordat ik (net als de vorige keer) de boel sloop? :-) Bepaalde "installatie-tips"? (zoniet, dan lees ik wel gewoon ff de thread daarzo)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:39:
[...]
Ik kom dus "af" van de laatste CM. Moet ik nog bepaalde dingen doen voordat ik (net als de vorige keer) de boel sloop? :-) Bepaalde "installatie-tips"? (zoniet, dan lees ik wel gewoon ff de thread daarzo)
Yes, je "moet" sowieso de secondary partition formatteren. Doe je dat niet is de kans op een bootloop (zwart scherm en niet meer verder booten) bijzonder groot. Je bent hierbij wel je geïnstalleerde applicaties "kwijt". Dat is wel even lastig. Je kan ze wel backuppen op je harddisk maar ik heb toen maar besloten alles weer even te herinstalleren (backup m'n apps met MyBackupPro en was klaar in twintig minuten of zo).

Daarna gewoon de Base flashen, ik boot dan even weer Android in, reboot, Expansion Pack flashen, weer even laten doorlopen tot het OS geladen is en daarna weer eventueel een (2.3.3) thema er overheen.

Met de nieuwste Amon_Ra recovery kan je heel makkelijk je tweede partitie wipen/formatteren. Je hoeft deze niet meteen te flashen, heb hem zelf net een paar keer getest via fasboot boot xxxxx.img in een command prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Shit. Ik HEB dat volgens mij gedaan (heb alle 3 partities opnieuw gemaakt). Maar ik heb wel zo'n bootloop (nadat ik die base van Enomther heb geinstalleerd).

Als ik die recovery-RA gebruik, wat is een aan te raden partitie-instelling?

1 = 32 mb swap
2 = 512 mb ext2 (later naar ext3 zetten)
3 = de rest...

?
Pffff... heb IK dit weer... :( :(

[ Voor 15% gewijzigd door spaceboy op 07-12-2009 16:39 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:37:
Shit. Ik HEB dat volgens mij gedaan (heb alle 3 partities opnieuw gemaakt). Maar ik heb wel zo'n bootloop (nadat ik die base van Enomther heb geinstalleerd).

Als ik die recovery-RA gebruik, wat is een aan te raden partitie-instelling?

1 = 32 mb swap
2 = 512 mb ext2 (later naar ext3 zetten)
3 = de rest...

?
Pffff... heb IK dit weer... :( :(
Dat is prima zo ja, dat heb ik ook. Je hebt na de Base-install wel even de foon laten booten tot het OS enzo!? Of heb je metéén al na het flashen van de Base een bootloop!? Booten duurt eerste wel láng hè...

En wel de goede bestanden gedownload mag ik hopen. Dus de recovery voor de Magic én de juiste Enom-files?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:23:
[...]

Dat is prima zo ja, dat heb ik ook. Je hebt na de Base-install wel even de foon laten booten tot het OS enzo!? Of heb je metéén al na het flashen van de Base een bootloop!? Booten duurt eerste wel láng hè...

En wel de goede bestanden gedownload mag ik hopen. Dus de recovery voor de Magic én de juiste Enom-files?!
Yes. Thanks, het is gelukt ondertussen! Heb (kennelijk) de juiste files gevonden. Heb de hele bende nog 'n keer opnieuw gepartitioneerd, opnieuw gewiped en alle caches e.d. geschoond. Duurde ook ERG lang (maar de eerste keer kwam hij echt in 'n loopje: Android-log (bewegend) - Android logo (stil) - Android logo (bewegend) - etc...

Anyway, hij staat er op. En hij is inderdaad erg rap. Ik vind 'm (voor 't gevoel, maar dat kan komen omdat ik al m'n apps kwijt ben) wel sneller dan CM 4.2.26.

Thanks. NU laat ik 'm echt een hele tijd staan, wat een drama was 't weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik draai hem nu ook samen met de Chrome team en die loopt als een zonnetje, enkel weet ik niet hoe ik de google navigate met stem aan de praat krijg. Ik heb namelijk text to speech gedownload en succes geïnstalleerd maar het enige dat ik hoor is telkens een biep.

PS: Ik heb ook de taskmanager gedownload maar mijn vraag is hoe je nu op de juiste manier apps afsluit. Bijvoorbeeld ik lees mijn mail met gmail en ga dan terug naar home, maar blijkbaar blijft gmail dan draaien als ik naar de taskmanager kijk. Hoe sluit je op de juiste manier een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[b][message=33060457,noline]
PS: Ik heb ook de taskmanager gedownload maar mijn vraag is hoe je nu op de juiste manier apps afsluit. Bijvoorbeeld ik lees mijn mail met gmail en ga dan terug naar home, maar blijkbaar blijft gmail dan draaien als ik naar de taskmanager kijk. Hoe sluit je op de juiste manier een app?
Als het goed is hoef je echt niet steeds elke app af te sluiten als je hem gebruikt hebt.

Het OS heeft een prima werkend memory management en killed deze in de achtergrond draaiende apps als dat nodig is vanwege low memory.
Het voordeel hiervan is dat ze veel sneller reageren als je ze opnieuw opent.

Alleen als je zelf merkt dat de boel aan het vertragen is zou je je appmanger kunnen gebruiken om wat memory vrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
djengizz schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:38:
[...]

Als het goed is hoef je echt niet steeds elke app af te sluiten als je hem gebruikt hebt.

Het OS heeft een prima werkend memory management en killed deze in de achtergrond draaiende apps als dat nodig is vanwege low memory.
Het voordeel hiervan is dat ze veel sneller reageren als je ze opnieuw opent.

Alleen als je zelf merkt dat de boel aan het vertragen is zou je je appmanger kunnen gebruiken om wat memory vrij te maken.
Ik doe dit vooral voor de batterij want ik heb het gevoel dat wanneer al deze apps blijven staan de accu sneller leegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En Google Navigation doet het niet meer :( Oh well, was leuk voor zolang het duurde dan maar hè ;)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/naviover.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Ik draai Enomther 2.3.3. Ik krijg de melding dat er een update is voor Google Maps, wanneer ik deze echter wil updaten krijg ik echter de melding dat het pakket niet goed gesigned is? Wat moet ik daar nu mee?

En er is weer een update voor het AmonRa recovery image.. v1.5.1 nu!

[ Voor 14% gewijzigd door Pizr op 08-12-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pizr schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:15:
Ik draai Enomther 2.3.3. Ik krijg de melding dat er een update is voor Google Maps, wanneer ik deze echter wil updaten krijg ik echter de melding dat het pakket niet goed gesigned is?
Dit klopt, aangezien de Maps die in de Enomther Rom zit een aangepaste versie is van BrutAl. Met Navigatie er in en zo. Dit is geen "officiële" versie en daarom kan je hem niet updaten vanuit de Market.
Wat moet ik daar nu mee?
Eerst zou ik bij Toepassingsbeheer even de cache verwijderen van Google Maps. Daarna via expsetup je huidige Maps verwijderen. Heb hier een aangepaste versie geüopload. Deze kopiëren naar je SD card en flashen vanuit de recovery. Moet wel zeggen dat ik ook Dalvick cache enzo heb verwijderd van Maps maar ik denk niet dat dat nodig was.

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/maps33-4.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/maps33-1.png

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/maps33-2.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/maps33-3.png
En er is weer een update voor het AmonRa recovery image.. v1.5.1 nu!
Mooi! Gaat goed zo ;) Snap nog niet helemaal hoe het tweede-partitie-restoren werkt maar goed, nog maar eens naar kijken. Backuppen gaat prima maar er wordt niets gerestored. De Bart optie dan maar testen denk ik.
[Edit] LOL! Misschien voortaan eerst de release notes lezen, 1.5.1 fixt JUIST deze issue! ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 08-12-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Bedankt voor de fix brad.. maps is weer geupdate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:55:
En Google Navigation doet het niet meer :( Oh well, was leuk voor zolang het duurde dan maar hè ;)
Google heeft het niet meer mogelijk gemaakt om navigatie buiten de US mogelijk te maken.
http://www.engadget.com/2...n-from-international-use/

Wel jammer, ik denk niet dat Google dit binnenkort naar Europa/elders mogelijk maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Tenshu op 08-12-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tenshu schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:40:
Wel jammer, ik denk niet dat Google dit binnenkort naar Europa/elders mogelijk maakt.
Ze zijn wel bezig met een proxy-hack geloof ik. Baal er wel van, vond het echt een supermooie navigatie, liep beter dan ik had verwacht. Plus het feit dat het gratis was sprak me enorm aan ;)

[Edit] De zojuist in de Market verschenen Google Maps 3.3.1 update installeert wél gewoon over de bovengenoemde oplossing voor de Enomther Rom. Dat scheelt dus weer rommelen en gedoe ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 09-12-2009 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 17:36
Zo ik ben ook over naar Enomter ROM, heb de expansion ook geïnstalleerd nadat ik hem eerst helemaal heb laten opstarten.

Moet ik nu iets in exsetup doen ? las hier iets over SU ? of ben ik klaar zo ?

Hier staan alle themes :
http://forum.xda-develope...php?p=5093070&postcount=3
Welke moet je downloaden ? staan altijd meerdere downloads achter een theme.

Op het eerste zicht lijkt hij wel snel ja, maar ik ga hem een paar dagen gebruiken, dan kan ik een beter oordeel vellen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
C00P schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:48:
Moet ik nu iets in exsetup doen ? las hier iets over SU ? of ben ik klaar zo ?
Niet persé hoef je iets te doen nee. Als alles er op staat zoals je wilt ben je klaar. Als je iets wilt toevoegen dan wel verwijderen kan dat via expsetup inderdaad ja. Heb zelf Facebook en dat soort dingen verwijderd aangezien ik die nooit gebruik. Als je nooit spelletjes speelt zou je eventueel de 10MB hack kunnen toepassen maar ik merkte weinig verschil.
Welke moet je downloaden ? staan altijd meerdere downloads achter een theme.
Als je de AOSP 2.3.3 Rom hebt geflashed pak je uiteraard gewoon ook een AOSP 2.3.3 thema hè ;)
Op het eerste zicht lijkt hij wel snel ja, maar ik ga hem een paar dagen gebruiken, dan kan ik een beter oordeel vellen.
Gaat je niet tegenvallen, 100, nou ja 90% zeker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Thanx mate ! ;)

Ik gebruik nu deze theme :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=589409

Is het zo dat theme's mee moeten updaten als er een nieuwe ROM uitkomt of hoeft dat niet bij Enomter ?

Hoe kom ik in het menu zodat ik programma's kan verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja die is ook wel cool. Draai zelf het thema van onze eigen djengizz ;)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/djengizz.png
Is het zo dat theme's mee moeten updaten als er een nieuwe ROM uitkomt of hoeft dat niet bij Enomter ?
Ja, stel er komt een Expansion Pack 2.x.x dan flash je die gewoon over je huidige setup heen. Rond hetzelfde moment brengt Enomther dan ook de aangepaste 2.x.x thema's uit die je ook daarna weer flasht.
Hoe kom ik in het menu zodat ik programma's kan verwijderen ?
Je gaat naar de Terminal application en doet dan su <enter>. De eerste maal zal er dan waarschijnlijk wel een su-request schermpje komen, die je gewoon accepteert. Daarna doe je expsetup <enter>.

Maak voor eventuele veranderingen wel even een Nandroid backup aangezien niet élke verandering/verwijdering zomaar ongedaan gemaakt kan worden... Op die manier kan je altijd weer even terug naar "nu".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Works like a charm ! _/-\o_

Zijn er nog andere instellingen die je ons kan aanraden in expsetup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nice! ;)
Zijn er nog andere instellingen die je ons kan aanraden in expsetup ?
Mja da's nogal persoonlijk hè, wat de één vaak gebruikt raakt een ander weer niet aan... Heb zelf het meeste gewoon standaard gelaten, op het verwijderen van wat apps na. Vind het eigenlijk wel prima draaien allemaal zo!

• C00P
Ik heb linuxswap aangezet, maar merk eigenlijk geen verschil.

Is app2sd standaard ondersteund bij Enomter ?

Welke zijn de verschillen tussen al deze versien ? :
1) The AOSP1.6_r1.4+ADP DRD20 ROM
2) The HTC ADP 1.6 DRC83 ROM
3) The TMO OTA DRC83 US
4) The TMO OTA DRC92 EU

Ik heb de eerste genomen.

[ Voor 47% gewijzigd door C00P op 10-12-2009 07:13 ]

• Brad Pitt
C00P schreef op donderdag 10 december 2009 @ 06:34:
Ik heb linuxswap aangezet, maar merk eigenlijk geen verschil.
Dat kan wel kloppen, zal alleen áls het een verschil maakt nadelig zijn. Gewoon bij de standaard Compcache-instelling blijven, werkt prima.
Is app2sd standaard ondersteund bij Enomter ?
Yes, indien er een tweede Ext2/3/4 partitie wordt gevonden wordt die automatisch gebruikt.
Welke zijn de verschillen tussen al deze versien ? :
Zie hier en ook deze matrix voor alle uitleg ;)
Ik heb de eerste genomen.
Goeie keuze 8)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:17:
[...]
[Edit] De zojuist in de Market verschenen Google Maps 3.3.1 update installeert wél gewoon over de bovengenoemde oplossing voor de Enomther Rom. Dat scheelt dus weer rommelen en gedoe ;)
Shit... ik mis even iets... ik heb net Google Maps weggegooid (via expsetup) omdat ik de illusie had daarna wel de versie uit de Market te kunnen pakken (maar helaas, DAT werkt niet).

Wat moet ik nu doen om Google Maps weer op m'n Enomther 2.3.3 te krijgen? Maakt mij niet uit of 't de gehackte is of niet, maar het liefst heb ik de originele (die ik dus gewoon kan updaten). Heb ik dan die package (3.3.0 update?) nodig die jij online had gezet, Brad? Of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:51:
Wat moet ik nu doen om Google Maps weer op m'n Enomther 2.3.3 te krijgen? Maakt mij niet uit of 't de gehackte is of niet, maar het liefst heb ik de originele (die ik dus gewoon kan updaten). Heb ik dan die package (3.3.0 update?) nodig die jij online had gezet, Brad? Of...?
Yup, dat bestand even in je root zetten van je SD-card, naar de recovery, die file flashen en klaar. Daarna kan je gewoon in de Market deze versie updaten naar de nieuwste d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 00:21:
[...]

Yup, dat bestand even in je root zetten van je SD-card, naar de recovery, die file flashen en klaar. Daarna kan je gewoon in de Market deze versie updaten naar de nieuwste d:)b
Kerel... wat moest ik toch zonder jou? ;) Thanks. Again. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

En dan nog 's wat... ik heb op die xda-dev site een gave ROM gezien

(http://forum.xda-develope...php?p=5093070&postcount=3)

Deze wil ik installeren, op een Enomther 2.3.3 ROM.

Alleen is 'ie met Metamorph niet te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:12:
Alleen is 'ie met Metamorph niet te installeren?
Waarom via Metamorph dan? Gewoon de goede versie downloaden (voor AOSP 2.3.3), flashen, klaar?! :?
VET! :o Meteen proberen doen! <phone rebooting now...> Yesss doet het weer inderdaad, tof! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/navi331.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/navi331b.png
[Edit] Alleen dat "Weg zonder naam" is nog een beetje vaag, maar goed, het begin is er ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Brad Pitt op 11-12-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:47:
[...]

Waarom via Metamorph dan? Gewoon de goede versie downloaden (voor AOSP 2.3.3), flashen, klaar?! :?
Doh... zo simpel weer... :P Thanks.
En die google materie ziet er gaaf uit. Ga ik nu ook testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Jammer, ik krijg altijd een FC bij maps zodra ik wil navigeren.

Ik mag die toch gewoon installen met een file manager ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
C00P schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:34:
Ik mag die toch gewoon installen met een file manager ?
Je zou toch denken van wel ja! Heb zelf eerst bij Toepassingsbeheer de cache en updates verwijderd en toen de nieuwe apk erheen gepushed. Een reboot verder en het werkte op zich wel. Met die rare straatnamen dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Zo... Enomther is er weer af. Had met de laatste versie (2.3.3) echt diverse serieuze issues:

- rotatie werkte niet altijd meer (ook niet na een reset van de rotation cache)
- diverse programma's waren niet meer te vinden in de Market (heel divers, totaal random, en programma's die wel degelijk in de market zaten)

Nu dus weer CM 4.2.7.1, ik merk geen verschil in snelheid eigenlijk. Effe nog geen thema, vind de standaard mooi genoeg. Ook de Google Maps weer aan de praat. Deze jongen is weer helemaal gelukkig. Back @ Cyanogen. ;)

Nog 1 vraag: ik had vroeger op m'n Nokia 3300 ofzo zo'n optie dat ik op mijn keyboard smileys kon typen (met 1 knop een lachende smiley, met 1 knop een huilende, etc...). Bestaat zoiets ook voor Android? Een alternatief keyboard ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:45:
Zo... Enomther is er weer af. Had met de laatste versie (2.3.3) echt diverse serieuze issues
Tsja, aan de Rom ligt het in ieder geval niet hoor 8)
Deze jongen is weer helemaal gelukkig. Back @ Cyanogen. ;)
Mooi toch, dat er keuzes zijn! ;)
Nog 1 vraag: ik had vroeger op m'n Nokia 3300 ofzo zo'n optie dat ik op mijn keyboard smileys kon typen (met 1 knop een lachende smiley, met 1 knop een huilende, etc...). Bestaat zoiets ook voor Android? Een alternatief keyboard ofzo?
Met één knop standaard niet nee. Met sommige programma's heb je wel de mogelijkheid die smileys op te roepen, met ChompSMS en zo bijvoorbeeld. Maar een Android-centraal proggie ken ik ook niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook enom's rom geprobeerd, als ik de sd kaart niet indeel in een swap en ext partitie laat deze zich installeren, deel ik echter de sd kaart in partities dan blijft de rom install in een bootloop.

en overigens zit er bij de roms geen nederlandse woordvoorspelling right?

Reden voor mijn root is toch tether, verder maggie standaard :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:05:
Ik heb ook enom's rom geprobeerd, als ik de sd kaart niet indeel in een swap en ext partitie laat deze zich installeren, deel ik echter de sd kaart in partities dan blijft de rom install in een bootloop.
Dan heb je de verkeerde Rom geflashed dan wel restanten van een andere Rom op de Ext partitie laten staan.
en overigens zit er bij de roms geen nederlandse woordvoorspelling right?
Jawel hoor, doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:14:
[...]

Dan heb je de verkeerde Rom geflashed dan wel restanten van een andere Rom op de Ext partitie laten staan.

[...]

Jawel hoor, doet het prima.
TMO OTA DRC92 - EU

-- Rooted-Base

----- v2.3.3 - Expansion-Pack - (12/6/2009)

Deze heb ik geprobeerd te insalleren. Ik zet de partities middels mijn recovery rom: recovery-RAv1.2.0G.img
Als ik fastboot opstart kan ik in het menu kiezen voor partitioneren. Dat doe ik. Gaat het dan nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik zou de AOSP-versie nemen als ik jou was. Tenzij je echt specifiek een functie wil gebruiken die wel in TMO zit maar niet in AOSP. Enomther gaat TMO-ondersteuning ook helemaal afbouwen. AOSP gaat het zijn.
Deze heb ik geprobeerd te insalleren. Ik zet de partities middels mijn recovery rom: recovery-RAv1.2.0G.img
Als ik fastboot opstart kan ik in het menu kiezen voor partitioneren. Dat doe ik. Gaat het dan nog goed?
Mja, dat zou inderdaad allemaal goed moeten zijn. Recovery 1.51G is ook wel okay, je zou die ook kunnen proberen, en dan gewoon de base AOSP er op, reboot, en dan Expansion Pack 2.3.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:26:
[...]

Ik zou de AOSP-versie nemen als ik jou was. Tenzij je echt specifiek een functie wil gebruiken die wel in TMO zit maar niet in AOSP. Enomther gaat TMO-ondersteuning ook helemaal afbouwen. AOSP gaat het zijn.

[...]

Mja, dat zou inderdaad allemaal goed moeten zijn. Recovery 1.51G is ook wel okay, je zou die ook kunnen proberen, en dan gewoon de base AOSP er op, reboot, en dan Expansion Pack 2.3.3.
ga het gelijk proberen, ik laat het weten thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gelukt, thanks!, misschien weet jij dat brad pitt,

- is het "lock screen" uit te schakelen/
- is het mogelijk deze rom in taal engels te hebben en word prediction in nederlands?

Edit, is niet gelukt, base ging goed, reboot, toen de expention erop en nu hangt deze bij een zwart scherm na ongeveer 3 minuten het android logo te hebben laten zien.

mm ik heb de sd kaart volledig gewiped en opnieuw gepartitioneerd.

Nog maar eens opnieuw proberen

edit, ik kan Recovery 1.51G trouwens nergens vinden op XDA

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:01:
- is het "lock screen" uit te schakelen/
Helaas (nog) niet nee... Zou het ook weer liever "standaard" hebben...
- is het mogelijk deze rom in taal engels te hebben en word prediction in nederlands?
Niet dat ik weet. Volgens mij is de ingestelde Locale voor het hele systeem.
Edit, is niet gelukt, base ging goed, reboot, toen de expention erop en nu hangt deze bij een zwart scherm na ongeveer 3 minuten het android logo te hebben laten zien.
De eerste boot duurt wel enórm lang hè, maar ik neem aan dat je lang genoeg zal hebben gewacht ;)
mm ik heb de sd kaart volledig gewiped en opnieuw gepartitioneerd.
Vaag, dat zou echt voldoende moeten zijn. Ik gebruik deze en deze files, die doen het dus sowieso goed.
edit, ik kan Recovery 1.51G trouwens nergens vinden op XDA
Hiero staat ie dan ook voor uw gemak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor de antwoorden, het is inmiddels gelukt! Lekkere rom, enige minpuntje is het lock screen, als ik een pattern namelijk instel wil deze er wel eens " lelijk " doorheen komen. Maar daar is mee te leven. Mijn dank is groot voor oa de links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:38:
thanks voor de antwoorden, het is inmiddels gelukt! Lekkere rom, enige minpuntje is het lock screen, als ik een pattern namelijk instel wil deze er wel eens " lelijk " doorheen komen. Maar daar is mee te leven.
Inderdaad... Het is een leuke visuele gimmick maar echt handig is het nieuwe lockscreen niet nee!
Mijn dank is groot voor oa de links!
Graag gedaan! Ben blij dat er ook nog gelukkige Enomther users zijn ;) Nou ja, vooralsnog in ieder geval dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
uh ok, geloof dat ik m'n Magic verkloot heb
was het zat om te wachten op een update

heb danger spl erop gezet, een wipe gedaan en vervolgens deze ROM erop gezet, allemaal via amon_ra's recovery (fastboot boot)

krijg nu alleen nog maar het proximus logo en daarna gebeurt er niks meer :(
heb al 15 minuten zitten wachten, toen de batterij eruit en terug erin, aangezet, weer 10 minuten gewacht, nada

enig idee wat ik fout heb gedaan en of dat nog te herstellen is?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik neem aan dat je een geïmporteerde Magic hebt dus? Kan je via de Amon_Ra recovery niet gewoon een andere Rom alsnog flashen dan, eentje die het waarschijnlijk wel gewoon goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ja ik heb een proximus 32A Magic. moet ik eigenlijk ook een recovery flashen, of is dat niet perse nodig?

er zijn geen andere android 2.0 roms he?

edit: ik geloof dat ik al snap wat ik fout heb gedaan, misschien kan ik het nog fixen, ik laat nog wel even van me horen

[ Voor 29% gewijzigd door JarlSX op 13-12-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JarlSX schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:27:
ja ik heb een proximus 32A Magic. moet ik eigenlijk ook een recovery flashen, of is dat niet perse nodig?
Nee fastbooten moet ook gewoon kunnen, met een 32A recovery uiteraard ;)
er zijn geen andere android 2.0 roms he?
Niet dat ik weet nee, of ze moeten dit weekend uit zijn gekomen, maar geen tijd gehad om te rommelen :(
edit: ik geloof dat ik al snap wat ik fout heb gedaan, misschien kan ik het nog fixen, ik laat nog wel even van me horen
Okay dan, succes! En laat het ons weten inderdaad. Van andermans fouten leer je ook altijd veel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
gevalletje pebkac :)

wat dat betreft zijn de ROM posts op XDA niet erg uniform, tis af en toe gewoon een zooitje

ik had de spl er wel op gezet, maar niet de rom, ik had alleen aosp 2.1 gedownload, snapte al niet dat een rom zo klein kon zijn
dus alsnog de rom gedownload en geinstalleerd, werkt nu als een zonnetje :)

de moraal van dit verhaal: LEZEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb jullie hulp nodig. Een halve dag heb ik mij ingelezen in rooting en nieuwe roms die je kan installeren.

Ik heb een HTC Magic van Vodafoon (32b). Ik wilde eerst mijn device rooten en gebruikte die volgende handleiding.

http://wiki.cyanogenmod.c...c_Firmware_to_CyanogenMod

Echter bij het flashen van "COC10 build of Cupcake" kan mijn devicewel opstarten, maar geen usb verbinding meer krijgen. (dus ook niet met de terminal van sdk werken)

Kan ik mijn Magic terugflashen (via de sd-kaart) naar de oude vodaphone settings? Welke file heb ik hiervoor nodig?

Cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
USB foutopsporing staat wel nog gewoon "goed" ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
AmonRA heeft zijn recovery image weer geupdate! Nu op 1.5.2... Als het goed is werkt de ext. backup nu echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pizr schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:25:
AmonRA heeft zijn recovery image weer geupdate! Nu op 1.5.2... Als het goed is werkt de ext. backup nu echt!
Echt daadwerkelijk flashen doe ik hem pas als ie op zeeeeeker helemaal goed is. Voor nu fastboot it is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik heb nu 3 weken een HTC Magic, ik ben aardig tevreden maar ik zit er toch over te denken om hem te rooten en er een custom rom op te zetten.

Maar hoe zit dat nou met de garantie, als ik hem weer unroot en er een gewone vodafone firmware op zet kan ik hem dan weer gewoon laten repareren.
En hoe zit dat nou met die goldcard methode, en hoe maak je een goldcard.
Ik heb hier helaas niet zoveel verstand van.

En heeft iemand ervaring met een goede 2.0 rom op een 32B toestel? Loopt dat soepel?

[ Voor 9% gewijzigd door qwertyuio op 15-12-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik had mijn toestel (rooted) laten vallen waardoor hij maar half werkte, kon niet meer opladen en hij vond nog maar 1 operator.

Ik had hem zo binnen gedaan en ze hadden hem gemaakt zonder problemen, prima service bij T Mobile.
En te denken dat ik een Belg ben en hem van een Nederlander heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 07:10
even een andere vraag, zijn er hier nog veel mensen die last hebben van de sms bug? dat hij niet wil verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:19:
even een andere vraag, zijn er hier nog veel mensen die last hebben van de sms bug? dat hij niet wil verzenden?
Nope, heb dat wel helemaal in het "begin" gehad met een Hero-Rom, maar daarna nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik werk nu enkele weken met de Enomter Rom en ben eigenlijk wel te spreken erover.
Snelheid vooral bij surfen is goed en blijft ook goed, ik vond cyanogen na een paar weken in gebruik traag worden.
Nu surf ik ook meer mobiel daar het vlotter gaat en dus aangenamer is.

Enige opmerking, is het mogelijk de home icons in de cache te laden ? Soms na het sluiten van een programma moet je wel even wachten op je home icons/widgets.

Ik heb zopas facebook via expsetup verwijdert omdat ik hem wat traag vond en liever de nieuwste van de market telkens wil downloaden, maar nu kan ik die dus niet meer installen via de market, krijg telkens een installatie mislukt te zien.
Nu heb ik dus geen facebook meer.
Is hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
C00P schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 09:44:
Enige opmerking, is het mogelijk de home icons in de cache te laden ? Soms na het sluiten van een programma moet je wel even wachten op je home icons/widgets.
In de SpareParts app kan je aangeven dat de Home iconen gecached moeten worden ja. Ik heb dit weer uit gezet aangezien ik bijzonder weinig daarvan merkte en ik aanneem dat het continu geheugen in beslag neemt, iets waar een Magic sowieso al niet in uitblinkt. Ben wel benieuwd wat jij er van vindt... ;)
Ik heb zopas facebook via expsetup verwijdert omdat ik hem wat traag vond en liever de nieuwste van de market telkens wil downloaden, maar nu kan ik die dus niet meer installen via de market, krijg telkens een installatie mislukt te zien.
Nu heb ik dus geen facebook meer.
Is hier een oplossing voor ?
Wat je kan proberen maar wel wat tricky is: je kan het bestand packages.xml van je telefoon halen, deze inladen in een "echte" ASCII editor zoals NotePad++ en dan de Facebook referentie* verwijderen. Hierna het bestand opslaan en weer op je telefoon zetten. Je hebt kans dat de installatie dan wel lukt. Worth a try, geen garantie 8)

*dit gedeelte dus:

code:
1
2
3
4
5
<package name="com.facebook.katana" codePath="/system/app/Facebook.apk" system="true" ts="1260182433000" version="110" userId="10094">
<sigs count="1">
<cert index="9" />
</sigs>
</package>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een HTC magic 32A Proximus, ik zit al weken te zoeken hoe ik een nieuwere versie erop kan installeren, maar kom er gewoon niet achter heb echt alles geprobeerd.

1:Die code van *#*#chekin#*#* heb ik geprobeerd, maar wil niet lukken..

2:Met die Update.zip op sd kaart plaatsen. Dan je gsm uit zetten, dan op Home(knop) en Aan/uit knop ingedrukt houden.. dan komt die driehoek, dan moet ik nog is op die 2 knoppen drukken, dan moet ik naar Apply 2de selectie dan komt op te staan "Instal aborted"..

weet echt niet meer verder!

Wie kan me helpen?

mvg.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hacked spl in de op heeft zijn dl limiet bereikt... Kan iemand m ff opnieuw posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
Albatonik, die code kun je vergeten, die werkt niet. en het kan volgens HTC nog maanden duren voordat er een update komt (en ze weten niet eens naar welke versie).

welke update.zip heb je het over?

ik heb de Android 2.0 ROM er inmiddels opsstaan, alleen werkt dan de camera niet en youtube filmpjes werken niet goed, verder is alles ok

@zgmatty: welke rom wil je installeren dan?

meestal wordt wel aangegeven welke spl je het beste bij een ROM kan installeren

[ Voor 16% gewijzigd door JarlSX op 20-12-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Is het aan te raden Swapper te gebruiken voor Cyanogen of Enomther ?

Ik merk geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Er is een nieuwe Enomther uit; v2.4.2! Ik zelf moest helaas mijn externe partitie wipen anders liep mijn magic vast op het boot scherm! Dus ik heb tijdelijk mijn nandroid backup er op gezet en upgrade pas als ik meer zin en tijd heb voor een complete herinstallatie! Had overigens mijn een wipe en dalvik cache wipe uitgevoerd.

//edit: Zonder wipe werkt hij wel meteen over de vorige versie heen! Dat is natuurlijk helemaal top _/-\o_ ! Enom loopt weer als een zonnetje!

De changelog van deze nieuwe versie luidt als volgt:
Changelog v2.4.2 - 12/22/2009
- fixed - busybox link failure on firstboot for non-Apps2SD users

Changelog v2.4.1 - 12/21/2009

- added - font files - supports Hebrew & Arabic now (AOSP Only)
- added - install_recovery.sh script
--- Performs OldSchool flash_image recovery if /data/recovery.img exists
- added - support for a firstboot2.sh script execution (runs last in expinit process)
- added - vsapp downloader/installer for Brut.all's Altered GMAPs 3.3.1
- updated - LucidREM's lucid script to v1.160.71
- updated - busybox to v1.15.2
- updated - cytown's Phone MOD to v22
- moved - flash_image from the expansion pack to /system/bin
- removed - GoogleMaps from built-in vsapps (can obtain alternative from Market OR vsapp Brut.all's Non-US version)
- removed - Facebook from built-in vsapps (can obtain alternative from Market)
- removed - MySpace from built-in vsapps (can obtain alternative from Market)
- removed - unnecessary/duplicate binaries from the expansion pack
- removed - "Mini" expansion pack install for G1-non-a2sd users (It now performs a full install)
- fixed - bug in expansion pack that wiped out installed vsapp's on upgrade
- fixed - Ugly-ness on Stericson's LockScreen (Used Black/Transparent BG image from HERO theme, much nicer)
- fixed - YouTube FC when theme-ing on TheOfficial TMO-EU ROM

[ Voor 6% gewijzigd door Pizr op 22-12-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pizr schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:46:
Er is een nieuwe Enomther uit; v2.4.2!
Yes je was me net voor! Was extreem thrilled het te zien! ;)
Ik zelf moest helaas mijn externe partitie wipen anders liep mijn magic vast op het boot scherm!
Oh dat is wel vaag... Zag ook je opmerking op het forum ja. Ik heb gewoon de Expansion Pack er overheen gezet (zonder ook maar iéts te doen/wipen) en (na het nodige geduld...) deed ie het gewoon prima. Zonde man!
//edit: Zonder wipe werkt hij wel meteen over de vorige versie heen! Dat is natuurlijk helemaal top _/-\o_ ! Enom loopt weer als een zonnetje!
[Edit] Spuit elf 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 22-12-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik ga hem ook installen, blij dat ze die facebook enal eruit hebben gehaald.
Misschien dat google navigatie terug kan werken voor mij (wou niet werken op de vorige versie)

/edit

Heb hem net installed, zonder wipe ofzo en dat ging wel goed.
Zwarte scherm duurde paar minuten, maar eens erna ging het heel snel.

Hij werkt snel ! sneller als de vorige, maa dat komt zeker dat deze nog vers is.

Ik heb wel nog steeds de Ericson lock screen, is er toch iets fout gelopen ?

[ Voor 47% gewijzigd door C00P op 22-12-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet helemaal uit de changelog halen of dat "lockscherm" er uit is. Dat vindt ik vervelend. Ook was het zo bij enom rom dat als je de taal in het nederlands zet de datum bug erin is zoals ik di van de cyn roms ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 07:10
is hier de datumbug ook reeds in gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
C00P schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:36:
Met de mededeling in de changelog bedoelt hij dat het bovenste blok waar de tijd in staat er nu uit ziet zoals bij de Hero Mix theme. Het ziet er iets mooier uit! Maar van mij hoeft dat lockscreen eigenlijk helemaal niet :$! Of alleen de tijd en niet die andere rommel! Smaken verschillen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
C00P schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:36:
Nee dit klopt wel, die zit er (helaas) nog steeds in...
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:46:
is hier de datumbug ook reeds in gefixt?
Nope...

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/datumbug.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Google maps navigatie werkt nu ook dankzij deze update _/-\o_

Heel tevreden van Enomter, geen nadelen meer tegenover Cyanogen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

C00P schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:49:
Google maps navigatie werkt nu ook dankzij deze update _/-\o_

Heel tevreden van Enomter, geen nadelen meer tegenover Cyanogen !
Wel voordelen? :-) Ik ben ondertussen best happy met de laatste CM... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Niet voor hier een spamoorlog uit te lokken ofzo, maar ik vond cyanogen wat teveel updates uitbrengen, ik had dan wel eens problemen en moest al mijn partities formatteren dan.
Ook vond ik Cyanogen traag worden na een tijdje, Enomter behoudt zijn snelheid beter vind ik.

Maar tis natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze.

Heb je Enomter al eens geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
C00P schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:26:
Die vraag zou ik niet aan hém stellen, had 'ie ietsss nare ervaringen mee onlangs he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

C00P schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:26:
Niet voor hier een spamoorlog uit te lokken ofzo, maar ik vond cyanogen wat teveel updates uitbrengen, ik had dan wel eens problemen en moest al mijn partities formatteren dan.
Ook vond ik Cyanogen traag worden na een tijdje, Enomter behoudt zijn snelheid beter vind ik.

Maar tis natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze.

Haha, ik ben zeer zeker niet uit op 'n spamoorlog hoor. ;)

Ik heb Enomther (een van de laatste versies) geprobeerd, maar ik kreeg allemaal hele rare problemen (halve marketplace, trage iconen). Volgens Brad Pitt lag het niet aan die ROM, maar aan wat anders. En dat ontken ik niet, want als ik de enige ben zal 't vast wel niet. Ik was er toen wel klaar mee en ben weer overgestapt op CM. Dat CM "teveel updates" uitbrengt vind ik niet zo'n ramp, heb de laatste update (ging van 4.2.7.1 naar 4.2.9.1) gedaan en dat is zo snel gepiept dat ik daar geen last van heb eigenlijk.

Ook is m'n phone nog steeds loei-snel. Maar ik merk niet of het langzamer of sneller is dan die Enomther (4.2.2 uit m'n hoofd die ik had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:40:
[...]

Die vraag zou ik niet aan hém stellen, had 'ie ietsss nare ervaringen mee onlangs he ;)
Hehe... ik zei net zoiets ja... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Ik heb net ook geflashed naar de enomther 2.4.2 en nu is google maps verdwenen. Nog mensen die dit voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:07:
Ik heb net ook geflashed naar de enomther 2.4.2 en nu is google maps verdwenen. Nog mensen die dit voor hebben?
Dat klopt. Maps is uit deze Rom gehaald.

"- removed - GoogleMaps from built-in vsapps (can obtain alternative from Market OR vsapp Brut.all's Non-US version)"

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 22-12-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:18:
[...]

Dat klopt. Maps is uit deze Rom gehaald.

"- removed - GoogleMaps from built-in vsapps (can obtain alternative from Market OR vsapp Brut.all's Non-US version)"
Heb de maps gedownload van de market maar hier zit de navigation niet in, ik moet veronderstel ik de Brut.all's Non-US version downloaden of flashen, nu is de vraag waar vind ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:14:
Heb de maps gedownload van de market maar hier zit de navigation niet in, ik moet veronderstel ik de Brut.all's Non-US version downloaden of flashen, nu is de vraag waar vind ik deze?
Heb hier de 3.3.1 maps.apk met Navigatie geüpload, je kan eventueel hier lezen hoe het te installeren.

Heb het nét op deze manier ook gedaan (had ook de non-navi Maps er op staan) en doet het prima 8)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/maps331.png

[Edit] Plus je kan het ook vanuit expsetup zelf doen zie ik net... Oh well, twee mogelijkheden dus, nog beter ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 23-12-2009 11:19 ]

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
CM heeft nu de eclair browser in zn nieuwe rom gebakken. Echt wat een verbetering! Ik moet wel zeggen dat het niet 100% stabiel is, maar dat ding werkt gewoon zo goed dat ik het voor lief neem :P En ik heb er ook wel vertrouwen in dat met een paar dagen de bugs er wel uit zijn. Oh en multitouch werkt nog niet in de browser, maja dat boeit me persoonlijk niet zo. Daarentegen heeft hij wel de multitouch api geport en daardoor werkt het toetsenbord ook een stuk beter (note wel dat het toetsenbord nog geen multitouch heeft, maar het gebeurd nu iig niet meer dat je een toets indrukt die tussen je twee vingers zit)
* Services bugs fixed
* Webkit backported from Eclair
* Eclair stuff: Browser (no MT yet, sorry), Calculator, IME, Alarm Clock, lots of other guts (including MT API)
* Updated kernel + compcache (also took dwangs's advice about deadline iosched + fifo_batch=1)
* Updated APN list (thanks PsychoI3oy)
* Contacts app updated to Wysie's 2.0
* Updated translations from plauclair
* Disabled precise GC- it uses more memory
* Removed T-Mobile IM app
* Updated Amazon MP3 app
* Many, many other bugfixes

• C00P
Hopelijk kom Enomter ook met deze vernieuwingen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
C00P schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:20:
Hopelijk kom Enomter ook met deze vernieuwingen aanzetten.
Heeft 'ie al gezegd hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Waarin verschil Enomter eigenlijk van Cyanogen ?

Enomter neemt de ROM van Cyanogen en verandert er wat aan, of begint hij ook van scratch af aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
C00P schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 06:45:
Waarin verschil Enomter eigenlijk van Cyanogen ?
Cyanogen Roms zijn over het algemeen wat "nieuwer", hier zitten de meeste nieuwe snufjes in. De Roms van Enomther zijn erg modulair opgebouwd, je kan een hoop dingen naar wens aan en uit zetten en zijn over het algemeen meer op stabiliteit gebaseert dan op goodies. Waarmee ik niet beweer dan een Cya-Rom instabiel is.
Enomter neemt de ROM van Cyanogen en verandert er wat aan, of begint hij ook van scratch af aan ?
Naar ik begrijp ook vanaf scratch, al neemt Enomther wel af en toe dingen over. Zeker als er iets echt leuks op een Cya-Rom zit en men vraagt er om voegt ie dat doe. Vind ik ook een van de grote "voordelen" van Enomther, zijn immens goede (in mijn optiek) antwoorden en support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Compcache enablen, zou het kunnen dat hij daardoor minder stabiel wordt ? ik heb hem nu eens uit staan en hij draait naar mijn gevoel smoother en minder wachten met zwarte schermen.

Nog even verder testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:40:
Albatonik, die code kun je vergeten, die werkt niet. en het kan volgens HTC nog maanden duren voordat er een update komt (en ze weten niet eens naar welke versie).

welke update.zip heb je het over?

ik heb de Android 2.0 ROM er inmiddels opsstaan, alleen werkt dan de camera niet en youtube filmpjes werken niet goed, verder is alles ok

@zgmatty: welke rom wil je installeren dan?

meestal wordt wel aangegeven welke spl je het beste bij een ROM kan installeren
Ik weet niet welke update.. Maar ik wil gewoon de nieuwe versie.. en hoe kan ik het downloaden..
HTC MAGIC 32A proximus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:32:
Ik weet niet welke update.. Maar ik wil gewoon de nieuwe versie.. en hoe kan ik het downloaden..
HTC MAGIC 32A proximus.
Op de XDA-fora staat elke mogelijke Rom voor jouw toestel plus de manier het er op te krijgen en downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
je kan in principe elke ROM installeren die hier te vinden is, als ie maar voor de 32A is, dat staat ook in de topic titel vermeldt

ik heb momenteel deze rom draaien en daar ben ik behoorlijk tevreden over. denk er wel aan dat de camera niet werkt met deze rom, en momenteel staat verdere ontwikkeling stil

er is volgens mij nog geen enkele 2.0 rom die de camera van de magic ondersteund, aangezien htc de drivers nog niet heeft uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahzo, okéj .. dan zal ik het liever maar laten want ik gebruik mijn camera echt vaak dus..

Wacht ik maar tot Proximus de update vrijgeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
dat kan nog een half jaar duren, net als bij Sprint
of misschien wel helemaal niet, zoals bij Rogers

en er zijn natuurlijk ook andere roms, je hoeft niet perse 2.0 te draaien, je kan ook 1.6 installeren, bijvoorbeeld met deze rom, dan werkt de camera wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Wat maakt enomther mijn telefoon toch fijn.. !

[ Voor 91% gewijzigd door Pizr op 29-12-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
daar is zeker geen 32A port van? is een donut rom toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23

Arjan A

Cenosillicafoob

Brad Pitt schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:48:
[...]

Heb hier de 3.3.1 maps.apk met Navigatie geüpload, je kan eventueel hier lezen hoe het te installeren.

Heb het nét op deze manier ook gedaan (had ook de non-navi Maps er op staan) en doet het prima 8)

[afbeelding]

[Edit] Plus je kan het ook vanuit expsetup zelf doen zie ik net... Oh well, twee mogelijkheden dus, nog beter ;)
Ik krijg de navigatie alleen aan de praat als ik mijn system language op English(US) zet, anders krijg ik een error dat-ie res/raw/da_act.ogg niet kan vinden, hoewel die wel degelijk in de .apk zit (heb net die van jou gedownload).
Ik zit nu dus met verbazing te kijken naar jouw screenshot, met een NL-versie en een straatnaam waar bij mij "Unnamed Road" staat...
Afbeeldingslocatie: http://pdb2.flickoramio.com/img/6235/7042c1a25abd50d8fcfd3f44f1d342e9/0/device-unnamed.png

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Arjan A schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:42:
Ik krijg de navigatie alleen aan de praat als ik mijn system language op English(US) zet, anders krijg ik een error dat-ie res/raw/da_act.ogg niet kan vinden, hoewel die wel degelijk in de .apk zit (heb net die van jou gedownload).
Dat is raar! Ik geloof wel dat je alleen spraak hebt als je je systeemtaal op Engels zet. Dit heb ik nog niet geprobeerd. Dus met de telefoon op Nederlands zal je geen stemmen hebben (zit niet in die synthesizer apk).
Ik zit nu dus met verbazing te kijken naar jouw screenshot, met een NL-versie en een straatnaam waar bij mij "Unnamed Road" staat...
Ik heb hier ook geen straatnamen aanduiding hoor... Dat heeft niemand met de gehackte navigatie, is vooralsnog onmogelijk. Je ziet wel wáár je rijdt, maar bovenin blijft er altijd staan dat de straat geen naam heeft...

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/navi-onbekend.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:55:
dat kan nog een half jaar duren, net als bij Sprint
of misschien wel helemaal niet, zoals bij Rogers

en er zijn natuurlijk ook andere roms, je hoeft niet perse 2.0 te draaien, je kan ook 1.6 installeren, bijvoorbeeld met deze rom, dan werkt de camera wel
Ik heb het probleem ben niet zo goed in engels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het zal aan mij liggen, maar wanneer ik op mijn HTC magic (Sapphire UNKNOWN 32B SHIP S-ON G) bij de stap fastboot boot cm-recovery-1.4.img kom dan krijg ik de melding dowloading boot.img Failed (remote: not allow). ikke niet snap. iemand een idee
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)