Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
bertjeee schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:32:
Het zal aan mij liggen, maar wanneer ik op mijn HTC magic (Sapphire UNKNOWN 32B SHIP S-ON G) bij de stap fastboot boot cm-recovery-1.4.img kom dan krijg ik de melding dowloading boot.img Failed (remote: not allow). ikke niet snap. iemand een idee
Staat bij Instellingen/Toepassingen/Ontwikkeling USB-Foutopsporing wel aan?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
die fastboot doe je terwijl de telefoon in recovery-mode (back+power) staat, volgens mij heeft dat die usb instelling geen effect

krijg je met "adb devices" wel je telefoon te zien?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JarlSX schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:06:
die fastboot doe je terwijl de telefoon in recovery-mode (back+power) staat, volgens mij heeft dat die usb instelling geen effect

krijg je met "adb devices" wel je telefoon te zien?
Oh ja, is zo. Duizend maal gedaan en dan daar niet aan denken, pfff ;) Zal inderdaad wel een driver issue zijn.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:58:
[...]

Staat bij Instellingen/Toepassingen/Ontwikkeling USB-Foutopsporing wel aan?
Yep en ik zie met devices ook de telefoon en het servicenummer, wellicht omdat de driver van de USB automatisch is geinstalleerd. Maar wanneer ik de USB driver uit de SDK wil installeren dan zegt Windows dat dat niet nodig is.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
Ah dat kan echt een geklooi zijn, je moet nu eerst die driver die je nu gebruikt uninstallen en helemaal verwijderen. Zodat je weer de melding krijgt dat er nieuwe hardware is gevonden, dan kan je de correcte driver van de sdk selecteren. Google anders even op android uninstall driver oid.

• Brad Pitt
USBdeview is daar een ideaal tooltje voor. Heb ik ook moeten gebruiken om het onder Win7 werkbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 17:36
Ik heb mijn G1 al zeker 20 a 30 keer voorzien van een nieuwe ROM en telkens heb ik het probleem als ik op mijn fysiek toetsenbord wel wil typen hij dat verandert naar we'll.

Kan iemand eens proberen wel te typen ? zodra ik de l intyp en erna spatie verandert hij dat naar we'll.

Nog iemand dat probleem ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
settings -> locale and text ->android keyboard -> unckeck quick fixes

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
M'n magic wil niet meer booten, geen idee waarom er ging iets fout bij het downloaden van de nieuwe rom via CM updater. Ik kan nog wel ik de recovery komen maar kan ik nu een image op de sdkaart zetten met de recovery? Ik heb namelijk niet zo'n mini sd cardreader.

Of zou een wipe/factory reset een beter idee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
HammerT schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:00:
M'n magic wil niet meer booten, geen idee waarom er ging iets fout bij het downloaden van de nieuwe rom via CM updater. Ik kan nog wel ik de recovery komen maar kan ik nu een image op de sdkaart zetten met de recovery? Ik heb namelijk niet zo'n mini sd cardreader.

Of zou een wipe/factory reset een beter idee zijn?
Normaal via je adb shell kan je dit doen :

adb push C:\update.zip /sdcard/update.zip

Als je een backup hebt kun je die eventueel restoren met fastboot :

./fastboot flash system system.img
./fastboot flash userdata data.img
./fastboot flash boot boot.img
./fastboot reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zijn er inmiddels meer mensen die 2.01 draaien?
Ik heb deze....gebasseerd op de source van Cyangen

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=610425

Op de camera na, werkt alles gewoon.
EN SNEL! De camera gebruik ik toch nooit, dus ik denk dat deze wel een blijvertje wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een nieuwe probleem..

mijn htc magic wilt niet draain.. ik zet de stan op aan maar veranderd niet..

weet iemand mss hoe dat komt?

heb probeert op 1.6 te download lukte niet en sinds toen werkt het niet meer..:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 07:10
TripleQ schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:17:
Zijn er inmiddels meer mensen die 2.01 draaien?
Ik heb deze....gebasseerd op de source van Cyangen

Op de camera na, werkt alles gewoon.
EN SNEL! De camera gebruik ik toch nooit, dus ik denk dat deze wel een blijvertje wordt...
ik heb hem zojuist erop gezet. Werkt inderdaad prima op de camera na. Moet zeggen dat hij lekker snel is alleen een beetje sloppy bij de wisselen van schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De versie van xRom draait ook erg lekker. En als je eenmaal aan de nieuwe goodies (mooie fades, nieuwe browser, nieuwe contactlist etc.) gewend bent wil je niet snel meer "terug". Dan maar even geen camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik bedoelde ook de xRom...
Alleen was de batterij vanmorgen wel leeg...? Gisteravond nog redelijk vol?
Kan mij vergissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Brad Pitt schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:30:
De versie van xRom draait ook erg lekker. En als je eenmaal aan de nieuwe goodies (mooie fades, nieuwe browser, nieuwe contactlist etc.) gewend bent wil je niet snel meer "terug". Dan maar even geen camera ;)
wat ik ook een groot voordeel vind is dat de datumbug niet in deze rom zit, en de browser is ook een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oh ja, inderdaad, keek even verkeerd, my bad ;)
Alleen was de batterij vanmorgen wel leeg...? Gisteravond nog redelijk vol?
Kan mij vergissen
De accuduur hier is ook niet briljant nee. Met een beetje spelen is 'ie leeg binnen een dag.

Heb de 10MB-extra versie er op staan, speel toch geen/weinig games. Voor m'n gevoel is het ietsjes beter (vooral na het afsluiten van grote apps wat minder pauze) maar kan ook suggestief zijn. Alleen irritant dat de tijd nu wit is, leest niet fijn op een lichtgrijze achtergrond. Zal ook wel weer gefixt worden though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
nog iemand problemen met het woordenboek van deze versie? Bij mij kent hij heel veel woorden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat schijnt inderdaad bij de meeste (zo niet alle) 2.0x Roms zo te zijn ja (hier "dus" ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
brad weet jij of je ook in een batch woorden kan toevoegen aan die lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TWFpa2Vs schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:28:
brad weet jij of je ook in een batch woorden kan toevoegen aan die lijst?
Nee dat weet ik niet. Zou inderdaad wel makkelijk zijn. Je dictionary kan je wel backuppen en in een volgende Rom weer inladen, dat wel. Maar of je zomaar even een (Ascii of zo) lijstje kan toevoegen, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
zijn er ook mensen hier die deze rom draaien en waar de GMAIL niet helemaal automatisch meer binnekomt?
laat maar het is inmiddels opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door TWFpa2Vs op 07-01-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik zit met het volgende probleem misschien kan iemand helpen maar ik heb het nu regelmatig dat hij smsjes niet verzend dat had ik ook al met de emother rom maar ook met de xrom. herkent iemand dit? De oplossing van die shortcut naar telefooninstellingen heeft geen verschil gemaakt.

Ik heb het ook vaak als ik een meerdere smsjes stuur naar dezelfde persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ah nice, er is een nieuwe rom voor de Magic met Eclair waar de camera ook werkt, ik heb deze (voor de 32A) net gedownload, moet 'm nog testen...

[ Voor 3% gewijzigd door JarlSX op 16-01-2010 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Draai de 32B-versie daarvan en die doet het prima ja, camera ook. Live wallpapers zijn érg vet. Zullen echter wel "iets" van je CPU/accuduur snoepen dus na het eenmaal gezien weer uit ermee ;) Wel leuk om aan andere mensen te laten zien though. Dat je zelfs een game (Duckhunt) kan spelen op je homescreen is wel apart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
is wel een beetje onstabiel, heb al diverse spontane reboots gehad, zelfs al bij het gebruik van de volume knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat is minder... Deze draait geweldig (enige dat niet werkt is Shazam though) en nu ook met 10MB hack inclusief werkende Wifi en Bluetooth, ben helemaal gelukkig. Snel, mooi & stabiel ;)

Je had/hebt wel gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ja heb wel even gewiped, zowel telefoon als sd kaart
misschien komt het omdat ik, door een vorige rom waar bijna geen ringtones in zaten, zelf een ringtones map heb aangemaakt

is shazam gewoon niet 2.x compatible ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JarlSX schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:44:
misschien komt het omdat ik, door een vorige rom waar bijna geen ringtones in zaten, zelf een ringtones map heb aangemaakt
Hmmm, dat zou niet uit mogen maken, heb dat zelf ook wel eens gedaan ja, zonder problemen achteraf.
is shazam gewoon niet 2.x compatible ofzo?
Op 2.01 werkte ie prima, nu met 2.1 voorlopig even niet meer. Start wel op maar je kan niet taggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
dat had ik dus met 2.0 al, hij begint wel maar kapt er bijna meteen mee

moet je na het flashen en de 1e keer opstarten eigenlijk ook een factory reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JarlSX schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:40:
moet je na het flashen en de 1e keer opstarten eigenlijk ook een factory reset doen?
Nou dat heb ik echt nog nooit gedaan! Bij een "upgrade" van een Rom van dezelfde maker knal ik hem gewoon er overheen, bij een verandering van Rom van bijv. xRom naar die van Manup even gewiped en that's it.

Wat ook vaak wel verstandig is is om je eventueel aanwezige Ext-partitie te wipen. Kan ook heel gemakkelijk met Amon_Ra's recovery. Je moet hierna dan wel alle apps opnieuw installeren maar voorkomt vaak wel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Zijn er mensen die een complete (recente) mod hebben waar ook exchange support in zit (aka exchange mail, contacts en calendar?). Mijn huidige 1.5 rom begint een beetje te vervelen! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
de rom die "Brad Pitt" en ik draaien heeft Exchange support

link naar 32a versie, link naar 32b versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 21:05
wessel99 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:43:
Zijn er mensen die een complete (recente) mod hebben waar ook exchange support in zit (aka exchange mail, contacts en calendar?). Mijn huidige 1.5 rom begint een beetje te vervelen! ;-)
cyanogen heeft dit :), heb net alleen wel ff 2.0 getest en de exchange support die daar in zit is wel ech 100x chiller :O maarja, dat komt wel als CM een 2.0 versie online gooit. xROM was zo traag ivm de laaste CM..

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JarlSX schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:24:
de rom die "Brad Pitt" en ik draaien heeft Exchange support

link naar 32a versie, link naar 32b versie
Ik draai de versie van Manup zelf, niet die van Eugene. Zal in de basis wel gelijk zijn wellicht, maar identiek zijn deze niet, is echt een andere Rom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 07:30
Heb vanavond alle 2.1 ROM's op XDA geflashed en ben van mening dat deze nog niet geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Nu heb ik SuperD draaien, leuk alternatief voor CM of Enom.. vooralsnog erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Manup's 2.1 Rom in combinatie met de 10MB/Wifi/Bluetooth hack draait gewoon helemaal feilloos. Zou niet weten wat er niet goed genoeg aan is voor dagelijks gebruik. Supersnel, superstabiel, helemaal prima. Heb wel de Ext-partitie verwijderd, apps starten nu veel sneller op. Geheugen krijg je toch niet vol.

Deze Rom is minimaal even snel als de Donut versie van Enomther. Aldus erg happy mee 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 18-01-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Brad Pitt schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:06:
Manup's 2.1 Rom in combinatie met de 10MB/Wifi/Bluetooth hack draait gewoon helemaal feilloos. Zou niet weten wat er niet goed genoeg aan is voor dagelijks gebruik. Supersnel, superstabiel, helemaal prima. Heb wel de Ext-partitie verwijderd, apps starten nu veel sneller op. Geheugen krijg je toch niet vol.

Deze Rom is minimaal even snel als de Donut versie van Enomther. Aldus erg happy mee 8)
Bij mij liep hij echt "choppy"! Het slechtste van de drie die ik er op heb gehad :|! Zal het nog eens proberen ;)!
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om hem zonder ext partitie te draaien? Want lees dat het vereist is op XDA

[ Voor 8% gewijzigd door Pizr op 19-01-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pizr schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:16:
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om hem zonder ext partitie te draaien? Want lees dat het vereist is op XDA
Mja niets aan gedaan eigenlijk. Gewoon de Ext partitie verwijderd (met parted, rm 2), de swap partitie zo gelaten als ie was en de Rom er op gezet. Daarna de 10MB boot.img er overheen en alle apps weer installed. Draait echt als een zonnetje. Als het niet zo zou zijn zou ik het niet zeggen hoor. Op Shazam en de niet werkende videocamera na eigenlijk geen enkele issue gehad. Swipen van de homescreens gaat niet bijzonder smooth, dat niet nee, mocht je dat bedoelen met choppy. Ik doel meer op de snelheid van het openen van apps en zo. Hoe de screens scrollen boeit mij weer niet zo heel veel ;)

Met Enomther's laatste Rom had ik last van afsluitende apps en verdwijnende iconen. Oh wacht, enige "issue" is dat ie wel een heeeele hoop progs opstart na een verse reboot. Dus ik kill dan even de meeste taken met Task Manager (al is dat misschien niet eens nodig, maar goed) en daarna draait ie echt feilloos.

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 19-01-2010 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
heb alle ringtones verwijderd uit de ringtones map op de sd kaart, ik had er daardoor een hele hoop dubbel

weet niet of dat het was, maar inmiddels is ie wel stabiel, geen spontane reboots meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
@Brad: bedoel je niet dat je bij de laatste xROM last had van afsluitende apps en verdwijnende icoontjes? ;-)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:58:
@Brad: bedoel je niet dat je bij de laatste xROM last had van afsluitende apps en verdwijnende icoontjes? ;-)
Yes, I stand corrected :$ Iets teveel geflashed lately en nu is blijkbaar mijn eigen geheugen foekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment Manup's Eclair 2.1 ROM, alleen deze heeft wat kuren, waaronder trage 3G/HSDPA.
Als ik het toestel net opstart, en ik doe een speedtest, dan haal ik ongeveer 1900 Kbit/s, zodra het toestel langer aan heeft gestaan, dan is mijn snelheid nog maar 500 Kbit/s.

Zijn er op dit moment andere alternatieven voor een Android 2.0/2.1 ROM die wel een beetje fatsoenlijk werkt, of moet ik het voorlopig maar houden op CyanogenMod/Enomther?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:58:
Zijn er op dit moment andere alternatieven voor een Android 2.0/2.1 ROM die wel een beetje fatsoenlijk werkt, of moet ik het voorlopig maar houden op CyanogenMod/Enomther?
Als de Roms wat kuren vertonen kan je beter terug gaan naar de genoemde opties ja, als die voor jou wél helemaal perfect waren. De Rom van Enomther heeft mij altijd wel kunnen bekoren. Maar goed, dat doet de huidige Manup ook ;) Gebruik zelf geen Wifi maar de snelheid daarvan is inderdaad heel belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:58:
Ik heb op dit moment Manup's Eclair 2.1 ROM, alleen deze heeft wat kuren, waaronder trage 3G/HSDPA.
Als ik het toestel net opstart, en ik doe een speedtest, dan haal ik ongeveer 1900 Kbit/s, zodra het toestel langer aan heeft gestaan, dan is mijn snelheid nog maar 500 Kbit/s.

De xROM 1.0 stable van JAC (android 2.01) vind ik persoonlijk erg fijn en stabiel. Qua snelheid werkt 'ie ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:38:
De xROM 1.0 stable van JAC (android 2.01) vind ik persoonlijk erg fijn en stabiel. Qua snelheid werkt 'ie ook goed!
Ook daar had ik echter brakke Wifi snelheden mee ;) Snelheid van de Rom zelf is prima ja, da's true :)

[Edit] Enomther heeft Expansion Pack 2.51 uitgebracht, met weer leuke veranderingen er in ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 21-01-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Wie echt een snelle rom op zijn magic/G1 wil hebben zou toch deze is moeten proberen http://forum.xda-develope...ead.php?t=567023&page=150

Hij is vrij basic zonder ap2sd etc maar super snel en +/- 50 mb vrij geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
TWFpa2Vs schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:26:
Wie echt een snelle rom op zijn magic/G1 wil hebben zou toch deze is moeten proberen http://forum.xda-develope...ead.php?t=567023&page=150

Hij is vrij basic zonder ap2sd etc maar super snel en +/- 50 mb vrij geheugen.
Als je goed leest zie je dat ie wel apps2sd heeft. Hij ondersteunt alleen geen ext4-partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Er is een aangepaste versie van Manup's 2.1 Rom, die "ook" zeer snel loopt 8) Deze is incl. 10MB Ram-hack, werkende Wifi en Bluetooth, Nexus-look launcher, animated wallpaper support, HTC IME keyboard enz.
Uiteraard ook wel met de gebruikelijke 2.1-mankementen, maar qua snelheid en geheugengebruik top ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Brad Pitt op 21-01-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Wat ik zo las uit zijn post stond er bij dat ap2sd alleen voor de G1/Dream is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:25:
Wat ik zo las uit zijn post stond er bij dat ap2sd alleen voor de G1/Dream is.
Hehehe, misschien moet ik zelf beter gaan lezen ;-)

Ik word trouwens helemaal temmes van die trage rot-telefoon. Magic heeft een beetje afgedaan, al heb ik m pas een half jaar (het lijkt wel 8 jaar). Mn xRom heeft een tijdje soepel gelopen maar vanmorgen was ie zo laggie dat zelfs het typen van een smsje uren duurde... Hij krijgt dan de irritante gewoonte dat als je bijvoorbeeld kort de "a" aanraakt dat ie dan 5 seconden wacht en dan doodleuk een "!" neerzet. Ook gebeurt het regelmatig dat ie na zo'n wachttijd van een aantal seconden ineens een punt zet achter een woord, midden in de zin.

Als die xRom niet snel met een 10MB-hack komt ga ik weer terug naar CM of Enomther, ik las bij Brad dat Enomther een nieuw Expansiepack heeft. Niets van gezien op Androidspin.com dus zo maar even xda checken.

@ the moment is mn foon trouwens aan het rebooten. 'k heb net mn xROM maar even opnieuw geflasht. Misschien helpt dat wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik heb zo'n beetje alle roms gehad van XDA-developers voor de magic 32b. En ik vind nog steeds de rom die ik hier eerder aanprees het fijnste werken. Hij is snel, stabiel en er zit niet zoveel rotzooi in verwerkt. Kortom probeer die rom eens voordat je de magic afschrijft.

[ Voor 45% gewijzigd door TWFpa2Vs op 22-01-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
de rom die ik gebruik is weer geupdate, dit keer is ie weer 2.01, maar nu werkt shazam iig weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:03:
ik heb zo'n beetje alle roms gehad van XDA-developers voor de magic 32b. En ik vind nog steeds de rom die ik hier eerder aanprees het fijnste werken. Hij is snel, stabiel en er zit niet zoveel rotzooi in verwerkt. Kortom probeer die rom eens voordat je de magic afschrijft.
Is er dergelijke variant voor de 32a versie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het rooten van iemands Magic al misgelopen of zijn die allemaal al perfect verlopen? Zou dit ook wel eens willen proberen, maar zou hem ook niet kunnen missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem op mijn HTC Magic.

Ik draai de allerlaatste CyanogenMod ROM. Als ik ga internetten (T-Mobile) dan haal ik zo'n 2 Mbit/s via 3G. Echter, als ik even in een 2G-only gebied ben geweest, en mijn toestel switcht terug naar 3G, dan haal ik ineens nog maar 500 Kbit/s, totdat ik het toestel opnieuw opstart.

Als ik een Vodafone kaart in het toestel doe, dan heb ik ditzelfde probleem.

Heb het toestel al meerdere keren opnieuw geflasht (inclusief wipe) maar dit mocht niet baten.

Het lijkt mij geen hardware probleem. Weet iemand hoe ik dit eventueel kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:07:
Is het rooten van iemands Magic al misgelopen of zijn die allemaal al perfect verlopen? Zou dit ook wel eens willen proberen, maar zou hem ook niet kunnen missen ;)
Ik heb al heel wat gekke dingen mee gedaan. Regelmatig echt gedacht dat ik mijn Magic had gebricked!
Maar ik heb em nog steeds! Waar je wel goed op moet letten is WELKE ROM je erop wilt knallen. Stel je hebt een 32b (komt het meeste voor) maar je zet een ROM erop dat voor de 32a gemaakt is, kan ik je niet met zekerheid stellen of je foon het overleeft.

TIP: Je Magic van een andere ROM voorzien lijkt supermoeilijk. Lees eerst wel een beetje goed in voordat je er echt mee aan de slag gaat. Er zijn genoeg leesbare how to's te vinden hierover!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:20:
[...]

Ik heb al heel wat gekke dingen mee gedaan. Regelmatig echt gedacht dat ik mijn Magic had gebricked!
Maar ik heb em nog steeds! Waar je wel goed op moet letten is WELKE ROM je erop wilt knallen. Stel je hebt een 32b (komt het meeste voor) maar je zet een ROM erop dat voor de 32a gemaakt is, kan ik je niet met zekerheid stellen of je foon het overleeft.

TIP: Je Magic van een andere ROM voorzien lijkt supermoeilijk. Lees eerst wel een beetje goed in voordat je er echt mee aan de slag gaat. Er zijn genoeg leesbare how to's te vinden hierover!

Succes!
Mja, is een 32A (Proximus) versie die ik heb, maar zo iets had ik al in de mot dat ik daarop moet letten.
Thx alvast al voor die info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:48:
[...]

Is er dergelijke variant voor de 32a versie...?
Nope en de maker wil hem ook niet maken helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Het is hier al een tijdje stil geweest omtrent de nieuwe roms voor de magic, ligt de ontwikkeling nu ook lager met de komst van de nexus?

Welke rom hebben jullie momenteel draaien? Ik ben nog altijd trouwe fan van Enomther, ik heb overlaatst de nieuwe update gedraaid en mag zeker niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne een tijdje niet meer geupdate (zit nog op een 1.5 ROM) maar wil nu eens upgraden naar een stabiele 2.x ROM. Welke raden jullie aan? Want ik zie deze gepost staan:
Maar die staat in het G1 forum?

Verder, moet ik deze eerst installeren voor ik verder een nieuwe rom probeer?
http://code.google.com/p/sapphire-port-dream/

Want toen ik mijn flashing deed (enkele maanden geleden). Werden er altijd drie file's gepost bij de ROMS.

Long story short, kunnen jullie mij terug up to speed brengen met het hele Android Rom gebeuren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
meeste dream roms zijn geloof ik ook geschikt voor de 32b magic

ik gebruik deze rom op mijn 32a magic

edit: overigens, in aHome kan ik instellen hoeveel schermen ik wil en ik kan ook aangeven welk scherm m'n hoofdscherm is. zit ik op een van de andere schermen, en druk op de Back toets, dan gaat ie naar dat scherm

is dat iets wat in android zelf ook in te stellen is?
want hij reageert nu helemaal niet op de back toets

[ Voor 48% gewijzigd door JarlSX op 25-01-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:13:

edit: overigens, in aHome kan ik instellen hoeveel schermen ik wil en ik kan ook aangeven welk scherm m'n hoofdscherm is. zit ik op een van de andere schermen, en druk op de Back toets, dan gaat ie naar dat scherm

is dat iets wat in android zelf ook in te stellen is?
want hij reageert nu helemaal niet op de back toets
Hey JarISX, dan toch een (geroote) update op je Proximus versie gekregen? Ik ga het nu zelf ook maar overwegen aangezien Proximus me gewoon naar de RUU van HTC stuurt en dat dan ook weer niets meer van info te bieden heeft :'(

Dat van die schermen is niet zo op mijn Magic, of ik heb het althans nog niet gevonden dus zal dat ROM specifiek zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
oh het updaten met een ROM van XDA was geen probleem, draai al een maand of 3 op een andere rom
werd het zat om op Proximus te wachten

daar blijf ik wel achteraan zitten, vind het idioot dat ze daar zo lang over doen
en dat htc en proximus gewoon naar elkaar wijzen

als ik woensdag nog niks gehoord heb, ga ik donderdag weer bellen naar die gozer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:38:
daar blijf ik wel achteraan zitten, vind het idioot dat ze daar zo lang over doen
en dat htc en proximus gewoon naar elkaar wijzen

als ik woensdag nog niks gehoord heb, ga ik donderdag weer bellen naar die gozer
Ik heb dat spelletje ook al een beetje door en begrijp niet waarom ze niet gewoon updaten mee met de rest. Zo moeilijk kan het toch niet zijn. 8) Moest ik een klant zijn zou ik zeggen, dit kost hen al zeker een klant, maar ik ben het dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
Ik ben gelukkig ook geen proximus klant :)

Maar het zit hem in het feit dat Proximus aanpassingen heeft gedaan. Dus moet ook een volgende rom/update van die aanpassingen worden voorzien. Zoals ik al eerder heb gezegd, volgens mij zijn het alleen het boot logo en de afwezigheid van Youtube.

Ben benieuwd wat ze me donderdag (of eerder) gaan vertellen...

*mompelt iets over mensen die teveel quoten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 14:39
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:20:
[...]

Waar je wel goed op moet letten is WELKE ROM je erop wilt knallen. Stel je hebt een 32b (komt het meeste voor) maar je zet een ROM erop dat voor de 32a gemaakt is, kan ik je niet met zekerheid stellen of je foon het overleeft.

Succes!
;) Ik kan je uit ervaring meedelen dat zelfs dat redelijk meevalt. Ik heb wel eens een 32a rom op mijn 32b geprobeerd. De telefoon blijft dan gewoon in een bootloop hangen, maar je kunt nog wel bij je recovery partitie om weer een juiste rom te flashen.

Ik heb het zelfs gepresteerd een recovery loader voor de 32a versie te flashen naar mijn 32b. (iets met gewoon niet goed opletten) Ik kon mijn rom gewoon nog opstarten, maar bleef in een bootloop hangen als ik probeerde in de recovery mode te komen. Gelukkig is er zelfs dan altijd nog de fastboot mode. In deze mode kun je een nieuwe bootloader via je computer alsnog naar je telefoon flashen. (en alles is dus weer goed gekomen)

Het enige punt wat volgens mij echt risicovol is is het flashen van de spl. Als je dat onderbreekt schijnt je telefoon wel degelijk bricked te zijn. Voor alle andere problemen is er volgens mij met een paar stalen zenuwen en veel geduld wel een oplossing te vinden.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDtje schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:05:
[...]

;) Ik kan je uit ervaring meedelen dat zelfs dat redelijk meevalt. Ik heb wel eens een 32a rom op mijn 32b geprobeerd. De telefoon blijft dan gewoon in een bootloop hangen, maar je kunt nog wel bij je recovery partitie om weer een juiste rom te flashen.

Ik heb het zelfs gepresteerd een recovery loader voor de 32a versie te flashen naar mijn 32b. (iets met gewoon niet goed opletten) Ik kon mijn rom gewoon nog opstarten, maar bleef in een bootloop hangen als ik probeerde in de recovery mode te komen. Gelukkig is er zelfs dan altijd nog de fastboot mode. In deze mode kun je een nieuwe bootloader via je computer alsnog naar je telefoon flashen. (en alles is dus weer goed gekomen)

Het enige punt wat volgens mij echt risicovol is is het flashen van de spl. Als je dat onderbreekt schijnt je telefoon wel degelijk bricked te zijn. Voor alle andere problemen is er volgens mij met een paar stalen zenuwen en veel geduld wel een oplossing te vinden.
Het flashen van de SPL heb ik tot nu toe nog nooit gedaan. Voorlopig is mij dat nog net iets te risicovol :) tegen de tijd als ik een andere foon in huis heb, wil ik wellicht eens aan gaan wagen op mijn Magic ;)

Dat van de ROM verhaal (een ROM voor 32A op de foon van 32B zetten) valt blijkbaar toch heel erg mee!

@TimVK:

Flashen van de ROM's op je foon is safe! Zolang je idd, net als ik, maar van de SPL afblijft. Of je moet zeker van je zaak zijn :9

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 23:01 . Reden: Typefoutjes..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:01:
[...]
@TimVK:

Flashen van de ROM's op je foon is safe! Zolang je idd, net als ik, maar van de SPL afblijft. Of je moet zeker van je zaak zijn :9
Thx voor je reply icehawk, dan ga ik eens in een vrij moment er eens mee aan de slag gaan en hopen dat ik zo dan enkele dingen kan gebruiken zoals WPA2 Enterprise (wat wel handig kan zijn op het werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
TimVK: voor Wpa enterprise etc kun je wifihelper installeren; deze kan de juiste settings alsnog voor je activeren, de drivers ondersteunen namelijk ook enterprise netwerken.

Zoek op "Wifi helper" in de market, en ook al kan ik hem nu niet vinden, op de pagina van de ontwikkelaar (google) staat de .apk in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wessel99 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:05:
TimVK: voor Wpa enterprise etc kun je wifihelper installeren; deze kan de juiste settings alsnog voor je activeren, de drivers ondersteunen namelijk ook enterprise netwerken.

Zoek op "Wifi helper" in de market, en ook al kan ik hem nu niet vinden, op de pagina van de ontwikkelaar (google) staat de .apk in ieder geval.
offtopic:
Hey wessel99, thx voor de informatie. Echter krijg ik het om de een of andere reden hier niet actief. Ik vind het netwerk op men werk nog steeds niet en kan er dus ook niet naar verbinden spijtig genoeg.

Toch wil ik nog steeds een nieuwere versie van Android op men toestel en zal ik dus wel eens rooten en een andere ROM erop zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Nieuw samenwerkings intiatief.. OpenEclair! Een samenwerking van een aantal ROM brouwers om Eclair snel op het niveau van de huidige donut rom's te krijgen. Meer info natuurlijk op XDA! Ben benieuwd naar de ervaringen met deze ROM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pizr schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:01:
Nieuw samenwerkings intiatief.. OpenEclair! Een samenwerking van een aantal ROM brouwers om Eclair snel op het niveau van de huidige donut rom's te krijgen. Meer info natuurlijk op XDA! Ben benieuwd naar de ervaringen met deze ROM..
Die was er hier snel weer af omdat ik niets kon installeren. Kreeg een insufficient storage space error. Heb dan ook geen Ext2/3/4 partitie meer en die is blijkbaar vereist. Schijnt verder wel een goede Rom te zijn ja ;) Kingx er ook op gehad, die heeft echter geen NL-locale en da's ook niet alles. Draai nog steeds Manup/Hero_Over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:36:
[...]

Die was er hier snel weer af omdat ik niets kon installeren. Kreeg een insufficient storage space error. Heb dan ook geen Ext2/3/4 partitie meer en die is blijkbaar vereist. Schijnt verder wel een goede Rom te zijn ja ;) Kingx er ook op gehad, die heeft echter geen NL-locale en da's ook niet alles. Draai nog steeds Manup/Hero_Over.
Nederlandse locale is heel eenvoudig te installeren met de app: morelocales 2 uit de market
Ext is niet vereist, ik heb hem draaien zonder. En die insufficient storage error kun je oplossen door het volgende commando uit te voren in de terminal app:

chown system.system /data/app
chmod 0771 /data/app

via: http://code.google.com/p/...ner%20Component%20Summary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pizr schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:33:
[...]
En die insufficient storage error kun je oplossen door het volgende commando uit te voren in de terminal app:
I know, maar Manup/Hero_Over werkt (voor mij) vooralsnog het beste, geen enkele nieuwe Rom vind ik fijner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:36:
[...]

I know, maar Manup/Hero_Over werkt (voor mij) vooralsnog het beste, geen enkele nieuwe Rom vind ik fijner ;)
Persoonlijk ben ik nog niet zo kapot van Eclair! Leuk al die nieuwe dingen, maar het vergt nog een hoop optimalisatie wil het in de buurt komen van het niveau van volgroeide Roms als SuperD, Enom, Wesg, Cyan. Telkens geef ik de nieuwe ROM's weer een kans maar daarna eindig ik altijd weer bij mijn nandroid backup van SuperD! Die is zo snel.. niet aan te tippen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pizr schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:57:
Telkens geef ik de nieuwe ROM's weer een kans maar daarna eindig ik altijd weer bij mijn nandroid backup van SuperD! Die is zo snel.. niet aan te tippen _/-\o_
Precies! Ideaal toch, backuppie maken, effe uurtje rommelen. Is het niks, hoppa restore die hap. Da's wel ideaal hoor, dat je op deze manier zonder gevaar kan experimenteren.

SuperD schijnt inderdaad bijzonder goed te zijn, is een van de weinige Roms die ik nu net niét heb gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:13:

Welke rom gebruik je juist? Die site is eerder link naar alle andere rom's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:06:
[...]

Welke rom gebruik je juist? Die site is eerder link naar alle andere rom's
Er staat maar één Rom op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KingKlicks 2.1
AOSP 2.1 “Tested by ME” (on my friends magic thanks "joy" )

justanothercrowds's xROM 2.0.1
Eclair Genx “Tested by ME” (on my friends magic thanks "joy" )

Zijn dit geen 2 verschillende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De ene is een 2.1, de andere een 2.01. Ik zou de versie pakken die JarlSX gebruikt dan hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik gebruik nu de port van apacheo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik dank je vriendelijk voor beide tips!
Pizr schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:33:
[...]

Nederlandse locale is heel eenvoudig te installeren met de app: morelocales 2 uit de market
Ext is niet vereist, ik heb hem draaien zonder. En die insufficient storage error kun je oplossen door het volgende commando uit te voren in de terminal app:

chown system.system /data/app
chmod 0771 /data/app

via: http://code.google.com/p/...ner%20Component%20Summary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 14:39
:) Altijd leuk nieuwe roms te ontdekken. Hierboven genoemde Super D 1.7 "Fried Donut" is echt een verademing. Heerlijk snel (overtreft de laatste enomther zeker wel) en de browser van eclair! Dat is eigenlijk het grootste gemis op de 1.6 roms. Als je 1x de eclair browser hebt geprobeerd wil je niet meer terug.

KiNgxKxlick Espresso2G1 v1.2 vandaag ook even geprobeerd, leuk om even de 2.1 sense interface te zien (hoewel ik die bubble-icons echt lelijk vind), maar op een 32b magic is de rom te traag om mee te werken.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog iets van custom roms hebt gedraaid, en dus nog nooit iets geflashed fzo, zijn dit dan de enige stappen die je moet volgen??

1) Download JAC's original rom file here: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=610425
2) Download my NEW port file here: http://drop.io/apacheo/asset/xrom-ec...0-32a-port-zip - NEW!
3) Copy both files to your SD Card
4) Reboot into recovery mode
5) Wipe
6) Flash JAC's rom
7) Flash my port file.
8) Reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik had al bij een andere rom de SPL geflashed, naar Danger Spl, weet niet zeker of dat voor deze rom ook noodzakelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierboven genoemde Super D 1.7 "Fried Donut" is echt een verademing. Heerlijk snel (overtreft de laatste enomther zeker wel) en de browser van eclair! Dat is eigenlijk het grootste gemis op de 1.6 roms. Als je 1x de eclair browser hebt geprobeerd wil je niet meer terug.
Sinds deze ochtend nu versie 1.8 uit... Check: http://forum.xda-develope...?t=613809&highlight=super

Wel vind ik nergens of die voor de 32a of 32b is... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
voor 32b lijkt me, omdat ie in de Dream sectie staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:06:
voor 32b lijkt me, omdat ie in de Dream sectie staat
Toeme toch... Alweer geen geluk voor de proximus-klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:50:
ik had al bij een andere rom de SPL geflashed, naar Danger Spl, weet niet zeker of dat voor deze rom ook noodzakelijk is
Hmm, voor die eerste moet je precies je radio ook flashen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:23:
[...]

Toeme toch... Alweer geen geluk voor de proximus-klanten...
Ik wil mijn 32B vodafone verise wel ruilen voor jouw HTC magic anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik heb ook nog wel een 32b in de aanbieding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TWFpa2Vs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:26:
Ik heb ook nog wel een 32b in de aanbieding ;-)
Skip de 32A en ga meteen voor een Nexus man ;) Magic is zó passé 8) (nog steeds erg blij is met zijn Magicje hoor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
haha ik wil graag op mijn volgende toestel een fysiek toetsenbord dus op dit moment staat de milestone op mijn lijstje. Maar ik wil nog even afwachten contract loopt in principe tot juni dus kan nog rustig rondkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn 32B vodafone verise wel ruilen voor jouw HTC magic anders ;)
Haha... ;)

Heb van Super D nog de 1.6 gevonden, wel voor de 32a. Hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=609714
Heb nu enkele maanden de Hero-rom draaien, tijd voor iets nieuws... Volgens dat ik hier lees is de Super D een hele snelle rom dus... Zal hem vanavond mss eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de update:

http://forum.xda-develope...php?do=postreply&t=621415

Is deze installeerbaar op het Proximus toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
je link klopt iig niet, moet deze zijn

of ie werkt, tja, moet ik wel even zin hebben om het te proberen :)

edit: NIET INSTALLEREN DEZE ROM!!!!!!!

je hele telefoon wordt onbruikbaar en het kost aardig wat moeite om 'm te fixen!!

[ Voor 27% gewijzigd door JarlSX op 04-02-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX, heb jij voor die DangerSPL ook je radio geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
dat weet ik niet meer... ik weet alleen zeker dat ik de danger spl erop heb gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:39:
Is deze installeerbaar op het Proximus toestel?
En dan nog, zit je met een 1.5 Rom op je toestel met Sense. Whoopdeedoo. Rom 1.5 is oud, Sense is crap. IMHO ;)

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)